mijn wifi werkt na de update opeens weer?! maar moest wel eerst 3 x herstarten? vet vaag
De info op http://www.cyberindian.ne.../acer-aspire-one-netbook/ dat hij tv-out heeft is incorrect (als ik naar de info in dit topic kijk)?
Anoniem: 252346
Vandaag een test gedaan.
De toekomstige 3g modem pci kaartje voor mijn AA1 laptop kunnen we lang wachten.
Wat ik gedaan hebt is pair naar mijn Nokia E71 via bluetooth werkt uitstekend en snel, ik heb wel een abo onbeperkt internet.
Dus ik kan nu overal internetten topie...
De software die ik gebruikt is IVT BlueSoleil.
De toekomstige 3g modem pci kaartje voor mijn AA1 laptop kunnen we lang wachten.
Wat ik gedaan hebt is pair naar mijn Nokia E71 via bluetooth werkt uitstekend en snel, ik heb wel een abo onbeperkt internet.
Dus ik kan nu overal internetten topie...
De software die ik gebruikt is IVT BlueSoleil.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 252346 op 17-09-2008 21:17 ]
welke provider heb je als ik vragen mag? ik heb zelf nog hi, maar daar staat op de site dat je dan je mobiel niet als modem mag gebruiken,weet niet hoe ze dat onmogelijk maken maar wil dat wel graag.
Nee dat heeft ie inderdaad niet.woekele schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:52:
De info op http://www.cyberindian.ne.../acer-aspire-one-netbook/ dat hij tv-out heeft is incorrect (als ik naar de info in dit topic kijk)?
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
Hikneusteun schreef op woensdag 17 september 2008 @ 22:53:
welke provider heb je als ik vragen mag? ik heb zelf nog hi, maar daar staat op de site dat je dan je mobiel niet als modem mag gebruiken,weet niet hoe ze dat onmogelijk maken maar wil dat wel graag.
provider Hi
Kost dus extra en dan heb je niets aan je onbeperkte databundel. Dat is hetzelfde als het streamen van youtube filmpjes. Kost ook extra.
Of is hier onlangs iets in gewijzigd?
Vage voorwaarden op de Hi site. Er staat "Surf Mobiel is niet bedoeld voor het gebruik van je mobiele telefoon of PDA in combinatie met je laptop – al dan niet via bluetooth."
Als in, niet bedoeld, maar het werkt wel? Ze noemen alleen extra kosten bij streaming audio/video en in het buitenland.
Verder staat er nog dit
"7. Indien je geen normaal gebruik maakt van Eindeloos online (zie 1) zal Hi je hierover informeren en verzoeken het gebruik aan te passen. Hierbij geven wij tevens aan wat het gemiddelde dataverbruik van alle overige abonnees van Eindeloos online is. Je krijgt minimaal 2 keer de kans om jouw gebruik aan te passen. Indien je ondanks onze verzoeken blijvend geen normaal gebruik maakt van Eindeloos online, heeft Hi het recht het abonnement te beëindigen en jou een aanbod te doen voor een opvolgend abonnement. "
bron: http://www.hi.nl/web/show/id=299087
Nu nog even een ontopic reactie. Ik ben heel tevreden met mijn One
[ Voor 60% gewijzigd door BillSpaarbank op 18-09-2008 08:37 ]
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
ja maar het nadeel is dat je ondertussen bij hi een voordeel opbouwd!?!?!
Ik heb nu iets van 400 euro extra korting op nieuw toestel, dat komt erop neer dat ik elke telefoon gratis krijg! dus stap ik nu over naar t-mobile moet ik gvd weer veel betalen voor een touch pro of dergelijke!
Ik heb nu iets van 400 euro extra korting op nieuw toestel, dat komt erop neer dat ik elke telefoon gratis krijg! dus stap ik nu over naar t-mobile moet ik gvd weer veel betalen voor een touch pro of dergelijke!
Ik heb er zojuist een gekocht. Het bleek de blauwe versie met 512 mb ram. Wat een traag ding is het zeg! Je kan in WinXP amper het startmenu oproepen. Elke toets die je indruk duurt enkele seconde voordat hij reageert. Zou dit op te lossen zijn met het toevoegen van extra geheugen?
Daarnaast valt het me op dat hij aardig wat geluid maakt.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Dan is er toch iets niet juist hoor! Normaal gezien loopt alles vlotjes.wcduck schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:05:
Ik heb er zojuist een gekocht. Het bleek de blauwe versie met 512 mb ram. Wat een traag ding is het zeg! Je kan in WinXP amper het startmenu oproepen. Elke toets die je indruk duurt enkele seconde voordat hij reageert. Zou dit op te lossen zijn met het toevoegen van extra geheugen?
Welke heb je? De A110?
Dan is er toch echt iets niet goed, mijn AA1 draait zelfs windows vista, en doet dat heerlijk soepelwcduck schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:05:
(met 120GB en 1GB ram that is), misschien dat het te maken heeft met je SSD?
Ik heb de A-150 blauwe editie met 120 GB harde schijf en 512 mb intern geheugen. Zou het aan het gebrek van dit laatste kunnen liggen? Ik heb inmiddels alle visuele effecten maar uitgezet en de Win2000 look aangezet. Het gaat nu wel wat sneller, maar echt fijn werkbaar is het nog niet.
Anoniem: 145780
Hier ook iets misgelopen. De 150 XP. Eerste maal opstarten, begint gewoon te installeren, start opnieuw op en hij vindt plots geen bootable schijf meer. Nog iemand dit voorgehad?
Zal maar eens de unoffical XP recovery CD binnenhalen en trachten te installeren.
Zal maar eens de unoffical XP recovery CD binnenhalen en trachten te installeren.
