Toon posts:

HTC Touch Diamond Topic (deel 4) Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste
Acties:
  • 219.469 views

• Anoniem: 160587
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hij vermeld duidelijk dat die dit had gedaan.
Na een aantal softe resets en andere hopeloze pogingen heb ik maar een hard reset uitgevoerd maar het helpt niet!!!
Nogmaals probeer mijn suggestie eens:
Batterij er al geprobeerd uit te halen?

Zoja, batterij + simkaart er 5 seconden uitlaten.
Dan alleen de batterij terug doen.
Mobieltje opstarten, doet die lief. Sim weer terugplaatsen en dan maar hopen dat het goed werkt.
Anders zal ik Duttythroy vanavond eens vragen als ik hem spreek of hij je verder wilt helpen :)

[Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 160587 op 22-07-2008 22:31]

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-06 09:31
maniacshouse schreef op maandag 21 juli 2008 @ 19:34:
[...]

Op TouchFlo uitgekeken? Ligt eraan wat voor eisen je stelt aan je phone. Inmiddels heb ik SPB Mobile Shell op staan en dat werkt lekker. TouchFlo vond ik soms wat onduidelijk. Maar ik zie mijn telefoon niet als een stukje speelgoed en zolang ik kan bellen, navigeren en internetten vind ik het prima. En wat games erop ofzo. Maar belangrijkste vind ik de eerder genoemd 3.

De camera valt mij ook zwaar tegen, op de een of andere manier zijn de foto's onscherp of lijkt er een waas overheen te zitten, had iets beter verwacht. Vergeleken met de w800i vind ik het toestel zelf een verademing. Lekker makkelijk WM6.

Geweldig toestel eigenlijk. Alleen was mijn accu toch best snel leeg met een beetje internetten, heb er nog niet eens echt mee gebeld.
wat ik bedoelde met uitgekeken op touchflo was dat het toch HET verkoopargument is van het toestel. maar uiteindelijk valt het allemaal wel mee. inderdaad af en toe wat onoverzichtelijk. maar ik zou het zelf denk ik wel gewoon aan laten staan. heb nu SPB MS op mn touch. alleen omdat het lekker makkelijk werkt. maar met TF3D zou ik die niet meer gebruiken denk ik

die vriend van mij die een vodafone branded heeft heeft dus gebruik gemaakt van de actie waarbij je met een eenjarig abonnement alle toestellen kon krijgen. betaalt nu geloof ik iets van 17 euro zoveel per maand en heeft het toestel gratis gehad bij eenjarig abonnement als ik me goed herinner. het was in ieder geval spot goedkoop.
vertelde me verder dat vodafone dus maar 5 toestellen had binnengehad voor deze actie. en dat hij er een aan de haak kon slaan omdat ie er werkt. triest weer dat ze de actie van de daken af schreeuwen maar gewoon toestellen minimaal laten leveren om niet teveel verlies te leiden.

• Anoniem: 267263
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Anoniem: 268284 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:45:
[...]

En nu?
Wie moet ik nu geloven?
Jezelf natuurlijk, vertrouw op je instinkt ;)

Zoveel mensen zoveel ervaringen en zoveel keuze's :?

Ik ken hele volkstammen die in staat zijn om elke Screenprotector te verkloten met het opbrengen, hoe goed dat ding ook is, en dan toch nog de schuld geven aan het produkt 8)7

Ben je tevreden met Brando Ultra Clear, gebruik je die toch gewoon, kan je ook zo overal kopen enz. en het opbrengen is voor elke ScreenProtector hetzelfde, dus dat moet geen probleem zijn ;)

ScreenProtectors worden door tig fabrikanten gemaakt en kan je overal halen en kosten betrekkelijk weinig, maar voor een Full Body Protection heb je niet veel keus vrees ik ;)

Bovendien de meeste soorten folie ademen niet, dus kleine luchtbellen/blazen trekken niet mooi weg.

Echter bij een Full Body Protection, waarbij je om hoekjes moet enz., moet je de folie inderdaad iets besprenkelen, daardoor wordt het materiaal tijdelijk soepel en buigt zo gewillig mee met de contouren van je apparaat.
Dus lieden die mekkeren dat je het moet besprenkelen met vloeistof, tja, hoe wou je dat anders doen :?

• Niet online
running man schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:07:
[...]

Volledig mee eens!
Martin Fields is de beste screen protector die ik tot nu toe (en dat zijn er velen) heb gezien _/-\o_
Gezien, ja wie niet ;) , maar heb je ze ook gebruikt/getest :X

Ik heb er ook in het mobiele tijdperk al tig gebruikt/getest en ben eigenlijk nog nooit een slechte tegengekomen, sommige zijn wat harder/spiegelen/stroef/glad enz., maar beschermen doen ze toch allemaal ;)

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-03 20:55
Anoniem: 160587 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:30:
[...]

[...]

[...]

Anders zal ik Duttythroy vanavond eens vragen als ik hem spreek of hij je verder wilt helpen :)
Helaas, werkt ook niet. Dit is zo langzamerhand niet leuk meer, zeker niet aangezien ik al eens de Unsigned-Hard-SPL-Diamond-OliNex had toegepast en daarmee de garantie gecanceld heb ;(

Non taken

Anoniem: 181496

Anoniem: 160587 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:30:
[...]

[...]

[...]

Oops sorry, eroverheen gelezen 8)7
Maar idd even 15 min batterij eruit halen, of opnieuw flashen ( handmatig in de bootscreen zetten )

Anoniem: 268284

MesR
UR MY HERO!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Bedankt voor het helpen sneakerboy ;)

• Bornin
Anoniem: 181496 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:09:
[...]

Oops sorry, eroverheen gelezen 8)7
Maar idd even 15 min batterij eruit halen, of opnieuw flashen ( handmatig in de bootscreen zetten )
ik zal de batterij er even een tijdje uit laten dan maar, hoe kom je in bootscreen?

Non taken

Anoniem: 268284 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:10:
MesR
UR MY HERO!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Bedankt voor het helpen sneakerboy ;)
Hehe tnx m8, altijd leuk om iemand op weg te helpen ;)
bornin7ty2 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:13:
[...]

ik zal de batterij er even een tijdje uit laten dan maar, hoe kom je in bootscreen?
Reset knop indrukken en volume naar beneden, dat moet zeker wel gaan werken ;)

[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 181496 op 22-07-2008 23:14]

Anoniem: 268284

bornin7ty2 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:13:
[...]

Volume down + pennetje in het rode gaatje .. en vasthouden! ;)

EDIT: MesR, GRRRRRR .. snel editten he! 8)7

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 268284 op 22-07-2008 23:17]

• miesjaa
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-06 10:01
Crusader schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:15:
Iets wat ik nog niet ben tegengekomen in dit topic of elders via Google:
De Brando screenprotector voor de HTC versie van de TD, past die ook op de T-Mobile MDA Compact IV? Als ik de foto's zo zie denk ik niet namelijk, maar bij Brando kom ik geen screenprotector tegen voor de HTC P3702 (=MDA Compact IV).

Ook ben ik benieuwd naar een vraag die hier eerder is gesteld maar ik ook nog geen antwoord op heb kunnen vinden, past de MDA Compact IV ook in de Brodit actieve houder voor de HTC TD? Ik vermoed van wel, maar als ik een miskoop kan voorkomen dan doe ik dat, vandaar nog even deze vraag.
Ik was degene die de vraag eerder al gesteld had. Daarna heb ik PDAShop gemaild. Zij konden het me niet zeggen. Brodit zelf kon me ook geen uitsluitsel geven.

Een andere webwinkel (digitalsonline.nl) gaf me de volgende reactie:
Mijn dank voor uw interesse. Het klopt inderdaad dat de MDA Compact IV iets breder is dan de HTC Touch Diamond. We hebben recentelijk een klant aan de deur gehad die in het bezit was van de MDA Compact IV en we hebben toen deze houder direkt uitgeprobeerd. Hij past er niet perfect in (zoals de HTC Touch Diamond) en zit redelijk strak, maar het gaat net. De actieve houders zijn echter niet echt bruikbaar, aangezien de connector er niet makkelijk ingaat.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u nog vragen hebben, dan horen we dat graag van u.
Als ik de compact iv eindelijk heb (T-mobile Arnhem heeft hem niet op voorraad) ga ik de passieve houder dus denk ik wel bestellen. Mocht hij echt te stroef gaan, probeer ik hem wel iets ruimer te maken. Ik wil wel perse een brodit, omdat ik al zo'n proclip in de auto heb.

Ik heb ergens op gelezen dat iemand de brodithouder van de eerste iphone ruimer had gemaakt, zodat de 3G erin paste. Dit had hij gedaan met een vijl. Daarna heeft hij alles weer mooi vlak gekregen met een polijstvijl voor nagels.. Dit moet dus voor de compact iv ook wel lukken denk ik.. Weet dus niet zeker hoe makkelijk dit is, maar het valt te proberen..

Anoniem: 268284 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:14:
[...]

Volume down + pennetje in het rode gaatje .. en vasthouden! ;)

EDIT: MesR, GRRRRRR .. snel editten he! 8)7
Goed leren dan, dat "pennetje"heet een stylus :p

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 22:36
Hoeveel mensen zijn er nou al die wat last hebben het verf dat loslaat, ik zelf zie een heeeeeeeel klein inimini puntje, ten dikte van een haar.

Hoop niet dat die groter wordt, is er geen bescherming te krijgen voor de zijkant van het toestel, of andere tips? zit altijd alleen in de broekzak of op het bureau of nachtkastje

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:57

wontcachme

You catch me? No you wont

Niekjuh schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:39:
Hoeveel mensen zijn er nou al die wat last hebben het verf dat loslaat, ik zelf zie een heeeeeeeel klein inimini puntje, ten dikte van een haar.

Hoop niet dat die groter wordt, is er geen bescherming te krijgen voor de zijkant van het toestel, of andere tips? zit altijd alleen in de broekzak of op het bureau of nachtkastje
Full body shield, silicone case. Deze staan volgens mij zelfs de pagina hiervoor

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Niekjuh
Ja die las ik idd, maar dat is me wel een gekloot denk ik, ik ben echt iemand die zo iets flink kan verprutsen :S.

De ori screenprotector bevalt me wel, maar dat is zoals de naam het zegt, alleen screen :(.
Jij ook geen last van loslatendverf, mijn ouders zien het niet eens, het is echt super klein

• wontcachme

wontcachme

Niekjuh schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:43:
Ja die las ik idd, maar dat is me wel een gekloot denk ik, ik ben echt iemand die zo iets flink kan verprutsen :S.

De ori screenprotector bevalt me wel, maar dat is zoals de naam het zegt, alleen screen :(.
Jij ook geen last van loslatendverf, mijn ouders zien het niet eens, het is echt super klein
Ik heb er nog geen last van. Heb hem tot nu toe ook amper buiten gebruikt/gedragen. En heb bijna altijd de silicone case eromheen. Er is volgens mij ook een andere soort silicone case die je eromheen klikt. Ik zal ff zoeken.

EDIT: Het is de crystal case. Een rijtje op ebay met foto's http://search.ebay.nl/sea...&coentrypage=search&fgtp=

[Voor 23% gewijzigd door wontcachme op 22-07-2008 23:49]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Niekjuh
nee zoiets liever niet

misschien wel iets voor op het werk, of kan ik dan beter een echt hoesje nemen

• Bornin
Anoniem: 181496 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:13:
[...]

Hehe tnx m8, altijd leuk om iemand op weg te helpen ;)

[...]

Reset knop indrukken en volume naar beneden, dat moet zeker wel gaan werken ;)
K dan, via bootscreen de boel geregeld en hij doet het weer :)

Tnx _/-\o_

Non taken

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 00:57
Heb vandaag mijn invisibleShield Full Body kit mogen ontvangen. Om 8 uur begonnen met het opbrengen, maar dat viel nog vies tegen! Uiteindelijk was ik pas om half 10 klaar met het aanbrengen en alle luchtbubbels eronder uit te krijgen, een hels karwei dus. :P

Misschien kwam het omdat ik teveel spray gebruikte ofzo, maar het duurde vrij lang voordat het spul een beetje op z'n plek bleef zitten en ik bezig kon gaan de randen af te werken.

Zoals al eerder was gemeld is het maken van gestures op je scherm inderdaad wat stroever geworden, maar voor mij is dit niet storend, ik kan alles nog vrij makkelijk doen. Het viel me alleen op dat het wat stroever ging.

Wat ik wel van baal is dat de screenprotector niet compleet egaal is op m'n scherm. Sommige stukken zitten wat oneffenheden op, dat zie je in het zonlicht en je voelt het ook als je met je vinger eroverheen gaat. Het zijn in ieder geval geen bubbels. Het lijkt alsnog de folie teveel is opgerekt en niet meer z'n oorspronkelijk vorm aanneemt, moeilijk te beschrijven. Ik heb in ieder geval niet lopen rekken met de folie, maar misschien is het gekomen omdat ik met het weghalen van de bubbels (met het bijgeleverde stuk rubber) iets te fanatiek ben geweest :?. Ik hoop dat het nog aantrekt (volgens de handleiding duurt het 2-3 dagen voordat alle 'microbubbles' eruit zijn. Dat zijn het iig niet maar toch hoop ik dat het wegtrekt). Ik zal het in de gaten houden en kom er later nog wel op terug, evt. met foto's als het blijft.

@Low Level: Heb jij iets vergelijkbaars ervaren met het aanbrengen? Ik hoop niet dat ik tot een volksstam behoor die z'n screenprotector al heeft verneukt bij het aanbrengen :Y)

[Voor 11% gewijzigd door Milenco op 23-07-2008 00:37]

• ktart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-03 08:51
Op mijn MDA Compact IV met web 'n' walk had ik op het TF3D tabblad 'Internet' het web 'n' walk logo staan. Daarnaast stond er nog een bladwijzer die er al standaard instond, namelijk 'Search'. Verder kon er niets op dit tabblad bijkomen te staan. Terwijl je op de HTC Touch Diamond daar je eigen bladwijzers ziet die je in Opera toegevoegd hebt.

Daar is een oplossing voor en wel de volgende: http://forum.xda-develope...php?p=2434247&postcount=8 (ik heb het getest en het werkt)

Misschien iets voor in de FAQ? ;)

[Voor 5% gewijzigd door ktart op 23-07-2008 00:55]

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 00:30
Zeu, bijgelezen! Ik heb alle vorige draadjes doorgelezen. Dat was veel werk :N

Touch Diamond, krasvrij.. Helaas. Een horloge-schroevendraaier (om een horloge open te maken nota bene) kwam op het bureau onder mn TD terecht: mooie kras. Voor het voorkant-cameratje langs, dus niet in de weg van het scherm zelf gelukkig, maar toch balen.

ROMS :D ROMS zijn leuk. Ik schreef al eerder dat het gelukt is m'n Vodafone ROM te backuppen, waar ik erg blij mee ben. Nu even wat andere ROMs testen. Mijn meningen (gebaseerd op ongeveer 10 minuten met een ROM spelen):
  • TLR 3.08.07.16: Leuk die batterijmeter Batti, ik kende m nog niet :) Verder jammer dat je niet fijn kan scrollen door de landenlijst/stedenlijst bij het weer. AppToDate faalt helaas.
  • Elite 3: echt heel kort getest, alleen om door te flashen terug naar Vodafone. Draaide wel snel
  • Shine on 0.6: Hier ben ik op het moment echt verliefd op aan het worden :D Rete snel omdat die telefoon-schil uit is, weinig programma's mee geinstalleerd (Opera apart downloaden -> nieuwere versie volgens mij), extra scherm in de TF3D: gemiste oproepen *O*
Ik speel even leuk verder :)

• MorDrakka
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-02 14:11
Uhm. Heeft iemand ervaringen met de Anycom headset (BSH-100) icm MDA IV? Na het paren krijg ik netjes mijn muziek over de headset te horen.

Vervolgens test ik of de MDA hem ook herkend, ndat de headset is uit geweest.

Headset uit / aan telefoon ziet hem niet, muziek gaat over telefoon. Druk ik op knoppen op de headset, gaat de telefoon bellen(geluid door headset, goed teken).

Ik zoek eigenlijk ergens een functie "headset gebruiken".

- Ik heb geprobeerd het apparaat opnieuw te paren, dit lukt echter de muziek komt niet meer terug over headset
- BLuetooth uit/aan gezet op telefoon.
- Gezocht hier op GoT waar ik enkele links vond naar een third party tooltje die dit zou kunnen. Ik vraag me af om WM dit niet zelf in zich heeft.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:54

AndereKoekoek

Ping! Pong?

DRvDijk schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 03:59:
dat het gelukt is m'n Vodafone ROM te backuppen, waar ik erg blij mee ben. Nu even wat andere ROMs testen. Mijn meningen (gebaseerd op ongeveer 10 minuten met een ROM spelen):
Heeft die ook een vodafone simlock?
tijdje geleden vertelden ze me hier nog dat er geen vodafone rom op zou zetten en dus ook geen simlock.

• WhistlerNL
  • Laatst online: 06-06 21:01
Floris-K schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 08:44:
[...]

Heeft die ook een vodafone simlock?
tijdje geleden vertelden ze me hier nog dat er geen vodafone rom op zou zetten en dus ook geen simlock.
Mijn toestel is iig wel gesimlocked volgens de winkel. En ik heb ook die vodafone rom trouwens.

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-05 12:16
Ik heb 1 hotmail account aangemaakt op de TD nu heb ik geprobeert om nog een
ander hotmail account toe te voegen (dmv nieuw account enz.), helaas lukt dit me niet.

Kan iemand mij vertellen of het op de een of andere manier mogelijk is om meerdere hotmail accounts te installeren op de TD?

• DingK
  • Laatst online: 22-05 17:31
Nog even terugkomend op de beschikbaarheid bij Vodafone: had eind juni het toestel besteld, i.c.m. een tweejarig abonnement en nummerbehoud. Het toestel zou vanaf week 28 leverbaar zijn, de koerier zou contact met mij opnemen over de aflevering. SIM kwam netjes een weekje later per post.

Net twee dagen terug van vakantie, en via geen enkele weg gecontacteerd door een koerier. Maandag gebeld met Vodafone: Klantenservice wist niet wanneer ik het kon verwachten, afdeling Verkoop ook niet. 8)7 De persoon die mij i.e.i. had geholpen zou verzocht zijn zo snel mogelijk met mij contact op te nemen.

Inmiddels is het twee dagen verder; geen bericht of telefoon, :| dus vandaag maar weer eens bellen... :(

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:54

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik zou er nog maar eens achteraan bellen, want vorige week zijn ze hier in de Vodafone winkel binnen gekomen en kon er zo één meenemen. Helaas moet ik nog even wachten ;(

• TeChNo2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Milenco schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 00:33:
Heb vandaag mijn invisibleShield Full Body kit mogen ontvangen. Om 8 uur begonnen met het opbrengen, maar dat viel nog vies tegen! Uiteindelijk was ik pas om half 10 klaar met het aanbrengen en alle luchtbubbels eronder uit te krijgen, een hels karwei dus. :P

Misschien kwam het omdat ik teveel spray gebruikte ofzo, maar het duurde vrij lang voordat het spul een beetje op z'n plek bleef zitten en ik bezig kon gaan de randen af te werken.

....

@Low Level: Heb jij iets vergelijkbaars ervaren met het aanbrengen? Ik hoop niet dat ik tot een volksstam behoor die z'n screenprotector al heeft verneukt bij het aanbrengen :Y)
Precies hetzelfde gehad, alleen had ik geen 2/3 dagen geduld maar na een paar uur dat ding er af getrokken, en dat beviel veel beter. Zonde van het geld.

Overigens heb ik het ding helemaal niet kapot gemaakt bij het aanbrengen, kon hem gewoon weer terug" plakken" op de originele verpakking, voor een eventuele (maar niet waarschijnlijke) vervolgpoging. Overigens zit er op de achterkant van dat shield lijm !!! het is dus in feit gewoon een kostbare sticker (volgens mij tevens de reden van het onhandige opbrengen)

• DingK
Floris-K schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:33:
Ik zou er nog maar eens achteraan bellen, want vorige week zijn ze hier in de Vodafone winkel binnen gekomen en kon er zo één meenemen. Helaas moet ik nog even wachten ;(
Je zou er toch wat van krijgen: het toestel was NOG NIET BESTELD!! 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Als ze meer van die dozen daar hebben werken (dikke kans op) en de voorraad is gebaseerd op gedane bestellingen, dan snap ik wel dat er te weinig verkrijgbaar zijn |:( .

• funk-e
  • Laatst online: 05-06 14:30
Dit is wel handig voor het zelf repareren van je diamond:
Een service-handleiding waarin staat beschreven hoe je je td kan demonteren en andere tips.

...less is more

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-02 13:01
Anoniem: 267263 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:58:
[...]

Gezien, ja wie niet ;) , maar heb je ze ook gebruikt/getest :X
:Y
Handyfolie; Brando; Smartfolie; Veripart; Martin Fields;

Het is niet een kwestie van smaak. Het is voor mij belangrijk dat hij makkelijk aan te brengen is, Goed krasbestendig is, dun is en goed schoon te maken is. Hierbij sprong Martin Fields screenprotector er voor mij uit.

De standaard protector die bij de TD geleverd wordt krijgt last van hele fijne krasjes. Dit kan een waas gaan vormen.

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
DingK schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:16:
Nog even terugkomend op de beschikbaarheid bij Vodafone: had eind juni het toestel besteld, i.c.m. een tweejarig abonnement en nummerbehoud. Het toestel zou vanaf week 28 leverbaar zijn, de koerier zou contact met mij opnemen over de aflevering. SIM kwam netjes een weekje later per post.

Net twee dagen terug van vakantie, en via geen enkele weg gecontacteerd door een koerier. Maandag gebeld met Vodafone: Klantenservice wist niet wanneer ik het kon verwachten, afdeling Verkoop ook niet. 8)7 De persoon die mij i.e.i. had geholpen zou verzocht zijn zo snel mogelijk met mij contact op te nemen.

Inmiddels is het twee dagen verder; geen bericht of telefoon, :| dus vandaag maar weer eens bellen... :(
Even ter duidelijkheid:

de toestellen uit de fysieke Vodafone winkel en de Vodafone webshop verschillen!

Vodafone fysieke winkel
• Branded (logo op voor- en achterkant toestel + aangepaste ROM met andere kleuren)
• Simlock
• TomTom meegeleverd (alleen kaarten ontbreken, 1 stadskaart gratis)
• Pouch meegeleverd
Zie ook deze post.

Vodafone webshop
• Originele HTC, niet branded
• Geen TomTom/pouch
• Simlock vrij

Verder hebben beide toestellen standaard accesoires als extra stylus, oplader, screenprotector en headset.

Gezien dit dus twee verschillende toestellen zijn, kan het zijn dat de fysieke Vodafone winkel vrolijk levert terwijl de Vodafone webshop geen voorraad heeft. Daarnaast is het ook nog mogelijk om het in een van de vele andere webshops te bestellen, welke vaak wel voorraad hebben. Als je dus hierover een opmerking maakt, geef dan ook duidelijk aan waar je het hebt besteld.

Laatste info die ik heb over de Vodafone webshop: ook ik ben al twee weken aan het wachten, en heb afgelopen maandag gebeld (met het magazijn). Ze wisten toen te melden dat het niet zeker is, maar dat ze deze week een nieuwe levering verwachten. Op het moment dat je toestel bij hun binnen is, dan zetten ze ook de nummertransportatie in gang. Als dat is goedgekeurd door je vorige provider, dan versturen ze het ding naar je.

Als ik vrijdag nog geen statusupdate heb gekregen dan bel ik nogmaals, maar dan met een bepaald persoon bij de helpdesk welke mij de vorige keer uitstekend heeft geholpen mbt tot specifieke vragen over de TD welke niemand anders kon beantwoorden. Ik hoop dat hij dan wel meer informatie heeft. Het enige dat het magazijn weet is wat HTC hun toezegd.

Als laatste: je moet wel rekening houden dat hier geen eindeloze discussie gevoerd mag worden over levertijden, je post moet een duidelijk meerwaarde hebben t.o.v. alleen 'hij is niet leverbaar' of 'ik heb m nog niet'.

[Voor 6% gewijzigd door Neok_ op 23-07-2008 12:54. Reden: meer info]

• Anoniem: 33810
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hoi :P.

Ik zit er over te denken om een HTC TD te kopen, en dit gaat mijn eerste smartphone worden...dus ik heb 2 kleine vraagjes:

- Ik heb nu een prepaid simkaartje van telfort, kan ik deze gebruiken in de TD, en wat kan ik er dan allemaal wel/niet mee (ik hoef geen abbo)?
- Kan ik het MAC adress van de Wifi adapter aanpassen?

• Neok_
  • Niet online
Anoniem: 33810 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:51:
Hoi :P.

Ik zit er over te denken om een HTC TD te kopen, en dit gaat mijn eerste smartphone worden...dus ik heb 2 kleine vraagjes:

- Ik heb nu een prepaid simkaartje van telfort, kan ik deze gebruiken in de TD, en wat kan ik er dan allemaal wel/niet mee (ik hoef geen abbo)?
Je kan hem gebruiken, maar houdt wel rekening ermee dat het toestel duidelijk bedoeld is icm met een eindeloos/onbeperkt/online/<insert marketingterm> 3G verbinding. Zeker met prepaid zal even je weer updaten, youtube kijken of een webpagina surfen een dure gein worden. In principe kan je er dus alles mee maar dat zal of een dure zaak worden of je moet je beperken tot plekken waar je WiFi toegang hebt (of je beperkt jezelf in het gebruik van het toestel: dus geen dingen die een internetverbinding vereisen).
- Kan ik het MAC adress van de Wifi adapter aanpassen?
Waarom zou je je MAC adres willen spoofen :X ?

[Voor 5% gewijzigd door Neok_ op 23-07-2008 11:56]

• Niet online
Ik had al voorzien dat prepaid internetten duur zou zijn op dat ding, dus ik wilde inderaad van Wifi internet thuis en op school gebruik maken.

Maar thuis heb ik mijn access points een beetje streng ingesteld, en dat veranderen is me een te grote moeite :P. Dus om langs mn eigen MAC filtering te komen ( :+ ) wil ik het MAC adress aan kunnen passen.

• Niet online
Milenco schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 00:33:

Zoals al eerder was gemeld is het maken van gestures op je scherm inderdaad wat stroever geworden, maar voor mij is dit niet storend, ik kan alles nog vrij makkelijk doen. Het viel me alleen op dat het wat stroever ging.

Wat ik wel van baal is dat de screenprotector niet compleet egaal is op m'n scherm. Sommige stukken zitten wat oneffenheden op, dat zie je in het zonlicht en je voelt het ook als je met je vinger eroverheen gaat. Het zijn in ieder geval geen bubbels. Het lijkt alsnog de folie teveel is opgerekt en niet meer z'n oorspronkelijk vorm aanneemt, moeilijk te beschrijven. Ik heb in ieder geval niet lopen rekken met de folie, maar misschien is het gekomen omdat ik met het weghalen van de bubbels (met het bijgeleverde stuk rubber) iets te fanatiek ben geweest :?. Ik hoop dat het nog aantrekt (volgens de handleiding duurt het 2-3 dagen voordat alle 'microbubbles' eruit zijn. Dat zijn het iig niet maar toch hoop ik dat het wegtrekt). Ik zal het in de gaten houden en kom er later nog wel op terug, evt. met foto's als het blijft.

Persoonlijk, heb ik geen hinder ondervonden. Maar ik denk dat je inderdaad de folie te nat heb gemaakt, en daardoor met het rubber het onbewust te veel hebt uitgerekt.
Maar misschien trekt het nog bij, dus maar niet in de volle zon leggen ;) , anders droogt het te snel en kan het niet meer bijtrekken.

Ik heb de TD en met name het scherm wel heel goed schoongemaakt voordat ik begon.
Ik heb het even op m'n gemakje in de serverruimte gedaan, door de druk is daar echt geen stofje te vinden. En alle luchtbelletjes kon ik ook heel gemakkelijk en meteen wegvegen met het stukje rubber.
De TD zit altijd los in mijn broekzak en ik heb nog geen krasje en de verf v/d zijkanten zijn meteen beschermd. Want de verf op het aluminiumframe laat vroeg of laat los en/of beschadigd.
Met name 's-morgens, even wat aftershave op doen, er zit ook wat aan je handen en als je dan toevallig daarna je TD pakt, is je verf heel snel weg kan ik helaas je verzekeren ;)

Ik heb er tijdje terug 28 laten bestellen voor de toestellen hier, maar inderdaad sommige collega's hebben hem verneukt. Maar ja, ongelduldig als de pest en totaal geen enkele ervaring met screenprotectors enz.
Begonnen meteen als een gek te plakken (dus bij de één zat er nog een half brood onder zijn screenprotector, en dan nog denken dat hij wel strak trekt) 8)7

Voor geïnteresseerde (Full Body Protection):
Als je (een beetje) kan behangen en secuur bent, dan is dit een eitje :Y , zo niet begin er niet aan ;)

• Niet online
Anoniem: 33810 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:01:
Ik had al voorzien dat prepaid internetten duur zou zijn op dat ding, dus ik wilde inderaad van Wifi internet thuis en op school gebruik maken.

Maar thuis heb ik mijn access points een beetje streng ingesteld, en dat veranderen is me een te grote moeite :P. Dus om langs mn eigen MAC filtering te komen ( :+ ) wil ik het MAC adress aan kunnen passen.
Onzin :+ en voor een Tweaker helemaal :X

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 267263 op 23-07-2008 12:08]

• Niet online
Anoniem: 267263 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:07:
[...]

Onzin :+ en voor een Tweaker helemaal :X
Ja ok, maar ze staan in switch-only modus, waardoor ik alleen via een harde reset (=alle instellingen kwijt) bij het beheer-scherm kan komen. En om alles opnieuw in te stellen voor 2 access points omdat er zo nodig 1 MAC bij moet...dan is het softwarematig aanpassen van 1 MAC adress veel sneller ;).

• Niet online
funk-e schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:04:
Een service-handleiding waarin staat beschreven hoe je je td kan demonteren en andere tips.
Harstikke bedankt man, was er al een tijdje naar op zoek _/-\o_

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:18

ManiacsHouse

Scheisse!

Mmm accu gaat soms vlot leeg (jep dat weten we al). Maar wat irritant is dat de TD bij 10% accu een melding geeft van let op. Dan zakt hij naar 8-9% en gaat de verlichting uit en is het gedaan met de pret :(. Het toestel blijft wel aan, maar de displa licht niet meer op. Op die 9% moet je toch nog wel e.e.a. kunnen doen lijkt mij toch...

[Voor 13% gewijzigd door ManiacsHouse op 23-07-2008 13:40]

• crashoverride
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:17

crashoverride

Security-Override

Anoniem: 33810 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:01:

Ik ga dit niet helemaal geloofwaardig vinden...
Een MAC adden kosten je max 2 min werk, zelf in een command line only AP / router / gateway / firewall / enz.

Maar goed, net wat ruzie gemaakt met Sprite backup, zo toch eens lezen hoe het nou wel moet, aangezien de TD ineens ging rebooten en bleef hangen op het Windows Mobile scherm :X

Hardware choice: "Important stuff like the colour of the front panel, how many lights there are, if it's got a cool name like INTERCEPTOR or something similar. That sort of thing..."
"Life's not fair," I reply. "But the root password helps."

Anoniem: 103005

Anoniem: 109551 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:59:
[...]

http://handit.de/index.ph...ion=detail&produktid=6156

hier kun je een demo downloaden

het progje werkt best goed en een hele leuke iets voor je td
Het is inderdaad wel grappig. Alleen jammer dat de achterkant van je TD niet vlak is :? Zo heb je er nie tzo veel aan ... Dat ie er nog geld voor durft te vragen dan ook ...

