[Ervaringen] Acer Aspire One - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste
Acties:
  • 278.832 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:40
WoodY1121 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:35:
Ik heb een probleem:

Wou mijn RAM geheugen upgrade, maar bij het toetsenbord ging het mis, die 3 haakjes wie boven aan het toetsenbord zit, komen er niet meer uit nadat ik het toetsenbord er uit had gehaalt. Heeft iemand ook al dit probleem gehad? want ik zie ze wel zitten, maar zie geen kiertje om met iets er achter te gaan zitten om die klipjes er uit te halen.
Zijn ze niet afgebroken?
Bij mij is er ook één van die drie afgebroken, gaat nogal makkelijk geloof ik... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Ik reageer toch maar even in dit topic. Ik heb dus een tijdje geleden een acer aspire one 110 aangeschaft en daar windows opgezet in de gedachte dat dit wel redelijk zou werken.
Dit liep echt voor geen meter, opstarttijden van 10 minuten tot aan het bureaublad en minutenlang voor de simpelste bewerkingen als bijv. firefox opstarten. Nu heb ik dus een zwaar gestripte versie van windows erop gezet met behulp van Nlite, slechts 39 mb geheugen gebruik. Echter het gaat nog steeds ontzettend traag (zelfs simpele programma's als verkenner, firefox of trillian), terwijl ik maar 13 processen heb draaien. Ligt het nou aan mij of is die processor nou gewoon ontzettend traag?

En ik was nog tegen een probleempje aangelopen. Na de installatie van mijn gestripte windows xp geeft windows de accustatus niet meer weer. Iemand suggesties hoe dit terug te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Silvos schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 00:18:
Ik reageer toch maar even in dit topic. Ik heb dus een tijdje geleden een acer aspire one 110 aangeschaft en daar windows opgezet in de gedachte dat dit wel redelijk zou werken.
Dit liep echt voor geen meter, opstarttijden van 10 minuten tot aan het bureaublad en minutenlang voor de simpelste bewerkingen als bijv. firefox opstarten. Nu heb ik dus een zwaar gestripte versie van windows erop gezet met behulp van Nlite, slechts 39 mb geheugen gebruik. Echter het gaat nog steeds ontzettend traag (zelfs simpele programma's als verkenner, firefox of trillian), terwijl ik maar 13 processen heb draaien. Ligt het nou aan mij of is die processor nou gewoon ontzettend traag?

En ik was nog tegen een probleempje aangelopen. Na de installatie van mijn gestripte windows xp geeft windows de accustatus niet meer weer. Iemand suggesties hoe dit terug te veranderen?
Vooral bij het laden bij dingen doet die er lang over? Zou het niet aan de trage SSD kunnen liggen dan? Je geeft me redenen om maar zelf geen xp er op te gaan zetten..
ik heb een one 150 (120gb HDD + 1gb ram) en ik kan echt niet klagen (linpus/fedora/xfce standaard geïnstalleerd): binnen 1 minuut opgestart, applicaties vrij snel geladen. Uit hibernate binnen 15 seconden.
Vanmiddag VLC draaien met divx, achtergrond Firefox (v3) met 5 vensters open, Thunar open, iets aan het downloaden,quanta webeditor EN foto beheer programmatje open.. bij elkaar 800mb.. en ik kan niet zeggen dat die traag reageerde of werd.. mijn quad core 2gb windows vista home met ongeveer het zelfde open reageert misschien nog wel trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 19:30

Luppie

www.msxinfo.net

Ik heb dezelfde config (120Gb HD + 1Gb ram) en n.a.v. bovenstaande posts even mijn stopwatch er bij gehouden. Mijn installatie is Vista Business (had eerst starter, maar die nu vervangen door business) met Office 2007 Professional Plus. Daarnaast heb ik de volgende apps er op geinstalleerd:

-McAfee 8.5 enterprise
-Daemon Tools Lite 4.30.1
-Live Messenger 8.5.1302
-XS4all Softphone
-Total Commander 7.04a

Vista opstarten tot aan het bureaublad 53 sec.
Vista vanuit hibernate tot aan het bureaublad 7 sec.

Mijn energiebeheer staat op gebalanceerd, als ik hem op 'Hoge Prestaties' zet dan heb ik resp. 50 & 6 sec.

Zal haast zeggen dat er iets mis is met je AA1

[ Voor 5% gewijzigd door Luppie op 14-10-2008 01:06 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:43
@WOODY1121: had hetzelfde voor :), maar met wat prutsen kan je de drie plastic 'veertjes' terugplaatsen.
Ik heb wat zitten prutsen met een zeer kleine schroevendraaier en in principe moet je ze wat lager positioneren tot ze terug in de gaatjes springen. Ik had ze dus ook te ver naar achteren geduwd met een creditkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
Iemand ervaring hier met de sata mod ? Heb gisteren de sata connector via Farnell toegekregen om eindelijk die super trage SSD te vervangen door een hd maar na een eerste soldeertest kwam de connector los na het insteken van de hd in de sata connector. Er zijn dus geen gaatjes in de print maar enkel zeer kleine platte 'puntjes' om de connector te solderen. Ik vermoed dus voor smd via lijm maar in principe moet het toch mogelijk zijn met een klassieke soldeertechniek. Misschien toch wat meer soldeersel gebruiken....

Indien de sata mod niet lukt zijn er in Belgie of Ned SSD te verkrijgen ( Zif connector ) die beduidend sneller zijn als de standaard 'sneller' intel van 8GB die er nu inzit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Silvos schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 00:18:

Je zou deze aanpassingen kunnen proberen.
http://www.aspireoneuser....m/viewtopic.php?f=6&t=833
Vele zijn lovend over deze methode en de snelheid die dat oplevert.

Ik heb geprobeerd Windows te installeren met een originele XP cd maar tijdens de setup verschijnt er een heel mooi blauw scherm met de melding 0X0000007. Misschien maar een ander cd-tje proberen. :?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodY1121
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-05 22:18
tuxken schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 07:08:
@WOODY1121: had hetzelfde voor :), maar met wat prutsen kan je de drie plastic 'veertjes' terugplaatsen.
Ik heb wat zitten prutsen met een zeer kleine schroevendraaier en in principe moet je ze wat lager positioneren tot ze terug in de gaatjes springen. Ik had ze dus ook te ver naar achteren geduwd met een creditkaart.
Maar als ik die bovenste kap er afhaal, waar de toetsenbord zit, kan ik ze dan ook zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45
Cobra_Lup schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 00:54:

Zal haast zeggen dat er iets mis is met je AA1
Niet appels met peren gaan vergelijken... de 110 en 150 hebben beide dezelfde cpu dus daar ligt het niet aan, maar blijkbaar is het verschil tussen ssd (110) en harddisk (150) nogal significant. Mensen met een linux 150 one kunnen prima upgraden naar windows, maar een ssd met xp gaat gewoon niet echt werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
CopyCatz schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:05:
[...]

Niet appels met peren gaan vergelijken... de 110 en 150 hebben beide dezelfde cpu dus daar ligt het niet aan, maar blijkbaar is het verschil tussen ssd (110) en harddisk (150) nogal significant. Mensen met een linux 150 one kunnen prima upgraden naar windows, maar een ssd met xp gaat gewoon niet echt werken...
Tenzij je mijn eerder genoemde link bekijkt over EWF ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

CopyCatz schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:05:
[...]

Als je mijn post leest vergelijk ik de 150 met de 150 (die vervolgens met een quad core vergeleken wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265602

CopyCatz schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 12:32:
[...]

Het is wel iets meer proppen, maar hij past.
Ben vandaag bij de Paradigit geweest, en heb de hoes gezien, maar de AA1 paste er niet in (met 3 cell batterij...) volgens de verkoper, hij liet zien dat het heel erg proppen was en dat de rits niet zo goed dicht kan... Heb jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 12:33

wim klei

kleuterschool doorlopen

Cobra_Lup schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:20:
[...]Als je mijn post leest vergelijk ik de 150 met de 150 (die vervolgens met een quad core vergeleken wordt)
Hmmm.......... je zegt toch echt van>>> n.a.v. bovenstaande posts met de nadruk op postS
dus imho vergelijk je dus zeker wel met de 110 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Anoniem: 265602 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:46:
[...]

Ben vandaag bij de Paradigit geweest, en heb de hoes gezien, maar de AA1 paste er niet in (met 3 cell batterij...) volgens de verkoper, hij liet zien dat het heel erg proppen was en dat de rits niet zo goed dicht kan... Heb jij dat ook?
Dan heb je een andere hoes te pakken denk ik, die van mij gaat de 150 met 3 cell gemakkelijk in, met de 6 cell heb ik alleen wat moeite met de beschermrand die eroverheen moet tegen krassen van de rits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-04 12:57
Binnenkort dan toch een AAO met 16GB SSD, 1GB RAM, WinXP (en nog steeds 3-cell accu)?
Pixmania geeft aan deze versie 20 oktober te kunnen leveren, voor 349 euro, zo te zien in wit en blauw.
Modellen met 3G kosten er 399 euro.
Zie ook Liliputing.

Maar afwachten hoe snel die 16GB SSD is, als Acer ze met WinXP durft te leveren. Misschien koop ik dan wel zo'n 16GB SSD versie, met apart een 6-cell accu erbij, ook al wordt dat nogal duur.

Nog steeds mijn vraagje: Is het normaal dat het 25 seconden duurt om Open Office (Writer) te openen met een A110?

Overigens geen tijd voor deel 2? Ik heb wel zin om een nieuwe OP te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Dionamuh op 14-10-2008 21:01 ]

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krullenbol
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Dionamuh schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:59:
Is het normaal dat het 25 seconden duurt om Open Office (Writer) te openen met een A110?
Op mijn A110 (1.5 G, 8G SSD Samsung) Linux wordt OpenOffice Writer (v2.4) opgestart in 5 seconden! ;)
25 seconden vind ik niet normaal dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik heb Linpus nu rederlijk aangepast naar mijn wensen en ziet er nu ongeveer zo uit.

Afbeeldingslocatie: http://i130.photobucket.com/albums/p267/capactus/Schermafdruk-1.png

Compiz en de emerald themes draaien heerlijk.

Het enige probleempje wat ik heb is dat ik de taakbalk niet netjes aan de bovenkant van mijn scherm krijg. Dit probleem had ik ook na het terugzetten van de recovery DVD en lijkt me dus niet gerelateerd aan mijn aanpassingen.

Als ik de taakbalk bovenin het scherm plaats dan komen er ongeveer 4 taakbalken bij :? Als ik hem bovenin rechts plaats dan gaat het goed, alleen na een reboot ziet het er weer waardeloos uit omdat ik dan stukken van de taakbalk mis. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen en hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:16
BillSpaarbank schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 08:55:
Ik heb Linpus nu rederlijk aangepast naar mijn wensen en ziet er nu ongeveer zo uit.

[afbeelding]

Compiz en de emerald themes draaien heerlijk.
Hoe heb je die menu knop gekregen? Die heb ik namelijk tot nu toe niet kunnen fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Charly schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 09:11:
[...]

Hoe heb je die menu knop gekregen? Die heb ik namelijk tot nu toe niet kunnen fixen
Ik heb deze tut gevolgd. En dan gaat het om puntje 7 :) Misschien iets voor de OP?

With this simple procedure, you can remove the standard Acer desktop and icons and replace them with a customizable wallpaper and your choice of desktop icons. All Acer pre-installed functionality is maintained. System settings are maintained after reboot.

It works, baby, my little Holy Grail of getting a normal and fully functional xfce desktop on the A1 has been obtained at long last! I have double checked everything by repeating it after a system restore.

Open the terminal by pressing Alt-F2 and typing "terminal"...

1. Edit xfce4-session.rc to change the Client0 line to point to xfdesktop rather than xfdesktopnew.

code:
1
sudo mousepad /etc/xdg/xfce4-session/xfce4-session.rc

replace xfdesktopnew with xfdesktop

#Client0_Command=xfdesktopnew
Client0_Command=xfdesktop

Client0_PerScreen=False
Client1_Command=xfwm4
Client1_PerScreen=False
Client2_Command=xfce4-panel
Client2_PerScreen=False
Client3_Command=/usr/share/search-bar/start-search_bar.sh
Client3_PerScreen=False
Client4_Command=xfcepost
Client4_PerScreen=False

2. Edit xfdesktop to launch xfdesktop-xfce instead of xfdesktop2.

code:
1
sudo mousepad /usr/bin/xfdesktop

replace xfdesktop2 with xfdesktop-xfce

#!/bin/sh
if [ -f /usr/bin/xfce-mcs-manager.new ];then
sudo mv /usr/bin/xfce-mcs-manager.new /usr/bin/xfce-mcs-manager
fi
#/usr/bin/getnum.sh
#/usr/bin/xfdesktop2 & >/dev/null 2>&1
/usr/bin/xfdesktop-xfce & >/dev/null 2>&1

sleep 5
if [ -f /usr/bin/xfce-mcs-manager ];then
sudo mv /usr/bin/xfce-mcs-manager /usr/bin/xfce-mcs-manager.new
fi

3. Disable the Acer search bar.

code:
1
sudo mousepad /usr/share/search-bar/start-search_bar.sh

place a # in front of all the lines

#!/bin/sh
#resolution=`xrandr |grep \*|awk '{print $1}'`
#resolution=`xrandr |grep current|awk -F"current" '{print $2}'|awk -F"," '{print $1}'|sed 's/\ //g'`
#
#if [ $resolution = "1280x800" ];then
# acer-search-desktop --x=650 --y=90 --width=490 --height=31
#elif [ $resolution = "1024x600" ];then
# acer-search-desktop --x=510 --y=65 --width=490 --height=31
#else
# acer-search-desktop
#fi

4. Move the xfce4 user configuration directories to backup locations.

code:
1
2
mv ~/.config/xfce4 ~/.config/xfce4.old
mv ~/.config/xfce4-session ~/.config/xfce4-session.old

5. Reboot

New xfce4 user configuration directories are automatically created.

6. Let xfce manage the desktop, and enable your wallpaper
Open the terminal by pressing Alt-F2 and typing "terminal"...

Copy your wallpaper image to the /usr/share/xfce4/backdrops directory, {example for the picture originally in the Pictures directory}

code:
1
sudo cp ~/Pictures/{filename.jpg} /usr/share/xfce4/backdrops/{filename.jpg}

then bring up the desktop settings,

code:
1
xfce-setting-show

- click Desktop icon, tick "Allow xfce to manage the desktop".
- select background wallpaper (click on the little icon next to the file path)

{...you can stop here, the rest of this section and the remaining sections below just tidy things up...}

- on Behaviour tab, tick "show desktop menu on right click"
- reduce icon size to 48 and font size to 10 (adjust to taste)

7. Edit the bottom taskbar by adding a start menu.

code:
1
xfce4-panel -a

- drag Xfce Menu item from the window to the left hand side of the taskbar
- other icons can be added too, for various shortcuts and links
- the "trash" icon apparently prevents USB devices from automounting, so avoid adding that one!

8. Remove the system desktop icons by making a new file called xfdesktoprc in the .config/xfce4/desktop directory.

code:
1
cat > ~/.config/xfce4/desktop/xfdesktoprc

"cat" creates the file, use mousepad to open it

code:
1
mousepad ~/.config/xfce4/desktop/xfdesktoprc

and add the following text

[file-icons]
show-filesystem=false
show-home=false
show-trash=false

now save the file and reboot

9. Add your favorite icons to the desktop by copying the .desktop file from /usr/share/applications to ~/Desktop

This is most conveniently done by opening File Manager (thunar) - View - View as advanced mode, navigating to /usr/share/applications and dragging the icons you want directly to the desktop. The icons can be repositioned on the desktop with the cursor.

10. Clean up the xfce menu.

Get rid of the useless links to hotmail, google maps, etc by moving or deleting the contents of the edesktop folder.

code:
1
sudo mv /usr/share/applications/edesktop ~/Documents/edesktop

the main part of the menu is generated automatically from the .desktop files, but some items can be edited from

code:
1
xfce4-menueditor

NOTES

An equivalent route, one less step: leave xfce4-session.rc as is, but edit xfdesktopnew changing the word xfdesktop2 to xfdesktop-xfce. I didn't try that though.

I have to say having a clean desktop and my own choice of desktop icons makes an gigantic difference to how I feel towards my A1. The problem with Acer desktop is twofold, first it's impersonal and dull, even though its practical and attractive enough in its way, second, it is a constant and unwelcome visual clutter around any open window. The latter is like background noise: you don't notice it until you turn it off. Then you realize just how annoying it was.

Bron: http://www.aspireoneuser.com/forum met dank aan de originele poster "rjm"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
BillSpaarbank schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 09:43:
[...]
Ik heb deze tut gevolgd. En dan gaat het om puntje 7 :) Misschien iets voor de OP?
Dank, mocht ik toch nog terug gaan naar linpus ga ik deze zeker gebruiken :)

Voorlopig probeer ik mandriva 2009 op de rails te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Bedankt Billspaarbank!.. ik heb alleen de start knop van xfce rechts staan.... ipv links in het hoekje (zoals windhoos). Weet nog niet hoe dat is op te lossen..

Ik heb voor de grap getimed hoe snel het een en ander opstart:
Van uit naar aan : 26 seconden (ik had eerder minder dan een minuut gezegd..)
van hibernate naar aan: 7 seconden
Das toch mooi he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
henkleerssen schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 13:38:
Bedankt Billspaarbank!.. ik heb alleen de start knop van xfce rechts staan.... ipv links in het hoekje (zoals windhoos). Weet nog niet hoe dat is op te lossen..
Leuk hè? Lijkt steeds meer op een volledige Linux distro

Op het moment dat je het volgende commando runt kun je de knoppen op je taakbalk verschuiven. Als het goed is wordt je taakbalk nu grijs.

code:
1
xfce4-panel -a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

BillSpaarbank schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 13:59:
[...]

Leuk hè? Lijkt steeds meer op een volledige Linux distro

Op het moment dat je het volgende commando runt kun je de knoppen op je taakbalk verschuiven. Als het goed is wordt je taakbalk nu grijs.

code:
1
xfce4-panel -a
helemaal toppie! bedankt!
Ben nu weer het kijken hoe ik programma's kan verwijderen en toevoegen in mijn "start" menu... (krita moet bij Grafisch staan.. niet bij Kantoor... duh) en dan is het helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277348

Wie wil mij helpen met het volgende?
mijn creative vision m wordt door mijn nieuwe ultrafijne AA1 niet als externe hd herkend in linpus. heb verschillende snoeren geprobeerd, dus daar ligt het niet aan. Een usb stick wordt wel weergegeven in bestandsbeheer.
En is er voor linux oid een programmaatje beschikbaar waarmee je makkelijk muziek op je mp3 kunt synchroniseren?
Alvast dank voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwarteZee
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-11-2008
Voor wie hem nog niet kent:

http://macles.blogspot.com/

Hier vind je een blog gericht op AAO gebruikers met veel info, tweaks en hulp voor de minder ervaren Linpus gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
Voor zij die een sata schijf ipv ssd willen plaatsen ... het is mogelijk doch redelijk wat prutswerk !
Het is me vandaag dus eindelijk gelukt :) en op het eerste gezicht is de snelheid beduidend hoger.
Zal morgen wat meer testen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
Goed, in tegenstelling tot de overwegend positieve berichten van anderen heb ik wlan onder mandriva 2009 niet lekker aan de praat gekregen. (mn settings werden niet opgeslagen)
Inmiddels draait xubuntu als een zonnetje, leek me handig omdat ik xfce al een beetje kende enzo. Maar het heeft toch een paar rare gebreken (aansluiting van externe monitor wordt niet echt lekker ondersteund, mounten van netwerk shares heb ik nog geen nette oplossing voor kunnen vinden) dus wellicht dat ik nog overstap op de reguliere ubuntu.

Wat trouwens wel relaxed is, maar wellicht al oud nieuws voor anderen : launchy bestaat ook voor linux!
En das wel relaxt want die touchpad op de a1 is nou niet echt mn meest favoriete onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Uit dit artikel blijkt dat dankzij de One, Acer de grootste in Europa geworden is. Dat blijkt niet uit de lengte van ervaringen met de UMPC op dit forum. De EeePC is met 8 delen veruit het meest populair ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodY1121
tuxken schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:16:
Voor zij die een sata schijf ipv ssd willen plaatsen ... het is mogelijk doch redelijk wat prutswerk !
Het is me vandaag dus eindelijk gelukt :) en op het eerste gezicht is de snelheid beduidend hoger.
Zal morgen wat meer testen doen.
Heb je er misschien ook nog pics van?

ps: die klipjes heb ik er ook uit gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277473

Hoe een mobiele internet verbinding op te zetten?

Ik overweeg de Acer aspire one met Linpus aan te schaffen maar heb nog de volgende vraag:
Ik heb een Nokia telefoon met bluetooth, wifi en HSDPA (E71). Hoe kun je het makkelijkste mobiel internetten? (Niet Wifi).
Volgens mij zijn er twee mogelijkheden.
1) Bluetooth USB stick kopen en koppelen aan mobiel. Kan dit met Linpus? Bij Windows XP met Nokia PC suite is dit heel makkelijk op te zetten. Welke software heb je voor Linux / Linpus nodig?
2) Mobiele telefoon als toegangspunt configureren? De netbook maakt dan Wifi verbinding met mobiele telefoon, welke een HSDPA verbinding heeft met internet. Voordeel van deze optie is dat je geen bluetooth stick hoeft te gebruiken.

Wie heeft er ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277481

hallo ik bezit al 2 weken een acer aspire one 150-BB, gister avond heb ik een programma geinstalleerd i.v.m. school (AutoData 3.18) s'morgens wou ik m'n mails checken en na bios krijg ik een melding van:
windows kan niet worden gestart omdat het volgend bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

U kunt proberen om dit bestand te repareren door Windows Setup te starten vanaf de originele cd-rom met installatiebestanden. Kies 'R' in het eerste scherm om de reparatieprocedure te starten.

nu ik dacht zelf dat er een recovery ofzo op zat (ben zelf vista gewend) dus ik dacht via veilige modus ofzo systeemherstel te doen maar neen AAO herstart telkens en blijft het zelfde doen, ik heb ook geen recovery cd gekregen met m'n AAO (van xp ofzo) WAT NU? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Anoniem: 277473 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:52:

Ik overweeg de Acer aspire one met Linpus aan te schaffen maar heb nog de volgende vraag:
Ik heb een Nokia telefoon met bluetooth, wifi en HSDPA (E71). Hoe kun je het makkelijkste mobiel internetten? (Niet Wifi).
1) Bluetooth USB stick kopen en koppelen aan mobiel. Kan dit met Linpus? Bij Windows XP met Nokia PC suite is dit heel makkelijk op te zetten. Welke software heb je voor Linux / Linpus nodig?
2) Mobiele telefoon als toegangspunt configureren? De netbook maakt dan Wifi verbinding met mobiele telefoon, welke een HSDPA verbinding heeft met internet. Voordeel van deze optie is dat je geen bluetooth stick hoeft te gebruiken.

Geen ervaringen maar wel een beetje in verdiept.

Hier een handige link: http://www.aspireoneuser....=34103&hilit=nokia#p34103

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-05 21:30

Erw

Hoe kan ik zien of ik een 3 cells of een 6 cells batterij heb?

Als ik mn laptop dicht klap gaat de laptop in standbymode, maar ik kan hem er daarna niet meer uit de standby mode halen, iemand een idee?

[ Voor 53% gewijzigd door Erw op 16-10-2008 20:32 ]

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
@woody, neen sorry geen pics, camera verleden week verkocht :)

Het lukt wel zonder foto's hoor. Heb een standaard laptop hd genomen van 100Gb en deze past juist in de behuizing. Je moet enkel de steunpootjes wegslijpen tot op de bodem. Hd zit muurvast in de laptop.
Heb de sata connector na het solderen wel nog wat vastgelijmd. Perfect 5v op de hd na een brugje te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277348

Is er iemand die ervaring heeft met het programmaatje acerfand, om de ventilator stil(ler) te krijgen?
als ik in de map waarin acerfand staat een terminal open en 'sudo acerfand' typ, dan verstilt de ventilator. Echter, als ik de computer opnieuw opstart hoor ik de ventilator weer constant draaien?
weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265602

Erw schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:18:
Hoe kan ik zien of ik een 3 cells of een 6 cells batterij heb?

Als ik mn laptop dicht klap gaat de laptop in standbymode, maar ik kan hem er daarna niet meer uit de standby mode halen, iemand een idee?
Een 6 cells batterij steekt uit, een 3 cells batterij niet (als de laptop dicht is dan is het gewoon mooi afgewerkt, bij de 6-cells batterij steekt de batterij dus uit)

Gaat ie niet uit stand-by als je gewoon op de aan-knop drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Anoniem: 277348 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:10:
Is er iemand die ervaring heeft met het programmaatje acerfand, om de ventilator stil(ler) te krijgen?
als ik in de map waarin acerfand staat een terminal open en 'sudo acerfand' typ, dan verstilt de ventilator. Echter, als ik de computer opnieuw opstart hoor ik de ventilator weer constant draaien?
weet iemand een oplossing?
mm je hebt de stappen van http://n00.be/archives/758/ goed gevolgd? Hier lijkt die het wel te doen..
Ik heb in ieder geval geen constant draaiende fan meer (niet dat die zo rumoerig was)..maar hij springt wel bij het opstarten ff aan.. en als ik lang genoeg een film aan het draaien ben.. + browsen.. dan springt dat ding weer aan ja..
Het springt aan bij 60 graden had ik begrepen.. maar het leek me veiliger bij 50 graden dat ding al aan te hebben.. maar ik weet nog niet hoe ik dat moet veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodY1121
Ik heb een probleem, wou mijn geheugen in doen, dat is gelukt, maar toen starte mijn AAO niet meer op :S, ik dacht, misschien door dat RAm geheugen, ding er weer uitgehaalt, maar nu gaat die ook niet meer aan.

Als ik op de power on knop druk, gaat het wel groen branden, koeler draait, maar voor de rest niks.

wie weet wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:08
WoodY1121 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:26:
Ik heb een probleem, wou mijn geheugen in doen, dat is gelukt, maar toen starte mijn AAO niet meer op :S, ik dacht, misschien door dat RAm geheugen, ding er weer uitgehaalt, maar nu gaat die ook niet meer aan.

Als ik op de power on knop druk, gaat het wel groen branden, koeler draait, maar voor de rest niks.

Je zou dit eens kunnen proberen: http://macles.blogspot.com/2008/08/acer-aspire-one-bios-recovery.html. Dat heeft mij al 2 keer geholpen met een niet opstartende AAO. Op eigen risico natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
WoodY1121 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:26:

Beeldscherm misschien niet correct aangesloten? Dit soort dingen weerhouden mij er een beetje van om extra RAM erbij te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Sowieso misschien handig om sloop- en soldeerwerkzaamheden uit dit topic te houden. Als je er aan begint weet je wat de risico's zijn, en je kunt moeilijk verwachten dat iemand anders kan ruiken welk kabeltje er nog loshangt of welke pinnetjes je verkeerd gesoldeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodY1121
ocmer schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:16:
[...]

Je zou dit eens kunnen proberen: http://macles.blogspot.com/2008/08/acer-aspire-one-bios-recovery.html. Dat heeft mij al 2 keer geholpen met een niet opstartende AAO. Op eigen risico natuurlijk.
Is dat alleen voor de 150 of ook voor de 110?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:08
WoodY1121 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:58:
[...]
Weet ik niet. Ik heb een 150 en daar werkt het op. Als je in de reacties op de pagina kijkt zie je wel dat iemand een link naar de bios van de 110 heeft gepost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Hoera!

Ik ben nu een uur in het bezit van mijn aspire one 150 bb en ben nu al zeer tevreden! Lekker klein, typt fijn en snel genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277473

Anoniem: 277473 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:52:

Er is een applicatie die van je telefoon een mobiel Wifi toegangspunt maakt.
Deze applicatie is te vinden op www.joiku.com.
Misschien zijn er ook nog andere applicaties?

Geen bluetooth usb stick meer nodig en geen lastige bijkomende Linpus/bluetooth configuratie.
Snelheid van de notebook-telefoonverbinding op Wlan G - 54mbs!

Heeft iemand al ervaring met joiku?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodY1121
net nog vreemder, kreeg weer beeld, maar dan kan die geen boot devices vinden, maar dan zet ik h'm weer uit, en dan heeft die weer zwart beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei

wim klei

kleuterschool doorlopen

CopyCatz schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:56:
Sowieso misschien handig om sloop- en soldeerwerkzaamheden uit dit topic te houden. Als je er aan begint weet je wat de risico's zijn, en je kunt moeilijk verwachten dat iemand anders kan ruiken welk kabeltje er nog loshangt of welke pinnetjes je verkeerd gesoldeerd hebt.
Hmmm..... je zit hier op het tweakers forum:
Tweaken :
Met truckjes en weetjes het maximale resultaat uit de computer eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
WoodY1121 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:51:
net nog vreemder, kreeg weer beeld, maar dan kan die geen boot devices vinden, maar dan zet ik h'm weer uit, en dan heeft die weer zwart beeld.
Dan is er dus iets niet goed gegaan tijdens het uit of in elkaar zetten, maar dat wist je zelf ook al. Als ik je een tip mag geven, zou ik het demonstratie filmpje (dat ergens hier boven in deze threat staat) van het begin af afdraaien en weer rustig de boel uit elkaar halen. Dan nog een keer die 1 gig (neem ik aan) sim erbij zetten en de boel weer rustig en vooral zorgvuldig in elkaar zetten. Succes in ieder geval en hopenlijk komt hij weer gewoon tot leven... :o

ps. ik heb er zelf ook 1 gig bij gezet, en het is wel een gepriegel moet ik zeggen, dus neem de tijd.

[ Voor 10% gewijzigd door dribibu op 17-10-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei

wim klei

kleuterschool doorlopen

WoodY1121 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:58:
[...]

verschil 110 > 150 is toch de Hschijf/SSd en memory
de rest is gelijk aan hardware dus..... werkt zeker en wel op de 110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodY1121
dribibu schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:10:
[...]

Dan is er dus iets niet goed gegaan tijdens het uit of in elkaar zetten, maar dat wist je zelf ook al. Als ik je een tip mag geven, zou ik het demonstratie filmpje (dat ergens hier boven in deze threat staat) van het begin af afdraaien en weer rustig de boel uit elkaar halen. Dan nog een keer die 1 gig (neem ik aan) sim erbij zetten en de boel weer rustig en vooral zorgvuldig in elkaar zetten. Succes in ieder geval en hopenlijk komt hij weer gewoon tot leven... :o

ps. ik heb er zelf ook 1 gig bij gezet, en het is wel een gepriegel moet ik zeggen, dus neem de tijd.
Ik heb h'm weer een keer uit elkaar gehaald, alles weer aangesloten, en toen deed die het weer, weer een keer opnieuw opgestart, deed die het weer, maar wou ik flashen, wat niet gelukt is.
Krijg ik weer het zelfde, eerste paar minuten als ik hem aanzette, gaat die weer na 5 sec. uit, en daarna blijft het power lampje aan, maar dan zie ik niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
@woody
beetje wazig, hij was dus voor het flashen goed?

misschien je het flashen ongedaan maken/opnieuw proberen
en check ook even of het 1 gig reepje wel bij de "goedgekeurde" lijst staat...

ik denk eerlijk gezegd dat hij ergens niet goed kontakt maakt, zit de aansluiting voor de monitor (dat loopt door een scharnierpunt van het beeldscherm) niet in het gedrang?

[ Voor 7% gewijzigd door dribibu op 17-10-2008 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodY1121
dribibu schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:17:
@woody
beetje wazig, hij was dus voor het flashen goed?

misschien je het flashen ongedaan maken/opnieuw proberen
en check ook even of het 1 gig reepje wel bij de "goedgekeurde" lijst staat...

ik denk eerlijk gezegd dat hij ergens niet goed kontakt maakt, zit de aansluiting voor de monitor (dat loopt door een scharnierpunt van het beeldscherm) niet in het gedrang?
Naar mijn weten niet, want hij geeft gewoon geen beeld, als je op aspireoneuser.com/forum kijkt, heeft AAO best wel veel last van.
Maar als de AAO weer uit elkaar haal, dan doet die het denk ik weer, maar ik denk dat het kabeltje wat onder de mobo zit, de boosdoener is.

Maar ik heb de 512MB stick niet bij me, het is een 800MHZ (Had ik niet gekocht, mocht ik proberen van een collega).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodY1121
Net even weer 2 keer uit elkaar gehaald.
1ste keer uit elkaar gehaald, weer in elkaar gezet, deed die niks meer, als je op de power knop drukte ging die weer na 5 sec. uit.

Weer uit elkaar gehaald, in elkaar gezet, hij starte gelijk op, maar kwam met de melding dat hij geen boot device kon vinden, wat ik afgelopen vrijdag ook had.

Batterij even er uit gehaalt, schroefje onder het toetsenbord vast geschroefd, batterij er in gedaan, en toen kon die wel in 1 keer weer een boot device vinden, en starte gelijk weer XP op.

Raar maar waar, ik snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Net mijn Vodafone UMTS USB stick binnen gekregen en gelijk even in de tram even uitproberen i.c.m. mijn AA1. In de tram staat de AA1 heerlijk op mijn schoot en kan ik goed interneppen. Formaat van de AA1 is ideaal hier tussen de te krappe bankjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:28
Ik heb bij de 150 de hd maar eens vervangen voor een groter exemplaar, 320 GB.. Was niet echt moeilijk. Wat ik nu wel merk is dat de batterij een stuk korter mee gaat: 2 uur in totaal met WIFI aan. Tevens maakt de fujitsu drive behoorlijk wat meer herrie. Ook heb ik het idee dat de boel flink wat warmer wordt.

Aangezien ik dit apparaat heb gekocht voor in het vliegtuig, ga ik de boel maar weer terugbouwen denk ik en de 320GB maar in een losse behuizing stoppen.

Nog iemand met deze ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kan ook even wat reviews bekijken over de stroom opname van verschillende harddisks. Hier een met over 7200rpm drives, maar er zijn ook drives opgenomen van 5400rpm in de grafieken. Ik heb zelf een Seagate 5400.4 bij mijn AA1 geleverd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
De applicaties op de EeePC 900 Linux wordt door Asus/Xandros nauwelijks/niet bijgehouden. FireFox bv. is nog versie 2.x. Worden de applicaties door Acer/Linpus wel bijgehouden, zoals bij andere Linux derivaten (Ubuntu bv.) default gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211982

rinkel schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:42:
Ik heb bij de 150 de hd maar eens vervangen voor een groter exemplaar, 320 GB.. Was niet echt moeilijk. Wat ik nu wel merk is dat de batterij een stuk korter mee gaat: 2 uur in totaal met WIFI aan. Tevens maakt de fujitsu drive behoorlijk wat meer herrie. Ook heb ik het idee dat de boel flink wat warmer wordt.

Aangezien ik dit apparaat heb gekocht voor in het vliegtuig, ga ik de boel maar weer terugbouwen denk ik en de 320GB maar in een losse behuizing stoppen.

Nog iemand met deze ervaringen ?
Ik heb ook de harde schijf vervangen voor een 320 GB harde schijf en ik heb geen problemen. Geen problemen met geluid en ook geen problemen met de werking van de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco_akker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-06 12:56
Weet niet of het al eerder gepost was, maar bios 3305 is uit.

Voornamelijk fixes voor 3/6-cells batterij calibratie.

Te downloaden bij acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
eelco_akker schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:56:
Weet niet of het al eerder gepost was, maar bios 3305 is uit.

Voornamelijk fixes voor 3/6-cells batterij calibratie.

Te downloaden bij acer.
Ik heb hem toevallig vorige week gedownload. Ik merk weinig verschil behalve een seconde of 2 sneller met opstarten.

Krijgt iemand de taakbalk succesvol en volledig aan de bovenkant van het scherm? Bij mij verminkt de taakbalk als ik dit doe. Soms wordt hij 4 x zo groot en na een herstart lijkt de skin niet volledig mee te starten.

Ik draai de standaard Linpus Lite in advance mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hallo is het mogelijk om met een geheugenkaart je aao te formatteren? ik heb geen recovery dvd gekregen bij m'n aao en heb al na 2 weken problemen dus daarom wou ik h'm formatteren met een geheugenkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Anoniem: 277481 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:31:
hallo is het mogelijk om met een geheugenkaart je aao te formatteren? ik heb geen recovery dvd gekregen bij m'n aao en heb al na 2 weken problemen dus daarom wou ik h'm formatteren met een geheugenkaart
De Acer Aspire One Recovery DVD is met enig creatief zoekwerk wel te vinden op internet. Met die DVD kun je zelf een geheugenkaart maken waarmee je je aspire one opnieuw kunt installeren.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 20:07

sanook

_/-\o_

In de openingspost staat het gerucht dat de Aspire One in oktober standaard met een 6-cell accu geleverd zou worden, is hier al meer over bekend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Laatst online: 14:48
sanook schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:02:
In de openingspost staat het gerucht dat de Aspire One in oktober standaard met een 6-cell accu geleverd zou worden, is hier al meer over bekend ?
Ik heb laatst gebeld naar Acer met deze vraag, maar het antwoord was negatief.
Maar die informatie klopt volgens mij niet, in Amerika is er namelijk een versie van de AA1 met 160GB HD en een 6 cells accu...

Dus ik hoop dat die versie ook snel deze kant op komt..

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Wat me opvalt is dat er nog niet één review is van de AAO met 1 GB&XP ( 150 ) ?

Wil iemand misschien de moeite nemen om deze te schrijven, van de Linux versie zijn er wel twee. Vermeld het maar even omdat het vrij vreemd is dat dit nog ontbreekt op Tweakers zelf.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei

wim klei

kleuterschool doorlopen

NeoMe schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:08:
Wat me opvalt is dat er nog niet één review is van de AAO met 1 GB&XP ( 150 ) ?

Wil iemand misschien de moeite nemen om deze te schrijven, van de Linux versie zijn er wel twee. Vermeld het maar even omdat het vrij vreemd is dat dit nog ontbreekt op Tweakers zelf.
hm........... binnen 5 sec gevonden door te zoeken op GOT
pricewatch: Acer Aspire One A150-Bb Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Oke, stond dus onder de 512MB versie. Toch bedankt :)

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik krijg van Tele 2 een 150Bx dus met winxp, 120Gb en 1024Mb Ram, maar nu is deze nergens meer in Blauw leverbaar weet iemand waarom? En ik wil zeker GEEN witte.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Famoso schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:52:
[...]

De Acer Aspire One Recovery DVD is met enig creatief zoekwerk wel te vinden op internet. Met die DVD kun je zelf een geheugenkaart maken waarmee je je aspire one opnieuw kunt installeren.
nope toch niet kunnen vinden blijkt dat de xp versie geen recovery stuff heeft dus ga ik maar een extern dvd reader aanschaffen, mss kom ik uit in xp pro of in vista ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

euhm effe een vraag voor de tweakers onder ons

heeft iemand een goeie versie van TinyVista nl dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het is niet toegestaan om warez te verspreiden. Zelf heb ik een eigen versie gemaakt met vLite. Is vrij eenvoudig en als je niet zelf dingen wilt uitzoeken zijn er genoeg guides te vinden online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor de mensen die toch vista willen gebruiken en TOCH nog even snel als xp willen heb ik maar een tip:

-TinyVista

enigste nadeel is dan echter (voor mij dan) geen nl kant en klare download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Anoniem: 277481 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 09:18:
[...]

nope toch niet kunnen vinden blijkt dat de xp versie geen recovery stuff heeft dus ga ik maar een extern dvd reader aanschaffen, mss kom ik uit in xp pro of in vista ultimate
De Windows-versie (wist niet dat het daar om ging) heeft een ingebouwde recovery-partitie.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Ik heb er zelf Vista op gezet, de bussiness variant. Geen tiny versie maar gewoon de full blown versie. Alles werkt soepel en snel, zelfs arreo werkt er op. Externe DVD is dan ook niet nodig, gewoon de Vista DVD naaar een USB stick kopieren en dan booten vanaf USB en je kan installeren. Groot voordeel is dat vanaf de USB de installatie retesnel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278542

ik heb een vraagje over de prestaties van deze mini-laptop. Voor school programmeer is veel in c en java. Zal de laptop hier problemen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iedereen vertrekt met het gedachte: -minilaptop, miniprestaties
wat dus niet het geval is.

dit ding is retesnel zelfs met tinyvista (en toch bedankt voor de mensen hierboven mij om uitleg te geven zelf nl te maken en dergelijke)

ik gebruik dus tinyvista evesnel als OEM xp home sp3

en je zou het bijna niet geloven welke programma's deze kleine allemaal aankan

ik denk dat dit wel van toepassing is:

-klein maar dapper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor wat toepassingen/programma's gebruikt u dan xxaray?

Ik denk namelijk dat het idd een kleine en goede netbook is, maar weet niet of het compile van java/c programma ook goed verloopt. Ik neem aan van wel, maar ik heb niet heel veel kennis over de interne werking van een computer.

Tevens heb ik een vraag over de verschillen tussen de Linux en Windows versie. Ik snap dat het een ander besturingssysteem is, maar ik heb nog nooit iets met linux gedaan/gezien. Is het dan verstandig een lixus versie te kopen, of toch voor de windows versie te gaan?

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 278542 op 26-10-2008 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278542 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:27:
voor wat toepassingen/programma's gebruikt u dan xxaray?

Ik denk namelijk dat het idd een kleine en goede netbook is, maar weet niet of het compile van java/c programma ook goed verloopt. Ik neem aan van wel, maar ik heb niet heel veel kennis over de interne werking van een computer.

Tevens heb ik een vraag over de verschillen tussen de Linux en Windows versie. Ik snap dat het een ander besturingssysteem is, maar ik heb nog nooit iets met linux gedaan/gezien. Is het dan verstandig een lixus versie te kopen, of toch voor de windows versie te gaan?
linux start sneller op en dergelijke, ikzelf heb nooit linux geprobeerd maar ik weet wel dat de meeste software's compatibel met xp maar dan niet met linux zijn, dus linux heeft een beetje software trouble.

ik zelf draai geen zware programma's alleen doe ik veel tegelijkertijd zoals :limewire pro(veel liedjes)
µtorrent (aantal film's en een paar progsk's downe) en soms autodata 3,18, msn, en film kijken of muziek, ms office 2007 enzo, maar ni allemaal tegelijkertijd dan zou je een 20 tal seconden moeten wachten voor een opdracht ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok, heb jij enig idee of het compilen van een java/c programma goed verloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ga ervan uit dat het dit makkelijk aankan, der zullen zeker nog anderen zijn die dit geprobeerd hebben en dergelijke

vista gebruikers kheb een vroagsken,

-als ik 'm op standby of sleep of sluimerstand (hibernate) zet dan is het goed voor een paar minuten en dan begint het ventilator terug te draaien en start het terug op. scherm niet maar als ik op spatie duw is hij ONMIDDELIJK gestart, eigenlijk beetje annoying dus ik zocht naar een antwoord maar niets,
-gaat eens prullen met bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 278542 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 16:04:
heb je het over de XP-versie met harde schijf of de linux versie met SSD? Die laatste is namelijk een stuk trager!

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gambieter schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 18:52:
[...]

heb je het over de XP-versie met harde schijf of de linux versie met SSD? Die laatste is namelijk een stuk trager!
ik heb het over de windows versie, de acer aspire one 150-B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 11:06
Anoniem: 277481 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 18:49:
ik ga ervan uit dat het dit makkelijk aankan, der zullen zeker nog anderen zijn die dit geprobeerd hebben en dergelijke

vista gebruikers kheb een vroagsken,

-als ik 'm op standby of sleep of sluimerstand (hibernate) zet dan is het goed voor een paar minuten en dan begint het ventilator terug te draaien en start het terug op. scherm niet maar als ik op spatie duw is hij ONMIDDELIJK gestart, eigenlijk beetje annoying dus ik zocht naar een antwoord maar niets,
-gaat eens prullen met bios
Heb ik geen last van. Ik draai volledig Vista Home Premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en m'n wifi lampje blijft maar knipperen, niet dat het me stoort ofzo maar kan toch niet gezond zijn neem ik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:54

Rmg

Heb mijn orange/online abbo opgezegd per 31/12, en krijg tele2 compleet vanaf 7 december + acer one :)

Eerste aanpassingen die er in komen zijn toch wel een interne Bluetooth stick en GPS module, en misschien nog ook wel een GPRS module maar dat hangt een beetje van de telefoon af die ik dan heb ( loopt ook bijna af :P )
Anoniem: 278542 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 16:04:
java of c code zal ie gewoon kunnen compilen heb je geen speciale hardware oid voor nodig, alleen een compiler, dat werkt zelfs op een 486 alleen duurt het wat langer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaashoofd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 09:09
Hallo,
Ik kwam op de site van Dixons een 160GB versie tegen, even duur als de 120GB:
http://dixons.nl/De_onlin...+wit.7109975/default.aspx
Klopt dit of is dit een foutje? Ik kan namelijk verder nergens meer info vinden over een 160gb Aspire One.
Kaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastercard
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 19:46
kaashoofd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 19:06:
Hallo,
Ik kwam op de site van Dixons een 160GB versie tegen, even duur als de 120GB:
http://dixons.nl/De_onlin...+wit.7109975/default.aspx
Klopt dit of is dit een foutje? Ik kan namelijk verder nergens meer info vinden over een 160gb Aspire One.
Kaas
dat is dan wss de nieuwe variant met 1gb/160gb/6cell/winxp die al een tijdje in US ed te koop is..

Amazon

er staat bij jouw link naar dixons ook een gewicht van iets meer dan 1kg en de 3cell is 0.9 d8 ik dus zou best kunnen dat het de 6 cell variant is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaashoofd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 09:09
mastercard schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 19:44:
[...]

dat is dan wss de nieuwe variant met 1gb/160gb/6cell/winxp die al een tijdje in US ed te koop is..

Amazon

er staat bij jouw link naar dixons ook een gewicht van iets meer dan 1kg en de 3cell is 0.9 d8 ik dus zou best kunnen dat het de 6 cell variant is
Ah oke, jammer dat ie niet leverbaar is :'( Ga volgende week naar Australië, 6 maanden, dus kan helaas niet wachten. Nu maar de 3 cell 120gb besteld bij alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-04 12:57
Ik vind 'm wel erg duur. Bij Amazon kost 'ie in het blauw $399,95. Direct omrekenen naar Euro's is niet reëel, nee. Maar een 120GB en 1GB exemplaar met 3-cell kost op Amazon $379,00; een verschil van 20 euro, of 5%. Nu begint mijn vergelijking een beetje spaak te lopen, als ik kijk naar de prijzen bij Dixons; daar kost de 120GB versie namelijk ook 400 euro. Volgens mij waren de prijzen eerst anders.. Maar goed, als ik een prijs neem van €330 (Azerty inclusief verzendkosten), en daar 5% bij optel, dan kom ik op €346,50. Zoals ik al zei, mijn vergelijking klopt niet echt, aangezien de 120GB versie her en der voor 400 euro wordt verkocht (bijv. ook bij Bol). Maar volgens mij was 350 euro al een vrij gangbare prijs.
Om een lang verhaal kort te maken; hopelijk zal de prijs van de 160GB 6-cell niet veel hoger liggen dan de 120GB 3-cell. En dan toch het liefst niet meer dan 350 euro. Mijn post is een beetje in het water gevallen.

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252346 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:46:
hoi jongens (meisjes),

dit is interessant voor ons http://www.fan.tv/digitaal/toontext.asp?id=23740
Deze doet bijvoorbeeld dienst als HSDPA-"modem". Met de usb-stick in je computer kun je razendsnel internetten via het telefonie-netwerk. De adapter ondersteunt een downloadsnelheid van 7,2Mb per seconde en een uploadsnelheid van 2,0Mb per seconde. Daarnaast bevat de stick een microSD-kaartlezer en een GPS-ontvanger.
Zodoende kun je met een laptop en deze usb-stick overal snel internetten, mailen en routenavigatie gebruiken.
iemand nog iets gehoord over dit? of in ieder geval iets over een USB-stick gps ofzo?

hoop dat dit allemaal niet te duur wordt want dit interesseert me egt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raz- schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:23:
Heb mijn orange/online abbo opgezegd per 31/12, en krijg tele2 compleet vanaf 7 december + acer one :)

Eerste aanpassingen die er in komen zijn toch wel een interne Bluetooth stick en GPS module, en misschien nog ook wel een GPRS module maar dat hangt een beetje van de telefoon af die ik dan heb ( loopt ook bijna af :P )

[...]

java of c code zal ie gewoon kunnen compilen heb je geen speciale hardware oid voor nodig, alleen een compiler, dat werkt zelfs op een 486 alleen duurt het wat langer :+
Wat is langer? i.p.v. 200ms 400 ms??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:54

Rmg

Anoniem: 278542 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 07:52:
[...]

Wat is langer? i.p.v. 200ms 400 ms??
Zo te horen heb je niet heel veel programmeer ervaring..

Dat ligt uiterraard aan de grootte van je programma's en de headers/libraries die je meecompileerd.. Op zon aspire kan je uitstekend programmeren. voor je school java en c dingetjes heb je geen snelle pc nodig. ( en dan heb je voor het compilen nog steeds geen snelle pc nodig :+ maar dan heeft het programma veel geheugen en processorkracht nodig :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raz- schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:23:
[...]

Zo te horen heb je niet heel veel programmeer ervaring..

Dat ligt uiterraard aan de grootte van je programma's en de headers/libraries die je meecompileerd.. Op zon aspire kan je uitstekend programmeren. voor je school java en c dingetjes heb je geen snelle pc nodig. ( en dan heb je voor het compilen nog steeds geen snelle pc nodig :+ maar dan heeft het programma veel geheugen en processorkracht nodig :+ )
dat klopt, ik heb alleen ervaring met de code zelf, niet over de interne werking van alle commando's. het volgende blok krijg ik daar meer over te weten als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-12-2023
De Atom 1.6Ghz processor in de Aspire One (en meeste andere netbooks) is qua snelheid vergelijkbaar met een Pentium M van 1.0 - 1.2 Ghz, of een Pentium 4 van rond de 1.6 - 2.0 Ghz. Zeg maar een 4 jaar oude laptop of een 6 jaar oude desktop.

Voor programmeeropdrachten voor school is dat meestal ruim voldoende. Tenzij je logge omgevingen zoals Netbeans, Eclipse of Visual Studio moet gebruiken, dan kan het allemaal wel wat traag aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
pxa270 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 11:47:
De Atom 1.6Ghz processor in de Aspire One (en meeste andere netbooks) is qua snelheid vergelijkbaar met een Pentium M van 1.0 - 1.2 Ghz, of een Pentium 4 van rond de 1.6 - 2.0 Ghz. Zeg maar een 4 jaar oude laptop of een 6 jaar oude desktop.

Voor programmeeropdrachten voor school is dat meestal ruim voldoende. Tenzij je logge omgevingen zoals Netbeans, Eclipse of Visual Studio moet gebruiken, dan kan het allemaal wel wat traag aanvoelen.
Je kan de Atom niet zo makkelijk vergelijken met een andere processor op een andere clock speed.
Bepaalde dingen zijn veel trager, andere dingen zijn juist net zo snel. Ik heb Vista wel eens op een celeron 2.4ghz gedraait en op een p4 2.8ghz, mijn Aspire One draait Vista beter dan beiden :*) Tuurlijk, met het encoderen van een filmpje of iets dergelijks waren ze wel veel sneller, maar de interface voelt sneller aan op de atom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
mastercard schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 19:44:
[...]

Amazon

Relatief erg duur in vergelijking met de equivalente EeePC 900HA (Atom, 5uur accuduur, 160Gb/XP). Best bang for the buck (299e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReSp4wN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 08:26
Sinds kort ook een aspire one a150 120gb versie.. Ben er zeer tevreden over accuduur is idd wat kort maar dat komt binnekort wel goed met een 6 cells accu wanneer deze wat goedkoper is..

Liep kwa resolutie tegen wat problemen aan dat sommige webpagina's gewoon niet openen...
Best een paar dagen gezocht naar een oplossing om de resolutie aan te passen zonder dat het scherm zou gaan scrollen :)

Eindelijk een oplossing gevonden is eigenlijk voor een eee pc maar het werkt bij de aspire one dus ook deels..

http://wiki.eeeuser.com/astrayplus

Alhier de link voor de geinterreseerde, het beeld is wel iets meer stretched maar dat is voor mij niet zo een groot probleem draai nu @ 1024 x 768 tot zover ik getest heb wordt er verder niet gedownscaled behalve deze..

Kan iemand mij trouwens vertellen wat het verhaal is met het shared geheugen? deze staat bij mij op 8mb en kan het niet aanpassen of klopt het ook gewoon dat je dit niet kan aanpassen?

PS mocht het eerder gepost zijn ik heb 30 paginas doorgenomen aldaar dan mijn excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 15:26

eagle00789

Est. November 2005

heeft er al iemand geprobeerd om de aspire one te overklokken met behulp van setfsb??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
ReSp4wN schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:36:
Liep kwa resolutie tegen wat problemen aan dat sommige webpagina's gewoon niet openen...
Best een paar dagen gezocht naar een oplossing om de resolutie aan te passen zonder dat het scherm zou gaan scrollen :)
Nog nooit problemen mee gehad (pagina's die niet zouden openen door de resolutie). Ik gebruik ook vnl. firefox, die resized de pagina zelf naar de juiste grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Weet iemand hoe compleet de Linpus Linux op de Aspire One is? Ik heb er intussen XP op staan, maar heb voor mijn werk een paar programma's nodig die natief op Linux werken, en porteren lukt me niet zo snel. Omdat ik de One alleen maar als speeltje hebt gekocht (niet essentieel, heb twee andere laptops :P ) zit ik eraan te denken om Linux terug te zetten en de One als Linux doosje te gebruiken voor dit soort programma's.

Daarvoor moet er gecompileerd kunnen worden en moeten er Perl scripts kunnen worden gebruikt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic