Don't trust an atom, they make up everything.
edit:
Ranger? Je bedoelt een hunter?
In het begin gewoon lekker zelf je bekent maken met je skills. Wees vooral vriendelijk voor je medespelers, maar dat spreekt voor zich.
Probeer in het begin alle quests in een dorpje op te pikken en vervolgens op pad te gaan, anders loop je onnodig heen en weer.
Leer je skills goed te gebruiken.
Als je een hunter rollt, let goed op je omgeving en dat je niet per ongeluk een extra mob pulled. Let er ook op dat je in een fellowship niet te veel agro trekt.
[ Voor 73% gewijzigd door Rfce op 18-07-2008 11:27 ]
euh...ja
Die kun je spelen voor PvMP, vanaf lvl40 kan je char een speciaal gebied in voor muliplayer.Sporedd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:26:
oke bedanktwat zijn die monster classes waar ik net wat over las?
Je kunt volgensmij vanaf lvl10 een monster rollen, je speelt dan de bad-guys en bent direct lvl50 (met je monster)
euh...ja
Anoniem: 66797
zodra je level 10 bent kan je monsterplay doen. je bent dan een level 50 troll, warg or whatever (je kan meerdere keuzes maken) je begint meteen op lvl 50 maar kan wel beter worden door krachten te kopen (spoeciale moves, meer hit points etc etc)Sporedd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:26:
oke bedanktwat zijn die monster classes waar ik net wat over las?
er is een 40+ gedeelte waar de goeien (freeps genoemd) tegen de slechterikken vechten (creeps genoemd) de freeps zijn dus de normale characters die gewoon alles geleveled hebben maar je kan voor de afwisseling dus ook creep spelen
moet je onze leveling expert vragen met 3 dozijn chars (botoo dus)Sporedd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:41:
oww das wel grappig :-) welk level ga ik halen in die 15 dagen trail als ik ong 2 uur speel per dag?
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Anoniem: 191619
Als je weet wat je moet doen en waar je naar toe moet kan je in een dag 20+ halen. Het ligt er dus aan hoe je speelt (volg je de verhaallijnen, lees je het, avontuur je wat) of ga je direct van doel naar doel ( wat je vaak met alts doet). Een combinatie kan, maar meestal level je met je eerste char minder snel dan de tweede. Zo zat ik met mn 5de char de loremaster in 1,8 maand op level 50. En dat kan nog veel sneller, want ik werk overdag.
Een vraag. Vind iemand de boeken leuk? Ik bedoel, boek 9 was mwoah.. boek 10 mwoah, book 11 minder mwoah. Zijn 12 en 13 beter?
niet voor iemand die het spel wil leren en rustig wil verkennen... dat is meer voor alts die er doorheen stormen om ASAP 50 te worden
Nog een vraagje trouwens: hoe kun je iets melden aan een GM? Bijvoorbeeld als je een char ziet lopen met een naam die toch écht niet kan op een RP server?
Een tweede vraagje: stel dat je een 2e account wilt afsluiten, moet je dan een tweede spel kopen? Of kun je bij codemasters gewoon een extra account aanmaken (en hoef je dus geen 2e versie van de game te halen)?
The Flying Dutchman
lijkt me ook. hoorde het ook gewoon in chat op OOC dus mogelijk klopt het niet...The Flying Dutchman schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 14:24:
Dinsdag lijkt me wat sterk? Boek 14 zal toch gewoon op een donderdag verschijnen. Ik denk dat een aantal dagen van tevoren misschien de aankondiging wel zal komen via je login schermpje (misschien dat die op dinsdag verschijnt dan?). Door de link in die aankondiging te volgen ben ik volgens mij aan de torrent van boek 13 gekomen.
ESC voor main menu klik op help en maak ticket aanNog een vraagje trouwens: hoe kun je iets melden aan een GM? Bijvoorbeeld als je een char ziet lopen met een naam die toch écht niet kan op een RP server?
not a clueEen tweede vraagje: stel dat je een 2e account wilt afsluiten, moet je dan een tweede spel kopen? Of kun je bij codemasters gewoon een extra account aanmaken (en hoef je dus geen 2e versie van de game te halen)?
Anoniem: 181786
Het lijkt me van niet. Als dat wel zo zou zijn dan kun je met 2 karakters tegelijkertijd spelen. Op verschillende computers. Lijkt me erg fraude gevoelig. Wel kan je op 1 account meerdere personages aanmaken.The Flying Dutchman schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 14:24:
Een tweede vraagje: stel dat je een 2e account wilt afsluiten, moet je dan een tweede spel kopen? Of kun je bij codemasters gewoon een extra account aanmaken (en hoef je dus geen 2e versie van de game te halen)?
Anoniem: 187160
Ik heb een tijdje geleden een LOTRO game gekregen als een presentje terwijl ik er al een had.
Ik speel nu met 2 accounts op één pc ( dual monitors ) en het is heel grappig...je kan voor leuke situaties zorgen in een RP-sessie..
Klopt niet, is nog niet live in de VS en er is meestal minstens een weekje tussen.Anoniem: 66797 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:31:
ik hoor dat book 14 dinsdag uitkomt!? klopt dat? en zo ja iemand een torrent linkje?
Daarnaast heb ik een 2e char voor mezelf aangemaakt, het is een elf lore-master geworden.
The Flying Dutchman
[ Voor 99% gewijzigd door Bobbie1980 op 19-07-2008 23:47 ]
Probeer eens weaponsmith te worden, de hoeveelheid dwarf iron ore die je dan moet verzamelen is niet normaal (ongeveer 2000 dwarf iron ore om een master te worden op dat niveau)Anoniem: 181786 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:11:
Ik ben al sinds lvl 10 hout aan het verzamelen en aan het bewerken voor mijn woodworker beroep, maar man o man wat heb je echt bergen hout nodig. Ben vandaag en gister een hele tijd bezig geweest om een bepaald soort hout alsnog te verzamelen zodat ik met woodworking eindelijk weer vooruit kom (ik kan al al het hout hakken, maar woodworker gaat een stuk langzamer als forister). Hoe doen jullie dat? Kopen jullie het uiteindelijk gewoon op de AH? Wat een grote bedragen vragen ze eigenlijk voor wat simpel hout, niet normaal.
The Flying Dutchman
ga gewoon lekker spelen en pak het hout wat je tegenkomt mee maar ga er niet specifiek naar op zoek. zoveel hout heb je nog niet nodig zodra je dat wel nodig hebt ben je een stuk hoger in levelen en dan kan je dat makkelijker farmen. als je namelijk 9 levels hoger bent dan de mobs in dat gebied vallen ze je niet lastig als je aan het houthakken bent.Anoniem: 181786 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:11:
Ik ben al sinds lvl 10 hout aan het verzamelen en aan het bewerken voor mijn woodworker beroep, maar man o man wat heb je echt bergen hout nodig. Ben vandaag en gister een hele tijd bezig geweest om een bepaald soort hout alsnog te verzamelen zodat ik met woodworking eindelijk weer vooruit kom (ik kan al al het hout hakken, maar woodworker gaat een stuk langzamer als forister). Hoe doen jullie dat? Kopen jullie het uiteindelijk gewoon op de AH? Wat een grote bedragen vragen ze eigenlijk voor wat simpel hout, niet normaal.
forester gaat sneller daar dat niet echt een craft is maar meer een skill net als prospector
je weet ook dat je een skill hebt die op de radar (minimap) aangeeft waar je hout kan vinden?
Heb de oplossing uit de FAQ al geprobeerd dit helpt alleen ook niet.
Iemand anders dit probleem gehad en opgelost??

@Sporedd
je moet jezelf in de map waar lotro in geinstalleerd is alle rechten geven dan is het opgelost
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 21-07-2008 10:30 ]
Wij hebben hem dus donderdag, als er morgen een torrent online komt.
ja precies donderdag OF de week erop maar ik wil weten wanneer zodat ik vrij kan vragenMOAW schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:09:
Book 14: The Ring-forges of Eregion Coming July 22! US servers
Wij hebben hem dus donderdag, als er morgen een torrent online komt.En anders een weekje later.
Gewoon 2 weken vrij vragen..Anoniem: 66797 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:26:
[...]
ja precies donderdag OF de week erop maar ik wil weten wanneer zodat ik vrij kan vragen
ik heb bij het craften van mijn weaponsmith nu 200 punten gehaald bij apprentice, maar ik word niet proficient. Craft ik nou lekker door dan lopen de punten ook niet meer door.
Mis ik iets?
ja je moet denk ik eerst een craft quest doen. ga naar een NPC van jouw craft en dan krijg je een quest die je moet voltooien daarna kan je weer verder advancenFCVD schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:32:
ff een klein vraagje:
ik heb bij het craften van mijn weaponsmith nu 200 punten gehaald bij apprentice, maar ik word niet proficient. Craft ik nou lekker door dan lopen de punten ook niet meer door.
Mis ik iets?
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 21-07-2008 12:40 ]
Ben er zelf wel 1 maar wij hebben er precies toch minder baat bij dan metalsmiths(ook moeilijk om te masteren). En met die unique weapons in MoM tenzij ze heel zeldzaam droppen gaat het nog minder worden...
Zou eens moeite moeten gaan doen om aan ancient iron ore te geraken zodat ik eindelijk aan de master tier kan beginnen. (ik denk dat ik al 3 of 4 stacks van ancient iron ingots heb).
dat ligt eraan, het zou ook heel goed kunnen zijn voor weaponsmiths (en woodworkers) aangezien het wapen aangepast kan worden met bepaalde toevoegingen (gems zoals in diablo II vermoed ik) en het wapen elke 10 levels opnieuw gesmeed moet worden. als al die handelingen door een weaponsmith gedaan worden kan dat lucratief zijn.Simon Verhoeven schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:44:
Ik denk dat weaponsmithing de rotste profession is.
Ben er zelf wel 1 maar wij hebben er precies toch minder baat bij dan metalsmiths(ook moeilijk om te masteren). En met die unique weapons in MoM tenzij ze heel zeldzaam droppen gaat het nog minder worden...
Zou eens moeite moeten gaan doen om aan ancient iron ore te geraken zodat ik eindelijk aan de master tier kan beginnen. (ik denk dat ik al 3 of 4 stacks van ancient iron ingots heb).
wat betreft je klacht over weaponsmith tailor is anders ook een hel om te masteren hoor
Tailor is eitje. Trust me. Ik heb 2 GM tailors. Metalsmith en Weaponsmith zijn echt een crime.
[ Voor 68% gewijzigd door MueR op 21-07-2008 13:20 ]
ik geloof best dat die moeilijker zijn... maare wat moet je met 2 GM tailorsMueR schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:18:
Al die handelingen worden gedaan door een NPC, niet een speler. Maar; die wapens kan je pas vanaf level 51 gebruiken, dus tot level 50 heb je toch aftrek.
Tailor is eitje. Trust me. Ik heb 2 GM tailors. Metalsmith en Weaponsmith zijn echt een crime.
ow van het weekend weer gewerkt aan mijn character
rift raid zijn we nu bij de balrog die gaan we vanavond neermeppen
gevecht met thrang ging echt ruk (voor mij dan)

ben nu bijna friend met the eldgang
met vissen ben ik lady of the streams
heb de grim slayerdeed voltooid in forochel
ben goed op weg om de spirit deed in bree reputation area ook te voltooien (26/200) en in die tijd ook 3 signatures neergemept wat wel leuk is nog 2 signatures voor die title
nog 1 signature in sarnur
circle of despair 5/8
ook nog even wat wezen grinden voor geld zodat ik mijn huis kan kopen (verwacht ik deze week wel te kunnen aanschaffen)
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 21-07-2008 13:37 ]
ja maar de betere tier 5 wapens zullen dan toch wel in populariteit gaan afnemen vrees ik!MueR schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:18:
Al die handelingen worden gedaan door een NPC, niet een speler. Maar; die wapens kan je pas vanaf level 51 gebruiken, dus tot level 50 heb je toch aftrek.
Enkel de daggers en maces verkopen en die zijn niet bepaald lucratief te noemen, zeker gezien de nodige tijd.
Nu ja, het is te hopen dat de player crafted beter zijn, of de dropped heel, heel zeldzaam want anders gaan ze toch iets serieus moeten verzinnen om weaponsmiths zoet te houden.
En tailoring is echt niet moeilijk om te masteren, gewoon eventjes paar beestjes doden.
Zeker sinds Forochel er is is het echt niet moeilijk om aan hides te geraken.
Wat moet ik met 2 GM Tailors? Niks eigenlijk. Mn Metalsmith is ook GM tailor, maar die gebruikt het alleen om ingredienten te maken voor zichzelf. Nou ja, een nieuwe cloak wanneer die er aan toe is ofzo.
dat klopt maar toen ik GM tailor werd was het wel kei moeilijk dat was in de tijd dat er nog geen shards waren. toen waren er echt weinig gebieden waar je exceptional hides kon farmen en in die gebieden was het alles behalve relaxedSimon Verhoeven schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:58:
MueR, al de markt eens aan het inspecteren geweest.
Enkel de daggers en maces verkopen en die zijn niet bepaald lucratief te noemen, zeker gezien de nodige tijd.
Nu ja, het is te hopen dat de player crafted beter zijn, of de dropped heel, heel zeldzaam want anders gaan ze toch iets serieus moeten verzinnen om weaponsmiths zoet te houden.
En tailoring is echt niet moeilijk om te masteren, gewoon eventjes paar beestjes doden.
Zeker sinds Forochel er is is het echt niet moeilijk om aan hides te geraken.
En GM tailoring is nog net iets nuttiger dan GM weaponsmith.
Ik ben een 6:30 - ~23u persoon.
Trouwens ik heb ondertussen de artisan tier al gemasterd, gewoon mijn DIO goedkoop gekocht en ondertussen in Sarnur wat deeds gegrind.
Heb het er dus weer opgegooid en ben een char begonnen op de Laurelin server.
Heb gelezen dat daar de meeste GoTters op zitten?
Heb dus een Female Elf Guardian (of dat nu zo handig is weet ik niet meer) gemaakt met de naam Damnsel (grappig dat me default female naam door de EL op het einde goedgekeurt is).
Er zijn een lading graphic bugs verdwenen, voornamelijk het DX10 gedeelte.
Maar een bug zie ik nogsteeds.
vb. Als je loopt beweegt het wapen mee met het lichaam. En dit gebeurt ook en ziet er ook vloeiend uit als je naar links, achteruit, schuin loopt, maar als je vooruit loopt gaat dat heel erg hakkelig
(net alsof het bijna de hele animatie mist).
Ik weet nu dus niet of dit ras/class/client gebonden fouten zijn.
Me char heet nu Alagriel (Alag staat voor rushing,impetuous en riel staat voor woman).
Nu weet ik dus zeker dat die goed is.
heb een deluxe home gekocht in turtledown

meteen de 2 kisten opslag gekocht en wat trophies opgehangen.
hoop vandaag te weten wanneer book 14 komt
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 22-07-2008 09:03 ]
Je had gelijk, maar de quest die ik moest doen sloeg eigenlijk helemaal nergens op. Ik moest praten met Jon die 2 meter verderop stond.Anoniem: 66797 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:39:
[...]
ja je moet denk ik eerst een craft quest doen. ga naar een NPC van jouw craft en dan krijg je een quest die je moet voltooien daarna kan je weer verder advancen
hou er ook rekening mee dat je tier 1 af moet hebben voor je verder kan dan tier 2 (begin kan je wel doen maar daarna stopt het advancen tot je tier 1 gemastert hebt) elke tier heeft een craft quest zoals je hebt gedaan ze worden alleen steeds moeilijkerFCVD schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 08:50:
[...]
Je had gelijk, maar de quest die ik moest doen sloeg eigenlijk helemaal nergens op. Ik moest praten met Jon die 2 meter verderop stond.
Anoniem: 266691
forrester en prospector is niet echt een craft maar gewoon voor basis benodigd heden. zo werkt het crit systeem ook anders en zijn de tools ook anders. zelfde geld voor farmer dat eigenlijk de enige uitzondering is maar daar hoef je ook geen craft quests te doenAnoniem: 266691 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:50:
Wel even erbij vermelden dat dat niet voor alle professions geldt.Als je je forester levelled...geen probleem, zelfde geldt voor prospector en dat soort professions. En uiteraard worden degene die dat wel hebben, steeds moeilijker. Wees getroost though. Het is alleen voor het deel om proficient te worden in je skill dat je een quest moet voltooien. Mastery krijg je wel zonder een extra quest.
Klopt, maar ze staan wel bij je crafting en dus leek het me nuttig om het even te vermelden.Anoniem: 66797 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:56:
[...]
forrester en prospector is niet echt een craft maar gewoon voor basis benodigd heden. zo werkt het crit systeem ook anders en zijn de tools ook anders. zelfde geld voor farmer dat eigenlijk de enige uitzondering is maar daar hoef je ook geen craft quests te doen
ok nou dat weet hij bij deze dan ookAnoniem: 266691 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:50:
[...]
Klopt, maar ze staan wel bij je crafting en dus leek het me nuttig om het even te vermelden.
kan iemand kijken of de download al beschikbaar is van book 14 en of er al nieuws is over de datum waarop hij live gaat ? want als het er nog niet is en er is nog geen nieuws ga ik vrij vragen voor volgende week
[ Voor 86% gewijzigd door TheZeroorez op 23-07-2008 18:32 ]
niet zozeer omdat book 14 komt maar omdat ik zowiezo een weekje vrij wilMueR schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:22:
Legolas, serieus... Vrij vragen is nutteloos. Met de release van boek 13 was het zo ontzettend druk in Forochel dat je uren bezig was met een handvol quests, steeds maar wachten op die paar NPCs. Daarbij ben je de halve dag kwijt met wachten op de patch en de servers die weer live zijn. Daarbij, vrij vragen voor een spelletje? dude...
Dit soort gedrag ben ik eigenlijk nog nooit tegengekomen bij LOTRO. Ik weet wel dat het mij vrij regelmatig overkwam bij WoW, en op een gegeven moment leer je er wel mee leven, heb ook nooit de moeite genomen om er wat van te zeggen aangezien het daar gebruikelijk was. Goed dat jij er wel wat van gezegd hebt. Wellicht kun je ook even contact opnemen met zijn/haar kinship leider. Lijkt me dat je zulke lieden niet in je kinship wil hebben aangezien ze de reputatie aantasten.
[ Voor 38% gewijzigd door TheZeroorez op 23-07-2008 18:35 ]
Duurde even voor ik antwoord kreeg, maar nee..de persoon ging de ore niet minen en "you are welcome to it, never seen that kinda politeness before" was het antwoord.
Daarom dat ik dus aan MueR vroeg wie ik moet contacteren vermits hij in dezelfde kinship zit (Annon Amarth).[b][message=30460672,noline]Wellicht kun je ook even contact opnemen met zijn/haar kinship leider. Lijkt me dat je zulke lieden niet in je kinship wil hebben aangezien ze de reputatie aantasten.
Overigens ook meteen even een verzoek om die screenshots ook even naar mij te sturen (DM, PM op ons forum), en ze niet hier te posten. Naming en shaming mag je doen als ik iig de kans heb gehad om tussen het geschreeuw iets zinvols te ontdekken.
[ Voor 73% gewijzigd door TheZeroorez op 23-07-2008 18:36 ]
[ Voor 94% gewijzigd door TheZeroorez op 23-07-2008 18:36 ]
Naming en shaming mag hier ook niet, is tegen policy enzo.
cool ik ben lady of the streams en heb een +5 skill hengel dus dat zit wel goedMueR schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:11:
Er komt een nieuw festival met boek 14. Voor degenen die graag wat leuke prijzen willen krijgen, zorg dat je enigsinds proficient bent met je hengel *hint hint*.
Naming en shaming mag hier ook niet, is tegen policy enzo.
zat er natuurlijk ook dik in dat ze wat met die hobby zouden doen in festival.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 22-07-2008 13:29 ]
Zoiets gebeurd alleen in WoW Dallas... Zoiets gebeurd niet echt
[/music]
Ach, vorige week in Forochel kreeg ik een tell van iemand die aangelopen kwam dat ik een named met rust moest laten in verband met een quest die gedaan moest worden. Waar denk je dat ik op stond te wachten, respawn van de bus of zo? Vroeg dus om een invite en kreeg als antwoord "dat ze mij niet nodig hadden". Okay, *tag* *shoot*...
lol daarbij die named signatures voor quests respawnen heel snelTAA schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:41:
[music]
Zoiets gebeurd alleen in WoW Dallas... Zoiets gebeurd niet echt![]()
[/music]
Ach, vorige week in Forochel kreeg ik een tell van iemand die aangelopen kwam dat ik een named met rust moest laten in verband met een quest die gedaan moest worden. Waar denk je dat ik op stond te wachten, respawn van de bus of zo? Vroeg dus om een invite en kreeg als antwoord "dat ze mij niet nodig hadden". Okay, *tag* *shoot*...
[ Voor 32% gewijzigd door TheZeroorez op 23-07-2008 18:40 ]
Spelers worden al snel voor ninja uitgemaakt terwijl dat vaak niet zo is, maar met zicht op een deel van de chat lijkt dit idd wel degelijk een ninja.
Overigens heb ik nergens een name&shame policy gezien hier, wel op het Codemasters forum maar ook daar word er kwistig met namen gestrooid (en geflamed als gekken).
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
torrent link die het nog niet doet

http://cogtracker.codemas...rent%20br%20/br%20/br%20/
franse site lekker handig

http://www.clubic.com/pat...-les-ombres-d-angmar.html
edit:
Een van de mede-members van Dutch Dunedain (Snowbourn) heeft book14 op de newsgroepen gezet:
Book14.
Ik zou zeggen haal m daar vanaf, dat gaat het snelste
(hij is zo vriendelijk geweest om direct ook book9 t/m book13 erop te zeggen, zoek maar op "Book Updater Europe")
[ Voor 61% gewijzigd door Rfce op 22-07-2008 23:33 ]
euh...ja
tijd zal het lerenMueR schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 01:44:
Zo kort dag? Weinig kans hoor. dat zou betekenen dat een hoop mensen hem niet los kunnen downloaden en dus gaan de servers weer overbelast raken.
verlof is afgekeurt
Hoe zit het eigenlijk met de soloability van b12 & b13? Ik zit momenteel aan b12ch3 maar ik heb nog geen groep ervoor gevonden.
[ Voor 97% gewijzigd door TheZeroorez op 23-07-2008 18:40 ]
Anoniem: 200854
Op welke server spelen de meeste nederlanders?
Zijn er Nederlandse of Internationale kinships waar jullie bijzitten die nog leden zoeken?
op alle servers zul je wel nederlanders en nederlandse kins vinden.Anoniem: 200854 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:04:
Ik speel nu een aantal dagen en heb een paar kleine vraagjes.
Op welke server spelen de meeste nederlanders?
Zijn er Nederlandse of Internationale kinships waar jullie bijzitten die nog leden zoeken?
veel gebruikte servers door mensen hier zijn
Eldar
Laurin
Snowbourn
zelf zit ik op Eldar en dat bevalt me goed zelf zit ik in een kinship waar voornamelijk mensen uit de UK zitten maar ook een paar nederlanders echter is er ook een nederlandse kinship the dutch alliance
Ik weet op zowel Laurelin als Snowbourn wel puur Nederlandse kinships, maar ja, mijn mening over die kinships is al eens de revue gepasseerd, ik zal me er niet meer over uitlaten. Mijn advies over een kinship; zoek zeker een internationaal kinship, het liefst ook een waar enigsinds volwassen mensen in zitten.
