[Ervaringen] Acer Aspire One - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:
  • 278.971 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282336

kadooosh schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 12:26:
Bah als ik in xp mijn beeldscherm dicht doe en de accu eruit haal terwijl ie aangesloten is op de ac adapter dan blijft ie steken in standby.
Ik neem aan dat dit gewoon moeten kunnen toch?
Verkeerde aanname.... Hoofdregel: als je in hardware gaat peuteren, dan moet eerst alle prik eraf zijn. Inclusief reststroom en statische ladingen. Anders is het vragen om problemen.... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:21
Anoniem: 282336 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 15:56:
[...]

Verkeerde aanname.... Hoofdregel: als je in hardware gaat peuteren, dan moet eerst alle prik eraf zijn. Inclusief reststroom en statische ladingen. Anders is het vragen om problemen.... :-)
Uhh volgens mij kan je bij alle laptops wel de accu eruit halen terwijl ie aan staat(zolang de adapter erin zit ;) ).. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kadooosh schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 16:40:
[...]

Uhh volgens mij kan je bij alle laptops wel de accu eruit halen terwijl ie aan staat(zolang de adapter erin zit ;) ).. toch?
Je weet het antwoord al. Want het gaat dus niet goed bij je vouwdoosje.

In feite is het een wonder, dat computers niet veel vaker van slag raken door problemen met electriciteit. Talloze mensen hebben bijvoorbeeld hun bureaucomputer aangesloten op een niet-geaarde wandcontactdoos. Of zetten de 2.000-Watt-stofzuiger aan (en uit, wat potentieel nog schadelijker is), terwijl de stekker van de stofzuiger in dezelfde wandcontactdoos zit als de draaiende computer. Enfin, zo zijn er veel voorbeelden te noemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Anoniem: 282336 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 16:49:
[...]

Je weet het antwoord al. Want het gaat dus niet goed bij je vouwdoosje.

In feite is het een wonder, dat computers niet veel vaker van slag raken door problemen met electriciteit. Talloze mensen hebben bijvoorbeeld hun bureaucomputer aangesloten op een niet-geaarde wandcontactdoos. Of zetten de 2.000-Watt-stofzuiger aan (en uit, wat potentieel nog schadelijker is), terwijl de stekker van de stofzuiger in dezelfde wandcontactdoos zit als de draaiende computer. Enfin, zo zijn er veel voorbeelden te noemen....
Mja me vraag is eigenlijk of dit normaal is en iedereen het heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

kadooosh schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 19:34:
Mja me vraag is eigenlijk of dit normaal is en iedereen het heeft.
En het antwoord is dat je het niet moet doen, omdat het onverstandig is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
gambieter schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 19:36:
[...]

En het antwoord is dat je het niet moet doen, omdat het onverstandig is.
Als ie gewoon aan staat en ik haal hem eruit blijft ie het gewoon doen :p.
Maar goed als dit echt slecht is...

Ik doe het juist om de accu te besparen door hem eruit te halen als ik de adapter heb verbonden en de accu helemaal opgeladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kadooosh schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 20:07:
[...]

Als ie gewoon aan staat en ik haal hem eruit blijft ie het gewoon doen :p.
Maar goed als dit echt slecht is...

Ik doe het juist om de accu te besparen door hem eruit te halen als ik de adapter heb verbonden en de accu helemaal opgeladen is.
Doe dat dan zo:
- accu volledig opladen;
- besturingssysteem afsluiten;
- adapter eruit;
- accu eruit;
- adapter erin;
- besturingssysteem starten.

Overigens gaat de accu daardoor niet langer mee, dan wanneer je hem erin laat zitten. Ook bij niet-gebruik gaat hij achteruit. Chemische veroudering, daar doe je niks aan.

De langste levensduur bereik je waarschijnlijk met opladen tot maximum, daarna adapter eruit en op de accu werken tot die ongeveer 20 minuten restant heeft (eerder mag ook, maar laat hem liever niet lager komen). Daarna accu weer opladen tot maximum, enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Anoniem: 282336 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 20:44:
[...]

Doe dat dan zo:
- accu volledig opladen;
- besturingssysteem afsluiten;
- adapter eruit;
- accu eruit;
- adapter erin;
- besturingssysteem starten.

Overigens gaat de accu daardoor niet langer mee, dan wanneer je hem erin laat zitten. Ook bij niet-gebruik gaat hij achteruit. Chemische veroudering, daar doe je niks aan.

De langste levensduur bereik je waarschijnlijk met opladen tot maximum, daarna adapter eruit en op de accu werken tot die ongeveer 20 minuten restant heeft (eerder mag ook, maar laat hem liever niet lager komen). Daarna accu weer opladen tot maximum, enzovoorts.
Weet je dit zeker want wiki zegt weer iets anders:
Wikipedia: Lithium-ion battery
However, if they are not used for a long time, they should be brought to a charge level of around 40%–60%.
When using a notebook computer running from fixed line power over extended periods, the battery should be removed,[40] and stored in a cool place so that it is not affected by the heat produced by the computer.

Bah valt me laptop gewoon uit net bij max payne.. hoe heet mag ie eigenlijk worden want nu wordt ie soms wel 63c.

Zucht nu net weer terwijl ik gewoon wat zat te browsen.
Heb aa1 fan control er maar af gegooid kijken of ie dan alsnog crashed.

Hopelijk toch gaan rma geval :'( .

[ Voor 9% gewijzigd door kadooosh op 21-12-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdemYegin
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-12-2024
ik krijg mijn aa1 xp 120gb binnen 2 weken van tele2.. hopen dat ie stabiel draait!

nu wil ik graag weten wat de musthaves zijn op een aa1 xp zodat ik me alvast kan voorbereiden, moet wat he in die 2 weken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283584

Sir Fuxalot schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:13:
ik krijg mijn aa1 xp 120gb binnen 2 weken van tele2.. hopen dat ie stabiel draait!

nu wil ik graag weten wat de musthaves zijn op een aa1 xp zodat ik me alvast kan voorbereiden, moet wat he in die 2 weken ;)
Sir Fuxalot,

Geen zorgen maken, het werkt goed, AA1 draait stabiel, een 6cell battery is een musthave !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Phew zonder fan control draait ie weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Probeer het volgende programma voor fan control.

http://nodadev.wordpress.com/2008/10/30/a1ctl-04-released/

I ben er meer tevreden mee dan AA1fancontrol. Je kan er nog meer dingen mee instellen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-07 11:39

HellBeast

Oh My GoT!

Weet iemand toevallig wat de de Acer Aspire One A150-AB bij de Media Markt kost? Ik ben een beetje huiverig voor online bestellen.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91579

In Almere staat ie voor 499 euro!
Ik heb em bij Chears.nl besteld voor 379 euro.
De 160GB WinXP versie heb ik het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik ben vanavond even naar de Media Markt R'dam Alexandrium geweest, maar daar was de witte 150 linux versie met 120gb HD 359 euro. Toch maar bij Zercom besteld voor 277 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdemYegin
HellBeast schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:43:
Ik ben vanavond even naar de Media Markt R'dam Alexandrium geweest, maar daar was de witte 150 linux versie met 120gb HD 359 euro. Toch maar bij Zercom besteld voor 277 euro.
dat het zoveel kan schelen joh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Sir Fuxalot schreef op woensdag 24 december 2008 @ 00:15:
[...]

dat het zoveel kan schelen joh..
Dat zei ik dus ook tegen de medewerker van de Media Markt. Toen kreeg ik een preek over personeelskosten, kosten van het pand en import uit andere landen. Dan nog is het prijsverschil enorm en dat vond de medewerker bij MM toch ook wel een beetje. Zijn conclusie was; "U zult wel een ander type hebben vergeleken met deze".

Nou, ik doe mijn huiswerk wel hoor. :+

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Weet iemand van jullie hoe ik het volgende probleem zo snel mogelijk kan oplossen?

Vanmorgen is mijn laptop vastgelopen en heb ik op de uit knop gedrukt en dat heeft Windows schijnbaar beschadigd. Nu krijg ik namelijk de volgende error: UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME. Dus ik denk dat de register of andere Windows bestanden beschadigd zijn door de uit knop ingrdukt te houden voor een aanta sec.

Maar omdat ik in het buitenland (Australia) zit heb ik niks bij de hand. Ik kan dus geen repair uitvoeren van Windows. Weet iemand toevallig hoe ik het beste en snelste op kan lossen? Het enige wat ik bij de hand heb is een USB stick en voor de rest niks. Kan ik een bootable USB stick maken met de rapair tool van Windows XP?

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

De enige tool die ik gebruik voor (boot)bestanden repair en windows perikelen is de Hiren's Boot CD. Misschien dat je die op een bootable USB Disk kunt zetten en dan de tooltjes eens kunt proberen. Ik stuur je een PM.

Anoniem: 283584

FF1987 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 07:40:
Weet iemand van jullie hoe ik het volgende probleem zo snel mogelijk kan oplossen?

Vanmorgen is mijn laptop vastgelopen en heb ik op de uit knop gedrukt en dat heeft Windows schijnbaar beschadigd. Nu krijg ik namelijk de volgende error: UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME. Dus ik denk dat de register of andere Windows bestanden beschadigd zijn door de uit knop ingrdukt te houden voor een aanta sec.

Maar omdat ik in het buitenland (Australia) zit heb ik niks bij de hand. Ik kan dus geen repair uitvoeren van Windows. Weet iemand toevallig hoe ik het beste en snelste op kan lossen? Het enige wat ik bij de hand heb is een USB stick en voor de rest niks. Kan ik een bootable USB stick maken met de rapair tool van Windows XP?
Kan het niet zo zijn , dat je AA1 naar de verkeerde partitie kijkt tijdens opstart ( dus de orginele recovery partitie ipv de windows boot)?
Misschien kan je dit veranderen via je bios je partitie selecteren ?
Tis maar een gedachte, misschien heb je er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Checkdisk heeft de probleem opgelost. :) Het schijnt dat mijn netbook in combi met deamon tools vast is gelopen en systeem overhoop heeft gegooid. Dus die heb ik er maar af gegooid om in de toekomst hetzelfde probleem te voorkomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Hmm ik zie hier dat er een sleeve bij me aa1 hoort:
http://www.itechnews.net/...unboxed-and-disassembled/
Vroeg me al af waar dat voor diende.
Maar goed ik heb er helemaal geen gekregen :? hebben ze dit in bepaalde versie's eruit gelaten of hebben ze dit gewoon vergeten in te pakken bij mijn aa1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
kadooosh schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 22:47:
Maar goed ik heb er helemaal geen gekregen :? hebben ze dit in bepaalde versie's eruit gelaten of hebben ze dit gewoon vergeten in te pakken bij mijn aa1.
Sommige apparaten worden zonder sleeve geleverd. Normaalgesproken zit er wel eentje bij. Je zou om eentje kunnen vragen, maar veel moeite zou ik er niet in steken omdat het ding van matige kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

:'( tjonge jonge.. mijn acer one gevallen! scherm kapot! bah... Ik zie er niks meer op behalve wat kristallen in shifted vorm.. jakkie! :'(

Hij doet het nog wel.. op externe LCD scherm zie ik hem wel opstarten.. maar daarna dan ziet windows xp maar een hoofdscherm .. mijn laptop scherm die kapot is!
Ja wat nu?
Heeft iemand windows xp en wilt me ff helepn met het "primary" maken van dat externe LCD scherm (XP SP3 engels)? Zou ik de toetscombo's moeten hebben om dat te moeten doen.. (en hopen dat het goed gaat)?
Ik zit al na te denken om hem te modden en hem in een kast te verwerken of zo...
Weet iemand waar de grafische connector zit van het laptop schermpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:24

MsG

Forumzwerver

Als ik zo kijk naar dit plaatje: http://www.pcpro.co.uk/bl...acer-aspire-one-hinge.jpg

Moet je FN + F5 of FN + F6 of FN + F7 doen.

Edit: dit plaatje is beter: http://www.pcpro.co.uk/bl...r-aspire-one-keyboard.jpg

Ik weet bijna zeker dat het dan FN + F5 is. FN + F6 zou het ook kunnen zijn, al weet ik niet precies wat die exact doet.

[ Voor 42% gewijzigd door MsG op 28-12-2008 10:25 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

MsG schreef op zondag 28 december 2008 @ 10:24:
Als ik zo kijk naar dit plaatje: http://www.pcpro.co.uk/bl...acer-aspire-one-hinge.jpg

Moet je FN + F5 of FN + F6 of FN + F7 doen.

Edit: dit plaatje is beter: http://www.pcpro.co.uk/bl...r-aspire-one-keyboard.jpg

Ik weet bijna zeker dat het dan FN + F5 is. FN + F6 zou het ook kunnen zijn, al weet ik niet precies wat die exact doet.
ja dat probeer ik ook steeds.. maar dan gaat de laptopscherm bij mij op zwart. En niks op externe LCD.
Nee ik heb het een weekje nog toevallig de LCD aangesloten .. maar alleen via de desktop instellingen kon ik er bij komen eerst vinkje "extend my desktop" en toen pas met "make primary"of zoiets.. iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277481

fn+F6 schakelt de BACKLIGHT uit (het lichtje van schermpje en niet volledig het scherm want als je goedkijkt kun je nog je vensters zien enzoverder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Anoniem: 277481 schreef op zondag 28 december 2008 @ 17:40:
fn+F6 schakelt de BACKLIGHT uit (het lichtje van schermpje en niet volledig het scherm want als je goedkijkt kun je nog je vensters zien enzoverder)
dat kan wel.. maar mijn externe lcd doet nog steeds niks.. nada.
Ik probeer nu met windows 2003 naast mijn zij (ik type nu op een vista apparaat) de toetsen combo's zo goed te krijgen dat mijn externe monitor weer aanspringt bij mijn aspire one (XP SP3 EN).. maar nog steeds gen succes. Is er niet een handiger tooltje die je "blind" kan runnen zodat mijn externe scherm aanspringt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-07 11:22
met de gebruikelijke vga driver: Intel Graphics Media Accelerator Driver for mobile (ik heb vga intel v.6.14.10.4926) kun je ook standaard je acer instellen dat hij 2 monitors gebruikt. (bij Display Devices, en dan Multiple Display).

Als je dit op de een of andere manier zo kunt instellen, zou het moeten lukken, ik weet/begrijp niet wat je bedoelt met die windows 2003 naast je zij en of je ook daadwerkelijk ín de XP van de Acer kunt komen, (remote desktop?).
succes i.i.g. :)

[ Voor 7% gewijzigd door dribibu op 29-12-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

remote desktop zou kunnen werken... maar de lcd is kapot en ik kan dus niks installeren.. tenzij dat op een of ander manier blind kan.
Ik wilde dus toetsencombinaties ingeven zodat ik dus de externe monitor aan de praat kreeg. Die toetsen combinatie voor verschillende windows is verschillend... en ik werk met verschillende smaken windows.. zodat ik zelf niet de toetsencombinaties kan uitproberen .. windows 2003 (die ik hier heb) lijkt nog het meest op die van XP.... maar dat is dus niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik weet niet of je windows firewall aan hebt staan. Zo niet, dan kun je dameware remote control gebruiken, de installatie kun je namelijk pushen naar de acer. (Mits je natuurlijk de username - password combinatie hebt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
kiddyl schreef op zondag 21 december 2008 @ 18:31:
Probeer het volgende programma voor fan control.

http://nodadev.wordpress.com/2008/10/30/a1ctl-04-released/

I ben er meer tevreden mee dan AA1fancontrol. Je kan er nog meer dingen mee instellen ook.
Bij mij gaat de fan flippen en constant uit - full speed - uit draaien. AA1 werkt een stuk beter. Als dit programma zou werken zou het alleen handig zijn om op lage speed te beginnen met draaien.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
henkleerssen schreef op maandag 29 december 2008 @ 12:51:
remote desktop zou kunnen werken... maar de lcd is kapot en ik kan dus niks installeren.. tenzij dat op een of ander manier blind kan.
Ik wilde dus toetsencombinaties ingeven zodat ik dus de externe monitor aan de praat kreeg. Die toetsen combinatie voor verschillende windows is verschillend... en ik werk met verschillende smaken windows.. zodat ik zelf niet de toetsencombinaties kan uitproberen .. windows 2003 (die ik hier heb) lijkt nog het meest op die van XP.... maar dat is dus niet gelukt.
ok ik begrijp nu wat je bedoelt.
Ik heb ff een oude monitor van boven opgehaald en aangesloten, de toetsencombinatie die je zou verwachten werkt bij mij (ook) niet: en dat is Fn + F5 (ik heb een tinyXP geinstalleerd, maar ik denk niet dat dat uitmaakt).

Wat wél werkt, is een toetsencombinatie die hoort bij de Intel Grafische driver (zie mijn vorige berichtje) dus hopenlijk had je die al geinstalleerd. |:(
De toetsencombinatie die wél werkt is dan: Ctrl + Alt + F1 (scherm van laptop gaat uit en externe monitor gaat aan, omgekeerd: Ctrl + Alt + F3)
Hopelijk werkt het bij jouw acer ook... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

dribibu schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:27:
[...]

ok ik begrijp nu wat je bedoelt.
Ik heb ff een oude monitor van boven opgehaald en aangesloten, de toetsencombinatie die je zou verwachten werkt bij mij (ook) niet: en dat is Fn + F5 (ik heb een tinyXP geinstalleerd, maar ik denk niet dat dat uitmaakt).

Wat wél werkt, is een toetsencombinatie die hoort bij de Intel Grafische driver (zie mijn vorige berichtje) dus hopenlijk had je die al geinstalleerd. |:(
De toetsencombinatie die wél werkt is dan: Ctrl + Alt + F1 (scherm van laptop gaat uit en externe monitor gaat aan, omgekeerd: Ctrl + Alt + F3)
Hopelijk werkt het bij jouw acer ook... :)
ja en die had ik al geïnstalleerd .. het werkt!! dribibu you are my hero of the day! *O* thnx! d:)b
Maakt mijn latopje toch nog bruikbaar.. Jammer dat het niet meer portable is zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
mooi, gelukkig had je die intel driver ook al !

en graag gedaan hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:35
Heb de aspire one nu een paar weken. Moet zeggen leuk dingetje maar 2 nadelen:

1: Wifi werkt niet 100%, valt vaker weg enz.
2: Ik moet altijd 2 keer op de rechtermuis klikken voordat ie em pakt :S heel wazig.

Heb trouwens ook nog een vraagje, ik wil naast XP OSX erop zetten. Ik heb de handleiding doorgelezen en dat moet wel lukken. Maar kan ik gewoon met partition magic 30 Gb van de HD afhalen en die apart zetten en daar OSX opzetten. En heb ik dan direct een dualboot, of moet ik dit handmatig instellen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269748

Waar vind ik de prullenbak van linpus? Ik heb een groot aantal foto's van een sd kaart verwijderd. Hierbij kreeg ik de melding dat de foto's naar de prullenbak werden verplaatst. De vrije schrijfruimte nam dan ook af. Ik zou de prullenbak dan ook graag leeg willen maken maar kan hem nergens vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269748

Anoniem: 269748 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:24:
Waar vind ik de prullenbak van linpus? Ik heb een groot aantal foto's van een sd kaart verwijderd. Hierbij kreeg ik de melding dat de foto's naar de prullenbak werden verplaatst. De vrije schrijfruimte nam dan ook af. Ik zou de prullenbak dan ook graag leeg willen maken maar kan hem nergens vinden!
Gevonden!
Onder de knop "ga" in het menu van bestandsbeheer vond ik de knop "prullenbak"

trash:///
Blijkt de locatie te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Als iemand nog een hoesje zoekt hebben ze op dx een goedkoop en goed hoesje:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15379
Ruikt alleen een beetje chemisch ;) maar past voor de rest perfect(6cell past ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 12:33

wim klei

kleuterschool doorlopen

henkleerssen schreef op zondag 28 december 2008 @ 09:22:
:'( tjonge jonge.. mijn acer one gevallen! scherm kapot! bah... Ik zie er niks meer op behalve wat kristallen in shifted vorm.. jakkie! :'(
probeer hier eens die vent schijnt alle onderdelen te kunnen leveren >:)
http://www.aspireoneuser....viewtopic.php?f=20&t=3926

found a person who is an authorized Acer parts distributor that is willing to work with the One Community to get OEM parts for our netbooks. His name is Kevin and he works with sourceIT.

First, go to http://dustin.howett.net/AspireOne_Service_Guide.pdf and download the Technical Service Manual. (Thanks KiNG for buying the manual and hosting it for us!! One forum member DHowett has agreed to host the PDF. Thanks!)

In the manual, you will find the part numbers and descriptions for EVERY PART USED IN THE ONE!! The list begins on page 116.

TO ORDER PARTS:
email Kevin at sales@sourceits.com and tell him what you want. He will put the part on the website at http://sourceits.com/NeedParts.html where you can use PayPal to get the part.
If you don't know exactly what part you need, you can give him your SN and he can see exactly which parts are in your specific One.

[ Voor 63% gewijzigd door wim klei op 31-12-2008 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

wim klei schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:08:
[...]

probeer hier eens die vent schijnt alle onderdelen te kunnen leveren >:)
http://www.aspireoneuser....viewtopic.php?f=20&t=3926

found a person who is an authorized Acer parts distributor that is willing to work with the One Community to get OEM parts for our netbooks. His name is Kevin and he works with sourceIT.

First, go to http://dustin.howett.net/AspireOne_Service_Guide.pdf and download the Technical Service Manual. (Thanks KiNG for buying the manual and hosting it for us!! One forum member DHowett has agreed to host the PDF. Thanks!)

In the manual, you will find the part numbers and descriptions for EVERY PART USED IN THE ONE!! The list begins on page 116.

TO ORDER PARTS:
email Kevin at sales@sourceits.com and tell him what you want. He will put the part on the website at http://sourceits.com/NeedParts.html where you can use PayPal to get the part.
If you don't know exactly what part you need, you can give him your SN and he can see exactly which parts are in your specific One.
Wow! hier heb ik wat aan! bedankt!
Ik hoop niet dat het een en ander te duur is... kan ik net zo goed een nieuwe kopen.
edit:mmm..
LED LCD CMO 8.9 WSVGA Glare 180nit 16ms "
Part No: LK.0890D.001 USD $175.98..
goedkoper dan een nieuwe , maar nog steeds niet echt goedkoop.. moet er nog eens over nadenken

edit 2: + $71 verzendkosten.. holy cow.. das niet weinig. met huidige wisselkoers 178 euro... wat geld erbij en je hebt een geheel nieuwe AAO..

[ Voor 10% gewijzigd door henkleerssen op 31-12-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MigGroningen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-01 20:26
kadooosh schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 22:47:
Ik dacht 'm er ook bij te krijgen, miste 'm bij aankoop en vroeg ernaar in de winkel. Die keken me aan alsof ze water zagen branden, hadden er bij geen een een sleeve aangetroffen. Dus gaan we er zelf maar een maken.

Dank Kadoosh voor de link naar het goedkope en passende alternatieve hoesje.

[ Voor 5% gewijzigd door MigGroningen op 01-01-2009 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei

wim klei

kleuterschool doorlopen

henkleerssen schreef op woensdag 31 december 2008 @ 16:40:
[...]

edit 2: + $71 verzendkosten.. holy cow.. das niet weinig. met huidige wisselkoers 178 euro... wat geld erbij en je hebt een geheel nieuwe AAO..
valt me nog mee 8)7
zie dit eens |:(
http://componenten.centra...k.0890d.001/lcd-paneltft/

ps.
wa verzekering??? kat op tafel en duwt hem(one) eraf 8)
update hier nog 1 adresje en aanzienlijk goedkoper
http://cgi.ebay.nl/ACER-A...Q_trksidZp1713.m153.l1262

[ Voor 26% gewijzigd door wim klei op 31-12-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244914

Beste mensen,

Ik heb veel van dit topic gelezen maar ik blijf met een vraag zitten.
Omdat ik voor werk helaas veel in hotels zit wil ik graag de aspire one gebruiken voor internet en vooral ook msn.
Nu lees ik steeds dat mensen problemen hebben met msn werkend krijgen.

Mijn vraag is dan ook hoe werkt msn op de aspire A150-B met windows xp?
Ga ik hier veel problemen mee krijgen of gelden deze problemen alleen maar voor de linux versies ?

Bijvoorbaat dank

G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-07 10:23
Anoniem: 244914 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:57:
Beste mensen,

Ik heb veel van dit topic gelezen maar ik blijf met een vraag zitten.
Omdat ik voor werk helaas veel in hotels zit wil ik graag de aspire one gebruiken voor internet en vooral ook msn.
Nu lees ik steeds dat mensen problemen hebben met msn werkend krijgen.

Mijn vraag is dan ook hoe werkt msn op de aspire A150-B met windows xp?
Ga ik hier veel problemen mee krijgen of gelden deze problemen alleen maar voor de linux versies ?

Bijvoorbaat dank

G.
ik weet niks van problemen maar wat ik je in ieder geval met zekerheid vertellen dat msn op de windows xp versie gewoon zonder problemen werkt (spreek uit ervaring)

@all gelukkig nieuw jaar! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MigGroningen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-01 20:26
kadooosh schreef op woensdag 17 december 2008 @ 16:05:
Maakt het veel uit wat voor geheugen ik neem van deze lijst:
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc.
Moet het minimaal PC2-5300 zijn ofzo?

Ik las ergens dat er een snelle en langzame sdd versie is, iemand enig idee hoe ik kan zien welke ik heb.. kan het niet meer terug vinden op google.
Kadoosh: Ik heb in mijn review van mijn 110 gelinkt naar de twee titels van de twee SSD's, die je via een bezoekje aan je BIOS kunt nakijken:

1. Intel SSD (SSDPAM0008G1EA): 23 MB/sec Read / 5 MB/sec Write
2. Samsung SSD (P-SSD 1800): 30-35 MB/sec Read / 13 MB/sec Write

Heeft iemand al gereageerd op je vraag over welk type geheugen je moet nemen als je er 1Gb bij wilt pluggen? Ik had dezelfde vraag namelijk en heb nog geen antwoord kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
@MigGroningen

okay bedankt, heb ik dus de langzame ssd

hier is een lijstje met geschikt geheugen...(stond ook wel ergens in deze threat)

http://www.aspireoneuser..../viewtopic.php?f=4&t=2869

en hier een (duitse) uitleg (er zijn ook wel filmpjes van)

http://vps8324694103.serv...aaowiki/howto:ram_upgrade

[ Voor 8% gewijzigd door dribibu op 01-01-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

wim klei schreef op woensdag 31 december 2008 @ 19:21:
[...]

valt me nog mee 8)7
zie dit eens |:(
http://componenten.centra...k.0890d.001/lcd-paneltft/

ps.
wa verzekering??? kat op tafel en duwt hem(one) eraf 8)
update hier nog 1 adresje en aanzienlijk goedkoper
http://cgi.ebay.nl/ACER-A...Q_trksidZp1713.m153.l1262
heee .. goed man.. Hoe kwam je daar in een keer op?
Ben nog even verder aan het kijken op ebay.. kom ik deze tegen:
http://cgi.ebay.nl/NEW-SC...0.m14&_trkparms=72%3A1399|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
weet niet zeker of deze ook gaat passen.. ze zeggen van wel.. maar geen handleiding erbij van het te doen.. schept toch wat minder vertrouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei

wim klei

kleuterschool doorlopen

Call our TECHNICAL SUPPORT team: 01473 211265 to check if this is the panel you need
FREE fitting service call for details
Why not ask for our FREE step by step installation guide
ALL listings are held IN STOCK in our UK warehouse
Order before 4PM for SAME DAY despatch
FULL 90 Day warranty
OUT of HOURS support line 07501726127

er is wel een beschrijving die je gratis kan krijgen
en ff mailen / bellen weet je het zeker dat het past ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

wim klei schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 09:23:
Call our TECHNICAL SUPPORT team: 01473 211265 to check if this is the panel you need
FREE fitting service call for details
Why not ask for our FREE step by step installation guide
ALL listings are held IN STOCK in our UK warehouse
Order before 4PM for SAME DAY despatch
FULL 90 Day warranty
OUT of HOURS support line 07501726127

er is wel een beschrijving die je gratis kan krijgen
en ff mailen / bellen weet je het zeker dat het past ;)
lezen is een kunst.. :o
In je enthousiasme lees je wel eens over dingen heen.. ook over de koeieletters (of juist over die koeieletters?) ;) thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-06 22:22
MigGroningen schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 18:03:
[...]

Kadoosh: Ik heb in mijn review van mijn 110 gelinkt naar de twee titels van de twee SSD's, die je via een bezoekje aan je BIOS kunt nakijken:

1. Intel SSD (SSDPAM0008G1EA): 23 MB/sec Read / 5 MB/sec Write
2. Samsung SSD (P-SSD 1800): 30-35 MB/sec Read / 13 MB/sec Write

Heeft iemand al gereageerd op je vraag over welk type geheugen je moet nemen als je er 1Gb bij wilt pluggen? Ik had dezelfde vraag namelijk en heb nog geen antwoord kunnen vinden.
Er is nog een model van de Intel SSD, SSDPAM0008G1 (zonder EA toevoeging): 35 MB/sec Read, 10 MB/sec Write;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
In die review is dit wel een van de betere tips voor de XP users.
http://www.aspireoneuser....ilit=two+finger+scrolling
Scrollen met 2 vingers werkt perfect.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
miranon schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:08:
[...]

Er is nog een model van de Intel SSD, SSDPAM0008G1 (zonder EA toevoeging): 35 MB/sec Read, 10 MB/sec Write;
Yay die heb ik :), die andere van intel is wel errug langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
kadooosh schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:02:
[...]

Yay die heb ik :), die andere van intel is wel errug langzaam.
ruilen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:17
Zijn de specs van de A110 toevallig dit jaar geüpdate of stond het 512MB/8GB model altijd al niet op de NL Acer site?
Aspire One-A110-Ab - BLUE
Linpus™ Linux® Lite version , Intel® Atom™ processor N270 (1.6GHz/FSB: 533MHz/512KB L2 cache), 8.9" TFT WSVGA CrystalBrite LED, 1GB (2x 512MB) DDR II RAM on board, 16GB NAND Flash HDD, SD™ Card expansion, 3-cell Li-ion, 10/100Mbit LAN & Wireless LAN 802.11b/g, 5-in-1 card reader, CrystalEye, Open Office, Sapphire Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Vandaag mijn Aspire 150 binnengekregen, maar helaas zitten er 3 dode pixels in het scherm! Waarvan er eentje echt middenin het scherm. Aangezien ik hem heb besteld om voornamelijk als Image Tank te gebruiken voor mijn Canon Eos dSLR, is dit voor mij echt een ramp. Ik heb hem besteld bij modern.nl en heb ze al een mailtje gestuurd of ik hem om mag ruilen. Ik hoop dan ook echt dat dat mogelijk is. Meer mensen last van dode pixels? (of eigen hot pixels, 2 blauwe en 1 rode)

edit: Niet normaal meer! Vanmorgen gebeld door Modern.nl en ze boden hun excuses aan voor het ongemak. Ze wilden weten wanneer ze de acer konden omruilen aan de deur! Dan betaal je misschien wel 2 tientjes meer dan bij een ander, maar wat een goede service! Er zijn dus toch nog bedrijven die het kunnen! Chapeau!

Al geeft het me wel een minder goed gevoel bij de volgende acer, wie zegt dat die ook niet vol zit met dode pixels. Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie exemplaren.

[ Voor 33% gewijzigd door HellBeast op 03-01-2009 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:24

MsG

Forumzwerver

Als ze moeilijk deden had je altijd nog de wet kopen op afstand kunnen benutten :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-07 23:04
HellBeast schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 00:36:
Vandaag mijn Aspire 150 binnengekregen, maar helaas zitten er 3 dode pixels in het scherm! Waarvan er eentje echt middenin het scherm. Aangezien ik hem heb besteld om voornamelijk als Image Tank te gebruiken voor mijn Canon Eos dSLR, is dit voor mij echt een ramp. Ik heb hem besteld bij modern.nl en heb ze al een mailtje gestuurd of ik hem om mag ruilen. Ik hoop dan ook echt dat dat mogelijk is. Meer mensen last van dode pixels? (of eigen hot pixels, 2 blauwe en 1 rode)

edit: Niet normaal meer! Vanmorgen gebeld door Modern.nl en ze boden hun excuses aan voor het ongemak. Ze wilden weten wanneer ze de acer konden omruilen aan de deur! Dan betaal je misschien wel 2 tientjes meer dan bij een ander, maar wat een goede service! Er zijn dus toch nog bedrijven die het kunnen! Chapeau!

Al geeft het me wel een minder goed gevoel bij de volgende acer, wie zegt dat die ook niet vol zit met dode pixels. Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie exemplaren.
verwacht mijne volgende week ergens pas. Maar Modern.nl heeft een hele goede klantenservice.
Wel al een neopreen hoesje van dx laten komen. Nu alleen nog een grotere accu. Alleen de goedkoopste 6600MaH heeft enkele negatieve reviews op ebay :(

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
VulcanRaven schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:01:
Heb de aspire one nu een paar weken. Moet zeggen leuk dingetje maar 2 nadelen:

1: Wifi werkt niet 100%, valt vaker weg enz.
2: Ik moet altijd 2 keer op de rechtermuis klikken voordat ie em pakt :S heel wazig.

Heb trouwens ook nog een vraagje, ik wil naast XP OSX erop zetten. Ik heb de handleiding doorgelezen en dat moet wel lukken. Maar kan ik gewoon met partition magic 30 Gb van de HD afhalen en die apart zetten en daar OSX opzetten. En heb ik dan direct een dualboot, of moet ik dit handmatig instellen oid?
Dat van die Wifi heb ik me groen/geel/rood aan geërgerd. Dit bleek achteraf met een bios-update verholpen te zijn (en eventueel in instelling in de drivers). Sindsdien heeft Wifi nooit meer gefaald bij mij.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdemYegin
hoe kan ik de helderheid van mn scherm verhogen? in de accustand is ie nogal donker en als ik em aansluit is ie gelijk een stuk helderder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Sir Fuxalot schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 15:50:
hoe kan ik de helderheid van mn scherm verhogen? in de accustand is ie nogal donker en als ik em aansluit is ie gelijk een stuk helderder
Fn ingedrukt houden en dan pijltje naar rechts of pijltje naar links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdemYegin
HellBeast schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 16:13:
[...]

Fn ingedrukt houden en dan pijltje naar rechts of pijltje naar links.
thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Gisae schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:48:
[...]

In die review is dit wel een van de betere tips voor de XP users.
http://www.aspireoneuser....ilit=two+finger+scrolling
Scrollen met 2 vingers werkt perfect.
also note that disabling the pinch feature in the synaptics dialog is crucial since it interferes with the two finger scroll.
Hmm hoe doe je dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285843

Heb vandaag de mijne gekocht, alles werkt perfect . Maaarrrrr ... graag zou ik ook kunnen opstarten in de Smartstart Desktop en nu start hij automatisch op in XP. Hoe kan ik :
1/ de Smartstart desktop bekijken ? ( ik heb hem zelfs nog niet gezien :-( )
2/ eventueel switchen tussen beide ( als ik, de ene al vind )

Thnx guys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Woensdag wordt mijn Acer one 150 omgeruild, dus ik moest iets vinden zodat ik een image teruggezet kon krijgen. Ik heb zelf geen externe CD/DVD-rom speler, dus ik heb gekeken naar een andere oplossing.

Ik heb via een handige handleiding het voor elkaar gekregen om mijn 2GB USB stick te laten booten met de Acronis True Image Echo server boot agent. Uiteraard eerst een image gemaakt en die op mijn vaste PC gezet. Nu kan ik via de USB stick booten en op die manier vanaf de management console mijn image pushen naar de bootagent van Acronis. Werkt perfect. Nu kan ik op mijn gemak dus allerlei software installeren en dan dinsdagavond even een laatste backup maken en die weer overzetten naar mijn nieuwe Acer 150.

Hier vind je een handleiding hoe je een USB bootable Acronis Agent kunt maken: http://www.purviancecs.com/acronis.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
kadooosh schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 17:43:
[...]

also note that disabling the pinch feature in the synaptics dialog is crucial since it interferes with the two finger scroll.
Hmm hoe doe je dit precies?
Bij de muis instellingen heb je als je de synaptics software op je aao hebt staan een appart tabblad voor je touchpad. Daar op instellingen drukken en dan kan je je touchpad instellen. Een van de opties daarin heet "pinch".

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/01/03/1231019597-60.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Gisae op 03-01-2009 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Gisae schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 21:59:
[...]

Bij de muis instellingen heb je als je de synaptics software op je aao hebt staan een appart tabblad voor je touchpad. Daar op instellingen drukken en dan kan je je touchpad instellen. Een van de opties daarin heet "pinch".]
Ah thanks, dit werkt echt heerlijk :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Burner13 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 22:07:
Ik ben een van die rubber voetsteuntjes kwijt. Weet iemand of die apart te bestellen zijn? Want nu wiebelt ie zo als ie op een vlakke ondergrond staat. :(
Ik quote een bericht van een tijdje geleden :p Maar ik heb hetzelfede probleem. Ik kan natuurlijk nog een rubbertje er onder vandaan halen, maar dan krast ie zo. Het valt me overigens op dat ze er zeer makkelijk af gaan op bepaalde ondergronden. Even schuiven over de rand van het bad/houten tafel/leren bank. en er liggen weer een paar af. Misschien komt dit oo kwel doordat de lijm nu steeds slechter wordt. Maar weet iemand waar ze te krijgen zijn? En vervalt de garantie oo kals ik zelf wat rubber op maat maak en dat er in plak?

Met de search kon ik dit niet terugvinden. Mijn 150 met linux blijft nog wel een "hangen" bij het opstarten. Als hij uitgevallen is door een lege accu of ik hem gereset heb na een vastloper gebeurt erg vaak dat het blauwe scherm bij het opstarten er voor blijft. De harde schijf is dan druk bezig. Na een tijd start hij dan opnieuw op om weer in hetzelfde scherm te blijven hangen, bij de tweede keer dat hij zichzelf opnieuw opstart is het dan weer normaal. Ook loopt hij redelijk vaak vast bij het afsluiten. Als ik op de "aan" knop druk, waarna hij afsluit, gebeurt het nog wel eens dat hij met een wit/grijs scherm aan blijft staan. Alleen een reset helpt dan (soms gevolgd door hangen bij opstarten). Vervelend, omdat ik zo al een paar keer mijn accu leeggetrokken heb omdat ik direct het scherm dichtklap en dus neit doorheb dat de nettop aanblijft. :(

Zijn dit bugs/features in linpus? Of moet ik me zorgen gaan maken? (zodra ik een usb-->ide connector heb ga ik er overigens windows op zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helpt dit two-finger scrolling ook tegen het ongewild vergroten van de tekst in m'n webbrowser (CTRL-+)?
Hebben meer mensen hier last van. ik heb geen idee wat ik dan doe maar opeens is dan de tekst in de browser een paar pixels groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:09

Rmg

Anoniem: 91579 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:26:
Helpt dit two-finger scrolling ook tegen het ongewild vergroten van de tekst in m'n webbrowser (CTRL-+)?
Hebben meer mensen hier last van. ik heb geen idee wat ik dan doe maar opeens is dan de tekst in de browser een paar pixels groter.
Dan hou je ctrl denk ik perongeluk vast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:23
ikke4 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:57:
vrienden hebben nu de aspire one, en willen aan de gang met het hema fotoprogramma. dit programma werkt alleen op de resolutie 1024 bij 768. het programma start dus niet door...
heeft iemand hier een oplossing voor zonder een externe monitor aan te sluiten...
Toevallig loop ik tegen hetzelfde probleem aan, programma vereist een minimale resolutie van 1024*768 maar helaas ondersteunt de Acer Aspire One (XP) dat niet zelf. Is hier een tweak voor?

*** edit***

Thanks eelco_akker, het programma a1ctl maakt dit mogelijk. Top :)

[ Voor 13% gewijzigd door MarcyDarcy op 05-01-2009 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco_akker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-07 19:50
MarcyDarcy schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:49:
[...]

Toevallig loop ik tegen hetzelfde probleem aan, programma vereist een minimale resolutie van 1024*768 maar helaas ondersteunt de Acer Aspire One (XP) dat niet zelf. Is hier een tweak voor? :)
A1CTL kan je dit mee regelen (alleen onder XP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265602

Raz- schreef op maandag 05 januari 2009 @ 13:49:
[...]

Dan hou je ctrl denk ik perongeluk vast :+
Hoeft niet, dit heb ik ook! Hierboven staat iets dat je uit moet zetten, die pinch feature. Als je dat uit zet heb je er geen last meer van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
wcduck schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:06:
[...]

Dat van die Wifi heb ik me groen/geel/rood aan geërgerd. Dit bleek achteraf met een bios-update verholpen te zijn (en eventueel in instelling in de drivers). Sindsdien heeft Wifi nooit meer gefaald bij mij.
Welke bios en driver versie gebruik je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vernonius
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-06 09:30
Drak0z schreef op donderdag 18 december 2008 @ 01:37:
Hoi!

Om even op een eerdere reactie terug te komen die ik voorbij heb zien komen.. Ik heb afgelopen week een Packard Bell dot.NL/01, zoals het dingetje zo mooi volledig heet, opgehaald.
Bij de Dixons in Groningen gekocht. Ik kon ook geen ander type krijgen dan deze. Er zit een 160Gig HDD in, 1Gig ram en standaard met Windows XP Home edition geinstalleerd.
Ook hier zit een Atheros AR5BXB63 Wlan kaartje in.
Het grappige is, ik was op zoek naar support via de officiele PB site, maar daar stond nog helemaal niets over deze laptop. Biosversie -was- 3100nogwat. Ik heb daarna op de onderkant gekeken naar het modelnummer, en hierop gegoogled.
Het modelnummer is ZG5. Als het goed is (ik heb dit nog niet kunnen verifieren) is dit dus gewoon letterlijk een Acer One A110.
Ik heb hierna ook het besluit genomen om de proef op de som te nemen en de bios te flashen naar 3308, gedownload van Acer.nl
Dit is helemaal zonder problemen gegaan, en het draait nu nogsteeds allemaal :)
Enige wat me op viel, nu kom ik met F12 in het bootmenu, terwijl ik met de originele PB via F8 naar het bootmenu moest.
Ik durf niet te zeggen hoeveel cellen mijn accu heeft, wel heeft het een vermogen (?) van 2900mAh.

De PB bevalt mij dus prima, heb er ook al Ubuntu 8.10 op draaien (dualboot met XP, just in case), en met de wetenschap dat ik gewoon Acer support heb was dit voor mij zeker geen miskoop.

De laptop heeft mij overigens in totaal € 75,00 gekost, bij afsluiten van een nieuw telefoonabonnement.

Mochten jullie nog vragen hebben over de PB variant, ik zal zo vaak als ik kan op dit topic kijken en reageren :)

*edit: Overigens, ik lees in de startpost dat de Acer One een 10/100Mbit netwerkkaart heeft? Deze PB heeft een Realtek RTL8102E chipset, volgens mij is het dus een 10/100/1000 kaartje... Ik zal dit morgen verifieren, als ik in de buurt ben van mijn gigabit switch
Nu heb ik ook een Packard Bell DOT.NL/01 en dacht dat die hardwarematig identiek zou zijn aan de acer aspire one 150. Ik wilde XP professional installeren en ging er vanuit dat drivers geen probleem zouden zijn.... Ik heb alles werkend gekregen onder XP behalve het touchpad wat zeer irritant is. Officieel voor de DOT is er op de site van Packard Bell een driver voor de WLAN en Camera. Mijn ervaring is dat die camera niet nodig is aangezien (mijn) XP die herkent. voor audio, video en lan heb ik de drivers van de acer one 150 gebruikt maar daarvan werkt de touchpad driver niet van (Touchpad_Synaptics_v.11.1.4.zip). Packard Bell heeft online ook niks staan !

Wie heeft de juiste driver(s) voor me?Of weet WELKE driver(s) ik moet gebruiken voor het touchpad? Drak0z misschien?
Mail me op vernonius@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46724

Anoniem: 265602 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:23:
[...]

Hoeft niet, dit heb ik ook! Hierboven staat iets dat je uit moet zetten, die pinch feature. Als je dat uit zet heb je er geen last meer van!
Goddank, ik dacht al dat het aan mij lag 8)7 Kon niet vinden hoe het uit moest.
Ga het vanavond meteen uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha, ik voel me gelijk een stuk minder dom ;).
Vanavond even dat programmaatje installeren en die optie uitzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kes
  • Laatst online: 05-07 11:55
Misschien al eerder gevraagd maar kon het ff niet vinden:

Gebruik al een tijd naar volle tevredenheid de A110 met Linpus. Nu de vraag, zou graag willen connecten met m'n Windows machine via remote desktop. Via software-toevoegen zie ik wel rdesktop maar zie die vervolgens nergens terug. Kan me herinneren dat me dat onder Ubuntu wel eens is gelukt.

Iemand hier meer ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Hmm heb de laatste tijd dat me aa1 standby gaat maar dat ik hem niet meer aan krijg.. het "aanknopje" is dan ook gewoon groen inplaats van dat ie geel knippert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-07 09:32
3kes schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 18:50:
Misschien al eerder gevraagd maar kon het ff niet vinden:

Gebruik al een tijd naar volle tevredenheid de A110 met Linpus. Nu de vraag, zou graag willen connecten met m'n Windows machine via remote desktop. Via software-toevoegen zie ik wel rdesktop maar zie die vervolgens nergens terug. Kan me herinneren dat me dat onder Ubuntu wel eens is gelukt.

Iemand hier meer ervaring mee?
Ik gebruik daarvoor al een tijdje tightvnc, is nog gratis ook.
Zie http://www.tightvnc.com/
Enige nadeel is dat je de resolutie van je windows-pc omlaag moet gooien om niet te veel te moeten scrollen op je AA1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273166

Ik zit ook te kijken naar deze notebook en lijkt me erg leuk dingetje. Wil alleen niet al teveel geld uitgeven dus wilde hem op laptoplead.nl halen voor €200. Hier zit dan wel maar 8gb geheugen in en linux als besturingssysteem. Ik heb eigenlijk nooit met linux gewerkt en wil gewoon mijn windows XP erop zetten. Ik zie in het begin van dit topic dat dat niet helemaal soepel werkte. Is dit inmiddels al verbeterd? Of moet ik persé de duurdere versie kopen als ik WinXP wil draaien? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Anoniem: 273166 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:49:
Ik zit ook te kijken naar deze notebook en lijkt me erg leuk dingetje. Wil alleen niet al teveel geld uitgeven dus wilde hem op laptoplead.nl halen voor €200. Hier zit dan wel maar 8gb geheugen in en linux als besturingssysteem. Ik heb eigenlijk nooit met linux gewerkt en wil gewoon mijn windows XP erop zetten. Ik zie in het begin van dit topic dat dat niet helemaal soepel werkte. Is dit inmiddels al verbeterd? Of moet ik persé de duurdere versie kopen als ik WinXP wil draaien? Alvast bedankt.
Een goede werkbare versie is Ron's TinyXP for Aspire One, hiermee kun je ook op de 8Gb versie gewoon windows xp draaien.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273166

Famoso schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:56:
[...]

Een goede werkbare versie is Ron's TinyXP for Aspire One, hiermee kun je ook op de 8Gb versie gewoon windows xp draaien.
Super, bedankt voor je snelle reactie. Ga ik hem maar eens bestellen =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
kadooosh schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 23:52:
Hmm heb de laatste tijd dat me aa1 standby gaat maar dat ik hem niet meer aan krijg.. het "aanknopje" is dan ook gewoon groen inplaats van dat ie geel knippert.
Bios up to date ?

(mijne is nog steeds niet binnen gisteren niet thuis vandaag op werk van me pa af laten leveren wederom net niet aanwezig. Morgen 3e kans.)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Famoso schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:56:
[...]

Idd ik draai die en heb helemaal geen problemen... behalve dan dat standby probleem.

Ik heb de laatste bios ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Nou de mijne is eindelijk binnen. Wel ff wennen aan het kleine keyboard. Ik heb de blauwe maar nu zit er in de lak 2 stofpuntjes en een deukje. Ook is de rechter knop naast het touchpad dieper gelegen als de linker. Twijfel of ik er moeilijk over zal gaan doen. Mail het iig wel ff door.

Verder valt de snelheid me tot nu toe niet tegen. Straks eens ff kijken of OSX erop te installeren is zonder cd-rom anders eerst ubuntu er naast flikkeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

harley schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 19:30:
Verder valt de snelheid me tot nu toe niet tegen. Straks eens ff kijken of OSX erop te installeren is zonder cd-rom anders eerst ubuntu er naast flikkeren :)
Ubuntu gaat in elk geval prima op mijn AA1. Draait als een tierelier. :-)

Wel installeren met tijdelijk bedraad internet, en deze handleiding volgen om de draadloze Atheros chipset aan de praat te krijgen:
http://sites.google.com/site/computertip/atheros

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Was het al bekend dat het touchpad Multi touch is ?

Als ik met twee vingers uit elkaar schuif op het touchpad dan vergroot of verkleint hij de letters in Google Chrome net als op mijn iphone !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Heb zojuist Windows 7 Beta 1 geinstalleerd met een officiele key en alles is in 1 keer goed gegaan. Ik heb nu een Quad boot van Vista, Windows 7, Mac OSX en Fedora 10 (al denk ik Ubuntu te willen installeren) Ook heb ik nog BackTrack3 op een bootable USB stick.

Windows 7 werkt goed, maar update je BIOS naar 3309 voor de beste compatibiliteit. Alle drivers worden geïnstalleerd. Je kan de card reader drivers installeren om 'other devices' te installeren, maar zonder werken ze ook goed. Ik had al een eerdere build gebruikt, maar Beta 1 is zeer goed. Zeker aan te raden. Sowieso had ik al de voorkeur voor Vista boven XP, maar Windows 7 wordt het OS voor de AA1 voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
In welke volgorde heb je alles geinstalleerd en welke bootmanager gebruik je dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik heb alles in de volgende volgorde geïnstalleerd: Vista, OSX, Fedora, Windows 7. Bootmanager is de standaard Vista bootmanager. Kies ik voor OSX dan krijg ik een andere en voor Fedora heb ik gebruik gemaakt van GRUB en die toegevoegd aan de Vista bootmanager.

Op internet staan voldoende simpele tutorials hoe je alles werkend maakt. Het maakt op zich niet uit in welke orde je alles installeert. Je kan alles aanpassen op het einde. Je kan ook gebruik maken van een utility met de naam EasyBCD als je er niet helemaal uitkomt.

Ik had eerst 2 partities en daarna partities gesplits/aangepast om meer OS' te intstalleren. Nu heb ik 5 partities op de 120GB schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286671

Famoso schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:02:
Ene Ron heeft een eigen geoptimaliseerde versie van tinyXP gemaakt voor het basismodel van de AAO met (trage) 8GB SSD en 512MB. Ik weet niet hoe hij het heeft gedaan, (EWF wordt niet gebruikt) maar deze versie van XP draait perfect. Wat mij betreft een geweldig initiatief, ik had eigenlijk niet gedacht dat Windows ooit nog op de trage SSD van de AAO zou kunnen draaien.

Alle hardware wordt ondersteund, booten gebeurt in iets meer dan een halve minuut, programma's als Firefox ed. starten supersnel en, niet geheel onbelangrijk, de batterijduur is beter dan met Linpus. Hoewel ik het leuk vond om met Linpus te experimenteren als totale linux-noob geniet Windows toch mij voorkeur omdat het allemaal toch net even iets makkelijker werkt.

Linken naar deze versie van XP is uiteraard illegaal, als je hem wilt zult je dus zelf goed moeten zoeken.
Ik heb Ron's TinyXp versie getracht op mijn aspire one te zetten, maar de volgens de instructie aangemaakte USB stick wordt niet als bootable herkend, zodat er bij het indrukken van f12 of f2 verder niets gebeurt.

Iemand daar ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
kiddyl schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:16:
Ik heb alles in de volgende volgorde geïnstalleerd: Vista, OSX, Fedora, Windows 7. Bootmanager is de standaard Vista bootmanager. Kies ik voor OSX dan krijg ik een andere en voor Fedora heb ik gebruik gemaakt van GRUB en die toegevoegd aan de Vista bootmanager.

Op internet staan voldoende simpele tutorials hoe je alles werkend maakt. Het maakt op zich niet uit in welke orde je alles installeert. Je kan alles aanpassen op het einde. Je kan ook gebruik maken van een utility met de naam EasyBCD als je er niet helemaal uitkomt.

Ik had eerst 2 partities en daarna partities gesplits/aangepast om meer OS' te intstalleren. Nu heb ik 5 partities op de 120GB schijf.
Heb je OSX en windows 7 vanaf cd geinstalleerd of een mogelijkheid om die als iso van een usb stick te booten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
harley schreef op zondag 11 januari 2009 @ 23:11:
[...]

Heb je OSX en windows 7 vanaf cd geinstalleerd of een mogelijkheid om die als iso van een usb stick te booten ?
alstu, op dezelfde manier als dat met vista kon.

Ik moet zeggen dat windows 7 erg soepel draait, alleen zit er een glitch in alle aero animaties. Iedere keer hapert hij even,de animaties bij het sluiten en vergroten en verkleinen gaan dus niet vloeiend. De video drivers zijn wel geinstalleerd want video afspelen gaat prima, schermpjes verslepen gaat ook zonder haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273226

Zo gaat het nog makkelijker!!

1) Insert your memory stick (4-8gb preferrably)
2) Format the memory stick to NTFS (use quick format, since we are lazy and dont bother with chkdisk)
3) Copy the VLite vista on to the memory stick
4) Press [windowsbutton] + [r] , so the run dialog opens. Enter "CMD" and press [enter] (no quotes around CMD of course!).
5) Now that you are in the command window, go to the memory stick.. Type f: , where f is your memorystick (you have to check this in "My Computer").
6) Enter the "boot" folder by typing "cd boot" [enter]
7) let's make a bootsector Type "bootsect /nt60 f:" [enter] << IT'S VERY IMPORTANT THAT YOU DO THIS ON THE MEMORYSTICK AND NOT A WRONG DRIVE!

Vervolgens de usb stick in je aao en opstarten vanaf usb...
Deze beschrijving is voor Vista of Seven

*edit* BRON: http://www.aspireoneuser....viewtopic.php?f=38&t=4404

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 273226 op 12-01-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Inmiddels heb ik een touchscreen en 2e batterij (originele acer 6cell) bestelt!
hopen dat ik niet bij moet betalen bij de douane...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:52

SkyStreaker

Move on up!

Jongens, ik heb er nu ook een voor mijn vriendin. Nu wil ik graag haar msn messenger account erop zetten. Het programmaatje echter zegt dat de server het protocol niet ondersteund... Wat is er hier aan de hand, ben al bezig met updates.

En weet iemand een site voor leuke spelletjes op dit ding?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei

wim klei

kleuterschool doorlopen

Jazzle schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 08:26:
Inmiddels heb ik een touchscreen en 2e batterij (originele acer 6cell) bestelt!
hopen dat ik niet bij moet betalen bij de douane...
touchscreen ook gehad(waardeloos) en naheffing van 24€
screen past net in de behuizing maar wanneer je de schroeven iets te "hard" aandraait staat er teveel druk op en wil hij niet kalibreren iets losser wil beter maar gaf een lekijk uiterlijk ivm kieren van deksel.
is eigenlijk ook geen touch maar een drukgevoelig voorzetscherm en dus dikker dan "orginele"touchscreens
daarom past het ook maar zozo in de deksel.
duur geintje voor totaal incl. btw en naheffing 120€ :o
via MP snel weer verkocht 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
wim klei schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:35:
[...]

touchscreen ook gehad(waardeloos) en naheffing van 24€
screen past net in de behuizing maar wanneer je de schroeven iets te "hard" aandraait staat er teveel druk op en wil hij niet kalibreren iets losser wil beter maar gaf een lekijk uiterlijk ivm kieren van deksel.
is eigenlijk ook geen touch maar een drukgevoelig voorzetscherm en dus dikker dan "orginele"touchscreens
daarom past het ook maar zozo in de deksel.
duur geintje voor totaal incl. btw en naheffing 120€ :o
via MP snel weer verkocht 8) _/-\o_
Ik las juist veel positieve reacties, de rand om het scherm zou juist vrij flexibel zijn waardoor het niet zo hard drukt, in tegenstelling tot de EEE. Ik weet niet precies waar jij hem gekocht hebt, misschien dat het beter moet gaan met de rubber 'pads' die bij mijn touch screen kit zitten? (deze gaan tussen het touchscreen en de rand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Wat ik me afvraag... De Acer one is zo licht, als je op het scherm drukt, valt die niet te makkelijk naar achteren dan?

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic