Interessant! Eindelijk nieuws uit België. En idd, 515 is veel geld, maar valt relatief gezien erg goed mee! In Italië waren ze ook ongeveer zo duur. En exact zoals ik ze wil hebben, namelijk volledig provider-vrij, en dan kan ik gewoon m'n goedkoop pre paid sim kaartje blijven gebruiken. Ik bel namelijk niet zo heel veel, en dat geeft me in de toekomst ook veel meer flexibiliteit om de beste voorwaarden aan te gaan. Als een concurrent goedkoper wordt (met bvb sms en belminuten, wat ik het meeste gebruik) kan ik zonder een zuchtje pijn gemakkelijk overstappen (met behoud van nummer ed)
Mobile internet zou ik toch nauwelijks gebruiken, ik zou denk ik toch steeds wachten tot ik ergens op een wifi access point kan. Het gaat me vooral om het feit dat ik dan één apparaat zou hebben, namelijk een iPod waarmee ik ook kan
bellen. In dat geval hoef ik geen data-abonnementen af te sluiten.
Als ik trouwens eens bij phonehouse zoek wat er te vinden is voor rond 500 euro (ik zou een telefoon gewoon daar kopen, vandaar dat ik met die prijzen vergelijk. En ja, bij één of andere webshop kan er vast een tientje af, maar aan dat geneuzel doe ik niet mee)
HTC Touch Diamond 489 €
Nokia N95 - 8GB 569 €
Sony Ericsson K850 499.00 €
Ja hallo

Welke zou ik nemen dan... Moeilijk...
De Diamond heeft half zoveel geheugen, de Touch Pro zal wel >600 euro kosten, net als de Xperia van sony. De Diamond is gewoon een brak apparaat voor mensen met lage verwachtingen, of die niet beseffen hoe een mobiel OS OOK kan gebruikt worden. Ik heb hoge eisen en verwachtingen, waarvan ik weet dat de iPhone me niet zou teleurstellen, ook al is hij meer dichtgetimmerd. Op de punten waar het mobiel écht belangrijk is, weet ik dat de iPhone zal presteren zoals ik verlang.
Zoals je ziet zijn de prijzen dus volledig marktconform (wat met de meeste apple-apparatuur wel zo is, het zal altijd max een 10% schelen. Maar natuurlijk hoor je op de FP alleen de paupers ranten over 'dure apple hardware')
Ik zal maar eens beginnen sparen
edit: ik hier nog niets over gelezen, maar ik denk dat de Belgische iPhone wel gelocket zal worden op nationaal niveau. Dus niet gelocked op Mobistar België, maar wel slechts te gebruiken op de Belgische providers. Anders komt half Europa toch bij ons iPhones kopen? Het zou ook niet goed zijn voor T-Mobile Nederland, want dan zou elke vodaphone abonnee gemakkelijk bij vodaphone kunnen blijven door gewoon even over de grens een unlockte iPhone te kopen.
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 08-07-2008 15:56
]