In japan zijn die kaarten er al, in de VS zitten ze eraan te komen. Over europa is nog niets bekend. Zou voor europa nog wel eens lang kunnen duren met al die verschillende regio's. Maar als ze er in de VS zijn ben ik al een tevreden man.
Heeremetiid zeg, zit ik in de 360 thread? Dat de FF13 game ook op 23 DVDs op de 360 uitkomt, soit... lijkt me een beslissing puur genomen vanwege geld, en dat garandeert niet dat ook een succes wordt, we'll see.
Anyway, die siren demo... (us store). 'Try to stay undetected...', tja, maar die sjaak loopt dan wel met een zaklamp te zwaaien, maar dat is kennelijk niet iets wat ervoor zorgt dat hij wordt opgemerkt
. Te belachelijk voor woorden. Die filmgrain is ook tenenkrommend.
Fallout 3 trailer... Ik krijg sterk de indruk dat dit gewoon oblivion is alleen dan in een moderne setting en een turn-based achtige gameplay modus (die IMHO er beter uitgelaten kon worden, evenals die slow-mo blowup crap, 15 jarige pubertjes mogen deze game toch niet spelen vanwege de leeftijdcodering, dus doe daar dan ook geen moeite voor). Wat me intens stoorde was die inventory hud: erg ineffectieve HUD waarbij grote delen van het scherm gebruikt worden door nutteloze graphics en de feitelijke inventory hud heeft gewoon erg kleine lettertjes... Viel me erg tegen. 100 uur gameplay is wel weer leuk.
Eens zien wat Sony vandaag te bieden heeft. Tot nu toe valt me 1 ding op: Sony heeft meer 1st party studio's dan MS en Nintendo samen. Toch is Sony niet in staat om een karrevracht exclusives te produceren. Ergens zit er iets falikant fout.
Anyway, die siren demo... (us store). 'Try to stay undetected...', tja, maar die sjaak loopt dan wel met een zaklamp te zwaaien, maar dat is kennelijk niet iets wat ervoor zorgt dat hij wordt opgemerkt
Fallout 3 trailer... Ik krijg sterk de indruk dat dit gewoon oblivion is alleen dan in een moderne setting en een turn-based achtige gameplay modus (die IMHO er beter uitgelaten kon worden, evenals die slow-mo blowup crap, 15 jarige pubertjes mogen deze game toch niet spelen vanwege de leeftijdcodering, dus doe daar dan ook geen moeite voor). Wat me intens stoorde was die inventory hud: erg ineffectieve HUD waarbij grote delen van het scherm gebruikt worden door nutteloze graphics en de feitelijke inventory hud heeft gewoon erg kleine lettertjes... Viel me erg tegen. 100 uur gameplay is wel weer leuk.
Eens zien wat Sony vandaag te bieden heeft. Tot nu toe valt me 1 ding op: Sony heeft meer 1st party studio's dan MS en Nintendo samen. Toch is Sony niet in staat om een karrevracht exclusives te produceren. Ergens zit er iets falikant fout.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Alleen via PSN, kost ook maar 10 euro, m'n vrouw wou hem al hebben sinds ze het spel bij gamekings had gezien,inXs schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:59:
Jeetje dat Echochrome ziet er leuk uit, erg goed om helemaal gestoord van te worden. Is dat alleen via PSN te krijgen of ook in de winkel? Ook eindelijk een spel voor mijn vriendin, MSG4 en drake's fortune heeft ze nu wel gezien
Dus bewezen PSN toppers tot dusver:
- PAIN
- Super Stardust HD
- High Velocity Bowling
- Echochrome
- Pixeljunk monsters (als je van TD houd)
Verder nog mensen die de lijst aan kunnen vullen? ben eigenlijk wel benieuw of er mensne zijn die de volledige versies van Elefunk en Wolf gep[geprobeerd hebben.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Found this on wikipedia
The PSN cards are due to be released in PAL regions on 22 september 2008 and will go on sale in a variety of amounts up to £500. They can also be used as a means to buy upcoming items in Playstation Home.
Some critics say that the cards are easily transferable meaning that if a person accidently dropped their card another ps3 user could use it.
srry for the spam
Just grow old with grace
Raar verhaal over die kaarten. 500 pond lijkt mij veel te hoog. En als ik mijn portemonnee verlies kan iemand anders ook met mijn geld betalen, dus wat het bezwaar is tegen easy transferable vind ik een beetje raar.
PSN: Shiver23
Lijkt me gewoon dat als je je code van je kaart heb ingevuld het geld op je account staat, dus enkel van de winkel -> huis is misschien gevaarlijk
ja 500 pond is wel overdreven, maar als je zo'n rijkeluis kindje bent moet je ook wat heShiver23 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:02:
Raar verhaal over die kaarten. 500 pond lijkt mij veel te hoog. En als ik mijn portemonnee verlies kan iemand anders ook met mijn geld betalen, dus wat het bezwaar is tegen easy transferable vind ik een beetje raar.
volgens mij is de laagste 10 euro ofzo.
En dat argument over dat verliezen vind ik ook onzin. Zoals je zegt als je je portemonnee nu verliest ben je ook de Sjaak. Dus ze moeten niet zeuren
Just grow old with grace
Ach, op alle Sony/Game forums is iedereen boos. Vanavond komt Sony met een nieuwe onverwachte game, en dan is iedereen weer blij en doet Sony het slim.EfBe schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:31:
Ergens zit er iets falikant fout.
Het is net het Nederlands elftal
Pain is wel leuk voor even maar heeft wel ontzettend weinig content. Na een (hele leuke) sessie waren we er snel klaar mee. SuperStardust is inderdaad top, hoewel niet voor de gemiddelde vriendinChaoss schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:32:
[...]
Alleen via PSN, kost ook maar 10 euro, m'n vrouw wou hem al hebben sinds ze het spel bij gamekings had gezien,
Dus bewezen PSN toppers tot dusver:Warhawk lijkt me ook wel een goed spel, maar is niet echt een PSN only game, is ook gewoon in de winkel te krijgen en hangt ook een vrij normaal prijskaartje aan.
- PAIN
- Super Stardust HD
- High Velocity Bowling
- Echochrome
- Pixeljunk monsters (als je van TD houd)
Verder nog mensen die de lijst aan kunnen vullen? ben eigenlijk wel benieuw of er mensne zijn die de volledige versies van Elefunk en Wolf gep[geprobeerd hebben.

* Ixion meldtjdm8 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:58:
[...]
De Wii is geen concurrentie omdat het op een ander publiek gericht is, steeds minder op gamers. Volgens mij gaat het ook vooral om impuls aankopen en mensen die meegaan met de hype, want ALLE mensen die ik ken met een Wii hebben spijt dat ze hem gekocht hebben. De Wii is straks weer "uit". De ps3 zal nog aardig wat jaren door blijven verkopen en ook steeds meer. De verwachting is dat hij precies hetzelfde gaat doen als de ps2 (slome start, maar als hij eenmaal op gang is). En leuk toch voor de mensen die een X360 hebben dat FF ook voor hun nu is? Ik zit er echt neit mee hoor, wij krijgen de game toch ook wel, en sony zal er echt niet falliet door gaan ofso.
en daarom mag ik nu geen PS3 kopen van mijn vriendin
Volgens mij heeft er iemand geen broek aanIxion schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:46:
[...]
* Ixion meldt
en daarom mag ik nu geen PS3 kopen van mijn vriendin
Just grow old with grace
ViezerikSilverscope schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:52:
[...]
Volgens mij heeft er iemand geen broek aan
Excuse me for HK reply...
Koop je toch een WII en ps3
Ik moet zeggen dat de WII die bij ons staat ook stof staat te happen, mijn vriendin gebruikt hem zo nu en dan wel, maar ikzelf nauwelijks, er zijn veel spellen op, maar net niet boeiend genoeg om langdurig te spelen. De spellen die wel de moeite waard zijn, zijn of zo uitgespeeld of echte spellen om met meerdere mensen te spelen. Nu is dit laatste feit niet zo'n probleem, maar ik wil graag ook wel eens lekker alleen op de bank hangen en een avondje gamen.
superB
Verwijderd
Dit is pure bullshit, vorige week heeft een Sony baas bij Gamekings gezegd dat het nog onbekend is wanneer in europa de kaarten in de winkels gaan liggen omdat er zoveel verschillende landen zijn met elk hun eigen belastingen en wetten. (en valuta) Hij zei ook dat er niet 1 PSN store is voor europa maar elk land heeft zijn eigen store, de content in heel europa is hetzelfde.Silverscope schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:37:
[...]
Found this on wikipedia
The PSN cards are due to be released in PAL regions on 22 september 2008 and will go on sale in a variety of amounts up to £500. They can also be used as a means to buy upcoming items in Playstation Home.
Some critics say that the cards are easily transferable meaning that if a person accidently dropped their card another ps3 user could use it.
Gisteren ook maar eens Pixeljunk Monsters aangeschaft om samen met mn vriendin te spelen. Maar wat een grappige game zeg....SeamusXanthus schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:25:
[...]
Pain is wel leuk voor even maar heeft wel ontzettend weinig content. Na een (hele leuke) sessie waren we er snel klaar mee. SuperStardust is inderdaad top, hoewel niet voor de gemiddelde vriendin. Pixeljunk Monsters vond ik werkelijk geniaal. Beste TD game die ik heb gespeeld, en volgens mij de game op de PS3 waar ik de de meeste uren in heb zitten
. Ook coop te spelen!
Daarnaast blijft Stardust toch wel mn nummer 1 PSN game. Pain vind ik echt geen ruk aan. Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat andere mensen verder nog aanraden...
Sinds gister Buzz
Grote voordeel is dat alle controls draadloos zijn, nadeel dat (wederom) de nederlandse versie gewoon 'nep' klinkt. Alsof elke game maker gewoon geen normaal natuurlijk sprekend persoon kan vinden ofzo? 
Wel goede inspeel op de draadloze mogelijkheden en PSN, best grappig spel
Pain en HV Bowling heb ik ook, maar na een dag of 4 heb ik het wel gezien met dat spel.

Wel goede inspeel op de draadloze mogelijkheden en PSN, best grappig spel
Pain en HV Bowling heb ik ook, maar na een dag of 4 heb ik het wel gezien met dat spel.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Als je Warhawk uit de PSN downloadt,zou het spel eigelijk sneller moeten laden omdat het hele spel op de HDD is. Of is de Bluray versie even snel?
De Wii is de meest overschatte console ooit. Ik heb hem ondertussen een dik jaar, maar heb er maar vijf games voor. Hij is al weer een dikke maand niet aan geweest en verzamelt weer stof zoals gebruikelijk. Ik geloof nog steeds dat hij vooral zo goed loopt door hype en niet door de games. Het is gewoon ontzettend makkelijk om mensen aan een Wii te krijgen. Iedereen heeft er ondertussen van gehoord en wil zelf ook een keer tenissen en golfen. De eerste demonstratie is gegarandeerd een succes waarna er weer een paar potentiele Wii-kopers bij zijn gekomen. Maar als je eenmaal er eentje thuis hebt, blijkt dat hele Wii Sports nou niet bijster veel voor te stellen. Een paar avondjes lol en daarna heb je het eigenlijk wel gezien. Dan begint het ook wel door te dringen dat de Wii niet veel meer kan dan de Gamecube/PS2 vijf jaar geleden en ligt de Wii stof te happen - tot er familie, vrienden en kennissen over de vloer komen en er aan het bezoek gevraagd of ze wel 'ns met een Wii gespeeld hebben...?inXs schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:59:
Koop je toch een WII en ps3Ik moet zeggen dat de WII die bij ons staat ook stof staat te happen, mijn vriendin gebruikt hem zo nu en dan wel, maar ikzelf nauwelijks, er zijn veel spellen op, maar net niet boeiend genoeg om langdurig te spelen. De spellen die wel de moeite waard zijn, zijn of zo uitgespeeld of echte spellen om met meerdere mensen te spelen. Nu is dit laatste feit niet zo'n probleem, maar ik wil graag ook wel eens lekker alleen op de bank hangen en een avondje gamen.
Ik ben op zich wel heel positief over een handjevol Wii-game, maar twee van de toppers (Resident Evil 4 en Zelda) zijn eigenlijk Gamecube-games. Dan blijven voor mij Super Mario Galaxy, Metroid Prime 3 en Zack & Wiki over en daarna is er echt niks meer. Ik zou niet weten wat ik ervoor moet kopen. Prutsapparaat.
Ik heb naast de PS3 vorige maand een WII +Wii fit gekocht, en sindsdien staat bij mij juist de PS3 grotendeels stof te happen. Maar ik gebruik hem dan ook voornamelijk voor het 'fit' gedeelte. Ik zie de Wii ook eerlijk gezegd minder als een games console dan als een middel om mijzelf weer aan het sporten te krijgenymmv schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:12:
[...]
De Wii is de meest overschatte console ooit. Ik heb hem ondertussen een dik jaar, maar heb er maar vijf games voor. Hij is al weer een dikke maand niet aan geweest en verzamelt weer stof zoals gebruikelijk. Ik geloof nog steeds dat hij vooral zo goed loopt door hype en niet door de games. Het is gewoon ontzettend makkelijk om mensen aan een Wii te krijgen. Iedereen heeft er ondertussen van gehoord en wil zelf ook een keer tenissen en golfen. De eerste demonstratie is gegarandeerd een succes waarna er weer een paar potentiele Wii-kopers bij zijn gekomen. Maar als je eenmaal er eentje thuis hebt, blijkt dat hele Wii Sports nou niet bijster veel voor te stellen. Een paar avondjes lol en daarna heb je het eigenlijk wel gezien. Dan begint het ook wel door te dringen dat de Wii niet veel meer kan dan de Gamecube/PS2 vijf jaar geleden en ligt de Wii stof te happen - tot er familie, vrienden en kennissen over de vloer komen en er aan het bezoek gevraagd of ze wel 'ns met een Wii gespeeld hebben...?
Ik ben op zich wel heel positief over een handjevol Wii-game, maar twee van de toppers (Resident Evil 4 en Zelda) zijn eigenlijk Gamecube-games. Dan blijven voor mij Super Mario Galaxy, Metroid Prime 3 en Zack & Wiki over en daarna is er echt niks meer. Ik zou niet weten wat ik ervoor moet kopen. Prutsapparaat.
-
Ik had dus inderdaad een WII gekocht maar deze alweer verkocht na 3 maanden omdat de nieuwigheid er gewoon weer erg snel af is. En ik ben inderdaad ook van mening dat de WII een gigantisch overschatte console is.
En daarnaast zit ik waarschijnlijk ook gewoon onder de plak
En daarnaast zit ik waarschijnlijk ook gewoon onder de plak

Humz, jammer maar goed as usual zullen wij wel weer als laatste zijnVerwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:59:
[...]
Dit is pure bullshit, vorige week heeft een Sony baas bij Gamekings gezegd dat het nog onbekend is wanneer in europa de kaarten in de winkels gaan liggen omdat er zoveel verschillende landen zijn met elk hun eigen belastingen en wetten. (en valuta) Hij zei ook dat er niet 1 PSN store is voor europa maar elk land heeft zijn eigen store, de content in heel europa is hetzelfde.
Just grow old with grace
Iemand die Elefunk al heeft uitgeprobeerd? Vind 't concept wel voor de game wel tof, maar de reviews ervan zijn vrij gematigd…
En waar-the-bleep-blijft-Wipeout HD??!!
Call it wishfull thinking, maar [me=130573]hoopt nog steeds op een W-HD E3 surprise release.[/me=Shiverzz]
En waar-the-bleep-blijft-Wipeout HD??!!
Call it wishfull thinking, maar [me=130573]hoopt nog steeds op een W-HD E3 surprise release.[/me=Shiverzz]
Verwijderd
Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand van Sony iets zegt dat een dag later absoluut niet blijkt te kloppen. Sterker nog het zou ook niet de tweede derde vierde of vijfde keer zijn...
Kan er niks tegenin brengen, hier staat ook een wii stof te happen (maandje of 3 nu) recent eigenaar van een ps3 (wat ik veel eerder had moeten doen) dus heb niet alle ins en outs bijgehouden maar vroeg me af of er voor de ps3 nog spannende dingen staan te wachten op de E3?ymmv schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:12:
[...]
De Wii is de meest overschatte console ooit. Ik heb hem ondertussen een dik jaar, maar heb er maar vijf games voor. Hij is al weer een dikke maand niet aan geweest en verzamelt weer stof zoals gebruikelijk. Ik geloof nog steeds dat hij vooral zo goed loopt door hype en niet door de games. Het is gewoon ontzettend makkelijk om mensen aan een Wii te krijgen. Iedereen heeft er ondertussen van gehoord en wil zelf ook een keer tenissen en golfen. De eerste demonstratie is gegarandeerd een succes waarna er weer een paar potentiele Wii-kopers bij zijn gekomen. Maar als je eenmaal er eentje thuis hebt, blijkt dat hele Wii Sports nou niet bijster veel voor te stellen. Een paar avondjes lol en daarna heb je het eigenlijk wel gezien. Dan begint het ook wel door te dringen dat de Wii niet veel meer kan dan de Gamecube/PS2 vijf jaar geleden en ligt de Wii stof te happen - tot er familie, vrienden en kennissen over de vloer komen en er aan het bezoek gevraagd of ze wel 'ns met een Wii gespeeld hebben...?
Ik heb mijn Wii inmiddels verkocht omdat ik er niets mee deed. Degene die hem heeft gekocht van mij, heeft hem al niet meer aangesloten staanschumi2004 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:38:
[...]
Kan er niks tegenin brengen, hier staat ook een wii stof te happen (maandje of 3 nu)
Je ziet het ook terug in de games omzet. De 360 doet 2x zoveel in de US met exact hetzelfde aantal consoles. De PS3 loopt iets achter op de Wii, maar heeft ook de helft minder consoles ind e markt staan.
Wat dat betreft loopt het willicht niet zo goed. Aan de andere kant, first-party titels van Nintendo verkopen als een dolle, en ze maken winst op de hardware.
Persoonlijk vindt ik PAIN een erg leuk spel. Met content bedoel je waarschijnlijk had je op dit moment alleen de "Downtown" omgeving hebt. Hierin heb je echter wel verschillende game mode's met allen hun eigen trophies (nog niet PSN maar die komen er met het abusementpark addon aan).SeamusXanthus schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:25:
[...]
Pain is wel leuk voor even maar heeft wel ontzettend weinig content. Na een (hele leuke) sessie waren we er snel klaar mee. SuperStardust is inderdaad top, hoewel niet voor de gemiddelde vriendin. Pixeljunk Monsters vond ik werkelijk geniaal. Beste TD game die ik heb gespeeld, en volgens mij de game op de PS3 waar ik de de meeste uren in heb zitten
. Ook coop te spelen!
PAIN heeft wel een behoorlijk steile leercurve. Als je start kun je best iets halen, wil je echter goude medailles (om nog maar te zwijgen over de Platinum club) of de wat moeilijkere trophies ben je wel even bezig.
Pixeljunk monsters geeft je wel veel waar voor je geld, spelletje kost 4,99. En is zelfs via remote play op de PSP te spelen
PSNID : HoefMeistert
Tjah de Wii maakt wel winst maak je daar geen zorgen over, hele horders NONO-gamers spelen games als braintrainer, wii sports, wii-fit, train je hond/kat/paard/weet ik veel spellen Daarnaast kost de de console qua hardware echt bijna niets om te produceren. daar pakt Nintende al zijn eerste winst.
Daarnaast zijn er een handvol " echte" games:
Resident evil 4,
Resident Evil: UC,
Mario kart
Mario Galaxy
Mario paper
Super Smash Bros Brawl
Zelda
Metroid Prime 3
veel Nintendo titels dus alweer extra winst voor nintendo zelf, Daarnaast zijn Red steel, Excite truck en Rayman raving r. geen toptitels maar wel release titels die veel verkocht zijn. dus maak je over Nintendo en de wii maar geen zorgen.
Hoeveel topt titels heeft de PS3 eigenlijk? denk niet dat dat lisjtje veel groter is... denk eigenlijk amper groter.
Daarnaast zijn er een handvol " echte" games:
Resident evil 4,
Resident Evil: UC,
Mario kart
Mario Galaxy
Mario paper
Super Smash Bros Brawl
Zelda
Metroid Prime 3
veel Nintendo titels dus alweer extra winst voor nintendo zelf, Daarnaast zijn Red steel, Excite truck en Rayman raving r. geen toptitels maar wel release titels die veel verkocht zijn. dus maak je over Nintendo en de wii maar geen zorgen.
Hoeveel topt titels heeft de PS3 eigenlijk? denk niet dat dat lisjtje veel groter is... denk eigenlijk amper groter.
En als ik het vanuit commercieel standpunt zie, maakt de Wii vele 'aantrekkelijkere' reclamespotjes itt de andere consoles.
Dat maakt de mensen ook verlekkerd om de Wii aan te schaffen.
Dat maakt de mensen ook verlekkerd om de Wii aan te schaffen.
ResistanceChaoss schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:58:veel Nintendo titels dus alweer extra winst voor nintendo zelf, Daarnaast zijn Red steel, Excite truck en Rayman raving r. geen toptitels maar wel release titels die veel verkocht zijn. dus maak je over Nintendo en de wii maar geen zorgen.
Motorstorm
Uncharted
Ratchet and Clank
Metal Gear Solid 4
Gran Turismo 5 Prologue
Everybody's Golf
MLB The Show
Warhawk
Folklore
En dan zijn er ook nog talloze Xbox 360/PS3 titels (oa Guitar Hero en Rock Band, Skate, Burnout, GTA IV, Assassin's Creed.
Maak je over de PS3 ook maar geen zorgen hoor
Ik blijf dit soort opmerkingen dat MS meer games verkoopt gewoon lulkoek vinden van de bovenste plank. Het is heel simpel: als er zoveel meer games voor de 360 worden verkocht, dan is dat week in week uit af te lezen in de software charts. Maar het rare is dat Nintendo zowel in japan, europa als de vs al die charts al een jaar of langer domineert. En dan kan het gewoonweg niet dat er voor de 360 NOG meer games worden verkocht, anders stonden die games wel bovenaan in de charts of beter gezegd: stonden er eens 360 games in de top 10.PWM schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:41:
[...]
Je ziet het ook terug in de games omzet. De 360 doet 2x zoveel in de US met exact hetzelfde aantal consoles. De PS3 loopt iets achter op de Wii, maar heeft ook de helft minder consoles ind e markt staan.
Microsoft is een meester in het verkondigen van intense bullshit wanneer het aankomt op cijfertjes, marktaandeel etc. Ze willen heel graag, en komen met allerlei charts/cijfertjes op de proppen, maar het feit blijft dat hun arcade console niet verkoopt wanneer je het vergelijkt met de wii die duurder is. De games verkopen ook niet, wanneer je kijkt naar de software charts. Dat zijn cijfers die NIET uit de koker van Ballmer komen en dan is het beeld ineens heel anders.
Nu mag jij natuurlijk gewoon geloven wat MS je vertelt, maar neem van mij aan: cijfertjes die van MS afkomen zijn steevast bullshit. Prachtige grafiekjes en wat ze allemaal gaan doen en wie ze allemaal gaan inpakken etc.... iedereen wordt er elke keer helemaal warm van, maar ze hebben zelden iets met realiteit te maken.
Microsoft snapt het ook niet. Ze richten zich nu op de casual gamer. Maar die casual gamer heeft slechts 1 ding in zn achterhoofd wanneer het gaat over de 360: die gaat stuk. MS moet de 360 in een nieuwe behuizing stoppen, die geen herrie maakt, geen krassen op de dvd en niet stuk gaat. DAN hebben ze een kans. Iedere andere poging is wellicht in de VS nog wat succesvol, maar erbuiten helemaal niet.
Tuurlijk gaat het voor nintendo goed nu. Maar in Japan zie je dat de DS het nu aflegt tegen de PSP. Nog niet op software titels, maar wel al op hardware. De PS3 heeft gewoon een gebrek aan 1st party titels die de console verkopen, klaar. Ze zijn er wel, maar veel te weinig. Sony had allang klaar moeten zijn met Home, allang klaar moeten zijn met LBP. Tuurlijk, als je kijkt naar wat voor poep in een doosje men weet te verkopen voor de nintendo consoles, dan vraag je je af waarom dat soort kak dan niet verkoopt voor de andere consoles, maar dat is denk ik ook omdat die consoles gewoon gekocht worden door mensen die braintrainer pulp en andere crap niets aan vinden.Wat dat betreft loopt het willicht niet zo goed. Aan de andere kant, first-party titels van Nintendo verkopen als een dolle, en ze maken winst op de hardware.
-------------
Btw, morgen 1.4 van Warhawk met 2 nieuwe game modes. Gratis
Ik denk dat heel veel mensen de Wii er voor de leuk gewoon bij hebben. Er zijn ook genoeg mensen die alleen een Wii hebben maar dit zijn vooral de Nintendo fanboys denk ik. (met alle respect hoor). Het is een leuk ding maar ik ben blij dat ik een PS3 ernaast heb staan
PSN id: PENo1
De cijfers waren van het NDP afkomstig, third-party games en gingen over de US markt. Als EFBE International Statistics BV een andere bron heeft, vind ik het primaEfBe schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:50:
[...]
Ik blijf dit soort opmerkingen dat MS meer games verkoopt gewoon lulkoek vinden van de bovenste plank. Het is heel simpel: als er zoveel meer games voor de 360 worden verkocht, dan is dat week in week uit af te lezen in de software charts. Maar het rare is dat Nintendo zowel in japan, europa als de vs al die charts al een jaar of langer domineert. En dan kan het gewoonweg niet dat er voor de 360 NOG meer games worden verkocht, anders stonden die games wel bovenaan in de charts of beter gezegd: stonden er eens 360 games in de top 10.
Microsoft is een meester in het verkondigen van intense bullshit wanneer het aankomt op cijfertjes, marktaandeel etc. Ze willen heel graag, en komen met allerlei charts/cijfertjes op de proppen, maar het feit blijft dat hun arcade console niet verkoopt wanneer je het vergelijkt met de wii die duurder is. De games verkopen ook niet, wanneer je kijkt naar de software charts. Dat zijn cijfers die NIET uit de koker van Ballmer komen en dan is het beeld ineens heel anders.
En wat je over de Arcade console zegt, zal best kunnen, zie alleen niet echt in waarom dat relevant zou zijn voor de verkoopcijfers van de games.
De verkoopcijfers van de third-party games zijn eenvoudig terug te vinden in de jaarverslagen van de desbetreffende uitgevers.
[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 15-07-2008 14:00 ]
MS is ook wel heel rigoureus met het omgooien van de doelgroep. Van hardcore naar casual. De hardcore groep heeft al een 360, dus moeten ze de casuals aanspreken. Maar dit gaat naar mijn idee behoorlijk ten koste van je originele doelgroep. Het blade-systeem wordt volledig vervangen door een lief casual uiterlijk. Avatars erbij. Je hebt het maar te pikken.
Ik moet nog zien wat er met de divisie van de 360 en Zune gaat gebeuren nu Ballmer volledig aan het roer staat.
Ow ja, PS3 topic.
Resistance 2 trailer dan maar?
Ik moet nog zien wat er met de divisie van de 360 en Zune gaat gebeuren nu Ballmer volledig aan het roer staat.
Ow ja, PS3 topic.
Resistance 2 trailer dan maar?
Tja, dan is het al een stuk minder vreemd. De top-5 games voor Wii zijn Nintendo games. Die zouden dus niet meetellen.. Zo is er dus altijd wel een doorsnede te vinden waarin je kan zeggen dat je 'de beste' bent. MS vertelt hier dus een detail van de waarheid (er is een niche waarin we beter scoren dan de rest), en vertelt dit alsof het de hele waarheid is...PWM schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:54:
[...]
De cijfers waren van het NDP afkomstig, third-party games en gingen over de US markt. Als EFBE International Statistics BV een andere bron heeft, vind ik het prima
En wat je over de Arcade console zegt, zal best kunnen, zie alleen niet echt in waarom dat relevant zou zijn voor de verkoopcijfers van de games.
De verkoopcijfers van de third-party games zijn eenvoudig terug te vinden in de jaarverslagen van de desbetreffende uitgevers.
-
Verwijderd
Ik vond die killzone 2 trailer toch wat tegenvallen. Ik bedoel het zag er wel gewoon goed uit, maar het ziet er niet superdeluxe uit. Gewoon wel oke, maar absoluut niet "het spel der spellen" wat ze je wel eens willen laten geloven.
Dat ben ik niet met je eens. Ik vond het er meer dan "wel goed" uitzien. Vooral de mate van details vind ik indrukwekkend. Overal gebeurt wel iets ipv. alleen waar jij bent. Daar komt de sfeer nog eens bij. Ik denk echt dat dit een topgame gaat wordenVerwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:05:
Ik vond die killzone 2 trailer toch wat tegenvallen. Ik bedoel het zag er wel gewoon goed uit, maar het ziet er niet superdeluxe uit. Gewoon wel oke, maar absoluut niet "het spel der spellen" wat ze je wel eens willen laten geloven.
Ze gaven het van te voren aan, en hadden het boven de slide staanchrisboers schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:03:
[...]
Tja, dan is het al een stuk minder vreemd. De top-5 games voor Wii zijn Nintendo games. Die zouden dus niet meetellen.. Zo is er dus altijd wel een doorsnede te vinden waarin je kan zeggen dat je 'de beste' bent. MS vertelt hier dus een detail van de waarheid (er is een niche waarin we beter scoren dan de rest), en vertelt dit alsof het de hele waarheid is...
Third-Party is niche noemen lijkt me ook wat overdreven. Volgens mij is juist de kritiek op de Wii dat alleen First-party goed loopt, en daar hebben andere uitgevers niets aan.
Sony en MS doen het juist weer heel erg goed met Third-Party games op verkoop gebied.
EDIT:
Jaarcijfers/kwartaalcijfers van EA, Ubisoft en Activision bekijkend, zie je dat de games op de 360 ongeveer 2 tot 3 keer zoveel verkoopt dan de Wii. PS3 volgt de 360 op kortere afstand. Dat lieten de cijfers gisteren ook prima zien: Sony verkoopt ongeveer de helft, bij een halve install base in de US. In Europa liggen de verkopen van PS3 consoles hoger, dus verkopen ze evenredig meer games.
Volgens mij klopt het "verhaaltje" van gister tot op de komma
Ik ben 2 maanden geleden de jaarcijfers van alle uitgevers bekeken i.v.m. Console vs PC verkoopcijfers. Ik ken de verhoudingen dus prima
[ Voor 45% gewijzigd door PWM op 15-07-2008 14:20 ]
Leuk dit topic te lezen met veel gefrustreerde PS3 bezitters.. Veel onzin argumenten voorbij zien komen.. Straks als de PS3 conference is begonnen zal ik het xbox topic weer in de gaten houden of daar hetzelfde effect gaat gebeuren..
FF voor de duidelijkheid.. ik heb veel consoles gehad maar laat ik de volgorde van de laatste tijd maar aanhalen.. en er is altijd wel een spel waardoor ik een console of pc upgrade
- PS1 voor de RPG's (FF serie)
- PC voor Counter Strike
- PS2 voor de RPG's (FF serie)
- PC voor World of Warcraft
- Wii voor als vrienden langskomen
- XBOX360 voor de shooters en achievements(leuke reden om spellen nog een keer te spelen) en RPG's van Square dus niet FF13 want dat wist ik nog niet
De PS3 heeft op dit moment niks extra's waarom ik het zou willen kopen.. Dus voor de verkoop van PS3 zal dit zeker wel een klap zijn.. Denk dat er meer mensen aan het wachten waren om een PS3 te kopen met FF13..
Wel goed is dat ze PSN aan het verbeteren zijn zodat het meer gaat werken als de xbox achievement systeem want dat is echt fun..
FF voor de duidelijkheid.. ik heb veel consoles gehad maar laat ik de volgorde van de laatste tijd maar aanhalen.. en er is altijd wel een spel waardoor ik een console of pc upgrade
- PS1 voor de RPG's (FF serie)
- PC voor Counter Strike
- PS2 voor de RPG's (FF serie)
- PC voor World of Warcraft
- Wii voor als vrienden langskomen
- XBOX360 voor de shooters en achievements(leuke reden om spellen nog een keer te spelen) en RPG's van Square dus niet FF13 want dat wist ik nog niet
De PS3 heeft op dit moment niks extra's waarom ik het zou willen kopen.. Dus voor de verkoop van PS3 zal dit zeker wel een klap zijn.. Denk dat er meer mensen aan het wachten waren om een PS3 te kopen met FF13..
Wel goed is dat ze PSN aan het verbeteren zijn zodat het meer gaat werken als de xbox achievement systeem want dat is echt fun..
Ik heb persoonlijk een PS3 gekocht voor Metal Gear Solid 4, Gran Turismo en gratis online gaan 
Nu doe ik er ook veel meer mee. Denk maar aan PS1 spellen spelen, filmpjes streamen via PC, surfen etc etc...
Nu doe ik er ook veel meer mee. Denk maar aan PS1 spellen spelen, filmpjes streamen via PC, surfen etc etc...
Oh, verbaast me idd ook niet echt, dat terzijde. Als ik alleen maar kijk naar Top Spin 3. Die kan je op de PS3/XBOX360 kopen, OF op de Wii. Wii is heel ander spel, met volledig andere besturing, en een stuk minder grafische pracht. PS3/XOMB360 versies zien er stukken beter uit, maar bestuur je weer 'gewoon' met de controller.PWM schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:08:
[...]
Ze gaven het van te voren aan, en hadden het boven de slide staan
Third-Party is niche noemen lijkt me ook wat overdreven. Volgens mij is juist de kritiek op de Wii dat alleen First-party goed loopt, en daar hebben andere uitgevers niets aan.
Sony en MS doen het juist weer heel erg goed met Third-Party games op verkoop gebied.
Wat in dit geval voor mij de doorslag gaf, was dat bij de wii je altijd tweehandig aan het 'slaan' was, met zowel de wiimote als de nunchuck (en dat draadje ertussen). Ofwel, controls zijn niet handig -> toch maar PS3 (uiteindelijk is het zelfs Virtua Tennis 3 geworden, want veel goedkoper
-
Ik zie niet zoveel gefrustreerde PS3-bezitters in dit topic eerlijk gezegd.
MS brengt natuurlijk de gegevens die voor hun voordelig zijn. Wat als een paal boven water staat is dat de 360 interessant is om voor te ontwikkelen vanwege goede verkoopcijfers van third-party games. En dat ze dat laten zien lijkt mij erg logisch. Die cijfers zijn dan ook meer relevant voor de industrie dan voor de 'gewone consument'. Daarbij zou porten van de PS3 naar de 360 goed te doen zijn dus ik kan ze bij SE geen ongelijk geven.
Als je twee consoles hebt die behoorlijk gelijkwaardig zijn moet je wel een hele goede reden hebben om exclusief te gaan.
Nintendo heeft nog altijd moeite om de third-parties echt te binden. De ontwikkelkosten zijn misschien lager, maar ook de verkoopcijfers vallen tegen. En volgens Ubisoft moet voor Wii-games veel meer uitgegeven worden aan marketing om goede verkoopcijfers te halen. Terwijl veel games op de PS3 of 360 zichzelf veel meer verkopen.
MS brengt natuurlijk de gegevens die voor hun voordelig zijn. Wat als een paal boven water staat is dat de 360 interessant is om voor te ontwikkelen vanwege goede verkoopcijfers van third-party games. En dat ze dat laten zien lijkt mij erg logisch. Die cijfers zijn dan ook meer relevant voor de industrie dan voor de 'gewone consument'. Daarbij zou porten van de PS3 naar de 360 goed te doen zijn dus ik kan ze bij SE geen ongelijk geven.
Als je twee consoles hebt die behoorlijk gelijkwaardig zijn moet je wel een hele goede reden hebben om exclusief te gaan.
Nintendo heeft nog altijd moeite om de third-parties echt te binden. De ontwikkelkosten zijn misschien lager, maar ook de verkoopcijfers vallen tegen. En volgens Ubisoft moet voor Wii-games veel meer uitgegeven worden aan marketing om goede verkoopcijfers te halen. Terwijl veel games op de PS3 of 360 zichzelf veel meer verkopen.
Welke cijfers? dat MS meer games verkoopt dan Nintendo? Geef me maar een link naar de lijst met cijfers, want ik geloof er geen barst van. Nintendo verkoopt in japan, eu en vs gewoon meer games, botweg omdat de charts telkens weer voor 60-80% volstaan met nintendo games.PWM schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:54:
[...]
De cijfers waren van het NDP afkomstig, third-party games en gingen over de US markt. Als EFBE International Statistics BV een andere bron heeft, vind ik het prima
Volgens mij was dat niet het punt. MS roept iets waarvan ze willen dat het blijft hangen bij de mensen als 'MS verkoopt gewoon meer games', maar dat is echt klare kul.PWM schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:08:
Was het niet zo dat EA meer PS3 versies verkocht wereldwijd dan 360 versies van hun games? (wellicht in de VS niet, maar dat is niet de wereld, die is groter dan die 300 miljoen amerikanen)Jaarcijfers/kwartaalcijfers van EA, Ubisoft en Activision bekijkend, zie je dat de games op de 360 ongeveer 2 tot 3 keer zoveel verkoopt dan de Wii. PS3 volgt de 360 op kortere afstand. Dat lieten de cijfers gisteren ook prima zien: Sony verkoopt ongeveer de helft, bij een halve install base in de US. In Europa liggen de verkopen van PS3 consoles hoger, dus verkopen ze evenredig meer games.
[ Voor 49% gewijzigd door EfBe op 15-07-2008 14:42 ]
Verwijderd
We weten allemaal dat de 40gb versie van de PS3 niet backwards compatible is. De andere modellen zijn dit wel geloof ik. Maar ik vraag mij af of het uberhaupt mogelijk zou zijn (mocht Sony dit willen) dat er via een software update / firmware update een BC functie wordt toegevoegd aan 'onze' 40gb modellen?
Of zou BC domweg niet kunnen voor het 40gb model?
Het zou mogelijk moeten zijn met een firmware upgrade. Er zijn zelfs geruchten dat het gaat gebeuren omdat Sony ook PS2 spellen in de PS Store wilt verkopen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:40:
We weten allemaal dat de 40gb versie van de PS3 niet backwards compatible is. De andere modellen zijn dit wel geloof ik. Maar ik vraag mij af of het uberhaupt mogelijk zou zijn (mocht Sony dit willen) dat er via een software update / firmware update een BC functie wordt toegevoegd aan 'onze' 40gb modellen?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Je zou denken dat het simpel zou zijn, omdat de ps2 een slappe processor had, niet noemenswaardige videokaart en 32MB ram (telefoons hebben meer tegenwoordig). Het is echter zo dat de PS2 hardware wat truukjes had mbt embedded memory waardoor je erg snel bepaalde dingen kon doen, en die emuleren kost bizar veel extra power. dus om alles in een VM te draaien die de hw shortcuts goed emuleert lijkt me erg lastig, maar voor Sony zou het wel een selling point erbij zijn, wanneer je alle PS2 games kunt downloaden via de store, want dat zijn er nogal wat.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:40:
Infamous trailer. Ziet er lekker uit! Niet echt mijn spel denk ik maar wel weer een mooie exclusive.
Hydrophobia. Geen idee, nog nooit van gehoord. Misschien iets origineels.
Zelf hoop ik eindelijk eens iets te horen over de titel van Quantic Dream.
Hydrophobia. Geen idee, nog nooit van gehoord. Misschien iets origineels.
Zelf hoop ik eindelijk eens iets te horen over de titel van Quantic Dream.
Hoelaat begint de Sony persconferentie vanavond? Ik ben benieuwd wat ze te vertellen hebben want Microsoft heeft heel wat bombs gedropt zamazegge. MS komt ook met een soort online personage ala Wii en Home. Ik denk alleen dat dit er nog eerder is als dat Home verhaal van Sony... LOL
Kijk uit naar aankondigingen van Resistance 2 en Killzone 2. Om de eer te redden kan Sony alleen nog komen met een big-ass aankondiging van God Of War 3 en vette sjit van Gran Turismo 5, White Knight Story, Final Fantasy 13 Versus, en Motorstorm. Met het laten zien van filmpjes van Resident Evil 5 en Final Fantasy XIII hebben ze zich de loef doen afsteken door de 360.
Misschien dan toch een FF7 remake voor de PS3? Dat zou alle FF13 berichtgeving doen verbleken.
Kijk uit naar aankondigingen van Resistance 2 en Killzone 2. Om de eer te redden kan Sony alleen nog komen met een big-ass aankondiging van God Of War 3 en vette sjit van Gran Turismo 5, White Knight Story, Final Fantasy 13 Versus, en Motorstorm. Met het laten zien van filmpjes van Resident Evil 5 en Final Fantasy XIII hebben ze zich de loef doen afsteken door de 360.
Misschien dan toch een FF7 remake voor de PS3? Dat zou alle FF13 berichtgeving doen verbleken.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Remake FF7 exclusief voor de PS3 zou zeker een reden zijn om een PS3 te kopen
Verwijderd
Als dat gebeurd is de 'console war' meteen over en uit. Want dan heeft de PS3 'gewonnen' voor zover dat kan.bechown schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:12:
Remake FF7 exclusief voor de PS3 zou zeker een reden zijn om een PS3 te kopen
FF7 for the win!
doe ik ook niet, anders had ik geen PS3 gekocht.
Kheb zlef ook een wii staan, al sinds de release in het begin heel erg veel mee gegamed, twas mijn eerste console, en die nieuwe besturing is gewoon erg gaaf, zeker als het zo goed werkt als in Wii sports, wij hebben ons daar heel wat uurtjes mee vermaakt. Voor de rest Red-steel in 1 ruk uitgespeeld. Daarna aardig wat uurtjes in Resident Evil 4 en Zelda gestopt. zelda vreemd genoeg niet uitgespeeld... ben blijkbaar de engie die het maar een vage suffe game vind

Paar maand terug een PS3 gekocht omdat ik ook wel eens een "echte" console wou proberen, ben geen sony of microsoft fanboy, kheb dus echt naar de PS3 en xbox 360 gekeken wat elke console mij te bieden had voor het geld en toen kwam IK uit bij de Ps3. waarom? kwaliteit van games zijn imho vergleijkbaar maar de Ps3 heeft goeie extra's: Blue-ray, perfect werkende media player en media streamer, (gratis) PSN.
Vooral PSN wordt gewoon steeds leuker, was in het begin waardeloos dus wel een gokje maar ik wordt steeds gelukkig met PSN, betaalbare leuke games van 4,99-9,99 zoiets koop je toch wat sneller " ff tussendoor" dan een full-retail gmae van 50-55 euro (of 40 als je importeerd).
ben gewoon blij met de PS3 en de Wii
Verwijderd
Beetje optimistisch niet? Het lijkt me dat er heel wat meer voor nodig zal zijn dan dat.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:19:
[...]
Als dat gebeurd is de 'console war' meteen over en uit. Want dan heeft de PS3 'gewonnen' voor zover dat kan.
FF7 for the win!
Verwijderd
Daarom staat 'console-war' ook tussen aanhalingstekens. Ik geloof er namelijk niet in. Alsof er 1 PER SE moet winnen ofzoiets. Het is gewoon concurrentie. Mensen blazen dit hele console-gebeuren veel te veel op.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:29:
[...]
Beetje optimistisch niet? Het lijkt me dat er heel wat meer voor nodig zal zijn dan dat.
Een remake van een rpg doet geen console "winnen" (wat jij onder winnen bedoelt weet ik niet).Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:19:
[...]
Als dat gebeurd is de 'console war' meteen over en uit. Want dan heeft de PS3 'gewonnen' voor zover dat kan.
FF7 for the win!
Ik geef toe dat ik als 360 bezitter en RPG junkie momenteel zeer neerbuigend ben naar de ps3 toe aangezien die op dit moment NIETS te bieden heeft, echter....sony heeft nog 2 stevige (exclusieve!) RPG titels zitten waarvoor vanavond een perfecte timing zou zijn om ze voor te stellen. Titels die zelfs mij kunnen overtuigen om een ps3 aan te schaffen:
• Valkyria - de cell-shading ziet er zelfs beter uit dan die van Eternal Sonata, hetgeen al ENORM knap was. Zoek maar eens een HD trailer van Valkyria, want youtube geeft de unieke "schets"stijl niet goed weer.
• Disgaea 3: mijn favo tactical RPG reeks OOIT, imo zelfs beter dan final fantasy tactics. Heerlijk geanimeerde 2D graphics, honderden verschillende soorten aanvallen en duizenden items, oneindig veel verschillende tactieken, teveel klasses om op te sommen, een potentieel van tot duizend uur gameplay.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Trouwens, zou er de 15e niet een spooky game in de PSN komen, die in episodes gepublished wordt, en die de eerste 24 uur gratis te downloaden zou zijn?
Edit: Ik bedoel dus Siren.
Edit2: Oh, blijkbaar zijn de plannen gewijzigd:
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=192266
24 juli, en niet in stukken te downloaden, wel in stukken te kopen...
Edit: Ik bedoel dus Siren.
Edit2: Oh, blijkbaar zijn de plannen gewijzigd:
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=192266
24 juli, en niet in stukken te downloaden, wel in stukken te kopen...
[ Voor 41% gewijzigd door chrisboers op 15-07-2008 17:00 ]
-
Heeft de X360 ATM wel goeie RPG's dan?
Zeker wel, oa Lost Odyssey, Eternal Sonata en Blue Dragon.Chaoss schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:55:
en enchanted arms, maar die hebben ze achteraf ook naar de ps3 gebracht. Momenteel staan er een vijftal vier jrpg's aangekondigd die voor de lente moeten uitzijn voor de 360. Daarom mijn bewering dat het een verdomd goed idee is voor sony om zijn 2 exclusives vanavond extra in de schijnwerper te zetten.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
yup, eternal sonata, blue dragon, lost odyssey (jrpg's)Chaoss schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:55:
normale rpg's Mass Effect en binnenkort Fable 2
action rpg binnenkort Too Human
Ik zal wel wat vergeten zijn...
De Xbox 360 heeft de volgende JRPGs:DarkShadow schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:14:
[...]
yup, eternal sonata, blue dragon, lost odyssey (jrpg's)
normale rpg's Mass Effect en binnenkort Fable 2
action rpg binnenkort Too Human
Ik zal wel wat vergeten zijn...
Enchanted Arms
Eternal Sonata
Blue Dragon
Lost Odyssey
... Tales of Vesperia (aug)
... Infinite Undiscovery (sep)
... Last Remnant (nov)
... Star Ocean 4 (begin 2009)
... Final Fantasy 13 (?)
... Cry On (?)
De PS3:
Enchanted Arms
... Disgaea 3 (aug)
... Valkyria Chronicles (nov)
... Eternal Sonata (herfst)
... White Knight Chronicles (2008?)
... Last Remnant (2009)
... Final Fantasy 13 (?)
... Final Fantasy vs 13 (?)
Er is dus maar 1 (!) JRPG uit voor de PS3 in de VS/Europa tegen vier titels voor de 360. Ook het aantal binnenkort te verschijnen titles en aankondigingen ligt hoger voor de 360. Microsot heeft ontzettend hard aan de JRPG-kar getrokken door Mistwalker Studios aan zich te binden om zo via JRPGs de Japanse markt te veroveren. Dit is overduidelijk niet gelukt, maar door met de geldbuidel te smijten hebben ze wel Namco en Square Enix/Tri-Ace dichter naar zich toe getrokken. Het is echt paradoxaal dat de console die het minst populair is in Japan zoveel steun heeft van Japanse RPG-ontwikelaars.
Het is te hopen dat Sony net zo veel moeite doet als MS op dit gebied om deze lacune in het gamesaanbod zo snel mogelijk te dichten door actiever Japanse developers aan te sporen voor de PS3 te gaan ontwikkelen. Het zou mooi zijn als bijv White Knight Chronicles een releasedate zou krijgen, bij voorkeur dit jaar nog. Dan zouden er in ieder geval de volgende zes maanden nog vier RPGs bijkomen, dan begint het toch ergens op te lijken.
[ Voor 4% gewijzigd door ymmv op 15-07-2008 17:47 ]
PFFFTTTTT, wat een hoop gezeik is hier te lezen (De laatste 10 pagina's dan)
Zijn de moderators op 'vakantie ofzo...
Ik lees net op de frontpage dat de X360 een update krijgt die 16:10 ondersteuning gaat leveren.
Heeft iemand enig idee of sony ook met zo iets dergelijks gaat komen voor de PS3?
Ik heb namelijk een 16:10 TFT (205BW, dus geen 1:1 pixel mapping) en een 16:10 beamer (helaas ook zonder 1:1 mapping).
Als ik hierop games speel word het beeld uitgerekt (zoom) zodat het beeldvullend is, hierdoor mis ik links en rechts een klein stukje van het beeld.
Voor mij is een 16:10 optie dus zeer wenselijk, met eventuele zwarte balken onder en boven om de 16:9 AR van de spellen te behouden.
Heeft iemand enig idee of sony ook met zo iets dergelijks gaat komen voor de PS3?
Ik heb namelijk een 16:10 TFT (205BW, dus geen 1:1 pixel mapping) en een 16:10 beamer (helaas ook zonder 1:1 mapping).
Als ik hierop games speel word het beeld uitgerekt (zoom) zodat het beeldvullend is, hierdoor mis ik links en rechts een klein stukje van het beeld.
Voor mij is een 16:10 optie dus zeer wenselijk, met eventuele zwarte balken onder en boven om de 16:9 AR van de spellen te behouden.
3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5
Je leest niet, en ik stop er mee. Je bent een beetje te emotioneel blijkbaar.EfBe schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:40:
[...]
Welke cijfers? dat MS meer games verkoopt dan Nintendo? Geef me maar een link naar de lijst met cijfers, want ik geloof er geen barst van. Nintendo verkoopt in japan, eu en vs gewoon meer games, botweg omdat de charts telkens weer voor 60-80% volstaan met nintendo games.
Ik heb geen behoefte aan flamewar 12387
Over FUD gesprokenWas het niet zo dat EA meer PS3 versies verkocht wereldwijd dan 360 versies van hun games? (wellicht in de VS niet, maar dat is niet de wereld, die is groter dan die 300 miljoen amerikanen)
De PS3 verkocht nog niet de helft van de 360 wereldwijd. Zelfs Wii verkocht meer (31 maart 2007 - 31 maart 2008, het EA boekjaar):
x Miljoen Dollar

Bron: EA jaarverslag
Over de verhoudingen bij bijvoorbeeld Activision zal ik maar niet beginnen, daar zijn de verschillen alleen maar groter. Bij Ubisoft zijn de verschillen tussen PS3 en 360 kleiner, maar staat de 360 toch stevig aan kop, met de Wii op hele grote achterstand. (Bron: Jaarverslag Activision en Q3 2008 verslag Ubisoft).
Ik probeer mijn stellingen altijd de onderbouwen. Dingen als "ik geloof er geen barst van", of "lulkoek" zijn ook heel constructief, maar daar ga ik verder mijn tijd niet aan besteden
[ Voor 52% gewijzigd door PWM op 15-07-2008 18:43 ]
Verwijderd
Thanks voor de links!Boeboe schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:41:
[...]
Een remake van een rpg doet geen console "winnen" (wat jij onder winnen bedoelt weet ik niet).
Ik geef toe dat ik als 360 bezitter en RPG junkie momenteel zeer neerbuigend ben naar de ps3 toe aangezien die op dit moment NIETS te bieden heeft, echter....sony heeft nog 2 stevige (exclusieve!) RPG titels zitten waarvoor vanavond een perfecte timing zou zijn om ze voor te stellen. Titels die zelfs mij kunnen overtuigen om een ps3 aan te schaffen:
• Valkyria - de cell-shading ziet er zelfs beter uit dan die van Eternal Sonata, hetgeen al ENORM knap was. Zoek maar eens een HD trailer van Valkyria, want youtube geeft de unieke "schets"stijl niet goed weer.
• Disgaea 3: mijn favo tactical RPG reeks OOIT, imo zelfs beter dan final fantasy tactics. Heerlijk geanimeerde 2D graphics, honderden verschillende soorten aanvallen en duizenden items, oneindig veel verschillende tactieken, teveel klasses om op te sommen, een potentieel van tot duizend uur gameplay.
Zien er goed uit!
Ik noemde het woord 'winnen' omdat iedereen het over een 'console-war' enzo heeft. En eerlijk gezegd maakt mij het allemaal niet zoveel uit. Want mensen zien de concurrenten ZO groot op hun bek gaan dat het gewoon triest wordt af en toe. Ik heb een PS3, maar ik ben niet in zak en as omdat FF13 naar de X360 gaat.
Maar ik denk dat wanneer FF7 als remake komt de verkoop VRE-SE-LIJK toeneemt bij de PS3.
Verwijderd
Komen er ook een keer vette games uit voor dit apparaat. Sinds ik GTA 4 heb gekocht en heb uitgespeeld staat dat ding alleen maar stof te happen.
Ik zit zelfs aan verkopen te denken?
Wat heb je dan allemaal gespeeld? Er is zat op de markt, laten we bijvoorbeeld eens MGS 4 noemenVerwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 18:14:
Komen er ook een keer vette games uit voor dit apparaat. Sinds ik GTA 4 heb gekocht en heb uitgespeeld staat dat ding alleen maar stof te happen.
Guitar Hero III al geprobeerd?Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 18:14:
Het lijkt misschien saai en simpel, maar het is erg leuk!
En heel erg verslavend, dus wees gewaarschuwd.
3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5
Idd,Windkracht13 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:56:
PFFFTTTTT, wat een hoop gezeik is hier te lezen (De laatste 10 pagina's dan)
Dacht dat dit een ps3 topic was
Zal mijn een worst wezen dat X spell meer wordt gekocht op Y console, bedoel IK zelf bepaal toch welke game ik leuk vind en welke console? Kan je wel even met je MS cijfertjes kopen maar dat boeit mij niet echt. Want ik vind PS3 een leukere console , dat is toch MIJN mening?
Zal wel weer iets zijn wat ik niet begrijp
Je hebt al Uncharted gespeeld, Ratchet & Clank? MSG4? Assasin's Creed? Call of Duty 4? Burnout Paradise? Motorstorm? Heavenly Sword? Fifa? Virtua Tennis? Grid? Unreal Tourament? Civilization Revolution? Super Stardust HD? Pixeljunk Monsters? Warhawk? Devil May Cry 4?Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 18:14:
Ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan hoor ..
De E3 is begonnen, en duurt 3 dagen. Dan zegt MS wat over Sony, Sony over Nintendo en Nintendo over beiden. Dan komt er dus een kleine discussie, waar dit forum ook voor isFireBladeX schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 19:13:
[...]
Idd,
Dacht dat dit een ps3 topic was, Het zou leuk zijn als jullie fanboi's even stopppen.
Zal mijn een worst wezen dat X spell meer wordt gekocht op Y console, bedoel IK zelf bepaal toch welke game ik leuk vind en welke console? Kan je wel even met je MS cijfertjes kopen maar dat boeit mij niet echt. Want ik vind PS3 een leukere console , dat is toch MIJN mening?
Zal wel weer iets zijn wat ik niet begrijp
De Microsoft conferentie was matig op Final Fantasy na, Nintendo net was bedroefend. Wat dat betreft dus de ideale mogelijkheid voor Sony om te vlammen. Als ze met 1 of 2 verassingen komen, hebben ze weer alle aandacht. Dat is het voordeel van als laatste aan de beurt zijn.
ach soo....
Nu zijn paar dingen toch een stuk duidelijker geworden, Maar imo FF voor Xbox is toch niet een goed idee, bedoel al die mensen die een Xdoos hebben spelen alleen maar FPS ( Halo 3 >< ) en/of race spellen.
Nu zijn paar dingen toch een stuk duidelijker geworden, Maar imo FF voor Xbox is toch niet een goed idee, bedoel al die mensen die een Xdoos hebben spelen alleen maar FPS ( Halo 3 >< ) en/of race spellen.
Ironie wil dat ik shooters en racers haat 
Sptijtig dat de conferentie niet live kan volgen (moet weg over een kwartier) want ik ben benieuwd wat sony zelf aan te kondigen heeft qua games die geen shooters of racers zijn
Sptijtig dat de conferentie niet live kan volgen (moet weg over een kwartier) want ik ben benieuwd wat sony zelf aan te kondigen heeft qua games die geen shooters of racers zijn
[ Voor 67% gewijzigd door boe2 op 15-07-2008 19:52 ]
hahaBoeboe schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 19:46:
Ironie wil dat ik shooters en racers haat
We will see
Verwijderd
oke jongens nog 10 min
heb de volgende tabbladen open bij me IE7:
Joystiq.com
Engadget.com
gamed.nl
playstation blog
heb de volgende tabbladen open bij me IE7:
Joystiq.com
Engadget.com
gamed.nl
playstation blog
treurig dat dat zo moet, er zijn zoveel leuke sporten te doen en dan doe je het via een spelletjesapparaat. Maar wat jij wilt natuurlijkchrisboers schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:19:
[...]
Ik heb naast de PS3 vorige maand een WII +Wii fit gekocht, en sindsdien staat bij mij juist de PS3 grotendeels stof te happen. Maar ik gebruik hem dan ook voornamelijk voor het 'fit' gedeelte. Ik zie de Wii ook eerlijk gezegd minder als een games console dan als een middel om mijzelf weer aan het sporten te krijgen(en ik moet zeggen, dat dat goed gelukt is!)
ben ik de enige die via ign.com enkel een suffe variëteit aan geluiden doorkrijg en geen press conference?
[ Voor 8% gewijzigd door DarkShadow op 15-07-2008 20:39 ]
Verwijderd
Hij begint (ook op IGN) nu! Die achtergrondgeluidjes was alleen om het publiek bezig te houden totdat ie begint..duh. Die van IGN is trouwens perfect helemaal geen lag (ook niet bij die van MS en Nin)DarkShadow schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:38:
ben ik de enige die via ign.com enkel een suffe variëteit aan geluiden doorkrijg en geen press conference?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 20:41 ]
Verwijderd
LIVE STREAM!!
http://e3.g4tv.com/e32008...spx?pressconference_key=4
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 20:41 ]
Verwijderd
en: http://livewire.ign.com/2008/e3/index.html#
(Die van Gamespot lagde als de hell bij mij steeds bufferen..IGN is super smooth feed)
Gewoon even kijken
edit: eerst refreshen voordat ik wat post blijkbaar
Gewoon even kijken
edit: eerst refreshen voordat ik wat post blijkbaar
[ Voor 23% gewijzigd door Shiver23 op 15-07-2008 20:45 ]
haha, nee ik ben helemaal niet emotioneel. Lulkoekcijfers van MS moeten alleen niet een eigen leven gaan leiden.PWM schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 18:12:
[...]
Je leest niet, en ik stop er mee. Je bent een beetje te emotioneel blijkbaar.
Ik heb geen behoefte aan flamewar 12387
VS of wereldwijd?[...]
Over FUD gesproken![]()
De PS3 verkocht nog niet de helft van de 360 wereldwijd. Zelfs Wii verkocht meer (31 maart 2007 - 31 maart 2008, het EA boekjaar):
x Miljoen Dollar
[afbeelding]
Bron: EA jaarverslag
Ik zei ook 'ik meende', ik herinnerde het me vaag, maar dat kan fout zijn, ik heb het niet nagetrokken.
Iemand samenvatting van E3 please? Kan niet kijken.
Verwijderd
Leuke baas, mooi gedaan
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 20:57 ]
De cijfers kloppen dus gewoon, 100%EfBe schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:45:
[...]
haha, nee ik ben helemaal niet emotioneel. Lulkoekcijfers van MS moeten alleen niet een eigen leven gaan leiden.
[...]
WereldwijdVS of wereldwijd?
Ik zei ook 'ik meende', ik herinnerde het me vaag, maar dat kan fout zijn, ik heb het niet nagetrokken.
http://www.gamer.nl/doc/46615/Sony-E3-2008-persconferentieTankbuster schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:53:
Resistance 2 ziet er goed uit
EDIT: Vet podium trouwens
[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 15-07-2008 20:59 ]
Verwijderd
ZIE www.gamed.nlTankbuster schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:53:
Verwijderd
IGN loopt achter maar heeft wel betere kwaliteitVerwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:42:
[...]
en: http://livewire.ign.com/2008/e3/index.html#
(Die van Gamespot lagde als de hell bij mij steeds bufferen..IGN is super smooth feed)
gamespot loopt bij mij prima.
Little big planet
Ze hebben van LBP een soort powerpoint presentatie gemaakt
Little big planet

[ Voor 39% gewijzigd door jdm8 op 15-07-2008 21:00 ]
Gezeik over de ps3 tegen de 360, koop ze gewoon allebei
Dan heb je een win-win situatie.
Anyway, ik ben benieuwd wat de e3 ons verder zal brengen. Ik heb nu al een lost odyssey dvd 2 die uitgespeeld moet worden, mass effect en een nieuwe ps3 met msg4 die ik moet uitspelen hoe kom ik aan de tijd lol!
Anyway, ik ben benieuwd wat de e3 ons verder zal brengen. Ik heb nu al een lost odyssey dvd 2 die uitgespeeld moet worden, mass effect en een nieuwe ps3 met msg4 die ik moet uitspelen hoe kom ik aan de tijd lol!
Heel vet gedaan 
Ik vraag me af of je dit daadwerkelijk ook op de PS3 precies kan maken, of dat dit met Dev tools is gebeurd. Heel heel mooi gedaan.
Ik vraag me af of je dit daadwerkelijk ook op de PS3 precies kan maken, of dat dit met Dev tools is gebeurd. Heel heel mooi gedaan.
[ Voor 74% gewijzigd door PWM op 15-07-2008 21:06 ]
Verwijderd
Briljant idd! Sony kan wel origineel zijnShiver23 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:02:
haha, geniaal dat LBP stuk.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 21:05 ]
Erg grappig gedaan
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Wie weet wordt het een trend. Nooit meer saaie powerpoint presentaties op school/werk, maar LBP spelen
Verwijderd
dat is de bedoeling juist dat we zelf alles kunnen maken no limitPWM schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:04:
Heel vet gedaan
De bedoeling is inderdaad dat je eigen levels gaat maken. Nu gebruikten ze echter specifieke logo's e.d. voor de presentatie. Dat zou dus betekenen dat je ook daadwerkelijk eigen materiaal toe zou kunnen voegen. Als dat kan, zou het heel vet zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:09:
[...]
dat is de bedoeling juist dat we zelf alles kunnen maken no limitdat zei die net dacht ik
[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 15-07-2008 21:11 ]
Ratchet and clank op PSN
Het kan niet op.

Even een vraag van een (nog) non-PS3er:
Hoe zit het met MGS4? lees er veel lovende berichten over, vooral voor MGS fans die de hele serie hebben gespeeld, komen helemaal aan hun trekken.
Ik ben sowieso van plan om een PS3 te kopen aan het eind van het jaar, vanwege FFXIII.
Nu heb ik op de PSX MGS gespeeld, en vond dat wel een gruwelijk spel, maar andere delen heb ik niet gespeeld.
Is MGS4 dan een game om te spelen als je deel 2 en 3 gemist hebt? Dan koop ik misschien nu al wel een PS3, en kan ik MGS4 lekker spelen tot FFXIII uit is.
Of MGS4 niet intressant genoeg, en kan ik beter wachten tot FFXIII uit is, en dan de PS3 kopen? (met misschien wel een prijsverlaging tegen die tijd)
Hoe zit het met MGS4? lees er veel lovende berichten over, vooral voor MGS fans die de hele serie hebben gespeeld, komen helemaal aan hun trekken.
Ik ben sowieso van plan om een PS3 te kopen aan het eind van het jaar, vanwege FFXIII.
Nu heb ik op de PSX MGS gespeeld, en vond dat wel een gruwelijk spel, maar andere delen heb ik niet gespeeld.
Is MGS4 dan een game om te spelen als je deel 2 en 3 gemist hebt? Dan koop ik misschien nu al wel een PS3, en kan ik MGS4 lekker spelen tot FFXIII uit is.
Of MGS4 niet intressant genoeg, en kan ik beter wachten tot FFXIII uit is, en dan de PS3 kopen? (met misschien wel een prijsverlaging tegen die tijd)
Verwijderd
PSN word spannend.. 
er zijn duizenden mensen die ps3 aangeschaft hebben puur alleen voor MSG4 en trust me ze hebben zeker geen spijt
LOL Msg4 niet intressant genoeg vraagt ieRonnieB82 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:12:
Even een vraag van een (nog) non-PS3er:
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 21:15 ]
MGS4 is prima te spelen als "noob". Desnoods bekijk je een retrospective (bijvoorbeeld op gametrailers) voor de complete geschiedenis
Kwam Drake (van uncharted) nou ook voorbij flitsen (met een shotgun) tussen die PSN stukjes? Ik zat even niet op te letten.
[ Voor 31% gewijzigd door jdm8 op 15-07-2008 21:17 ]
Dit topic is gesloten.