[Ervaringen] Acer Aspire One - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste
Acties:
  • 279.007 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:00

Benjamin-

CrazyGunner#2385

ernst schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:02:
[...]-IE laat zich niet installeren
-en MSN ook niet.
Is dat eerste een probleem dan? :P
Ik weet niet precies hoe die dat met IE heeft gedaan, ik geef er zelf niet om, maar toen ik op emails drukte in MSN (die ik dus zonder enige problemen heb geinstalleerd - hier heb ik het echt over MSN Messenger en niet de standaard Windows Messenger), dan gebeurt er dus niets omdat MSN altijd IE gebruikt ook al heb je, zoals in mijn geval met Firefox, een andere browser als standaard.

Verder heb ik geen complicaties, mijn display gaat wel zonder problemen na 20 minuten uit, of beter gezegd weer aan wanneer ik iets doe, al kan dit misschien komen omdat ik echt een account heb gemaakt, want ik herinner me wel iets vaag dat iets niet goed werkte.
Wat ik wel als probleem heb, en ik weet niet ofdat het exclusief tot deze versie van Ron is, of in het algemeen met XP, maar ik zie nog steeds de Administrator account in het opstart scherm, ik dacht toch dat die weg zou gaan zodra er een administratief account op naam was gemaakt, niet zo belangrijk, maar ik zou het toch liever weg hebben.

Ik ben in ieder geval nog erg tevreden ermee, spellen zoals Quake 3 en Diablo 2 draaien er gewoon lekker op en dat zijn toch wel echt de klassiekers. (tenminste die er nu nog wel mooi uit zien, Wolfenstein 3D, of bijvoorbeeld Commodere 64 is mij iets te klassiek inmiddels, die zijn mooi voor mijn geheugen)

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag want ik snap er niets meer van..

Ik heb een externe CD/DVD-speler (Freecom FX-50) aangesloten op mijn Acer Aspire One 150-Bb 160Gb.
Ik wil graag een schone installatie van Windows XP Pro SP3 er op zetten.

Mijn bios versie is v3305 (de laatste), ik heb als eerste boot device de DVD-speler geselecteerd. In de BIOS wordt de DVD-speler ook herkent (_NEC DVD_RW ND-4570A).
Op het moment dat ik wil booten gebeurd er helemaal niets en uiteindelijk boot ie weer vanaf de harde schijf en niet vanaf de CD.

De CD boot wel in mijn andere computer (is dus wel bootable).
Ook heb ik met F12 geprobeerd een bootdevice aan te geven, dan herkent de bios ook de DVD-speler, maar er gebeurd dus niets (behalve dat je de CD gelezen hoort worden).
Is er iets wat nog aangepast moet worden ofzo?

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde bootable versie van Windows XP Pro geprobeerd in dezelfde externe DVD-speler op mijn desktop en vanaf mijn desktop werkt het prima.. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Snappie
het kan zijn dat je externe dvd lezer het niet duidelijk kan lezen (heb ik ook aan de hand gehad)
brand je XP PRO SP3 eens met een zo lage snelheid en probeer het zo nog eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je, heb 'm ook op 8x gebrand maar dat hielp ook niet.

Sterker nog..hij start nu helemaal niet meer op. Ik dacht, graag of niet dan laat ik de Home Edition er wel op staan maar dan haal ik wel de verborgen PQSERVICE partitie van Acer weg en deel ik de C: op in twee partities met Partition Magic.
Nu krijg ik de melding:
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
<windows-hoofdmap>\system32\hal.dll.
Installeer het bestand opnieuw.

AARRGHH!! Als dat ding nou gewoon boot, zoals elke normale computer hier.. (lees: het werkt op beide desktops en 1 HP laptop..)
Heeft er iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn xp home edition die erbij kwam heeft het nog geen 2 weken volgehouden waarop ik een xp pro sp3 "geleend" heb en goedkoop op internet een gebruikte externe dvd brander vond direct aangeschaft, ik heb VEEL dingens geprobeerd zoals eerder vermeld vista varianten en xp varianten en ik vind dat xp PRO sp3 toch nog het stabielst en snelst en best eruit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat is mooi maar mijn probleem is dus dat hij niet boot vanaf een externe CD/DVD-speler..
Als dat wel zou werken zou ik allang XP Pro er op hebben staan, maar nu start Windows dus helemaal niet meer op en weet ik niet hoe ik de installatie gerepareerd krijg (als hij niet boot vanaf CD..)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:26
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 17:52:
...
Nu krijg ik de melding:
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
<windows-hoofdmap>\system32\hal.dll.
...
Heb ik ook gehad; bij mij was er iets mis met boot.ini; dat was redelijk eenvoudig te fixen. Genoeg hierover te vinden op GoT. Even zoeken op hall.dll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ocmer schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 18:37:
[...]
Heb ik ook gehad; bij mij was er iets mis met boot.ini; dat was redelijk eenvoudig te fixen. Genoeg hierover te vinden op GoT. Even zoeken op hall.dll
Het is inderdaad heel makkelijk te fixen. Als je tenminste een recovery of boot-cd hebt of uberhaupt bij de boot.ini kunt komen.
Al die opties heb ik niet omdat ik maar geen CD kan booten vanaf mijn externe CD/DVD-speler... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:26
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 19:08:
[...]
...
Al die opties heb ik niet omdat ik maar geen CD kan booten vanaf mijn externe CD/DVD-speler... :(
Moet je even een bootable USB-stickie maken met bijvoorbeeld XP(installatie) er op. Je kan misschien ook een Linux rescue USB stick gebruiekn
Als je FAT hebt gekozen ipv NTFS, moet je het ook met een bootable DOS stick kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb meerdere how-to's gevonden van hoe je een bootable USB-stick maakt maar allemaal stranden doordat of ik ze niet snap of ze niet werken (waarschijnlijk doe ik dan weer wat verkeerd hoor :p).
Is er nergens zo'n image te downloaden zodat ik alleen maar even die boot.ini kan herstellen?

Of kan er iemand een eRecovery maken voor me en ergens op internet plaatsen? Misschien werkt dat wel..
Maar het hele probleem zou zichzelf oplossen als gewoon m'n AA1 zou booten vanaf de CD! Weet niemand daar een suggestie voor?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 16:40
mijn acer one wilde ook niet booten van 2 wat oudere cdrom drives (die wél werkten als bootdrive op mijn desktop). En wél van mijn nieuwe dvd drive, installeren ging prima. (Ik gebruikte een usb-ide convertor, en geen externe drives maar daar gaat het nu even niet om.)

En ja echt duidelijk vind ik die handleidingen voor xp opstarten van usb-drive ook niet, heb er al enkele geprobeerd, dus als iemand een kant en klare heeft ... >:)

[ Voor 8% gewijzigd door dribibu op 06-12-2008 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En welke drive heb je nu gebruikt dan? Type / merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
een samsung SH-S203P een sata dvd-drive, niet heel bijzonder maar wel redelijk nieuw, met deze adapter ertussen, Conceptronic USB 2.0 to IDE/SATA adapter, want het is een gewone interne drive.
Maar het lijkt me dat de meeste moderne drives wel zullen werken, misschien is jouw externe dvd drive (gewoon) te oud o.i.d.
Misschien kun je er eentje lenen van iemand.

succes i.i.g.

[ Voor 7% gewijzigd door dribibu op 07-12-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo maak je makkelijk een USB-geheugenstaaf opstartbaar, zodat je de Acer Aspire One daarmee kunt opstarten:
http://sites.google.com/site/computertip/biosflitsen

Ik heb het zelf zo gedaan voor het flitsen van het BIOS naar de nieuwste versie (3305) met behulp van Freedos, en daarna om Xubuntu 8.10 te installeren naast de bestaande Linpus.

Mogelijk dat je het ook kunt gebruiken om Windows te installeren, maar dat weet ik niet. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen ben ik zover dat ik weer windows in kan door middel van de volgende website:
http://tinyempire.com/notes/ntldrismissing.htm

Waarom boot die cd wel en mijn Windows XP cd's niet? (meerdere versies geprobeerd..)

Nu heb ik alleen een C:-schijf met maar 50 gyg er op en een onbenoemde partitie zonder letter van 100gyg. Indeling is partitie, type is standaard, bestandssysteem is leeg en status is In orde (EISA configuratie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al ergens over de 7800mAh battery gehoord? of ervaring ofzo mee? foto's en dergelijke zouden welkom zijn want ze zijn nog behoorlijk aantrekkelijk qua prijs ook nog

http://cgi.benl.ebay.be/7...0.m14&_trkparms=72%3A1399|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 12:33

wim klei

kleuterschool doorlopen

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 21:32:
iemand al ergens over de 7800mAh battery gehoord? of ervaring ofzo mee? foto's en dergelijke zouden welkom zijn want ze zijn nog behoorlijk aantrekkelijk qua prijs ook nog

http://cgi.benl.ebay.be/7...0.m14&_trkparms=72%3A1399|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
alweer???
vroeg je vrijdag ook al om 8)7
en zoals je zelf zegt "behoorlijk aantrekkelijk" dus wat let je
probeer ens te googelen of kijk op http://www.aspireoneuser..../viewtopic.php?f=59&t=790

[ Voor 4% gewijzigd door wim klei op 08-12-2008 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil er iemand zo vriendelijk zijn om een e-Recovery DVD te maken voor mij van zijn Acer Aspire One 150?

Dat is nog de enige mogelijkheid voor mij ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parklife
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 11:28
Ik had al gevraagd over een tv out functie,, die zit er dus niet op.

Ik weet dat er verloop stekkers zijn die van VGA naar Scart of S-video gaan,..

Maar dan moet de chipset wel over de VGA, S-Video of Composiet uitspugen... Weet iemand hoe ik hier achter kan komen of deze dit kan?

Wil namelijk niet zo'n kastje kopen, en al helemaal geen nieuwe TV.. (ja wil ik wel maar......) :|

Parklife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei

wim klei

kleuterschool doorlopen

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:12:
Wil er iemand zo vriendelijk zijn om een e-Recovery DVD te maken voor mij van zijn Acer Aspire One 150?

Dat is nog de enige mogelijkheid voor mij ben ik bang.
Heb ze via een link gezien op dit forum http://www.aspireoneuser.com/forum/viewforum.php?f=61
zijn er 2 stuks dacht ik in ISO form

[ Voor 6% gewijzigd door wim klei op 08-12-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.aspireoneuser....viewtopic.php?f=11&t=2445

Die bedoel je denk ik..dank je wel maar dat is een unofficial versie. Windows XP OEM met de drivers van de AA1. Opzich heb ik Windows XP al maar wil het niet booten.
Kan het er aan liggen dat ik iso cd's brand met Nero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhosYaDaddy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-09 17:41
wim klei schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:36:
[...]

alweer???
vroeg je vrijdag ook al om 8)7
en zoals je zelf zegt "behoorlijk aantrekkelijk" dus wat let je
probeer ens te googelen of kijk op http://www.aspireoneuser..../viewtopic.php?f=59&t=790
Het is een 9-cell batterij. Dus die is zowaar nog lelijker dan de 6-cells. Verder voorzie ik niet echt problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff vorm is ook niet duidelijk ik hoopte die in een dubbele ovale vorm 9cell battery te krijgen (fingers crossed)
mja dan ga ik deze halen vandaag maar bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn Acer one 150 met 120 Gb en origineel geleverd met XP, nu Tiny VIsta draaien. De recovery partitie is nog intact. Maar het lukt mij niet om die partitie te benaderen, voor het geval ik de originele windows wil terug zetten. Weet iemand of dat nu nog wel kan en hoe dat dan moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Partition Magic is die gewoon zichtbaar.

Vraag: Ik heb de versie van eRecovery gevonden die Acer heeft geinstalleerd voor mij. Als ik daarmee reset naar de standaardinstellingen (cd branden) benadert het programma dan de door Acer gemaakte "geheime" partitie? (Die ik dus niet meer heb :s)

Oftewel: werkt dat voor mij zodat ik m'n fabrieksinstellingen / partities terug heb?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei

wim klei

kleuterschool doorlopen

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:55:
http://www.aspireoneuser....viewtopic.php?f=11&t=2445

Die bedoel je denk ik..dank je wel maar dat is een unofficial versie. Windows XP OEM met de drivers van de AA1. Opzich heb ik Windows XP al maar wil het niet booten.
Kan het er aan liggen dat ik iso cd's brand met Nero?
nee bedoelde ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei

wim klei

kleuterschool doorlopen

WhosYaDaddy schreef op maandag 08 december 2008 @ 17:07:
[...]
Het is een 9-cell batterij. Dus die is zowaar nog lelijker dan de 6-cells. Verder voorzie ik niet echt problemen.
geen idee waarom je mij nu quote :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat topic staat een unofficial recovery cd.. welke bedoelde jij dan?
En heeft e-Recovery de geheime partitie nodig van Acer om de fabrieksinstellingen terug te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbieV
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-03 11:59
Ik ben een beetje aan het zoeken naar het vervangen van de HDD. Ik zou er anmelijk wel een 320 HDD in willen hangen. Nu vind ik alleen iets over de SSD vevangen door een 1.8"schijfje maar is het niet zo dat de 120/160 GB modellen een 2,5"schijf hebben? En dus te vervangen zijn door een andere schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup, de 120/160 GB zijn gewoon nomraal 2,5". Als je hem open schroeft is dit ook duidelijk te zien. Heb hem zelf niet vervangen, dus weet niet of het SATA of IDE is, maar ik denk SATA. Dat zal je dus nog ffe moeten opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik wil de A150-B gaan halen nu ik mn macbook verkocht heb.... en ik graag een draagbare mini laptop wil die gewoon office gebruik, bloggen, en films tot in hd-ready formaat afspeelt. Oh en graag windows xp gewoon :)

Is het scherm een beetje helder? Mn macbook uit dec2006 vond ik een beetje donker..

Ik lees in de starttopic dat hij vervangen zal worden door een 6-cels? Is dit al gebeurd? Hoe kan ik zien in de winkel of 'mijn' acer one 6 cels is? En welke winkels hebben deze 6-cels al binnen?

Qua netbooks is de acer one beter dan al zijn concurrenten, of niet? Die indruk kreeg ik wel eenbeetje hier op tweakers.. De eee is al wat ouder en heeft een irritant toetsenbord, en de mini dell, heeft toch mindere specs voor een hogere prijs? Raden jullie me aan de acer one deze week te halen of nog te wachten op een andere versie of andere netbook?

Thnx, als iemand nog verdere tips voor me heeft, maybe ergens een aanbieding gaande?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 07:38
Wel ik heb ook lange tijd getwijfeld tussen een Acer Aspire en een MSI Wind. Uiteindelijk heb ik een MSI Wind gekocht, voornamelijk ook omdat hier quasi perfect Mac OS X Leopard kan op draaien, uitgezonderd de mic die niet werkt. In het begin had ik een triple boot, maar achteraf merkte ik op dat ik de andere twee besturingssystemen, XP & Ubuntu, gewoonweg niet meer gebruikte en nu staat er enkel nog op Leopard op. Als ik toch Windows wil draaien dan doe ik dat binnen OSX met VMWare Fusion 2.0, draait relatief goed voor wat simpele dingen als je echt Windows moet hebben.

Ik heb dan ook grondig gekeken naar de verschillen en kan toch zeggen dat de Wind één van de beste schermen heeft (o.m. qua helderheid) in de netbookmarkt. Verder is de AAO iets dikker dan de Wind, kennis van mij heeft hem en dat is me toch opgevallen, maar zoveel scheelt het niet. En wat ook belangrijk is, is de fan van de Acer Aspire One, die kan soms wel nogal wat lawaai beginnen maken, terwijl de Wind veel langer stil blijft.

Voor batterijen, 6-cells dus, raad ik je aan op ebay te kijken. Daar vind je ze vaak vrij goedkoop en diegene die ze hier verkopen zijn vaak net dezelfde. De batterijen van de Acer zijn trouwens wel iets goedkoper dan die bij de Wind, maar denk dat het nu niet veel meer scheelt, gezien het aanbod groter geworden is voor de Wind.

Tenslotte is de AAO 9" en de Wind, die dacht ik net even groot is qua afmetingen van de behuizing, 10".

Het grote voordeel van de Acer Aspire One is daarentegen dat hij toch nog een stuk goedkoper is, dusja.

[ Voor 4% gewijzigd door spuke op 09-12-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
spuke schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:44:
Wel ik heb ook lange tijd getwijfeld tussen een Acer Aspire en een MSI Wind. Uiteindelijk heb ik een MSI Wind gekocht, voornamelijk ook omdat hier quasi perfect Mac OS X Leopard kan op draaien, uitgezonderd de mic die niet werkt. In het begin had ik een triple boot, maar achteraf merkte ik op dat ik de andere twee besturingssystemen, XP & Ubuntu, gewoonweg niet meer gebruikte en nu staat er enkel nog op Leopard op. Als ik toch Windows wil draaien dan doe ik dat binnen OSX met VMWare Fusion 2.0, draait relatief goed voor wat simpele dingen als je echt Windows moet hebben.

Ik heb dan ook grondig gekeken naar de verschillen en kan toch zeggen dat de Wind één van de beste schermen heeft (o.m. qua helderheid) in de netbookmarkt. Verder is de AAO iets dikker dan de Wind, kennis van mij heeft hem en dat is me toch opgevallen, maar zoveel scheelt het niet. En wat ook belangrijk is, is de fan van de Acer Aspire One, die kan soms wel nogal wat lawaai beginnen maken, terwijl de Wind veel langer stil blijft.

Voor batterijen, 6-cells dus, raad ik je aan op ebay te kijken. Daar vind je ze vaak vrij goedkoop en diegene die ze hier verkopen zijn vaak net dezelfde. De batterijen van de Acer zijn trouwens wel iets goedkoper dan die bij de Wind, maar denk dat het nu niet veel meer scheelt, gezien het aanbod groter geworden is voor de Wind.

Tenslotte is de AAO 9" en de Wind, die dacht ik net even groot is qua afmetingen van de behuizing, 10".

Het grote voordeel van de Acer Aspire One is daarentegen dat hij toch nog een stuk goedkoper is, dusja.
Ik vond juist vandaag bij paradigit de msi wind een doffer/donkerder scherm hebben als de Aspire One. Maar ze stonden beide in een vitrine. VOnd het keyboard van de Aspire one wel groter lijker (de toetsen iig) en dat spreekt mij weer meer aan. Power hebben ze beide voldoende voor een netbook lijkt me. Alleen die accu had idd wel standaard de 6 cells mogen zijn nu komt er toch weer extra geld bij voor een grotere accu.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harley schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 21:21:
[...]

Ik vond juist vandaag bij paradigit de msi wind een doffer/donkerder scherm hebben als de Aspire One. Maar ze stonden beide in een vitrine. VOnd het keyboard van de Aspire one wel groter lijker (de toetsen iig) en dat spreekt mij weer meer aan. Power hebben ze beide voldoende voor een netbook lijkt me. Alleen die accu had idd wel standaard de 6 cells mogen zijn nu komt er toch weer extra geld bij voor een grotere accu.
Dus het antwoord op mn vraag over of die 6-cels acer ones al standaard in de winkel liggen is nee? of komen ze dr nog aan, hoe zit het>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
  • Laatst online: 27-07 15:18
Ik heb ze nog helemaal nergens gezien. Jammer, want dat weerhoudt mij ervan om een netbook te kopen.
Qua helderheid van het scherm verschillen de One en de Wind niet zo veel (mijn indruk), alleen moet ik toegeven dat het scherm van de Wind wat fijner kijkt, omdat het niet glossy is (bij licht fijner) en natuurlijk wat groter. Het toetsenbord van de One is goed, maar ik was ook aangenaam verrast over dat van de Wind.
Overigens heeft de Samsung NC10 wel een 6-cell accu. Mensen zijn over het algemeen wel minder enthousiast over het touchpad, maar hetzelfde geldt voor de One. Naast het feit dat ik de NC10 niet zo mooi vind, wil ik ook liever een SSD dan een harde schijf, ook al lijken de SSD versies een stuk minder populair.

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuke
  • Laatst online: 13-09 07:38
Ik denk niet dat de brightness van het scherm zoveel scheelt, maar heb toch het meest gelezen dat het scherm van de wind net nog iets helderder kan. Maar op de hoogste brightness wil je dit echt niet zetten, want dan doet het gewoon pijn aan je ogen, enkel nuttig wanneer je echt buiten zit en de zon fel schijnt. Daar heeft de MSI Wind toch een groot voordeel, door het matte scherm.

Verwijderd

Weet iemand waar een hard-case tas te koop is voor de Acer Aspire One?

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Ik heb iets raars met het geluid: ik draai Ubuntu EEE en als ik muziek luister via de muziekspeler dan kan het geluid best hard, maar als ik muziek luister via Firefox op bv youtube, dan is het geluid vrij zacht. In beide gevallen staat het volume op max :?

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:05
CAFC1905 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:27:
Ik heb iets raars met het geluid: ik draai Ubuntu EEE en als ik muziek luister via de muziekspeler dan kan het geluid best hard, maar als ik muziek luister via Firefox op bv youtube, dan is het geluid vrij zacht. In beide gevallen staat het volume op max :?
Volgens mij kunnen programma's in ubuntu verschillende 'geluids systemen' gebruiken (alsa oss jack... misschien meer) die ieder hun eigen volume regeling hebben. Kan zijn dat er daar iets mis gaat.

Als je in je taskbar op het volume dingetje klikt kun je ze allemaal bekijken geloof ik

• harley
spuke schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:15:
Ik denk niet dat de brightness van het scherm zoveel scheelt, maar heb toch het meest gelezen dat het scherm van de wind net nog iets helderder kan. Maar op de hoogste brightness wil je dit echt niet zetten, want dan doet het gewoon pijn aan je ogen, enkel nuttig wanneer je echt buiten zit en de zon fel schijnt. Daar heeft de MSI Wind toch een groot voordeel, door het matte scherm.
ik heb zowiezo mijn schermen nooit zo fel staan krijg je koppijn van. Mijn scherm draait meestal rond de 60% helderheid.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Laatst gevraagd of CounterStrike Source zou draaien, we hebben het geprobeerd maar wou maar niet lukken. Dus de gewone erop gezet, die draait 'wel'. Misschien wordt het beter als we de videokaart updaten, dit is nog niet gedaan vanaf de aanschaf.

Mijn vraag is dus welke videodriver ik moet gebruiken voor de AAO ?

Al gevonden op intelsite zelf, onder downloads johh. Hopelijk verbeterd er ook iets, maargoed wel de nieuwste erop.

[ Voor 16% gewijzigd door NeoMe op 12-12-2008 12:52 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Aspire One end-of-life? Ik had gisteren bij Max ICT een Acer Aspire One-A150-Ab-1GB besteld en krijg deze melding 1 dag later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creatif
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-02-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:56:
Is de Aspire One end-of-life? Ik had gisteren bij Max ICT een Acer Aspire One-A150-Ab-1GB besteld en krijg deze melding 1 dag later.
Wat voor melding heb je precies gekregen? De one is net in productie, lijkt me niet dat 'ie er nu al uit gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CAFC1905 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:27:
In Youtube heeft de Adobe Flash Player een eigen volumeregeling, te zien onder het filmpje. Controleer eens of die wel op maximum staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de One (120Gb) een tijdje gedraaid op Tiny Vista. Leek prima, maar toch af en toe vreemde foutmeldingen. Ook het vreemde "gedrag" dat hij bij grotere downloads (vanaf tientallen Mb's) de verbinding met het draadloze netwerk in stand hield, maar de internetverbinding verloor! En dus nooit een download afrondde. Dit terwijl een andere draadoze laptop dan wel de internetverbinding hield...
Omdat ik E-recovery niet meer aan de gang kreeg, heb ik de unofficial Recovery XP-Home SP3 er op gezet (van het Acer Aspire one user forum) . Nu loopt ie weer perfect én kan ik weer lekker downloaden!
Omdat het m.i. raar gedrag was van de laptop meld ik het maar even... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook al een tijdje een Acer Aspire, alleen ik heb af en toe hele bizarre Freezes.
Gewoon vanuit het niets loopt het systeem vast en dan ook echt goed vast, nu heb ik er niet heel veel verstand van maar dit is voor mij echt onverklaarbaar.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben/hadden?
En wat is er aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had ook last van rare dingens in tiny vista en omdat het geen systeemherstel heeft (recovery voor sommigen) heb ik maar een volledige xp SP3 pro derop gezet en geen last meer van rare dingens
(ook ik had last van onafgerondde downloads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuw BIOS voor de Acer Aspire One 110, namelijk versie 3308:
http://support.acer-euro..../notebook/as_one_110.html

Je kunt het als volgt installeren:

Alle bestanden in de ingepakte map, kopiëren naar de USB-geheugenstaaf.
Flitscommando: 3308.bat

Let op: BIOS flitsen is een riskante bezigheid. Als het fout gaat, dan is je netboekje zo dood als een pier.

Het nieuwe BIOS werkt overigens prima bij mijn netboekje. Succes!

Groet, Pjotr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 21:43
Hoeveel ram kan je hier nou maximaal in doen 2gb of 4gb?
En ik vroeg me af of als je windows installeert je SDD niet snel kapot gaat door de vele schijfacties..
Ben van plan de 512mb met 4gb sdd te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
  • Laatst online: 27-07 15:18
Ik wil graag mensen helpen, maar doe alsjeblieft zelf wat onderzoek voordat je zulke vragen stelt.
Er zit 512MB RAM gesoldeerd op het moederbord. Verder is er nog een RAM slot waar 512MB of 1GB in kan. Bij versies met 1GB RAM zit er dus al een 512MB reepje in. Bij de versies met 512MB RAM is het slot leeg. Een maximum van 1,5GB RAM is mogelijk. Meer heb je ook niet nodig. Let wel, je moet het apparaat helemaal uit elkaar schroeven om het interne geheugen te upgraden (toetsenbord eruit, moederbord optillen).
Als het goed is gaat de SSD niet snel kapot en gaat hij bij normaal gebruik vele jaren mee, ook met Windows erop. Windows (XP) draait zonder aanpassingen overigens niet geweldig op de -langzame- SSD.
Leuk plan, maar er bestaat alleen een 8GB SSD versie (en een 16GB versie, vooralsnog niet leverbaar hier).

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 21:43:

Let op: BIOS flitsen is een riskante bezigheid. Als het fout gaat, dan is je netboekje zo dood als een pier.
Waarom meteen paniek zaaien? een belangrijke feature van de one is juist dat je hem kunt flashen zonder dat ie opstart. Maar bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CopyCatz schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 23:15:
[...]

Waarom meteen paniek zaaien? een belangrijke feature van de one is juist dat je hem kunt flashen zonder dat ie opstart. Maar bedankt voor de tip.
Graag gedaan! Het nieuwe BIOS is er overigens ook voor de 150:
http://support.acer-euro..../notebook/as_one_150.html

En het is beslist geen paniekzaaien, om te wijzen op de risico's van BIOS flitsen. Het is en blijft riskant. Ik heb zelf al vele malen BIOS-flitsen uitgevoerd in de afgelopen jaren, bij diverse moederborden. Ook weleens met niet-officiële, opgevoerde BIOS'sen overigens. :-)

Maar er is wel eens een moederbord aan overleden. Aan een flits met een officieel BIOS, trouwens. Op zo'n moment is het vloeken natuurlijk, want het was een goeie, redelijk moderne computer. Maar enfin, dat zijn de risico's, dat wist ik vantevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei

wim klei

kleuterschool doorlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Dionamuh schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 23:03:
Ik wil graag mensen helpen, maar doe alsjeblieft zelf wat onderzoek voordat je zulke vragen stelt.
Er zit 512MB RAM gesoldeerd op het moederbord. Verder is er nog een RAM slot waar 512MB of 1GB in kan. Bij versies met 1GB RAM zit er dus al een 512MB reepje in. Bij de versies met 512MB RAM is het slot leeg. Een maximum van 1,5GB RAM is mogelijk. Meer heb je ook niet nodig. Let wel, je moet het apparaat helemaal uit elkaar schroeven om het interne geheugen te upgraden (toetsenbord eruit, moederbord optillen).
Als het goed is gaat de SSD niet snel kapot en gaat hij bij normaal gebruik vele jaren mee, ook met Windows erop. Windows (XP) draait zonder aanpassingen overigens niet geweldig op de -langzame- SSD.
Leuk plan, maar er bestaat alleen een 8GB SSD versie (en een 16GB versie, vooralsnog niet leverbaar hier).
Hehe thanks, ik had het zelf ook gezocht maar vond op de ene site 2gb en de ander 1.5gb.
Ik neem aan dat dit niet dual channel is toch(niet dat het echt nodig is op zon laptopje ;) ).
Opzich al zou de SDD kapot gaan is het nog te vervangen met een 8gb sd kaartje toch, kost ook geen reet meer over een jaar.
En sjah de 8gb bedoelde ik :+ .

Als je er trouwens een vga monitor aan verbind kan ie dan gewoon de meeste resoluties aan of tenminste 1680x1050 en werken beide dan tegelijk of gaat het lcd scherm dan uit?

http://www.umpcshop.nl/re.../kleine-krachtpatser.html
Je gaat me toch niet vertellen dat je hierop half life 2 en far cry goed op kan spelen?

[ Voor 11% gewijzigd door kadooosh op 14-12-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
ik heb de bios ook maar weer eens "geflists" . Het nadeel van de nieuwere bios-versies vind ik dat je de Brightness van het scherm niet zo laag/donker kunt zetten als eerst. (met de Fn en Pijltjestoetsen)

Ik heb een hekel aan te lichte schermen... 8)

Weet iemand een programmaatje hiervoor, zodat het software matig het scherm donkerder kunt zetten?

heb er zelf al 1 gevonden, gapa, doet het goed. (gewoon standaard laten opstarten met XP)

http://www.edgefiles.com/...com/racing/Tools/gapa.zip

[ Voor 20% gewijzigd door dribibu op 14-12-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn A150, al diverse keren geflitst, kindje kan de was doen.

Zojuist de 3309 er in gezet , loopt gewoon goed, heb hem hier gevonden
http://sites.google.com/site/maclesblogspotcom/
Hier nog info omtrend de updates in 3308 en 3309

Date : 2008/12/04
BIOS Version : v0.3309
EC Version : 3.6

BIOS:
1. Add SLP2.0 for Vista.
2. Change vbios setting to fixed external display vibrate issue.

EC:
1. Fix battery can't charge after battery in OCP.

;------------------------------------------------------------------------------------
Date : 2008/11/19
BIOS Version : v0.3308
EC Version : 3.5D

EC:
1. Fix RIS LAN download system shutdown issue.

Groet Gomp

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 13:43:
Heb mijn A150, al diverse keren geflitst, kindje kan de was doen.

Zojuist de 3309 er in gezet , loopt gewoon goed, heb hem hier gevonden
http://sites.google.com/site/maclesblogspotcom/
Onofficiële BIOS'sen... leuk, maar meestal niet geschikt als je een stabiel systeem wil. Ik raad het gebruik daarvan dus af. Zelfs al zou het een bèta zijn van een officieel BIOS: het is niet voor niks, dat het nog een bèta is.

Op een ECS k7s5a pro moederbord heb ik vroeger ook weleens geëxperimenteerd met de BIOS'sen van HoneyX. Spannend en leerzaam, maar vaak vastlopers. Ach ja, ik had m'n lol.... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 18:46:
[...]

Onofficiële BIOS'sen... leuk, maar meestal niet geschikt als je een stabiel systeem wil. Ik raad het gebruik daarvan dus af. Zelfs al zou het een bèta zijn van een officieel BIOS: het is niet voor niks, dat het nog een bèta is.

Op een ECS k7s5a pro moederbord heb ik vroeger ook weleens geëxperimenteerd met de BIOS'sen van HoneyX. Spannend en leerzaam, maar vaak vastlopers. Ach ja, ik had m'n lol.... :-)
Ow het heet hier toch Tweakers.net............. of ben ik nu abuis ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Iemand enig idee hoeveel 3d mark 2001 punten de aspire one ongeveer krijgt?
Het volgende filmpje laat 3dmark erop zien maar de scores zijn niet te lezen :D http://nl.youtube.com/watch?v=5bT7vJObJUk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei

wim klei

kleuterschool doorlopen

Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 18:56:
[...]

Ow het heet hier toch Tweakers.net............. of ben ik nu abuis ? :?
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
pjotterd is ook nog maar net lid en is nog wat aan de benauwde kant :+

macless heeft de update`s meestal voor dat ze "officieel" uitkomen en er is nog niet 1 geweest die hij had en niet werd uitgebracht of teruggetrokken dus wat dat betreft kan je er van op aan dat wat hij publiceert ook daadwerkelijk "echt" is en niks beta of rommel

[ Voor 30% gewijzigd door wim klei op 14-12-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei

wim klei

kleuterschool doorlopen

kadooosh schreef op zondag 14 december 2008 @ 21:46:
Iemand enig idee hoeveel 3d mark 2001 punten de aspire one ongeveer krijgt?
Het volgende filmpje laat 3dmark erop zien maar de scores zijn niet te lezen :D http://nl.youtube.com/watch?v=5bT7vJObJUk
vergelijking gaat zowiezo in mijn ogen mank
EEE-PC 701 (@900MHz) vs. Acer Aspire One A110L
900MHz versus 1.6 MHZ en 7" tegen 9.8"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wim klei schreef op zondag 14 december 2008 @ 21:46:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
pjotterd is ook nog maar net lid en is nog wat aan de benauwde kant :+
Haha... Ach, dat valt wel mee, hoor. :-)

M'n Sony Vaio flaptop heb ik bijvoorbeeld 10-voudig opstartbaar gemaakt: 8 soorten Linux, 1 x BSD (PC-BSD) en 1 x Windows XP Pro.
http://sites.google.com/s...tip/meervoudigopstartbaar

En m'n Acer Aspire One 110 heb ik tweevoudig opstartbaar gemaakt:
http://sites.google.com/site/computertip/aa1

Dus aan avonturierszin ontbreekt het me niet. Maar een BIOS is zo fundamenteel, dat ik het gepast vond om te wijzen op de risico's. Enfin, dat is in dit gezelschap blijkbaar niet nodig.... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei

wim klei

kleuterschool doorlopen

Pjotr weet je dat de aspire een foolproof bios heeft met een ingebouwde recovery methode 8)
dus...........voor applicatie beheerders met geen verstand van engineering een uitkomst O-)

[ Voor 6% gewijzigd door wim klei op 14-12-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Is het upgraden van je ram nou eigenlijk echt zo moeilijk... als ik dat filmpje zie is er niet echt veel aan.
Je moet alleen heel voorzichtig zijn.
Of gaat is ie zo ontzettend fragiel dat ie bij het kleinste stootje van een schroevendraaier stuk is?
Heb me andere laptop ook een keer helemaal uit elkaar gehaald, deed het nog perfect na de 20 onderdelen terug te doen :p.
Voor die €10 heb ik toch liever 1.5gb dan 1gb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Hallo mensen, ik heb sinds een maandje een aspire one 150-b in thuis, en heb vanmorgen na wat onderzoek de stap genomen om osx te installeren. Met de juiste drivers is ondertussen alles werkend behalve de welbekende atheros wlan chip. Ik ga binnenkort toch maar eens een mini-pci kaartje ter vervanging bestellen, want osx gaat er niet meer vanaf. Ik draai nu met een apple toetsenbord wat ik al in mn bezit had en mn 22" monitor via vga op 1680x1050. Na de monitor kalibratie van apple ziet alles er ok uit. Dit is mijn eerste contact met osx, maar ik weet ondertussen zeker dat mijn volgende pc toch echt een hackintosh gaat worden. Tot die tijd gebruik ik de acer one. 720p materiaal in quicktime van de apple website gaat af en toe vloeiend maar schokt toch wel hier en daar. Ondertussen even de apple iphone sdk geinstaleerd. Alles werkt naar behoren, zelfs de iphone simulator draait prima. Later deze week nog even uitvogelen hoe ik een dual-boot systeempje op kan zetten met een efi bootloader. Ik verwacht dat een dualcore atom in combinatie met een betere chipset zoals de nog niet aangekondigde nvidia variant een waardiger mac ervaring neer kan zetten. Mischien de acer aspire one 250?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krullenbol
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 21:17
kadooosh schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:56:
Is het upgraden van je ram nou eigenlijk echt zo moeilijk... als ik dat filmpje zie is er niet echt veel aan.
Je moet alleen heel voorzichtig zijn.
Voor een handige tweaker is het inderdaad niet zo moeilijk, heel voorzichtig zijn.... Heb er zelf 1G bij gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gravitone schreef op maandag 15 december 2008 @ 21:50:
Hallo mensen, ik heb sinds een maandje een aspire one 150-b in thuis, en heb vanmorgen na wat onderzoek de stap genomen om osx te installeren. Met de juiste drivers is ondertussen alles werkend behalve de welbekende atheros wlan chip. Ik ga binnenkort toch maar eens een mini-pci kaartje ter vervanging bestellen, want osx gaat er niet meer vanaf. Ik draai nu met een apple toetsenbord wat ik al in mn bezit had en mn 22" monitor via vga op 1680x1050. Na de monitor kalibratie van apple ziet alles er ok uit. Dit is mijn eerste contact met osx, maar ik weet ondertussen zeker dat mijn volgende pc toch echt een hackintosh gaat worden. Tot die tijd gebruik ik de acer one. 720p materiaal in quicktime van de apple website gaat af en toe vloeiend maar schokt toch wel hier en daar. Ondertussen even de apple iphone sdk geinstaleerd. Alles werkt naar behoren, zelfs de iphone simulator draait prima. Later deze week nog even uitvogelen hoe ik een dual-boot systeempje op kan zetten met een efi bootloader. Ik verwacht dat een dualcore atom in combinatie met een betere chipset zoals de nog niet aangekondigde nvidia variant een waardiger mac ervaring neer kan zetten. Mischien de acer aspire one 250?
Met Ubuntu 8.04 of 8.10 hoef je geen aparte USB-draadloze kaart te kopen. Daarmee krijg je die Atheros chipset prima aan de praat:
http://sites.google.com/site/computertip/atheros

Als je Ubuntu 8.04 met het uiterlijk van Apple Mac OS/X erop wil, dan installeer je gOS 3.0 op je netboekje:
http://www.thinkgos.com/gos.php

100 % legaal. En het draait allemaal als een tierelier. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 23:01:
[...]

Met Ubuntu 8.04 of 8.10 hoef je geen aparte USB-draadloze kaart te kopen. Daarmee krijg je die Atheros chipset prima aan de praat:

Als je Ubuntu 8.04 met het uiterlijk van Apple Mac OS/X erop wil, dan installeer je gOS 3.0 op je netboekje:
http://www.thinkgos.com/gos.php

100 % legaal. En het draait allemaal als een tierelier. :-)
Je kunt Ubuntu toch niet vergelijken met OSX ? ik neem aan dat je een besturingssysteem installeert om de (on)mogelijkheden niet om de looks ? dan had hij ook wel een thema op zijn windows kunnen gooien.

Draait dat een beetje OSX op de AAO ? want als de mijne binnen is wil ik ook wel eens OSX proberen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harley schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:18:
[...]

Je kunt Ubuntu toch niet vergelijken met OSX ? ik neem aan dat je een besturingssysteem installeert om de (on)mogelijkheden niet om de looks ? dan had hij ook wel een thema op zijn windows kunnen gooien.

Draait dat een beetje OSX op de AAO ? want als de mijne binnen is wil ik ook wel eens OSX proberen !
OS/X is onder de motorkap, onder z'n uiterlijk (looks) dus, gewoon Unix, hoor. Net als z'n broertjes Linux en BSD. Vandaar.

Verder is het illegaal om een gekraakte OS/X op je computer te gooien. Ook loopt een gekraakte versie minder stabiel, en bij updates heb je dikke kans dat de boel alsnog onklaar raakt. Afzien van updates is ook weer geen oplossing, want dan wordt je systeem onveilig.

Naar blijkt, krijg je ook nog eens de ingebouwde Atheros draadloze chipset van de Aspire One, niet aan de praat. Kortom: een gekraakte OS/X is naar mijn mening een slecht idee.

Uitkijken naar een legaal en gratis Unix-broertje (gOS 3.0) dat er nagenoeg hetzelfde uitziet en grotendeels dezelfde functionaliteit biedt, is dus verstandiger. Vind ik. Daarbij komt nog, dat je in gOS 3.0 met het simpele installeren van een stuurprogramma, de ingebouwde Atheros draadloze chipset aan de gang kunt krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:23:
[...]

Uitkijken naar een legaal en gratis Unix-broertje (gOS 3.0) dat er nagenoeg hetzelfde uitziet en grotendeels dezelfde functionaliteit biedt, is dus verstandiger. Vind ik. Daarbij komt nog, dat je in gOS 3.0 met het simpele installeren van een stuurprogramma, de ingebouwde Atheros draadloze chipset aan de gang kunt krijgen.
Oh kom op zeg, je gaat me toch niet vertellen dat gOS er hetzelfde uitziet als OSX en hetzelfde functioneert. Er is een wereld van verschil zowel in hoe het eruit ziet en hoe het werkt (vooral in gebruiksvriendelijkheid).

en ja, osx is illegaal... maar aangezien het niet te koop is in nederland als los product (of in combi met netbook) loopt apple totaal geen inkomsten mis omdat jij het op je aspire one zet.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15-09 19:01
geerttttt schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:26:
[...]

Oh kom op zeg, je gaat me toch niet vertellen dat gOS er hetzelfde uitziet als OSX en hetzelfde functioneert. Er is een wereld van verschil zowel in hoe het eruit ziet en hoe het werkt (vooral in gebruiksvriendelijkheid).

en ja, osx is illegaal... maar aangezien het niet te koop is in nederland als los product (of in combi met netbook) loopt apple totaal geen inkomsten mis omdat jij het op je aspire one zet.
Ten eerste is het wel los te koop, en natuurlijk loopt apple inkomsten mis. Mensen die twijfelen over de aanschaf van een macbook zijn misschien nu wel tevreden met hun aspire one met osx.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wim klei schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:27:
Pjotr weet je dat de aspire een foolproof bios heeft met een ingebouwde recovery methode 8)
dus...........voor applicatie beheerders met geen verstand van engineering een uitkomst O-)
Voor mensen, waar het mis is gegaan, of voor de mensen die graag vooraf ( voor het flisten ) willen weten hoe,
je de BIOS kan Unbricken. 8)7

http://macles.blogspot.co...re-one-bios-recovery.html

Tis moar dat je het ff weet ! ;) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:20:
[...]

Voor mensen, waar het mis is gegaan, of voor de mensen die graag vooraf ( voor het flisten ) willen weten hoe,
je de BIOS kan Unbricken. 8)7

http://macles.blogspot.co...re-one-bios-recovery.html

Tis moar dat je het ff weet ! ;) d:)b
Handige tip! Dank.

@geertttt: gOS 3.0 (en ook de Ubuntu 8.04 waar gOS 3.0 op is gebaseerd) is zeer gebruikersvriendelijk. Nauwelijks minder dan OS/X. Dus de mate van gebruikersvriendelijkheid hoeft geen rol te spelen bij de keuze tussen een gekraakte OS/X en gOS 3.0.

Het grootste verschil in gebruikersbeleving is de sterke nadruk die in gOS wordt gelegd op de Google Gadgets die er standaard inzitten. Ook de andere Google-diensten, zoals Google Documents e.d., zitten prominent in het menu van gOS.
http://www.thinkgos.com/gos-features.php

En oh ja, de namen van de programma's in gOS beginnen niet allemaal met een i. :-)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Heb net me laptopje ontvangen :D eerste indruk is goed maar ik dacht eigenlijk dat er wel een soort hoesje bij zat, had wel al een andere besteld op dealextreme maar dat gaat dus nog wel even duren voordat ie binnen is.

Die mplayer die erbij zit is trouwens shit het ene xvid bestand wil ie niet afspelen en een andere mp4(van me sd kaart van me pda) bestand ook al niet... maar goed windows gaat er toch waarschijnlijk op.

En iemand enig idee hoe ik bestandsdelen kan inschakelen, dus dat ik op mijn andere windows pc's kan browsen.

Maakt het veel uit wat voor geheugen ik neem van deze lijst:
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc.
Moet het minimaal PC2-5300 zijn ofzo?

Ik las ergens dat er een snelle en langzame sdd versie is, iemand enig idee hoe ik kan zien welke ik heb.. kan het niet meer terug vinden op google.

[ Voor 45% gewijzigd door kadooosh op 17-12-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:23:
[...]

OS/X is onder de motorkap, onder z'n uiterlijk (looks) dus, gewoon Unix, hoor. Net als z'n broertjes Linux en BSD. Vandaar.

Verder is het illegaal om een gekraakte OS/X op je computer te gooien. Ook loopt een gekraakte versie minder stabiel, en bij updates heb je dikke kans dat de boel alsnog onklaar raakt. Afzien van updates is ook weer geen oplossing, want dan wordt je systeem onveilig.

Naar blijkt, krijg je ook nog eens de ingebouwde Atheros draadloze chipset van de Aspire One, niet aan de praat. Kortom: een gekraakte OS/X is naar mijn mening een slecht idee.

Omdat beide op unix zijn gebaseerd zijn het dezelfde besturingsystemen ???
Erg kortzichtig als je het mij vraagt.
Dat de atheros niet werkt onder OSX is ververlend maar met een andere stick van 2 tientjes op te lossen.

Verwijderd

harley schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:57:
[...]

Omdat beide op unix zijn gebaseerd zijn het dezelfde besturingsystemen ???
Erg kortzichtig als je het mij vraagt.
Dat de atheros niet werkt onder OSX is ververlend maar met een andere stick van 2 tientjes op te lossen.
Ik zeg helemaal niet dat het *dezelfde* besturingssystemen zijn. Wel dat ze dezelfde basis hebben. Goed lezen wat ik zeg is wel handig.

Ik geef een tip die ik goed vind. Gebaseerd op de nodige kennis van zaken. Wat je daarmee doet is uiteraard jouw zaak, maar de toon van je reactie bevalt me niet. Woorden als "kortzichtig" vind ik beledigend.

• Drak0z
  • Laatst online: 02-02-2015
Hoi!

Om even op een eerdere reactie terug te komen die ik voorbij heb zien komen.. Ik heb afgelopen week een Packard Bell dot.NL/01, zoals het dingetje zo mooi volledig heet, opgehaald.
Bij de Dixons in Groningen gekocht. Ik kon ook geen ander type krijgen dan deze. Er zit een 160Gig HDD in, 1Gig ram en standaard met Windows XP Home edition geinstalleerd.
Ook hier zit een Atheros AR5BXB63 Wlan kaartje in.
Het grappige is, ik was op zoek naar support via de officiele PB site, maar daar stond nog helemaal niets over deze laptop. Biosversie -was- 3100nogwat. Ik heb daarna op de onderkant gekeken naar het modelnummer, en hierop gegoogled.
Het modelnummer is ZG5. Als het goed is (ik heb dit nog niet kunnen verifieren) is dit dus gewoon letterlijk een Acer One A110.
Ik heb hierna ook het besluit genomen om de proef op de som te nemen en de bios te flashen naar 3308, gedownload van Acer.nl
Dit is helemaal zonder problemen gegaan, en het draait nu nogsteeds allemaal :)
Enige wat me op viel, nu kom ik met F12 in het bootmenu, terwijl ik met de originele PB via F8 naar het bootmenu moest.
Ik durf niet te zeggen hoeveel cellen mijn accu heeft, wel heeft het een vermogen (?) van 2900mAh.

De PB bevalt mij dus prima, heb er ook al Ubuntu 8.10 op draaien (dualboot met XP, just in case), en met de wetenschap dat ik gewoon Acer support heb was dit voor mij zeker geen miskoop.

De laptop heeft mij overigens in totaal € 75,00 gekost, bij afsluiten van een nieuw telefoonabonnement.

Mochten jullie nog vragen hebben over de PB variant, ik zal zo vaak als ik kan op dit topic kijken en reageren :)

*edit: Overigens, ik lees in de startpost dat de Acer One een 10/100Mbit netwerkkaart heeft? Deze PB heeft een Realtek RTL8102E chipset, volgens mij is het dus een 10/100/1000 kaartje... Ik zal dit morgen verifieren, als ik in de buurt ben van mijn gigabit switch

[ Voor 7% gewijzigd door Drak0z op 18-12-2008 01:45 ]

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 00:35:
[...]

Ik zeg helemaal niet dat het *dezelfde* besturingssystemen zijn. Wel dat ze dezelfde basis hebben. Goed lezen wat ik zeg is wel handig.

Ik geef een tip die ik goed vind. Gebaseerd op de nodige kennis van zaken. Wat je daarmee doet is uiteraard jouw zaak, maar de toon van je reactie bevalt me niet. Woorden als "kortzichtig" vind ik beledigend.
Ik ben het helemaal met je eens.

Ik had nog nooit van dat gOS gehoord, dus dat gaan we lekker proberen :) Thnx voor de tip.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Verwijderd

Voor de mensen die de bios onder Windows willen updaten, dit vond ik op www.aspireoneuser.com.
Voor de Europese gebruikers
Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, daar ik al op de ouderwetse wijze (bootable usbstick) naar bios 3309 ben gegaan.

ftp://ftp.work.acer-euro.com/netbook/as ... v.3308.zip

Op Acer Australia site, BIOS 3309 published ( daar is tie al officieel)

http://www.acerpanam.com/synapse/forms/ ... &areaid=12

On european ftp site, inside BIOS 3308 zip archive, WINFLASH program for BIOS update under WinXP control.

.

• kadooosh
Nvm 8)7

[ Voor 95% gewijzigd door kadooosh op 18-12-2008 21:35 ]

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:32:
[...]
Ik had nog nooit van dat gOS gehoord, dus dat gaan we lekker proberen :) Thnx voor de tip.
Graag gedaan! Je kunt Unetbootin gebruiken om het iso van gOS 3.0 Gadgets op een USB-staaf te plaatsen. Daarmee kun je dan je Acer Aspire One opstarten en gOS op de harde schijf installeren.

Gebruik van Unetbootin:
De instructie is voor Freedos en BIOS. Maar je kunt hem ook gebruiken voor gOS 3.0 Gadgets. Je moet alleen eerst het iso handmatig binnenhalen en daarna in Unetbootin niet kiezen voor Distribution, maar voor Diskimage (iso).

Omdat gOS onderhuids vrijwel identiek is aan Ubuntu 8.04, kun je deze tips gebruiken om na de installatie je gOS netjes af te ronden:
http://sites.google.com/site/computertip/directdoen

Atheros draadloze kaart aan de praat:

Het menu van gOS is iets anders dan Ubuntu, waar de instructies op die webstek voor zijn geschreven, maar daar kom je wel uit. Zoniet: vraag gerust! :-)

Let op: de ingebouwde twee kaartlezers van de Acer Aspire One, zowel de linkse als de rechtse, moeten leeg zijn. Ook na installatie van gOS kun je ze niet gebruiken. Als er een kaartje zit in de linkse ("permanente opslaguitbreiding"), dan veroorzaakt dat zelfs storingen in gOS.

Schermafdruk van gOS 3.0 Gadgets op m'n Sony Vaio (op de Acer Aspire One heb ik Xubuntu staan):
http://sites.google.com/site/computertip/schermafdruk

Vooral de Mac OS/X-achtige balk (het Dok) onderin is natuurlijk erg leuk (en handig). Wel even wennen is de plek van de knoppen om vensters te sluiten: linksboven i.p.v. rechtsboven. Enfin, anders zou het niet op OS/X lijken... :-)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2008 14:40 ]

• duke99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 11:17
Tja, is leuk, ubuntu met een OSX-skin maar ik ga vanavond toch proberen OSX op mijn AA1 te installeren.
Helaas lukte dat niet met de originele OSX disk dus heb ik via de bekende sites maar iets anders gedownload.
Ik heb geen externe cd/dvd speler dus ik ga het via een externe harddisk proberen :)

Het 'vertalen' van sommige woorden ziet er echt niet uit. "Flashen" naar flitsen en usbstick naar usbstaaf. Zal wel aan mij liggen maar het ziet er nogal kinderlijk uit ;)

Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

Verwijderd

duke99 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:50:
Het 'vertalen' van sommige woorden ziet er echt niet uit. "Flashen" naar flitsen en usbstick naar usbstaaf. Zal wel aan mij liggen maar het ziet er nogal kinderlijk uit ;)
Taalkeuze is een persoonlijke zaak. Ik gebruik de woorden die ik wil. Dat gaat verder niemand iets aan.

Overigens: veel succes met OS/X! Het is natuurlijk een mooi besturingssysteem. De chique en hippe Unix. :-)

• harley
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 00:35:
[...]

nou het is niet beledigend bedoeld maar als je het zo op wilt nemen ......
Linux en UNIX zijn al niet met elkaar te vergelijken volgens de "geleerden"
en dan ga je OSX met Linux vergelijken welke inderdaad in een ver verleden beide afstammelingen van UNIX zijn (bij OSX nog met een tussenstap genaamd NeXTStep) dat vind ik gewoon kortzichtig.

Maar zodra ik mijn AAO binnen heb zal ik eerst jou tip eens proberen want ik kende het verder niet draai nu mandriva en windows vista op mijn gewone laptop maar wil met de netbook best wel wat aankloten want ik heb hem toch pas in juni echt nodig en tot die tijd kan ik aanrommelen wat ik wil.

[EDIT]
Net toch nog ff wat ingelezen en het blijkt wel "redelijk" makkelijk te zijn om software van linux unix en MAC OS X te porten dus ik moet mijn eerdere uitspraken een beetje nuanceren, mijn excuses. :o
Toch denk ik niet dat je linux en mac osx zo makkelijk kunt vergelijken. Maar ik zal eerst eens testen met jou tip en evt OS X en dan eventueel met mijn grote bek terugkomen 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door harley op 18-12-2008 19:34 ]

Verwijderd

Vandaag een Acer Aspire One AOA150-AB met 120 GB 2.5 sata HD gekocht . Wil er Micro XP opzetten . Deze had ik ook een tijdje op mijn pc staan . Het is super klein bestandje van t.t nog geen 100 MB dus erg basic maar wel heel snel ! Zie voor een download eens even op een P2P torrent website zoals hier : http://thepiratebay.org/search/micro%20xp/0/99/300

Heb je nog geen torrent downloader kijk dan bv even hier : http://www.utorrent.com/

Nu wil ik dit OS op de Acer zetten maar word Micro XP niet automatisch opgestart in iso vanaf de cd met een extern cd player en ook niet vanaf de usb stick maar dit moet volgens de bestandsuitvoering wel te doen zijn ... Kan iemand me wat op weg helpen ? Ik heb hier al zon 2 uur wat rond gekeken maar ik kom er niet uit , bedankt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harley schreef op donderdag 18 december 2008 @ 19:23:
[...]

nou het is niet beledigend bedoeld maar als je het zo op wilt nemen ......
Linux en UNIX zijn al niet met elkaar te vergelijken volgens de "geleerden"
en dan ga je OSX met Linux vergelijken welke inderdaad in een ver verleden beide afstammelingen van UNIX zijn (bij OSX nog met een tussenstap genaamd NeXTStep) dat vind ik gewoon kortzichtig.

Maar zodra ik mijn AAO binnen heb zal ik eerst jou tip eens proberen want ik kende het verder niet draai nu mandriva en windows vista op mijn gewone laptop maar wil met de netbook best wel wat aankloten want ik heb hem toch pas in juni echt nodig en tot die tijd kan ik aanrommelen wat ik wil.

[EDIT]
Net toch nog ff wat ingelezen en het blijkt wel "redelijk" makkelijk te zijn om software van linux unix en MAC OS X te porten dus ik moet mijn eerdere uitspraken een beetje nuanceren, mijn excuses. :o
Toch denk ik niet dat je linux en mac osx zo makkelijk kunt vergelijken. Maar ik zal eerst eens testen met jou tip en evt OS X en dan eventueel met mijn grote bek terugkomen 8)7
OK.... :-)

Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Apple Mac OS/X is de hippe chique Unix, heel mooi. En erg goed, in elk geval wanneer hij draait op Apple hardware.

Maar wel met een grote muur eromheen. Zo onvrij als de pest, zelfs Microsoft is nog minder erg dan Apple, wat vrijheid betreft. Enfin, Mac OS/X is prima voor je, wanneer je genoeg centen hebt en gewoon een kant-en-klaar systeem wil. En wanneer je het niet erg vindt dat je er maar weinig mee kunt knutselen.

Linux is de vrije Unix, ook erg goed, maar wat minder mooi. En in enkele opzichten iets minder gebruikersvriendelijk (hoewel dat laatste bij beginnersvriendelijke Linuxsoorten niet veel meer scheelt, tegenwoordig).

De meeste Linuxsoorten kosten niets en je kunt er (legaal) naar hartelust mee knutselen, als je dat leuk vindt. Want het is open-bron-software, dus het is een glazen huis. Maar je kunt het ook als kant-en-klaar product gebruiken, zoals de voorgeïnstalleerde Linpus Linux op de Acer Aspire One. Dat is jouw keuze.

De familieverwantschap tussen de beide Unix-broertjes kun je goed zien, als je een terminalvenster opent. De aloude Unix-commando's doen bij allebei hetzelfde. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei

wim klei

kleuterschool doorlopen

Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:40:
Voor de mensen die de bios onder Windows willen updaten, dit vond ik op www.aspireoneuser.com.
Voor de Europese gebruikers
Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, daar ik al op de ouderwetse wijze (bootable usbstick) naar bios 3309 ben gegaan.

ftp://ftp.work.acer-euro.com/netbook/as ... v.3308.zip

Op Acer Australia site, BIOS 3309 published ( daar is tie al officieel)

http://www.acerpanam.com/synapse/forms/ ... &areaid=12

On european ftp site, inside BIOS 3308 zip archive, WINFLASH program for BIOS update under WinXP control.

.
Geen enkele link van je is goed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wim klei schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 01:09:
[...]

Geen enkele link van je is goed 8)7
Oeps, te weinig lijm gebruikt met knippen en plakken, sorry........Hopelijk is het me nu vergeven

http://www.acerpanam.com/...s=all&keywords=&areaid=12

en

ftp://ftp.work.acer-euro....e_one_150/bios/v.3308.zip

gevonden op :

http://www.aspireoneuser....7&st=0&sk=t&sd=a&start=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Pas op bij het flashen onder Windows. Ik heb dit gisteren gedaan, en hij gaf een error. Ik heb het toen meteen nog een keer geprobeerd, waarna een freeze optrad. De enige mogelijkheid om hem uit te schakelen was het verwijderen van de batterij. Ik had geluk dat hij nog opstartte. Ik las later op internet dat het bij heel veel mensen mis was gegaan (en die moesten dat speciale trucje toepassen om hun laptops te un-bricken).
Ik heb daarna de bios geupdate via een USB stick. Ik heb 3.308 erop staan. Nu maar hopen dat het draadloze netwerk stabiel is geworden. Dat was tot nu toe een groot drama.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wcduck schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 08:17:
Pas op bij het flashen onder Windows. Ik heb dit gisteren gedaan, en hij gaf een error. Ik heb het toen meteen nog een keer geprobeerd, waarna een freeze optrad. De enige mogelijkheid om hem uit te schakelen was het verwijderen van de batterij. Ik had geluk dat hij nog opstartte. Ik las later op internet dat het bij heel veel mensen mis was gegaan (en die moesten dat speciale trucje toepassen om hun laptops te un-bricken).
Ik heb daarna de bios geupdate via een USB stick. Ik heb 3.308 erop staan. Nu maar hopen dat het draadloze netwerk stabiel is geworden. Dat was tot nu toe een groot drama.
Ik ben er zelf ook niet zo voor te flashen onder windows, maar het was een mogelijkheid welke op www.aspireoneuser.com. genoemd werd

Ben van de oude stempel dus lekker met een bootable usb stick.

Wat mij opvalt is dat ik helemaal nog nooit problemen heb gehad met mijn A150 BB, ( zowel niet met flashen als het installeren van XP+SP3.

Lucky me ;) ;) ;) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
OSX draait helemaal prima. ik heb nog 80gb ruimte overgelaten voor een windows partitie en een partitie voor ubuntu of fedora. OSX bevalt ondertussen prima. Voor mensen die een externe monitor willen gebruiken in combinatie met iig osx. Gebruik een vga kabel waar pin-9 ook aanwezig is anders loopt het systeem na het booten spontaan vast met corrupte videoweergave. De energiezuinige mode zorgt voor kernel panics helaas. Dit word in de toekomst waarschijnlijk nog wel opgelost met een nieuwe kernel. Voor de mensen die ook geintereseerd zijn, de makkelijkste install is met een gepatchte 10.5.5 release (ppf2) alle drivers behalve de cardreader zijn dan aanwezig op de disc. Tijdens de install alle opties uitschakelen behalve de juiste kernel extensies voor de acer one, en de voodoo kernel. De plain vanila apple kernel gaf bij mij geen sjoege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Wat is er eigenlijk verandert in het nieuwe bios?
Ik heb nu rev 3.5/ 0.3109, ik zie dat v3309 de nieuwste is.
Maar is er niet een soort changelog ofzo?

Ik las ergens dat het lawaai van de fan minder is, hier heb ik namelijk wel last van als ik bv een spel speel, dan gaat ie echt om de 5 sec aan en uit...
Ik draai ron's xp versie btw.

Ook las ik dat je je brightness niet meer kan instellen met de nieuwere bios versies, klopt dit?
Lijkt me toch wel zeer vervelend.

[ Voor 16% gewijzigd door kadooosh op 19-12-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kadooosh schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:27:
Wat is er eigenlijk verandert in het nieuwe bios?
Ik heb nu rev 3.5/ 0.3109, ik zie dat v3309 de nieuwste is.
Maar is er niet een soort changelog ofzo?

Ik las ergens dat het lawaai van de fan minder is, hier heb ik namelijk wel last van als ik bv een spel speel, dan gaat ie echt om de 5 sec aan en uit...
Ik draai ron's xp versie btw.

Ook las ik dat je je brightness niet meer kan instellen met de nieuwere bios versies, klopt dit?
Lijkt me toch wel zeer vervelend.
Had het al op pagina 55 vermeld over 3308 en 3309

Hier nog info omtrendt de updates in 3308 en 3309 ( gekopieerd uit het txt bestand bij de zipfile, deze zitten ook in de opvolgende biosupdates vanaf 3109)

Date : 2008/12/04
BIOS Version : v0.3309
EC Version : 3.6

BIOS:
1. Add SLP2.0 for Vista.
2. Change vbios setting to fixed external display vibrate issue.

EC:
1. Fix battery can't charge after battery in OCP.

;------------------------------------------------------------------------------------
Date : 2008/11/19
BIOS Version : v0.3308
EC Version : 3.5D

EC:
1. Fix RIS LAN download system shutdown issue.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Hmm dus het lawaai fan me fan wordt er niet minder op ofzo of was dat in een eerdere bios gefixed.. ik ga anders wel ff zoeken, thanks :).

Net geupdate en hij maakt inderdaad een stuk minder lawaai!
Wordt ook minder heet volgens mij :? tenminste zo voelt het.
Maar vice city loopt iets minder goed lijkt het, of ik heb het vorige keer te kort gespeeld(5 min..).

[ Voor 45% gewijzigd door kadooosh op 19-12-2008 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kadoosh,

je kan dit lijntje volgen, misschien is het wat voor je

http://www.aspireoneuser....viewtopic.php?f=44&t=6063

of deze

http://www.aspireoneuser....t&sd=a&hilit=fan+software

wel op eigen risico ( fanmanagement)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik ben een van die rubber voetsteuntjes kwijt. Weet iemand of die apart te bestellen zijn? Want nu wiebelt ie zo als ie op een vlakke ondergrond staat. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinamp
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

Is het handiger om xp in fat32 of in ntfs te installeren, op de 120Gb versie?

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinamp schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 23:20:
Is het handiger om xp in fat32 of in ntfs te installeren, op de 120Gb versie?
Windows: NTFS. FAT32 is alleen nodig voor de Solid State Disk-versie (SSD), niet voor de versie met een gewone harde schijf. Linux: EXT3. Voor de SSD-versie: EXT2.

FAT32 en EXT2 houden geen journaal bij (bestandsdagboek). NTFS en EXT3 wel. Zo'n dagboek is handig voor gegevensbehoud bij stroomstoringen en zo. Maar het veroorzaakt veel lees-schrijfacties, en de SSD verslijt daardoor te snel. Een gewone harde schijf heeft geen last van die slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Bah als ik in xp mijn beeldscherm dicht doe en de accu eruit haal terwijl ie aangesloten is op de ac adapter dan blijft ie steken in standby.
Ik neem aan dat dit gewoon moeten kunnen toch?
Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic