Je had ook je sarcasme smiley vergeten.....
Heb je wel eens gezien hoe een auto eruit ziet als die een voetganger of fietser met enige snelheid geraakt heeft? Dan maakt het verschil tussen rood en groen echt geen zak meer uit hoor. Probeer anders eens bij een sloopauto een deuk van een dergelijk formaat in een auto te beuken zonder jezelf pijn te doen. Lukt je niet.
Er loopt een enorm team met veiligheidsexperts rond in diverse gerenommeerde onderzoeksinstellingen in heel europa die daar anders over denken. Het is ook niet voor niets meegenomen in de euro ncap totaalscore.
Maar zoals gewoonlijk lopen er op het internet talloze leken rond die het heel wat beter weten dan de experts....
Misschien overleef je het net wel in plaats van net niet, ook altijd goed voor de statistieken.
Misschien ook wel goed voor jezelf. Ik leef liever wel dan niet. Ik heb ook liever minder verwondingen dan meer verwondingen.
Wat zijn nou weer "dit soort reacties"? Reacties van mensen die zelf nadenken in plaats van reclamefolders na te praten?
Dit soort reacties als zijnde dat ik nauwelijks had kunnen geloven dat je zelf niet weet hoe de euro ncap plaatjes werken
offtopic:
mr_petit, als je iedereen met een andere mening afdoet als 'emotioneel', 'niet rationeel' en hun reacties bestempeld als 'ongelovelijk' en 'dat ik hier nog op inga' dan zijn we weer terug bij een paar pagina's geleden. Hou het een beetje constructief a.u.b.
Ik ben anders de enige die het hier constructief hou. Ik geef inzicht, gestaagd door bevindingen die europees gerenommeerde onderzoeksinstellingen hebben vastgesteld.
Jij bent degene die hier lollig danwel sarcastisch probeert te zijn; dat heb je even hierboven zelf al beschreven.
Dus voordat je met je vingertje naar jan en alleman gaat wijzen (mij in dit geval) moet je eerst maar eens met een heldere blik naar je eigen gedrag kijken.....
Denk je dat ik (of for that matter heel GoT) behoefte heeft aan een reactie als "hoe moet ik die kleurtjes interpreteren..... voel je bij groen niets?"
Een dergelijke reactie is iets wat ik alleen maar kan plaatsen bij een zeurende kleuter of iemand die moedwillig een inhoudelijke discussie wil verstoren.
De hele discussie ging erover dat gewicht niet de hoofdzaak is of een auto veiliger is voor voetgangers, maar dat dat dus door de vorm en materiaalgebruik van het voertuig bepaald wordt. Dat misverstand ruimde ik dus uit de weg en die hele discussie liep op een normale manier totdat jij er tussen kwam met je kinderachtige gedrag. Dus hou de eer aan jezelf en probeer mij niet de les te lezen.
Akkoord. Er rijden meer motorfietsen rond dan S-klasses. Maar toch heb je de intentie van mijn stelling niet begrepen. Jammer. Wat ik bedoelde: De kans dat een bestuurder van voertuig X jou aanrijdt, is groter als voertuig X een S-klasse is dan als voertuig X een motorfiets is.
Als ik zo om me heenkijk zijn motorfietsberijders procentueel vaker bezig met capriolen die niet door de beugel kunnen dan mensen die in s-klasses rijden.
Ook op programma's als blik op de weg etc komen ontzettend vaak motorfietsen langs in relatie tot hoeveel motorfietsen er zijn (en hoeveel kilometer ermee gereden wordt). Dus die stelling durf ik ook wel te betwisten.
Hoe dan ook, als fietser of voetganger ben je veel beter af als je door een auto wordt geschept dan door een motorfiets. Die laatste zit doorgaans zo vol met scherpe en uitstekende delen; dat als het een auto was geweest had deze waarschijnlijk geen goedkeuring had gekregen. Het zijn ook vaak de (onhandig geplaatste) uitstekende delen die voor de meeste letsel zorgen.
[
Voor 5% gewijzigd door
mr_petit op 06-05-2011 20:33
]