Kijk ook goed naar een kinship. Ga niet klakkeloos op de eerste de beste invite in. Ik zie op Laurelin steeds meer kinships actief recruiten en ben dat eigenlijk goed beu. Dat ze er maar een apart channel voor maken ofzo

Ik denk het eigenlijk ook, volgende week... mij maakt het niet veel uit, amusseer me momenteel genoeg :-)Simon Verhoeven schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:57:
Ik verwacht zelf B14 volgende week en ik hoop dat niet teveel Minstrels bagpipes gaan gebruiken.
Wat bedoel je met die bagpipes voor de minstrels? Ik heb wel gehoort dat deze nieuwe annimaties krijgen voor hun skills, je kunt kennelijk een instrument kiezen die je tijdens je skill gebruikt
Gisteren ff met mn alt door book4 geraffelt, tot aan chap7 alles met mijn vaste questmaat gedaan, voor de final toch ffkes een full fellowship erbij gehaalt. Ik had deze al heeel lang niet meer gedaan, en het leek eigenlijk wel alsof hij makkelijker is gemaakt tov vroeger, kan dat?
Verder is mn lvl10 dwarf metalsmith aangekomen op het einde van tier4, pfffff wat een kriem zeg om een metalsmith te masteren, Nu nog ff kijken hier ik de laatste quest ga doen (op lvl10). Daarna snel weer door voor tier5, gelukkig had mn main al een hele raffel ancient iron ingots gemaakt (explorer) dus hij kan al aardig aan de gang gaan.
euh...ja
Btw heeft iemand nog iets gehoord over unlocktheminesofmoria? Want het is er nu al een heel tijdje stil rond en ik heb alle spelen al uitgespeeld.
Klopt niet helemaal, het geëquipte instrument wordt gebruikt voor de minstrel skills.Rfce schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:21:
Wat bedoel je met die bagpipes voor de minstrels? Ik heb wel gehoort dat deze nieuwe annumaties krijgen voor hun skills, je kunt kennelijk een instrument kiezen die je tijdens je skill gebruikt
Bagpipes is leuk en al als er fatsoenlijke ABC files worden gebruikt maar anders trekt het op niets.
En zeker korte deuntjes (zoals de meeste minstrel skills) vind ik maar niets op de bagpipe.
Wel eens benieuwd naar het revive liedje op de bagpipe.
[ Voor 47% gewijzigd door Simon Verhoeven op 23-07-2008 10:24 . Reden: dubbelpost vermijden ]
Toch klopt ie wel, alleen niet in de directe vorm zoals jij denktSimon Verhoeven schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:22:
MueR de laatste hint klopt niet, wie werd er ook alweer meteen neergeschoten toen hij voorstelde om een Raids'r'us kinship te maken waarvan lidmaatschap niet verplicht is voor deelname aan de raid groep?
En MueR jij bent sanctuary vergeten, zitten ook een redelijk veel van ons in RRU
Mijn minstrel heeft er nog nooit iets met muziek en mentoring gedaan, maar als je mijn rl gevoel voor muziekmaken zou kennen dan zal niemand daar rouwig om zijn
Gisteren, op de tweede dag van de Rift run, en de eerste keer Rift voor mijn kakelversche minstrel alles t/m Balrog afgewerkt. En dan te denken dat de traits van m'n minstrel allesbehalve optimaal zijn. Gear is marginaal (omdat ik er geen tijd/geld aan wilde besteden omdat het toch Rift spullen worden), en relatief lage morale/power stats
We gingen de Balrog binnen met het idee van 'doe maar een keertje, iedereen moet het ervaren' omdat er een paar newbies bij zaten en een paar ervaren raiders die met alts waren. Bijzonder leuk om mee te maken dat we steeds meer speling krijgen om foutjes, pechjes en andersoortige tegenvallers te corrigeren en het toch tot een goed einde te brengen.
Niet echt mijn favoriete rol zo'n minstrel in raid, het enige wat je doet is de 'greenbar piano' spelen en veel meer ruimte heb je niet. Dan vind ik een minstrel in war-speech solo veel leuker.
Gisteren was ik met mijn R3 (non-sig) spider Norbogs aan het grinden bij Tol toen er een solo minstrel langskwam. Toen ik 'm aanklikte om te zien wie het was (floaty names staan uit) deed ik een auto-attack
Nu was mijn morale al 50% door de Norbogs dus heel blij werd ik er niet van
Ik had natuurlijk hulp kunnen roepen maar dat vond ik ook weer niet nodig, als je als solo minstrel langs een rood Tol rijd dan verdien je geen gank imho.
Best wel een class met hele sterke mogelijkheden die weavers
Wel vervelend dat ik alle dp zelf opnieuw moet grinden omdat spidey op m'n tweede account zit, ik schat dat je voor sig en alle skills t/m 3 bij elkaar een kleine 100K dp kwijt bent, naja nog drie passives en het is sig
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
dat mentoring gebeuren is enkel de mogelijkheid om mensen een instrument te kunnen leren verder heb je er niks aan. maar vind het leuk om alles te hebben (dat weet je nu toch welbotoo schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:50:
Dat hele mentoring gebeuren gaat een beetje aan me voorbij, wat is daar het nut van? Als ik het goed begrijp is het een alleen een extensie van de standaard muziekinstrumenten die je als character kan leren? En wat is de 'winst' voor de minstrel dan? Niet dat er persé winst hoeft te zijn, maar ik zie het nut totaal niet.
Mijn minstrel heeft er nog nooit iets met muziek en mentoring gedaan, maar als je mijn rl gevoel voor muziekmaken zou kennen dan zal niemand daar rouwig om zijn(ook al vind ik de bagpipes er wel leuk uitzien
).
wat betreft je creeps, wellicht ga ik nog met mn warg verder
btw gratz on balrog met je minstrel
[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 23-07-2008 12:29 ]
Hey psst Lego.. als je 3 regels reageert he, mag je de kwoot best afkappen
Als de rest van de raid goed werk aflevert zou je ook nog genoeg tijd hebben om nog allerlei bufs op te houden. Wordt het toch al wat uitdagender..botoo schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:50:
Niet echt mijn favoriete rol zo'n minstrel in raid, het enige wat je doet is de 'greenbar piano' spelen en veel meer ruimte heb je niet. Dan vind ik een minstrel in war-speech solo veel leuker.
Gisteravond is mijn main char (Halendur, human captain) lvl 40 geworden
Mijn 2e char (Linrohir, elf lore master) is ondertussen lvl 14 en mag aan boek 1 beginnen
Over dat node stealing, gelukkig heb ik het nog niet meegemaakt en ik vind het erg prettig dat men over het algemeen zeer correct is hierin. Mocht het mij een keer overkomen, dan zou ik ook zeker even zeggen dat het niet erg aardig is om te doen.
The Flying Dutchman
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
OMG dat is de VETSTE skill voor de captain (vind ik danThe Flying Dutchman schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:21:
Gisteravond is mijn main char (Halendur, human captain) lvl 40 geworden. Weer wat nieuwe skills erbij (waarvan ik er van eentje nog niet goed weet wat die eigenlijk doet: er staat dat ik respect command oid, maar wat het exacte effect nou is ben ik nog niet achter, iemand die dat weet?).
de skill doet wat hij zegt
In het begin was het grappig omdat het nieuw was en de mensen nog niet wisten wat er aan de hand was maar ondertussen is het oersaai.
En ik erger mij ook aan de mensen die het tijdens tactics zouden doen. (volgens mij nog niet gebeurd als ik meega).
[ Voor 21% gewijzigd door MueR op 23-07-2008 16:08 ]
Ik ben het met je eens dat je zoiets niet gaat doen tijdens een RAID of fellowship, maar voor roleplayen is het wel grappig, maar vrij overbodig.MueR schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:04:
Altijd wel een of andere Minstrel/Champ/Captain/Burglar die meent dat te moeten doen terwijl ik iets aan het uitleggen ben.
Wat kan de burglar dan volgen jou? Deze kan alleen een single target laten niezen, that's it.... das een ander effect dan dat opeens iedereen gaat cheeren of knielen binnen een 10m radius.
euh...ja
Dit topic is gesloten.