Anoniem: 46724
Ik heb sinds vandaag mijn A150 binnen
Hij werkt lekker, al heb ik net Firefox geinstalleerd omdat Gmail intens traag was in Explorer en ik geen zin had om uit te zoeken waar dat nou aan lag. Ik verdacht de McAfee site advisor, maar die staat in FF ook aan en Gmail is hier niet traag.
Op de site van Bol staat inderdaad ook dat hij TV-out heeft, maar dat is inderdaad niet zo. Het was wel leuk geweest als het wel zo was
maar ja.
Ik vind niet dat hij veel lawaai maakt, maar dat zal wel komen omdat ik zelf een Medion PC heb, en die maken pas ECHT flink herrie
En nu staat hier de afzuigkap aan, dus hoor je mijn lappie al helemaal niet meer.
En dan ga ik me nu eens verdiepen in hoe ik die windows-shit wat kan afslanken enzo
Oja, hier ook geen problemen met uitvallen van wireless (dat was op mijn Dell wel anders, uiteindelijk daar maar een stickje voor gekocht, want het was ondoenlijk).
Op de site van Bol staat inderdaad ook dat hij TV-out heeft, maar dat is inderdaad niet zo. Het was wel leuk geweest als het wel zo was
Ik vind niet dat hij veel lawaai maakt, maar dat zal wel komen omdat ik zelf een Medion PC heb, en die maken pas ECHT flink herrie
En dan ga ik me nu eens verdiepen in hoe ik die windows-shit wat kan afslanken enzo
Oja, hier ook geen problemen met uitvallen van wireless (dat was op mijn Dell wel anders, uiteindelijk daar maar een stickje voor gekocht, want het was ondoenlijk).
Lijkt me niet. Met 256MB geheugen moet het startmenu een dergelijke zelfs nog snel werken. Maar je kan toch zo in de taskmanager het geheugengebruik zien? Dan weet je het zeker.wcduck schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:05:
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
De A150 heeft standaard toch 1Gb ram?
Hoe kom jij dan aan 512mb?
Er zijn twee versies, eentje met 512 en eentje met 1024.nielsvv schreef op donderdag 18 september 2008 @ 19:12:
De A150 heeft standaard toch 1Gb ram?
Anoniem: 271611
Hallo,
Ik heb dus ook een one met xp erop (110)
Maar nou heb ik een probleempje, Ik kan niet internetten als ie op de accu staat. wanneer ik de plug van de stroom er weer in doe dan werkt hij weer wel. ik heb al verschillende drivers geprobeerd maar dan werkt ie helaas nog niet, het lijkt mij dat het ligt aan een of ander energieprogramma. maar dat heb ik er dus helemaal niet opstaan. Hoe kan ik dit oplossen??
Mvg
Maar nou heb ik een probleempje, Ik kan niet internetten als ie op de accu staat. wanneer ik de plug van de stroom er weer in doe dan werkt hij weer wel. ik heb al verschillende drivers geprobeerd maar dan werkt ie helaas nog niet, het lijkt mij dat het ligt aan een of ander energieprogramma. maar dat heb ik er dus helemaal niet opstaan. Hoe kan ik dit oplossen??
Mvg
heb je de originele drivers geinstalleerd (voor alle onderdelen) staat hierboven wel ergens een link ernaar.Anoniem: 271611 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 23:23:
Hallo,
Mvg
Als je de plug voor de voeding/stroom er uit hebt, zie je rechtsonder in de taakbalk een batterij in beeld, misschien kun je hem hier iets minder zuinig instellen. Al zou hij het volgens mij altijd moeten doen, internetten bedoel ik.
Anoniem: 272731 in "[Ervaringen] Acer Aspire One - Deel 1"Anoniem: 271611 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 23:23:
Hallo,
Maar nou heb ik een probleempje, Ik kan niet internetten als ie op de accu staat. wanneer ik de plug van de stroom er weer in doe dan werkt hij weer wel.
RayNbow in "[Ervaringen] Acer Aspire One - Deel 1"
Anoniem: 272731 in "[Ervaringen] Acer Aspire One - Deel 1"
BillSpaarbank in "[Ervaringen] Acer Aspire One - Deel 1"
?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik heb een blauwe One gekocht voor de hoofdredactrice hier op kantoor, en ben hem aan het installeren voor haar.
Liever had ik een roze gehaald maar volgens meneer Dynabyte zijn die voorlopig nog niet leverbaar.
Maar wat een vlot ding is dat zeg, wel even wennen aan het toetsenbord maar stiekem is die wel erg handig. Dus als de hoofdredactrice zich goed uit de voeten kan doen met dit mini-wonder ga ik er zelf ook een halen.
Ik heb de A0A 150 Bb (met Win XP)
Liever had ik een roze gehaald maar volgens meneer Dynabyte zijn die voorlopig nog niet leverbaar.
Maar wat een vlot ding is dat zeg, wel even wennen aan het toetsenbord maar stiekem is die wel erg handig. Dus als de hoofdredactrice zich goed uit de voeten kan doen met dit mini-wonder ga ik er zelf ook een halen.
Ik heb de A0A 150 Bb (met Win XP)
A life? Where can I download it??
was er hier al iemand die een 1,8" hdd in de one heeft gekregen?
Ik vrooeg me af of je gewoon de ipod schijf er in kan zetten.
Kan vast wel, die dingen hebben toch ook gewoon een ATA aansluiting?
Ik denk alleen dat het niet echt handig is, omdat ze redelijk traag zijn qua doorvoersnelheid.
Ik denk alleen dat het niet echt handig is, omdat ze redelijk traag zijn qua doorvoersnelheid.
Ik ben aan het kijken om een grotere 2,5" hd in die van mij te steken, maar ben alleen wat bang ivm de warmte ontwikkeling.
Iemand ervaring?
Iemand ervaring?
bios 3304 staat nu ' officieel' op acer.nl
ik draai m al een aantal dagen, lost niet het wifi probleem op
Is de fan nu stiller geworden? Ik lees dat de fancontrol software in ieder geval niet meer werkt, dus ben ik wel benieuwd of de fan nu in meerdere stappen harder gaat draaien ipv 1 enkele stand.
Lost jouw wifi probleem niet ik heb geen problemen en met mij meerderesharkzor schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 17:31:
bios 3304 staat nu ' officieel' op acer.nl
en met mij ook meerdere.wim klei schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 17:59:
[...]
Lost jouw wifi probleem niet ik heb geen problemen en met mij meerdere
kan jij misschien je driver/bios combinatie + eventueel andere instellingen posten? misschien kan ik zo het 1 en ander uitsluiten.
bios 3304 maar met welke dan ook geen wifi problemen gehad
wel 1x black screen met 3114 daarom nu 3304
wifidriver versienr.7.6.0.260
en daar in zijn eigenschappen bij power safe mode op off gezet
zit ruim 20 mtr van mn router en 5 muren ertussen
en nog steeds volle bak
Trouwens hier staat dit ook gepost en daar hielp het ook(voor sommige)
http://www.aspireoneuser..../viewtopic.php?f=4&t=2239
Re: wireless runs slow
by crowman on Thu Aug 28, 2008 10:45 pm
I believe this is down to the power saving settings on the network card. I had the same issue and managed to sort it with some help. Try Control Panel/System/Device Manager ... select Network Adaptor and then the Atheros Wireless card ... go to Properties/Advanced and select the Power Saving option .... set this to 'Normal' ... card will disconnect briefly and then restart at full speed. Seems to be a problem for lots of people ... certainly fixed mine.crowman
en nog steeds volle bak
I believe this is down to the power saving settings on the network card. I had the same issue and managed to sort it with some help. Try Control Panel/System/Device Manager ... select Network Adaptor and then the Atheros Wireless card ... go to Properties/Advanced and select the Power Saving option .... set this to 'Normal' ... card will disconnect briefly and then restart at full speed. Seems to be a problem for lots of people ... certainly fixed mine.crowman
[ Voor 57% gewijzigd door wim klei op 19-09-2008 18:40 ]
Het gaat niet echt om de snelheid, meer dat hij elke zoveel mb uit valtwim klei schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:14:
bios 3304 maar met welke dan ook geen wifi problemen gehad
en nog steeds volle bak
Hoi Kneusteun,kneusteun schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:55:
Lees goed het forum door, kijk naar pagina's 10,11,12 en 13
Ik heb sinds gisteren een A150 en heb er Vista opgezet. Alles werkt prima en het is een erg fijn apparaatje.
Ik vroeg me alleen af of het mogelijk is om de brightness in te stellen bij het switchen tussen batterijstroom en netstroom. Ik weet dat ik zelf de brightness kan instellen met FN + links en FN + rechts toetsen, maar ik wil dat hij bij netstroom altijd op 100% staat en bij batterijstroom op 60%. Ik wil dus vaste waarden instellen, maar nu kiest hij zelf de brightness. Ik kan het ook niet instellen bij de powerplans, daar ontbreekt de functionaliteit. Iemand enig idee?
Ik vroeg me alleen af of het mogelijk is om de brightness in te stellen bij het switchen tussen batterijstroom en netstroom. Ik weet dat ik zelf de brightness kan instellen met FN + links en FN + rechts toetsen, maar ik wil dat hij bij netstroom altijd op 100% staat en bij batterijstroom op 60%. Ik wil dus vaste waarden instellen, maar nu kiest hij zelf de brightness. Ik kan het ook niet instellen bij de powerplans, daar ontbreekt de functionaliteit. Iemand enig idee?
tja das weer een ander probleem wij hebben het over uitvalJazzle schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 19:08:
[...]
Het gaat niet echt om de snelheid, meer dat hij elke zoveel mb uit valt
Ik ookwim klei schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 21:12:
[...]
tja das weer een ander probleem wij hebben het over uitval
Overigens, hebben de drivers die ik op het moment gebruik geen powersave settings, en aan de snelheid te zien staat die gewoon uit.. dat lost alleen het uitval probleem niet op.
Op aspireoneforums.com lees ik dat het te maken zou kunnen hebben met de webcam, als je deze in apparaatbeheer uitschakeld zou het probleem weg zijn. Ik heb er mijn twijfels bij maar zal het binnenkort eerns proberen.
[ Voor 19% gewijzigd door Jazzle op 19-09-2008 22:38 ]
goedenmorgen,
is het mogelijk om de flashdrive in de a110 te vervangen door een normale 2.5" hdd?
is het mogelijk om de flashdrive in de a110 te vervangen door een normale 2.5" hdd?
Ja dat is mogelijk, maar de normale mod is vervangen door een 1.8" drive. Lees dit topic eens gewoon door.michel2506 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 10:22:
goedenmorgen,
Dit is toch een Linux distro? Waarom zou het niet werken?Awsom schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 10:41:
Weet iemand of backtrack 3.0 op dit netbook werkt
Yep, ik draai BT3 vanaf een bootable USB-stick (VESA-KDE mode).Awsom schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 10:41:
Weet iemand of backtrack 3.0 op dit netbook werkt
Ik heb niet alle functionaliteit getest, maar de basis werkt in ieder geval probleemloos.
Hier ook nog iemand waarbij de wireless niet werkt (tenminste: internet werkt niet) bij het surfen op de accu. Ik heb die ene tip van de power save mode geprobeerd. Even testen of het invloed heeft(meestal duurt het een minuut voordat hij uitvalt).
en? nu ruim 130 min verderwcduck schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 23:48:
Hier ook nog iemand waarbij de wireless niet werkt (tenminste: internet werkt niet) bij het surfen op de accu. Ik heb die ene tip van de power save mode geprobeerd. Even testen of het invloed heeft(meestal duurt het een minuut voordat hij uitvalt).

blijkbaar uitgevallen anders had ie wel gepost
hier werkt het iig NIET.kneusteun schreef op zondag 21 september 2008 @ 13:08:
blijkbaar uitgevallen anders had ie wel gepost
nu power save op ' off' gezet. zal even verder testen.
webcam disable idee zal ik ook eens proberen.
*edit
- ook power save off maakt niet uit.
- webcam uit werkt ook niet
[ Voor 11% gewijzigd door sharkzor op 21-09-2008 18:24 ]
Anoniem: 275025
ik heb een acer aspire one sinds 2 dagen en nu kan ik de mappen bij bestanden niet openen ik zie alleen even snel die map flitsen dus open en meteen weer gesloten hoe kan ik dit weer goed krijgen ??? mvg . maikel
hij zegt het nautilus bestandsbeheer is niet actief
hij zegt het nautilus bestandsbeheer is niet actief
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 275025 op 21-09-2008 20:44 ]
ik had eerst in "batterij modus" ook lage download, ik heb ergens (weet niet meer waar, denk het acer forum) iets gelezen over deze XP-driver (vista weet ik niet), Atheros ar5xxx 7.6.0.239 en die geinstalleerd, download en upload zijn nu gewoon goed.
Ik heb de powersettings niet veranderd, die zijn/waren "Portable/laptop" (wat dat ook moge beteken).
http://www.driverbonus.co...ndows-XP(32-64)-2000.html
o ja bij installeren heb ik de setup opgestart en ALLEEN de drivers geinstalleerd, dus niet de tools e.d. (mijn acer sloeg toen ik die meuk eromheen ook wilde installeren ook vast gek genoeg).
als je dezelfde problemen hebt kun je het dus eenvoudigweg proberen...
Ik heb de powersettings niet veranderd, die zijn/waren "Portable/laptop" (wat dat ook moge beteken).
http://www.driverbonus.co...ndows-XP(32-64)-2000.html
o ja bij installeren heb ik de setup opgestart en ALLEEN de drivers geinstalleerd, dus niet de tools e.d. (mijn acer sloeg toen ik die meuk eromheen ook wilde installeren ook vast gek genoeg).
als je dezelfde problemen hebt kun je het dus eenvoudigweg proberen...
[ Voor 8% gewijzigd door dribibu op 21-09-2008 21:41 ]
Ik heb via ebay een 1.8" HD gekocht die geschikt was voor een IPod.Helaas paste de ZIF kabel die op de SSD zit niet in die HD. (te dik).Daarvoor moet je HEEL voorzichtig (zeker het laaste stukje) de blauwe strip van de ZIF kabel peuteren. Als je het verziek (net als ik) moet je een nieuwe ZIF zoeken. Ik heb uiteidelijk een IDE naar 1.8" adapter gekocht met 2 bijgeleverde zifkabels.kneusteun schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:55:
Ik heb de HD met dubbelzijdig plakband vastgetaped. Ik moest wel wat wegknippen op de bodemplaat om hem passend te krijgen.
Het lijkt net of dat wifi probleem te maken heeft met een warmte probleem, want de eerste 5-10 minuten na een cold-boot heb ik geen problemen met wegvallend internet bij zwaar gebruik (2MB/s + ) maar daarna valt het om de 10 seconde weg. Maar ik kan me maar moeilijk voorstellen dat dat wifi-kaartje enigzins warmte genereerd.
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
En hoe zit het met de snelheid bij xp? is dat beter,slechter of gelijk?seal74 schreef op maandag 22 september 2008 @ 09:09:
[...]
Ik heb via ebay een 1.8" HD gekocht die geschikt was voor een IPod.Helaas paste de ZIF kabel die op de SSD zit niet in die HD. (te dik).Daarvoor moet je HEEL voorzichtig (zeker het laaste stukje) de blauwe strip van de ZIF kabel peuteren. Als je het verziek (net als ik) moet je een nieuwe ZIF zoeken. Ik heb uiteidelijk een IDE naar 1.8" adapter gekocht met 2 bijgeleverde zifkabels.
Ik heb de HD met dubbelzijdig plakband vastgetaped. Ik moest wel wat wegknippen op de bodemplaat om hem passend te krijgen.
Hier een reactie van een Aspire One gebruiker die nog nergens problemen mee heeft ondervonden.
Windows XP werkt zonder problemen.
Office 2003 werkt zonder problemen.
Wifi werkt zonder problemen.
Ik ben niet iemand die snel allemaal andere besturingssystemen zal installeren. En zolang alles goed draait zal ik ook geen andere drivers ergens voor installeren. Ik heb hem gewoon standaard vanuit de winkel in gebruik genomen. Het enige dat ik heb gedaan is het installeren van firefox 3.0.1 en office 2003 en wat andere wat kleine programmaatjes.
Ik ben niet iemand die snel allemaal andere besturingssystemen zal installeren. En zolang alles goed draait zal ik ook geen andere drivers ergens voor installeren. Ik heb hem gewoon standaard vanuit de winkel in gebruik genomen. Het enige dat ik heb gedaan is het installeren van firefox 3.0.1 en office 2003 en wat andere wat kleine programmaatjes.
Hier nog een. Sinds dat ik hem gekocht heb, geen problemen ondervonden. En ben zelfs tot de van vandaag nog steeds razend enthousiast...Alsatian schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:44:
Hier een reactie van een Aspire One gebruiker die nog nergens problemen mee heeft ondervonden.
Toch wel vreemd, ik heb het wifi probleem ook, en heb al een hoop drivers en bios versies geprobeert, maar niks biedt een oplossing. Soms is het gewoon niet werkbaar (elke 30 seconde valt netwerk weg). Iedereen inclusief ikzelf is druk bezig met het zoeken naar een oplossing, maar het is toch gewoon een defect? Daar hebben we toch garantie voor?
Willen de mensen die het probleem niet hebben misschien in apparaatbeheer kijken welke netwerkkaart er in hun AA1 zit?
Willen de mensen die het probleem niet hebben misschien in apparaatbeheer kijken welke netwerkkaart er in hun AA1 zit?
Misschien ligt het aan de serie van de AOA? Mijn 150 heeft in ieder geval de AR5007EG. Denk dat elke 150 dat wel heeft...
Die kaart heb ik ook en werkt hier perfect. Alleen onder OSX doet hij het niet en samen met een paar andere dingen blijf ik voorlopig bij Vista. Heb nog een 'echte' mac, maar als alles het doet dan komt er onmiddelijk OSX op. Ik heb ook een 150.
ik heb ook de AR5007EG. Ik heb een aspire 110, met XP erop, hij doet het nu goed. Dat bij jou het netwerk steeds wegvalt is niet goed, hopenlijk komt er boven water wat het is. Ik neem aan dat je deze driver ook geprobeerd hebt: Atheros ar5xxx 7.6.0.239 ?
[ Voor 18% gewijzigd door dribibu op 22-09-2008 19:53 ]
Hebben de gebruikers met een uitvallende WiFi al de nieuwste bios geprobeerd? Misschien dat het helpt, bij een aantal in ieder geval een verbetering merkbaar.
zelfde kaart ook hiero en werkt perfect!FF1987 schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:00:
Misschien ligt het aan de serie van de AOA? Mijn 150 heeft in ieder geval de AR5007EG. Denk dat elke 150 dat wel heeft...
En wat osx betreft,ik heb hier een nieuwe imac staan en mocht dat heerlijke leopard strax goed werken op de one dan zet ik hem er ook meteen op!
Ben benieuwd of zo'n hackingtosh wifi kaart helpt.
btw.
Ik had last met firefox dat een pagina eerst volledig geladen moest worden voordat ik kon scrollen etc.
Na lang zoeken zag ik allerlei tips over hoe je dit sneller maakt.
Maar nu heb ik zelf in apparaatbeheer het cache wegschrijven op ssd uitgezet en op me sdhc aan.
Er stond wel een waarschuwing over mogelijk data verlies maar het loopt nu fucking snel!
Iemand dit ook gedaan of ben ik heel dom bezig?
Ik had last met firefox dat een pagina eerst volledig geladen moest worden voordat ik kon scrollen etc.
Na lang zoeken zag ik allerlei tips over hoe je dit sneller maakt.
Maar nu heb ik zelf in apparaatbeheer het cache wegschrijven op ssd uitgezet en op me sdhc aan.
Er stond wel een waarschuwing over mogelijk data verlies maar het loopt nu fucking snel!
Iemand dit ook gedaan of ben ik heel dom bezig?
Ik heb al OSX op de AAO geprobeerd en daarna weer weggedaan om Ubuntu te proberen. Ubuntu vind ik zelf niks, maar OSX werkte vrij vlot. Alleen geen WiFi zonder een andere netwerkkaart en de slaap functie heb ik niet werkend gekregen.
Ik heb net getest of bij mij de netwerkverbinding wegvalt want onder normaal internet surfen is het mij nooit opgevallen:
Ik heb net getest of bij mij de netwerkverbinding wegvalt want onder normaal internet surfen is het mij nooit opgevallen:
- Download van Ubuntu disk gaat met ruim 1.5MB/s zonder haperingen
- Streamen vanaf netwerk locatie gaat goed voor gehele film (uit ervaring)
- ISO overzetten van netwerk share gaat met 1,7MB/s hier zonder problemen. Wel had ik de eerste keer wat problemen en toen zag hij de bestand even niet meer. Wel de dir aangemaakt een 4 van de 6 bestanden gekopieerd. Wireless deed het al die tijd wel trouwens. Daarna nog een keer de ISO nog los gekopieerd en die doet het voorals nog goed. Moet wel nog 50 minuten wachten voordat ik kan melden dat het goed is gegaan.
Als ik XP op de ssd van de A110 installeer moet ik me dan druk maken om de zo bekende ssd-wear? M.a.w. sloop ik dan mijn schijf door de vele schrijfopdrachten? Ik kan hier geen concreet antwoord op vinden.
Yup, die heb ik ook. Geen problemen met uitvalFF1987 schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:00:
Ik heb het wel op mijn Dell laptop gehad. Daar zat een Broadcom-kaartje in dat telkens uitviel en rare kuren had, kon gewoon niet overweg met onze Sitecomrouter. Hij deed het alleen goed met de Broadcomrouter van de overburen. Tot die hun netwerk beveiligden
De fan van mijn A150 hoor ik trouwens vrijwel nooit, na alle verhalen had ik wel wat anders verwacht.
Ik gebruik 'm wel alleen op netstroom, de batterij zit nog netjes in z'n verpakking.
Bij mij geeft hij de volgende netwerkadapters weer:
Broadcom Netlink (TM) Gigabit Ethernet (voor met de kabel)
Intel(R) Wireless WiFi Link 4965AGN
Ik kijk toch goed als ik bij de netwerkadapters kijk?
Als ik me dus niet vergis heb ik er een Intel netwerkkaart in zitten...
Oja, en die vingervlekken overal? Poets je zo weg met een microvezelbrillendoekje
0.79 cent voor 2 stuks, bij de BigBazaar.
Ik bewaar m tussen toetsenbord en scherm, in plaats van dat velletje dat erbij zit.
0.79 cent voor 2 stuks, bij de BigBazaar.
Ik bewaar m tussen toetsenbord en scherm, in plaats van dat velletje dat erbij zit.
De WiFi test is hier goed verlopen. Een ISO van 6GB is met 1.7MB/s zonder problemen en onderbrekingen overgezet. Ik vraag mij ook af of de gebruikers met problemen dit ook hebben met een andere router. Soms helpt het om de 'channel' te veranderen of andere beveiliging te kiezen.
Is dit stock of heb je een fan control programma gebruikt? Welke BIOS versie heb je? Ik heb nog 3114 er op staan tot de fan control software is aangepast, want anders draait de fan altijd.Anoniem: 46724 schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:45:
[...]
De fan van mijn A150 hoor ik trouwens vrijwel nooit, na alle verhalen had ik wel wat anders verwacht.
Ik gebruik 'm wel alleen op netstroom, de batterij zit nog netjes in z'n verpakking.
[ Voor 47% gewijzigd door kiddyl op 22-09-2008 21:55 ]
Zoals ik hierboven vroeg.BillSpaarbank schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:54:
Als ik XP op de ssd van de A110 installeer moet ik me dan druk maken om de zo bekende ssd-wear? M.a.w. sloop ik dan mijn schijf door de vele schrijfopdrachten? Ik kan hier geen concreet antwoord op vinden.
Ik schrijf me cache weg op een sd.
Ik weet niet of het verstandig is maar alles loopt nu echt veel en veel sneller!
Ja, bij mij staat bij netwerkadapters ook nog een Realtek erbij. Ben te lui om het hele nummer over te tikken 
Heb je een 110?
Als ik daar kijk zie ik er ook twee staan, die ik net zei en een Realtek.Alsatian schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:51:
Heb je een 110?
Je kan een aantal dingen uitzetten. De oplossing hierboven is voor Firefox bijvoorbeeld, maar onder XP zelf kan je defragmenteren uitzetten, net zoals indexeren en nog wat dingen. Je kan er zelfs voor kiezen om NTFS niet bij elke bestandbenadering iets weg te schrijven. Je kan ook FAT32 gebruiken. Dat is al minder wear gevoelig. Er zijn genoeg guides te vinden met uitleg hoe je alles uitschakeld en wat de gevolgen daarvoor zijn.BillSpaarbank schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:54:
1 van de dingen die je kunt doen is de swap-file uitschakelen. Met voldoende ram is dat mogelijk anders kom je in de problemen.
Ik heb er helemaal niks aan gedaan, gewoon uit de doos gehaald, aangezet, meuk laten lopen die in beeld kwamkiddyl schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:53:
De WiFi test is hier goed verlopen. Een ISO van 6GB is met 1.7MB/s zonder problemen en onderbrekingen overgezet. Ik vraag mij ook af of de gebruikers met problemen dit ook hebben met een andere router. Soms helpt het om de 'channel' te veranderen of andere beveiliging te kiezen.
[...]
Is dit stock of heb je een fan control programma gebruikt? Welke BIOS versie heb je? Ik heb nog 3114 er op staan tot de fan control software is aangepast, want anders draait de fan altijd.
huh? dat is een Wireless N kaartje, sinds wanneer heeft de AA1 standaard 802.11N ?Alsatian schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:51:
Ik heb werkelijk geen flauw idee, weet ook niet of het een Wireless N kaartje is. Dit is het kaartje wat ik zie staan.Jazzle schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:08:
[...]
huh? dat is een Wireless N kaartje, sinds wanneer heeft de AOA standaard 802.11N ?
Wat heb jij als model nummer onderaan op je netbook staan?Alsatian schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:09:
[...]
Ik heb werkelijk geen flauw idee, weet ook niet of het een Wireless N kaartje is. Dit is het kaartje wat ik zie staan.
ZG5, kan dat kloppen?FF1987 schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:16:
[...]
Wat heb jij als model nummer onderaan op je netbook staan?
Dat kan zeker kloppen want die heb ik ook, alleen ik heb die kaartjes er niet inzitten. Beetje raar dus. Wat heb jij als MFG.DATE op de stikker staan naast de fan onderop?
0808FF1987 schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:29:
Dat kan zeker kloppen want die heb ik ook, alleen ik heb die kaartjes er niet inzitten. Beetje raar dus. Wat heb jij als MFG.DATE op de stikker staan naast de fan onderop?
Dat kleine vierkante stickertje?FF1987 schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:35:
Ok en de laatste check.Wat staat er op de andere sticker bovenaan (die zit aan de rechterkant)?
Dat er een Atheros AR5BXB63 kaartje in zou moeten zitten?
Check! Dan zou die er bij jou ook in moeten zitten. Ook die broadcom kan eigenlijk niet kloppen omdat het een gigbit kaartje is en er zit standaard een realtek kaartje in van 100 mbit. Overigens is jou model nummer wel nieuwer. Ik heb namelijk een 0807, maar dan kan komen omdat ik de white version heb en jij een blue...Alsatian schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:37:
[...]
Dat kleine vierkante stickertje?
Conclusie? Er is al mee gewerkt voor ik het apparaatje bij Dixons heb gekocht?FF1987 schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:41:
[...]
Check! Dan zou die er bij jou ook in moeten zitten. Ook die broadcom kan eigenlijk niet kloppen omdat het een gigbit kaartje is en er zit standaard een realtek kaartje in van 100 mbit. Overigens is jou model nummer wel nieuwer. Ik heb namelijk een 0807, maar dan kan komen omdat ik de white version heb en jij een blue...
Dat is wel heel vaag, blijkbaar is het niet de bedoeling dat die intel kaart erin zit, maar lijkt me ook weer niet mogelijk dat het per ongeluk isAlsatian schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:37:
[...]
Dat kleine vierkante stickertje?
Geen idee. Zou even kijken of het bij de hardware en bij de netwerkconnecties hetzelfde staan... En als dat het geval is, denk ik dat je een van de weinige gelukkige bent dat je nette kaartjes erin hebt zitten.Alsatian schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:42:
[...]
Conclusie? Er is al mee gewerkt voor ik het apparaatje bij Dixons heb gekocht?
Het is nu al twee keer voorgekomen dat mijn Atheros AR5007EG WIFI adapter plotseling verdwijnt. Hij staat dan niet meer in de devicemanager. Als ik de computer vervolgens uit- en aanzet werkt alles weer gewoon... Ik heb een A150 met Vista Ultimate en gebruik de laatste Vista drivers (.172) en draai bios 3304.
Heeft iemand anders dit probleem ook (gehad) en/of heeft iemand een oplossing?
Heeft iemand anders dit probleem ook (gehad) en/of heeft iemand een oplossing?
Bedankt voor de reacties.kiddyl schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:58:
[...]
Je kan een aantal dingen uitzetten. De oplossing hierboven is voor Firefox bijvoorbeeld, maar onder XP zelf kan je defragmenteren uitzetten, net zoals indexeren en nog wat dingen. Je kan er zelfs voor kiezen om NTFS niet bij elke bestandbenadering iets weg te schrijven. Je kan ook FAT32 gebruiken. Dat is al minder wear gevoelig. Er zijn genoeg guides te vinden met uitleg hoe je alles uitschakeld en wat de gevolgen daarvoor zijn.
1 van de dingen die je kunt doen is de swap-file uitschakelen. Met voldoende ram is dat mogelijk anders kom je in de problemen.
De guides heb ik inderdaad wel gevonden. Ik vraag me meer af of de ssd bijvoorbeeld na een jaar sterft bij redelijk gebruik. Ik heb nog wel extra RAM liggen maar ik durf mijn One niet zo goed open te schroeven
Het open maken stelt echt geen reet voor! Dit was de eerste keer dat ik een laptop openhaalde en was zo gepiept!BillSpaarbank schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 08:18:
[...]
Bedankt voor de reacties.
De guides heb ik inderdaad wel gevonden. Ik vraag me meer af of de ssd bijvoorbeeld na een jaar sterft bij redelijk gebruik. Ik heb nog wel extra RAM liggen maar ik durf mijn One niet zo goed open te schroeven(klinkt als een echte tweaker hè?
)
Je moet wel een esd gebruiken,of zorgen dat je steeds ontlaad word,statische ladingen zijn funest voor sommige onderdelen.
Maar het is echt veel simpeler dan je denkt.
ik zit ook een beetje te twijfelen om er 1 gig bij te zetten. Moet er speciaal geheugen in (zoals op ebay is te vinden) of kan dit geheugen ook: http://www.interngeheugen...O667-2N&mpid=8289&a=32319
Elk So-Dimm vanaf PC4200 is prima te gebruiken. Zelf heb ik een PC6400 latje er in zitten.
Op het AAOne forum heeft iemand geprobeerd bij te houden wat in ieder geval wel werkt: hier
Op het AAOne forum heeft iemand geprobeerd bij te houden wat in ieder geval wel werkt: hier
ok bedankt, het heet dus So-DIMM weer wat geleerd, en handige lijst...
Anoniem: 272420
Ik vroeg mij af of er al iemand foresightlinux mobile op z`n one heeft gezet
Op http://www.foresightlinux.org/releases/mobile-1-0.html kun je het downloaden voor usb en voor cd. Ik heb het geprobeerd, maar het lukt mij helaas niet... Er staat een SHA code achter, maar als leek heb ik geen idee wat ik ermee moet doen
. Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd. Met het schrijven van een image van de iso file en met behulp van de usb file... maar het is mij helaas nog niet gelukt. Ubuntu heb ik ook geprobeerd, wat overigens wel lukte, maar inmiddels toch maar weer terug naar Linpus. Als iemand weet hoe die files van foresightlinux er op gezet moeten worden, dan hoor ik het graag!

vandaag was ik het zat. heb een intel 3945ABG kaartje gepakt (die heeft 2 antenne aansluitingen, dus zoiezo compatible) en erin gestopt. Ging eigenlijk makkelijker dan gedacht.
http://www.youtube.com/watch?v=7xKSpW3q0GY
hier een filmpje van iemand die het geheugen gaat vervangen, zover hoef je m niet open te slopen. maar hij laat wel wat handige truukjes zien. zoals een credit card gebruiken.
WERKT NU PERFECT!
Dat oude kaartje kan de prullenbak in...
http://www.youtube.com/watch?v=7xKSpW3q0GY
hier een filmpje van iemand die het geheugen gaat vervangen, zover hoef je m niet open te slopen. maar hij laat wel wat handige truukjes zien. zoals een credit card gebruiken.
WERKT NU PERFECT!
Dat oude kaartje kan de prullenbak in...
Anoniem: 256899
sharkzor,
goede tip van die youtube video. Morgen ga ik ook een 3945abg kaartje halen.
ben trouwens blij dat mijn acer al standaard 1GB heeft.
nou idd. ik hou er niet zo van om met lcd kabels te gaan kutten.Anoniem: 256899 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:16:
sharkzor,
vond het al balen dat ik de rubbers aan de onderkant moest lospeuteren. De lijmlaag is nu natuurlijk minder en dat zal wel een keer eraf gaan vallen. Kan wel lijm proberen, maar dan kan je de garantie wel helemaal vergeten. Heb het nu heel voorzichtig gedaan, mocht hij alsnog stuk gaan dan prop ik die atheros terug en kan ik hem alsnog voor garantie opsturen.
Anoniem: 265602
Hey, heb een vraagje!
Ik wil een 110 kopen, en Linux er op laten staan, want ik ga hem alleen voor school gebruiken (college aantekeningen etc.) Is dat aan te raden? Hebben mensen met Linux ook wifi problemen? En nog iets, Open Office kan toch ook opslaan in .doc? (dat hoorde ik...) En kan die 6 cells battery ook in de 110?
Hmm waren toch meer vragen dan dat ene vraagje
Ik wil een 110 kopen, en Linux er op laten staan, want ik ga hem alleen voor school gebruiken (college aantekeningen etc.) Is dat aan te raden? Hebben mensen met Linux ook wifi problemen? En nog iets, Open Office kan toch ook opslaan in .doc? (dat hoorde ik...) En kan die 6 cells battery ook in de 110?
Hmm waren toch meer vragen dan dat ene vraagje

open office kan met .doc omgaan. Ervaring leert dat wat ingewikkeldere documenten compleet verziekt worden. Ik zou je dus eerder de windows variant aanraden, of de 150 met linux waar je dan zelf windows op plempt.Anoniem: 265602 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 00:02:
Hey, heb een vraagje!
Hmm waren toch meer vragen dan dat ene vraagje![]()
Batterij is gewoon uitwisselbaar want de behuizing blijft verder gelijk.
En je zou bijvoorbeeld office 2007 niet via Wine erop kunnen zetten?sharkzor schreef op donderdag 25 september 2008 @ 07:22:
[...]
open office kan met .doc omgaan. Ervaring leert dat wat ingewikkeldere documenten compleet verziekt worden. Ik zou je dus eerder de windows variant aanraden, of de 150 met linux waar je dan zelf windows op plempt.
Batterij is gewoon uitwisselbaar want de behuizing blijft verder gelijk.
Ik ben zelf namelijk niet zo handig met computers, en windows erop zetten is voor mij heel eng

Ik hoef ook niet zo veel geheugen, want al mn bestanden hou ik op mn oude laptop, maar met zijn 17 inch en 4,5 kilo vind ik dat toch wat overdreven die elke dag mee te nemen naar school

je bent niet handig met computers, maar wil wel linux... is dat wel handig? neem anders gewoon de a150 winxp variant. is alles al klaar, alleen nog ffe office erop prakken.Anoniem: 265602 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 07:44:
[...]
En je zou bijvoorbeeld office 2007 niet via Wine erop kunnen zetten?
Ik ben zelf namelijk niet zo handig met computers, en windows erop zetten is voor mij heel engBen bang dat ik 't helemaal sloop enzo
![]()
Ik hoef ook niet zo veel geheugen, want al mn bestanden hou ik op mn oude laptop, maar met zijn 17 inch en 4,5 kilo vind ik dat toch wat overdreven die elke dag mee te nemen naar school
btw, genoeg handleidingen om windows vanaf usb stick te installeren
Of vraag iemand uit je omgeving om hulp die handig met computers is?
Volgens mij is windows voor jou zoiezo handig. Als je draadloos op het school-wifi netwerk wilt, moet je vaak een secure w2 client installeren. op linux doe je dat niet zo maar ffe...
Het schijnt dat op dit ding Linux best duidelijk issharkzor schreef op donderdag 25 september 2008 @ 08:34:
[...]
je bent niet handig met computers, maar wil wel linux... is dat wel handig? neem anders gewoon de a150 winxp variant. is alles al klaar, alleen nog ffe office erop prakken.
btw, genoeg handleidingen om windows vanaf usb stick te installerenof leen ergens een usb-cdrom speler.
Of vraag iemand uit je omgeving om hulp die handig met computers is?
Volgens mij is windows voor jou zoiezo handig. Als je draadloos op het school-wifi netwerk wilt, moet je vaak een secure w2 client installeren. op linux doe je dat niet zo maar ffe...
Hmm draadloos op de uni is wel mijn bedoeling ja, maar ik las hier ook weer dat veel mensen die windows erop hadden gezet wifi probelemen kregen??
In ieder geval onwijs bedankt voor alle reacties!
Er is zoveel informatie over de Netbooks te vinden dat ik een beetje de draad kwijt raak... Elders las ik dat in het buitenland de Acer Aspire One al te koop is met een 160 Gb. harddisk EN een grote, 6-cells accu en dat de prijs dan nog iets lager is dan van het huidige model.
Iemand een idee of en wanneer deze uitvoering in NL komt?
Iemand een idee of en wanneer deze uitvoering in NL komt?
Ik wil ook een Aspire One om aantekeningen te maken op de uni. Maar ik ging ervan uit dat Open Office gewoon met alle .doc documenten kan omgaan. Is dat niet het geval? Verbinden met het draadloze netwerk van de uni lukt me denk ik wel, omdat de UvT ook een VPN client aanbiedt voor Linux. Ik ben juist zo gecharmeerd van deze versie van Linpus, omdat hij vrij gemakkelijk is aan te passen, heel snel opstart en lekker licht is.
Ik wacht/hoop nog steeds op de 6-cell versie, met (16GB?) flash geheugen. Als het goed is komen er 6-cell versies in oktober naar Nederland, volgens de geruchten. Maar ik geloof release data niet helemaal meer sinds de EEE en de moeizame levering in het begin. Hopelijk komen ze echt in oktober.
Ik wacht/hoop nog steeds op de 6-cell versie, met (16GB?) flash geheugen. Als het goed is komen er 6-cell versies in oktober naar Nederland, volgens de geruchten. Maar ik geloof release data niet helemaal meer sinds de EEE en de moeizame levering in het begin. Hopelijk komen ze echt in oktober.
AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro
vanmiddag de knoop doorgehakt en de aspire 150 blauw met Linux besteld bij Alternate, hopelijk heb ik hem zaterdag binnen, en kan ik mijn ervaringen delen.
Anoniem: 256899
Yesss,
Zojuist ook een nieuwe netwerk kaartje geinstalleerd in de Aspire One, de Intel 3945abg. Ik heb nu
een draadloos-A netwerk en het werkt super. Installatie van de kaart is te doen als je eerst de
youtube video bekijkt. Zie de post van sharkzor voor de link naar de youtube video.
Zojuist ook een nieuwe netwerk kaartje geinstalleerd in de Aspire One, de Intel 3945abg. Ik heb nu
een draadloos-A netwerk en het werkt super. Installatie van de kaart is te doen als je eerst de
youtube video bekijkt. Zie de post van sharkzor voor de link naar de youtube video.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic