Heb je ook fotos cq. een beschrijving van hoe je dit gedaan hebt?
Ben ook wel benieuwd naar de cf-card en cf-reader die je gebruikt hebt (en mogelijk andere extra hardware).
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 252346
Hoi guindoquindo schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 12:01:
[...]
Ben ook wel benieuwd naar de cf-card en cf-reader die je gebruikt hebt (en mogelijk andere extra hardware).
[ Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 252346 op 13-08-2008 00:18 ]
Anoniem: 269748
Dat had ik wel al geprobeerd. Alleen ctrl, alt, alt gr, en fn werkt ook allemaal niet icm de 5. Hoe moet het wel?JeroenBvd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 14:28:
Normaal gesproken met Ctrl+Alt 5
Anoniem: 117981
Waarschijnlijk krijg je error 7B na de eerste reboot? Kijk even hier hoe ik het heb gedaan op mijn eeePC: Anoniem: 117981 in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7"Anoniem: 238040 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 23:33:
Sinds vandaag heb ik ook een Aspire One. Ik heb erg zitten twijfelen tussen deze en de eee pc 901. Uiteindelijk toch voor de One gekozen vanwege het toetsenbord en de prijs.
Nu ben ik bezig met Windows XP werkend te krijgen maar dat lukt niet echt. Het is gelukt om een bootable usb stick te maken met de installatie bestanden afkomstig van een originele, legitieme Windows XP Home Edition RTM cd (dus zonder SP) Er wordt geboot vanaf de usb stick maar na het laden van de bestanden, daar waar het scherm even zwart blijft voordat de daadwerkelijke setup begint krijg ik een blauw scherm met een stopfout. Is er iemand die hier ook al tegenaan gelopen is? Er zijn immers al zat mensen die XP werkend hebben.
Volgens de startpost komen die in septembergp500 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:38:
Maar het moet een roze worden eigenlijk.
Zijn die er niet in NL ?
Kosj schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:49:
• Buiten blauw en wit, heeft men het voornemen in de maand september 2 nieuwe kleuren te introduceren, namelijk roze en bruin.
[/list]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik heb het even in openoffice writer opgezocht en er staat deze code bij: ''U+20AC'' ik weet alleen niet hoe je hem in moet voegenAnoniem: 269748 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 13:51:
Misschien een domme vraag maar kan iemand mij vertellen hoe ik het euro teken (staat toch echt op de 5) kan gebruiken?
Op de doos staat ook nog een zwart model, maar daar heeft acer niks over gezegdMarzman schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:52:
[...]
Volgens de startpost komen die in september
[...]
[ Voor 26% gewijzigd door Flyingdutchie op 10-08-2008 17:17 ]
Blijkbaar moeilijker dan ik dacht, ik dacht dat ik iets doms vergat. Iemand die wel weet wat ik met die code moet (of nog liever een toetsencombinatie?)Flyingdutchie schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 17:14:
[...]
Ik heb het even in openoffice writer opgezocht en er staat deze code bij: ''U+20AC'' ik weet alleen niet hoe je hem in moet voegen
Of het zou een optie zijn als er betaalbare losse 6 of meer cells accu's komen... Tot nu toe ben ik ook nog nergens een namaak accu tegengekomen voor de One.cc12 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 20:54:
Volgens mij zitten een hoop potentiele kopers -net als ik- te wachten op een 6 cells accu. Dat is namelijk belangrijk als je zo'n portable machientje buitenhuis wilt gebruiken. Alleen de EEE1000 heeft op dit moment een 6 cells accu standaard. Als Acer -net als MSI- er erg lang over doet dan kunnen wel eens veel potentiele kopers kiezen voor de Asus EEE.
Kriebels, vreemd dat die niet direkt gelanceerd is.Marzman schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:52:
[...]
Volgens de startpost komen die in september
[...]
Anoniem: 238040
Bedankt, ik zal het van de week uitproberen. Ik weet even niet meer welke foutcode ik kreeg, ik heb het sindsdien niet meer geprobeerd.Anoniem: 117981 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 14:59:
[...]
Waarschijnlijk krijg je error 7B na de eerste reboot? Kijk even hier hoe ik het heb gedaan op mijn eeePC: Anoniem: 117981 in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7"
Ik hoop dat je daar wat aan hebt. Mijn verhaal gaat wel over het installeren naar een externe schijf, maar je kan natuurlijk ook gewoon een interne schijf gebruiken.
Kijk eens in de EeePC ervaringen topic naar mijn methode.Anoniem: 135919 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:46:
Is het eigenlijk mogelijk om xp te installeren via een externe usb hard disk ?
Kan er weinig over vinden..
Thnx
Anoniem: 270724
probeer deze eens: http://rhyker.wordpress.c...02/euro-teken-in-windows/Anoniem: 269748 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 14:43:
[...]
Dat had ik wel al geprobeerd. Alleen ctrl, alt, alt gr, en fn werkt ook allemaal niet icm de 5. Hoe moet het wel?
Ik neem aan dat het om Linux gaat. In ieder geval kan t met ALT + 0128, alleen de aspire one heeft geen los numpad dus dat is niet echt handig.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Probeer eens rechter alt 5, dat werkt op mijn normale Linux PC en EeePC in elk geval wel. Linker alt werkt niet.Anoniem: 269748 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 13:51:
Misschien een domme vraag maar kan iemand mij vertellen hoe ik het euro teken (staat toch echt op de 5) kan gebruiken?
Bedankt, Alt Gr + 5 werkt welAnoniem: 117981 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 13:23:
[...]
Probeer eens rechter alt 5, dat werkt op mijn normale Linux PC en EeePC in elk geval wel. Linker alt werkt niet.
CF kaart heb ik besteld bijViVi1234 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 14:10:
Nice work audie![]()
Ook erg mooi is dat je die CF kaart kan vervangen zonder opmaken. Heb je toevallig linkje van de CF to ZIF converter en prijs. Wordt het niet een beetje teveel als je SATA ide gaat in bouwen had je niet beter op een A150 kunnen wachten?
Voor de rest petje af. Kan ik hem gewoon bij je lang brengen en dan na 2 dagen weer ophalen
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 252346 op 11-08-2008 18:51 ]
Dat is incl Windows XP toch? (verklaart ook de hogere prijs) Wel wat overdreven om daar 75 euro meer voor te betalen dan de Linux-versie: http://azerty.nl/producte...pire-one-a150-ab-1gb.htmlStraightOn.NL schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:35:
Acer ASPIRE ONE A150BB direct leverbaar!
http://www.bcc.nl/shop/vo.../0gHAqA1vnq0AAAEbnhUOKCx7
en de info: http://www.kleinelaptops....hive=&start_from=&ucat=8&
helemaal waar, dat vind ik ook eigenlijk...maarja die is er nog nietJeroenBvd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 18:32:
[...]
Dat is incl Windows XP toch? (verklaart ook de hogere prijs) Wel wat overdreven om daar 75 euro meer voor te betalen dan de Linux-versie: http://azerty.nl/producte...pire-one-a150-ab-1gb.html
thx Kiddylkiddyl schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:55:
Mooie mod. Dezelfde zif converter is ook te koop voor $7,50 incl verzendkosten van http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11814. Duurt misschien iets langer, maar die shop heeft meer dingen die handig kunnen zijn voor modificaties.
Anoniem: 126062
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 126062 op 11-08-2008 20:25 ]
Alt Gr + 5 werkt bij mij ook niet. Wellicht door de aanpassingen om het toetsenbord in orde te krijgen? Ik hoop niet dat ik weer een herinstallatie moet draaien?!
Op de acer site staat inderdaad dat versies met een hd een 6-cell accu krijgen. Is er iemand die dit in de praktijk kan bevestigen (iemand die bij BCC werkt ofzo-Daniël- schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 20:24:
Dacht ergens gelezen te hebben dat de XP versie met een 6 cell accu wordt geleverd?
Ik hoop ook zeer op die 6-cell accu, maar zoals ik in andere landen/berichten zie zal er waarschijnlijk een 3-cell inzitten. En zoals bekend is de acer site niet eenduidig, als je namelijk hier kijkt bij configurations is juist weer te zien dat alle modellen een 3-cell accu hebben. Nu dus nog de praktijk...cc12 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:44:
[...]
Op de acer site staat inderdaad dat versies met een hd een 6-cell accu krijgen. Is er iemand die dit in de praktijk kan bevestigen (iemand die bij BCC werkt ofzo)
Linkje naar acer over de accu: http://www.acer.nl/public...=Nederland&crc=1127473288
[ Voor 10% gewijzigd door poesje op 12-08-2008 01:14 ]
Heb je deze instructies al geprobeerd? http://www.agaveblue.org/howtos/Citrix_ICA_How-To.shtmlWoutF schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 14:43:
Is het iemand al gelukt om de Citrix ICA client voor Unix op deze netbook te installeren? Via google vind ik genoeg info over Citrix icm de EEE PC, maar niks over de Aspire One. Ik heb zelf gister een poging gedaan, maar krijg het niet voor elkaar.
Ik heb de client gedownload en uitgepakt, en moet dan volgens de readme een shell script draaien. Dit doe ik dan via de terminal, maar krijg dan de melding dat de package geen geschikte versie bevat voor het systeem. Het lijkt me dat dit gewoon een simpele check is, die niet bekend is met Linpus.
Voor de rest ben ik een redelijke Linux n00b, dus veel verder kom ik niet. Heeft iemand suggesties?
Wat heb je gedaan om je toetsenbord in orde te krijgen? Kan heel goed zijn dat ie nu op een type staat dat geen euro teken ondersteund. US international with dead keys is normaal gesproken het meest voorkomende type en die ondersteund in elk geval ook het euro teken.Anoniem: 269748 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:16:
[...]
Alt Gr + 5 werkt bij mij ook niet. Wellicht door de aanpassingen om het toetsenbord in orde te krijgen? Ik hoop niet dat ik weer een herinstallatie moet draaien?!
In Azie zijn er exemplaren te koop met de 6-cell, maar in de UK en VS zijn ze allemaal met een 3-cell geleverd. Dit is dan de XP versie met 120GB schijf.-Daniël- schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 20:24:
Dacht ergens gelezen te hebben dat de XP versie met een 6 cell accu wordt geleverd?
Vandaag deze bij o.a. BCC en MediaMarkt gezien, voelde zeer solide aan. Vergeleken met de EEE PC leek de EEE PC wel brandhout.StraightOn.NL schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:35:
Acer ASPIRE ONE A150BB direct leverbaar!
http://www.bcc.nl/shop/vo.../0gHAqA1vnq0AAAEbnhUOKCx7
en de info: http://www.kleinelaptops....hive=&start_from=&ucat=8&
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ik vind precies het tegenovergestelde, vind de Acer wat meer "playmobiel" aandoen en de asus wat zakelijker!, maar smaken verschillen! Ik vind ze allebij niet slecht overigensPhyxion schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:11:
[...]
Vandaag deze bij o.a. BCC en MediaMarkt gezien, voelde zeer solide aan. Vergeleken met de EEE PC leek de EEE PC wel brandhout.
En het toetsenbord was ook stukken beter dan op de EEE PC. Dat toetsenbord tikt echt waardeloos
Jammer dat ik de Wind nog nergens gezien heb. Ik vond de ASUS erg goedkoop er uitzien en voelde niet erg stevig. Ik had het niet over het uiterlijk maar over de bouwkwaliteittechnonose schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:27:
[...]
Ik vind precies het tegenovergestelde, vind de Acer wat meer "playmobiel" aandoen en de asus wat zakelijker!, maar smaken verschillen! Ik vind ze allebij niet slecht overigens
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Yup. Ik krijg de client wel geinstalleerd, maar er moet ook nog iets gebeuren op het vlak van browserintegratie. Ik heb de instructies gevolgd maar als ik op een site wil inloggen waar de Citrix ICA client voor nodig is wordt deze niet gestart.Anoniem: 117981 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:28:
[...]
