Even nog een laat berichtje... Ik volg deze twee topics over de iphone al een tijdje en ben van de meeste informatie dan ook wel op de hoogte. Zo ook dat een los toestel in Zwitserland goedkoper is (ik meen iets van 385 euro¿?). Heb dan toch ook maar een account aangemaakt om mijn vraag te stellen en later eventueel ook wat mee te zwetsen...
Een vriend van me gaat binnenkort op vakantie met z'n auto en hij komt door Zwitserland. Nu voelen jullie m al aankomen natuurlijk

Ik heb ergens gelezen dat een Zwitsers paspoort gevraagd wordt, is hier sowieso al meer over duidelijk?
Afgezien van de lock die op de toestellen zit, heb ik geprobeerd om de voor en nadelen naast elkaar te zetten. En het lijkt mij dat, ondanks het veel goedkopere toestel, het abonnement van TM wel zo scherp is dat dit het prijsverschil teniet doet (ik baal ook van de 2-jarige abonnementen, maar had ook een post van een Belg gezien over ons (NL) decadente telefoon-gebruik; en moet hem ergens wel gelijk geven

).
De rekensommetjes zijn hier al vaak genoeg voorbij gekomen, dus daar ga ik jullie niet mee vermoeien (het is al laat genoeg

), maar wat is jullie mening hierover?
Ik kan dus (als het mogelijk is voor buitenlanders om een Iphone te kopen) een gelockte telefoon voor 385 euro in NL hebben, is dit de moeite waard volgens jullie?