• DRvDijk
Neok_ schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:49:
[...]

....

Vodafone fysieke winkel
• Branded (logo op voor- en achterkant toestel + aangepaste ROM met andere kleuren)
Waarschijnlijk simlock
• Pouch meegeleverd
Zie ook deze post.

....

Ik heb het woordje 'waarschijnlijk' even weggestreept, hij is zeker SIM locked

• Niet online
Anoniem: 33810 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:09:
[...]

Ja ok, maar ze staan in switch-only modus, waardoor ik alleen via een harde reset (=alle instellingen kwijt) bij het beheer-scherm kan komen. En om alles opnieuw in te stellen voor 2 access points omdat er zo nodig 1 MAC bij moet...dan is het softwarematig aanpassen van 1 MAC adress veel sneller ;).
Welterusten 8)7

• Niet online
Anoniem: 103005 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:36:
[...]
Het is inderdaad wel grappig. Alleen jammer dat de achterkant van je TD niet vlak is :? Zo heb je er nie tzo veel aan ... Dat ie er nog geld voor durft te vragen dan ook ...
Tja het is dus ook niet alleen voor de TD gemaakt maar ook voor andere HTC toestellen die wel een vlakkere achterkant hebben.

En dat hij er geld voor vraagt, lijkt mij niet meer dan normaal, programmeren is ook werken en niemand werkt voor niks ;)

Trouwens over het niet vlak zijn v/d TD vind ik wel mee vallen hoor, als ik hem hier op een vlakke glazen tafel legt, blijft hij best vlak liggen (zolang je er maar niet aan zit ;) ).

• Niet online
:?
Nee dank je, ben net wakker.
crashoverride schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:29:
[...]

Ik ga dit niet helemaal geloofwaardig vinden...
Een MAC adden kosten je max 2 min werk, zelf in een command line only AP / router / gateway / firewall / enz.
Je doet maar :'), maar het is toch echt zo. Het AP is door de instellingen (DHCP uit, IP adress buiten range) helemaal niet te benaderen.
Normaal heeft deze echter een Webinterface, maar hier kan ik dus alleen bij na een harde reset. Maar na zo'n reset ben ik dus de overige ingestelde MAC's kwijt, samen met alle andere instellingen (SSID, wachtwoord, etc).

Wat maakt jullie het verder uit waarom ik mn MAC zou willen veranderen, ik wil alleen weten of dit eenvoudig (net zoals in Vista via apparaatinstellingen) kan of dat je moet gaan kloten in het register?
Het is geen illegale bezigheid ofzo hoor :')

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 23-07-2008 12:52]

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 17:40

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 33810 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:09:
[...]

offtopic:
Onzin.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Neok_
  • Niet online
DRvDijk schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:36:
[...]

Ik heb het woordje 'waarschijnlijk' even weggestreept, hij is zeker SIM locked

Bedankt voor de duidelijkheid, heb het verbeterd :)

Anoniem: 93400

Anoniem: 103005 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:36:
Gratis variant die je ook nog kan calibreren. Iets minder functies, maar werkt goed!

http://forum.xda-develope...t=408056&highlight=bubble

• Niet online
Anoniem: 33810 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:51:
[...]

:?
Nee dank je, ben net wakker.

[...]

Je doet maar :'), maar het is toch echt zo. Het AP is door de instellingen (DHCP uit, IP adress buiten range) helemaal niet te benaderen.
Normaal heeft deze echter een Webinterface, maar hier kan ik dus alleen bij na een harde reset. Maar na zo'n reset ben ik dus de overige ingestelde MAC's kwijt, samen met alle andere instellingen (SSID, wachtwoord, etc).
Systeembeheer is ook een vak apart ;)
Wat maakt jullie het verder uit waarom ik mn MAC zou willen veranderen, ik wil alleen weten of dit eenvoudig (net zoals in Vista via apparaatinstellingen) kan of dat je moet gaan kloten in het register?
Het is geen illegale bezigheid ofzo hoor :')
Helemaal niks, maar jij wilt met twee apparaten met beiden hetzelfde mac-adres op je thuisnetwerkje internetten :?

• Milenco
Anoniem: 267263 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:02:
[...]

Persoonlijk, heb ik geen hinder ondervonden. Maar ik denk dat je inderdaad de folie te nat heb gemaakt, en daardoor met het rubber het onbewust te veel hebt uitgerekt.
Maar misschien trekt het nog bij, dus maar niet in de volle zon leggen ;) , anders droogt het te snel en kan het niet meer bijtrekken.

Ik heb de TD en met name het scherm wel heel goed schoongemaakt voordat ik begon.
Ik heb het even op m'n gemakje in de serverruimte gedaan, door de druk is daar echt geen stofje te vinden. En alle luchtbelletjes kon ik ook heel gemakkelijk en meteen wegvegen met het stukje rubber.
De TD zit altijd los in mijn broekzak en ik heb nog geen krasje en de verf v/d zijkanten zijn meteen beschermd. Want de verf op het aluminiumframe laat vroeg of laat los en/of beschadigd.
Met name 's-morgens, even wat aftershave op doen, er zit ook wat aan je handen en als je dan toevallig daarna je TD pakt, is je verf heel snel weg kan ik helaas je verzekeren ;)

Ik heb er tijdje terug 28 laten bestellen voor de toestellen hier, maar inderdaad sommige collega's hebben hem verneukt. Maar ja, ongelduldig als de pest en totaal geen enkele ervaring met screenprotectors enz.
Begonnen meteen als een gek te plakken (dus bij de één zat er nog een half brood onder zijn screenprotector, en dan nog denken dat hij wel strak trekt) 8)7

Voor geïnteresseerde (Full Body Protection):
Als je (een beetje) kan behangen en secuur bent, dan is dit een eitje :Y , zo niet begin er niet aan ;)
Zo'n 16 uur na het aanbrengen zijn de oneffenheden al een stukje minder geworden, maar helaas zitten ze er nog steeds. Wellicht dat het na een paar dagen helemaal weg is, maar ik begin er voor te vrezen. M'n Touch Diamond is er sowieso niet mooier op geworden, ook op de plekken waar de screenprotector wel 'perfect' is gemonteerd. Het vlekt allemaal een heel stuk sneller (veel sneller dan met de standaard protector in ieder geval).

Hoewel op de verpakking stond dat je 'lichtjes' moest sprayen op de folie is het moeilijk hierin maat te houden, één spray op de protector en de vloeistof druipt er al vanaf. Misschien dat het inderdaad nog wat vocht van de spray is die eronder uit moet trekken. Ik heb het in de woonkamer gemonteerd, achteraf was het verstandiger dit in de badkamer ofzo te doen vanwege het stof. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het stofdeeltjes zijn die eronder zitten en zo 'dik' zijn.

Achja, ik houd hem er sowieso op. Ik heb liever nu een iets minder mooie Touch Diamond die zo blijft (en weer mooi wordt als ik de protector verwijder), dan nu een mooie Touch Diamond die alleen maar minder mooi wordt door de krasjes en dergelijke. Maar dat is natuurlijk voor ieder z'n eigen keus. :) Het gevoel dat die nu volledig beschermt is, is wel fijn. Uiteraard was ik er superzuinig op, en had ik ook nog geen enkele kras, maar het is me al 2 of 3 keer voorgekomen dat ik toch iets anders bij m'n TD in de broekzak deed (wel wennen hoor, een zak apart voor je telefoon). Misschien dat ik met de protector erop langzaam ga proberen ze met sleutels in één zak te doen..

• Niet online
Milenco schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:38:
Achja, ik houd hem er sowieso op. Ik heb liever nu een iets minder mooie Touch Diamond die zo blijft (en weer mooi wordt als ik de protector verwijder), dan nu een mooie Touch Diamond die alleen maar minder mooi wordt door de krasjes en dergelijke. Maar dat is natuurlijk voor ieder z'n eigen keus. :) Het gevoel dat die nu volledig beschermt is, is wel fijn. Uiteraard was ik er superzuinig op, en had ik ook nog geen enkele kras, maar het is me al 2 of 3 keer voorgekomen dat ik toch iets anders bij m'n TD in de broekzak deed (wel wennen hoor, een zak apart voor je telefoon). Misschien dat ik met de protector erop langzaam ga proberen ze met sleutels in één zak te doen..
Nou stofjes zie je eigenlijk best wel goed (als je schermpje uit staat!), geldt tevens ook voor opgedroogde kringen vloeistof/water met veel kalk!

Maar als je scherm na 2/3 dagen nog zo klote blijft, even goed schoonmaken en plak je er desnoods een gewone screenprotector op.
De zijkanten en achterkant zijn toch wel goed gelukt?, want de achterkant krast ook behoorlijk snel met sleutels/losgeld in je zak.

Anoniem: 22473

Ik heb gisteren de HTC-Touch binnen gekregen. Toch wel wennen met compleet touch screen.

Heb alleen een paar dingen die ik irritant vind en niet gevonden krijg in de faq.

Als mijn telefoon op stand-by gaat en ik zet hem weer aan krijg ik eerst mijn persoonlijke info. Hier moet ik dan op klikken en dan kan ik pas verder gaan. Kan ik dit niet uitzetten?

Ik heb nu een abonnement zonder GPRS. Ik zag dat hij soms verbinding maakt, maar dit kan je uitzetten. Nu vroeg ik me alleen af wat je er aan hebt. GPRS is helemaal niet zo snel. Mail doe ik gewoon thuis kijken en voor surfen is hij te traag, toch? Enige wat ik er aan zou hebben is tijdens het vissen me tijd te doden om te gaan surfen. Ook gebruik ik TomTom, maar haalt hij de fileinformatie op via GPRS of GPS?

Ook met smsen pakt hij met T9 automatisch een langer woord. Vind dit irritant, maar krijg het niet uitgezet. Verschillende opties geprobeerd. Iemand een idee hoe dit moet?

• wontcachme

wontcachme

Anoniem: 22473 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:25:
Ik heb gisteren de HTC-Touch binnen gekregen. Toch wel wennen met compleet touch screen.

Heb alleen een paar dingen die ik irritant vind en niet gevonden krijg in de faq.

Als mijn telefoon op stand-by gaat en ik zet hem weer aan krijg ik eerst mijn persoonlijke info. Hier moet ik dan op klikken en dan kan ik pas verder gaan. Kan ik dit niet uitzetten?

Ik heb nu een abonnement zonder GPRS. Ik zag dat hij soms verbinding maakt, maar dit kan je uitzetten. Nu vroeg ik me alleen af wat je er aan hebt. GPRS is helemaal niet zo snel. Mail doe ik gewoon thuis kijken en voor surfen is hij te traag, toch? Enige wat ik er aan zou hebben is tijdens het vissen me tijd te doden om te gaan surfen. Ook gebruik ik TomTom, maar haalt hij de fileinformatie op via GPRS of GPS?

Ook met smsen pakt hij met T9 automatisch een langer woord. Vind dit irritant, maar krijg het niet uitgezet. Verschillende opties geprobeerd. Iemand een idee hoe dit moet?
Dat internet abonnement is niet alleen grps. Ook hdspa en 3G wanneer mogelijk zit daarin

• DRvDijk
funk-e schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:04:
Daarin staat ook dat de Touch Diamond SD (Secure Digital) kaartjes kan uitlezen :9 Pagina 50

Over Syncen met Google: iemand ervaring met Nueva sync?

[Voor 7% gewijzigd door DRvDijk op 23-07-2008 15:10]

• funk-e
  • Laatst online: 05-06 14:30
Anoniem: 22473 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:25:

internetten (lees: surfen) is erg goed te doen met gprs snelheid. Grote websites schieten niet erg op, maar .mobi en andere sites ontworpen voor mobiel internet werken erg snel. zie startpagina.mobi (vanaf je td) voor een mooie lijst met aangepaste websites

[Voor 3% gewijzigd door funk-e op 23-07-2008 15:11]

...less is more

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-03 07:16
Gisteren heb ik een HTC Touch Diamond bij Vodafone besteld, door 'onvoorziene omstandigheden' was het toestel ineens niet leverbaar en krijg ik nog te horen wanneer ik hem wel kan verwachten. Nu bedacht ik me vandaag iets. Zorgeloos Online van Vodafone heeft niet een vast limiet. Je limiet is het gemiddelde verbruik van alle andere gebruikers. Maar wat is dit dan ongeveer? Is hier niet een grove schatting voor te maken? Want ik heb eigenlijk geen zin om de ene maand mooi binnen me abo te blijven, maar de volgende maand met net zoveel verbruik er ineens overheen te zitten en ik een dikke narekening krijg.. Iemand hier ervaring mee?

Leegte

• Milenco
DRvDijk schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:10:
[...]

Daarin staat ook dat de Touch Diamond SD (Secure Digital) kaartjes kan uitlezen :9 Pagina 50

Over Syncen met Google: iemand ervaring met Nueva sync?
Ik heb het geprobeerd met NuevaSync maar kan dmv ActiveSync helaas niet verbinden met de server van NuevaSync, waardoor het dus niet werkt hier. :( Je kan het proberen met ActiveGsync (weet niet of dat de exacte naam is, in een vorig deel is het in ieder geval besproken). Deze is freeware en heeft ook de mogelijkheid tot auto-sync (2-way).

Een andere mogelijkheid, die ik nu gebruik, is Google Calendar Sync. Deze installeer je op je PC, zodat Google automatisch je calendar sync met Outlook. Als je dan je TD synct met je PC worden automatisch de Gmail Calendar zaken in je TD gezet.

• DRvDijk
Probleem is dat ik wel een PC laptop heb, maar liever niet aan de Outlook wil. ActiveSync is leuk en aardig, maar ga ik waarschijnlijk niet gebruiken.

Ik heb een iMac, waar ik de AddressBook altijd goed gesynchroniseerd heb met mn Nokia E50 dmv iSync. Ik ga zodadelijk proberen of ik ook een iSync plugin kan vinden voor de HTC Touch Diamond (SyncMate misschien.. ?), op die manier worden mijn contacten in ieder geval al wel met Google gesynct (iSync kan met Google contacten synchroniseren, mits je ten minste een telefoon met iSync synchroniseert, heel raar, maar soit).

E-mail gaat allemaal via IMAP, dat is compleet geen probleem. Agenda's niet op de PC hebben is ook niet zo heel boeiend voor mij, als mijn TD maar kan syncen met óf iCal, óf iets online (Google Calendars zou erg leuk zijn, bijvoorbeeld icm GCalDaemon), of beiden (GCalDaemon denk ik). Contacten via GMail, daar moet ik nog een progje voor vinden voor de TD, naar de Mac wordt het al goed gesynct (Leopard & Google ondersteunen dit samen), en voor de PC kan ik me ook niet anders voorstellen dat er wel íéts beschikbaar is.

Kortom: wanneer gaat Google nou eens een exchange interface aanbieden? ;)

• Neok_
  • Niet online
Kiwiknaapje schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:46:
Gisteren heb ik een HTC Touch Diamond bij Vodafone besteld, door 'onvoorziene omstandigheden' was het toestel ineens niet leverbaar en krijg ik nog te horen wanneer ik hem wel kan verwachten. Nu bedacht ik me vandaag iets. Zorgeloos Online van Vodafone heeft niet een vast limiet. Je limiet is het gemiddelde verbruik van alle andere gebruikers. Maar wat is dit dan ongeveer? Is hier niet een grove schatting voor te maken? Want ik heb eigenlijk geen zin om de ene maand mooi binnen me abo te blijven, maar de volgende maand met net zoveel verbruik er ineens overheen te zitten en ik een dikke narekening krijg.. Iemand hier ervaring mee?
Dit hoort niet in dit topic, maar hier thuis.

offtopic:
Om je desondanks gelijk antwoord te geven:
Ze rekenen gemiddeld 25MB per maand per gebruiker, waar jij maximaal 10x overheen mag gaan. Dit komt neer op een datalimiet van 250MB per maand. Het Blox abonnement wordt opgezegd door Vodafone indien je hier 2 of 3 keer in een jaar tijd overheen gaat. Zij doen dan een 'passend voorstel', wat waarschijnlijk neerkomt op een duurder zakelijk abbonement.

Anoniem: 122490

Ik heb de TD (1.37.00.00 in combi met Vodafone) nu een week en ben er redelijk tevree mee. Een paar kleine dingetjes:
• Ben ik de enige die de camera ronduit slecht vind? Het lijkt bijna niet te doen om een scherpe (onbewogen!) foto te maken...
• Sinds het instellen van het mobiele internet doet Youtube het niet meer. Surfen en Weer wel, maar op wap-snelheid (ook via wifi) lijkt het.
• Dat er een 3G of H in beeld staat is sowieso een zeldzaamheid. Heel soms, heel eventjes.
• Sinds ik, netjes met WMP11, mp3tje er op heb gezet, crasht de muziekspeler zodra ik er 1 wil afspelen....

Affijn allerlei problemen die ik in het topic nog niet ben tegen gekomen. Helpt een ROM-update hieraan, of kan ik nog wat anders doen?

Anoniem: 232949

Als je een iMac hebt kan je Missing Sync gaan gebruiken (markspace.com). Ik gebruikte het met m'n oude Touch en het werkt erg goed. Ik heb nog niet de versie die met Leopard 10.5 werkt (is er wel!) en ik heb met de oude versie (werk thuis nog op 10.4) nog geen Sync met m'n Diamond gedaan (1 week in bezit).

Voor de rest zijn er weinig alternatieven voor Mac gebruikers (of een iPhone nemen.......neeeeee!).

Anoniem: 202840

Anoniem: 122490 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:38:
Ik heb de TD (1.37.00.00 in combi met Vodafone) nu een week en ben er redelijk tevree mee. Een paar kleine dingetjes:
• Ben ik de enige die de camera ronduit slecht vind? Het lijkt bijna niet te doen om een scherpe (onbewogen!) foto te maken...
Genoeg over te vinden in het eerste deel. Probeer eerst het plastic voor de lens schoon te maken. Of haal anders de backcover weg en maak dan nog s dezelfde foto... Maar ja dat komt alsnog niet in de buurt van een SE k850 bv...
• Sinds het instellen van het mobiele internet doet Youtube het niet meer. Surfen en Weer wel, maar op wap-snelheid (ook via wifi) lijkt het.
Het ziet er naar uit dat je via de vodafone proxy op youtube zit. Kost je volgens mij ook nog s extra. Stel je internet zo in dat je niet via die proxy gaat, dan zal het waarschijnlijk meteen een stuk sneller gaan...
• Dat er een 3G of H in beeld staat is sowieso een zeldzaamheid. Heel soms, heel eventjes.
• Sinds ik, netjes met WMP11, mp3tje er op heb gezet, crasht de muziekspeler zodra ik er 1 wil afspelen....
Ook dit is al meerdere keren gezegd. Zodra je mp3tjes correct getagged zijn werkt het perfect. Zoek maar eens op google of in deze topic naar een mp3 tag editor. Genoeg keuze...
Affijn allerlei problemen die ik in het topic nog niet ben tegen gekomen. Helpt een ROM-update hieraan, of kan ik nog wat anders doen?
Afijn je had overal al een antwoord op kunnen hebben met een beetje inspanning. Veel van dit soort posts de laatste tijd :s. Maar ja dat krijg je ervan als HTC zon mainstream toestel uitbrengt... Toch blijft het voor mij nog steeds een toptoestel :D

• crashoverride
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:17

crashoverride

Security-Override

Even klein tip:
Niet alleen een naam intypen bij sms'en en dan vergeten op namen controleren te tikken ;)
Je sms wordt wel verzonden maar de sms app (mmail.exe) blijft vrolijk crash meldingen genereren totdat je een soft reset geeft :+

Hardware choice: "Important stuff like the colour of the front panel, how many lights there are, if it's got a cool name like INTERCEPTOR or something similar. That sort of thing..."
"Life's not fair," I reply. "But the root password helps."

Anoniem: 263098

Official ROM version: 1.93.831.1 WWE van HTC zelf....
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=410724

• DingK
Neok_ schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:49:
[...]

Even ter duidelijkheid:

de toestellen uit de fysieke Vodafone winkel en de Vodafone webshop verschillen!

Vodafone fysieke winkel
• Simlock
• Pouch meegeleverd
Zie ook deze post.

Vodafone webshop
• Originele HTC, niet branded
• Geen TomTom/pouch
• Simlock vrij

Verder hebben beide toestellen standaard accesoires als extra stylus, oplader, screenprotector en headset.

Gezien dit dus twee verschillende toestellen zijn, kan het zijn dat de fysieke Vodafone winkel vrolijk levert terwijl de Vodafone webshop geen voorraad heeft. Daarnaast is het ook nog mogelijk om het in een van de vele andere webshops te bestellen, welke vaak wel voorraad hebben. Als je dus hierover een opmerking maakt, geef dan ook duidelijk aan waar je het hebt besteld.

Laatste info die ik heb over de Vodafone webshop: ook ik ben al twee weken aan het wachten, en heb afgelopen maandag gebeld (met het magazijn). Ze wisten toen te melden dat het niet zeker is, maar dat ze deze week een nieuwe levering verwachten. Op het moment dat je toestel bij hun binnen is, dan zetten ze ook de nummertransportatie in gang. Als dat is goedgekeurd door je vorige provider, dan versturen ze het ding naar je.

Als ik vrijdag nog geen statusupdate heb gekregen dan bel ik nogmaals, maar dan met een bepaald persoon bij de helpdesk welke mij de vorige keer uitstekend heeft geholpen mbt tot specifieke vragen over de TD welke niemand anders kon beantwoorden. Ik hoop dat hij dan wel meer informatie heeft. Het enige dat het magazijn weet is wat HTC hun toezegd.

Als laatste: je moet wel rekening houden dat hier geen eindeloze discussie gevoerd mag worden over levertijden, je post moet een duidelijk meerwaarde hebben t.o.v. alleen 'hij is niet leverbaar' of 'ik heb m nog niet'.
Ben ik weer:

Ik heb het toestel telefonisch besteld via de afdeling Verkoop, dus welk van de twee toestelmogelijkheden ik ga ontvangen weet ik niet (makt me ook niet bijzonder veel uit, wat moet ik zonder auto met TomTom?).

Nummerportering was allang geregeld (SIM ligt al weken bij mij thuis), maar de juffrouw was de andere kant van de order schijnbaar vergeten ofzo. En als een toestel niet is besteld, komt er ook geen bericht over, ongeacht het op-voorraad-zijn; men heeft immers niet geregistreerd staan dat er een toestel geleverd moet worden. 8)7

• DRvDijk
Het voordeel van een níét branded telefoon is dat je je TD kan registreren op de HTC site. Dat kan ik niet met mn Vodafone branded ding (boeiuh :p)

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Na 11 dagen met de Diamond gespeeld te hebben mag het ding het RMA traject in :(
Pakte de telefoon s'ochtends op en meer dan "no service" kwam er niet. Andere sims geprobeerd en ook niks (ding was simlockvrij).
Vandaag dus bij de Vodafone Shop geweest om het ding in te leveren, helaas net niet meer onder de gevalletjes DOA aangezien het ding dan niet ouder dan 7 dagen mag zijn. Nu dus mijn toestel een paar weken kwijt, geen problemen mee, nu maar hopen dat ik mijn eigen toestel ook weer terug krijg :)

• DRvDijk
Anoniem: 232949 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:47:
Als je een iMac hebt kan je Missing Sync gaan gebruiken (markspace.com). Ik gebruikte het met m'n oude Touch en het werkt erg goed. Ik heb nog niet de versie die met Leopard 10.5 werkt (is er wel!) en ik heb met de oude versie (werk thuis nog op 10.4) nog geen Sync met m'n Diamond gedaan (1 week in bezit).

Voor de rest zijn er weinig alternatieven voor Mac gebruikers (of een iPhone nemen.......neeeeee!).
The Missing Sync is niet zo heel erg gratisch, en icm Palm OS nogal slechte ervaringen mee gehad. Sync Mate biedt ongeveer hetzelfde, behalve dat je contacten op je device dan als "Last name, First name" komen te staan, wat nogal irritant is. Maar wel gratisch, dus daar ga ik maar mee leren leven.

• Milenco
Anoniem: 267263 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:50:
[...]

Nou stofjes zie je eigenlijk best wel goed (als je schermpje uit staat!), geldt tevens ook voor opgedroogde kringen vloeistof/water met veel kalk!

Maar als je scherm na 2/3 dagen nog zo klote blijft, even goed schoonmaken en plak je er desnoods een gewone screenprotector op.
De zijkanten en achterkant zijn toch wel goed gelukt?, want de achterkant krast ook behoorlijk snel met sleutels/losgeld in je zak.
De zijkanten en achterkant zijn gelukkig wel goed gegaan. Inmiddels is de protector redelijk strak getrokken en blijken het toch stofdeeltjes te zijn helaas. Ik krijg geen goede foto geschoten die het kan laten zien. Ik ben er overigens ook nog niet helemaal over uit wat ik ga doen (zo laten of opnieuw aanbrengen). Ik kijk het eerst wel eventjes aan. :)
DRvDijk schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:12:
Probleem is dat ik wel een PC laptop heb, maar liever niet aan de Outlook wil. ActiveSync is leuk en aardig, maar ga ik waarschijnlijk niet gebruiken.

Ik heb een iMac, waar ik de AddressBook altijd goed gesynchroniseerd heb met mn Nokia E50 dmv iSync. Ik ga zodadelijk proberen of ik ook een iSync plugin kan vinden voor de HTC Touch Diamond (SyncMate misschien.. ?), op die manier worden mijn contacten in ieder geval al wel met Google gesynct (iSync kan met Google contacten synchroniseren, mits je ten minste een telefoon met iSync synchroniseert, heel raar, maar soit).

E-mail gaat allemaal via IMAP, dat is compleet geen probleem. Agenda's niet op de PC hebben is ook niet zo heel boeiend voor mij, als mijn TD maar kan syncen met óf iCal, óf iets online (Google Calendars zou erg leuk zijn, bijvoorbeeld icm GCalDaemon), of beiden (GCalDaemon denk ik). Contacten via GMail, daar moet ik nog een progje voor vinden voor de TD, naar de Mac wordt het al goed gesynct (Leopard & Google ondersteunen dit samen), en voor de PC kan ik me ook niet anders voorstellen dat er wel íéts beschikbaar is.

Kortom: wanneer gaat Google nou eens een exchange interface aanbieden? ;)
Ik heb nog even gezocht, en het programma wat ik bedoelde heet ActiveGcSync. Hiermee kan je compleet los van een PC je Gmail calendar auto-syncen met je Touch Diamond, volgens mij precies wat je bedoeld.

Grappig dat je een Mac hebt en dan toch kiest voor een Windows Mobile toestel. :P Er zijn hier er daar al wat grapjes gemaakt in deze topic-reeks over de onwaarschijnlijkheid daarvan. ;)

@Neok_: Misschien een idee dit ook te verwerken in de FAQ. Er staat al een oplossing in mbt Google Calendar syncen, maar imho is deze oplossing beter. :)

• DRvDijk
Milenco schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:48:
[...]

Ik heb nog even gezocht, en het programma wat ik bedoelde heet ActiveGcSync. Hiermee kan je compleet los van een PC je Gmail calendar auto-syncen met je Touch Diamond, volgens mij precies wat je bedoeld.

Grappig dat je een Mac hebt en dan toch kiest voor een Windows Mobile toestel. :P Er zijn hier er daar al wat grapjes gemaakt in deze topic-reeks over de onwaarschijnlijkheid daarvan. ;)

@Neok_: Misschien een idee dit ook te verwerken in de FAQ. Er staat al een oplossing in mbt Google Calendar syncen, maar imho is deze oplossing beter. :)
Jaja, nou ja, volgens mij doet naamgenoot DaanO ook aan mac :) Best of both worlds zou ik zeggen, de iPhone stinkt :p

ActiveGcSync ondersteunt maar 1 kalender, en gaat daarom dus afvallen. Helaas, het zou inderdaad wel een mooie oplossing zijn (behalve dat er een background app draait die continu dataverbindingen wil maken, roaming anyone?).

Thanx voor de tip, maar ik denk dat ik (voorlopig) even bij SyncMate blijf

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2022
pascalheister schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:41:
heb vandaag de htc Holder with 3-in-1 Adapter (nr849843) in de auto geinstalleerd.

http://www.brodit.com/?ma...howTypeHidden=0&showID=38

Deze dus aangesloten met een 3,5mm stekker aan de autoradio (prima geluid over de speakers van de radio). Nu zit ik alleen met het volgende, als ik iemand bel hoor ik de persoon over de speakers maar als ik praat hoort diegene mij niet. Als ik de 3,5mm stekker uit de adapter haal hoort die persoon mij weer wel. Ligt dit nu aan de telefoon of moet ik hier nog een extra microfoon op aansluiten?
niemand een idee?

• dangerpaki
wontcachme schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:46:
[...]

Ik heb er nog geen last van. Heb hem tot nu toe ook amper buiten gebruikt/gedragen. En heb bijna altijd de silicone case eromheen. Er is volgens mij ook een andere soort silicone case die je eromheen klikt. Ik zal ff zoeken.

EDIT: Het is de crystal case. Een rijtje op ebay met foto's http://search.ebay.nl/sea...&coentrypage=search&fgtp=
wel mooi allemaal die cases etc, maar volgens mij is het toch echt niet de bedoeling dat bij normaal gebruik met het dragen in een sleeve het verf gaat loslaten. dat is te zot voor woorden. zeker gezien het bedrag dat je voor dit toestel mag neertellen

vandaag met mn normale touch zitten spelen en viel me toch op dat die qua camera toch stukken beter was dan de TD. iemand anders dezelfde ervaring??? met name tijdens het maken van de foto is het beeld van de normale touch een stuk vloeiender.... vind het wel raar dat de camera van de TD juist slechter presteert terwijl qua specificaties het toestel juist beter is in alle opzichten

• wontcachme

wontcachme

Vanmiddag weer geflashed >:) naar Penosha 0.6. Deze is echt zeer snel bij mij. Alleen heb ik hier hetzelfde als bij de elite 3.0. Hoe pas ik telefoon>video call aan naar telefoon>contacts? Dat hebben een hele stapel roms zo maar ik gebruik video call niet.

• Niet online
dangerpaki schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:02:
[...]

wel mooi allemaal die cases etc, maar volgens mij is het toch echt niet de bedoeling dat bij normaal gebruik met het dragen in een sleeve het verf gaat loslaten. dat is te zot voor woorden. zeker gezien het bedrag dat je voor dit toestel mag neertellen
Mee eens, maar het is één v/d weinige toestellen met een aluminium frame!
En aangezien dit niet geanodiseerd aluminium is, maar gewoon goedkoop grijs aluminium met een 1 mm dun verflaagje, is het een kwestie van tijd/gebruik dat het slijt en/of beschadigd.
vandaag met mn normale touch zitten spelen en viel me toch op dat die qua camera toch stukken beter was dan de TD. iemand anders dezelfde ervaring??? met name tijdens het maken van de foto is het beeld van de normale touch een stuk vloeiender.... vind het wel raar dat de camera van de TD juist slechter presteert terwijl qua specificaties het toestel juist beter is in alle opzichten
Vind de foto's eigenblijk best wel redelijk (voor een phone dan ;) )
Mijn lensje op de TD was fabrieksaf al vies/vettig, maak je lensje eens goed schoon op de TD zelf en/of het waardeloze kunststof glaasje aan de binnenkant v/d achterbehuizing.

• Niet online
Klopt, losse mic. aansluiten. Want die 3.5mm jackplug is natuurlijk alleen voor het geluid.
Plugje heeft drie draadjes, 1x geluid linkerkanaal, 1x geluid rechterkanaalen & 1x massa!
En de mic. is natuurlijk altijd mono, dus heeft 2 draadjes (1x geluid & 1x massa) nodig.

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:50

vr6-only

Blub Blub

Ik heb sinds kort een clear case gekocht voor mijn TD. Beschermd goed, goedkoop, klik systeem (niets geen water, zeep taferelen) en het toestel wordt niet gek veel dikker (hij is al zo dun, dus je merkt er weinig van).

Nadeel:

Hij is te zien en sommigen vinden het lelijk. Ik heb het wel voor over. Heb het ook gedaan met mijn Artemis en 4 jaar later ziet die er nog perfect uit.

Screenprotector zit er natuurlijk ook op (4x Brando besteld in het begin).

It ain't stupid if it works!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
DingK schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:05:
[...]

Ben ik weer:

Ik heb het toestel telefonisch besteld via de afdeling Verkoop, dus welk van de twee toestelmogelijkheden ik ga ontvangen weet ik niet (makt me ook niet bijzonder veel uit, wat moet ik zonder auto met TomTom?).

Nummerportering was allang geregeld (SIM ligt al weken bij mij thuis), maar de juffrouw was de andere kant van de order schijnbaar vergeten ofzo. En als een toestel niet is besteld, komt er ook geen bericht over, ongeacht het op-voorraad-zijn; men heeft immers niet geregistreerd staan dat er een toestel geleverd moet worden. 8)7
Ik zit ook in jouw schuitje, hoewel deze quote en reply wellicht in een ander forum thuishoren. Vodafone deed mij een goede aanbieding nadat ik mn contract had opgezegd, en ik heb begin juli een nieuw contract met TD bevestigd. Tot op vandaag was het toestel echter nog niet gearriveerd, dus heb de klantenservice maar eens gebeld, en ik kreeg te horen dat ie gister was verstuurd. Ook ik kreeg te horen dat ie slecht leverbaar is, en dat ze weinig voorraad hebben gehad. Maar morgen wellicht een goede dag, met een nieuwe telefoon, en hopelijk ook de unbranded versie!

• dangerpaki
Anoniem: 267263 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:18:

[...]

Mee eens, maar het is één v/d weinige toestellen met een aluminium frame!
En aangezien dit niet geanodiseerd aluminium is, maar gewoon goedkoop grijs aluminium met een 1 mm dun verflaagje, is het een kwestie van tijd/gebruik dat het slijt en/of beschadigd.

[...]

Vind de foto's eigenblijk best wel redelijk (voor een phone dan ;) )
Mijn lensje op de TD was fabrieksaf al vies/vettig, maak je lensje eens goed schoon op de TD zelf en/of het waardeloze kunststof glaasje aan de binnenkant v/d achterbehuizing.
klopt. ik merkte al dat als je het achterklepje weghaalt de kwaliteit al redelijk goed is. maar wat mij met name irriteerde was zeg maar het achter lopen van het beeld op het scherm in vergelijking met de beweging die je zelf maakt met de telefoon. dat heb ik zelfs met mn normale touch veel minder. daar doelde ik eigenlijk op. heb twee TD's in de hand gehad beiden dit probleem. maken nieuwe roms daar wat bij uit????

de kwaliteit maak ik me niet zo heel zorgen om. de fotos die ik ermee maak blijf ik op de tel alleen gebruiken. voor fotos voor afdrukken pak ik wel mn gewone camera. en op het scherm van de TD zul je echt de shity kwaliteit niet merken.

ik zal zelf denk ik wel zo;n stickercase. wat hiervoor besproken werd aanschaffen als ik mn eigen TD heb denk ik. ziet het bijna niet en beschermt toch het hele toestel. ben zelf normaal erg voorzichtig maar zie al gebeuren dat het toch een probleem gaat geven met dit aluminium

• ktart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-03 08:51
Anoniem: 22473 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:25:...Ook met smsen pakt hij met T9 automatisch een langer woord. Vind dit irritant, maar krijg het niet uitgezet. Verschillende opties geprobeerd. Iemand een idee hoe dit moet?
Ik wil zelf T9 uitzetten en ABC standaard aan, maar ik heb nog altijd niet gevonden hoe je dit standaard kan instellen. Het moet toch mogelijk zijn. Het is een knop die je in moet drukken oftewel er wijzigt een variabele. Maar welke... iemand?

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:20
Raar:

Kon met mijn oude hotmail wachtwoord NIET op mijn hotmail komen of MSN aan de praat krijgen. Wel 50-100 keer ingevoerd, maar lukte gewoon niet. Dan maar via mijn laptopje geprobeerd, ging gewoon goed. Erg raar dus. Wachtwoord gewijzigd en kon daarna direct inloggen op hotmail via mijn TD....

Toch wel héél raar opsich....

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:20
Sorry voor dubbel-post.

Was vandaag overigens in een zaak in Rotterdam, en dacht, laat ik nog eens die camera vergelijken (MET en ZONDER het achterklepje op de TD)

Foto MET achterklepje nog op de TD:

http://img152.imageshack.us/my.php?image=image015vu8.jpg

Foto ZONDER achterklepje op de TD:

http://img117.imageshack.us/my.php?image=image016jt0.jpg

Als je bijvoorbeeld het verschil bij die kroonluchter bekijkt....
Voortaan maar even het klepje eraf halen bij foto's, kwaliteit is ECHT veel beter mijn inziens!

• demirdag
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-01 18:37
Hoi,

ik ben sinds vandaag in het bezit van deze mooie telefoon. Ik draai thuis op mijn pc opensuse 11 en wanneer ik de telefoon met usb aansluit in Diskdrive modus, krijg ik wel een melding dat er iets aangesloten is, maar wanneer ik de map open zit er niks in. Druk ik F5 krijg ik de melding dat het een ongeldig bestandssysteem is.

Wie helpt mij deze telefoon benaderbaar te maken vanuit linux??

• DRvDijk
Wat zegt de syslog? Wat zegt fdisk? Helaas zegt fdisk op mijn /dev/disk2 resource busy (Mac hè..)

• Niet online
Anoniem: 267263 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:13:
[...]

Systeembeheer is ook een vak apart ;)

[...]

Helemaal niks, maar jij wilt met twee apparaten met beiden hetzelfde mac-adres op je thuisnetwerkje internetten :?
Ja, want dat 2e apparaat gebruik ik toch niet meer :).

En geef nou eens gewoon antwoord op mijn vraag, stelletje moraalridders :').

Is de MAC van de Wireless adapter aan te passen, ja/nee :?

• Niekjuh
@wontcatchme, die roms die jij hebt, elite 3.0 etc, is dat echt gewoon totaal iets anders dan een officieele rom? en wat is het voordeel, en waar haal ik ze vandaan, ben op zoek naar iets dat meer snelheid geeft

Anoniem: 189953

Sleehond schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 21:47:
Voortaan maar even het klepje eraf halen bij foto's, kwaliteit is ECHT veel beter mijn inziens!
Dat kan toch niet de bedoeling zijn van zo'n toestel dat je de back-cover er moet halen om een foto
te maken 8)7 Eigenlijk vindt ik dit soort dingen te gek voor woorden :X
Ook eigenlijk niet de bedoeling, maar druk dan het plastic glaasje er uit.
Zo bereik je volgens mij hetzelfde maar is "iets" gebruiks vriendelijker.

Zie je jezelf aan staan onderweg:
He, wat ben jij aan het doen?
"Oh, gewoon, ik heb volgens de specificaties een van de mooiste en meest geavanceerde mobiele toestellen van dit moment, dus ik haal even de achterkant er af om een foto te maken" :+
"wil jij misschien even mijn kapje vast houden? dank. Oh, moment, batterij valt er uit, even opnieuw starten, momentje hoor. Ja, zo'n fijn apparaat, beste die ik ooit heb gehad" ;)
(zo maar even een situatie schets van wat er kan gebeuren onderweg op deze manier)

[Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 189953 op 24-07-2008 01:03]

• Neok_
  • Niet online
nm, hopeloos laat :X

[Voor 93% gewijzigd door Neok_ op 24-07-2008 01:02. Reden: de tijd]

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-06 22:14
Ik heb sinds enkele dagen het probleem dat ik de melding krijg dat QuickGPS de laatste gegevens niet meer kan ophalen (na 100% zegt hij dat e.e.a. mislukt is).

Ik heb even gegoogled, en kwam op het XDA forum een oplossing tegen door in het registry te kijken naar de volgende sleutel:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\HTC\QuickGPS]

Helaas staan daar de instellingen voor de UK variant en daar heb ik niets aan. Zou iemand (met een werkende QuickGPS) de registry settings van deze sleutel willen posten? Alvast bedankt.

• Milenco
Anoniem: 33810 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:40:
[...]

Ik heb even voor je gezocht en het schijnt te kunnen in Windows Mobile (via Start - Settings, Wireless LAN Manager, info tab), maar helaas ontbreekt de hele Wireless LAN Manager in mijn TD. Standaard lijkt het dus niet te kunnen, maar als je deze Wireless LAN Manager ergens vandaan weet te plukken moet het wel lukken. Kan me eerlijk gezegd ook moeilijk voorstellen dat het niet kan via third party software (of de hardwareafhankelijkheid van die software moet voor problemen zorgen).
Niekjuh schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:56:
@wontcatchme, die roms die jij hebt, elite 3.0 etc, is dat echt gewoon totaal iets anders dan een officieele rom? en wat is het voordeel, en waar haal ik ze vandaan, ben op zoek naar iets dat meer snelheid geeft
Die Elite 3.0 en andere ROMs zijn gebaseerd op de originele HTC ROMs, maar dan met verschillende aanpassingen/tweaks, nieuwere software erop, overbodige dingen eruit gesloopt, etc. Als je echter de moeite had genomen die blauwe letters te lezen die onder elke pagina staan in dit topic had je geweten dat je niet mag vragen naar links/downloadlocaties. Het spreekt voor zich dat we ze dus ook niet mogen geven.

Ze zijn echt niet diepverborgen op een donker plekje op het internet. Als je via een willekeurige zoekmachine op zoek gaat heb je het zo gevonden...
Goochelaar schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 01:10:
Ik heb sinds enkele dagen het probleem dat ik de melding krijg dat QuickGPS de laatste gegevens niet meer kan ophalen (na 100% zegt hij dat e.e.a. mislukt is).

Ik heb even gegoogled, en kwam op het XDA forum een oplossing tegen door in het registry te kijken naar de volgende sleutel:

Helaas staan daar de instellingen voor de UK variant en daar heb ik niets aan. Zou iemand (met een werkende QuickGPS) de registry settings van deze sleutel willen posten? Alvast bedankt.
De map QuickGPS bevat niet één sleutel. In mijn versie heb ik 4 subfolders (0, 1, 2 en SNTP) en een stuk of 20 keys. Met Total Commander kan ik het spul niet voor je exporteren en om alles handmatig over te schrijven gaat me iets te ver. Bedoel je een specifieke sleutel of wil je gewoon de hele map geëxporteerd hebben? Bij het laatste zul je iemand anders lief moeten aankijken. ;)

[Voor 58% gewijzigd door Milenco op 24-07-2008 02:31]

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 17:40

Crusader

Arc Nature

Za ik jou even op weg helpen, aangezien het nog lastig blijkt te zijn het MAC adres op de TD aan te passen:

Stel handmatig het IP adres van je computer in op een IP adres dat wel binnen de reeks van je modem/router/access point valt en log in op het ding om de lijst toegestane MAC adressen aan te passen. DHCP is echt niet heilig en een complete reset is natuurlijk complete onzin om alleen maar die lijst MAC adressen aan te passen.

Vandaar dikke onzin van de reset en instellingen kwijt. Succes.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Anoniem: 204607

Binnenkort komt een Touch Diamond in mijn postbus vallen. Aangezien dit mijn eerste smartphone is, ben ik curieus hoe het allemaal zal werken.

Een van mijn vraagjes: op specificatie-pagina's wordt er een duidelijk onderscheid gemaakt tussen het ROM (256mb) en het Flash geheugen (4GB). Hoe manifesteert dit onderscheid zich in Windows Mobile? Kunnen applicaties enkel in het ROM opgeslaan worden? Kunnen applicaties data opslaan in het ROM én in het Flash geheugen? Of is het ROM echt enkel voor het OS en firmware, en komen alle applicaties en instellingen in het flash geheugen?

M'n vorige GSM was de K700i, een van de eerste die "flash geheugen" had. Berucht was toen het fenomeen dat die 70MB intern geheugen had, maar dat je wel maar een stuk of 50 SMS berichtjes kon opslaan. Die 70MB was echt enkel voor muziek en fotos. Is dit hier ook zo?

• smoken
  • Laatst online: 06-06 10:47
Heb vandaag voor het eerst een back-up gemaakt van mijn Diamantje met sprite backup.
Nu valt me op dat hij ineens een stuk trager reageert :'( :?
Iemand een idee hoe dit kan?

Tevens heb ik die extra "call history" tab geinstalleerd, lijkt me sterk dat ie daar trager van wordt....
er zit ineens 2 seconden tussen een tab aantikken en het onderdeel in beeld krijgen.

(gebruik de standaard NL rom 1.37)

Andere vraag:

Hoe lang zat er de vorige x tussen de release van de WWE rom en de NL rom?
Ben erg benieuwd naar de nieuwe 'rom.....

• Niet online
Anoniem: 204607 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:07:
Binnenkort komt een Touch Diamond in mijn postbus vallen. Aangezien dit mijn eerste smartphone is, ben ik curieus hoe het allemaal zal werken.

Een van mijn vraagjes: op specificatie-pagina's wordt er een duidelijk onderscheid gemaakt tussen het ROM (256mb) en het Flash geheugen (4GB). Hoe manifesteert dit onderscheid zich in Windows Mobile? Kunnen applicaties enkel in het ROM opgeslaan worden? Kunnen applicaties data opslaan in het ROM én in het Flash geheugen? Of is het ROM echt enkel voor het OS en firmware, en komen alle applicaties en instellingen in het flash geheugen?

M'n vorige GSM was de K700i, een van de eerste die "flash geheugen" had. Berucht was toen het fenomeen dat die 70MB intern geheugen had, maar dat je wel maar een stuk of 50 SMS berichtjes kon opslaan. Die 70MB was echt enkel voor muziek en fotos. Is dit hier ook zo?
Onderscheid bepaal je gedeeltelijk zelf.

-Rom is niet zo belangrijk (Read Only Memory) en kan je dus niks in opslaan, daar zitten alleen de voorgebakken progjes in en heb je zelf (als Niet-Rom-Bakker) dus weinig aan.

-Ram (telefoongeheugen) is wel belangrijk, daar Windows Mobile zelf een verdeling/scheiding aanmaakt tussen opslag van data /uitvoerbare programma's.

Installeer/kopieer daarom zoveel mogelijk Software/MP3's/Film's op/naar het 4GB Interne geheugen.
dan blijft je Ram van je telefoon optimaal voor het opstarten van de (grote) progjes enz.

Echter sommige systeem-progjes met name het telefoongebeuren (en GoogleMaps), die willen natuurlijk heel graag op je telefoongeheugen voor de goede werking ervan), dan heb je echter geen keus.

Internet Cache/Internet Cookies/Internet History/Berichtjes/Email & Bijlage/Downloads/, komen allemaal standaard in het telefoon geheugen (opslag) terecht.
Maar met wat instellingen en/of simpele Tweaks (register aanpassingen) die hier allemaal al beschreven zijn, kan je deze direct naar het 4GB grote interne geheugen laten schrijven.

• Niet online
Goochelaar schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 01:10:

Hierbij mijn Register Sleutel (van een HTC v1.37 NL Rom)

Je kunt hem eventueel HIER downloaden en importeren!

Of even met de hand inkloppen ;)

-------------------------------------------------

[HKLM\Software\HTC\QuickGPS]
"actSync"=dword:00000001
"authname"="1"
"auto"=dword:00000000
"Bias"=dword:00000078
"curIP"=dword:00000001
"curRegion"=dword:00000002
"EEFile"="xtra.bin"
"EnableInitData"=dword:00000000
"ExpiredTime"=dword:00002760
"folder"="\Windows\"
"INIDate"="20060531"
"INIFile"=""
"MemoryRequired"=dword:00280000
"NotifyID"=dword:00001960
"path"=""
"pwd"="1"
"region"="--"
"remind"=dword:00000000
"RemindTime"="00000000000000"

[HKLM\Software\HTC\QuickGPS\0]

[HKLM\Software\HTC\QuickGPS\0\0]
"IP"="xtra1.gpsonextra.net"
"port"=dword:00000050

[HKLM\Software\HTC\QuickGPS\0\1]
"IP"="xtra2.gpsonextra.net"

[HKLM\Software\HTC\QuickGPS\1]

[HKLM\Software\HTC\QuickGPS\1\0]
"IP"="xtra3.gpsonextra.net"

[HKLM\Software\HTC\QuickGPS\1\1]
"IP"="xtra1.gpsonextra.net"

[HKLM\Software\HTC\QuickGPS\2]

[HKLM\Software\HTC\QuickGPS\2\0]
"IP"="xtra2.gpsonextra.net"

[HKLM\Software\HTC\QuickGPS\2\1]
"IP"="xtra3.gpsonextra.net"

[HKLM\Software\HTC\QuickGPS\SNTP]
"GettingTimeout"=dword:00001388
"Server1"="xtra1.gpsOneXTRA.net"
"Server2"="xtra2.gpsOneXTRA.net"
"Server3"="xtra3.gpsOneXTRA.net"

-------------------------------------------------

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
En daar is ie dan! Hoewel ik 'm telefonisch had besteld, heb ook ik een vodafone branded toestel gekregen, dus registratie bij HTC zit er niet in..

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-05 19:28

AlbertTCB

swing it baby

Wat ik echt een groot minpunt vind van de Touch Diamond is de 4GB intern geheugen en de mini-usb headphone connector.

Dit is een premium product, 4 GB intern zónder mogelijke uitbreiding is toch absurd? Bij 8GB had ik het ontbreken van uitbreidingsmogelijkheden minder belangrijk gevonden, maar 4GB heb je zo vol met wat filmpjes en muziek. Jammer..

En wat heeft HTC toch met die mini-usb headphone connector? Veel mensen hebben betere koptelefonen thuis liggen, maar dan met minijack stekker. Waarom kan HTC niet gewoon net als Nokia dit standaard formaat ondersteunen?

Zijn er ook convertors te koop van mini-usb naar mini-jack?

I'm just taking care of business

Anoniem: 93400

mr. TCB schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:55:
Zijn er ook convertors te koop van mini-usb naar mini-jack?
Ja.

Overigens, die 4Gb kies je zelf voor als je die telefoon koopt. Dat is zo duidelijk vooraf dat je weet waar je aan begint. Je gaat achteraf ook niet klagen dat er geen digitenne ontvanger op zit. Eventueel tegenvallende prestaties of andere ondoorzichtige zaken vind ik veel relevanter om als commentaar te geven op een dergelijk artikel.

• Niet online
Milenco schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 02:23:
[...]

Ik heb even voor je gezocht en het schijnt te kunnen in Windows Mobile (via Start - Settings, Wireless LAN Manager, info tab), maar helaas ontbreekt de hele Wireless LAN Manager in mijn TD. Standaard lijkt het dus niet te kunnen, maar als je deze Wireless LAN Manager ergens vandaan weet te plukken moet het wel lukken. Kan me eerlijk gezegd ook moeilijk voorstellen dat het niet kan via third party software (of de hardwareafhankelijkheid van die software moet voor problemen zorgen).
[...]
Bedankt d:)b
Crusader schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 07:46:
[...]

Za ik jou even op weg helpen, aangezien het nog lastig blijkt te zijn het MAC adres op de TD aan te passen:

Stel handmatig het IP adres van je computer in op een IP adres dat wel binnen de reeks van je modem/router/access point valt en log in op het ding om de lijst toegestane MAC adressen aan te passen. DHCP is echt niet heilig en een complete reset is natuurlijk complete onzin om alleen maar die lijst MAC adressen aan te passen.

Vandaar dikke onzin van de reset en instellingen kwijt. Succes.
Dat kan ja, als ik wist wat dat IP adres was :P.

[Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 24-07-2008 11:16]

• Niet online
[...]

Dat antwoord had ik al verwacht ;)
Ja hij is aan te passen!

Maar bij je eerdere vraagstelling ging je er van uit, dat het eventjes handmatig veranderen v/h mac-adres op de TD wel sneller zou gaan, dan het even op de gebruikelijke manier doorvoeren op je huis-tuin-en-keuken netwerkje met Routertje/Accespoint :?

Je bent nu al een hele tijd aan het zeuren... in die tijd had je al lang klaar geweest, door het op de normale/gebruikelijke manier te doen 8)7

-Ik kan 1000x dingen verzinnen waarom jij o-zo-graag je mac-adres wilt veranderen ;)
-Maar ik kan er geen één bedenken waarom jij het mac-adres niet op de normale manier wilt doorvoeren :?

Al die moeite, kan maar één ding betekenen... :+
Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees eerst de FAQ door voordat je je vraag stelt. Vragen over providers of waar je bepaalde ROMs kunt downloaden willen we niet zien.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee