Het Sony Ericsson Xperia X1 Topic - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 97.189 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:51
Ik heb in meer dan 10 jaar dat ik gsm's en pda's gebruik nog nooit een screenprotector gebruikt en nog nooit 1 enkel krasje gehad.
Maar sowieso zien al mijn apparaten er na 1 of 2 jaar nog als nieuw uit (ik ben gewoon een beetje zuinig op mijn spullen).
Voor mij heeft zo'n screenprotector dus geen enkel nut, maar als ik af en toe zie hoe sommigen met hun spullen omgaan kan een screenprotector misschien wel nut hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Stond hier laatst nou een vergelijking tussen de X1 en de Touch Pro of beeld ik me dat maar in?
Qua specs dan.

Nu die namelijk pas in 2009 komt ga ik denk ik voor de Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

PolluxDKB schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:14:
Stond hier laatst nou een vergelijking tussen de X1 en de Touch Pro of beeld ik me dat maar in?
Qua specs dan.

Nu die namelijk pas in 2009 komt ga ik denk ik voor de Pro.
Als je zoekt met dit zoekwoord vind je een lijstje. De reactie boven die van jou is het overzicht.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-08 16:10
idd September komt de S.X uit, ook gehoord in ferm grote gsmwinkel hier in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

571Pro schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 17:54:
idd September komt de S.X uit, ook gehoord in ferm grote gsmwinkel hier in de buurt
hoe komen zij aan een release datum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
571Pro schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 17:54:
Wat degene boven me zei.

Waarom zou een gsmwinkel in de buurt het wel goed hebben, en de officiele (britse) SonyEricsson site het fout?

Ik zeg niet dat je liegt, ik was gisteren nog in de BelCompany en die melden nog steeds week 44 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik medewerker van t for telecom zeg ook nog steeds week 44 na een belletje naar mijn hoofdkantoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 19:59:
ik medewerker van t for telecom zeg ook nog steeds week 44 na een belletje naar mijn hoofdkantoor
En wat als je tegen het hoofdkantoor zegt dat SonyEricsson UK januari meld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet gedaan en ga ik maybe volgende week een keer mailen met die gegevens, ons kantoor is nu dicht en ik ben de komende week op vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-08 16:10
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 18:01:
[...]

hoe komen zij aan een release datum
Aanvraag bij SE zelf waarschijnlijk, want ze zei nog dat er veel vraag naar was wanneer die uitkwam.

Of Dynafix fzo jah ik weet het niet, vanwaar zei hun info halen. Maar er is toch meer sprake van nu komende maanden dan pakweg januari.
Ik hoop allesins als ik thuis kom dat ie beschikbaar is en dat zal midden september zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door 571Pro op 01-08-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PolluxDKB schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 19:57:
[...]

,ik was gisteren nog in de BelCompany en die melden nog steeds week 44 :')
Al die winkels zeggen het nog gewoon dus het zal vast wel zo zijn.Anders hadden zij allang een belletje gehad van SE met het verzoek die week te schrappen. Ik denk dat dat bericht van SE UK gewoon is om de concurrentie een beetje gek te maken. Geen idee waarom ik dat denk maar dat denk ik gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 21:50:
[...]

Al die winkels zeggen het nog gewoon dus het zal vast wel zo zijn.Anders hadden zij allang een belletje gehad van SE met het verzoek die week te schrappen. Ik denk dat dat bericht van SE UK gewoon is om de concurrentie een beetje gek te maken. Geen idee waarom ik dat denk maar dat denk ik gewoon ;)
Als het is om de concurrentie gek te maken, vind ik het een domme zet.

Als de releasedatum januari blijft voordat de Touch Pro uit is, haal ik die, en ik was er streng van overtuigd dat ik de X1 zou gaan halen.

En ik ben niet de enige die een Touch Pro gaat halen ipv een X1, zo'n beetje op elk forum zegt men het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 21:52
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 19:59:
Grappig, ik was laatst met medewerker van t for telecom aant werk en die belde naar jullie hoofdkantoor. Toen werd er volmondig week 37 gezegd terwijl op jullie website staat week 44.

Snap er nu helemaal niks meer van. Ik wacht gewoon rustig af, het zal allemaal wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimmieVelthuis schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 00:07:
[...]

Grappig, ik was laatst met medewerker van t for telecom aant werk en die belde naar jullie hoofdkantoor. Toen werd er volmondig week 37 gezegd terwijl op jullie website staat week 44.

Snap er nu helemaal niks meer van. Ik wacht gewoon rustig af, het zal allemaal wel :)
Er valt niks te snappen, zolang de levertijden vaag zijn... ik ga een schadeclaim indienen bij SE vanwege psychise aandoeningen die ze me aandoen... ;)

Maar zoals hierboven al gemeld, ik was ook PRO X1 en had mezelf overtuigd te wachten op de X1, maar idd bij elke forum kiezen ze nu voor de Touch Pro... en ik weet niet hoe SE hun marketing doet, maar iedereen praat nu over concurrenten omdat hun levertijden zo vaag zijn.

Wanneer de Touch Pro uit is, geef ik SE een week om met een duidelijk antwoord te komen, zoniet dan koop ik Touch Pro, en mocht X1 dan toch komen in week 37 tja dan heb ik pech, maar heb ik altijd een beter toestel dan mijn LG Prada :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 11:30:
[...]

Er valt niks te snappen, zolang de levertijden vaag zijn... ik ga een schadeclaim indienen bij SE vanwege psychise aandoeningen die ze me aandoen... ;)

Maar zoals hierboven al gemeld, ik was ook PRO X1 en had mezelf overtuigd te wachten op de X1, maar idd bij elke forum kiezen ze nu voor de Touch Pro... en ik weet niet hoe SE hun marketing doet, maar iedereen praat nu over concurrenten omdat hun levertijden zo vaag zijn.

Wanneer de Touch Pro uit is, geef ik SE een week om met een duidelijk antwoord te komen, zoniet dan koop ik Touch Pro, en mocht X1 dan toch komen in week 37 tja dan heb ik pech, maar heb ik altijd een beter toestel dan mijn LG Prada :X
Dus als ik het zo hoor ben ik straks de enige hier die wel een X1 heeft :D? Leuk hahaha zal gezellig zijn hier in mn eentje op het forum :( Ik roep ook al hier thuis dat ik wel voor de touch pro ga. Maar als ik heel eerlijk moet zijn is dat ding gewoon LANG maar dan ook echt LANG niet zo vet als de Xperia! Bovendien ga ik er qua camera gigantisch op achteruit als ik voor HTC ga en aangezien ik veel foto's schiet zit ik daar nou niet echt op te wachten.
Als ik dalijk eenmaal in de positie ben om een nieuwe telefoon uit te zoeken (vanaf week 43) dan zal het erg lastig zijn om te wachten, maar ik denk persoonlijk dat ik er spijt van ga krijgen als ik een andere telefoon neem omdat ik al maaanden op de X1 aan het wachten ben. Wel is er nog een struikelblok, wat gaat dat ding kosten? Ook het feit dat dit nog niet bekend is is erg vervelend voor de meeste mensen. Maar wat ik wil zeggen is dat we hier met z'n allen zo lang aan het wachten zijn op de X1, maak nou geen verkeerde keuzes door ongeduld, want zeg nou eens eerlijk : Is er ook maar iemand die de touch pro mooier vindt dan de x1???? Be patient :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2008 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:00

The Legend

*Plop*

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 12:09:
[...]

Dus als ik het zo hoor ben ik straks de enige hier die wel een X1 heeft :D? Leuk hahaha zal gezellig zijn hier in mn eentje op het forum :( Ik roep ook al hier thuis dat ik wel voor de touch pro ga. Maar als ik heel eerlijk moet zijn is dat ding gewoon LANG maar dan ook echt LANG niet zo vet als de Xperia! Bovendien ga ik er qua camera gigantisch op achteruit als ik voor HTC ga en aangezien ik veel foto's schiet zit ik daar nou niet echt op te wachten.
Als ik dalijk eenmaal in de positie ben om een nieuwe telefoon uit te zoeken (vanaf week 43) dan zal het erg lastig zijn om te wachten, maar ik denk persoonlijk dat ik er spijt van ga krijgen als ik een andere telefoon neem omdat ik al maaanden op de X1 aan het wachten ben. Wel is er nog een struikelblok, wat gaat dat ding kosten? Ook het feit dat dit nog niet bekend is is erg vervelend voor de meeste mensen. Maar wat ik wil zeggen is dat we hier met z'n allen zo lang aan het wachten zijn op de X1, maak nou geen verkeerde keuzes door ongeduld, want zeg nou eens eerlijk : Is er ook maar iemand die de touch pro mooier vindt dan de x1???? Be patient :+
De camera's van de HTC en de SE verschillen niet zo veel toch? Beide HTC made namelijk.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Legend schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 12:40:
[...]

De camera's van de HTC en de SE verschillen niet zo veel toch? Beide HTC made namelijk.
Dat hoop ik toch niet, ik ga er van uit dat de camera van SE automatisch beter is dan die van HTC. Alleen jammer dat er geen cybershot in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:00

The Legend

*Plop*

Geen cybershot lijkt mij toch te betekenen dat er geen wereld van verschil zal zitten in de kwaliteit tussen beide camera's.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 12:09:
[...]

Ik mag nu al een nieuwe telefoon uitzoeken maar ik sluit me toch bij jou aan. Liever over 7 weken een X1 dan over 1 week een Touch Pro (bij wijze van spreken ;)).

+ Batterij
+ Design
+ Scherm
+ Audio aansluiting
+ Toch wel mijn merk ;)

Daarbij vind ik de Touch Diamond van m'n neefje maar k*t werken.

We zijn al met z'n 2en! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat iedereen op dit forum diep in zijn hart toch liever de X1 heeft dan de Touch pro.
Maar het wachten zonder dat je weet hoe lang dat is, dat is een drama.
Mijn abbo is al verlopen, dus ik wacht echt op 1 van de 2, ook ik heb liever de x1, maar als januari echt waar stap ook ik over naar de Touch pro.
Ik zou het ook niet slim vinden om dit toestel pas in januari te lanceren, dat is nog een klein half jaar, dan zijn er zoooveeeel betere toestellen te koop.

Sony Ericsson kom op met die release datum!!! !!#@#@!@##%%@@#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:09:
[...]

Ik mag nu al een nieuwe telefoon uitzoeken maar ik sluit me toch bij jou aan. Liever over 7 weken een X1 dan over 1 week een Touch Pro (bij wijze van spreken ;)).

+ Batterij
+ Design
+ Scherm
+ Audio aansluiting
+ Toch wel mijn merk ;)

Achja zolang ik nog kan bellen met mijn oude telefoon zal ik ook gewoon blijven wachten hoor. Ik vind de Touch Pro echt niet mooi. Op de plaatjes van HTC zelfs is die wel mooi, maar als je dan foto's ziet hoe die er in het echt uitziet vind ik hem dus totaal niet mooi meer.

Als ik wel de Pro zou kopen heb ik een half jaar later spijt als de X1 zou uitkomen. Dat risico wil ik niet nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat jullie voorkeur overigens naar de zilveren versie uit of toch de zwarte.
Zwart geniet mijn absolute voorkeur!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
[...]

Ik mag ook nu een nieuwe uitkiezen hoor, daar niet van.

Als de X1 over 7 weken komt, neem ik zéker die, maar als die pas in 2009 komt...

Ik wacht wel tot eind augustus, als SE dan nog 2009 zegt, hebben ze een trouwe klant verloren ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 14:34
Hier nog een potentiele klant.
Ik mag ook al aan de verlenging en dus een nieuw toestel. Even gekeken naar de Touch diamond, heel mooi compact toestel, maar het voelde toch allemaal wat traag aan, dus dat word hem niet (en ik wil graag een full size tobo) dus de Touch Pro is opzich een optie, maar die heeft idd net niet datgeven van de X1 wel heeft. Mijn voorkeur gaat overigens uit naar de zwarte versie.
en ik hoop toch eigenlijk wel dat er deze maand vanuit SE zelf meer duidelijkheid komt over de levertijd. Als het definitief week 44 wordt dan ga ik er geduldig op wachten. Als het pas 2009 gaat worden moet ik nog maar eens zien wat we doen.

Owhja, en dan nog even hopen dat de prijzen niet gigantisch gaan tegenvallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[...]

+ Batterij
+ Design
+ Scherm
+ Audio aansluiting
+ Toch wel mijn merk ;)

Maak er maar drie van! *O* Ik wacht rustig op de X1...

Mijn abbo is zowaar aan het einde van zijn 2 jaar...Wat op zich ook uniek is! Hiervoor altijd Siemens toestellen gehad maar die haalde die twee jaar nooit. Mijn M600 is dus het eerste SE toestel en die doet het nog prima na twee jaar (na een zorgvuldige "reparatie" door mijn zoontje) Dit is voor mij een van de redenen om weer voor een toestel van SonyEricsson te nemen.

Off-topic vraagje. Is het mogelijk om bij Vodafone bij een contractverleninging net zoveel korting te krijgen op het toestel als bij een compleet nieuw abbo? Ik ben echt al een jaar of 8 klant bij die gasten. Is het met een beetje babbelen mogelijk of zal er altijd een verschil blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonzzzz
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ppaddo schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 16:25:
[...]

Maak er maar drie van! *O* Ik wacht rustig op de X1...

Mijn abbo is zowaar aan het einde van zijn 2 jaar...Wat op zich ook uniek is! Hiervoor altijd Siemens toestellen gehad maar die haalde die twee jaar nooit. Mijn M600 is dus het eerste SE toestel en die doet het nog prima na twee jaar (na een zorgvuldige "reparatie" door mijn zoontje) Dit is voor mij een van de redenen om weer voor een toestel van SonyEricsson te nemen.

Off-topic vraagje. Is het mogelijk om bij Vodafone bij een contractverleninging net zoveel korting te krijgen op het toestel als bij een compleet nieuw abbo? Ik ben echt al een jaar of 8 klant bij die gasten. Is het met een beetje babbelen mogelijk of zal er altijd een verschil blijven?
Maak daar maar 4 van! _/-\o_
Mijn eerste SE toestel was een K750i toen een K800i en heb nu een P1i die heel goed werkt.
Maar toen ik de X1 zag was ik meteen verkocht. Daarom ga ik gewoon wachten tot hij uitkomt, ookal loopt mijn 1 jarige abbo 16 aug. af.

En op je vraag van verlenging, het antwoord is nee. Ik heb namelijk voor de grap een excel sheet gemaakt voor de HTC Diamond gemaakt met de prijzen van nieuwe abbo + toestel en contract verlenging met toestel. Hier kwam ik met een nieuwe abbo(22,50 pm 1 jaar ofzo) + toestel het goedkoopste uit.
Ik ben nu op mijn werk, en heb die sheet niet bij de hand. Ik ga hem wel uploaden als ik thuis ben.

Maar nog iets, ik weet niet of het kan hoor. Maar een collega belt best wel veel en heeft vorig jaar T-mobile gebeld voor verlenging en natuurlijk voor korting. Hij kreeg toen een HTC nogiets voor een goed prijsje en nog eens korting op zijn abbo. Misschien lukt dat ook bij vodafone aangezien jij al ongeveer 8 jaar bij vodafone zit.

Sorry dat ik zo offtopic praat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:39

RayNbow

Kirika <3

Van BengalBoy.com, TouchFlo demonstratie op de SEX1:

[Video: http://video.google.com/videoplay?docid=6562188932270024298]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:27
Ik ben niet echt onder de indruk van dat TouchFlo. Ik heb nu (tijdelijk) een Diamond, maar ook hier gaat dat scrollen door de contacts niet echt lekker. Bij het aanraken van het scherm (bv om te scrollen) selecteer je automatish een contact, vaak wordt deze contact dan geopend wat dus helemaal niet de bedoeling is (ook te zien in het filmpje). Zulke kleine dingetjes maakt zo'n toestel (lees: windows mobile) flink irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcFer schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 19:49:
Ik ben niet echt onder de indruk van dat TouchFlo. Ik heb nu (tijdelijk) een Diamond, maar ook hier gaat dat scrollen door de contacts niet echt lekker. Bij het aanraken van het scherm (bv om te scrollen) selecteer je automatish een contact, vaak wordt deze contact dan geopend wat dus helemaal niet de bedoeling is (ook te zien in het filmpje). Zulke kleine dingetjes maakt zo'n toestel (lees: windows mobile) flink irritant.
Het filmpje gaf mij nou ook niet echt een goede indruk. Hij moet een aantal keer bewegingen herhalen en er is inderdaad een keer dat hij per ongeluk een contact selecteert. Wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:29

St@m

@ Your Service

PcFer schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 19:49:
Heb je dat touchflo ook bij andere toestellen dan? En werkt het dan wel fatsoenlijk?
Voor mij is het niet echt een meerwaarde trouwens, heb het nog nooit gemist en ook nog nooit aan geergerd.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.expansys.de/ft.aspx?k=112258&page=1

kijk eens bovenaan de pagina..
berichtje van de Product Manager van eXpansys.
hmmmmm,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonzzzz
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 21:05:
http://www.expansys.de/ft.aspx?k=112258&page=1

kijk eens bovenaan de pagina..
berichtje van de Product Manager van eXpansys.
hmmmmm,....
Very Interresting! Hopelijk komt ie eerder! maarja we zien wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
St@m schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 21:04:
[...]

Heb je dat touchflo ook bij andere toestellen dan?
BengalBoy zegt in die video dat het een feature van WM6.1 is, dus blijkbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hmm wat een bedenkelijk accent heeft die gozer van BengalBoy!!

And than you mooooooooovveee the coooonntaaaccttss! hahahahaha

Ik word nou niet echt blij van die feature, maar dat had ik al bij andere toestellen gezien. Al dat hippe gescrol is leuk om een beetje bij mensen te patsen, maar volgens mij ben je er in de praktijk al snel een beetje beu van en (ik in ieder geval) zal de classic menu optie (o.i.d) aanzetten.

Heeft dit toestel nou eigenlijk ook zoiets als een scrollwheel? Die gebruik ik echt mega veel op mijn M600i. Zal wel weer eventjes wennen worden als ik een wiel-loos toestel krijg.

*O* Maakt dansje en hoopt dat week 41 klopt! *O*

Oeps, week 41 is pas 6 oktober :( Iets te enthousiast...

[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 04-08-2008 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
ppaddo schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 09:16:
Heeft dit toestel nou eigenlijk ook zoiets als een scrollwheel? Die gebruik ik echt mega veel op mijn M600i. Zal wel weer eventjes wennen worden als ik een wiel-loos toestel krijg.

Het heeft een soort van touchpad bij die knoppen. Dat leek op de diverse filmpjes wel mooi te werken om door de menu opties te scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Mooie vervanging voor mijn Samsung I600, hoop dat ie wat sneller is.

E-Developing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op mobilereview staat een nieuwe preview. Daar is de X1 al wel vrij rap moet ik zeggen. Gaat de goede kant op zo! nu nog even een snelle release en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 19:32
Wat is de precieze link want ik kan het niet vinden op de site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:37
YouTube

Dit is de link waarschijnlijk... ;)

[ Voor 65% gewijzigd door F-Tim op 04-08-2008 22:43 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 22:56
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:08:
op mobilereview staat een nieuwe preview. Daar is de X1 al wel vrij rap moet ik zeggen. Gaat de goede kant op zo! nu nog even een snelle release en gaan met die banaan.
Yeah, ik denk dat je deze bedoelt:
http://www.youtube.com/watch?v=ks1PfLoWU8Y

Gepost op mobile cowboys ;)

Vind deze review trouwens niks nieuws brengen en met die snelheid had ik ehm ook al wel gezien...

[ Voor 11% gewijzigd door Wicked_Wy op 04-08-2008 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

ppaddo schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 09:16:

Oeps, week 41 is pas 6 oktober :( Iets te enthousiast...
Dat zijn maar 2 maanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonzzzz
  • Niet online
Xof schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 00:12:
[...]

Dat zijn maar 2 maanden :)
Dat zijn 2 maanden te veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 11:32
Hallo.
Ik volg dit topic al vanaf het begin.
maar zit te twijfelen tussen de x1 en d touch pro.
voor mij is het belangrijk om te weten of sony ericsson ook ruu rom ter beschikking stelt op hun website.
Bij HTC is dat namelijk wel het geval.
Heb nu een MDA VARIO3.waar ik mee gecrasht ben in bootloader en er is geen ruu rom voor te vinden.
Ik heb dus geen zin er in dat mij dat weer overkomt en om dan weer met een toestel te moeten zitten waar ik niks meer mee kan omdat er over het algemeen een cid lock op zit.
Ik weet ten minste zeker dat ik dat probleem met een originele HTC device niet hoef te vrezen.
Weten jullie eventueel of sony ericsson ook een download van de ruu rom ter beschikking gaat stellen en of ze ook updates ter bescikking gaan stellen op hun website.
want zonder active sync geen hard spl dus geen andere rom updaten op je toestel ivm je cid lock.
mijn voorkeur gaat uit naar de x1 maar wel alleen als er dus een rom beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
Wie heeft de eerste X1 in handen?
Onze deutsche freunden hebben hem al te koop staan (y) -->

http://www.alibaba.com/catalog/101602308/Brand_New_Original_Unlocked_Sony_Ericsson_X1_Mobile_Phone.html

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 23:53
Als je af en toe op marktplaats kijkt staan er ook X1 te koop. Deze zijn nog niet verkrijgbaar dus het lijkt mij sterk. eerder een oplichter dan dat hij echt te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
Ik geloof er niet veel van, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 13:58
Ik werk momenteel met de Sony P1i => een heel fijn ding om mee te werken. Enige nadeel in mijn ogen is dat het toestel wel vrij traag reageert op de meeste dingen. Maar voor de rest niets dan lof.

Dit toestel zou een waardige opvolger zijn. Als ik de filmpjes zo zie, is deze zeker en vast iets sneller dan de P1i, wat ik niet verwachtte. Qua functionaliteit is mijn P1i vrij compleet, maar Windows Mobile vind ik toch nog steeds net dat beetje meer compleet.

Al bij al een heel mooi toestel, ook qua design. Hopelijk blijft de batterijduur even goed meevallen als andere Sony's. Mijn smartphone gaat nog steeds een volle werkweek mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
Ik begrijp dat je niet veel vrienden en een rustige baan hebt Samson ;)

Ik laad mijn phone in het weekend 1x op maar doordeweeks elke dag anders wordt het kritisch of ik de dag nog haal. (W950) :/

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 13:58
RobbyNitroz schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:40:
Ik begrijp dat je niet veel vrienden en een rustige baan hebt Samson ;)

Ik laad mijn phone in het weekend 1x op maar doordeweeks elke dag anders wordt het kritisch of ik de dag nog haal. (W950) :/
:) Allesbehalve. Als system engineer ben je veel de baan op en geloof me, telefoontjes blijven niet lang uit...

Ik moet er wel 3G voor afzetten, anders gaat hij maar 1,5 dag mee. Maar missen doe ik het absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

PolluxDKB schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:06:
[...]

Ik geloof er niet veel van, eerlijk gezegd.
Waarom zou een X1 'unlocked' verkocht worden als er nog geen enkele provider is die hem 'locked' verkoopt (als deze al komt... het ding is daar denk ik te duur voor).

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
unlocked geven ze aan omdat mensen altijd bang zijn dat een telefoon gelocked is. Daarom er altijd maar bijzetten dat ie niet locked is.

3G heb ik altijd aanstaan--> videobellen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
3G heb ik altijd aanstaan -> internet _/-\o_ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo lang de X1 1 dag mee gaat ben ik tevreden. Hij hangt toch elke avond aan de lader en voor die keren dat ik geen lader bij de hand heb ik zorg wel voor een extra accu! :)

Maar laten we niet vooruit lopen op de stand-by tijden van de X1. Er is nog geen commerical unit waar de stand-by tijden op getest zijn! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonzzzz
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:57:
Zo lang de X1 1 dag mee gaat ben ik tevreden. Hij hangt toch elke avond aan de lader en voor die keren dat ik geen lader bij de hand heb ik zorg wel voor een extra accu! :)

Maar laten we niet vooruit lopen op de stand-by tijden van de X1. Er is nog geen commerical unit waar de stand-by tijden op getest zijn! ;)
Met 1 dag ben ik zeker niet tevreden mee. Mijn P1 gaat nu ongeveer 3-4 dagen mee.
En GSMarena heeft wel standby tijden:
Battery:
Standard battery, Li-Po 1500 mAh (BST-41)
Stand-by Up to 833 h
Talk time Up to 10 h

833 uur = 30+ dagen! LOL!!

[ Voor 4% gewijzigd door dragonzzzz op 07-08-2008 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha! Ik weet niet waarom, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de X1 dat niet gaat halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zou kunnen maar dan moet de accu echt volledig zijn opgeladen
en daarna moet je hem aanzetten en daarna niet meer aanraken dan zou het kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg mij eigenlijk af. Wat zijn voor jullie de beweegredenen om voor de Xperia X1 te kiezen in vergelijking met bijvoorbeeld de Samsung i900 Omnia?

Want ook deze heeft een snelle processor, long battery-life, WM6.1, groot scherm etc. Daarnaast heeft ie 8GB intern geheugen, een stukken betere camera en een fijn werkende touchscreen. Maakt puur het gemis van een qwerty-toetsenbord dit alternatief voor jullie onkiesbaar?

Persoonlijk ga ik zelf ook nog liever voor de Xperia X1. Ik denk dat een toetsenbordje beter gaat werken. Een camera vind ik niet zó belangrijk en 8GB kan ik 'r ook wel met een 30 euro kostend geheugenkaartje inkrijgen. Daarnaast het hoge(re) resolutie scherm en ook de algehele feeling van 't design (exclusiever, beter afgewerkt) laten mij eerder kiezen voor de Xperia

Hoe denken andere Tweakers daarover? Want als er niet gauw duidelijkheid komt over de releasedatum van de XperiaX1 zie ik me toch wel erg snel deze telefoon ervoor in de plaats te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-hogere res
-3.5mm jack
-1500mah (weet niet wat die Omnia heeft)
-QWERTY keyb.

De Omnia heeft een erg lage resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam deze link nog tegen: http://www.t3.com/news/vi...xperia-x1-hands-on?=36278.

Hier beweren ze voor de UK, november.

Ik zal nog wel even wachten in elk geval. De touch pro vind ik persoonlijk niet zo mooi als de SE X1. Als is mijn abbo deze maand verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1988
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 07:48
Ik kwam ook nog wat tegen:
http://www.mobilecomputer...mment_id=1164&joscclean=1
Hier wordt dus gesproken dat ie tussen nu en eind september uit moet komen ik ben benieuwd.

http://www.marketwatch.co...0-B707B04D2C07}&dist=hppr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:36:
-hogere res
-3.5mm jack
-1500mah (weet niet wat die Omnia heeft)
-QWERTY keyb.

De Omnia heeft een erg lage resolutie.
Die heeft 1440mAH, maar verbruikt mede door het minder scherpe display minder energie en heeft dus ook een erg goede batterylife. Weet de standby/gesprekstijd eventjes niet uit m'n hoofd maar het zat in ieder geval helemaal snor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Mijn mening over de X1 vs Omnia.

Scherm
Omnia heeft een lagere resolutie. Echter gaat de accu hierdoor ook veel langer mee. Verder zijn veel programmas (o.a. navigatie) gemaakt voor lage resolutieschermen. En verder vraag ik me af of het echt een groot voordeel is? Net zoiets als HD-Ready of FullHD op een 32" tv. Je moet een groot scherm hebben om echt goed verschil te zien..

Toetsenbord
Ik vraag me af of je sneller typt met een klein qwert toetsenbord? Tegenwoordig is de software al zover dat, als je een paar letters heb getypt, deze zelf gaat bedenken welk woord je zou bedoelen. Hierdoor kan je erg snel typen. En de toetsen op het touchscreen zijn volgens mij groot genoeg om goed te kunnen typen. Voordeel van een vast qwerty toetsenbord is dat je meer ruimte over hebt om je sms/mail te zien..

Bouwkwaliteit:
Volgens mij is de X1 niet beter qua bouwkwaliteit dan de Omnia. Ik zag laatst nog een review die als + punt had dat de bouwkwaliteit zo goed was van de Omnia.

Conclusie:
Het lijkt alsof ik naar de Omnia neig maar ik twijfel tussen beide toestellen. Ik wordt alleen wat "bang" voor de performance van de X1 omdat de HTC Diamond ook traag is (door het hoge resolutiescherm). Verder ga ik misschien toch voor de Omnia omdat de levertijd van de X1 niet duidelijk is. Mocht de X1 echter in september uit komen dan kan het maar zo zijn dat ik voor de X1 ga..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja,
ik wil ook zo snel mogelijk een smartphone waarmee ik goed kan mailen. Kan eigenlijk niet wachten. Zit met RSI en wil wat minder achter de PC zitten zodat ik wat meer afwisseling heb en moet dus ook buitendeurs goed per mail bereikbaar zijn (voor m'n werk).

Ik zou natuurlijk nu een Touch Diamond kunnen bestellen, maar ben bang daar veel spijt van te krijgen, dus ik wacht nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
De touch Diamond wil ik niet vanwege de raar gevormde achterkant. Zou dan eerder gaan voor de touch Cruise maar hoop dat er snel duidelijkheid komt over de levertijd van de xperia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bsmpower schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:44:
Mijn mening over de X1 vs Omnia.

Scherm
Omnia heeft een lagere resolutie. Echter gaat de accu hierdoor ook veel langer mee. Verder zijn veel programmas (o.a. navigatie) gemaakt voor lage resolutieschermen. En verder vraag ik me af of het echt een groot voordeel is? Net zoiets als HD-Ready of FullHD op een 32" tv. Je moet een groot scherm hebben om echt goed verschil te zien..

Toetsenbord
Ik vraag me af of je sneller typt met een klein qwert toetsenbord? Tegenwoordig is de software al zover dat, als je een paar letters heb getypt, deze zelf gaat bedenken welk woord je zou bedoelen. Hierdoor kan je erg snel typen. En de toetsen op het touchscreen zijn volgens mij groot genoeg om goed te kunnen typen. Voordeel van een vast qwerty toetsenbord is dat je meer ruimte over hebt om je sms/mail te zien..

Bouwkwaliteit:
Volgens mij is de X1 niet beter qua bouwkwaliteit dan de Omnia. Ik zag laatst nog een review die als + punt had dat de bouwkwaliteit zo goed was van de Omnia.

Conclusie:
Het lijkt alsof ik naar de Omnia neig maar ik twijfel tussen beide toestellen. Ik wordt alleen wat "bang" voor de performance van de X1 omdat de HTC Diamond ook traag is (door het hoge resolutiescherm). Verder ga ik misschien toch voor de Omnia omdat de levertijd van de X1 niet duidelijk is. Mocht de X1 echter in september uit komen dan kan het maar zo zijn dat ik voor de X1 ga..
Volgens de specificaties is de standby/gesprekstijd van de XperiaX1 nog altijd beter dan die van de Omnia, ondanks het verschil in schermresolutie. Veel maakt het niet uit, want beide toestellen hebben een zeer goede batterylife in vergelijking met andere toestellen.

Het verschil in scherm ga je zeker wel zien. Het gaat er niet om dat het scherm van de Omnia slecht zou zijn, alleen is die van de XperiaX1 gewoon ontzettend goed :P Daarnaast, de belangrijkste software (voor mij imo) is gewoon beschikbaar voor de hoogste resolutie en 'r zullen wel velen volgen. Hier maak ik me niet zo'n zorgen over.

Over de bouwkwaliteit. Sowieso vind ik het design van beide toestellen erg mooi. Toch is het brushed metal van de Xperia X1 toch een stuk sexier dan het plastic van de Samsung. Ook de oplossing van de stylusberging van Samsung is erg goedkoop.

Van wat ik gezien heb op de filmpjes zijn beide toestellen vrij rap. De XperiaX1 kan alleen nog maar sneller worden omdat de filmpjes uit pre-retail versies komen en het gaat rond dat in de retailversie de hoeveelheid ram verdubbeld wordt.

Net zoals jou wacht ik even op een releasedatum van de XperiaX1. Komt dat apparaat in September, dan haal ik deze, langer ga ik niet wachten. Dan wordt het de Omnia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:29:
[...]

Volgens de specificaties is de standby/gesprekstijd van de XperiaX1 nog altijd beter dan die van de Omnia, ondanks het verschil in schermresolutie. Veel maakt het niet uit, want beide toestellen hebben een zeer goede batterylife in vergelijking met andere toestellen.

Het verschil in scherm ga je zeker wel zien. Het gaat er niet om dat het scherm van de Omnia slecht zou zijn, alleen is die van de XperiaX1 gewoon ontzettend goed :P Daarnaast, de belangrijkste software (voor mij imo) is gewoon beschikbaar voor de hoogste resolutie en 'r zullen wel velen volgen. Hier maak ik me niet zo'n zorgen over.

Over de bouwkwaliteit. Sowieso vind ik het design van beide toestellen erg mooi. Toch is het brushed metal van de Xperia X1 toch een stuk sexier dan het plastic van de Samsung. Ook de oplossing van de stylusberging van Samsung is erg goedkoop.

Van wat ik gezien heb op de filmpjes zijn beide toestellen vrij rap. De XperiaX1 kan alleen nog maar sneller worden omdat de filmpjes uit pre-retail versies komen en het gaat rond dat in de retailversie de hoeveelheid ram verdubbeld wordt.

Net zoals jou wacht ik even op een releasedatum van de XperiaX1. Komt dat apparaat in September, dan haal ik deze, langer ga ik niet wachten. Dan wordt het de Omnia.
Zou je dan niet beter de Touch Pro kunnen nemen? Deze lijkt meer op de Xperia dan de Omnia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Nu online
RobbyNitroz schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 15:17:
unlocked geven ze aan omdat mensen altijd bang zijn dat een telefoon gelocked is. Daarom er altijd maar bijzetten dat ie niet locked is.

3G heb ik altijd aanstaan--> videobellen _/-\o_
Beetje off-topic, maar uuh video bellen met een W950???
Da's wel een beetje eenzijdig dan lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:29:
[...]

Het verschil in scherm ga je zeker wel zien. Het gaat er niet om dat het scherm van de Omnia slecht zou zijn, alleen is die van de XperiaX1 gewoon ontzettend goed :P

Hoe weet je of de Samsung plastic is? De achterkant en een stukje voorkant (bij de knoppen) lijken ook metaalachtig...

Dat zou mooi zijn!

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:38:
[...]

Zou je dan niet beter de Touch Pro kunnen nemen? Deze lijkt meer op de Xperia dan de Omnia.
De Diamond is redelijk sloom. Dus ik verwacht dat dit bij de Touch Pro niet beter is. Ik vraag me daarom af of dit een goed alternatief is?

[ Voor 60% gewijzigd door bsmpower op 07-08-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door bsmpower op 07-08-2008 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De achterkant van de Samsung is van plastic, heb ik in meedere reviews gelezen. Neemt niet weg dat ze zeggen dat het een mooie achterkant is en dat de telefoon een algehele kwalitatief goede feeling heeft en niet goedkoop aandoet.

De Touch Pro is voor mij geen alternatief omdat het design me iets te gedrongen/dik is. Ook vind ik het scherm ietwat klein. Erg jammer want verder is het een heel mooi toestel. De Touch Pro is wel sneller dan de Diamond doordat ze 'r meer RAM ingestopt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
En nu weer graag verder hier over de X1. Vergelijken is prima maar t moet niet meer alleen over andere toestellen gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie preview op SMAPE.com. :)

Wordt de X1 ook vergeleken met de Touch Pro en Diamond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 12:39

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:41:

The strong sides of X1 are a metallic casing, the high mobility (compact size and small weight), a large screen, a 3.5 mm audio jack, a high-capacity battery and a high quality camera. Touch Pro is notable for a better software compatibility (a canonic screen resolution), a more user friendly launcher and WM extensions, a TV-out, a more convenient keyboard and the availability of hardware 3D acceleration.
De X1 heeft geen 3D hardware acceleratie? :?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:41:

Interessant de prijzen wat erbij staan :
X1:770euro
Touch pro:915euro

zal wel geen zak van kloppen maargoed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Lol, en beneden aan staat 815 euro voor de Touch Pro. Een van de twee zal wel een typo zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Mooi review. Ik vind alleen de interface behoorlijk lelijk terwijl de X1 zelf wel mooi is.. Best jammer. Is vast op te lossen door tweaks maar dat doe ik liever niet. En ben benieuwd hoe het toetsenbord typt aangezien ze daar kritiek op hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
uit het smape artikel als hierboven gepost:

Talking in advance, we’d mention that Touch Pro still has a much better keyboard, which is the biggest advantage over the Swedish-Japanese competitor. For the rest of the aspects, X1 is leading and we are going to prove that.

alleen toetsenboard op touch pro is beter dan x1 voor de rest is de x1 leading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3D Fish panel – a panel that showcases the 3D features of the phone; a fish tank with 3D fishes.
Showed niet alleen de 3d features.. maar de vissies hebben ook functie.
Ik geloof dat er 1 van kleur veranderd naarmate de batterij verder leegloopt,.. een andere bij een gemist gesprek oid... weet niet precies meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbyNitroz schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:55:

X1 is leading [/u]and we are going to prove that.
kan niet wachten tot hij uit is (L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X1 is leading in making the crowd CRAZY...

X1 is making me crazy because of its so demn fine design and specs
But also because they still wont mention the release date... demmit!

On-topic:
Shit weet niks nuttigs te vragen of te melden, weet al alles over X1 en zoniet dan weet ik het wel te vinden in de forums... behalve de releasedate dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bsmpower schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:09:
Mooi review. Ik vind alleen de interface behoorlijk lelijk terwijl de X1 zelf wel mooi is.. Best jammer. Is vast op te lossen door tweaks maar dat doe ik liever niet. En ben benieuwd hoe het toetsenbord typt aangezien ze daar kritiek op hebben..
SPB Mobile Shell erop en je bent klaar :) Dat is gewoon een installer hupsakee. En je kan altijd weer terug naar 't origineel. Ik vind de interface juist wel mooi!

Gelukkig heb ik lange dunne pianovingers dus zal dat toetsenbord voor mij wel niet zo'n groot probleem zijn met z'n kleine toetsen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 00:06:
[...]

[...]

De X1 heeft geen 3D hardware acceleratie? :?
Maakt niemand zich hier druk over???????? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar heb je het voor nodig dan dat 3d hardware acceleratie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richair
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-08 19:03
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:02:
[...]

Maakt niemand zich hier druk over???????? :? :? :?
Ik kan me haast niet voorstellen dat ie dat echt niet heeft... Is hardware acceleratie eigenlijk alleen voor games en films? Want als de Panels er geen gebruik van maken, dan is het knap dat het smooth kan lopen (TouchFlo3D gebruikt wel HW acc. neem ik aan).

Iets anders, nog even terugkomen op de accelerometer/tilt sensor. Ik lees verschillende dingen:

- ...dat ie er helemaal niet op zit.
- ...dat er iets van een motion sensor opzit die alleen de camera laat roteren
- ...dat er gewoon een motion sensor opzit.

Bij Bengal Boy wordt het me niet veel duidelijker. Hij noemt wel een motion sensor, maar ik lees nergens dat het een accelero is zoals de TD en Touch Pro. Smape.com heeft het er ook niet over.
Is hier al verdere info over?

(Nu neig ik nog naar de Pro, maar die Panels van de X1 lijken me weer handiger. Keuzes...keuzes...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:16:
waar heb je het voor nodig dan dat 3d hardware acceleratie ?
wil ik ook wel eens weten, geen idee wat dit is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 18:15:
[...]

wil ik ook wel eens weten, geen idee wat dit is!
Is dit niet hetzelfde als waar de HTC's last van hadden, het missen van drivers waardoor er geen 3d acceleratie was.
Misschien is dit niet hetzelfde, ik hoop het niet, die toestellen waren zo vlug als dikke stront de helling op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wikipedia de gekste: :P

In computing, hardware acceleration is the use of hardware to perform some function faster than is possible in software running on the normal (general purpose) CPU. Examples of hardware acceleration include blitting acceleration functionality in graphics processing units (GPUs) and instructions for complex operations in CPUs.

Normally, processors are sequential, and instructions are executed one by one. Various techniques are used to improve performance; hardware acceleration is one of them. The main difference between hardware and software is concurrency, allowing hardware to be much faster than software. Hardware accelerators are designed for computationally intensive software code. Depending upon granularity, hardware acceleration can vary from a small functional unit to a large functional block like motion estimation in MPEG2.

The hardware that performs the acceleration, when in a separate unit from the CPU, is referred to as a hardware accelerator, or often more specifically as graphics accelerator or floating-point accelerator, etc. Those terms, however, are older and have been replaced with less descriptive terms like video card or graphics card.

Retrieved from "http://en.wikipedia.org/wiki/Hardware_acceleration"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 22:56
Deze Britse website geeft aan dat de X1 vanaf 30 October verkrijgbaar zal zijn :)

Klinkt als week 44:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Lijkt me niet bepaald logisch dat de X1 geen 3D acceleratie zou hebben. In die hele review wordt nou net aangegeven dat het Fish Panel de 3D functies van de X1 laat zien. Maar dat doet hij blijkbaar alleen op de CPU, knap...

Ik ga uit van een foutje. De mobiel wordt door HTC gemaakt en die heeft nu wel de drivers en kennis voor 3D acceleratie. Ik kan me niet voorstellen dat SE niet wil dokken voor een licentie op de drivers. De 3D acceleratie zit namelijk gewoon IN de CPU voor zover ik heb gelezen...

Als ik de video zo zie dan kan ik niet anders tellen dat dat alleen mogelijk is met 3D acceleratie |:( Het loopt gewoon te smooth voor een trage CPU met WM6.1 er op om dan nog zo die panels te laten bewegen. IMHO, dat "spring" effect can de panels doe je alleen als je 3D acceleratie hebt 8)7

Edit
HW 3D Graphics
Direct uit de Whitepaper van SE, Whitepaper

[ Voor 30% gewijzigd door GENETX op 09-08-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richair
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-08 19:03
Wicked_Wy schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:35:
Deze Britse website geeft aan dat de X1 vanaf 30 October verkrijgbaar zal zijn :)

Klinkt als week 44:P
He, op die site staat de motion sensor wel weer expliciet genoemd (met UI auto-rotate, dus kennelijk niet alleen voor de camera). Blijft wel de vraag of het echt een accelero is, zoals in de Touch-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 01:48:
[...]

Interessant de prijzen wat erbij staan :
X1:770euro
Touch pro:915euro

zal wel geen zak van kloppen maargoed ;)
Hier Staat de X voor 789€ en ik heb gemailed om de release datum te vragen en ze wisten mij te zeggen dat hij normaal gezien midden september leverbaar zou zijn.
Hierzo

(Touch Pro voor 660€)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Midden september kan ik nog wel op wachten. Moet sowieso nog uitzoeken wat ik doe qua abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonzzzz
  • Niet online
Wat lees ik nou in de Smape.com preview?
The standard features of the preinstalled software package are currently being discussed, the only sure points on the list are Opera 9.5 as an alternative to IE, an RSS reader and Google Maps global positioning application.
Overal stond IE, maar nu komt SE met Opera?! Nice!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

dragonzzzz schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 11:09:
Overal stond IE, maar nu komt SE met Opera?! Nice!!
Opera Mobile (waar ze het over hebben) is in verhouding met Opera Mini gewoon bagger. De snelheid is echt om van te huilen. Opera Mini draait zelfs in Esmertec JBED op Windows Mobile een stuk soepeler dan het native Opera Mobile.

Het is trouwens niet zo speciaal dat ze het meeleveren. Iedereen kan het ook gewoon gratis downloaden en installeren (zowel Opera Mobile als Opera Mini). Ik heb liever dat ze het OS zo kaal mogelijk leveren om het aantal ongebruikte programma's te verkleinen.

[ Voor 24% gewijzigd door The Zep Man op 10-08-2008 11:46 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonzzzz
  • Niet online
The Zep Man schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 11:44:
[...]
Opera Mobile (waar ze het over hebben) is in verhouding met Opera Mini gewoon bagger. De snelheid is echt om van te huilen. Opera Mini draait zelfs in Esmertec JBED op Windows Mobile een stuk soepeler dan het native Opera Mobile.

Het is trouwens niet zo speciaal dat ze het meeleveren. Iedereen kan het ook gewoon gratis downloaden en installeren (zowel Opera Mobile als Opera Mini). Ik heb liever dat ze het OS zo kaal mogelijk leveren om het aantal ongebruikte programma's te verkleinen.
True, maar de meeste spec's sites geven IE als standaard internet browser aan namelijk.
Heb zelf een P1 met Opera draaien en ik moet zeggen dat het best wel lekker loopt. Ik zag ook dat er een nieuwe beta van opera mobile is die een stuk sneller draait dan de huidige versie

[off-topic mode]
Btw, er komt een witte versie van de Samsung Omnia! :P
[/off-topic mode]

[ Voor 5% gewijzigd door dragonzzzz op 10-08-2008 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 19:27:
[...]

Hier Staat de X voor 789€ en ik heb gemailed om de release datum te vragen en ze wisten mij te zeggen dat hij normaal gezien midden september leverbaar zou zijn.
Hierzo

(Touch Pro voor 660€)
Oei. Is die Touch Pro in Belgie nog best duur. Daar betaal je in Nederland 580 euro voor. Ik begrijp het niet helemaal. De XperiaX1 zou origineel gezien toch onder de TouchPro geplaatst worden op de markt? Waarom betaal je dan voor de Xperia minstens overal 700 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Laatst online: 09:06
De prijs van de X1 zal nog wel zakken als deze straks leverbaar wordt. Maar ik ga er vanuit dat de X1 wel iets duurder zal zijn dan de Touch Pro, gezien de iets hogere specs van de X1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Hoeft niet. SE kan ook besluiten om te stunten bij binnenkomst in de WM mobile markt. HTC is een bekende in dat segment en men weet wat het kan. SE is een bekend merk, maar nieuw tussen de SE Phones en wat mij betreft nieuw in de markt voor zakelijke phones. Het zou me niets verbazen als ze juist iets er onder zouden zitten om een marktaandeel tegenover de andere spelers te krijgen, maar ook vooral tegen de iPhone.

Daarnaast is de phone nog niet uit. De prijzen die je nu ziet voor de X1 zijn gewoon om extra makkelijk te cashen op mensen die geen geduld hebben ;) . Ik geef de shops geen ongelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt deze telefoon nog verwacht in augustus??, ik dacht zelf later maar op gsmeasy en op bestelmaar.nl staat nog steeds "verwacht in augustus".
Heeft iemand contact gehad met 1 van deze 2 en is dit bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:29

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:44:
Wordt deze telefoon nog verwacht in augustus??, ik dacht zelf later maar op gsmeasy en op bestelmaar.nl staat nog steeds "verwacht in augustus".
Heeft iemand contact gehad met 1 van deze 2 en is dit bevestigd?
Anders lees je even het topic, levertijden zijn niet bekend.. de meeste winkels hebben het over september/oktober

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
1: Probeer zelf alvorens hier je vraag neer te dumpen!!
2: Kom je er niet uit, gebruik de search (juiste zoektermen bedenken)
3: Als je nog geen antwoord op je vraag hebt gevonden, stel je vraag, maar vermeld duidelijk wat je zelf al geprobeerd heb!!
4: Dit topic gaat over de Xperia X1 en NIET, ik herhaal NIET over waar je je Xperia X1 € 2,- goedkoper kan krijgen dan je buurman.
5: Is er iemand is die iets van bovenstaande niet begrijpt, attendeer een mod erop middels de topic report (Topic Report), linksboven elk topic.
6: Commentaar op acties van de mod is geen probleem (zelfs gewenst), maar NIET, ik herhaal NIET in het topic. Daarvoor is het Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic, de mail, DM, ICQ of MSN.