[Showcase] Landschappen in Nieuw Zeeland + Update

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Na een eerdere serie (hier te vinden overigens: [Testcase] Kleuren in Nieuw Zeeland) ook nog een serie van landschapjes. De meeste zijn van de Tongariro crossing

Vergeet vooral niet de grotere versies te bekijken want zo zijn ze niet echt knap te bekijken natuurlijk

1:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3460/3258045417_4ab0168186.jpg
Tongariro crossing, groter

2:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3483/3258876012_9e45770c9e.jpg

3:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3360/3258852992_a86d602e67.jpg
groter

4:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3343/3258021911_92a351a381.jpg
Vuurtoren bij Cape Reinga, groter

5:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3426/3258851114_4bdf51bf0e.jpg
Bay of Islands, groter

6:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3515/3257997423_86a9af55b4.jpg
Tongariro crossing, groter (ik weet het, bloem niet scherp)

7:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3359/3215642385_f149eb4824.jpg

8:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3318/3215636991_10422fd5c8.jpg
Bay of Islands, groter

Als het bevalt heb ik nog wel een update (of 12). Er valt nog veel te verwerken

Zelf weet ik het niet zo goed met deze serie. Ik heb het idee dat, als je je camera een kant op richt met een knappe groothoek en een slinger aan je polafilter, je al een heel eind komt, er zit geen eigen ding in. Mooie plaatjes, niets meer en niets minder. Begrijp me niet verkeerd, ik vind ze wel mooi maar mijn andere case (zie bovenaan) vind ik zelf interessanter. Vandaar overigens de keuze testcase

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Erg mooie platen. Valt weinig op aan te merken.
Heb je nr 5 en 8 ook in 1920px breed? Mooi als wallpaper O+

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 22:00

qless

...vraag maar...

Gooi die testcase maar naar showcase, krijg zin om ook naar Nieuw Zeeland te gaan. :)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:56
Ik vind het mooie foto's en zou er graag meer zien!

Ik heb even mijn negatieve bril opgezet en gekeken wat er nog verbeterd zou kunnen worden aan de foto's c.q. wat mij opvalt. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

1. Op klein formaat is het een doffe vrij saaie foto, maar groot krijgt hij opeens kleur en diepte, mooie foto!

2. Erg apart met die groene meren. Ik vind vooral de opstijgende wolken mooi. Misschien was het iets mooier geweest om iets meer lucht te zien en dan daardoor ook iets minder van boven gefotografeerd. Maar dan waren de meren er misschien weer af gevallen...

3. Ik vind dat deze te veel lucht heeft, dit soort wolken hebben we ook in Nederland, terwijl de bergen er achter, die nu haast niet opvallen, die hebben wij niet in Nederland, dus daar had ik graag meer van willen zien.

4. Een vuurtoren foto is vaak snel een cliché foto met een rotswand en de zee, vind dat je dat in deze foto goed hebt voorkomen en een goede sfeer neer gezet. Het padje naar de vuurtoren is een mooie lijn in je foto, de donkere lucht past goed bij de functie van een vuurtoren en ook de voorgrond is scherp en interessant. Erg goede foto.

5. Deze foto vind ik niet bij de rest passen. Vooral doordat je hem na de vrij donkere foto met de vuurtoren hebt geplaatst. Je zou hem beter om kunnen wisselen met foto 8. De foto zelf, kleuren zijn mooi, maar doet mij verder weinig.

6. Inderdaad jammer van het bloemetje. De foto is verder ook een beetje onrustig, doordat je oog naar twee punten wordt getrokken. Naar de kleurrijke grote stenen op de voorgrond en naar de grote witte wolk rechtsboven. Deze wolk zorgt er ook voor dat de berg rechtsboven in de schaduw ligt en daardoor niet meer opvalt. Daardoor ligt de aandacht nu op de voorgrond, in plaats dat je met het bloemetje diepte creëert en vervolgens een mooi landschap toont. Dus samengevat, ik had liever een aparte foto van de voorgrond gehad, waar de focus op de stenen ligt, en een foto met het bloemetje, en het landschap (en dan wel even die wolk wegblazen, zodat je een goede belichting hebt :) ).

7. Mooie kleuren en diepte gecreëerd. Als je er langer naar kijkt, wordt hij steeds interessanter door de verschillende horizontale vlakken met kleuren.

8. Schitterende foto, samen met 4 mijn favoriet. Enigste kleine puntje is, in het midden is de lucht donkerder, dit komt een beetje onnatuurlijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Pivo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 17:04
Mooie foto's! Ik ga er over 3 weken naar toe. Ik zie graag nog meer foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ga slapen, maar wou nog ff kwijt dat ik nummer 4 echt top vind!

edit: ik denk wel dat je er met wat nabewerking nog meer uit kunt halen. Bij veel foto's zie ik een beetje de standaardbewerkingen: saturation en contrast omhoog. Probeer wat meer je eigen gevoel er in te leggen. Nummer 4 is bijvoorbeeld een foto die ik waarschijnlijk een hele 'dreigende' toning zou geven.

[ Voor 70% gewijzigd door sOid op 11-02-2009 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
meeeer :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-09 16:46

Sharky

Skamn Dippy!

sOid schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 00:13:

edit: ik denk wel dat je er met wat nabewerking nog meer uit kunt halen. Bij veel foto's zie ik een beetje de standaardbewerkingen: saturation en contrast omhoog. Probeer wat meer je eigen gevoel er in te leggen. Nummer 4 is bijvoorbeeld een foto die ik waarschijnlijk een hele 'dreigende' toning zou geven.
Sja, waar gaat het om? Dit zijn prachtige foto's die een goed beeld geven van de omgeving. Een foto moet niet van een bewerking afhangen en alhoewel wat extreme bewerkingen best ok kunnen zijn, vind ik een foto veel en veel mooier als hij zonder photoshoptrucjes opgeleuk wordt.
Ik denk dat deze foto's zich daar niet voor lenen, minder is meer zal ik maar zeggen.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 20:57

scorpie

Supra Addict

Ik vind ze allemaal erg mooi! Goed gelukt zeg, makes me want to return to NZ! :D
(Helaas heb ik toen niet echt een goede camera meegenomen..)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Algemeen: grappig dat iedereen ze zo mooi vind, had ik niet verwacht. Meer foto's volgen nog, misschien vanavond
Spike_wolf schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 21:34:
Erg mooie platen. Valt weinig op aan te merken.
Heb je nr 5 en 8 ook in 1920px breed? Mooi als wallpaper O+
Dank je, grotere versies doe ik niet meer aan. Eerder deed ik het wel maar dan verschenen ze op plekken waarvan ik het niet wist. Niet aan jou persoonlijk gericht dus. Je zal het moeten doen met een 1280 breed plaatje
qless schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 22:12:
Gooi die testcase maar naar showcase, krijg zin om ook naar Nieuw Zeeland te gaan. :)
Dank je! Als je niet op ziet tegen het vliegen en een hele bom duiten uitgeven kan ik NZ zeker aanraden, echt het meest bijzondere land dat ik ooit heb gezien.
--Niels-- schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 22:13:
Ik vind het mooie foto's en zou er graag meer zien!

Ik heb even mijn negatieve bril opgezet en gekeken wat er nog verbeterd zou kunnen worden aan de foto's c.q. wat mij opvalt. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

1. Op klein formaat is het een doffe vrij saaie foto, maar groot krijgt hij opeens kleur en diepte, mooie foto!

2. Erg apart met die groene meren. Ik vind vooral de opstijgende wolken mooi. Misschien was het iets mooier geweest om iets meer lucht te zien en dan daardoor ook iets minder van boven gefotografeerd. Maar dan waren de meren er misschien weer af gevallen...

3. Ik vind dat deze te veel lucht heeft, dit soort wolken hebben we ook in Nederland, terwijl de bergen er achter, die nu haast niet opvallen, die hebben wij niet in Nederland, dus daar had ik graag meer van willen zien.

4. Een vuurtoren foto is vaak snel een cliché foto met een rotswand en de zee, vind dat je dat in deze foto goed hebt voorkomen en een goede sfeer neer gezet. Het padje naar de vuurtoren is een mooie lijn in je foto, de donkere lucht past goed bij de functie van een vuurtoren en ook de voorgrond is scherp en interessant. Erg goede foto.

5. Deze foto vind ik niet bij de rest passen. Vooral doordat je hem na de vrij donkere foto met de vuurtoren hebt geplaatst. Je zou hem beter om kunnen wisselen met foto 8. De foto zelf, kleuren zijn mooi, maar doet mij verder weinig.

6. Inderdaad jammer van het bloemetje. De foto is verder ook een beetje onrustig, doordat je oog naar twee punten wordt getrokken. Naar de kleurrijke grote stenen op de voorgrond en naar de grote witte wolk rechtsboven. Deze wolk zorgt er ook voor dat de berg rechtsboven in de schaduw ligt en daardoor niet meer opvalt. Daardoor ligt de aandacht nu op de voorgrond, in plaats dat je met het bloemetje diepte creëert en vervolgens een mooi landschap toont. Dus samengevat, ik had liever een aparte foto van de voorgrond gehad, waar de focus op de stenen ligt, en een foto met het bloemetje, en het landschap (en dan wel even die wolk wegblazen, zodat je een goede belichting hebt :) ).

7. Mooie kleuren en diepte gecreëerd. Als je er langer naar kijkt, wordt hij steeds interessanter door de verschillende horizontale vlakken met kleuren.

8. Schitterende foto, samen met 4 mijn favoriet. Enigste kleine puntje is, in het midden is de lucht donkerder, dit komt een beetje onnatuurlijk over.
Dank voor je uitgebreide commentaar.
Over 1: ja je moet rustig beginne he.
Over 2: je moet maar even op Flickr zoeken naar tongariro crossing, dan krijg je heul veul keer deze foto te zien.
Over 3: ik vind het juist wel leuk zo, bergen gaan zo vervelen als je daar bent :P
Over 4: dank je, ik heb een heleboel mensen weg geshopt (met Lightroom dan). Het grappige is dat het echt ongelooflijk rotweer was maar dat is niet echt te zien.
Over 5: Tha die kleuren he, je hebt gelijk dat hij misschien ergens anders in de case had moeten staan.
Over 6: Yep, onscherp bloemetje, lucht niet erg mooi maar toch sprak hij me wel aan.
Over 7: ben ik zelf ook heel erg blij mee, vreemd genoeg niet in deze vorm te vinden op flickr, ik dacht meteen dat dit wel mooi zou zijn (ik heb dan ook ongeveer 10x dezelfde foto).
Over 8: Ja komt door de pola denk ik, het stoort me niet echt
Lord_Pivo schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:03:
Mooie foto's! Ik ga er over 3 weken naar toe. Ik zie graag nog meer foto's
Dank je, meer foto's volgen, ik heb er nog een heleboel die minimaal dezelfde impact hebben als deze.
sOid schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 00:13:

Dank je, deze bewerking is bewust gekozen om niet al te veel op te passen. Van een beetje bewerken ben ik niet vies: [Showcase] Abstract in de haven. en [Testcase] (vergane) glorie op Cyprus. Overigens heb ik vaak niet meer gedaan als een S curve maken of beetje zwart erin trekken naast croppen en horizonnetjes recht trekken natuurlijk
OK
Sharky schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 00:40:
[...]

Sja, waar gaat het om? Dit zijn prachtige foto's die een goed beeld geven van de omgeving. Een foto moet niet van een bewerking afhangen en alhoewel wat extreme bewerkingen best ok kunnen zijn, vind ik een foto veel en veel mooier als hij zonder photoshoptrucjes opgeleuk wordt.
Ik denk dat deze foto's zich daar niet voor lenen, minder is meer zal ik maar zeggen.
Vind ik dus ook, en dank je voor het compliment
scorpie schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 07:24:
Ik vind ze allemaal erg mooi! Goed gelukt zeg, makes me want to return to NZ! :D
(Helaas heb ik toen niet echt een goede camera meegenomen..)
Dank je! NZ is echt prachtig, wat een land. Ik zal het nooit vergeten (al was het alleen maar omdat mijn vriendin ten huwelijk heb gevraagd O+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sharky schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 00:40:
[...]

Hier ben ik het dus niet mee eens. Natuurlijk moet een foto meteen uit de camera goed zijn qua compositie, scherpte enz. Maar waarom zou je er niet aan mogen sleutelen? Dat is toch het hele punt van RAW schieten?

Ik suggereer ook niet dat er meteen allemaal dingen in beeld moeten worden gecloned ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
sOid schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:29:
[...]

Hier ben ik het dus niet mee eens. Natuurlijk moet een foto meteen uit de camera goed zijn qua compositie, scherpte enz. Maar waarom zou je er niet aan mogen sleutelen? Dat is toch het hele punt van RAW schieten?

Ik suggereer ook niet dat er meteen allemaal dingen in beeld moeten worden gecloned ofzo.
Ik schiet ook in RAW (12 GB in dit geval) om wat meer speelruimte te hebben in de nabewerking. Dat ik de nabewerking redelijk subtiel heb gehouden staat hier los van, ik heb nu gewoon de mogelijkheid om dit eventueel te doen, ik kies er gewoon niet voor om deze serie extreem te bewerken. Misschien eens een losse foto maar niet als serie. Ik hoop er ooit een blurp fotoboek van te kunnen maken en dan wil ik wel alles ongeveer hetzelfde hebben qua bewerking.

Verder hoeft hier overigens geen discussie over te ontstaan, daar zijn andere topics voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

offtopic:
Gefeliciteerd! Als je dat in Nieuw-Zeeland hebt gedaan kun je er sowieso niet veel verkeerd aan doen :). Probeer volgende keer eens naar Noord-Noorwegen te gaan of Zuid-West Ierland als je er geld voor hebt. Schitterend en past mooi bij deze collectie

[ Voor 43% gewijzigd door Deathchant op 11-02-2009 13:29 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele mooie foto's! mooi hoe de kleur er bij bijvoorbeel nr2 echt uitspringt!!

ps: Ik vind dit trouwens showcase materiaal!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker showcase waardig! Krachtige kleuren en sterke composities. (misschien wel een aantal even recht zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Update!!! Vergeet vooral niet om ze op groter formaat te kijken want in het klein is het echt niets af en toe

9:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3379/3272885466_09c61233e0.jpg
Groter

10:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3472/3272885920_a66831083f.jpg
Groter

11:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3344/3272068033_022fe23c60.jpg
Groter

12:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3514/3272068503_d834a7f061.jpg
Groter

13:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3393/3272069479_1c6dba009d.jpg
Groter

14:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3405/3272070609_04a8c63d47.jpg
Groter

15:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3534/3272071277_4f0948a047.jpg
Groter

16:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3399/3272071795_9c7d49efca.jpg
Groter

17:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3453/3272892190_d22256dfb1.jpg
Groter

18:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3327/3272894938_80e3bb9de1.jpg
Groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 14:32
even heel kort ;)

13 vind ik echt heel mooi :) het simplistische en lege gevoel :) heel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bij deze nog een nominatie voor een upgrade naar showcase.

* M a r c o krijgt de neiging om morgen naar het reisbureau te gaan om een ticket naar Nieuw Zeeland te boeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04-2023
pretty awsome mate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

even wat titelchange dingetjes gedaan
gefeli met je showcase :P

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

@Mobyrick

ow dude deze zijn echt nice!! Ik vond de eerste serie al ruig, maar deze is beter. Ik ben zelf landschap gek, dus mijn commentaar zal iets meer bevooroordelender zijn :)

#9: de kleuren zijn echt goed, alsof je uit het raam kijkt en dit zo ziet. Alleen lijkt de horizon scheef te staan. -1,12 in de cropangle tool in Lightroom zou ik zeggen.
#10: schit-ter-rend! Flare moet je wegwerken rechts naast die palm en dan +0.4 in de cropangletool dan is ie perfect! EDIT: dat is dus geen flare zie ik maar wolkjes die iets groener lijken. Toch ff wegpoetsen vind ik ;) Mooie lijnen en duidelijk onderwerp.
#11: Wederom goed kleurenbereik en die stromende riviertjes vind ik altijd prachtig om te zien. Alleen jammer dat de boomstronk links een beetje tegen de achtergrond wegvalt (door de enigszins gelijkere kleuren denk ik). Je zegt op flickr: ND filter test....ik zie je hebt f22....ik heb een soort gelijke foto gemaakt op 17mm, en ook op 1/2 sec op f22 maar dan zonder ND.....
#12: beetje een "saaie" foto, maar deze hoort wel bij de serie. Nieuw-Zeeland is een land met alle landschappen samen :). Ik vind alleen het donkere helemaal bovenin net iets te.
#13: mooi hoor! de wolken gecombineerd met de leegte op het pad in het midden geven een beetje het idee dat je naar de horizon toe rijdt. Mooi hoor!
#14: Ietsje onderbelicht rechts, maar je ziet wel duidelijk perspectief in de foto. Je moet daar volgens mij niet struikelen :)
#15: ja schitterend ook he, de blauwe lucht en het turquoise meertje prachtig. Sommige mensen zouden misschien zeggen: standaard vakantiekiekje, maar Centrale compositie vind ik hier mooi.
#16: hier lijkt het alsof het slechter weer wordt. wel een mooie blauwe lucht maar de grauwige voorgrond voorspelt slecht weer. Misschien had je de verzadiging iets hoger kunnen zetten hier en de HUE van groen iets feller kunnen doen.
#17: de voorgrond ziet er een klein beetje HDR achtig uit. ik krijg alleen niet zo'n wijds gevoel als ik de foto zie.
#18: jammer dat hier ook de boom wat slechter afsteekt tegen de achtergrond. De bewolke lucht heeft wel wat. leuke desktop plaat!

10,11 en 13 zijn mijn favo's van deze serie.

Wat ik heel prettig vind in je meeste foto's dat de kleuren niet zo zwaar overdreven verzadigd zijn. Hier heb ik echt het gevoel dat het zo uitzag zoals je het geschoten hebt. Verder ook hele goeie contrasten overal, complimenten. Nieuw-Zeeland staat vrij hoog op mijn prio vakantielijst, maar niet hoog op mijn financien-uitgeef-lijst :).
Ik ben benieuwd naar de volgende reeks :)

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 12-02-2009 14:19 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Amplified schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:31:
even heel kort ;)

13 vind ik echt heel mooi :) het simplistische en lege gevoel :) heel mooi :)
Dank je. Voor het lege gevoel heb ik nog wel wat mensen moeten wegtoveren maar dat moet (zeker op dit formaat) niet meer te zien zijn.
M a r c o schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:02:
Bij deze nog een nominatie voor een upgrade naar showcase.

* M a r c o krijgt de neiging om morgen naar het reisbureau te gaan om een ticket naar Nieuw Zeeland te boeken
Dank je, mooi compliment voor een mooi land.
Nomad schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:03:
even wat titelchange dingetjes gedaan
gefeli met je showcase :P
Je vraagt om een titelchange en er wordt een showcase van gemaakt. Nogmaals dank!
Deathchant schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:52:
@Mobyrick

ow dude deze zijn echt nice!! Ik vond de eerste serie al ruig, maar deze is beter. Ik ben zelf landschap gek, dus mijn commentaar zal iets meer bevooroordelender zijn :)

#9: de kleuren zijn echt goed, alsof je uit het raam kijkt en dit zo ziet. Alleen lijkt de horizon scheef te staan. -1,12 in de cropangle tool in Lightroom zou ik zeggen.
#10: schit-ter-rend! Flare moet je wegwerken rechts naast die palm en dan +0.4 in de cropangletool dan is ie perfect! EDIT: dat is dus geen flare zie ik maar wolkjes die iets groener lijken. Toch ff wegpoetsen vind ik ;) Mooie lijnen en duidelijk onderwerp.
#11: Wederom goed kleurenbereik en die stromende riviertjes vind ik altijd prachtig om te zien. Alleen jammer dat de boomstronk links een beetje tegen de achtergrond wegvalt (door de enigszins gelijkere kleuren denk ik). Je zegt op flickr: ND filter test....ik zie je hebt f22....ik heb een soort gelijke foto gemaakt op 17mm, en ook op 1/2 sec op f22 maar dan zonder ND.....
#12: beetje een "saaie" foto, maar deze hoort wel bij de serie. Nieuw-Zeeland is een land met alle landschappen samen :). Ik vind alleen het donkere helemaal bovenin net iets te.
#13: mooi hoor! de wolken gecombineerd met de leegte op het pad in het midden geven een beetje het idee dat je naar de horizon toe rijdt. Mooi hoor!
#14: Ietsje onderbelicht rechts, maar je ziet wel duidelijk perspectief in de foto. Je moet daar volgens mij niet struikelen :)
#15: ja schitterend ook he, de blauwe lucht en het turquoise meertje prachtig. Sommige mensen zouden misschien zeggen: standaard vakantiekiekje, maar Centrale compositie vind ik hier mooi.
#16: hier lijkt het alsof het slechter weer wordt. wel een mooie blauwe lucht maar de grauwige voorgrond voorspelt slecht weer. Misschien had je de verzadiging iets hoger kunnen zetten hier en de HUE van groen iets feller kunnen doen.
#17: de voorgrond ziet er een klein beetje HDR achtig uit. ik krijg alleen niet zo'n wijds gevoel als ik de foto zie.
#18: jammer dat hier ook de boom wat slechter afsteekt tegen de achtergrond. De bewolke lucht heeft wel wat. leuke desktop plaat!

10,11 en 13 zijn mijn favo's van deze serie.

Wat ik heel prettig vind in je meeste foto's dat de kleuren niet zo zwaar overdreven verzadigd zijn. Hier heb ik echt het gevoel dat het zo uitzag zoals je het geschoten hebt. Verder ook hele goeie contrasten overal, complimenten. Nieuw-Zeeland staat vrij hoog op mijn prio vakantielijst, maar niet hoog op mijn financien-uitgeef-lijst :).
Ik ben benieuwd naar de volgende reeks :)
Ow dude, dank je wel! :P Leuk, lekker uitgebreid commentaar

Over 9: ik weet niet waar jij een rechte lijn ziet om de cropangletool te gebruiken maar ik kan je verzekeren dat die er niet was. En denk je dat deze foto waar dus weinig/ geen rechte lijnen zijn beter wordt als ik hem kantel?
Over 10: zelfde verhaal, hij wordt er niet veel beter van denk ik, ik ben niet zo een rechtelijnenfetisjist denk ik, zolang het niet te erg opvalt dan he.
Over 11: Er was nog steeds teveel licht om een mooi effect te krijgen, zelfs met ND filter (3 stops overigens) dus daarom het diafragma naar f22 gedraaid waardoor hij er niet meer uitziet op volledige resolutie maar voor dit formaat gaat het nog net.
Over 12: Ja is wel erg heftig, ook wel 1 van de saaiste.
Over 13: Dank je, staat de horizon wel recht? :P
Over 14: Struikelen is geen goed plan nee, klopt.
Over 15: Dank je, ook hier zijn heel wat mensen weg getoverd
Over 16: De verzadiging ben ik het niet mee eens, over het groene kanaal: dat ga ik even proberen
Over 17: Geen weids gevoel :( Dit was echt zo ongeveer het meest weidse van de hele vakantie. Het HDR achtige effect is natuurlijk en niet gesleuteld
Over 18: Misschien had ik langer moeten wachten, of de boom in het licht of de bergen in het licht ofzo maar toch is dit wel 1 van mijn favorieten denk ik. Veel elementen in de foto, hek, beestjes, bergen, boom, licht/donker lucht/wolken en mooie kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serieus, prachtige foto's.

Geen kenner (dus ook geen vakkundig commentaar) maar 10 t/m 13 zijn echt super!

wat ik me nu afvraag, is hier veel aan bewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Dank je, ik had niet verwacht dat deze serie nog een schop kreeg, hij was al langzaam aan het sterven.

Over bewerken: meestal heb ik een S curve gemaakt, oftewel meer info in de highlights (witte wolken) en meer zwart erin gegooid. Dan krijg je dit. Veder natuurlijk een beetje croppen, mensen verwijderen en horizonnetjes recht zetten.

En nu mag hij rustig wegzakken...

Pagina: 1