Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 47 Laatste
Acties:
  • 367.363 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:47

RoyBijster

Rocket Scientist

loewie-643- schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 22:52:
[...]

Tja ik wilde ook niet te veel met de belichting knoeien en in de nabewerking heb ik alleen de kleurintensiteit van de bloemen wat ge-enhanced, en de centrale plek van de fiets, tja daar is altijd wel commentaar op te geven, de ene wil een object centraal de andere heeft hem graag meer naar de zijkant.

Anyways ik ben nog beginnend en ieders commentaar, suggesties en opmerking is welkom natuurlijk _/-\o_
Eerlijk gezegd vind ik hem een beetje saai. Een fiets tegen een muur.. Daar hebben we er meer van in Nederland.
De foto is niet echt spannend. Gewoon een foto van een fiets. In wat voor context? Wat is er zo bijzonder aan die ene fiets? :)

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:56
@Wijnands, ik vind het een mooie foto met een zeer mooie lichtinval. Dit in combinatie met de voorwerpen die ik zie, lijkt het wel of ze een ontdekkingsreis aan het plannen zijn :)
@loewie-643-, het is idd een fiets tegen de muur ;)

En dan nog 1tje uit dezelfde serie als de vorige, kon namelijk niet kiezen welke mooier is. En heb er nog wel 1, maar die bespaar ik jullie hier en kan gevonden worden op mijn Flickr.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3346/3515146245_84f5a22bb1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg mooi, mooie kleuren en, wel duidelijk/scherp.

Alleen jammer dat je niet de hele knop/bloem er op heb gezet, maar in gezoomt heb. Maar hij is wel mooi gecentreerd op het hart van de knop/bloem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster

RoyBijster

Rocket Scientist

TranceSetter schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 23:12:
@Wijnands, ik vind het een mooie foto met een zeer mooie lichtinval. Dit in combinatie met de voorwerpen die ik zie, lijkt het wel of ze een ontdekkingsreis aan het plannen zijn :)
@loewie-643-, het is idd een fiets tegen de muur ;)

En dan nog 1tje uit dezelfde serie als de vorige, kon namelijk niet kiezen welke mooier is. En heb er nog wel 1, maar die bespaar ik jullie hier en kan gevonden worden op mijn Flickr.

[afbeelding]
Vind deze en die andere op je Flickr de beste van de 3.
Deze is mooi 'puntsymmetrisch', al vind ik het wel jammer dat niet de hele bloem erop staat en er hier en daar wat witte sporen zitten. Dat laatste is natuurlijk zonder bewerking niks aan te doen :) Jammer, maar doet niet af aan je foto.
De detailfoto op je Flickr is lekker abstract, me likes.

Edit: Nu ik nog eens naar je foto hier kijk, zou het misschien mooier zijn om de foto no krapper uit te snijden (evt vierkant?), zodat je een geheel symmetrisch plaatje krijgt zonder de groene hoeken/randen. Dan komt het kleurenverloop van geel-oranje naar rood-oranje mooier naar voor denk ik. :)

[ Voor 13% gewijzigd door RoyBijster op 09-05-2009 23:34 ]

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Gisteravond genomen in Shanghai bij de Vue Bar boven op ons hotel..

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3326/3516897017_873afe2ebd.jpg?v=0

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

gaaf. Heerlijk al dat paars. (ja, ik ben wel een paars fan)

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Jammer dat ik geen remote mee heb voor mn 5DMKII.. Ben benieuwd hoe het eruit ziet met een sluitertijd van een uur, er komen enorm veel verlichte bootjes voorbij varen, ik denk dat het wel een gaaf effect geeft op het water.. Misschien wordt de foto er te druk van, maar zou het graag proberen.. Nog een week hier, eens kijken of ik ergens een remote kan scoren.. :)

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:21
Deze foto gemaakt toen ik om een uurtje of 1 naar buiten ging om foto's te maken. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Afbeeldingslocatie: http://i44.photobucket.com/albums/f21/walletje-w/DSC_2523-1.jpg

@tranceSetter
Mooie kleuren, maar beetje gewoontjes. Vind de 3e op flickr mooier en origineler.
@Lazz
Mooi gedaan scherp, en leuk onderwerp.
@bartsl
Scherpe nette foto. Kijkt je lekker aan.
@loewie-643-
Scherpe foto. Maar het is een normale foto om aan je vrouw te laten zien wat voor auto je hebt. Niet echt speciaal dus.
@wijnands
Je hebt een mooi nederlands dorpje mooi vastgelegd. Alleen vind ik het wat druk, ik mis een echt duidelijk onderwerp.
@fishlip
Het zal een leuke foto zijn voor mensen die het jongentje met de zwart-witte trui kennen maar als vreemde vind ik het geen boeiende foto. Als er nu een hand in beeld verscheen met een ijsje erin en dat het jongentje daar dan hebberig naar kijkt dan heeft de foto een verhaal te vertellen.
Dit heb ik ook geleerd een jaar geleden. Een foto kan voor jou heel leuk zijn omdat je de mensen kent die erop staan maar als je hem dan laat beoordelen vinden andere mensen het minder mooi omdat ze de persoon niet kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 19:31
@royv: Mooie wolkenpartij. Persoonlijk had er van mij iets meer van de bovenkant af gemogen.
@Joosie200: Mooie blauwe lucht! Witte huizen zien er ook goed uit. Aan de kerktoren te zien lijkt de foto iets scheef te zijn.
Bij de Ilse foto vind ik toch dat er wat meer gecropt had mogen worden.
@J2S: Aparte sfeer. Zwart-wit hier zeer gepast. Misschien dat iets meer contrast wel mooier zou zijn (daar hou ik dan persoonlijk meer van).
@Beathoven: Op het juiste moment genomen! Vind het alleen jammer dat de foto zelf best druk is, vanwege de apparatuur, maar daar kan jij niets aan doen :+
@iworx: Goeie crop. Lekkere kleur.
@Panamera: Aparte foto. Lijkt wel beetje HDR foto :)
@weirtie: Mooie foto, jammer van de chemtrail. Foto doet wel een beetje koud aan, maar wel mooi zo. Door de knieën had misschien iets mooier geweest zoals Toff aangaf. En het stofje wegwerken inderdaad.
@Wijnands: Molen foto: Jammer dat het bewolkt was, anders had deze foto mij iets meer aangesproken.
@TranceSetter: Mooie bloem. Jammer dat de bloem er niet helemaal opstaat. Tweede foto vind ik op deze manier wel mooi. Lekkere kleur!
@LaZZ: Gave foto! Ik wil ook wat meer met nachtfotografie gaan doen. Jammer dat hij niet klikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mijn eerste poging in HDR, omdat ik geen statief heb kon ik alleen met de bracket automaat aan de slag. Die staat een reeks van maximaal -0,7 tot +0,7 toe. Met deze beperking dit resultaat :

Camera : sony alpha 200, sal1870, in Raw geschoten, ontwikkeld in Lightroom en HDR processing met Photomatix. In tegenstelling tot veel hdr foto's heb ik geprobeerd de kleuren enigzins natuurlijk te houden.

Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/4042/hdrhaseweby.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door HaseMike op 10-05-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

@ Trancesetter: erg fijn, zag hem al op flickr. De rest van je serie mag er ook wezen, wat een kleuren

@ LaZZ: ik vind hem niet zo sprekend eigenlijk, als je meer had gezoomd op het gedeelte recht, dus minder rivier, was hij denk ik leuker geweest.

@ walletje-w: niet erg interessant voor de buitenstaander.

@ HaseMike: Waarom HDR? is niet echt nodig, je foto krijgt er een vreemd uiterlijk van. Verder is hij een beetje onscherp en is het ook niet erg interessant landschap.

Hier nog een foto van mij. Zoals jullie waarschijnlijk wel kennen pak je vaak je camera als je even moet wachten op de computer ofzo. Daar komen de meest stompzinnige foto's uit van planten, (computer)muizen, speakers en vriendinnen op de bank. Nu dacht ik, kom laat ik mijn 10-22 een tegen het raam aan houden op 10mm, sluiter 30 seconden open en kijken wat er uit komt.
Dikke shitfoto natuurlijk maar vreemd genoeg zie ik ook mijn woonkamer in de foto terug, terwijl de lens echt tegen het raam aan zat voor de stabiliteit. Op 22mm zie je dit niet. Zou dit nou komen door dubbel glas? en waarom zie je dit niet op 22mm maar wel op 10 mm. Helaas heb ik nergens enkel glas om het te testen.

Dus niet echt een testcase foto, meer een grappig dingetje dat je kan doen met de camera

Afbeeldingslocatie: http://i173.photobucket.com/albums/w49/mobyrick/IMG_2115.jpg

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
[b][message=31924702,noline]
@ HaseMike: Waarom HDR? is niet echt nodig, je foto krijgt er een vreemd uiterlijk van. Verder is hij een beetje onscherp en is het ook niet erg interessant landschap.
Het was bedoeld als hdr oefening, natuurlijk krijgt de foto daar een wat bevreemdemd uiterlijk van, dat is de juist de point ;) . De onscherpte komt door het overlappen van de 3 foto's die niet helemaal perfect passen, het was immers uit de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:23
HaseMike schreef op zondag 10 mei 2009 @ 18:12:
[...]
Het was bedoeld als hdr oefening, natuurlijk krijgt de foto daar een wat bevreemdemd uiterlijk van, dat is de juist de point ;) . De onscherpte komt door het overlappen van de 3 foto's die niet helemaal perfect passen, het was immers uit de hand.
Je schiet foto's met als doel om te oefenen met HDR, maar dan neem je geen statief mee en dan kies je een onderwerp dat er niet voor geschikt is? Klinkt niet logisch.

Ik vind het zelf ook niet echt mooi. Je hebt nu gewoon over-saturated kleuren bereikt, meer niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

HaseMike schreef op zondag 10 mei 2009 @ 18:12:
[...]
En in aanvulling op mijn bovenbuurman die het goed verwoord, de point van HDR is zeker geen bevreemdend uiterlijk. Misschien ben je in de war met tonemappen ofzo
High dynamic range (HDR) images enable photographers to record a greater range of tonal detail than a given camera could capture in a single photo. This opens up a whole new set of lighting possibilities which one might have previously avoided—for purely technical reasons.
Bron

[ Voor 3% gewijzigd door Moby op 10-05-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobyrick schreef op zondag 10 mei 2009 @ 17:57:
@ Trancesetter: erg fijn, zag hem al op flickr. De rest van je serie mag er ook wezen, wat een kleuren

@ LaZZ: ik vind hem niet zo sprekend eigenlijk, als je meer had gezoomd op het gedeelte recht, dus minder rivier, was hij denk ik leuker geweest.

@ walletje-w: niet erg interessant voor de buitenstaander.

Hier nog een foto van mij. Zoals jullie waarschijnlijk wel kennen pak je vaak je camera als je even moet wachten op de computer ofzo. Daar komen de meest stompzinnige foto's uit van planten, (computer)muizen, speakers en vriendinnen op de bank. Nu dacht ik, kom laat ik mijn 10-22 een tegen het raam aan houden op 10mm, sluiter 30 seconden open en kijken wat er uit komt.
Dikke shitfoto natuurlijk maar vreemd genoeg zie ik ook mijn woonkamer in de foto terug, terwijl de lens echt tegen het raam aan zat voor de stabiliteit. Op 22mm zie je dit niet. Zou dit nou komen door dubbel glas? en waarom zie je dit niet op 22mm maar wel op 10 mm. Helaas heb ik nergens enkel glas om het te testen.

Dus niet echt een testcase foto, meer een grappig dingetje dat je kan doen met de camera

[afbeelding]
Dat zal inderdaad wel liggen aan het dubbel glas. Leuk effect wel, moet ik ook eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Mobyrick schreef op zondag 10 mei 2009 @ 18:25:
En in aanvulling op mijn bovenbuurman, de point van HDR is zeker geen bevreemdend uiterlijk

Bron
Ik wist niet dat het hier de foto-inquisitie was, het spijt me vreselijk ik zal nooit meer proberen een hdr foto te maken, en mocht ik het ooit nog doen dan hou ik ze voor mijzelf *grapje*.

Overigens : Bijna alle hdr foto's die ik ooit ben tegengekomen waren bevreemdend, onnatuurlijke kleuren, vreemd licht enz, dat is nu juist de grap imho. Definitie's uit boekjes zijn mij sausage.

Begrijp mij goed, ik beweer zeker niet dat mijn foto goed is, het is slechts een eerste probeelsel in de hdr. Het resultaat qua contrast en kleur verbaasde mij positief, de normale (niet samengestelde) foto met een beetje meer verzadiging ziet er toch beduidend vlakker uit. En o ja : een statief, die heb ik niet.

[ Voor 18% gewijzigd door HaseMike op 10-05-2009 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

HaseMike schreef op zondag 10 mei 2009 @ 18:30:
[...]
Ik wist niet dat het hier de foto-inquisitie was, het spijt me vreselijk ik zal nooit meer proberen een hdr foto te maken, en mocht ik het ooit nog doen dan hou ik ze voor mijzelf *grapje*.

Overigens : Bijna alle hdr foto's die ik ooit ben tegengekomen waren bevreemdend, onnatuurlijke kleuren, vreemd licht enz, dat is nu juist de grap imho. Definitie's uit boekjes zijn mij sausage.

Begrijp mij goed, ik beweer zeker niet dat mijn foto goed is, het is slechts een eerste probeelsel in de hdr.
Wow, ik probeer je alleen iets te vertellen, niet zo aangevallen voelen. HDR wordt gewoon erg vaak verkeerd geïnterpreteerd. Het is een leuke techniek die niet vaak toegepast kan en hoeft te worden.

Verder moet ik nu echt eens stoppen met reageren op HDR foto's want ik doe niemand er een plezier mee merk ik wel :P

EDIT op jouw edit. Voor contrast en kleur, die ik niet zo goed gelukt vind in je foto overigens, hoef je geen HDR foto te maken, dat kan prima met een enkele foto. En misschien ipv een statief een natuurlijk statief gebruiken? bankje, de grond, paal etc

[ Voor 11% gewijzigd door Moby op 10-05-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Mobyrick schreef op zondag 10 mei 2009 @ 18:35:
dat kan prima met een enkele foto
Nog wat zitten prutsen met lightroom en inderdaad ik moet je voor 90% gelijk geven :) . Morgen weer verder proberen met hdr en misschien toch maar een statiefje aanschaffen voor die -2 tot +2. Puur voor vergelijk hieronder dus het bewerkte resultaat van 1 foto.

Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/7947/hdrhase2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

HaseMike schreef op zondag 10 mei 2009 @ 18:57:
[...]
Nog wat zitten prutsen met lightroom en inderdaad ik moet je voor 90% gelijk geven :) . Morgen weer verder proberen met hdr en misschien toch maar een statiefje aanschaffen voor die -2 tot +2. Puur voor vergelijk hieronder dus het bewerkte resultaat van 1 foto.

[afbeelding]
Veel beter dan de voorgaande foto, leuk dat je open staat voor kritiek en er ook direct wat mee doet. Deze kleuren zijn veel beter en de foto is nu ook scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
[b]
Die heb ik ook, zal ik later nog posten.. Vond persoonlijk deze erg geslaagd.. Heb hem wel groter, zie volgende link!

http://www.flickr.com/pho...in/set-72157612613035256/

Had deze dus nog, maar vind die qua compositie minder, zal het morgen nog eens proberen met een andere compositie, verder ingezoom en dan de televisie toren (die met de bollen) helemaal links.. Maar volgens mij kwam dat gewoon net niet uit en heb ik hem daarom ook niet zo gemaakt..

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3642/3519797924_ed6bb0c7e7.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Deze vind ik mooier. Ligt de rivier in een hoefijzervorm om het stukje land? Als dat zo is, is een symmetrische vorm misschien ook wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-09 20:52
Vind de kleuren erg mooi!

Ik heb gisteren ook nog iets gemaakt. Het is wollengras, dat is ook het enige dat ik ervan weet. Ik vind de kleuren goed gelukt maar misschien moet ik hem nog iets croppen?

Ongecropt ziet ie er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads/4a07e8f9a2dd8/4a07e8f996a8c-wollengras_k.jpg

Groter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 20:44

Deathchant

Don't intend. Do!

mooie DoF! blauw is echt TE verzadigd. En ik stoor me toch een beetje aan die groene sprieten voor het eigenlijke onderwerp zeg maar.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Laatst online: 15-09 22:23
HaseMike schreef op zondag 10 mei 2009 @ 18:30:
[...]

Begrijp mij goed, ik beweer zeker niet dat mijn foto goed is, het is slechts een eerste probeelsel in de hdr. Het resultaat qua contrast en kleur verbaasde mij positief, de normale (niet samengestelde) foto met een beetje meer verzadiging ziet er toch beduidend vlakker uit. En o ja : een statief, die heb ik niet.
Nu ik mijn reactie nog eens lees komt ie wat bot over, dat was niet de intentie, excuus ;). De niet-hdr is een stuk beter ja. Het 'onnatuurlijke' waar je het over hebt is een ander effect wat meer veroorzaakt wordt door het feit dat je met het menselijke oog die beelden ook niet zo extreem kan zien. Dan heb je het over dit soort plaatjes: http://www.flickr.com/pho...ia/3231099873/in/pool-hdr . Die ik zelf dan wel weer kan waarderen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:03

Wok

Dakloos...

Vorige weekend bij de Nordschleife geweest en o.a. met deze foto teruggekomen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wmull/af32/DSC_0143.jpg

Dit kan vast nog wel beter, dus comments? :)

Geschoten met D40, Sigma 70-200/2.8

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het hoge standpunt is natuurlijk een beetje jammer, als je zo'n foto maakt terwijl je op gelijke hoogte met de auto staat is dat toch wat mooier vind ik. Verder vind ik er wel een lekkere dynamiek in zitten terwijl de neus toch vrij netjes scherp gebleven is :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Wok, een 205GTI is en BLIJFT een vette auto. Ik heb em zelf ook gehad, de 130pk versie.
Qua comments op de foto heb ik alleen dat hij iets lichter kon, ik vind em IETS te donker.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 14:03

Wok

Dakloos...

@Orion84: Helaas had ik het standpunt op die plek (Breidscheid voor de kenners) niet echt voor het uitzoeken. Je kon op dat punt niet dicht bij de baan komen. Moet sowieso nog eens een keer op zoek naar _echt_ goede fotolocaties langs de Nordschleife, want op de standaardplekken is 200mm vaak nog te kort en zit je inderdaad met een hoog standpunt.

@Deathchant: Ter verdediging wil ik aanvoeren dat het op dat moment al tegen 20.00u liep en dat het zwaar bewolkt was ;) Maar inderdaad, hij is wat donker uitgevallen. Eens kijken of ik dat vanavond nog even recht kan trekken (RAW schieten ftw!)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
@Deathchant, die woorden in caps hoeft niet hoor.
@Wok, ben het eens met Deathchant dat de foto iets te donker is, en ook met Orrion84 dat het standpunt te hoog is.

Ben zelf van plan om binnenkort nog eens naar de Nordschleife te gaan. Echter heeft elke bocht zijn voor en teges. Ik vind zelf Brünnchen en Pflanzgarten wel erg leuk. Deze foto is dan ook op de laatste locatie gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3474/3387400785_da5d1629bf.jpg
Klik voor groter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:19

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Fishlip schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:57:
Vind de kleuren erg mooi!

Ik heb gisteren ook nog iets gemaakt. Het is wollengras, dat is ook het enige dat ik ervan weet. Ik vind de kleuren goed gelukt maar misschien moet ik hem nog iets croppen?

Ongecropt ziet ie er zo uit:
[afbeelding]

Groter!
het blauwe mag en tandje minder, maar hij bevalt mij prima.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 11:37
Goede lokaties langs de ring zijn o.a. Bergwerk (dichterbij kun je ongeveer niet komen), Steilstrecke (je kunt daar ook mooi de hele bocht vanaf Klostertal tot aan de Karussell zien) en ook Wippermann is leuk.

Voorbeeldje van Bergwerk:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tx7vicX4zmC6RkX5QoQ01H2y/full.jpg

Edit: bij Hatzenbach kun je auto's in 6 bochten zien rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door Universal Creations op 11-05-2009 23:47 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tD7sspO1KGPeoeaglyXPEGux/full.jpg

voetgangers/trambrug in Jerusalem.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 18:21
Vogeltjesmarkt in Antwerpen.

Afbeeldingslocatie: http://www.softwarevooru.nl/fotumn/pics/2009-05-03%20-%20Vogeltjesmarkt.jpg

@universal creations, gave foto. Leuk het zelfde wagentje op een andere plek, prima.

@Atomsk, foto doet me niet echt iets, hoewel de lijnen wel geinig zijn. De persoon is bewust onscherp lijkt me, maar spreekt me niet echt aan. Verder staat veel scheef en snap ik niet precies wat nu wat is. Kan er niet zoveel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
@Universal Creations, Ik meen deze foto al eens eerder gezien te hebben? Maakt niet uit verder, want het is wel een leuke foto :) Jammer dat de auto 4 keer 'stilstaat', maar dat is niet anders op te lossen op zo'n foto.
@Atomsk, De lijnen zijn goed. Echter zie ik teveel storende elementen in deze foto. De achtergrond boven de brug bijvoorbeeld. Ook zie ik wat aan de kleuren, maar wat weet ik niet precies. 8)7
@Mosselmaniac, Bij deze foto vallen meteen de tralies voor de vogels op. Die maken het van een leuke plaat een snapshot. De kleuren zijn wel lekker.

Deze foto heb ik gisteravond gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3298/3524994207_8bbbe377c4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 29-09 22:11
Netjes :) Is het een HDR? Ik vermoed van wel :P

edit:
Ah, er staat HDR bij de tags ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Hahn op 12-05-2009 17:50 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
TranceSetter schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:48:
@Mosselmaniac, Bij deze foto vallen meteen de tralies voor de vogels op. Die maken het van een leuke plaat een snapshot. De kleuren zijn wel lekker.
Ik heb dat semi-expres gedaan, om gevangenschap van die vrolijke diertjes beter uit te beelden, om eerlijk te zijn. En het ging me ook wat ver om alles weg te gaan klonen, vandaar het semi-gedeelte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Lekkere HDR TranceSetter!
Mosselmaniac ook gaaf, jammer van die tralies op de voorgrond, anders was het posterwerk.
Atomsk absoluut een interessante foto om wat langer naar te kijken, ik snap nog niet helemaal hoe 'ie in elkaar steekt.

Ben zelf net terug uit Sicilie, en had gelukkig m'n groothoek meegenomen (12mm). Ben bij deze oprecht benieuwd naar meningen en hoe ik er een showcase-plaat van zou kunnen maken.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3388/3526089538_2046c1f0d8.jpg
(1024 x 732) (3132 x 2239)

[ Voor 5% gewijzigd door AugmentoR op 12-05-2009 19:30 ]

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3649/3522513177_316622cf36.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
AugmentoR schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:23:
Mosselmaniac ook gaaf, jammer van die tralies op de voorgrond, anders was het posterwerk.
Het lukt me niet om met de clone tool of iets in die trant om de tralies weg te krijgen op een fatsoenlijke manier. Hoe zouden jullie dat doen, of is dat gewoonweg niet te doen?

Jouw foto is toch prima zo? Niets meer aan doen joh. Heerlijk perspectief en mooi groothoekje hoor :) Contrast is al prima en lucht is gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Nog steeds in Shanghai.. De hotelbar waar ik eerde de uitzichtsfoto van plaatste..

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2434/3527688993_2a2f6a7249.jpg?v=0

Moet de horizon nog even recht trekken geloof ik, maar moet er nu vandoor.. Verder graag commentaar :)

[ Voor 23% gewijzigd door LaZZ op 13-05-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@LaZZ: Mooie kleuren, goede sfeer, enige dat mij een beetje stoort is de persoon die daar zit. Daar ga je automatisch op letten waardoor de rest van de sfeer minder op valt. Verder niks op aan te merken.

Vanmiddag heb ik mijn eerste dSLR opgehaald; een Canon 450D + kitlens. Gelijk even proberen op het eerste dat ik vinden kon.

Ik ben zelf wel blij met de kleuren. Door de positie van de bloem zitten er wel wat storende elementen in maar ik denk dat de foto er overall best goed uit is gekomen. Ik hoor graag jullie adviezen :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3385/3528562702_76e97ed2fc.jpg?v=0

Op Flickr

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
@Lazz, johnny mcclane & mijndert, jullie willen zelf horen wat anderen van jullie foto's vinden? Doe dan zelf ook wat moeite om over de andere geplaatste foto's wat te zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:55:
@Lazz, johnny mcclane & mijndert, jullie willen zelf horen wat anderen van jullie foto's vinden? Doe dan zelf ook wat moeite om over de andere geplaatste foto's wat te zeggen. :)
Owja, ik zie het :) Bedankt! Heb mijn post aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goeie foto, vraag is of de achtergrond niet zwart gemaakt moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Laatst online: 05-01-2021
@AugmentoR: Mogelijk zou ik de struik aan de linkerkant wegshoppen/eraf knippen. Verder kijkt ie echt heerlijk weg.
@johnny mcclane: Als je de tralies weg zou willen shoppen, zou je binnen photoshop eens kunnen kijken naar Filter>>Vanishing Point. Gezien de donkere schaduw van het raster zou ik m weghalen.
@LaZZ: Ik zou zo met je willen ruilen! Is dat een bubbelbad? De plaat kijkt, mede door de kleuren lekker weg. Top! Zoals je zelf al zegt, ff ietsje kantelen.
@mijndert: Bloemetje is mooi, de achtergrond is echt heel jammer. Een grotere dof of afstand tot achtergrond had de foto een stuk mooier gemaakt dan ie nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lazz

Hele gave sfeerplaat met mooie artistieke elementen. Jammer van de bewogen mensen maar dat is natuurlijk niet zo onontkomelijk met langere sluiters.

@Mijndert

Als je de vaas met bloemen nou even uit de vensterbank had gehaald dan had je in iedergeval al tot een nog beter resultaat kunnen komen. De achtergrond stoort teveel.

Tochtje langs het water leverde het volgende resultaat op.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3358/3528321497_c9109d0e76_m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fishlip - lekkere kleurtjes, hou ik wel van! Rechter grasspriet vind ik wat storend
@Wok - vind het moeilijk commentaar te geven op deze foto, kom er niet helemaal uit. Standpunt is in ieder geval zoals al eerder aangegeven jammer (maar dat kon op dat moment ook niet anders waarschijnlijk). Kleuren lijken me ietsjes flets, mist wat contrast naar mijn idee (maar dat kan ook komen door kleur van auto icm asfalt)
@TranceSetter - lekkere compositie, auto zeer scherp, contrast en kleurtjes ok, alleen lijn onderkant stoort me ietsjes :)
@Atomsk - onderwerp van foto wat mij betreft te klein/onduidelijk (en is hij niet heel schuin, obv achtergrond met gebouwen)?
@Mosselmaniac - leuke foto, twijfel beetje over de tralies maar denk dat het niet verkeerd is met een dergelijke dof
@TranceSetter - lekker lekker, hier komt HDR echt tot zijn recht wat mij betreft
@AugmentoR - op zich mooie, scherpe plaat met juiste kleurtjes. Toch komt het mij als een 'standaard kiekje' over op 1 of andere manier
@johnny mcclane - mooi momentje gepakt, al denk ik wel dat hij recht van voren beter/abstracter was geweest. Of in ieder geval flink gecropt, maar dat is dan weer iets persoonlijks misschien...
@LaZZ - niet echt iets op aan te merken, hou wel van dit soort kleurtjes. Mis alleen beetje het echte onderwerp op de foto, meer voor in de reklamefolder van de bar (niet lullig bedoeld)
@mijndert: wat mij betreft niet testcase-waardig om maar even heel kort door de bocht te zijn, je geeft zelf eigenlijk al aan waarom. Gewoon veel blijven oefenen en kijken naar andere foto's :)
@F. Jacobse - ik hou erg van abstracte foto's, maar dit doet me niet zoveel. Komt waarschijnlijk doordat het wat kleur/contrast mist.

Goed, nu ik nog maar even dan na lange tijd niets op got gepost te hebben:

Afbeeldingslocatie: http://www.erikvonk.nl/album/74.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
TranceSetter schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:55:
Doe ik weer als ik thuis ben.. Eerlijk gezegd, ik ben nog vrij nieuw mbt fotografie dus vind mezelf nog niet altijd in de positie om commentaar te leveren op andermans werk.. Bovendien zit ik dus nu in Shanghai en ben ik dus druk met van alles en nog wat behalve internet fora afzoeken :-) Af en toe even een foto op het forum knallen op zoek naar commentaar, de rest komt wel als ik weer terug ben in Nederland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 11:06
@ Herelam

Erg mooi, lekkere dynamische shot!
Clubman S ofniet ;)?

Zojuist bij het vliegveld gemaakt (niet helemaal scherp >.< )

Afbeeldingslocatie: http://i474.photobucket.com/albums/rr103/Panamera/panoramadeksmalllll.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster

RoyBijster

Rocket Scientist

Panamera schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:04:
@ Herelam

Clubman S ofniet ;)?

Zojuist bij het vliegveld gemaakt (niet helemaal scherp >.< )

[afbeelding]
Eindhoven Airport toevallig?

Weet niet echt wat ik ervan moet vinden. Jammer dat ie onscherp is.
Helaas is het nog al grijs. Grijze/donkere lucht, grijs beton, een donkerkleurige turboprop.. I.c.m met de compositie vind ik het beetje tegenvallen. Als je graag iets grauws had willen tonen had je wat meer uit je compositie kunnen halen.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
Ja inderdaad Eindhoven Airport.

Ik probeerde hem nogal grijs en onheilspellend (de lucht) over te laten komen.
Ik heb ook de saturation wat teruggeschroefd.
Ik zal wat meer met de compositie gaan spelen de volgende keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:32:
@Mijndert
Als je de vaas met bloemen nou even uit de vensterbank had gehaald dan had je in iedergeval al tot een nog beter resultaat kunnen komen. De achtergrond stoort teveel.
Klopt ja. Ging mij in dit geval meer om het scherp krijgen van de foto omdat ik hem toen net uit de verpakking had gehaald. De volgende keer ga ik eens letten op de DOF en de compositie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panamera schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:04:
@ Herelam

Clubman S ofniet ;)?
Helemaal juist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• expression
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08 22:55
@Panamera:
het lijkt of je wat bereik tekort kwam bij deze foto, je onderwerp, het vliegtuig. zweeft in de verder niet heel interessante omgeving, als je een lager standpunt (had kunnen kiezen/) gekozen was de foto i.s.m de onheilspellende lucht een stuk spannender geworden!
@Herelam:
netjes een hele mooie pan, erg fijn om naar te kijken!
@F. Jacobse:
het kan aan het formaat liggen, maar de randen van de lijnen, lijken niet helemaal scherp?
@Mijndert:
Fijne kleuren inderdaad! het enige storende van de achtergrond vind ik dat je kan zien dat het een raamkozijn is(?) verder kom je heel goed weg met die bloempot(?) in beeld rechtsonder die qua kleur bijna aansluit bij de kleuren van de bloemen.
@LaZZ:
Fijn! zoals de vorige ook ;) de mensen die achter die verhoging langs lopen zijn naar mijn smaak net te weinig of net te veel een blur.. maargoed daar doe je verder niks meer aan. verder oogt het een beetje druk, qua compositie en lijnen. maar ik vind daarentegen het sfeertje en het licht lekker overkomen!

tenslotte een eigen werkje. Genomen naast een complete bouwput, hier wilde ik nog even voordat het niet meer kon een prettig plaatje schieten:
Afbeeldingslocatie: http://www.mediaexpression.nl/uploadbin/14-5wandeling.jpg

mijn laatste foto's op flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Julli zeggen "verhoging".. Het valt jullie toch wel op dat dat een jacuzzi is he? :p Dat is eigenlijk ook het onderwerp van de foto, om die weer te geven op het terras van de club..

En tja de wazige mensen kan ik weinig aan doen, sluitertijd van 30 seconden, die ene kerel die je wel goed zit is gewoon per ongeluk heel erg stil blijven staan / zitten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

expression schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:05:
@Mijndert:
Fijne kleuren inderdaad! het enige storende van de achtergrond vind ik dat je kan zien dat het een raamkozijn is(?) verder kom je heel goed weg met die bloempot(?) in beeld rechtsonder die qua kleur bijna aansluit bij de kleuren van de bloemen.
Thanks! Ik verbaasde mij nogal over het resultaat. Er was erg veel tegenlicht en zonder veel bewerking kwam dit eruit als eerste foto. En op manual nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

TranceSetter schreef op maandag 11 mei 2009 @ 18:28:
@Deathchant, die woorden in caps hoeft niet hoor.
Waarom vind jij dat dat niet mag :? Jezus, ik krijg nu zelfs al commentaar dat ik letters niet groot mag schrijven. Het moet niet gekker worden 8)7

@expression. De DoF is gelukt, maar verder geen spannende shot. Het is een beetje een standaard foto vind ik. Uitgebeten lucht vind ik ook niet zo mooi

[ Voor 41% gewijzigd door Deathchant op 14-05-2009 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Deathchant schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:50:
[...]
Waarom vind jij dat dat niet mag :? Jezus, ik krijg nu zelfs al commentaar dat ik letters niet groot mag schrijven. Het moet niet gekker worden 8)7
Jezus, je voelt je wel snel aangevallen hoor. Heb ik ergens gezegd dat je ze niet mag gebruiken? Hoofdletters zijn nergens voor nodig. Er zijn genoeg andere manieren om duidelijk te maken wat je bedoelt. :X

@expression, Leuk met de dof gespeeld, maar helaas zijn de gebouwen op de achtergrond nog gewoon scherp. Verder is de foto redelijk flets met een centraal onderwerp. Er kan iig nog veel aan verbeterd worden :)

Nog 1tje dan, en dan ga ik eens op de Nordschleife wat foto's schieten. (Mjah, morgen dan ;) )

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2428/3531040577_666e43740c.jpg

Klik voor groter

[ Voor 38% gewijzigd door TranceSetter op 14-05-2009 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Mooie lucht etc, maar jammer dat de "horizon" zo onscherp is geworden, waarschijnlijk door de HDR-bewerking. Is het een "echte" HDR (statief zwaar genoeg?) of heb je het achteraf gesimuleerd? Heb zelf weinig tot geen ervaring met HDR, maar dat zou toch beter moeten kunnen, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

TranceSetter schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:00:
[...]

