[Ervaringen] Acer Aspire One - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste
Acties:
  • 278.913 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-06 20:05
red bull schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 00:12:
Ik heb mijn aa1 nu 1 dag. Windows XP installeren was een eitje met een ide--> usb converter en een standaard dvd lezer. Ik ben op zoek geweest naar een oplossing voor de luidruchtige fan, http://www.computentsystems.de/aceraspireonefancontrol/ hier kun je een util downloaden, waarmee je de fan bij bepaalde temperaturen aan te laten gaan. Scheelt heel veel geluid!
Iemand al zo iets gevonden voor de linpus distro? lijkt me geniaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krullenbol
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:37
Veel te vinden op:
http://www.aspireoneuser....?f=4&t=300&st=0&sk=t&sd=a

Ik heb de script van deze pagina geïnstalleerd en dat werkt echt prima:
http://home.strangenoises.org/~rachel/aspireone/
Was mijn fan al erg geruisloos, maar nu staat hij de meeste tijd gewoon stil.

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb er net ook een gehaald (SSD versie)

Koste me toch nog 380 CAD (250 euro)

In eerste instantie wilde ik een EEE 4g halen, maar in prijs scheelt het amper wat en het grotere scherm en betere accutijd gaven voor mij de doorslag.

Ben heel erg tevreden met linux, kan er precies mee wat ik wil (aantekeningen maken in college's etc.) en het werkt goed en snel. Ben ook zeker niet van plan om xp erop te zetten omdat ik zeker weet dat ik uiteindelijk spyware/overbodige software binnen zal krijgen.

Voor photoshop etc. gebruik ik gewoon m'n acer ferrari 4005 laptop die niet handzaam genoeg is om altijd mee te nemen.

edit:
@Audie
Avond is, globaal gezien, een relatief begrip ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Papa Roach op 10-09-2008 03:22 ]

Anoniem: 252346

welk avondwinkel (geintje)

• Papa Roach
  • Niet online
Na 2 uurtjes testen heb ik toch al wat probleempjes :(

Messenger werkt niet (protocol is niet bekend)
Skype valt niet te installeren (als ik hem open met de package manager staat hij niet onder ''the following packeges will be installed''

Ik vermoed dat dit wel opgelost is na een live update.

Het probleem is echter dat ook live update niet naar behoren werkt, ik krijg een melding dat er 9 nieuwe updates zijn, vervolgens gaat hij deze downloaden, wanneer het hele rijtje is afgewerkt krijg ik de melding ''Fout, kan geen verbinding met de updateserver maken. Controleer als volgt de netwerkomgeving:
1 Controleer of de netwerkkabel goed vast zit.
2 Controleer de netwerkstatus.

Ik heb het beestje al een paar keer opnieuw opgestart. Mn internetverbinding (draadloos) is gewoon goed in deze ruimte. Verder werkt internet ook op de aspire gewoon prima.

Iemand bekend met dit probleem?

Edit:
Ook het uitschakelen van de firewall hielp niet, uit wanhoop heb ik de recoverycd gepakt (via andere pc op CF kaartje met cardreader gezet). De recovery verliep vlekkeloos. De liveupdater werkte nu wel en op deze manier kreeg ik packagemanager en messenger aan de praat.

Vraag me niet hoe het kan maar ik had dus gewoon een brakke versie van het OS op de netbook staan toen hij uit de doos kwam.

[ Voor 18% gewijzigd door Papa Roach op 11-09-2008 07:00 ]

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-06 10:18
Papa Roach schreef op woensdag 10 september 2008 @ 04:09:
Na 2 uurtjes testen heb ik toch al wat probleempjes :(

Messenger werkt niet (protocol is niet bekend)
Skype valt niet te installeren (als ik hem open met de package manager staat hij niet onder ''the following packeges will be installed''

Ik vermoed dat dit wel opgelost is na een live update.

Het probleem is echter dat ook live update niet naar behoren werkt, ik krijg een melding dat er 9 nieuwe updates zijn, vervolgens gaat hij deze downloaden, wanneer het hele rijtje is afgewerkt krijg ik de melding ''Fout, kan geen verbinding met de updateserver maken. Controleer als volgt de netwerkomgeving:
1 Controleer of de netwerkkabel goed vast zit.
2 Controleer de netwerkstatus.

Ik heb het beestje al een paar keer opnieuw opgestart. Mn internetverbinding (draadloos) is gewoon goed in deze ruimte. Verder werkt internet ook op de aspire gewoon prima.

Iemand bekend met dit probleem?
Skype weet ik niet, msn client heeft idd een live update nodig omdat msn aan de protocollen heeft zitten klussen. Zelf vertrouw ik die live update niet zo (na de verhalen op het gebruikers forum) en heb ik er voor gekozen om de brakke acer tools er af te gooien (de messenger, mailclient en kalender geloof ik) en er in plaats daarvan pidgin en thunderbird op te zetten.

Dat kun je trouwens gewoon via de package manager doen als het goed is, dus het is niet moeilijk

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Quake 3 draait echt verassend goed onder Linpus :)

Echt leuk! Oude tijden herleven. Ik ben benieuwd of ik de demoversie volledig kan maken met de productsleutel van mijn originele Quake 3 cd voor Windows. Vanavond maar even proberen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Originele 5200mah batterijen staan op ebay nu :) omgerekent 100€ met verzenden.

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Bij Frieland-computers kun je bij het kopen van een One kiezen voor een extra 6-cell die dan 81 euro kost. Ik denk dus dat de prijs straks rond de 80 euro zit. Maar het wachten is op 3rd party leveranciers. Zoek eens op "Eee battery' en je weet wat ik bedoel.

• Jazzle
  • Niet online
kiddyl schreef op woensdag 10 september 2008 @ 10:56:
Bij Frieland-computers kun je bij het kopen van een One kiezen voor een extra 6-cell die dan 81 euro kost. Ik denk dus dat de prijs straks rond de 80 euro zit. Maar het wachten is op 3rd party leveranciers. Zoek eens op "Eee battery' en je weet wat ik bedoel.
Die hebben ze bij friesland computers nog niet ;) (heb ze gemailt), daarom dacht ik dat het handig was om te vemelden dat hij op ebay wél al verkrijgbaar is. Nadeel van 3rd party batterijen is dat je nooit weet hoe accuraat de opgegeven capaciteit is.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
kneusteun schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:36:
Ik ben ook dik tevreden met de one!

een vriend van me heeft een compleet gemodde asus (ingebouwde bluetooth en 2gb werkgeheugen + 16 gig ingebouwde flash geheugen) maar wil nu zelf toch ook wel een one!

Ik hoorde slechte verhalen over touchpad maar ik vind hem persoonlijk perfect werken,enige nadeel is dat als ik hem dichtklapt dat ie de wifi dichtgooid en dat je dat alleen kan uitzetten door hem niet in stand by te laten gaan en dus de accu nog sneller leegloopt (oke tweede nadeel :) )
Weet je wat voor SSD hij gebruikt en waar die gekocht is?
En hoe komt ie aan 2GB RAM? Een 2 gig module er in waarvan dan 1,5gig gebruikt wordt icm de 0,5 gig onboard? Ik dacht nl dat de 2gig modules gewoon niet werkte, of worden ze dan voor 3/4e gebruikt?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:20
Het fijne weet ik er niet van, maar hij heeft gewoon 2gb! zal bij asus dus wel anders zijn

• kiddyl
  • Niet online
Een Asus heeft geen gesoldeerd geheugen. Daarom is 2GB op een Asus geen probleem itt de AA1. De Wind heeft weer 1GB gesoldeerd waardoor 2GB totaal weer wel kan door 1GB er bij te plaatsen.

• kneusteun
draait xp een beetje behoorlijk met 512mb?
Kword beetje moe van linux,al dat gekut voor een programma

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

kneusteun schreef op woensdag 10 september 2008 @ 17:48:
draait xp een beetje behoorlijk met 512mb?
Kword beetje moe van linux,al dat gekut voor een programma
Of het draait is al heel vaak besproken in dit topic, even zoeken op XP doet wonderen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• kneusteun
de moeite die je nu hebt genomen om dat te typen had je je ook kunnen besparen door alleen ja of nee te typen :P

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

kneusteun schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:42:
de moeite die je nu hebt genomen om dat te typen had je je ook kunnen besparen door alleen ja of nee te typen :P
Geef iemand een vis en hij heeft een maaltijd. Leer hem vissen en hij kan in zijn eigen onderhoud voorzien ;) .

Maar serieus, of XP werkt is echt al tot in den treure besproken in dit topic. Ja, het kan, maar de tips van hoe je het moet installeren en instellen zul je toch zelf moeten zoeken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Papa Roach
  • Niet online
Charly schreef op woensdag 10 september 2008 @ 08:34:
[...]

Skype weet ik niet, msn client heeft idd een live update nodig omdat msn aan de protocollen heeft zitten klussen. Zelf vertrouw ik die live update niet zo (na de verhalen op het gebruikers forum) en heb ik er voor gekozen om de brakke acer tools er af te gooien (de messenger, mailclient en kalender geloof ik) en er in plaats daarvan pidgin en thunderbird op te zetten.

Dat kun je trouwens gewoon via de package manager doen als het goed is, dus het is niet moeilijk
Probleem is dat ik ook die liveupdate moet hebben om de packagemanager fatsoenlijk werkend te krijgen.
Heb het net op de universiteit geprobeerd maar krijg nosteeds dezelfde foutmelding.
Weet iemand of je de updates ook handmatig kan installeren?

het probleem is inmiddels opgelost

[ Voor 6% gewijzigd door Papa Roach op 11-09-2008 07:02 ]

Anoniem: 272420

Papa Roach schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:04:
[...]

Probleem is dat ik ook die liveupdate moet hebben om de packagemanager fatsoenlijk werkend te krijgen.
Heb het net op de universiteit geprobeerd maar krijg nosteeds dezelfde foutmelding.
Ik heb hetzelfde probleem tijdelijk gehad. Het zou kunnen dat het aan je firewall ligt. Dit verklaart waarschijnlijk ook waarom het bij de universiteit ook niet werkt.... Ikzelf date tegenwoordig maar up via het onbeveiligde netwerk van de buren.... Dat werkt wel :) Dus misschien dat je deze ietwat niet legale manier zou kunnen proberen! O-)

Anoniem: 25005

heeft iemand al een batterijduur-vergelijk gevonden tussen de aspire one 1447 (160gb,6cell batterij) en de eeepc 1000h?

en weet iemand of er nu een 3g adapter in de 1447 zit? er schijnt dus een slot voor een simkaart achter in de one te zitten...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06 09:16
wie heeft er nogmeer moeite met de wifi onder windows XP?
De acer driver valt steeds uit en de windowsupdate driver doet het ook amper. Schakelaar werkt dan niet.

• Papa Roach
  • Niet online
Anoniem: 272420 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:55:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem tijdelijk gehad. Het zou kunnen dat het aan je firewall ligt. Dit verklaart waarschijnlijk ook waarom het bij de universiteit ook niet werkt.... Ikzelf date tegenwoordig maar up via het onbeveiligde netwerk van de buren.... Dat werkt wel :) Dus misschien dat je deze ietwat niet legale manier zou kunnen proberen! O-)
Zit nu 2 weken in Canada om te vluchten van rijtjeshuizen....
Begin nu toch heimwee te krijgen :P

Op dat ding zelf zit geen firewall toch? zal wel aan de router liggen.

[offtopic]
Typen op een normaal toetsenbord is niet te doen na een dagje op de aspire one..

• kiddyl
  • Niet online
sharkzor schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:56:
wie heeft er nogmeer moeite met de wifi onder windows XP?
De acer driver valt steeds uit en de windowsupdate driver doet het ook amper. Schakelaar werkt dan niet.
Heb je al een andere driver geprobeerd? Bij de meesten wordt dit opgelost door een andere driver te installeren. Even zoeken en je vind wel de oplossing.

• sharkzor
kiddyl schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:18:
[...]

Heb je al een andere driver geprobeerd? Bij de meesten wordt dit opgelost door een andere driver te installeren. Even zoeken en je vind wel de oplossing.
zoek wel, maar kan nog niks vinden. dus al 2 drivers geprobeerd...
wie kan me dan vertellen welke driver wel correct werkt?

• kiddyl
  • Niet online
Probeer deze eens.

Zelf heb ik nu Vista, dus kan ik geen hulp bieden met XP. Heb je ook de instellingen niet op energie besparen staan? Dit kan je zien onder apparaat beheer.

• Charly
Papa Roach schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:04:
[...]

o rly?...hmm

Daar heb ik dan weer geen problemen mee gehad. Die package manager deed het bij mij out of the box prima...tenminste, dat was pas nadat ik de 'advanced desktop' unlocked had.

Live updates individueel uitvoeren heb ik nog niet kunnen ontdekken, maar als daar een truukje voor is hou ik me aanbevolen ;)

• sharkzor
kiddyl schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:44:
Probeer deze eens.

Zelf heb ik nu Vista, dus kan ik geen hulp bieden met XP. Heb je ook de instellingen niet op energie besparen staan? Dit kan je zien onder apparaat beheer.
tnx. staat 239 en 260 in de posts.
260 werd geloof ik ook via windows update meegeleverd en dat werkte nogal brak. nu 239 erop geprakt, post de resultaten nog.

vista op de one? vreet dat geen batterij?

• kiddyl
  • Niet online
Vista op de AAOne draait prima. Volgens testen heb je zelfs een langere batterij duur door betere energie beheer.

Anoniem: 168942

Ik ben van plan om de A150 met windows (120GB HD +1GB RAM) aan te schaffen, maar zal de laptop goed genoeg zijn om er Virtual Machines met VMWARE op te draaien (Win2003 server) ?

In de folder van Dynabyte staat dat er een Super Multi DVD-RW Double Layer in zit 8)7
Bron : Pagina 2

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 168942 op 11-09-2008 13:53 ]

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 168942 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 13:50:
Ik ben van plan om de A150 met windows (120GB HD +1GB RAM) aan te schaffen, maar zal de laptop goed genoeg zijn om er Virtual Machines met VMWARE op te draaien (Win2003 server) ?
Ik vraag mij überhaupt af of de Atom UMPC's wel krachtig genoeg zijn om (de gratis) VMware server, VMware Player of VirtualBox met virtual guest acceptabel te kunnen draaien. Als je even wacht met jouw voorgenomen aanschaf heb je een 6cell accu, i.p.v. de matige 3cell capaciteit..

Anoniem: 168942

wsmaal schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:23:
[...]

Ik vraag mij überhaupt af of de Atom UMPC's wel krachtig genoeg zijn om (de gratis) VMware server, VMware Player of VirtualBox met virtual guest acceptabel te kunnen draaien. Als je even wacht met jouw voorgenomen aanschaf heb je een 6cell accu, i.p.v. de matige 3cell capaciteit..
Voordat de 6cell accu hier is, is het weer een paar maanden verder volgens mij.
Kan iemand voor mij testen of VMWARE Workstation op de AA1 werkt ?

Anoniem: 143865

Weet iemand misschien waar ik die ook een 1.8 inch ziff HD kan kopen die tnkgrl in haar upgrade video's gebruikt.
Ben in de bekende computer winkels geweest maar niemand kon mij vertellen waar ik dat kon kopen.
Ik had wel gehoord dat er externe HD's zijn die een 1.8 inch schijf hebbe denken jullie dat ik de schijf die daarin zit kan gebruiken?

ps

1GB -ram na veel stress in kunnen proppen :D

• sharkzor
Anoniem: 168942 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 16:36:
[...]

Voordat de 6cell accu hier is, is het weer een paar maanden verder volgens mij.
Kan iemand voor mij testen of VMWARE Workstation op de AA1 werkt ?
t zal best werken, maar volgens mij mis je vt support (tenminste, "cpuz" geeft dat niet aan op m'n atom server, de acer heb ik nu niet bij de hand).
ligt er net aan wat je kwa applicaties wil gaan doen. 1 standaard guest os zou prima moeten draaien gok ik zo, maar ga er geen exchange ofzo op mikken.

• Charly
Anoniem: 143865 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 16:38:
Weet iemand misschien waar ik die ook een 1.8 inch ziff HD kan kopen die tnkgrl in haar upgrade video's gebruikt.
Ben in de bekende computer winkels geweest maar niemand kon mij vertellen waar ik dat kon kopen.
Ik had wel gehoord dat er externe HD's zijn die een 1.8 inch schijf hebbe denken jullie dat ik de schijf die daarin zit kan gebruiken?

ps

Denk dat je die of online moet bestellen of uit een mp3 speler oid moet slopen, geloof niet dat er veel winkels zijn die de dingen standaard op de plank hebben. Externe HD's gebruiken voor zouver ik weet over het algemeen 2,5 inch laptopschijfjes.

• kneusteun
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15611 zo'n ding als dit. al bekend of iemand dat erin heeft weten te zetten en hoe het werkt?
Ik hoorde dat op een Eee het niet echt werkt.

• kneusteun
http://www.computermemorystore.com/1-8-hard-drives.html 1.8" hard disk's. die bedoelde je toch?
Edit: je ziet ze bij bosjes op ebay

[ Voor 16% gewijzigd door kneusteun op 11-09-2008 17:40 ]

• kiddyl
  • Niet online
kneusteun schreef op donderdag 11 september 2008 @ 17:30:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15611 zo'n ding als dit. al bekend of iemand dat erin heeft weten te zetten en hoe het werkt?
Het werkt, maar niet zonder problemen. Het touchscreen zelf is niet het probleem, maar de druk van de behuizing wel met als gevolg een niet altijd even goed werkende touchscreen. Bij de Eee is dat hetzelfde probleem. De druk van de behuizing zorgt vaak voor een scheur in het touchscreen en soms werkt het niet goed vanwege diezelfde druk. In tegenstelling to de 7" Eee is er gewoon weinig ruimte. Ik wacht op de eerste persoon die 1mm van de omlijsting van het scherm wegmod. Dan volg ik zijn instructies.

• kiddyl
  • Niet online

ps

Zoek op eBay. Je kan ook een 2dehande iPod zoeken.

kneusteun schreef op donderdag 11 september 2008 @ 17:30:
Het werkt wel op een eee pc heb er zelf al een in gedaan.
je moet wel weten hoe je moet verbinden, loopt via webcam usb (doorverbinden of aftakken van je usb poort of van je moederbord. etc..

Anoniem: 252346 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 17:54:
[...]

Het werkt wel op een eee pc heb er zelf al een in gedaan.(windows XP met de juiste drivers)
je moet wel weten hoe je moet verbinden, loopt via webcam usb (doorverbinden of aftakken van je usb poort of van je moederbord. etc..

ps

Hoi Blackdragz,

Hier een link waar je een 1.8 inch harddisk kan bestellen http://pchut.nl/products.php?id=16201
Ik heb er toen ook een besteld een 30 gb hitatchi heb meteen er uit gehaald ik vond de snelheid minder dan wat ik nu in heb zitten een 16gb transcend CF 300x udma, veel sneller en stabieler en zuinig met de accu omdat het geen bewegende delen heeft.
Alles werkt bij mij soepel en ik doe er alles er mee o.a. dvd branden,surfen,radio,tv kijken(pinnacle) en GPS,igo8 en Sygic
zie mijn vorige project in deze forum pagina 11,12 of 13

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Overgins staat er bij deze webshop, dat de 6 cells batterij wel op vooraad leverbaar is. Ik neem namelijk aan dat niemand de 6cells heeft in NL (van een webshop en niet van ebay dan) ?

[ Voor 24% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 11-09-2008 18:56 ]

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

• Jazzle
  • Niet online
k1n9_n01z3 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 18:54:
Overgins staat er bij deze webshop, dat de 6 cells batterij wel op vooraad leverbaar is. Ik neem namelijk aan dat niemand de 6cells heeft in NL (van een webshop en niet van ebay dan) ?
Een aantal dagen geleden stond daar nog geen voorraad dus dat zal wel kloppen dan :)
Dan zullen er wel snel meer shops volgen denk ik :) misco is niet de goedkoopste.

Anoniem: 143865

Anoniem: 252346 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 18:33:
[...]

Hoi Blackdragz,

Hier een link waar je een 1.8 inch harddisk kan bestellen http://pchut.nl/products.php?id=16201
Ik heb er toen ook een besteld een 30 gb hitatchi heb meteen er uit gehaald ik vond de snelheid minder dan wat ik nu in heb zitten een 16gb transcend CF 300x udma, veel sneller en stabieler en zuinig met de accu omdat het geen bewegende delen heeft.
Alles werkt bij mij soepel en ik doe er alles er mee o.a. dvd branden,surfen,radio,tv kijken(pinnacle) en GPS,igo8 en Sygic
zie mijn vorige project in deze forum pagina 11,12 of 13
hai

dankje voor de snelle reacties ik zal even een kijkje nemen op pagina 11,12 en 13 en de links volgen. :*)
die touch screen voor de acer lijkt mij ook wel wat :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
http://www.wehkamp.nl/w2/...C=C09&SC=EV1&KAC=EV1&PI=3

de acer one A150-AW-1GB voor 333 euro, volgens mij wel cheap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Hij kost in winkels overal 349 (niet 399 zoals bij wehkamp staat), bij webwinkels zelfs nog wat goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier nog even voor de mensen die zijn AA1 geheugen willen upgraden.zie link
scheelt me weer uitleg en foto's.
http://vps8324694103.serv...aaowiki/howto:ram_upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256899

In verband met storingen heb ik een 802.11a router in gebruik
Weet iemand of de Aspire one 802.11a ondersteunt?
De specs van de One wat betreft wireless ondersteuning
zijn verwarrend en tegenstrijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 12:33

wim klei

kleuterschool doorlopen

Anoniem: 256899 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:12:
In verband met storingen heb ik een 802.11a router in gebruik
Weet iemand of de Aspire one 802.11a ondersteunt?
De specs van de One wat betreft wireless ondersteuning
zijn verwarrend en tegenstrijdig.
10/100Mbit LAN & Wireless LAN 802.11a/b/g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145780

red bull schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 00:12:
Ik heb mijn aa1 nu 1 dag. Windows XP installeren was een eitje met een ide--> usb converter en een standaard dvd lezer. Ik ben op zoek geweest naar een oplossing voor de luidruchtige fan, http://www.computentsystems.de/aceraspireonefancontrol/ hier kun je een util downloaden, waarmee je de fan bij bepaalde temperaturen aan te laten gaan. Scheelt heel veel geluid!
Welke temperaturen heb je die ingesteld? Wat is een 'veilige' temperatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwarteZee
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-11-2008
AA1 110 en Option GlobeSurfer iCON 7.2 USB UMTS modem:

Ik heb succesvol bovenstaand modem op de AA1 geïnstalleerd. SIM kaartje erin, aangesloten op een vrije USB poort en voilá. In de Connection Manager staat nu een Option 3G Modem, en als je op Edit klikt, kun je de (netwerk)instellingen aanpassen. Dit werkt dus 'out of the box'.
Nu vraag ik me als Linux noob af hoe ik SMS berichten kan versturen e.d Ik vond het programma UMTSmon op http://umtsmon.sourceforge.net/ maar ik weet niet goed hoe ik dat moet installeren. Weet iemand raad? yum install umtsmon ==> no package umtsmon available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwarteZee
AA1 110 Wireless protocols:

Volgens de AA1 zelf ondersteunt deze GEEN 802.11a

open een terminal venster en tik: lspci
Je krijgt een lijst met pci devices en 1 daarvan zegt:
03:00.0 Ethernet controller: Atheros AR5006EG 802.11 b/g Wireless PCI Express Adapter (rev 01)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwarteZee
Ik ben momenteel de volgende tutorial door aan het werken, om te kijken of ik er achter kan komen waarom de AA1 geen of slecht verbinding kan maken met sommige wireless netwerken.

http://www.techzine.nl/tutorials/312/

Als het niet lukt om verbinding te maken met een bepaald netwerk, wep, wpa of wpa2 maakt niet uit, is de oplossing om het accesspoint uit en weer aan te zetten. Hierna kun je 1-malig weer verbinding er mee maken.

Iemand nog goede tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
kiddyl schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:55:
Mooie mod. Dezelfde zif converter is ook te koop voor $7,50 incl verzendkosten van http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11814. Duurt misschien iets langer, maar die shop heeft meer dingen die handig kunnen zijn voor modificaties.
Deze moet je dus vooral NIET kopen! De connector is in spiegelbeeld, pin 1 zit zeg maar aan de verkeerde kant.
Helaas had ik deze aangeschaft, maar ik heb het uiteindelijk opgelost door een van de bijgeleverde kabels om te modden tot een 'flipkabel'. Hierbij zitten de kontacten aan verschillende kanten van de kabel ipv aan dezelfde kant. Dit heb ik gedaan door het stukje blauwe plastik los te trekken, contakten afknippen en aan de andere kant alle isolatie weg te krassen met een scherp mesje. Het blauwe stukje plastik vervolgens weer op de andere kant geplakt. Een lastig klusje, maar het werkt!
Ik las ergens dat iemand de CF kaart achter het luikje aan de onderkant wist te modden, en dat is me ook gelukt! Kaartje is nu verwisselbaar zonder de boel open te slopen.
De Transcend 8GB 300x CF kaart is bliksemsnel!
45MB/s lees, 35MB/s schrijf en 0.6ms toegangstijd.
Een trancend 16GB 133x deed 42/15/2.4, dus dat scheelt best.
Ik zie nu het hdd ledje af en toe flikkeren ipv dat ie de hele tijd brand, zoals het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274130

Nadat ik mijn abo bij Wanadoo (Orange,Online) heb opgezegd om de te hoge kosten en teruglopende downloadsneldheid, overwoog ik een goedkoop Telfort abo te nemen. Echter las ik te veel negatieve ervaringen in tegenstellig tot Tele2, waar ik redelijk enthousiaste geluiden over hoorden.

Toen men begin deze maand opnieuw de actie met een gratis laptop invoerde, begon ik deze optie serieus te overwegen. Mede doordat mijn 2,5 jaar oude Aspire met de dag trager wordt en meer lawaai begint te maken en Tele2 gratis een draadloos modem lever, heb ik vandaag besloten de extra kosten voor een telefoonabonnement maar voor lief te nemen. Hierdoor ben ik niets goedkoper uit ten opzichte van mijn oude Wanadoo abonnement, heb ik wel dit lieve Acer-beestje.

Voor zover ik nu in de actievoorwaarden heb kunnen lezen, wordt de meest uitgebreide One-versie bij dit abonnement geleverd. De XP-versie wel te verstaan. Voor mij geen probleem, aangezien ik nooit echt een Linux-gebruiker ben geweest en net als de meeste andere kuddedieren hoofdzakelijk Windows draai.

Sinds mijn bestelling de hele middag en avond reviews en filmpjes rond deze Acer Aspire One A150 XP gelezen en bekeken en hoe meer ik er van zie, hoe moeilijker het wachten wordt. Helaas kan dit nog wel een maandje duren, maar tot die tijd ben ik inmiddels wel benieuwd waar ik goedkoop een externe DVDr op de kop kan tikken. Verschil tussen eigen voeding of USB maakt me niet zoveel uit. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ploink schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 23:17:
[...]

Deze moet je dus vooral NIET kopen! De connector is in spiegelbeeld, pin 1 zit zeg maar aan de verkeerde kant.
Helaas had ik deze aangeschaft, maar ik heb het uiteindelijk opgelost door een van de bijgeleverde kabels om te modden tot een 'flipkabel'. Hierbij zitten de kontacten aan verschillende kanten van de kabel ipv aan dezelfde kant. Dit heb ik gedaan door het stukje blauwe plastik los te trekken, contakten afknippen en aan de andere kant alle isolatie weg te krassen met een scherp mesje. Het blauwe stukje plastik vervolgens weer op de andere kant geplakt. Een lastig klusje, maar het werkt!
Ik las ergens dat iemand de CF kaart achter het luikje aan de onderkant wist te modden, en dat is me ook gelukt! Kaartje is nu verwisselbaar zonder de boel open te slopen.
De Transcend 8GB 300x CF kaart is bliksemsnel!
45MB/s lees, 35MB/s schrijf en 0.6ms toegangstijd.
Een trancend 16GB 133x deed 42/15/2.4, dus dat scheelt best.
Ik zie nu het hdd ledje af en toe flikkeren ipv dat ie de hele tijd brand, zoals het hoort :)
Hoi Ploink,
Die Compact flash is snel he ik weet het,daarom heb ik mijn 1.8inch 30gb eruit gehaald,en ik heb op verschillende kaartje een ander OS op staan lekker makkelijk en verwisselbaar.
Die connector is goed ze zijn allemaal zo wat je gedaan hebt is goed (flipkabel) je had ook alleen de blauwe strip af kunnen halen,en dan het uit einde omvouwen naar binnen. Welk OS heb je opstaan? waarom heb je geen 16GB genomen

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 252346 op 13-09-2008 00:04 ]

Anoniem: 256899

Aangezien de One waarschijnlijk geen 802.11a ondersteunt wil ik er een ander
WIFI kaartje in gaan stoppen. Weet iemand of dit makkelijk kan?

Anoniem: 256899 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:28:
dat kan Atheros AR5BXB63 PCI mini wireless network card (Dual mode 802.11b/g)
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/13/1221307013-740.jpg

• kneusteun
Heeft iemand al met osx de wifi aan de praat? ikzelf wil nu xp eropzetten(ivm problemen linpus) ,maar nu is geloof ik wifi nog het enige obstakel voor osx wat ik zeker verkies boven xp (werk normaal op imac),
Ik zag op ebay mini hackingtosh airport kaarten mischien dat dat eventueel werkt en of iemand ervaring heeft.
http://cgi.ebay.nl/Dell-D...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

• sharkzor
Anoniem: 256899 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:28:
zou ik ook wel willen weten. Bij informatique bv hebben ze 2 intel wifi kaartjes, 1 met alleen a/b/g en 1 met ook N. alleen de afmetingen verschillen ook.
Ik zag al dat het opzich te doen is om dat ding te vervangen. alleen moet het dan wel gaan passen allemaal. Weet iemand de afmetingen van het wifi kaartje wat erin zit?

De wifi van het apparaat is echt gaar. Valt steeds uit.... al echt heel veel verschillende drivers geprobeerd. goedkope rommel :(

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

Ik draaide vanmiddag m'n A150 open gedraaid om ram te upgraden. Is trouwens simpel te doen! makkelijker als een eee 701. Mja, ik til de mobo op om bij het ramslot te komen zit er al een geheugenreep in. Wist ik veel dat er 512mb onboard zat + nog een 512mb geheugenreepje. Ik dacht dat er gewoon 1gb onboard zat. Nu moet ik alsnog een 1gb reep bestellen terwijl ik hier zat 512mb reepjes heb liggen 8)7

Mja, ik ga nu wel gelijk bluetooth inbouwen denk ik :)

Bl44t

Hoi jongens

Even een belangrijke ***** TIP-TIP *****
Maak altijd een backup (image) van je harde schijf ,mocht het een keer gebeuren dat je harddisk crash of e.d.
Kan je alles terughalen met Ghost image of Acronis True Image Workstation.
Dan hoef je niet al je programma's opnieuw te installeren.(scheelt veel werk)
Ik gebruik zelf Acronis True image Workstation, binnen 5 minuten heb ik alles terug op mijn schijf.
Het is ook makkelijk als je wilt veranderen naar een ander harddisk of CF kaart(zoals bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb hem ook via tele2 besteld, actie kwam precies op het goede moment. Zwaar ontevreden geworden over ziggo (was altijd erg tevreden over multikabel) Ook had ik graag zo'n EEE-pc ofzo gehad voor erbij, iig geen volledige laptop. Mooie actie en een mooie luxe uitvoering ! top.

Jammer dat er geen BT op zit, en dat wifi nogal gaar is.

enkele vragen:
  • Valt dat wifi-probleem niet onder garantie?
  • Als je de laptop openschroefd, vervalt dan de garantie, of alleen bij geheugen bijplaatsen?
  • Hoe wordt XP geleverd, zit er op een partitie een image bijgeleverd?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejwazzup
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06-2024
Beste GoT'ers
Ik heb een vraagje mbt de Aspire One.
Zelf heb ik de versie met 120GB en windows XP.
Nu heb ik daar windows vista basis opgezet.
Echter mist de driver voor de 'ethernet controler'
Iemand enig idee waar ik die vandaan kan halen? (want ik kan hem niet vinden)

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Voor bt hebben ze van die hele kleine usb plugjes. Voor hoevaak ik dat gebruik is dat een prima oplossing.
Wat wifi betreft, volgens mij is het gewoon het type wifi kaart dat brak is.
Kan je het wel op garantie gooien, maar wat wil je dan dat ze eraan doen? ze gaan echt geen intel ofzo er in terug monteren.

snap het opzich wel, is om de kosten van het apparaat laag te houden. maar aan de andere kant kost een intel wifi kaart retail iets van 25euro....
Pinin schreef op zondag 14 september 2008 @ 12:02:
Ik heb hem ook via tele2 besteld, actie kwam precies op het goede moment. Zwaar ontevreden geworden over ziggo (was altijd erg tevreden over multikabel) Ook had ik graag zo'n EEE-pc ofzo gehad voor erbij, iig geen volledige laptop. Mooie actie en een mooie luxe uitvoering ! top.

Jammer dat er geen BT op zit, en dat wifi nogal gaar is.

enkele vragen:
  • Valt dat wifi-probleem niet onder garantie?
  • Als je de laptop openschroefd, vervalt dan de garantie, of alleen bij geheugen bijplaatsen?
  • Hoe wordt XP geleverd, zit er op een partitie een image bijgeleverd?
edit:

Lees trouwens nu dat het brakke wifi waarschijnlijk aan een bios update ligt. De laatste versie schijnt dit te veroorzaken. Slechte zaak van acer dus.... maar even wachten op een fix? morgen iig even acer nederland bellen.

Wie heeft trouwens ook nogsteeds wifi problemen?

[ Voor 10% gewijzigd door sharkzor op 14-09-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

hejwazzup schreef op zondag 14 september 2008 @ 14:02:
Beste GoT'ers
Ik heb een vraagje mbt de Aspire One.
Zelf heb ik de versie met 120GB en windows XP.
Nu heb ik daar windows vista basis opgezet.
Echter mist de driver voor de 'ethernet controler'
Iemand enig idee waar ik die vandaan kan halen? (want ik kan hem niet vinden)

Alvast bedankt! _/-\o_
hier kan je de drivers downloaden :)

Ik heb trouwens helemaal geen last van uitvallend Wifi. Gewoon stabiel hier met win xp.

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sharkzor schreef op zondag 14 september 2008 @ 14:32:
Voor bt hebben ze van die hele kleine usb plugjes. Voor hoevaak ik dat gebruik is dat een prima oplossing.
Wat wifi betreft, volgens mij is het gewoon het type wifi kaart dat brak is.
Kan je het wel op garantie gooien, maar wat wil je dan dat ze eraan doen? ze gaan echt geen intel ofzo er in terug monteren.

snap het opzich wel, is om de kosten van het apparaat laag te houden. maar aan de andere kant kost een intel wifi kaart retail iets van 25euro....

[...]

edit:

Lees trouwens nu dat het brakke wifi waarschijnlijk aan een bios update ligt. De laatste versie schijnt dit te veroorzaken. Slechte zaak van acer dus.... maar even wachten op een fix? morgen iig even acer nederland bellen.

Wie heeft trouwens ook nogsteeds wifi problemen?
hoi,
dus je hebt een bios update gedaan, welk bios heb je nu versie?
Ik heb wel een link voor je waar je oude bios v3109 nog kan downloaden en terugzetten.
http://www.humyo.com/F/240597-176770615

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
OcGuru schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:03:
[...]
hier kan je de drivers downloaden :)

Ik heb trouwens helemaal geen last van uitvallend Wifi. Gewoon stabiel hier met win xp.
welke bios versie heb jij dan als ik vragen mag?

ik draai 3114 (standaard meegeleverd en laatste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 12:33

wim klei

kleuterschool doorlopen

bios update V3304 is nu te downen via deze link>
http://macles.blogspot.com/

Cumulative release notes are included. The BIOS EC has been updated, which may be related to the BIOS crash. The tradeoff is that the panel brightness table has been changed to 46%, 47%, 48%, 49%, 50%, 63%, 72%, 81%, 90%, 100% to fix another issue, basically removing the four lowest settings. The BIOS bug with lowercase password characters has been fixed. Also mentioned is a fixed reclaim hang up issue, which is probably WLAN related.

[ Voor 74% gewijzigd door wim klei op 14-09-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
wim klei schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:49:
bios update V3304 is nu te downen via deze link>
http://macles.blogspot.com/

Cumulative release notes are included. The BIOS EC has been updated, which may be related to the BIOS crash. The tradeoff is that the panel brightness table has been changed to 46%, 47%, 48%, 49%, 50%, 63%, 72%, 81%, 90%, 100% to fix another issue, basically removing the four lowest settings. The BIOS bug with lowercase password characters has been fixed. Also mentioned is a fixed reclaim hang up issue, which is probably WLAN related.
ah super!
net maar de gok gewaagd, updaten gaat prima. nu maar testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:13

nielsvv

100% Afol

Op wikipedia staat dat de 120gb versie een normale 2,5" hdd inzit. Is deze eenvoudig te veranderen door een groter exemplaar? Want hier op Got vind ik hier niets van terug.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sharkzor schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:11:
[...]

ah super!
net maar de gok gewaagd, updaten gaat prima. nu maar testen :)
En hoe was de test? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
nielsvv schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:20:
Op wikipedia staat dat de 120gb versie een normale 2,5" hdd inzit. Is deze eenvoudig te veranderen door een groter exemplaar? Want hier op Got vind ik hier niets van terug.
Als je wilt is 500GB mogelijk. Er zit een standaard SATA schijf in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
Anoniem: 252346 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 23:46:
[...]

Hoi Ploink,
Die Compact flash is snel he ik weet het,daarom heb ik mijn 1.8inch 30gb eruit gehaald,en ik heb op verschillende kaartje een ander OS op staan lekker makkelijk en verwisselbaar.
Die connector is goed ze zijn allemaal zo wat je gedaan hebt is goed (flipkabel) je had ook alleen de blauwe strip af kunnen halen,en dan het uit einde omvouwen naar binnen. Welk OS heb je opstaan? waarom heb je geen 16GB genomen
Ehh.. Ik was inmiddels in slaap gevallen denk ik, simpel omvouwen.. je moet er maar opkomen 8)7
Ik kan alsnog de originele kabel erop zetten natuurlijk, die meegelerverde kabeltjes zijn geen mm te lang...
Ja vreemd genoeg is die transcend cf kaart een veel betere/snellere/goedkopere ssd dan de solid state disks die ze verkopen :?
De 16Gig versie van dat 300x kaartje is duur... en die 133x 16g die ik heb is weer trager.. Bovendien, als ik pagefile en hibernate uitzet dan heb ik nog 5 gig over. Ik heb alle data op de linux server staan, dus ik vind 8g zat..
Ik heb er xp pro op met wat tweaks. Eerst had ik de boel versneld met de windows temp folder op een ramdisk, maar das nu niet meer nodig ;-)
Misschien probeer ik nog wel die speciale ubuntu editie voor netbooks op het andere kaartje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

kiddyl schreef op maandag 15 september 2008 @ 00:04:
[...]

Als je wilt is 500GB mogelijk. Er zit een standaard SATA schijf in.
Heeft hier iemand dit al geprobeerd?

Want ik ben van plan deze te gaan gebruiken als downloadserver en als back up, en dan heb ik minimaal 500gb nodig. Er zit dus in de 120gb versie een 2.5" hdd in en niet in de ssd versie?

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:22
nou ben een beetje aan het stoeien geweest met verschillende bios-versies.(v.3304, v3114, en v3109) Omdat ik af en toe wat freezes dacht te hebben (misschien door de wifi). Bij de nieuwste bios versie 3304 kun je helaas het scherm niet meer zo donker krijgen (brightness) en daar houd ik persoonlijk nogal van, dus ik heb nu een oudere versie: v3109. Volgens mij werkt die ook goed, en misschien zelfs beter dan de v3114, maar dit weet ik nog niet helemaal zeker. (hierboven noemen anderen het ook trouwens).

Ik moet wel erg wennen aan het touchpad, en gebruik nu gewoon weer een muis, maar liggend op de bank is een muis wel onhandig, dus een Touchscreen lijkt me ideaal :9 , als mensen hier mee gaan stoeien ben ik geinteresseerd, heb geen idee of ik dit zelf zou kunnen.

Ik heb een gestripte versie van XP (tinyxp momenteel iets van 1,3 gig) en heb slechts 512 mb intern geheugen, maar voorlopig is dit genoeg. De ssd van 8gig is niet erg snel, vooral na het opstarten moet je echt even wachten tot die helemaal klaar is, heb bootvis al gebruikt, en ik begin er aan te wennen, geduld is een schone zaak he. :O

[ Voor 5% gewijzigd door dribibu op 15-09-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-06 10:49
nielsvv schreef op maandag 15 september 2008 @ 08:33:
[...]

Heeft hier iemand dit al geprobeerd?

Want ik ben van plan deze te gaan gebruiken als downloadserver en als back up, en dan heb ik minimaal 500gb nodig. Er zit dus in de 120gb versie een 2.5" hdd in en niet in de ssd versie?
Wat?? Gaaf, dat wist ik nog niet. Momenteel heb ik nog ruim 79GB over op mijn A150 met Vista, maar een 320GB of anders 240GB zou heel mooi zijn :D. Dit dingetje verbaast mij (en anderen) nog elke dag. Heel stabiel, geen problemen met accu, wifi, niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dribibu schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:19:
nou ben een beetje aan het stoeien geweest met verschillende bios-versies.(v.3304, v3114, en v3109) Omdat ik af en toe wat freezes dacht te hebben (misschien door de wifi). Bij de nieuwste bios versie 3304 kun je helaas het scherm niet meer zo donker krijgen (brightness) en daar houd ik persoonlijk nogal van, dus ik heb nu een oudere versie: v3109. Volgens mij werkt die ook goed, en misschien zelfs beter dan de v3114, maar dit weet ik nog niet helemaal zeker. (hierboven noemen anderen het ook trouwens).

Ik moet wel erg wennen aan het touchpad, en gebruik nu gewoon weer een muis, maar liggend op de bank is een muis wel onhandig, dus een Touchscreen lijkt me ideaal :9 , als mensen hier mee gaan stoeien ben ik geinteresseerd, heb geen idee of ik dit zelf zou kunnen.

Ik heb een gestripte versie van XP (tinyxp momenteel iets van 1,3 gig) en heb slechts 512 mb intern geheugen, maar voorlopig is dit genoeg. De ssd van 8gig is niet erg snel, vooral na het opstarten moet je echt even wachten tot die helemaal klaar is, heb bootvis al gebruikt, en ik begin er aan te wennen, geduld is een schone zaak he. :O
hoi,
Ik draai ook nog de originele versie v3109, wat goed draai laten draai is goed zo voor mijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Het enige probleem zou kunnen zijn de warmte afvoer als je een grotere hdd plaatst. Ik ben nog opzoek naar een goede tutorial en naar wat meer ervaringen bij deze ingreep.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:32
Nu ben ik het zat, heb nu 3 drivers geprobeerd voor de Atheros wlan maar nog blijft ie hangen bij snelle download, wat zijn de mogelijkheden voor een andere wlan kaart? Ik las ergens iets van een intel kaartje installeren?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
wifi valt nogsteeds af en toe uit. voornamelijk als je een share wil benaderen.
oude bios proberen is ook nog een optie, maar een intel wifi kaartje lijkt me een betere oplossing. vraag me af of die wlan aan/uit knop dan nog wel werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Kun je allicht aansluiten op de een of andere manier, ik word er nu alleen maar gek van dat het om de 3 seconde wegvalt, of ja het valt niet weg althans hij zegt verbinding te hebben maar niet met internet iig, pas na uit en aan zetten van het wifi kaartje werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
bokkow schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 14:12:
Kun je allicht aansluiten op de een of andere manier, ik word er nu alleen maar gek van dat het om de 3 seconde wegvalt, of ja het valt niet weg althans hij zegt verbinding te hebben maar niet met internet iig, pas na uit en aan zetten van het wifi kaartje werkt het weer.
heb precies hetzelfde euvel. irritant.

-edit

ik heb net acer nederland gebeld. Het probleem is bij hun niet onbekend. Ik krijg zometeen een e-mail met een aantal mogelijke oplossingen.
iig kon ik de driver/bios updates al uitsluiten.

Tevens gaat hij navragen (of hij het echt gaat doen is nog af te wachten) welke formaat het wifi kaartje heeft, zodat ik deze eventueel kan gaan vervangen.

[ Voor 29% gewijzigd door sharkzor op 16-09-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Het wifi probleem heb ik ook, het doet zich niet altijd voor, maar helaas wel te vaak. Ik draai overigens Vista en met de standaard drivers was het nog veel erger, nu gebruik ik andere drivers maar het is niet helemaal weg. Zit er ook aan te denken om er een nieuwe wifi kaart in te stoppen, maar ik wil ook 3g, zijn er misschien een soort 'hybride' pci-e mini kaartjes die dat kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik heb helemaal geen problemen met uitvallende Wifi onder Linpus. Draaien jullie allemaal Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:22:
Ik heb helemaal geen problemen met uitvallende Wifi onder Linpus. Draaien jullie allemaal Windows?
Ik in ieder geval wel.

Overigens, ik lees op het aspireoneuser forum dat een hoop mensen een atheros AR5006(de letters erachter weet ik niet) hebben, een hoop andere mensen hebben de AR5007EG zoals ik, misschien dat alleen die kaart problemen geeft?

Overigens, met betrekkeing tot het knopje en het lampje, deze werken op elke wifi kaart (zonder extra kabel, alleen het pci slot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
antwoord van acer:

Geachte klant,

Graag voor de zekerheid software van de chipset bijwerken:

ftp://ftp.acer.nl/noteboo...et_Intel_v.8.3.0.1018.zip

Controleer ook of u de laatste versie van BIOS heeft:
ftp://ftp.acer.nl/notebook/aspire_one_150/bios/v.3114.zip

Indien uw problemen met uw wireless internet verbinding nadat u verstuurde software heeft geinstalleerd zich nog steeds voordoen, kunt u de volgende stappen doornemen om deze op te lossen.

1) Controleer of de oranje led aan de voorkant van de laptop brand: draadloos netwerk aangeschakeld

2) Laat altijd een automatisch ip adres en dns server toewijzen;
Start -> verbinding maken -> alle verbindingen weergeven -> rechtermuisknop op draadloze netwerkverbinding -> Eigenschappen ->
dubbel klikken op Internet protocol

3) Wireless Zero Configuration juist ingesteld;
Start -> Configuratiescherm -> (prestaties en onderhoud) -> Systeembeheer -> Services
Onderin dit scherm staat de Wireless zero configuration.
Als u hier op dubbel klikt dan moet: Opstarttype: Automatisch
Status van service: Gestart

4) Eerst een onbeveiligde verbinding proberen te maken dan pasbeveiliging inschakelen.

5) Indien u een KPN verbinding hebt kunt u de router op kanaal 6 instellen (zie handleiding router)
U dient eerst bedraad contact te maken met de router van speedtouch.
Deze kunt u bereiken via IP adres 10.0.0.138.(dit is in de meeste gevallen het standaard adres.
Indien dit niet het geval is, raadpleeg dan uw handleiding.
Hier dient u het kanaal te wijzigingen van uw WLAN. Deze dient ingesteld te staan op Channel 6.
Hierna dient u alle wijzigingen die u heeft aangebracht in de router op te slaan.

6) Mocht het bovenstaande niet werken kunt u de eNet Manager doorlopen om te kijken of alle instellingen correct zijn.

7) Eventueel kunt u de ePower settings nagaan bij de eTools van Empowering technology en minder strak zetten, dus minder energiebesparing.

8)Controlleer of uw modem/router wel de gekozen versleuting van gegevens ondersteunt. Zo is het mogelijk dat uw router alleen WEP gegevensversleuteling ondersteunt, maar met WPA/PSK bijvoorbeeld geen verbinding tot stand kan brengen of steeds de verbinding verbreekt. De sleutels moeten zowel in uw router/modem als Windows worden ingegeven. Raadpleeg hiervoor uw router handleiding.

9) Mochten de bovenstaande geen oplossing bieden, graag wederom telefonisch contact opnemen met Acer om uw systeem ter reparatie aan te bieden.
De door u aangegeven draadloze prestaties dienen namelijk zich niet zodanig voor te doen namelijk.

Mocht dit uw vraag niet volledig beantwoorden, dan verzoeken wij u om via onderstaande link te reageren:
When your request is not answered to your satisfaction, please respond by using the link mentioned below :
http://support.acer-euro.com/request/nl/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Er is een nieuwe Linux-versie voor netbooks.

http://www.foresightlinux.org/releases/mobile-1-0.html

Ziet er best goed uit :)

[ Voor 5% gewijzigd door BillSpaarbank op 16-09-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Ik heb ook een Atheros AR5007EG wellicht dat het daar idd aan ligt, maar ik ben zeker benieuwd naar zijn reactie want als het past stop ik er gewoon een wireless-n kaartje van Intel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
bokkow schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:41:
Ik heb ook een Atheros AR5007EG wellicht dat het daar idd aan ligt, maar ik ben zeker benieuwd naar zijn reactie want als het past stop ik er gewoon een wireless-n kaartje van Intel in.
Dat past gewoon ;) standaard maat als ik het goed heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwarteZee
VLC Player Installatie Probleem:

Ik heb enkele weken geleden op mijn nieuwe AAO via onderstaande howto de VLC player geïnstalleerd. Nu heb ik via de recovery DVD mijn AAO teruggezet om met een schone lei te beginnen.Vervolgens krijg ik met geen mogelijkheid VLC meer geinstalleerd. Hij geeft een foutmelding over missing dependencies. Wie helpt?

The MPlayer that is installed on the Aspire One does not play divx videos. Fortunately, there is a simple solution. Open a Terminal and enter the following lines (including the URL):

#> su -
#> rpm -ivh http://rpm.livna.org/livna-release-8.rpm
#> yum install vlc

To use vlc plugin in firefox for some websites, use this also:
#> yum install python-vlc mozilla-vlc

Answer Y(es) when asked.

This will automatically install the VLC media player for Fedora 8, that enables you to watch divx videos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

Vandaag een bluetooth sticky ingebouwd. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/16/1221595957-940.jpg
bluetooth stick gewoon vastgezet met een ty-rap. Gaat prima. Dit is trouwens de ideale plek.

Daarna gewoon de + en de - op een punt gesoldereed waarop geen spanning staat als die in standby staat. De data bus kabeltjes gaan gewoon naar een usb poort. Helaas ben je deze poort dan wel kwijt. Je kan ze ook op de mini pci slot solderen maar die pootjes zijn zo klein :X

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/16/1221596154-280.jpg

Morgen krijg ik m'n 1gb mem en dan kwak ik hem weer dicht.

Over dat Wifi trouwens. Op mij module staat Atheros ARS5BXB63 ( een andere module als die van jullie ?? ) Ik ondervind trouwens geen problemen met de standaard bios( denk dat het de eerst versie is)

Bl44t

• sharkzor
OcGuru schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:52:
Vandaag een bluetooth sticky ingebouwd. :)

[afbeelding]
bluetooth stick gewoon vastgezet met een ty-rap. Gaat prima. Dit is trouwens de ideale plek.

Daarna gewoon de + en de - op een punt gesoldereed waarop geen spanning staat als die in standby staat. De data bus kabeltjes gaan gewoon naar een usb poort. Helaas ben je deze poort dan wel kwijt. Je kan ze ook op de mini pci slot solderen maar die pootjes zijn zo klein :X

[afbeelding]

Morgen krijg ik m'n 1gb mem en dan kwak ik hem weer dicht.

Over dat Wifi trouwens. Op mij module staat Atheros ARS5BXB63 ( een andere module als die van jullie ?? ) Ik ondervind trouwens geen problemen met de standaard bios( denk dat het de eerst versie is)
vraag: wat zit er standaard achter dat klepje?

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Niets!

Maar wat kan er daar worden geinstalleerd?

Bricklink Store - Steam

• Jazzle
  • Niet online
nielsvv schreef op woensdag 17 september 2008 @ 08:59:
Niets!

Maar wat kan er daar worden geinstalleerd?
In toekomstige versies komt daar een mini pci-e slot, om een 3g modem kaart erin te kunnen doen. Om de een of andere ombekende reden hebben ze hem bij eerdere AA1's (in ieder geval allemaal tot nu toe) weggelaten. Heel raar, want in principe zit het hele pci slot daar, alleen het connectortje mist, de datalijnen zij wel aangesloten.

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik heb een interessante link gevonden over het installeren van WIndows XP op een externe HD. Ik heb een mobile WD Passport schijf. Voordeel van deze schijf is dat hij geen eigen voeding nodig heeft.

Het lijkt dus mogelijk om hier XP op te installeren en te booten zonder iets aan je One te veranderen. Dit lijkt me voor SSD-versies ideaal.

Ik zal eens kijken hoe ver ik kom. Als meer mensen het willen proberen, hier is de link:
http://www.ngine.de/article/id/8/

• kneusteun
mijn wifi is dood! hij doet niks meer :( dat wordt weer bekvechten met die vervelende mediamarkt mensen. En dus maar hopen dat ze er iets aan gaan doen.

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Dat is een van de redenen waarom ik nooit meer iets in de mm koop!

Bricklink Store - Steam

• kneusteun
dat was ook ooit mijn bedoeling.kheb deze nie zelf gekocht. maar ze hebben me al 1 keer iets tweedehands kapot verkocht! en een maat van mij kocht ze eee pc daar, zat meteen een dode pixel en al een msn account. Hij heeft dat mailadres van msn gemaild en kreeg teug dat er een dode pixel rechts boven zat,dus had mm gewoon het apperaat weer in de winkel geflikkerd! zelfde met een telefoon van een vriendin,stond al vol foto's! echt media markt is de slechste winkel ooit! :'(

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:32
kneusteun schreef op woensdag 17 september 2008 @ 11:39:
dat was ook ooit mijn bedoeling.kheb deze nie zelf gekocht. maar ze hebben me al 1 keer iets tweedehands kapot verkocht! en een maat van mij kocht ze eee pc daar, zat meteen een dode pixel en al een msn account. Hij heeft dat mailadres van msn gemaild en kreeg teug dat er een dode pixel rechts boven zat,dus had mm gewoon het apperaat weer in de winkel geflikkerd! zelfde met een telefoon van een vriendin,stond al vol foto's! echt media markt is de slechste winkel ooit! :'(
Heb dit weekend de acer one gehaald bij Dynabyte. Apparaatje aan, en opeens had ik mail.....een 2de hansje, blijkt mailbox van de vorige eigenaar nog tot mijn beschikking te staan. Een belletje, deze week een nieuwe ophalen
Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic