Heb hem ook binnen! de witte, is inderdaad 120GB, heb er al gelijk vista op gezet, draait als een zonnetje! Alleen de webcam krijg ik nog niet aan de praat, maar ik zie dat diverse hp laptops dezelfde webcam gebruiken dus ga die drivers eens proberen.
Als ik bij mijn draadloze connectie automatisch verbinden isntel onthoud hij dat niet. Bij de volgende keer opstarten is het vinkje weer weg en moet ik weer een paar keer gaan klikken voordat ik verbinding heb. Nadat ik automatisch verbinden aangevinkt heb (onder voorkeuren) klik ik gewoon op sluiten, doe ik iets fout?
Ook wil ik graag mijn one als download bakkie gebruiken, echter krijg ik niets geïnstalleert onder linpus. Nadat ik rechtsklik op het bureaublad geactiveert heb kan ik het programma software toevoegen/verwijderen opstarten (package manager in fedora) en daarmee heb ik wine en azurus geïnstalleert, echter kan ik het nergens terug vinden. Ze zouden in het desktop menu moeten komen, maar ik zie ze niet. Iemand tips? (voor een linux noob).
Ook wil ik graag mijn one als download bakkie gebruiken, echter krijg ik niets geïnstalleert onder linpus. Nadat ik rechtsklik op het bureaublad geactiveert heb kan ik het programma software toevoegen/verwijderen opstarten (package manager in fedora) en daarmee heb ik wine en azurus geïnstalleert, echter kan ik het nergens terug vinden. Ze zouden in het desktop menu moeten komen, maar ik zie ze niet. Iemand tips? (voor een linux noob).
[ Voor 41% gewijzigd door jdm8 op 30-08-2008 14:37 ]
windows er op pleurenjdm8 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:07:
Iemand tips? (voor een linux noob).
Later misshien
Hmz, ik heb vanmiddag XP geinstalleerd maar nu happert de het geluid als ik een mp3tje afspeel met WMP 11
Ook gebruik WMP tussen de 70-85% cpu gebruik. Realtek drivers, WMP en chipset drivers heb ik al opnieuw hersteld.
Ik kan hem trouwens ook niet in standby krijgen. Die knop is gewoon grijs
Hebben meer mensen hier last van met xp?
Ook gebruik WMP tussen de 70-85% cpu gebruik. Realtek drivers, WMP en chipset drivers heb ik al opnieuw hersteld.
Ik kan hem trouwens ook niet in standby krijgen. Die knop is gewoon grijs

Hebben meer mensen hier last van met xp?
[ Voor 13% gewijzigd door OcGuru op 30-08-2008 19:27 ]
Bl44t
Heb je de Chipset drivers wel geinstalleerd? En ook ACPI gestart in de bios?
Het is al opgelostBlackWhizz schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:47:
Heb je de Chipset drivers wel geinstalleerd? En ook ACPI gestart in de bios?
rofl, kijk is net in taakbeheer zie ik twee cpu grafiekjes staan. Windows denkt dat het een dualcore processor is

owja, de cpu heeft Hypertreading
[ Voor 19% gewijzigd door OcGuru op 30-08-2008 22:28 ]
Bl44t
Heeft iemand al wat onderdelen van de Adobe Creative Suite CS3 geprobeerd? Hoe draait bijv. Photoshop of Flash CS3?
[ Voor 42% gewijzigd door MsG op 31-08-2008 04:27 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Op de flash-versie kun je dat in ieder geval wel vergeten, ik heb er XP op staan maar het is veel te traag zelfs zonder speciale software (XP+virusscanner+Office).MsG schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 04:27:
Heeft iemand al wat onderdelen van de Adobe Creative Suite CS3 geprobeerd? Hoe draait bijv. Photoshop of Flash CS3?
Ik heb een aantal verschillende versies van Windows 2000 proberen te installeren, maar dit is niet gelukt; zodra de installatie het GUI-deel gaat opstarten loopt het vast. Erg jammer.
Ik twijfel nu. Linpus is te beperkt, XP te zwaar, 2000 werkt niet. Wat dan wel te installeren? Een andere Linux versie? Een sterk uitgeklede XP? Twijfels twijfels.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Draait XP echt zo brak? Ook als je flink met nlite aan de gang gaat? Ik heb namelijk ook nog een EEE 701 met 4gig SSD en daar draait xp gewoon als een zonnetje (wel 2gb ram en zonder swapfile ).gambieter schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 17:16:
[...]
Op de flash-versie kun je dat in ieder geval wel vergeten, ik heb er XP op staan maar het is veel te traag zelfs zonder speciale software (XP+virusscanner+Office).
Ik heb een aantal verschillende versies van Windows 2000 proberen te installeren, maar dit is niet gelukt; zodra de installatie het GUI-deel gaat opstarten loopt het vast. Erg jammer.
Ik twijfel nu. Linpus is te beperkt, XP te zwaar, 2000 werkt niet. Wat dan wel te installeren? Een andere Linux versie? Een sterk uitgeklede XP? Twijfels twijfels.
wat voor snelheid haal je dan als je hdtune draait oid?
Bl44t
Ja, het is erg traag, veel lag. De SSD is retetraag...OcGuru schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 17:22:
[...]
Draait XP echt zo brak? Ook als je flink met nlite aan de gang gaat? Ik heb namelijk ook nog een EEE 701 met 4gig SSD en daar draait xp gewoon als een zonnetje (wel 2gb ram en zonder swapfile ).
Niet lachen/huilen:wat voor snelheid haal je dan als je hdtune draait oid?
HD Tune: P-SSD1800 Benchmark
Transfer Rate Minimum : 0.8 MB/sec
Transfer Rate Maximum : 35.8 MB/sec
Transfer Rate Average : 28.0 MB/sec
Access Time : 0.7 ms
Burst Rate : 25.6 MB/sec
CPU Usage : 6.7%
Hoe is de vergelijking met de EEE PC?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Anoniem: 252346
Bij mijn draait windows XP Sp3 alles snel, ik kopieer er mee surf,GPS Sygic ,branden dvd etc..
Ik draai al mijn OS op een snelle compactflash 16gb Transcend 300x udma
Heb mijn AA1 gemod intern.
Heb mijn AA1 gemod intern.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 252346 op 31-08-2008 18:18 ]
De traagheid komt inderdaad door de SSD. Ik had niet verwacht dat het zo erg zou zijn, als ik het had geweten had ik die 30 pond extra uitgegeven voor de harddisk versie.Anoniem: 252346 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 18:10:
Bij mijn draait windows XP Sp3 alles snel, ik kopieer er mee surf,branden dvd etc..
Heb mijn AA! gemod intern.
Dat is wel heel erg
, op mijn hdd aspire one staat nu vista, loopt heerlijk, en ga straks xp proberen en verwacht dat dat nog beter draait eigenlijk.
Edit: overigens, weet iemand hoe snel (de witte) vergeeld? hij ligt af en toe wel in de zon, maar wil niet dat hij dan geel wordt

Edit: overigens, weet iemand hoe snel (de witte) vergeeld? hij ligt af en toe wel in de zon, maar wil niet dat hij dan geel wordt

[ Voor 30% gewijzigd door Jazzle op 31-08-2008 19:27 ]
Met mijn EEE 701 zit ik ook op die snelheden. Dus echt heel langzaam is dat niet voor een onboard SSD.gambieter schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 17:45:
[...]
[...]
Niet lachen/huilen:
HD Tune: P-SSD1800 Benchmark
Transfer Rate Minimum : 0.8 MB/sec
Transfer Rate Maximum : 35.8 MB/sec
Transfer Rate Average : 28.0 MB/sec
Access Time : 0.7 ms
Burst Rate : 25.6 MB/sec
CPU Usage : 6.7%
Hoe is de vergelijking met de EEE PC?
Ben blij dat ik de one A150 met hdd heb genomen. Die zit gewoon aan de 65mb/s average.
Heb nog een foto geschoten van een eee 701 naast de aspire one.

Ik vind de aspire er toch wel wat volwassener uit zien oid
[ Voor 14% gewijzigd door OcGuru op 31-08-2008 20:43 ]
Bl44t
En dat vind ik dan weer van de Asus EEE 901. Heb momenteel een 701 en ik twijfel als opvolger tussen de 901 en Acer One. Denk dat het toch de EEE 901 gaat worden omdat ie wat zakelijker oogt. Heb ook niet al te beste ervaringen met Acers die bij de scharnierpunten gaan scheuren, hoe zuinig je er ook op bent.OcGuru schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 20:39:
Ik vind de aspire er toch wel wat volwassener uit zien oid
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Tsja, ik ben over het algemeen ook niet zo'n fan van acer, maar ik denk eigenlijk dat deze one niet zo makkelijk kan worden vergeleken met een andere acer laptop. Het hele ding is sowieso kleiner, en het materiaal minstens net zo dik en de scharnieren zijn anders als bij andere acer laptops, dat die scharnieren ooit gaan scheuren kan ik me niet voorstellen.Exirion schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 20:47:
[...]
En dat vind ik dan weer van de Asus EEE 901. Heb momenteel een 701 en ik twijfel als opvolger tussen de 901 en Acer One. Denk dat het toch de EEE 901 gaat worden omdat ie wat zakelijker oogt. Heb ook niet al te beste ervaringen met Acers die bij de scharnierpunten gaan scheuren, hoe zuinig je er ook op bent.
Ik zit op dit moment zwaar te twijfelen of ik een One ga halen.
Het lijkt me heerlijk om op school/buiten of op vakantie lekker een beetje te kunnen internetten en muziek luisteren op je eigen laptop. Maar waar ik tegenaan hik is de accu, hoelang kan je hierop werken?
Weet iemand toevallig een site waar alle netbooks staan inc werktijd? (EEE PC 1000h, Wind, One)
En dan het liefst met 3 en 6 cell.
Edit: Ojah, de 901 is geen optie, aangezien ik 20gb schijfruimte te weinig vind.
Het lijkt me heerlijk om op school/buiten of op vakantie lekker een beetje te kunnen internetten en muziek luisteren op je eigen laptop. Maar waar ik tegenaan hik is de accu, hoelang kan je hierop werken?
Weet iemand toevallig een site waar alle netbooks staan inc werktijd? (EEE PC 1000h, Wind, One)
Edit: Ojah, de 901 is geen optie, aangezien ik 20gb schijfruimte te weinig vind.
[ Voor 15% gewijzigd door Vinze op 01-09-2008 00:43 ]
De accu is niet geweldig, met wifi aan en power management op minimaal doet hij het met geluk 2 uur en 10 minuten. Ik haal de 6-cell zodra die uit is, die zou 5 uur moeten halen.Viasco schreef op maandag 01 september 2008 @ 00:41:
Is het ook mogelijk om te internetten via de kabel, of enkel via wifi?
En netwerk interface is een netwerk interface, draadloos of niettom.keim schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:22:

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Er zit een ethernetpoort op, dus internetten via een kabel moet gewoon lukken.tom.keim schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:22:
Zonet een AA1 150 linux versie binnen gekregen en meteen maar begonnen met XP te intalleren. Is een legale natuurlijk via de uni. Linplus even geprobeerd, maar veel te beperkt voor mij. Kreeg hem trouwens geleverd voor 249 incl verzendkosten
waarkiddyl schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:19:
Zonet een AA1 150 linux versie binnen gekregen en meteen maar begonnen met XP te intalleren. Is een legale natuurlijk via de uni. Linplus even geprobeerd, maar veel te beperkt voor mij. Kreeg hem trouwens geleverd voor 249 incl verzendkosten

2 dagen geleden gekocht voor 349

Ik ben voornemens een Acer One aan te schaffen om deze tijdens vakanties in het buitenland te gebruiken.
Resten mij, na het doorlezen van de voorgaande berichten, nog twee vragen en wel of de lader van de One geschikt is voor 110 Volt en of bij de Acer een beschermhoes wordt geleverd, dit laatste is mij i.v.m. tegenstrijdige berichten, niet duidelijk.
Resten mij, na het doorlezen van de voorgaande berichten, nog twee vragen en wel of de lader van de One geschikt is voor 110 Volt en of bij de Acer een beschermhoes wordt geleverd, dit laatste is mij i.v.m. tegenstrijdige berichten, niet duidelijk.
Op mijn lader staat geschikt van 100v-240v. Bij mijn A150 zat een leren/nepleren hoesje.
De adapter is geschikt voor 100V-240V en bij mij zit er een slip case bij. Je schuift de AAOne er van de zijkant in.
Mijn a110 zegt het zelfde moet ook wel want is precies zelfde lader als de a150.Romeo Toelis schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:43:
Ik ben voornemens een Acer One aan te schaffen om deze tijdens vakanties in het buitenland te gebruiken.
PS. zat eerst geen hoesje bij ben terug gegaan naar BCC en die vondt hoesje in een andere doos die heb ik nu dus.
Jammer genoeg nog geen echt mooie 9" of 10"tas kunnen vinden weet iemand iets moois?
Anoniem: 272420
Ik heb een tas van tech air www.techair.co.uk . Deze is eigenlijk voor de Eee pc geloof ik en er staat op dat ie geschikt is voo 7 of 8 inch, maar de acer past er perfect in en is beschermt door de luch die in de interne compartimenten zit. Verder is het gewoon ook een mooi tasje om te zien;) Komt bij de Vobis winkel vandaan en kost daar €30,00.
Bij mijn A110 (via Bol.com) zat geen hoes of sleeve o.i.d.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Besteld op 3 augustus op modern.nl toen hij voor een korte tijd voor 249 op de website stond. Helaas vanwege een bezorg afspraak voor vandaag lang moeten wachten, maar ze hebben de prijs verhoging gelukkig voor mij niet aangepast. Hij stond op de website toen op 'leverbaar op 1-9-2008' oid.
Ik gooi XP er af en probeer Vista. XP draait nu prima, maar lees goede verhalen over de snelheid vn Vista en belangrijker: een langere werktijd van 20-30 minuten onder Vista. Met een 2200mAh accu is dat hard nodig en later koop ik via eBay wel een grotere accu zoals nu voor de EeePC beschikbaar is.
Zou je met ons willen delen waar je de laptop voor deze prijs hebt kunnen krijgen?kiddyl schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:19:
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
the one gaat 2-2.5 uur mee. Wind met 3 cell gaat ongeveer net zo lang mee. Alleen de 901 gaat langer mee vanwege de grotere accu. Misshcien een optie om een extra, grotere, accu te kopen?Viasco schreef op maandag 01 september 2008 @ 00:41:
[ Voor 61% gewijzigd door jdm8 op 01-09-2008 16:03 ]
Is dat echt zo, dat met Vista de accu langer mee gaat? Is er iemand die dat kan bevestigen?kiddyl schreef op maandag 01 september 2008 @ 12:39:
[...]
Ik gooi XP er af en probeer Vista. XP draait nu prima, maar lees goede verhalen over de snelheid vn Vista en belangrijker: een langere werktijd van 20-30 minuten onder Vista. Met een 2200mAh accu is dat hard nodig en later koop ik via eBay wel een grotere accu zoals nu voor de EeePC beschikbaar is.
En hoe kom je dan aan de drivers?
[ Voor 3% gewijzigd door chrisr5gt op 01-09-2008 19:28 . Reden: niet volledige vraag ]
Ik heb zelf geen langere accuduur onder Vista kunnen constateren in vergelijking met XP. Dus ik ben ook zeer benieuwd hoe diegene dat gehaald heeft. En of het om een significant verschil gaat. Vijf minuten vallen binnen de foutmarge.
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Dan doe ik het er ook niet voor. XP heb ik optisch hetzelfde door het Inspirat 2 Ultimate.
1 XP en 2 Vista installaties verder kan ik op dit moment melden dat Vista net als gemeld wordt voor de MSI wind iets meer runtime lijkt te hebben. Met name op 'lijkt'. Ik heb er nog niet echt mee gewerkt, maar dat is dan in idle toestand vanaf 100% accu.
Hier is een artikel over de MSI wind e Vista vs XP: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4505
Ik heb nu maar 1GB, maar met vLite veel dingen weggehaald en vertragende programma's zoals het indexeren uitgeschakeld. Het loopt allemaal soepel. De fan blijft in zowel XP als Vista helaas altijd aan, maar daar heeft iemand ook een tool voor geschreven: http://www.aspireoneuser....=44&t=1888&st=0&sk=t&sd=a
Er is ook een tool geschreven met onderbouwde resultaten die nog meer kan besparen door oa Aero uit te schakelen: http://www.codeplex.com/vistabattery. Deze probeer ik later nog wel eens. De resultaten zijn voorlopig positief. Al heb ik eigenlijk liever een 6-cell batterij.
Drivers voor de Acer zijn te vinden op de volgende locaties:
Chipset + VGA = Intel website (1 install)
Geluid = Realtek HD driver (zie frontpage voor snelle links)
Lan = Realtek RTL8102E (google)
Wifi = Acer website
Touchpad = laptopvideo2go forum (website synaptics ook mogelijk, maar wel ouder)
Camera doet het zonder drivers en de knoppen voor de backlight doen het ook zonder problemen. Je kan eventueel nog de tool van Acer installeren als je ook op je scherm wilt zien wat er gebeurt.
Hier is een artikel over de MSI wind e Vista vs XP: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4505
Ik heb nu maar 1GB, maar met vLite veel dingen weggehaald en vertragende programma's zoals het indexeren uitgeschakeld. Het loopt allemaal soepel. De fan blijft in zowel XP als Vista helaas altijd aan, maar daar heeft iemand ook een tool voor geschreven: http://www.aspireoneuser....=44&t=1888&st=0&sk=t&sd=a
Er is ook een tool geschreven met onderbouwde resultaten die nog meer kan besparen door oa Aero uit te schakelen: http://www.codeplex.com/vistabattery. Deze probeer ik later nog wel eens. De resultaten zijn voorlopig positief. Al heb ik eigenlijk liever een 6-cell batterij.
Wifi = Acer website
Touchpad = laptopvideo2go forum (website synaptics ook mogelijk, maar wel ouder)
Camera doet het zonder drivers en de knoppen voor de backlight doen het ook zonder problemen. Je kan eventueel nog de tool van Acer installeren als je ook op je scherm wilt zien wat er gebeurt.
Hier op aspireoneuser.com staat ook een lijst met alle up-to-date drivers incl link.
Misschien een beetje een n00b vraag, maar hoe kan ik de brightness van het scherm aanpassen?
Misschien een beetje een n00b vraag, maar hoe kan ik de brightness van het scherm aanpassen?

Bl44t
Fn-pijltje links en Fn-pijltje rechtsOcGuru schreef op maandag 01 september 2008 @ 21:43:
Misschien een beetje een n00b vraag, maar hoe kan ik de brightness van het scherm aanpassen?![]()
Dat zijn de nieuwste drivers op de ftp van Acer, maar als je zelf zoekt kan je veel nieuwere drivers vinden. Uiteindelijk heb ik van dat lijstje alleen de Wifi gebruikt en die later meteen door de windows update laten updaten.OcGuru schreef op maandag 01 september 2008 @ 21:43:
Hier op aspireoneuser.com staat ook een lijst met alle up-to-date drivers incl link.
de 110 is ook te koop bij Scheer & Foppen, 299 met sleeve.
Oost west, 127.0.0.1 best!
Hoe zit het nou met de 6 cell versie? Iemand enig idee wanneer het in NL leverbaar is?
Als je bijvoorbeeld naar Friesland computers gaat dan zie je dat je bij hun voor 81 euro een 6-cell kan kopen. Maar helaas zie je de versie met 6-cell standaard nog niet in de webshops. In de VS begint hij wel leverbaar te worden.
Heeft iemand toevallig ervaring met de desktop switch uit onderstaande link?
http://www.aspireoneuser....viewtopic.php?f=39&t=1612
Dit heeft mijn voorkeur boven XP of Ubuntu op de One. Vanavond maar eens proberen.
Dit heeft mijn voorkeur boven XP of Ubuntu op de One. Vanavond maar eens proberen.
Anoniem: 113201
weet iemand toevallig hoe het zit met de garantie wanneer ik hem bijvoorbeeld in de vs zou kopen (waar ik een tijdje ga studeren) en hier kapot gaat?
eerder in deze forum stond er iets van dat je alleen garantie hebt wanneer je kunt aantonen dat je in het land waar je zit op dat moment zit op vakantie bent, en het land waar je de AA1 hebt gekocht woonachtend bent.
Op de site van Acer staat er ook niet echt een eenduidig antwoord.
Iemand misschien ervaring en/of kennis hierover
eerder in deze forum stond er iets van dat je alleen garantie hebt wanneer je kunt aantonen dat je in het land waar je zit op dat moment zit op vakantie bent, en het land waar je de AA1 hebt gekocht woonachtend bent.
Op de site van Acer staat er ook niet echt een eenduidig antwoord.
Iemand misschien ervaring en/of kennis hierover
Yep, ik gebruik deze desktop switch, bevalt erg goed. De standaard acer desktop gebruik ik eigenlijk niet meer, omdat je met de xfce desktop veel meer mogelijkheden hebt. Via een guide van datzelfde forum heb ik ook de video drivers geupdate, zodat het mogelijk is compiz te draaien en video's goed te kunnen afspelen. Het ziet er allemaal leuker uit dan de standaard aspire desktop en het werkt voor de meeste mensen ook wat vertrouwder.BillSpaarbank schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:51:
Heeft iemand toevallig ervaring met de desktop switch uit onderstaande link?

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
Ik wou eigenlijk ook de 6-cell, maar zoals altijd staat europa weer als laatste op het lijstje, eigenlijk vrees ik dat hij pas net voor december komt samen met de nieuwe kleurtjes (bruin, roze en zwart). Ik heb daarom maar gewoon de 3-cell gekocht, en koop de 6 cell er los bij, je betaalt wat meer dan, maar ach, je hebt wel 2 accu's.Omniferious schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:11:
Hoe zit het nou met de 6 cell versie? Iemand enig idee wanneer het in NL leverbaar is?
Edit: net even nagevraagd, de losse 6-cell accu's zijn over een week of 2 op voorraad bij nederlandse webshops. nog even geduld hebben dus
[ Voor 11% gewijzigd door Jazzle op 02-09-2008 15:26 ]
Daar gaat het mij inderdaad ook een beetje om. Bedankt voor de screenshotFamoso schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:31:
[...]
Yep, ik gebruik deze desktop switch, bevalt erg goed. De standaard acer desktop gebruik ik eigenlijk niet meer, omdat je met de xfce desktop veel meer mogelijkheden hebt. Via een guide van datzelfde forum heb ik ook de video drivers geupdate, zodat het mogelijk is compiz te draaien en video's goed te kunnen afspelen. Het ziet er allemaal leuker uit dan de standaard aspire desktop en het werkt voor de meeste mensen ook wat vertrouwder.
[afbeelding]
Hey, kan jij mij richten naar die guide voor het update van die video drivers. die desktop ziet er te fet uit(wallpaper link zou ook cool zijn?)Famoso schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:31:
[...]
Yep, ik gebruik deze desktop switch, bevalt erg goed. De standaard acer desktop gebruik ik eigenlijk niet meer, omdat je met de xfce desktop veel meer mogelijkheden hebt. Via een guide van datzelfde forum heb ik ook de video drivers geupdate, zodat het mogelijk is compiz te draaien en video's goed te kunnen afspelen. Het ziet er allemaal leuker uit dan de standaard aspire desktop en het werkt voor de meeste mensen ook wat vertrouwder.
[afbeelding]
Guide voor het gebruiken van de desktopswitch is zoals gezegd hier te vinden. Compiz effects kun je simpelweg activeren door fusion-icon te installeren via de package manager en automatisch te laten opstarten via xfce4-autostart-editor. Het updaten en aanpassen van je video drivers zodat je binnen compiz ook "normaal" video kunt afspelen kun je doen met behulp van deze guide. Desktop widgets zijn gDesklets, ook te installeren via de package manager.
Tenslotte, de wallpaper vind je hier
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
Gebruik ook al enkele weken deze desktop switch zonder problemen. Alleen het 'home-icoon' heb ik linksonder niet staan op de xfce desktop. (home toets doet ook niks) Hoe heb je die daar gekregen @Lordsauron?
Die chipset+vga, kan je de link geven? op de acer website zijn de vga driver en de chipset driver apart en op de Intel site zijn er helemaal geen downloads voor de 945gse ? (wel voor de vga)kiddyl schreef op maandag 01 september 2008 @ 20:58:
Wifi = Acer website
En waarom gebruik je niet de acer driver voor ethernet? lijkt me niet heel verschillend. De wifi zou ik begrijpen, maar die op de acer site is al de nieuwste
[ Voor 11% gewijzigd door Jazzle op 02-09-2008 16:53 ]
De llinux noodprobeert ook de desktop switch aan de praat te krijgen. 
Als ik de boel na unoacken wil installeren door "sudo rpm -i desktop-switch-0.3-1.i386.rpm" in de termijal wil typen krijg ik dit. "Desktop-switch-0.3-1.i386.rpm: not an rpm package (or package manifest): Is a directory"
Het is vast heel dom, maar wat moet ik doen?
Als ik de boel na unoacken wil installeren door "sudo rpm -i desktop-switch-0.3-1.i386.rpm" in de termijal wil typen krijg ik dit. "Desktop-switch-0.3-1.i386.rpm: not an rpm package (or package manifest): Is a directory"
Het is vast heel dom, maar wat moet ik doen?

Dit is de link naar de Intel website. Ik vond het ook raar dat de chipset en VGA in 1 driver zit, maar alles werkt en de Vista Performance Index is zoals het hoort.Jazzle schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:52:
[...]
Die chipset+vga, kan je de link geven? op de acer website zijn de vga driver en de chipset driver apart en op de Intel site zijn er helemaal geen downloads voor de 945gse ? (wel voor de vga)
En waarom gebruik je niet de acer driver voor ethernet? lijkt me niet heel verschillend. De wifi zou ik begrijpen, maar die op de acer site is al de nieuwste
Als ik een nieuw systeem installeer maak ik er altijd de gewoonte van om de nieuwste versies te vinden. Alleen heb ik nu voor bijvoorbeeld het geluid de standaard windows driver omdat de nieuwere meer geheugen gebruikt.
Ik heb trouwens ook een review geschreven van mijn ervaringen tot nu toe met de Acer Aspire One 150 L.
[ Voor 9% gewijzigd door kiddyl op 02-09-2008 17:04 ]
Het lijkt erop dat dat alleen de vga drivers zijn? kan ook de chipset drivers nergens vinden behalve op de acer site.kiddyl schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:03:
[...]
Dit is de link naar de Intel website. Ik vond het ook raar dat de chipset en VGA in 1 driver zit, maar alles werkt en de Vista Performance Index is zoals het hoort.
Als ik een nieuw systeem installeer maak ik er altijd de gewoonte van om de nieuwste versies te vinden. Alleen heb ik nu voor bijvoorbeeld het geluid de standaard windows driver omdat de nieuwere meer geheugen gebruikt.
Ik heb trouwens ook een review geschreven van mijn ervaringen tot nu toe met de Acer Aspire One 150 L.
Koning! thanxFamoso schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:04:
Guide voor het gebruiken van de desktopswitch is zoals gezegd hier te vinden. Compiz effects kun je simpelweg activeren door fusion-icon te installeren via de package manager en automatisch te laten opstarten via xfce4-autostart-editor. Het updaten en aanpassen van je video drivers zodat je binnen compiz ook "normaal" video kunt afspelen kun je doen met behulp van deze guide. Desktop widgets zijn gDesklets, ook te installeren via de package manager.
Stond daar al automatisch?johien schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:38:
Gebruik ook al enkele weken deze desktop switch zonder problemen. Alleen het 'home-icoon' heb ik linksonder niet staan op de xfce desktop. (home toets doet ook niks) Hoe heb je die daar gekregen @Lordsauron?
edit: sorry voor de dubbel post, lees die andere net pas
Nieuwe vraag!.
iemand een idee hoe ik het root password er uit haal als ik deze niet weet.
heb de laptop in de winkel laten controleren en daar hebben ze iets ingevoerd. normaal heb ik hier geen last van maar met die software update ding vraagt hij om een password.
[ Voor 33% gewijzigd door Lordsauron op 02-09-2008 21:18 ]
Anoniem: 252346
hoi jongens (meisjes),
dit is interessant voor ons http://www.fan.tv/digitaal/toontext.asp?id=23740
Deze doet bijvoorbeeld dienst als HSDPA-"modem". Met de usb-stick in je computer kun je razendsnel internetten via het telefonie-netwerk. De adapter ondersteunt een downloadsnelheid van 7,2Mb per seconde en een uploadsnelheid van 2,0Mb per seconde. Daarnaast bevat de stick een microSD-kaartlezer en een GPS-ontvanger.
Zodoende kun je met een laptop en deze usb-stick overal snel internetten, mailen en routenavigatie gebruiken.
dit is interessant voor ons http://www.fan.tv/digitaal/toontext.asp?id=23740
Deze doet bijvoorbeeld dienst als HSDPA-"modem". Met de usb-stick in je computer kun je razendsnel internetten via het telefonie-netwerk. De adapter ondersteunt een downloadsnelheid van 7,2Mb per seconde en een uploadsnelheid van 2,0Mb per seconde. Daarnaast bevat de stick een microSD-kaartlezer en een GPS-ontvanger.
Zodoende kun je met een laptop en deze usb-stick overal snel internetten, mailen en routenavigatie gebruiken.
[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 252346 op 02-09-2008 22:50 ]
Voor de chipset drivers kun je ook terecht bij Asus en MSI. MSI heeft de nieuwste drivers op hun website staan voor de Wind. Als je de driver zelf bekijkt dan zie je dat er voor heel veel chipsets ondersteuning is, dus op de Intel website kan je dan ook naar die chipsets kijken.Jazzle schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:34:
[...]
Het lijkt erop dat dat alleen de vga drivers zijn? kan ook de chipset drivers nergens vinden behalve op de acer site.
ik ga vanavond toch proberen of Vista soepel loopt. Iemand nog struikelblokken tegengekomen waar ik op moet letten? En Vista kan ook via USB geïnstalleerd worden neem ik aan?
Draai hier vista, via usb gaat veel makkelijker dan bij xp, kijk maar op aspireoneuser.com/forum .chrisr5gt schreef op woensdag 03 september 2008 @ 10:40:
ik ga vanavond toch proberen of Vista soepel loopt. Iemand nog struikelblokken tegengekomen waar ik op moet letten? En Vista kan ook via USB geïnstalleerd worden neem ik aan?
Alleen de webcam is voorlopig nog niet aan de praat te krijgen, geen idee waardoor.
Ik heb geen webcam drivers hoeven installeren om die werkend te hebben. In mijn device manager staat de webcam als 'USB camera' gemeld. Maar anders kan je ook de driver CCD_LiteOn_v.5.8.33.1.zip installeren. Dan komt hij als 'Acer Crystal Eye Webcam' in de device manager te staan.
[ Voor 15% gewijzigd door kiddyl op 03-09-2008 11:48 ]
Whoei mijne is net aangekomen, desktop switch lijkt zonder problemen aan de gang...
Maar heeft iemand de shortcut voor de file manager al ontdekt? home + e ofzo zou mooi zijn.
Maar heeft iemand de shortcut voor de file manager al ontdekt? home + e ofzo zou mooi zijn.
ik heb mij ook een 110 aangeschaft. nu is mijn vraag,Is het slim xp erop te zetten of zijn er betere (snellere) alternatieven?
OSX draait nog niet helemaal goed hoorde ik.
En je had nog een andere linux oplossing.
Ik gebruik hem om beetje te internetten,bloggen,filmpjes etc
Mischien beetje muziek en films.
Ohja ik zet er nog extra werkgeheugen in dus mischien wel handig om erbij te zetten.
Ohja ik zet er nog extra werkgeheugen in dus mischien wel handig om erbij te zetten.
mooi, dan moet dat wel lukken. En zo niet, dan gaat er net zo makkelijk weer XP op.Jazzle schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:41:
[...]
Draai hier vista, via usb gaat veel makkelijker dan bij xp, kijk maar op aspireoneuser.com/forum .
Alleen de webcam is voorlopig nog niet aan de praat te krijgen, geen idee waardoor.
Is iemand als de ingebouwde 3g module ergens tegen gekomen? In de nabije toekomst gaat prepaid mobiel internetten op de markt komen en dan lijkt het mij wel mooi om het ingebouwd te hebben
Wat ik trouwens niet snap is dat mensen nog steeds een 110 kopen. Het ding is amper goedkoper en houdt niks over..? Sinds mijn EEE 701 wil ik nooit meer terug naar zo'n kleine opslagruimte.
Activeer de advanched mode in Linpus en eventueel de desktopswitch en je kunt alle dingen doen die je aangaf. Ik blijf lekker linpus draaienkneusteun schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:53:
ik heb mij ook een 110 aangeschaft. nu is mijn vraag,Is het slim xp erop te zetten of zijn er betere (snellere) alternatieven?
XP schijnt erg traag te zijn op de A110.
Xp is niet traag, maar de ingebouwde SSD is heel traag onder XP, maar met wat aanpassingen kan die ervaring beter worden. Onder Linpus werkt de AA1 110 prima en je kan er alles mee doen wat jij wilt.
woord, die desktop switch werkt als een trein.BillSpaarbank schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:22:
[...]
Activeer de advanched mode in Linpus en eventueel de desktopswitch en je kunt alle dingen doen die je aangaf. Ik blijf lekker linpus draaien
XP schijnt erg traag te zijn op de A110.
hoeveel ram kan ik er dan ook maximaal in rammen? iemand al meer in gedaan dan 1gig + de 512 die standaard komt?
ik wil namelijk anders wel is 2x 1gig doen.
Dat bedoel ik. XP op de A110 draait zonder trucks traag. Zelfs met truckjes heeft niemand mij nog kunnen overtuigen dat het lekker draait.kiddyl schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:28:
Xp is niet traag, maar de ingebouwde SSD is heel traag onder XP, maar met wat aanpassingen kan die ervaring beter worden. Onder Linpus werkt de AA1 110 prima en je kan er alles mee doen wat jij wilt.
Gaat volgens mij niet werken. Die 512 MB die er in zit zit op het moederboard en is niet vervangbaar. Je kunt er maximaal een gig bij prikken.kneusteun schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:49:
hoeveel ram kan ik er dan ook maximaal in rammen? iemand al meer in gedaan dan 1gig + de 512 die standaard komt?
Hij doet het nu redelijk op mijn A110 met XP Pro (beetje Nlite behandeld), Mcafee 8.0 Enterprise, Firefox 3, Thunderbird 2, Radmin en Office 2000. Maar je merkt wel de lag. Nu ik een goed werkende installatie heb ga ik een Ghost image maken, en dan Linpus terugzetten en die desktopswitch uitproberenBillSpaarbank schreef op woensdag 03 september 2008 @ 15:08:
Dat bedoel ik. XP op de A110 draait zonder trucks traag. Zelfs met truckjes heeft niemand mij nog kunnen overtuigen dat het lekker draait.
Vraag van een Linux n00b: heb je geen virusscanner of firewall nodig?
Is dat zo? En met een 2GB dimm dan? dan heb je toch gewoon 2,5GB? Of kan ie dat niet aan?BillSpaarbank schreef op woensdag 03 september 2008 @ 15:08:
[...]
Dat bedoel ik. XP op de A110 draait zonder trucks traag. Zelfs met truckjes heeft niemand mij nog kunnen overtuigen dat het lekker draait.
[...]
Gaat volgens mij niet werken. Die 512 MB die er in zit zit op het moederboard en is niet vervangbaar. Je kunt er maximaal een gig bij prikken.
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
3G gaat niet zomaar lukken, er zit wel plaats voor een 2e mini pci-e waar je makkelijk bij kan, alleen er zit geen connector op gesoldeerd (de puntjes zitten er wel). Wat ik wil doen is een usb 3g stick kopen en die solderen op de usb lijnen van het pcie slot. Een heel pci-e slot solderen gaat me niet lukken, maar de 4 lijntjes voor usb moet wel kunnen, vandaarchrisr5gt schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:13:
[...]
mooi, dan moet dat wel lukken. En zo niet, dan gaat er net zo makkelijk weer XP op.
Is iemand als de ingebouwde 3g module ergens tegen gekomen? In de nabije toekomst gaat prepaid mobiel internetten op de markt komen en dan lijkt het mij wel mooi om het ingebouwd te hebben.
Wat ik trouwens niet snap is dat mensen nog steeds een 110 kopen. Het ding is amper goedkoper en houdt niks over..? Sinds mijn EEE 701 wil ik nooit meer terug naar zo'n kleine opslagruimte.
Overigens heb ik nu 2 problemen (onder vista, weet niet of dit er toe doet), de wifi verbinding valt constant uit, ik heb power saving al uitgezet maar dit helpt niet, het is zo bijna niet te gebruiken. en ik heb al een paar keer een bsod gekregen
edit: wifi probleem lijkt te zijn opgelost met een andere driver (dus niet die van de acer site) als ik het zeker weet post ik de link hier
[ Voor 5% gewijzigd door Jazzle op 03-09-2008 18:17 ]
Ik heb onder XP als Vista de Atheros v7.6.0.224 drivers geïnstalleerd en eigenlijk geen problemen gehad tot nu toe. Je hoort echter wel dat meer mensen last hebben van een wegvallende WiFi. Probeer echter een andere driver, want dat lost het meestal wel op. Vista heeft trouwens de driver van mijn WiFi ook al een keer geupdated. en is volgens de device manager 7.6.0.172 van 14-8-2008.
[ Voor 34% gewijzigd door kiddyl op 03-09-2008 18:29 ]
Anoniem: 272420
Hier bij mij werkt de desktop switch ook `like a charm´
. Waar ik echter nog wel benieuwd naar ben is hoe ik de achtergrond van de desktop kan veranderen.... Heb de instellingen namelijk allemaal in het Nederlands en de instructies in het Engels kwamen bij mij niet uit waar ze uit moesten komen.... Verder ben ik nog benieuwd waar de Messenger terug te vinden is..... Is het lastig om het icoontje op de desktop te krijgen van de messenger? Alvast bedankt!
Ik draai nu ook 7.6.0.172 inderdaad, alleen niet via windows update, want ik had een nieuwere erop staan, maar blijkbaar is die nieuwere (die op de acer site staat) niet voor vista, want 7.6.0.172 is de nieuwste voor vista, terwijl de nieuwste voor xp al v7.6.0.224 is,kiddyl schreef op woensdag 03 september 2008 @ 18:28:
Ik heb onder XP als Vista de Atheros v7.6.0.224 drivers geïnstalleerd en eigenlijk geen problemen gehad tot nu toe. Je hoort echter wel dat meer mensen last hebben van een wegvallende WiFi. Probeer echter een andere driver, want dat lost het meestal wel op. Vista heeft trouwens de driver van mijn WiFi ook al een keer geupdated. en is volgens de device manager 7.6.0.172 van 14-8-2008.
v7.6.0.224 werkt dus niet goed onder vista
Anoniem: 271611
Zijn er ook mensen die een beetje gamen op deze laptop? Zoja welke games kan je er op draaien, aangezien er geen game-videokaart in zit.
ik wil die desktop switch proberen, maar als ik die download will extracten geeft ie een fout in de output line?
wat doe ik verkeerd?
wat doe ik verkeerd?
Ik heb tot nu toe alleen trackmania nations forever geprobeert, 12fps is voor mij niet speelbaar. Oudere spellen moeten wel kunnen, ik probeer nu red alert 2 (werkt zeker weten op highAnoniem: 271611 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 19:17:
Zijn er ook mensen die een beetje gamen op deze laptop? Zoja welke games kan je er op draaien, aangezien er geen game-videokaart in zit.
HELP! ik heb alles gedaan om die desktop switch te fixen allen nu zegt ie druk op de knop voor een nieuw tab ofzoiets maar geen idee wat ie bedoeld?!?!?!
Volgens de intel site ondersteund de chipset (945GSE) max 2GB (533).
Volgens mij krijg je dan met een 2 GB module er bij 2+0,5GB = 2GB bruikbaar, maar iedereen heeft het over 1,5GB. Kan iemand uitleggen waarom dat is?
Verder ben ik benieuwd of iemand al 's een wat groter scherm aan z'n acer heeft gehangen.
Ik zit zelf naar een 24'' scherm te kijken.
Volgens mij krijg je dan met een 2 GB module er bij 2+0,5GB = 2GB bruikbaar, maar iedereen heeft het over 1,5GB. Kan iemand uitleggen waarom dat is?
Verder ben ik benieuwd of iemand al 's een wat groter scherm aan z'n acer heeft gehangen.
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Linpus is overgenomen door Xandros. Xandros worden de applicaties, in tegenstelling tot andere Linux distro's, niet door Asus/Xandros onderhouden. Hoe zit dat met Linpus? Is bv. Firefox al versie 3.x?kiddyl schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:28:
De chipset ondersteund maximaal 2GB en niemand is het nog gelukt om een 2GB module te gebruiken. Echter heeft bijvoorbeeld de MSI Wind bios 1.07 de optie om de gesoldeerde ram uit te schakelen. Als Acer dat ook inbouwd dan kunnen we wellicht binnenkort ook 2GB installeren in onze AAOne.ernst schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:16:
Volgens de intel site ondersteund de chipset (945GSE) max 2GB (533).
Ook heb ik net de uitgang getest op mijn 24" monitor en hij kan in dual screen draaien in native. Dwz 1024*600 en 1920*1200. Onder Vista schakelde het systeem wel over van Aero naar basic.
Ik heb Vista Home premium er nu op het werkt super!
Hmm, het zal niet moeilijk te implementeren zijn voor hun, maar hoe zorg je ervoor dat ze daar bij Acer ook op het idee komen om het daadwerkelijk te doen. Bij MSI gaat dat net iets makkelijker, door Moneta bijvoorbeeld. Ik zou zelf ook heel graag een oplossing zien voor 2GB en verbeterde fan control.kiddyl schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:18:
[...]
De chipset ondersteund maximaal 2GB en niemand is het nog gelukt om een 2GB module te gebruiken. Echter heeft bijvoorbeeld de MSI Wind bios 1.07 de optie om de gesoldeerde ram uit te schakelen. Als Acer dat ook inbouwd dan kunnen we wellicht binnenkort ook 2GB installeren in onze AAOne.
Ook heb ik net de uitgang getest op mijn 24" monitor en hij kan in dual screen draaien in native. Dwz 1024*600 en 1920*1200. Onder Vista schakelde het systeem wel over van Aero naar basic.
Extra knopje met het groene en blauwe schermpje in de taakbalk links onder? Iets anders zou ik ook niet kunnen verzinnen.kneusteun schreef op woensdag 03 september 2008 @ 19:51:
HELP! ik heb alles gedaan om die desktop switch te fixen allen nu zegt ie druk op de knop voor een nieuw tab ofzoiets maar geen idee wat ie bedoeld?!?!?!
Ik heb al een mail gestuurd naar technical support van Acer NL, maar ook op het forum van Aspireoneuser heb ik een draadje aangemaakt. Ik zie wel of daar iemand van Acer op af komt of dat ik aan meer info kan komen.Jazzle schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:09:
[...]
Hmm, het zal niet moeilijk te implementeren zijn voor hun, maar hoe zorg je ervoor dat ze daar bij Acer ook op het idee komen om het daadwerkelijk te doen. Bij MSI gaat dat net iets makkelijker, door Moneta bijvoorbeeld. Ik zou zelf ook heel graag een oplossing zien voor 2GB en verbeterde fan control.
Mijn eerste ervaringen:
Mooi apparaatje
Sneller dan verwacht
Mooier scherm dan verwacht en groot genoeg
Extreem luidruchtige fan
De harde schijf maakt om de 10-20 seconde een geluidje (echter alleen in Linux, niet in het bios goede hoop dat het daar aan ligt, XP er op klaar)
Kan iemand de laatste twee puntjes bevestigen? Ik zou m graag willen vergelijken of dit wel normaal is. Heb de 150 Ab met 120GB HDD.
Mooi apparaatje
Sneller dan verwacht
Extreem luidruchtige fan
De harde schijf maakt om de 10-20 seconde een geluidje (echter alleen in Linux, niet in het bios goede hoop dat het daar aan ligt, XP er op klaar)
Kan iemand de laatste twee puntjes bevestigen? Ik zou m graag willen vergelijken of dit wel normaal is. Heb de 150 Ab met 120GB HDD.
Heb sind 8 dagen de 150 Aw met 120GB HDD
Die van mij klikte ook maar sinds vanavond geen klik meer
vanmiddag nog (gewoon) gebruikt en vanavond weer aan willen doen ....geen kik geen beeld niks zelfs geen P.O.S.T
de fan hoor je draaien en de powerled brand ff en de 2 led`s van de numlock en caps lock gaan aan en weer uit de hd led gaat zelfs helemaal niet branden
Iemand enig idee zit zelf te denken aan de schijf maar........ dan zou je toch minimaal beeld moeten hebben?
Als het de LCD is dan zou je de schijf moeten horen draaien en led gaan branden?
echt vreemd en staat nu ruim 40min aan om te kijken of hij "wakker" word maar denk dat hij overleden is gevalletje garantie dus morgen uh... straks maar ff richting winkel om te reclameren
OPLOSSING gevonden>>http://macles.blogspot.com/2008/08/acer-aspire-one-bios-recovery.html
vanmiddag nog (gewoon) gebruikt en vanavond weer aan willen doen ....geen kik geen beeld niks zelfs geen P.O.S.T
de fan hoor je draaien en de powerled brand ff en de 2 led`s van de numlock en caps lock gaan aan en weer uit de hd led gaat zelfs helemaal niet branden
Iemand enig idee zit zelf te denken aan de schijf maar........ dan zou je toch minimaal beeld moeten hebben?
Als het de LCD is dan zou je de schijf moeten horen draaien en led gaan branden?
echt vreemd en staat nu ruim 40min aan om te kijken of hij "wakker" word maar denk dat hij overleden is gevalletje garantie dus morgen uh... straks maar ff richting winkel om te reclameren
OPLOSSING gevonden>>http://macles.blogspot.com/2008/08/acer-aspire-one-bios-recovery.html
[ Voor 5% gewijzigd door wim klei op 04-09-2008 02:58 ]
Had ik ook last van ook de 120 gb vandaag binnen gekregen, maar heb er wat op gevondenbokkow schreef op donderdag 04 september 2008 @ 01:14:
Mijn eerste ervaringen:
Mooi apparaatje
Sneller dan verwacht
Extreem luidruchtige fan
http://www.computentsystems.de/aceraspireonefancontrol/
werkt perfect
BIOS recovery al geprobeerd?wim klei schreef op donderdag 04 september 2008 @ 01:48:
Heb sind 8 dagen de 150 Aw met 120GB HDD
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
toen ik jouw antwoord las dacht ik heb dat ergens eerder gelezen 
http://macles.blogspot.co...re-one-bios-recovery.html
en YEP hij werkt weer en ook jij @raynbow bedankt voor het geheugen steuntje
btw. Ben niet de enige met dit probleem er zijn er relatief veel met hetzelfde dus.......
werk aan de winkel voor Acer met een verbeterde versie van bios >3114
volgens een aantal werkt 3109 beter dan de opvolger
http://macles.blogspot.co...re-one-bios-recovery.html
en YEP hij werkt weer en ook jij @raynbow bedankt voor het geheugen steuntje
btw. Ben niet de enige met dit probleem er zijn er relatief veel met hetzelfde dus.......
werk aan de winkel voor Acer met een verbeterde versie van bios >3114
volgens een aantal werkt 3109 beter dan de opvolger

[ Voor 34% gewijzigd door wim klei op 04-09-2008 03:02 ]
Anoniem: 157137
Misschien een tip voor de mensen hier: probeer op het internet stripped down versies te vinden van zowel xp of vista. Ik denk dan dat je laptopje stukken beter draait. Ik heb nog geen Aspire One, maar ik wil het wel kopen. Ik gebruik nu op mijn huidige laptop TinyVista. Het is vast wel ergens te vinden op de betere warez / torrent sites. De maker is eXPerience. Ook wel bekend van TinyXP. Dat kan je ook vast wel op die sites vinden. Dacht zelfs dat er een SP3 versie (rev09) was.
Wel natuurlijk een legale key invoeren. (Mijn plicht om het erbij te zeggen
)
Bij die TinyVista / TinyXP hoeft dat niet
Wel natuurlijk een legale key invoeren. (Mijn plicht om het erbij te zeggen
Anoniem: 260698
Iemand een link voor de juiste Atheros driver???
Heb vista lite draaien, draait als een zonnetje, alleen de driver voor mijn ethernetkaart en wlan kan ik niet vinden...
Heb vista lite draaien, draait als een zonnetje, alleen de driver voor mijn ethernetkaart en wlan kan ik niet vinden...
Wat zijn jullie ervaringen met de (linux) live update? Ik heb hem een keer gedraaid om de messenger te fixen, maar ik hoor allemaal verhalen dat ie al je hacks en instellingen ongedaan zou maken. Mijn desktop hack bleef trouwens wel werken...
Dat laatste had ik ook al gedaankiddyl schreef op donderdag 04 september 2008 @ 00:54:
[...]
Ik heb al een mail gestuurd naar technical support van Acer NL, maar ook op het forum van Aspireoneuser heb ik een draadje aangemaakt. Ik zie wel of daar iemand van Acer op af komt of dat ik aan meer info kan komen.

Mijn ervaring met TinyVista was dat ik oa de Synaptics driver niet kon installeren. Daarom maar een eigen vLite image gemaakt waar ik nu mee draai.Anoniem: 157137 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 07:19:
Misschien een tip voor de mensen hier: probeer op het internet stripped down versies te vinden van zowel xp of vista. Ik denk dan dat je laptopje stukken beter draait. Ik heb nog geen Aspire One, maar ik wil het wel kopen. Ik gebruik nu op mijn huidige laptop TinyVista. Het is vast wel ergens te vinden op de betere warez / torrent sites. De maker is eXPerience. Ook wel bekend van TinyXP. Dat kan je ook vast wel op die sites vinden. Dacht zelfs dat er een SP3 versie (rev09) was.
Wel natuurlijk een legale key invoeren. (Mijn plicht om het erbij te zeggen)
Ik ontdek net wel dat mijn USB aansluitingen opeens niets meer doenCharly schreef op donderdag 04 september 2008 @ 08:36:
Wat zijn jullie ervaringen met de (linux) live update? Ik heb hem een keer gedraaid om de messenger te fixen, maar ik hoor allemaal verhalen dat ie al je hacks en instellingen ongedaan zou maken. Mijn desktop hack bleef trouwens wel werken...

Kan iemand vertellen hoe klein je een Vista installatie bestand ongeveer kan maken met vLite? Kom ik weg met een 1GB USB-stick? Verder, Kiddyl:
Hoe groot is bij jou de geheugen footprint van Vista? En hoeveel geheugen gebruik jij 1GB of 1,5GB? Ik probeer het dalijk eerst met 1GB mocht dat niet soepel genoeg werken koop ik wel een 1GB module bij.
Over games: ik heb ergens gelezen dat GTA3 t/m San Andreas (allemaal zelfde grafische engine) erg goed te doen is en ik vind dat nog steeds een van de vermakelijkste games om ff snel te doen.
Ik heb ook ergens een filmpje gezien van Counter Strike 1.6 en vraag me af of Source ook niet werkt; de Half-Life 2 engine is namelijk zo ontworpen dat het erg lage eisen stelt (P3 + simpele vga) maar er beter uit gaan zien naarmate je betere specs hebt, dus wellicht werkt het ook nog op dit apparaatje, we zullen het snel weten.
Hoe groot is bij jou de geheugen footprint van Vista? En hoeveel geheugen gebruik jij 1GB of 1,5GB? Ik probeer het dalijk eerst met 1GB mocht dat niet soepel genoeg werken koop ik wel een 1GB module bij.
Over games: ik heb ergens gelezen dat GTA3 t/m San Andreas (allemaal zelfde grafische engine) erg goed te doen is en ik vind dat nog steeds een van de vermakelijkste games om ff snel te doen.
Ik heb ook ergens een filmpje gezien van Counter Strike 1.6 en vraag me af of Source ook niet werkt; de Half-Life 2 engine is namelijk zo ontworpen dat het erg lage eisen stelt (P3 + simpele vga) maar er beter uit gaan zien naarmate je betere specs hebt, dus wellicht werkt het ook nog op dit apparaatje, we zullen het snel weten.
TinyVista past op 1 CD, maar die raad ik dus af omdat niet 100% compatibiliteit gegarandeerd kan worden. Daar is iets te veel uit gesloopt zeg maar. Zowel in de registry als in de beveiliging is aan gesleuteld in die versie en dat doe ik liever zelf. Je kan makkelijk een image maken van <1GB. Ik heb nog 2 Aziatische talen in laten zitten die elk al +/-150MB innemen en ik kwam op 1.1GB.
Ik heb een review geschreven met mijn ervaring op verschillende OS' en met Vista heb ik tot nu toe zeer goede ervaringen. Het werkt met 1GB al goed, maar in de taskmanager zul je zien dat er <10MB vrij zal zijn, maar zo werkt Vista nou eenmaal. Direct na het opstarten heb ik 400MB vrij, maar dat loopt binnen zeer korte tijd naar bijna nul.
Ik heb een review geschreven met mijn ervaring op verschillende OS' en met Vista heb ik tot nu toe zeer goede ervaringen. Het werkt met 1GB al goed, maar in de taskmanager zul je zien dat er <10MB vrij zal zijn, maar zo werkt Vista nou eenmaal. Direct na het opstarten heb ik 400MB vrij, maar dat loopt binnen zeer korte tijd naar bijna nul.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic