Weet iemand hoe het zit met hitte bij de studio 1555 tov XPS 16? Ik zit eraan te denken om een XPS 16 aan te schaffen, echter word die wel erg warm. Als dit bij de studio 1555 (veel) minder het geval is zal ik die wss als optie moeten overwegen.
@Dirkzz
Als je belt kunnen ze in je mandje kijken, je hoeft dus nog niet te bestellen.
Echter let op: bij mijn viel bij het opslaan van het mandje de 5% kortingsbon eraf.
Bedrijfsnaam heb ik niet ingevuld. Ik ben er van uitgegaan dat dat is voor als je als bedrijf besteld.
@ algemeen:
wat bij betreft is een HD scherm voor een 15" laptop overkill. Maar misschien zijn mijn ogen slechter.
alternatieve optie: koop een HD monitor erbij. Een 21.5" full HD scherm kan al vanaf eur 123 of zo (pricewatch: Acer X223HQb)
En evt kun je voor een filmpje of zo de laptop ook via HDMI aansluiten op een HD TV (als ik met niet vergis heeft de studio 1555 HDMI)
BTW, HD lijkt leuk, maar er is maar weinig HD content, tenzij je ook voor blu-ray gaat. Voor gaming is het soms wel een leuke resolutie.
Nog een ander ding over schermen: als je ze in een lagere resolutie zet dan de native resolutie van het paneel moet er gescaled worden. Dat kan tot artefacten leiden. Het beste beeld heb je in het algemeen als je de native resolutie van het paneel gebruikt. (dus een HD iets a la 1366x768) zetten is een verslechtering, geen verbetering tov een scherm wat native 1366x768 is.
FM
Echter let op: bij mijn viel bij het opslaan van het mandje de 5% kortingsbon eraf.
Bedrijfsnaam heb ik niet ingevuld. Ik ben er van uitgegaan dat dat is voor als je als bedrijf besteld.
@ algemeen:
wat bij betreft is een HD scherm voor een 15" laptop overkill. Maar misschien zijn mijn ogen slechter.
alternatieve optie: koop een HD monitor erbij. Een 21.5" full HD scherm kan al vanaf eur 123 of zo (pricewatch: Acer X223HQb)
En evt kun je voor een filmpje of zo de laptop ook via HDMI aansluiten op een HD TV (als ik met niet vergis heeft de studio 1555 HDMI)
BTW, HD lijkt leuk, maar er is maar weinig HD content, tenzij je ook voor blu-ray gaat. Voor gaming is het soms wel een leuke resolutie.
Nog een ander ding over schermen: als je ze in een lagere resolutie zet dan de native resolutie van het paneel moet er gescaled worden. Dat kan tot artefacten leiden. Het beste beeld heb je in het algemeen als je de native resolutie van het paneel gebruikt. (dus een HD iets a la 1366x768) zetten is een verslechtering, geen verbetering tov een scherm wat native 1366x768 is.
FM
Ik heb besloten dat andere scherm niet te nemen, doordat de videokaart nogal beperkt is.
@ Rylo, Bedankt voor je post, je heb me doen besluiten de 5300, Bluetooth-module en misschien de accu van Ebay te halen in plaats van dell zelf. Als ik de Wifi Kaart en de Bluetooth module in bouw verlies ik niet mijn garantie toch?
Ik twijfel nog steeds tussen een Full hd scherm en het standaard scherm. Ik heb niet de beste ogen maar ik kan het nog wel lezen denk ik
. Maar ik ga de laptop vooral gebruiken voor mijn studie (technische informatica) en daar lijkt het mij gewoon heel handig voor. Aan de andere kant wil ik er af en toe ook World of Warcraft op spelen en aangezien het prettig is op native denk ik, maar ik weet niet of ik lekkere fps haal in 1920 x 1080... Is er misschien ergens een filmpje/webpage met een vergelijking tussen de Full HD en het normale scherm, want ik lees hier boven dat de Full hd en dan vooral de AU de beste kwaliteit geeft.
Ik twijfel nog steeds tussen een Full hd scherm en het standaard scherm. Ik heb niet de beste ogen maar ik kan het nog wel lezen denk ik
[ Voor 5% gewijzigd door GrandDestroyer op 16-08-2009 21:39 ]
Verwijderd
Meh, ik heb thuis een pittige BenQ staan(GT2142 HD 24 inch
) dus ik neem het normale scherm. Als ik een beetje wil gamen ga ik dat niet op school doen. Niets heavy althans ghehe.
Mijn bestelling geplaatst, volgens de site kan ik ze op of voor 8 September verwachten.
Wat zijn jullie ervaringen met de verzend tijd?
Ik weet niet of dit voor mij bedoelt was over gamen maar het is meer voor thuisVerwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 21:48:
Meh, ik heb thuis een pittige BenQ staan(GT2142 HD 24 inch) dus ik neem het normale scherm. Als ik een beetje wil gamen ga ik dat niet op school doen. Niets heavy althans ghehe.
Dell Levertijden
@ Rylo
Waar kan ik dan een goede Bluetooth kaart vinden. Heb er maar een gevonden, en die schipt normaal niet naar NL, maar voor 30dollar wilde ie wel. Is het dan dus ook niet meer waard he.
Alvast bedankt!
Waar kan ik dan een goede Bluetooth kaart vinden. Heb er maar een gevonden, en die schipt normaal niet naar NL, maar voor 30dollar wilde ie wel. Is het dan dus ook niet meer waard he.
Alvast bedankt!
Verwijderd
Gaat goed hier... Na een paar dagen begint de harde schijf al kuren te vertonen. Data corrupt, chkdsk /f vanaf de dvd krijgt de boel niet meer helemaal gefixt. Windows start inmiddels weer normaal op maar niet alles werkt naar behoren.
Als je de laptop in standby zet dan gaat deze toch zeker wel naar S3 standby? Oftewel alles uit behalve het werkgeheugen. Neem aan dat het voor de harde schijf dan geen probleem is om de laptop te vervoeren.
Dit is wel een probleem. Als de hdd dit blijft doen dan moet de laptop terug voor reparatie. Kan het me over een poosje niet veroorloven om bestanden kwijt te raken.
Als je de laptop in standby zet dan gaat deze toch zeker wel naar S3 standby? Oftewel alles uit behalve het werkgeheugen. Neem aan dat het voor de harde schijf dan geen probleem is om de laptop te vervoeren.
Dit is wel een probleem. Als de hdd dit blijft doen dan moet de laptop terug voor reparatie. Kan het me over een poosje niet veroorloven om bestanden kwijt te raken.
kun je niet vragen of ze een nieuwe HDD sturen en dat jij je oude terugstuurt?Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 23:27:
Gaat goed hier... Na een paar dagen begint de harde schijf al kuren te vertonen. Data corrupt, chkdsk /f vanaf de dvd krijgt de boel niet meer helemaal gefixt. Windows start inmiddels weer normaal op maar niet alles werkt naar behoren.
Oost west, 127.0.0.1 best!
Je zou bijvoorbeeld voor deze kunnen gaan. Dat ga ik waarschijnlijk zelf doen. Volgens mij is het de goede. 370 is ook de gene die je bij dell zelf kan kiezen. Nou weet ik niet of je zo de garantie verliest, kan het me eigenlijk niet voorstellen aangezien er geen garantiezegel op de achterkant zit.Pieterke schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 22:24:
@ Rylo
Alvast bedankt!
[ Voor 9% gewijzigd door GrandDestroyer op 16-08-2009 23:59 ]
Verwijderd
Was even vergeten dat ik on site garantie heb. Windows is inmiddels opnieuw geïnstalleerd en draait weer prima. Vertrouw het alleen niet meer. Wat is wijsheid in dit soort gevallen..?geerttttt schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 23:54:
[...]
kun je niet vragen of ze een nieuwe HDD sturen en dat jij je oude terugstuurt?
Velen doen het voor bijvoorbeeld surfen. Leest gewoon lekkerder weg zonder elke 2 regels te hoeven scrollen. Daarnaast voor die paar euro extra... krijg je er achteraf ook geen spijt van als je het niet hebt.effem schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 21:14:
@Dirkzz
@ algemeen:
FM
Verwijderd
Voor mij was de voornaamste reden om voor het full hd scherm te gaan juist de erg lage resolutie van het standaard scherm. Full hd is misschien inderdaad wat overdreven, 1366x768 is voor mij het andere uiterste. Helaas is er in Europa tot dusver geen tussenoplossing. 1600x900 zou bijv prima zijn. Moet wel zeggen dat full hd erg goed bevalt. Al na een uurtje achter de laptop vond ik het 19 inch scherm met 1280x1024 van m'n desktop best wel tegenvallen.effem schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 21:14:
Nadat ik mijn studio15 binnenhad meteen geprobeerd mijn win7 coupon adv servicetag te claimen. Ik ben niet gerechtigd zegt het systeem. Op support geklikt en een mail getikt. Het enige wat ik terugkrijg dat ik maar bij Dell support desk moet gaan klagen.
Nouja dat maar gedaan maar na een aantal dagen nog steeds geen reactie. Erg jammer.
Nouja dat maar gedaan maar na een aantal dagen nog steeds geen reactie. Erg jammer.
Iemand die hier iets meer over weet?MOAW schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 21:04:
Weet iemand hoe het zit met hitte bij de studio 1555 tov XPS 16? Ik zit eraan te denken om een XPS 16 aan te schaffen, echter word die wel erg warm. Als dit bij de studio 1555 (veel) minder het geval is zal ik die wss als optie moeten overwegen.
@ moaw: hier heb je de reviews van de 15 en de 16 xps, meer naar beneden op de review vind je de temperaturen.
studio 15: notebookcheck
Studio 16 xps: notebookcheck
studio 15: notebookcheck
Studio 16 xps: notebookcheck
Thanks, helemaal notebookcheck over het hoofd gezien. De temps lijken bij beide aardig hoog te kunnen worden, dat moet ik dan maar voor lief nemen.
Altijd backuppen!Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 23:27:
[...]
Een disk kan altijd stuk gaan, laptop kan vallen of gestoen worden etc. etc.
BTW: ik merkte dat ik een old-timer begon te worden toen ik mijn kinderen vroeg of ze ooit een backup maakten (nadat ik ze in het verleden uitgebreid uitgelegd had waarom dat moest).
Antwood: ja, hoor, ik stuur al mijn verslagen etc naar mezelf op gmail.
Daar zat opa weer met zijn CD-tjes.
Dirkzz wanneer heb je besteld?DirkZzZ schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 22:10:
Mijn bestelling geplaatst, volgens de site kan ik ze op of voor 8 September verwachten.
Ik heb gisteren tegen 2 uur 's middags besteld. Heb een bevestiging gehad met het nummer, maar het systeem zegt:
Ik heb met creditcard betaald. IR nummer is cut and paste, email adres klopt.Wij kunnen u momenteel geen update bieden.
Mogelijke oorzaken:
Wij moeten de verwerking van uw bestelling voltooien.
U hebt mogelijk een verkeerd IR-nummer of e-mailadres opgegeven.
Als u met een cheque of bankoverschrijving hebt betaald, hebben wij uw betaling mogelijk nog niet ontvangen*.
En dan die domme klantenservice:
krijg je eerst een menu. kies 1 als je nederlands wilt, daarna nog een of twee vragen, daarna "Dell heeft geen nederlandstalige telefoonagenten meer".
Had dan die keuze niet gegeven.
En via engelstalig na 5 minuten in de wacht opgegeven ...
Er is een Dell Levertijden topic hèeffem schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 16:42:
[...]
Dirkzz wanneer heb je besteld?
Ik heb gisteren tegen 2 uur 's middags besteld. Heb een bevestiging gehad met het nummer, maar het systeem zegt:
[...]
<knip>
I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg
Verwijderd
Backups ga ik absoluut regelmatig maken. Wel op dvd's want vele GB's uploaden naar gmail is niet echt een optie natuurlijk. Anno 2009 mag je echter wel een stukje betrouwbaarheid verwachten van harde schijven. In 15 jaar desktop pc's heb ik nog nooit een crash gehad. Een laptop in 1999 daarentegen vertoonde regelmatig kuren. Dat nu ook deze mobiele harde schijf al moeilijkheden heeft, zonder aanwijsbare oorzaak, schept niet bepaald vertrouwen. Backups zijn absoluut noodzakelijk maar dat doe je niet dagelijks. De kans dat een hdd binnen een maand crasht moet gewoon zo klein zijn dat het praktisch blijft. Al was het alleen maar dat ik geen zin heb om regelmatig Windows opnieuw te moeten installeren. Wellicht is een aloude disk image wel weer een goed idee.effem schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:41:
Altijd backuppen!
Een disk kan altijd stuk gaan, laptop kan vallen of gestoen worden etc. etc.
BTW: ik merkte dat ik een old-timer begon te worden toen ik mijn kinderen vroeg of ze ooit een backup maakten (nadat ik ze in het verleden uitgebreid uitgelegd had waarom dat moest).
Antwood: ja, hoor, ik stuur al mijn verslagen etc naar mezelf op gmail.
Daar zat opa weer met zijn CD-tjes.
Weet ik, maar dit ging IMHO niet over levertijden maar over het bestellingsproces en wanneer de levertijd zichtbaar wordt in je geschiedenis.WizzieJP schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:01:
[...]
Er is een Dell Levertijden topic hè. Maar toch succes!
(btw: off-topic: inmiddels staat het er in, het ene systeem is 31 aug en het andere 4 sept, jammer dat ze alleen een ordernummer geven wat niet op de bevestiging terug te vinden is, dus geen idee welk systeem nu het eerst komt).
beetje off-topic maar vooruit:Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:07:
[...]
Backups ga ik absoluut regelmatig maken. Wel op dvd's want vele GB's uploaden naar gmail is niet echt een optie natuurlijk. Anno 2009 mag je echter wel een stukje betrouwbaarheid verwachten van harde schijven. In 15 jaar desktop pc's heb ik nog nooit een crash gehad. Een laptop in 1999 daarentegen vertoonde regelmatig kuren. Dat nu ook deze mobiele harde schijf al moeilijkheden heeft, zonder aanwijsbare oorzaak, schept niet bepaald vertrouwen. Backups zijn absoluut noodzakelijk maar dat doe je niet dagelijks. De kans dat een hdd binnen een maand crasht moet gewoon zo klein zijn dat het praktisch blijft. Al was het alleen maar dat ik geen zin heb om regelmatig Windows opnieuw te moeten installeren. Wellicht is een aloude disk image wel weer een goed idee.
True, en ik ben ook niet zo goed in backuppen.
Het issue is niet alleen dat de hard disk crasht (heb dat 1x gehad),maar bij een laptop kan ie ook nog gestolen worden.
Overigens backup ik alleen wat ik zelf gemaakt heb (doc, programmacode etc). Proggies kun je altijd opnieuw installeren. Daarmee beperk je het tot een aantal KB per dag als je programmeert en misschien een paar MB als je veel plaatjes of ppt's maakt.
(en foto's backup ik inderdaad meteen, die wil ik niet kwijt).
Zondag-avond.effem schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 16:42:
[...]
Dirkzz wanneer heb je besteld?
Ik kan wel gewoon mijn bestelling zien dmv van mijn IR code.
Let er wel op dat je de onderste 2 vakjes moet hebben he, niet de bovenste.
(Deze dus:http://i25.tinypic.com/33wplhw.png)
Doordat ik ook van plan ben om een Studio 1555 aan te schaffen heb eens flink doorgelezen over de prijsontwikkeling van mijn gewenste configuratie (sinds begin mei hier vermeld, pag 64).
Ik weet niet of iemand anders dit al eens heeft gedaan. Het eerste wat me opvalt is dat de prijs, na verekening van alle mogelijke kortingen, die je moet betalen meestal ongeveer gelijk is (marge van slechts €5 á €10). Het enige verschil zijn de "cadeautjes" die je erbij krijgt. (gratis verzenden, vaste korting, kortingscoupon 10% of 5%, meer garantie, AV software). Dell pakt het mi zo slim aan dat je het gevoel krijgt NU te beslissen, want anders mis je de korting die straks verlopen is en je weet niet of er weer korting te verkrijgen is. Blijft staan, dat de 1555 uiteindelijk geleverd wordt voor een scherpe prijs tov de concurrentie voor een gelijke configuratie.
Het bedrag na terugsturen van Vista heb ik niet helemaal kunnen doorgronden, maar ik denk dat dit komt dat een deel ervan via de vaste korting geregeld wordt en dat het om 32 en 64 bit en "gratis" Windows7 versies gaat met allen een eigen OEM prijs.
edit: De EPP korting is de enige echte variabele, maar dan moet je meer dan één systeem bestellen.
Ik weet niet of iemand anders dit al eens heeft gedaan. Het eerste wat me opvalt is dat de prijs, na verekening van alle mogelijke kortingen, die je moet betalen meestal ongeveer gelijk is (marge van slechts €5 á €10). Het enige verschil zijn de "cadeautjes" die je erbij krijgt. (gratis verzenden, vaste korting, kortingscoupon 10% of 5%, meer garantie, AV software). Dell pakt het mi zo slim aan dat je het gevoel krijgt NU te beslissen, want anders mis je de korting die straks verlopen is en je weet niet of er weer korting te verkrijgen is. Blijft staan, dat de 1555 uiteindelijk geleverd wordt voor een scherpe prijs tov de concurrentie voor een gelijke configuratie.
Het bedrag na terugsturen van Vista heb ik niet helemaal kunnen doorgronden, maar ik denk dat dit komt dat een deel ervan via de vaste korting geregeld wordt en dat het om 32 en 64 bit en "gratis" Windows7 versies gaat met allen een eigen OEM prijs.
edit: De EPP korting is de enige echte variabele, maar dan moet je meer dan één systeem bestellen.
[ Voor 5% gewijzigd door elinx op 17-08-2009 19:14 ]
Verwijderd
Inderdaad enigszins off topic dus laat ik het bij de opmerking houden dat ik straks veel foto's kwijt moet op de harde schijf. Die zijn na omzetten van raw naar jpeg weliswaar gemiddeld maar 2 MB per stuk - 10 MP op 90% kwaliteit - maar bij 1000 foto's of meer per maand tikt dat aardig aan. Wellicht is een ESATA-schijf een betere optie dan dvd. Maar 's op zoek naar een model dat standaard werkt op een ESATA-USB-combi poort zoals op de Studio.effem schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:20:
[...]
beetje off-topic maar vooruit:
True, en ik ben ook niet zo goed in backuppen.
Het issue is niet alleen dat de hard disk crasht (heb dat 1x gehad),maar bij een laptop kan ie ook nog gestolen worden.
Overigens backup ik alleen wat ik zelf gemaakt heb (doc, programmacode etc). Proggies kun je altijd opnieuw installeren. Daarmee beperk je het tot een aantal KB per dag als je programmeert en misschien een paar MB als je veel plaatjes of ppt's maakt.
(en foto's backup ik inderdaad meteen, die wil ik niet kwijt).
mbt E_SATA poort.
Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een andere harde schijf bij Dell. Ik overweeg nl om een E-SATA/USB behuizing en een kleine maar snelle HDD aan te schaffen en deze in de Studio 1555 te plaatsen. De 500 GB dan in de behuizing, zodat ik een externe hdd voor backup en opslag van bv foto's heb.
Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een andere harde schijf bij Dell. Ik overweeg nl om een E-SATA/USB behuizing en een kleine maar snelle HDD aan te schaffen en deze in de Studio 1555 te plaatsen. De 500 GB dan in de behuizing, zodat ik een externe hdd voor backup en opslag van bv foto's heb.
Ik heb mijn backlit tobo er ook in zitten, was niet zo ingewikkeld. Wat me wel opvalt is dat mijn 'control center' (dus dat stuk met de speakers en dat zwarte glimmende randje met 'studio' erop) op het linkerstuk wat omhoog staat, valt opzich niet echt op maar vanaf een bepaaalde hoek kun je het wel zien en je kunt hem daar ook wat indrukken.
Vastdrukken heb ik geprobeerd, no use. Iemand tips?
Oost west, 127.0.0.1 best!
heb ik ookgeerttttt schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 20:47:
Ik heb mijn backlit tobo er ook in zitten, was niet zo ingewikkeld. Wat me wel opvalt is dat mijn 'control center' (dus dat stuk met de speakers en dat zwarte glimmende randje met 'studio' erop) op het linkerstuk wat omhoog staat, valt opzich niet echt op maar vanaf een bepaaalde hoek kun je het wel zien en je kunt hem daar ook wat indrukken.
Gebruik je het vaak?Pieterke schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 22:24:
@ Rylo
Alvast bedankt!
Nee? dan vergeet de interne kaart en koop voor een paar dollar een USB BT dongeltje
Misschien is er in de 1555 ruimte voor een tweede harddisk. Bij het bestellen van mijn studio 17 stond er expliciet bij dat een upgrade van 320 gb naar 500 gb ging via 2x 250 gb (voor eur 110, dus maar niet gedaan).elinx schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 19:20:
mbt E_SATA poort.
kleine maar snelle HD: dan moet je naar 7200 rpm. Geen idee hoe gangbaar die zijn in 2.5" )
rotatie en seek tijden zijn de grote variableen (en, wat minder, intern geheugen van de disk).
Nadeel van 7200 rpm is een groter stroomverbruik.
Wat je ook kunt doen (maar daar hangt een ander prijskaartje aan) is een snelle solid state disk. (60 GB of zo).
En nav het bericht dat de prijzen redelijk constant blijven. Klopt, dat is de dell policy, Ze proberen je met dingen als gratis verzending en deadlines over de streep te trekken, maar bottom line maakt het nauwelijks uit. Soms heb ik ook het idee dat ze proberen de koper naar een richting te duwen waar ze of voorraad van kwijt moeten, of een leuke marge hebben.
Verwijderd
klinkt alsof een van die clips gebroken is dat die niet meer naar beneden wordt gehouden...
bij mij ging het loshalen en weer vastzetten (heb de backlit nog niet binnen) gewoon goed, er is ook niks aan te zien
Verwijderd
Dongels, dat zijn toch die ellendige uitstekende dingen die alleen handig zijn als het echt niet anders kan? Dat is zo'n beetje mijn visie althans. Integratie rules! Als ik in de toekomst mobiel internet op m'n laptop wil dan bouw ik wellicht ook die HSPA-kaart van Dell in. Heb laatst een bluetooth muisje gekocht van Microsoft. Werkt prima en zit niet meer met losse ontvangers opgescheept. En wat zijn nu een paar tientjes tegenwoordig? Als je echt op de kleintjes let, kun je beter bij de Lidl langsgaan en koop je geen laptop van Dell.effem schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:06:
Gebruik je het vaak?
Nee? dan vergeet de interne kaart en koop voor een paar dollar een USB BT dongeltje
Er zijn Bluetooth inbouw kaartjes te krijgen op ebay voor zo'n 10 euro inc shipping. Zie de link die ik ergens hier boven gepost heb, scheelt toch 25 euro. En als tweaker is het zelf doen toch veel leuker
Verwijderd
nee, dat zijn die dingen die 1 mm uitstekenVerwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 23:12:
[...]
Dongels, dat zijn toch die ellendige uitstekende dingen die alleen handig zijn als het echt niet anders kan?
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11866
Nee, dit is mi de kleinste bluetooth dongle:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12696
Veel uitsteken doet deze niet, maar het gaat wel ten koste van een usb poort.
Als dat geen probleem is ben je goedkoop klaar
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12696
Veel uitsteken doet deze niet, maar het gaat wel ten koste van een usb poort.
Als dat geen probleem is ben je goedkoop klaar
Verwijderd
Leuke dingetjes maar het kost inderdaad wel een usb-poort. Nu is dat op zich niet zo'n probleem maar toch. En uitsteken is uitsteken, al is dat nog zo weinig.
En nogmaals de prijs: m'n laptop kostte 980 euro. Met bluetooth dongle ipv inbouwkaartje was dat ca 960 euro geweest. Moet je toch wel erg calvinistisch zijn om daar nog op te beknibbelen.
Ik ga binnen enkele weken een laptop moeten bestellen voor mijn studies en deze heeft natuurlijk wat eisen zoals een goede videokaart en processor alsook een goede batterij. Al snel viel de keuze op een Dell Studio 15 maar ik lees hier verschillende dingen over zogenaamde kortingsbonnen en coupons etc.
Ik heb helemaal geen id wat dit is en hoe je deze kan verkrijgen. Sommige mensen praten hier over honderden euro's korting. Als iemand mij zou kunnen doorverwijzen naar een topic waar er meer uitleg staat over deze kortingsbonnen etc. dan zou dit erg op prijs gesteld worden.
Ik woon wel in België dus weet niet of dit iets uitmaakt of niet.
Thx
Ik heb helemaal geen id wat dit is en hoe je deze kan verkrijgen. Sommige mensen praten hier over honderden euro's korting. Als iemand mij zou kunnen doorverwijzen naar een topic waar er meer uitleg staat over deze kortingsbonnen etc. dan zou dit erg op prijs gesteld worden.
Thx
Dell Waardebonnen Topicn0valyfe schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:46:
Ik ga binnen enkele weken een laptop moeten bestellen voor mijn studies en deze heeft natuurlijk wat eisen zoals een goede videokaart en processor alsook een goede batterij. Al snel viel de keuze op een Dell Studio 15 maar ik lees hier verschillende dingen over zogenaamde kortingsbonnen en coupons etc.
Thx
In bovenstaande link staat alles over de waardebonnen hoe het werkt etc.
Ik wou even checken over dat epp korting. Wordt dat nog gecontroleerd? Heeft iemand daar later nog over gehoord?
EDIT: Net besteld. Met EPP Korting maar gedaan, gezegd dat me pa bij de rabobank werkt en ging allemaal prima geen controle over email-adres enzo
Nou maar hopen dat achteraf niks gecontroleerd wordt xD
EDIT: Net besteld. Met EPP Korting maar gedaan, gezegd dat me pa bij de rabobank werkt en ging allemaal prima geen controle over email-adres enzo
[ Voor 48% gewijzigd door GrandDestroyer op 18-08-2009 11:34 ]
Dat vond ik dus ook. Met alle kortingen voor nog geen 3 tientjes een ingebouwde bluetooth, heerlijk. Sommige personen valt gewoon niet uit te leggen dat intern veel handiger is (niet kwijtraken, geen verloren usb poort, etc).Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:41:
Leuke dingetjes maar het kost inderdaad wel een usb-poort. Nu is dat op zich niet zo'n probleem maar toch. En uitsteken is uitsteken, al is dat nog zo weinig.En nogmaals de prijs: m'n laptop kostte 980 euro. Met bluetooth dongle ipv inbouwkaartje was dat ca 960 euro geweest. Moet je toch wel erg calvinistisch zijn om daar nog op te beknibbelen.
Wel een interessante post van iemand op NBR die altijd riep dat het 720p scherm (SEC) er prima uit zag.
Holy crap. My girlfriend just got her brand new 1555 today with the 1080p display. I always thought my 720p was beautiful, but now I see what everyone's been talking about...it really looks like crap in every way compared to her 1080p. Hers is so much sharper, clearer, brighter, and has way better viewing angles, both vertically and horizontally.
Helemaal mee eens en vandaar dat ik vorige week ook interne-BT heb besteld. Valt vaak niet uit te leggen en vooraal ook geen energie aan bestedenfredkroket schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:32:
[...]
Dat vond ik dus ook. Met alle kortingen voor nog geen 3 tientjes een ingebouwde bluetooth, heerlijk. Sommige personen valt gewoon niet uit te leggen dat intern veel handiger is (niet kwijtraken, geen verloren usb poort, etc).
Zeer interessant!Philflow schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:04:
Wel een interessante post van iemand op NBR die altijd riep dat het 720p scherm (SEC) er prima uit zag.
[...]
Cheers mates!
Ellendige uitstekende dingen? Dat is iets van vroeger.Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 23:12:
[...]
Dongels, dat zijn toch die ellendige uitstekende dingen die alleen handig zijn als het echt niet anders kan? Dat is zo'n beetje mijn visie althans. Integratie rules! Als ik in de toekomst mobiel internet op m'n laptop wil dan bouw ik wellicht ook die HSPA-kaart van Dell in. Heb laatst een bluetooth muisje gekocht van Microsoft. Werkt prima en zit niet meer met losse ontvangers opgescheept. En wat zijn nu een paar tientjes tegenwoordig? Als je echt op de kleintjes let, kun je beter bij de Lidl langsgaan en koop je geen laptop van Dell.
USD 2.46, inclusief verzendkosten: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11866
edit: zag pas daarna dat dit al gepost was.
overigens prefereer ik de ronde variant. minder risico om ergens achter te blijven haken.
[ Voor 7% gewijzigd door effem op 18-08-2009 16:57 ]
Voor $2.46 inclusief verzenden van Hong Kong naar Nederland...effem schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:56:
[...]
Ellendige uitstekende dingen? Dat is iets van vroeger.
USD 2.46, inclusief verzendkosten: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11866
[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 18-08-2009 16:57 ]
Eerlijk gezegd denk ik dat je bij Dell betere deals kunt maken dan bij de Lidl, mits je natuurlijk gebruikt maakt van alle mogelijke kortingen.Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 23:12:
[...]
Als je echt op de kleintjes let, kun je beter bij de Lidl langsgaan en koop je geen laptop van Dell.
Net even 2 besteld, eentje voor mijn Dell Studio 15, en eentje voor mijn thuis PCPhilflow schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:57:
[...]
Voor $2.46 inclusief verzenden van Hong Kong naar Nederland...
Ik heb dus vandaag mijn Dell besteld. De E-value 11 variant. En dan met een Full HD scherm, 4 jaar garantie, gezichtsherkenningsoftware en P8600 voor 800 euro.
@Quizzz, gefeliciteerd met je bestelling, maar....
Als ik jou was zou ik de bestelling annuleren. Dat moet kunnen (wet op aankoop op afstand, 7 dagen bedenktijd etc).
Hieronder wat ik afgelopen zondag besteld heb. En ja, ik betaal 41 cent ex btw meer.
De verschillen die ik zo 1-2-3 zie:
ik heb een 500 GB hard disk en 4 jaar garantie.
Die 4 jaar garantie kun je nog terugbrengen naar 2, dat maakt e.e.a. nog 25 euro of zo goedkoper.
En hoe doe je dit nou?
Neem de evalue code voor de 53505, verander de laatste twee digits in 11, zoek voor dat systeem, en upgrade naar P8600 (en evt naar 4 jaar garantie).
Veel succes! (en welkom in de wondere wereld van de dell prijzenpuzzel)
Frans
Product De Prijs van de eenheid Hoeveelheid Prijs
Studio 15 (N0053511)
Intel® Core™2 Duo-processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz), Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands € 579,40 1 € 579,40
Punt Beschrijving
Basis Intel® Core™2 Duo-processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)
Geheugen 4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Videokaart 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
Harde schijf 500 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf
Besturingssysteem Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands
Optische apparaten Vast intern dvd+/-rw-station met laadsleuf, inclusief software
Draadloze netwerkvoorzieningen Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart
Kabel Stroomkabel van 1 meter (3-aderig) - Europees
Verzenddocumenten Dutch - Documentation Studio 1545
Gedis-pakketreferentie N0853511
Standaardgarantie 1Yr Limited Warranty - Collect & Return
Verbeterde Service Packs 4 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
PalmRest Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only
BlueTooth Geen Bluetooth-upgrade
Bestelgegevens Studio 1555 Order - Netherlands
Primaire Batterij 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Draagtassen Geen draagtas
Mediakit voor Dell-systeem Studio 1555 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Camera Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Kleurkeuze Black chainlink
Accidental Damage-support Geen Accidental Damage-support
Online Backup DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Etiketten Label voor draadloze mogelijkheden (draadloze kaarten van Intel) - Core2 Duo
LCD-scherm 15,6-inch WXGA led TFT-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife™
DataSafe (Services Owned) Datasafe Local 2.0 Basic
Microsoft-toepassingssoftware Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
Bescherm uw nieuwe pc Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
Voeding Wisselstroomadapter van 90 W
Als ik jou was zou ik de bestelling annuleren. Dat moet kunnen (wet op aankoop op afstand, 7 dagen bedenktijd etc).
Hieronder wat ik afgelopen zondag besteld heb. En ja, ik betaal 41 cent ex btw meer.
De verschillen die ik zo 1-2-3 zie:
Die 4 jaar garantie kun je nog terugbrengen naar 2, dat maakt e.e.a. nog 25 euro of zo goedkoper.
En hoe doe je dit nou?
Neem de evalue code voor de 53505, verander de laatste twee digits in 11, zoek voor dat systeem, en upgrade naar P8600 (en evt naar 4 jaar garantie).
Veel succes! (en welkom in de wondere wereld van de dell prijzenpuzzel)
Frans
Product De Prijs van de eenheid Hoeveelheid Prijs
Studio 15 (N0053511)
Intel® Core™2 Duo-processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz), Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands € 579,40 1 € 579,40
Punt Beschrijving
Basis Intel® Core™2 Duo-processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)
Geheugen 4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Videokaart 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
Harde schijf 500 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf
Besturingssysteem Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands
Optische apparaten Vast intern dvd+/-rw-station met laadsleuf, inclusief software
Draadloze netwerkvoorzieningen Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart
Kabel Stroomkabel van 1 meter (3-aderig) - Europees
Verzenddocumenten Dutch - Documentation Studio 1545
Gedis-pakketreferentie N0853511
Standaardgarantie 1Yr Limited Warranty - Collect & Return
Verbeterde Service Packs 4 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
PalmRest Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only
BlueTooth Geen Bluetooth-upgrade
Bestelgegevens Studio 1555 Order - Netherlands
Primaire Batterij 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Draagtassen Geen draagtas
Mediakit voor Dell-systeem Studio 1555 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Camera Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Kleurkeuze Black chainlink
Accidental Damage-support Geen Accidental Damage-support
Online Backup DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Etiketten Label voor draadloze mogelijkheden (draadloze kaarten van Intel) - Core2 Duo
LCD-scherm 15,6-inch WXGA led TFT-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife™
DataSafe (Services Owned) Datasafe Local 2.0 Basic
Microsoft-toepassingssoftware Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
Bescherm uw nieuwe pc Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
Voeding Wisselstroomadapter van 90 W
Ik snap niet precies hoe je aan die prijs komt. Ik kom namelijk uit op 805, 74 euro en dat is dan
incl verzendkosten maar zonder kortingsbon of iets dergelijks.
Ik wilde sowieso nog even wachten met bestellen, aangezien ik hoop dat er volgende week weer
een 10% kortingscode verschijnt
Maar voor de prijs die jij noemt zou ik hem direct bestellen.
// edit //
De prijs van de config (53511) is zonder aanpassingen al 650 euro. Ik vind het daarom erg
knap dat jij onder de 600 euro zit met de upgrades
incl verzendkosten maar zonder kortingsbon of iets dergelijks.
Ik wilde sowieso nog even wachten met bestellen, aangezien ik hoop dat er volgende week weer
een 10% kortingscode verschijnt
// edit //
De prijs van de config (53511) is zonder aanpassingen al 650 euro. Ik vind het daarom erg
knap dat jij onder de 600 euro zit met de upgrades
[ Voor 18% gewijzigd door Galactus op 18-08-2009 18:27 ]
Ik heb ongeveer dezelfde samenstelling als Effem, we hebben dat gekregen door een E-Value code te gebruiken. Iets verder terug staat er een uitleg over. Is een aanbieding die niet op de site zelf staat
. Is met 500GB hardeschijf en 2 jaar garantie standaard, maar wel met een T6400 geloof ik. Ik heb een P8600 er bij genomen, ander kleurtje, 4 jaar garantie en gebeld voor Full HD scherm, was 800 euro. Vond ik een mooi prijsje.
EDIT: Ik denk dat Effem de kortings bon + EPP korting heeft gebruikt
EDIT: Ik denk dat Effem de kortings bon + EPP korting heeft gebruikt
[ Voor 8% gewijzigd door GrandDestroyer op 18-08-2009 18:29 ]
Klopt, dat had ik ook gelezen. Maar ik heb dezelfde E-value code gebruikt als hij hierboven heeft
aangegeven, namelijk N0053511.
aangegeven, namelijk N0053511.
Heb eigenlijk sinds ik de laptop heb af en toe een bluescreen, een Bad Pool Caller. Ik dacht eerst dat dit aan de drivers zou liggen (dat gaf Google in ieder geval), maar ik heb eigenlijk heel de pc nogmaals geinstalleerd en krijg nog steeds die error
. Morgen maar eens contact opnemen met de support. Of is zoiets zelf te testen wat er fout gaat?
als vlaming zijnde heb ook wel interesse in de N0053511, vandaag eens gebeld gehad. had vriendelijke verkoper aan de lijn. hij snapte niet goed dat de N0053511 bij ons niet beschikbaar is. azerty klavier insteken was geen probleem, maar moest adres in NDL opgeven ...... dus nu ben ik zoekende
Galactus, GrandDestroyer,
Ik heb inderdaad de EPP korting en de 5% kortingsbon gebruikt.
in mijn geval had ik 6% EPP (ik had twee systemen besteld), dus in totaal 11% korting
Ik kan het verschil tussen 650 en 600 wel verklaren. Ik betaal nl uiteindelijk iets van 700.
De quote van Quizz is van zijn ontvangstbevestiging en die van mij ook. Dat is een prijs ex btw.
De prijs die je ziet als je de e-value code invult is incl btw.
Bij de ontvangstbevestiging komt er onderaan nog BTW en verdzendkosten bij.
Van mijn bevestiging:
Totaal excl. btw Btw-tarief btw Totaal incl. Btw
Subtotaal/subtotalen: € 1.077,94 19,00% € 204,81 € 1.282,75
Leveringskosten: € 48,74 19,00% € 9,26 € 58,00
Totaalprijs: € 1.126,68 € 214,07 € 1.340,75
Dit is dus voor twee systemen. Het ene systeem is een studio 1555 zoals hierboven gespect. Die was ex 579 en centen. Het andere systeem is een wat lager gespecte studio 17, die was eur 498 ex. btw
En mbt de studio 15: dit was met code ***11, en als upgrade de 8600 (eur 99.99) en 4 jaar garantie (eur 27.50).
(en de eur 99.99 en eur 27.50 zijn incl en zonder de 11% korting die ik had).
Kortingsbon voor 10%: ik betwijfel of dat er in zit.
De beste deals krijg je bij Dell tegen het einde van hun boekjaar (eind jan of feb als ik me niet vergis, Dell heeft een gebroken boekjaar). Dan willen ze nog graag wat orders binnenhalen. Ik kan me voorstellen dat tegen het einde van het kwartaal er ook kleinere deals te maken zijn.
Algemeen is het bij dell zo dat de acties per week of per twee weken varieren maar bottom line betaal je steeds ongeveer hetzelfde.
(offtopic, iemand vroeg naar levertijd: zondag besteld, met credit card betaald, systeem staat nu (di) op "in productie", indicatie leverdatum 31 aug).
Ik heb inderdaad de EPP korting en de 5% kortingsbon gebruikt.
in mijn geval had ik 6% EPP (ik had twee systemen besteld), dus in totaal 11% korting
Ik kan het verschil tussen 650 en 600 wel verklaren. Ik betaal nl uiteindelijk iets van 700.
De quote van Quizz is van zijn ontvangstbevestiging en die van mij ook. Dat is een prijs ex btw.
De prijs die je ziet als je de e-value code invult is incl btw.
Bij de ontvangstbevestiging komt er onderaan nog BTW en verdzendkosten bij.
Van mijn bevestiging:
Totaal excl. btw Btw-tarief btw Totaal incl. Btw
Subtotaal/subtotalen: € 1.077,94 19,00% € 204,81 € 1.282,75
Leveringskosten: € 48,74 19,00% € 9,26 € 58,00
Totaalprijs: € 1.126,68 € 214,07 € 1.340,75
Dit is dus voor twee systemen. Het ene systeem is een studio 1555 zoals hierboven gespect. Die was ex 579 en centen. Het andere systeem is een wat lager gespecte studio 17, die was eur 498 ex. btw
En mbt de studio 15: dit was met code ***11, en als upgrade de 8600 (eur 99.99) en 4 jaar garantie (eur 27.50).
(en de eur 99.99 en eur 27.50 zijn incl en zonder de 11% korting die ik had).
Kortingsbon voor 10%: ik betwijfel of dat er in zit.
De beste deals krijg je bij Dell tegen het einde van hun boekjaar (eind jan of feb als ik me niet vergis, Dell heeft een gebroken boekjaar). Dan willen ze nog graag wat orders binnenhalen. Ik kan me voorstellen dat tegen het einde van het kwartaal er ook kleinere deals te maken zijn.
Algemeen is het bij dell zo dat de acties per week of per twee weken varieren maar bottom line betaal je steeds ongeveer hetzelfde.
(offtopic, iemand vroeg naar levertijd: zondag besteld, met credit card betaald, systeem staat nu (di) op "in productie", indicatie leverdatum 31 aug).
[ Voor 0% gewijzigd door effem op 18-08-2009 20:04 . Reden: per ongeluk eur 10 voor een proc upgrade gemeld ipv eur 99.99 ]
Verwijderd
Zondagavond besteld, met internetbankieren geld overgemaakt(vreemde is dat je voor postbank-nu dus ING-rekeningen een ander nummer aan moet houden......) uurtje geleden mailtje dat ie in pre-productie is.
Vindt het vreemd dat er een voordeel is aan betalen met CC. En nog vreemder dat Dell geen Ideal heeft. De Nederlandse afdeling is gewoon een B.V.................
Vindt het vreemd dat er een voordeel is aan betalen met CC. En nog vreemder dat Dell geen Ideal heeft. De Nederlandse afdeling is gewoon een B.V.................
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 19:23 ]
Hm. Zou ik denk ik niet doen. Dan zit je denk ik voor garantie ook aan NL vast wat bij een at home service niet handig is.xenne schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:14:
als vlaming zijnde heb ook wel interesse in de N0053511, vandaag eens gebeld gehad. had vriendelijke verkoper aan de lijn. hij snapte niet goed dat de N0053511 bij ons niet beschikbaar is. azerty klavier insteken was geen probleem, maar moest adres in NDL opgeven ...... dus nu ben ik zoekende
Heb je de belgische codes geprobeerd en dan de laatste twee digits in 11 veranderen.
Ik weet overigens niet waar die 11 evalue code van komt. Misschien van een advertentie in een krant of tijdschrift.
Je kunt natuurlijk altijd nog een keer proberen, misschien heb je bij een andere agent meer succes (vraag gewoon even wat het uitmaakt of ze het spul van polen of waar die dingen vandaan komen naar NL or naar BE moeten sturen.
Overigens zal bottom line NL sowieso goedkoper zijn ivm 19% btw vs 21% btw.
FM
Iemand hier meldde ook dat ie met ideal betaald had, maar ik kreeg die optie niet.Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:22:
Zondagavond besteld, met internetbankieren geld overgemaakt(vreemde is dat je voor postbank-nu dus ING-rekeningen een ander nummer aan moet houden......) uurtje geleden mailtje dat ie in pre-productie is.
Omdat ik het systeem zo snel mogelijk wilde hebben (schooljaar begint 31 aug) heb ik toen maar de CC getrokken. Wel raar want CC kost het bedrijf geld, zeker in het geval van american express.
FM
Als ik naar de upgrade ga dan zie ik voor de P8600 een bedrag van 99,99 euro staan. De 4 jaar garantie is iddeffem schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:19:
En mbt de studio 15: dit was met code ***11, en als upgrade de 8600 (eur 10) en 4 jaar garantie (eur 27.50).
(en de eur 10 en eur 27.50 zijn incl en zonder de 11% korting die ik had).
wel ongeveer hetzelfde, hier namelijk 27,75. Was de 10 euro misschien een typo? Neem aan dat we dezelfde
E-value code gebruiken?
Is er trouwens iemand die zijn/haar studio 1555 al binnen heeft en hetzelfde probleem heeft als in de video hieronder?
http://www.youtube.com/watch?v=asPsYquXyO4
Verwijderd
OFFTOPIC:effem schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:28:
[...]
Iemand hier meldde ook dat ie met ideal betaald had, maar ik kreeg die optie niet.
Omdat ik het systeem zo snel mogelijk wilde hebben (schooljaar begint 31 aug) heb ik toen maar de CC getrokken. Wel raar want CC kost het bedrijf geld, zeker in het geval van american express.
FM
Internetbankieren is wat anders dan Ideal. Als je je bestelling plaatst,kan je op een gegeven moment kiezen voor geld overschrijven/bankoverschrijving. Als je daar voor kiest, kan je het bedrag voldoen via bijv. je mijn ING account. Zo heb ik het tenminste gedaan.
Veel mensen maken de fout om internetbankieren en Ideal gelijk te trekken. Ideal is een module/dienst die een bedrijf moet aanschaffen bij het Ideal concern. Internetbankieren kan altijd, als je een account bij de bank hebt.
Verwijderd
Lijkt wel of de kristal laag klem zit o.i.d. Ik zie namelijk hetzelfde effect als wat je krijgt als je met je vinger op het beeldscherm drukt.(op de bescherm laag) zo'n rimpel, alsof je iets in een vijvertje heb laten vallen..Galactus schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:41:
[...]
Als ik naar de upgrade ga dan zie ik voor de P8600 een bedrag van 99,99 euro staan. De 4 jaar garantie is idd
wel ongeveer hetzelfde, hier namelijk 27,75. Was de 10 euro misschien een typo? Neem aan dat we dezelfde
E-value code gebruiken?
Is er trouwens iemand die zijn/haar studio 1555 al binnen heeft en hetzelfde probleem heeft als in de video hieronder?
http://www.youtube.com/watch?v=asPsYquXyO4
Ik heb hier gewoon met iDeal betaald, dus niet "zelf" overschrijven. In het levertijden topic zijn ook mensen die met iDeal betaald hebben. Het rare is wel dat iDeal betalingen bij dell 3-4 dagen duren, dit is normaal gewoon gelijk overgemaakt.Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:48:
[...]
OFFTOPIC:
Internetbankieren is wat anders dan Ideal. Als je je bestelling plaatst,kan je op een gegeven moment kiezen voor geld overschrijven/bankoverschrijving. Als je daar voor kiest, kan je het bedrag voldoen via bijv. je mijn ING account. Zo heb ik het tenminste gedaan.
Veel mensen maken de fout om internetbankieren en Ideal gelijk te trekken. Ideal is een module/dienst die een bedrijf moet aanschaffen bij het Ideal concern. Internetbankieren kan altijd, als je een account bij de bank hebt.
10 euro was inderdaad een foutje was inderdaad 99.99, zal editen.
Verwijderd
Vreemd, heb hier geen optie voor gehad. Dell doet wel meer vreemde dingen. Het streepje in mijn telefoonnummer(net nummer-huisnummer) werd aangezien voor een 0, en in de mail die ik kreeg werd ik aangeduid met geachte de heer en m'n volledige naam in hoofdletters.. Mja, het zal wel, zolang ik m'n laptop maar in goede staat ontvang.hellboy123 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:59:
[...]
Ik heb hier gewoon met iDeal betaald, dus niet "zelf" overschrijven. In het levertijden topic zijn ook mensen die met iDeal betaald hebben. Het rare is wel dat iDeal betalingen bij dell 3-4 dagen duren, dit is normaal gewoon gelijk overgemaakt.
Er kan wel het een en ander aan de site verbeterd worden. De site van surfspot rouleert echter nog altijd als het gaat om onoverzichtelijkheid.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 20:09 . Reden: spelvoudje : ) ]
Verwijderd
@ effem:
Ik heb ook via iDeal betaald. Deze mogelijkheid heb ik gekregen na een telefoontje naar Dell. Volgens mij (ik kan geen reden bedenken waarom) kun je alleen via iDeal betalen als je telefonisch bestelt.
Ik heb mijn betaling vrijdag na 18:00 gedaan, gisteren bevestiging gekregen en vandaag al in fase 3: productie. Dat biedt perspectief, toch?
Hij heeft ook nog een HD 1080p scherm à €85,00 die jij niet hebt besteld, toch?De verschillen die ik zo 1-2-3 zie:
Ik heb ook via iDeal betaald. Deze mogelijkheid heb ik gekregen na een telefoontje naar Dell. Volgens mij (ik kan geen reden bedenken waarom) kun je alleen via iDeal betalen als je telefonisch bestelt.
Niemand heeft gezegd dat dat niet zo is.RsONE:
Internetbankieren is wat anders dan Ideal.
Ik heb mijn betaling vrijdag na 18:00 gedaan, gisteren bevestiging gekregen en vandaag al in fase 3: productie. Dat biedt perspectief, toch?
Verwijderd
De mijne vrij laat geplaatst(volgens mij was het al rond tienen), maar als jou situatie tekenend is, zal die van mij morgen ofzo wel in productie zijn. En dan kan het niet lang meer duren(hopelijk)
Binnenkort dan ook maar ff Ebay af voor de bluetooth,Wifi en misschien een 9 cel accu.
Binnenkort dan ook maar ff Ebay af voor de bluetooth,Wifi en misschien een 9 cel accu.
Over Ideal, ik kreeg ook de optie via Ideal te betalen maar ik had inderdaad telefonisch besteld. Kon kiezen tussen bankoverschrijving en Ideal via het mailtje. Maar aangezien ik zelf niet betaal wordt het bankoverschrijving, duurt maar wat langer ach
Verwijderd
Volgens veel mensen duurt Ideal juist langer, om onbegrijpbare redenen.GrandDestroyer schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:38:
Over Ideal, ik kreeg ook de optie via Ideal te betalen maar ik had inderdaad telefonisch besteld. Kon kiezen tussen bankoverschrijving en Ideal via het mailtje. Maar aangezien ik zelf niet betaal wordt het bankoverschrijving, duurt maar wat langer ach
Oke, in het mailtje dat ik kreeg stond dat het 1 werkdag sneller zou zijn. Ach maakt me weinig uit, ik hoef hem niet perse voor start nieuwschooljaar maar zou wel leuk zijn natuurlijkVerwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:49:
[...]
Volgens veel mensen duurt Ideal juist langer, om onbegrijpbare redenen.
Staat niet in zijn bestel overzicht (of ik heb er net nog een keer overheen gelezen).Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:16:
@ effem:
[...]
Hij heeft ook nog een HD 1080p scherm à €85,00 die jij niet hebt besteld, toch?
[...]
@RsONE
Ik heb heb ook rond een uur of 10 betaald zondag, ook via internetbankieren.
Helaas nog geen mailtje gekregen
, kan komen omdat ik 2 laptops heb besteld.
Ik heb heb ook rond een uur of 10 betaald zondag, ook via internetbankieren.
Helaas nog geen mailtje gekregen
welke consequentie zou dit hebben, denk je?effem schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:26:
[...]Hm. Zou ik denk ik niet doen. Dan zit je denk ik voor garantie ook aan NL vast wat bij een at home service niet handig is.
de 11 bestaat niet bij ons - de andere modellen wel, maar slechts op 2 modellen krijg je momenteel kortingHeb je de belgische codes geprobeerd en dan de laatste twee digits in 11 veranderen.
klopt, prijzen in NL zijn daarom altijd ietsje gunstiger, maar in dit geval scheelt het toch zo'n 100 euro en dan negeer ik nog het gratis kleurencoverOverigens zal bottom line NL sowieso goedkoper zijn ivm 19% btw vs 21% btw.
mvg,
Misschien dat ze hem in belgie niet willen servicen. Zou denk ik volgens de EU wel moeten, en je zou kunnen zeggen dat je verhuisd bent oid, maar geen idee of dat werkt.xenne schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:51:
[...]
welke consequentie zou dit hebben, denk je?
[...]
Alternatief is dat je hem bij een probleem naar degene brengt waar ie ook afgeleverd is.
In mijn geval was het andere systeem voor mijn buurman (nou ja 2 huizen verderop) dus dat is wel op te lossen, maar als je straks bij een probleem 100 km of zo moet rijden (ik weet natuurlijk niet waar in BE je woont).
FM
En het snelste is: Creditcard. Direct betalen. Nadeel: minder bedenktijd om je order nog voor productie te cancelen.Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:49:
[...]
Volgens veel mensen duurt Ideal juist langer, om onbegrijpbare redenen.
Ik heb mijn dell vorige week maandag besteld en hij komt (fingers crossed) donderdag bij mij thuis xd. Ik heb gewoon via de site besteld en ook iDeal gebruikt, kan dus wel.
Verwijderd
Mijn backlit toetsenbord was binnen gekomen vandaag! Erin gedouwd, deed het perfect
alleen er zat iets met de controlcenter nog iets niet goed, dus dat uiteindelijk verholpen, doet de toetsenbord het opeens niet meer
Het toetsenbord zelf doet het gewoon, maar het verlichte gedeelte niet ook al zegt alle software dat er een backlit in zit.
Echt heel vreemd. Heb een mail gestuurd naar de verkoper om hem te laten vervangen.
Echt heel vreemd. Heb een mail gestuurd naar de verkoper om hem te laten vervangen.
Kunnen een van jullie een link sturen van het backlit toetsenbord, bleutooth en wifi kaartje waar ik die 3 dingen kan kopen?
Ik heb op eBay gekeken maar ik zie er heel veel op staan voordat ik straks de verkeerde koop.
Alvast bedankt.
Ik heb op eBay gekeken maar ik zie er heel veel op staan voordat ik straks de verkeerde koop.
Alvast bedankt.
Gister de Studio binnengekregen. Wauw, wat is dat 1080p scherm mooi zeg! En geen dode pixels gelukkig. Ik vind hem ook heerlijk stil. De touchpad was even wennen, maar er gaat toch een muis aan binnenkort. Als die SSD harddisks nog wat goedkoper worden gaat er zo eentje in over een jaar ofzo.
All that you know, is at an end
Stom vraagje:
Stel ik wil een Z-5500 aansluiten kan ik dan wel volledig 5.1 geluid krijgen? Is het überhaubt wel een digitale uitgang? Ik heb Intel High Definition Audio 2.2 als geluidschipset. (zoals bijna alle studio 15's).
Als er ook digitaal geleverd word op die lijn dan kun je jack->toslink->z5500 maar als het analoog aangestuurd wordt dan heb je een probleem (geen volledig 5.1). Volgens google zijn er laptops die EN analoog EN digitaal over dezelfde poort kan aansturen, maar hier heb ik niet zoveel kaas van gegeten.
Iemand enig idee?
Stel ik wil een Z-5500 aansluiten kan ik dan wel volledig 5.1 geluid krijgen? Is het überhaubt wel een digitale uitgang? Ik heb Intel High Definition Audio 2.2 als geluidschipset. (zoals bijna alle studio 15's).
Als er ook digitaal geleverd word op die lijn dan kun je jack->toslink->z5500 maar als het analoog aangestuurd wordt dan heb je een probleem (geen volledig 5.1). Volgens google zijn er laptops die EN analoog EN digitaal over dezelfde poort kan aansturen, maar hier heb ik niet zoveel kaas van gegeten.
Iemand enig idee?
Goed, nu ik mijn laptop besteld heb ben ik opzoek naar een sleeve. Iemand enig idee voor een goede die past?
Ik heb naar de Case Logic sleeves gekeken maar die hebben er geen in het formaat 15,6 inch.. Enig idee of de 15,4 Inch versie zou passen? (Ik denk zelf van niet maar wie weet
)
Ik heb naar de Case Logic sleeves gekeken maar die hebben er geen in het formaat 15,6 inch.. Enig idee of de 15,4 Inch versie zou passen? (Ik denk zelf van niet maar wie weet
Ik heb geen idee of de 15.4 inch zullen passen, maar bij de onderstaande link staan drie 15.6 inch sleeves.GrandDestroyer schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:28:
Goed, nu ik mijn laptop besteld heb ben ik opzoek naar een sleeve. Iemand enig idee voor een goede die past?
Ik heb naar de Case Logic sleeves gekeken maar die hebben er geen in het formaat 15,6 inch.. Enig idee of de 15,4 Inch versie zou passen? (Ik denk zelf van niet maar wie weet)
http://azerty.nl/producte...1&SORTERING=levertijd_asc
Ah bedankt, om eerlijk te zijn had ik alleen bij 4launch gekekenmda85 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:54:
[...]
Ik heb geen idee of de 15.4 inch zullen passen, maar bij de onderstaande link staan drie 15.6 inch sleeves.
http://azerty.nl/producte...1&SORTERING=levertijd_asc

Nee er zit geen spdif op (ook niet zo'n gecombineerde poort).RedHat schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:10:
Stom vraagje:
Iemand enig idee?
Je kunt alleen analoog 5.1 aansluiten, op deze manier
http://www.fixya.com/supp...t_5_1_dell_studio_15_1555
(heb geen studio 1555 maar dit werkte op de xps1530).
Even een update over het 'flikkerende scherm-probleem'. Laptop is inmiddels weer terug van Dell en helemaal goed. Wat ook leuk is: het is nu een AUO-scherm. Verschillen zijn niet levensgroot; het scherm lijkt wel wat scherper en misschien wat meer kleur. Maar goed; zeer tevreden, ook over de snelheid van afhandeling!aprilson schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 18:36:
[...]
Dank, het is inderdaad een LG weet ik nu.Kijken wat er volgende keer inkomt...
Even wat pagina's terug zoeken en je vind alle antwoorden op je bovenstaande vragen ;-)mda85 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:22:
Kunnen een van jullie een link sturen van het backlit toetsenbord, bleutooth en wifi kaartje waar ik die 3 dingen kan kopen?![]()
Ik heb op eBay gekeken maar ik zie er heel veel op staan voordat ik straks de verkeerde koop.![]()
Alvast bedankt.
Offtopic: heb vorige week dus een Studio 1555 besteld (is al terug te lezen hier), maar nu ook nog even een desktop. Nu heb ik daar keuze uit 32- of 64bit Vista (en later Win7). Wat bepaald welke keuze de beste is in deze?
Thanks!
Net m'n Studio binnen gekregen 
Heb hem nog niet aangezet en heb al meteen een ding wat me stoort..
M'n netstroom adapter piept namelijk!, hebben jullie dit ook?
Of komt dit af en toe voor?
Verder een leuk ding op het eerste gezicht!
Edit: Nu maakt hij een zeer zacht snel tikkend geluidje..
Heb hem nog niet aangezet en heb al meteen een ding wat me stoort..
M'n netstroom adapter piept namelijk!, hebben jullie dit ook?
Of komt dit af en toe voor?
Verder een leuk ding op het eerste gezicht!
Edit: Nu maakt hij een zeer zacht snel tikkend geluidje..
[ Voor 11% gewijzigd door Bliz op 19-08-2009 18:37 ]
Verwijderd
Hoe komen jullie aan die lage prijzen?
Heb net een uur alle e-value codes in dit topic geprobeert in te vullen maar het zit allemaal ver boven wat ik hier vind. Als ik standaard NLDHSONL-N0053511 komt hij op de 1122 (!) euro uit
Of was het een actie die nu weer verlopen is?
Mvg gus
:EDIT: Laat maar, zie net dat het inderdaad een actie was die dus 1 uur geleden afgelopen was
Doet dell vaker van deze acties of kan ik beter naar een ander model/aanbieding zoeken?
Heb net een uur alle e-value codes in dit topic geprobeert in te vullen maar het zit allemaal ver boven wat ik hier vind. Als ik standaard NLDHSONL-N0053511 komt hij op de 1122 (!) euro uit
Of was het een actie die nu weer verlopen is?
Mvg gus
:EDIT: Laat maar, zie net dat het inderdaad een actie was die dus 1 uur geleden afgelopen was

Doet dell vaker van deze acties of kan ik beter naar een ander model/aanbieding zoeken?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2009 01:07 . Reden: Spellen is moeilijk ]
Gewoon even afwachten tot Dell zijn kortingen weer heeft aangepast. Volgens mij worden nl alle acties middernacht geschrapt en komt er een belachelijk hoge prijs te staan. De nieuwe actieprijs zal waarschijnlijk morgen (donderdag) bekend zijn.
Ja dat heb ik gemerkt, zou mijn systeem net gaan bestellen en toen kreeg ik de melding dat de site in onderhoud was. Nouja, dan bestel ik hem morgen wel dacht ik. Totdat ik er vannochtend achter kwam dat ik nu ongeveer 300 euro meer kwijt ben! Ik had mijn systeem samen gesteld voor ongeveer 885 inclusief verzenden, daarmee kom ik nu boven de 1100 euro uit zonder verzendkosten.
hopelijk komt er weer snel korting terug, de huidige prijzen zijn niet te doen. En ik moet een laptop hebben voor school, dus veel tijd heb ik ook niet meer.
hopelijk komt er weer snel korting terug, de huidige prijzen zijn niet te doen. En ik moet een laptop hebben voor school, dus veel tijd heb ik ook niet meer.
[ Voor 3% gewijzigd door BlackRageNL op 20-08-2009 10:40 ]
Ik denk dat Dell op het moment even de weg kwijt is, want de site is nog niet bijgewerkt. Voor deze prijzen gaan ze mi niks verkopen.
Volgens mij zijn nl de wel vemelde kortingen niet verwerkt in het eindbedrag, net als de vermelde upgrades, die ontbreken in het overzicht van je evt bestelling. Advies is dus om even te wachten tot alles wel verwerkt is, of eea telefonisch te regelen.
Volgens mij zijn nl de wel vemelde kortingen niet verwerkt in het eindbedrag, net als de vermelde upgrades, die ontbreken in het overzicht van je evt bestelling. Advies is dus om even te wachten tot alles wel verwerkt is, of eea telefonisch te regelen.
[ Voor 51% gewijzigd door elinx op 20-08-2009 11:15 ]
Verwijderd
Voor de mensen die een verlicht toetsenbord kopen: Draai het schroefje aan die boven de batterij zit
Hij doet het weer bij mij! Ik ben er echt suuperblij mee, en ondanks dat de laptop 2 maanden oud is zowat, zijn er nog nauwelijks laptops op de markt die hem kunnen verslaan in prijs/prestatie
Ik heb een nog niet betaalde order geannuleerd via het emailformulier. Ik heb echter geen automatische ontvangstbevestiging gekregen en ik zie niks veranderd in de status van de bestelling.
Weet iemand die dit ook eens heeft gedaan wat ik zou moeten verwachten?
Hoelang kan dit duren?
Weet iemand die dit ook eens heeft gedaan wat ik zou moeten verwachten?
Hoelang kan dit duren?
Verwijderd
Op de studio 15 pagina is de uiterst rechter Studio een grove 150 euro goedkoper, maar dan wel met veel betere specs. Ik snap er helemaal niks meer van, en de prijzen die er in het BBG topic worden genoemd, komen ook niet meer naar voren.
220 euro meerprijs om de intel GMA4500 te vervangen voor een HD4570 etcetera.
Met E value codes eindigt op 05 ingevoerd kom ik al op een goedkoper systeem uit van 700 euro voor P8600, 500GB, 4GB RAM en 4570, maar nog niet wat effem 2 dagen geleden had. De code met 11 op het eind komt trouwens uit op een laptop van 1000+ euro's, dus die aanbieding is eruit.
220 euro meerprijs om de intel GMA4500 te vervangen voor een HD4570 etcetera.
Met E value codes eindigt op 05 ingevoerd kom ik al op een goedkoper systeem uit van 700 euro voor P8600, 500GB, 4GB RAM en 4570, maar nog niet wat effem 2 dagen geleden had. De code met 11 op het eind komt trouwens uit op een laptop van 1000+ euro's, dus die aanbieding is eruit.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2009 12:31 ]
Bij de Belgische aanbiedingen is er niets veranderd denk ik?
Nog een vraagje:
Wat is ongeveer het verschil in accuduur van de 6-cell batterij tussen het standaard scherm en het 1080p scherm?
Nog een vraagje:
Wat is ongeveer het verschil in accuduur van de 6-cell batterij tussen het standaard scherm en het 1080p scherm?
Verwijderd
Ik denk dat de site nog veranderd moet worden, op de beginpagina staat nog steeds de Inspiron aanbieding geldig tot 19 augustus.....
Ik heb ook nog geen aanbiedingsmail gekregen....
Ze zullen wel moeten veranderen , met deze prijzen verkopen ze niets meer.......
Ik heb ook nog geen aanbiedingsmail gekregen....
Ze zullen wel moeten veranderen , met deze prijzen verkopen ze niets meer.......
Een (werkende) nieuwe kortingscode is wel al bekend.
Als je de aanbiedingen doorleest en de vermelde kortingen doorberekend, kom je op een redelijker bedrag.
Echter omdat de site nog niet is bijgewerkt, is er in de aanbieding niks van te zien en kom je op zo een hoog bedrag uit. Geduld dus, dit zal Dell NL heus ook wel opvallen.
update: De site is nu bijgewerkt
Als je de aanbiedingen doorleest en de vermelde kortingen doorberekend, kom je op een redelijker bedrag.
Echter omdat de site nog niet is bijgewerkt, is er in de aanbieding niks van te zien en kom je op zo een hoog bedrag uit. Geduld dus, dit zal Dell NL heus ook wel opvallen.
update: De site is nu bijgewerkt
[ Voor 5% gewijzigd door elinx op 20-08-2009 12:55 ]
Dit topic is gesloten.