[Ervaringen] Partyfotografie deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 26 Laatste
Acties:
  • 150.791 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik dan ook niet, boehoe

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
ik ga vanavond de opening van Kunstbende Flevoland op de plaat zetten. het verzoek was of ik regelmatig m'n kaartje wilde legen aan een laptop met beamer, zodat het resultaat direct zichtbaar zou zijn. ik ben benieuwd, vooral naar de kwaliteit van de acts, hoewel daar elk jaar wel pareltjes tussen zitten.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

thalyric

God

GerardHenninger schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 01:20:
[...]

Waar schiet Henk dan veel mee? En ik? En heel veel andere partyfotografen?
Waarom zou die lens niet geschikt zijn als "partylens"?
Enige wat me "zorgen" maakt is die F4 .. een F2 zou veel leuker geweest zijn .. maar daar heb ik geen $$ voor (zag wel een leuke 16-35 F2 2e hands .. maar dat is een ander verhaal). Misschien moet ik eens meer met F4 schieten ipv 2.8 tot 3.5 ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:46

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

17-40L is een prima lens en zoals Gerard zei zijn er veel die deze gebruiken voor Party. ik heb hem laatst in mijn handen gehad en even mee gespeeld. Dat ding is Scherp, snel en voeld goed aan. Ook is het een aardige prijs voor een L lens.

* Meulugar hoopt op een 13e maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik schiet veel met de 17-40, en nog nooit de behoefte gehad deze te vervangen voor een 2.8
Het is echt mijn vaste werkpaard, ben voor de volle 100% tevreden over die lens. Bij lasers en dergelijke amper last van flares, ik zou eigenlijk echt geen punt kunnen bedenken waar ik niet tevreden over ben met die lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppFreddy schreef op donderdag 11 december 2008 @ 00:41:
Thalyric: niet slecht, maar ik mis wat kleur
Jazzs: mooie shots, vooral dat maskershot. Speciaal feestje precies :) Mooi belicht bij 5 en 7. Hoe flits je als ik vragen mag?
580 exII met omnibounce, flitser onder een hoek van 45graden, en de buitenfoto op +2/3, binnen peoplepic idem alleen -1/3. ( gewoon op e-ttl, dus niks handmatig ingesteld verder )

@Floor-is, die maskers zijn inderdaad erg gaaf.. Sowieso een leuk thema waar je je als fotograaf goed kan uitleven..

( voor de geinteresseerden, meer foto's hier, onder foto's Little Sins website )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 19:55
@ 17-40L discussie: goede lens, scherp, waar voor z'n geld.

@Discussie-over-Partyfotografie:
Het is algemeen bekend dat alles en iedereen graag foto's wil maken op feesten als ze daarvoor gratis naar binnen mogen. Marktwerking. Je zal, zoals Gerard dus ook aangeeft jezelf moeten onderscheiden van de rest. Kwaliteit en betrouwbaarheid zijn hierin heel belangrijk...

@Discussie-over-dit-Topic:
Ik mis de laatste tijd het niveau, de 'harde' kritiek en de inhoudelijke discussies over de fotografie, situaties en opdrachtgevers - die juist voorheen dit topic zo 'groot' heeft gemaakt. Wat dat betreft sluit ik me aan bij de post van Floris, eerder in dit topic.

Natuurlijk is het voor een beginner niet makkelijk om onder alle 'party-omstandigheden' direct de vetste platen te schieten, maar wat ik hen mee wil geven: wees kritisch naar je eigen werk en post niet zomaar wat foto'tjes van "ik was op stap met m'n compact-camera/mobiele telefoon, en hier wat foto's van mn dronken vrienden"..

Als je beter wil worden, zal je dus ook iets moeten doen met de kritiek die je hier krijgt; die komt af en toe misschien wat bot over, maar het helpt natuurlijk wel. en ohja; lees die prachtige Openings-post eens goed door! :)

Upcoming
'k sta volgende week in de Jaarbeurs voor Thunderdome 2008 (*thank god voor mn exinores*), en de 31e sta ik op Qountdown.

Waar is de rest met NYE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thunderdome is tof publiek :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow en voor degene die denken dat je altijd het beste van het beste nodig hebt kijk eens even naar deze fototjes
gemaakt met de fuji s1pro http://www.dpreview.com/reviews/fujis1pro/
en standaard setje lenzen

hier wat fototjes
http://forums.dpreview.co...rum=1020&message=30310878

en ik ga denk ik met oudjaar naar nataraj :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mittnick schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:48:
@ 17-40L discussie: goede lens, scherp, waar voor z'n geld.

@Discussie-over-Partyfotografie:
Het is algemeen bekend dat alles en iedereen graag foto's wil maken op feesten als ze daarvoor gratis naar binnen mogen. Marktwerking. Je zal, zoals Gerard dus ook aangeeft jezelf moeten onderscheiden van de rest. Kwaliteit en betrouwbaarheid zijn hierin heel belangrijk...

@Discussie-over-dit-Topic:
Ik mis de laatste tijd het niveau, de 'harde' kritiek en de inhoudelijke discussies over de fotografie, situaties en opdrachtgevers - die juist voorheen dit topic zo 'groot' heeft gemaakt. Wat dat betreft sluit ik me aan bij de post van Floris, eerder in dit topic.

Natuurlijk is het voor een beginner niet makkelijk om onder alle 'party-omstandigheden' direct de vetste platen te schieten, maar wat ik hen mee wil geven: wees kritisch naar je eigen werk en post niet zomaar wat foto'tjes van "ik was op stap met m'n compact-camera/mobiele telefoon, en hier wat foto's van mn dronken vrienden"..

Als je beter wil worden, zal je dus ook iets moeten doen met de kritiek die je hier krijgt; die komt af en toe misschien wat bot over, maar het helpt natuurlijk wel. en ohja; lees die prachtige Openings-post eens goed door! :)

Upcoming
'k sta volgende week in de Jaarbeurs voor Thunderdome 2008 (*thank god voor mn exinores*), en de 31e sta ik op Qountdown.

Waar is de rest met NYE?
Ik heb werkelijk nog geen idee.. Heb de afgelopen jaren altijd gewerkt, dus nu besloten om vrij te houden met de jaarwisseling. Twee feesten met kerst leek me wel genoeg ( 1e en '3e' kerstdag ) Met oud en nieuw maar eens kansloos aan de bubbels voor de verandering, en lachen naar al die kitlenzen met 350d en popup flitser die overal rondlopen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

nah .. ga dan proberen die 17-40L scoren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
GerardHenninger schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 02:20:
[...]

Voel me ook niet "echt", voel me een spook op dit moment; brak, gaar en moet straks om 09:00 uur shooten bij de Miljonair Fair :S Nog meer party/event-fotografen aanwezig?
Vergeet niet Pamela Anderson te shooten he !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:04
psychodweep schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:02:
[...]
Vergeet niet Pamela Anderson te shooten he !
Die was er vannacht, vandaag is ze er niet meer.

OFFTOPIC :

Effe snel een lompe foto, wordt toch niet gepubliceerd. Moet hem nog helemaal bewerken (lensflare).
Was trouwens wel leuk, de fotograaf als marketingstunt gebruiken;
ik moest 1 goede foto maken voor in een magazine, voor de rest moest ik "interessant" doen voor het publiek/de pers. Het was een of andere speciale motor :S Heb nog nooit zoveel kakkers om me heen gehad tijdens een shoot ;)

Motor : 83.000 euro (1 exemplaar)
Maatpak : 4100 euro
Bril : 2300 euro
Hond : geen idee, was van een vage BN'er die een foto wilde
Ketting om de nek van de hond : 12.500 euro :S
Fotograaf : veeeeels te goedkoop! :P

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.nl/forum/_FH_5982.jpg

Al dat geld... pffff 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door GerardHenninger op 12-12-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Ben gevraagd om een feestje vast te leggen tijdens oud en nieuw. Hoeveel % tellen jullie extra voor werken tijdens zo'n feestdag? Heb echt geen idee, doe dan normaal geen shoots. Mijn gevoel zegt gewoon 200% tellen, maar ik weet echt niet wat gangbaar is. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Joepv op 12-12-2008 16:54 ]

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 18:00

allstarted1

WTRFTS

@ Gerard; best wel een erg tof shot - laat leuk die protserigheid van dat volk zien :+ De dierenzaak om de hoek heeft ook een halsband voor Fifi, 4,95 ofzo.

Maarreh....met Nieuwjaar heb ik ook nog geen enkel idee wat ik ga uitspoken. Misschien met wat maten en enkele flessen Moët een avond lol maken. Op zich heb ik wel zin in een feest, maar ik heb denk ik geen zin in een massaal event... :? Keuzes, keuzes....

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

GerardHenninger schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:41:
[...]

OFFTOPIC :

Effe snel een lompe foto, wordt toch niet gepubliceerd. Moet hem nog helemaal bewerken (lensflare).
ik moest 1 goede foto maken voor in een magazine, voor de rest moest ik "interessant" doen voor het publiek/de pers. Het was een of andere speciale motor :S Heb nog nooit zoveel kakkers om me heen gehad tijdens een shoot ;)

Al dat geld... pffff 8)7
die motor is wel stoer. maar 83 ruggen ammenooitniet!. Die hond komt die niet uit flodder :+ WHISKEY HIERKOMEN!! wel stoere foto.

@mindfreaker, is bij een normale baan ook zo dus waarom niet met party? anders 150% als onderlimiet stellen als ze 200% te veel vinden

[ Voor 6% gewijzigd door Meulugar op 12-12-2008 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Meulugar schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 17:12:
die motor is wel stoer. maar 83 ruggen ammenooitniet!. Die hond komt die niet uit flodder :+ WHISKEY HIERKOMEN!! wel stoere foto.
Uhh, nee, dat was een bouvier, niet zo'n laf poedeltje ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Gisteren (vrijdag) naar een "blind date" shoot geweest. Bedoel daarmee, ik wist dat ik moest schieten .. maar had geen flauw idee wat voor feest. Kon net zo goed een homo-feest zijn waar iedereen zijn freakon ging doen. Gelukkig was het een bedrijfsfeestje van cateraar De Wit in The Sand met Sunnery James & Ryan Marciano. Was kleine opstelling, niet veel poespas, dus ook geen grote lasershow en een handjevol mensen. Toch nog wat pics die ik wil showen. Heb nu ook wat tijd gehad om te spelen met sluitertijden (Hos als inspiratie natuurlijk).

#1 Sunnery James & Ryan Marciano (heb wel wat bewerkt qua darks en highlights etc)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3235/3104555882_e344a163b5.jpg

#2 Sunnery
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3196/3104557364_7a0e7e71d0.jpg

#3 Gast gaat los
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3085/3103725905_d46f9eb086.jpg

#4 Meid, je haar danst
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3095/3104556970_56d62037bc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thalyric schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 11:29:
Gisteren (vrijdag) naar een "blind date" shoot geweest. Bedoel daarmee, ik wist dat ik moest schieten .. maar had geen flauw idee wat voor feest. Kon net zo goed een homo-feest zijn waar iedereen zijn freakon ging doen. Gelukkig was het een bedrijfsfeestje van cateraar De Wit in The Sand met Sunnery James & Ryan Marciano. Was kleine opstelling, niet veel poespas, dus ook geen grote lasershow en een handjevol mensen. Toch nog wat pics die ik wil showen. Heb nu ook wat tijd gehad om te spelen met sluitertijden (Hos als inspiratie natuurlijk).

#1 Sunnery James & Ryan Marciano (heb wel wat bewerkt qua darks en highlights etc)
[afbeelding]

#2 Sunnery
[afbeelding]

#3 Gast gaat los
[afbeelding]

#4 Meid, je haar danst
[afbeelding]
2 iets te veel lichtsporen door zijn gezicht
3 is dat al losgaan ?? :?
4 beetje vreemde nabewerking zit er op. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 11:59:
[...]

2 iets te veel lichtsporen door zijn gezicht
3 is dat al losgaan ?? :?
4 beetje vreemde nabewerking zit er op. :?
#2 .. ok .. zal toekomst meer rekening houden .. (ben nog ermee aan het spelen ;-))
#4 .. ja klopt .. ik vond de actie wel mooi, alleen er zat een gif-groene spot op, dus heb geprobeerd het groen eruit te halen. Had ook ff gekeken naar zwart wit ... zit nog in dubio .. zal eens een zwart wit versie van posten.

zwart wit:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3235/3103812253_5a353555fe.jpg

met spot op haar gezicht
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3035/3104644126_2429631f43.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door thalyric op 13-12-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
GerardHenninger schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:41:
[...]

OFFTOPIC :

Al dat geld... pffff 8)7
Hoe ga je die lensflare weghalen? Simpelweg clonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

oh ja .. had nog een pic van ryan .. die had minder lightstralen door zijn gezicht

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3235/3103725533_1b43e2863d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
sOid schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:22:
[...]

Hoe ga je die lensflare weghalen? Simpelweg clonen?
Yep... clone stamp op normal/darken... en dan een opacity van 30%... Weet niet of ik dat bij deze foto ga doen, zo boeiend vind ik hem niet. Maar voor de publicaties blijft de flare wel zitten, dat vonden ze mooi :S Geeft een showbizz uitstraling ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

GerardHenninger schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:49:
[...]

Yep... clone stamp op normal/darken... en dan een opacity van 30%... Weet niet of ik dat bij deze foto ga doen, zo boeiend vind ik hem niet. Maar voor de publicaties blijft de flare wel zitten, dat vonden ze mooi :S Geeft een showbizz uitstraling ofzo.
ik vond um wel dik ... ook juist met die flare ... beetje lekker rauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Laatst online: 16-09 15:08

ppFreddy

gewoon Frederik

is dat eigenlijk een spot die voor die flare zorgt of stond daar een draadloos getriggerde flash? een flits links achter en een rechts?

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:20

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Heb vanavond mijn eerste party-opdracht, best spannend natuurlijk :)

Waar ik een beetje mee zit is het volgende. Ik heb een mooie 16GB CF-kaart, maar ook 5 losse 1GB kaartjes. In het verleden heb ik wel eens gehad dat een kaartje na een shoot opeens niks meer deed en ik dus de foto's daarvan kwijt was.

Hoe zouden jullie het doen met mijn kaartjes? Alleen op de 1GB kaartjes schieten kan niet, dan heb ik te weinig ruimte. Alleen op de 16GB lijkt me niet slim want dan ben ik misschien alles kwijt (zowel de foto's als mijn salaris :P ). Is het een ideetje om elk uur te wisselen van de 16GB naar een 1GB kaartje en omgekeerd? Of toch gewoon lekker doorknallen op die 16GB? Ik moet in totaal 6 uur schieten.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
met 5GB redt je het niet op een 300D? :|

Wat heb je verder aan een 16GB kaart als je hem niet vertrouwd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:10:

Waar ik een beetje mee zit is het volgende. Ik heb een mooie 16GB CF-kaart, maar ook 5 losse 1GB kaartjes. In het verleden heb ik wel eens gehad dat een kaartje na een shoot opeens niks meer deed en ik dus de foto's daarvan kwijt was.

Hoe zouden jullie het doen met mijn kaartjes? Alleen op de 1GB kaartjes schieten kan niet, dan heb ik te weinig ruimte. Alleen op de 16GB lijkt me niet slim want dan ben ik misschien alles kwijt (zowel de foto's als mijn salaris :P ). Is het een ideetje om elk uur te wisselen van de 16GB naar een 1GB kaartje en omgekeerd? Of toch gewoon lekker doorknallen op die 16GB? Ik moet in totaal 6 uur schieten.
heb je al eerder problemen met dat kaartje gehad ?? zo ja dan terugsturen
zo nee gewoon lekker gebruiken. mocht het crashen (wat ik laatst had met mijn 8 gig kaartje) dan heb je altijd nog recovery software die alles kunnen terughalen. neem de 1 gig kaartjes wel mee zodat je in ieder geval backup hebt mocht je kaartje crashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik loop alweer meer dan een jaar rond met een 5D, maar blijkbaar lees ik mijn eigen signature zo weinig dat het me nog niet is opgevallen dat mijn oude gear daar nog staat :P

En die 16GB gebruik ik ook gewoon als veredelde USB-stick als er grote files overgezet moeten worden.

Overigens ligt het er ook niet aan dat ik goedkope meuk gebruik, het overleden kaartje was een Sandisk extreme 3 van twee maanden oud.
mocht het crashen (wat ik laatst had met mijn 8 gig kaartje) dan heb je altijd nog recovery software die alles kunnen terughalen
Mja dat kon toen ook niet meer, had vanalles geprobeerd (software, meerdere kaartlezers etc.). Maar je hebt gelijk, de kans dat als hij crasht er tegelijkertijd totaal niets meer van te maken is valt wel mee. Toch heb ik het wel al gehad :P

[ Voor 31% gewijzigd door Gizz op 13-12-2008 17:15 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Laatst online: 14-09 18:00

allstarted1

WTRFTS

Henk schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:11:
met 5GB redt je het niet op een 300D? :|

Wat heb je verder aan een 16GB kaart als je hem niet vertrouwd? :P
Met Henk;

5GB op een D300 is meer dan zat....op een 4GB zet ik ongeveer 230/240 foto's weg....dat doe ik ook in 6 uur of langer...ik snap het probleem niet zo...

Sowieso koop gewoon makkelijk 4GB kaarten, die krengen kunnen best wel wat hebben :+

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Gizz schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:14:
Ik loop alweer meer dan een jaar rond met een 5D, maar blijkbaar lees ik mijn eigen signature zo weinig dat het me nog niet is opgevallen dat mijn oude gear daar nog staat :P
Maar dan nog... een 5D file doet iets van 12,5mb/shot? :+ Wat voor een bijzonder, opzienbarend feest moet dat worden wil je meer dan 4GB volknallen? ;)
En die 16GB gebruik ik ook gewoon als veredelde USB-stick als er grote files overgezet moeten worden.
Gewoon kaartje even testen in je pc, en als het ding werkt, werkt het. Simpel :)
Overigens ligt het er ook niet aan dat ik goedkope meuk gebruik, het overleden kaartje was een Sandisk extreme 3 van twee maanden oud.

[...]

Mja dat kon toen ook niet meer, had vanalles geprobeerd (software, meerdere kaartlezers etc.). Maar je hebt gelijk, de kans dat als hij crasht er tegelijkertijd totaal niets meer van te maken is valt wel mee. Toch heb ik het wel al gehad :P
Daarom, dat heb je al gehad, de kans dat dát nog een keer gebeurd... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Henk schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:17:
[...]

Maar dan nog... een 5D file doet iets van 12,5mb/shot? :+ Wat voor een bijzonder, opzienbarend feest moet dat worden wil je meer dan 4GB volknallen? ;)
Dat valt toch wel mee? Ik moet 6 uur schieten dus dan kan ik met 4GB 50 foto's per uur maken. Lijkt me niet super ruim. Zeker omdat ik het voor het eerst doe en wat reserve schiet natuurlijk ;)
Gewoon kaartje even testen in je pc, en als het ding werkt, werkt het. Simpel :)
Dat dacht ik ook bij mijn Sandiskje van €100 :P

Maar goed, ik denk dat ik gewoon begin met die 1 GB's volknallen en dan eventueel overschakel naar die 16GB als ik ruimte tekort kom.

Problem solved, bedankt voor het meedenken en het uitlachen van mijn 2003 300D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

wat heb je aan een 16 gig kaartje als je het toch niet vertrouwt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

En bij werk waar ik niet honderden euro's misloop als de boel crasht. Vakantiefoto's en dergelijke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo hier nog een paar van het lichtfeest in westerliefde

toetje
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-12-12-lichtfeest/thumb2/image13.jpg

kareem
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-12-12-lichtfeest/thumb2/image24.jpg

halloooooooo (beetje out of focus helaas :X ) maar vond hem toch wel leuk :)
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-12-12-lichtfeest/thumb2/image31.jpg

handjes in de lucht
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-12-12-lichtfeest/thumb2/image39.jpg

de boel ging vrij snel los
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-12-12-lichtfeest/thumb2/image38.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-12-12-lichtfeest/thumb2/image57.jpg

en voor alle leeftijden :)
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-12-12-lichtfeest/thumb2/image68.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:34:
[...]

En bij werk waar ik niet honderden euro's misloop als de boel crasht. Vakantiefoto's en dergelijke :)
Aparte opdrachtgever die "honderden euro's" betaalt voor iemand die voor de 1e keer een evenement gaat vastleggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Gizz schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:10:

persoonlijk koop ik liever meerdere kleine (2gb) kaarten. ik heb nu een 4gb en een 2 gig . als je gewoon die 1 gig kaart vol knalt en die door blijft wisselen dan is er toch niets aan de hand? hoeveel tijd kost het om een kaartje te wisselen, hooguit 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Ik denk dat de kans toch heel klein is dat een sd kaartje zomaar kapot gaat. En als em kapot gaat, dan zijn het toch meestal slechte sectoren en dat merk je al direct al je een foto neemt. Kaartjes die zomaar volledig kapot gaan, heb ik nog niet meegemaakt. In flash kaarten heb je geen bewegende delen, dus dat is al een heel groot voordeel.
En als je nu meerdere kaartjes gebruikt, is de kans dan niet groter dat je zo'n kaartje kwijtgeraakt bij het wisselen en grabbelen van dingen in je tas ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

psychodweep schreef op zondag 14 december 2008 @ 00:00:
Ik denk dat de kans toch heel klein is dat een sd kaartje zomaar kapot gaat. En als em kapot gaat, dan zijn het toch meestal slechte sectoren en dat merk je al direct al je een foto neemt. Kaartjes die zomaar volledig kapot gaan, heb ik nog niet meegemaakt. In flash kaarten heb je geen bewegende delen, dus dat is al een heel groot voordeel.
En als je nu meerdere kaartjes gebruikt, is de kans dan niet groter dat je zo'n kaartje kwijtgeraakt bij het wisselen en grabbelen van dingen in je tas ?
2 x gehad tijdens de vakantie. schoten gewoon volledig vol. daarna uitlezen op laptop et voila. niets meer. Alles heeft zijn levens duur. en voor kwijtraken ben ik niet bank, je hebt daar etuitjes voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo hier dan alvast 1tje van de pitchclub in westerliefde, knus feesie waar o.a. mijn bovenbuurman draaide

goh best lastig om het op een rustig feesie druk te laten lijken 8)7

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-12-13-pitchclub/600/dscf1985.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 12:23:
zo hier dan alvast 1tje van de pitchclub in westerliefde, knus feesie waar o.a. mijn bovenbuurman draaide

goh best lastig om het op een rustig feesie druk te laten lijken 8)7

[afbeelding]
veet je wat ik heel dik vind ... er zit bovenin iets te blinken .. soort van klein sterretje ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 23:00:
[...]

Aparte opdrachtgever die "honderden euro's" betaalt voor iemand die voor de 1e keer een evenement gaat vastleggen..
Aparte fotograaf die voor minder dan €30 per uur met apparatuur van een paar duizend euro 6 uur op een feest gaat staan schieten. Alleen dan kom je onder de €200 uit.

So what's your point? Het is niet alsof ik vannacht voor het eerst een camera vast heb gehouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:18

samo

yo/wassup

Vrijdag avond maar eens wat anders gedaan; naar het NK Poetry Slam geweest. Was wel leuk. Gisteren nog even Hos tegen gekomen in Club 8( set). In 1 foto:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3089/3107126519_9eaa1e4b1f.jpg.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op zondag 14 december 2008 @ 16:20:
[...]

Aparte fotograaf die voor minder dan €30 per uur met apparatuur van een paar duizend euro 6 uur op een feest gaat staan schieten. Alleen dan kom je onder de €200 uit.

So what's your point? Het is niet alsof ik vannacht voor het eerst een camera vast heb gehouden ;)
ik denk dat het point is dat met elke fotografie je er toch wel eerst bekend mee moet raken voordat je er echt in kan presteren. net zoals dat ik nooit huwelijksfotografie zal gaan doen omdat ik er gewoon geen ervaring mee heb. en dat ik wel nachtleven doe in opdracht omdat ik daar per ongeluk wel ervaring mee heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thalyric schreef op zondag 14 december 2008 @ 13:53:
[...]

veet je wat ik heel dik vind ... er zit bovenin iets te blinken .. soort van klein sterretje ..
yep die vond ik ook gaaf en dan vooral met het contrast. alleen jammer dat het sterretje niet echt consistent was. hier een ander voorbeeldje
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-12-13-pitchclub/thumb2/image21.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[...]

Afgezien daarvan, juist een eerste klus wil je natuurlijk niet verkloten. Als dat je bij een oude vertrouwde opdrachtgever een keer overkomt, tsja, vervelend. Als je je eerste job vernaggelt, dan kan je vervolg klussen mogelijk wel schudden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:00

ReseTTim

Chocolate addicted

samo schreef op zondag 14 december 2008 @ 20:42:
Vrijdag avond maar eens wat anders gedaan; naar het NK Poetry Slam geweest. Was wel leuk. Gisteren nog even Hos tegen gekomen in Club 8( set). In 1 foto:
[afbeelding].
ah leuk om foto's van te zien :)
wilde er ook naar toe.. de jongen van het duo starla is een oude basisschool klasgenoot :) , helaas was mijn vriendin wat ziek en anderen wilden niet, anders was ik ook gegaan..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mijn point blijft hetzelfde, dat ik het apart vind dat een opdrachtgever een paar honderd euro gaat uitgeven aan een fotograaf die dit voor de 1e keer doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:49:
[...]

Mijn point blijft hetzelfde, dat ik het apart vind dat een opdrachtgever een paar honderd euro gaat uitgeven aan een fotograaf die dit voor de 1e keer doet..
Agreed, hoe goed je IRL ook bent, dit soort licht moet je gewoon even aan wennen. Daarom mag het wat mij betreft best een aparte tak van fotografie genoemd worden, net zoals bijvoorbeeld sportfotografie (hoe moet je welke focus etc) bepaalde eisen aan je techniek stelt, los van enige vorm van compositie or whatsoever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

United & Fusion in Tropicana, opkomst was vrij laag,
examens zullen er voor iets tussen zitten waarschijnlijk.

Toch nog een leuk shot (denk ik) kunnen maken ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3271/3107572794_98cb9a4ba4_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sneakerz @ Panama

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3105/3110780710_1c02a10b38_o.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:16:
United & Fusion in Tropicana, opkomst was vrij laag,
examens zullen er voor iets tussen zitten waarschijnlijk.

Toch nog een leuk shot (denk ik) kunnen maken ;)

[afbeelding]
zekers, vooral die paar ronddwarrelende haartjes doen het hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig zeg, was dezelfde avond in de Brothers waar Lucien Foort daarvoor draaide:
Afbeeldingslocatie: http://www.danspolitie.nl/wp-content/uploads/2008/12/brothers-playmobeat-lucien-foort-img_5147-border.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

@Defnief: Zeker een lekker shot! Wat een pose!
@eeerik: Mooie pose, maar nét wat te veel licht aan de rechterbenedenhoek. Hierdoor gaat mijn oog die kant op, en dan naar zijn hand. En dan klopt de foto eigenlijk niet.
@bouncing_tom: Ik vind dit gewoon geen mooie foto. Sorry. Hij is flets, grauw, afstandelijk, Lucien is bewogen, het logo voor de dj booth wordt overschreven met het site-logo. Dit heeft gewoon meer weg van een snapshot, je had zeker en vast een mooiere foto kunnen laten zien.

[ Voor 5% gewijzigd door samo op 15-12-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt, had alleen van Lucien geen betere plaatjes. Was even ter indicatie dat ie er was ;)

Overigens nog wel interessant, nog tips voor me hoe, en of ik dat bewegen er uit krijg? Werk al met behoorlijk lichtsterk glas (55mm 1.4, 24mm 1.8 op een 400D) en zie dat toch nog erg vaak terug. Flitsen is een optie, maar dan worden de fotos vaak zo flets vind ik, of is er een manier om dit te voorkomen?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2008 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 18:04:
Dat klopt, had alleen van Lucien geen betere plaatjes. Was even ter indicatie dat ie er was ;)
Vandaar... Toch vind ik de foto niet mooi :+
Overigens nog wel interessant, nog tips voor me hoe, en of ik dat bewegen er uit krijg? Werk al met behoorlijk lichtsterk glas (55mm 1.4, 24mm 1.8 op een 400D) en zie dat toch nog erg vaak terug. Flitsen is een optie, maar dan worden de fotos vaak zo flets vind ik, of is er een manier om dit te voorkomen?
Ja. Lees de startpost. Die gaat al een tijd mee. Daar wordt toch een duidelijke tip gegeven. Probeer vervolgens wat. Wat je vraagt heeft toch wel te maken met de basics van fotografie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 18:04:

misschien je camera eens van de P of Av stand afzetten :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Flitsen met Av hoeft niet per se verkeerd te zijn: ;)
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/ddesign/Foto/-DG-Intro08-0132_s.jpg

Willen jullie trouwens meer zien? :P

[ Voor 30% gewijzigd door -DG- op 15-12-2008 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 20:51:
[...]

misschien je camera eens van de P of Av stand afzetten :w
Ik schiet momenteel alles op P :w

Zal binnenkort de Av stand eens proberen, kom pas net kijken in dit wereldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:08:
[...]

Ik schiet momenteel alles op P :w

Zal binnenkort de Av stand eens proberen, kom pas net kijken in dit wereldje.
euhm...

probeer eens M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

-DG- schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:00:
Flitsen met Av hoeft niet per se verkeerd te zijn: ;)
[afbeelding]

Willen jullie trouwens meer zien? :P
Ik wel!
Gave foto! Ingezoomd tijdens het maken ervan ofzo?

@ bouncing Tom, schiet inderdaad gewoon op M zoals Henk zegt. Ik ben zelf denk ik net zo onervaren en eergister op een verjaardagsfeest (oma 90) ook alles op M geschoten. Mijns inziens makkelijker dan Av of Tv. Meer controle en je hoeft niet bang te zijn dat hij opeens zelf wat veranderd.

[ Voor 24% gewijzigd door Isniedood op 15-12-2008 22:18 ]

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Isniedood schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:15:
[...]

Ik wel!

@ bouncing Tom, schiet inderdaad gewoon op M zoals Henk zegt. Ik ben zelf denk ik net zo onervaren en eergister op een verjaardagsfeest (oma 90) ook alles op M geschoten. Mijns inziens makkelijker dan Av of Tv. Meer controle en je hoeft niet bang te zijn dat hij opeens zelf wat veranderd.
je wilt altijd zo veel mogelijk licht vangen = laag diafragma (laag getal / grote opening) dus dan kan je daarna kloten met sluitertijden. voor mijzelf moet ik de iso omhoog gooien dit ga ik dan ook donderdag proberen. Je moet gewoon oefenen. kijken wat iets doet. mijn foto's waren vorige keer ook niet toonbaar maar weet nu wel waar ik wat aan moet doen om ze volgende keer wel toonbaar te maken. je moet blijven oefenen en niet bang zijn om te falen. als de mens nooit zijn grenzen had verlegd zaten we nu nog in een grot beetje fikkie te stoken en mamoetvlees te eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meulugar schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:23:
[...]

je wilt altijd zo veel mogelijk licht vangen = laag diafragma (laag getal / grote opening) dus dan kan je daarna kloten met sluitertijden. voor mijzelf moet ik de iso omhoog gooien dit ga ik dan ook donderdag proberen. Je moet gewoon oefenen. kijken wat iets doet. mijn foto's waren vorige keer ook niet toonbaar maar weet nu wel waar ik wat aan moet doen om ze volgende keer wel toonbaar te maken. je moet blijven oefenen en niet bang zijn om te falen. als de mens nooit zijn grenzen had verlegd zaten we nu nog in een grot beetje fikkie te stoken en mamoetvlees te eten.
Daarom ben ik ook niet bang om hier af en toe wat neer te zetten voor wat open kritiek. M had ik al een keer gezien in de TS, maar omdat dit geen klein klusje was wilde ik zeker weten dat ik gewoon, zeker bij portretten, de zekerheid had dat het shot in één keer klopt. Bij minder kritische plaatjes als dit ga ik nu zeker wat meer experimenteren. Denk ook dat er in nabewerking hier en daar nog wat te winnen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17
Met de Av stand kun je wel makkelijker spelen met het dragging the shutter principe. Als je dat een beetje onder de knie hebt, kun je alsnog M gaan gebruiken, omdat je dan meer ervaring hebt met sluitertijden en iso-waarden.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Isniedood schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:15:
[...]
Ik wel!
Niet ingezoomd, maar rond de lens as gedraaid zo te zien. Geen idee meer of ik het expres heb gedaan of gewoon geen moeite heb genomen om de camera stil te houden. :+
Av trouwens omdat ik daar pas net binnen kwam en nog niet wist hoe het licht was. Meestal gebruik ik M.
Ik zal binnenkort nog wat meer laten zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:51:
[...]

Niet ingezoomd, maar rond de lens as gedraaid zo te zien. Geen idee meer of ik het expres heb gedaan of gewoon geen moeite heb genomen om de camera stil te houden. :+
Av trouwens omdat ik daar pas net binnen kwam en nog niet wist hoe het licht was. Meestal gebruik ik M.
Ik zal binnenkort nog wat meer laten zien. :)
jammer alleen dat die net nog out of focus is. volgende keer toch maar op f4 schieten en je sluitertijd wat langer maken ;)

en bouncing_tom ik had 1 keer mijn camera op standje P gezet , tijdens de zeldzame periode dat ik met daglicht bezig was. en als je dan dit soort blikken krijgt dan laat je het wel om je cam ooit nog op P in te stellen

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2007-parties/2007-08-25-mysteryland/thumb2/image015.jpg

En deze foto kan ook meteen dienen als retro naar de bijna verdwenen gotters die dit topic toen regelmatig opvulden, zoek de gotters op.... :+
http://thehospages.com/pi...s/2007-08-25-mysteryland/

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2008 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

@ Denief: leuk shot idd, maar precies ook wat problemen met uv-kleurige/paarsachtige spots? (zie achtergrond en het haar aan de rechterkant)
@ Eeerik: mooi moment (of was het geposeerd? :9) Misschien aan de rechterkant wat donkerder maken want dat kan idd wat gaan afleiden zoals Samo reeds zei
@ Bouncing_Tom: om je onderwerp stil en scherp te krijgen op de foto zonder te flitsen moet je kortere sluitertijden nemen, basis fotografie lijkt me...
@ -DG-: max 600 breed voor het forum aub :) leuk gedaan, maar misschien volgende keer net iets harder flitsen en je onderwerp wat meer centreren, nu zit ik meer te kijken naar alles rondom de mensen.

Ik was vrijdag zaterdag in Carré voor de finale van de knapste man van België, ik had verwacht dat Tom me zou aanspreken (die had op de vorige pagina gezegd dat hij ook zou komen :9) maar ik ben heel vaak aangesproken, maar niet door hem dus :9

Anyway, enkele vlugge plaatjes:
1. Winnaar en streekgenoot van mij:
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/wp-content/gallery/carre-de-knapste-man-van-belgie/carre_070.jpg

2. Ironik (had ik nog nooit van gehoord trouwens) Misschien had ik hier de microfoon wat meer moeten meepakken, maar ik zat met mn 70-200 op, en op 1.6 crop is die eigenlijk niet zo super bruikbaar...
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/wp-content/gallery/carre-de-knapste-man-van-belgie/carre_054.jpg

3. Dames
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/wp-content/gallery/carre-de-knapste-man-van-belgie/carre_073.jpg

4. Dames + bubbels
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/wp-content/gallery/carre-de-knapste-man-van-belgie/carre_106.jpg

5. En nog meer dames :)
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/wp-content/gallery/carre-de-knapste-man-van-belgie/carre_125.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door ppFreddy op 16-12-2008 11:55 . Reden: was zaterdag, niet vrijdag... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Euhm... Freddy... dit is absoluut niet wat je met je voorgaande sets liet zien...

Je nabewerking schiet sowieso van hot naar her. Nou kan dát opzich nog wel, maar die vage paarse toning van #2 kan me echt niet behagen, en wat je doet met plaat #5... Had dat mens zo'n raar hoofd, of heb je per ongeluk iets te veel in het groothoekgebied gezeten? ;)

Ik heb echt beter van je gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 23:02:
[...]
jammer alleen dat die net nog out of focus is. volgende keer toch maar op f4 schieten en je sluitertijd wat langer maken ;)
Klopt, m'n camera had daar helaas wel vaker last van in die donkere omstandigheden, dat die er net naast zat. :/
Waar het aan ligt weet ik zo niet, want ik gebruikte wel het hulplicht van m'n flitser.
F/4 en een lange

Ik heb hem nu geresized. :) En wat helderder gemaakt.
Dat ik volgende iets harder mag flitsen klopt inderdaad wel.

[ Voor 5% gewijzigd door -DG- op 15-12-2008 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Henk schreef op maandag 15 december 2008 @ 23:34:
Euhm... Freddy... dit is absoluut niet wat je met je voorgaande sets liet zien...

Je nabewerking schiet sowieso van hot naar her. Nou kan dát opzich nog wel, maar die vage paarse toning van #2 kan me echt niet behagen, en wat je doet met plaat #5... Had dat mens zo'n raar hoofd, of heb je per ongeluk iets te veel in het groothoekgebied gezeten? ;)

Ik heb echt beter van je gezien :)
paarse toning?
ik moet dringend eens iets kopen om m'n schermen te calibreren dan... ik heb ze trouwens op mijn laptop bewerkt, terwijl ik normaal op mijn desktop werk. Op de laptop zie ik totaal geen paars in #2 8)7 Bij het origineel zit er wel paars in de achtergrond en was het hoofd overbelicht :9 Vanavond toch nog even die plaat op mn desktop bekijken... Misschien zou die beter zijn moest ik er echte b/w van maken, nu heb ik gewoon wat bewerkt tot het was zoals ik de foto in mn hoofd had toen ik em maakte... maar in mn hoofd zat geen paarse toning... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 23:02:
[...]

en bouncing_tom ik had 1 keer mijn camera op standje P gezet , tijdens de zeldzame periode dat ik met daglicht bezig was. en als je dan dit soort blikken krijgt dan laat je het wel om je cam ooit nog op P in te stellen

[afbeelding]

En deze foto kan ook meteen dienen als retro naar de bijna verdwenen gotters die dit topic toen regelmatig opvulden, zoek de gotters op.... :+
http://thehospages.com/pi...s/2007-08-25-mysteryland/
Portretrecht! :P Grrrrrrrrrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

@bouncing_tom; maar je vraagt dus wel tips nadat je de tips waar iedereen het wel over eens is in de wind hebt geslagen? Beetje vreemd.
@-DG-: Leuk shot, erg gezellig :)
@Freddy: Wat kijkt iedereen vreemd eigenlijk. Niemand lijkt echt prettig te voelen op de foto te staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppFreddy schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 00:08:
[...]
paarse toning?
ik moet dringend eens iets kopen om m'n schermen te calibreren dan... ik heb ze trouwens op mijn laptop bewerkt, terwijl ik normaal op mijn desktop werk. Op de laptop zie ik totaal geen paars in #2 8)7 Bij het origineel zit er wel paars in de achtergrond en was het hoofd overbelicht :9 Vanavond toch nog even die plaat op mn desktop bekijken... Misschien zou die beter zijn moest ik er echte b/w van maken, nu heb ik gewoon wat bewerkt tot het was zoals ik de foto in mn hoofd had toen ik em maakte... maar in mn hoofd zat geen paarse toning... :9
Gingen we dat excuus niet achterwege laten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
ppFreddy schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 00:08:
[...]

paarse toning?
Dan zijn je andere foto's VEEL te geel/groen, mag ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Samo: Doe ik dat dan? Ik zeg juist dat ik er iets mee ga doen.

Met misschien 1 klus in de 2 weken heb ik niet zoveel gelegenheid om "te oefenen". Dit was pas mn 2e serieuze sessie. En als ik op P schiet willen mn sluitertijden gewoon niet lager zonder te flitsen. En dat is inderdaad basisfotografie maar ik laat gewoon mn camera nu nog het meeste zelf uitzoeken en daar moet ik dus van afstappen begrijp ik. Op naar de volgende shoot dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:50:
Ik ben de afgelopen weken voornamelijk bezig geweest met sportfoto's en filmen. Dit was echter tussendoor weer een leuke party-opdracht, feest in een kasteel in België met als dresscode capes, masks & lingerie..

1. De locatie in de schemer
[afbeelding]
Kijk eens aan, ik wist niet dat ze zo'n vette feestjes in Retie organiseerden, en nog weel waar ik men communie heb gevierd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

ppFreddy schreef op maandag 15 december 2008 @ 23:18:

Ik was vrijdag in Carré voor de finale van de knapste man van België, ik had verwacht dat Tom me zou aanspreken (die had op de vorige pagina gezegd dat hij ook zou komen :9) maar ik ben heel vaak aangesproken, maar niet door hem dus :9
Nee we zijn helaas niet meer geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:10:

Met misschien 1 klus in de 2 weken heb ik niet zoveel gelegenheid om "te oefenen". Dit was pas mn 2e serieuze sessie. En als ik op P schiet willen mn sluitertijden gewoon niet lager zonder te flitsen. En dat is inderdaad basisfotografie maar ik laat gewoon mn camera nu nog het meeste zelf uitzoeken en daar moet ik dus van afstappen begrijp ik. Op naar de volgende shoot dus!
je zei dat je juist Av ging proberen ipv M :w oftewel je hebt dan veel dezelfde problemen.
stel je voor dat je op je P of Av standje een leuk portretje wil maken met je flitser op een feest. net op het moment dat je de foto wil maken schijnt er vanachter je onderwerp een spot naar je toe. paff mooie zwart wit foto heb je dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

@bouncing_tom: Misschien klinkt het wel heel hard, maar als je zelf zo weinig toevoegt aan foto's (en het spijt me te zeggen, maar dat is te zien in wat je hier neerzet), kan je bij jezelf nagaan of het zin heeft de foto's hier te laten zien. Misschien is het wel goed om eerst te oefenen, en gebruik te maken van de hoeveelheid informatie die hier eerder al is gegeven voordat je een snapshot plaatst, en vraagt of wij al die informatie kunnen aanpassen voor die specifieke foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:10:

Oefenen doe je (vooral) ook door te kijken naar wat je hebt geschoten, hoe je dat hebt gedaan, hoe je het in het vervolg wilt doen zodat je nog beter resultaat hebt. Vervolgens kijk je naar de foto's van collega's, wat laten die zien en waarom zou dat zijn? Hoe hebben ze dat resultaat weten te verkrijgen en wat doen ze anders dan jij denk je?

In standje P doe je geen serieuze zaken, dat kan ik je alvast verklappen, dus leer vooral ook van de sluitertijden van je foto's en natuurlijk het diafragma. :) Maar met belichten alleen ben je er echt nog niet, daarna moet je de flitstechnieken nog onder de knie zien te krijgen, dat is alles behalve gemakkelijk, maar je moet het wel echt goed kunnen wil je fatsoenlijke plaatjes laten zien...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht het ondertussen wel subtiel duidelijk was geworden dat deze plaat er niet stond als showcase, maar even goed, feedback moet je altijd iets mee doen, dus dat ga ik zeker doen. Ik pretendeer ook niet dat dit zo'n fantastische foto is verder of op het hoogste niveau mee te spelen. Zal ook wel even duren voordat het zover is maar ik ben bereid er voor te werken. Zit me dan ook elke wel weer te vergapen aan de plaatjes die hier staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3088/3112266839_da21b64aec.jpg
Jazzy Jeff Uit de oude doos :)

En inderdaad Bouncing_tom wat floor ook zegt kijken is leren.
Dat is het niet alleen Dat is ook waar je begint,
Afvragen hoe dan? En kan ik de volgende keer mischien proberen zoiets te maken.... Etc....

Toen ik hier begon was het het zelfde verhaal en dat is bij iedereen eigenlijk hier zo gegaan. EERST lezen zoeken kijken etc... dan posten en vragen waar gaat het mis.
Dan nog niet ieder trick uit het boekje word hier besproken en dat is maar goed ook :)
Dus als je dingen wil bereiken ook in dit wereldje dan moet je zelf je eigen stijl ontwikkelen zelf zoeken naar hoe je dingen voor elkaar kan krijgen.

Pas als je respect hebt verdient kun je tips uitwissellen met elkaar en vragen he gast hoe doe je dit of dat? Ik doe het zo... Maar ja er zijn meer wegen naar rome :)

Hoop dat je het een beetje begrijpt.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 19:59
@bouncing_tom: Als je serieuze sessies wil doen zul je wel van die P af moeten. Alle begin is moeilijk en het is natuurlijk best eng om alles handmatig te doen als je dat nog nooit gedaan hebt, maar alleen in dit topic staan al genoeg tips.

Wat sowieso nog wel een handige is is om te zorgen dat je vroeg bij het feest aanwezig bent, en ga dan even staan klooien met instellingen, terwijl je hand voor je cam houd op een afstandje. Je kan dan kijken of je flits goed staat mbt je hand, en of het achtergrond licht valt zoals je wil. Dat is beter dan het op mensen uit te gaan staan proberen.

Succes, en ben benieuwd naar je platen op M.

@blerf: Mooie plaat en de nabewerking vind ik ook top, alleen... Ik krijg het idee dat er nu heel veel geel in zijn huidskleur zit? Verder echt hele vette plaat, blijft toch een beetje een jeugdheld.

[ Voor 13% gewijzigd door KleineAap op 16-12-2008 10:50 . Reden: reactie op plaat Berf ]

The intersection of technology and creativity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

KleineAap schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:48:
@bouncing_tom: Als je serieuze sessies wil doen zul je wel van die P af moeten. Alle begin is moeilijk en het is natuurlijk best eng om alles handmatig te doen als je dat nog nooit gedaan hebt, maar alleen in dit topic staan al genoeg tips.

Wat sowieso nog wel een handige is is om te zorgen dat je vroeg bij het feest aanwezig bent, en ga dan even staan klooien met instellingen, terwijl je hand voor je cam houd op een afstandje. Je kan dan kijken of je flits goed staat mbt je hand, en of het achtergrond licht valt zoals je wil. Dat is beter dan het op mensen uit te gaan staan proberen.

Succes, en ben benieuwd naar je platen op M.

@blerf: Mooie plaat en de nabewerking vind ik ook top, alleen... Ik krijg het idee dat er nu heel veel geel in zijn huidskleur zit? Verder echt hele vette plaat, blijft toch een beetje een jeugdheld.
Tnx Ja dat geel is beetje rot... maar ja check spot op de achtergrond :+ ( kut ding )
Heb overgens niks aan bewerkt alleen gesneden...

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 19:59
Blerf schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:52:
[...]

Tnx Ja dat geel is beetje rot... maar ja check spot op de achtergrond :+ ( kut ding )
Heb overgens niks aan bewerkt alleen gesneden...
Misschien ff snel een mask over het hoofd doen om het wat minder geel te maken? Mocht je er die tijd en moeite in willen steken :) Het is ook niet zo dat het heel storend is, alleen viel het me gewoon op :)

The intersection of technology and creativity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele coole foto Blerf!
Vind 't gele wel wat hebben , betrekt 'm meer bij het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Ik zal eens kijken thuis :) ff maskje en zonder maskje.
Maar ja zoveel werk liggen :X kom er bijna niet aan toe....
Zowieso tnx voor de input houd je toch weer scherp :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over nabewerken gesproken...

Before:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3026/3112356431_6741958213_o.jpg

After:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3142/3112356393_d3c4552a42_o.jpg

})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@eeerik:

Eerlijk gezegd vind ik hem iets te ver gaan; doet me te nep/plastic aan (mis scherpte).
Verder wel een vette pic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind hem wel kunnen qua retouche, maar ik zou de huidskleur zelf ook wat bewerken hoor,
hij lijkt me veel te rozig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 12:00:
Vind hem wel kunnen qua retouche, maar ik zou de huidskleur zelf ook wat bewerken hoor,
hij lijkt me veel te rozig?
Ja ik vind het ook niet storend ofzo, terwijl ik wel gevoelig ben voor gladgepoetste huiden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:51:
Over nabewerken gesproken...

Before:

[afbeelding]

After:

[afbeelding]

})
Moet ik je weer wijzen op de L2P-blog? :P

Skin-blurren is zoooooo 2004! NOOIT MEER DOEN! (er zijn betere/andere methodes om iemands huid te bewerken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

GerardHenninger schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 12:56:
[...]

Skin-blurren is zoooooo 2004! NOOIT MEER DOEN! (er zijn betere/andere methodes om iemands huid te bewerken)
Dat dus! En het zijn party pics.. neem mensen zoals ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Blerf schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:07:
[...]

Dat dus! En het zijn party pics.. neem mensen zoals ze zijn.
^met stom.

Een pukkeltje of een puistje, dat soort dingen, ik kan er nog wel inkomen dat je op verzoek van die persoon dat wegsoept. Maar verder dat mensen-veel-mooier-neerzetten-als-dat-ze-éigenlijk-zijn... Nah.. niet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
Ach jongens, laat hem nou soepen. Ik zou ook elke keer weer schrikken als ik de onbewerkte versie zou zien.

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

GerardHenninger schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 12:56:
[...]

lol ... is het weer zover? hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Parle85 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 14:02:
Ach jongens, laat hem nou soepen. Ik zou ook elke keer weer schrikken als ik de onbewerkte versie zou zien.
nou zij mag ook onbewerkt wel langskomen hoor. Zij heeft imo geen gesoep nodig. ik ben het eens met de rest hierboven qua retoucheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens... De gewone onbewerkte http://link2party.nl/uitg...1213sneakerz/picture/102/ staat online hoor, ben nog steeds te lui om massaproductie foto's te bewerken en dat blijft ook zo ;-)

Was gewoon een experimentje om te zien wat er uit een ruizige kleine JPEG te halen valt. Vind 'm zelf best geslaagd :) Zit overigens geen skin blur op, ben wel helemaal los gegaan met de patch tool :P Bij foto's voor opdrachtgevers zou ik trouwens geen 10 minuten-bewerking als deze doen, het leukste blijft toch RAW bewerken en inderdaad de huidtextuur nog enigzins naar voren te laten komen. Maar nogmaals: dit was gewoon een experimentje om te kijken hoe een nosejob in PS werkt, en toen ik toch al bezig was heb ik vervolgens ook maar even de rimpels en kraters aangepakt :P

Maar goed, om de discussie maar weer aan te zwengelen: het is logisch dat mensen op foto's op hun mooist willen worden afgebeeld. Denk je dat de portretten die Rembrandt schilderde lijken op real-life versies van die personen? Natuurlijk niet! Dat gaat al eeuwen en zo en is volkomen normaal en logisch. Er is hooguit wat tegen te zeggen dat in de bladen er standaard 10kg af wordt gephotoshopt, en daardoor jonge meisjes worden geindoctrineerd om niets meer te eten.
Maar gaan huilen over een neusverkleining als deze vind ik wel erg moraalridder-achtig. NOFI natuurlijk, maar reken maar dat iedereen die hier roept dat het onethisch en onverantwoord is zelf ook de nodige uurtjes heeft zitten hobbyphotoshoppen ;) Gewoon, omdat het kan en het leuk is om te doen :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:08:
Jongens... De gewone onbewerkte http://link2party.nl/uitg...1213sneakerz/picture/102/ staat online hoor, ben nog steeds te lui om massaproductie foto's te bewerken en dat blijft ook zo ;-)

Maar gaan huilen een neusverkleining zoals dit vind ik wel erg moraalridder-achtig. NOFI natuurlijk, maar reken maar dat iedereen die hier roept dat het onethisch en onverantwoord is zelf ook de nodige uurtjes heeft zitten hobbyphotoshoppen ;) Gewoon, omdat het kan en het leuk is om te doen :)
tja maar ten tijde van rembrand liet je gewoon maar 1 schilderij maken van jezelf. :w
Nu zal een andere fotograaf die een foto van haar zal maken compleet clueless waarom ze toch zo ontevreden zal zijn over de fotos die hij of zij van haar zal maken en ze maar zit te janken dat haar neus niet klopt op de foto en ze echt niet zo'n gok heeft als de foto laat zien.

ze kan misschien best wel tevreden zijn over haar zelf zoals ze nu is. alleen jij veranderd dat beeld bij haar als ze deze foto te zien krijgt en als het haar niet erbij verteld wordt dat je haar neus hebt verkleind zal ze dit gewoon voor de huidige situatie aannemen.

misschien een idee dat fotografen die leuk hobbymatig willen fotosoepen ook meteen heel leuk icoontjes erin kunnen soepen die aangeven wat je hebt aangepast. symbool voor huid, neus, ogen , haar, mond, tanden etc verplicht rechtsonderin de foto plaatsen :Y)
Pagina: 1 ... 21 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Nieuw hier? Lees eerst de topicstart. Daar worden de belangrijkste punten aangestipt.
* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's plaatst.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
* Stel hier geen open vragen over apparatuur of settings maar wees specifiek.
* Doe hier geen verzoeken om grote versies / wallpapers.