Heb je deze instructies al geprobeerd? http://www.agaveblue.org/howtos/Citrix_ICA_How-To.shtml
[ Voor 29% gewijzigd door WoutF op 13-08-2008 11:12 ]
Anoniem: 238040
Ik kreeg inderdaad error 7B. Ik had nog geprobeerd om mbv de bijgeleverde recovery DVD een recovery USB stick te maken maar op het moment dat ik de USB stick selecteerde en op Next drukte kreeg ik een error 39 van het recovery programma. Ik had dit doorgegeven aan de support van Linpus en volgens hun zou er iets met de DVD zijn. Ik zou hem moeten omruilen bij de winkel. Ik ben al eens terug geweest omdat de fan van de vorige Aspire enorme herrie maakte en heb geen zin om weer terug te gaan enkel voor die DVD, als het daar al aan ligt. Maakte verder ook niet zoveel uit, ik wilde eigenlijk alleen even de recovery procedure uitproberen. Inmiddels is het gelukt om Windows XP te installeren mbv een tutorial over usb_prep8 en PeToUSB. Eerst had ik met nLite een slipstream gemaakt met SP3 maar hiermee werd mijn product key niet geaccepteerd.Anoniem: 117981 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 14:59:
[...]
Waarschijnlijk krijg je error 7B na de eerste reboot? Kijk even hier hoe ik het heb gedaan op mijn eeePC: Anoniem: 117981 in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7"
Ik hoop dat je daar wat aan hebt. Mijn verhaal gaat wel over het installeren naar een externe schijf, maar je kan natuurlijk ook gewoon een interne schijf gebruiken.
Eerst dit:Anoniem: 117981 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:10:
[...]
Wat heb je gedaan om je toetsenbord in orde te krijgen? Kan heel goed zijn dat ie nu op een type staat dat geen euro teken ondersteund. US international with dead keys is normaal gesproken het meest voorkomende type en die ondersteund in elk geval ook het euro teken.
Anoniem: 135919
Er is inmiddels ook een patch voor te verkrijgen...Anoniem: 269748 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:12:toon volledige bericht
[...]
Eerst dit:
Ik heb het probleem met het toetsenbord opgelost, je moet in /etc/x11/xorg.conf file 2 regels erbij zetten.
In section serverflags
Option "XkbDisable" "yes"
Option "DisableModInDev" "yes"
Hierna bleven de juiste instellingen staan.
Later heb ik ook nog de liveupdate gedaan. Hierna onder instellingen / toetsenbord english - US international als default ingesteld. English - UK en Dutch staan hier ook aangevinkt (heb ik dus niets aan veranderd behalve dus de default van Dutch naar US gezet).
de combinatie ALT + 0128 werkt trouwens ook niet. Het lukt mij alleen via de speciale tekens en dan invoegen maar dat is erg onhandig!
(ik krijg trouwens ook geen puntjes boven de o, in word doe ik altijd gewoon ("o) maar dat werkt op de linux ook niet).
[ Voor 34% gewijzigd door Dionamuh op 13-08-2008 21:46 ]
AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro
Anoniem: 233072
PSN-id: Chrasher
Anoniem: 58083
Anoniem: 58083
Anoniem: 271350
Anoniem: 135919
Probeer een andere cd (xp)Anoniem: 58083 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:10:
Ik heb hier ook een acer one met 8GB SSD en ik probeer windows XP te installeren.
Heeft iemand een tip ik krijg nl een BSOD tijdens de install.
heb al van alles geprobeerd nu dus met een externe usb drive. De install startwel met onder in beeld de installatie files die hij aan het inladen is, en bij het volgende scherm loopt hij inaal vast met een BSOD
Tips iemand
Kan je mij vertellen of er standaard ook een sleeve of een tas bij de A150-Ax zit? Bij de A110 zit een sleeve, bij de A150-Bx zit een tas als het goed is, maar wat er bij de A150-Ax zit is een raadsel...Anoniem: 271350 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 19:52:
Ik heb een Acer Aspire One 1 GB / 120 GB met linux...<KNIP>
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Er zat een sleeve bij. Heb hem wel via Duitsland gehaald. Krijg deze week eentje uit nederland[BoSS] schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 01:26:
[...]
Kan je mij vertellen of er standaard ook een sleeve of een tas bij de A150-Ax zit? Bij de A110 zit een sleeve, bij de A150-Bx zit een tas als het goed is, maar wat er bij de A150-Ax zit is een raadsel...
Anoniem: 121276
Anoniem: 271407
Anoniem: 271350
Server was offline...is nu weer o.k.Anoniem: 271407 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 16:39:
hoi hoi
Ik heb dat ook sinds vandaag...maar mijn hele taakbalk is weg....
heeft u inmiddels al een oplossing??
Het verschil is nog ietsje groter, een ULPC-licentie kost tussen de 26 en 32 dollar.Twister336 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:17:
Ik begrijp de prijsstelling toch niet zo goed.
De Windows XP versie van de A150 kost 75 euro meer dan de Linux versie terwijl een originele Windows XP OEM maar 70 euro kost?
Bluetooth er instoppen en dan verbinden met je mobiel.Anoniem: 121276 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 15:44:
Alleen jammer dat de onboard G3 kaardlezer er niet ingebouwd zit anders had ik ook nog eens internet kunnen doen via tmoblie pit.
[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 18-08-2008 11:56 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
EP
Ik denk dat dat ledje bedoeld is voor de 3G en/of Wimax modellen, ik ga kijken of ik er een bluetooth ledje van kan hacken zodra ik zo'n micro bluetoothstickje hebjohien schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:39:
Alleen het linker-LEDje naar de WIFI schakelaar doet niks, maar misschien hoort dit zo?
Volgens mij ondersteunen o.a. rhythmbox en Amarok (bron) dat. (Hoewel ik xine nog niet helemaal 100% draaiend heb gekregen onder linpus tot nu toe)johien schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:39:
Linpus bevalt goed, heel stabiel en snel. Alleen wil ik graag iTunes installeren om muziek te streamen naar mijn Airport Express. Onder Wine geprobeerd maar dit wertke echte te langzaam, daarna VirtualBox erop gezet van SUN, maar dit wou niet werken als je een virtuele Windows machine opstart. Iemand tips?
[ Voor 13% gewijzigd door edgecrush3r op 19-08-2008 12:40 ]
Anoniem: 271611
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 271611 op 19-08-2008 16:25 ]
Anoniem: 119722
Welke, 110, 150?Anoniem: 271611 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:23:
Heb hem zojuist ook gehaald.
Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"
Dat is geen leuk nieuws, ik heb mijn AA1 in Canada gekocht. Als ie het begeeft zodra ik weer thuis ben moet ik het via Acer zelf regelen mocht ie ook de geest geven. Er zit dat wel wereldwijde garantie op, maar die geldt volgens de voorwaarden alleen als je aan kan tonen dat je op reis bent in een ander land dan waar je hem gekocht hebt.edgecrush3r schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:36:
PS: nee..ik ben niet de enige met dit probleem.
In het begin dacht men dat het te maken zou hebben met een memory upgrade. Echter is mijn AOA-150 zonder enige mods overleden.
http://www.aspireoneuser..../viewtopic.php?f=24&t=903
Als het goed is wel, maar dan zul je wel een aantal dingen moeten veranderen aan de standaard desktop die geleverd wordt. Als je een bluetoothdongle koopt moet het iig zeker werken. Maar de makkelijkste optie is om er een compleet OS op te zetten met bluetooth en/of WM supportxoun schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:52:
Is het trouwens mogelijk op de Linuxversie om je WM6 PPC via USB als modem te gebruiken?
[ Voor 26% gewijzigd door Larsie op 20-08-2008 03:24 ]
Op het label aan de onderkant staat "Lamp(s) contain Mercury, Dispose properly". Er zit dus gewoon een ccfl lamp in.johien schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:39:
Heb hem nu 2 weken en vind het nog steeds een geweldig leuk dingetje. Opvallend is het goede keyboard en het LED LCD-display.....
Ziet er goed uit, ga ik ook doen. Maar moet eerst een 1 gig usb stick aanschaffen voor de restore. Bedankt voor de tip.krullenbol schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:38:
En ik had hem net zo mooi getuned via de instructies op:
http://www.aspireoneuser....31&t=1256&st=0&sk=t&sd=a&
Resultaat: een normale desktop, Firefox 3, uitgebreide set codes (youtube, Apple QuickTime trailers, divx). Slechts een paar dagen van mogen genieten. Heb er gelukkig gisteren m.b.v. bootable usb (SystemRescueCd) een goede backup van gemaakt.
Ik vond hem al sneller dan m'n oude PowerBook G4, maar ja, die doet het tenminste wel...
Ik vond de volgende post op Aspire One User Forum:krullenbol schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:38:
Mijn Acer One (8G Linux) doet helemaal niets meer. Met of zonder batterij, de bios wordt niet gestart, scherm blijft donker, SDD-lampje gaat niet branden. Alleen het voedings ledje werkt. Batterij een tijd er uit gehad, alleen op netstroom / alleen op batterij geprobeerd, maar geen enkel resultaat. Hoor heel zachtjes de ventilator, denk ik.
Niets raars mee gedaan, niet open geweest, niet gevallen.
Misschien helpt het? Bij sommige users op het forum werkte het.For those thinking it's a BIOS problem, this may be useful.
http://macles.blogspot.co...re-one-bios-recovery.html
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
De standard Acer Pickup and Return geldt volgens mij overal.Larsie schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 03:16:
[...]
Dat is geen leuk nieuws, ik heb mijn AA1 in Canada gekocht. Als ie het begeeft zodra ik weer thuis ben moet ik het via Acer zelf regelen mocht ie ook de geest geven. Er zit dat wel wereldwijde garantie op, maar die geldt volgens de voorwaarden alleen als je aan kan tonen dat je op reis bent in een ander land dan waar je hem gekocht hebt.![]()
Gecondoleerd met je verlies, ik hoop dat er snel een oplossing komt voor dit probleem
[...]
Yepps.. Dit is het bekende probleem.krullenbol schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:38::
[...]
Mijn Acer One (8G Linux) doet helemaal niets meer. Met of zonder batterij, de bios wordt niet gestart, scherm blijft donker, SDD-lampje gaat niet branden. Alleen het voedings ledje werkt. Batterij een tijd er uit gehad, alleen op netstroom / alleen op batterij geprobeerd, maar geen enkel resultaat. Hoor heel zachtjes de ventilator, denk ik.
Niets raars mee gedaan, niet open geweest, niet gevallen.
[ Voor 31% gewijzigd door edgecrush3r op 21-08-2008 11:23 ]
Wow! Dit helpt inderdaad, zit dit weer te typen vanaf mijn AcerOne.For those thinking it's a BIOS problem, this may be useful.
http://macles.blogspot.co...re-one-bios-recovery.html
Misschien helpt het? Bij sommige users op het forum werkte het.
[ Voor 24% gewijzigd door StraightOn.NL op 21-08-2008 18:40 ]
Anoniem: 271778
hoi krullenbol,krullenbol schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:12:
[...]
Wow! Dit helpt inderdaad, zit dit weer te typen vanaf mijn AcerOne.
De bios is dus "terug geflashed", maakt me niks uit, als het maar werkt.
Had al bijna een afspraak gemaakt met UPS om hem op te komen halen. Even een avondje aanzien, dan zal ik morgen de garantieclaim bij Acer annuleren.
Waar zouden we zijn zonder internet!
voor de mensen die die link zoeken over het terug flashen. Ik heb zelf nog geen problemen gehad BTW. http://macles.blogspot.co...re-one-bios-recovery.htmlhoi krullenbol,
zou je een goeie link kunnen plaatsen, en hoe en wat je hebt gedaan,dan hebben de andere ook wat aan.
bedankt
Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag? Ik zit nu in vancouver en zoek me rot naar zo'n apparaatje. Ben nog aan het twijfelen tussen een eee1000h of een Aspire One 150A of de 110ALarsie schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 03:16:
Dat is geen leuk nieuws, ik heb mijn AA1 in Canada gekocht. Als ie het begeeft zodra ik weer thuis ben moet ik het via Acer zelf regelen mocht ie ook de geest geven. Er zit dat wel wereldwijde garantie op, maar die geldt volgens de voorwaarden alleen als je aan kan tonen dat je op reis bent in een ander land dan waar je hem gekocht hebt.
Wederom, zou je kunnen zeggen waar ze hem verkopen dan? Bedankt!DenDeV schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 21:00:
In Canada worden inmiddels 6 cell (5200 mAh) versies uitgeleverd.
Dat is dus de reden waarom de mijne niet in het bijgeleverde hoesje past (kom ik nu achter). Want de 6 cell accu steekt een stuk uit aan de achterzijde.
Zonder wifi werkt hij zeker zo'n 6 uur, met wifi rond de 5 schat ik in.
[ Voor 44% gewijzigd door Wetterhahn op 22-08-2008 19:17 ]
Anoniem: 271611
Geen probleem hier, gewoon in windows verkenner rechtermuisknop, formatteren...Anoniem: 271611 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:45:
hey mensen,
Er zijn natuurlijk wel mensen die hun linux al hebben reinstalleren. maar hoe zit dat met de USB stick erna? ik kan er via windows niet meer op en via linux niet meer formatteren. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Anoniem: 121276
Anoniem: 272131
Klopt. Opeens is de Acer One overal in de aanbieding voor GBP199 (ongeveer 250 euro) in de UK, bij zaken als Dixons, Currys, PC World etc, een prijsverlaging van 50 pond. De online stores als Dabs staan nog steeds op ongeveer 250 pond.Charly schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:19:
Volgens deze site zit er mogelijk een pricecut aan te komen (in de UK dan)...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik heb zelf voor de A150 gekozen vanwege de erg trage SSD in de A110. De HDD in de A150 is veel sneller, en is de meerprijs van ~25 euro meer dan waard!jdm8 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 13:22:
Ik zit te twijfelen tussen De A110 en A150. Waarschijnlijk heb ik wel genoeg aan de 8Gb, dus de HDD in de 150 is voor mij overbodig. Een SSD is sneller (voor kleine files) toch? En neemt minder stroom. Dus een voordeel van de 110.
Onder Linux kan je de Nokia PC Suite NIET installeren, dat is een windows progje. Heel jammer maar waar. (Nokia zal in de toekomst daar zeker verandering in brengen gezien hun recente overnames).Anoniem: 272131 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 00:27:
Sinds gister heb ik de Acer aspire one (A110). Het is echt een schatje alleen had ik zo graag Nokia PC Suite erop willen installeren omdat ik een Nokia heb en in de veronderstelling was dat dit wel zou kunnen. Als ik mijn telefoon aan de Acer koppel doet mn telefoon raar... daarna kan ik kiezen voor gegevens overdracht. Wat ik eigenlijk wilde met deze mini Acer.. mijn Nokia N95 verbinden en dan internetten via mn telefoon dus mijn telefoon als modem gebruiken. Dit lukt mij helaas niet zonder PC Suite! Heb heel Google afgestruind maar kom er echt niet uit! Hoe kan ik mijn Nokia als modem gebruiken op deze laptop? Moet ik er dan eerst Windows XP opzetten (als dat uberhaupt kan op de A110) of moet het ook lukken met Linux? Hulp gezocht.
"Never a dull moment"
Anoniem: 260698
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq