[Ervaringen] Acer Aspire One - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste
Acties:
  • 278.910 views

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:44
Ik heb ook al weer een tijdje een aspire one. Ben er echt zeer tevreden over.
het enigste nadeel wat ik totnutoe gevonden heb is dat bij die kleine laptops het toetsenbord altijd klein is... (erhm DUH ? :D ) Volgende keer ga ik denk ik toch voor minimaal 10" want echt lekker typt het niet. De webcam is ook niet 'je van het' maargoed, alsof ik die nodig heb.

Ik vind het een leuke laptop. Jammer alleen dat acer besloten heeft alles dicht te timmeren in de bijgeleverde linux distro. Niet bepaald linux zo, ook al ziet de desktop er op het eerste gezicht wel leuk uit.

Iemand die weet hoe ik de optie om windows te shaden aan kan zetten ? (dichtklappen zodat enkel titelbalk zichtbaar is)

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:25

ep667

It doesn't hurt to help

Zijn er hier mensen die de AAO al aan de gang gekregen met een 802.1X netwerk? Bij mij op school gebruiken ze dat voor hun WLAN (Eduroam natuurlijk) en ik heb niet het kleinste vermoeden dat dat wil werken met het standaard Linpus (nouja, standaard met een normale XFCE desktop enzo). Kan er op andere fora ook niks over vinden. Iemand misschien een workaround?

[ Voor 12% gewijzigd door ep667 op 26-09-2008 19:54 . Reden: OS vergeten ]

EP

Anoniem: 211982

In mijn Acer apire one 150 heb ik de harde schijf vervangen voor een grotere schijf. Weet iemand hoe ik op de nieuwe harde schijf het recovery management weer in kan stellen? Ik heb alle partities op de oude harde schijf gekopieerd naar de nieuwe, ook de verborgen partitie. Maar ik krijg het niet meer aan de praat. In eerste instantie heb ik ook de c partitie naar de nieuwe harde schijf gekopieerd, maar bij het opstarten kreeg ik de melding dat er een dll bestand ontbrak, dus toen maar helemaal opnieuw geinstalleerd.

Anoniem: 256899

Zelf werk ik met Acronis True Image om een harddisk exact te copieren.
De toegevoegde waarde van recovery management zie ik niet. Ik heb altijd op een
andere pc een image staan van de Acer Aspire One zoals die was toen hij werd
uitgeleverd. Als er iets mis gaat, dan kan ik die er altijd weer opzetten.

Anoniem: 265602

Hey!

Een vraagje: is het handig om de Aspire One als enige laptop te gebruiken? Omdat het scherm zo klein is... Zijn er al mensen die zich irriteren daaraan, na een avondje de Aspire One te gebruiken?

Voor extreem zware programma's/spellen heb ik een goede pc, maar ik zit vaak op de bank met de laptop...

Anoniem: 256899 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 13:31:
Zelf werk ik met Acronis True Image om een harddisk exact te copieren.
De toegevoegde waarde van recovery management zie ik niet. Ik heb altijd op een
andere pc een image staan van de Acer Aspire One zoals die was toen hij werd
uitgeleverd. Als er iets mis gaat, dan kan ik die er altijd weer opzetten.
Ik heb de kopieen van de harde schijf gemaakt met true image. Op zich heb ik dat recovery management niet nodig, probleem is alleen dat ik geen cd heb van XP home. Nu heb ik een illegale XP pro op de laptop staan en dat is helemaal niet nodig want ik heb immers keurig een licentie voor XP home.

Overigens heb ik sinds gisteren de 6 cell batterij in huis. Dat is wel een hele vooruitgang zeg. De batterij gaat 4 uur mee als wifi aan staat en de schermverlichting redelijk hoog staat. Jammer is alleen dat de batterij zo zwaar is en uitsteekt uit behuizing van de laptop.

Anoniem: 265602 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 14:18:
Hey!

Een vraagje: is het handig om de Aspire One als enige laptop te gebruiken? Omdat het scherm zo klein is... Zijn er al mensen die zich irriteren daaraan, na een avondje de Aspire One te gebruiken?

Voor extreem zware programma's/spellen heb ik een goede pc, maar ik zit vaak op de bank met de laptop...
Ik zit ook altijd op de bank met de laptop. Het kleine scherm van de Acer One vind ik prima en ik ben er helemaal tevreden mee. Heb m'n andere 12" laptop verkocht, niet meer nodig.

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:16
Ik heb ook sinds deze week de 6-cell batterij. Het uitsteken aan de achterkant vind ik meevallen, de laptop wordt er wel een stuk zwaarder van. Over trueimage gesproken, ik heb een usb stick waarop ik TI heb staan, maar als je daarmee boot ziet TI de sd-cards niet. Da's jammer, want ik zat te denken om een 8 gig sd-card te kopen zodat ik met de stick en een sd de windows install zou kunnen backuppen.

Ik neem aan dat ik dan een driver moet hebben die geschikt is voor het linux os dat acronis gebruikt voor haar rescue disk, maar ik kan er niks over vinden. Iemand misschien een idee hoe ik de sd-slots zichtbaar kan maken als ik trueimage geboot heb van de stick?

Als ik crt-alt-delete doe op de Acer One 150 en dan klik op prestaties, dan lijkt het dat de processor twee kernen heeft.
Ook als ik de snelheid bekijk van de laptop, dan lijkt het om een dual core processor te gaan. Maar dat wordt niet opgegeven bij de specificaties van de laptop. Weet iemand hoe dat zit?

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:23

RayNbow

Kirika <3

Anoniem: 211982 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 15:51:
Als ik crt-alt-delete doe op de Acer One 150 en dan klik op prestaties, dan lijkt het dat de processor twee kernen heeft.
Ook als ik de snelheid bekijk van de laptop, dan lijkt het om een dual core processor te gaan. Maar dat wordt niet opgegeven bij de specificaties van de laptop. Weet iemand hoe dat zit?
De Atom proc heeft slechts 1 core. Daarentegen ondersteunt de Atom wel Hyper-Threading (linkje) en dat verklaart ook waarom je twee grafiekjes ziet.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Heb er toch 1 gekocht (A150 BB) en bevalt me prima :D
CopyCatz schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 15:45:
Ik heb ook sinds deze week de 6-cell batterij.
Waar heb je die gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Anoniem: 265602 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 23:04:
Heb er toch 1 gekocht (A150 BB) en bevalt me prima :D

[...]

Waar heb je die gekocht?
Bij Zercom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb ook maar een Intel wifi kaartje gekocht op ebay, die brakke wifi kaart verpest de hele ervaring van m'n aankoop (de AA1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03:02
Ik sta echt te kijken van de one. Je kan er spore op draaien en vele andere games!!
Niet dat ik dit van plan ben maar vond toch wel een goede aanduiding van het kracht van het beestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:44
Spore is dan ook niet echt een heel zware game te noemen. :-)
En jij hebt de windows versie neem ik aan ? Op de linux variant zal spore vast niet draaien. :+

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ik heb de 110, maar zelf windows op gezet, en 1,5 gb extra werkgeheugen.
Wat ik nog wel erop ga zetten is starcraft of red alert, gewoon voor als ik me op me werk ofzo verveel beetje vermaak.
ff lijstje met dank aan ranjit van het forum op acer aspire one user forum.
Game: Quake 3 Arena
Ram: ?
Performance: Runs Perfect/Above 30fps

---------------------------

Game: Return To Castle Wolfenstein
Ram: 1GB

Game: Sim City 4
Performance: Runs Ok/Above 30fps with low/medium settings

Game: Call of Duty
Ram: 512MB
Performance: Runs Badly/15-30fps using lowest settings

Game: Starcraft & Starcraft Broodwars

Game: Roller coaster Tycoon 2

Game: Soldier of Fortune 2
Performance: Runs Ok/Around 25-35fps

Game:Motocross Madness 2

Game:Half-life 1/Counter strike 1.6/Team fortress Classic
Performance: Runs Terrible/Around 14-25fps
Note:Could be driver related, so this might change if intel releases new drivers.

Game:Wolfenstein:Enemy territory
Performance: Runs Terrible/Around 14-20fps

Game:Red Alert 2 & Red Alert 2 Yuri's Revenge

Game:Baldur's Gate 1 & 2

Game:Dungeon Keeper 2

Game:Grand Theft Auto 2

Game:Emperor Battle for Dune

Game:The Sims

Game: Grand Theft Auto: Vice City
Performance: Runs Ok/Above 30fps with lower settings

Game: Diablo 2
Performance: Runs Ok/Above 30fps(random lag has been reported regardless of settings)

Game: Unreal Tournament (Mods included)
Ram: 512mb
Note: Some mods require more ram.

Game: The Sims 2
Performance: Runs Terrible/ unknown fps

Game: Eve online
Performance: Runs Terrible/About 5-20 fps

Game: GTA San Andrea
Performance: Runs Ok/unknown fps

Game: Dawn of War series
Performance: Runs Ok/About 15-20 fps(Performance is so-so, but since its an RTS, it CAN be played not too well though)

Game:Railroad Tycoon 3
Performance: Runs Good/unknown fps

Game:Dungeon Siege
Performance: Runs Perfect/unknown fps

Game:Civilization 4
Performance: Runs Terrible/10 fps

Game:Freedom Fighters

Game:Trickster Online
Note:

Game:Secret of Solstice

Game:Revolt

Game:Spore
Performance: Runs Decent/unknown fps

Game:Command and Conquer 3
Performance: Runs Bad(Crashes)/unknown fps

Game:Rainbow Six: Raven Shield

Game:No One Lives Forever 1
Performance: Runs Bad(Crashes)/unknown fps

Game:No One Lives Forever 2

Game:Audiosurf
Performance: Runs Terrible/unknown fps

Game:Battlefield Vietnam
Performance: Runs Terrible/unknown fps

Game:Operation Silent Storm & Operation Silent Storm: Sentinels

Game:Battlefield Heroes**BETA**
Performance: Runs ok/unknown fps

Game:Heroes V Silver Edition

Game:Resident Evil 4
Performance: Runs so-so/15-30 fps

Game:Daemonica
Performance: Runs ok/unknown fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Iemand op het aspireoneuser.com forum heeft een extra interne usb poort gevonden :)
Deze heeft veel meer plek om te solderen dan het pci-e slot, handig voor interne mods dus :D (denk aan 3G, bluetooth, dvb-t). En het mooie is, de aansluiting zit pal naast het lege vakje aan de onderkant van de AA1 :)

Edit: foto'tje

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/30kqbh2.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Jazzle op 28-09-2008 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275729

daar ik hem ook zou willen gebruiken voor presentaties volgende vraag:

kan je de AAO 150 aan de beamer hangen in mirror mode met resolutie 1024*768 ?
of kan deze resolutie alleen door de vga-uitgang worden weergegeven?

bij de asus eee heb je immers nog een compress modus voor deze resolutie zodat beiden van beeld worden voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:50
Vanaf wanneer zal de AAO nu standaard geleverd worden met de 6-cell batterij, iemand hier een idee over? Wil graag deze laptop kopen, maar die 3 cell batterij (waarmee de laptop het amper 2.5uur volhoudt) weerhoudt mij wat van mijn aankoop.

Om de batterij er apart bij te kopen vind ik wat te duur uitvallen momenteel, dan is het algauw bijna 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 16:39
Al tijden lees ik allerlei reviews over alle netbookjes, wil er zelf graag een. Maar idd een met een 6-cells accu. Kan met moeite mijn geld op zak houden :)...Kom op met die 6-cells varianten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
spuke schreef op zondag 28 september 2008 @ 21:05:
Vanaf wanneer zal de AAO nu standaard geleverd worden met de 6-cell batterij, iemand hier een idee over? Wil graag deze laptop kopen, maar die 3 cell batterij (waarmee de laptop het amper 2.5uur volhoudt) weerhoudt mij wat van mijn aankoop.

Om de batterij er apart bij te kopen vind ik wat te duur uitvallen momenteel, dan is het algauw bijna 400 euro.
De geruchten gingen dat de 6-cell en andere kleurtjes tegen de kerst verkrijgbaar zijn in nederland.
Ik kon er niet op wachten en heb nu dus de 3-cell, de andere accu koop ik er wel gewoon bij :)
Die 3 cell kan ik altijd nog er bij gebruiken, als ik die bult op de achterkant niet wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Jazzle schreef op zondag 28 september 2008 @ 22:04:
[...]

De geruchten gingen dat de 6-cell en andere kleurtjes tegen de kerst verkrijgbaar zijn in nederland.
Ik kon er niet op wachten en heb nu dus de 3-cell, de andere accu koop ik er wel gewoon bij :)
Die 3 cell kan ik altijd nog er bij gebruiken, als ik die bult op de achterkant niet wil ;)
Ik vind het wel prettig dat ik nu kan swappen tussen 3 en 6 cell. Nu ik de 6 cell heb merk je weer dat de meeste accesoires (tassen, hoezen, mappen) gemaakt zijn voor de standaard one. Ik heb een 9 inch tas waar ie precies in past, dus in de tas klik ik gewoon de standaard accu in, als ik er lang mee moet werken de 6 cell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuke
  • Laatst online: 17:50
Hmm tot Kerst kan ik moeilijk wachten, denk dat ik hem dan toch ook maar ga aanschaffen. Ik had eerst gehoord dat de 6 cell batterij vanaf oktober zou gebundeld worden met de AAO, maar als ik zie dat dit ook nog niet het geval is in de US/UK (lange wachttijden, release blijft nog onbekend op amazon) zal het hier zeker en vast nog even duren. En dan moet ik nog wachten op een Azerty versie ook, ben van België ;).

Toch bedankt voor je reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-06 14:10
Ik heb even een vraagje omtrent het kunnen gebruiken van de Acer One als "server".

Op het moment heb ik een PC die ik nog wel eens aan wil laten staan, maar dat vreet natuurlijk fiks van het stroomnet. Binnenkort krijg ik een Acer One, omdat ik bij Tele2 dat apparaat gratis krijg. Met Windows XP erop, 120GB en 1GB intern, dus wel wat beter dan de hele goedkoper versies zeg maar.

Nu had ik al even gekeken naar de specificaties, en de adapter eet ongeveer 30W. Dat is natuurlijk een behoorlijk stuk minder dan een complete PC die draait. Zeker als je het scherm standaard uitzet etc.

Maar is er iemand die hem als bijvoorbeeld downloadserver gebruikt? Want je kan natuurlijk een 320GB schijfje van 2,5" op een usbpoort aansluiten zodat je daar geen aparte netvoeding voor nodig hebt en dan heb je toch behoorlijk wat opslagmogelijkheden voor bijvoorbeeld downloaden van de nieuwsservers :)

@Kneusteun, mooi overzicht, maar gooi het ff in een tabel, staat gelijk netjes en is mooi overzichtelijk :)

Is het uitpakken van een DVD trouwens wel iets om op te wachten :P Volgens mij is dat met een Atom nou niet echt joepie :)

[ Voor 10% gewijzigd door orange.x op 28-09-2008 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om de One als "server"of "downloadserver" te gebruiken heb ik zo mijn twijfels over de vaste netwerk uitgang
van Atheros. Zelf wilde ik wat spullen via een vaste netwerkkabel op de One zetten en merkte al gelijk dat
de snelheid van deze LAN verbinding bedroevend laag was. Ik heb zo dus een vermoeden dat het daar niet
voor geschikt is. Aan de andere kant zijn er geruchten dat de nieuwste One's nu met Intel netwerk hardware
wordt uitgerust. Met Intel hoef je denk ik geen problemen te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06 09:16
Anoniem: 256899 schreef op zondag 28 september 2008 @ 23:24:
Om de One als "server"of "downloadserver" te gebruiken heb ik zo mijn twijfels over de vaste netwerk uitgang
van Atheros. Zelf wilde ik wat spullen via een vaste netwerkkabel op de One zetten en merkte al gelijk dat
de snelheid van deze LAN verbinding bedroevend laag was. Ik heb zo dus een vermoeden dat het daar niet
voor geschikt is. Aan de andere kant zijn er geruchten dat de nieuwste One's nu met Intel netwerk hardware
wordt uitgerust. Met Intel hoef je denk ik geen problemen te verwachten.
de lan poort is nu realtek, geen atheros. nogsteeds niet best, maar goed genoeg als download server ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben in de war: bij mn bestelling is de levertijd 2 weken, op de site zelf staat er bij de accu 1-3 dagen... had jij dat ook? Hoelang duurde het voor je 'm had?

Nu klopt 't... Dus morgen, woensdag of donderdag heb ik 'm!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 265602 op 29-09-2008 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adkart
  • Laatst online: 10-07-2022
Vandaag linplus op mijn a 110 maar bij het vuilnis gezet...Het was dat of de complete acer erbij zetten en dat vond ik toch wel zonde na 2 weken.... Heb er met een externe dvd speler xp pro opgezet (gestripte versie) en vervolgens ben ik nog een uurtje aan het stoeien geweest met drivers. Meeste problemen had ik nog met de memory cards slots maar die werken nu ook prima. Oke het is geen snelheidsmonster meer, maar ik kan hem in ieder geval gebruiken waarvoor ik nu wil. En de snelheid is nog goed te doen hoor. Kan alleen de prefetch niet vinden op de plaats waar ie hoort te staan, maar dat komt misschien doordat ik een gestripte xp gebruik die misschien helemaal geen prefetch instelling heeft. Verder loopt ie nog wel te zeuren om een vga video controller...Kan dus alleen even op 800 x 600 draaien, maar dat is het enige probleem. Zelfs de webcam doet het. De video controller driver van de acer site die doet het dus niet bij mij. :( Iemand een idee welke wel werkt?????

edit: Video controller opnieuw gedownd en werkt nu ook.... ;) Kan dus wel xp op een ssd met 512 Mb intern..... :)

[ Voor 17% gewijzigd door adkart op 29-09-2008 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ik weet niet maar ik heb ook een 110, en xp erop zetten is een eitje.
Alle drivers staan op aspire one user forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667

ep667

It doesn't hurt to help

kneusteun schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:50:
ik weet niet maar ik heb ook een 110, en xp erop zetten is een eitje.
Alle drivers staan op aspire one user forum.
Windows XP er op zetten is inderdaad niet zo moeilijk, via een externe CD is het echt een eitje, met USB-stick is het wat meer werk maar niet iets waar de gemiddelde Tweaker moeite mee heeft denk ik. Het was in ieder geval mijn niet-te-veel-gedoe optie om toch maar 802.1X werkend te krijgen (met de standaard Linpus schier onmogelijk, met andere distros kan het wel maar dat was meer gedoe dan XP er op zetten en ik had toch nog een licentie liggen).

Drivers zijn ook via de officiële weg te krijgen, gewoon op de FTP-site van Acer.

[ Voor 2% gewijzigd door ep667 op 29-09-2008 22:10 . Reden: Linkje ]

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sharkzor schreef op maandag 29 september 2008 @ 08:27:
[...]

de lan poort is nu realtek, geen atheros. nogsteeds niet best, maar goed genoeg als download server ;)
Herstel: ik zie nu inderdaad dat mijn LAN ook Realtek is en niet Atheros. Mijn opmerkingen betreffen dus de Realtek LAN. Kortom: een brakke LAN van Realtek waarbij ik mijn twijfels heb of het als download server gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263979

Ik heb de One vorige week ook gehaald, bevalt prima!
Ik kocht em met Linux en heb er met met usb Windows XP Prof opgezet:)
Geen problemen met drivers enzo, en nog vlot ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667

ep667

It doesn't hurt to help

Hoe hebben de anderen die Windows op de AAO hebben gezet de SSD eigenlijk geformatteerd? Ik heb hem zelf op FAT32 gedaan omdat dat volgens het Aspire One userforum het beste zou zijn maar ik heb nu het probleem dat als ik met wat meer dingen tegelijk bezig ga de netbook af en toe gewoon blokkeert (tot een paar minuten toe) als de SSD bezig is. Is dat op NTFS beter?

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263979

ep667 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:04:
Hoe hebben de anderen die Windows op de AAO hebben gezet de SSD eigenlijk geformatteerd? Ik heb hem zelf op FAT32 gedaan omdat dat volgens het Aspire One userforum het beste zou zijn maar ik heb nu het probleem dat als ik met wat meer dingen tegelijk bezig ga de netbook af en toe gewoon blokkeert (tot een paar minuten toe) als de SSD bezig is. Is dat op NTFS beter?
Ik heb er een HDD in zitten en die heb ik gewoon NTFS geformatteerd.. en het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ik heb hem ook fat32 en hij staat nooit een paar minuten vast,wel bij het laden van websites dat het soms ff iets langer duurt maar nooit langer dan 20 seconden. ook opstarten alles gaat snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adkart
  • Laatst online: 10-07-2022
kneusteun schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:52:
ik heb hem ook fat32 en hij staat nooit een paar minuten vast,wel bij het laden van websites dat het soms ff iets langer duurt maar nooit langer dan 20 seconden. ook opstarten alles gaat snel.
Heb ook de ssd versie van de 110 met 512 mb geheugen. Geformateerd als fat 32. Als ik diverse dingen tegelijk doe moet ik soms inderdaad wel even 5 A 10 seconden wachten, maar nooit langer hoor.
Wel effe d2d uitzetten in je bios en je prefetch op 0 in je register. Verder staat mijn swapfile nog gewoon op C omdat ik er niet zo'n snelle sd kaart in heb zitten op dit moment, maar alles is redelijk bevredigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667

ep667

It doesn't hurt to help

adkart schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 19:10:
[...]

Heb ook de ssd versie van de 110 met 512 mb geheugen. Geformateerd als fat 32. Als ik diverse dingen tegelijk doe moet ik soms inderdaad wel even 5 A 10 seconden wachten, maar nooit langer hoor.
Wel effe d2d uitzetten in je bios en je prefetch op 0 in je register. Verder staat mijn swapfile nog gewoon op C omdat ik er niet zo'n snelle sd kaart in heb zitten op dit moment, maar alles is redelijk bevredigend.
Ik heb de swapfile vanmiddag op de externe SD-kaart gezet, dat vond ik wel een goed idee van mezelf en dat scheelt behoorlijk maar af en toe slaat hij toch nog wel vast, vreemd dus. Prefetch uitzetten is misschien nog wel een aardig idee.

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
I ben tot nu toe een zeer tevreden gebruiker, maar heb nu toch een klein probleempje. Tot een paar dagen geleden heb ik de AA1 dagelijks gebruikt, maar voor een lang weekendje weg de AA1 zonder adapter uitgezet en laten staan. Bij terugkomst was de batterij volgens Vista nog bijna helemaal vol. Echter heb ik nu het probleem dat de AA1 soms zomaar uit gaat. Net alsof de stroom af gaat bij een gewone PC. Soms is het na 15 minuten en soms duurt het wat langer. Om na te gaan of de tijdsduur regelmatig is ook een film gedraaid die uitgespeeld kon worden (1:30). Dit heb ik gisteren 3 keer gedaan en de derde keer heeft de AA1 hem niet volledig afgespeeld voordat hij uitviel. Aansluiten op het netstroom heeft geen invloed op het ineens uitgaan. Ik vermoed een probleem met de batterij, maar weet het niet zeker.

Vista's Power management heb ik ook nagekeken en alles staat op sleep. Klep dicht of powerbutton indrukken en de AA1 gaat slapen. Ontwaken is ook geen probleem. Ik vermoed sowieso geen probleem met de power management omdat hij soms ook uitvalt als ik zit te werken op de AA1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazzle schreef op zondag 28 september 2008 @ 16:12:
Ik heb ook maar een Intel wifi kaartje gekocht op ebay, die brakke wifi kaart verpest de hele ervaring van m'n aankoop (de AA1).
Weet iemand ook of je een wifi kaartje in de Acer one kunt zetten, waarmee je ook umts en gprs kunt ontvangen? Er moet dus een plekje inzitten om het simkaartje kwijt te kunnen. Ik heb nu een web 'n' walk stick van T mobile, maar dat is toch wel een onhandig groot ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
  • Laatst online: 07-04 12:57
http://www.acer.ca/public...rc=2402484571#inu57_55411

Acer Canada:

AOA110-1698 - LU.S320A.024
Linpus Linux Lite; English/French OS (user must make one-time choice of language on first start-up); Intel® Atom™ Processor N270 (512KB L2 cache, 1.60GHz, 533MHz FSB); 1GB (512MB onboard/512MB SODIMM slot) DDR2 533 SDRAM; 16GB NAND flash memory (SSD), multi-in-one card reader, SD Card reader; 8.9" WSVGA (1024 x 600) TFT display, Acer® CrystalBrite Technology; Intel® Graphics Media Accelerator 950; 802.11b/g WLAN, 10/100 LAN, webcam; onyx black chassis; six-cell battery

Het lijkt dus zeker dat er ook een 6-cell versie komt met 16GB flash geheugen. Wanneer? Geen idee.
En dan is het nog maar afwachten of de SSD niet extreem sloom is. Ik houd mijn hart vast. Hopelijk gaan ze dit model ook in andere kleuren (lees: wit) leveren. O+

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Anoniem: 211982 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:40:
[...]

Weet iemand ook of je een wifi kaartje in de Acer one kunt zetten, waarmee je ook umts en gprs kunt ontvangen? Er moet dus een plekje inzitten om het simkaartje kwijt te kunnen. Ik heb nu een web 'n' walk stick van T mobile, maar dat is toch wel een onhandig groot ding.
Ik ken geen mini pci-e kaartjes die zowel wifi als 3g modem hebben, helaas. De AA1 heeft maar 1 mini pci-e slot, dus et is óf wifi óf 3g. Ik ben van plan om een t-mobile web 'n walk abbo te nemen en de usb stick zelf in de acer te modden, kan jij mij misschien de exacte maten geven van de stick? de behuizing moet er eigenlijk af (dan is hij nog iets kleiner) maar dat kan ik niet van je vragen, maar de maten kunnen me een aardig idee geven of het gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 12:33

wim klei

kleuterschool doorlopen

Jazzle schreef op zondag 28 september 2008 @ 22:04:
[...]

Sinds gister ook de 6 cel erbij gekocht(white)
en met het progje Notebook Hardware Control kom ik op ruim 6u.45 min voor hij ermee stopt
kan dan de 3 cel er nog in stoppen dus kan ruim 8.5 uur draaien op accu`s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Even een vraagje. Welke snelle SD kaart moet ik nu aanschaffen als ik dat kaartje als swap partitie wil gebruiken om Windows Xp te draaien op de A110?

Zijn dat deze bijvoorbeeld? : SanDisk SD Extreme III 2 GB

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Ik heb net deze hoes binnen voor de One:

http://www.dunnet.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00627619

14,90 inclusief UPS verzonden, goedkoper kon ik online niet vinden tussen de sites die 20 euro voor een hoes vragen en 15 voor verzenden....

Zeer degelijke hoes, beter dan verwacht. Aan de binnenkant zit een soort rand waar de one eerst onder verdwijnt, deze beschermt de laptop tegen de rits als je hem dicht doet. Ik porbeer vanavond ff of hij er in past als de 6 cell batterij eraan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
CopyCatz schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:17:

14,90 inclusief UPS verzonden, goedkoper kon ik online niet vinden tussen de sites die 20 euro voor een hoes vragen en 15 voor verzenden....

Zeer degelijke hoes, beter dan verwacht. Aan de binnenkant zit een soort rand waar de one eerst onder verdwijnt, deze beschermt de laptop tegen de rits als je hem dicht doet. Ik porbeer vanavond ff of hij er in past als de 6 cell batterij eraan hangt.
Bij Paradigit is dezelfde hoes te koop. Scheelt weer verzendkosten als je er één in de buurt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Mijn probleem van het plotseling uitgaan van de AA1 was te herleiden naar incompatibiliteit tussen AA1fancontrol en BIOS versie 3114. Na een update naar 3304 is alles weer prima. Blijf dus bij versie 1.0b als je 3114 of lager hebt en anders je bios updaten als je gebruik maakt van dit programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazzle schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:03:
[...]

Ik ken geen mini pci-e kaartjes die zowel wifi als 3g modem hebben, helaas. De AA1 heeft maar 1 mini pci-e slot, dus et is óf wifi óf 3g. Ik ben van plan om een t-mobile web 'n walk abbo te nemen en de usb stick zelf in de acer te modden, kan jij mij misschien de exacte maten geven van de stick? de behuizing moet er eigenlijk af (dan is hij nog iets kleiner) maar dat kan ik niet van je vragen, maar de maten kunnen me een aardig idee geven of het gaat passen.
De afmetingen van de USB stick zijn: 2,5cm * 6,8cm * 1,1cm. Het gedeelte dat in de USB poort verdwijnt niet meegerekend. Ik heb alleen de zwarte behuizing gemeten.
De behuizing kan er natuurlijk af (als je maar hard genoeg wilt) maar of je 'em er daarna weer opkrijgt durf ik niet te zeggen. Als je het voor elkaar hebt om de usb stick intern te maken, wil je dan hier posten hoe je dat gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Anoniem: 211982 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:55:
[...]

De afmetingen van de USB stick zijn: 2,5cm * 6,8cm * 1,1cm. Het gedeelte dat in de USB poort verdwijnt niet meegerekend. Ik heb alleen de zwarte behuizing gemeten.
De behuizing kan er natuurlijk af (als je maar hard genoeg wilt) maar of je 'em er daarna weer opkrijgt durf ik niet te zeggen. Als je het voor elkaar hebt om de usb stick intern te maken, wil je dan hier posten hoe je dat gedaan hebt?
ben even met de lineaal bezig geweest, ik denk dat het wel moet passen, de breedte gaat sowieso lukken, in de dikte moet er iets af (behuizing eraf..) en in de lengt past het niet helemaal in het vakje, maar je zou hem door kunnen schuiven zegmaar, daar zit genoeg ruimte nog!

Ik zie bij onder andere telfort dat ze ook modems mee kunnen leveren als kastje met usb kabel, ipv usb stick, misschien dat die nog beter past.

Overigens: hoe zorg ik er voor dat de accu van mijn AA1 zo min mogelijk slijt? ik lees heel erg tegenstrijdige berichten, de een zegt helemaal ontladen, de ander zeg dat je absoluut niet onder de 10% mag komen. Ik kan er niet wijs uit worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Jazzle op 02-10-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 10:20
Ik dacht dat de 6600mAh accu voor de AA1 al eens genoemd was, maar ik kon het zo snel niet vinden...

Hij is in ieder geval (weer) verkrijgbaar voor zo'n €65

http://www.kleinelaptops....hive=&start_from=&ucat=8&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
StraightOn.NL schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:23:
Ik dacht dat de 6600mAh accu voor de AA1 al eens genoemd was, maar ik kon het zo snel niet vinden...

Hij is in ieder geval (weer) verkrijgbaar voor zo'n €65

http://www.kleinelaptops....hive=&start_from=&ucat=8&
Ik ben wel geinteresseerd maar vraag me af de rating een beetje klopt, zou het niet zo kunnen zijn dat hij eigenlijk minder lang mee gaat dan de officiele 5200mah? en hoe zit het met kleurverschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-06 14:03
Ik ben heel erg geinteresseerd in de Aspire one om hem als all purpose computer te gebruiken (i.c.m. extern toetsenbord muis en 22" scherm). Ik draai geen hele zware applicaties, maar ik heb ergens gehoord dat die atom toch wel merkbaar trager is dan een laptop met een C2D in het vooronder. Is dit echt zo, of merk je alleen maar snelheidsverschil bij (zware) rekenklussen? Als er echt veel verschil is zit ik er aan te denken een betaalbare 12" laptop (met C2D) aan te schaffen. Maarja dan ben je toch wel meteen 400,- duurder uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Wat versta jij onder 'lichte applicaties'? Voor mailen, surfen en een klein documentje is de Atom meer dan geschikt. Met een geheugen upgrade kun je ook wel 'zware applicaties' draaien, maar het hangt er maar net vanaf hoe geduldig jij bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Jazzle schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 19:36:
[...]

ben even met de lineaal bezig geweest, ik denk dat het wel moet passen, de breedte gaat sowieso lukken, in de dikte moet er iets af (behuizing eraf..) en in de lengt past het niet helemaal in het vakje, maar je zou hem door kunnen schuiven zegmaar, daar zit genoeg ruimte nog!

Ik zie bij onder andere telfort dat ze ook modems mee kunnen leveren als kastje met usb kabel, ipv usb stick, misschien dat die nog beter past.

Wil je de stick inbouwen in dat vakje aan de onderkant van de Acer?
Heb je dan nog wel een redelijk bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Anoniem: 211982 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:48:
[...]

Wil je de stick inbouwen in dat vakje aan de onderkant van de Acer?
Heb je dan nog wel een redelijk bereik?
Dat vroeg ik me zelf ook af eigenlijk, en nu mijn Aspire one open ligt heb ik ook mijn twijfels bij de beschikbare ruimte..

Edit: ik heb net het wifi kaartje vervangen en draadjes op de usb header op het moederbord gesoldeerd en naar het extra vakje aan de onderkant geleid zodat ik daar een usb stick kan zetten. Alleen er lijkt iets niet goed te zijn met het wifi kaartje, met het kaartje erin loopt hij op een willekeurig moment tussen het aan zetten en de desktop vast. Soms al voor het windows laad schermpje, soms pas als de desktop geladen is. Zonder het kaartje of met de oude werkt alles wel goed.. :(

[ Voor 40% gewijzigd door Jazzle op 03-10-2008 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276349

Heb mijn AA1 150 BB nu iets meer dan een week en ben er laaiend enthousiast over.

Ik zou echter wel graag het, in mijn ogen lelijke, scherm kwijt dat ik krijg nadat XP is opgestart en voor het welkomscherm.

Ik heb al gegoogled op bootskin, splashscherm etc, maar daarmee kon ik wel het XP opstartscherm aanpassen maar bleef daarna nog steeds de afbeelding van een blauwe en witte AA1 komen.

Begrijp me goed, ik vind de AA1 erg mooi hoor, maar ik houd niet zo van reclame op mijn pc ;)

Weet iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sinds gisteren mijn AAO 150 XP.

Ik vind het power-mangement system beroerd: ...het is er gewoon niet.
De processor blijft steeds op 1,6 GHz draaien, wat batterij vreet. Mijn ASUS had dit beter voor mekaar.

weet er iemand hoe de snelheid van de CPU kan geregeld worden? of mis ik hier iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Power Management lijkt me dat dit door het operating system wordt aangestuurd.
Hiervoor heeft Windows XP instellingen in de Control Panel.
Het lijkt me sterk dat Asus dit beter heeft, want de Asus draait ook op Windows XP en
heeft ook een aTom processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

asus heeft een eigen powermanagement systeem dat je met een druk op de knop kan wijzigen naar believen.

Dit past ineens ook de CPU aan

mogelijks bestaan hier alternatieven voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei

wim klei

kleuterschool doorlopen

Anoniem: 275729 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 21:52:
asus heeft een eigen powermanagement systeem dat je met een druk op de knop kan wijzigen naar believen.
Dit past ineens ook de CPU aan mogelijks bestaan hier alternatieven voor?
probeer eens te googlen op Notebook Hardware Control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

wim klei schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 23:13:
probeer eens te googlen op Notebook Hardware Control
Die gaat niet werken, want die gaat de processor niet herkennen; NHC is namelijk al ruim 2 jaar niet bijgewerkt. Ook RMClock herkent de Atom N270 nog niet (tenminste 3 weken terug nog niet).

Zoals in allerlei topics staat is er SpeedSwitch XP, dat werkt wel.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Voor de mensen die net als ik problemen hebben met de draadloze verbinding: Microsoft heeft bij Windows Update (als je even goed zoekt tenminste op het nummer van je netwerkkaart) een update staan. Deze zouden volgens sommige bronnen de stabiliteit doen verbeteren. Ik heb hem zojuist geinstalleerd, ik ben benieuwd.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 08:59:
Even een vraagje. Welke snelle SD kaart moet ik nu aanschaffen als ik dat kaartje als swap partitie wil gebruiken om Windows Xp te draaien op de A110?

Zijn dat deze bijvoorbeeld? : SanDisk SD Extreme III 2 GB
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 19:30

Luppie

www.msxinfo.net

Donderdag ga ik ook aan AA1 150B halen, maar wat ik mij afvroeg, zou het mogelijk zijn om hem ook als navigatiesysteem te gebruiken ? Ik heb een BT GPS ontvanger in mijn auto, die ik nu met de TomTom gebruik op mijn TyTn2, maar zal ook wel stoer zijn om een 8,9" navigatie in mijn auto te hebben.

Heb wel al 220V in de auto, dus kan de AA1 wel makkelijk van stroom voorzien, maar wat voor apps zou ik op de AA1 kunnen draaien die ook netjes vertellen of ik links of rechts moet.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80922

Ik gebruik een haicom GPS receiver icm autoroute 2007 op de acer. Er is niet echt veel navigatiesoftware voor de pc. Deze heb ik al bijna 2 jaar en er is niet echt wat nieuws gekomen van tomtom of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 13:20
Anoniem: 80922 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:42:
Ik gebruik een haicom GPS receiver icm autoroute 2007 op de acer. Er is niet echt veel navigatiesoftware voor de pc. Deze heb ik al bijna 2 jaar en er is niet echt wat nieuws gekomen van tomtom of zo.
Garmin heeft wel GPS software voor op de pc genaamd Garmin Mobile PC misschien dat dat wat is.

[ Voor 16% gewijzigd door Mauritzzz op 06-10-2008 12:55 . Reden: link toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Laatst online: 20:31
wcduck schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 23:45:
Voor de mensen die net als ik problemen hebben met de draadloze verbinding: Microsoft heeft bij Windows Update (als je even goed zoekt tenminste op het nummer van je netwerkkaart) een update staan. Deze zouden volgens sommige bronnen de stabiliteit doen verbeteren. Ik heb hem zojuist geinstalleerd, ik ben benieuwd.
Kun je geen linkje geven?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei

wim klei

kleuterschool doorlopen

gambieter schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 23:15:
[...]

Die gaat niet werken, want die gaat de processor niet herkennen; NHC is namelijk al ruim 2 jaar niet bijgewerkt. Ook RMClock herkent de Atom N270 nog niet (tenminste 3 weken terug nog niet).

Zoals in allerlei topics staat is er SpeedSwitch XP, dat werkt wel.
goh jammer voor je
bij mij kan ik met dat progje wel 3 standen instellen/selekteren ;)

btw SpeedSwitch XP =28. August 2006 volgens mij net zo "oud"

[ Voor 6% gewijzigd door wim klei op 07-10-2008 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei

wim klei

kleuterschool doorlopen

bokkow schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 17:06:
[...]

Kun je geen linkje geven?
windows update en dan aangepast kiezen dan verschijnt hij wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252346

Cobra_Lup schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 10:56:
Donderdag ga ik ook aan AA1 150B halen, maar wat ik mij afvroeg, zou het mogelijk zijn om hem ook als navigatiesysteem te gebruiken ? Ik heb een BT GPS ontvanger in mijn auto, die ik nu met de TomTom gebruik op mijn TyTn2, maar zal ook wel stoer zijn om een 8,9" navigatie in mijn auto te hebben.

Heb wel al 220V in de auto, dus kan de AA1 wel makkelijk van stroom voorzien, maar wat voor apps zou ik op de AA1 kunnen draaien die ook netjes vertellen of ik links of rechts moet.
Ik gebruik zelf Sygic of IGO8 navigatie software.
Werkt perfect. :9
zoek maar op deze GOT naar Sygic daar staat mijn uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

wim klei schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 00:45:
goh jammer voor je
bij mij kan ik met dat progje wel 3 standen instellen/selekteren ;)

btw SpeedSwitch XP =28. August 2006 volgens mij net zo "oud"
NHC is dan gewoon aan het throttlen, maar dat is niet hetzelfde als de EIST gebruiken van de processor. Speedswitch XP doet inderdaad iets vergelijkbaars :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Laatst online: 19-06 14:12

geerttttt

Manisch positief

Hadden jullie dit al gezien? Iemand heeft hem omgemod naar een UMPC, en het ziet er nog best netjes uit ook!
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/10/diy_acer_aspire_one_umpc_1-480x360.jpg

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272420

Ik heb er vanavond ook Ubuntu Eee op gezet. Ging perfect via Unetbootin :) Alles werkte direct "out of the box" :) En het ziet er een stuk mooier uit dan linpus. Nog wel even kijken of na de updates de webcam in de pidgin messenger werkt. De webcam werkt in ieder geval wel in het webcam programma :) Iemand enig idee of in een nieuwe versie van pidgin de webcam wel werkt? Het lijkt qua lay-out erg op foresight linux mobile. Tot nu toe geen klachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Anoniem: 272420 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:01:
Ik heb er vanavond ook Ubuntu Eee op gezet. Ging perfect via Unetbootin :) Alles werkte direct "out of the box" :) En het ziet er een stuk mooier uit dan linpus. Nog wel even kijken of na de updates de webcam in de pidgin messenger werkt. De webcam werkt in ieder geval wel in het webcam programma :) Iemand enig idee of in een nieuwe versie van pidgin de webcam wel werkt? Het lijkt qua lay-out erg op foresight linux mobile. Tot nu toe geen klachten :D
Da's goed nieuws. Is deze ook via een externe CD-rom te installeren? Of moet het perse met een USB stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ehm ik heb m via de usb stick gedaan omdat ik geen externe cd-rom speler heb, maar het moedt wel kunnen lijkt me. Maar het maken van een live stick is zo gedaan hoor. Even googlen naar ubuntu eee en je komt bij unetbootin uit. Het stickje heb je daarna in een kwartier gemaakt. Kun je bekijken of het wat voor je is in de live modus zonder m te installeren en daarna kun je m gaan installeren. ALs je m live wilt bekijken moet je overigens wel even het installeer venster wegklikken dat op een gegeven moment up popt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Anoniem: 272420 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:37:
Ehm ik heb m via de usb stick gedaan omdat ik geen externe cd-rom speler heb, maar het moedt wel kunnen lijkt me. Maar het maken van een live stick is zo gedaan hoor. Even googlen naar ubuntu eee en je komt bij unetbootin uit. Het stickje heb je daarna in een kwartier gemaakt. Kun je bekijken of het wat voor je is in de live modus zonder m te installeren en daarna kun je m gaan installeren. ALs je m live wilt bekijken moet je overigens wel even het installeer venster wegklikken dat op een gegeven moment up popt.
Vanavond maar even spelen :) Draait ook goed op de SSD? Je hebt verder niet moeten tweaken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BillSpaarbank schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:59:
[...]

Vanavond maar even spelen :) Draait ook goed op de SSD? Je hebt verder niet moeten tweaken ofzo?
Het draait perfect. De eerste keer opstarten na het installeren duurt wat langer, maar verder doet alles het direct. Heb net ook even de updates gedraaid, ging ook allemaal prima. Webcam en alles werkt gewoon :) Het enige is dus dat pidging op dit moment denk ik geen webcam functie ondersteunt, maar daar zal ik nog eens induiken. Misschien dat er een andere messenger is die dit wel doet. Maar goed ik gebruik die functie verder ook niet veel. Je kunt na het installeren ook een hardware check doen om te kijken of alles werkt. Zaken als geluid werkt ook direct. Ik ben er in ieder geval erg blij mee :) Vind het een hele vooruitgang op Linpus, al was dat ook leuk om mee te prutsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:35
Ik vond de eee versie persoonlijk te traag en gaf vertragingen op aspire (1,5GB ram met SSD ext2 zonder swap).
Ik heb nu ubuntulite geinstalleerd samen met Lxde desktop en ben hier vrij tevereden over. Je moet enkel dezelfde aanpassingen doen als voor een gewone ubuntu installatie.

http://lxde.org/ en http://ubuntulite.tuxfamily.org/?q=node/2

Deze lite versie start veel sneller op en van gdm tot lxde is het ongeveer 3 sec. De windowsmanager is bijna dezelfde look als gnome maar gebruikt veel minder ram.

Misschien goed alternatief voor linpus lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CopyCatz schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:17:

En past het? Krijg als 't goed is vandaag mijn 6 cell batterij, en wil dan ff langs de Paradigit om die hoes te halen! :9

Edit: Pakketje is binnen! Ik denk: yeah! *O* Ik open het: zit er een witte in, terwijl ik zwart heb besteld -O-

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 265602 op 08-10-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
  • Laatst online: 07-04 12:57
Ik heb vandaag nog maar eens even gespeeld met een Aspire One 110 in een Saturn. Erop typen gaat prima, ook al vond ik het toetsenbord van de MSI Wind, die ernaast stond, fijner. Dit terzijde. Het viel me op hoe verschrikkelijk lang het duurt om Open Office of Firefox te openen. OO duurt namelijk bijna 25 seconden om te openen. Als je OO Office eenmaal open staat, dan opent 'ie nieuwe documenten gewoon snel. Maar zodra je heel OO afsluit, dan duurt het weer gewoon 25 seconden om een leeg document te openen. Hier schrok ik toch wel van. Is dat normaal (bij de SSD versie)? Opstarten van het apparaat heb ik ook maar even getest, en dat duurde zoals verwacht nog geen 20 seconden. Maar de opstarttijd van OO vond ik onacceptabel. Ook Firefox deed er enorm lang over.

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik heb hier een acer aspire 150 AW (120gb met 1gb ram). Ik heb wat optimalisaties gedaan zoals aangegeven hier: http://www.linuxhaxor.net...ol-acer-aspire-one-hacks/
En het bevalt me wel allemaal prima.. alleen die linpus gui... tja.
Dus ik dacht aan ubuntu. Maar toen zag ik hier http://www.eeepcnews.de/2...buntu-auf-dem-aspire-one/ dat deze nogal traag is met opstarten.. .. daar heb ik nu totaal geen klagen over. 10 seconden uit standby en vanuit volledig opstarten binnen 30 seconden (ik denk dat de HDD veel uit maakt ten opzichte van de SSD wat betreft snelheid).
Of is er een usb linux (ubuntu?) distro die wel het een en ander nu beter heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Anoniem: 265602 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:57:
[...]

En past het? Krijg als 't goed is vandaag mijn 6 cell batterij, en wil dan ff langs de Paradigit om die hoes te halen! :9

Edit: Pakketje is binnen! Ik denk: yeah! *O* Ik open het: zit er een witte in, terwijl ik zwart heb besteld -O-
Het is wel iets meer proppen, maar hij past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Heb hem ook net binnen en meteen Vista Starter er op gezet.
Alleen heb ik een probleem met de volgende drivers:

-Ethernet
-WiFi

Van de acer site heb ik de drivers gedownload, maar dat zijn helaas XP drivers die niet op Vista werken.
Overigens herkent ie de Ethernet adapter wel, maar kan ie deze niet starten.

Heeft iemand een idee waar ik werkende drivers vandaan kan halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Cobra_Lup schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:51:

-Ethernet
-WiFi

Van de acer site heb ik de drivers gedownload, maar dat zijn helaas XP drivers die niet op Vista werken.

laptopvideo2go forum (google), staan drivers voor de wifi op, de ethernet driver kan je gewoon xp driver gebruiken volgens mij.

Ik heb er trouwens ubuntu-eee op gezet, ik haal het er weer af omdat ik het toch iets te beperkt vindt (ook qua software die erop draait), maar ik moet toch mijn complimenten geven, alles werkt out of the box, zelfs zonder te installeren (vanaf een usb stick), webcam, wifi, geluid, alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Cobra_Lup schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:51:

-Ethernet
-WiFi

Hier is een lijstje met drivers voor Vista. Meestal werken XP drivers ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
kiddyl schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 17:28:
[...]

Hier is een lijstje met drivers voor Vista. Meestal werken XP drivers ook prima.
Met wifi niet, die lijkt dan te werken maar wordt erg instabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

kiddyl schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 17:28:
[...]

De ethernetdriver heb ik van die site gehaald en de WiFi via windows update. Beide werken stabiel.
Eerste post vanaf mijn nieuwe AA1 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

gaat dat een beetje met vista install? Hoe gaat de install (moet ik met een externe cd-rom werken om een iso te gebruiken)? Werkt het een beetje snel? Zo ja.. dan vind ik het interessant..
@Jazzle je kunt toch van alles er op zetten aan software voor ubuntu? En als alles al werkt...(en ook nog waarschijnlijk sneller dan Vista).. tja.. had je hem hier gehaald: https://help.ubuntu.com/community/AspireOne ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Heb nu Vista Starter edition er op staan en moet zeggen dat de performance uitermate goed is.
Heb daarnaast ook Office 2007 std. er op staan, maar daar nog niet veel mee gewerkt, ik ga hem vanmiddag de vuurdoop geven door een klant presentatie te houden met de AA1 op de beamer aangesloten.

Heb ook de vista systeem classificatie gedaan en die valt me ook niet echt tegen, zelfs voor een 8Mb videokaart vindt ik hem zelfs nog hoog.

Afbeeldingslocatie: http://www.luppie.eu/uploaded/score.jpg

Heb wel het startmenu een beetje getweaked, alle koppelingen die ik niet of nauwelijks gebruik verwijderd en gekozen voor kleine pictogrammen, op die manier hou je nog scherm over las je het menu opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
henkleerssen schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 01:15:
gaat dat een beetje met vista install? Hoe gaat de install (moet ik met een externe cd-rom werken om een iso te gebruiken)? Werkt het een beetje snel? Zo ja.. dan vind ik het interessant..
@Jazzle je kunt toch van alles er op zetten aan software voor ubuntu? En als alles al werkt...(en ook nog waarschijnlijk sneller dan Vista).. tja.. had je hem hier gehaald: https://help.ubuntu.com/community/AspireOne ?
Onder andere omdat de accu nog maar 1.5 uur mee ging, en omdat de meeste opensource software me niet zo bevalt, openoffice vind ik erg goed, maar bijvoorbeeld gimp vind ik geen vervanger voor photoshop (en ik begrijp ook wel dat dat niet kan voor een gratis programma, maar dat maakt het niet minder waar). Ook zijn er voor windows tal van programma'tjes die je af en toe nodig kan hebben die er voor linux simpelweg niet zijn, of niet in de repositories staan zodat je heel ingewikkeld moet doen om het te installeren. Begrijp me niet verkeerd, ik vind ubuntu heel goed, maar het is voor mij niet flexibel genoeg. Ik heb tijden een linux mediacenter gedraait omdat dat gewoon beter werkte dan windows ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Cobra_Lup schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 07:44:
Heb nu Vista Starter edition er op staan en moet zeggen dat de performance uitermate goed is.
Heb daarnaast ook Office 2007 std. er op staan, maar daar nog niet veel mee gewerkt, ik ga hem vanmiddag de vuurdoop geven door een klant presentatie te houden met de AA1 op de beamer aangesloten.
Heb er ook al presentaties op gegeven aan klanten, gaat prima. Ik heb vista er weer afgegooid, want zo soepel draaide het niet. Het was niet echt traag, maar een merkbare korte vertraging in het openen van vensters enzo. De one is meer gemaakt voor XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

ik ga toch eens kijken of xp erop kan... maar heb je dan ook batterij duur van 1,5 uur (wel wat kort zo)? wordt in xp wel alles ondersteund? welke versie kan het beste geinstalleerd van xp? alleen heb ik geen externe cd rom....

[ Voor 9% gewijzigd door henkleerssen op 10-10-2008 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik heb XP en Vista geprobeerd en mijn ervaring met Vista is zeer positief. Je kan de interface een beetje aanpassen en de delay van het openen van vensters is ook aan te passen. Net wat je prettig vind. Wel heb ik met Vlite de installatie aangepast zodat het minder schijfruimte inneemt en onnodige dingen zijn weggelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 08:59:

Zijn dat deze bijvoorbeeld? : SanDisk SD Extreme III * GB
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Voor SDHC kun je ook zoeken naar een Class 6 kaartje. Dat is minimaal 6MB/s, maar de meesten doen veel meer. Ik heb een Adata 16GB kaartje die ruim 20MB/s lezen en 16MB/s schrijven doet.

Gisteren heb ik een kleine mod gedaan aan mijn AA1:

Afbeeldingslocatie: http://kiddyl.googlepages.com/aa1mod_1.JPG

Deze koeler had ik nog ergens liggen en met een Dremel even op maat gemaakt. Spul wat er tussen zit is AS5, maar nog niet vastgelijmd. Wel wordt het door het foam + behuizing vastgedrukt tegen de metalen plaat die normaal als koeler fungeert. De temperatuur loopt veel minder snel op, maar zonder fan is de load temperatuur maar een paar graden lager. De warmte kan nu opgeslagen worden door meer massa, maar het kan nergens heen. Helaas kon ik 1 schroef niet losdraaien zonder de kop te beschadigen, want anders had ik de koelpadjes nog door iets anders vervangen. Als de fan aan staat blijft de temperatuur wel lager dan voorheen, maar ik heb liever een stille laptop.

Van de bovenkant ziet het er nu als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://kiddyl.googlepages.com/aa1mod_2.JPG

Al met al was het geen moeilijke mod, maar het resultaat zonder fan was toch minder dan ik had gehoopt. Met fan is het wel duidelijk beter, maar dat was te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei

wim klei

kleuterschool doorlopen

Had op Ebay deze tas/houder besteld
en gisteren binnengekregen _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.siemshop.com/ebay/image/item_pic/pd3RACANBX2pc1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

wim klei schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 22:11:
Had op Ebay deze tas/houder besteld
en gisteren binnengekregen _/-\o_
[afbeelding]
beetje stevig? die flap om hem dicht te doen.. zit die niet af en toe in de weg voor het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik stop met experimenteren met de one. Telkens als ik iets tweak werkt er iets ander weer niet. Gister Firefox 3 geinstalleerd volgens een wiki en vervolgens werkt Linpus mail niet meer.

eigenlijk doet hij standaard wat ik wil. Voor de overige dingen gebruik ik mijn notebook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-06 10:18
Gisteren mandriva 2009 op m'n A1 gezet. Tot nu toe lijkt alles te werken, behalve dat ie mijn netwerk settings niet wil onthouden, maar dat moet te fixen zijn lijkt me.

Verder nog niet uitgebreid kunnen testen, maar ziet er wel slick uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei

wim klei

kleuterschool doorlopen

henkleerssen schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 00:35:
[...]

beetje stevig? die flap om hem dicht te doen.. zit die niet af en toe in de weg voor het scherm?
Stevig als een "huis" en de flap zit niet vast aan de deksel ;)
dus ligt achterover achter de ONE of je legt hem achterover en onder je ONE
Let bij aanschaf wel op juiste type ivm. accu 6 cell of 3 cell er zijn er voor beide types _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodY1121
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06 20:05
Ik heb een probleem:

Wou mijn RAM geheugen upgrade, maar bij het toetsenbord ging het mis, die 3 haakjes wie boven aan het toetsenbord zit, komen er niet meer uit nadat ik het toetsenbord er uit had gehaalt. Heeft iemand ook al dit probleem gehad? want ik zie ze wel zitten, maar zie geen kiertje om met iets er achter te gaan zitten om die klipjes er uit te halen.
Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic