I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg
Lijkt me niet een heel erg verkeerde prijs...?
En ik snap dat ik moet bellen voor een HD scherm, maar ik wordt er niet echt wijzer van of ik dan de complete order door moet bellen, of dat ik mijn order via de site kan plaatsen en vervolgens bel om en HD scherm toe te laten voegen???
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Nette prijs! Wat je het beste kan doen is je order opslaan in je online mandje. Bel dan Dell Verkoop en zij kijken online met je mee. Ze voegen dus gewoon het Full HD scherm toe aan je al bestaande order.AngelDust schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:35:
Ik kom met de ****11 E-Value code, EPP en 5% korting op een totaalbedrag van 744,75 incl. BTW en verzendkosten. Dit is de P8600, 4GB, 500GB, HD4570 en 4 jaar In-Home.
Lijkt me niet een heel erg verkeerde prijs...?
En ik snap dat ik moet bellen voor een HD scherm, maar ik wordt er niet echt wijzer van of ik dan de complete order door moet bellen, of dat ik mijn order via de site kan plaatsen en vervolgens bel om en HD scherm toe te laten voegen???
@Wizziejp: ah oke, dat is wel beter dan... komt er nog 85 euro bij, kom ik op +- 830 euro...
[ Voor 30% gewijzigd door AngelDust op 25-08-2009 11:02 ]
Bier fan Fryske grûn!
Verwijderd
Besturingssysteem Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands
Geheugen 4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Videokaart 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
Harde schijf 500 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf
Optische apparaten Vast intern dvd+/-rw-station met laadsleuf, inclusief software
Draadloze netwerkvoorzieningen Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart
Kabel Stroomkabel van 1 meter (3-aderig) - Europees
Verzenddocumenten Dutch - Documentation Studio 1545
Gedis-pakketreferentie N0853505
Standaardgarantie 1Yr Limited Warranty - Collect & Return
Verbeterde Service Packs 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
PalmRest Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only
BlueTooth Geen Bluetooth-upgrade
Bestelgegevens Studio 1555 Order - Netherlands
Primaire Batterij 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Draagtassen Geen draagtas
Mediakit voor Dell-systeem Studio 1555 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Camera Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Kleurkeuze Black chainlink
Accidental Damage-support Geen Accidental Damage-support
Online Backup DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Etiketten Label voor draadloze mogelijkheden (draadloze kaarten van Intel) - Core2 Duo
LCD-scherm 15,6-inch WXGA led TFT-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife™
DataSafe (Services Owned) Datasafe Local 2.0 Basic
Microsoft-toepassingssoftware Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
Bescherm uw nieuwe pc McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Voeding Wisselstroomadapter van 90 W
Met EPP en kortingscoupon: € 682,33
Lijkt me een goeie deal
Nou ik heb het dus nog even allemaal geprobeerd, ik heb al een retournerning aangevraagd maar toch ben ik maar even op zoek gegaan naar het probleem. Dus ik heb de computer weer eens aangezet en alles opnieuw geinstalleerd, en ineens heb ik het probleem niet meerJeroenBvd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:26:
[...]
Ik snap het niet, waarom wil je je notebook gelijk weer annuleren? Je kan toch gewoon gebruik maken van de garantie? Zoals vele reviews aangeven is het geluid gewoon prima (afhankelijk van de luisteraar of ze het redelijk tot uitstekend noemen), en als je echt geluid zó ontzettend belangrijk vond had je wel wat meer research gedaan en ging je voor een notebook waarbij het geluid briljant was ofzo? Gezien de problemen die je ondervindt is het gewoon een defect bij je luidsprekers of subwoofer, iets wat gewoon voor kan komen en iets wat ook prima gerepareerd kan worden binnen de garantie.
Het geluid is nu ook veel beter. Geen studio kwaliteit maar zeker wel heel goed
Ik ben zo blij als een kind in de speeltuin, ik zeg de retrournering meteen zodra ik er bericht over krijg (nu hang hij nog ergens in de database van dell dus bellen zal ook weinig zin hebben) .
Overigens de adapter word gewoon omgeruild dus het komt helemaal in orde!
Deze Dell Studio Gebruiker is weer tevreden, bedankt voor het reageren op m'n berichten
Met een andere E-Value en maar 1 jaar ipv 4 jaar garantie ben je dus iets goedkoper uit dan mij... hmm, deze optie is ook nog wel te overwegen dan...Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:45:
Gedis-pakketreferentie N0853505
Verbeterde Service Packs 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Met EPP en kortingscoupon: € 682,33
Lijkt me een goeie deal
Bier fan Fryske grûn!
Sticker verwijderaar, je ziet er bij mij niks meer vanhellboy123 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:06:
Heeft iemand ervaring met het verwijderen van de stickers van Windows Vista en het intel stickertje? Die van mij zijn er door een scheel iemand opgeplakt, ziet er dus niet uit. Nu wil ik ze verwijderen maar heb geen zin om met vieze lijmresten te blijven zitten(laptop is net een half uur binnen, vandaar)
There is no place like 127.0.0.1

was echt plug and play.
features: verlichting gaat uit als je hem een tijdje niet gebruikt en gaat weer aan als je aan het touch-pad komt. Helderheid is te regelen via Fn-F6 en is dan ook via de OSD te volgen net zoals zoals het bijregelen van het geluid/display helderheid etc...
LG Therma V Monobloc 12KW U34. | 24 zonnepanelen x 380WP | Gasloos | Unifi
Hier kan je het zien, het stukje plastic aan de rechterkant is afgebroken, waardoor hij altijd scheef gaat

http://i25.tinypic.com/281u0rq.jpg
[ Voor 14% gewijzigd door JeroenBvd op 25-08-2009 16:14 . Reden: plaatje toegevoegd ]
Enige wat mislukt is de registratie voor windows 7. Ik krijg telkens de melding dat mijn systeem niet in aanmerking komt...
Verwijderd
Same here. Zelfde zending haha!hellboy123 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:06:
Heeft iemand ervaring met het verwijderen van de stickers van Windows Vista en het intel stickertje? Die van mij zijn er door een scheel iemand opgeplakt, ziet er dus niet uit. Nu wil ik ze verwijderen maar heb geen zin om met vieze lijmresten te blijven zitten(laptop is net een half uur binnen, vandaar)
Hoe kon je trouwens zien of je wel echt dat LED-scherm hebt?
En, waar kan ik mij registreren voor die upgrade naar Windows 7, want ik begreep dat die nu gratis is!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2009 17:22 ]
Bij mijn model kon ik niet eens kiezen voor een ander type scherm, ik zou ook niet weten hoe je precies het verschil kan zien. monitor ID in everest is LGD7001Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:17:
[...]
Same here. Zelfde zending haha!
Hoe kon je trouwens zien of je wel echt dat LED-scherm hebt?
Verwijderd
Iemand anders nog een antwoord op hoe ik die registratie kan doen voor de upgrade naar Windows 7?
Het enige dat ik kan vinden is dat het een scherm van de fabrikant Chuangwa Picture Tubes is. Is het een mooi scherm?Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:29:
CPT14BF heb ik. Is dat wel het LED-scherm?
Edit: Ja het is LED
http://translate.google.n...en-US:official%26hs%3Dr7I
http://www.samsung.com/in...NP-R518-DA04IN&fullspec=F
[ Voor 49% gewijzigd door Philflow op 25-08-2009 17:38 ]
Pag. 40 van de setupguide, te vinden via de Dell Studio 1555 documentation
Maar ik heb géén optie tot restoren op mijn Dell Studio 1555?Dell Factory Image Restore
1. Turn on the computer. When the Dell logo
appears, press <F8> several times to access
the Vista Advanced Boot Options Window.
2. Select Repair Your Computer.
3. The System Recovery Options window
appears.
4. Select a keyboard layout and click Next.
5. To access the recovery options, log on as a
local user. To access the command prompt,
type administrator in the User name
field, then click OK.
6. Click Dell Factory Image Restore. The Dell
Factory Image Restore welcome screen
appears.
NOTE: Depending upon your configuration,
you may need to select Dell Factory Tools,
then Dell Factory Image Restore.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Vista Ultimate x64
320 HDD
4 GB RAM
Intel Link WiFi 5100
ATI Radeon HD4750
gekocht op: Dinsdag 14 Juli
als ik me aanmeld voor de Windows 7-upgrade staat er dat mijn code niet klopt.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Verwijderd
Zo. Dat was snel! Dankjewel! Zou jij misschien weten waar ik die registratie voor de gratis Windows 7 update moet doen? Heb 3 nieuwe laptops dus dat moet maar even.Philflow schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:36:
[...]
Het enige dat ik kan vinden is dat het een scherm van de fabrikant Chuangwa Picture Tubes is. Is het een mooi scherm?
Edit: Ja het is LED
http://translate.google.n...en-US:official%26hs%3Dr7I
http://www.samsung.com/in...NP-R518-DA04IN&fullspec=F
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Verwijderd
Stuit, na invoeren serviceplaatje, op het punt dat Dell zegt dat ik niet in aanmerking kom. Dit is mij echter wel verzekerd via zowel internet als telefoon.
Weet iemand hoe ik die registratie goed kan laten verlopen?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2009 18:54 ]
Dell België werkt wél met E-value codes, bv BEDHSONL N0053506rapture schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:42:
In België werkt Dell consumenten niet met E-value codes en versies 08 en 11 hebben we niet. Maximaal 06.
maar de promoties zijn een stuk minder.
de N0053508 bestaat maar er zit momenteel geen promotie op (paar weken geleden wel nog)
de N0053511 bestaat niet bij ons, en trouwens ook niet in andere landen, lijkt een specialeke voor Nederland
't is wel ergens logisch dat wij duurder zijn, vanwege het hogere btw tarief, maar nu is het verschil wel erg groot
ik veronderstel dat ze goeie redenen zullen hebben om in Nederland betere promoties te geven, marketingoverweging werd me gezegd
als belg zijnde zou ik wachten op betere aanbiedingen, evt op het einde van het kwartaal of begin van het schooljaar? of evt kan je bestellen van de Nederlandse site, maar je moet dan laten leveren in nederland
Oja voor die mensen die het HD scherm willen, eerst bellen dan pas bestellen! Anders krijg je hetzelfde als bij mij, dan is hij al in productie. Het "lage resolutiescherm" is ook geen straf hoor, al kun je wel lekker wegkwijlen bij zo'n HD scherm
Oja even een vraag voor de mensen met een HD scherm, hoe is bij jullie de inkijkhoek? die van mij is horizontaal redelijk maar verticaal word het al snel donker..
Verwijderd
E-value textbox is niet op de consumentenwebsiteinterface voorzien. Je kan wel de codes in de URL manipuleren en de promotieloze 08 heb ik inderdaad gezien. Promotieloos is dan geen optie.xenne schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:53:
Dell België werkt wél met E-value codes, bv BEDHSONL N0053506
maar de promoties zijn een stuk minder.
de N0053508 bestaat maar er zit momenteel geen promotie op (paar weken geleden wel nog)
de N0053511 bestaat niet bij ons, en trouwens ook niet in andere landen, lijkt een specialeke voor Nederland
2% is maar een kleine invloed. Op 1000 euro exclusief BTW heb je dan 190 of 210 euro BTW. Op 500 euro exclusief BTW zit er een verschil van 10 euro.'t is wel ergens logisch dat wij duurder zijn, vanwege het hogere btw tarief, maar nu is het verschil wel erg groot
België heeft wel de algemene neiging om de goedkoopste winkel op een Nederlandse middelmatig geprijsde winkel af te regelen. Fotokonijnenberg is in Nederland een winkel met prachtservice voor fotografen, in België is deze winkel illegaal goedkoop en Mediamarkt Antwerpen begint over webshops zonder personeel te klagen. Alternate is in Nederland middelmatig geprijst en dubieuze RMA-afhandeling, in België is het de goedkoopste van het land.
Bedankt voor de reactieelinx schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:53:
Ja dat kan.
Zo heb ik het zelf ook gedaan. Alleen ik heb woensdagavond al opnieuw besteld, omdat de configuratie al was aangepast voor de nieuwe (duurdere) aanbieding op donderdag. Dat laatste wist ik natuurlijk nog niet, dus donderdag afgewacht of de aanbieding nog beter werd. Toen dat niet het geval was heb ik pas betaald om de order te bevestigen.
Een offerte is een aanbieding. Die gaat pas in als je ermee accoord gaat. bv door de rekening te betalen. Is dat het geval dan wordt de order geplaatst.
Via emailformulier kan je de opdracht annuleren. Zolang de order zich in fase 1 bevindt kan je annuleren of aanpassingen (via telefoon) aanvragen. Mijn gevoel zegt wel dat je dit niet wekelijks kan blijven doen tot de "beste" aanbieding zich aandient. Ik weet ook niet wat de status is als je woensdag "ja" zegt via de telefoon, want dan is de offerte geen offerte meer maar een opdracht.
Vanaf fase 2 ligt alles vast en kan je de koop pas weer ongedaan maken als de laptop binnen is en die weer binnen 7 dagen wordt teruggestuurd.
http://support.euro.dell....c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
Daar heb ik wat aan.
Bedankt voor de tip.Yippie schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:52:
[...]
Met EPP krijg je 6% + de gewone 5% coupon van het moment, kom je voor deze config op 901,25 uit incl.
[Verwijderde gebruiker] paar posts hierboven kwam op 838 uit, maar zonder de 9cell, meerprijs van die batterij van 69,- komt ook wel overeen.
Of er Donderdag betere aanbiedingen komen, dat weet alleen Dell, maar denk niet dat je een veel betere deal gaat krijgen op korte termijn voor deze configuratie.
Als je het wat goedkoper wil, zou je kunnen overwegen om een andere E-valuecode te gebruiken, zodat je geen bluray speler er in hebt zitten. De meerprijs is namelijk 140,-. Nadeel is wel dat dan de aanschafsprijs onder de 700 ex btw duikelt, en je EPP korting dus daalt naar 3 ipv 6%. Zal dus uiteindelijk 100 eur goedkoper zijn.
Tegen de tijd dat bluray echt goed is ingeburgerd, kan je een standalone bluray speler kopen, deze kosten nu al rond de 150. Als je ook nog een spelcomputer zoekt, spaar je gelijk verder voor een PS3, en sla je 2 vliegen in 1 klap.
Maar ik kan helaas geen gebruik maken van epp aangezien ik nog (steeds) scholier ben. Misshien moet ik id afzien van de BD speler.

Weet iemand btw of er dan nog nieuwe kortingscodes in kunnen gaan?
Ben ik gewoon scheel of heb je de laptop in het oranje?Doezel schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:34:
Gisteravond een pakketje ontvangen:
(foto)
was echt plug and play.
features: verlichting gaat uit als je hem een tijdje niet gebruikt en gaat weer aan als je aan het touch-pad komt. Helderheid is te regelen via Fn-F6 en is dan ook via de OSD te volgen net zoals zoals het bijregelen van het geluid/display helderheid etc...

Ik heb me gister aan de telefoon rotgezeurd omdat ik de studio 15 (met standaard Bluray-speler en andere betere opties van 850€, 4e optie momenteel) als standaard model wou met bepaalde opties.
@bazzy
je kan die EPP code ook gewoon gebruiken als je nog scholier bent, daar word niet op gecontroleert
[ Voor 37% gewijzigd door DirkZzZ op 25-08-2009 21:46 ]
Wat betreft de vele vragen voor de Windows 7 upgrade, die vraag is ook al vaker in het topic langsgekomen, daarvoor moet je gewoon even de support mailen en dan kan het wel. Het systeem neemt ze gewoon niet standaard op, dus neem je even contact op met de support en dan kan het wel. Eigenlijk moet er toch maar een FAQ komen in de startpost, want sommige vragen komen echt te vaak langs

http://cgi.ebay.com/New-D...49c7&_trksid=p3286.c0.m14DirkZzZ schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:44:
Heeft iemand hier die een verlicht-toetsenbord heeft besteld nog een betrouwbare ebay-link?
@bazzy
je kan die EPP code ook gewoon gebruiken als je nog scholier bent, daar word niet op gecontroleert.
Bij mij was ie binnen een week binnen, alleen is helaas de enter-toets kapot, dus hoe de support is ga ik spoedig uitvinden...
Stuur ze een mail, met de de benodigde gegevens, zoals Dell ordernr, servicetag, en exacte foutmelding.Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:28:
Iemand een oplossing voor mijn Windows 7 registratie? Hij zegt dat ik niet in aanmerking kom terwijl dat wel het geval is..
Kan even duren voor je antwoord krijgt, als zij hem hebben ingevoerd kan je ze zonder problemen registeren.
Hoe/wat verder, dat hoor je nog tegen die tijd.
https://win7.dell.com/ContactUs.aspx
op deze onderstaande link kan je de codes ingevenrapture schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:36:
[...]
E-value textbox is niet op de consumentenwebsiteinterface voorzien. Je kan wel de codes in de URL manipuleren en de promotieloze 08 heb ik inderdaad gezien. Promotieloos is dan geen optie.
http://www1.euro.dell.com...=bedhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn
Ben blij dat dat ding niet van mij was anders had ik em allang tegen de muur kapot gesmeten. Touchpad is ook waaaaardeloos.
net even de sluimerstand uitgeprobeert alleen het lampje bij de aan/uit knop blijft dan branden staat de laptop dan volledig uit zodat ik hem in mijn tas kan stoppen?
Bedankt voor de link, voor die paar euro moet ik hem gewoon hebben.JeroenBvd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:51:
[...]
http://cgi.ebay.com/New-D...49c7&_trksid=p3286.c0.m14
Bij mij was ie binnen een week binnen, alleen is helaas de enter-toets kapot, dus hoe de support is ga ik spoedig uitvinden...
En wat wil je hier nu mee bereiken? Sorry maar niet echt van toegevoegde waarde je opmerking dat het "prul" is... Lees vooral ook de goede ervaringen in dit topic. Kritiek geven mag altijd, maar wel beetje onderbouwen graag.Phusebox schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:08:
Pff wat een prul die Studio 1555, verdomme meer dan een uur bezig geweest om AVG te installeren omdat Dell gewoon een gara Vista installatie erop zet waar een registerfout in zit...
Ben blij dat dat ding niet van mij was anders had ik em allang tegen de muur kapot gesmeten. Touchpad is ook waaaaardeloos.
Cheers mate!
Elke installatie van een OEM laptop staat vol met zooi. In dat uur dat je aan het kloten bent geweest had je ook zelf een schone installatie van windows kunnen doen. Heb ik ook gedaan en het draait geweldig. Met het touchpad ben ik het wel redelijk eens, ik vind die van mijn vorige laptop een stuk prettiger, maar dat is waarschijnlijk vooral gewenning.Phusebox schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:08:
Pff wat een prul die Studio 1555, verdomme meer dan een uur bezig geweest om AVG te installeren omdat Dell gewoon een gara Vista installatie erop zet waar een registerfout in zit...
Heb je de Studio 1555 nog wel in originele staat ?Phusebox schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:41:
Ik heb dit verschillende malen nu geprobeerd:
Pag. 40 van de setupguide, te vinden via de Dell Studio 1555 documentation
[...]
Maar ik heb géén optie tot restoren op mijn Dell Studio 1555?
Heb je een D partitie, waar eea nog wel staat ?
Krijg je bij op het opstarten en het indrukken van F8 wel een opstartmenu ?
Nee,ruudvd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:11:
sinds vandaag mijn nieuwe studio 15 binnen!!
net even de sluimerstand uitgeprobeert alleen het lampje bij de aan/uit knop blijft dan branden staat de laptop dan volledig uit zodat ik hem in mijn tas kan stoppen?
Hij verbruikt dan een beetje stroom.
Je kan hem best in de slaapstand zetten dan niet.
en mijn laptop geeft nu al bsod en ik denk dat het aan windows updates ligt iemand van jullie hier al last van gehad of een oplossing voor gevonden?
[ Voor 51% gewijzigd door ruudvd op 26-08-2009 07:56 ]
Verwijderd
Ik had het vroeger ook bij 32 bit vista, continu BSOD's. Nu heb ik 64bit draaien en totaal geen problemen meer. Vista draait zelf erg soepelruudvd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 07:35:
Maar in slaapstand blijft het aan/uit knopje ook nog knipperen kan dat?
en mijn laptop geeft nu al bsod en ik denk dat het aan windows updates ligt iemand van jullie hier al last van gehad of een oplossing voor gevonden?
Kan ik een fresh install doen met de cd die dell meeleverd of moet ik dan een microsoft cd hebben.
want ik hoef niet alle dell programmas erop zoals mcafee enz.?
Waaw een cd?ruudvd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:10:
Ik heb nu ook 64bits maar ik denk dat ik een fresh install ga doen en dan meteen een paar partities aanmaken.
Kan ik een fresh install doen met de cd die dell meeleverd of moet ik dan een microsoft cd hebben.
want ik hoef niet alle dell programmas erop zoals mcafee enz.?
Volgens mij moet ik Dell eens gaan bellen, geen restore partitie, geen cd. Sturen ze tegenwoordig ook tweedehands laptops op als nieuw ofzo?
Was het maar zo, had ik er tenminste nog wat aan.Kereltje88 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:44:
@Phusebox: Ben jij ingehuurd door Asus om Dell onderuit te halen?
Maar even serieus; de laptop is niet van mezelf, maar iemand had mij gevraagd dat allemaal te regelen en te bestellen. Leuke aanbieding bij Dell dus maar besteld.
Ding kwam aan, en toen zat er een scheur in het scherm, heb ik hier toen gepost. Omruilen voor een nieuwe laptop ging niet, wat ik al vreemd vind want je krijgt dus een kapot product uit de doos en dan mag je niet eens een nieuwe verwachten. Daar kwam dus een monteur voor, ok scherm gewisseld, so be it.
Verder ziet het ding er wel aardig uit en voelt redelijk stevig aan. Jammer van het irritante blauwe lampje aan de charger, maar ook daar doe je niks aan.
Eerste punt wat ik irritant vond, en medelijden met de "gewone users", is dat de F-knoppen standaard stonden uitgeschakeld en dat je dan dus fn+F1 moet doen bijvoorbeeld. Ik wist dat dat in de bios ofzo moest staan maar genoeg mensen die dat niet weten/durven.
Daarna nu dus het probleem dat ik niet kan restoren, en dat ik zeker geen cd's bij de laptop heb ontvangen.
Mooi apparaatje. Vind het alleen vreemd dat er totaal geen indicatielampjes op zitten. Zelfs niet voor caps-lock ed.
Voor de rest zeer tevreden...
Sorry dat ik het weer moet vragen maar met welke software kun je het merk/type checken van je scherm? Krijg het met de search niet gevonden..
[ Voor 17% gewijzigd door OneUp op 26-08-2009 19:40 ]
People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.
Verwijderd
Dat is heel vreemd. Ik dacht toch dat iedereen een restore of herinstallatie dvd kreeg en driver-cd?Phusebox schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:55:
[...]
Daarna nu dus het probleem dat ik niet kan restoren, en dat ik zeker geen cd's bij de laptop heb ontvangen.
Zou ik dell eens voor bellen.
EverestOneUp schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:34:
Ik heb hem ook gisteren binnen gekregen (voor de tweede keer na retournering ivm deadpixel op standaard scherm) en moet zeggen het FullHD scherm bevalt goed. Draai nu Windows 7 en met de scale op 125% is het prima te lezen (zelfs voor mij als iemand die slecht ziet) en je hebt lekker veel ruimte op je bureaublad en alles ziet er strak uit.
Sorry dat ik het weer moet vragen maar met welke software kun je het merk/type checken van je scherm? Krijg het met de search niet gevonden..
[ Voor 97% gewijzigd door Knaak op 26-08-2009 19:45 ]
Helaas is de aanbieding verlopenJeroenBvd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:51:
[...]
http://cgi.ebay.com/New-D...49c7&_trksid=p3286.c0.m14
Iemand anders nog goede ervaringen of tips?
Ik heb de knoop doorgehakt, ik ga toch voor het full hd scherm, aangezien ik de laptop toch voornamelijk als werkmachine wil gebruiken en multimedia machine. Laptops zijn toch niet gemaakt voor gamen. Ik kijk wel hoe World of Warcraft draait, desnoods schroef ik de resolutie terug. Nu wil ik vandaag nog de bestelling plaatsen, aangezien er een heleboel acties na vandaag aflopen, zoals de korting op 4 jaar garantie. Maar de dell service is niet meer bereikbaar, kan ik dan nu alvast de bestelling plaatsen, niet betalen en morgenvroeg bellen voor het full-hd scherm? Of hoe gaat dit in zijn werk?
Kwam zonet thuis, laptop stond in slaapstand. Ik wil hem terug opstarten, maar krijg een blauw errorscherm.
Ik denk dat dit een gekend probleem was, maar weet niet wat ik eraan kan doen. Iemand?
Inderdaad bestelling plaatsen, vooral nog niet betalen (kan je mogelijk morgen de check nog doen of de aktie interessanter voor je is) en dan telefonisch Full HD display erbij bestellen. Ze kijken dan gewoon mee in je bestelling c.q. mandje.Kereltje88 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:59:
Hoi,
Ik heb de knoop doorgehakt, ik ga toch voor het full hd scherm, aangezien ik de laptop toch voornamelijk als werkmachine wil gebruiken en multimedia machine. Laptops zijn toch niet gemaakt voor gamen. Ik kijk wel hoe World of Warcraft draait, desnoods schroef ik de resolutie terug. Nu wil ik vandaag nog de bestelling plaatsen, aangezien er een heleboel acties na vandaag aflopen, zoals de korting op 4 jaar garantie. Maar de dell service is niet meer bereikbaar, kan ik dan nu alvast de bestelling plaatsen, niet betalen en morgenvroeg bellen voor het full-hd scherm? Of hoe gaat dit in zijn werk?
Ik heb thuis nog een Windows licentie, ik weet dat je hem retour kan doen, dat je er geld voor terug krijgt.
Maar als ik hem morgen thuis kan ik dan gewoon eerst die licentie gebruiken dat die daarna op trail gaat of moet ik direct mijn eigen licentie er op zetten?
Weet iemand dit hoe je dat moet doen?
deze bsod (blauwe schermen) heb ik ook gehad ik heb een fresh install gedaan nu geen blauwe schermen meer gehad alleen nu nog even wachten wat hij doet na de windows updates want ik heb een vermoeden dat het daar aan ligt!Drossie schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 21:20:
Heb hier een probleempje met mijn nieuwe studio 15.
Kwam zonet thuis, laptop stond in slaapstand. Ik wil hem terug opstarten, maar krijg een blauw errorscherm.
Ik denk dat dit een gekend probleem was, maar weet niet wat ik eraan kan doen. Iemand?
Ik ben nu windows updates aan het draaien dus ik weet vanavond of morgen ofdat het daaraan lag.
P.S. ik kreeg ook heel veel bsod bijv. als ik een usb muis eruit trok, uit slaapstand haalde.
[ Voor 14% gewijzigd door ruudvd op 26-08-2009 22:41 ]
Verwijderd
Ik heb hier ook last van gehad. Een BSOD tijdens het kopieren van files van m'n portable drive naar de laptop, en tijdens het updaten naar service pack 2, waardoor de laptop nu vast zit in de opstart loop. Na het inlogscherm wordt Dell DataSafe opgestart, en krijg ik de melding dat dat niet gedraaid kan worden op een gast account(terwijl mijn account administrator is........) Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen, zonder m'n hele laptop overhoop te halen?(hij is net nieuw, vandaag ontvangen)ruudvd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:38:
[...]
deze bsod (blauwe schermen) heb ik ook gehad ik heb een fresh install gedaan nu geen blauwe schermen meer gehad alleen nu nog even wachten wat hij doet na de windows updates want ik heb een vermoeden dat het daar aan ligt!
Ik ben nu windows updates aan het draaien dus ik weet vanavond of morgen ofdat het daaraan lag.
P.S. ik kreeg ook heel veel bsod bijv. als ik een usb muis eruit trok, uit slaapstand haalde.
Omdat ik eerst heb getest muis uit de usb trekken doet het gewoon.
windows updates gedraait (61 updates)
toen na de updates een keer de muis uit de usb getrokken BSOD!
terug gezet naar een herstelpunt voor updates, en de muis uit de usb getrokken en weer geen probleem.
dus het zit in een windows update alleen welke van de 61?
Ik heb dit allemaal getest nadat ik alle nieuwe drivers van de dell site heb gedownload en geinstalleerd na een fresh install van windows vista.
Verwijderd
Toen heb ik die testen met de updates gedaan, maar dit heb ik al ooit vaker gehad met een computer met vista HP 32 bits daarom wist ik dat het aan windows updates kan liggen.
nu nog uitvinden welke update het is dan kun je die uitschakelen en de rest wel updaten want nu heb ik alles hersteld met systeemherstel en ga ik niet updaten tot dat ik weet waar het aan ligt.
Verwijderd
Draait nu in veilige modus, en daar zie ik dat ie nu op SP 2 draait.....De installatie is dus wel gelukt, alleen de dell utility lijkt lastig te doen......WTF
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2009 23:38 ]
Heb ik (en een klasgenoot met dezelfde laptop) ook gehad. Paar keer opnieuw opstarten en toen werkte t weer. Was wel met Vista Business x64ruudvd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:14:
Ik ben er net achtergekomen dat het aan windows updates ligt de bsod.
terug gezet naar een herstelpunt voor updates, en de muis uit de usb getrokken en weer geen probleem.
Ik heb dit allemaal getest nadat ik alle nieuwe drivers van de dell site heb gedownload en geinstalleerd na een fresh install van windows vista.
There is no place like 127.0.0.1
Het is een AU Optronics, 10ED dan ofzo? Is dit het scherm wat het beter is dan het LG scherm?
People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.
nog afwachten welke bon ze er overheen gooien ---> al gevonden, 't is weer maar 5%
[ Voor 10% gewijzigd door xenne op 27-08-2009 00:46 ]
Verwijderd
Probleem(voorlopig) opgelost, disc boot system recovery heeft gewerkt. Ik denk dat ik morgen maar een fresh install ga doen. Wat een gezeik zeg.Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:34:
Iemand nog enig idee hoe ik om DataSafe heen kom?
Draait nu in veilige modus, en daar zie ik dat ie nu op SP 2 draait.....De installatie is dus wel gelukt, alleen de dell utility lijkt lastig te doen......WTF
Ik vond dit op een engelstalig forum. Ik hoop dat het lukt.ruudvd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:14:
Ik ben er net achtergekomen dat het aan windows updates ligt de bsod.
Same problem here. From another forum I was given the hint the culprit is
KB943899. So - booted from CD, went into Control Panel>Windows update>View
Update History>Installed Updates then deleted that one. I also turned off
automatically download and install updates so I wouldn't get it again. The
restart worked this time and all seems ok. But .... it is a worry. Reading
about that update it cheekily says it is to improve reliability!!!!
Dit geldt trouwens ook voor virusscanners na het updaten van de virusdefenities. Altijd kritisch blijven kijken wat er daarna plotseling geïnfecteerd is. Uit eigen ervaring weet ik dat je er een hele Windowsinstallatie mee om zeep kan helpen.
Of je moet er natuurlijk niet mee zitten om af en toe een format uit te voeren. Het houdt je OS wel lekker snel.
Niemand een idee hoe dit bovenstaande in z'n werk gaat?mda85 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:24:
Ik kan morgen mijn Dell ophalen bij UPS, ik heb een vraag over de Windows licentie.
Ik heb thuis nog een Windows licentie, ik weet dat je hem retour kan doen, dat je er geld voor terug krijgt.
Maar als ik hem morgen thuis kan ik dan gewoon eerst die licentie gebruiken dat die daarna op trail gaat of moet ik direct mijn eigen licentie er op zetten?
Weet iemand dit hoe je dat moet doen?
Verwijderd
Volgende week zijn er weer nieuwe acties. Ik zou hem lekker cancelen.Kereltje88 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:04:
Aangezien een aantal acties zijn afgelopen, heeft iemand nog een suggestie?
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Intel® Core™2 Duo-processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)
4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
500 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Engels
Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart
4 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
Midnight Blue met satijnachtige afwerklaag
15.6in Widescreen Full High Definition (1920X1080) WLED with TrueLife 1 S
Microsoft® Works 9.0 / Engels - (exclusief Microsoft® Word)
Voor € 844,00. Het is niet de beste deal, maar ik ben toch tevreden. Hij moest het nog laten goedkeuren door zijn baas, maar hij zou vanmiddag nog wat laten horen.
Edit: De order is goedgekeurd!
[ Voor 34% gewijzigd door Kereltje88 op 27-08-2009 13:00 ]
de aanbiedingen zijn minder interessant geworden, bij de modellen waar ze gratis levering bijgeven, hebben ze verzendingskosten ondertussen bijgeteld. ik had er ook zo ééntje in m'n mandje opgeslagen en is verdwenen. je moet soms snel zijn het levenxenne schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 00:43:
aanbiedingen dell belgië zijn deze week een pak gunstiger geworden, en dan ook nog gratis verzending...
nog afwachten welke bon ze er overheen gooien ---> al gevonden, 't is weer maar 5%
[ Voor 8% gewijzigd door xenne op 27-08-2009 13:39 ]
En? Werkt het?ruudvd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 08:12:
op het xps 16 forum hebben mensen hetzelfde probleem daar ben ik deze : http://en.community.dell....19542212.aspx?PageIndex=2 site tegen gekomen waar het zou gaan om update KB973879 die de bsod veroorzaken dat ga ik nu ook proberen.
edit: bij mij lijkt het te werken! Heb net m'n muis kunnen uittrekken zonder problemen. Nu nog even de slaapstand uittesten.
edit2: slaapstand werkt ook zonder problemen nu.
[ Voor 18% gewijzigd door Drossie op 27-08-2009 16:38 ]
Verwijderd
Verwijderd
Nice..... Net op tijd geweest met mijn bestelling dus.xenne schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:50:
en een upgrade van P735 naar P860 kost nu plots € 99,99 extra ipv €10 .... wie laat zich vangen
De aanbieding van gister was veel beter voor mij dan die van vandaag.
Ik had mijn bestelling van gisteren opgeslagen, en vandaag is deze gewijzigd.
Is het mogelijk om toch nog dezelfde aanbiedingen als gister te krijgen?
Ik heb dezelfde voor twee tientjes minder vanwege het scherm. Ik ben benieuwd wanneer hij binnenkomst, ze zeiden uiterlijk 5 september. Hopelijk is dat een voorzichtige schatting en is hij er eerder!Kereltje88 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:29:
Naar aanleiding van reacties van andere mensen op dit forum, heb ik nog maar een keer gebeld, deze keer kreeg ik een andere medewerker. En deze kon het nog wel regelen om het scherm te veranderen naar full hd. Mijn geplaatste order was € 744,75. Hij veranderde de order en toen kwam de prijs op € 880,00. Dus toen vertelde ik dat ik hier had gelezen dat de meeste mensen het scherm voor ongeveer € 85,00 erbij kregen. De prijs was waarschijnlijk zo hoog doordat de kortingen weer anders zijn. Toen had hij het erover om een nieuwe order te plaatsen. Maar ja, dan gelden de kortingen niet meer. Dus toen moest ik even wachten, en nu heeft hij alsnog het scherm weten te regelen voor € 100,00 extra. Dit is meer dan gewoonlijk, maar ik ben blij dat het alsnog geregeld kon worden. Met de huidige acties ben ik veel meer kwijt voor dezelfde order. Dus nu heb ik de volgende order:
Intel® Core™2 Duo-processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)
4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM \[2 x 2.048]
500 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Engels
4 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
Midnight Blue met satijnachtige afwerklaag
15.6in Widescreen Full High Definition (1920X1080) WLED with TrueLife 1 S
Microsoft® Works 9.0 / Engels - (exclusief Microsoft® Word)
Voor € 844,00. Het is niet de beste deal, maar ik ben toch tevreden. Hij moest het nog laten goedkeuren door zijn baas, maar hij zou vanmiddag nog wat laten horen.
Edit: De order is goedgekeurd!
Ik ben van plan om morgen naar Dell te bellen, en ik zou toch graag voorbereid zijn op deze vraag.
neen. maar de aanbiedingen van vandaag zijn toch beter? afgezien van die €100 upgrade voor P8600 dan, maar verschil tussen die P7350 is nagenoeg nihil, allesinds geen €100 extra waard. denk dat ze van hun P7350 stock vanaf willenOsiriX schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:27:
Ik ben van belgië.
De aanbieding van gister was veel beter voor mij dan die van vandaag.
Ik had mijn bestelling van gisteren opgeslagen, en vandaag is deze gewijzigd.
Is het mogelijk om toch nog dezelfde aanbiedingen als gister te krijgen?
Geen €100, maar wel €10.xenne schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:47:
[...]
neen. maar de aanbiedingen van vandaag zijn toch beter? afgezien van die €100 upgrade voor P8600 dan, maar verschil tussen die P7350 is nagenoeg nihil, allesinds geen €100 extra waard. denk dat ze van hun P7350 stock vanaf willen
Ik ga morgen bellen en ik ga toch proberen de verkoper te overtuigen.
Ik zeg dat ik nog geen tijd had gehad om te bestellen en ik moest nog contact opnemen voor een full hd scherm.
Edit:
Zou iemand de verschillen nog eens kunnen noemen tussen P8600 en P7350?
Ik dacht iets gelezen te hebben over de P8600 die zuiniger is en iets van XP maar dat weet ik niet meer juist.
En wat is ongeveer het verschil in snelheid. Ik zal de laptop geregeld gebruiken voor programma's zoals photoshop, autocad, inventor,..
[ Voor 22% gewijzigd door OsiriX op 27-08-2009 16:58 ]
De P8600 is sneller en ondersteund hardware virtualisatie
De P7350 is ongeveer net zo snel als de T6500 (35 Watt), beiden ondersteunen geen hardware virualisatie.
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
10 euro misschien wel ja... maar eerst was het gratis, nu vragen ze €99,99 - toch wel beetje belachelijk... enfin, succes ermee en laat maar weten of het paktOsiriX schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:50:
[...]
Geen €100, maar wel €10.
Ik ga morgen bellen en ik ga toch proberen de verkoper te overtuigen.
Ik zeg dat ik nog geen tijd had gehad om te bestellen en ik moest nog contact opnemen voor een full hd scherm.
Hoe kan ik deze 2 combineren?
Ik ben een belg.
Edit: Ik heb het gevonden. Ik heb via de epp link een willekeurige laptop gekozen en dan de URL bewerkt naar mijn e-valuecode. Nu nog even wachten op een 5% of 10% korting voor België en dan heb ik een zeer mooie laptop voor weinig geld.
Weet er iemand Belgische bedrijven die in aanmerking komen voor EPP korting?
[ Voor 62% gewijzigd door OsiriX op 27-08-2009 19:25 ]
kortingscode is er reeds : K73LFLLH4NGF2K (5%)[b][message=32480409,noline]Nu nog even wachten op een 5% of 10% korting voor België en dan heb ik een zeer mooie laptop voor weinig geld.
welke is het geworden?
Ja bedankt, die heb ik zojuist ook gevonden op een andere website.xenne schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:37:
[...]
kortingscode is er reeds : K73LFLLH4NGF2K (5%)
welke is het geworden?
Dit is mijn samenstelling: http://i25.tinypic.com/i1k2a9.jpg
En dit voor €817,14!
Ik ben zeer tevreden met deze prijs. Morgen nog even bellen voor een Full HD scherm.
Ik moet alleen nog een bedrijf weten welke recht heeft op EPP korting. Liefst een Belgisch bedrijf. Ik wil niet door de mand vallen bij mijn telefoon-gesprek
[ Voor 5% gewijzigd door OsiriX op 27-08-2009 19:58 ]
voor mensen die toch de P8600 willen hebben en gewone garantie kan ik toch nog de N0053507 aanbevelen, komt nu voordeliger uit dan de N0053506
Gisterenmiddag telefonisch een aantal aanpassingen laten uitvoeren.
De order ziet er als volgt uit:
Base Intel® Core™ 2 Duo Processor T6500 (2.1GHz, 800MHz, 2MB)
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands
4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
320GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf
Vast intern dvd+/-rw-station met laadsleuf, inclusief software
Stroomkabel van 1 meter (3-aderig) - Europees
Documentation Studio 1545
Gedis-pakketreferentie N0853511
Verbeterde Service Packs 4 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
Palmsteun standaard
Geen Bluetooth-upgrade
Studio 1555 Order - Netherlands
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Geen draagtas
Mediakit voor Dell-systeem Studio 1555 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Ruby Red met satijnachtige afwerklaag
Geen Accidental Damage-support
Online Backup DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
15,6-inch Widescreen Full High Definition (1920X1080) WLED with TrueLife™
Datasafe Local 2.0 Basic
Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
Wisselstroomadapter van 90 W
Aanpassingen t.o.v. basisconfig: HD beeldscherm (+ € 85) en 500GB HDD ingewisseld voor 320GB (- € 50) en toevoeging 4 jr inhome garantie (+ € 27). Helaas kon ik Works 9 niet achterwege laten.
Totale order kwam met kortingsbon en EPP uit op: € 666,83.
Ik kwam zelf op iets meer uit dus vond dit wel best.
Prima deal lijkt mij
Zeker nu ik heb gezien dat de aanbiedingen momenteel minder riant zijn.
Verwachte aflevering op of voor 09-09-2009.
Edit: blu-ray toevoegen kostte € 140. N.m.m. iets te veel van het goede.
[ Voor 1% gewijzigd door Ebro op 27-08-2009 23:48 . Reden: Toevoeging ]
Ik vind het zelf wel gek maar tussen de geinstalleerde updates stonden niet de eerder genoemde updates die het zouden veroorzaken.
dus ik hoop voort van de bsod af te zijn.
Edit: Ik heb nog even gekeken, en die nieuwe actie is inderdaad zeer mooi. Een p8600, 4gb, ati radeon 4570 512 mb, 500gb, blu-ray, 4 jaar in-home garantie met epp en 5% korting kom je op € 791,00. Als je er een HD scherm bij wilt kom je ongeveer op € 870,00.
Voor € 26,00 extra had ik dus een blu-ray speler kunnen krijgen(kleurencover kost wel geld bij die actie), nou ja ik heb het geld nu al overgeboekt, dus niks meer aan te doen denk ik. Ik koop toch nooit blu-ray dvd's.
[ Voor 76% gewijzigd door Kereltje88 op 27-08-2009 22:10 ]
- NAC Breda -
Dit topic is gesloten.