[Ervaringen] Acer Aspire One - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste
Acties:
  • 278.918 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272237

Anoniem: 272131 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 00:27:
Sinds gister heb ik de Acer aspire one (A110). Het is echt een schatje alleen had ik zo graag Nokia PC Suite erop willen installeren omdat ik een Nokia heb en in de veronderstelling was dat dit wel zou kunnen. Als ik mijn telefoon aan de Acer koppel doet mn telefoon raar... daarna kan ik kiezen voor gegevens overdracht. Wat ik eigenlijk wilde met deze mini Acer.. mijn Nokia N95 verbinden en dan internetten via mn telefoon dus mijn telefoon als modem gebruiken. Dit lukt mij helaas niet zonder PC Suite! Heb heel Google afgestruind maar kom er echt niet uit! Hoe kan ik mijn Nokia als modem gebruiken op deze laptop? Moet ik er dan eerst Windows XP opzetten (als dat uberhaupt kan op de A110) of moet het ook lukken met Linux? Hulp gezocht.
Probeer het eens met het programma 'wine' onder Linux.
Zie ook: Wikipedia: Wine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-06 20:19
Wat voor'n geheugen zit er in de 150 variant? 2x 512 of 1x een gig?
Met andere woorden : kan ik er nog wat bij prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147374

In ben van plan om vandaag nog de One A150 te halen bij mijn computerboer in de buurt en daar Windows XP erop zetten. Scheelt me weer 50 euro dan gelijk de XP versie te kopen. Echter heb ik nog een vraag aan de Acer One bezitters hier. Zijn er drivers beschikbaar voor de Webcam van de One onder XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Charly schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:50:
Wat voor'n geheugen zit er in de 150 variant? 2x 512 of 1x een gig?
Met andere woorden : kan ik er nog wat bij prikken?
Die 150 variant heeft 1x 512 Mb, je kan er nog wat bijprikken (zie Cinq-Marquis in "[Ervaringen] Acer Aspire One - Deel 1").

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ik heb m gekocht! (de linux versie)
nou heb ik dus lopen googlen, maar ik kan geen workaround vinden hoe nou windows erop te zetten. :(
is die ergens te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DenTeD123 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 15:01:
nou heb ik dus lopen googlen, maar ik kan geen workaround vinden hoe nou windows erop te zetten. :(
is die ergens te vinden?
Jazeker, notabene op GoT: Rensz in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 4". Daarmee kan je je USB stick klaarmaken. Verder heb je een XP CD of een Nlite-aangepaste XP CD nodig.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seal74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-05-2021
DenTeD123 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 15:01:
is die ergens te vinden?
Zie een aantal posts terug. Daar heb ik een korte handleiding gezet.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 15:06:
[...]

Jazeker, notabene op GoT: Rensz in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 4". Daarmee kan je je USB stick klaarmaken. Verder heb je een XP CD of een Nlite-aangepaste XP CD nodig.
Heb ik aan m'n 2GB USB stick voldoende, of moet ik een 4GB aanschaffen voor installatie XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

koen schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:03:
Heb ik aan m'n 2GB USB stick voldoende, of moet ik een 4GB aanschaffen voor installatie XP?
Een XP installatie CD is ~600 Mb, en dat kun je nog verminderen met nLite. 2GB is meer dan genoeg, daar ben ik nu ook mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:18

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

gambieter schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:04:
Een XP installatie CD is ~600 Mb, en dat kun je nog verminderen met nLite. 2GB is meer dan genoeg, daar ben ik nu ook mee bezig.
Als je de nLite EEE tutorials volgt, kom je uit op ongeveer 200-250MB. Let wel op dat je de 'manual install options' erin moet laten, anders kan je XP niet installeren vanaf je USB-stick.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

[BoSS] schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:59:
Als je de nLite EEE tutorials volgt, kom je uit op ongeveer 200-250MB. Let wel op dat je de 'manual install options' erin moet laten, anders kan je XP niet installeren vanaf je USB-stick.
Ik kreeg hem nog kleiner, maar om de een of andere reden wilde de PEtoUSB software hem dan niet meer als Win installatie medium zien. Heb het nu maar met een geslipstreamde versie gedaan en gooi er wel zooi vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
nah noem me dom, maar ik krijg die usb stick niet bootable :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DenTeD123 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 01:28:
nah noem me dom, maar ik krijg die usb stick niet bootable :(
Dat kan aan een heleboel dingen liggen, en alleen helderzienden zullen suggesties kunnen doen aan de hand van de beperkte info die je hierboven geeft. Oftewel: wat heb je precies gedaan, en waar loopt het fout. Hoe heb je de BIOS instellingen van de Acer aangepast, heb je mijn link gevolgd voor het bootable maken van de stick, etc.

Alleen zeggen dat het niet lukt is beginnersweb-niveau, een tweaker gaat een stuk verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Mijn fout, je hebt gelijk.

Ik dacht eerst: Laat ik het eerst simpel probere, dus een xp cd kopieren naar de usb stick, recovery uitztten f12 en dan booten van usb, dan geeft ie aan dat de partition table niet werkt. Logisch dacht ik.
Via nlite klik ik aan dat ie m bootable moet maken, en dan gaat nlite pruttelen en kopieren, en dan zegt hij dat hij klaar is. Dan hetzelfde verhaal, f12 booten vanaf usb, en dan zegt m'n acer WEER dat er een probleem is met de partiotion table.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DenTeD123 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 01:39:
Mijn fout, je hebt gelijk.

Ik dacht eerst: Laat ik het eerst simpel probere, dus een xp cd kopieren naar de usb stick, recovery uitztten f12 en dan booten van usb, dan geeft ie aan dat de partition table niet werkt. Logisch dacht ik.
Via nlite klik ik aan dat ie m bootable moet maken, en dan gaat nlite pruttelen en kopieren, en dan zegt hij dat hij klaar is. Dan hetzelfde verhaal, f12 booten vanaf usb, en dan zegt m'n acer WEER dat er een probleem is met de partiotion table.
Dan doe je het dus fout, want zo gaat het niet werken ;) ; je moet nLite gebruiken voor een Windows CD met SP's en tweaks, maar daarna moet je nog steeds je stick apart prepareren. Ik had niet voor niets Rensz in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 4" gegeven, als je die instructies precies volgt dan gaat het wel goed. Ik heb het namelijk vandaag zo gedaan, en mijn Acer Aspire One met flash-geheugen heeft nu netjes XP Pro SP3 :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Druk op enter en dit scherm zal zichtbaar worden.Kies het doelvolume waarop windowsinstall op moet komen en klik op "Start" (Als "Quick Format" niet actief is kan je het activeren. Dat maakt niet uit voor het verdere proces.) Verder niks wijzigen !!!

hier vind hij de hele usb stick niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DenTeD123 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 01:52:
Druk op enter en dit scherm zal zichtbaar worden.Kies het doelvolume waarop windowsinstall op moet komen en klik op "Start" (Als "Quick Format" niet actief is kan je het activeren. Dat maakt niet uit voor het verdere proces.) Verder niks wijzigen !!!

hier vind hij de hele usb stick niet.
Tja, dit is opnieuw te vaag. Om welk programma gaat het nu? Probeer volledig te zijn in je informatie, wat je precies doet, wat je al gedownload hebt (alle drie de zips, en uitgepakt zoals het hoort). Ergens heb ik het idee dat je veel te ongeduldig bent, het is maar 7 minuten na mijn post, zo snel heb je nog niet alles uitgeprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tinyurl.com/2g3puf

waar jij dus kingston hebt staan, staat bij mij "no usb disks found, terwijl ik hem dus echt wel FAT heb geformat?
maar bij jou zag hij dus meteen je usb stick>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DenTeD123 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:19:
[afbeelding]

waar jij dus kingston hebt staan, staat bij mij "no usb disks found, terwijl ik hem dus echt wel FAT heb geformat?
maar bij jou zag hij dus meteen je usb stick>?
Ja, mijn USB stick wordt gelijk gezien. Het kan zijn dat je stick niet goed gezien wordt na je nLite-pogingen, formatteer hem eerst even via Windows naar standaard condities? Probeer ook een andere USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:00:
[...]

Ja, mijn USB stick wordt gelijk gezien. Het kan zijn dat je stick niet goed gezien wordt na je nLite-pogingen, formatteer hem eerst even via Windows naar standaard condities? Probeer ook een andere USB stick.
heb ik gedaan, ook dus een andere stick, zelfde verhaal. Volgens mij loop ik echt wat fout te doen, al volg ik je instructies op. ik ga vanmiddag naar de pc zaak, om ffkes een externe dvdspeler op te halen. (heb ik zowieso toch nog nodig)
call me a noob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-06 14:15

MyS

Probeer je het vanuit Windows Vista te doen? Dit werkte bij mij op de één of andere manier ook niet, daarna vanaf een XP computer gedaan en dit werkte prima.
Misschien sowieso even vanaf een andere computer proberen? Scheelt je weer een externe dvd-speler te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenDeV
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-05-2024
Wetterhahn schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:17:
[...]
Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag? Ik zit nu in vancouver en zoek me rot naar zo'n apparaatje. Ben nog aan het twijfelen tussen een eee1000h of een Aspire One 150A of de 110A
[...]
Wederom, zou je kunnen zeggen waar ze hem verkopen dan? Bedankt!
Hmm, Vancouver. Ik zit compleet aan de andere kant. Halifax.
Maar ze verkopen hem bij Staples (maar ik denk de 512mb, 3cell accu versie) voor ik dacht 350 can$ (ex tax) en bij Futureshop, waar ik hem heb gekocht (8Gb SSD, 1024 Mb, 6 cell, linpus) voor 450 can$. En daar is nog wel wat vanaf te praten (toen ik de prijs van Staples noemde).
Overigens zit er bij Staples ook GEEN recovery CD bij !!
Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252346

hallo jongens,

ik zie hier dat de meeste problemen hebben met windows xp,koopt gewoon toch een originele Windows XP SP2
En een externe DVD speler, dan heb je verder geen problemen en geen zorgen meer met updaten etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 252346 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:04:
hallo jongens,

ik zie hier dat de meeste problemen hebben met windows xp,koopt gewoon toch een originele Windows XP SP2
En een externe DVD speler, dan heb je verder geen problemen en geen zorgen meer met updaten etc..
Huh? Ik heb geen problemen, een originele SP0, SP1 en SP2 licentie, en geen externe DVD-speler nodig. Werkt als een zonnetje via de link naar het EEE PC topic :) . Om nu te suggereren dat het aan illegale Windows ligt, dan moet je wel helderziend zijn (en geen beste, meer type Uri Geller :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:21
Voor de externe dvd speler heb ik m'n interne brander aan een usb-hdd controller (printplaat uit een 3,5 extern usb-hdd case) gehangen. Werkt perfect! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krullenbol
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06 08:37
jdm8 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 13:22:
[...] Kan iemand mij vertellen of de 512 mb genoeg is om niet het wisselbestand aan te spreken als je aan het tekstverwerken bent (geen documenten van 1000 blaadjes) en internet en een instant messenger open hebt staan. Dus blijft alles soepel lopen ondanks de 512mb als je linux gebruikt?
Het is vreemd in deze tijd van Gigabytes, maar die 512Mb is echt voldoende. Heb regelmatig Firefox3, OpenOffice, Mail en meer openstaan en nog wordt het wisselbestand niet gebruikt en het geheugen voor 50-60%.
Moet ik wel melden dat ik het Custom Desktop Script heb gedraaid, die schijnt ook wat efficienter met ram om te gaan:
http://www.aspireoneuser....ic.php?f=31&t=1256&p=8380

Heb tevens met GParted al het swapvolume gehalveerd, scheelt ook weer 512Mb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147846

Ik ben sinds vanmiddag ook de trotse eigenaar van de Aspire one (met windows). Tot nu toe zeer tervreden over het dingetje.

Enkel heb ik het probleem dat mijn wlan niet meer aangaat zodra ik hem rechtsonder aan en uit zet. Ik heb al gelezen dat deze fout wel eens voor komt. Zal eens kijken of een BIOS flash het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272420

Hallo allemaal,

Ook ik ben een tevreden gebruiker van de aspire one. Alleen heb ik vanavond iets heel doms gedaan waardoor het lijkt alsof heel Linpus er niet meer op staat..... Ik krijg een zwart scherm met onderin alleen nog maar de home key en rechts de tijd, batterij etc. Bovenin staat rechts nog wel het zoekvenster voor internet en bureaublad. Er staat dus nog wel een OS op. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit ongedaan kan maken? Of hoe ik Linpus opnieuw kan installeren? Ik ben al heel de avond bezig om te proberen een live usb stick te maken, maar dit wil mij maar niet lukken.... Eventueel wil ik er ook wel ubuntu op zetten, maar mijn voorkeur gaat toch weer uit naar Linpus vanwege de compatibiliteit. Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen met de vraag hoe ik Linpus er opnieuw op kan zetten zodat ik weer kan genieten van mijn one :) Alvast erg bedankt!

Groetjes,
Redmar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252346

gambieter schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:07:
[...]

Huh? Ik heb geen problemen, een originele SP0, SP1 en SP2 licentie, en geen externe DVD-speler nodig. Werkt als een zonnetje via de link naar het EEE PC topic :) . Om nu te suggereren dat het aan illegale Windows ligt, dan moet je wel helderziend zijn (en geen beste, meer type Uri Geller :+ ).
Hi gambieter, >:)
Ik zeg niet dat je een probleem hebt, maar het lijk mij gewoon makkelijk om met een originele cd setup te draaien op AA1
Ik zelf hebt op verschillende 16gb compact flash div OS (verwisselbaar). oa. Windows Vista S1,Ubuntu,Windows XP SP3 en Linpus. 8)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1301926/12

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 252346 op 26-08-2008 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-06 12:07
Ff snel een vraagje;
Kan je met een IDE naar USB adapter ook een CD/DVD rom aansluiten en zo Windows XP installeren? (zonder vanalles aan te passen)
Het gaat om zo'n stekker:
Afbeeldingslocatie: http://www.germes-online.com/direct/dbimage/50174420/IDE_to_USB_2_0_2_5_3_5_5_25_HDD__CD_RW.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:01

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ja. dat werkt (heb ik hier ook liggen). Vergeet niet bij het booten F12 (of F11?) in te toetsen om de betreffende opstartdisk te kiezen

[ Voor 55% gewijzigd door Chrasher op 26-08-2008 22:54 ]

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
MySjah schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:50:
Probeer je het vanuit Windows Vista te doen? Dit werkte bij mij op de één of andere manier ook niet, daarna vanaf een XP computer gedaan en dit werkte prima.
Misschien sowieso even vanaf een andere computer proberen? Scheelt je weer een externe dvd-speler te kopen.
jup, dat klopt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:35
Chrasher schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:53:
Ja. dat werkt (heb ik hier ook liggen). Vergeet niet bij het booten F12 (of F11?) in te toetsen om de betreffende opstartdisk te kiezen
Je hebt ook nog een voeding nodig om je drive van stroom te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-06 12:07
ThinkPadd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:59:
[...]

Je hebt ook nog een voeding nodig om je drive van stroom te voorzien.
Ja dat wist ik, maar het is dus in iedergeval mogelijk om het zo te doen :)
Wil binnenkort namelijk ook een Netbook kopen, maar die usb powered dvd spelers/branders zijn me nog net iets te duur om allemaal tegelijk te kopen. Maar wil wel graag mijn aangepaste XP erop zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Vinze op 26-08-2008 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272131

Had ik inderdaad maar een Windows XP versie gekocht.... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-06 15:45
Anoniem: 272420 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:26:
Ook ik ben een tevreden gebruiker van de aspire one. Alleen heb ik vanavond iets heel doms gedaan waardoor het lijkt alsof heel Linpus er niet meer op staat..... Ik krijg een zwart scherm met onderin alleen nog maar de home key en rechts de tijd, batterij etc. Bovenin staat rechts nog wel het zoekvenster voor internet en bureaublad. Er staat dus nog wel een OS op. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit ongedaan kan maken? Of hoe ik Linpus opnieuw kan installeren? Ik ben al heel de avond bezig om te proberen een live usb stick te maken, maar dit wil mij maar niet lukken.... Eventueel wil ik er ook wel ubuntu op zetten, maar mijn voorkeur gaat toch weer uit naar Linpus vanwege de compatibiliteit. Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen met de vraag hoe ik Linpus er opnieuw op kan zetten zodat ik weer kan genieten van mijn one :) Alvast erg bedankt!
Met de bijgeleverde restore dvd en een usb stick van minimaal 1 gig moet het geen probleem zijn, je normale pc laten opstarten met die dvd en je krijgt de optie om een restore usb stick te maken meteen in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
gna gna, heb windows xp pro helemaal draaien (eindelijk). toch wel erg handig zo'n externe dvdd speler :P
alleen hij is een beetje traag, maarja, ben een gamelaptop gewnd, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260698

Ik heb ook XP pro draaien, wel een Lite versie, super!

maar nogmaals mijn vraag, kan ik MAC OSX op de acer one knallen, zo ja, heeft iemand een idee hoe???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThinkAboutIt schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:03:
[...]

Met de bijgeleverde restore dvd en een usb stick van minimaal 1 gig moet het geen probleem zijn, je normale pc laten opstarten met die dvd en je krijgt de optie om een restore usb stick te maken meteen in beeld.
Ik heb inmiddels een usb stick gemaakt op de manier zoals hierboven beschreven is. Daarna heb ik in de boot opties deze stick bovenaan gezet. Maar hij start nog precies zo op als voorheen.... Dus kom weer in het zwarte scherm met de balk onderin en het zoekvenster bovenin..... Wat doe ik verkeerd..... :S Ow ja, ik krijg nu bij het opstarten wel ongeveer de helft van het beeld vol met 9`s..... Ik hoop dat iemand mij hier weer een stapje verder mee kan helpen.

Groetjes,
Redmar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 260698 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:01:
Ik heb ook XP pro draaien, wel een Lite versie, super!

maar nogmaals mijn vraag, kan ik MAC OSX op de acer one knallen, zo ja, heeft iemand een idee hoe???
Dat kan mogelijk wel, maar moet via OSx86, en dat valt onder het APL forumdeel. Daar mag je echter maar heel gelimiteerd over discussieren, zie OSx86 in Apple Talk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-06 08:23
Viasco schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:28:
Ff snel een vraagje;
Kan je met een IDE naar USB adapter ook een CD/DVD rom aansluiten en zo Windows XP installeren? (zonder vanalles aan te passen)
Het gaat om zo'n stekker:
waar heb je die vanddan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
http://www.inkoopacties.net/ia/bkntjpfz/1/4vqd9fbp
€ 16,50
Even googelen doet wonderen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260698

gambieter schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:21:
[...]

Dat kan mogelijk wel, maar moet via OSx86, en dat valt onder het APL forumdeel. Daar mag je echter
maar heel gelimiteerd over discussieren, zie OSx86 in Apple Talk.
Thanks, zal eens kijken hoe/wat///

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268779

Ik zou graag met de linpus-aspire-one ook verbinding maken met mijn iomega netwerk drive maar dat lukt me (nog) niet. Iemand een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 268779 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 18:44:
Ik zou graag met de linpus-aspire-one ook verbinding maken met mijn iomega netwerk drive maar dat lukt me (nog) niet. Iemand een suggestie ?
Niet als je niet meer informatie geeft over wat je al geprobeerd hebt, en welke foutmeldingen je krijgt. Helderzienden R Us komt hier niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
Anoniem: 268779 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 18:44:
Bij mij waren de problemen opgelost na installeren van ntfs ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
Anoniem: 272420 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:17:
[...]

Ik heb inmiddels een usb stick gemaakt op de manier zoals hierboven beschreven is. Daarna heb ik in de boot opties deze stick bovenaan gezet. Maar hij start nog precies zo op als voorheen.... Dus kom weer in het zwarte scherm met de balk onderin en het zoekvenster bovenin..... Wat doe ik verkeerd..... :S Ow ja, ik krijg nu bij het opstarten wel ongeveer de helft van het beeld vol met 9`s..... Ik hoop dat iemand mij hier weer een stapje verder mee kan helpen.
Ik druk tijdens het opstarten op F12 en kies dan de usb-drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThinkAboutIt schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 19:11:
[...]

Ik druk tijdens het opstarten op F12 en kies dan de usb-drive.
Dat heb ik dus geprobeerd..... Ik heb de usb geselecteerd die ik gemaakt heb om op te starten. En daarna start ie gewoon op zoals ik hierboven beschreven heb. Moet het een bepaald merk usb stick zijn? Ik heb namelijk gewoon een mp3 speler gebruikt van 1 gig, maar dat moet toch geen verschil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268779

quote: Helderzienden R Us komt hier niet ;)

He das jammer ;)

Ik zal eerlijk zijn .............. ik ben geen linux kenner ook al werk ik wel mee.
Ik weet dat het op een of andere manier met het commando SMB moet gaan maar tot nu toe lukt het niet met de browser of file manager van de aspire one. Ik heb dan een verbodsbord in de adresbalk staan.
En de browser ondersteunt het SMB commando niet. Ik heb wel fuse geinstalleerd (volgens mij) omdat ik dat op diverse site's gelezen had.
Ik ben helaas niet bekent met de linux commando's voor terminal.
Als dit een heel gecompliceerde zaak wordt dan laat ik het erbij want echt heel belangrijk is het niet. Maar altijd makkelijker dan steeds sticks wisselen.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik zit serieus te denken aan een Aspire One, wel met Harde schijf.

Echter, ik vraag me een paar dingen af.
- Als ik een linux versie koop, lukt het dan om via een USB stick XP er op te zetten? Op internet ziet het er wel aardig te doen uit, echter kan ik weinig vinden over het tweaken van XP. Iemand met ervaringen hiermee?
- Hoe zit het met de hardeschijf, is die snel genoeg voor windows XP? Wil zelf een ge nlite versie van XP MCE er op zetten. Ik vind media center serieus een handig programma.
- Hoe groot is 8,9" nou in het echt, vergelen met bijvoorbeeld een A4tje?
- Geeft de VGA out 1024x768 resoluties of hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:56
Op 1dayfly.nl nu een SD card van 8 GB voor € 21,50 en GEEN verzendkosten ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-06 10:49
Ik heb vandaag mijn Asus 4G 701 verkocht en heb (met moeite) een A150 120HD weten te kopen bij de Saturn in Groningen.
Linpus heb ik welgeteld 3 minuten gebruikt. Xp ben ik nu aan het installeren.

Ik moet zeggen dat ik 'm mooier vind dan mij oude EEEtje. Ok, minder stil...
Maar ik ben een 'sucker for design' :P. Man wat is dit ding stylish!
120GB is zat om mijn 17" voor 95% van de tijd in de kast te laten liggen.

• ThinkAboutIt
Anoniem: 272420 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 19:35:
[...]

Dat heb ik dus geprobeerd..... Ik heb de usb geselecteerd die ik gemaakt heb om op te starten. En daarna start ie gewoon op zoals ik hierboven beschreven heb. Moet het een bepaald merk usb stick zijn? Ik heb namelijk gewoon een mp3 speler gebruikt van 1 gig, maar dat moet toch geen verschil maken?
Kan ik hiervandaan niet echt beoordelen, maar na een inverstering van € 5,95 weet je het zeker.

• chrisr5gt
Installeren van XP proffesional op de harddisk versie is echt een eitje. Gaat veel sneller dan op de SSD van de EEE. In opstartsnelheid merk ik geen verschil. Het enige minpuntje tot nu toe is dat de fan de hele tijd blijft draaien. Dus het muisstille is er wel van af.

• koen
  • Niet online
Oké even hulp nodig:

vandaag een A150 voor jarige vriendin aangeschaft, maar die gaat linux niet willen begrijpen/proberen/whatever :P Ik probeer er dus maar win xp op te zetten via de handleiding in het EEE topic, maar onder vista krijg ik het niet voor elkaar een fatsoenlijk usb startup disk te maken.

Is dit iemand al wel gelukt met vista of is er een makkelijker weg (heb geen externe dvd)?

Verder vind ik het voor het geld leuk speelgoed, maar die muis is verschrikkelijk irritant en ik probeer iedere keer te scrollen met twee vingers over het muispad :P

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

koen schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:31:
vandaag een A150 voor jarige vriendin aangeschaft, maar die gaat linux niet willen begrijpen/proberen/whatever :P Ik probeer er dus maar win xp op te zetten via de handleiding in het EEE topic, maar onder vista krijg ik het niet voor elkaar een fatsoenlijk usb startup disk te maken.
Even een PC vinden met XP erop, is de snelste manier.

• koen
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:34:
[...]

Even een PC vinden met XP erop, is de snelste manier.
Niet echt bij de hand momenteel, desktop is xp en macbook is osx.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

koen schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:46:
Niet echt bij de hand momenteel, desktop is xp en macbook is osx.
Je bedoelt desktop is Vista? Anders is er geen probleem ;) .

Gewoon even naar de buren of kennisen gaan? Alternatief is een virtual PC met Win2000 of XP :)

• koen
  • Niet online
uh, vista dus, dat was 't :P

Buurvrouw heeft geen pc en bij ouders heb ik er ook vista op gezet. Er moet toch onder vista ook een mogelijkheid zijn een USB startdisk te maken. Ik zoek rustig verder.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Vandaag mijn One binnen gekregen. Kan niet wachten om er mee te gaan spelen. Net bij de Media Markt al even van de Linux versie geproeft.

Ik heb een externe USB DVD brander. Als ik het goed begrijp kan ik hiermee dus gewoon XP installeren zonder al te veel moeite? Ik ga me er maar eens even goed in verdiepen :)

[ Voor 26% gewijzigd door BillSpaarbank op 28-08-2008 14:59 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Anoniem: 147374

BlackWhizz schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 21:03:

Ik zit serieus te denken aan een Aspire One, wel met Harde schijf.

Echter, ik vraag me een paar dingen af.
- Als ik een linux versie koop, lukt het dan om via een USB stick XP er op te zetten? Op internet ziet het er wel aardig te doen uit, echter kan ik weinig vinden over het tweaken van XP. Iemand met ervaringen hiermee?
- Hoe zit het met de hardeschijf, is die snel genoeg voor windows XP? Wil zelf een ge nlite versie van XP MCE er op zetten. Ik vind media center serieus een handig programma.
- Hoe groot is 8,9" nou in het echt, vergelen met bijvoorbeeld een A4tje?
- Geeft de VGA out 1024x768 resoluties of hoger?
Ja, installeren van XP via USB stick is een eitje. Heb ik zelf ook gedaan met een A1 met Linus. Je kan genoeg tutorials vinden hierover op internet. Het beste is op Asus EEE fora zoeken want daar zijn meer handleidingen van om XP via USB te installeren. De methode om de USB stick gereed te maken is zelfde als bij de EEE en XP drivers kan je gewoon op de Acer website downloaden.
Harde schrijf is snel genoeg. Ik vind het iig merkbaar sneller dan de SSD die in de Asus 900 zit. Voor de rest geen last van vertragingen ofzo.
Als je de eee pc hebt gezien is de A1 2,5 cm breder maar wel platter.
VGA out kan 1600x1200 aan. Niet hoog genoeg helaas voor mijn "24 HP scherm >_<.

• chrisr5gt
Vandaag heb ik de RAM vergroot naar 1,5GB. Niet nodig, maar wel heel comfortabel. Mensen met een HDD moeten wel het moederbord er anders uithalen dan veel tutorials zeggen. Ook het gedeelte rechts moet los (zie je vanzelf). Verder erg goede constructie voor zo'n apparaatje.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Bedankt Ajacied. Je bevestigd mijn vermoedens en research. Hartstikke bedankt :)

Binnenkort kan ik meepraten over dit apparaatje :)

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:04

OcGuru

Giulietta Qv

Ik ben ook van plan dit apparaatje aan te schaffen maar zou iemand superpi 1M willen draaien voor mij? Ben namelijk benieuwd of die atom veel sneller is als mijn EEE 701.

Trouwens jammer dat er maar max 1.5gb ram is kan. Heb nu 2gb is m'n eee zitten en dat draait super. Ook is het nogal een gepruts om extra ram aan te brengen wat ik hier en daar lees ?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Gisteravond mijn One uitgepakt om even kennis te maken.

Ik ga hem voornamelijk gebruiken als 'digitaal fotolijstje' op verjaardagen o.i.d. en als tekstverwerker als ik onderweg ben. En natuurlijk wordt hij ingezet als internetlaptopje op de bank of in de tuin. Ik was bang dat de resolutie hier misschien te laag voor was, maar dat valt me nog alles mee. Het beeld is scherp en is net zoveel pixels breed als mijn 7 jaar oude (4 kilo wegende :X ) Dell laptop. Wel iets meer scrollen dus ;)

Het toetsenbord bevalt ook zeer goed. Ik moet alleen even wennen aan de enter toets. Deze is wat kleiner als ik gewend ben. De muis reageert goed, maar ik ben er nog niet over uit of deze nou zo prettig werkt. De knoppen zijn smal en klikken voor mijn gevoel best zwaar. Ik las ook veel negatieve ervaringen over het geluid, maar ook dit valt niet tegen bij hetgene wat ik wil doen met deze netbook.

Het Linux OS bevalt goed. Ik kan ermee doen wat ik wil, alleen weet ik nu al zeker dat ik er toch uiteindelijk XP of Ubuntu op ga zetten :) Eerst nog maar wat ervaringen lezen van gebruikers die mij voor zijn gegaan.

Het enige wat ik echt jammer vond is dat er een enorme kier aan de onderkant van mijn scherm zat. Het viel me op dat hier licht van het scherm doorheen kwam omdat deze niet goed afgesloten was. Uiteindelijk heb ik de zwarte rand op zijn plek kunnen krijgen en klikte alles goed in elkaar. probleem dus opgelost, maar het voelde wel een beetje goedkoop aan. Ik weet niet of meer gebruikers hier last van hebben?

Al met al tevreden dus, van het weekend maar eens verder spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthony
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-06 16:26
Ik zou graag aan mij Windows shared drives geraken via het netwerk, echter na wat googlen vind ik hierover weinig informatie mbt Linplus en Acer one. Is dit iemand al geluk en zo ja op welke manier? SMB, of andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:53
Sthony schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:04:
Ik zou graag aan mij Windows shared drives geraken via het netwerk, echter na wat googlen vind ik hierover weinig informatie mbt Linplus en Acer one. Is dit iemand al geluk en zo ja op welke manier? SMB, of andere...
Veel is te vinden op het forum van Aspire One User: http://www.aspireoneuser....=14052&hilit=samba#p14052

Het is mij zo gelukt:
code:
1
2
3
sudo yum -y install fuse-smb
sudo mkdir /mnt/samba
sudo fusesmb -o allow_other /mnt/samba

Daarna heb je via /mnt/samba toegang tot alle werkgroepen en shares

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:53
OcGuru schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 23:30:
Ik ben ook van plan dit apparaatje aan te schaffen maar zou iemand superpi 1M willen draaien voor mij? Ben namelijk benieuwd of die atom veel sneller is als mijn EEE 701.
...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
[user@localhost super_pi]$ ./super_pi 
Version 2.0 of the super_pi for Linux OS
Fortran source program was translated into C program with version 19981204 of
f2c, then generated C source program was optimized manually.
pgcc 3.2-3 with compile option of "-fast -tp px -Mbuiltin -Minline=size:1000 -M
noframe -Mnobounds -Mcache_align -Mdalign -Mnoreentrant" was used for the
compilation.
------ Started super_pi run : Fri Aug 29 11:01:12 CEST 2008
Parameter(%i) to super_pi is missing. Parameter value ? 20
Start of PI calculation up to 1048576 decimal digits
End of initialization. Time=       1.156 Sec.
I= 1 L=       0        Time=       3.588 Sec.
I= 2 L=       0        Time=       4.100 Sec.
I= 3 L=       1        Time=       4.064 Sec.
I= 4 L=       2        Time=       4.040 Sec.
I= 5 L=       5        Time=       4.036 Sec.
I= 6 L=      10        Time=       4.052 Sec.
I= 7 L=      21        Time=       4.060 Sec.
I= 8 L=      43        Time=       4.036 Sec.
I= 9 L=      87        Time=       4.040 Sec.
I=10 L=     174        Time=       4.060 Sec.
I=11 L=     349        Time=       4.056 Sec.
I=12 L=     698        Time=       4.100 Sec.
I=13 L=    1396        Time=       4.084 Sec.
I=14 L=    2794        Time=       4.028 Sec.
I=15 L=    5588        Time=       4.008 Sec.
I=16 L=   11176        Time=       4.028 Sec.
I=17 L=   22353        Time=       3.924 Sec.
I=18 L=   44707        Time=       3.812 Sec.
I=19 L=   89415        Time=       3.552 Sec.
End of main loop
End of calculation.    Time=      80.009 Sec.
End of data output.    Time=       0.388 Sec.
Total calculation(I/O) time=      80.397(       1.552) Sec.

[ Voor 70% gewijzigd door ocmer op 29-08-2008 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Is het aan te raden om het RAM-geheugen uit te breiden? Ik wil XP gaan draaien. Ik draai XP SP3 nu thuis op een oude laptop met 256 mb en dit werkt prima.

Heeft iemand misschien een goeie uitleg of tutorial over het installeren van XP van een externe CD/DVD speler? Ik kom alleen installaties tegen vanaf een USB-stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:21
BillSpaarbank schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:27:
Is het aan te raden om het RAM-geheugen uit te breiden? Ik wil XP gaan draaien. Ik draai XP SP3 nu thuis op een oude laptop met 256 mb en dit werkt prima.

Heeft iemand misschien een goeie uitleg of tutorial over het installeren van XP van een externe CD/DVD speler? Ik kom alleen installaties tegen vanaf een USB-stick.
Losse cdrom aan een usb hdd controller aansluiten gaat het snelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-05 10:06

Roel

screen -x addict

BillSpaarbank schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:27:

Aansluiten, F12 tijdens opstarten, boot device kiezen en installeren. Verder geen moeilijke dingen voor nodig.

Heb er nu ook een gekocht voor een klant van me, erg leuk ding

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Roel schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:40:
[...]

Aansluiten, F12 tijdens opstarten, boot device kiezen en installeren. Verder geen moeilijke dingen voor nodig.

Heb er nu ook een gekocht voor een klant van me, erg leuk ding
Leuk dan ga ik vanavond of van het weekend maar eens aan de slag. Ik zal de tips eerder in het topic genoemd, erin meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik ben net even bij de dixons langsgeweest om eens even uit te proberen, dat kon niet, bij het opstarten moet hij geregistreerd worden oid. Ik heb hem wel in mn handen gehad, en ik weet zeker dat ik hem koop! heel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthony
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-06 16:26
OcGuru schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 23:30:

Trouwens jammer dat er maar max 1.5gb ram is kan. Heb nu 2gb is m'n eee zitten en dat draait super. Ook is het nogal een gepruts om extra ram aan te brengen wat ik hier en daar lees ?
OcGuru nu je de resultaten hebt via Ocmer, kan je misschien de resultaten posten van je EEE 701 het is een leuk weetje voor de potentiële koper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 06:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Sthony schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:47:
OcGuru nu je de resultaten hebt via Ocmer, kan je misschien de resultaten posten van je EEE 701 het is een leuk weetje voor de potentiële koper!
Totaal niet boeiend vind ik. SuperPi is een erg eenzijdige benchmark en zegt bar weinig over de performance bij dagelijks gebruik met een beetje chatten/muziek/browsen. Andere benchmarks lenen zich daar beter voor.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Is een geheugen-upgrade noodzakelijk om XP op de A110 te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 06:05

Exirion

Gadgetfetisjist

BillSpaarbank schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:13:
Is een geheugen-upgrade noodzakelijk om XP op de A110 te draaien?
Als je geen dikke apps draait dan is 512MB genoeg. Immers, toen XP in 2001 op de markt kwam werd 512MB als behoorlijk wat geheugen beschouwd.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06 10:55

André

Analytics dude

Ik kan het nergens vinden (zal wel aan mij liggen) maar zit hier nou een DVD speler in of niet?

http://www.laptopshop.nl/...one-a150-bb-blauw-xp.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
André schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:30:
Ik kan het nergens vinden (zal wel aan mij liggen) maar zit hier nou een DVD speler in of niet?

http://www.laptopshop.nl/...one-a150-bb-blauw-xp.html
Nops, geen interne DVD-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272731

Ik heb sinds gisteren een A150 met XP. Wanneer ik download terwijl de voeding is aangesloten haal ik ruim 500 kb/s. Trek ik de voeding los, dan daalt de throughput tot uiteindelijk 30kb/s. Zodra ik de voeding er weer indoe, schiet de waarde weer omhoog. Wie weet hoe ik dat oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:23

RayNbow

Kirika <3

Anoniem: 272731 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:25:
Ik heb sinds gisteren een A150 met XP. Wanneer ik download terwijl de voeding is aangesloten haal ik ruim 500 kb/s. Trek ik de voeding los, dan daalt de throughput tot uiteindelijk 30kb/s. Zodra ik de voeding er weer indoe, schiet de waarde weer omhoog. Wie weet hoe ik dat oplos?
Ik heb geen XP op m'n A150, maar dit zou te kunnen maken hebben met power management. Zo heb ik bijv. op m'n telefoon een instelling voor de WiFi antenne waarmee ik de power/performance kan regelen. Betere prestaties betekenen een hoger stroomverbruik.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar heb ik ook aan gedacht. Ik heb al bij de power-opties in het configuratiescherm gekeken, maar kan niets vinden dat de dataflow beïnvloedt. Het is overigens de AcerOne met standaard XP en 120 Gb harddisk. Gek, zodra ik de voeding eraf haal, stort de dataflow als een pudding in elkaar.
Wie heeft de oplossing..?? TNX !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Anoniem: 272731 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:34:
Daar heb ik ook aan gedacht. Ik heb al bij de power-opties in het configuratiescherm gekeken, maar kan niets vinden dat de dataflow beïnvloedt. Het is overigens de AcerOne met standaard XP en 120 Gb harddisk. Gek, zodra ik de voeding eraf haal, stort de dataflow als een pudding in elkaar.
Wie heeft de oplossing..?? TNX !!
Kijk hier eens. Derde of vierde reply
http://www.aspireoneuser..../viewtopic.php?f=4&t=2239

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271611

Waar moet ik de drivers voor de webcam en geluidskaart vandaan halen? en is dat eigenlijk altijd zop langzaam of is dat alleen de eerste keer dat ie opstart?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 271611 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:14:
Waar moet ik de drivers voor de webcam en geluidskaart vandaan halen? en is dat eigenlijk altijd zop langzaam of is dat alleen de eerste keer dat ie opstart?

Mvg
Gewoon van de Acer website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Anoniem: 271611 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:14:

Mvg
Zoeken op de Acer website kan wonderen doen: *klik*. Voortaan zelf weer even zoeken. ;) :>

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke bedankt. maar ik heb nu een probleempje, Ik kan hem alleen gewoon opstarten als ik de usb met boot er nog op heb. anders zegt hij dat hij iets mist. Heb hem al in de bios aangepast dat hij gewoon vanaf de ssd draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 271611 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:24:
Oke bedankt. maar ik heb nu een probleempje, Ik kan hem alleen gewoon opstarten als ik de usb met boot er nog op heb. anders zegt hij dat hij iets mist. Heb hem al in de bios aangepast dat hij gewoon vanaf de ssd draait.
Check je boot.ini, en check in de BIOS of D2D recovery uit staat. Mogelijk heb je de boot files niet mee geinstalleerd. Je geeft veel te weinig informatie over wat je precies doet, en ook niet wat je al geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gambieter schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:28:
[...]

Check je boot.ini, en check in de BIOS of D2D recovery uit staat. Mogelijk heb je de boot files niet mee geinstalleerd. Je geeft veel te weinig informatie over wat je precies doet, en ook niet wat je al geprobeerd hebt.
Ik ga het nou even overnieuw proberen, met NTFS werkt het niet zo soepel, Even als FAT 32 installeren. Hopelijk gaat de installatie nu wel wat sneller, deed er net 1,5 uur over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Anoniem: 271611 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:31:
[...]

Ik ga het nou even overnieuw proberen, met NTFS werkt het niet zo soepel, Even als FAT 32 installeren. Hopelijk gaat de installatie nu wel wat sneller, deed er net 1,5 uur over
Dat NTFS niet zo soepel werkt heb je hier toch al vaak kunnen lezen. Was er een reden dat je dat toch wilde proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wou nog even laten weten dat het gelukt is om linpus opnieuw te installeren. Lag dus blijkbaar toch aan de USB-stick. Met een goede usb-stick was het een fluitje van een cent en stond Linpus er binnen een half uur weer op. Nu ook de nederlandse versie van firefox 3 er op gezet in plaats van de engelse, dus eigenlijk alleen maar op vooruit gegaan :D.

Groetjes,
Redmar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Sthony schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:47:
[...]

Heb net 2x 1M laten lopen. 2min en 11 sec was het snelste. Dus als ik dat vergelijk met Ocmer is de atom toch wel aardig wat sneller.

Heb inmiddels een A150 besteld. Met wat geluk heb ik hem morgen, druk ik mooi de 512mb erin wat standaard in m'n eee 701 zat. Alleen beetje jammer dat je hem dan helemaal moet openschroeven 8)7 :P

Op laptopshop.nl staat dat die 80gb hdd heeft. Ik neem aan dat er een 120gb inzit want er bestaat toch helemaal geen 80gb versie oid ?

[ Voor 9% gewijzigd door OcGuru op 29-08-2008 19:54 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:23

RayNbow

Kirika <3

OcGuru schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:53:
[...]want er bestaat toch helemaal geen 80gb versie oid ?
De Pricewatch zegt van wel.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Ja, ok. Maar als je wat verder had gekeken had je zien staan dat bij de specificaties in de webshop wel weer 120Gb staat. :P

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
OcGuru schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:07:
[...]
Ja, ok. Maar als je wat verder had gekeken had je zien staan dat bij de specificaties in de webshop wel weer 120Gb staat. :P
Ik heb vandaag ook de One bestelt bij laptopshop.nl en inderdaad, ik zie nu pas dat er 80GB staat.. ben benieuwd wat het wordt :o Ik heb de witte linux 1GB bestelt overigens, zet er morgen gelijk Vista op, schijnt flink wat te schelen in accutijd :)

Ach, stel dat het 80GB is maakt me alsnog weinig uit, de 120GB schijnt erg veel stroom te verbruiken (750mah en de anderen gemiddeld 450mah)

[ Voor 12% gewijzigd door Jazzle op 29-08-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
De 120 gebruikt inderdaad flink wat. Ik haal niet meer 100 minuten uit een accu met gewoon gebruik. Als de 6 cells accu uit is neem er zo een bij.
Het uitbreiden van de RAM is een kwestie van een goede tutorial vinden en stap voor stap alles doen en sorteren in bakjes. Echt heel goed te doen.

In middels heb m'n a150 thuis op m'n LCD tv met een wireless keyboard en muis. Echt ideaal gewoon. Ik ben helemaal weg van dit aparaatje.

[ Voor 5% gewijzigd door chrisr5gt op 29-08-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Net even opgezocht, de 80GB is zoals het oorspronkelijk in de press release stond, echter is dat een 120GB geworden, ook bij de laptopshop.nl dus :)

@chrisr5gt, is dat met alle energy management uit of aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hartelijk dank!! Dit zit zo 'diep' in het systeem, dat ik daar niet snel achter zou zijn gekomen. Maar dit is inderdaad de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

heb net mijn one ontvangen. Super mooi ding. Ik heb de blauwe variant. Toetsenbord is net een stukje groter als de eee 701 en typt goed. Op de kartonne doos die eromheen zat van acer staat trouwens ook 80GB. mja hij heeft gewoon 120gb :>

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Jazzle schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:22:
Net even opgezocht, de 80GB is zoals het oorspronkelijk in de press release stond, echter is dat een 120GB geworden, ook bij de laptopshop.nl dus :)

@chrisr5gt, is dat met alle energy management uit of aan?
hij staat dan op zuinig/Draagbaar.

Bij mij stond er wel 120GB en 1GB RAM op.

[ Voor 5% gewijzigd door chrisr5gt op 30-08-2008 12:44 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic