Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:08:
Op de studio 15 pagina is de uiterst rechter Studio een grove 150 euro goedkoper, maar dan wel met veel betere specs. Ik snap er helemaal niks meer van, en de prijzen die er in het BBG topic worden genoemd, komen ook niet meer naar voren.

220 euro meerprijs om de intel GMA4500 te vervangen voor een HD4570 etcetera.
Volgens mij zijn de aanbiedingen ook weer afgelopen. Had begin van de maand het geluk met die 340 euro korting, kortingsbon, epp-korting en gratis upgrades. Zou gewoon rustig de nieuwe acties afwachten. Ik had dringend een laptop nodig dus het kwam mij erg goed uit. :)
OsiriX schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:28:
Wat is ongeveer het verschil in accuduur van de 6-cell batterij tussen het standaard scherm en het 1080p scherm?
Denk niet dat de resolutie een noemenswaardig effect heeft. Beide zijn led-backlit schermen.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2009 12:58 ]

Verwijderd

elinx schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:52:
Een (werkende) nieuwe kortingscode is wel al bekend.
Als je de aanbiedingen doorleest en de vermelde kortingen doorberekend, kom je op een redelijker bedrag.
Echter omdat de site nog niet is bijgewerkt, is er in de aanbieding niks van te zien en kom je op zo een hoog bedrag uit. Geduld dus, dit zal Dell NL heus ook wel opvallen.

update: De site is nu bijgewerkt
Helaas maar weer een 5% bon, 10 is al bijna 2 maanden geleden en de site meld bij mij nog steeds de aanbieding tot 19 augustus.....
We wachten het wel af.....

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
de korting op de N0053511 lijkt inderdaad afgelopen

voor de rest weinig verandering

voor wie geduld heeft, einde van het kwartaal komen er wellicht betere promoties, als de kwartaalcijfers moeten worden opgekrickt

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:43
Ik vraag me af of 5% of 10% veel uitmaakt. Ik denk dat het bedrag wat je uiteindelijk moet betalen minus de kortingen altijd ongeveer gelijk is.
Het verschil zit in de extra's die ze leveren. Daar moet je dus goed op letten.

Wat het bijwerken van de site betreft is me opgevallen dat woensdagavond (als de oude aanbieding nog geldig is) soms al enkele extra's voor donderdag (de nieuwe aanbieding) worden toegevoegd.
Verwacht geen spectuculaire upgrades, maar meer zaken van garantie, verzendkosten, een kleurtje of AV aanbieding.

NB
N0053511 geeft exact hetzelfde eindbedrag als verleden week. (€719) (Nu de site is bijgewerkt)
N0053505 is voor dezelfde configuratie wat goedkoper (€ 682) alleen met 1 jr garantie ipv 2 jr

[ Voor 8% gewijzigd door elinx op 20-08-2009 13:51 ]

Verwijderd

Denken jullie dat dit een goede deal is voor € 799?

https://www.secureshoppin...dio%201555%20Surfspot.pdf

En wat is anders nu een zeer goede deal voor rond de 700 euro?

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 15:50
Ik heb zo'n bluetooth kaartje gekocht op ebay. Windows 7 zag hem wel en installeerde wat drivers. Echter daarna is hij nergens meer te vinden bij apparaatbeheer e.d. Het verwijderen en weer aansluiten van het kaartje geeft wel zo'n windows geluidje. Moet ik nog wat installeren voor dit Bluetooth kaartje?

Verwijderd

@paul x, die laptop op je pdf is een beetje overpriced.

Je kan de studio 15 NLDHSONL-N0053505 met een betere processor, 500GB harde schijf en Vista Home Premium krijgen voor 90 euro minder, en dat is zonder korting. Standaard zit hier ook een P7350 in maar het kost maar een 10tje om daar een P8600 van te maken. Kijk alleen even naar de garantie, die is maar 1 jaar helaas.

Vul bovenstaande code in by E value codes op de Dell site en bekijk het even zou ik zeggen.

De zeer goede deals zijn helaas sinds gister verlopen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2009 15:59 ]

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-08 19:15
Hmm die 11 code is inderdaad verlopen maar die 05 code is maar 50 euro goedkoper dan gewoon zonder code bestellen.

Waar ik voor een maxed out Studio 15 met 1080p scherm en 9 cell batterij etc. nog 920 euro betaalde betaal ik nu 1020 euro. Hoeveel euro korting waren die back to school acties vorig jaar?

• smok84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:56
elinx schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 13:48:

N0053511 geeft exact hetzelfde eindbedrag als verleden week. (€719) (Nu de site is bijgewerkt)
N0053505 is voor dezelfde configuratie wat goedkoper (€ 682) alleen met 1 jr garantie ipv 2 jr
Ik weet niet of dit het juist topic hiervoor is. Maar ik zag het bovenstaande toevallig staan.
Maar binnen europa is een minimale garantie van 2 jaar op laptops verplicht.
Dus die 1 jaar gaat dan toch niet op??

Tevens is het in Nederland zelfs zo dat de garantie eigenlijk net zo lang is als een product hoort mee te gaan.

• elinx
mbt garantieperiode: Je hebt deels gelijk, maar je moet aantonen dat het buiten jou schuld is en de verwachte levensduur wordt verrekend na dat jaar. Die 2 jaar garantie komt eigenlijk neer op "geen gezeur" garantie.

NB
mbt N0053511 deal, die is er nog gewoon en precies hetzelfde als verleden week (prijs en configuratie)

[ Voor 4% gewijzigd door elinx op 20-08-2009 17:46 ]

• ruudvd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:13
bij mij staat op de factuur:
25% Off on 4Yr In-Home Warranty Support, including evenings and Saturdays
en
1Yr Limited Warranty - Collect & Return
betekend het bovenste dan dat ik 4 jaar garantie heb want die heb ik er wel bijgekocht alleen ik wist niet zeker of de bovenste regel ook betekent dat ik 4 jaar in home garantie heb weten jullie daar iets meer vanaf?

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 09:31

Knaak

It's me, Mario!

Dat andere is de standaard garantie, die zit overal bij. Het beste garantie-plan is geldig, wat in dit geval dus de 4 jaar in-home garantie betreft.

• ruudvd
oke want het leek net of dat er alleen stond dat er 25% van de 4 jaar garantie afging maar dat er nergens 4 jaar garantie bijzit maar dat zal dan wel een foutje van mezelf zijn geweest.
Ik kan niet wachten tot maandag dan komt mijn laptop binnen!

• BlackRageNL
  • Niet online
Weet iemand trouwens of je het backlit toetsenbord ook bij dell kan krijgen, of alleen via ebay ?

Vandaag mijn nieuwe systeembesteld:

Productomschrijving Totaalprijs: € 865.87
Studio 1555 : Intel Core 2 Duo Processor P8600(2.40GHz,1066MHz,3MB)
Display : 15.6in Widescreen Full High Definition (1920X1080) WLED with TrueLife
Palmrest : Silver Chainlink with Black Chainlink Cover only
200 Euro off inc vat
Camera : Integrated 2.0 Mega Pixel Camera
LCD Back Cover : Black Chainlink
Ship Accessory : Dutch Docs
Resource DVD : Studio 1555 Diagnostics and Drivers
Memory : 4096MB (2x2048) 800MHz DDR2 Dual Channel
Hard Drive : 320GB Serial ATA (7200RPM)
Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including software
Power Cord : European 1M
Power Supply : Inspiron 90W AC Adapter
Battery : Primary 9-cell 85W/HR LI-ION
Graphics : 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
Wireless : Intel Wireless Card Label - Core 2 Duo
Wireless : Europe Dell Bluetooth 370 Card
Wireless : Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) 1/2 MiniCard European
Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard
Operating System : Dutch Genuine Windows Vista SP1 Home Premium (64 BIT) including Media
Dutch - Microsoft Works 9.0
Software : Datasafe Local 2.0 Basic
Dutch Antivirus McAfee 10 - 2 Yrs Subscription

Volgens mij is hij wel redelijk geprijsd, zeker vergeleken met vannochtend :P

• OsiriX
  • Laatst online: 04-06-2024
Hoe kom je aan die "200 Euro off inc vat "?

Iemand een idee of het 1080p scherm meer accu vraagt dan het standaard scherm?

Verwijderd

OsiriX schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:03:
Hoe kom je aan die "200 Euro off inc vat "?

Iemand een idee of het 1080p scherm meer accu vraagt dan het standaard scherm?
Ik had ook die 200 Euro off inc vat, maar de prijs is hetzelfde gebleven. Staat volgens mij bij iedereen op de factuur, geen extra korting dus ;)

En je vraag over het 1080p scherm is al in het eerste bericht op deze pagina beantwoord.

Semi-offtopic: Heb vandaag een e-mail gekregen van UPS dat mijn laptop volgende week dinsdag besteld zal worden :D In totaal heeft het proces (als alles goedgaat) 5 werkdagen in beslag genomen.

Helemaal offtopic: Ik heb geen idee waar ik deze vraag moet posten dus ik doe het maar even hier. Ik wil graag een stereo/surround installatie kopen met bluetooth voor m'n laptop (geen MP3 stereotjes, maar echte). Bestaan deze überhaupt (voor een goede prijs <100)? Ze hoeven niet geweldig te zijn, ben geen audiofiel :p Ik heb eens rondgekeken (bol.com, Mediamarkt) maar kan niet echt vinden wat ik zoek. Weet iemand hier toevallig iets, of waar ik beter terecht kan met mijn vraag?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2009 19:54 ]

Verwijderd

Ben nu ook op zoek naar een goede laptop voor m' n nieuwe studie. Nu vond ik de dell xps16 wel erg interessant, maar vind hem eigenlijk te duur. De studio 15 is qua hardware haast hetzelfde. Nu vind ik de setup die hermedico heeft ook interessant, maar kan op de site van dell geen ander beeldscherm kiezen. Kan dit alleen telefonisch gedaan worden. Deze vraag zal vast eerder gesteld zijn, maar om nou 149 pagina's door te nemen..

Alvast bedankt!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:06
Ik krijg als ik nu een dell 15 selecteer als nummer: N0053502 ipv aan het eind 05 en kan nergens breedbeeld scherm kiezen. (Heb ook gelezen over het bellen maar zie in topic ook staan bij @hermedico dat hij in order 1920x1080 scherm heeft).

Daarnaast valt mij op dat:
- Processorupgrade geen 10tje meer kost maar 180 euro extra net zoals standaard - - 3GB ipv 4GB. (36,99 extra)
- HD 500GB ook 80 euro extra

Heb nu voor 803,69 een aanbod (dit is als met epp korting en 5% couponbon) iemand nog tips /trucs hoe dit naar beneden te krijgen zonder natuurlijk in snelheid/grootte intern geh/hd in te boeten.

• michel3vb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-08 19:17
Na een paar weken dit topic te hebben gevolgd heb ik vandaag ook mijn Studio 15 besteld.
Nu maar hopen dat die snel binnenkomt zodat ik hem op 1 september in gebruik kan nemen voor m'n studie.

Heb overigens dit besteld:
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/10s9jf7.jpg

Dit is dus met een Full HD scherm en 4 jaar garantie :)

@Wingie: gebruik de evalue code: NLDHSONL N0053511
Dan heb je dus voor 850 euro (dat in inclusief 5% kortingscode en 3% epp) een Full HD scherm + 4 jaar garantie + wifilink 5300 en een P8600

• GrandDestroyer
  • Laatst online: 12:33
michel3vb schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:21:
Na een paar weken dit topic te hebben gevolgd heb ik vandaag ook mijn Studio 15 besteld.
Nu maar hopen dat die snel binnenkomt zodat ik hem op 1 september in gebruik kan nemen voor m'n studie.

Heb overigens dit besteld:
[afbeelding]

Dit is dus met een Full HD scherm en 4 jaar garantie :)

@Wingie: gebruik de evalue code: NLDHSONL N0053511
Dan heb je dus voor 850 euro (dat in inclusief 5% kortingscode en 3% epp) een Full HD scherm + 4 jaar garantie + wifilink 5300 en een P8600
Ik heb ongeveer ook deze setup maar dan zonder 5300 voor 800 euro. Ik heb denk ik dus wat extra korting gekregen. Maar is dit met 3% EPP?

• geerttttt
  • Nu online

geerttttt

Manisch positief

Ok, ik zie mijn rekening, krijg blijkbaar maarliefst 89,86 EUR terug voor Windows. Telefonisch (en mail) werd mij verteld dat ik 72 euro terugkreeg. Interresant dus.

Ik ben vergeten waar dat topic was over dat retourneren, dan kan ik dat daar ook posten, iemand? ;)

Oost west, 127.0.0.1 best!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Geerttt: er zit een zoekfunctie in T.net...

[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

Wordt hoog tijd voor deeltje 2, met een FAQ zoals deze vraag, hoe aan HD scherm / verlicht toetsenbord etc te komen. Anders blijven we alles herhalen.
Philflow, was je al bezig ? Oops..
TS was Maxtrash (profiel) zie ik net, die heb ik al lang niet gezien, TS is ook hevig verouderd, start is ook van een jaar geleden, niet zo verwonderlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Yippie op 20-08-2009 23:08 . Reden: update ]

• elinx
@Wingie
Je moet nog wat andere opties proberen. Hoe minder de configuratie hoe meer je bij moet bestellen. Losse componenten zijn (aanzienlijk) duurder.
Bekijk N0053505 eens: een P7350 naar P8600 kost wel €10,-
Met alle kortingen (coupon en epp) kom je dan op € 682 uit.voor P8600- 4GB Ddr2- 500GB en een kleurtje.
N0053511 is hetzelfde voor €719 met 2jr in home garantie
Een HD scherm moet na bestellen voor bellen. Je krijgt dan een nieuw offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
n0valyfe schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:40:
Hmm die 11 code is inderdaad verlopen maar die 05 code is maar 50 euro goedkoper dan gewoon zonder code bestellen.

Waar ik voor een maxed out Studio 15 met 1080p scherm en 9 cell batterij etc. nog 920 euro betaalde betaal ik nu 1020 euro. Hoeveel euro korting waren die back to school acties vorig jaar?
Code 11 is niet verlopen, je moet hem gebruiken icm EPP.

*** Voor een ieder die geinteresseerd is in Studio 15 ***
Gebruik in ieder geval E value code NLDHSONL-N0053511.
Voor jouw gewenste config, kom je met de kortingen en levering op 744,75 ( upgrade processor, en garantie )
Met de 9 cell batterij ( 69,99 meerprijs ) er nog bij zit je op 804 ongeveer.
Mandje opslaan, daarna nog even bellen voor HD scherm, ben je voor 825 of 900 met 9cell batterij klaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Yippie op 21-08-2009 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
nu zie ik dat het bij michel3vb de 4 jaar garantie weer anders staat als bij mij daarom twijfelde ik ook of dat deze erbij zat bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
@ruudvd
Ik weet niet precies wat er op je factuur staat, maar volgens mij staat daat een negatief bedrag achter van -€52 , wat betekent dat dit de korting is die je gekregen hebt op die 4 jaar garantie.

Op de configuratie zou dan 4 jr in-home..... moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
ruudvd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:03:
bij mij staat op de factuur:
25% Off on 4Yr In-Home Warranty Support, including evenings and Saturdays
en
betekend het bovenste dan dat ik 4 jaar garantie heb want die heb ik er wel bijgekocht alleen ik wist niet zeker of de bovenste regel ook betekent dat ik 4 jaar in home garantie heb weten jullie daar iets meer vanaf?
dit stond er in mijn vorige post over de garantie die bij mij op de factuur staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
Bedankt voor de tip Yippie. Ik ga hem dit weekend bestellen denk ik. Ik twijfel alleen nog steeds over het beeldscherm, full hd of niet. Ik ga hem voornamelijk gebruiken om te gamen(met name World of Warcraft, is al een wat ouder spel en niet super zwaar). Af en toe een nieuw spel zoals CoD. Ik verwacht natuurlijk geen fps boven de 60. Maar het moet wel een beetje speelbaar zijn. Een lagere resolutie is dan natuurlijk fijner. Ik wil af en toe ook een film of serie kunnen kijken dus dan is een full hd scherm wel een plus. Daarnaast zal ik hem gebruiken voor studiewerk. Met name office toepassingen en informatie zoeken op het internet. Misschien zijn 768 pixels hier ook wat aan de lage kant. Kan iemand wat ervaringen m.b.t. tot de schermen posten? Zowel het 1366x768 scherm als het full HD scherm. M.b.t. tot gamen, films/series, surfen etc. Ik zit er ook nog over te denken later eventueel een extern scherm aan te schaffen, m.b.t. tot gamen. Ik houd toch wel van wat ruimte op een scherm, zat te denken aan een 22'' full hd.

En ik had ook nog wat vraagjes m.b.t. tot de videokaart, hoe presteert deze? Heeft iemand al fps metingen gedaan in bepaalde games? En hoe zit het met de hitte? Ik heb gehoord dat hij nogal warm schijnt te worden(90 graden?). Is dit goed merkbaar, wordt het omhulsel van de laptop ook behoorlijk warm? Aangezien ik er met name mee ga gamen, en de XPS vindt ik te duur aangezien ik geld wil besparen om later te besteden aan een desktop. Maar het is natuurlijk wel belangrijk om te weten of er meerdere uren mee gegamed kan worden, zonder overhit te raken of kuren te gaan vertonen? Kan ik zelf anders nog een externe koeler plaatsen eventueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Nu online

geerttttt

Manisch positief

Yippie schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:03:
Geerttt: er zit een zoekfunctie in T.net...

Wordt hoog tijd voor deeltje 2, met een FAQ zoals deze vraag, hoe aan HD scherm / verlicht toetsenbord etc te komen. Anders blijven we alles herhalen.
Philflow, was je al bezig ? Oops..
TS was Maxtrash (profiel) zie ik net, die heb ik al lang niet gezien, TS is ook hevig verouderd, start is ook van een jaar geleden, niet zo verwonderlijk.
Ja ik weet dat er een zoekfunctie is, maar ik kon het echt niet vinden ;)

Ohja, ik heb ook maar de intel/windows vista stickers eraf gehaald. Nare stickers zijn dat, die plaklaag blijft voor 90% zitten op je laptop. Met terpentine uiteindelijk de plakresten er met gemak afgehaald. Ziet er nu netjes en clean uit.

Leek me handig om dit nu te doen, aangezien je over een jaar echt geen windows Vista logo meer op je pc wilt hebben staan. En dan mag dat intel ding dus ook wel direct weg ;)

[ Voor 23% gewijzigd door geerttttt op 21-08-2009 12:55 ]

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
@michel3vb dank voor de tip maar als ik NLDHSONL N0053511 invoer (inclusief spatie of zonder of met koppelteken) krijg ik van de dell site terug dat deze ongeldig is (via popup).

Wat doe ik verkeerd?

Met o.a dank aan @elinx, heb ik nu een systeem voor 711,53 zonder HD scherm en incl. 5% korting met de bon die voor deze week geldt en volgens mij ook de 3% EPP al wordt die onder het subtotaal genoemd. Moet nog wat rondstruinen om te kijken hoe ik op de 682 uit kom want 2jr garantie zit ik niet echt op te wachten. En om het HD scherm te krijgen komt er ook nog een X bedrag bij.

Update: Door de URL wat te tweaken kon ik de N0053505 nu samenstellen voor Euro 673,55

[ Voor 7% gewijzigd door Wingie op 21-08-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBvd
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-08 19:12
geerttttt schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:53:
[...]

Ja ik weet dat er een zoekfunctie is, maar ik kon het echt niet vinden ;)

Ohja, ik heb ook maar de intel/windows vista stickers eraf gehaald. Nare stickers zijn dat, die plaklaag blijft voor 90% zitten op je laptop. Met terpentine uiteindelijk de plakresten er met gemak afgehaald. Ziet er nu netjes en clean uit.

Leek me handig om dit nu te doen, aangezien je over een jaar echt geen windows Vista logo meer op je pc wilt hebben staan. En dan mag dat intel ding dus ook wel direct weg ;)
Bij mij kwam 1 sticker helemaal goed los, de ander vrijwel niet. Wat dan goed werkt is mbv de andere sticker de lijmresten op je laptop eraf te halen. Hierdoor hoef je niet met terpentine etc te gaan werken en ben je zo klaar. Als je aan 1 van de 2 stickers nog iets van lijm hebt zitten lukt dat al gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wingie, hoe heeft u dat voor elkaar gekregen?

Mijn lijstje:

Intel® Core™2 Duo-processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)
2 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
15,6-inch WXGA led TFT-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife™
4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
500 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf
512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart

Voor € 719,19.

Kan het nog goedkoper? >:) alle beetjes helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:27:

Mijn lijstje:

4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM \[2 x 2.048]

Voor € 719,19.

Door die 2jr garantie niet te nemen zoals elinx ook voorstelde dan moet je als startpunt de N0053505 config nemen en dan kom je op 673,55 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
N0053505 basis configuratie:
met een P7350 € 673,55
met een P8600 € 682,33
1 jaar garantie, 15 maanden McAfee

N0053511 basis configuratie:
met een T6500 € 627,03
met een P8600 € 719,19
2 jaar "geen gezeur" garantie

De rest van de configuratie is identiek.
4GB DDR2 500GB HDD en een kleurtje
......Kan het nog goedkoper? >:) alle beetjes helpen
Samen inkopen geeft hogere epp korting
Vista weigeren levert €70 á €90 op (is echter niet netjes als je Vista blijft gebruiken en je mist de garantie op je OS en upgrade naar W7)

Voor de eeuwige twijfelaars:
Bestudeer goed de aanbiedingen en maak een keuze, kijk of woensdagavond (na 18:00 uur) er eea is bijgekomen voor dezelfde prijs en bestel dan vóór 23:59 uur met keuze bankoverschrijving.
Wacht donderdag de nieuwe aanbiedingen en kortingsbonnen af en bekijk of je een betere deal kan vinden.
Zo ja bestel die dan en "cancel" je eerdere order per email en betaal je nieuwe order.
Zo nee, betaal de eerdere order en wacht de komst van je nieuwe PC af.

[ Voor 139% gewijzigd door elinx op 21-08-2009 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
Wingie schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:48:
Ik krijg als ik nu een dell 15 selecteer als nummer: N0053502 ipv aan het eind 05 en kan nergens breedbeeld scherm kiezen. (Heb ook gelezen over het bellen maar zie in topic ook staan bij @hermedico dat hij in order 1920x1080 scherm heeft).

Daarnaast valt mij op dat:
- Processorupgrade geen 10tje meer kost maar 180 euro extra net zoals standaard - - 3GB ipv 4GB. (36,99 extra)
- HD 500GB ook 80 euro extra

Heb nu voor 803,69 een aanbod (dit is als met epp korting en 5% couponbon) iemand nog tips /trucs hoe dit naar beneden te krijgen zonder natuurlijk in snelheid/grootte intern geh/hd in te boeten.
Klopt, ik heb een systeem samengesteld via de website, daarna heb ik gebeld voor het HD scherm en de 7200 RPM HDD.

Mocht je er verder niet uitkomen dan kunnen ze je op de afdeling verkoop heel goed verder helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:28:
Helemaal offtopic: Ik heb geen idee waar ik deze vraag moet posten dus ik doe het maar even hier. Ik wil graag een stereo/surround installatie kopen met bluetooth voor m'n laptop (geen MP3 stereotjes, maar echte). Bestaan deze überhaupt (voor een goede prijs <100)? Ze hoeven niet geweldig te zijn, ben geen audiofiel :p Ik heb eens rondgekeken (bol.com, Mediamarkt) maar kan niet echt vinden wat ik zoek. Weet iemand hier toevallig iets, of waar ik beter terecht kan met mijn vraag?
Check 1dayfly.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of je gooit Windows Vista eraf, gaat voorlopig Windows 7 proberen, wat activatie problemen geeft en dan denk je "hee, linux is er ook nog". Dus ik heb Ubuntu 9.04 geinstalleerd! Wireless doet het direct (mits de radio switch in de bios op enabled staat!), audio moet je effe een regeltje code toevoegen in een bestandje (makkeijk te vinden op google) en zelfs de ati catalyst control center is te installeren als je een propiearity driver accepteert!
(oke. je zal niet geweldig kunnen gamen enzo, en photoshop moet maar via wine, maar hee: heeft linux ooit zulke goede driver support gehad except met de eeepc?)

edit: oja, ik vergat nog te melden dat alle speciale knoppen het doen (behalve de eject knop, maar dat moet te fixen zijn)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
De huidige W7 RC kan je voorlopig blijven gebruiken, daarna moet W7 opnieuw worden geïnstalleerd
W7 RTM kan je 4x 30 dagen gebruiken en moet daarna worden geactiveerd met een key die die voor de desbetreffende versie bestemd is, maar nu nog niet geleverd wordt.
Als je de reeds geinstalleerde Vista versie blijft gebruiken en je stapt over op W7, dan moet je een nieuwe installatie uitvoeren. In Europa wordt geen upgrade versie van W7 geleverd.
Ubuntu kan je altijd blijven gebruiken, ook als dual boot en voor calamiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 16:02
domme vraag maar hoe gaat het krijgen van die v7 upgrade in zijn werk? Ik heb geen upgrade voucher of code of beschrijving gekregen. <scratch head>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dell Windows 7 Upgrade Option-programma
http://www1.euro.dell.com...sumer?c=nl&l=nl&cs=nldhs1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Als toevoeging op de post hierboven, als je servicetag nog niet bekend is, stuur dan een mail.
Kan soms even duren, na 1 week nog geen antwoord, stuur dan een reminder.

In uiterste geval dat je van een onkundige Dell support medewerker te horen krijgt dat je bij MS moet zijn, negeren, en verwijzen naar de link uit Gianni's post.

Hoe het verder werkt geen idee, maar lijkt me dat je tegen kostprijs van €15,- een pakketje straks binnenkrijgt en/of een licentie per mail, alsmede een d/l link waar je de Home premium versie van kan downloaden.
Dat wordt even afwachten tot 22 Okt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 16:02
Thanks,

Net de volgende link gevonden https://win7.dell.com/
Als ik mijn tag invoer etc zegt ie dat ik niet gekwalificeerd ben.
Verder blijkt gratis bij dell helemaal niet gratis te zij :(
Ik betaal een nog onbekend bedrag voor administratie en verzendkosten. Die eur 15 heb ik zo 1-2-3 nergens gevonden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@ Effem, dat is inderdaad de juiste link.

Dat die zegt dat je niet gekwalificeerd ben ( je laptop dan ), is waarschijnlijk omdat ze hevig achterlopen om dat systeem bij te houden met de verkochte servicetags na 1 July. Dat zijn namelijk de systemen die in aanmerking komen.

Zoals ik al zei, probeer het na 1 week na ontvangst nog eens, en volg anders mijn instructie op.
Op die site staat ook een link om te mailen. ( verwacht dus niet snel antwoord )

Wat die 15 Eur betreft, dat was een gok, aangezien je dat ongeveer ook betaald bij MS als je een CD/DVD (bij)besteld. Maar het is even afwachten hoe ze het gaan aanpakken, pakketje of download/email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IM4N
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 10:48
Beste mensen,
Ik heb gister dan eindelijk telefonisch laptop besteld.
evalue: 0053511 voor een totaalprijs van 690 inc btw + verzendkosten.. (inc 11% korting; 6% epp + 5% voucher)
begrijp ik nou dat het nog goedkoper kan van sommige mensen of is dit een goede deal van die verkoper??
specs zijn alleen geupgrade naar:
-p8600
-4jr garantie
de rest is standaard
Ik had ook andere evalue's geprobeerd maar die kwamen bij mij voor lagere specs relatief duurder uit.

Ik heb ook gehoord dat je geld terug kan krijgen voor de software als je deze niet accepteerd oid. Windows zal ik er op laten vanwege garantie ed, maar works heb ik niks aan. Weet iemand hoe en wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Een betere prijs zal je niet krijgen voor die config met 4 jaar garantie.
Gaat het om een Studio 15 ? adhv code een Studio 15 dus.

Wat betreft retourneren software, is al meerdere malen terugkomen, maar nogmaals:
Works zal je overigens niet veel meer dan €20,- opleveren.
Voor het retourneren van Vista en Works krijg je op het moment ongeveer € 90,- terug.

Dit kan alleen, als je beide licentie's, of alleen de betreffende licentieovereenkomst nog niet hebt geaccepteerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Yippie op 22-08-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 jaar garantie.. nice voor die prijs..

/me gaat toch maar even bellen naar Dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
@IM4N: Hoe kom je aan 6% epp korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
@IM4N

Dat is inderdaad een mooie prijs. Ik heb nog een HD scherm erbij genomen en de gezichstsoftwarebeveiliging. Ik kreeg een prijs van 800 euro en dat is ook met 5% voucher en 6% EPP. Dus ik denk dat je inderdaad nog wat extra korting had want 690 + 95 = 785 :P Ik kreeg zelf geloof ik nog wat extra want hij kwam heel makkelijk uit op 800 rond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Kereltje88 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:11:
@IM4N: Hoe kom je aan 6% epp korting?
2 stuks besteld denk ik, maar ben toch ook wel benieuwd naar zijn config.
Heb net 2 stuks in mijn winkelmand gegooid, en kom met identieke config op 1445,26/2=722,63 p/stk.

IM4N, please explain, of beter, post even je winkelmand/order.
Ook die 11% snap ik niet.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
zou het mogelijk zijn om in de toekomst nog ooit een ssd in te bouwen en haalt deze dan ook goede performance?
zoals deze: pricewatch: Intel X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB
want de prijs wordt steeds aantrekkelijker om een ssd erin te zetten en de bestaande schijf in een behuizing te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Inmiddels is mijn Studio 15 ook gearriveerd.

10 augustus de bestelling geplaats, 19 augustus voor het eerst aangeboden aan de deur (waren niet thuis, eigen schuld).

Mijn mond is echt open gevallen van het scherm. Wat schitterend en helder. Iedereen die geen bril nodig heeft (wel kleine lettertjes) zou ik dit scherm aanraden! Daarnaast hebben we alvast een Blueray gekeken op onze TV (Sony 32D3000) via de laptop en zolang er nog een PS3 staat is dit een prima manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
ruudvd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:55:
zou het mogelijk zijn om in de toekomst nog ooit een ssd in te bouwen en haalt deze dan ook goede performance?
zoals deze: pricewatch: Intel X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB
want de prijs wordt steeds aantrekkelijker om een ssd erin te zetten en de bestaande schijf in een behuizing te doen.
Dat is geen enke probleem, maar let wel goed op dat je inderdaad die C1 ( laatste 2 nrs van het productnr ) hebt, dat wil zeggen dat die 9.5mm hoog is dmv een bracket/adapter. De SSD zelf is namelijk 7mm hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IM4N
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 10:48
Yippie schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:23:
[...]

2 stuks besteld denk ik, maar ben toch ook wel benieuwd naar zijn config.
Heb net 2 stuks in mijn winkelmand gegooid, en kom met identieke config op 1445,26/2=722,63 p/stk.

IM4N, please explain, of beter, post even je winkelmand/order.
Ook die 11% snap ik niet.. :?
ik heb het denk ik (uiteindelijk toch) getroffen met die verkoper van dell. en volgens mij is die aanbieding van voor 13-08 nog op deze prijs van toepassing. over die 6% zou ik niet weten, heb er ook niet naar gevraagd eerlijk gezegd. ga geen slapende honden wakker maken he :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Laatst online: 21-09 20:39

Mijn lijstje:

Voor € 719,19.

Veel goedkoper, datzelfde systeem heb ik 2 maanden geleden gekocht voor 630 euro - 80 euro(windows vista) = 550 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
elinx schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:14:
De huidige W7 RC kan je voorlopig blijven gebruiken, daarna moet W7 opnieuw worden geïnstalleerd
De huidige W7 RC is nu al gekraakt zodat je hem niet meer hoeft te verwijderen en kan blijven gebruiken.
Maar dat mag natuurlijk niet, dus formateren en een officiële kopen natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Sterker nog de RTM versie is ook al gekraakt. Dat is exact dezelfde versie die vanaf 22 oktober uitgeleverd gaat worden door de OEM leveranciers.

@karine1
Zo een opmerking heeft toch geen zin, de tijd is niet terug te draaien.
In de week van 27 juni was deze aanbieding zelfs maar kort € 610 met Vista
Maar aan die informatie heb je nu niks meer, je moet het doen met de huidige aanbiedingen.
Een directe verklaring voor de grote verschillen is er niet, maar zal ongetwijfeld van toepassing zijn op de economische crisis, concurrentie, verkooptarget, prijs onderdelen, arbeidsloon, overschotten enz.

De vraag was, hoe het NU nog goedkoper kan.

[ Voor 48% gewijzigd door elinx op 23-08-2009 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een super handig topic, dank allen. Heb weinig verstand van computers, maar dit forum leert me veel!
Zo kwam ik op Dell Studio 15, komt ongeveer overeen met KARINE1 hierboven. Zit nu in de prijs-puzzelfase, maar op de Dell site maken al die specifieke specs en aanbiedingen me weer in de war.

Mijn eisen zijn:
- Goede kwaliteit laptop die lang mee gaat.Snel is. BlueRay en een goed geheugen te kopen, zodat ik daar in toekomst weinig aanpassingen hoef te doen [weet dat dit illusie is ;)].
- Energiezuinig (maar dat gaat niet boven de andere punten)
- 95% thuisgebruik.
- Toepassingen mb.v. geografische kaarten en soms waterstromingsmodellen (urenlange berekeningen).
- Muziek. Aansluitingen op andere apparaten. Vervanging van tv, dvd, radio.
- Hardeschijf mag klein, Heb al externe harde schijf.
- Reden voor laptop is ruimte en binnenshuis/tuin flexibiliteit.

Mijn vragen:
# Wat is jullie overweging wel/geen "in-home support" te kiezen. Is algemene garantie niet dekkend?
# Is met deze eisen het het handigst P8600 te kiezen, of is toch T6500 beter?
# Moeite waard om 6-cel lithium batterij te upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Met € 630 heb je het over de basisaanbieding met T6500.
Als je BlueRay wilt en P8600 kom je al gauw op een flink hoger bedrag uit.

Kwaliteit zie: http://www.notebookcheck....ung-Hersteller.236.0.html
Garantiedekking in Nederland is gebaseerd op geschatte levensduur van apparaat.
langer dan 1 jaar betekent dus gewoon "geen gezeur" garantie.
In home support, komen ze bij je thuis
Collect and return, moet je het onderdeel of de hele PC opsturen.
T6500 of P8600: P8600 is wat sneller, meer cache, zuiniger en ondersteund hardware virtualisatie (handig voor oudere XP programma's, die naadloos in W7 werken)
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
6 cellen of 9 cellen: 9 cellen steken er onderuit en zijn zwaarder, maar je kan er natuurlijk wel langer mee werken zonder adapter.
Wat betreft keuzemogelijkeheden heb je te doen met pakketten, helaas kan je niet zomaar kiezen uit alle onderdelen om een systeem samen te stellen wat precies aan jou wensen voldoet:
Kies het pakket wat zo dicht mogelijk bij je past, zodat je er zo weinig mogelijk bij hoeft te kopen.
Meestal kom je dan het goedkoopste uit. Vergeet dan niet epp en kortingscoupon (let op: als al een extra 24 of 48 uurs korting gegeven wordt is zonder coupon soms de prijs lager)
Blader even terug wat de meest genoemde interessante aanbiedingen zijn ( ...511 en ...505)
Voor BlueRay komt misschien een andere aanbieding beter in de buurt. (...508)

NB
Ik zou ook nog bij de XPS gaan kijken, die bieden soms ook een mooie configuratie.
Wat betreft looptijd van aanbiedingen en kortingscouponnen: Van donderdag t/m woensdag
Woensdagmiddag wordt de configuratie soms al aangepast voor de nieuwe aanbieding, maar niet de prijs
Soms zijn er extra 24uurs of 48uurs kortingen

Succes met puzzelen

[ Voor 4% gewijzigd door elinx op 23-08-2009 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 10:09:
# Wat is jullie overweging wel/geen "in-home support" te kiezen. Is algemene garantie niet dekkend?
Ligt eraan of je een week of twee zonder laptop kunt.
# Is met deze eisen het het handigst P8600 te kiezen, of is toch T6500 beter?
P8600 omdat je veel berekeningen gaat doen en omdat ie iets zuiniger is.
# Moeite waard om 6-cel lithium batterij te upgraden?
Met de 6 cel haal je zo'n 3.5 uur surfen op wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Zie de zin niet in van extra te betalen voor blue-ray ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Wat betreft in home garantie, betekent eea wel dat het onderdeel ter plekke vervangen moet kunnen worden, als dat om een of andere reden niet kan, nemen ze de PC alsnog mee.

Bij collect en return garantie. Als het een "klein" onderdeel betreft zoals bv een harde schijf kan je die eenvoudig zelf vervangen en hoef je alleen maar de HDD op te laten halen.
Vaak is er voorafgaand een uitwisseling van informatie en hangt het van je handigheid en inzet af of eea op afstand geregeld kan worden. Als het een vage klacht is van "hij doet het niet meer" ben je al gauw je hele PC een tijdje kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28

Q-bone

Dusss...

Heeft iemand catalyst control center van Ati al draaiende op windows 7 64bit?

Krijg het namelijk niet voor elkaar, of te wel, kan geen hdmi gebruiken :(

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:35
Even een update van mijn kant over mijn gloednieuwe Dell Studio 15 notebook.
Naast een piepende adapter ben ik er ook achter gekomen dat het geluid wat mijn Studio produceert abnormaal slecht is. Er komt een tikkend geluid uit de luisprekers/hoofdtelefoon als ik muziek/geluid afspeel. Het doet zich alleen voor als er een "bass" aanwezig is in het geluid.
De piepende adapter is zo op te lossen, dan is niet het probleem. Maar dat geluid blijkt toch wel een bekend probleem te zijn.
Erg vervelend als je zo'n studio koopt die het volgende beloofd:
Surround sound audio
Waan uzelf in een echte bioscoop met surround sound en een subwoofer voor een ongelofelijke geluidskwaliteit.

Ja ongelofelijk slecht :/
Moet je bedenken dat ik deze laptop behalve voor school veel ga gebruiken om muziek mee te maken..
Ik bel Dell morgen even op, want dit moeten ze echt oplossen. Des noods ruilen ze hem om voor een ander model of geven ze geld terug.. Teminste daar heb ik wel recht op ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
^ Een duidelijk geval voor garantie. Dell moet het oplossen. Waarschijnlijk gebeurt dat door reparatie. Omruilen of geld terug zal in eerste instantie niet van toepassing zijn.

Edit: eventueel kun je wel gebruik maken van je retour recht, en je geld + verzendkosten terug krijgen. Dell zegt dan 29,- adiministratie kosten te rekenen maar dat mag volgens mij niet.

[ Voor 69% gewijzigd door Philflow op 23-08-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Laatst online: 19-09 23:29
Philflow schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:27:
^ Een duidelijk geval voor garantie. Dell moet het oplossen. Waarschijnlijk gebeurt dat door reparatie. Omruilen of geld terug zal in eerste instantie niet van toepassing zijn.

Edit: eventueel kun je wel gebruik maken van je retour recht, en je geld + verzendkosten terug krijgen. Dell zegt dan 29,- adiministratie kosten te rekenen maar dat mag volgens mij niet.
Dit is het recht op terugzending. Hierop heb je recht tot 7 dagen na levering van het product. Na 7 dagen kom je in de terugzendingsvoorwaarden van Dell (tot 21 dagen na levering) waar ze wel administratiekosten mogen vragen (stond in de algemene voorwaarden, die je accepteerde bij het plaatsen en betalen van je bestelling).

Hoop dat je nog in die 7 dagen zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Bliz schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:24:
...tikkend geluid uit de luisprekers/hoofdtelefoon....
Vraag me niet hoe, waar en waarom, maar ik heb ergens gelezen dat het uitzetten van het "a" protocol in je Wlan adapter uitkomst kan bieden. Vaak gebruik je toch alleen "g" of "n"

Helaas kan ik geen link naar een workaround geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:01
elinx schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 13:20:
[...]

Vraag me niet hoe, waar en waarom, maar ik heb ergens gelezen dat het uitzetten van het "a" protocol in je Wlan adapter uitkomst kan bieden. Vaak gebruik je toch alleen "g" of "n"

Helaas kan ik geen link naar een workaround geven.
1. Start / Control Panel / Device Manager
2. Expand "Network Adapters"
3. Right-click on your wireless adapter and select "Properties"
4. Go to the "Advanced" tab
5. Select "Disable Bands"
6. Pull down "Disable 802.11a"
7. Click "Apply"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mijn linker speaker is kapot _O-
Elke keer is er wel wat met het geluid en mediabar, zeg...

[ Voor 47% gewijzigd door Cheesy op 23-08-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Disable 802.11a :

"The basic scope of this issue is that, when the wireless antenna is activated, the audio will deteriorate at random, and the deterioration of audio quality happens very quickly in most cases."

Doet me een beetje denken aan een GSM in de buurt van je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elinx schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 14:00:
Disable 802.11a :

"The basic scope of this issue is that, when the wireless antenna is activated, the audio will deteriorate at random, and the deterioration of audio quality happens very quickly in most cases."

Doet me een beetje denken aan een GSM in de buurt van je PC.
Dan zou dit toch ook moeten gebeuren met de andere standaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Dat dacht ik ook, maar er is echt overal alleen sprake van de "a" standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-09 15:01

TMC

Ik heb Windows 7 geinstalleerd op mijn 1537, maar als ik het deksel dicht klap wordt het scherm niet zwart, iets wat onder Vista wel zo was. Ik heb gewoon alle drivers geïnstalleerd, dus ik snap niet waarom het niet werkt. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
Terugzenden word het dan maar..
Als ik het zo lees ben ik eeuwen kwijt aan het oplossen van die problemen, en of ze worden opgelost is nog niet eens zeker, daar heb ik dus geen zin in.

Ik laat mijn vader morgen wel even bellen, ik moet morgen weg dus ik kan het niet doen..
De vraag is hoe pak ik dit aan? Want ik heb hier op tweakers al een topic gevonden waarin werd gezegt dat dell behoorlijk lastig kan doen.. (veel verzendskosten vragen enzovoorts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Bliz schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 15:06:
Terugzenden word het dan maar..
Als ik het zo lees ben ik eeuwen kwijt aan het oplossen van die problemen, en of ze worden opgelost is nog niet eens zeker, daar heb ik dus geen zin in.

Ik laat mijn vader morgen wel even bellen, ik moet morgen weg dus ik kan het niet doen..
De vraag is hoe pak ik dit aan? Want ik heb hier op tweakers al een topic gevonden waarin werd gezegt dat dell behoorlijk lastig kan doen.. (veel verzendskosten vragen enzovoorts)
Je beroept je gewoon op de wet koop op afstand. Dell is verplicht je de oorspronkelijke verzendkosten te crediteren.

Verder proberen ze je 29,- te laten betalen voor het terugzenden, maar volgens mij mag dat niet. Een verzekerd pakket verzenden kost immers maar 8,95 binnen Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
@Bliz

Heb je 802.11a nog uitgeschakeld?
Baat het niet dan schaadt het niet. Terugzenden kan dan altijd nog.

[ Voor 16% gewijzigd door elinx op 23-08-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
Ja heb het al uitgeschakeld, maakt niks uit. Het geluid blijft slecht bij bepaalde nummers. Vooral bij het werken in FL studio is het geluid echt waardeloos, dat wil je natuurlijk niet.
Die 29 euro mogen ze wel vragen, want ze laten het ophalen door UPS, daarbij komen er nog wat euro's voor koffie op het kantoor bij en dan komen ze wel aan die 29 euro.

Ik stuur hem zeker op, over die 29 euro kom ik wel heen. Ik hou jullie op de hoogte over de ervaringen met het terugzenden!

Afgezien van die paar minpunten die ik gevonden heb (en die me dus hebben besloten om hem terug te sturen) is het op andere vlakken helemaal ok! Ding zit echt super in elkaar en presteert goed.. Ook de ingebouwde polsverwarming is geweldig voor in de winter _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Laatst online: 19-09 23:29
Philflow schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 15:15:
[...]

Je beroept je gewoon op de wet koop op afstand. Dell is verplicht je de oorspronkelijke verzendkosten te crediteren.

Verder proberen ze je 29,- te laten betalen voor het terugzenden, maar volgens mij mag dat niet. Een verzekerd pakket verzenden kost immers maar 8,95 binnen Nederland.
Even de verkoopwaarden van Dell opgezocht (bij het betalen ben je ermee akkoord gegaan. Ergens heb je dan "Ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden van Dell" aangeklikt.):
Consumenten mogen aan de koop van Producten en/of Diensten eenzijdig zonder opgave van redenen binnen 7 werkdagen na ontvangst van een Product verzaken. Dell mag een schriftelijke bevestiging van de verzaking vragen. Voor Producten die tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de Consument, die voor verkoop ongeschikt geworden zijn door toedoen van de Consument of gebruikt geweest zijn door de Consument, is verzaking niet mogelijk. Software dient in de originele verpakking te zitten en hun verzegeling mag niet verbroken zijn. De Consument is verantwoordelijk voor het retourneren van het Product en de daaraan verbonden kosten en risico`s; de geretourneerde Producten moeten in de originele verpakking zitten, met alle accessoires en documenten. De Prijs en eventuele andere door de Consumenten betaalde bedragen zullen binnen 30 dagen na de verzaking aan de Consument worden terugbetaald. De kosten voor het terugzenden van een Product worden op het terug te betalen bedrag in mindering gebracht. De details met betrekking tot het terugzenden bij de verzaking tijdens de bedenktijd zijn beschreven in de Return Policy, de terugbetaling in de Refund Policy.

Tweede slecht nieuws is dat je volgens de europese wetgeving (elke eu-lid moet deze volgen) ook voor de kosten kan opdraaien :
Art. 80. § 1. Bij elke overeenkomst op afstand beschikt de consument over een termijn van ten minste zeven werkdagen waarbinnen hij de overeenkomst kan verzaken. Hij kan dit recht uitoefenen zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief.
Onverminderd de bepalingen van artikel 81, § 3, tweede streepje, kunnen aan de consument, voor de uitoefening van zijn verzakingsrecht, slechts de rechtstreekse kosten voor het terugzenden aangerekend worden.

Dit betekent dat Dell wel de verzendingskosten niet op zich moet nemen en dus van jou kan terugvorderen. Hun verzendingkosten zijn de volgende (link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
c-mattic schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:01:
[...]
Even de verkoopwaarden van Dell opgezocht (bij het betalen ben je ermee akkoord gegaan. Ergens heb je dan "Ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden van Dell" aangeklikt.):
Kan wel zo zijn, maar de wet gaat boven de algemene voorwaarden van Dell.

Dell wil dus 29,- euro zien voor het terug zenden. Ik maak me er sterk voor dat je dat niet hoeft te betalen, aangezien een verzekerde verzending slechts 8,95 kost. Dat Dell zelf een dure verzend service wil gebruiken betekent nog niet dat ze de consument mogen verplichten dezelfde service te gebruiken.

Ps. zoals ik al eerder zei krijg je niet de retour verzendkosten terug, alleen de heen zending.

[ Voor 31% gewijzigd door Philflow op 23-08-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Wat betreft het terugzenden zonder opgaaf van redenen binnen 7 dagen.
Als je dit op eigen initiatief doet dan ben je daar ook verantwoordelijk voor. Een verzekerde zending kan dan nuttig zijn. Brengen mag ook.
Als je Dell opdracht geeft om de laptop op te halen, dan houdt het op bij jouw adres. Dat kost echter dan ook €29,- , nl. hetgeen Dell voor verzenden rekent.

OK, dit in geval de koop ongedaan wordt gemaakt met doorberekenen van evt. kosten.
Maar is de klacht dan zo onoverkomelijk dat dit niet onder de gewone garantie valt.
Je mag toch verwachten dat je een goed werkende laptop krijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door elinx op 23-08-2009 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
Die 29 euro mogen ze van mij wel hebben. Tsja, wel een beetje tegen mijn principes in maar ik zie het gewoon zo snel mogelijk afgehandeld. Vooral het geld wat je terugkrijgt zie ik graag snel terug, ik moet namelijk nog een nieuwe laptop bestellen. (zelfde prestaties zijn redelijk schaars in dit segment, de Dell is dus wel degelijk beter voorzien als z'n concurrenten)

Laptopje staat inmiddels geduldig z'n backupje met datasafe terug te zetten.
Het formulier is inmiddels ingevuld, ik hoop snel iets van Dell te horen. Dan kan hij zo snel mogelijk de de deur uit. Ik hou jullie nog op de hoogte van de service van Dell.

Trouwens ik heb eigenlijk nog een vraagje, de drivers voor de Mobility Radeon kon ik niet bij ATi downloaden maar dat moest bij Dell. Is dit nou gewoon luiheid van ATi om niks op hun site te zetten of gaan de drivers tegenwoordig via de fabrikant van het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:23
TMC schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 15:00:
Ik heb Windows 7 geinstalleerd op mijn 1537, maar als ik het deksel dicht klap wordt het scherm niet zwart, iets wat onder Vista wel zo was. Ik heb gewoon alle drivers geïnstalleerd, dus ik snap niet waarom het niet werkt. Iemand een idee?
En als je je klep langzaam dicht doet? :P Ik heb nl af en toe hetzelfde onder win7. Maar als ik 'm dan iets langzamer dicht doe gaat het licht wel uit.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor antwoord!
Shit zeg dat t geluid niet altijd goed is, was een van mijn redenen om wel voor Dell te kiezen...:S

Ik kom nu op E 838 (incl kortingen en +verzendk.) uit voor :

Catalogusnummer: 2121 N0053508

Base Intel® Core™2 Duo-processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Engels
4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Vast intern Blu-ray Disc-station (dvd+/-rw + bd-rom) met laadsleuf, inclusief software
Stroomkabel van 1 meter (3-aderig) - Europees
Dutch - Documentation Studio 1545
Gedis-pakketreferentie N0853508
Standaardgarantie 1Yr Limited Warranty - Collect & Return
Verbeterde Service Packs 4 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
PalmRest Palmsteun standaard
BlueTooth Geen Bluetooth-upgrade
Bestelgegevens Studio 1555 Order - Netherlands
Primaire Batterij 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Draagtassen Geen draagtas
Mediakit voor Dell-systeem Studio 1555 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Camera Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Kleurkeuze Purple met satijnachtige afwerklaag
Accidental Damage-support Geen Accidental Damage-support
Online Backup DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Etiketten Label voor draadloze mogelijkheden (draadloze kaarten van Intel) - Core2 Duo
LCD-scherm 15,6-inch WXGA led TFT-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife™
DataSafe (Services Owned) Datasafe Local 2.0 Basic
Microsoft-toepassingssoftware Microsoft® Works 9.0 / Engels - (exclusief Microsoft® Word)
Bescherm uw nieuwe pc Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Engels
Voeding Wisselstroomadapter van 90 W

Laat me svp weten als je dit een slechte deal vindt! :)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2009 21:31 . Reden: toch betere gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 21:19:
Als je kortingsbon + EPP hebt gebruikt zal het wel goed zijn. In de thread wordt uitgelegd hoe je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 23:25
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 21:19:
Bedankt voor antwoord!
Shit zeg dat t geluid niet altijd goed is, was een van mijn redenen om wel voor Dell te kiezen...:S

Ik kom nu op E 838 (incl kortingen en +verzendk.) uit voor :

Catalogusnummer: 2121 N0053508

Base Intel® Core™2 Duo-processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Engels
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Vast intern Blu-ray Disc-station (dvd+/-rw + bd-rom) met laadsleuf, inclusief software
Stroomkabel van 1 meter (3-aderig) - Europees
Dutch - Documentation Studio 1545
Verbeterde Service Packs 4 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
BlueTooth Geen Bluetooth-upgrade
Primaire Batterij 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Camera Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Kleurkeuze Purple met satijnachtige afwerklaag
Accidental Damage-support Geen Accidental Damage-support
Online Backup DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Etiketten Label voor draadloze mogelijkheden (draadloze kaarten van Intel) - Core2 Duo
LCD-scherm 15,6-inch WXGA led TFT-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife™
Microsoft-toepassingssoftware Microsoft® Works 9.0 / Engels - (exclusief Microsoft® Word)
Bescherm uw nieuwe pc Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Engels
Voeding Wisselstroomadapter van 90 W

ik had voor €913 een intel 5300 en een BT kaartje erbij. Dus volgens mij is de prijs wel redelijk. Ik had trouwens geen epp korting toegepast 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Bliz schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:24:
Even een update van mijn kant over mijn gloednieuwe Dell Studio 15 notebook.
Naast een piepende adapter ben ik er ook achter gekomen dat het geluid wat mijn Studio produceert abnormaal slecht is. Er komt een tikkend geluid uit de luisprekers/hoofdtelefoon als ik muziek/geluid afspeel. Het doet zich alleen voor als er een "bass" aanwezig is in het geluid.
De piepende adapter is zo op te lossen, dan is niet het probleem. Maar dat geluid blijkt toch wel een bekend probleem te zijn.
Erg vervelend als je zo'n studio koopt die het volgende beloofd:
Surround sound audio
Waan uzelf in een echte bioscoop met surround sound en een subwoofer voor een ongelofelijke geluidskwaliteit.

Ja ongelofelijk slecht :/
Moet je bedenken dat ik deze laptop behalve voor school veel ga gebruiken om muziek mee te maken..
Ik bel Dell morgen even op, want dit moeten ze echt oplossen. Des noods ruilen ze hem om voor een ander model of geven ze geld terug.. Teminste daar heb ik wel recht op ofniet?
Klinkt als een kapotte subwoofer, net als degene die notebookreview had gekregen.
Die waren niet te spreken over de geluidskwalitiet, maar hebben hun ervaringen positief bijgesteld na een goed werkend exemplaar.

Geen zorgen, voor een laptop is het geluid bovengemiddeld goed mits je laptop 100% is natuurlijk.

Overigens zijn de aanbiedingen de laatste tijd zo gek nog niet, weliswaar betaal je meer dan de eind July 48 uur's actie, maar krijg je wel voor redelijk weinig bijv. 4 jaar garantie ( bijbetaling van 30 euro ) bij bepaalde E-value code's. Je moet hiervoor een beetje goochelen en knutselen, maar dat is dan ook zeer de moeite waard zoals al een flink aantal keren is gebleken.

Ze hebben het er maar druk mee laatste tijd :P

[ Voor 16% gewijzigd door Yippie op 24-08-2009 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-09 15:01

TMC

denniskrol schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 21:05:
[...]

En als je je klep langzaam dicht doet? :P Ik heb nl af en toe hetzelfde onder win7. Maar als ik 'm dan iets langzamer dicht doe gaat het licht wel uit.
Ik doe hem altijd langzaam dicht, en het maakt geen verschil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:23
Ik had dat eerst ook, maar toen had ik nog geen display drivers. Gewoon de Dell x64 Vista drivers installed, en nu gaat 't licht (soms :P) wel uit.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBvd
Bliz schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 20:13:
Die 29 euro mogen ze van mij wel hebben. Tsja, wel een beetje tegen mijn principes in maar ik zie het gewoon zo snel mogelijk afgehandeld. Vooral het geld wat je terugkrijgt zie ik graag snel terug, ik moet namelijk nog een nieuwe laptop bestellen. (zelfde prestaties zijn redelijk schaars in dit segment, de Dell is dus wel degelijk beter voorzien als z'n concurrenten)
Ik snap het niet, waarom wil je je notebook gelijk weer annuleren? Je kan toch gewoon gebruik maken van de garantie? Zoals vele reviews aangeven is het geluid gewoon prima (afhankelijk van de luisteraar of ze het redelijk tot uitstekend noemen), en als je echt geluid zó ontzettend belangrijk vond had je wel wat meer research gedaan en ging je voor een notebook waarbij het geluid briljant was ofzo? Gezien de problemen die je ondervindt is het gewoon een defect bij je luidsprekers of subwoofer, iets wat gewoon voor kan komen en iets wat ook prima gerepareerd kan worden binnen de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:47
(jarig!)
Nog een vraagje waar google mij niet verder mee kon helpen.
Ik speel tegenwoordig Diablo II op mijn laptop. Hiermee switch je van skills met de F toetsen. Heel irritant dat je FN ingedrukt moet houden. Kan ik het niet omdraaien? FN is speciale toetsjes, en NIET FN is F1 t/m 12 toetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBvd
Ja, in de bios staat zo'n optie (iets met function key en special ofzo). Daarmee kan je dus ervoor zorgen dat F1 gewoon F1 is en FN+F1 etc dat dat die speciale functies doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
Ik had even een vraagje, kloppen de afmetingen van de dell studio 15 die in de openingspost staan nog steeds? Want dan zou een case logic 15,4 inch sleeve namelijk moeten passen :P

EDIT: Laat maar, heb ze al gevonden op de dell site.

[ Voor 13% gewijzigd door GrandDestroyer op 24-08-2009 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Met welke F toets bij het opstarten kun je een image terugzetten? (recovery starten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzy_abc
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-11-2021
Beste Tweakers,

Graag een mening over de volgende configuratie(-prijs verhouding), ter vervanging van mijn (5 jaar oude-(Pentium 4-, 768 RAM-, Windows XP Home-) ShuttleX Desktop

Studio 15 (N0053508)

Onderdelen
KLEUREN, DESSINS EN BESCHILDERINGEN Lime Green met satijnachtige afwerklaag bewerken
PROCESSOR Intel® Core™2 Duo-processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands bewerken
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 9.0 - Nederlands bewerken
ONDERSTEUNINGS - SERVICES 4 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag bewerken
LCD-SCHERM 15,6-inch WXGA led TFT-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife™ bewerken
GEHEUGEN 4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048] bewerken
HARDE SCHIJF 500 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf bewerken
GRAFISCHE KAART 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570 bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) Vast intern Blu-ray Disc-station (dvd+/-rw + bd-rom) met laadsleuf, inclusief software bewerken
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh) bewerken
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart bewerken
BLUETOOTH Geen Bluetooth-upgrade bewerken
WEBCAM Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera bewerken
BEVEILIGING Software voor gezichtsherkenning bewerken
Accessoires
BEVEILIGINGSSOFTWARE Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands bewerken
Aanbevolen
VOEDING Wisselstroomadapter van 90 W bewerken

Services & Software
ACCIDENTAL DAMAGE SUPPORT Geen Accidental Damage-support bewerken
ONLINE DATA BACKUP DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar) bewerken
Ook meegeleverd bij uw systeem
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Kabel Stroomkabel van 1 meter (3-aderig) - Europees
Verzenddocumenten Dutch - Documentation Studio 1545

Ik heb een offerte met (vrijwel) dezelfde configuratie en ik geloof dat ik zonder korting op 966,41 uitkom, kan ik momenteel gebruik maken van 5% korting. Woensdag word ik gebeld om te beslissen of ik hier voor ga. Mijn vraag is de volgende:
Zal ik, omdat de offerte 30 dagen geldig is, mij, als de acties na woensdag niet gustiger blijken dan nu, terug kunnen roepen op mijn offerte, of is dit niet mogelijk?

Ik hoop hem namelijk wat goedkoper binnen te kunnen slepen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Ja dat kan.
Zo heb ik het zelf ook gedaan. Alleen ik heb woensdagavond al opnieuw besteld, omdat de configuratie al was aangepast voor de nieuwe (duurdere) aanbieding op donderdag. Dat laatste wist ik natuurlijk nog niet, dus donderdag afgewacht of de aanbieding nog beter werd. Toen dat niet het geval was heb ik pas betaald om de order te bevestigen.
Een offerte is een aanbieding. Die gaat pas in als je ermee accoord gaat. bv door de rekening te betalen. Is dat het geval dan wordt de order geplaatst.
Via emailformulier kan je de opdracht annuleren. Zolang de order zich in fase 1 bevindt kan je annuleren of aanpassingen (via telefoon) aanvragen. Mijn gevoel zegt wel dat je dit niet wekelijks kan blijven doen tot de "beste" aanbieding zich aandient. Ik weet ook niet wat de status is als je woensdag "ja" zegt via de telefoon, want dan is de offerte geen offerte meer maar een opdracht.
Vanaf fase 2 ligt alles vast en kan je de koop pas weer ongedaan maken als de laptop binnen is en die weer binnen 7 dagen wordt teruggestuurd.

http://support.euro.dell....c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

[ Voor 12% gewijzigd door elinx op 24-08-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blite
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09-2022
Ik zit in m'n maag met het feit dat m'n budget een bepaalde grens kent, waardoor ik de keuze moet maken: Het full HD-scherm - of een T6500 ipv een P8600. Wat zouden jullie doen? In de praktijk ga ik misschien een enkele keer de Sims 3 spelen, maar verder game ik totaal niet [enkele RTS games misschien]. Verder gebruik ik m'n laptop vooral voor studie-gerelateerde zaken, en natuurlijk internet etc. Is er een wezenlijk verschil tussen de T6500 en de P8600 - zo groot dat ik niet voor het HD-scherm zou moeten gaan? :)

Ik hou wel van ruimte, ik gebruik nu ook een 23" (CRT, I know, daarom wil ik een laptop :P) scherm. Dus ik ben bang dat het originele scherm misschien te weinig ruimte biedt voor m'n wensen. Maar ik hou daarnaast ook wel weer van een vloeiende ervaring, en dus een goede processor. Dus ik ben een beetje ten einde raad.

[ Voor 23% gewijzigd door Blite op 25-08-2009 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Philflow schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:35:
Met welke F toets bij het opstarten kun je een image terugzetten? (recovery starten)
Pag. 40 van de setupguide, te vinden via de Dell Studio 1555 documentation
Dell Factory Image Restore

1. Turn on the computer. When the Dell logo
appears, press <F8> several times to access
the Vista Advanced Boot Options Window.

2. Select Repair Your Computer.

3. The System Recovery Options window
appears.

4. Select a keyboard layout and click Next.

5. To access the recovery options, log on as a
local user. To access the command prompt,
type administrator in the User name
field, then click OK.

6. Click Dell Factory Image Restore. The Dell
Factory Image Restore welcome screen
appears.

NOTE: Depending upon your configuration,
you may need to select Dell Factory Tools,
then Dell Factory Image Restore.
bazzy_abc schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:25:
Beste Tweakers,

Graag een mening over de volgende configuratie(-prijs verhouding), ter vervanging van mijn (5 jaar oude-(Pentium 4-, 768 RAM-, Windows XP Home-) ShuttleX Desktop

Studio 15 (N0053508)

knip ( config N0053508 )

Ik heb een offerte met (vrijwel) dezelfde configuratie en ik geloof dat ik zonder korting op 966,41 uitkom, kan ik momenteel gebruik maken van 5% korting. Woensdag word ik gebeld om te beslissen of ik hier voor ga. Mijn vraag is de volgende:
Zal ik, omdat de offerte 30 dagen geldig is, mij, als de acties na woensdag niet gustiger blijken dan nu, terug kunnen roepen op mijn offerte, of is dit niet mogelijk?

Ik hoop hem namelijk wat goedkoper binnen te kunnen slepen :/
Met EPP krijg je 6% + de gewone 5% coupon van het moment, kom je voor deze config op 901,25 uit incl.
[Verwijderde gebruiker] paar posts hierboven kwam op 838 uit, maar zonder de 9cell, meerprijs van die batterij van 69,- komt ook wel overeen.

Of er Donderdag betere aanbiedingen komen, dat weet alleen Dell, maar denk niet dat je een veel betere deal gaat krijgen op korte termijn voor deze configuratie.

Als je het wat goedkoper wil, zou je kunnen overwegen om een andere E-valuecode te gebruiken, zodat je geen bluray speler er in hebt zitten. De meerprijs is namelijk 140,-. Nadeel is wel dat dan de aanschafsprijs onder de 700 ex btw duikelt, en je EPP korting dus daalt naar 3 ipv 6%. Zal dus uiteindelijk 100 eur goedkoper zijn.
Tegen de tijd dat bluray echt goed is ingeburgerd, kan je een standalone bluray speler kopen, deze kosten nu al rond de 150. Als je ook nog een spelcomputer zoekt, spaar je gelijk verder voor een PS3, en sla je 2 vliegen in 1 klap.
Blite schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:27:
Ik zit in m'n maag met het feit dat m'n budget een bepaalde grens kent, waardoor ik de keuze moet maken: Het full HD-scherm - of een T6500 ipv een P8600. Wat zouden jullie doen? In de praktijk ga ik misschien een enkele keer de Sims 3 spelen, maar verder game ik totaal niet [enkele RTS games misschien]. Verder gebruik ik m'n laptop vooral voor studie-gerelateerde zaken, en natuurlijk internet etc. Is er een wezenlijk verschil tussen de T6500 en de P8600 - zo groot dat ik niet voor het HD-scherm zou moeten gaan? :)

knip
Mag ik vragen wat je budget is. Wellicht hoef je niet te kiezen, als je slim op zijn t.net's besteld :P
Bij sommige E-valuecode's betaal je n.l. 100 of meer bij voor upgrade van T6500 naar P8600, maar bij een andere of niet, of maar een 10tje. Die E-valuecode's staan niet allemaal op de lijst, en vereist soms wat werk, maar is dan ook vaak de moeite waard.

Voor 700 Euro moet lukken in de standaard config, dus ben je met HD scherm ongeveer 800 kwijt.

[ Voor 63% gewijzigd door Yippie op 25-08-2009 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
@Blite
Het scherm blijft 15,6 inch. Het verschil is de resolutie. Maw de ruimte is hetzelfde maar alles wordt kleiner.
Wil je meer ruimte kan je beter voor een 17 inch gaan.
Als je vindt dat je op je CRT voldoende ruimte hebt is het handiger om de resolutie daarvan te vergelijken met die van de Laptop. Met nam de horizontale resolutie, omdat het breedbeeld betreft.
Een andere keus is om voor meer echte ruimte later met twee schermen te werken op je "vaste" werkplek.

Ten aanzien van de CPU. De P8600 is wat sneller, zuiniger en ondersteunt "XP mode" (mbv hardware virtualisatie) in Windows 7. http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html De zaken die jij noemt kunnen met beide CPU's prima worden uitgevoerd, maar je kan niet in de toekomst kijken.

Nadeel van Dell is dat je altijd van een pakket moet uitgaan dat je beperkt aan je wensen kan aanpassen.
Als je echt je laptop kon samenstellen was de keuze misschien eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blite
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09-2022
Mag ik vragen wat je budget is. Wellicht hoef je niet te kiezen, als je slim op zijn t.net's besteld :P
Bij sommige E-valuecode's betaal je n.l. 100 of meer bij voor upgrade van T6500 naar P8600, maar bij een andere of niet, of maar een 10tje. Die E-valuecode's staan niet allemaal op de lijst, en vereist soms wat werk, maar is dan ook vaak de moeite waard.

Voor 700 Euro moet lukken in de standaard config, dus ben je met HD scherm ongeveer 800 kwijt.
Dat is het hem nu juist: ik bestel met de 11-code, dus ik ben [incl. 4 jaar garantie, wat ik zéér fijn vind], 744 euro kwijt incl. verzend en btw [met 5% coupon en 3% epp] voor de configuratie mét de P8600 [meerprijs 100 euro over de T6500] en zónder het HD scherm. En dat vind ik zelfs nogal veel geld, al is het misschien niet veel geld voor de configuratie. Dus ik moet echt een keuze maken denk ik. Het scherm, of de processor.
Het scherm blijft 15,6 inch. Het verschil is de resolutie. Maw de ruimte is hetzelfde maar alles wordt kleiner.
Wil je meer ruimte kan je beter voor een 17 inch gaan.
Ik hou van de mobiliteit van de 15,6 inch. Ik dacht, als ik het maximale hieruit wil halen, dan kan ik beter voor de hogere resolutie gaan. In feite past er dan meer op m'n beeldscherm, al is alles wel kleiner. Misschien een kromme vergelijking? :? Maar ik heb ook gewoon gehoord dat dat HD scherm zoveel beter is en een wereld van verschil. Ik heb echter een vriend die net een Inspiron heeft met het WLED scherm wat volgens mij ook op de Studio zit, en ik vind dat al een behoorlijk goed scherm. Echter hoor ik van mensen die het WLED scherm super vonden, maar toen het HD scherm tegenkwamen en helemaal van hun voeten werden geslagen van het verschil. Ik kan het niet irl vergelijken, dus vandaar dat ik mijn dilemma aan jullie voorleg. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Blite op 25-08-2009 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:02

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Verschillen de E-values/kortingen per dag ofzo? Ik kwam gister bij een configuratie op +-850 euro en vandaag zit ik al over de 1000 euro... Ik ben op zoek naar een andere laptop, maar probeer dr zoveel mogelijk korting uit te halen natuurlijk.

hoe kan ik trouwens een HD scherm krijgen? ik zie die optie nergens...

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Blite schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 08:05:
[...]

Ik hou van de mobiliteit van de 15,6 inch. Ik dacht, als ik het maximale hieruit wil halen, dan kan ik beter voor de hogere resolutie gaan. In feite past er dan meer op m'n beeldscherm, al is alles wel kleiner. Misschien een kromme vergelijking? :? Maar ik heb ook gewoon gehoord dat dat HD scherm zoveel beter is en een wereld van verschil. Ik heb echter een vriend die net een Inspiron heeft met het WLED scherm wat volgens mij ook op de Studio zit, en ik vind dat al een behoorlijk goed scherm. Echter hoor ik van mensen die het WLED scherm super vonden, maar toen het HD scherm tegenkwamen en helemaal van hun voeten werden geslagen van het verschil. Ik kan het niet irl vergelijken, dus vandaar dat ik mijn dilemma aan jullie voorleg. :)
Beetje zelfde dilemma waar ik recent zelf ook tegenaan liep. Zie hier mijn bestelde config. Ik ben voor de T6500 gegaan i.c.m. Full HD. Ik denk dat ik daarin geen verder advies aan jou kunnen geven. Je zult zelf een keuze moeten maken. Denk wel dat het verschil in displays onderling groter is dan het merkbare verschil in processorkracht waar jij je laptop voor wilt gebruiken. Maakt de keuze wat gemakkelijker? ;-)

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Pagina: 1 ... 38 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.