ik heb geen last meer van knipperende led van wifi of dat aao vanzelf uit sleep komt, maar ik had 2 vraagjes voor jullie, ik wil weer zo'n Erecovery of prog gebruiken dat ik vanuit bios systeemherstel kan doen en dergelijke (pas op ik werk met tinyvista) en ik had graag een programma (simpel programma) dat ik foto's kan trekken met m'n webcam (video's weet ik wel maar dan apart voor foto's)
Heb zelf geen ervaring met Linpus (heb een 150 met Windows XP). Ik heb zelf Ubuntu naast XP geinstalleerd. Dat ging vlekkeloos, hoefde niet eens zelf te partitioneren, dat regelt de installer. Duidelijke instructies hoe helemaal aan te passen voor de Aspire One en hoe via het netwerk te installeren als je geen CD-Rom hebt, staan op de Ubuntu Community Forums: https://help.ubuntu.com/community/AspireOnegambieter schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 00:36:
Weet iemand hoe compleet de Linpus Linux op de Aspire One is? Ik heb er intussen XP op staan, maar heb voor mijn werk een paar programma's nodig die natief op Linux werken, en porteren lukt me niet zo snel. Omdat ik de One alleen maar als speeltje hebt gekocht (niet essentieel, heb twee andere laptops) zit ik eraan te denken om Linux terug te zetten en de One als Linux doosje te gebruiken voor dit soort programma's.
Daarvoor moet er gecompileerd kunnen worden en moeten er Perl scripts kunnen worden gebruikt.
Ik draaide eerst zelf 8.04.x, maar ben inmiddels naar volle tevredenheid geupgrade naar 8.10 (release).
ThanksMaarten @klet.st schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 22:24:
Duidelijke instructies hoe helemaal aan te passen voor de Aspire One en hoe via het netwerk te installeren als je geen CD-Rom hebt, staan op de Ubuntu Community Forums: https://help.ubuntu.com/community/AspireOne
Ik draaide eerst zelf 8.04.x, maar ben inmiddels naar volle tevredenheid geupgrade naar 8.10 (release).
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
http://www.pixmania.be/be...re-aspire-aspire-one.html
Nieuwe ontwikkelingen bij Pixmania.com. Er staat bij de 160GB èn de 16GB SSD versie dat ze op voorraad zijn. Met Franse XP Home. Wat voor accu staat er niet bij.
299 euro voor de 16GB SSD versie met 1GB RAM vind ik niet gek.
En hopelijk zit er dan ook een 6-cell accu bij, ook al betwijfel ik dat. Hoe lang gaat het nog duren.
Nieuwe ontwikkelingen bij Pixmania.com. Er staat bij de 160GB èn de 16GB SSD versie dat ze op voorraad zijn. Met Franse XP Home. Wat voor accu staat er niet bij.
299 euro voor de 16GB SSD versie met 1GB RAM vind ik niet gek.
[ Voor 10% gewijzigd door Dionamuh op 02-11-2008 00:05 ]
AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro
Verwijderd
Yes gelukt,
Heb nu ook een bluetooth stickie in de AAO weten te installeren door deze (zie pic hieronder) vrije usb poort te gebruiken:

deze aansluiting zit onder het moederbord onder de hdd verstopt, werkt perfect, hierdoor geen bestaande usb poorten in beslag genomen, voor degenen die zich afvroegen of deze aansluiting werkt. Er komt wel wat fijn soldeer werk aan te pas
Heb nu ook een bluetooth stickie in de AAO weten te installeren door deze (zie pic hieronder) vrije usb poort te gebruiken:

deze aansluiting zit onder het moederbord onder de hdd verstopt, werkt perfect, hierdoor geen bestaande usb poorten in beslag genomen, voor degenen die zich afvroegen of deze aansluiting werkt. Er komt wel wat fijn soldeer werk aan te pas

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2008 20:03 ]
Verwijderd
Gisteren de Acer Aspire one 160 gb gehaald. Had de 120 gb donderdag gekregen. Beetje raar verhaal want de 160 lag ernaast voor dezelfde prijs. In elk geval mocht ik m ruilen. Ik moet zeggen dat het er naar uitziet dat tal van problemen zijn opgelost. Het is gewoon een verbeterde versie. Vraag mij alleen af hoe acer dit probleem gaat oplossen. Prijs van de 120 gig naar beneden? Maar ja dan nog, je wilt natuurlijk wel die 6 cell accu! Want dat is een groot verschil. Er staat ook nieuwe software op. En hij klapt niet meer dicht.
Is hij met 6-cell nu? voor dezelfde prijs? en wat zijn de verbeteringen? en wat bedoel je met "hij klapt niet meer dicht" ?Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:40:
Gisteren de Acer Aspire one 160 gb gehaald. Had de 120 gb donderdag gekregen. Beetje raar verhaal want de 160 lag ernaast voor dezelfde prijs. In elk geval mocht ik m ruilen. Ik moet zeggen dat het er naar uitziet dat tal van problemen zijn opgelost. Het is gewoon een verbeterde versie. Vraag mij alleen af hoe acer dit probleem gaat oplossen. Prijs van de 120 gig naar beneden? Maar ja dan nog, je wilt natuurlijk wel die 6 cell accu! Want dat is een groot verschil. Er staat ook nieuwe software op. En hij klapt niet meer dicht.
Verwijderd
Ja, er zit nu een 6-cell batterij in, wat een verschil. Touchpad is ook aanzienlijk verbeterd.Jazzle schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:43:
[...]
Is hij met 6-cell nu? voor dezelfde prijs? en wat zijn de verbeteringen? en wat bedoel je met "hij klapt niet meer dicht" ?
Heeft iemand ervaring met Mandriva 2009 op de AAO 8gb ssd?
Ik draai nu XP met de EWF aanpassingen en ik moet zeggen dat hij supersnel is. Geen lag of iets. Nadeel heirvan dat je alles in RAM wegschrijft en dat je aanpassingen verloren gaan na een herstart. Op een gegeven is dus je virusscanner niet bijgewerkt net als de Windowsupdates. Deze kun je met afsluiten wel bij laten werken maar het is net niet ideaal...
Ben wel benieuwd naar Mandriva
Ervaringen zijn welkom.
Ik draai nu XP met de EWF aanpassingen en ik moet zeggen dat hij supersnel is. Geen lag of iets. Nadeel heirvan dat je alles in RAM wegschrijft en dat je aanpassingen verloren gaan na een herstart. Op een gegeven is dus je virusscanner niet bijgewerkt net als de Windowsupdates. Deze kun je met afsluiten wel bij laten werken maar het is net niet ideaal...
Ben wel benieuwd naar Mandriva
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Verwijderd
Ben erg benieuwd: waar heb je hem gekocht en wat was de prijs? Waarom bevalt het touchpad je nu beter? En hoe pakt het in de praktijk uit met de 'grote' batterij?Jazzle schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:43:
[...]
Is hij met 6-cell nu? voor dezelfde prijs? en wat zijn de verbeteringen? en wat bedoel je met "hij klapt niet meer dicht" ?
Veel plezier met je nieuwe machientje!
Lekkere Dirk
Ben ik ook zeer geinteresseerd in, maar dan ben ik ook benieuwd of er inmiddels een minipci kaart oid in het slot onderop te doen is. Dat er zegmaar nog een vrije bus is achter het klepje.Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 14:25:
[...]
Ben erg benieuwd: waar heb je hem gekocht en wat was de prijs? Waarom bevalt het touchpad je nu beter? En hoe pakt het in de praktijk uit met de 'grote' batterij?
Veel plezier met je nieuwe machientje!![]()
Lekkere Dirk
Ik zie op de acer site ondertussen wel 3g drivers staan.poesje schreef op maandag 03 november 2008 @ 17:59:
[...]
Ben ik ook zeer geinteresseerd in, maar dan ben ik ook benieuwd of er inmiddels een minipci kaart oid in het slot onderop te doen is. Dat er zegmaar nog een vrije bus is achter het klepje.
Toch wel jammer dat ik hem eigenlijk te vroeg heb gekocht
Aan de andere kant, dat heb je altijd wel, volgende maand is er weer wat nieuws.
Iemand ervaring met die kleine(re) voeding?
http://cgi.ebay.nl/Charge...5&_trksid=p3286.m63.l1177
en is er een manier om een tv-out te krijgen?
http://cgi.ebay.nl/Charge...5&_trksid=p3286.m63.l1177
en is er een manier om een tv-out te krijgen?
www.casarodriguillo.com
Ik vroeg het me vooral af omdat die ssd's van de eeepc's op een mini pci express aansluiting zitten. Dat zou dan misschien kunnen betekenen dat je er een ssd bij kunt plaatsen (niet dat dat echt nodig is met het extra sd slot). Maar er zouden natuurlijk meer leuke dingen in kunnen.Jazzle schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:06:
[...]
Ik zie op de acer site ondertussen wel 3g drivers staan.
Toch wel jammer dat ik hem eigenlijk te vroeg heb gekocht![]()
Aan de andere kant, dat heb je altijd wel, volgende maand is er weer wat nieuws.
Eergisteren ook een aspire one (blauw met 120gb) gescoord, erg mooi apparaatje en erg tevreden tot nu toe.
Heb er ook meteen een bluetooth usb stick bijgekocht (zo'n mini usb stick, maar wil hem later nog wel gaan inbouwen denk ik) zodat ik via mijn nokia n95-2 online kan. Ook dat werkt goed, was wel een gedoe om het zonder nokia pc suite aan de praat te krijgen (hele onzin suite waar de AAO weer iets trager van wordt terwijl ik echt alleen wil internetten) maar uiteindelijk toch gelukt met de initialisatie opdracht: +CGDCONT=1,"ip","internet","",0,0
werkt echt perfect icm met WnW+ van t-mobile uit mijn ervaring, waar je 3g dekking hebt dan...
Zat nu alleen nog te kijken voor een andere batterij met meer capaciteit want de originele is toch wel erg snel leeg. Nu is op ebay de originele 5200mah batterij te vinden maar ook een 6600mah (hier meer info http://www.unet.fi/fransb...h-battery-for-aspire-one/ ) bij die info link zegt hij in de comments wel dat die 6600mah nog een uur langer mee gaat wat op zich wel lekker is, en een prijsverschil is er ook niet. Maar ik vroeg me af of er hier ook nog mensen met ervaring met de 6600mah batterij zijn, en is die ervaring positief of?....
Heb er ook meteen een bluetooth usb stick bijgekocht (zo'n mini usb stick, maar wil hem later nog wel gaan inbouwen denk ik) zodat ik via mijn nokia n95-2 online kan. Ook dat werkt goed, was wel een gedoe om het zonder nokia pc suite aan de praat te krijgen (hele onzin suite waar de AAO weer iets trager van wordt terwijl ik echt alleen wil internetten) maar uiteindelijk toch gelukt met de initialisatie opdracht: +CGDCONT=1,"ip","internet","",0,0
werkt echt perfect icm met WnW+ van t-mobile uit mijn ervaring, waar je 3g dekking hebt dan...
Zat nu alleen nog te kijken voor een andere batterij met meer capaciteit want de originele is toch wel erg snel leeg. Nu is op ebay de originele 5200mah batterij te vinden maar ook een 6600mah (hier meer info http://www.unet.fi/fransb...h-battery-for-aspire-one/ ) bij die info link zegt hij in de comments wel dat die 6600mah nog een uur langer mee gaat wat op zich wel lekker is, en een prijsverschil is er ook niet. Maar ik vroeg me af of er hier ook nog mensen met ervaring met de 6600mah batterij zijn, en is die ervaring positief of?....
ik heb hier vandaag een 6600mah binnen gekregen. De AAO past in ieder geval niet meer in het orginele mapje (dat wist ik al.. maar het past nog steeds in mijn rugzak en andere tasjes). Ik zal de ervaringen binnenkort posten wat betreft de batterijduur.cuberob schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:49:
...
Ik had eigenlijk niet zoveel problemen met de oude (dik 2 uur met linux).. maar het leek me wel wat om hem tenminste de hele dag niet te hoeven op te laden. Kosten via ebay + verzenden was 50 pond.. viel wel mee.
die 6600mah is in ieder geval binnen 1 uur opgeladen...
lijkt me wel snel.. ga hem nu ontkoppellen en kijken hoe lang die goed blijft.
edit: kwartier later 97% en nog 7 uur te gaan.
[ Voor 15% gewijzigd door henkleerssen op 04-11-2008 19:08 ]
kijk dat komt mooi uit, ervaring als ik hem wil gaan bestellen! ik wacht het rustig af, ben benieuwd...
Zou je misschien ook een fototje kunnen plaatsen van hoe de aspire eruit ziet met batterij er in?
Zou je misschien ook een fototje kunnen plaatsen van hoe de aspire eruit ziet met batterij er in?
[ Voor 5% gewijzigd door cuberob op 04-11-2008 19:28 ]
Had zojuist even setfsb gedownload maar kreeg het even zo snel niet aan de praat, maar denk ook niet dat je dat wilt..eagle00789 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 01:32:
heeft er al iemand geprobeerd om de aspire one te overklokken met behulp van setfsb??
als ik in cpu-z kijk is het namelijk 7 x 133 of 12 x 133 zodra je wat gaat doen, is dit uit te zetten trouwens dat hij standaard op 1600mhz draait?
btw hier is het zaakje nu 40 graden idle dus denk dat je zoiezo weinig speling hebt..

ben nog helemaal niet met overklokken bezig geweest maar volgens mij is er wel wat speling hoor (zeker gezien de eee 901 zichzelf al overklokt naar 1.8 en de msi wind laatst een overklok bios heeft vrijgegeven). ook wat betreft de temp, intel schijnt als max temp 99c opgegeven te hebben en ook tools als aspire one fan control laten de fan pas draaien als hij ongeveer 70 graden wordt (volgens hun veilig) waardoor je aspire one vrijwel passief wordt. en 70-40 is al 30 graden spelingReSp4wN schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 23:27:
[...]
Had zojuist even setfsb gedownload maar kreeg het even zo snel niet aan de praat, maar denk ook niet dat je dat wilt..
als ik in cpu-z kijk is het namelijk 7 x 133 of 12 x 133 zodra je wat gaat doen, is dit uit te zetten trouwens dat hij standaard op 1600mhz draait?
btw hier is het zaakje nu 40 graden idle dus denk dat je zoiezo weinig speling hebt..
ach ik ga het allemaal wel eens uitzoeken als ik de aspire one sneller wil, voorlopig snel zat, doet gewoon wat hij moet doen:D
Binnen een uur lijkt me snel, de mijne doet er wel wat langer over. Maar lees wel meer dat de 1e keer sneller gaat om de een of andere reden. 7 uur is niet slecht, ik haal 5 uur op de 5500 met xp.henkleerssen schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 18:50:
die 6600mah is in ieder geval binnen 1 uur opgeladen...lijkt me wel snel.. ga hem nu ontkoppellen en kijken hoe lang die goed blijft.
Met a1ctl (vind ik zelf de beste fancontrol tot nu toe) kun je de cpu op 50% laten draaien. http://www.aspireoneuser....viewtopic.php?f=44&t=6063ReSp4wN schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 23:27:
[...]
In deze thread staan wat duidelijke pics: http://www.aspireoneuser....1&st=0&sk=t&sd=a&start=30cuberob schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:27:
kijk dat komt mooi uit, ervaring als ik hem wil gaan bestellen! ik wacht het rustig af, ben benieuwd...
Verwijderd
Hallo tweakers,
Snelle vraag; als ik hotmail op mijn acer aspire one krijg weergegeven; krijg ik het balkje van mijn mappen niet in beeld; alleen de bovenkant en de onderkant van de pagina; ik heb hem net maar vraag me af hoe ik de hotmailweergave kan verbeteren. Misschien is het gewoon een handigheidje met de touchpad maar ik kom er als (nog) laptopleek niet uit.
Alvast bedankt,
Jeroen
Snelle vraag; als ik hotmail op mijn acer aspire one krijg weergegeven; krijg ik het balkje van mijn mappen niet in beeld; alleen de bovenkant en de onderkant van de pagina; ik heb hem net maar vraag me af hoe ik de hotmailweergave kan verbeteren. Misschien is het gewoon een handigheidje met de touchpad maar ik kom er als (nog) laptopleek niet uit.
Alvast bedankt,
Jeroen
Verwijderd
CopyCatz van harte bedankt voor a1ctl te noemen (en ook voor de link) op hoeveel graden staat hij bij jouw (start fan, ... )CopyCatz schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:09:
[...]
Binnen een uur lijkt me snel, de mijne doet er wel wat langer over. Maar lees wel meer dat de 1e keer sneller gaat om de een of andere reden. 7 uur is niet slecht, ik haal 5 uur op de 5500 met xp.
[...]
Met a1ctl (vind ik zelf de beste fancontrol tot nu toe) kun je de cpu op 50% laten draaien. http://www.aspireoneuser....viewtopic.php?f=44&t=6063
[...]
In deze thread staan wat duidelijke pics: http://www.aspireoneuser....1&st=0&sk=t&sd=a&start=30
Even een vraag voor de mensen waar het draadloze netwerk ook continu wegvalt: wat hebben jullie voor actie ondernomen? Ik heb vrijwel elke driver geprobeerd die te vinden was (incl de experimentele nieuwe drivers). Nog steeds verdwijnt de netwerkkaart in WinXP. Het is nu wel minder dan aan het begin. Ik denk erover om hem voor garantie terug te sturen.
Daarnaast heb ik een vlek op het scherm, welke niet weg te krijgen is. Het is ongeveer 10 bij 5 mm, en het lijkt onder de beschermlaag te zitten. Heeft een van jullie hier ook last van?
Mijn versie is een blauwe 150 met WinXP, 120gb en 512mb ram.
Daarnaast heb ik een vlek op het scherm, welke niet weg te krijgen is. Het is ongeveer 10 bij 5 mm, en het lijkt onder de beschermlaag te zitten. Heeft een van jullie hier ook last van?
Mijn versie is een blauwe 150 met WinXP, 120gb en 512mb ram.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Verwijderd
Heeft iemand hier ook onbeperkt internet van Vodafone waarmee hij dan op z'n Acer internet? Ik heb namelijk iets gelezen dat als je hoger dan het gemiddelde zit, je meer moet betalen, maar ik vroeg me af of dat werkelijk zo is?
bedankt voor de link naar de fotos, valt opzich nog wel mee hoe ver dat allemaal uitsteekt, het is me alleen nog niet helemaal duidelijk of de acer 5200mah 6cell die je daar op de fotos ziet even groot is als de 6600mah no-name batterij die ik op het oog heb (en die henkleerssen volgens mij in zijn bezit heeft), dus bij deze @henkleerssen is de 6600mah NOG groter of (vrijwel) hetzelfde als de originele 6cell op de fotos in de link hierboven. en zijn de prestaties inderdaad ook nog iets beter dan de originele 6cell van acer?CopyCatz schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:09:
[...]
Binnen een uur lijkt me snel, de mijne doet er wel wat langer over. Maar lees wel meer dat de 1e keer sneller gaat om de een of andere reden. 7 uur is niet slecht, ik haal 5 uur op de 5500 met xp.
[...]
Met a1ctl (vind ik zelf de beste fancontrol tot nu toe) kun je de cpu op 50% laten draaien. http://www.aspireoneuser....viewtopic.php?f=44&t=6063
[...]
In deze thread staan wat duidelijke pics: http://www.aspireoneuser....1&st=0&sk=t&sd=a&start=30
voor de rest is dat programmatje a1ctl inderdaad erg handig (kwam het net voordat ik het in jouw post las tegen via een pagina met wat info over eeectl)
zit nu overigens wat te experimenteren met Mediaportal op de AAO, maar dat werkt nog niet helemaal zoals gehoopt. ik kan wel tv kijken en schedulen met gids en alles (tv kaart zit in een server) maar het loopt allemaal nog niet echt lekker, tv gaat niet soepel via wireless en ook duurd het opstarten echt een eeuwigheid (minuten) maar dat kan komen omdat ik een heleboel tv-series op mijn server hebt staan die ook weer in een database binnen mediaportal zitten, misschien checked hij die tijdens het opstarten wat dus jaren duurd ofzo, dat moet ik nog uitzoeken.
ik ben voorlopig iig nog zoet mijn AAO, zit nu wel al over een ram upgrade te denken maar misschien meer omdat het kan dan omdat het nodig is

Nou de 6600 is nog iets groter.. Daarmee wordt AAO wat verhoogt van achter (1,5cm ongeveer).. het typt prettiger vind ik zelf. .. maar das een kwestie van smaak.
Hij gaat ongeveer 6 uur mee met linux. Ik zou het eens precies moeten bijhouden.. maar ik vind het prettig werken zo.
hier wat fotos.. het lijkt groter op de fotos dan het daadwerkelijk is.

Hij gaat ongeveer 6 uur mee met linux. Ik zou het eens precies moeten bijhouden.. maar ik vind het prettig werken zo.
hier wat fotos.. het lijkt groter op de fotos dan het daadwerkelijk is.

Weet iemand waar de 160Gb versie met 6cell accu op voorraad is?
<signature/>
Neen je snelheid word afgekapt.Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 18:09:
Heeft iemand hier ook onbeperkt internet van Vodafone waarmee hij dan op z'n Acer internet? Ik heb namelijk iets gelezen dat als je hoger dan het gemiddelde zit, je meer moet betalen, maar ik vroeg me af of dat werkelijk zo is?
Van de site:
Maandbedrag per abonnement € 19,95
Snelheid (download) 0,768 Mb/s
Snelheid verlaging 128 Kb/s na 400 MB
Maandbedrag per abonnement € 34,95
Snelheid (download) 1,5 Mb/s
Snelheid verlaging 128 Kb/s na 1 GB
Maandbedrag per abonnement € 49,95
Snelheid (download) 2 Mb/s
Snelheid verlaging 128 Kb/s na 2,5 GB
Verwijderd
Sorry, ik bedoelde het anders. Ik heb op mijn telefoon onbeperkt internet, en ik wil via bluetooth op mijn laptop internetten, met het internet van m'n telefoon (is het zo duidelijker?). Ik betaal dus boven op mijn abo nog 10 euro zodat ik op mijn telefoon onbeperkt kan internetten...seal74 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:42:
[...]
Neen je snelheid word afgekapt.
Van de site:
Maandbedrag per abonnement € 19,95
Snelheid (download) 0,768 Mb/s
Snelheid verlaging 128 Kb/s na 400 MB
Maandbedrag per abonnement € 34,95
Snelheid (download) 1,5 Mb/s
Snelheid verlaging 128 Kb/s na 1 GB
Maandbedrag per abonnement € 49,95
Snelheid (download) 2 Mb/s
Snelheid verlaging 128 Kb/s na 2,5 GB
Ik heb het hier voor je gevonden.Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:30:
[...]
Sorry, ik bedoelde het anders. Ik heb op mijn telefoon onbeperkt internet, en ik wil via bluetooth op mijn laptop internetten, met het internet van m'n telefoon (is het zo duidelijker?). Ik betaal dus boven op mijn abo nog 10 euro zodat ik op mijn telefoon onbeperkt kan internetten...
Zorgeloos Internet
- Met “Zorgeloos Internet” kun je binnen Nederland op het internet vrijwel onbeperkt
surfen, chatten en e-mailen op je mobiele telefoon, dat wil zeggen dat het
datagebruik niet regelmatig tien keer zoveel (of meer) per maand mag zijn dan het
gemiddelde datagebruik van alle gebruikers.
- Indien Contractant een datagebruik heeft dat tien keer zoveel (of meer) per maand is
dan het gemiddelde van alle gebruikers, zal Vodafone contact opnemen met
Contractant om het gebruik te matigen. Duurt dit datagebruik echter drie maanden
binnen een periode van 12 maanden, dan behoudt Vodafone zich het recht voor om
Zorgeloos Internet te beëindigen en Contractant een passend aanbod te doen.
- Bij Zorgeloos Internet is het onder meer niet toegestaan de mobiele telefoon
te gebruiken als modem voor PC, laptop e.d. of voor VOIP en SMSoIP.
- Vodafone behoudt zich het recht voor om ingeval van misbruik Zorgeloos
Internet per direct te beëindigen.
- Bij Zorgeloos Internet is datagebruik in het buitenland uitgesloten. Datagebruik in
het buitenland
Ik heb hetzelfde als jij wil ook wel een paar maanden geprobeerd, en ik kreeg al vrij snel een brief van Vodafone thuis dat ik mijn gebruik moest gaan beperken, want anders ging het wel geld kosten.Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:30:
[...]
Sorry, ik bedoelde het anders. Ik heb op mijn telefoon onbeperkt internet, en ik wil via bluetooth op mijn laptop internetten, met het internet van m'n telefoon (is het zo duidelijker?). Ik betaal dus boven op mijn abo nog 10 euro zodat ik op mijn telefoon onbeperkt kan internetten...
Dus echt onbeperkt is VF niet..
goh zoals seal74 hierboven al zegt staat in de voorwaardenEddos schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:59:
[...]
Ik heb hetzelfde als jij wil ook wel een paar maanden geprobeerd, en ik kreeg al vrij snel een brief van Vodafone thuis dat ik mijn gebruik moest gaan beperken, want anders ging het wel geld kosten.
en op een laptop verbruik je meestal veel meer dataverkeer dan op een mobiel- Bij Zorgeloos Internet is het onder meer niet toegestaan de mobiele telefoon
te gebruiken als modem voor PC, laptop e.d. of voor VOIP en SMSoIP.
Verwijderd
Scherm van mijn Acer one is helemaal stuk. Alleen aan de bovenkant van het scherm zie ik een rode balk. Iemand een idee??
Afgelopen zondag startte de One helemaal niet meer op, ik heb toen de bios geflashed naar de laatste bios versie en toen werkte het machientje weer helemaal normaal. Totdat ik 'em net aanzette
Iemand enig idee voor een oplossing?
Afgelopen zondag startte de One helemaal niet meer op, ik heb toen de bios geflashed naar de laatste bios versie en toen werkte het machientje weer helemaal normaal. Totdat ik 'em net aanzette
Ja, inleveren voor garantie
klinkt alsof het stekkertje naar t scherm gewoon niet goed vast zit, maar dat lijtk me haast onmogelijk als hij nooit open is geweest, maargoed garantie, met een beetje geluk krijg je van de winkel gelijk een vervangend exemplaarVerwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:44:
Scherm van mijn Acer one is helemaal stuk. Alleen aan de bovenkant van het scherm zie ik een rode balk. Iemand een idee??
Afgelopen zondag startte de One helemaal niet meer op, ik heb toen de bios geflashed naar de laatste bios versie en toen werkte het machientje weer helemaal normaal. Totdat ik 'em net aanzette![]()
Verwijderd
Nou, ik heb het machientje maar even opengeschroefd, stekkertje los gemaakt en weer vastgezet. Probleem verholpen. Thx!Jazzle schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:34:
[...]
klinkt alsof het stekkertje naar t scherm gewoon niet goed vast zit, maar dat lijtk me haast onmogelijk als hij nooit open is geweest, maargoed garantie, met een beetje geluk krijg je van de winkel gelijk een vervangend exemplaar
Ik dacht dat het mogelijk aan de nieuwe bios lag.
Verwijderd
Weet er iemand of De Sims 2 werkt op de Acer One? Deze ligt voor een leuke prijs in de budgetbakken, maar wil het toch liever zeker weten voordat ik hem koop
http://www.expansys.nl/p.aspx?i=171139FF1987 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 05:55:
Weet iemand toevallig of er een auto adapter (oplader) beschikbaar is voor de One?
^^
Sims 2 zekers, en vloeiend...Niet vergeten om ctrl alt F11 te doen voor fullscreen...zit nu op de one van mijn broertje, die heeft er sims 2 op staan. Je kunt in principe veel games draaien die voor 200 3/4 uit zijn gekomen...de meeste games die ook nu nog uitkomen kunnen worden gedraaid. Er is ergens een lijst op got welke netbooks, welke games spelen en met hoeveel fps, meestal minimaal 30.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Weet niet of het al gemeld is, maar je kunt je garantie verlengen...zeer handig.
http://store.acer-euro.co...32046&kid=35020knztxt3002
EDIT: Oeps, had nog het laatste berichtje, sorry.
http://store.acer-euro.co...32046&kid=35020knztxt3002
EDIT: Oeps, had nog het laatste berichtje, sorry.
[ Voor 11% gewijzigd door NeoMe op 07-11-2008 21:23 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Ah verdorie dat had ik eerder moeten weten. Kan hem helaas nu niet bestellen omdat ik in Australië zit, dus maar even kijken of ze hem hier ergens hebben.
Maar toch bedankt.
linkjekiddyl schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 00:16:
Op eBay zijn die dingen te vinden voor minder dan 10 euro.
Ik heb hier een linkje op eBay voor een auto lader. Zelf heb ik een universele gekocht met stekkertjes er op. Dan kan ik die ook eventueel voor andere dingen gebruiken.
Een 12V->230V adapter is ook mogelijk natuurlijk. Dan plug je daar weer je originele adapter in alsmede al je andere apparaten.
Een 12V->230V adapter is ook mogelijk natuurlijk. Dan plug je daar weer je originele adapter in alsmede al je andere apparaten.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Valt mee tegenwoordig hoor! Gewoon UPS halen en brengen en rap ook!Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:38:
[...]
Garantie is niet een sterk punt van Acer.
Ik hoor regelmatig verhalen dat je 4 weken op je Acer notebook kan wachten. Niet echt interessant. Een MSI notebook hadden we laatst na 4 werkdagen al terug.sebastius schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:16:
[...]
Valt mee tegenwoordig hoor! Gewoon UPS halen en brengen en rap ook!
Als je echt een Acer wil kan je beter 100 euro extra geven aan de garantie uitbreiding (3 jaar pickup & return ipv 2 jaar send-in, terug bezorgd binnen de 5 werkdagen).
Weet iemand waarom dit gebeurt met mijn taakbalk?
Ik heb dit ook na een herinstallatie en het inschakelen van de advance mode. Hij lijkt bij de panelinstellingen alleen normaal te werken als ik hem onder in het midden zet.
Ik heb alle instellingen verder geprobeert.
Ik heb dit ook na een herinstallatie en het inschakelen van de advance mode. Hij lijkt bij de panelinstellingen alleen normaal te werken als ik hem onder in het midden zet.

Verwijderd
agghhh kben zo fier op windows als ik zulke afbeeldingen zie, (zal wel komen omdat ik m'n hele leven alleen windows besturingen heb gebruikt, '95 '98 'xp 'vista 'xbox, xbox360, ... niet dat ik ms fanboy ben ofzo zuhBillSpaarbank schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:54:
Weet iemand waarom dit gebeurt met mijn taakbalk?
Ik heb dit ook na een herinstallatie en het inschakelen van de advance mode. Hij lijkt bij de panelinstellingen alleen normaal te werken als ik hem onder in het midden zet.Ik heb alle instellingen verder geprobeert.
[afbeelding]
Linpus is voor mij juist een van de redenen om een Aspire One te nemen, omdat je het helemaal kan aanpassen naar je eigen wensen. Ook nog steeds tevreden over XP, maar voor een klein laptopje lijkt me zo'n licht besturingssysteem fijner.
Maar goed, er zijn meer mensen die problemen hebben met de taakbalk ('panel'). Zoals hier: 'I get a 3 and a half empty panels underneath the one that I'm using', alleen wordt daar geen duidelijk oplossing gegeven.
Volgens mij gaat het hier over het zelfde probleem, jammer dat de screenshots er niet meer bij staan. Er wordt daar verwezen naar Linpus Linux - Modify your taskbar, misschien heb je daar iets aan. 'The problem is caused by some configuration option in your ~/.gtkrc file'.
Maar goed, er zijn meer mensen die problemen hebben met de taakbalk ('panel'). Zoals hier: 'I get a 3 and a half empty panels underneath the one that I'm using', alleen wordt daar geen duidelijk oplossing gegeven.
Volgens mij gaat het hier over het zelfde probleem, jammer dat de screenshots er niet meer bij staan. Er wordt daar verwezen naar Linpus Linux - Modify your taskbar, misschien heb je daar iets aan. 'The problem is caused by some configuration option in your ~/.gtkrc file'.
AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro
Sommige mensen blijven ook hun hele leven bij dezelfde vrouw. Is ook helemaal niets mis mee.Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:20:
[...]
agghhh kben zo fier op windows als ik zulke afbeeldingen zie, (zal wel komen omdat ik m'n hele leven alleen windows besturingen heb gebruikt, '95 '98 'xp 'vista 'xbox, xbox360, ... niet dat ik ms fanboy ben ofzo zuh
Ik heb de Aspire One aangeschaft als imagetank, videospeler en internetlaptopje. En daarbij voldoet Linpus helemaal aan mijn verwachtingen. Enige nadeel is dat ik het leuk vind om bepaalde dingen te tweaken en zo het OS een beetje naar mijn hand te zetten. Jammer van deze bug, maar met standaard Acer linpus is het niet eens mogelijk om de balk bovenaan te zetten. De tweaks die ik heb gedaan geven me net wat meer feeling met het besturingssysteem. Toch een beetje het gevoel van een normale desktop
Ik werk overigens ook bijna heel mijn leven met Windows, maar af en toe ga ik vreemd met Ubuntu of Linpus
@Dionamuh,
Bedankt voor de links. Ik zal eens kijken of ik er wat mee kan
Iemand al ervaring met de 16GB SSD versie?
Ik las dat de Dell mini met 16GB ongeveer 60MB/s read doet. Ben benieuwd of de acer dat ook haalt.
Ik las dat de Dell mini met 16GB ongeveer 60MB/s read doet. Ben benieuwd of de acer dat ook haalt.
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Daar wacht ik ook nog steeds vol verwachting op. Maar ik vrees dat het nog wel een poosje gaat duren, omdat de 160GB versie in Nederland nog niet eens leverbaar is. Pixmania.be schijnt de 16GB SSD versie allang te leveren, met WinXP (
), 1GB RAM (
) en aan het gewicht te zien (1,2kg) met 6-cell. Ik kan echter nog niks vinden over ervaringen ermee.
Mag ik vragen hoe je gebruik was? Wat deed je precies? Alleen e-mail/internet of ook games online en downloaden van muziek/video? Was het namelijk ook aan het overwegen om lekker goedkoop slechts 10 euro te betalen voor internet via mobiel met bluetooth op netbook ipv minimaal 19.95 + datalimiet. Echter ik heb t-mobile maar voorwaarden zijn soortgelijk.Eddos schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:59:
[...]
Ik heb hetzelfde als jij wil ook wel een paar maanden geprobeerd, en ik kreeg al vrij snel een brief van Vodafone thuis dat ik mijn gebruik moest gaan beperken, want anders ging het wel geld kosten.
Ik gebruikte mijn verbinding voornamelijk voor push e-mail en RSS feeds. En een keer een weekendje weg via de laptop geinternet, maar verder geen bijzondere dingen. Daarom verbaasde de brief me ook wat..Nu heb ik Ben (T-Mobile) en hoewel dat nogal langzamer is hoef ik me geen zorgen meer te maken over een FUP (schijnt er wel te zijn, maar nog niets gehoord).
ik gebruik zelf t-mobile wnw+ icm mijn telefoon en via bluetooth ook met mijn aspire one en ik moet zeggen, dat werkt perfect. Heb maanden gehad dat er 1GB+ doorheen is gegaan (destijds zonder netbook, maar toch) en nog nooit een brief oid ontvangen van t-mobile. Voor zover ik weer is t-mobile dan ook de enige die geen datalimieten noch enig andere restricties aan hun internet vastlegt, het enige is dat na zoveel mb je snelheid wordt terug gezet naar 384kbps als ik me niet vergis (voor wnw+ in ieder geval) maar daar kan ik mee leven.
t-mobile is dus wat mij betrefd the way to go als je het wilt combineren met internet op een laptop/netbook!
t-mobile is dus wat mij betrefd the way to go als je het wilt combineren met internet op een laptop/netbook!
t-mobile heeft idd geen datalimiet op de lage snelheid, en als je n (imo onredelijk duur) dataabbo afsluit, word je aan het eind van die limiet dus idd teruggezet naar de snelheden van het 10 euro onbeperkt geen datalimiet abbo..
vrienden hebben nu de aspire one, en willen aan de gang met het hema fotoprogramma. dit programma werkt alleen op de resolutie 1024 bij 768. het programma start dus niet door...
heeft iemand hier een oplossing voor zonder een externe monitor aan te sluiten...
heeft iemand hier een oplossing voor zonder een externe monitor aan te sluiten...
Ik heb sinds een aantal dagen Mac OS X Leopard op mijn AAO draaien, in een woord geweldig
Echt alles werkt (updates, video, audio, netwerk, speedstep, battery management) en het draait als een raket (opstarten van aanknop tot desktop in 30 seconden!). Het heeft me een heleboel tijd gekost omdat de guides op internet voor het installeren van osx op de AAO óf niet helemaal perfect zijn, of niet vanilla draaien (geen updates dus!), dus ik heb zelf met een hele hoop trial & error alles uit moeten zoeken, maar het werkt
Nu alleen nog sleep aan de praat krijgen
Echt alles werkt (updates, video, audio, netwerk, speedstep, battery management) en het draait als een raket (opstarten van aanknop tot desktop in 30 seconden!). Het heeft me een heleboel tijd gekost omdat de guides op internet voor het installeren van osx op de AAO óf niet helemaal perfect zijn, of niet vanilla draaien (geen updates dus!), dus ik heb zelf met een hele hoop trial & error alles uit moeten zoeken, maar het werkt
[ Voor 31% gewijzigd door Jazzle op 12-11-2008 21:38 ]
Jazzle zou je daar misschien eens een stappenplan voor willen maken? Ik wil het ook wel eens proberen maar op aspireoneuser zijn nu al zoveel threads over dat onderwerp dat ik geen idee meer heb welke methode werkt.
BlackWhizz pm'de me daar ook al over, dat stappenplan komt er binnekort zeker aanCopyCatz schreef op woensdag 12 november 2008 @ 22:22:
Jazzle zou je daar misschien eens een stappenplan voor willen maken? Ik wil het ook wel eens proberen maar op aspireoneuser zijn nu al zoveel threads over dat onderwerp dat ik geen idee meer heb welke methode werkt.
OSX vanilla installeren is niet zo heel moeilijk. Op het AA1 forum is een draadje met alle kext files die je nodig zult hebben. Alleen de voorbereiding kan lastig zijn. Om wifi te laten werken heb je ook een ander wifi kaartje nodig vanwege het ontbreken van de juiste drivers.
Nadelen zijn vooralsnog:
- geen oplossing voor niet werken van slaap functie
- kaart lezers zijn onbruikbaar
- geen aanpassing van fan snelheid op dit moment, maar dit zou opgelost kunnen worden.
Om de slaap functie werkend te krijgen zijn al veel mensen bezig. Alle Atom netbooks hebben dit probleem, maar verder werkt OSX heel erg goed. Zelf heb ik een dual boot met Vista, maar vanwege de fan draai ik bijna altijd Vista.
Nadelen zijn vooralsnog:
- geen aanpassing van fan snelheid op dit moment, maar dit zou opgelost kunnen worden.
Om de slaap functie werkend te krijgen zijn al veel mensen bezig. Alle Atom netbooks hebben dit probleem, maar verder werkt OSX heel erg goed. Zelf heb ik een dual boot met Vista, maar vanwege de fan draai ik bijna altijd Vista.
Het is inderdaad helemaal niet moeilijk, maar zou me kunnen voorstellen dat sommige mensen er graag wat hulp bij willen, dus daaromkiddyl schreef op donderdag 13 november 2008 @ 00:25:
OSX vanilla installeren is niet zo heel moeilijk. Op het AA1 forum is een draadje met alle kext files die je nodig zult hebben. Alleen de voorbereiding kan lastig zijn. Om wifi te laten werken heb je ook een ander wifi kaartje nodig vanwege het ontbreken van de juiste drivers.
Nadelen zijn vooralsnog:
Over de sleep, dat is niet waar, op de msi wind schijnt het wél te werken, alleen op de AA1 is er nog geen oplossing voor.
Edit: Het ziet er naar uit dat 'chameleon' binnenkort met een nieuwe versie komt die onder andere sleep zal fixxen en een hoop aanpassingen onnodig maakt. Ik denk dat ik daar op wacht vóór ik de tutorial maak.
[ Voor 6% gewijzigd door Jazzle op 13-11-2008 10:29 ]
Ik heb sinds dit weekend de aspire one a-110 (512mb + 8gb ssd) en heb er meteen ubuntu 8.10 opgezet. Ik gebruik de laptop voor wat te internetten, college's en media streaming. Dit zijn mijn ervaringen na een paar dagen ermee gespeeld te hebben.
Positief:
- Er is nogal veel te vinden over het installeren van ubuntu, nadat ik eindelijk een usb stick goed ingericht had met een bootable ubuntu distributie was de installatie echt een eitje.
- Ubuntu start helaas minder snel op dan linpus, maar dat heb ik er wel voor over aangezien ik met een gewone desktop wil werken en ietsje meer ervaring heb met ubuntu dan met linpus.
- Beeldscherm is prachtig.
- Behuizing vind ik ook erg mooi, maar wordt héél snel vies door vette vingers. De megeleverde beschermhoes is echt een aanwinst.
- Om wireless te laten werken moet je de updates draaien en de juiste driver selecteren, dit is erg makkelijk te vinden en werkt erg goed.
- Ubuntu is ontzettend stabiel,
Negatief:
- Batterij gaat maar krap twee uur mee.
- Laptop blinkt niet uit in snelheid (ook al staat er linux op).
- De adapter is onhandig, je kunt hem niet makkelijk opvouwen. Een slimmer formaat icm een hoesje was een echte oplossing geweest.
- Windows shares mounten moet via fstab of terminal. Dat is nogal omslachtig en ongebruiksvriendelijk, bovendien levert het problemen op met afsluiten.
Vragen:
- Ik heb nog 512mb ddr4200 liggen van een oude laptop. Is het de moeite waard om dit erbij te zetten en daarmee het risico te lopen dat de garantie vervalt of is de snelheidswinst zo gering dat ik het beter niet kan doen?
- Weet iemand hoe je smbfs shares automatisch unmount vóórdat de netwerk verbinding gesloten wordt want nu blijft de aflsuit procedure steken (30 sec).
Positief:
- Er is nogal veel te vinden over het installeren van ubuntu, nadat ik eindelijk een usb stick goed ingericht had met een bootable ubuntu distributie was de installatie echt een eitje.
- Ubuntu start helaas minder snel op dan linpus, maar dat heb ik er wel voor over aangezien ik met een gewone desktop wil werken en ietsje meer ervaring heb met ubuntu dan met linpus.
- Beeldscherm is prachtig.
- Behuizing vind ik ook erg mooi, maar wordt héél snel vies door vette vingers. De megeleverde beschermhoes is echt een aanwinst.
- Om wireless te laten werken moet je de updates draaien en de juiste driver selecteren, dit is erg makkelijk te vinden en werkt erg goed.
- Ubuntu is ontzettend stabiel,
Negatief:
- Batterij gaat maar krap twee uur mee.
- Laptop blinkt niet uit in snelheid (ook al staat er linux op).
- De adapter is onhandig, je kunt hem niet makkelijk opvouwen. Een slimmer formaat icm een hoesje was een echte oplossing geweest.
- Windows shares mounten moet via fstab of terminal. Dat is nogal omslachtig en ongebruiksvriendelijk, bovendien levert het problemen op met afsluiten.
Vragen:
- Ik heb nog 512mb ddr4200 liggen van een oude laptop. Is het de moeite waard om dit erbij te zetten en daarmee het risico te lopen dat de garantie vervalt of is de snelheidswinst zo gering dat ik het beter niet kan doen?
- Weet iemand hoe je smbfs shares automatisch unmount vóórdat de netwerk verbinding gesloten wordt want nu blijft de aflsuit procedure steken (30 sec).
Ik heb nu het volgende probleem:
Mijn SSD kaart wordt niet altijd meer herkent in de BIOS, en als die herkent wordt, komen er allemaal rare letters te staan, en af en toe wordt die wel herkent en dan boot die wel, en dan midden in Windows XP krijg ik een BSOD en dan na een herstart zie de BIOS de SSD niet meer.
Heb al gegekeken op aspireonuser.com/forum, maar daar praten ze alleen maar van een black screen en niks over een SSD.
En de kabel van de SSD naar de mobo zit goed.
Misschien SSD kaartje gaar?
Mijn SSD kaart wordt niet altijd meer herkent in de BIOS, en als die herkent wordt, komen er allemaal rare letters te staan, en af en toe wordt die wel herkent en dan boot die wel, en dan midden in Windows XP krijg ik een BSOD en dan na een herstart zie de BIOS de SSD niet meer.
Heb al gegekeken op aspireonuser.com/forum, maar daar praten ze alleen maar van een black screen en niks over een SSD.
Ik heb die rare letters wel eens op een oude ide drive gehad, toen was de kabel gewoon niet goed. Misschien zit simpelweg het stekkertje niet helemaal goed vast.WoodY1121 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:47:
Ik heb nu het volgende probleem:
Oke, maar het ging van kwaad tot erger, maar ik zal hier nog wel eens een keer naar kijken.Jazzle schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:39:
[...]
Ik heb die rare letters wel eens op een oude ide drive gehad, toen was de kabel gewoon niet goed. Misschien zit simpelweg het stekkertje niet helemaal goed vast.
Bedankt voor de tip!
Verwijderd
Heb je ook wifi werkend gekregen?Jazzle schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:37:
Ik heb sinds een aantal dagen Mac OS X Leopard op mijn AAO draaien, in een woord geweldig![]()
Echt alles werkt (updates, video, audio, netwerk, speedstep, battery management) en het draait als een raket (opstarten van aanknop tot desktop in 30 seconden!). Het heeft me een heleboel tijd gekost omdat de guides op internet voor het installeren van osx op de AAO óf niet helemaal perfect zijn, of niet vanilla draaien (geen updates dus!), dus ik heb zelf met een hele hoop trial & error alles uit moeten zoeken, maar het werktNu alleen nog sleep aan de praat krijgen
Eerder ga ik er niet aan beginnen, aangezien dat namelijk érg handig zou zijn. En ik er geen andere in wil bouwen.
Voor $15 kun je er een kopen. Dus heel veel hoeft het ook niet te kosten. Voorlopig zijn er geen drivers voor het wifi kaartje wat er nu in zit en het is maar de vraag of die er ooit zult komen. Mochten die er ooit komen dan kun je niet de Airport tool gebruiken van Apple zelf. Alleen maar voordelen voor $15.
Mijn airport kaartje is nog onderweg, maar een compatible kaartje is inderdaad wel het makkelijkst.
Maar als je die 15$ te veel vind, maar geen problemen hebt met het open maken van je AAO kan je pin 20 van je huidige kaartje afplakken, dan werkt hij wel. De kaart wordt namelijk wel ondersteund (wel even je device id aan de info.plist toevoegen) alleen het aan/uit schuifje werkt niet waardoor hij altijd uit staat, pin 20 afplakken zorgt er voor dat hij gewoon altijd aan staat.
Maar als je die 15$ te veel vind, maar geen problemen hebt met het open maken van je AAO kan je pin 20 van je huidige kaartje afplakken, dan werkt hij wel. De kaart wordt namelijk wel ondersteund (wel even je device id aan de info.plist toevoegen) alleen het aan/uit schuifje werkt niet waardoor hij altijd uit staat, pin 20 afplakken zorgt er voor dat hij gewoon altijd aan staat.
Verwijderd
Bedankt voor de info, maar het zit 'm echt in het openschroeven. Daar begin ik liever niet aan. Gezien het feit dat ik dan mijn garantie verspil.Jazzle schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:53:
Mijn airport kaartje is nog onderweg, maar een compatible kaartje is inderdaad wel het makkelijkst.
Als je het goed doet is het niet te zienVerwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 19:21:
[...]
Bedankt voor de info, maar het zit 'm echt in het openschroeven. Daar begin ik liever niet aan. Gezien het feit dat ik dan mijn garantie verspil.
Ik heb hem nu al meerdere keren opengemaakt en er zelfs aan gesoldeerd op het moederbord, maar als ik die draadjes netjes weer weghaal denk ik niet dat ze zien dat er ooit mee geknoeid is.
Bovendien wordt er gezegd dat het geheugen uitbreidbaar is, dus dan lijkt me dat je hem open mag maken als dat nodig is om het geheugen uit te breiden.
[ Voor 12% gewijzigd door Jazzle op 13-11-2008 21:48 ]
Mijn vriendin gebruikt dagelijks haar 150 + XP alleen heeft ze nu een dik probleem.
Een mooi werkstuk gefixt op der flopje en ze starten hem net op en kreeg een boot failure een harde piep.
What to do, What to do?
Alt-f10 werkt niet en terug gaan naar de shop is ze hem al snel 4 weken kwijt.
Back-up heeft ze gisteren nog wel gemaakt maar vandaag dus niet meer.
Suggesties zijn dus welkom
Een mooi werkstuk gefixt op der flopje en ze starten hem net op en kreeg een boot failure een harde piep.
What to do, What to do?
A life? Where can I download it??
http://macles.blogspot.co...re-one-bios-recovery.html al geprobeert ?Ruffian schreef op donderdag 13 november 2008 @ 22:21:
Mijn vriendin gebruikt dagelijks haar 150 + XP alleen heeft ze nu een dik probleem.
What to do, What to do?
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
Helaas, heeft niet geholpen.
Verwijderd
beste m'n 150 is ook na anderhalf week op hetzelfde manier vastgelopen. mijn verhaal?
alles geprobeerd van recovery tot bios, ... maar die recovery niet kunnen vinden
dus een 2 tal weken gewacht en op internet very cheap een usb dvd writer gevonden (€10)
de volgende dag direct gaan halen en er van alles op geprobeerd, (tiny vista tiny xp, ...) en uiteindeelijk vind ik toch dat een xp pro sp3 het beste draait (home is ook evegoed denk ik maar liep vast bij mij)
alles geprobeerd van recovery tot bios, ... maar die recovery niet kunnen vinden
dus een 2 tal weken gewacht en op internet very cheap een usb dvd writer gevonden (€10)
de volgende dag direct gaan halen en er van alles op geprobeerd, (tiny vista tiny xp, ...) en uiteindeelijk vind ik toch dat een xp pro sp3 het beste draait (home is ook evegoed denk ik maar liep vast bij mij)
Dus het heeft puur te maken met de windows die er op zit?Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 04:36:
beste m'n 150 is ook na anderhalf week op hetzelfde manier vastgelopen. mijn verhaal?
Als ik hier iets anders op installeer zou het moeten werken?
Back-uppen is niet mogelijk zeker?
Optie die ik kan bedenken is een externe DVD-speler/brander aansluiten en een Linux Iive CD booten(Bijvoorbeeld Ubuntu). Met een beetje geluk is je interne schijf dan benaderen en kun je bepaalde bestanden veilig stellen.Ruffian schreef op donderdag 13 november 2008 @ 22:21:
What to do, What to do?
Succes
Dit is misschien handig als je geen externe drive hebt: http://www.pendrivelinux....rsistent-install-windows/
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Maar dan moet je in Windows kunnenMsG schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:20:
Dit is misschien handig als je geen externe drive hebt: http://www.pendrivelinux....rsistent-install-windows/
Ik breng hem morgen maar terug naar de winkel, kan er niks van maken.
En open draaien durf ik niet zo goed want dan gaan ze zeker over de garantie miepen.
Er van uitgaande dat je ergens een PC hebt waar je dat stickje op kan bereiden. Waar typ je op dit moment op dan?Ruffian schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 17:33:
[...]
Maar dan moet je in Windows kunnen![]()
Ik breng hem morgen maar terug naar de winkel, kan er niks van maken.
En open draaien durf ik niet zo goed want dan gaan ze zeker over de garantie miepen.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Aah ik had het verkeerd gelezen.MsG schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 17:42:
[...]
Er van uitgaande dat je ergens een PC hebt waar je dat stickje op kan bereiden. Waar typ je op dit moment op dan?Je hebt windows niet nodig als het stickje eenmaal klaar is he? Maar om het stickje te maken heb je idd windows nodig.
Maar ook hiermee kom ik er niet in.
De precieze melding:
Intel UNDI, PXE-2.1 (build 082)
For Realtek RTL8101E/8102E PCI-E Ethernet Controller v1.09 (080602)
PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-M0F: Exiting PXE ROM.
No bootable device -- insert boot disk and press any key
Hij maakt nu ook een raar geluid, hoe ik het moet omschrijven weet ik niet.
Maar het klinkt niet als een hardeschijf en het komt vanuit de rechter onderkant (waar het schuifje zit van wifi)
Dan is er inderdaad iets mis met je hardeschijf, die zit aan de rechterkant.Ruffian schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 18:48:
[...]
Aah ik had het verkeerd gelezen.
Maar ook hiermee kom ik er niet in.
De precieze melding:
Intel UNDI, PXE-2.1 (build 082)
For Realtek RTL8101E/8102E PCI-E Ethernet Controller v1.09 (080602)
PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-M0F: Exiting PXE ROM.
No bootable device -- insert boot disk and press any key
Hij maakt nu ook een raar geluid, hoe ik het moet omschrijven weet ik niet.
Maar het klinkt niet als een hardeschijf en het komt vanuit de rechter onderkant (waar het schuifje zit van wifi)
Je moet wel boot from USB stick ofzo kiezen he. Want die stick zou je volgens mij ook moeten kunnen draaien zonder fysiek een hardeschijf in je laptop te hebben.
Dat snapte ik, maar hij pakt hem niet.MsG schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 20:41:
Je moet wel boot from USB stick ofzo kiezen he. Want die stick zou je volgens mij ook moeten kunnen draaien zonder fysiek een hardeschijf in je laptop te hebben.
Het lampje knippert wel maar zien doet hij niet.
Morgen gewoon terug, en hopelijk is deze dan niet 6 weken weg zoals mijn vorige acer (maand geleden terug gekregen had ook een defecte HDD)
Doet de stick het wel in je pc waar je nu op tikt? Heb je hem wel bootable gemaakt?
Ja dat welMsG schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 21:40:
Doet de stick het wel in je pc waar je nu op tikt? Heb je hem wel bootable gemaakt?
ik werk hier met linux en ik heb firefox versie 3 er opgezet.met behulp van de macles handleiding.. ik gebruik hem dan weer een tijdje en dan wordt deze automagisch versie 2?? Ik zie geen updates draaien of wat dan ook.
Maar deze firefox klapt er af en toe uit.. ik heb hem 2 keer opnieuw geinstalleerd (met package manager).. maar nog steeds hetzelfde probleem.
Nou ja.. ik heb gewoon maar Opera browser er op gezet.. en dit werkt gewoon goed.
Is er een agenda programma voor fedora die ook nog eens kan synchroniseren met Google agenda?
Maar deze firefox klapt er af en toe uit.. ik heb hem 2 keer opnieuw geinstalleerd (met package manager).. maar nog steeds hetzelfde probleem.
Nou ja.. ik heb gewoon maar Opera browser er op gezet.. en dit werkt gewoon goed.
Is er een agenda programma voor fedora die ook nog eens kan synchroniseren met Google agenda?
Ik heb gisteren Windows7 geprobeerd op mijn One en ik kan melden dat het best aardig werkt. Het aantal processen die na het opstarten standaard draaien is een klein lijstje vergeleken met Vista. Het geheugen gebruik is nu ook anders; er is meer vrij na een boot. Hier een weinig zeggende screen van de standaard benchmark:

Dit is met de standaard drivers. Met de driver die ik onder Vista gebruik wordt de desktop score 2.1 ipv 2.3. Onder Vista scoort 'Graphics' 4.7 en 'Gaming graphics' 3.0. Aero glass ziet er iets gelikter uit in Windows7.
De nieuwe taakbalk (met hack) is erg mooi en ook het netwerk icoontje werkt veel sneller en vooral prettiger. De snap-functie is goed uitgewerkt, maar met het kleine scherm heb je er niet veel aan. Programma's als Paint en Wordpad hebben de 'ribbon' look wat naar mijn mening veel ruimte inneemt van het toch al kleine scherm. Het ziet er wel mooier uit dan eerst.
Windows update werkt nu ook sneller dan eerst. Waar het onder Vista en XP vrij lang duurt om uit te zoeken of er updates zijn gaat het onder Windows7 heel snel. Wel moet ik er bij melden dat er maar 2 updates waren. Na het verwijderen van mijn Vista graphics driver (die lager scoorde) kreeg ik meteen een update voor de grafische kaart.
vLite werkt trouwens ook voor Windows7. Ik heb al een image gemaakt, maar nu heb ik nog de standaard installatie. De volledige Ultimate versie neemt bijna 9GB in beslag (Page + hibernate = 3.26 GB). Als ik besluit er mee te blijven werken dan ga ik een vLite versie gebruiken.
Dit is met de standaard drivers. Met de driver die ik onder Vista gebruik wordt de desktop score 2.1 ipv 2.3. Onder Vista scoort 'Graphics' 4.7 en 'Gaming graphics' 3.0. Aero glass ziet er iets gelikter uit in Windows7.
De nieuwe taakbalk (met hack) is erg mooi en ook het netwerk icoontje werkt veel sneller en vooral prettiger. De snap-functie is goed uitgewerkt, maar met het kleine scherm heb je er niet veel aan. Programma's als Paint en Wordpad hebben de 'ribbon' look wat naar mijn mening veel ruimte inneemt van het toch al kleine scherm. Het ziet er wel mooier uit dan eerst.
Windows update werkt nu ook sneller dan eerst. Waar het onder Vista en XP vrij lang duurt om uit te zoeken of er updates zijn gaat het onder Windows7 heel snel. Wel moet ik er bij melden dat er maar 2 updates waren. Na het verwijderen van mijn Vista graphics driver (die lager scoorde) kreeg ik meteen een update voor de grafische kaart.
vLite werkt trouwens ook voor Windows7. Ik heb al een image gemaakt, maar nu heb ik nog de standaard installatie. De volledige Ultimate versie neemt bijna 9GB in beslag (Page + hibernate = 3.26 GB). Als ik besluit er mee te blijven werken dan ga ik een vLite versie gebruiken.
Deinstalleert die zoveel "depencies" dat ik mijn hele systeem niet terug ken..
Dus.. ga weer eens kijken wat ubuntu me oplevert. De tutorial van https://help.ubuntu.com/community/AspireOne gevolgd.... maar gen draadloos netwerk hoor.
Nu denk ik weer aan xp.. maar ik weet niet welke..
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen hoe ik een externe monitor aansluit? Ik dacht gewoonweg de stekker van de monitor in de AAO pluggen en gaan. Ik krijg echter een "no signal" melding van de monitor (Acer AL1716).
Ik heb beeld tijdens het opstarten (windows logo etc.), totdat windows is opgestart.
Heb ik een verloopstekker nodig, of moet er een driver oid geinstalleerd worden?
Ik heb beeld tijdens het opstarten (windows logo etc.), totdat windows is opgestart.
Heb ik een verloopstekker nodig, of moet er een driver oid geinstalleerd worden?
werkt het niet als je fn toets indrukt + F5 of F6?
Morgen krijg ik de volgende mini-laptop binnen. Uitgerust met specificaties die ik nog niet in de OP, maar ook niet in de pricewatch terugzie. Misschien is het wat om hem toe te voegen, zodat de lijst weer lekker compleet is. De mijne heeft dus een extra grote HDD:
Aspire One A150-XP
Display 8,9"
CPU Intel Atom N270 1.6 GHz
O.S. Windows XP Home
Ethernet 100mbit
Wlan 54mbit
Geheugen 1024 MB
Opslag 120 GB HD
Webcam 0.3 MP
Audio Realtek Stereo, Mic
Accu 3 Cell: 2200 mAh
Gewicht 0.9kg
Aspire One A150-XP
Display 8,9"
CPU Intel Atom N270 1.6 GHz
O.S. Windows XP Home
Ethernet 100mbit
Wlan 54mbit
Geheugen 1024 MB
Opslag 120 GB HD
Webcam 0.3 MP
Audio Realtek Stereo, Mic
Accu 3 Cell: 2200 mAh
Gewicht 0.9kg
Ik heb een handleiding gemaakt om Aspire One uit elkaar te halen:
http://hoehetwerkt.nl/ind...pire_One_uit_elkaar_halen
Als iemand fouten ziet of voor de duidelijkheid tekst wil aanpassen, ga je gang!
(misschien toevoegen bij de topicstart, bij informative links?)
http://hoehetwerkt.nl/ind...pire_One_uit_elkaar_halen
Als iemand fouten ziet of voor de duidelijkheid tekst wil aanpassen, ga je gang!
(misschien toevoegen bij de topicstart, bij informative links?)
[ Voor 12% gewijzigd door PMarcus op 16-11-2008 15:43 ]
De OP is sinds juli niet meer gewijzigd. De 120GB versie staat al geruime tijd in de Pricewatch. Zelfs de 160GB (blauw) staat er sinds kort in.Tarabass schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:22:
Morgen krijg ik de volgende mini-laptop binnen. Uitgerust met specificaties die ik nog niet in de OP, maar ook niet in de pricewatch terugzie. Misschien is het wat om hem toe te voegen, zodat de lijst weer lekker compleet is. De mijne heeft dus een extra grote HDD:
Opslag 120 GB HD
zeg jongens.. wie heeft van jullie die Ubuntu 8.10 volledig werkend en dat dus WLAN ook volledig werkt?
Ik heb hier weliswaar 8.10 werkend.. en ik heb ook de tutorial van https://help.ubuntu.com/community/AspireOne helemaal gevolgd (eerst dus 8.04 geïnstalleerd).. maar die wlan krijg ik maar niet aan de gang, sterker ik kan gewoon bijvoorbeeld onder Network configuration (onder system, anders in 8.10) de DNS nog niet eens veranderen (fout melding: "connection not supported (read-only)").
Als je dan in Konsole ifconfig doet lijkt het een en ander wel goed te zijn .. en zie ik een correct ip adres voor wlan overgenomen vanuit 8.04 ....
Ik heb hier weliswaar 8.10 werkend.. en ik heb ook de tutorial van https://help.ubuntu.com/community/AspireOne helemaal gevolgd (eerst dus 8.04 geïnstalleerd).. maar die wlan krijg ik maar niet aan de gang, sterker ik kan gewoon bijvoorbeeld onder Network configuration (onder system, anders in 8.10) de DNS nog niet eens veranderen (fout melding: "connection not supported (read-only)").
Als je dan in Konsole ifconfig doet lijkt het een en ander wel goed te zijn .. en zie ik een correct ip adres voor wlan overgenomen vanuit 8.04 ....

Ik heb het werkend zonder problemen, via https://help.ubuntu.com/community/AspireOne110L.henkleerssen schreef op zondag 16 november 2008 @ 18:07:
zeg jongens.. wie heeft van jullie die Ubuntu 8.10 volledig werkend en dat dus WLAN ook volledig werkt?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik heb er even ubuntu-eee op gedraaid en alles werkte perfect zonder ook maar íets te doen (wifi met wpa2 werkte ook!)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic