[Ervaringen] Acer Aspire One - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste
Acties:
  • 278.964 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Jazzle schreef op zondag 16 november 2008 @ 18:31:
Ik heb er even ubuntu-eee op gedraaid en alles werkte perfect zonder ook maar íets te doen (wifi met wpa2 werkte ook!)
ik heb hier wep versleuteling .. misschien dat dat het probleem is .. ik weet het niet meer.

Dus die ubuntu-eee (8.04) werkt lekker? op welke type acer one heb je het draaien? Ik heb de 120gb/1gb versie...

ik freubel nog een uurtje met 8.10.. maar over 1 uur ga ik denk ik gewoon over naar ubuntu-eee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
henkleerssen schreef op zondag 16 november 2008 @ 19:26:
[...]

ik heb hier wep versleuteling .. misschien dat dat het probleem is .. ik weet het niet meer.

Dus die ubuntu-eee (8.04) werkt lekker? op welke type acer one heb je het draaien? Ik heb de 120gb/1gb versie...

ik freubel nog een uurtje met 8.10.. maar over 1 uur ga ik denk ik gewoon over naar ubuntu-eee...
Ook op de 120GB/1GB :)

Ik heb hem live gedraaid vanaf usb stick en was erg onder de indruk :)
Misschien dat ze in ubuntu-eee de driver hebben toegevoegd?
In ieder geval werkte het zonder enkel probleem of tweaks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

henkleerssen schreef op zondag 16 november 2008 @ 19:26:
Heb je de instructies uit mijn link gevolgd? Ik quote vanaf daar:
WLan
Wireless does not work out of the box but can be brought to life easily. The most simple way is to install ath5k, the new open source driver for Atheros chipsets. It got removed from the stock Intrepid kernel because it was not stable on some systems. I do not have any problems so my recommendation for the Aspire One is to use this driver. To activate ath5k, deactivate the proprietary driver "Atheros wireless card" (System -> Administration -> Hardware Drivers) that Ubuntu tries to use and install the package "linux-backports-modules-intrepid"

sudo aptitude install linux-backports-modules-intrepid

Wireless will work after a reboot. I am deliberately omitting all other instructions as I hope that ath5k works for all of you as well as for me.
Bij mij werkte dat perfect.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 12:33

wim klei

kleuterschool doorlopen

Tarabass schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:22:
Morgen krijg ik de volgende mini-laptop binnen. Uitgerust met specificaties die ik nog niet in de OP, maar ook niet in de pricewatch terugzie. Misschien is het wat om hem toe te voegen, zodat de lijst weer lekker compleet is. De mijne heeft dus een extra grote HDD:

Aspire One A150-XP
Display 8,9"
CPU Intel Atom N270 1.6 GHz
O.S. Windows XP Home
Ethernet 100mbit
Wlan 54mbit
Geheugen 1024 MB
Opslag 120 GB HD
Webcam 0.3 MP
Audio Realtek Stereo, Mic
Accu 3 Cell: 2200 mAh
Gewicht 0.9kg
toon volledige bericht
de OP is gewoon vreselijk verouderd
en wat jou spec`s betreft ..die gebruik ik al sinds 2 maanden dus zo nieuw is dat niet :+
de "nieuwste" op stapel staande is de 160Gb met 1.3 MP webcam en 6 cell accu _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei

wim klei

kleuterschool doorlopen

PMarcus schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:41:
Ik heb een handleiding gemaakt om Aspire One uit elkaar te halen:

http://hoehetwerkt.nl/ind...pire_One_uit_elkaar_halen

Als iemand fouten ziet of voor de duidelijkheid tekst wil aanpassen, ga je gang!

(misschien toevoegen bij de topicstart, bij informative links?)
heb hem bijgewerkt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

gambieter schreef op zondag 16 november 2008 @ 20:49:
[...]

Heb je de instructies uit mijn link gevolgd? Ik quote vanaf daar:

[...]

Bij mij werkte dat perfect.
Ik ga nu maar eens ubuntu-eee installeren. En dan de atheros drivers deinstalleren mbv http://sites.google.com/site/computertip/atheros
Vervolgens maar de andere opties volgen die in de onderstaande tutorial staan:
https://help.ubuntu.com/community/AspireOne110L
edit: ooh ooh.. ik kijk te lang naar het scherm .. das natuurlijk voor ubuntu 8.10!

Als het dan niet meer werkt.. dan ga ik wel over naar xp... dan heb ik het een beetje gehad met linux (ben al een dikke dag bezig om wlan werkend te krijgen.. bah!)..

[ Voor 6% gewijzigd door henkleerssen op 16-11-2008 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Ik weet niet waarom je er zoveel problemen mee hebt, ik zou als eerste even je wireless "open" zetten dan weet je zeker dat het daar niet mis gaat.

Vervolgens updaten:

sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

Vervolgens wireless in en uitschakelen:
Seems to work out of the box for some. If not:
disable ath_pci( use ath5k )
System->HardwareDrivers-> ( disable Atheros 802.11 wireless lan cards )

command line:
sudo apt-get install linux-backports-modules-intrepid-generic <<BR>>

System->HardwareDrivers-> ( enable 5xxx series of Atheros 802.11 wireless lan cards )
sudo modprobe ath5k
Alle commands (met sudo ervoor dus) in terminal uitvoeren (maar dat wist je natuurlijk al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Goodfellas schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:32:
Ik weet niet waarom je er zoveel problemen mee hebt, ik zou als eerste even je wireless "open" zetten dan weet je zeker dat het daar niet mis gaat.

Vervolgens updaten:

sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

Vervolgens wireless in en uitschakelen:

[...]

Alle commands (met sudo ervoor dus) in terminal uitvoeren (maar dat wist je natuurlijk al).
Precies dat heb ik gevolgd allemaal ... ik weet niet waar het vout gaat.. ik vind het goed zo. Op een andere pc (geen AAO) werkt ubuntu 8.10 wel feilloos.
Ik heb nu XP sp3 op mijn AAO gezet mbv usb stick (zie ook http://www.youtube.com/watch?v=2Vt_8p0VllY). Nadat ik de drivers van acer (gegoogled) ftp site af gehaald, werkt het als een tierelier (audio ook niet meer zacht en zo)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 22:40
PMarcus schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:41:
Ik heb een handleiding gemaakt om Aspire One uit elkaar te halen:

http://hoehetwerkt.nl/ind...pire_One_uit_elkaar_halen

Als iemand fouten ziet of voor de duidelijkheid tekst wil aanpassen, ga je gang!

(misschien toevoegen bij de topicstart, bij informative links?)
helemaal onderin de pagina 'inmekaar' zetten wat is dat? Je bedoeld in elkaar zetten neem ik aan :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMarcus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-06 17:16
funrider schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:16:
[...]

helemaal onderin de pagina 'inmekaar' zetten wat is dat? Je bedoeld in elkaar zetten neem ik aan :9 .
Ik zie het, je hebt gelijk, thanks! Je had het zelf ook zo aan mogen/kunnen passen hoor :*)

Ik heb het recht gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReSp4wN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 08:26
http://macles.blogspot.co...aspire-one-bios-3307.html

Iemand van hier al die unofficial bios geprobeerd van bovenstaande site?
En weet iemand al hoe dat zit met at shared videogeheugen? is dit aan te passen?

Btw niet eens tijd voor een nieuwe startpost??

[ Voor 17% gewijzigd door ReSp4wN op 17-11-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Ik draai nu weer Vista, om te kunnen vergelijken met os x wat er beter draait. OS X is sneller, voelt sneller aan en start ook sneller op, aan de andere kant accuduur is veel en veel slechter, wordt hij warmer en maakt hij meer geluid. Ik ben er nog niet helemaal uit, het telt ook mee voor mij dat veel programma's op os x niet goed in het scherm passen met zijn 600 pixels hoogte, ook lijkt er gewoon minder op het scherm te passen in os x (vensters zijn dus groter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb nog steeds een dual boot met Vista en OSX. Je moet sowieso de goede kext bestanden zien te vinden die bijvoorbeeld wel energie beheer ondersteund (CPU throttling). Maar echt beter draaien dan Vista vind ik OSX niet.

Het ontbreken van sleep is een groot minpunt voor mij binnen OSX. Onder Vista is het gewoon dichtklappen en meenemen. Onder OSX kan dat niet zonder dat de laptop aanblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Na xp op mijn a110 te hebben gezet heb ik een supervisor password in de bios gezet, geen user password ingevult en daarna aangezet dat de computer een wachtwoord moet vragen bij het opstarten.
Nu pakt de computer het ingestelde wachtwoord alleen niet, terwijl ik 100% zeker weet dat ik het goed ingevoert heb. Waar kan ik dit ergens resetten, want ik kan nu niks met de computer :/

Gevonden :D

Blijkbaar zit er een bug in de dingen. Om het op te lossen moet je de eerste 8 karakters van je wachtwoord in hoofdletters intypen. Dan werkt het wel.

Nog een vraagje, is windows vista een beetje te doen op een a110? XP kan prima overweg met 512MB ram, maar ik weet niet of vista dat red.

[ Voor 29% gewijzigd door Gisae op 18-11-2008 16:42 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei

wim klei

kleuterschool doorlopen

[message=31067167,noline]Gisae schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 02:42[/message]:
Na xp op mijn a110 te hebben gezet heb ik een supervisor password in de bios gezet, geen user password ingevult en daarna aangezet dat de computer een wachtwoord moet vragen bij het opstarten.
Nu pakt de computer het ingestelde wachtwoord alleen niet, terwijl ik 100% zeker weet dat ik het goed ingevoert heb. Waar kan ik dit ergens resetten, want ik kan nu niks met de computer :/

Gevonden :D

Blijkbaar zit er een bug in de dingen. Om het op te lossen moet je de eerste 8 karakters van je wachtwoord in hoofdletters intypen. Dan werkt het wel.

Nog een vraagje, is windows vista een beetje te doen op een a110? XP kan prima overweg met 512MB ram, maar ik weet niet of vista dat red.
Is al in bios versie 3115 verbeterd _/-\o_
Ik zou dus maar eens flashen 8)7
(;------------------------------------------------------------------------------------
Date : 2008/07/30
BIOS Version : v0.3115
EC Version : 3.1

BIOS:
1. Modify power consumption.
(Please see attach file "PowerConsumption.xls".)

2. Fixed need input capital letter to unlock password.

;------------------------------------------------------------------------------------)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Gisae schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 02:42:
De SSD is al traag onder XP zonder tweaks en dat wordt eerder slechter dan beter onder Vista. Met tweaks maakt het niet veel uit, maar snel is het niet. 512MB is echter veel te weinig om lekker te werken met Vista. Het kan wel, maar de snelheid is ver te zoeken. Een SD kaartje voor ReadyBoost kan dan nog wel heel veel helpen.

Ik heb geen ervaring met de A110, maar zowel XP als Vista draait heel snel op mijn A150 met 1,5GB ram. Ik heb nu een dual boot van Vista en OSX en ik geef de voorkeur van deze beide OS' boven XP en Vista boven OSX. Als sleep werkt dan wil ik misschien de voorkeur geven aan OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
kiddyl schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 18:17:
Ik heb geen ervaring met de A110, maar zowel XP als Vista draait heel snel op mijn A150 met 1,5GB ram. Ik heb nu een dual boot van Vista en OSX en ik geef de voorkeur van deze beide OS' boven XP en Vista boven OSX. Als sleep werkt dan wil ik misschien de voorkeur geven aan OSX.
Voorkeur wat betreft snelheid, of gebruiksgemak? Ik vind xp op mijn pc fijner werken dan vista.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 13:18
Is de 160 GB versie al ergens echt leverbaar? Ik zie wel hem wel overal staan, maar nog geen voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Met 512MB geheugen gaat mijn voorkeur zonder na te denken naar XP. Zeker als je ook nog een eigen installatie maakt met nLite. Ik was klaar met +/- 700MB dacht ik incl SP3. Mijn Vista installatie is 3GB dacht ik, maar dat is nu wel gegroeid.

Mocht je toch meer RAM installeren dan kan je onder XP ook de pagefile uitzetten. Dan gaat het nog een tikje sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 11:06
Kiddyl, ik heb ergens gelezen dat jij Aero hebt onder Vista, nu heb ik ook Vista geinstalleerd (1GB ram) en het draait als een zonnetje en ik heb nog 500MB ram vrij ook als ik niks doe dus dat valt me alles mee.

Ik krijg alleen niet hoog genoege cijfers om Aero aan te kunnen zetten, heb ergens gelezen dat je dit kunt oplossen door het standaard gedeelde videogeheugen van 8MB op te hogen.

Het schijnt dat je dat in het bios terug kan vinden maar ik kan het echt niet terugvinden. Hoe heb jij dat aangepakt?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Welk BIOS heb je draaien? Ik heb met 3114 en 3305 geen problemen gehad met Aero en voor zover ik het weet ik het video geheugen niet aan te passen.

En heb je wel de videokaart drivers geïnstalleerd?

[ Voor 15% gewijzigd door kiddyl op 18-11-2008 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Ik kan me haast niet voorstellen dat een of andere vista installatie op de One beter zou werken dan een of andere XP install (ik draai hier nu naar volle tevredenheid SP3 hier: met nlite uitgeklede versie). Vista heb ik op een quad core werken (dual boot met ubuntu 8.10) en Vista vind ik minder werken dan ubuntu. Ondanks dat ik vista helemaal heb uitgekleed werkt het alles behalve snel (2gb geheugen standaard wordt daar 450mb vanaf afgesnoept ondanks het uitkleden).
500mb aan geheugen wat je over zou hebben na een vista install is niet veel als je al Firefox draait (hier met 6 tabs open : verbruik van 190mb= 100mb + 90mb VM) en dat is nog weinig. Een programma erbij (misschien outlook of iets anders aan office gebeuren), is dat ding snel al aan het swappen wat weer ten koste gaat van snelheid. dus.. ik hou het bij xp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Dat is natuurlijk niet een standaard Vista installatie:

Gestript met vLite, maar dan heb je het met name drivers en Media Center om de installatie toch iets te beperken. Daarna nog de nodige tweaks zoals uitzetten van pre-fetching, indexing, 8.3 support, e.d. Het draait bij mij echt heel goed en ik heb alles geprobeerd incl Ubuntu waar ik zelf niet geheel tevreden mee was. OSX moet nog kleine tweaks voor komen, maar anders draait dat ook heel goed.

Ik heb wel 1.5Gb aan geheugen, maar met 1GB draaide het niet anders eigenlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door kiddyl op 18-11-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 11:06
Standaard bios, eigenlijk geen idee welke versie dat is, was een beetje huiverig om er een ander bios tegenaan te gooien omdat ik had gehoord dat de fancontrol tool dan niet meer zou werken, is dat waar?

@Henkleerssen:
Geloof het of niet heb nu FF open met 3 tabs, 2 mappen en msn met 3 schermen open en heb nu nog 411MB over van de 1GB en het draait perfect en eerlijk; ik heb het idee soepeler als XP. Met een linux distro kan ik niet vergelijken want daar heb ik nog nooit gebruik van gemaakt.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Alle fan control programma's zijn aangepast om te werken met alle bios versies. Er zijn zelfs alternatieven zoals a1ctl die beter zijn dan AA1fancontrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 22:31

zyberteq

nou, dat dus

Er is al meerdere keren in dit topic genoemd dat Vista beter op de A110 draait dan XP vanwege de vele malen betere support voor SSD's in Vista.
Iedereen die XP op zijn A110 heeft gezet zeurt over traagheid.
Ik zou het zelf niet weten, ik draai nog steeds tevreden Linpus.
Heb Ubuntu 8.10 UMPC ook ff gedraait (USB Live Stick) maar dat zag er zo kiddy uit, dat ik dat niet eens wil proberen.

weet iemand of Ubuntu 8.04 EEE minder kiddy is?
mss dat ik dat dan wel ff wil proberen

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:55
Ik heb een 110 met xp en alleen werkgeheugen uitgebreid.
En beetje getweaked (heel minimaal) en xp werkt echt gewoon perfect! geen idee hoe het komt.
Niet last van langzaam laden of dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
XP draaide op mijn AAO met 512 mb alleen lekker met de ewf aanpassingen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Ene Ron heeft een eigen geoptimaliseerde versie van tinyXP gemaakt voor het basismodel van de AAO met (trage) 8GB SSD en 512MB. Ik weet niet hoe hij het heeft gedaan, (EWF wordt niet gebruikt) maar deze versie van XP draait perfect. Wat mij betreft een geweldig initiatief, ik had eigenlijk niet gedacht dat Windows ooit nog op de trage SSD van de AAO zou kunnen draaien.

Alle hardware wordt ondersteund, booten gebeurt in iets meer dan een halve minuut, programma's als Firefox ed. starten supersnel en, niet geheel onbelangrijk, de batterijduur is beter dan met Linpus. Hoewel ik het leuk vond om met Linpus te experimenteren als totale linux-noob geniet Windows toch mij voorkeur omdat het allemaal toch net even iets makkelijker werkt.

Linken naar deze versie van XP is uiteraard illegaal, als je hem wilt zult je dus zelf goed moeten zoeken.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Famoso schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:02:
Ene Ron heeft een eigen geoptimaliseerde versie van tinyXP gemaakt voor het basismodel van de AAO met (trage) 8GB SSD en 512MB. Ik weet niet hoe hij het heeft gedaan, (EWF wordt niet gebruikt) maar deze versie van XP draait perfect. Wat mij betreft een geweldig initiatief, ik had eigenlijk niet gedacht dat Windows ooit nog op de trage SSD van de AAO zou kunnen draaien.

Alle hardware wordt ondersteund, booten gebeurt in iets meer dan een halve minuut, programma's als Firefox ed. starten supersnel en, niet geheel onbelangrijk, de batterijduur is beter dan met Linpus. Hoewel ik het leuk vond om met Linpus te experimenteren als totale linux-noob geniet Windows toch mij voorkeur omdat het allemaal toch net even iets makkelijker werkt.

Linken naar deze versie van XP is uiteraard illegaal, als je hem wilt zult je dus zelf goed moeten zoeken.
Ik heb al veel versies geprobeert, sommigen crashen al bij het installeren. Nu deze eens proberen, het ziet er veelbelovend uit.
De installatie gaat een stuk makkelijker dan de andere tutorials.

[edit]

160MB in gebruik na booten met deze installatie en nog een paar kleine tweaks. Het werkt prima op deze manier, wel iets vlotter dan een volledige installatie met tweaks.
De map oobe mist uit de %systemroot%/system32 folder waardoor je de cd-key niet kan veranderen. Deze map heb ik uit mijn desktop pc over gezet en daarna kon ik alsnog mijn legale key invullen.
Er staan 2 PDF programma's op die het niet doen, die vragen nog om een installatie-cd, dus die zijn eraf gegaan. Nu adobe reader voor pdf's.

Het is trouwens gewoon een tiny-xp variant. De manier van installatie is wel erg fijn, je kan na je eigen tweaks er ook eenvoudig weer een nieuwe image van maken *D

[ Voor 28% gewijzigd door Gisae op 21-11-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247937

Mijn vriendin heeft een roze Acer 150 gekocht met een 120GB harde schijf. Zelf heb ik een Acer 110 met een 8GB SSD schijf. Nu wil ze perse de roze houden, maar heeft geen 120GB schijf nodig. Is het mogelijk om die 120GB in mijn Acer 150 te bouwen en die 8GB in die Acer 110 of zijn dit totaal verschillende aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online

klinkt inderdaad veelbelovend. Ik ga deze van het weekend even proberen. Ik had veel vertragingen bij XP zonder EWF. Hopelijk werkt dit wel goed. Bedankt voor de tip, want ik wist niet dat deze bestond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Er is nu ook een godly xp variant. Deze ga ik zometeen eens proberen als het maken van een image van ron's variant gelukt is. Mocht godly niks zijn dan staat die er in 15 minuten weer op :P

1,03GB uncompressed nadat ik er mee klaar was :P

[ Voor 12% gewijzigd door Gisae op 21-11-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
edit

[ Voor 96% gewijzigd door Pepppie op 22-11-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272420

Hallo,

Ik ben momenteel tiny vista aan het downloaden. Wat ik me afvroeg... Als ik deze iso op de acer heb gezet, werkt dan het overgrote deel out of the box? Of moet ik zelf nog veel drivers downloaden voor zaken als wifi en de webcam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Webcam doet het gewoon, maar alle andere drivers moet je wel installeren en anders is het wel aan te bevelen om nieuwere te nemen dan degene die er standaard op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277481

henkleerssen schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:24:
Ik kan me haast niet voorstellen dat een of andere vista installatie op de One beter zou werken dan een of andere XP install (ik draai hier nu naar volle tevredenheid SP3 hier: met nlite uitgeklede versie). Vista heb ik op een quad core werken (dual boot met ubuntu 8.10) en Vista vind ik minder werken dan ubuntu. Ondanks dat ik vista helemaal heb uitgekleed werkt het alles behalve snel (2gb geheugen standaard wordt daar 450mb vanaf afgesnoept ondanks het uitkleden).
500mb aan geheugen wat je over zou hebben na een vista install is niet veel als je al Firefox draait (hier met 6 tabs open : verbruik van 190mb= 100mb + 90mb VM) en dat is nog weinig. Een programma erbij (misschien outlook of iets anders aan office gebeuren), is dat ding snel al aan het swappen wat weer ten koste gaat van snelheid. dus.. ik hou het bij xp..
ik wist niet hoe te pm'en dus,
zou je een ebay link kunnen geven van jou batterij (ebay link) want ik wil ook zo'n dubbele bolvormige in plaats van een lange en uitstekende batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Anoniem: 277481 schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 21:25:
[...]

ik wist niet hoe te pm'en dus,
zou je een ebay link kunnen geven van jou batterij (ebay link) want ik wil ook zo'n dubbele bolvormige in plaats van een lange en uitstekende batterij
hij is ondertussen duurder geworden.. raar (nu 55 pond .. eerst 47 pond). Maar kijk maar eens hier: http://stores.ebay.com/GP...bZ166969012QQftidZ2QQtZkm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkleerssen schreef op zondag 23 november 2008 @ 00:10:
[...]

hij is ondertussen duurder geworden.. raar (nu 55 pond .. eerst 47 pond). Maar kijk maar eens hier: http://stores.ebay.com/GP...bZ166969012QQftidZ2QQtZkm
dank je
ik denk binnen een dikke maand tegen kerst ene te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 14:10

gill

Love my lindsey...

Zijn er ondertussen versies beschikbaar met 6cell batterijen?

Ik was van plan om deze te kopen: http://www.laptopshop.be/...0-bb-blauw-xp-azerty.html maar ik kan niet opmaken of het nu gaat om een 3cell of 6cell...

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-04 12:57
Dat is waarschijnlijk een 3-cell: "Batterijlevensduur (max.) 3 uur".

Volgens mij zijn versies met 6-cell in België wel verkrijgbaar: http://www.pixmania.be/be/fr/r/aspire/17605_0_105
Deze blauwe is volgens de specificaties 1,2 kg, wat een 6-cell accu impliceert. In het bruin is hij trouwens nog 20 euro goedkoper. Als je helemaal zeker wil weten of het een 6-cell is dan zou ik even contact met ze opnemen.

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gill schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:01:

Ik was van plan om deze te kopen: http://www.laptopshop.be/...0-bb-blauw-xp-azerty.html maar ik kan niet opmaken of het nu gaat om een 3cell of 6cell...
heb exact hetzelfde gekocht (een van die reviews is van mij)
heb een paar maanden geleden daar gekocht voor 410 (onder rembours) en ben ZEER tevreden over laptopshop maar weet iemand hoe het garantie principe werkt? opsturen of opbellen en ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 14:10

gill

Love my lindsey...

Anoniem: 277481 schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:26:
[...]

heb exact hetzelfde gekocht (een van die reviews is van mij)
heb een paar maanden geleden daar gekocht voor 410 (onder rembours) en ben ZEER tevreden over laptopshop maar weet iemand hoe het garantie principe werkt? opsturen of opbellen en ophalen?
Heb inderdaad al vaak veel goeds gehoord over laptopshop, maar nu staat er jammer genoeg niet bij of het een 3 of 6 cell is... en dat is voor mij toch wel vrij belangrijk.

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gill schreef op zondag 23 november 2008 @ 17:51:
[...]

Heb inderdaad al vaak veel goeds gehoord over laptopshop, maar nu staat er jammer genoeg niet bij of het een 3 of 6 cell is... en dat is voor mij toch wel vrij belangrijk.
mijne is 3 oktober geleverd en t'is een 3 cell :-) ik denk na een maand of 2 ofzo dat ze de 160gb 6cell leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb deze xp versie er nu ook op gezet. Was overigens niet heel moeilijk te vinden ;) En als het in 1 keer goed gaat is het zo ongeveer 20 minuten werk en je hebt een prachtig draaiende versie van xp op de 110. Alles werkt en ook msn gaat prima met de webcam :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb veel xp varianten (tinyxp pocketxp en nog talloze) en veel vista varianten (also tinyvista, home basic, premium, ultimate, ...) geprobeerd maar ik kom het stabielst uit met m'n 150bb bij xp pro sp3 (persoonlijk vind ik het het stabielst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Anoniem: 277481 schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:41:
ik heb veel xp varianten (tinyxp pocketxp en nog talloze) en veel vista varianten (also tinyvista, home basic, premium, ultimate, ...) geprobeerd maar ik kom het stabielst uit met m'n 150bb bij xp pro sp3 (persoonlijk vind ik het het stabielst)
De versie van Ron[nl] is dan ook geoptimaliseerd voor het gebruik op de A110 met de ssd. Als ik er een harde schijf in had zitten had ik ook XP SP3 gedraaid. Op de A110 is die niet vooruit te branden zonder de ewf aanpassingen.

De versie van Ron[nl] bevalt mij ook uitstekend :*) Draait lekker vlot, je moet af en toe wel even wachten maar mijn A110 heeft nog geen last gehad van het hangen tijdens het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heeft tegenwoordig niemand meer last van de netwerkkaart die ineens uitvalt? In het begin werd hier veel over geklaagd (en dat doe ik nog steeds). Na een bepaalde tijd (enkele minuten of tientallen minuten) valt of de netwerkverbinding uit, of de hele netwerkkaart is ineens verdwenen. Heel vreemd, en voornamelijk heel irritant. Ik sta nog steeds voor een raadsel wat ik eraan kan doen.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wcduck schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:27:
Heeft tegenwoordig niemand meer last van de netwerkkaart die ineens uitvalt? In het begin werd hier veel over geklaagd (en dat doe ik nog steeds). Na een bepaalde tijd (enkele minuten of tientallen minuten) valt of de netwerkverbinding uit, of de hele netwerkkaart is ineens verdwenen. Heel vreemd, en voornamelijk heel irritant. Ik sta nog steeds voor een raadsel wat ik eraan kan doen.
de nieuwste drivers downloaden geloof me ik had dit probleem een paar dagen geleden ook (switch uit en aan doen hielp ook bij mij maar voor een paar tientallen minuutjes) gewoon de nieuwste drivers van de site van acer.be downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik heb inmiddels al elke driver geprobeerd (ook de nieuwste), maar helaas. Ik had zelfs al beta-drivers geprobeerd. Ik kreeg zojuist een email van Acer dat ze me adviseerde een bios-update uit te voeren. Ik vind het zelf behoorlijk risicovol, maar misschien is het het toch waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zou zeggen probeer eens, alhoewel ik vertrouwd ben met vele pc tweaks is bios FEARFUL voor mij,

btw: ik denk binnen een maand eens veel kosten te maken voor m'n AAO 150
waaronder:
-9cell battery (die van 6600mah kan ook 6 cell zijn)
-een goeie laptoptasje
-mini bleutooth dongle
-gps receiver

m'n vraag hier onder de tweakers, wat gebruiken jullie als navigatie programma? een betaalde of een "geleende" + naam van prog.'s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
wcduck schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:31:
Ik heb inmiddels al elke driver geprobeerd (ook de nieuwste), maar helaas. Ik had zelfs al beta-drivers geprobeerd. Ik kreeg zojuist een email van Acer dat ze me adviseerde een bios-update uit te voeren. Ik vind het zelf behoorlijk risicovol, maar misschien is het het toch waard.
Zo risicovol is het niet. Het is in een minuutje gepiept. Vanaf een usb-stick gaat het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar wat ik niet begrijp,- WAT heeft het slecht werken van een wlan met bios te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
Acer komt in februari 2009 met 10"-Aspire One
Ja, dat helpt. Ik twijfel nog even verder.

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Leuker kunnen ze het niet maken, 8,9 - 10 - 12,1 - 13,4 - 14,4 - 15,4''.
Mij lijkt de 10'' het beste, dan heb je nog iets of wat scherm en hou je het toch compact.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
NeoMe schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:27:
[...]

Leuker kunnen ze het niet maken, 8,9 - 10 - 12,1 - 13,4 - 14,4 - 15,4''.
Mij lijkt de 10'' het beste, dan heb je nog iets of wat scherm en hou je het toch compact.
Zou mij niet zo heel veel uit maken, de 10" heeft waarschijnlijk toch ook een 1024x600 scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00t
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-04 09:42
Ik ben echt al de hele dag opzoek, maar kan helaas niks vinden.. ik vraag het dus maar even:

Zou iemand me kunnen vertellen tot welke resolutie ik op de vga-output aan kan sluiten? ik zou graag een 19,20 of 22 inch scherm kopen, maar bij Informatique wisten ze niet zeker of ik er wel zo klakkeloos een 22 inch op aan kon sluiten. Of zijn er hier met ervaring met bijv. een beamer of groot scherm?

Bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25
b00t schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:29:
Zou iemand me kunnen vertellen tot welke resolutie ik op de vga-output aan kan sluiten?
Net even getest: 1680x1050 (22") is geen probleem. Maar ik vond het beeld niet zo heel strak; de kleuren en scherpte waren minder goed dan wanneer ik de monitor via DVI op mijn PC aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

ocmer schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:12:
[...]

Net even getest: 1680x1050 (22") is geen probleem. Maar ik vond het beeld niet zo heel strak; de kleuren en scherpte waren minder goed dan wanneer ik de monitor via DVI op mijn PC aansluit.
dat is natuurlijk ook vaak zo. Maar meestal kun je met fijnafstellingen op de monitor zo ver komen dat je net zo goed (of misschien wel beter) resultaat krijgt dan DVI. Maar dat ligt aan de monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-07 14:41
henkleerssen schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 23:54:
[...]

dat is natuurlijk ook vaak zo. Maar meestal kun je met fijnafstellingen op de monitor zo ver komen dat je net zo goed (of misschien wel beter) resultaat krijgt dan DVI. Maar dat ligt aan de monitor.
Wat een onzin. Waarom denk je dat de DVI aansluiting langzaamaan de VGA aansluiting aan het vervangen is? Niet omdat 't slechtere kwaliteit geeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:07
ocmer schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:12:
[...]

Was mij ook opgevallen, volgens mij heeft het er mee te maken dat de stekker van de voeding direct naast de vga zit en verstoort die het beeld.

BTW in ik heb het power management van ubunut nu zo ingesteld dat ie gaat hibernaten als ik de klep dicht doe en dat lijkt prima te werken. Al moet ik zeggen dat ie er nog best even over doet om 'wakker te worden'.

Ik heb de versie met hardeschijf, geen idee of het met de ssd ook zo werkt.

[ Voor 24% gewijzigd door Charly op 26-11-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb die met xp en ik heb ernet m'n laptop op lcd van 98cm aangesloten via vga en op resolutie van 1024 x 768 (1366 kwam niet zo goed overeen kreeg ik van die zwarte randen waar ik niet tegenkan) en ik vond het uiterst goed beeld en geen last van rare kleuren ofzo (mja ik ben dan zelf ook een KLEIN BEETJE (niet sarcastisch bedoeld) kleurenblind)

owner of a 150 BB (xp azerty)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Laatst online: 04-07 16:55
BillSpaarbank schreef op woensdag 19 november 2008 @ 14:17:
XP draaide op mijn AAO met 512 mb alleen lekker met de ewf aanpassingen.
Ik heb al op veel plaatsen gezocht, maar nog niet gevonden hoe ik dit correct installeer.
Ik heb het pakketje wel ergens gevonden en gedownload. Echt ver kom ik niet met de ewfmgr.
Hoe doe ik dit?

Homo sapiens non urinat in ventum

• wcduck
  • Niet online
Anoniem: 277481 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:32:
maar wat ik niet begrijp,- WAT heeft het slecht werken van een wlan met bios te maken?
Ik hoop dat het iets met de energie besparings modus te maken heeft, anders zou ik helemaal geen verband zien.

• BillSpaarbank
  • Niet online
Jan Smit schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:16:
[...]

Ik heb al op veel plaatsen gezocht, maar nog niet gevonden hoe ik dit correct installeer.
Ik heb het pakketje wel ergens gevonden en gedownload. Echt ver kom ik niet met de ewfmgr.
Hoe doe ik dit?
Ik heb deze link gevolgd:
http://www.aspireoneuser....m/viewtopic.php?f=6&t=833

De tinyXP versie van Ron[nl] bevalt me eigenlijk ook erg goed. Deze versie is zonder ewf maar draait wel erg lekker :) Voordeel van deze versie is dat hij er binnen een half uur op stond.

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-06 13:47

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Vandaag een witte 110 binnen gehad, gelijk een 16GB SD kaartje erbij genomen en WinXP erop gezet (die van Ron), ik heb geen ervaringen met andere, maar deze werkt in ieder geval zonder problemen.

Ik vind het zeker een mooi ding en het geld waard, zelf heb ik de nodige tussen uren en dan is het wel lekker om wat te gaan doen hierop, ook tijdens de les kan ik deze gebruiken voor wat aantekeningen dus al met al zal ik er wel zat lol van hebben.

Ik ga wel een grotere accu halen, met zo'n 2 á 3 uur haal ik de dag gewoon niet, ik hoef niet veel te typen, maar mijn doel is wel echt omdat ding in de ochtend uit de voeding te halen en in de avond er weer in.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:11
Ik krijg over ong. 2 weken een Aspire One met 120 Gb hd. Is het hier ook mogelijk om OSX op te zetten? Of kan dit alleen met de SSD versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
VulcanRaven schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 13:15:
Ik krijg over ong. 2 weken een Aspire One met 120 Gb hd. Is het hier ook mogelijk om OSX op te zetten? Of kan dit alleen met de SSD versie?
De HDD is er alleen maar beter voor, dan duurt het opstarten maar 30 seconden ipv 2 minuten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik snap de voordelen van OSX totaal niet? xp is toch ook evensnel
(kan zijn dat je een mac-fanboy bent ofzo mja, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Anoniem: 277481 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 17:19:
ik snap de voordelen van OSX totaal niet? xp is toch ook evensnel
(kan zijn dat je een mac-fanboy bent ofzo mja, ...)
Het gaat niet om snelheid, het gaat om wat je fijner vindt werken of waar je aan gewend bent. Als je naast de Aspire One een iMac hebt snap ik dat je liever ook osx hebt op je Aspire One. En zelfs al is je andere computer een windows pc, misschien lijkt osx je fijner en wil je het als eerst op je Aspire One proberen alvorens een echte Mac te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:07
Jazzle schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 17:34:
[...]

Het gaat niet om snelheid, het gaat om wat je fijner vindt werken of waar je aan gewend bent. Als je naast de Aspire One een iMac hebt snap ik dat je liever ook osx hebt op je Aspire One. En zelfs al is je andere computer een windows pc, misschien lijkt osx je fijner en wil je het als eerst op je Aspire One proberen alvorens een echte Mac te kopen.
Zolang de de wifi drivers nog niet gefixt hebben zie ik eigenlijk weinig heil in het hele osx gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Charly schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 12:44:
[...]

Zolang de de wifi drivers nog niet gefixt hebben zie ik eigenlijk weinig heil in het hele osx gebeuren.
Een out of the box werkend wifi kaartje kost 15 euro incl verzenden ;) Is sowieso een aanrader aangezien de originele kaart ook brak werkt onder vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Jazzle schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 17:35:
[...]

Een out of the box werkend wifi kaartje kost 15 euro incl verzenden ;) Is sowieso een aanrader aangezien de originele kaart ook brak werkt onder vista.
en xp :(

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand een suggestie waar een cheap extern hd te halen voor m'n aao 150? liefst iets boven de 250gb
(had er al een in gedachte van laptopshop.be geen reclame maker ikke ofzo maar een van 500gb voor 121 wel 2,5 inch)
dus zo klein (van case) en zo groot mogelijk (gb's) voor een goede prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 277481 schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:07:
iemand een suggestie waar een cheap extern hd te halen voor m'n aao 150? liefst iets boven de 250gb
(had er al een in gedachte van laptopshop.be geen reclame maker ikke ofzo maar een van 500gb voor 121 wel 2,5 inch)
Zie de PriceWatch en gewoon zelf gaan zoeken. Dit heeft toch geen bal met de Aspire One te maken? :?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53589

Gisteren een witte laptop A110 AW aangeschaft,Linux werkte prima. Toch, WinXP er op gezet met de image van Ron.Werkte allemaal probleemloos TOTDAT ik na een tijd een zwart scherm krijg terwijl de pc nog steeds aanstaat en actief is.

Iemand een soortgelijk probleem ondervonden?Zoja, is daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Anoniem: 53589 schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:27:
Gisteren een witte laptop A110 AW aangeschaft,Linux werkte prima. Toch, WinXP er op gezet met de image van Ron.Werkte allemaal probleemloos TOTDAT ik na een tijd een zwart scherm krijg terwijl de pc nog steeds aanstaat en actief is.

Iemand een soortgelijk probleem ondervonden?Zoja, is daar een oplossing voor?
Ook een keer gehad, even het powerschema veranderen naar Portable/Laptop zou het moeten verhelpen.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Vreemd, hier werkt het prima.
Famoso schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:05:
[...]

Ook een keer gehad, even het powerschema veranderen naar Portable/Laptop zou het moeten verhelpen.
Klopt, hier hetzelfde probleem. Als de laptop uit zichzelf door inactiviteit in standby gaat wil de laptop daarna niet meer ontwaken. Ik heb de standby helemaal uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-06 18:22
Anoniem: 277481 schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:07:
Ik heb eerst een externe usb schijf gebruikt die geen aparte voeding had (dus alleen voeding via usb kabeltje) een WD Passport 320 gb, het scherm begon bij mij toen wel te flikkeren als de schijf bezig was, was niet zo leuk.

Ik heb nu dus een externe schijf met aparte voeding, een Lacie 1 terabyte van de mediamarkt, m.i. erg goedkoop.

Hebben meer mensen last gehad van beeldflikkeringen met een usb schijf (zonder externe voeding)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282336

Hallo mensen,

Ik heb een Acer Aspire One 110 met Linpus Linux, die ik tweevoudig opstartbaar heb gemaakt: ik heb er Xubuntu 8.10 naast gezet. Handig, want nou kan ik bij het opstarten kiezen welk besturingssysteem ik wil starten.

Weliswaar is het 2 x Linux, maar de ene Linux is de andere niet: Xubuntu 8.10 is een stuk moderner en heeft bijvoorbeeld *standaard* Firefox 3 aan boord. En de kernel is heel wat nieuwer, dus uit-de-doos ondersteuning voor spiksplinternieuwe randapparatuur: de drivers voor harde waren zitten immers in de Linuxkernel.

Linpus laat ik zoals-ie is, alleen de updates via Live Update. Xubuntu gebruik ik voor lekker prutsen, afstellen en knoeien. In de praktijk start ik natuurlijk bijna altijd Xubuntu.... :-)

Ik heb er een handleiding voor gemaakt, die ik op mijn webstek heb gezet. Hopelijk hebben jullie er wat aan!
http://sites.google.com/site/computertip/aa1

Ook bruikbaar voor de 150 met gewone harde schijf; dan kun je de delen die over de SSD gaan, gewoon overslaan. Bijvoorbeeld de ruimtevergroting en zo, dat hoef je allemaal niet te doen met een gewone harde schijf. Daar heb je immers ruimte zat op.

Met de 150 kun je gewoon lichtgewicht Xubuntu (of zelfs de wat zwaardere Ubuntu) zetten op een USB geheugenstaaf, met behulp van unetbootin. Daarna kun je de installatie als volgt uitvoeren, om 'm tweevoudig opstartbaar te maken:
http://sites.google.com/site/computertip/installeren

Ik vind het een prachtig apparaatje, werkelijk genieten. Lekker snel ook, ondanks z'n bescheiden harde waren.

Groet, Pjotr.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 282336 op 02-12-2008 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parklife
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-07 13:41
Ik heb nog niet het hele topic dorgelezen,. en ik kan er niet goed achter komen,.. heeft deze Acer een TV out????? (s-video)

Of wordt dat weer rommelen met kabels/kastjes

Sander

Parklife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
Nee.

Rommel ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-07 09:28
Parklife schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:42:
Ik heb nog niet het hele topic dorgelezen,. en ik kan er niet goed achter komen,.. heeft deze Acer een TV out????? (s-video)

Of wordt dat weer rommelen met kabels/kastjes

Sander
s-video, wie gebruikt dat nog joh :? ;)
Maar het zit er niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-07 18:56
gill schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:01:
Ik heb vandaag een A150-Bw met 160Gb harde schijf gekocht bij Dixons met het idee dat die de 6cells accu zou hebben, maar ik kom er net achter dat ie nog gewoon de 3 cells accu heeft. :'(

Ik dacht dat de 160Gb-modellen die grotere accu's zouden hebben? Op Wikipedia staat wel zoiets in ieder geval. Nou ja: goeie les voor mij om niet alles te geloven wat er op Wikipedia staat. :$

edit: ik lees het trouwens in dit topic ook, dus jullie hebben me ook op het verkeerde been gezet. }:| ;)

De A150 hou ik verder wel gewoon want die bevalt nu al heel erg. Ik koop nog wel eens een losse 6 cells accu.

edit 2: het blijkt trouwens een bekend issue te zijn dat er momenteel versies met 160Gb drive worden uitgeleverd zonder 6 cells accu. Zie deze discussie op het forum van de Acer Aspire One usergroup.

[ Voor 23% gewijzigd door beantherio op 03-12-2008 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@gambieter
ok het heeft eigenlijk weinig met de Aspire One te maken maar ik was van plan om ook zoals dribibu een WD passport maar dan een van 500Gb te halen en zie nu wat een reactie ik krijg? heeft m'n onnutige post mij toch wat nuttige informatie geleverd.

@dribibu
ok ik kan leven met da flikkerende scherm maar was het ook "snel genoeg"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
BillSpaarbank schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:13:
[...]

De versie van Ron[nl] is dan ook geoptimaliseerd voor het gebruik op de A110 met de ssd. Als ik er een harde schijf in had zitten had ik ook XP SP3 gedraaid. Op de A110 is die niet vooruit te branden zonder de ewf aanpassingen.

De versie van Ron[nl] bevalt mij ook uitstekend :*) Draait lekker vlot, je moet af en toe wel even wachten maar mijn A110 heeft nog geen last gehad van het hangen tijdens het werken.
Ron XP draait idd fantastisch.
Heb nog wel drie probleempjes, als iemand daar iets voor weet.. :)
-Webradio werkt niet (problemen met plugin in FF denk ik?)
-IE laat zich niet installeren
-en MSN ook niet.

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Ik zie dat het in dit topic nog niet eerder is opgenoemd, maar de Aspire One heeft tegenwoordig een clone: de Packard Bell Dot (zie o.a. hier). En wat ik ervan begrijp is dat deze wel weer een 6 cell accu zou moeten hebben. Iemand die deze heeft en dit kan bevestigen? Hij is o.a. te krijgen bij Dixons (momenteel in de winkel zelfs voor 50 euro minder als op de website, wat ook weer 50 euro minder is als hetzelfde model van Acer).

[ Voor 7% gewijzigd door beantherio op 03-12-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
Is al een tijdje verkrijgbaar bij Dixons ja (volgens hun website). Toch is er nog steeds weinig informatie over te vinden. Of hij een 6-cell accu heeft weet ik niet, ik kan het alleen maar betwijfelen. Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van Packard Bell (misschien ten onrechte), anders zou het een alternatief voor de One kunnen zijn (mits met 6-cell). Wel jammer dat hij alleen met harde schijf wordt geleverd.
Overigens is de Toshiba NB100 ook al een poosje uit en daar verneem ik ook maar weinig van. Misschien willen Packard Bell en Toshiba wel niet dat ik hun laptopjes koop.

Verder nog wat teleurstellende, maar verwachte berichtgeving over de 16GB SSD versie van de One:
I bought the A110X (with Windows XP Home) beginning of this week and it has an 16 GB SSD that identifies as "P-SSD 1800". I wondered about the name, because I had seen earlier reports about an 8 GB SSD (rumoured to be from Samsung, if I remember correctly) that showed up with exactly the same string.

Regarding benchmarks, I've run trial version of HD Tune Pro File Benchmark test on it on top of Windows XP Home with a File length of 256 MB. The typical numbers were about 5 MB/sec write and 30-35 MB /sec read.
Ik heb al meer berichten gelezen over een 16GB SSD van Samsung, met dezelfde aanduiding als de 8GB variant. Blijkbaar zijn de snelheden ervan ook hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Dionamuh schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:30:
Is al een tijdje verkrijgbaar bij Dixons ja (volgens hun website). Toch is er nog steeds weinig informatie over te vinden. Of hij een 6-cell accu heeft weet ik niet, ik kan het alleen maar betwijfelen. Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van Packard Bell (misschien ten onrechte), anders zou het een alternatief voor de One kunnen zijn (mits met 6-cell). Wel jammer dat hij alleen met harde schijf wordt geleverd.
Overigens is de Toshiba NB100 ook al een poosje uit en daar verneem ik ook maar weinig van. Misschien willen Packard Bell en Toshiba wel niet dat ik hun laptopjes koop.
Het is een beetje off-topic, maar die Toshiba ben ik deze week bij meerdere vestigingen van MediaMarkt tegengekomen. Hij ligt dus in ieder geval wel in de winkels.

De Packard Bell lijkt uiterlijk trouwens identiek aan de Aspire One, en omdat de productie van dat type toch al bij een externe partij zit denk ik dat ze gewoon uit dezelfde fabriek komen. De uiterlijke verschillen zijn (voor zover ik kan zien) enkel het andere logo, de minder modieuze kleuren (hij is enkel te krijgen in zilver/zwart) en de lagere prijs. Ik heb zelf ook weinig positieve gevoelens m.b.t. het merk Packard Bell, maar achteraf gezien had het misschien de betere keuze geweest. Dwz: als het dus klopt dat ie inderdaad die grotere accu heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Heeft iemand recentelijk nog Linpus gerecoverd en daarna de live-update gedraaid?

De live-update duurde echt uren bij mij. Hoe is dit bij anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Laatst online: 03-07 08:07

boesOne

meuh

beantherio schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:47:
[...]

Het is een beetje off-topic, maar die Toshiba ben ik deze week bij meerdere vestigingen van MediaMarkt tegengekomen. Hij ligt dus in ieder geval wel in de winkels.

De Packard Bell lijkt uiterlijk trouwens identiek aan de Aspire One, en omdat de productie van dat type toch al bij een externe partij zit denk ik dat ze gewoon uit dezelfde fabriek komen. De uiterlijke verschillen zijn (voor zover ik kan zien) enkel het andere logo, de minder modieuze kleuren (hij is enkel te krijgen in zilver/zwart) en de lagere prijs. Ik heb zelf ook weinig positieve gevoelens m.b.t. het merk Packard Bell, maar achteraf gezien had het misschien de betere keuze geweest. Dwz: als het dus klopt dat ie inderdaad die grotere accu heeft.
Die PB is zelfs identiek aan de AspireOne want PB is tegenwoordig van Acer.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
Anoniem: 277481 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:27:
@gambieter
ok het heeft eigenlijk weinig met de Aspire One te maken maar ik was van plan om ook zoals dribibu een WD passport maar dan een van 500Gb te halen en zie nu wat een reactie ik krijg? heeft m'n onnutige post mij toch wat nuttige informatie geleverd.

@dribibu
ok ik kan leven met da flikkerende scherm maar was het ook "snel genoeg"?
Ja verder was hij snel genoeg, en mooi klein natuurlijk. Ben trouwens wel benieuwd of hij tzt bij jou ook flikkert als je er een film mee afspeelt, dus als je dat eens wilt posten, bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282336

BillSpaarbank schreef op donderdag 04 december 2008 @ 08:59:
Heeft iemand recentelijk nog Linpus gerecoverd en daarna de live-update gedraaid?

De live-update duurde echt uren bij mij. Hoe is dit bij anderen?
Idem. De servers van Linpus waar de updates op staan, zijn blijkbaar zwaar overbelast. Veel te weinig capaciteit, waardoor de kilobytes maar mondjesmaat binnendruppelen bij Live Update. Lastig hoor. Daar zou Acer eens wat aan moeten doen.

Enfin, laat 'm maar een nachtje stampen, dat is het beste. Want je wil die updates niet missen, zeker de veiligheidsupdates niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 282336 op 04-12-2008 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Broertje wil graag Day of Defeat & Counterstrike: Source spelen, heeft de ONE met 1 GB & XP.
Gaat dit lukken, of is het het installeren niet eens waard ?

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:47

MsG

Forumzwerver

Ik denk dat hij beter voor Day of Defeat 1 en Counter-Strike 1.6 kan gaan :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creatif
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-02-2023
dribibu schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:44:
[...]

Ja verder was hij snel genoeg, en mooi klein natuurlijk. Ben trouwens wel benieuwd of hij tzt bij jou ook flikkert als je er een film mee afspeelt, dus als je dat eens wilt posten, bedankt. :)
Hebben jullie de bios update gedaan? Ik had ook een flikkerend scherm, maar na de laatste bios (op de site van Acer) heb ik daar geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
ik heb nu bios versie v0.3109, (heb ook al eens geupdate) zal hem binnenkort eens weer updaten bedankt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ernst schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:02:
[...]

Ron XP draait idd fantastisch.
Heb nog wel drie probleempjes, als iemand daar iets voor weet.. :)
-Webradio werkt niet (problemen met plugin in FF denk ik?)
-IE laat zich niet installeren
-en MSN ook niet.
Ik heb ook de xp versie van Ron er op gezet. Draait erg lekker. Ik heb MSN gewoon geïnstalleerd... Ff googlen op msn downloaden en dan installeren die hap... Ik heb overigens niet de nieuwste versie genomen, maar de één na nieuwste.. Misschien dat dig verschil uitmaakt? Links bovenin komt dat een pop up met de gedownloade file. Als je die aanklikt dan wordt deze uitgepakt en geïnstalleerd. Ik denk dat dit met IE net zo werkt, maar zelf vind ik firefox wel prettig werken:) Wat betreft die webradio, dat is denk ik de adobe flahplayer die je moet installeren. Als je naar www.nederland.fm gaat dan geeft deze site automatisch wel aan welke plugin je nodig hebt om deze boel te kunnen beluisteren. Als het goed is werkt daarna je webradio ook.
Suc6 ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
Inmiddels staan er 3G modellen in de pricewatch, belachelijk hoog geprijsd. De 16GB SSD (Linux) versie kost meer dan €400, terwijl de 160GB HDD (XP) versie minstens €475 moet opbrengen. En dan zou je denken dat er op z'n minst een 6-cell accu bij zit. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand al gehoord van de 7800mAh battery?
of misschien ervaring ofzo?

http://cgi.benl.ebay.be/7...0.m14&_trkparms=72%3A1399|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic