[Ervaringen] Acer Aspire One - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste
Acties:
  • 279.024 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen mensen,

Is het al iemand gelukt om een hd film af te spelen?
Of is dit niet mogelijk met de acer aspire one??

greetz Carlo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
Mijn vrouwtje kocht afgelopen zaterdag de Acer One uitvoering met 8.9 display, 512MB en de 8GB SSD-disk. Probleem is dat ze vergeten heeft bij de eerste opstart de taal juist in te stellen waardoor de taal nu engels is terwijl ze Nerderlands wil. Iemand een idee hoe dit op te lossen? In de bios en andere instellingen vind ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 18:46
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 10:16:
Goedemorgen mensen,

Is het al iemand gelukt om een hd film af te spelen?
Of is dit niet mogelijk met de acer aspire one??

greetz Carlo
Alleen HD 720p films (avi, wmv, ts) zonder zware compressie lopen vloeiend. 1080p is sowieso niet te doen, films met X264 compressie ook niet en 720p quicktime of hoger loopt ook niet helemaal vloeiend (apple trailers). Ofterwijl, HD 720p gaat prima zolang er maar geen zware compressie op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinuss
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-11-2020
*knip*

[ Voor 89% gewijzigd door GENETX op 28-07-2008 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:50
Modbreak:Inhoudelijke discussies over de laptop

Wat we niet willen is gelul over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

Ik zal dit topic vanaf nu streng modereren. Ik hoop dat de boodschap duidelijk is! Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Na de vele offtopic posts in het MSI WIND topic en het EeePC topic gaan we strenger modereren in de ervaringen topics voor netbooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinuss
waar wil je het dan over hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinuss
het gene wat niet mag is vaak JUIST interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Als je deze netbook hebt en je wilt je ervaringen delen dan kun je een uitgebreide review schrijven. Een post als "ik heb hem" voegt totaal niks toe.

Verder is er genoeg te vertellen:

- Tips en trucs
- Probleempjes oplossen
- Andere OS-en installeren
- Guides daarover schrijven
- Nieuwe accesoires melden
- ^^ ervaringen daarvan schrijven.
- Etc etc.

Er is genoeg te melden en te delen. Alleen heeft het geen zin om heel kort je eerste indruk te posten, die kan iedereen terug lezen in de reviews. Als je hem net binnen hebt heeft dat ook geen enkele meerwaarde, ik zou zeggen, gefeliciteerd met je aankooop!... Het idee is dat we niet 100x dezelfde post willen zien.

In de normale Ervaringen topics gaat dat prima, maar de netbooks zijn zo hot nu dat iedereen het hier blijkbaar nodig vindt zijn postcount met onnodige posts op te voeren. Nu is het in dit topic nog niet zo'n probleem, maar het MSI WIND en Asus EeePC topic hebben hier wel last van. Voordat ook de andere topics aan ontsporen gaan we dus wat strenger modereren.

En op zich heb ik geen problemen met "yes, ik heb hem binnen"-posts. Echter wel als iedereen dat doet. Dergelijke posts voegen gewoon niks toe. Je mag het van mij neerzetten, maar voeg dan ook iets toe wat wel inhoudelijk wat bijdraagt zoals een probleem dat je direct tegenkomt na het uitpakken. ("hij bevalt goed" valt daar dus weer NIET onder).

[ Voor 14% gewijzigd door GENETX op 28-07-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

Ik heb de acer aspire one nu een weekje dacht dat alles werkte op xp, maar wat schets mijn verbazing?
Als ik hem aansluit op mijn tv via een vga naar dvi kabel krijg ik geen beeld meer na het opstarten?
Zijn er meer mensen die daar last van hebben.... en misschien een oplossing hebben?
Ik ga nu kijken wat ik met de drivers kan doen maar deze heb ik als het goed is wel geinstalleerd.

Ik hoor graag jullie reacties.....

greetz Carlo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het is een VGA uitgang. Alleen zeer specifieke appratuur ondersteunen digitaal (DVI) over VGA en dat is bij PC laptops niet het geval. VGA naar DVI is alleen te doen met een aparte box. Als je tv nog een VGA aansluiting heeft dan kan die gebruikt worden.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiddyl schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 00:21:
Het is een VGA uitgang. Alleen zeer specifieke appratuur ondersteunen digitaal (DVI) over VGA en dat is bij PC laptops niet het geval. VGA naar DVI is alleen te doen met een aparte box. Als je tv nog een VGA aansluiting heeft dan kan die gebruikt worden.
Ik heb totdat xp opstart gewoon beeld ??? bij een andere laptop werkt het ook ?? vga > dvi..
ben er nog niet achter wat het precies is als iemand anders nog idee heeft ??

Ze zijn meer dan welkom ....

greetz Carlo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:48:
[...]

Ik heb totdat xp opstart gewoon beeld ??? bij een andere laptop werkt het ook ?? vga > dvi..
ben er nog niet achter wat het precies is als iemand anders nog idee heeft ??

Ze zijn meer dan welkom ....

greetz Carlo
Werkt het wel gewoon met een externe monitor? Probeer even de monitor bij de buren of zoiets. Probeer eens via de driver de externe monitor in te stellen op een andere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosj
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-11-2024
Even een vraag, zat er bij jullie nu een hoesje bijgeleverd of niet? Ik heb er eentje van de BCC maar hier zat geen hoesje bijgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Kosj schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 20:43:
Even een vraag, zat er bij jullie nu een hoesje bijgeleverd of niet? Ik heb er eentje van de BCC maar hier zat geen hoesje bijgeleverd.
Hoesje moet er inderdaad bijzitten ja.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Bij die van mij zat ook geen hoesje. Ik heb hem gehaald bij de BCC in Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosj
sunoke schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:37:
Bij die van mij zat ook geen hoesje. Ik heb hem gehaald bij de BCC in Eindhoven.
OK dat is dan schijnbaar bij alle van BCC. Ik denk dat ik morgen maar even ga bellen. Ik was toch al van plan die neoprene cover te gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Kosj schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:39:
[...]

OK dat is dan schijnbaar bij alle van BCC. Ik denk dat ik morgen maar even ga bellen. Ik was toch al van plan die neoprene cover te gaan halen.
Die van mij (met hoes) komt ook bij BCC vandaan:P

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosj
Net even contact opgenomen met BCC, zij zeggen ook dat hier een hoes bijgeleverd moet zijn. Ze zullen met de afdeling inkoop bekijken of deze hoesjes apart besteld kunnen worden bij Acer. Ze bellen nog terug, dus ik houd jullie op de hoogte.

[ Voor 12% gewijzigd door Kosj op 30-07-2008 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:47
joopata schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:13:
Mijn vrouwtje kocht afgelopen zaterdag de Acer One uitvoering met 8.9 display, 512MB en de 8GB SSD-disk. Probleem is dat ze vergeten heeft bij de eerste opstart de taal juist in te stellen waardoor de taal nu engels is terwijl ze Nerderlands wil. Iemand een idee hoe dit op te lossen? In de bios en andere instellingen vind ik het niet.
Nadat de taal eenmaal ingesteld is, is deze bij een Acer niet meer te veranderen. Ook niet in de/het bios. Helaas pindakaas :)

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kes
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07 10:06
Gisteren bij BCC gehaald, de witte uitvoering met 512Mb en 8Gb SSD. Wat een fantastisch ding, waarom zou je eigenlijk Windows XP willen draaien hierop??

Enige punt van kritiek is de fan voor de koeling. Deze vind ik vrij luidruchtig.

Even snel onder het toetsenbord gekeken voor een geheugen uitbreiding en eventueel een andere hdd maar kon zo snel niet wat vinden. Iemand tips?

Oja, er zit geen hoesje bij trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3kes schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 11:31:
Gisteren bij BCC gehaald, de witte uitvoering met 512Mb en 8Gb SSD. Wat een fantastisch ding, waarom zou je eigenlijk Windows XP willen draaien hierop??

Enige punt van kritiek is de fan voor de koeling. Deze vind ik vrij luidruchtig.

Even snel onder het toetsenbord gekeken voor een geheugen uitbreiding en eventueel een andere hdd maar kon zo snel niet wat vinden. Iemand tips?

Oja, er zit geen hoesje bij trouwens.
Ik dacht dat je hem (bijna) helemaal uitelkaar moest halen om het geheugen op te waarderen...

Ok gevonden

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosj
Kosj schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 11:18:
Net even contact opgenomen met BCC, zij zeggen ook dat hier een hoes bijgeleverd moet zijn. Ze zullen met de afdeling inkoop bekijken of deze hoesjes apart besteld kunnen worden bij Acer. Ze bellen nog terug, dus ik houd jullie op de hoogte.
Zoals beloofd nog een update, BCC heeft mij teruggebeld over het hoesje wat niet bijgeleverd bleek te zijn. Ze doen me een aanbod voor een gratis bijpassende notebook tas ter waarde van €30,- (deze wordt bij de A150 geleverd). Of een waardebon van €22,50.

Levering van de notebook tas neemt wel nog 4 tot 6 weken in beslag. Dus voor iedereen die geen hoesje heeft en de One bij BCC heeft gekocht, bel op naar het service center.

Een goed aanbod en perfecte oplossing lijkt mij. :) Hulde aan BCC _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Kosj op 30-07-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:59

Exirion

Gadgetfetisjist

Kosj schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:59:
Zoals beloofd nog een update, BCC heeft mij teruggebeld over het hoesje wat niet bijgeleverd bleek te zijn. Ze doen me een aanbod voor een gratis bijpassende notebook tas ter waarde van €30,- (deze wordt bij de A150 geleverd). Of een waardebon van €22,50.
Keurig aanbod vind ik. Zoiets mag ook wel eens gezegd worden :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kes
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:07:
[...]

Ik dacht dat je hem (bijna) helemaal uitelkaar moest halen om het geheugen op te waarderen...

Ok gevonden
Thanks, dat is inderdaad een flinke operatie. Voorlopig laat ik het zo. Met 512Mb loopt ie met linux als een speer! Waarom zou je nog Windows willen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kes
Ik bemerk dat de toetsenbord indeling steeds terug schiet naar de NL indeling. Heeft iemand een idee hoe je deze vastzet op EN of UK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3kes schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:58:
Ik bemerk dat de toetsenbord indeling steeds terug schiet naar de NL indeling. Heeft iemand een idee hoe je deze vastzet op EN of UK?
Hallo 3kes

Gebruik de toets Alt+FN2, type in exact in het veld: sudo mousepad /etc/X11/org.conf

En voeg toe in de scetion servflags

Option "XkbDisable" "yes"
Option "DisableModlnDev" "yes"

opslaan afsluiten en opnieuw opstarten.

En 1gb ram in plaatsen is makkelijk ik wil je wel daarbij helpen, woont in Amsterdam

mvg Audie
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo gasten,

Ik heb zoals ik al eerder heb gemeldt windows xp pro op mijn acer aspire one draaien, maar op de ssd (c schijf) waar xp op geinstalleerd staat mis ik +/_ 3gb....????

Als ik kijk op de c schijf en alle mapjes bij elkaar tel dan kom ik tot 3gb maar bij eigenschappen van de schijf heb ik maar 1,5 gb over ? (7,5 gb - 3gb = 4,5 gb -1,5 gb = 3gb ???verdwenen???)

iemand een idee ?

greetz Carlo

**** EDIT ****

Het is opgelost..... schijfcache stond nog ingegschakeld?? 2048mb op de ssd schijf (c:).
Is het erg als ik deze uitschakel?? wat zijn de gevolgen hiervan??

greetz Carlo

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinuss
Is het ook mogelijk om je Acer te resetten zonder de DVD ? want ik heb dus helemaal geen externe schijven of sticks.

Ik heb wel een 750 GB schijf. Maar daar staat heel erg veel data op wat ik graag wil behouden, aangezien alle data van de externe schijf verwijderd wordt.
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 13:43
3kes schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:58:
Lees het forum eens door, staat al verschillende malen gemeld hoe op te lossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kes
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:50:
[...]

Hallo 3kes

Gebruik de toets Alt+FN2, type in exact in het veld: sudo mousepad /etc/X11/org.conf

En voeg toe in de scetion servflags

Option "DisableModlnDev" "yes"

opslaan afsluiten en opnieuw opstarten.

En 1gb ram in plaatsen is makkelijk ik wil je wel daarbij helpen, woont in Amsterdam

mvg Audie
:*)
Thanks mate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:07
Edwinuss schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 20:25:
Is het ook mogelijk om je Acer te resetten zonder de DVD ? want ik heb dus helemaal geen externe schijven of sticks.

Ik heb wel een 750 GB schijf. Maar daar staat heel erg veel data op wat ik graag wil behouden, aangezien alle data van de externe schijf verwijderd wordt.
Alvast bedankt :)
Sluit een losse cdrom drive aan op je externe usb hdd controller, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
RailRunner schreef < Nadat de taal eenmaal ingesteld is, is deze bij een Acer niet meer te veranderen. Ook niet in de/het bios. Helaas pindakaas >

Dat is het bij de Acer One dus wel, na mailcontact met de helpdesk kreeg een binnen 20 minuten een mail terug met de oplossing. Je moet op een andere computer met de recoveryschijf een bootable USB-stick maken, daarna de Acer One opstarten(met de stick in zijn lijf) en via de bios de opstartvolgorde wijzigen naar de USB-stick die daar zichtbaar is.Hij formateert dan de schijf en plaatst alles netjes terug. Je krijgt dan weer opnieuw het talenscherm enz te zien waarna Acer aanbeveelt de taal te wijzigen met een losse muis, voorkomt vergissingen volgens hun.Trouwens of het aan mijn emailadres ligt weet ik niet ( eindigt op tweakers.net ;) ) maar de mail was zeer uitgebreid met elk commando keurig uitgewerkt. Kortom, het kan wel maar is makkelijk is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een nieuwe upgrade gedaan op mijn acer, zoals hardware en software.

Hardware: 1.8" inch 30gb Hitachi zif harddisk installeerd, op ntfs geformateerd.
Draai een stuk sneller dan de standaard 8gb SSD
En 1gb ram erbij geprikt.

Software: Windows Vista Home Premium, opstarten in 40sec, afsluiten 12 sec.
Windows Vista werkt goed en stabiel voor mij, ik denk dat XP sneller draait.
Het opstarten vind ik niet zo erg, eenmaal als het klaar is dan draai het als een speer.
Ben even wezen het testen, welk OS ik ga nemen.
Ik weet dat Linux beter (stabieler) is en sneller is. ik kijk nog even wat ik ga doen.

Ben al blij dat mijn 1.8" Hitachi ZIF harddisk er in zit.

LET WEL OP BIJ het kopen van een Hitachi harddisk maak je gebruik van flip kabel.
en bij Toshiba harddisk kan je de originele kabel gebruiken.

mvg Audie >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2008 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

@^^

Ik heb net even lopen zoeken naar die harde schijf van jou, aangezien ik in het volgende pakket zit.
Ik wil het liefst z.s.m. een UMPC (Doh): De eisen zijn hetvolgende: Intel Atom + Grote HD (Dus niet de std. SSD). Ik zou wel graag voor de Wind of de Aspire One 150A gaan, alleen deze zijn nog steeds niet leverbaar, en ik heb het gevoel dat dit nog wel een tijdje zo blijft. Dus wou ik voor de Aspire One 110 gaan, en dan wat mem erbij prikken, en natuurlijk de HD (én hij moet wit zijn :P). Nu dus ook mijn vraag - na wat zoekwerk -, is dit de door jou ingeplugde HD?
HTS424030M9AT00 Hmmz nee, dat is 2.5"
Welke is het dan? --> De C4K60 dan?
Zo ja, waar heb je hem gekocht, en hoeveel heb je ervoor betaald?

[ Voor 6% gewijzigd door Maarten-NForce op 01-08-2008 09:56 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De Acer 150A moet ergens deze maand leverbaar zijn. De schijf kan je op eBay vinden of uit een oude iPod. Ik zelf wacht op de 150A met 120GB schijf. Dat is dan een 2.5" schijf die veel sneller is dan een 1.8" schijf, maar wel meer stroom gebruikt.

Op het Aspireoneuser forum kan je in ieder geval veel info vinden over verschillende 1.8" drives.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten-NForce schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 09:51:
@^^

Ik heb net even lopen zoeken naar die harde schijf van jou, aangezien ik in het volgende pakket zit.
Ik wil het liefst z.s.m. een UMPC (Doh): De eisen zijn hetvolgende: Intel Atom + Grote HD (Dus niet de std. SSD). Ik zou wel graag voor de Wind of de Aspire One 150A gaan, alleen deze zijn nog steeds niet leverbaar, en ik heb het gevoel dat dit nog wel een tijdje zo blijft. Dus wou ik voor de Aspire One 110 gaan, en dan wat mem erbij prikken, en natuurlijk de HD (én hij moet wit zijn :P). Nu dus ook mijn vraag - na wat zoekwerk -, is dit de door jou ingeplugde HD?
HTS424030M9AT00 Hmmz nee, dat is 2.5"
Welke is het dan? --> De C4K60 dan?
Zo ja, waar heb je hem gekocht, en hoeveel heb je ervoor betaald?
hi,
ja het is de 1.8" inch Hitachi C4K60 30gb, ik heb het besteld bij PCHUT.nl voor 60euro incl.verz.
Als het goed is zijn ze niet meer opvoorraad, maar ik zag wel dat ze een 120gb hebben liggen, weet niet zeker.
En natuurlijk ,ik heb alles zelf ingebouw want dit is mij hobby ben elke dag meebezig, heb zelf nog een Asus eee pc liggen die heb ik ook gemod, ik vind de Acer Aspire One een veeeeel mooier beeld.
Binnekort ga ik met een andere project beginnen, veel sneller en stabieller, misschien een harddisk waar geen bewegen delen aan te past komt.

mvg Audie
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Dank voor de reacties :)
Heb de A150-Aw via m'n broer op het werk besteld, gaat geloof ik via mcdos.
15 Augustus hebben ze 'm daar op voorraad, wat zou betekenen dat ik hem de 16e of 17e heb.
Ik vond het namelijk toch wat duur als ik de A110 koop, aangezien je dan zelfs meer geld kwijt bent met het upgraden dan dat een 150A kost.

@ ^^
Dank, dat forum is wel handig :)

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v-c
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-04-2013

v-c

weet iemand ondertussen of osx al makkelijk te instaleren is?

zo ja wat zijn de minpunten?

wil als het uberhoud mogelijk is met logic en final cut pro etc. kunnnen knippen en plakken (dus geen zware plugins draaien!) en wat tikwerk tijdens school

is het erg moeilijk de laptop open te schroeven en geheugen plus hd te vervangen?
wat is eventueel een ander klein leuk lief laptopje wat osx kan draaien? (HP MINI!)

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViVi1234
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09-2023
(jarig!)
Hoi,

Ik heb van de week een AA1 gekocht bij de BCC en die hadden toevallig witte op voorraad.
Wou weten hoort er nu een hoesje bij of niet want zat niet in doos zoals bij meerdere geloof ik? Dat wordt dure grap voor BCC al die tegoed bonnen;)

Ik heb gekeken in de Bios en die van mij heeft een "P-SSD 1800" SSD
Read-Speed: 30,1 MB/sec (Average) - Write-Speed: 12,6 MB/sec zogenaamd de snellere variant. :)Misschien mogelijk dat die snellere in de witte productie serie is geinstalleerd? misschien handig om te weten als iemand nog 1 wil gaan halen. (meer mensen kleur en SSD type?)

Windows XP lite SP3 werkt goed (wel met USB disk ge-installeerd) heb nog geen echte negatieve dingen ontdekt of heb misschien wel verwachtingen wat bijgesteld. :P

PS memory uitbreiden echt moeilijk en echt nodig ? of gewoon om te kunnen zeggen ik heb 1,5GB:D
Mvg,
ViVi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 15:34
ViVi1234 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 20:18:

Ik heb gekeken in de Bios en die van mij heeft een "P-SSD 1800" SSD
Read-Speed: 30,1 MB/sec (Average) - Write-Speed: 12,6 MB/sec zogenaamd de snellere variant. :)Misschien mogelijk dat die snellere in de witte productie serie is geinstalleerd? misschien handig om te weten als iemand nog 1 wil gaan halen. (meer mensen kleur en SSD type?)
In mijn blauwe zit ook een P-SSD1800 HDD dus ik denk niet dat het aan de kleur ligt.

Waarmee heb je trouwens die snelheid getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViVi1234
(jarig!)
2 pagina's terug staat linkje naar dat forum waar ze die 2 SSD hebben getest of waar ze zeggen dat er 2 type SSD worden gebruikt in de AA1.

Ik heb zelf niet getest ik ga ff kijken met HD-tune of iets wat hij nu zegt.
mgv,
ViVi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand een bluetooth usb aan de praat gekregen en welke zou ik dan moeten nemen? Ik wil graag een verbinding maken met de ipaq hw6915 maken maar weet niks van linux. Een oude bluetooth stick had ik nog liggen maar als ik die insteek gebeurt er dus helemaal niks. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Niet online
Om nog even terug te komen op dat wel/niet hoesje bij de Acer: Er hoort wel een hoesje bij te zitten, maar er schijnen wat quality control problemen te zijn bij Acer: er was ook een mevrouw teruggekomen omdat haar apparaat een amerikaanse stekker had...

Ik ben gister teruggegaan naar de BCC, en een medewerker keek bedenkelijk, maar bij een andere was dit blijkbaar bekend. Ze hebben voor mij 3 dozen opengemaakt voordat ze een hoesje vonden.

Als ik vantevoren wist hoe dat hoesje eruit zag had ik trouwens die moeite niet gedaan: het ding is ronduit goedkoop. Daarom heb ik maar een tasje gekocht dat oorspronkelijk voor een 9" DVD speler bestemd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinuss
Moet zeggen dat ik het hoesje ontzettend makkelijk vindt, waarom was het niet de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lockwood
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik heb vandaag mijn Aspire One 8GB gekocht bij de BCC in Almere-Buiten en ben thuis meteen aan de slag gegaan met het instellen van mijn T-Mobile Web 'N Walk stick. Dit is gelukt door HSOconnect, HSOlinkcontrol, gcc en make te installeren. Ik vraag mij alleen af of er iemand anders is die ook een 3G stick heeft geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan deze ook ??
https://www.geheugen-onli...d-16gb-ide-ssd-1-mlc.html
ThinkAboutIt schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 11:15:
[...]

In mijn blauwe zit ook een P-SSD1800 HDD dus ik denk niet dat het aan de kleur ligt.

Waarmee heb je trouwens die snelheid getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whooohaa.....

Het is gelukt om mijn oude 1,8 inch hd uit mijn ipod video aantesluiten op de aa1....
Wat een snelheids verschil...

Benchmarks komen zsm eerst xp weer installeren ...

Hoe doen jullie dat eigenlijk met de eee xp versies ik krijg deze niet geinstalleerd vanaf usb??

greetz Carlo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViVi1234
(jarig!)
Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 18:01:
Whooohaa.....

Het is gelukt om mijn oude 1,8 inch hd uit mijn ipod video aantesluiten op de aa1....
Wat een snelheids verschil...

Benchmarks komen zsm eerst xp weer installeren ...

Hoe doen jullie dat eigenlijk met de eee xp versies ik krijg deze niet geinstalleerd vanaf usb??

greetz Carlo
Hey Carlo,

Hoe maak je die HD vast dan in die AA1 want ik heb memory upgrade gedaan maar ik zie niet echt veel ruimte en dat ene schoefje van die SSD maak je daar die 1.8 zif disk aanvast. Pictures ;) hoe jij het heb gedaan.

XP installeren van USB gaat bij mij ook voor geen meter ik heb gewoon een USB CD aangesloten.

Maar ik vindt Windows XP blijft nogal er veeeeeeeeeel lag hebben. Soms geen idee waar je op wacht tot er na 2 minuten antwoord komt. Ik denk dat die linux versie met HD disk de beste optie zal zijn want dat geheugen is niet moeilijk te upgraden. En operating system kan je dan zelf kiezen.

Iemand Ubuntu of Xbuntu er op gezet hoe werkt dat Qua laggggggg.

mvg,
ViVi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ViVI,

Zoals ik al zei had ik een kapotte ipod video ;(
Ik heb hier de schijf uitgehaald en geplaatst waar de ssd nu zit in je aa1...
Ik moest wel het een en ander weg knippen met een kniptang.... anders paste hij niet ik heb het schijfje (1,8 inch) nu tijdelijk met dubbelzijdig tape vast gezet....klinkt een beetje rommelig (is het ook) maar het zit goed vast mede doordat het geklemd zit.

Foto's kan ik nu even niet maken misschien dat ik dat van de week kan?

Ik heb het origineel kabeltje van de aa1 gebruikt maar ik moest wel heel voorzichtig het blauwe plasticje eraf halen...was anders te dik?( HEEL voorzichtig!!!)

Het schijfje zit nu geklemd en geplakt met dubbelzijdig tape en er is geen beweging in te krijgen ....
De temperaturen vallen ook wel mee geloof ik 39c voor de schijf?

Even wat tests gedaan!!!! 45min installatie xp pro volledig...geen laggg meer alles start direct op !!!
En de schrijf en leessnelheid zijn VEEEEEl beter dan die van de ssd van intel!!!

Over de stroom verbruik kan ik nog niets zeggen al denk ik dat ik hier bijna niets van ga merken?
Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust!!!

Afbeeldingslocatie: http://i527.photobucket.com/albums/cc352/carlo_1983/hdtune.jpg
ViVi1234 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 21:07:
[...]

Hey Carlo,

Hoe maak je die HD vast dan in die AA1 want ik heb memory upgrade gedaan maar ik zie niet echt veel ruimte en dat ene schoefje van die SSD maak je daar die 1.8 zif disk aanvast. Pictures ;) hoe jij het heb gedaan.

XP installeren van USB gaat bij mij ook voor geen meter ik heb gewoon een USB CD aangesloten.

Maar ik vindt Windows XP blijft nogal er veeeeeeeeeel lag hebben. Soms geen idee waar je op wacht tot er na 2 minuten antwoord komt. Ik denk dat die linux versie met HD disk de beste optie zal zijn want dat geheugen is niet moeilijk te upgraden. En operating system kan je dan zelf kiezen.

Iemand Ubuntu of Xbuntu er op gezet hoe werkt dat Qua laggggggg.

mvg,
ViVi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonet gebeld met Acer....er komt deze week een patch via liveupdate, om het keyboard probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FIXED..

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:29:
Ik heb het probleem met het toetsenbord opgelost, je moet in /etc/x11/xorg.conf file 2 regels erbij zetten.

In section serverflags
Option "DisableModInDev" "yes"

Dan blijft hij voortaan gewoon op de layout staan die je in de instellingen hebt ingesteld.

Bedankt Zorg _/-\o_
Nadat ik deze twee regels heb toegevoegd kan ik de wijzigingen niet opslaan. Ik krijg een melding "can't open file to write)

Nu heb ik het bestand nu per ongeluk verwijderd (xorg.conf)

Heeelp, ik heb het systeem nogmaals opnieuw geinstalleerd (vanuit usb stick gemaakt via bijgeleverde cd) en nu is xorg.conf nog steeds nergens te vinden. Hoe krijg ik dit terug???

Ik stop er maar even mee, maak het alleen maar erger geloof ik. Ik hoop echt dat iemand me helpen kan. (ik zie nu dat ik ook geen wifi verbinding krijg)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2008 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C@SP schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 20:40:
Ik vond de prijs niet verkeerd. Reken erop dat de Wind rond de 400 euro gaat kosten. Daarvoor heb je dan wel een grotere schijf, meer intern geheugen en bluetooth. Er zit wel een leeg slot onder de One, wellicht is dat voor een 3G kaart. Dat heb ik liever dan bluetooth. Anders gewoon zo'n klein stickje erin.
Welk stickje moet ik dan nemen en hoe krijg ik deze geinstalleerd (of hoeft dat niet). Ik wil graag via mijn telefoon verbinding maken met internet en liefst ook de agenda en contacts synchroniseren. Ik ben nog niet verder gekomen dan 2x herinstalleren vanaf usb en de uitgebreide desktop activeren (rechter muisknop opent extra menu).
Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:31
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 02:22:
[...]

Nadat ik deze twee regels heb toegevoegd kan ik de wijzigingen niet opslaan. Ik krijg een melding "can't open file to write)

Nu heb ik het bestand nu per ongeluk verwijderd (xorg.conf)

Heeelp, ik heb het systeem nogmaals opnieuw geinstalleerd (vanuit usb stick gemaakt via bijgeleverde cd) en nu is xorg.conf nog steeds nergens te vinden. Hoe krijg ik dit terug???
Start je grafische omgeving wel? Want zonder xorg.conf doet die normaal helemaal niks, alleen terminal. Je kan xorg alleen veranderen als SU.
code:
1
sudo mousepad /etc/xorg/xorg.conf

Dan moet je wel even het SU password invullen. Die heb je als het goed is ergens ingesteld met het instaleren van Linpus (ik heb nog geen one dus weet niet precies hoe de setup verloopt)

Dan kan je dingen toevoegen aan het configuratie bestand. Ik snap alleen niet hoe je het voor elkaar heb gekregen het hele bestand te verwijderen :)

Ik bedenk me nu trouwens, heb je wel een terminal in Linpus Linux? Zodra ik die van mij heb ga ik Ubuntu erop gooien.. De verhalen die ik over Linpus hoor maken me niet echt enthousisast.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quindo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-01-2024
Recente versies van xorg hebben geen xorg.conf meer nodig.
Die detecteren alles zelf als ze geen (of lege) xorg.conf tegenkomen.
Hoe het met de acer/linpus versie zit weet ik niet (mijn aa1 niet bij de hand op dit moment).

Linpus linux heeft een terminal.
Er wordt gebruik gemaakt van xfce4 met een soort eigen desktop menu o.i.d.
De terminal is bereikbaar via de thunar filemanager.
Thunar wordt opgestart als je bijv. op de "My Document" icon klikt.

Als je dan de xfce4 settingsmanager (xfce-window-settings?) start vanuit de terminal kun je in een tabblad het background menu weer aanzetten. Een rechterklik op de achtergrond toont dan het default xfce4 menu.

Zelf kies ik er op dit moment voor om linpus te blijven gebruiken.
Werkt erg snel op deze machine en acer heeft aardig wat aangepast om het snel te laten werken op de aa1. Om nog maar niet te spreken van de proprietary wireless drivers.
En daarbij, voor mij werkt de deafult installatie gewoon prima :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet elke keer als ik opnieuw opstart de numlock weer inschakelen?
iemand een idee hoe ik dat kan veranderen??

greetz Carlo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ozzie schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:10:
[...]

Start je grafische omgeving wel? Want zonder xorg.conf doet die normaal helemaal niks, alleen terminal. Je kan xorg alleen veranderen als SU.
code:
1
sudo mousepad /etc/xorg/xorg.conf

Dan moet je wel even het SU password invullen. Die heb je als het goed is ergens ingesteld met het instaleren van Linpus (ik heb nog geen one dus weet niet precies hoe de setup verloopt)

Dan kan je dingen toevoegen aan het configuratie bestand. Ik snap alleen niet hoe je het voor elkaar heb gekregen het hele bestand te verwijderen :)

Ik bedenk me nu trouwens, heb je wel een terminal in Linpus Linux? Zodra ik die van mij heb ga ik Ubuntu erop gooien.. De verhalen die ik over Linpus hoor maken me niet echt enthousisast.
Ik heb de code ergens op een forum gevonden en in de "verkenner" een nieuw bestand gemaakt. Hier heb ik de code ingeplakt en opgeslagen als xorg.conf. Misschien was dit niet de manier maar de wifi werkt in elk geval.

Voor het toetsenbordprobleem: Ik heb de setup opnieuw gedraaid (vanaf usb) en bij de taal voor engelss gekozen. Probleem is nu ook opgelost!

Blijft het probleem van bluetooth maar ik lees dat dit moeilijk of niet mogelijk is met linpus?

Trouwens Ozzi, ik heb idd linpus en ben niet zo handig dat ik meteen de hele besturing wil veranderen. Ik begin er langzaam aan te wennen alleen installeren van extra software e.d. is lastig. Ubuntu ken ik ook niet en lees dat er ook hier problemen met drivers e.d. zijn (is Ubuntu ook linux?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu alles weer een beetje werkt het volgende probleem. Bij het starten van de messenger krijg ik meteen de melding " Your MSN Messenger account (email) is error
Our protocol is not supported by the server.
Ik weet zeker dat de e-mail en wachtwoord goed zijn. Op msn onder xp kan ik me gewoon aanmelden. Voor de herinstallatie werkte de messenger overigens prima! Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quindo
Blijft het probleem van bluetooth maar ik lees dat dit moeilijk of niet mogelijk is met linpus?
Om eerlijk te zijn heb ik hier nog geen ervaring mee maar de meeste bluetooth usb dongels (o.a. de bluetooth bt-2400p) werken onder linux dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Ubuntu ken ik ook niet en lees dat er ook hier problemen met drivers e.d. zijn (is Ubuntu ook linux?)
Ubuntu is een Linux distributie dus ja Ubuntu is ook linux :-)

Ubuntu werkt op de AA1 maar er moeten wel wat tweaks uitgevoerd worden om het weer snel te krijgen (i.v.m. ssd snelheid) en om wifi aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Het geluid werkt volgens mij ook nog niet 100%. Dat las ik op aspireoneuser.com in ieder geval. Problemen met de interne mic en koptelefoon detectie.

edit:
In ubuntu dus

[ Voor 7% gewijzigd door Ozzie op 05-08-2008 18:05 ]

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:58:
Nu alles weer een beetje werkt het volgende probleem. Bij het starten van de messenger krijg ik meteen de melding " Your MSN Messenger account (email) is error
Our protocol is not supported by the server.
Ik weet zeker dat de e-mail en wachtwoord goed zijn. Op msn onder xp kan ik me gewoon aanmelden. Voor de herinstallatie werkte de messenger overigens prima! Iemand een idee?
Ik heb het ook sinds een vanmiddag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupje1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 23:31
Goed nieuws voor de belgen onder ons, volgens acer benelux zou de aspire one 150 xp versie met 120Gb hd vanaf de tweede helft van augustus beschikbaar zijn voor ons, er is ook sprake van een vista versie vanaf eind september. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het eigenlijk mogelijk om xp te installeren via een externe usb hard disk ?

Kan er weinig over vinden..

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kes
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:48:
[...]

Ik heb het ook sinds een vanmiddag..
Hier ook, dacht dat het aan m'n verbinding lag maar dat is niet het geval dus lijkt wel of MS de boel geblokkeerd heeft, Hopelijk komt er snel een aanpassing, vind de messenger namelijk erg prettig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poesje
  • Laatst online: 27-12-2024
Op het moment heb ik nog geen acer one (wil hem wel kopen) maar als ik me niet vergis werkt de messenger met libpurple wat inhoud dat het ook overweg zou moeten kunnen met pidgin plugins. Hierdoor is het misschien mogelijk om msn-pecan te gebruiken.

Hopelijk werkt het. (zou alleen niet weten of het te compileren is onder linpus lite, of dat er misschien iets extra's nodig is)

[ Voor 14% gewijzigd door poesje op 06-08-2008 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
Is er al iets bekend over de opstarttijden tussen de 8 GB SSD versie en de versie met 80/120GB HD?

Gaat het trouwens om een 1,8 of 2,5 inch 80/120 GB HD?

Wordt de nieuwe serie wel geleverd met een 6 cells accu?

Scherm van de Acer is voor buitengebruik beter dan de asus eee 901:
http://www.youtube.com/wa...wCpT5H5pI&feature=related

[ Voor 23% gewijzigd door cc12 op 06-08-2008 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
cc12 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 02:09:
Is er al iets bekend over de opstarttijden tussen de 8 GB SSD versie en de versie met 80/120GB HD?

Gaat het trouwens om een 1,8 of 2,5 inch 80/120 GB HD?

Wordt de nieuwe serie wel geleverd met een 6 cells accu?

Scherm van de Acer is voor buitengebruik beter dan de asus eee 901:
http://www.youtube.com/wa...wCpT5H5pI&feature=related
Als het goed is gaat het om een 2.5" schijf. 3 of 6 cells zijn de verhalen nogal tegenstrijdig over. Op het aspireoneuser.com forum heeft er iemand er een gekocht op een beurs in Tapei en die heeft een 6 cell accu. Volgens de Acer Nederland site heeft die een 3 cell.
Ik heb er eentje besteld, als het goed is komt die de 14e of 15e binnen. Dus dan zal er meer duidelijkheid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Modbreak:Vanaf nu praten over levertijden en dergelijke hier

[Levertijden] Netbooks - Deel 1

[ Voor 36% gewijzigd door GENETX op 06-08-2008 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quindo
poesje schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 02:02:
Op het moment heb ik nog geen acer one (wil hem wel kopen) maar als ik me niet vergis werkt de messenger met libpurple wat inhoud dat het ook overweg zou moeten kunnen met pidgin plugins. Hierdoor is het misschien mogelijk om msn-pecan te gebruiken.

Hopelijk werkt het. (zou alleen niet weten of het te compileren is onder linpus lite, of dat er misschien iets extra's nodig is)
Ik heb begrepen dat de meegeleverde libpurple een aangepast versie is.
Tenminste, als men pidgin wil installeren ipv de al geinstalleerde im client (aMSN versie geloof ik) dan moet de libpurple library ook overschreven worden waarna de acer email/im/calendar applicaties niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel heb ik nu 1.8 inch 30gb Hitachi harddisk ingebouwd.
OS Windows Vista Home Premiun SP1 , opstart is 40sec afsluiten 12sec.

Ga binnenkort een test doe met de 32gb Transcend 133X CF bereikt uitzonderlijke gemiddelde lees-en overdrachtssnelheden tot 45MB/21MB per seconde. voltage 3.3v
Stiller en sneller en geen beweegbare delen zoals bij een harddisk
De Zif CF module heb ik al binnen wacht alleen op mijn 32gb CF kaart

2de project wordt sata harddisk., ben alleen opzoek naar een sata connector (female).

Alle test wil ik op Windows Vista uitvoeren.
Ik houd jullie nog op de hoogte.

edit
Ben net er achter gekomen op engelse site dat 32gb Transcend 133x net zo snel zou zijn als de standaard SSD.(dat moet ik niet hebben)
Dan maar de 16GB CF Card Type I CompactFlash Card
Ultra Transfer rate 300X 16GB CF CARD (300X, UDMA5, TYPE I ) UDMA5

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2008 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met de lader van de Aspire One? Is het een zwaar en groot geval, of is hij net zo makkelijk mee te nemen als de laptop zelf. Heeft iemand wellicht een foto?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViVi1234
(jarig!)
Hey Audie,

Hoezo geen HD in laten zitten wil je liever CF en zif?? is de harddisk niet veel sneller de access tijden zijn hoger maar dat "hangen" van die SSD vindt ik nu storend. Of denk je dat de lees en schrijf tijden beter zijn met die CF en zif converter.

Als je HD niet meer wilt dan kan ik hem wel over nemen :P je woont toch in de buurt van A'dam ;)

Ik ben wel benieuwd hoe je die 2.5" zou gaan inbouwen. En nu je die 1.8"zif heb je wel wat extra ruimte gemaakt in de laptop behuizing. dus misschien past een 2.5 wel alleen die IDE aansluiting op het mainboard solderen.

Ben erg benieuwd naar betere lees en schrijf tijd met die CF en zif als het beter is dan die van de 1.8" harddisk zou ik wel nadenken over een CF want ik wil wel iets beters dan die standaard SSD.

Mvg,
ViVi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViVi1234 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 23:43:
Hey Audie,

Hoezo geen HD in laten zitten wil je liever CF en zif?? is de harddisk niet veel sneller de access tijden zijn hoger maar dat "hangen" van die SSD vindt ik nu storend. Of denk je dat de lees en schrijf tijden beter zijn met die CF en zif converter.

Als je HD niet meer wilt dan kan ik hem wel over nemen :P je woont toch in de buurt van A'dam ;)

Ik ben wel benieuwd hoe je die 2.5" zou gaan inbouwen. En nu je die 1.8"zif heb je wel wat extra ruimte gemaakt in de laptop behuizing. dus misschien past een 2.5 wel alleen die IDE aansluiting op het mainboard solderen.

Ben erg benieuwd naar betere lees en schrijf tijd met die CF en zif als het beter is dan die van de 1.8" harddisk zou ik wel nadenken over een CF want ik wil wel iets beters dan die standaard SSD.

Mvg,
ViVi
Hi ViVi

Leuk iemand uit Amsterdam.
Die HD is op dit moment het snelste, wat ik wil is stil en snel en geen bewegen delen en minder stroom gebruikt.
Ik laat je wel weten van 1.8 inch Hitachi 30gb HD.

mvg Audie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViVi1234
(jarig!)
Hoi,

Ik heb ook nog ff een benchmark test gedaan van mijn AA1 met P-SSD1800 XP sp3 en 1,5GB memory. Voor de mensen die eventueel nog willen overstappen naar XP;)

Afbeeldingslocatie: http://www.savefile.com/files/1714843

Audie zou eens een upload kunnen maken van jouw systeem performance met die 30GB Toshiba zif
ik zou wel eens willen zien wat je opschiet met een HDD ipv SSD.

ATTO Disk Benchmark: http://kb.ciprico.com/lore/article.php?id=268

Mgv,
ViVi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De messenger doet het ook weer.....kan alleen de webcam nog niet gebruiken binnen messenger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Vivi

Hoe kan ik mijn fotos uploaden?

mvg Audie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViVi1234
(jarig!)
He,

http://imageshack.us/

Is gratis geloof ik. Was het wel mogelijk om de mijne te bekijken had ook nog nooit eerder gedaan :)

FF kijken hoe je het moet of gratis accountje maken.

Mvg, ViVi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViVi1234
(jarig!)
Oja,

Ik had nog iemand gezien die zei dat hij wat Harddisk ruimte miste. Ik heb vandaag een Ghost terug gezet die ik had gemaakt van mijn PC voor dat im Xubuntu ging proberen.

Viel mij op dat ik eerst 7.8GB en nog 4.2GB vrij had met het uitzetten van mijn Swap File.
Na het terug plaatsen van mijn Ghost het ik in ene 5.4GB over en dat is precies de image die ik had gemaakt van mijn SSD voor ik hem met Xubuntu vernielde. (Oja die MADWIFI drivers krijg ik niet aan de praat met Xubuntu)

Misschien handige TIP als je wat ruimte kwijt bent geraakt. Maak een Ghost zoiezo handig memory stickje met je goeie Ghost image 15 minuten en PC weer op orde ;)

Mvg, ViVi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 08-09 19:35
mvg Audie
[...]
Mvg, ViVi
[...]
mvg Audie
[...]
Mvg, ViVi
[...]
Euhm, even de party spoiler spelen, maar hier zijn regels over;
De groeten
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
Normaal boeit het me niet zo, maar nu staat het er bij zowat elke post. :/

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ViVi

Het is al gelukt heb een account aangemaakt.

Ok hier zijn mijn Benchmark: van 1.8 inch Hitachi 30gb op Vista SP1
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/08/07/1218138910-380.png
Ik denk als ik Windows XP op draait dat het sneller gaat.

En heb ook even van mijn SandiskExtrem III 4gb een Benchmark gemaakt, zo wat een verschil met de harddisk, daarom wil ik over gaan naar CF kaart, heb er al een besteld een Transcend 16gb udma 300x, als het goed is moet het write/read 45mb.sc.super snel dus we wachten wel af.
Ik verwacht het morgen.
mvg Audie

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:20:
[...]

Euhm, even de party spoiler spelen, maar hier zijn regels over;

[...]

Normaal boeit het me niet zo, maar nu staat het er bij zowat elke post. :/
Wat is dit nou weer, ik kan me wel voorstellen als steeds heb over daar heb ik het gekocht of goedkoper kunnen kopen, kijk dit hoort er niet in,dit is een forum voor technische vragen of een tip te kunnen geven, maar ga niet lopen zuren over een regel dat je geen mvg of dergelijk mag zeggen.
Dit heet beschaafd nederlands (werkt bij een Bank daar is het normaal)
mvg Audie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 08-09 19:35
offtopic:
Ach, ik wijs je alleen maar op de spelregels van het forum, wat je daarmee doet moet je zelf weten. Lekker lezen doen 'al die groeten' in ieder geval niet.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Het leest gruwelijk irritant. Wat is er verder zo ABN aan hoi of moet je daarvoor bij de bank werken om dat te begrijpen?

[ Voor 9% gewijzigd door lowfi op 07-08-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:55:
Het leest gruwelijk irritant. Wat is er verder zo ABN aan hoi of moet je daarvoor bij de bank werken om dat te begrijpen?
ok wat wil je en wat moeten we dan zeggen, want dit kost al een pagina of 2
ja toch.
En ik vind dit gewoon netjes
mvg Audie

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:02:
ok wat wil je en wat moeten we dan zeggen, want dit kost al een pagina of 2
ja toch.
En ik vind dit gewoon netjes
mvg Audie
In een eindeloze emailwisseling ben jij er zeker ook zo eentje die tot het bittere einde blijft afsluiten met een "met vriendelijke groet"? Het heeft niks met vriendelijkheid of correctheid te maken. Het is irritant als iedereen hier op elkaar reageert met aanheffen en groeten in posts, en dat geldt op praktische alle fora op Internet, wereldwijd.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:27:
[...]

In een eindeloze emailwisseling ben jij er zeker ook zo eentje die tot het bittere einde blijft afsluiten met een "met vriendelijke groet"? Het heeft niks met vriendelijkheid of correctheid te maken. Het is irritant als iedereen hier op elkaar reageert met aanheffen en groeten in posts, en dat geldt op praktische alle fora op Internet, wereldwijd.
Ok jongens jullie zijn de baas. (ik ben nog van de oude stempel)
sorrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:48:
Ok jongens jullie zijn de baas. (ik ben nog van de oude stempel)
sorrie
In het dagelijks leven zijn de meeste mensen hier ook personen die anderen correct bejegenen en beleefd groeten. Soms zijn beleefdheden echter alleen maar ballast en kun je met elkaar afspreken dat iedereen de beste bedoelingen voor elkaar heeft en dat de beleefdheden in correspondentie geschrapt kunnen worden. Een leuk detail hier dat bij mij op het werk vooral de jongere mensen nog enthousiast groeten terwijl de meeste oudere werknemers nogal kort en praktisch in hun communicatie zijn en groeten achterwege laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pfakkert
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 20:16
Hierbij even de melding voor de Linpus gebruikers dat dmv. live-update het msn-messenger gedeelte weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfakkert schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:12:
Hierbij even de melding voor de Linpus gebruikers dat dmv. live-update het msn-messenger gedeelte weer werkt.
Had ik al gemeld...maar het keyboard werkt ook normaal na een patch die vandaag is uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, kunnen jullie me helpen?

Ik heb sinds vamiddag geen draadloze verbinding meer, het pictogrammetje is weg uit de taakbalk en als ik bij de instellingen kijk en op netwerkbeheer wil klikken gebeurt er helemaal niks.

weet iemand raad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Niet online
ViVi1234 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:11:
Oja,

Ik had nog iemand gezien die zei dat hij wat Harddisk ruimte miste. Ik heb vandaag een Ghost terug gezet die ik had gemaakt van mijn PC voor dat im Xubuntu ging proberen.

Viel mij op dat ik eerst 7.8GB en nog 4.2GB vrij had met het uitzetten van mijn Swap File.
Na het terug plaatsen van mijn Ghost het ik in ene 5.4GB over en dat is precies de image die ik had gemaakt van mijn SSD voor ik hem met Xubuntu vernielde. (Oja die MADWIFI drivers krijg ik niet aan de praat met Xubuntu)

Misschien handige TIP als je wat ruimte kwijt bent geraakt. Maak een Ghost zoiezo handig memory stickje met je goeie Ghost image 15 minuten en PC weer op orde ;)

Mvg, ViVi
Het wifi probleem had ik eerst ook met Ubuntu, maar door een oudere versie van die drivers te gebruiken heb ik het probleem opgelost. Misschien het proberen waard? Ik ben in ieder geval blij met Ubuntu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klopt toch dat de one een interne microfoon heeft (er zit een gaatje links naast de camera). Het is mij tot op heden nog niet gelukt geluid op te nemen! De microfoon staat op i-Mic (interne ?). IK heb het nog niet met een externe geprobeerd.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Kan een van de Aspire On bezitters misschien iets melden over de omvang en het gewicht van de lader? Dit speelt een grote rol in de draagbaarheid van het apparaat. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 15:34
wcduck schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 11:54:
Kan een van de Aspire On bezitters misschien iets melden over de omvang en het gewicht van de lader? Dit speelt een grote rol in de draagbaarheid van het apparaat. Alvast bedankt.
hxbxl = 2,7 x 3,5 x 8,8 cm en hij weegt ongeveer 100 gram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Bedankt. Ik heb het even opgemeten, en volgens mij is het best klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Niet online
wcduck schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 13:10:
Bedankt. Ik heb het even opgemeten, en volgens mij is het best klein.
Ja, de lader viel me aangenaam mee. Een mooie grootte om mee te nemen. Waar ik wat minder over te spreken ben is het snoer dat uit de adapter komt en naar het stopcontact gaat. Dit is dik en behoorlijk lang, verder zit er nog een grote stekker aan. Dit hadden ze misschien wat netter kunnen oplossen (kijk bijvoorbeeld naar de MBP van apple). Gelukkig is het wel te vervangen door een (zelfgemaakte) kleinere oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 12:07
Gekke vraag maar heeft iemand toevallig ook een foto van een adapter naast iets simpel Cd'tje apparaat zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag heb ik ook een Aspire One. Ik heb erg zitten twijfelen tussen deze en de eee pc 901. Uiteindelijk toch voor de One gekozen vanwege het toetsenbord en de prijs.
Nu ben ik bezig met Windows XP werkend te krijgen maar dat lukt niet echt. Het is gelukt om een bootable usb stick te maken met de installatie bestanden afkomstig van een originele, legitieme Windows XP Home Edition RTM cd (dus zonder SP) Er wordt geboot vanaf de usb stick maar na het laden van de bestanden, daar waar het scherm even zwart blijft voordat de daadwerkelijke setup begint krijg ik een blauw scherm met een stopfout. Is er iemand die hier ook al tegenaan gelopen is? Er zijn immers al zat mensen die XP werkend hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2de project is klaar

Ik heb het zo gemaakt dat je je CF kaart kan verwisselen. CF kaart Transcend 16GB udma Extreme Speed 300x , veel sneller dan mijn vorige 1.8inch 30gb Hitachi harddisk.
Ik vind dit makkelijker dan hoef je je AA1 niet steeds uitelkaar te halen.
En het is heel handig om het wisselen naar een andere OS
Voordelen zijn: CF kaarten kost minder energie omdat er geen bewegende onderdelen in zitten. Volgens de fabrikant zou je drie uur achtereen met deze laptop kunnen werken.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/08/09/1218318901-390.jpg

file benchmark op Windows XP SP3, opstarten 20sec afsluiten 12 sec
Het lezen/schrijven is super snel. vind ik
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/08/09/1218318614-70.png

Volgende project is sata harddisk inbouwen ben alleen opzoek naar een sata connector.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2008 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:51:
De messenger doet het ook weer.....kan alleen de webcam nog niet gebruiken binnen messenger.
Dankzij de live update werkt mijn messenger ook weer (bijna) uitstekend. De webcam werkt idd niet net zoals een audiogesprek voeren niet wil lukken. Hopenlijk komt hiervoor ook snel een update beschikbaar.

Het is me ook gelukt om skype te installeren (ik leer snel ;)) maar hoe krijg ik deze nu toegevoegd aan het "bureaublad" onder verbinden? Ik heb hierover al iets gezien / gelezen maar ik weet niet meer waar. Wie kan mij helpen?

Ik heb het gevonden maar begrijp er niks van. Ik kan niet alles lezen en de schermen zien er soms ook anders uit dan bij mijn one. Wie kan me dit stap voor stap uitleggen?
http://www.youtube.com/watch?v=Daslydb3eVo

Ik ben de video kwijt vanaf het knippen uit de kladblok! Alvast bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2008 04:28 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic