[Ervaringen] Acer Aspire One - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste
Acties:
  • 278.916 views

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:52

RayNbow

Kirika <3

wim klei schreef op donderdag 04 september 2008 @ 02:56:
toen ik jouw antwoord las dacht ik heb dat ergens eerder gelezen ;)
http://macles.blogspot.co...re-one-bios-recovery.html
en YEP hij werkt weer en ook jij @raynbow bedankt voor het geheugen steuntje
btw. Ben niet de enige met dit probleem er zijn er relatief veel met hetzelfde dus.......
werk aan de winkel voor Acer met een verbeterde versie van bios >3114
volgens een aantal werkt 3109 beter dan de opvolger :? 8)7 |:(
Het kan een buggy BIOS van Acer zijn maar het zou ook kunnen dat de Atom processor hier en daar issues heeft. De v.3114 BIOS implementeert namelijk de "very deep sleep state" feature.

(Theory as to dying AAO's...)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
@bokkow: ik heb het ook met een 1GB stick gedaan, heb alleen talen en drivers weggehaalt, kwam op ongeveer 800MB uit.

@kiddyl: Ik heb superfetch uit staan, ik weet dat je beter het geheugen zo nuttig mogelijk kunt gebruiken, maar 1GB is eigenlijk toch niet genoeg voor superfetch, en de kleine schijf van de AA1 is met superfetch constant bezig waardoor hij meer verbruikt en warmer wordt etc. Al met al denk ik dat je superfetch op deze kleine netbooks het beste gewoon kunt disablen. Overigens werkt vista nu 2.5 uur op de 3-cell :) belooft veel voor de 6-cell!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb gisteren Vista geinstalleerd (standaard Home Basic versie) op mijn A150.
De VGA, LAN en WLAN drivers heb ik apart moeten installeren.
VGA driver van de Intel website gehaald (werkt probleemloos).
WLAN driver van de Acer website gedownload (werkte probleemloos)
LAN driver van verschillende bronnen gedownload: heeft nooit gewerkt, ik krijg altijd de foutmelding Dit apparaat start niet (code 10)

Ik heb dan Windows Update uitgevoerd via WIFI in de hoop dat er een goede driver voor LAN zou bijzitten. Na 1,5 uur ( :X ) was hij klaar met de update maar sindsdien werkt mijn WLAN niet meer. Bij de Windows Update had ik ook een andere WLAN driver geselecteerd.
Ik heb de oude er terug opgezet maar het werkt nog steeds niet.

Dus als iemand een paar tips heeft om (W)LAN aan de praat te krijgen in Vista...

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:00
Er is een aangepaste versie van Ubuntu voor de One beschikbaar op http://onelinux.org/ :9

• Sthony
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-06 16:26
zx9r_mario schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:30:
Er is een aangepaste versie van Ubuntu voor de One beschikbaar op http://onelinux.org/ :9
Ah schitterend nu nog een "how to" om een dual boot linplus/ubuntu installatie uit te voeren. Ikke de ubuntu met een xp in virtualbox en voor mijn vriendin de linplus.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Sthony schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:04:
[...]

Ah schitterend nu nog een "how to" om een dual boot linplus/ubuntu installatie uit te voeren. Ikke de ubuntu met een xp in virtualbox en voor mijn vriendin de linplus.
Aan de screenshot te zien gaat onelinux niet heel veel verschillen t.o.v. linpus. Ik ben heel benieuwd en hoop dat ik ongelijk heb. :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Jazzle schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:06:
@kiddyl: Ik heb superfetch uit staan, ik weet dat je beter het geheugen zo nuttig mogelijk kunt gebruiken, maar 1GB is eigenlijk toch niet genoeg voor superfetch, en de kleine schijf van de AA1 is met superfetch constant bezig waardoor hij meer verbruikt en warmer wordt etc. Al met al denk ik dat je superfetch op deze kleine netbooks het beste gewoon kunt disablen. Overigens werkt vista nu 2.5 uur op de 3-cell :) belooft veel voor de 6-cell!
Voorlopig merk ik niet echt dat ik veel moet swappen. Hangt er ook vanaf wat je met je AA1 doet. Ik draai maar een paar programma's en die starten heel snel op wat tot op heden zeer bevalt. Ik kan mij voorstellen dat als je geheugen intensieve programma's draait je een andere aanpak hebt. Wel heb ik search en index uitstaan. Dat zorgt er juist voor dat je HDD onnodig staat te ratelen.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:20
Ik ben ook dik tevreden met de one!

een vriend van me heeft een compleet gemodde asus (ingebouwde bluetooth en 2gb werkgeheugen + 16 gig ingebouwde flash geheugen) maar wil nu zelf toch ook wel een one!

Ik hoorde slechte verhalen over touchpad maar ik vind hem persoonlijk perfect werken,enige nadeel is dat als ik hem dichtklapt dat ie de wifi dichtgooid en dat je dat alleen kan uitzetten door hem niet in stand by te laten gaan en dus de accu nog sneller leegloopt (oke tweede nadeel :) )

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:32
Ik ben atm XP aan het proberen (bij gebrek aan een goede vista install) maar krijg continu de foutmelding windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand ontbreekt of beschadigd is: Windows hoofdmap> \system32\hal.dll .

Ik heb geen flauw idee hoe ik dat ga oplossen en ik heb het al met twee verschillende installs van XP geprobeerd. Ligt het aan de manier waarop ik de bootable usb stick maak ofzo? Ik doe het precies zoals hier exact die stappen, maak wel gebruik van windows vista 32 bit bij het maken.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

• Silvos
  • Laatst online: 19-06 02:57
@Bokkow, ik heb Windows XP over Linux heen geinstalleerd bij een Aspire One 110, ik kreeg die zelfde foutmelding, toen ik echter koos voor een text based installatie ging het wel goed.

Ik heb een vraag, zoals hierboven al staat heb ik een Apire one 110 gekocht en daar Windows op gezet. Dit werkt zonder problemen maar nu heb ik een vraag, is het geheugen makkelijk te upgraden, zoja weet iemand hier een handleiding voor is op internet en welk type geheugen dient gebruikt te worden? (wat wordt maximaal ondersteund?)
Ik zou erg blij zijn met een duidelijk antwoord op deze vraag, ik heb het topic al doorgespit met een zoekfunctie maar ik kwam niet echt verder.

Anoniem: 272420

Hi Silvos,

Het geheugen is niet gemakkelijk up te graden, maar het is zeker mogelijk. op het forum www.aspireoneuser.com staan verschillende handleidingen en ervaringen van mensen die hun geheugen hebben uitgebreid, inclusief foto`s. Verder raad ik je aan eens op youtube te zoeken op aspire one. Dan kom je ook veel handleidingen tegen en een video`tje erbij lijkt me toch wel handig :) Bekijk er alleen wel een paar vantevoren aangezien iedere manier weer iets verschilt. Dan kan je zelf de keuzes maken die jou het makkelijkst lijken.

• bokkow
@Silvos, dat heb ik dus gedaan, precies zoals in die handleiding staat geschreven. Ben nu bezig met een install van vista miss dat ik daar meer geluk mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-06 10:18
Heeft iemand hem in linpus al zover dat je bij je beeldscherm instellingen meerdere resoluties kan selecteren?

Dat lijkt me een stuk prettiger werken dan die tweaks die op het users forum beschreven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273246

Ik ben aan het overwegen om zo'n Acer One te kopen. Wat me zorgen baart is de bouwkwaliteit en duurzaamheid van het apparaat. En dat er slechts 1 jaar garantie op zit, is ook niet geruststellend. Misschien speelt dit net zo goed bij de andere merken. Maar Acer heeft toch een slechte naam wat betreft degelijkheid van hun laptops.

Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe met dit mooie hebbeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeo Toelis
  • Laatst online: 20:08
Inmiddels een AA1 150Bw aangeschaft en al wat geexperimenteerd.
Lijkt een deugdelijk apparaat met een duidelijke display.
Ingesloten zat inderdaad een sleeve, maar van dun kunststof, ik ga even een specifiek voor dit model bestaand tasje kopen.
Nog een vraagje, in de doos was geen Recovery DVD bijgesloten, is dit bij meer van U het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Anoniem: 273246 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:40:
Ik ben aan het overwegen om zo'n Acer One te kopen. Wat me zorgen baart is de bouwkwaliteit en duurzaamheid van het apparaat. En dat er slechts 1 jaar garantie op zit, is ook niet geruststellend. Misschien speelt dit net zo goed bij de andere merken. Maar Acer heeft toch een slechte naam wat betreft degelijkheid van hun laptops.

Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe met dit mooie hebbeding.
Zoals eerder in het topic gemeld is de bouwkwaliteit heel degelijk. De scharnierpunten zien er zeer stevig uit en het geheel voelt goed aan.

Ik had bij mijn exemplaar wel een bouwfoutje. De rand van het scherm zat los aan de onderkant. Dit was nog een hele klus om dat op zijn plek te krijgen. Op een gegeven moment klikte alles op zijn plek en zat alles vast zoals het hoort. Ik heb verder niemand over dit probleem gehoord en het lijkt erop alsof ik de enige ben die dit had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Romeo Toelis schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:43:
Ingesloten zat inderdaad een sleeve, maar van dun kunststof, ik ga even een specifiek voor dit model bestaand tasje kopen.
Nog een vraagje, in de doos was geen Recovery DVD bijgesloten, is dit bij meer van U het geval?
Heeft de 150 geen herstelpartitie op de harde schijf staan? Ik dacht dat alleen de ssd-versie een DVD erbij kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthony
Virtualbox 2 is uit, dus laat iemand iets weten als hij een forum kent waar er wat uitleg staat over de installatie op de "One". Het nadeel van te veel te experimenteren heeft meestal een herinstallatie tot gevolg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
BillSpaarbank schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:51:
[...]

Heeft de 150 geen herstelpartitie op de harde schijf staan? Ik dacht dat alleen de ssd-versie een DVD erbij kregen.
Ik had er een dvd bij, maar het lijkt er inderdaad op (afgaande op de beschikbare schijfruimte) dat er ook nog ergens iets van een herstel partitie zou kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Er staan 2 partities op de HD: een van 100 GB en een van 1 GB. Ik neem aan dat de laatste een herstelpartitie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeo Toelis
  • Laatst online: 20:08
Er staat inderdaad een recovery-file op de harde schijf, wellicht dat daarom geen DVD wordt meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 12:33

wim klei

kleuterschool doorlopen

Romeo Toelis schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:43:
Windows versies word NIET met recovery items verkocht de linux versies WEL
Xp versie heeft een recovery partitie en die kan je het best zo snel mogelijk backuppen of copieren
dmv. bv. partitionmagic
Of hier eens checken >http://www.aspireoneuser....&hilit=recovery+cd#p18839

[ Voor 7% gewijzigd door wim klei op 05-09-2008 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen XP draaiend te krijgen maar ik las dus gewoon niet goed: je moet eerst textbased install doen en daarna nog met de GUI en dan nog een keer opstarten met de GUI. Ik ga nu rustig aan een goed build van Vista maken die ik er op ga zetten en miss via de bekende wegen verspreid, nu eerst maar eens beetje knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Het makkelijkst om een ander besturingsysteem te installeren is het gebruik van een externe dvd speler/brander op USB. Zelf eerst een externe hdd behuizing gebruikt met een dvd speler er aan en uiteindelijk een externe brander gevonden. Dit werkt allemaal wat makkelijker. Zodra een OS er op staat doet Daemon Tools de rest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:29

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Het zou hier nog eens best druk kunnen worden gezien de Tele2 actie waarbij je de Aspire One A150Bw-1GB cadeau krijgt. Over een paar weken zou ik deze ook moeten verwachtten (week of 6-8 denk ik) en heb wel een paar vragen:

- Welke Atheros kaart zit er in? In de INF file zag ik AR5008 maar dat is een ABGN kaart dacht ik dus dat leek mij niet dat die er echt in zit.
- Welke Realtek soundcard zit er in?

Volgens de Tele2 site is het de 3-cell uitvoering maar ik hoop stiekem op een 6-cell :) Zie de aanbieding hier http://www.tele2.nl/shop/.../Specificaties-laptop.htm

Was al aan het overwegen om een EEE 901 te kopen maar nadat ik hem voor mijn ouders had geconfigureerd vond ik de flash drive toch wat te beperkt kwa snelheid, ook na flink tweaken met nLite (docs + program files standaard op D:\, verschillende onzinnige Windows onderdelen eruit etc) Ben benieuwd hoe deze straks aanvoelt. Ook ben ik benieuwd of het zal lukken OS X hierop te draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260698

HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heb een lite-vista versie maar krijg de LAN én de WLAN niet aangeslingerd, hij installeert de wlan wel maar doet het vervolgens niet!!!!

Waar in godsnaam kan ik de juiste drivers vinden??? Ben geen nono maar hier kom ik echt niet uit.

Ik lees hierboven meerdere berichten dat het wel is gelukt maar een linkje naar de juiste drivers staat er helaas niet bij...

WIE HELPT????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
De Acer drivers werken alleen onder XP, maar bij mij deden ze het wel. Daarna deed Vista echter een update en kreeg ik een andere (oudere) versie. Ik weet niet wat jij anders hebt gedaan, maar ik heb geen problemen gehad om LAN en WLAN werkend te krijgen.

Voor de LAN kan je googlen naar Realtek RTL8201E drivers. WLAN is Atheros AR5007EG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Ik heb dan eindelijk de juiste driver voor de LAN gevonden:
http://www.realtek.com.tw...nTypeID=3&GetDown=false#1

Morgen ga ik de WLAN in orde proberen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik heb compiz nu draaien onder Linpus en ik gebruik de desktopswitch. Hoe kan ik zorgen dat hij mijn eigen wallpaper onthoudt na een reboot?

Tevens wil ik bij het booten Fusion-icon starten. Waar voeg ik dit toe? Ik heb te weinig rechten volgens mij. Ik heb me gek gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sketchy
  • Laatst online: 30-06-2023
bokkow schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:03:
Ik ben atm XP aan het proberen (bij gebrek aan een goede vista install) maar krijg continu de foutmelding windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand ontbreekt of beschadigd is: Windows hoofdmap> \system32\hal.dll .

Ik heb geen flauw idee hoe ik dat ga oplossen en ik heb het al met twee verschillende installs van XP geprobeerd. Ligt het aan de manier waarop ik de bootable usb stick maak ofzo? Ik doe het precies zoals hier exact die stappen, maak wel gebruik van windows vista 32 bit bij het maken.
Ik krijg precies dezelfde error code. Ik heb het sd kaartje op dezelfde manier gemaakt als beschreven in de url, het gekke is dat het zo wel werkte op mijn asus eee maar op de aspire one krijg ik het niet werkend. Als ik na de txt based de gui wil starten krijg ik de melding:

Windows could not start because of a computer disk hardware configuration problem.
Could not read from the selected boot disk.
Check boot path and disk hardware.

Als ik dan de interne schijf als primary boot selecteer krijg ik de "windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand ontbreekt of beschadigd is: Windows hoofdmap> \system32\hal.dll " melding.

Ik kan dus wel booten formatteren en bestanden laden maar verder kom ik niet, ik gebruik trouwens een usb cardreader +2 gig sd kaartje.

Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twister336 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 23:55:
Ik heb dan eindelijk de juiste driver voor de LAN gevonden:
http://www.realtek.com.tw...nTypeID=3&GetDown=false#1

Morgen ga ik de WLAN in orde proberen te krijgen.
Vraagje, wat moet ik met de bestanden doen die ik download als ik de link volg??? Krijg 6 bestanden maar waar moet ik die laten zodat mijn LAN gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ga naar de 'device manager' en zoek je netwerk adapter. Rechter muis en kies voor update. Je moet vervolgens kiezen dat je zelf wilt kiezen welke driver je wilt installeren en verwijs je naar de map waar jij je bestanden hebt staan. Als het goed is moet daarna alles vanzelf gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kiddyl schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 10:09:
Ga naar de 'device manager' en zoek je netwerk adapter. Rechter muis en kies voor update. Je moet vervolgens kiezen dat je zelf wilt kiezen welke driver je wilt installeren en verwijs je naar de map waar jij je bestanden hebt staan. Als het goed is moet daarna alles vanzelf gaan.
NICE!!!!!

Nu werk m'n WLAN ook gewoon, Kiddyl, THANX!!!
Kan ik eindelijk optimaal van m'n acer one gebruik gaan maken.
Vista Lite draait trouwens super goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
@ billspaarbank: bij de desktop switch onthoud ie vanzelf mijn wallpaper? kheb nix daarvoor hoefen doen.
Ik ben nu opzoek naar de mappen met de programma's om snelkoppelingen te maken.
En ik krijg de theme's niet geinstaleerd.kan nix naar /usr/share/theme kopieren!?!?!?!?!

En waar kan ik vlc downloaden die ik in xfce kan draaien? er zijn 8 llinux versies ofzo. :?

[ Voor 14% gewijzigd door kneusteun op 06-09-2008 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
kneusteun schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 10:32:
@ billspaarbank: bij de desktop switch onthoud ie vanzelf mijn wallpaper? kheb nix daarvoor hoefen doen.
Ik ben nu opzoek naar de mappen met de programma's om snelkoppelingen te maken.
En ik krijg de theme's niet geinstaleerd.kan nix naar /usr/share/theme kopieren!?!?!?!?!

En waar kan ik vlc downloaden die ik in xfce kan draaien? er zijn 8 llinux versies ofzo. :?
Heb je een wallpaper uit de backdrops map geselecteerd. Die onthoudt hij bij mij namelijk wel, maar eigen wallpapers onhoudt hij niet. Ik kan ook geen bestanden naar de backdropsfolder plaatsen.

Een snelkoppeling kun je maken door met rechts op je 'trash' icoon op je desktop te klikken en dan te kiezen voor desktop > create launcher.

Fusion-icon is inmiddels toegevoegd aan de startup via xfce4-autostart-editor. :) Ik had er overheen gelezen.

Iemand een idee hoe ik eigen wallpapers in de backdrops-map krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is volgens jullie de beste browser???
Ik ben erg te spreken over Opera en ga nu Chrome proberen...

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
eigen wallpapers onthoud hij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271611

Mijn acer is sinds gisteren opeens ontzettend traag geworden. Msn opstarten en mn mail openen duurt opeens 5 minuten. Ook gewoon surfen is opeens onmogelijk geworden. Het lampje van de SSD activiteit brand constant. Ik heb er nu dus XP op staan. Zijn er niet bepaalde trucjes dat je hem iets sneller kan maken? Ik heb alle onnodige programma's al uitgezet, andere browsers geprobeerd maar het valt helaas ook niet op te lossen.

iemand die wat ips voor mij heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Probeer eens tips uit dit gedeelte van het volgende forum

De SSD is onder Linux prima, maar onder XP traag. Maar je kan de gebruikservaring wel verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254377

Beste listers,
ik zou graag weten of er een mogelijkheid is om de Nokia N82 te gebruiken met mijn A 150 linux om te internetten.

Ik gebruik Joikuspot op mijn N82 met mijn laptop met XP en dat ging prima. Wanneer ik Joikuspot dit probeer met de A 150 lukt dat niet. Herkent veel netwerken maat mijn N82 niet.
Ik krijg gelukkig wel verbinding met mijn eigen WLAN.

Wat is de meest simpele methode om met de linux versie en mijn N82 te kunnen internetten. Ben niet bedreven in linux, helaas.

Groet,
Jan-Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
Voor wie nog met amsn aan het kloten is op zn linux One :

Download de nieuwste package van hun site > http://www.amsn-project.net/linux-downloads.php

Rechtsklik daarna op de file en vink de optie 'uitvoerbaar bestand' (of iets dergelijks) aan.

Open een terminal venster en typ "sh [bestandsnaam]" (waarbij je de bestandsnaam het beste ff kunt copy pasten) om de installer uit te voeren.

Dat deed het voor mij :)

[ Voor 12% gewijzigd door Charly op 06-09-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
waarom staat er dan weer 2 file's? kennen die linux lui het woord gebruiksvriendelijk niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-04 03:19
Wellicht zie ik iets heel doms over het hoofd, maar het lukt mij niet om accenten te typen. Ik heb op google gezocht en op de zoekmachine op GoT, maar ik vind niets. Het typen van het accentkarakter met daarna de letter waarop het accent moet geeft geen ander resultaat dan dat het karakter naast het accent wordt geplaatst, in plaats van het accent op het karakter. Als ik het toetsenbord op NL zet werkt het uiteraard wel, maar ik heb geen flauw idee waar de accenten zitten.

Edit: klein idee'tje: ik ga nu zoeken bij de instellingen van Xfce en zien of ik daar iets kan regelen. I'll keep you posted.

[ Voor 24% gewijzigd door DeTinuxNL op 06-09-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
kneusteun schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 18:01:
waarom staat er dan weer 2 file's? kennen die linux lui het woord gebruiksvriendelijk niet? :)
Voor de verschillende versies van de installer, tenminste... dat staat er bij :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
khad hem al gewoon via het add/delete geinstalleerd.
Maar voor de n00b is dit soort download keuze echt een hel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthony
kneusteun schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 10:32:

Neem effe dit draadje door:
http://www.aspireoneuser....?f=5&t=167&st=0&sk=t&sd=a

[ Voor 30% gewijzigd door Sthony op 06-09-2008 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
vlc had ik idd via een how to voor mekaar gekregen. (kvind wel steeds leuker worden dat geouwehoer met linux) strax ff googlen of winamp erop kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268779

Ik heb mijn one uitgebreid met een HDSD kaart en hij geeft keurig aan dat er in totaal 9 GB vrij ruimte is maar als ik een bestand van 900 MB naar "documenten" wil kopieren dan krijg ik de melding dat er niet genoeg ruimte is. ??????????????????
Wie oh wie ???? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Ik had gister een raar probleem met de standby functie van de A150-B. De Windows variant dus.
Na een paar minuten in standby-modus en daarna weer normaal terug naar Windows, leverde een foutmelding op dat de wireless adapter niet gevonden kon worden. Nieuwe drivers mochten niet baten. Iemand een helder idee?

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-06 09:52
_the_crow_ schreef op zondag 07 september 2008 @ 11:59:
Ik had gister een raar probleem met de standby functie van de A150-B. De Windows variant dus.
Na een paar minuten in standby-modus en daarna weer normaal terug naar Windows, leverde een foutmelding op dat de wireless adapter niet gevonden kon worden. Nieuwe drivers mochten niet baten. Iemand een helder idee?
Dit probleem heb ik ook als ik niet vanuit standby kom, het gebeurt een keer in de zoveel tijd. Het enige dat werkt is uitschakelen en opnieuw opstarten. Als je op google zoekt naar dit probleem zul je vinden dat er velen zijn met dit probleem, ik heb op de drivers geupdate via MS update, en heb het tot nu toe niet meer gehad, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een lite versie van Vista draaien, lekker snel trouwens. Als ik uit standby kom dan heb ik geen problemen met mijn Wlan driver... Met XP had ik dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik heb met Vista Home Basic ook geen prolemen met Wlan na sleep mode, waarschijnlijk idd een XP issue :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Bert2000 schreef op zondag 07 september 2008 @ 12:35:
Dit probleem heb ik ook als ik niet vanuit standby kom, het gebeurt een keer in de zoveel tijd. Het enige dat werkt is uitschakelen en opnieuw opstarten. Als je op google zoekt naar dit probleem zul je vinden dat er velen zijn met dit probleem, ik heb op de drivers geupdate via MS update, en heb het tot nu toe niet meer gehad, maar je weet maar nooit.
Ik heb gister de hele dag gezocht, maar ik kon geen concrete problemen en/of oplossingen vinden. Ook de nieuwste drivers mochten niet baten.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tip: gewoon een andere windows proberen. Ik heb er uiteindelijk ook 3 geprobeerd en bij de 3e was alles in orde en ben ik nu heeeel happy met mijn One!!!

Waar je de windows vandaan moet halen --> nieuwsgroepen

En dan gewoon op een uusbeetje zetten en knallen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
kneusteun schreef op zondag 07 september 2008 @ 11:04:
vlc had ik idd via een how to voor mekaar gekregen. (kvind wel steeds leuker worden dat geouwehoer met linux) strax ff googlen of winamp erop kan krijgen.
Post je bevindingen op dat vlak ff hier als je wil, ik heb ook al lopen kloten met verschillende players. Tot nu toe is amarok de enige fatsoenlijke die ik aan de praat gekregen heb, maar da's zon beeldvullend monster - ik zou liever gewoon winamp of een clone daarvan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nu in mijn storrage expansion een 1gig sd kaartje zitten en onder vista kun je dit als 'werkgeheugen' gebruiken. Werkt dit ook echt????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Nee niet als werkgeheugen maar voor readyboost, dat laadt bestanden van de harde schijf of ssd in zodat ze sneller te benaderen zijn dan normaal, dit scheelt iets maar in praktijk blijkt het toch tegen te vallen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06 09:16
Zou iemand zijn a150 - 120gb ffe op een weegschaal kunnen leggen (fully charged)?
Ik wil deze gaan halen, met name voor mijn vriendin om in de trein wat te kunnen tikken. Gewicht is absoluut van belang. Ze kan geen zware dingen meesjouwen. De waardes van de fabrikant vertrouw ik niet zo. Je weet nooit of het met of zonder batterij is. Bij de mediamarkt lag hij zonder batterij, dus krijg je geen reeel beeld van het eigenlijke gewicht.

tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Ik heb m volledig opgeladen :P op de weegschaal liggen en hij weegt 1200 gram ongeveer (niet te nauwkeurige weegschaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
sharkzor schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:59:
Zou iemand zijn a150 - 120gb ffe op een weegschaal kunnen leggen (fully charged)?
Ik wil deze gaan halen, met name voor mijn vriendin om in de trein wat te kunnen tikken. Gewicht is absoluut van belang. Ze kan geen zware dingen meesjouwen. De waardes van de fabrikant vertrouw ik niet zo. Je weet nooit of het met of zonder batterij is. Bij de mediamarkt lag hij zonder batterij, dus krijg je geen reeel beeld van het eigenlijke gewicht.

tnx!
Hoeveel was hij eigenlijk bij de Mediamarkt (plus welke)? En was die met sleeve of zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
399. weet niet of er een sleeve bij zat. hoort dat wel? waar kan je ze met sleeve krijgen dan?
FF1987 schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:38:
[...]

Hoeveel was hij eigenlijk bij de Mediamarkt (plus welke)? En was die met sleeve of zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
sharkzor schreef op zondag 07 september 2008 @ 18:15:
399. weet niet of er een sleeve bij zat. hoort dat wel? waar kan je ze met sleeve krijgen dan?

[...]
volgens mij hoort de sleeve er in heel nederland in ieder geval gewoon bij te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
sharkzor schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:59:

tnx!
Bij mij weegt hij 1050 gram ongeveer.

De officiele specs zijn:

- 995 g (2.19 lbs.) for SKUs with NAND flash module and 3-cell battery pack
- 1.26 kg (2.78 lbs.) for SKUs with hard disk drive and 6-cell battery pack

Een HDD versie met 3-cell zit dus tussen deze gewichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthony
De mijne weegt exact 1049 gram zonder sleeve
en 1101 gram met
kiddyl schreef op zondag 07 september 2008 @ 19:42:
[...]

Bij mij weegt hij 1050 gram ongeveer.

De officiele specs zijn:

- 995 g (2.19 lbs.) for SKUs with NAND flash module and 3-cell battery pack
- 1.26 kg (2.78 lbs.) for SKUs with hard disk drive and 6-cell battery pack

Een HDD versie met 3-cell zit dus tussen deze gewichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Charly schreef op zondag 07 september 2008 @ 14:45:
[...]

Post je bevindingen op dat vlak ff hier als je wil, ik heb ook al lopen kloten met verschillende players. Tot nu toe is amarok de enige fatsoenlijke die ik aan de praat gekregen heb, maar da's zon beeldvullend monster - ik zou liever gewoon winamp of een clone daarvan draaien.
Tot nu toe nog geen winamp. mijn voorlopige oplossing is winamp remote (spelen via vlc)
Tis niet de beste oplossing,maar het scheelt dan wel weer veel GB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Kheb winamp geinstaleerd gekregen met wine,alleen kan ik hem daarna niet openen :(
Is er helemaal niemand die winamp aan het spelen heeft op linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
kneusteun schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:05:
Kheb winamp geinstaleerd gekregen met wine,alleen kan ik hem daarna niet openen :(
Is er helemaal niemand die winamp aan het spelen heeft op linux?
Ik denk dat je beter een linux clone kan proberen zoals : beep, audacius of xmms...maar ook die heb ik nog niet aan de praat kunnen krijgen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157137

kiddyl schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:53:
[...]

Mijn ervaring met TinyVista was dat ik oa de Synaptics driver niet kon installeren. Daarom maar een eigen vLite image gemaakt waar ik nu mee draai.
Daar heb ik geen problemen mee gehad. Werkt hier perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Anoniem: 157137 schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:00:
[...]

Daar heb ik geen problemen mee gehad. Werkt hier perfect ;)
Wel gek. Ik had de laastse geprobeerd met SP1 en rev02 dacht ik en ik kreeg oa een beveiligings fout. Ook doet hij heel veel registry aanpassingen waarvan ik niet precies weet wat ze doen. Nu heb ik zelf alles aangepast en kan ik dat eventueel terugzetten als dat nodig blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Ik ben nu eigenlijk op zoek naar wat de mogelijheden zijn om in mijn AA1 een 3G usb modem te bouwen maar er valt maar weinig ver te vinden, ik ben vooral benieuwd naar welke USB modems er zijn en hoeveel ze kosten en of je een los data abbo af kunt sluiten bij een provider als t-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113201

weet iemand iets over de garantie?

ik ga binnenkort naar de Vs en daar kost die 370 dollar maar ik twijfel over de garantie mocht ik deze nodig gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
Beste mede-tweakers,

Vandaag de stap genomen om het geheugen te upgraden na het lezen van enkele uitgebreide handleiding, echter nu ik het geheugen het ge-upgrade en de laptop terug in elkaar heb gezet gebeurd het volgende;

De allereerste keer zette ik de computer aan, er kwam geen beeld en het power lampje bleef continu branden, toen heb ik hem uitgezet, sindsdien gaat het powerlampje 5 seconden branden en dan weer uit, verder gebeurd er niks... iemand enig idee wat dat kan zijn?
Ik heb een acer aspire one 110 geupgrade met 1gb dram 667mhz dane elec geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Heb je bijvoorbeeld al gecontroleerd of alle kabeltjes weer goed vast zitten? De symptomen voor een 'brick' zijn net iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
bokkow schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:41:
Ik ben nu eigenlijk op zoek naar wat de mogelijheden zijn om in mijn AA1 een 3G usb modem te bouwen maar er valt maar weinig ver te vinden, ik ben vooral benieuwd naar welke USB modems er zijn en hoeveel ze kosten en of je een los data abbo af kunt sluiten bij een provider als t-mobile?
Ik zit hier zelf ook naar te kijken en ben er al uit dat ik bij t-mobile het goedkoopst en beste uit ben :) (kijk op t-mobile site, abbo van 19,95). Ik zit ook nog te bedenken hoe ik hem in kan bouwen, in principe moet het wel in het lege mini-pcie (zonder connector) slot passen, en kan je de usb signalen op dit slot gebruiken om hem te verbinden.

Overigens, hoe zit het met de levensduur van de hardeschijf als ik hem vaak verplaats? ik loop regelmatig rond met m'n AA1 terwijl hij aan staat..

[ Voor 9% gewijzigd door Jazzle op 08-09-2008 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
kiddyl schreef op maandag 08 september 2008 @ 17:50:
Heb je bijvoorbeeld al gecontroleerd of alle kabeltjes weer goed vast zitten? De symptomen voor een 'brick' zijn net iets anders.
Ja ik heb alle kabels dubbel gecontroleerd, het lijkt wel of na de geheugenupgrade alleen het scherm het niet doet maar alle kabels daarvan zitten goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei

wim klei

kleuterschool doorlopen

Silvos schreef op maandag 08 september 2008 @ 17:28:
Beste mede-tweakers,

Vandaag de stap genomen om het geheugen te upgraden na het lezen van enkele uitgebreide handleiding, echter nu ik het geheugen het ge-upgrade en de laptop terug in elkaar heb gezet gebeurd het volgende;

De allereerste keer zette ik de computer aan, er kwam geen beeld en het power lampje bleef continu branden, toen heb ik hem uitgezet, sindsdien gaat het powerlampje 5 seconden branden en dan weer uit, verder gebeurd er niks... iemand enig idee wat dat kan zijn?
Ik heb een acer aspire one 110 geupgrade met 1gb dram 667mhz dane elec geheugen.
Verkeerde module het heeft een 533Mhz nodig pc4200 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dus omruilen of eruit halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
wim klei schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:50:
[...]

Verkeerde module het heeft een 533Mhz nodig pc4200 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dus omruilen of eruit halen
Geen onzin schrijven op een tech forum. Een PC5300 of PC6400 werkt prima. Zelfs mijn eigen Acer wordt standaard geleverd met een 512MB 667MHz geheugen latje.

Heb je al geprobeerd om zonder het nieuwe geheugen weer op te starten.

Het volgende gedeelte gaat over problemen:
http://www.aspireoneuser.com/forum/viewforum.php?f=24

En hier over geheugen upgrades:
http://www.aspireoneuser....m/viewtopic.php?f=4&t=617

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei

wim klei

kleuterschool doorlopen

kiddyl schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:10:
[...]

Geen onzin schrijven op een tech forum. Een PC5300 of PC6400 werkt prima. Zelfs mijn eigen Acer wordt standaard geleverd met een 512MB 667MHz geheugen latje.

Heb je al geprobeerd om zonder het nieuwe geheugen weer op te starten.

Het volgende gedeelte gaat over problemen:
http://www.aspireoneuser.com/forum/viewforum.php?f=24

En hier over geheugen upgrades:
http://www.aspireoneuser....m/viewtopic.php?f=4&t=617
nou knul vanaf nu ben jij de goeroe :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Jazzle schreef op maandag 08 september 2008 @ 18:36:
[...]

Ik zit hier zelf ook naar te kijken en ben er al uit dat ik bij t-mobile het goedkoopst en beste uit ben :) (kijk op t-mobile site, abbo van 19,95). Ik zit ook nog te bedenken hoe ik hem in kan bouwen, in principe moet het wel in het lege mini-pcie (zonder connector) slot passen, en kan je de usb signalen op dit slot gebruiken om hem te verbinden.

Overigens, hoe zit het met de levensduur van de hardeschijf als ik hem vaak verplaats? ik loop regelmatig rond met m'n AA1 terwijl hij aan staat..
En welk USB modem was je dan over aan het denken? Ik was van plan hem op dezelfde manier in te bouwen als deze bleutooth usb dongle.

Ik sleep m constant aan mee van college naar college ik heb zoiets van: zodra hij mankementen vertoond koop ik wel een nieuwe betere hdd (=groter :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-06 15:12

red bull

Keeps me awake !

Ik heb mijn aa1 nu 1 dag. Windows XP installeren was een eitje met een ide--> usb converter en een standaard dvd lezer. Ik ben op zoek geweest naar een oplossing voor de luidruchtige fan, http://www.computentsystems.de/aceraspireonefancontrol/ hier kun je een util downloaden, waarmee je de fan bij bepaalde temperaturen aan te laten gaan. Scheelt heel veel geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
Voor de liefhebbers, neverball is een vrij vermakelijke (open source) game die prima draait op de one.
Je kunt hem met de packagemanager makkelijk binnenhalen... Wikipedia: Neverball

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Jazzle schreef op zondag 07 september 2008 @ 18:39:
[...]

volgens mij hoort de sleeve er in heel nederland in ieder geval gewoon bij te zitten.
sleeve zat er idd bij. maar ik vind het geen al te beste. nu maar ook die andere besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
sharkzor schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:32:
[...]

sleeve zat er idd bij. maar ik vind het geen al te beste. nu maar ook die andere besteld.
Waar heb je die besteld? De mijne kwam namelijk zonder sleeve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
ik ervaar dat windows update wel heeeeel erg traag gaat. duurt echt heel lang voordat ik een overzicht van de updates krijg. Ook via automatische updates doet hij er een eeuwigheid over of installeerd hij ze gewoon maar niet. vaag?? wifi is dan gewoon dood ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
BillSpaarbank schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 11:16:
[...]

Waar heb je die besteld? De mijne kwam namelijk zonder sleeve.
bij de mediamarkt gehaald. zat gewoon in de doos. plaatje op de zijkant suggereert ook dat er meerdere kleuren zijn btw. maar die zijn nog helemaal niet in nl(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
bokkow schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 00:07:
[...]

En welk USB modem was je dan over aan het denken? Ik was van plan hem op dezelfde manier in te bouwen als deze bleutooth usb dongle.

Ik sleep m constant aan mee van college naar college ik heb zoiets van: zodra hij mankementen vertoond koop ik wel een nieuwe betere hdd (=groter :P).
Die je bij t-mobile kunt krijgen bij een abbonement, weet alleen niet hoe groot die is.
Ik wou het inderdaad ook doen zoals bij die link die jij geeft, alleen dan aan de achterkant zodat hij in het vakje past zodat je sim kan wisselen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252346

dit project is klaar
Onder de moederbord heb ik een 4 usb poort reader geplaatst.

1) bluetooth dongel voor mijn Nokia E71
2) bluetooth stick(nano) voor draadloze muis logitech
3) usbdrive stick 8gb
4) is nog leeg misschien voor usb GPS
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/09/1220975124-10.jpg
Op de foto bovenin zie je mijn 16gb compactflash kaart Transcend 300x udma,voor meer info ga naar pagina's 12 of 13.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 252346 op 17-09-2008 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Vandaag een reepje geheugen van 1GB PC6400 binnen gekregen en in ongeveer 15 minuten geïnstalleerd. De AAOne is mooier beter in elkaar gezet dan de Asus EeePC 7xx en 900. Misschien dat de batterij nu nog iets langer mee gaat omdat minder vaak de swap file aangesproken moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kiddyl schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:26:
Vandaag een reepje geheugen van 1GB PC6400 binnen gekregen en in ongeveer 15 minuten geïnstalleerd. De AAOne is mooier beter in elkaar gezet dan de Asus EeePC 7xx en 900. Misschien dat de batterij nu nog iets langer mee gaat omdat minder vaak de swap file aangesproken moet worden.
hoi kiddyl,

ja ik vind de AA1 ook veel mooier dan Asus eeepc hoewel ik die ook heb,maar de AA1 is het scherm veel mooier en veel leuker en makelijker om te modd..
Ben van plan om misschien nog een te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik heb de Asus EeePC gehad en die was ook leuk, maar wel een fragiel ding. De 901 en 1000x varianten zijn niet mooi vanwege de glossy behuizing en groot scharnier. Als ik dan een andere moet kiezen dan de MSI Wind. Nu ga ik nadenken over een touchscreen, want die mis ik eigenlijk wel.

In de ruimte achter het deurtje komt waarschijnlijk nog een USB BT module, maar die kan ook ergens anders geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Anoniem: 252346 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:24:
deze project is klaar
ingebouw 4 usb hub reader.
1 bluetooth dongel voor mijn Nokia E71
2 bluetooth stick voor draadloze muis logitech
3 usbdrive stick 8gb
4 is nog leeg misschien voor usb GPS
[afbeelding]
En voor 16gb compactflash kaart Transcend 300x udma, kan je terug gaan naar pagina 12 of 13 daar staat mijn vorige project.
Zou je wat meer foto's kunnen posten? :)
ziet er goed uit, knap dat het past, zal bij de a150 versie misschien minder ruimte zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:27
waarom 2x bt?

[ Voor 8% gewijzigd door lowfi op 09-09-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Jazzle schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 17:42:
[...]

Die je bij t-mobile kunt krijgen bij een abbonement, weet alleen niet hoe groot die is.
Ik wou het inderdaad ook doen zoals bij die link die jij geeft, alleen dan aan de achterkant zodat hij in het vakje past zodat je sim kan wisselen e.d.
Even een direct link
Dat moet te doen zijn en 20 euro per is niet veel maar ze houden je mooi voor de gek, er staat bij 7,2Mbps maar als je door klikt zie je dat 20 euro geldt voor 1Mbps en dat je pas bij 75euro 3,6Mbps hebt. En nergens wordt er iets gezegd omtrent datalimieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazzle schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:58:
[...]

Zou je wat meer foto's kunnen posten? :)
ziet er goed uit, knap dat het past, zal bij de a150 versie misschien minder ruimte zijn?
Hoi Jazzle,
Ik heb net mijn AA1 dichtgemaakt, als ik mijn GPS usb binnen krijgt dan zal ik meer foto's en uitleg geven.Eigenlijk is het simpel wat je moet weten is zoeken naar 5 volt dus + en - plus data +/- dat zijn 4 draden naar de usb hub verbinden
De data kabel +/- zit onder de wi-fi modul. en spanning haal je af van je moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Hele mooie mods op de AA1. Ik heb nu nog een USB hub, Bluetooth en Touchscreen op mijn lijstje staan.

Wel een batterij gevonden voor de AA1: hier. Ze hebben ook nog een 4400mAh batterij. Mijn batterij heeft 2200mAh en er zijn er ook een aantal geleverd met een 2400mAh batterij. Dat zou voor mij een verdubbeling of verdriedubbeling zijn van de capaciteit. De Acer 6-cell schijnt 5200mAh te hebben, maar die kost 80 euro. Voorlopig eBay in de gaten houden.

Ik ben net mijn eerste probleem tegengekomen onder Vista. Alles doet het goed, maar zonder oordopjes is de microfoon niet bruikbaar met de standaard Vista drivers. Het geluid van de luidsprekers wordt weer opgepikt zeg maar.
Nu heb ik heel veel drivers van Realtek geprobeerd, maar allemaal hetzelfde probleem. Het geluid doet het en ik krijg meer opties om in te stellen. Dit geld zowel voor de luidsprekers als voor de microfoon. Echter zelfs als de opname volume op 100 staat met +30dB boost moet ik schreeuwen om ook maar iets op te kunnen nemen en dan nog is het volume veel te zacht. Conclusie: niet bruikbaar. Met een externe mic werkt het met de Realtek drivers wel prima. Onder XP werkt dit allemaal wel goed en ik wil de "Acoustic Echo Cancellation" functie gebruiken. Ik heb drivers van Acer, Asus, MSI gebruikt en ook die van Realtek. Na 10+ pogingen heb ik het nu voorlopig even opgegeven. Iemand een tip specifiek voor de AA1? Op het internet gevonden tips heb ik allemaal al geprobeerd. Die komen meestal neer op het volgende: installeer nieuwe drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoi lowfi

waarom 2 x bt, 1 bt is voor mijn Nokia E71 of straks voor mijn GPS die en die andere zat bij mijn logitech muis de nano uitvoering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:27
je kan toch meerdere connecties maken naar 1 dongle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Anoniem: 252346 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 20:34:
[...]

hoi lowfi

waarom 2 x bt, 1 bt is voor mijn Nokia E71 of straks voor mijn GPS die en die andere zat bij mijn logitech muis de nano uitvoering
bluetooth 2.0 kan gewoon meerdere verbindingen tegelijk opzetten. volstrekt overbodig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sharkzor schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 20:41:
[...]

bluetooth 2.0 kan gewoon meerdere verbindingen tegelijk opzetten. volstrekt overbodig dus.
he do..anders had ik het wel gedaan, die een is een sitecom bluetooth en die andere is alleen voor de Logitech(nano), de sitecom ziet mijn logitech niet, dus zodoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lowfi schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 20:39:
je kan toch meerdere connecties maken naar 1 dongle?
hoi lowfi,

dat is waar bluetooth 2.0 zou alles moeten zien, alleen mijn sitecom bluetooth ziet mijn Logitech(nano) muis niet zodoende 2.
Als jij het voor elkaar kan krijgen laat me het dan weten.
maar dan wel het zelfde wat ik heb.
mijn hardware is een
LOGITECH (nano) Muis en een LOGITECH diNova Edge bluetooth keyboard
Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic