[Ervaringen] Acer Aspire One - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:
  • 278.911 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
HellBeast schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:14:
Wat ik me afvraag... De Acer one is zo licht, als je op het scherm drukt, valt die niet te makkelijk naar achteren dan?
Nou ik lig er vrijwel altijd met minimaal een pols op, dus dan valt hij niet zomaar om :)
Overigens, ik heb hem net even open gehaalt om te kijken hoe het zit met die rand, maar het ziet er naar uit dat je met die rubberen pads ertussen (lange stroken over het niet zichtbare deel van het touchscreen)de druk van de rand wel heel goed kan verdelen... Ik heb er vertrouwen in dat het lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 14:10

gill

Love my lindsey...

Heb net een 6cell model gekocht en heb al een probleem.

Ik steek hem dus in't stopcontact, lichtje van de batterij gaat aan en begint te laden, alles normaal dus. Na zo'n half uurtje bezig te zijn, merk ik opeens dat onderaan het batterij-icoontje staat ipv het "Plugged-in" icoon. Adapter had koud, terwijl hij dus nog in stak, batterij was 75% ongeveer geladen.
Als ik de batterij verwijderde, wou hij niet opstarten (kreeg dus geen stroom).

Ik steek hem dan in een ander stopcontact, laadt hij ineens wel. Daarna terug in't eerste stopcontact, werkt hij ook terug...

Lader stuk?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 21:43
Hallo!

Mijn broer heeft een one, met 120 gb hd en winXP. Nu ben ik gewend van acer dat ze er wel een backup tool opztten om hem weer in de orginele staat terug te brengen. Nu begrijp ik dat dat niet kan door het ontbreken van een dvdbrander.

Maar zijn er andere manieren?

Groeten Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:19
Heb zelf geen One, maar bij normale Acers start je de hd recovery door ALT+F10 in te drukken bij het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 21:43
Dat werkt, bedankt!

Ik moet met mijn oudere Acer een cd gebruiken om in het herstelmenu te komen.

Fijn zown forum :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb mijn A110 op tijd verkocht en inmiddels een witte A150 besteld. De SSD beperkte me toch iets te veel met het draaien van verschillende OS-sen.

Vraagje voor de mensen die Ubuntu draaien. Werkt het aanpassen van de screenbrightness bij default? Op mijn VAIO werkte dit namelijk niet en moest ik redelijk truuken om dit werkend te krijgen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286671

Anoniem: 286671 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:00:
[...]

Ik heb Ron's TinyXp versie getracht op mijn aspire one te zetten, maar de volgens de instructie aangemaakte USB stick wordt niet als bootable herkend, zodat er bij het indrukken van f12 of f2 verder niets gebeurt.

Iemand daar ervaring mee.
Na meerdere dagen toch zelf de oplossing gevonden. Ik heb een andere USB stick geprobeerd en dat werkte. Uiteindelijk blijkt gewoon niet iedere USB geschikt te zijn om mee te booten. Het is mij niet duidelijk waar dat aan ligt. Ik had degene die niet wilde booten nieuw gekocht en als opslagmedium functioneert die prima, Anyway, probleem nu opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282336

Het nieuwste BIOS 3309 is beschikbaar voor de AA1, vanaf de officiële webstek van Acer:
110: http://support.acer-euro..../notebook/as_one_110.html
150: http://support.acer-euro..../notebook/as_one_150.html

BIOS flitsen doe je bijvoorbeeld zo:
http://sites.google.com/site/computertip/biosflitsen

Groet, Pjotr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacky00
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-06 16:52
Ik heb bij m'n aankoop van een Acer Aspire x1700 geen recovery cd gemaakt.

Nou wil ik m'n pc terug hebben zoals ik het had gekocht.
Als ik tijdens het opstarten, (rechter)alt + F10 ingedrukt houdt, dan heb ik toch m'n pc zoals ik het had in het begin. (althans dat werd me verteld door een medewerker)

Als ik daarna dan een recovery cd gaat maken.. is dat dan hetzelfde resultaat als toen bij je 1e aankoop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-06 00:38

BioHazard

*\o/*

Iemand nog een adresje voor een goedkope 6cell voor een A150 (Bw) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-06 10:18
BillSpaarbank schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:32:
Ik heb mijn A110 op tijd verkocht en inmiddels een witte A150 besteld. De SSD beperkte me toch iets te veel met het draaien van verschillende OS-sen.

Vraagje voor de mensen die Ubuntu draaien. Werkt het aanpassen van de screenbrightness bij default? Op mijn VAIO werkte dit namelijk niet en moest ik redelijk truuken om dit werkend te krijgen.
ik heb hem niet bij de hand om het te proberen maar volgens mij werkte dat zonder problemen. Met FN links-rechts kun je de brightness instellen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

BioHazard schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:15:
ebay?
Ik heb onlangs mijn scherm vervangen en lcd laten komen uit de UK. Iets meer dan 100 euro was ik kwijt.. bah.. maar het werkt weer.. het vervangen ging vrij makkelijk.
Ik heb het idee dat de kijkhoek groter is geworden door de vervanging. ... maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Charly schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:47:
[...]

ik heb hem niet bij de hand om het te proberen maar volgens mij werkte dat zonder problemen. Met FN links-rechts kun je de brightness instellen geloof ik.
Da's hoopgevend :) Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In Ubuntu 8.04 en 8.10 werkt dat uit-de-doos (schermhelderheid via Fn-toetscombinatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Kan je het video memory niet veranderen in de bios? OMG, 8mb.. verschrikkelijk.

edit: Inmiddels gevonden dat het dynamisch is, mijn excuses. :>

[ Voor 30% gewijzigd door BioHazard op 19-01-2009 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-06 21:36
jacky00 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:57:
Ik heb bij m'n aankoop van een Acer Aspire x1700 geen recovery cd gemaakt.

Nou wil ik m'n pc terug hebben zoals ik het had gekocht.
Als ik tijdens het opstarten, (rechter)alt + F10 ingedrukt houdt, dan heb ik toch m'n pc zoals ik het had in het begin. (althans dat werd me verteld door een medewerker)

Als ik daarna dan een recovery cd gaat maken.. is dat dan hetzelfde resultaat als toen bij je 1e aankoop ?
ik heb per ongeluk mijn gehele HDD gewist incl de recovery partitie :( tijdens de installatie van windows7beta. Had wel een Ghost image gemaakt maar die mag ik dus niet terugzetten vanuit windows7 Dit omdat windows7 de partitie van xp toch op 1 of andere manier gebruikt :( (Had eerst windowsxp pro weer geinstalleerd maar met fotue serial dus nu validatiemelding. Daarna hdd in 4 partities ingedeeld 1 voor windowsxp 1 voor windows7 en een voor ubuntu) Het draait allemaal wel nu maar zou graag gewoon de meegeleverde windowsXP geinstalleerd hebben ivm serial die erbij zit.
BioHazard schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:15:
Heb eergisteren deze besteld : 9 cell 7800mAh voor 53 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door harley op 19-01-2009 20:08 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 13:58
Er zijn toch progjes waarmee je de serial kunt veranderen, (in de legale serial die erbij zat) werkt dat niet?

bv deze: http://majorgeeks.com/download2745.html
...

mooi wist niet dat er ook al 9 cels batterijen waren, ik vind die 3 cell toch wat aan de krappe kant, ga er misschien ook eens een grotere kopen.

[ Voor 78% gewijzigd door dribibu op 20-01-2009 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Het is jammer dat er zo weinig info over de batterijen is. De AAO's die nu uitgeleverd worden hebben die nu een 6 cell batt of nog steeds 3 cell?

Het gewicht staat inmiddels op 1,27 kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Gisteren de game Uplink geinstalleerd. Wel een fijn spel voor op zon ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06 09:59
harley schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:05:
[...]

ik heb per ongeluk mijn gehele HDD gewist incl de recovery partitie :( tijdens de installatie van windows7beta. Had wel een Ghost image gemaakt maar die mag ik dus niet terugzetten vanuit windows7 Dit omdat windows7 de partitie van xp toch op 1 of andere manier gebruikt :( (Had eerst windowsxp pro weer geinstalleerd maar met fotue serial dus nu validatiemelding. Daarna hdd in 4 partities ingedeeld 1 voor windowsxp 1 voor windows7 en een voor ubuntu) Het draait allemaal wel nu maar zou graag gewoon de meegeleverde windowsXP geinstalleerd hebben ivm serial die erbij zit.

[...]

laat als je wilt even weten hoe die 9cell presteert, ben zelf ook nog opzoek naar een betere batterij maar weet nog niet of ik voor een originele 6cell moet gaan of bijvoorbeeld deze 9cell. ben erg benieuwd naar je ervaring:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacky00
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-06 16:52
harley schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:05:
[...]

[...]

Quote je m'n bericht, omdat het voor kan komen als je alles terugzet naar fabrieksininstellingen ?
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283584

heb al maanden, een 6-cell battery , werkt als een speer. +- 6uur internetten.
Ik heb wel een orginele batterij gekocht daar ik bij andere laptops wat mindere ervaringen heb. kostte me wel 99 euri. maar ik ben helemaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
dribibu schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:49:
Er zijn toch progjes waarmee je de serial kunt veranderen, (in de legale serial die erbij zat) werkt dat niet?

bv deze: http://majorgeeks.com/download2745.html
...

mooi wist niet dat er ook al 9 cels batterijen waren, ik vind die 3 cell toch wat aan de krappe kant, ga er misschien ook eens een grotere kopen.
Ja maar een XP Home licentiecode werkt niet op een pro cd. Kon zo vlug alleen de pro versie ter download vinden maar stom genoeg niet in de gaten dat er alleen een home licentie opzat. En eigenlijk ook geen zin om weer een heel installatieproces te doorlopen (2x windows7beta 3x ubuntu wegens eigen stomme fout en dan 1x xp pro)
cuberob schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:20:
[...]

laat als je wilt even weten hoe die 9cell presteert, ben zelf ook nog opzoek naar een betere batterij maar weet nog niet of ik voor een originele 6cell moet gaan of bijvoorbeeld deze 9cell. ben erg benieuwd naar je ervaring:)
Zodra hij binnen is laat ik het weten. Ik hoop er toch goed lang mee te kunnen doen. De 1:30 toto 2:15 wat hij nu meegaat is niet verkeerd maar te weinig (over 4 maandjes 3,5 week in de USA en dan neem ik alleen de netbook mee dus die moet lang op 1 accu kunnen doen in het vliegtuig en tijdens de lange autoritten.
jacky00 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:44:
[...]
Quote je m'n bericht, omdat het voor kan komen als je alles terugzet naar fabrieksininstellingen ?
:/
Nou nee eigenlijk in 1e instantie dat ik niet snap wat een X1700 notebookvraag/opmerking in een AAO topic doet (Alleen vergat ik dat helemaal te typen haha).
En ten tweede om aan te geven dat om dat te kunnen gebruiken de recoverypartitie wel op de HDD nog aanwezig moet zijn.Niet zoals ik tijdens een windows7 installatie niet goed opletten want die formateert dus de gehele hdd ineens en maakt er 1 grote partitie van.

Is die recoverypartitie ook los te downloaden ergens ?

[ Voor 3% gewijzigd door harley op 20-01-2009 23:27 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Heb je al extern geprobeerd ghost image terug te zetten?
Gewoon op je normale computer. Je SSD of HDD even als externe drive of in je pc stoppen, en vervolgens programma opstarten, drive aanwijzen - dus je SSD / HDD - en daar moet het gewoon gaan. De key zit namelijk al in recovery partitie in de image. Bij geheel terugzetten zal de recovery moeten werken zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 14:10

gill

Love my lindsey...

Zijn er nog mensen die last hebben van het feit dat de laptop soms gewoon niet meer laadt? Batterij eruit halen doet niets, pas na een paar minuten begint hij weer te laden.

Zonder batterij werkt hij dan ook niet, dus ik vermoed dat er iets fout is met de lader...?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik heb een AAO 110 met de volgende specs:
Driver Version: 6.14.10.4926
Operating System: Windows XP* Professional, Service Pack 3 (5.1.2600)
Default Language: English
DirectX* Version: 9.0
Physical Memory: 1523 MB
Minimum Graphics Memory: 8 MB
Maximum Graphics Memory: 224 MB
Graphics Memory in Use: 8 MB

Processor: x86 family 6 Model 28 Stepping 2
Processor Speed: 1596 MHZ
Vendor ID: 8086
Device ID: 27AE
Device Revision: 03
Er staat dus dat het mogelijk is om maximaal 224 MB aan videogeheugen te hebben. Hoe en waar stel ik dat in? In de bios kan ik het niet aanpassen. Ik heb intern geheugen genoeg om 216 MB te moeten inleveren voor videogeheugen. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Han schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:18:
Ik heb een AAO 110 met de volgende specs:
[...]
Er staat dus dat het mogelijk is om maximaal 224 MB aan videogeheugen te hebben. Hoe en waar stel ik dat in? In de bios kan ik het niet aanpassen. Ik heb intern geheugen genoeg om 216 MB te moeten inleveren voor videogeheugen. :)
Volgens mij is dat gewoon dynamisch, net als veel on-board videokaarten bij moederborden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Bartjuh schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:33:
Volgens mij is dat gewoon dynamisch, net als veel on-board videokaarten bij moederborden hebben.
Ik ken het principe... maar dat houdt toch in dat het in te stellen is? Dat ik zelf kan instellen of ik 8, 16, 32, 64, 128, etc. wil gebruiken voor videogeheugen?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Han schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:13:
[...]

Ik ken het principe... maar dat houdt toch in dat het in te stellen is? Dat ik zelf kan instellen of ik 8, 16, 32, 64, 128, etc. wil gebruiken voor videogeheugen?
Dat houdt in dat als er meer data is om op te slaan in het videogeheugen, het videogeheugen groter zal worden. Dat is om te voorkomen dat er 224MB wordt gereserveerd terwijl dat toch niet gebruikt wordt. En forceren om 224MB te houden heeft voor de performance helemaal geen invloed.

[ Voor 8% gewijzigd door Jazzle op 21-01-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Mijn AAO is binnen :)

Jammer genoeg wordt ie dus nog steeds geleverd met een kleine batterij. Wel 160GB harddisk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Han schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:13:
[...]

Zal misschien hard in te stellen zijn op een gefixeerde hoeveelheid, maar of dat nuttig is? Moet je ff kijken in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Bartjuh schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:59:
[...]

Zal misschien hard in te stellen zijn op een gefixeerde hoeveelheid, maar of dat nuttig is? Moet je ff kijken in de bios.
In de BIOS kun je hem niet aanpassen bij de AAO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:20:
Mijn AAO is binnen :)

Jammer genoeg wordt ie dus nog steeds geleverd met een kleine batterij. Wel 160GB harddisk :)
Ik heb sinds vandaag ook een 6-cell accu erbij. Ik vind het eigenlijk vreemd dat ze deze soms standaard meeleveren, want hij past niet goed in het design, en maakt de One flink zwaarder. Ik heb deze accu er toch bij gekocht, zodat ik standaard de 3-cell erin kan doen, en als ik weg ga de 6-cell er los bij meeneem. Dan kan ik bij elkaar 8 uur werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Jazzle schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:11:
Dat houdt in dat als er meer data is om op te slaan in het videogeheugen, het videogeheugen groter zal worden.
Joh? :P
Dat is om te voorkomen dat er 224MB wordt gereserveerd terwijl dat toch niet gebruikt wordt.
Extra videogeheugen zal toch zeker de prestatie van de One ten goede komen....En ik heb biet zo'n vertrouwen in dat dynamische gedoe. Dat kan alleen maar vertraging opleveren en is verre van optimaal. Ik zou gewoon maximaal aan video geheugen willen kunnen vastzetten zodat het ten alle tijden beschikbaar is.
En forceren om 224MB te houden heeft voor de performance helemaal geen invloed.
Right.. 8)7
Bartjuh schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:59:
Ja, meer videogeheugen is weldegelijk nuttig. En zoals ik al aangaf is dat niet in de bios in te stellen, die optie is 'grijs' en niet aan te passen.

Ik heb er nooit bij stil gestaan maar zoals het hier onder wordt weergegeven doet vermoeden dat het mogelijk zou moeten zijn:
Physical Memory: 1523 MB
Minimum Graphics Memory: 8 MB
Maximum Graphics Memory: 224 MB
Graphics Memory in Use: 8 MB
Waarom zou de Intel systeemoverzicht dit anders vermelden? Ik heb nu 1,5 GB aan werkgeheugen, ruim voldoende, echter het videogeheugen is zwaar onder de maat qua hoeveelheid.

[ Voor 7% gewijzigd door Han op 21-01-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Han schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:24:
[...]
Joh? :P
[...]
Extra videogeheugen zal toch zeker de prestatie van de One ten goede komen....
[...]
Right.. 8)7
[...]

Ja, meer videogeheugen is weldegelijk nuttig.
..
Ik heb nu 1,5 GB aan werkgeheugen, ruim voldoende, echter het videogeheugen is zwaar onder de maat qua hoeveelheid.
Je hoeft niet zo sarcastisch te doen hoor. Van simpelweg meer geheugen wordt een videokaart echt niks sneller, pas als het geheugen te klein wordt ga je het merken. Daar zul je in de praktijk echter geen last van hebben omdat dit dynamisch toegewezen wordt, en hoe meer hoofdgeheugen hoe meer er toegewezen kan worden aan het videogeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Van simpelweg meer geheugen wordt mijn videokaart niet sneller, maar het heeft weldegelijk een positieve uitwerking op de prestaties. En dat heeft dynamisch geheugen een stuk minder. En op verschillende fora van Acer One gebruikers wordt deze dynamische functie zwaar in twijfel getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Han schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:59:
Van simpelweg meer geheugen wordt mijn videokaart niet sneller, maar het heeft weldegelijk een positieve uitwerking op de prestaties. En dat heeft dynamisch geheugen een stuk minder. En op verschillende fora van Acer One gebruikers wordt deze dynamische functie zwaar in twijfel getrokken.
Tja, Intel gebruikt dit systeem van geheugen toewijzing aan integrated video al sinds de 810 chipset en heeft er dus genoeg ervaring mee lijkt me. Maar als je een vaste waarde toe zou moeten kunnen wijzen dan zou dit ergens in de driverinstellingen moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Han schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:24:
[...]
Ja, meer videogeheugen is weldegelijk nuttig. En zoals ik al aangaf is dat niet in de bios in te stellen, die optie is 'grijs' en niet aan te passen.
Hehe, dat snap ik ook wel :P Het gaat erom of een gereserveerde geheugenruimte voordelen biedt boven een dynamische ruimte. Blijkbaar niet/nauwlijks, anders stond die optie wel in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik heb gister Windows XP Pro SP3 geïnstalleerd op mijn AAO150. Alle laatste drivers van de Acer website gehaald en geïnstalleerd.

Nu heb ik alleen een probleempje met de driver voor de cardreader. Er zitten een setup.exe en een install.exe in de zip. Ik heb beide gedraaid, maar krijg volgens mij geen nieuwe schijfstations.

Iemand een idee wat er mis gaat? Ik moet bekennen dat ik nog niet grondig heb gezocht, maar misschien heeft iemand hier al ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Via RapidShare kun je een bestand downloaden met de naam Acer_ONE.exe. Daarin zitten alle drivers die je voor de One nodig hebt, werkt zeer prettig. Binnen 10 minuten is XP voorzien van alle drivers.... :)

Linkje:
http://best-rapidshare-fi...97&file=Acer_ONE.exe.html

Misschien ook wel handig voor de startpost :)

[ Voor 27% gewijzigd door Han op 22-01-2009 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Han schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:25:
Via RapidShare kun je een bestand downloaden met de naam Acer_ONE.exe. Daarin zitten alle drivers die je voor de One nodig hebt, werkt zeer prettig. Binnen 10 minuten is XP voorzien van alle drivers.... :)

Linkje:
http://best-rapidshare-fi...97&file=Acer_ONE.exe.html

Misschien ook wel handig voor de startpost :)
Thnx, maar verschilt deze dan van de Acer website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ik ervaar de website en de FTP van Acer als een regelrechte ramp. Het is traag, vaak niet bereikbaar en mislukte downloads. Het bestand wat ik net aanhaalde gaat via RapidShare en is zelfs als free-user sneller dan via Acer. En alles in één, ook handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Goede ervaring gehad met de garantieregeling van Acer. In december in Hong Kong het RAM van mijn AAO willen laten uitbreiden, helaas heeft de man van de computerwinkel dit niet kunnen doen en er zelfs voor gezorgd dat de laptop niet meer aan ging. Erg lang lopen zeuren dat hij verantwoordelijk was (hij zei zelf dat mijn mobo kapot was buiten zijn schuld om), maar voor wie in dit soort landen bekend is is al duidelijk dat dit natuurlijk niets hielp. In Nederland toch maar geprobeerd garantie te claimen; dit was geen probleem. UPS kwam op een afgesproken datum de aspire one bij mij thuis ophalen en deze week kreeg ik hem, na iets meer dan een week wachten, compleet gerepareerd weer terug, het moederbord was vervangen. Wellicht had de man in Hong Kong achteraf uiteindelijk toch gelijk. :P

Complimenten voor Acer!

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277481

hey, kheb namelijk een klein probleem.
het begin: besturingssysteem: Xp sp3 pro, na standby blijft hij raar doen met alles dat ik klik of aanraak denkt ie dat ik dat doe met m'n rechtermuis wat dus niet is, herstelt zichzelf na een tijdje, hetzelfde gebeurt ook bij opstarten, ik dacht zelf een virusje ofzo wat ik wel had en daarom heb ik m'n aao 150 geformatteerd met windows 7 wat heel mooi werkt, TOTDAT ik het hier ook heb, ZELFDE probleem maar wel sneller voorbij wel super irri dus het lijkt me hardware want software is HELEMAAL veranderd + ik heb dit bij NIEMAND anders gezien,
het komt ook niet door een programma dat ik toevallig laatst heb geinstalleerd ofzo dus vraag ik jullie SOME ADVICE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Maak je gebruik van de touchpad of van een externe USB muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Heb de One150 een weekje en is lekker snel 8) Maar zit met de volgende issues (en manual kennelijk bij oud papier gedropt, online niet te vinden):
-waar is dat sleufje aan de achterkant voor, waar je de accu opklemt: MS-kaartje of andere uitbreiding?
-is een SD(HC)kaart toe te voegen als 'swaplokatie', en/of om het geheugen uit te breiden (templokatie)? of voegt dat weinig toe?

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
tweaktubbie schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:55:
Heb de One150 een weekje en is lekker snel 8) Maar zit met de volgende issues (en manual kennelijk bij oud papier gedropt, online niet te vinden):
-waar is dat sleufje aan de achterkant voor, waar je de accu opklemt: MS-kaartje of andere uitbreiding?
Er zijn versie's met ingebouwde 3G modem, in die gleuf kan de sim kaart. Maar ik neem eigenlijk aan dat hij bij jou net zoals bij mij dicht zit zodat er niks in past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Euhm, weet iemand of de Aspire One nog steeds met de Atheros AR5007EG wifi kaart ingebouwd word verkocht. Deze netwerkkaart is een van de weinige die bij de netbooks word geleverd die dus 'out-of-the-box' goed met Linux werkt, en bovendien in monitor mode gezet kan worden inclusief support voor packet injection.

Idiaal voor mijn opleiding (digital forensics) ..... en dit soort gein >:) .
:9

Ik ben dus van plan zo'n A110 voor 200Euro te scoren, echt belachelijk hoe goedkoop dat is als je er over nadenkt. Maar ik zou dus wel graag willen weten of die Atheros chip er nog steeds in zit.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
SirNobax schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 22:38:
Euhm, weet iemand of de Aspire One nog steeds met de Atheros AR5007EG wifi kaart ingebouwd word verkocht. Deze netwerkkaart is een van de weinige die bij de netbooks word geleverd die dus 'out-of-the-box' goed met Linux werkt, en bovendien in monitor mode gezet kan worden inclusief support voor packet injection.

Idiaal voor mijn opleiding (digital forensics) ..... en dit soort gein >:) .
:9

Ik ben dus van plan zo'n A110 voor 200Euro te scoren, echt belachelijk hoe goedkoop dat is als je er over nadenkt. Maar ik zou dus wel graag willen weten of die Atheros chip er nog steeds in zit.
Er zit bij mij de die atheros in maar out of the box werken doet ie iig niet met ubuntu 8.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277481

Han schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:34:
Maak je gebruik van de touchpad of van een externe USB muis?
touchpad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

harley schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 23:06:
[...]

Er zit bij mij de die atheros in maar out of the box werken doet ie iig niet met ubuntu 8.10
Uit-de-doos werkt-ie inderdaad niet, maar aldus lukt het wel:
http://sites.google.com/site/computertip/atheros

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Anoniem: 282336 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 14:44:
[...]

Uit-de-doos werkt-ie inderdaad niet, maar aldus lukt het wel:
http://sites.google.com/site/computertip/atheros
nee het is me al 2 keer op deze manier gelukt nu bij mijn 3e installatie pakt ie hem niet op 1 of andere manier
maar kom er nog wel uit hoe wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

harley schreef op zondag 25 januari 2009 @ 16:00:
[...]

nee het is me al 2 keer op deze manier gelukt nu bij mijn 3e installatie pakt ie hem niet op 1 of andere manier
maar kom er nog wel uit hoe wel.
Misschien heb je per ongeluk de schakelaar van de draadloze kaart omgehaald? Dan zet je hem namelijk uit, zonder dat je daar in Ubuntu een melding van ziet. Het lampje van de draadloze kaart werkt alleen in Linpus Linux en in Windows XP.

Oplossing, je raadt het al: de schakelaar opnieuw omhalen om 'm aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
ja maar in windows XP is hij gewoon aanwezig. In windows Beta 7 ook soms wel soms niet
en dat zonder de schakelaar aan te raken.
Ben alleen nog steeds aan het rotzooien met de partities nu heb ik wel weer windows XP home met juiste licentie is de bootloader weer weg. Wil nu nog 1 bootloader erop en daarin de keuze Windows XP (Partitie 1) Windows Beta 7(partitie 2) of Ubuntu(partitie 3 en 4 als swap)
en er is nog een 5 partitie voor eventueel MAC osX maar laat ik het eerst hier maar eens mee doen. Ik gebruik hem namelijk al intensiever als verwacht op het werk en moet dus iig 1 stabiel OS hebben en daarvoor houd ik nu nog gewoon plain en simpel ff windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-06 10:42
Wat ik me nu tegenkom op mijn aspire one. De accu werkt niet meer, als ik de stroomkabel eruit trek valt de laptop direct uit :S. Ik kan hem ook niet aanzetten zonder stroomkabel, er branden dan ook niks van lampjes oid. Heb de accu al opnieuw erin gestopt. Weet iemand of ik hier garantie op heb? Laptop is nog geen 2 maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
VulcanRaven schreef op maandag 26 januari 2009 @ 00:15:
Wat ik me nu tegenkom op mijn aspire one. De accu werkt niet meer, als ik de stroomkabel eruit trek valt de laptop direct uit :S. Ik kan hem ook niet aanzetten zonder stroomkabel, er branden dan ook niks van lampjes oid. Heb de accu al opnieuw erin gestopt. Weet iemand of ik hier garantie op heb? Laptop is nog geen 2 maanden oud.
Tuurlijk heb je hier garantie op. Tenzij je allerlei raken trucken hebt uitgehaald waardoor de garantie eventueel zou vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Softmore
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06 21:51
VulcanRaven schreef op maandag 26 januari 2009 @ 00:15:
Ik heb van het weekend net hetzelfde meegemaakt.

Hieronder de beschrijving van mijn Aspire:
Aspire One A150-BB-1G ATOM/N27; 160Gb 1Gb 8.9in XPH Blue
Gekocht midden november 2008.

Welke versie heb jij?

[ Voor 22% gewijzigd door Softmore op 26-01-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Famoso schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 22:53:
..een positieve ervaring met de Acer customer service
Iets te vroeg gejuicht misschien; had dit weekend pas tijd daadwerkelijk de notebook weer kunnen gebruiken, kwam er ook toen meteen achter dat een aantal toetsen op mijn toetsenbord niet werkt. Vandaag direct weer naar Acer gebeld om de laptop weer laten ophalen, dit was geen probleem en een UPS-label zou verstuurd worden. Na een uur wachten had ik nog niets binnen, dus belde ik maar even om te kijken wat er aan de hand was (mijn emailadres eindigt op .net, vorige keer hadden ze het ook al naar .nl verstuurd). De persoon die ik nu aan de lijn kreeg beweerde helemaal geen melding van mij te hebben gehad, maar wilde wel een nieuwe melding voor mij maken.

Toen ik heb probleem aan hem uitlegde leek het wel alsof hij totaal niet luisterde, ik vertelde hem namelijk dat het toetsenbord zelfs in de bios niet naar behoren werkt, waarna hij vroeg of ik misschien het Linpus OS al opnieuw had geinstalleerd. 8)7 Ik vertelde hem dat de TD van Acer dit al voor mij had gedaan, evenals het flashen van de bios, en dit (naast het feit dat het overduidelijk om een hardwareprobleem gaat) geen enkele zin zou hebben. De medewerker van Acer zei toen dat hij mij niet "zomaar" een UPS-label zou opsturen maar dat hij eerst zou gaan overleggen met de TD, omdat het probleem wellicht over de telefoon opgelost zou kunnen worden. Ik had al door dat verdere discussie geen enkele zin zou hebben, dus nu is het afwachten :z

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-06 10:42
Softmore schreef op maandag 26 januari 2009 @ 10:53:
[...]

Ik heb van het weekend net hetzelfde meegemaakt.

Hieronder de beschrijving van mijn Aspire:
Aspire One A150-BB-1G ATOM/N27; 160Gb 1Gb 8.9in XPH Blue
Gekocht midden november 2008.

Welke versie heb jij?
De A-150 B dacht ik. Iig met 120 gb hd, 1 gb ram en xp erop. De blauwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 16:10

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Weet iemand of de actie bij de MediaMarkt ook geldt voor netbooks zoals deze? De A110 zie je soms al voor 200 euro opduiken, en als je er dan nog eens 16% korting over krijgt.... :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235795

Ik denk het wel, want ik zag hem ook in hun advertentie op de website staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 13:07
--MeAngry-- schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:42:
Weet iemand of de actie bij de MediaMarkt ook geldt voor netbooks zoals deze? De A110 zie je soms al voor 200 euro opduiken, en als je er dan nog eens 16% korting over krijgt.... :)
Als ie daar ook 200 euro kost (zonder korting) heb ik hem net bij de verkeerde zaak gekocht. :P

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 16:10

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Nou, ik ga straks in ieder geval even een kijkje nemen. :) Online is de A110 al voor 200 te krijgen, de A150 voor iets meer dan 250. Dus ik ben benieuwd voor welke prijs ze bij de MM liggen, en andere is een MSI Wind ook nog wel interessant.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Mijn 7800mAh accu was gisteren binnen vanacht opgeladen en windows geeft zelf aan dat je er 8,5 uur mee zou moeten kunnen werken heb er vandaag zelf ongeveer een 45 minuten mee gewerkt (ff openoffice) en net gaf hij nog steeds aan 8 uur. Nu draait batteryeater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dark.druicca
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06 13:23
harley schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:23:
Mijn 7800mAh accu was gisteren binnen vanacht opgeladen en windows geeft zelf aan dat je er 8,5 uur mee zou moeten kunnen werken heb er vandaag zelf ongeveer een 45 minuten mee gewerkt (ff openoffice) en net gaf hij nog steeds aan 8 uur. Nu draait batteryeater.
zou hem ook graag kopen, maar ik ga nog beetje wachten en ervaringen lezen.
Wil je binnen blijven vermelden wat je van de batterij vindt?
nog enkele vraagjes:
- hoe lang duurt het voor hij volledig opgeladen is?
- gebruik je een sleeve om je extended batterij heen? zoja, welke?
- wordt de batterij heel warm tijdens het opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jb1988
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2020
Ik heb sinds vandaag Acer Aspire One laptop gekocht. En was bezig bestanden van usb stick over te zetten naar de laptop toen ie in 1x uit ging. Nu wil hij ook niet meer aan. Als hij aan stroom staat geeft geen enkel lampje weer ook niet wanneer accu eruit haal en alleen aan het stroom. Is dit probleem al eerder voorgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Softmore
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06 21:51
VulcanRaven schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:24:
[...]

De A-150 B dacht ik. Iig met 120 gb hd, 1 gb ram en xp erop. De blauwe.
Gisteren avond was mijn oplaad probleem dan weer opgelost.

Hopelijk heb je even veel geluk in de nabije toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
dark.druicca schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:23:
[...]

zou hem ook graag kopen, maar ik ga nog beetje wachten en ervaringen lezen.
Wil je binnen blijven vermelden wat je van de batterij vindt?
nog enkele vraagjes:
- hoe lang duurt het voor hij volledig opgeladen is?
- gebruik je een sleeve om je extended batterij heen? zoja, welke?
- wordt de batterij heel warm tijdens het opladen?
Volledig opladen weet ik zo niet heb hem er snachts aan gehad en smorgens was hij vol
Ik heb een Deal Extreme hoesje gekocht waar hij ook met de extendend battery inpast.
warmte niet echt op gelet zal het vanavond controleren.

de batteryeater test heeft het 7 uur volgehouden op een battery van 93% vol en na slechts 1 keer opladen dus dat vind ik niet slecht !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
vanacht weer opgeladen maar niet opgebleven totdat hij klaar was. Iig 7 uur later werd ik wakker en was hij vol. Geeft nu aan in windows nog 12 uur te gaan waar dit de 1e keer een uurtje of 8,5 was na volledig opladen. De batterij is niet warm geworden tijdens het eerste half uur van het laden en ook niet toen hij klaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
ik heb er ook 1 besteld een 9 cells 7800mah uit China voor US $71.88 incl. verzendkosten, dat is iets van 55 euro ofzo.

Er staan trouwens ook 7200mah types op Ebay, zijn een paar euro goedkoper, maar heb toch liever deze 7800 (een blauwe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06 11:33

HellBeast

Oh My GoT!

dribibu schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:14:
ik heb er ook 1 besteld een 9 cells 7800mah uit China voor US $71.88 incl. verzendkosten, dat is iets van 55 euro ofzo.

Er staan trouwens ook 7200mah types op Ebay, zijn een paar euro goedkoper, maar heb toch liever deze 7800 (een blauwe).
Waar heb je die ergens besteld?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
op ebay, deze dus: http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=120369608164 (even naar beneden scrollen, ook voor de specs)

[ Voor 23% gewijzigd door dribibu op 31-01-2009 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
harley schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:32:
[...]
Volledig opladen weet ik zo niet heb hem er snachts aan gehad en smorgens was hij vol
Ik heb een Deal Extreme hoesje gekocht waar hij ook met de extendend battery inpast.
warmte niet echt op gelet zal het vanavond controleren.
Zou je wat foto's willen maken ?
Ik ben namelijk wel benieuwd hoe het met de grootte (en gewicht) van 3rd party accu's zit, want als hij echt 5cm uitsteekt en hij hem in een hoek van 10 graden zet zodra hij op een plat oppervlakte staat, is het natuurlijk ook niet ideaal.

Ik ben aan het zoeken naar een batterij die het langer dan de 'stock 2 uur' uithoudt, maar het liefste in ongeveer hetzelfde formaat. 4 uur zou al goed genoeg zijn in mijn geval (6 cel), maar daar is de prijs hetzelfde van als die van de >7000mAh ebay batterij'en.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Afbeeldingslocatie: http://www.zijspan.info/images/aao1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zijspan.info/images/aao2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zijspan.info/images/aao3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zijspan.info/images/aao4.jpg

Hij wordt er wel een stuk dikker door maar als je aan het tikken bent is het juist fijner zo licht naar voren gekanteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 13:07
Wow... toch wel een flinke klont eronder.
Als je het simpelweg nodig hebt okay, maar het gaat imo wel ten koste van de 'compactheid' van de one.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:45
Modbreak:Attentie! :p
Dit topic zit al aardig vol en wellicht dat het een goed idee is om eens een nieuw deeltje te starten. De TS is al lang niet meer actief hier zo te zien, iemand die de taak van TS op zich wil nemen voor een nieuw deel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Ah, kijk eens aan. Heel erg bedankt. Zo is het tenminste goed te zien hoeveel groter hij is, bij die stock ebay kan je de grootte totaal niet inschatten.

Moet wel zeggen dat dat model wel heel erg groot (en waarschijnlijk zwaar) is, toch maar eens kijken hoe groot die 6 cel dingen zijn.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

4GB SDHC in 2e sleuf gedaan. Volgens de Acer-persberichten zou de Smart File Manager de SD toevoegen aan het interne geheugen (of als snelle swap gaan gebruiken). Heb Aspire One 150 XP 160GB-uitvoering.

Of moet je zelf met XP-settings (swap/temp op SD ipv C:) iets finetunen? Geen enkele Smartfileproces gezien. Ook geen utiltity voor. Wie weet meer?

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-06 12:39

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica