Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 47 Laatste
Acties:
  • 367.363 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@mobyrick : Jups te snel gewerkt, zal het corrigeren
@j3roen : Dik 5 kwartier elke foto afkraken is een beetje lang om helemaal te bekijken...
@De-Bastaard : Mooie foto, is dat Rotterdam (grapje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 20:44

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 19:53:
[...]

Is het niet een idee om van kleur naar zwart-wit te gaan, dus de voorste full-color, de tweede al wat gedesatureerd, de derde nog meer gedesatureerd en de achterste zwart-wit?
Nu is de overgang tussen kleur en zwart-wit zo plotseling, terwijl de foto zelf meer een foto van diepte is.

overigens denk ik dat je dan wel de minder scherpe variant moet hebben, om een beetje het gevoel van fade into de diepte te behouden.
Hmmm ondanks ik niet zo van het faden hou ga dat eens proberen thanks!

Wat vinden jullie hiervan:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2200/3538491355_404d6a86b6.jpg?v=0
Groot
Iets te ruim gecropped?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@Deathchant: Mijn blik wordt getrokken naar het gras rechts van de boom... wellicht kun je hem beter minder breed croppen.

Ik heb een beetje zitten spelen met grijstinten:
Afbeeldingslocatie: http://mocha.foo-projects.org/~stephan/pics/tree-b+w-small.jpeg

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Erg nice! vind hem sterk en goede kleuren past er mooi bij.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:51
Deze vakantie voor het eerst met mijn behuizing het water in geweest:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3654/3548570960_22d0424e4f.jpg
Groot

Ik baal nogal van de druppels die op de lensport zijn achtergebleven, maar daar is helaas niets meer aan te doen. Qua nabewerking heb ik de foto gecropped en de kleuren iets opgehaald.

[ Voor 8% gewijzigd door wvdveer op 21-05-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

HaseMike schreef op maandag 18 mei 2009 @ 07:47:

@j3roen : Dik 5 kwartier elke foto afkraken is een beetje lang om helemaal te bekijken...
Ik heb er de tijd voor genomen, Zack Arias is niet zomaar een fotograaf. Ik leer er wel veel van. En daarbij, je moet zelf overwegen of je het er mee eens bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Deathchant schreef op zondag 17 mei 2009 @ 15:32:
Meijeh, mooie kleuren! Goeie foto met die 18-55 lens hoor!

Wat vinden jullie hiervan eigenlijk? (heel veel mensen kunnen het kleur/zwartwit niet waarderen, ik vaker ook niet :P )

Cliffs of Moher, Ierland, Juli 2007. Konica Minolta Dimage Z5:
[afbeelding]
Dat selectief zwartwit is hier wel uitermate lelijk.
Bij heel abstracte onderwerpen kan het in een uitzonderlijk geval nog wel eens mooi zijn, maar bij natuurfoto's leidt 't alleen maar af.
Wel een mooie plek trouwens, toen ik er was bleef 't nogal mistig dus kon je niet zo ver weg kijken.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.erikflohr.com/images/20090517232905_20090503134714-img_8142-edit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Te extreem eeerik, als die zwarte rand niet om de vingers heen zat had ik hem wel mooier gevonden denk ik.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:53
Het heeft wel iets.
Niet zo zeer meer als foto, maar als kunstwerkje voor aan de muur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
  • Deathchant: een hoopje lappen bij een boom was m'n eerste indruk. Dit vraagt meer om een close-up IMO.
  • psyBDS: beetje te flets vind ik.
  • wvdweer: jammer van die druppels inderdaad. schaduwen zijn ook wel wat 'hard'.
  • eeerik: ziet er wel apart uit. Leuke bewerking.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Laatst online: 07:07

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

@Deathchant : Ik vind het een erg mooie setting, maar het is me volstrekt onduidelijk wat je onderwerp precies moet voorstellen.
@psyBSD : Deze foto doet me niks als ik eerlijk ben, hij is wat vaag en chaotisch, ook zijn er amper nog vormen te onderscheiden doordat alles eentonig grijs is.
@wvdveer : Hoewel je het zelf niks vindt dat er een druppel op je lens zit geeft het wel nog net meer het 'watergevoel' in deze foto. Erg mooi!
@eeerik : Erg in het extreme, het lijkt meer een tekening dan een foto. Erg mooi als poster aan de muur, maar niet voor in een foto-album (lijkt me ook meer de opzet van de foto).

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2305/3541825135_f9357ba4c0.jpg
klikbaar voor groot

Ik stoor me nog een beetje aan de kerktoren en boom die net boven de containers uitkomen. De foto is trouwens gemaakt tijdens een demonstratie op de IVIC-beurs op vluchthaven Valkenburg afgelopen zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:56

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

@SandaX: Ik stoor me juist niet aan de kerktoren en de boom; die zijn imho nauwelijks zichtbaar! Ik stoor me wél aan de verhouding lucht-grond/containers, er is veel te veel lucht. Daarnaast is de lucht roze ipv blauw/grijs en vind ik de houding van de brandweerman een beetje nietszeggend. Het is me niet duidelijk wat je wilt zeggen met deze foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-09 18:38
@Eeerik: vette foto, alleen de nabewerking vind ik niet zo. Iets minder clarity/sharpening of wat je er ook op toe hebt gepast zou hem denk ik een stuk beter maken. Nu heeft het zo'n 'PS-plastic-wrap-effect-look'. Foto zelf vind ik echt vet.

@SandaX: De foto doet me niet zo veel. Het is wat mij betreft gewoon een journalistiek-kiekje van een brand. Verder eens met Woelders: roze lucht en verhouding is way-off. Horizon op 1/3 was al een stuk beter geweest.

Laatst wou ik een foto van 2 vrienden maken, maar toen kwam er dit uitrollen. B/W-conversie op toegepast en de donkere stukken wat geaccentueerd. Vond heb zelf vrij artistiek voor een mislukte foto (dat moet je er dus eigenlijk niet bij zeggen).

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2244/3542465528_068af685cd.jpg

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor wat het waard is van een n00b:

@de bastaard: schitterend lijnenspel
@eeerik: mooie compositie, maar ik mis het gevoel dat het een foto is
@brandweerman :): idd zoals al gezegd teveel lucht
@robbyb: zelfde comment als bij eeerik

nog even aan het klussen geweest, maar kan niet typen aan de foto's hierboven...
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/barts/P1050816web.jpg

[edit] nu 'k hem zo terug zie: bladeren staan gefocused ipv bloem ... back to the drawing board

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2009 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://cijferman.no-ip.org:1337/img/tmp/edit3_tn.jpg
Habitat lampjes zijn super onderwerpen. Deze foto heb ik genomen om mijn 'oude/nieuwe' d80 te ontdekken. Ook een van de eerste foto's waarop ik met een draadloze flitser heb gewerkt.

[ Voor 11% gewijzigd door analog_ op 18-05-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-09 09:25
@RobbieB:
Lekkere vage foto, hou er wel van :)
@bartsl:
Vind 'm een beetje teveel bewerkt. Teveel kleur en inderdaad niet goed scherp gesteld.

Nog een probeerseltje van gisteren:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2477/3545464576_642256d91b.jpg

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

RobbieB schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:53:
@Eeerik: vette foto, alleen de nabewerking vind ik niet zo. Iets minder clarity/sharpening of wat je er ook op toe hebt gepast zou hem denk ik een stuk beter maken. Nu heeft het zo'n 'PS-plastic-wrap-effect-look'. Foto zelf vind ik echt vet.

@SandaX: De foto doet me niet zo veel. Het is wat mij betreft gewoon een journalistiek-kiekje van een brand. Verder eens met Woelders: roze lucht en verhouding is way-off. Horizon op 1/3 was al een stuk beter geweest.

Laatst wou ik een foto van 2 vrienden maken, maar toen kwam er dit uitrollen. B/W-conversie op toegepast en de donkere stukken wat geaccentueerd. Vond heb zelf vrij artistiek voor een mislukte foto (dat moet je er dus eigenlijk niet bij zeggen).

[afbeelding]
happy accident. gave foto :Y

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:40

Zewatanejo

Fine Thanks!

@De_Bastaard: Mooie lijnen. Hoe krijg je die zo . Heb je hiervoor groothoek gebruikt?

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 09:17
@ bartsl: Vind het een erg mooie foto, maar zoals je zelf al zei, de focus ligt niet zo lekker..

Clematis
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3633/3546865302_a772339f74.jpg?v=0
Foto linkt naar Flickr

Graag opmerkingen... wat kan ik hier nog aan verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Op de één of andere manier lijkt het alsof het licht hard is ofzo, maar dat is volgens mij onzin omdat de schaduwen ook niet overdreven hard zijn.

Het enige wat ik er verder over kan zeggen is dat het niet zo'n 'frisse' indruk op me maakt, mede door de paars-achtige kleur. Maar ja, da's de natuur hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 29-09 19:10

Barrycade

Through the...

blablable schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:40:
@ bartsl: Vind het een erg mooie foto, maar zoals je zelf al zei, de focus ligt niet zo lekker..

Clematis
[afbeelding]
Foto linkt naar Flickr

Graag opmerkingen... wat kan ik hier nog aan verbeteren?
Ik vind de zwarte achtergrond niet zo passen, maakt het nogal somber. Ook is de scherpte van achter naar voren ook niet zo spannend. Maakt de foto meer registrerend, alsof je 'm gemaakt hebt voor een encyclopedie ofzo. Ik zou bij zo'n foto toch een smaller gedeelte (bv het hart) in focus nemen door een groot diafragma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook een beginneling...

Maar jou climatus vind ik wel erg scherp heb je dat ook uit de losse hand gemaakt of op een statief?
Natuurlijk kijk ik nog niet verder dan dit omdat ik maar een beginneling bn...
hier eentje van mij die ik al eerder op de verkeerde plek heb geplaatst.
hopen dat dit de goeie is....

Afbeeldingslocatie: http://www.flickr.com/photos/38551510@N04/3544348852

ik kan mijn nef bestanden niet uploaden op flickr...pas een account daar aangemaakt..anders kon je de groote zien waar die in gemaakt is

Ik heb hier een foto mee gemaakt uit de losse hand.. n vindt t zelf wel mooi..
Natuurlijk ben ik niet de aangewezen persoon om t tot de foto van t jaar uit te roepen.
Vandaar dat ik graag wat reacties hierop wil( op de foto natuurlijk .

wat vinden jullie ervan?? leuk? slecht?..hieronder wat exif info
Bestandsgegevens 1
Bestand: DSC_0107.NEF
Gemaakt op: 13-5-2009 16:05:42
Gewijzigd op: 17-5-2009 1:49:27
Bestandsgrootte: 9,36 MB
Beeldgrootte: L (4288 x 2848)
Bestandsgegevens 2
Opnamedatum: 13-5-2009 16:00:18.00
Wereldtijd: UTC+1, Zomertijd:Aan
Beeldkwaliteit: Gecomprimeerde RAW (12-bits)
Cameragegevens
Apparaat: Nikon D90
Objectief: VR 18-105mm F/3,5-5,6G
Brandpuntsafstand: 92mm
Scherpstelstand: AF-S
AF-veldstand: Automatisch
VR: ON
Fijnafstelling AF:
Belichting
Diafragma: F/5,6
Sluitertijd: 1/500sec
Belichtingsstand: Handmatig
Belichtingscorr.: +1,0LW
Fijnafst.belichting:
Lichtmeting: Matrixmeting
ISO-gevoeligheid: 1LW onder 200
Flitslicht
Flitssync stand:
Flitsstand:
Flitsbel.correctie:
Kleurgelfilter:
Beeldinstellingen
Witbalans: Automatisch, 0, 0
Kleurruimte: sRGB
Hoge ISO ruisonderdr.: Uit
Ruisonderdr. lange sluitertijd: Uit
Actieve D-Lighting: Automatisch
Vignetteringscorrectie:
Gebaseerd op:
Snel aanpassen: 0
Verscherping: 3
Contrast: Actieve D-Lighting
Helderheid: Actieve D-Lighting

jury

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:23
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 23:44:
Ik ben ook een beginneling...

Maar jou climatus vind ik wel erg scherp heb je dat ook uit de losse hand gemaakt of op een statief?
Natuurlijk kijk ik nog niet verder dan dit omdat ik maar een beginneling bn...
hier eentje van mij die ik al eerder op de verkeerde plek heb geplaatst.
hopen dat dit de goeie is....

[afbeelding]

ik kan mijn nef bestanden niet uploaden op flickr...pas een account daar aangemaakt..anders kon je de groote zien waar die in gemaakt is

Ik heb hier een foto mee gemaakt uit de losse hand.. n vindt t zelf wel mooi..
Natuurlijk ben ik niet de aangewezen persoon om t tot de foto van t jaar uit te roepen.
Vandaar dat ik graag wat reacties hierop wil( op de foto natuurlijk .

wat vinden jullie ervan?? leuk? slecht?..hieronder wat exif info
Beeldkwaliteit: Gecomprimeerde RAW (12-bits)
Apparaat: Nikon D90
Objectief: VR 18-105mm F/3,5-5,6G
Brandpuntsafstand: 92mm
Diafragma: F/5,6
Sluitertijd: 1/500sec
ISO-gevoeligheid: 1LW onder 200
Bovenstaand lijstje was al meer dan genoeg geweest hoor ;). Je hebt de foto ook niet goed gelinkt, je moet linken naar http://farm3.static.flick...348852_dce473d6b4.jpg?v=0 . Maar prima foto, licht valt er mooi op. Iets kleinere scherptediepte had gemogen, maar dat gaat waarschijnlijk niet op 92mm met die lens. Wellicht kun je de paarse kleur nog niets benadrukken in de nabewerking.

Het is wel een vrij been-there-done-that foto verder, maar dat is ook niet vreemd als je net begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt voor je reactie...
Ja ik vindt paars wel een mooie kleur... :)

Ik ben nog op zoek naar een site waar ik mn fotos kwijt kan...maar in groot.
Op flickr kan ik geen Nef kwijt...tis me wel gelukt om t op myspace van hotmail te plaatsen maar t wordt niet getoond...maar t kan altijd gedownload worden en dan bekekn worden.. tis nu nog omslachtig tot ik iets beters heb gevonden...voor t geval iemand t wil doen hier de link
.
https://cid-e7f7932ee9c0a...rowse.aspx/Natuur%20Fotos

Ik heb wel wat met de kleur gedaan dat t wat donkerder wordt maar ik bn r nog niet zo goed in dus heb ik t maar zo gelaten..

dat de afbeelding niet werkt snap ik nog steeds niet maar ja kan t nu niet meer veranderen.

Jury

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 22:18:

dat de afbeelding niet werkt snap ik nog steeds niet maar ja kan t nu niet meer veranderen.
Je kan natuurlijk altijd je bericht editten. De reden waarom je foto niet getoond wordt komt doordat je van de verkeerde tag gebruik maakt. Namelijk die van een url. Je moet [img] hebben.

Alsjeblieft:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2125/3544348852_dce473d6b4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

psyBSD: Je creëert een lekkere sfeer maar ik mis toch wat scherpte.
wvdveer: Je foto doet het hier helaas niet...
eeerik: Mooi, dat randje is ook lekker gedurfd!
SandaX: Ik zie die bomen en kerktoren pas na een tijdje, ze vallen niet erg op. Er zit wel veel lucht aan de bovenkant. Je kunt proberen die wat dramatischer te maken of er een stukje af te knippen.
RobbieB: Doet me denken aan een vaselinefilter :)
bartsl: Je edit spreekt voor zich :)
Mr.SiS: Een beetje een rare foto, ik moest wel even kijken voor ik zag dat het een lampje was. Wellicht een beetje meer randlicht rond het onderwerp om het er wat meer uit te laten springen?
tommyz: Lekker fris!
blablable: Prima belicht, een beetje grauw maar het past wel bij die bloem. Wat is dat rare vierkantje op de achtergrond?
Jury: De standaard bloemfoto die iedereen in zijn achtertuin maakt als hij z'n DSLR heeft uitgepakt :P Let er op dat je onderwerp schoon is, dus vrij van beestjes en spinrag :)
Je hoeft ook helemaal niet een NEF up te loaden om je foto te laten zien. Zie je NEF als het fotorolletje, daarmee duik je nog even de doka mee in(photoshop in dit geval) en dan maak je er afdrukken van(JPEG's).

Tenslotte nog wat van mij; 'Fading Memories'

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2445/3549203403_c110e51556_o.jpg

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 09:17
littlejoannes schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 23:03:
[...]

Ik vind de zwarte achtergrond niet zo passen, maakt het nogal somber. Ook is de scherpte van achter naar voren ook niet zo spannend. Maakt de foto meer registrerend, alsof je 'm gemaakt hebt voor een encyclopedie ofzo. Ik zou bij zo'n foto toch een smaller gedeelte (bv het hart) in focus nemen door een groot diafragma.
@Ersamo: Mysterieuse foto!, de fot is mooi uitgelicht..
@Ersamo: dat vierkantje is een crapy berwerking in photoshop, had het niet eens gezien..
@ Mcdronkz: Ik heb juist geprobeerd met heel subtiel licht te werken (halogeenlampje half open, en vanaf boven belicht met de lampjes van de afzuiger :-)

Bedankt voor de reacties..
De zwarte achtergrond is met opzet.. wellicht dat wit hier beter past (voor de volgende keer dan maar :-) )
Vind je deze foto qua scherptediepte beter?

Clematis
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2146/3551330050_0c6ebf3565.jpg?v=0
Foto linkt naar Flickr

[ Voor 24% gewijzigd door blablable op 21-05-2009 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Crop gemaakt uit een veel grotere foto waarop meer muur en water, duiven zijn echter het hoofdobject.

Overigens na veel zoeken en zeuren eindelijk helemaal 100% tevreden met een camera : nikon d90+18-105vr.

Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/144/duif1of1.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door HaseMike op 21-05-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Wat comments van een newbie:
@ eeerik: Iets te extreem nabewerkt. Er zit mijns inziens weinig echts meer in.
@ SandaX: Ik zie teveel lucht en zonder die brandweerman zou het wat dramatischer uitzien.

Ik heb er nog een van autorai 2009 die ik uit 860 foto's het mooist vond:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3307/3550221600_9bd2e485c5.jpg

Nabewerkt met Lightroom naar eigen inzicht. Ik heb er een kleurfilter overheen geplaatst (blauwig)

Edit1: Ik heb deze foto gelinkt naar een groter exemplaar (via flickr). @ hieronder: Misschien dat het gebrek aan licht dan meevalt?

Edit2: Dat stuk in de hoek rechtsonderin is inderdaad wat storend. Ik denk dat ik het in Photoshop weg moet werken, want ik ben anders bang dat de crop de foto verpest.

Edit3: Ow ja... De blauwe waas had naar mijn idee iets 'movie-achtigs' :)

[ Voor 33% gewijzigd door Younes op 21-05-2009 16:52 ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:53
Het kan aan de laptop liggen die ik momenteel gebruik (stom glanzend scherm :( ), maar ik vind hem redelijk donker?
Ik zou ook rechts die witte stukken nog wegcroppen, dat stoort een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 14:57
blablable: Prima foto mooie sterke kleuren
HaseMike: technisch gezien prima, maar ik mis de spanning, waar kijken ze op uit ?

Hierbij mijn eerste foto voor dit topic, gemaakt paar dagen geleden in Berlijn met een nikonD40 plus kitlens.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3403/3552361010_63ac0f5f9d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:51
Atomsk: De schaduwen waren inderdaad iets te. Ik heb ze nu iets gematigd en dat is wel een verbetering volgens mij.

Erasmo: De foto doet het inmiddels weer. Ik had zitten knoeien op Flickr. ;) Leuk idee die foto trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

blablable schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:30:
[...]

@Ersamo: Mysterieuse foto!, de fot is mooi uitgelicht..
@Ersamo: dat vierkantje is een crapy berwerking in photoshop, had het niet eens gezien..
@ Mcdronkz: Ik heb juist geprobeerd met heel subtiel licht te werken (halogeenlampje half open, en vanaf boven belicht met de lampjes van de afzuiger :-)

Bedankt voor de reacties..
De zwarte achtergrond is met opzet.. wellicht dat wit hier beter past (voor de volgende keer dan maar :-) )
Vind je deze foto qua scherptediepte beter?

Clematis
[afbeelding]
Foto linkt naar Flickr
Dank, crapy? Die foto lag er al, heb alleen de saturatie van het omliggende wat omlaag getrokken :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ disinfector: Ik vind het een mooie foto. Kleuren komen er goed uit en samen met de luht geeft een mooi dreigend sfeertje
@Younes: De auto staat er mooi op.. glimt ook lekker ;)
@HaseMike: Ik vind hem niet zo leuk.. doet me niet zoveel eigelijk.

hier iets van mij

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3631/3515693898_92804b4a95.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
  • Laatst online: 27-09 15:24
@rico89nl: mooie plaat, maar jammer van het puntje van de toren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@ rico89nl: Naast dat ik ook liever wat meer ruimte om je kerkje had gezien, vraag ik me af wat je met deze foto wilt zeggen. Kwa verzadiging zit je voor mijn gevoel iets over de top en de vertekening zou je eenvoudig moeten kunnen wegwerken, maar dan, wat blijft er over? De kerk "staat erop", om bij jouw commentaar te blijven en hij zou niet misstaan in de plaatselijke gemeentefolder misschien, maar ik mis iets. Meer nadruk op een van de grafstenen of een bloemetje bij een graf, met op de achtergrond de kerk, of een "dramatische" wolkenlucht, een regenbui voor mijn part, met de kerk iets minder in het midden, dat zou mij meer aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 14:43
Hier ook een probeersel.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2433/3552817456_6118c4c4ab.jpg?v=0

Ik vond 'm zelf wel leuk, alleen jammer dat er op de achtergrond (redelijk) wat ruis zit. Binnenkort nog maar eens een vergelijkbare overdoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
  • Laatst online: 10:27
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/1/104486.jpg
Gisteravond landde (nood) er een luchtballon vlak voor ons huis. Ik zelf direct mijn 40d gepakt en natuurlijk er een foto van gemaakt. Benieuwd wat jullie ervan vinden.

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:28
@mat2005: Prachtige foto, ik kan er weinig anders over zeggen, behalve dan dat de ballon niet helemaal in het midden zit.

Hier is een foto die ik zonet heb gemaakt. Geen nabewerkingen, alleen geresized, zo direct van mijn (compact)camera af.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/573JN4hSqE840fsuxY6eR1m3/full.jpg

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 11:06
Afbeeldingslocatie: http://i474.photobucket.com/albums/rr103/Panamera/S20001of1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 25-09 12:41
@panamera: Net niet gelukte panning?
@wirf: Ja, da's een paarse bloem.
@mat2005: Ik benijd je dat je zo woont dat dit voor je deur kan gebeuren. Heel interessant, zeker dat licht beneden. Alleen, ik vind 'm wat weinig scherp.
@endness: aparte kijk op de zaak, wel wat donker vooraan.
@rico89nl: Tja.. mooie kerk, leuk omlijst alleen dat puntje!!
@disinfector: Tja... de zon door de wolken is mooi, grafitti kan ook interessant zijn alleen over de combi heb ik m'n twijfels.
@younes: Ik vind die witte dingen rechts wat afleiden. Staan er net niet op en bij een witte achtergrond valt 't nog meer oip.
@hasemike: Leuk, ik moet er van glimlachen.
@blabla: Mooie clematis. Ik worstel echt met die dingen om ze leuk in beeld te brengen. Jij ook dus.
@erasmo: Erg sterk qua gedachte erachter en compositie. Wat mij betreft mag je 't stripje foto nog iets meer eruit laten springen.

. Ik liep hier langs en dit trok m'n aandacht.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3366/3553682425_8eab308d45.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door Wijnands op 22-05-2009 18:36 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 08:05

Rudedadude

Maybe we were born to run

@Younes: de witte vlakjes rechts leiden nog net wat af
@Wijnands: Leuk gezicht, de foto zelf vind ik niet heel bijzonder, daarvoor had je het geheel nog iets spannender in beeld moeten brengen.

Net terug uit een niet nader te noemen badplaats aan de spaanse kust:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/RBK_1334k.jpg

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Het ging me bij mijn plaat puur om het in beeld brengen van een raar gezicht.

Ik snap waarom je de badplaats geheim wil houden... veels te mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Wijnands schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 21:38:
Het ging me bij mijn plaat puur om het in beeld brengen van een raar gezicht.

Ik snap waarom je de badplaats geheim wil houden... veels te mooi
Prachtig..ergens tussen cadiz en tarifa..?

nee..lloret de mar.. haha niet het beeld wat ik er normaal gesproken bij heb

haha zag dat jij 't antwoord ook al had gepost..ik MOEST weten waar 't was dus ik had 't op sleutelwoorden op flickr gevonden (spain castle coast)

http://www.flickr.com/photos/rhapsodienbleu/2568719003/

[ Voor 37% gewijzigd door Nedra op 22-05-2009 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Nee, Lloret de Mar, een niet geheel onbekende bestemming voor Nederlanders :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Knap stukje fotografie. Dit past absoluut niet bij het beeld wat ik heb. En, waarschijnlijk, als de fotograaf draait zie je wel waar ik bij lloret aan denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 18:10
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3646/3554941416_1b63d48bc7.jpg
* Aanklikbaar

@Rudedadude: Lekkere kleuren, contrast en compositie! Ik moet helaas nog ff wachten voor ik op vakantie ga, kan wel wat gebruiken :P

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:47

RoyBijster

Rocket Scientist

Macsylver schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 23:07:
[afbeelding]
* Aanklikbaar

@Rudedadude: Lekkere kleuren, contrast en compositie! Ik moet helaas nog ff wachten voor ik op vakantie ga, kan wel wat gebruiken :P
Leuk, maar vind het een beetje TE gemaakt eruit zien.
Was dat de bedoeling of had je wat speelser voor ogen? :)

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
RoyBijster schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 23:19:
[...]

Leuk, maar vind het een beetje TE gemaakt eruit zien.
Was dat de bedoeling of had je wat speelser voor ogen? :)
Ik was ook gevraagd om een te "overdreven" geënsceneerde foto te maken, uiteindelijk is het ook de bedoeling dat deze gebruikt wordt voor een poster / flyer.

Het is een foto uit vele anderen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:47

RoyBijster

Rocket Scientist

Macsylver schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 23:24:
[...]

Ik was ook gevraagd om een te "overdreven" geënsceneerde foto te maken, uiteindelijk is het ook de bedoeling dat deze gebruikt wordt voor een poster / flyer.

Het is een foto uit vele anderen :9
Het overdreven geënsceneerde is dan zeker gelukt. Denk dat je het nog beter eruit had kunnen halen als je iets minder dynamisch had gepakt dan iets uit elkaars handen trekken.
Je belichting vind ik trouwens niet echt helemaal lekker , beetje te hard naar mijn smaak.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macsylver schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 23:07:
[afbeelding]
* Aanklikbaar

lekkere plaat mcsylver, het licht dat eruit knalt vind ik hier wel goed tot z'n recht komen. Mooi in scene gezet :)

op de markt vanmiddag.

Afbeeldingslocatie: http://arnemulder.com/wp-content/uploads/2008/11/ml_kraam1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

beathoven, wat moet deze plaat in hemelsnaam voorstellen. Lekkere iso ook btw ;) ruis ftw!

Niet echt een testcase foto vind ik persoonlijk...

[ Voor 23% gewijzigd door Donnie op 23-05-2009 00:48 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donnie schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 00:47:
beathoven, wat moet deze plaat in hemelsnaam voorstellen. Lekkere iso ook btw ;) ruis ftw!

Niet echt een testcase foto vind ik persoonlijk...
aan je feedback mag je ook weleens werken ;)

de ruis.. ja, ik zet m waarschijnlijk nog ff in duotone om. Dan kan het weer wel. Ging me meer om de rest van de foto. Vandaar testcase, als je niet-showcase bedoelt kan ik erin komen vanwege de ruis.

a test.. is a test

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2009 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
  • Laatst online: 10:27
Wijnands schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 18:28:

@mat2005: Ik benijd je dat je zo woont dat dit voor je deur kan gebeuren. Heel interessant, zeker dat licht beneden. Alleen, ik vind 'm wat weinig scherp.
Dat ligt waarschijnlijk aan de host waarbij ik het plaatje het upgeload.
Hier op mijn computer is hij kraakhelder, alleen gooit de host er een compressie overheen waar ik niet blij van wordt.
Ik ben helaas mijn flickr account gegevens kwijt, en mijn yahoo id ook dus daar kon ik de foto niet zo snel uploaden. 8)7
Maar nog bedankt voor je compliment :)

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 01:07:
[...]

aan je feedback mag je ook weleens werken ;)

de ruis.. ja, ik zet m waarschijnlijk nog ff in duotone om. Dan kan het weer wel. Ging me meer om de rest van de foto. Vandaar testcase, als je niet-showcase bedoelt kan ik erin komen vanwege de ruis.

a test.. is a test
Sorry misschien was het gister avond wat te laat en was ik wat ongenuanceerd. Mijn excuses daarvoor dan. Maar dit is in mijn ogen niet meer dan een snapshot. Het persoon zie je bijna niet, je standpunt is heel raar en je ziet absoluut niet dat hij op de markt staat of iets dergelijks...

Zo beter ;-)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik ben aan het rommelen met zwart wit omzettingen, dat is echt moeilijk zeg. Hier is een eerste experiment, een beetje dromerig enzo

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3647/3555569175_7c2f5d2232.jpg

Voor de onderbuurman; het origineel staat hier: [Showcase] Landschappen in Nieuw Zeeland + Update en hier op Flickr

[ Voor 34% gewijzigd door Moby op 23-05-2009 11:23 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 09:34
@macsylver: prachtig, ik vind hem echt goed gelukt. Een foto is daarom niet slecht als die keigemaakt lijkt. Het effect komt hier iig goed over

@Rude...: Leuke foto, ik vind alleen de voorgrond wat te donker. heb je hem in raw? Wellicht kan je de voorgrond dan nog wat extra oplichten.

@Mobyrick: Voor een eerste z/w omzetting zeker niet slecht. Lekker contrast met nog details. De foto zelf vind ik wel okee. Ik ben overigens wel benieuwd naar het origineel. (hint!)

[ Voor 27% gewijzigd door Teun_2 op 23-05-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@Rudedadude: Mooie foto, maar mijn aandacht wordt vooral naar links getrokken, wat misschien niet de bedoeling is.
@Maclsylver: Mooie toning, goed gelukt!
@Mobyrick: Mooie zwart/wit omzetting, zonder dat het contrast te hoog is. Inderdaad veel details.

Nog eentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3645/3556466334_e304bce3ae.jpg

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-09 11:10
mooi tommyz, lekker minimalistisch :)
had alleen nog een beetje met de sliders gespeeld (Lightroom) want volgens mij is er nog wat meer uit te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009

Milo.

klik

@mat2005, erg mooi gedaan!
@Wirf, ik vind het niet erg veel zeggen
@Panamera, net niet scherp genoeg als Wijnands zegt
@Wijnands, leuk omdat het voorste beest net een kwartslag anders staat verder zouik hem zelf denk ik iets meer ingezoomt hebben ivm de achtergrond
@Rudedadude, mooie plaat
@Macsylver, kvind hem erg goed geslaagd, leuke kleuren
@Beathoven, ik weet ook niet echt wat je ermee wilt zeggen..(nu kan ik hem ineens niet meer zien)
@Mobyrick, zoals al gezegd, een mooie zw omzetting
@tommyz, erg mooi zo met het licht op de toppen! althans in neem aan dat het licht is?

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

@macsylver: Leuke foto. Ik vind alleen dat er onderaan nog wat teveel loos kleed is. Is een krappere compositie niet beter?
@Mobyrick: Ik vind de omzetting wat vlak zo
@tommyz: erg prettig, ik zou hem wel wat groter hebben willen bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@Amplified: thanx, heb alleen de levels een beetje aangepast. Vond dit het beste resultaat. :)
@Shark.Bait: thanx!
@Milo: het is inderdaad licht op de toppen. Is om kwart over negen in de avond gemaakt en er kwam alleen nog zonlicht op de toppen
@Rudedadude: thanx! Het origineel is hier te bekijken

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
Thanx all!
Rudedadude schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 12:33:
@macsylver: Leuke foto. Ik vind alleen dat er onderaan nog wat teveel loos kleed is. Is een krappere compositie niet beter?
Klopt helemaal, Ik zou deze beter in een 4x5 verhouding kunnen croppen is stuk interessanter, echter hij word gebruikt voor een poster (Podium voor architectuur Haarlemmermeer en Schiphol) Dus dan is er nog genoeg ruimte boven en onder in de poster om teksten etc te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Mobyrick: voor mij ben je zeker geslaagd in het dromerige effect. Dit komt vooral goed naar voren in de zee en wolken. De voorgrond geeft extra ruimte aan de foto. De vuurtoren is alleen een beetje klein en verdwijnt een beetje in het landschap, maar daar kan jij verder weinig aan doen natuurlijk :)
@ tommyz: schitterend abstract, kan ik zeker wel smaken.

Hierbij ook nog één van mijn probeersels. Misschien een beetje te donker / vignetting, maar ik vond het de bloem wel meer naar voren brengen...

Afbeeldingslocatie: http://heylen.org/bloem1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 10:47

Zoefff

❤ 

Best oke! Het contrast is fijn, maar misschien net iets te veel. Ik krijg het gevoel dat er daardoor detail in de bloem (structuur van het blad) verloren gaat, en dat is jammer :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 09:34
@viper: ik vind de donkerheid/vignetting imho een beetje te. Minder had volgens mij beter geweest. Ook een beetje jammer dat de blaadjes niet allemaal scherp zijn. Wat meer scherptediepte had wat mooier geweest.

@tommyz: Mooie, maar ik kan me wel vinden in de commentaar van Amplified. Wat heldere kleurtjes kunnen van deze plaat echt doen "knallen". Ook zou ik de foto een tikje wijzerin draaien, zodat de spiegeling mooi loodrecht gebeurt.

[ Voor 11% gewijzigd door Teun_2 op 23-05-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:07
Lang geleden hier..
Afbeeldingslocatie: http://tom-vanschie.nl/bij1.jpg

Tis overigens een bijenkonining, die echt NET uit z'n raat kroop :)

[ Voor 33% gewijzigd door Tomino op 23-05-2009 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
F. Jacobse bedankt voor je hulp... zal volgende keer een img tag maken.

Erasmus
Ik vond dat beestje r wel leuk op staan.....maar inmiddels leeft die niet meer. O-) ..niet goed voor de bloem.
bedankt voor je tips.. zal volgende keer een kwastje mee naar buiten nemen.. :)
klopt deze staat bij ons in de achtertuin...vlakbij de deur...Ik heb r een hele hoop fotos van gemaakt voordat ik eentje schoot die ik zelf mooi vond. ..zon die achter de wolken gaat... wind die de bloem heen weer wiegt..maar bedankt voor reacties. Ben in de tuin bezig vandaar mijn late reactie.

Jury

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
Wijnands schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 18:28:
@panamera: Net niet gelukte panning?
Uhm jawel, misschien dat hij zo klein niet goed uitkomt maar ik vind het een gelukte panning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 20:50

Wokker

De avond wokkel

Een 'panorama' van de visser bootjes met toeristen opzoek naar dolfijnen, op bali. (groot het mooist)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3626/3554062065_98288be424.jpg
Klik voor groot!

Edit:
Hahn schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:07:
Het water is niet waterpas op Bali?
Goed punt .... normaal let ik er wel op inderdaad. Heb het gelijk even gefixed

[ Voor 30% gewijzigd door Wokker op 24-05-2009 11:19 ]

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-09 22:11
Het water is niet waterpas op Bali?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
@tommyz : Geweldige foto, leuk voor in een sushi restaurant
@Viper52b : Net iets meer licht in de foto misschien, verder erg sfeervol
@mobyrick : ietsje vlak, misschien ook het stukje zee rechts weg croppen
@wokker : wat wazig, kan je weinig aan doen. Spreekt niet

En hier weer een poging, machines spreken me wel aan :

Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/5849/dsc0003m.jpg

*edit* na kritiek (terecht hoor) even aan de slag geweest. Let wel ik ben een beginner met photosoep :

Afbeeldingslocatie: http://img33.imageshack.us/img33/8418/tempdsc0003.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door HaseMike op 25-05-2009 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 20-09 19:22
HaseMike schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:11:
En hier weer een poging, machines spreken me wel aan :
[afbeelding]
Een beetje saai he. Ten eerste is de positie niet mooi, zo naar beneden kijkend naar dat ding, de kleuren van de bak lijken teveel op de achtergrond (vooral rechts) waardoor dat ding helemaal niet eruit springt. En de achtergrond is gewoon slecht, totaal niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 15:01

Twan V

...en er stralend uitzien

Staat die graafmachine nog op dezelfde plek?
Probeer dan eens om een foto te knippen van tussen de schep(arm) en de muur, vanaf ongeveer 20cm vanaf de grond, omhooggericht, met een laag diafragma ( < 8 )

't is maar een idee :)

[ Voor 0% gewijzigd door Twan V op 24-05-2009 16:11 . Reden: <8 werd smily ]

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ mobyrick; ik vind het toch wel een mooie zw omzetting.

@Tommyz: lekker abstract. Mooie kleurtjes ook.

@wokker; de pano lijkt zo oud in't het klein.

Wat mijn foto betreft, tijdens het mooi weer wat buiten geweest met een vriendin.

De volle zon is wat lastig, maar met wat oefenen.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3604/3559903493_2977e80d2c.jpg

met de D90 en nieuwe 35mm f/1.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 18:43
@tommyz: Schittendere foto. Mooie belichting.
@wokker: Niet echt een duidelijke foto. Hij is bovendien zo breed dat ik hem op m'n scherm niet volledig fatsoenlijk kan bekijken zodat de details ook nog te zien zijn.
@HasaMike: Was veel meer uit te halen met die fele kleuren als de compositie beter was geweest.
@Kevinneke: Vind de uitsnede van haar rechterbeen niet zo best. Dwars door haar knie heen.

Deze foto heb ik afgelopen donderdag gemaakt. Vond de constructie niet interessant genoeg om alleen op de foto te zetten, dus heb ik het via een dubbele ruit gefotografeerd.
Afbeeldingslocatie: http://home.online.nl/b.y.deroos/fotos/IMG_9405_thmb.jpg
Had zelf de ruit graag scherper gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
@ kevinneke,

Mooie foto, niet overbelicht.
Dat is het voornaamste punt in de volle zon denk ik.

@ Brammel,
Ik snap de foto niet helemaal..
Ook lijkt er een vlek te zitten op de constructie/ruit.

Afbeeldingslocatie: http://i474.photobucket.com/albums/rr103/Panamera/wall1of1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Kevinneke: leuke foto. Haar houding lijkt alleen een beetje verkrampt.
Brammel: je gaat je toch afvragen hoe die ruit er nu uitziet..
Panamera: ik had scherpgesteld op de achtergrond. Die muur vind ik niet erg interessant.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Brammel: Hij is nogal donker en het lijkt alsof die ruiten zijn ingegooid (of is dat ook zo :?), ik word er niet heel warm van, misschien dat nabewerking iets helpt.

Panamera: Te donker en eigenlijk niet echt interessant, een muurtje en de grond... Wat was je idee erachter om te laten zien?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3597/3557357569_649cd8f6cd.jpg
Klik voor groter/beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
@hahn..heel vet! Lekker scherp, lekker kleurrijk en een mooi gekozen compositie. Wat voor bewerking heb je er op los gelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 13:52
Compleet nieuw, so be gentle ;)
@ Panamera: Op zich vind ik het muurtje wel boeiend door de structuur en afwijkende kleur. Maar in deze foto is het 1 van de vele dingen in beeld waardoor het minder interessant wordt. Wel lekker scherp
@ Hahn: Op deze grootte prachtig, lekker scherp, mooi contrast. In de groter variant mis ik de scherpte een klein beetje op de wielen.

Dan mijn testcase:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3326/3563615158_15f3b48f33.jpg

Klik voor de grotere versie

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Hahn schreef op maandag 25 mei 2009 @ 17:19:
Brammel: Hij is nogal donker en het lijkt alsof die ruiten zijn ingegooid (of is dat ook zo :?), ik word er niet heel warm van, misschien dat nabewerking iets helpt.

Panamera: Te donker en eigenlijk niet echt interessant, een muurtje en de grond... Wat was je idee erachter om te laten zien?

[afbeelding]
Klik voor groter/beter
ow man, wat een heerlijke kleuren (en weinig kleuren, dat is ook beeldversterkend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@Hahn: Ben niet van de machines, maar zeker een mooie foto, HDR?
@cheiron: Echt een mooie foto als je er compleet nieuw mee bent! Scherp en mooi met die donkere achtergrond! Enige opmerking is dat 'ie misschien wat krap gekaderd is.

Hier nog een probeersel met m'n nieuwe 70-200 lens:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3317/3563961644_7b77e3e71d.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door tommyz op 25-05-2009 20:27 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Nedra schreef op maandag 25 mei 2009 @ 18:07:
@hahn..heel vet! Lekker scherp, lekker kleurrijk en een mooi gekozen compositie. Wat voor bewerking heb je er op los gelaten?
Tja, wat niet :P Croppen, kleuren aanpassen, contrast, curves, sharpening, ben er aardig mee bezig geweest.
cheiron schreef op maandag 25 mei 2009 @ 19:03:

@ Hahn: Op deze grootte prachtig, lekker scherp, mooi contrast. In de groter variant mis ik de scherpte een klein beetje op de wielen.
Hmm, heb je een puntje inderdaad, op de grote versie is ie inderdaad net wat minder scherp.
Dan mijn testcase:
[afbeelding]

Klik voor de grotere versie
Heel netjes :) Komt ook goed uit in het zwart/wit, alleen vind ik het formaat een beetje raar. Het is nogal vierkant, een foto moet toch eigenlijk altijd wel langwerpig zijn vind ik, anders wordt het zo'n ik-moest-er-iets-vanaf-croppen foto :P
tommyz schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:09:
@Hahn: Ben niet van de machines, maar zeker een mooie foto, HDR?
Nope, geen HDR.
Hier nog een probeersel met m'n nieuwe 70-200 lens:

[afbeelding]
Not bad, alhoewel de kleur nog wel iets intenser mag van mij.

[ Voor 62% gewijzigd door Hahn op 25-05-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Dan is het erg netjes gedaan, mooi met die kleuren!
Hahn schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:18:

[...]

Not bad, alhoewel de kleur nog wel iets intenser mag van mij.
Heb de foto even aangepast, had wat problemen met m'n kleurprofiel. Zo hoort 'ie te zijn.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-09 20:08
En na een dipje in dit topic, zie ik ineens weer een hoop toffe foto's voorbij komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn eerste skateboard shoot, helaas was ik gebonden aan mijn 70-200 L 2.8 had liever tokina 11-16/2.8 hiervoor gebruikt maar vindt het zelf wel fraai!

Afbeeldingslocatie: http://www.kayintveen.com/photography/posts/skater1-klein.jpg
klik voor vergroting

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 09:35

Wok

Dakloos...

@Kevinneke: leuke foto :) Alleen jammer van de uitsnede rechts (door iemand anders al opgemerkt). Portrait-stand pakt hier dus eigenlijk verkeerd uit ;)
@Brammel: doet het niet voor me. Het vergrotingseffect door het dubbelglas (rechts onderin) is leuk. Wellicht dat je daar wat meer mee kunt doen? :)
@Panamera: wat wil je laten zien? Ik mis een onderwerp in deze foto.
@Hahn: Leuk. Mooie nabewerking :)
@cheiron: Fraai! :) Alleen wat te krap gekaderd/gecropped bij de poten imo.
@tommyz: Mooi weer :) Als de tweede plant ook scherp zou zijn, zou-ie nog wat sterker zijn denk ik. Lekker minimalistisch.
@r1talin: Ik vond hem nogal 'vlak'. De hoofdpersoon springt er niet echt uit als leidend voorwerp vind ik.

Testkaas (NYC subway):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jcFHXxnz7NLOM0MA3GIeAykr/full.jpg

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wok schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 01:14:
@r1talin: Ik vond hem nogal 'vlak'. De hoofdpersoon springt er niet echt uit als leidend voorwerp vind ik.
Wat zou je zelf doen om hem meer uit te laten knallen? ben het met je eens hoor maar heb al wat vignetting en extra DOF toegevoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@Wok: Hele gave foto. Het donkere brengt wel een gave sfeer, samen met de 'mist'. Lijkt zo uit een game te komen :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 09:35

Wok

Dakloos...

@r1talin: Sowieso is het wat lastiger om het onderwerp eruit te laten springen met die relatief hoge gebouwen in de achtergrond, gecombineerd met een telelens. Maar goed, ik ben ook maar een amateur ;)

Wellicht had je beter een ander standpunt kunnen nemen voor het maken van deze foto. Wat meer naar recht en/of dichter bij de grond ofzo :)

@tommyz: thx :)

[ Voor 4% gewijzigd door Wok op 26-05-2009 12:52 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wok schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:49:
@r1talin: Sowieso is het wat lastiger om het onderwerp eruit te laten springen met die relatief hoge gebouwen in de achtergrond, gecombineerd met een telelens. Maar goed, ik ben ook maar een amateur ;)

Wellicht had je beter een ander standpunt kunnen nemen voor het maken van deze foto. Wat meer naar recht en/of dichter bij de grond ofzo :)
eens. maar juist vanwege die gebouwen geeft het de sfeer wel goed weer op deze manier toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
@cheiron: Vind em erg mooi, vind het ook totaal niet storend dat ie vierkant is. Het zwart/wit maakt de leeuw een echte koning
@Tommyz: niet slecht, ook niet heel erg boeiend
@Ritalin: vind em wel goed gelukt, mooi scherp. Ben het wel eens met wok dat ie er niet echt uit springt
@wok: erg mooi! De sfeer is perfect maar ik mis op een of andere manier wel wat scherpte in de foto

Hier weer eens wat anders, zit te denken om binnenkort een testcase met dit soort gein te doen:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3598/3565426581_0f54688389.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:13:
mijn eerste skateboard shoot, helaas was ik gebonden aan mijn 70-200 L 2.8 had liever tokina 11-16/2.8 hiervoor gebruikt maar vindt het zelf wel fraai!

[afbeelding]
klik voor vergroting
Prima plaat van een crooked grind moet ik zeggen. Ja je angle zou mischien wat anders kunnen zodat je meer ziet wat er gebeurt ook als niet skateboarder zie je dan wat er gebeurt.
Verder weinig op aan te merken :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 14:30
@ Nedra: Erg leuk, had me op flickr ook al gezien en vind hem erg goed!
Na de verjaardag waren er nog een aantal ballonen over, de kat vond ze neit zo heel erg leuk maar toen ie heel lief op de bank lag heb ik er een paar bij hem gelegd via plafond geflitst:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3655/3555438332_bbc5ba173a.jpg

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sparkone
mooie foto en goede subtiele belichting. alleen die balon buiten denk ik dat het is heeft beetje een rare kleur.
onee nu zie ik het dat is waarscheinlijk de reflectie van je flits jammer... als je alle reflectie uit het raam zou kunnen poetsen is het een topper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009

Milo.

klik

Of deze juist een beetje bijwerken, ik vind het namelijk best wat toevoegen op de achtergrond.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
En als je het echt een beetje leuk weet bij te werken kan je die ballon buiten op de achtergrond vermaken tot een volle maan o.i.d. ;) Maar los van dat, ik vind hem wel wat hebben: zwarte bank, witte kat plus kleurrijke ballonnen. Leuk kleurgebruik.

En Nedra, hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Want het effect mag er echt wezen, het heeft echt iets abstracts. Ik vind hem tof dankzij de herhalingen van kringen/cirkels blauw en rood wat vervormt tot een paarse muur.
Pagina: 1 ... 29 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.