Jezus, je voelt je wel snel aangevallen hoor. Heb ik ergens gezegd dat je ze niet mag gebruiken? Hoofdletters zijn nergens voor nodig. Er zijn genoeg andere manieren om duidelijk te maken wat je bedoelt.

Nog 1tje dan, en dan ga ik eens op de Nordschleife wat foto's schieten. (Mjah, morgen dan ;) )
offtopic:
Ok sorry dan. Ik vind het gewoon een beetje "vreemd" om te lezen dat andere mensen me vertellen wat ik wel en niet moet doen. En ik heb 2 korte woordjes in capitals geschreven, lijkt mij persoonlijk niet iets om over te vallen. Just 2 my cents ;)

Back ontopic. Ik vind je foto wel gaaf hoor. Ik vind dat donkere juist wel mooi. Geeft een apart sfeertje. Beetje silhouethorizon. Ik vind het wel wat :) (had je niet ook een HDR hiervan?)

[ Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 15-05-2009 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• expression
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08 22:55
@ Deathchant en TranceSetter
ja jullie hebben wel gelijk, hij had spannender gekund door inderdaad de gebouwen op de achtergrond wat minder scherpte te geven, dat zou eigenlijk wel gekund moeten hebben. ik stelde scherp op de 2 wandelende personen, maar ik denk dat F7,1 net iets teveel aan de safeside was.. beter iets van 5.6 kunnen pakken (lens was 50mm f1.4). de (uitgebeten) lucht valt toch wel mee?
wel moet ik toegeven dat ik in de bewerking redelijk wat contrast eruit heb gesloopt, en het geheel hier nogal "vaal" door uitkomt.

goed genoeg getypt fototime! zelfde dag, andere foto: omdat ik een watersporter ben blijft het water fascineren. hier dan ook een paadje naar het Gooimeer.

Afbeeldingslocatie: http://www.mediaexpression.nl/uploadbin/15-5wandeling.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door expression op 15-05-2009 17:09 . Reden: foto metrisch ipv optisch rechtgezet ]

mijn laatste foto's op flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

TranceSetter schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:00:
[...]

Jezus, je voelt je wel snel aangevallen hoor. Heb ik ergens gezegd dat je ze niet mag gebruiken? Hoofdletters zijn nergens voor nodig. Er zijn genoeg andere manieren om duidelijk te maken wat je bedoelt. :X

@expression, Leuk met de dof gespeeld, maar helaas zijn de gebouwen op de achtergrond nog gewoon scherp. Verder is de foto redelijk flets met een centraal onderwerp. Er kan iig nog veel aan verbeterd worden :)

[afbeelding]

Klik voor groter
Ik vind de foto mooi, je lucht komt mooi uit.
Wel vind ik het erg jammer dat het detail, de silouetten aan de horizon onscherp zijn.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Weer eentje van vandaag.. Maar een paar foto's genomen.. Vind hem zelf "net niet" maar wilde toch graag wat commentaar.. Kon met mn Gorillapod helaas niet helemaal de compositie krijgen die ik in gedachten had..

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2378/3533653800_c5f3cf070a.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
Mooie long exposure weer Lazz!

Toch heb ik het idee dat de horizon niet helemaal recht staat (kan ik fout hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Ja ik heb daar nog niet helemaal naar gekeken.. Alleen even snel wat kleur correcties. Niet zo heel veel tijd tussendoor haha.. Ga er eenmaal thuis wel eens rustig voor zitten :) Heb heel veel foto's met potentie maar die wel nog wat werk nodig hebben.. Af en toe knal ik er eentje het forum op.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
Ben je in (hongkong was het toch?) voor je werk of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Shanghai.. Nee, een vriend van me studeert hier Chinees dus ben een weekje op bezoek.. Zondagavond om 23:20 houdt het helaas weer op :( Terug naar Nederland dan en maandag weer gewoon naar college.. Begint het normale leven weer.. Vooralsnog het nachtleven van Shanghai nog even onveilig maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Expression, je foto even rechtzetten, je horizon staat scheef. Persoonlijk hou ik niet zo van hoe de foto genomen is. Portretstand voor deze foto vind ik wat vreemd uitzien. Kan er niet precies de vinger opleggen.

Lazz, ik vind het een leuke foto. Toch handig he, zo'n gorillapod :)
Ik vind juist dat de foto zeer ruimtelijk oogt, en verder geen kritiek op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Deathchant schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 16:33:
Expression, je foto even rechtzetten, je horizon staat scheef. Persoonlijk hou ik niet zo van hoe de foto genomen is. Portretstand voor deze foto vind ik wat vreemd uitzien. Kan er niet precies de vinger opleggen.

Lazz, ik vind het een leuke foto. Toch handig he, zo'n gorillapod :)
Ik vind juist dat de foto zeer ruimtelijk oogt, en verder geen kritiek op de foto.
Ja die gorillapod is voor op reis echt een geweldige aanschaf geweest! Heb er een manfrotto ballhead opzitten en dat werkt echt perfect.. Ik hoef geen groot statief mee te slepen en kan toch prachtige foto's maken, echt een geweldige oplossing.. Zeker een goede aanschaf geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb ook de Gorillapod SLR ZOOM, incl. manfrotto 484RC2 miniballhead....hij moet zijn nut nog bewijzen op vakantie :) . Ik vind toch dat hij erg inzakt als mijn 40D+17-55 erop zit....je moet echt goed "frunniken" wil hij echt stil en stevig staan. Jammer dat je em niet aan echt een lantaarnpaal kunt vastmaken. Alleen van die dunne palen gaat het goed bij. Aan zo'n brugspijl lijkt hij me inderdaad makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ook mijn commentaar dan eens posten, hoewel ikzelf een uber-beginner ben op gebied van fotografie. Maar omdat ik zelf ook wel eens wat plaatjes post, bij deze.
@LaZZ: leuke plaat, mooie kleurtjes. Is dat met de f1.8 gedaan? Lijkt op een 17mm eigenlijk... :?
@expression: erg neutraal, veel water, weinig opvallends. Doet mij vrij weinig, maar als je van mooi vlak water houdt :>
@TranceSetter: erg mooi, vind het ook een goede compositie. Niks op aan te merken.

Volgende van mij, een 1 of ander elektrokastje :P *Clickbaar

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3333/3523319682_0ebe7a8ca9_o_d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:59
ik vind het geen boeiende foto, sorry. ook te geel imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
@Lazz, dit vind ik een mooie foto. Fijne compisitie, mooie kleuren. Je zicht wordt nergens geblokkeerd, en je ogen worden automatisch met de richting van de weg meegetrokken. Fijn :)
@johnny mcclane, Ik ga mee met het commentaar van Amplified, maar dan met een paar tips. De kleuren zijn inderdaad te geel. Denk dat je ff aan de witbalans moet knutselen om deze goed te krijgen. Ook het onderwerp, het electrokastje, staat wel heel erg centraal in de foto. Had je deze wat meer naar de rand gezet, links ondering bijvoorbeeld, dan was de foto wat spannender geworden :)

En zoals gezegd, gisteren bij de Nürburgring geweest. Toen hij net openging rond 2 uur, was het nog droog, maar dat veranderde snel. Een paar uur later was de baan behoorlijk nat, en doordat het door bleef miezelen droogde hij ook niet meer op. En mijn 40D & 70-200 f/4 mogen dan niet weathersealed zijn, ze doorstonden de regen goed :9
Deze is van toen het nog droog was:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2297/3536380408_34ce96dfcb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
Vette foto, ik vind persoonlijk die foto van de R8 mooier van je ;)
Welke plek sta je daar? Toch niet Adenauer forst ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Om van te leren, in een andere zin dan gebruikelijk hier. Vorige week nog druk bezig geweest met hdr. Had helemaal niet nodig geweest, want vandaag kwam er een nieuwe compact binnen die gewoon helemaal vanzelf hdr foto's maakt (*cynisch*). Zoals jullie zullen begrijpen, gaat dit (on)ding maandag weer retour winkel. De foto komt zo >plonk< uit de cam, alleen resized. O ja niet kopen dus : Samsung WB500.

Verder bij foto's vooral ontzettend veel verlies van details, ook hier nog wel te zien op het stukje donkergroene gras links op de foto. Ernstig en dat voor 200 euro. Samsung kan toch echt beter dan dit.

Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/1246/sdc10872.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door HaseMike op 16-05-2009 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
Ik vind die HDR nog best gelukt hoor, alleen is er ook een HDR topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1146778/38
Jammer dat alleen de planten op de voorgrond scherp is en de rest net zo.

Hier eentje van mij die ik gisteravond gemaakt heb;

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2471/3534570416_a9e1d6a811_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Panamera schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 20:02:
Ik vind die HDR nog best gelukt hoor
Misschien het woordje *cynisch* over het hoofd gezien :) Het is namelijk helemaal geen hdr plaat en er zit ook geen hdr mode op die camera. Alle foto's die uit dat ding komen zien er zo uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
HaseMike schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 20:06:
[...]
Misschien het woordje *cynisch* over het hoofd gezien :) Het is namelijk helemaal geen hdr plaat en er zit ook geen hdr mode op die camera. Alle foto's die uit dat ding komen zien er zo uit...
I'm sorry, te vlug gelezen.
Dat is inderdaad niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Als je een zwarte boom in de schemering wilt laten zien is hij perfect gelukt.

Nu serieus, ik vind het niets, wat wil je laten zien? Als je de lucht wilt laten zien storen de bomen enorm en als je de bomen wilt laten zien, tsja die zijn zwart. De bomen zijn ook niet scherp trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimatia
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-06 22:00
@ TranceSetter - Leuke HDR! Kleuren zijn erg mooi, interessante lucht en compositie
@ Expression - Ik vindt de foto een beetje saai. Kleuren zijn redelijk flets en er is weinig te beleven op de foto. Compositie is wel netjes :)
@ Lazz - Leuke kleuren en skyline. Verder doet de foto me helaas persoonlijk niet zoveel. Vondt je vorige een stuk interessanter.
@ johnny mcclane - Vind jou foto juist wel leuk. Lekkere abstracte plaat. Mooie muur met die graffiti zo!
@ TranceSetter - Mooie scherpe plaat. Leuke kleurtjes ook.
@ HaseMike - Ik weet niet wat je verwacht van een camera van 200 euro maar persoonlijk vindt ik de kwaliteit niet dramatisch slecht. Kleuren zijn in elk geval lekker. Jammer van detail verlies inderdaad, maar kan ook liggen aan je scherptediepte. Bomen zijn wel mooi scherp
@ Panamera - Sorry, maar vindt hem niet zo heel boeiend. Foto is onscherp, en de plaat is veel te donker.

Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/4315/boterbloemresize.jpg
http://ult-gfx.deviantart.com/art/Boter-Flowers-122194776

Full view please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Panamera schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 18:09:
Vette foto, ik vind persoonlijk die foto van de R8 mooier van je ;)
Welke plek sta je daar? Toch niet Adenauer forst ofwel?
In 1 keer goed geraden. Maar wat een klim is dat zeg :X Wel de moeite waard trouwens O-) Er ging nog een Volvo helemaal de mist in; haalt de eerste bocht niet, dus vliegt over het gras, komt weer op de baan terecht en corrigeert teveel waardoor ie met de achterkant op 5cm van de vangrail tot stilstand komt. Hij moest ff bijkomen, want het duurde ff voordat ie weer wegreed >:)

@Panamera, Lucht zou wel mooi kunnen zijn, maar dan staan de bomen wel erg in de weg. En de bomen zijn helaas niet scherp, en te donker om dat als onderwerp aan te geven.
@ultimatia, Lekker zomers. grappige dof ook, maar vraag me af waarom de 'grootste' bloem onscherp is. Zou verwachten dat juist die scherp zou zijn, waarbij de rest wazig achterblijft. Ook zou ik er een echte vierkante crop van maken. Kleuren zijn iig lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
In 1 keer goed geraden. Maar wat een klim is dat zeg :X Wel de moeite waard trouwens O-) Er ging nog een Volvo helemaal de mist in; haalt de eerste bocht niet, dus vliegt over het gras, komt weer op de baan terecht en corrigeert teveel waardoor ie met de achterkant op 5cm van de vangrail tot stilstand komt. Hij moest ff bijkomen, want het duurde ff voordat ie weer wegreed >:)
Inderdaad een klim, pfff ik was ook helemaal kapot toen ik boven was :P
Ja toen ik er was, ging er ook een golfje 2 de mist in, op nog een meter van de vangrail kwam hij tot stilstand en deed z'n raampje open en stak z'n vuist omhoog (vuistman weet niet of je hem kent) iedereen juichen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ultimatia: inderdaad, mooie DOF (of hoe dat heet), maar ik had de eerste/voorste bloem scherp verwacht. Misschien heb je ook nog zo'n foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
[b]@LaZZ: leuke plaat, mooie kleurtjes. Is dat met de f1.8 gedaan? Lijkt op een 17mm eigenlijk... :?
De foto is dan ook met een 17-40 F4.0 gemaakt op een fullframe camera ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
ultimatia schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 20:34:
@ HaseMike - Ik weet niet wat je verwacht van een camera van 200 euro maar persoonlijk vindt ik de kwaliteit niet dramatisch slecht. Kleuren zijn in elk geval lekker. Jammer van detail verlies inderdaad, maar kan ook liggen aan je scherptediepte. Bomen zijn wel mooi scherp
Die WB500 is 349 advies, ik heb hem voor 200 opgepikt. Een camera met een prijs van 349 moet m.i. toch echt plaatjes schieten zonder dat de details eruit zien, bij elke foto, als een impressionistisch schilderij.

Zelfs de dure compact cams zijn de afgelopen jaren alleen maar slechter geworden, als ik de output van de wb500 vergelijk met mijn oude ex-p700 dan wint die laatste met grote voorsprong. De huidige cams zijn meer speelgoed met lach herkenning, voedsel mode, filmpjes maken enz. Het produceren van foto's is kennelijk van secundair belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:08

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

mijn poging om een grauw gebouw tegen een erg donkere wolkenlucht (gisteravond) toch nog een beetje tot zn recht te laten komen:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~cvsmiley/kerk.jpg
Cam : Canon SX10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 19:31
@expression:
1. Deze foto doet mij niet echt zoveel. Lucht is ook niet geweldig. Wellicht als je het contrast er meer had ingelaten, dat de foto dan wel wat mooier zou zijn. Ik vind het ook niet echt een boeiend onderwerp, dus het zal daar wel aan liggen :)
2. Deze foto vind ik al wat lekkerder weg kijken. Water straalt rust uit. Persoonlijk denk ik dat als je er meer contrast in doet, dat deze ook iets mooier is.
@Trancesetter: Ook weer een mooie foto met dat landschap, toch vind ik je foto van 12 mei mooier. Dat heeft natuurlijk te maken met de stand van de zon, zo mooi achter die wolk :) Maar deze foto heeft ook wel een mooie lucht.
Die auto foto heb je mooi gepakt! Normaal vind ik zulke foto's niet zo boeiend, maar deze is wel mooi!
@LaZZ: Mooie foto. Leuk gedaan met de TV-toren zo precies door het gat :) Persoonlijk vind ik het licht van de auto's dan weer wat storend. Maar ja, je kan moeilijk de weg afzetten :P
@johnny mcclane: Het electrokastje doet mij niet veel. Niet echt een spannend onderwerp. De kleur en contrast van je foto is wel mooi.
@Panamera: Ik had de ruis wat meer weggewerkt denk ik. Ik vind de bomen ook te hoog, ervan uitgaande dat je onderwerp de lucht is :)
@ultimatia: Leuke foto. Mooie kleurtjes. Ik had alleen op de bloem rechtsboven scherp gesteld. Was je foto denk ik net iets mooier.
@CV_SmileY: Wel erg grauw :) Wellicht had een HDR foto hier mooier voor geweest. Ook is de horizon wat scheef volgens mij (gezien de kerktoren). Misschien ook iets meer contrast? (ja ik ben een beetje een contrast-fan :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Vandaag een aardige kunnen maken, ik heb alleen kleur gelaten in de kano. Alle commentaar welkom.

Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/9421/sdc10942.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

In de rest van de foto zit ook nog kleur, duidelijkst te zien aan de groene bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Mobyrick schreef op zondag 17 mei 2009 @ 13:02:
In de rest van de foto zit ook nog kleur, duidelijkst te zien aan de groene bladeren.
Inderdaad, dit stoort enorm. Met de brush (saturation -100) is dit weg te werken.

Panamera, ik zou echt proberen je foto's wat kleiner te maken. elke foto is met een grote rooie GOT-rand eromheen, wat echt stoort. Just to my cents ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijeh
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:33
Een van mijn eerste foto's met mijn nieuwe 1000D
Kleuren zijn bewerkt met Photoshop CS4

Afbeeldingslocatie: http://www.foto-hosting.nl/voorbeeld/150131Bloem1.jpeg
[klikbaar]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Meijeh schreef op zondag 17 mei 2009 @ 15:01:
Een van mijn eerste foto's met mijn nieuwe 1000D
Kleuren zijn bewerkt met Photoshop CS4

[afbeelding]
[klikbaar]
Ik vind het een nette foto. De scherpte is goed, de kleuren ook. Een tip is om het onderwerp niet in het midden te zetten maar op 1/3 of 2/3 van de foto. Dat maakt een foto meestal interessanter.
Is deze gemaakt met de nieuwe kitlens (18-55IS)? Want ik weet wel dat dat met de oude kitlens (non-IS) never nooit gelukt was om zo'n foto te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijeh
Dank je wel! ik zal dat volgende keer proberen.
Deze is gemaakt met die nieuwe kitlens. Gisteren de kit gehaald met tas en 2e accu voor 429 euro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Meijeh, mooie kleuren! Goeie foto met die 18-55 lens hoor!

Wat vinden jullie hiervan eigenlijk? (heel veel mensen kunnen het kleur/zwartwit niet waarderen, ik vaker ook niet :P )

Cliffs of Moher, Ierland, Juli 2007. Konica Minolta Dimage Z5:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2230/3538181537_c7feab3a31.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijeh
Dankje Deathchant.

Persoonlijk vind ik de zwartwit en kleur combinatie in deze foto niet zo heel mooi.
Maar het kleur gedeelte is zeer mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb ook nog een "scherpe" versie....

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3653/3539014308_f60e4025c3.jpg?v=0
Voor het geval dat je je afvraagt of ik "geknoeid" heb bij de rechter rots (bovenaan), nee dit was sowieso al donker. (daar zit namelijk een hap uit de rots)

[ Voor 38% gewijzigd door Deathchant op 17-05-2009 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

HaseMike schreef op zondag 17 mei 2009 @ 12:53:
Vandaag een aardige kunnen maken, ik heb alleen kleur gelaten in de kano. Alle commentaar welkom.

[afbeelding]
Neem voor de grap even wat tijd om deze blog-cast, of hoe je het ook wilt noemen, te bekijken van Zack Arias.

Misschien bedenk je je dan over selective colouring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 11:37
Ik vind zijn (Zack Arias) photo critique erg amusant en ook leerzaam om te beluisteren/bekijken. Hij zegt wel dat selective colouring wel kan werken, maar dan moet het goed uitgevoerd worden.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op zondag 17 mei 2009 @ 15:40:
Ik heb ook nog een "scherpe" versie....

[afbeelding]
Voor het geval dat je je afvraagt of ik "geknoeid" heb bij de rechter rots (bovenaan), nee dit was sowieso al donker. (daar zit namelijk een hap uit de rots)
Is het niet een idee om van kleur naar zwart-wit te gaan, dus de voorste full-color, de tweede al wat gedesatureerd, de derde nog meer gedesatureerd en de achterste zwart-wit?
Nu is de overgang tussen kleur en zwart-wit zo plotseling, terwijl de foto zelf meer een foto van diepte is.

overigens denk ik dat je dan wel de minder scherpe variant moet hebben, om een beetje het gevoel van fade into de diepte te behouden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:16
Probeersel:

Afbeeldingslocatie: http://www.bassius.nl/Pics/Klooster/IMG_9432-2.jpg
Pagina: 1 ... 28 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.