Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd

Getrokken met een d60, 2nd curtain, 1/4 sluitertijd, en iso 800 als ik mij niet vergis. Standaard 18-55 non VR lens @ 18 mm. En build-in flits Wat kan hier beter aan?
Meer op: www.flickr.com/darthvador
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 13:11 ]
Verwijderd
1 even in lr naar zw gezet. raad het focuspunt

2 altijd leuk dansende meiden op een verhoging

en hier nog een paar. oh en kan iemand weer even check images doen hierboven, alles verspringt nogal
3

4

5

6 ook hier is het rookverbod toegeslagen

7 leuk bandje, alleen de soundcheck duurde wat lang

8 de kleurenversie van foto 1

9 dof van een 1.4

hier de grote versie
http://thehospages.com/pi...11-29-namaste/image71.jpg
10 zenmechanics

11 double exposure dan nog ter afsluiting

de rest
http://thehospages.com/pi...rties/2008-11-29-namaste/
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 15:21 ]
@Kevinneke: ziet er goed uit als eerste poging! Externe flitser zorgt voor meer licht > onderwerp stiller, hoewel dat bij deze foto juist wel gaaf staat, dat bewogene.
@hos: horloge is gaaf! Zonder flits schieten? 1.4 en iso 3200 lukt dat wel blijkbaar :q
Dan wat van mezelf, in navolging van een eerdere post, hier de foto's van gisteravond (I Love 90s @ Landvast Alblasserdam).
Tip van vorige keer gebruikt:
- Schieten in M: Lukt aardig, veel spelen met je sluitertijd en er komt best nog wat aardigs uit.
- Second/rear curtain flits gebruiken: Wow! Wat een verschil. Vond ik de resultaten van vorige shoot nogal kaal en sfeerloos, zien de foto's er van gisteravond een stuk meer uit zoals de sfeer in de zaal echt was.
Enjoy!
1. Danseressen stonden voor aanvang champagne voor de deur uit te delen (

2.

3. Aan de bar was het heel de avond druk

4. Vanaf de DJ booth

5. Hm.. snoep!

6, Mitnickje

7.

Verwijderd

Verder stil enzo
Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |
Klopt!
#1: anders dan anders... zoekplaatje

#2: hey meissje

[ Voor 6% gewijzigd door Henk op 30-11-2008 17:26 ]
Thanks! Vind het zelf ook een gave foto.
Ligt heel erg aan de situatie. Binnen kwam ik na wat experimenteren uit op een diafragma van f/4 en een sluitertijd van tussen de 1/4e en 1/8e. Buiten de zaal was het wat beter verlicht en kreeg ik met 1/4e geen scherpe foto's en ben ik overgegaan naar 1/100e met flits. Foto's buiten de zaal zijn dan ook wat minder sfeervol geworden in mijn ogen.Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:22:
dankje Niky, ik vind het bij partypics altijd leuk als het onderwerp scherp is, en de achtergrond bewogen, maar dan ook weer niet te. Ik ben aan het denken om een flitser te kopen en wat meer te gaan feesten. jouw foto's zien er leuk uit. Kan je ff zeggen welke instellingen je hebt gebruikt?
heeft ze blauwe lenzen in of heb je die wat opgehaald? zijn wel hele blauwe ogen..
Verwijderd
ZO, dan weet ik dat ik niet verkeerd bezig ben. Ga me er eens wat meer in verdiepen. Bedankt.Niky schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:24:
[...]
Thanks! Vind het zelf ook een gave foto.
[...]
Ligt heel erg aan de situatie. Binnen kwam ik na wat experimenteren uit op een diafragma van f/4 en een sluitertijd van tussen de 1/4e en 1/8e. Buiten de zaal was het wat beter verlicht en kreeg ik met 1/4e geen scherpe foto's en ben ik overgegaan naar 1/100e met flits. Foto's buiten de zaal zijn dan ook wat minder sfeervol geworden in mijn ogen.
Sweeeeeeet!
Ik kijk hier niet zovaak omdat stapels onbekende feestende mensen mij echt helemaal niks doen, maar zo'n foto vind ik erg gaaf en knap gemaakt.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Sorry dat ik je maar 2 seconden heb gesproken, maar moest door..
@Hos: Focuspunt @ Horloge?
@Henk: #1 is wel leuk ivm het draadloos-flitsen?
@Niky: Best leuke plaatjes, probeer alleen bij sommige plaatjes op de belichting/scherpte/kadering te letten...
Qlimax 2008
Hierbij ook een aantal foto's die ik vorige week heb geschoten in het Gelredome tijdens Qlimax.. toen ik om 08:15 de Gelredome kwam uitrollen mocht ik ook nog's 20 minuten krabben met een CD-hoesje voordat ik eindelijk weer eens wat zag door mn voorruit..
I'm Qlimax!

Sillhouet, Handjes + Laser

'de Mittnick' (ik kon het niet laten..

Lasers!

Partypeeps!

Gaan er nog mensen van hier naar 'Essence' in de Jaarbeurs, volgende week?
Niks aan gedaan....contrast, blacks, exposure that's it..... ze zal ze wel bij geboorte mee hebben gekregenMeulugar schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:32:
[...]
heeft ze blauwe lenzen in of heb je die wat opgehaald? zijn wel hele blauwe ogen..
Verwijderd
hela dan nog kan ze (gekleurde) lenzen in hebben gehad toch ?? zie dat ook wel regelmatigallstarted1 schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:45:
[...]
Niks aan gedaan....contrast, blacks, exposure that's it..... ze zal ze wel bij geboorte mee hebben gekregen
en goed geraden mittnick, maar niky was al eerder en gaat door voor de gouden party camera
wow wel heftig dat soort feestjes met silhoueten zeg. moet ik toch ook maar eens meemaken
maar gisteren was eat static toch wel weer helemaal te gek . wow wat gigantisch vet kan die vent muziek produceren

Verwijderd
@ Niky: Leuke serie, vind 1 wat donker, maar foto 2 en 4 echter vind ik dan wel weer leuk, veel diepte erin! Flare op 6 is wel gaaf.
@ Allstarted: Mijn favoriet van de pagina, lichtzuigen op z'n best+een ERG leuke dame (L)
@ Mittnick: Silhouet is gaaf!!!
Ik dan ook maar twee van afgelopen vrijdag, ik moest draaien in de Asta in Den Haag op het feest "Safe" (alcoholvrij jeugdfeest), ook maar even paar foto'tjes geschoten!
1. Willie Wartaal

2. Vond de lichtstralen erg vet overal doorheen komen, ook in de danskooi op de achtergrond...

Verwijderd
de reden is meestal dat ik meestal geflitste fotos post en hier is geen 1 foto geflitst zodat ik ook gewoon de juiste kleurtemperatuur kan opzoeken en instellen die het meest overeenkomt. zodra ik mensjes ga flitsen moet ik die rond de 5000K zetten omdat ze anders nogal blauw gaan uitslaan. nadeel is dat de achtergrond dan ook in die kleurtemperatuur meegaat vandaar dat ze dan zo rood overkomenVerwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:26:
@hos: Wow hos, mooie serie, staat me meer aan dan hetgeen wat je meestal post, misschien omdat het lijkt alsof dit wat minder rood/bewogen is? Vooral nummer 1 vind ik echt knap, je aandacht gaat naar het klokje en de arm, en daarna zie je er opeens een persoon aan vast zitten :-).

Kun je wellicht een beetje voorkomen door het gebruik van gels voor je flitser. Lijkt me niet makkelijk met het steeds veranderende licht maar wie weet heb je er wat aanVerwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:53:
[...]
de reden is meestal dat ik meestal geflitste fotos post en hier is geen 1 foto geflitst zodat ik ook gewoon de juiste kleurtemperatuur kan opzoeken en instellen die het meest overeenkomt. zodra ik mensjes ga flitsen moet ik die rond de 5000K zetten omdat ze anders nogal blauw gaan uitslaan. nadeel is dat de achtergrond dan ook in die kleurtemperatuur meegaat vandaar dat ze dan zo rood overkomen.
@hos: ik vind ze erg vet; andere stijl lijkt wel die me bevalt!
@Kevinneke: even je witbalans bijtrekken. Je pakt wel de (zatte) sfeer
@Hos: nice die met het horloge, vooral de ZW, lekker rauw. Die 1.4 is blijkbaar erg leuk speelgoed
@Niky: Die 2e is mooi qua kleur en scherpte, mooi licht gevangen, alleen spijtig dat er uiteindelijk niets echt boeiends opstaat. 7 is wel leuk qua beweging
@allstarted: damn man, heb jij een stofzuiger op je camera aangesloten om het licht letterlijk binnen te zuigen? Kom jij echt op plaatsten waar er zoveel licht hangt of ligt het aan de fotograaf? De dame ziet er wel redelijk "gepoetst" uit.
@Henk: op die 2e weet je ook serieus veel achtergrondlicht binnen te trekken...
@Mittnick: Silhouetjes en laser: me great fan
@Viccus: Beide leuke foto's
Hier eentje van gisteren @ Divine.
Danseres + vers rookje wolk = leuk

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Verwijderd
ja, dat vroeg ik me dus ook af. Hoe doen mensen met de 40D dat? Steeds wisselen van scherpstelpunt? En welke lichtmeetmodus gebruiken jullie (spotmeting of?)? Ik ben echt nog aan het oefenen, maar vraag me ook af hoe jullie dat doen!jules schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 22:41:
[...]
Goed kijken welk punt die pakt. Het is iig minder grofmazig dan dat je hem laat focussen op een willekeurig punt in beeld. En tuurlijk gaat het wel eens mis, snel ff opnieuw focussen en als ie wel goed focust doordrukken.
Met enkelpunts AF mis je de AF-assist, voor mij betekend dat veel meer geëtter. Vaak zat dat ie dan dus niet genoeg contrast ziet en weigert te focussen. Meer geëtter dan die groepsfocus. Alleen nuttig als de groepsfocus zijn ding niet wil doen en blijft focussen op een gedeelte waar je de focus niet wilt hebben...
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
#1 Oeps .. iets te veel bubbels

#2 Proost

#3 DJ's die los gaan

#4 DJ Leroy Styles

#5 Reach out and touch

#6 Meiskes

#7 Ik met een jarige jop

#8 Boombox

#9 If you're happy and you know it

Nah zal wel stoppen met spammen .. kan uren door gaan ;-) ... complete set soon @ http://www.wearebodymusic.com/
Viccus bedanktppFreddy schreef op zondag 30 november 2008 @ 22:43:
@Eeerik: Prachtige foto van die danseres!
@Kevinneke: even je witbalans bijtrekken. Je pakt wel de (zatte) sfeer
@Hos: nice die met het horloge, vooral de ZW, lekker rauw. Die 1.4 is blijkbaar erg leuk speelgoed
@Niky: Die 2e is mooi qua kleur en scherpte, mooi licht gevangen, alleen spijtig dat er uiteindelijk niets echt boeiends opstaat. 7 is wel leuk qua beweging
@allstarted: damn man, heb jij een stofzuiger op je camera aangesloten om het licht letterlijk binnen te zuigen? Kom jij echt op plaatsten waar er zoveel licht hangt of ligt het aan de fotograaf? De dame ziet er wel redelijk "gepoetst" uit.
@Henk: op die 2e weet je ook serieus veel achtergrondlicht binnen te trekken...
@Mittnick: Silhouetjes en laser: me great fan
@Viccus: Beide leuke foto's
[afbeelding]
Maarreh....het is dezelfde tent als waar Henk rondrende....Club Vie dus
Gisteravond heb ik gewoon m'n SB-800 vervloekt vanwege zijn inconsistentie en ben daarom ook niet tevreden over m'n set gisteravond. De opmerking die ik naar aanleiding van deze foto naar Henk heb gemaakt: ,,deze plaat kan gewoon uit een Canon komen". Flitsers hebben ze daar zoveel beter voor elkaar......
Enniehoe, de settings zijn niet bijster bijzonder
@thalyric: shot #5 is leuk
[ Voor 5% gewijzigd door allstarted1 op 30-11-2008 23:51 ]
Verwijderd
Erg mooi Freddy, enkel jammer van de witte bol in haar hoofd.ppFreddy schreef op zondag 30 november 2008 @ 22:43:
[afbeelding]
Verwijderd
slim! ik werk nu vooral nog op de P stand, maar het is ook een kwestie van veel uitproberen en veel doen. Alleen was het mooi geweest als je op een snellere manier kon wisselen van AF-punt. Ik vind dat gedraai aan dat wieltje nog wat omslachtig, want bij een concert of feest wisselt het erg snel. Verder sta ik bij de 40D wel echt versteld van de hoge Iso's, ik werk met veel plezier op 1600 of zelfs 3200 Iso, en dat is nog best bruikbaar!Joepv schreef op zondag 30 november 2008 @ 23:16:
Ik wissel steeds van AF punt (met 30D) en gebruik de lichtmeter bij concerten niet. Door ervaring stel ik de camera M in en doe eerst 1 of 2 test shots. Dan draai ik de sluiter een beetje bij aan de hand van het licht en hoe hard de artiest op het podium stuitert.
@Meulugar: Het was dus gezellig
@eeerik: Die 2de is erg lekker. Fijne plaat, lekker strak. Net genoeg detail om de zaal te zien, dat mag ik wel.
@eeerik weer: Ik vind deze foto qua pose en licht wel mooi, maar de focus had ik zelf veel liever bij het lichaam of gezicht gezien.
@Kevinneke: Gezellige foto. Wel erg vreemde huidtinten. Wat er beter aan kan is ook nogal afhankelijk van wat je er zelf van wilt maken. Wil je op details letten zoals die hand voor het gezicht van de persoon in het midden? Een externe flitser helpt trouwens wel heel erg, met name met de schaduwen.
@hos: Goed bezig. Leuk weer eens wat anders te zien. Het feest leende zich kennelijk wel voor flitsloze fotografie. Doet een beetje denken aan de pre-fuji-hos
@Nicky: Wel aardige set, maar sommige dingen werken niet helemaal voor mij. #4 is een lege dj-booth en een half-lege zaal. Geeft een beetje een lege indruk. Dit samen met de foto's daarvoor geeft een heel afstandelijke foto. #2 kijkt iedereen bijvoorbeeld weg van jou. Alleen #5 heb je een beetje contact. Dit geeft een beetje een lege indruk van het feest, en een beetje saai.
@Allstarted: Mooi portretje. Lekker to the point.
@Henk: #1 is lekker met die remote flash. Goed gedaan.
@Mittnick: Lekkere foto's. Fijne lasers enzo.
@Viccus: Lekker portretje van Willie. Gezellig. En #2 is inderdaad wel leuk met de lichten, maar ik weet niet of dat scheve echt goed werkt.
@ppFreddy: Gezellig shot, mooi blik van de danseres. Goed moment dus.
@Thalyric: Beetje donkere foto's, maar ik weet ook dat de Jimmy boven best donker is. Wel lekker contact met de mensen, en mooi het logo op de glazen. #5 vind ik niet zo mooi. Valt er een beetje buiten omdat het zwart wit is, en er een arm van iemand over het gezicht van iemand anders naar nog een losse arm gaat. Een beetje te veel losse eindjes naar mijn smaak.
Mijn eigen foto's van dit weekend komen wat later... Dan gebeurt er hier door de weeks ook nog eens wat
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Je kan ook ergens in de cf/n instellen dat met het kleine "joystickje" (boven het grote wiel) het AF punt kan selecteren. Dus gewoon met het "joystickje" een kant op wijzen en dat AF punt wordt actief. Heb dat zelf een tijdje gebruikt, maar vond aan het wieltje dragen toch prettiger. Het is een kwestie van gewenning. Als je je camera op een gegeven moment goed kent draai je blind aan die wieltjes.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 09:20:
[...]
slim! ik werk nu vooral nog op de P stand, maar het is ook een kwestie van veel uitproberen en veel doen. Alleen was het mooi geweest als je op een snellere manier kon wisselen van AF-punt. Ik vind dat gedraai aan dat wieltje nog wat omslachtig, want bij een concert of feest wisselt het erg snel. Verder sta ik bij de 40D wel echt versteld van de hoge Iso's, ik werk met veel plezier op 1600 of zelfs 3200 Iso, en dat is nog best bruikbaar!
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Wanneer ik flits dan gebruik ik de P-TTL stand(in bezit van een pentax). Aangezien dan de flitser de felheid van de flits basseert op de gemeten preflash heeft het draaien aan de sluitertijd en diafragma toch geen invloed op de belichting van de foto? Dat geldt toch alleen bij het manueel flitsen? De enige manier om de belichting voor de foto te veranderen is door de exposure op de flitser aan te passen toch?Joepv schreef op zondag 30 november 2008 @ 23:16:
Ik wissel steeds van AF punt (met 30D) en gebruik de lichtmeter bij concerten niet. Door ervaring stel ik de camera M in en doe eerst 1 of 2 test shots. Dan draai ik de sluiter een beetje bij aan de hand van het licht en hoe hard de artiest op het podium stuitert.
Ik ben nog een erge newbe met m'n nieuwe flitser merk ik al.
Erg gave foto's trouwens weer iedereen! Helaas kan ik nog niet inhoudelijk er op reageren, maar dat komt in de toekomst wellicht nog.
ja heb ik wel gedaan, dus de joystick ingesteld voor focus punt. I love it! De iso 3200 op 40D ... trekt ti dat?Joepv schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:13:
[...]
Je kan ook ergens in de cf/n instellen dat met het kleine "joystickje" (boven het grote wiel) het AF punt kan selecteren. Dus gewoon met het "joystickje" een kant op wijzen en dat AF punt wordt actief. Heb dat zelf een tijdje gebruikt, maar vond aan het wieltje dragen toch prettiger. Het is een kwestie van gewenning. Als je je camera op een gegeven moment goed kent draai je blind aan die wieltjes.
Beetje noisy, maar best nog bruikbaar hoor...thalyric schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:42:
[...]
ja heb ik wel gedaan, dus de joystick ingesteld voor focus punt. I love it! De iso 3200 op 40D ... trekt ti dat?
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Eerik:
Nummer 1 opzich een mooi shot maar vind de softe waas overheersen.
Nummer 2 mooi shot van de lamp maar voor de rest zie ik niet zoveel op dit shot, geen publiek en de rug van de artiest.
Stewardesjes: Nice.
Gloss 1 : Netjes is al veel over gezegd qua focus op de knie, maar ik vind dat hier niet zo storend omdat de rest ook nog prima te onderscheiden is.
Gloss 2: zij swingt maar de rest staat stil. misschien croppen?
Kevinneke:
Ik weet niet zo goed waarnaar ik moet kijken. beetje drukke foto, pas later zie ik dat ze op een bank oid zitten.
@Hos:
1: Nice
2: typisch hos, valt mijn inziens beetje uit deze nieuwe serie
3: Nice, ik hou wel van dit sort detailshots omdat je die mooi als thumb voor het album kan gebruiken.
4: Lekker rauw, waar was het ? oude fabriekshal?
5: Beetje donker, kan nog net de silhouetten onderscheiden.
6: no comment
7: Leuke meid goed vast gelegd. je ziet dat ze ergens geconcentreerd mee bezig is.
8: zwart wit vind ik beter
9: lekkere DOF maar de plaat zelf zegt niet echt iets.
10: the hulk?
11: nice, al zie ik niet met wat hij gedoubled is maar dat is vaak even zoeken.
@nikky:
1. stapje dichterbij, ze poseren al voor je dus dat moet geen probleem geweest zijn.
2. ik zie veel maar toch ook weer niets. veel ruggen en aan de rechterkant geen gezicht. ik mis een onderwerp in dit plaatje.
3. Als overzichtje prima.
4. Nog een plaat zonder echt onderwerp. ik zie veel maar ook weer niets. Probeer een grotere dof te krijgen voor de mixpanelen of wat meer te focussen op de zaal.
5. misschien deze de exposure iets meer optrekken in LR ik kwam erachter dat als je alt ingedrukt houd tijdens het slepen dat je dan vanzelf ziet in de foto wanneer welke kleur clipt. zo kan je dus aardig ver gaan terwijl je op safe speelt.
6. deze zou ik weg gelaten hebben.
7. heel netjes de actie vast gelegd, maar probeer voortaan een stapje hoger te komen. dit kijkt een beetje vreemd.
@allstarted, ik val meestal op donkerblond maar voor haar maak ik een uitzondering. mooie meid en mooie kleurtjes in de plaat.
@Henk.
1: echt een zoekplaatje idd
2. netjes bevroren en ook weer veel kleur in de foto.
@mitnick
1, zoals ik bij hos al zei: zijn mooi als album thumb.
2, Nice, je moet er van houden maar netjes vastgelegd.
3, Je moet er ook weer van houden, maar de kleuren in de plaat zijn netjes en de achtergond in dit geval mooi uitgelicht.
4. geen commentaar
5, mooi portretje.
@vicus
1, netjes.
2, beetje te veel een zoekplaatje, niet echt een onderwerp. (bij het zoekplaatje van Henk is de dj uitgelicht bijv)
@PP Freddy Nice, netjes ingeflitst.
@Thalyric
1, wat een eng gezicht op de achtergrond, ze schrikt af.
2, netjes, misschien nog proberen de glazen iets op te lichten.
3 en 4, die muur lijkt met niet makkelijk.
5, netjes beetje dat engelen idee.
6, enig puntje: haar haar valt weg in de achtergrond.
7, geen commentaar
8, deze had ik weg gelaten. kijkt niet echt lekker weg door dat schuine erin.
9, lijkt veel op de eerdere dj shots.
Zo dat was even een hoop werk maar hoop dat jullie er wat mee kunnen.
Verwijderd
2 valt buiten de serie ? hoezo datMeulugar schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:57:
Oke, here we go, Het zal geen super trucker post als die van samo worden (waarvoor respect!)
@Hos:
1: Nice
2: typisch hos, valt mijn inziens beetje uit deze nieuwe serie
3: Nice, ik hou wel van dit sort detailshots omdat je die mooi als thumb voor het album kan gebruiken.
4: Lekker rauw, waar was het ? oude fabriekshal?
5: Beetje donker, kan nog net de silhouetten onderscheiden.
6: no comment
7: Leuke meid goed vast gelegd. je ziet dat ze ergens geconcentreerd mee bezig is.
8: zwart wit vind ik beter
9: lekkere DOF maar de plaat zelf zegt niet echt iets.
10: the hulk?![]()
11: nice, al zie ik niet met wat hij gedoubled is maar dat is vaak even zoeken.
4 op de stubnitz, een oude walvisvaarder die jaarlijks uit oost duitsland komt voor een paar maanden en bij ndsm ligt
5 was ook de bedoeling en het was ook aarde donker daar
8 ik moet de zwart wit nog wat beter gaan maken maar heeft ook mijn voorkeur
9 klopt, maar met een 1.4 is het soms leuk spelen met dof
10 nee zenmechanics
11 is ook de bedoeling
wow zeg wat is dat opeens voor trend dat er opeens commentaar gegeven wordt

Deze serie is zo strak en dan weer een typische hos foto erin. dat bedoelde ik er meer, niets technisch minder ofzo.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:13:
[...]
2 valt buiten de serie ? hoezo dat![]()
4 op de stubnitz, een oude walvisvaarder die jaarlijks uit oost duitsland komt voor een paar maanden en bij ndsm ligt
5 was ook de bedoeling en het was ook aarde donker daar
8 ik moet de zwart wit nog wat beter gaan maken maar heeft ook mijn voorkeur
9 klopt, maar met een 1.4 is het soms leuk spelen met dof
10 nee zenmechanics![]()
11 is ook de bedoeling![]()
wow zeg wat is dat opeens voor trend dat er opeens commentaar gegeven wordt
ik heb nog aardig wat te leren maar ik wil ook commentaar

[ Voor 5% gewijzigd door Meulugar op 01-12-2008 15:20 ]
Verwijderd
vind ik dus ook.dodge_911 schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:51:
[...]
Beetje noisy, maar best nog bruikbaar hoor...
Thnx Mindfreaker voor de tip
Thanks voor het commentaar.#1 Ben ik met je eens, gecropt is 'ie ook wat mooier idd. In #2 liep de barvrouw net weg, die stond een biertje in te schenken terwijl ik met m'n settings liep te klotenMeulugar schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:57:
[...]
@nikky:
1. stapje dichterbij, ze poseren al voor je dus dat moet geen probleem geweest zijn.
2. ik zie veel maar toch ook weer niets. veel ruggen en aan de rechterkant geen gezicht. ik mis een onderwerp in dit plaatje.
3. Als overzichtje prima.
4. Nog een plaat zonder echt onderwerp. ik zie veel maar ook weer niets. Probeer een grotere dof te krijgen voor de mixpanelen of wat meer te focussen op de zaal.
5. misschien deze de exposure iets meer optrekken in LR ik kwam erachter dat als je alt ingedrukt houd tijdens het slepen dat je dan vanzelf ziet in de foto wanneer welke kleur clipt. zo kan je dus aardig ver gaan terwijl je op safe speelt.
6. deze zou ik weg gelaten hebben.
7. heel netjes de actie vast gelegd, maar probeer voortaan een stapje hoger te komen. dit kijkt een beetje vreemd.
[...]

Thanks! #1 is wel aan de donkere kant idd, maar veel ruis als ik 'm wat verder opentrek.Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:26:
[...]
@ Niky: Leuke serie, vind 1 wat donker, maar foto 2 en 4 echter vind ik dan wel weer leuk, veel diepte erin! Flare op 6 is wel gaaf.
[...]
Jij ook bedankt voor het commentaar. Wat betreft de missende levendigheid, ik heb ook nog eens 68 foto's onder de categorie "people", maar die heb ik juist niet hier gepost, omdat dat al vaak genoeg voorbij komt. Heb geprobeerd de artistieke "hoogtepuntjes" eruit te halen. Ik zie wel wat je bedoel tho, als je alleen deze serie bekijkt. (meer @ flickr btw)samo schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:15:
[...]
@Nicky: Wel aardige set, maar sommige dingen werken niet helemaal voor mij. #4 is een lege dj-booth en een half-lege zaal. Geeft een beetje een lege indruk. Dit samen met de foto's daarvoor geeft een heel afstandelijke foto. #2 kijkt iedereen bijvoorbeeld weg van jou. Alleen #5 heb je een beetje contact. Dit geeft een beetje een lege indruk van het feest, en een beetje saai.
[...]
Met dank voor je commentaar, over #7 ben ik zelf ook erg tevreden.ppFreddy schreef op zondag 30 november 2008 @ 22:43:
[...]
[...]
Al met al: een leuke avond geweest. Beter geleerd met camera om te gaan en zeker een basis om volgende keer op door te leren! Allen bedankt voor reacties en constructieve opmerkingen
Met mijn 30D gebruik ik het regelmatig (ik flits niet graag). Is redelijk te doen. Van een concert heb ik wel eens afdrukken laten maken van ISO3200 shots (uit de 30D) op 20x30 met veel blauw/wit licht erin. Dan zie natuurlijk geen super strakke plaat, maar ook geen vieze ruis. De korrel vroeger was veel viezerdodge_911 schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:51:
[...]
Beetje noisy, maar best nog bruikbaar hoor...
Maarja de feesten en concerten die ik meestal fotografeer is de meer wat rauwere muziek en daar past dat wel bij.
Verwijderd
yep dat heb ik ook meestal bij rauwe feesies. gewoon op iso 3200 zetten en niet zeuren, het hoort erbij gewoon een beetje ruis bij dat soort dingen.Joepv schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:38:
[...]
Met mijn 30D gebruik ik het regelmatig (ik flits niet graag). Is redelijk te doen. Van een concert heb ik wel eens afdrukken laten maken van ISO3200 shots (uit de 30D) op 20x30 met veel blauw/wit licht erin. Dan zie natuurlijk geen super strakke plaat, maar ook geen vieze ruis. De korrel vroeger was veel viezer
Maarja de feesten en concerten die ik meestal fotografeer is de meer wat rauwere muziek en daar past dat wel bij.

en de kleurruis van bv een canon kan je toch makkelijk omzetten in zw ruis in lr. oogt het meteen een stuk beter
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 21:52 ]
Mooie plaat, heb je zien lopen, was een cool feestje weer maar ben wel benieuwd naar de plaatjes die je achter de dj boot hebt geschoten....
Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw
Verwijderd
Thx voor alle commentsSparkOne schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 09:37:
[...]
Mooie plaat, heb je zien lopen, was een cool feestje weer maar ben wel benieuwd naar de plaatjes die je achter de dj boot hebt geschoten....
Hier 2 van achter de DJ booth...

Tnx, zijn wel leuk inderdaad, die met co2 is leuk, jammer dat deze niet van dichterbij is genomen.Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:54:
[...]
Thx voor alle comments
Hier 2 van achter de DJ booth...
[afbeelding]
[afbeelding]
Waar zet je de andere pics neer? Die gasten van partypigs stonden met een sony en de resultaten zijn echt heel slecht in mijn ogen.
Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw
Verwijderd
ja, haha, dat heb ik dus ook. En god weet hoe goed de sensors over 10 of 20 jaar zijn, dan zie je misschien wel helemaal geen korreltje ruis meer.Joepv schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:38:
[...]
Met mijn 30D gebruik ik het regelmatig (ik flits niet graag). Is redelijk te doen. Van een concert heb ik wel eens afdrukken laten maken van ISO3200 shots (uit de 30D) op 20x30 met veel blauw/wit licht erin. Dan zie natuurlijk geen super strakke plaat, maar ook geen vieze ruis. De korrel vroeger was veel viezer
Bij bepaalde kleurspots krijg je wel wat uitgebeten contouren, maar inderdaad, over het algemeen valt er prima mee te leven. En bij hele kleine concerten vind ik flitsen ook niet gepast, dus dan liever niet.
Verwijderd
www.link2party.com , over het algemeen.SparkOne schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:24:
[...]
Tnx, zijn wel leuk inderdaad, die met co2 is leuk, jammer dat deze niet van dichterbij is genomen.
Waar zet je de andere pics neer? Die gasten van partypigs stonden met een sony en de resultaten zijn echt heel slecht in mijn ogen.
En tja, 'Partypigs'... Die roze polo's zeggen genoeg
Komende zaterdag trouwens 'n leuk feestje, Turn Up The Bass @ HMH
@eeerik; heel heel misschien, maar dan prolly zonder cam...
Tsjaeh, wat wil je... Canon r0cks voor PFG (en voor ik hier weer een flamewar start, Nikon ook, ja!)SparkOne schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:24:
Die gasten van partypigs stonden met een sony en de resultaten zijn echt heel slecht in mijn ogen.
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Verwijderd
fujidodge_911 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:22:
[...]
Tsjaeh, wat wil je... Canon r0cks voor PFG (en voor ik hier weer een flamewar start, Nikon ook, ja!)
Nja de tegenwoordige D300 sensor doet het prima idd, maar die flitsers van Nikon. Wat een inconsistent klotekreng is dat: dit weekend zo lopen schelden, onderbelicht, overbelicht en het zijn de settings die ik normaal ook gebruik......en om nou een SB-900 te kopen om te proberen of die het beter doet...ik weet het niet.dodge_911 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:22:
[...]
Tsjaeh, wat wil je... Canon r0cks voor PFG (en voor ik hier weer een flamewar start, Nikon ook, ja!)
Dat gerotzooi met dat ding doet mij echt aan overstappen naar Canon denken, die hebben het zoveel beter voor elkaar.
Iemand die iets zinnigs over de flitsconsistentie van de SB-900 kan zeggen?
Je zou niet de eerste zijnallstarted1 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:16:
[...]
Dat gerotzooi met dat ding doet mij echt aan overstappen naar Canon denken, die hebben het zoveel beter voor elkaar.
Neuh, dat zeker niet...een andere speler is er gewoon niet
Die D300 is gewoon een zeer prima camera....weinig gezeik mee, maar dat ding dat je erop schroeft dat flitser heeft...dat kreng is gewoon lomp. Sommige mensen flits je helemaal de ziekte in en soms zie je gewoon niet dat het ding flitst.
Als een 580EXII nou goed erop zou werken...problem solved
Ik ben benieuwd of een SB900 hier verbetering in kan brengen...
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
Maar naar mijn idee moet er toch iets gaan veranderen bij Nikon wat flitsers betreft......
*peinst over een 1D + 580EXII+17-40L
Heb je al eens geexperimenteerd met de BL instelling? Valt me nu net in dat dit misschien een invloed kan hebben. Ik ga de volgende keer proberen of dit verschil heeft. (bestaat ook zoiets op canon flitsers?)
Na wat meer onderzoek op het internet denk ik dat de BL functie wel eens de boosdoener zou kunnen zijn.
[ Voor 55% gewijzigd door LittleWan op 03-12-2008 00:17 ]
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
Hmm, hij staat idd op BL. Ik heb donderdag, vrijdag en zaterdag ook als het goed is een stel feestjes, dus probeer het gelijk. Bedankt voor de tip, hopelijk ligt het daaraanLittleWan schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:45:
Allstarted, heb jij FP aanstaan? heb vlug es op internet gaan zoeken en dat kwam lijk vaag aan bod over inconsistentie wanneer FP aan staat.
Heb je al eens geexperimenteerd met de BL instelling? Valt me nu net in dat dit misschien een invloed kan hebben. Ik ga de volgende keer proberen of dit verschil heeft. (bestaat ook zoiets op canon flitsers?)
Na wat meer onderzoek op het internet denk ik dat de BL functie wel eens de boosdoener zou kunnen zijn.
Verwijderd
FP ??LittleWan schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:45:
Allstarted, heb jij FP aanstaan? heb vlug es op internet gaan zoeken en dat kwam lijk vaag aan bod over inconsistentie wanneer FP aan staat.
ps wat nog wel van invloed kan zijn is of je op de cam de lichtmeting op overall of spotmeting of center weight zet.
hier kwam ik gisteren ook nog tip tegen over bepaalde instellingen van lichtmeting
http://forums.dpreview.co...rum=1020&message=30115367
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2008 09:49 ]
tnx, ik weet nooit welke ik moet hebben center-weighted of evaluative. de 18e even mee spelen (kerstborrel)Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 09:02:
[...]
FP ??![]()
ps wat nog wel van invloed kan zijn is of je op de cam de lichtmeting op overall of spotmeting of center weight zet.
hier kwam ik gisteren ook nog tip tegen over bepaalde instellingen van lichtmeting
http://forums.dpreview.co...rum=1020&message=30115367
Dit is o.a. de reden dat ik gebruik maak van "groepsfocus". Bij mij staat ie op zowel BL als op FP. Al gebruik je dat FP gebeuren alleen als je buiten inflitst bij sluitertijden sneller dan 1/250. Kan dus in principe gewoon uit.
Verder maakt matrix, center weighted of punts meting weinig uit, zolang je het focuspunt maar in het gezicht of een ander iets gericht hebt met ongeveer 18% grijswaarde. Bij 3 blonde meiskes in zwarte kleding of 2 negers met dito donkere kleren is het wellicht handig om de flitser iets te dimmen als je met matrix meting schiet.
[ Voor 21% gewijzigd door jules op 03-12-2008 12:24 ]
ach joh ... kom op .. je wilt gewoon wel naar Canon hihihhiallstarted1 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 00:25:
[...]
Hmm, hij staat idd op BL. Ik heb donderdag, vrijdag en zaterdag ook als het goed is een stel feestjes, dus probeer het gelijk. Bedankt voor de tip, hopelijk ligt het daaraanSpaart weer een stel euro's uit
#1 Man versiert vrouw

#2 Vj, Dj and Dj (Flare is van mijn flits... had ik toch verder weg moeten zetten...)

#3 Organisatie

#4 Dj

#5 Portretje

bij die 2e vind ik die flare niet storend, en die is volgens mij mits wat fotosoep vrij gemakkelijk weg te krijgen. Dat is eigenlijk zowat het enige dat ik soms mis bij Canon, remote flash shizzle...
bij de laatste valt vooral de ruis me op, niet dat het stoort, maar het viel me gewoon op. Maarja, tis dan ook geen Canon he
Nou ik moet zeggen dat nikon wel 2 leuke functies heeft: Double exposure, remote flash. (ja, hos dat kan ook met bulb en 2 keer strobe flitsenppFreddy schreef op woensdag 03 december 2008 @ 16:27:
leuke foto's, ziet er gezellig uit.
bij die 2e vind ik die flare niet storend, en die is volgens mij mits wat fotosoep vrij gemakkelijk weg te krijgen. Dat is eigenlijk zowat het enige dat ik soms mis bij Canon, remote flash shizzle...
bij de laatste valt vooral de ruis me op, niet dat het stoort, maar het viel me gewoon op. Maarja, tis dan ook geen Canon he
@ de foto's geef ik straks even commentaar (voor zover het kan, ik vind ze wel strak gelukt) iedereen zit hier mee te lurken over mijn rug en daar heb ik geen zin in..
Verwijderd
hela meulugar dat bulb gedoe met double exposure deed ik met mijn canon 350d op de fuji zit ook gewoon double exposure (tot wel 8 dubbel exposure) functieMeulugar schreef op woensdag 03 december 2008 @ 16:48:
[...]
Nou ik moet zeggen dat nikon wel 2 leuke functies heeft: Double exposure, remote flash. (ja, hos dat kan ook met bulb en 2 keer strobe flitsen) en de body ligt erg lekker in de hand, dat komt natuurlijk ook door de grip die eronder zit maar voelde vertrouwd.
@ de foto's geef ik straks even commentaar (voor zover het kan, ik vind ze wel strak gelukt) iedereen zit hier mee te lurken over mijn rug en daar heb ik geen zin in..
ik dacht dat al vandaar dat ik zei dat er niet persee nikon voor nodig is.Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 16:50:
[...]
hela meulugar dat bulb gedoe met double exposure deed ik met mijn canon 350d op de fuji zit ook gewoon double exposure (tot wel 8 dubbel exposure) functie
Samo heeft mij het eigenlijk bijgebracht. Toen hij hem op bulb zette dacht ik: Damn ! Natuurlijk
[ Voor 21% gewijzigd door Meulugar op 03-12-2008 17:12 ]
Verwijderd
yep , je bent een snelle leerlingJoepv schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:27:
huh? dat double exposure met bulb, laat je dan gewoon handmatig je flits af gaan met het "test" knopje?
hier een voorbeeldje uit 2006, 100% Isis met Pietjan Blauw met mijn 350d gemaakt en 430ex ism het test knopje

Het filmpje is te zien op: http://www.spitsnieuws.nl/acties/renoir/
't artikel is te lezen in de spit; maar als je hieronder op de foto klikt, krijg je ook het hele artikel te zien
Er gaat zelfs een Albumcover mee worden gevuld; dus ik ben heel erg benieuwd naar de kwaliteit van de foto's. Wel denk ik dat er aardig wat nabewerking bij de foto's nodig is geweest...
Hoe kijken jullie hier tegenaan? Moeten we ons 'zorgen' gaan maken voor de mobiele telefoons en compact-camera's? Kunnen we binnenkort alle flamewars tussen Canon, Nikon, Fuji, Pentax etc. stoppen, en allemaal een LG Renoir halen?
Persoonlijk denk ik niet dat het zo'n vaart zal lopen; kijk naar het lenzen-aanbod; flitsmogelijkheden, grip, batterijduur, opslag, snelheid van afdrukken etc. Wel is het een leuke marketing-stunt!

[ Voor 7% gewijzigd door Mittnick op 04-12-2008 11:30 ]
In wat voor RAW-formaat schiet zo'n renoir eig?
Ik ben niet bang voor de telefoon. Leuk voor snaps maar meer ook niet. Ik gok dat deze foto onder ideale omstandigheden is gemaakt en uiteraard flink bewerkt is.Mittnick schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:29:
Vanmorgen stond er in de SP!TS een artikel over Armin van Buuren die blij is met de technologie. Nu heeft LG er als een soort van reclame-actie ervoor gezorgd dat Fotograaf Carli Hermes naar Korea is gevolgen met de LG Renoir KC910, om daar foto's te maken van Armin in een Taxi, Tijdens het Produceren, en zelfs in een Club tijdens een Optreden van hem.. Als je wat foto's voorbij ziet komen, valt de kwaliteit me alles behalve tegen; uiteraard weet je niet hoe de belichting in de club is geweest en hoeveel er bewerkt is; maar toch!
't artikel is te lezen in de spit; maar als je hieronder op de foto klikt, krijg je ook het hele artikel te zien
Er gaat zelfs een Albumcover mee worden gevuld; dus ik ben heel erg benieuwd naar de kwaliteit van de foto's. Wel denk ik dat er aardig wat nabewerking bij de foto's nodig is geweest...
Hoe kijken jullie hier tegenaan? Moeten we ons 'zorgen' gaan maken voor de mobiele telefoons en compact-camera's? Kunnen we binnenkort alle flamewars tussen Canon, Nikon, Fuji, Pentax etc. stoppen, en allemaal een LG Renoir halen?
Persoonlijk denk ik niet dat het zo'n vaart zal lopen; kijk naar het lenzen-aanbod; flitsmogelijkheden, grip, batterijduur, opslag, snelheid van afdrukken etc. Wel is het een leuke marketing-stunt!
[afbeelding]
Verwijderd
Verwijderd
je moet dan dus ook felle spots zien te ontlopen als je sluitertijden van 5 seconden insteldJoepv schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:50:
Vage shizzle. je gokt gewoon hoeveel licht je vangt, want als er net een felle spot komt is je foto overbelicht denk ik. Ik ga hier zeker eens mee aan de slag
Persoonlijk denk ik dat het ook ni zo snel gaat lopen. Er zijn nog te veel voordelen voor een spiegelreflex, vb lenzen, flitsers,goed ISO etc. Ja zo'n compact is leuk voor ff snel, zit er zelf te denken om zo'n canon g9 te halen. Maar de scherpte van een goede lens+body krijg je nu nog niet zo 123 in een compact.Mittnick schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:29:
[afbeelding]
heb net filmpje gekeken ... oke .. zijn mooie shots geworden ... maar blijft nog steeds aan de fotograaf om zoiets te maken. Had hem een canon g9 gegeven dan had hij het ook kunnen maken.
[ Voor 9% gewijzigd door thalyric op 04-12-2008 12:30 ]
Dan is een G9 niet helemaal eerlijk, de Renoir is echt een telefoon, zonder alle mogelijkheden die een G9 je biedt. Maar het is inderdaad in de handen van de fotograaf.thalyric schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:27:
[...]
Persoonlijk denk ik dat het ook ni zo snel gaat lopen. Er zijn nog te veel voordelen voor een spiegelreflex, vb lenzen, flitsers,goed ISO etc. Ja zo'n compact is leuk voor ff snel, zit er zelf te denken om zo'n canon g9 te halen. Maar de scherpte van een goede lens+body krijg je nu nog niet zo 123 in een compact.
heb net filmpje gekeken ... oke .. zijn mooie shots geworden ... maar blijft nog steeds aan de fotograaf om zoiets te maken. Had hem een canon g9 gegeven dan had hij het ook kunnen maken.
De camera maakt nog steeds geen foto's, dat doet de fotograaf.
Ik ben niet bang voor nieuwe ontwikkelingen wat dit betreft, ik zou eerder bang zijn voor een overspoeling van de markt, professioneel gezien, omdat nu iedereen zich fotograaf noemt.
Gruwelijk gejatte Icoon!
Dit heet gewoon marketing, dat begrijp je hopelijk wel?Mittnick schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:29:
Vanmorgen stond er in de SP!TS een artikel over Armin van Buuren die blij is met de technologie. Nu heeft LG er als een soort van reclame-actie ervoor gezorgd dat Fotograaf Carli Hermes naar Korea is gevolgen met de LG Renoir KC910, om daar foto's te maken van Armin in een Taxi, Tijdens het Produceren, en zelfs in een Club tijdens een Optreden van hem.. Als je wat foto's voorbij ziet komen, valt de kwaliteit me alles behalve tegen; uiteraard weet je niet hoe de belichting in de club is geweest en hoeveel er bewerkt is; maar toch!
[afbeelding]
Het bewijst alleen (deels) dat het de fotograaf is en niet de camera. Het is gewoon de combinatie locatie+licht+moment die sommige foto's goed maken, niet zozeer die LG. Let maar op tijdens het filmpje, Carli heeft een assistent met extra licht
Dan is het aan jou de taak om je te onderscheiden. De markt verschuift, that's it. Je moet gewoon "voorop" blijven lopen.....RZor schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:47:
Ik ben niet bang voor nieuwe ontwikkelingen wat dit betreft, ik zou eerder bang zijn voor een overspoeling van de markt, professioneel gezien, omdat nu iedereen zich fotograaf noemt.
[ Voor 10% gewijzigd door GerardHenninger op 04-12-2008 14:06 ]
Uiteraard begrijp ik dat het hier om één grote marketing-actie gaatGerardHenninger schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:03:
[...]
Dit heet gewoon marketing, dat begrijp je hopelijk wel?
Het bewijst alleen (deels) dat het de fotograaf is en niet de camera. Het is gewoon de combinatie locatie+licht+moment die sommige foto's goed maken, niet zozeer die LG. Let maar op tijdens het filmpje, Carli heeft een assistent met extra licht
Je ziet inderdaad zowel in de film, als bij de foto's dat er een extra assistent is, en het gezicht bijvoorbeeld extra wordt uitgelicht.
Mijn post was er ook juist meer gericht op het feit dat er technisch steeds meer mogelijk wordt, en het eigenlijk ook 'makkelijker' wordt om acceptabele resultaten te halen op het gebied van party-fotografie.
Het wordt, zoals je zelf ook aangeeft, dus veel belangrijker om je eigen 'twist' te geven aan het werk dat je aflevert, en ik denk ook dat juist dit in dit topic moet worden meegenomen
ga vanavond naar The Sand ... niet echt mijn muziek (Dancehall) .. maar goed had al beloofd hahaha
Verwijderd
vanavond nataraj en bleebbizarre in studio 80 en morgen misschien maar weer naar de kring toethalyric schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:40:
zo .. weekend on the way ... waar is iedereen?
ga vanavond naar The Sand ... niet echt mijn muziek (Dancehall) .. maar goed had al beloofd hahaha
moet foto's maken die live worden ge-vj'd... hoe of wat hoor ik morgen pas... erg fijn
wie is er nog meer van de partie?
de canon maniet vind ik wel een beetje onhandig. omdat je met rechts je cam vast hebt en met links de flitser en het testknopje zit aan de linkerkand op de flitser. dus het is even goochelen. misschien wel even handig om even te oefenen. Samo heeft een paar mooie dubbel exposures zitten in zijn laatste serie.thalyric schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:20:
ga vanavond eens die double exposure proberen
Verwijderd
yep het is zeker even wennen, maar ik had ook het voordeel dat ik een ste2 had waardoor je de eerste flits gewoon vanuit de camera laat triggeren, en daarna je flits al dusdanig vasthouden dat je het testknopje kan indrukken .Meulugar schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 16:01:
[...]
de canon maniet vind ik wel een beetje onhandig. omdat je met rechts je cam vast hebt en met links de flitser en het testknopje zit aan de linkerkand op de flitser. dus het is even goochelen. misschien wel even handig om even te oefenen. Samo heeft een paar mooie dubbel exposures zitten in zijn laatste serie.
en yep samo is nu ook blij met zijn double exposure mogelijkheden
Zoveel leuk spul, zoveel keuzeVerwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 17:14:
[...]
yep het is zeker even wennen, maar ik had ook het voordeel dat ik een ste2 had waardoor je de eerste flits gewoon vanuit de camera laat triggeren, en daarna je flits al dusdanig vasthouden dat je het testknopje kan indrukken .
en yep samo is nu ook blij met zijn double exposure mogelijkheden
edit: ja dus
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12538
[ Voor 5% gewijzigd door Meulugar op 05-12-2008 17:20 ]
Knappe vrouwen ook..hehehe.
Morgenavond...ach ja..wellicht naar Zaandam een 'apart' feest..
Thalyric...succes met Dancehall....
Ik skip dat feest haha.AC
Da's geen ST-E2 hoor?Meulugar schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 17:18:
[...]
Zoveel leuk spul, zoveel keuzemaar eerst de 17-40. of zou je de ste2 ook bij dealextreme kunnen halen?
edit: ja dus
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12538
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
heheh ... hmm zaandam? 911 toevallig?LongJoy1980 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 17:34:
Ik ben vanavond naar een leuk feestje in leiden...waar veel Antilliaanse studenten op afkomen...
Knappe vrouwen ook..hehehe.
Morgenavond...ach ja..wellicht naar Zaandam een 'apart' feest..
Thalyric...succes met Dancehall....
Ik skip dat feest haha.AC
kom vast straks je collega's tegen
[ Voor 4% gewijzigd door thalyric op 05-12-2008 17:43 ]
excusez moi, dacht dat het een offshoe cord was maar is een draadloze transmitter..
#1 Crowd/DJ shot

#2 Eh .. kan ff niks verzinnen

#3 Slinger canon in werking gebracht

#4 Crowdshot met aanstekers

#5 Projectie tegen plafond

#6 Mittnick

#7 MC

Nou vanavond naar 911 @ Hemkade ...
Keuzes, keuzes, keuzes...
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Verwijderd
Ik zou er absoluut niet vanuit gaan dat je je dslr wel mee naar binnen krijgt omdat je op de gastenlijst staat.. Tenzij je als press naar binnen kan, maar indien het "gewone" gastenlijst plaatsen zijn wordt een dslr ( zeker met de serie lenzen die jij opnoemt ) gewoon tegengehouden voor zover ik weet.Backpacker schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 16:00:
WoeiVanavond waarschijnlijk voor het eerst mn camera mee naar een wat groter (indoor) feest, Essence in de jaarbeurs. Kan mee met een vriend die bij 538 werkt en ik/wij ga(an) er vanuit dat de camera wel mee naar binnen kan omdat we op de gastenlijst staan. Zit er alleen nog over te twijfelen of ik meerdere lenzen ga meenemen. Heb er in de plaatselijke kroegen standaard mn 17-70 erop zitten, maar het lijkt me ook wel leuk om met mn 10-22 en 70-200 wat plaatjes te schieten, maarja dan moet ik die weer meesjouwen...
Keuzes, keuzes, keuzes...
Ik ben vanavond ook op Essence, maar dan met de videocamera
Ik zal eens kijken of ik je kan vinden, met wat voor (video)camera loop je rond vanavond?
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Verwijderd
als je iemand kent binnen de organisatie heb je wellicht iets meer kans inderdaad, maar dan moet diegene natuurlijk wel aan de deur staan bij de gastenlijst entree, anyway, succes alvastBackpacker schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 17:06:
Najah, als die niet mee naar binnen kan breng ik hem wel terug naar de auto... Maar aangezien die vriend van kan lullen als Brugman én ook nog eens contacten heeft binnen de organisatie, ga ik er eigenlijk wel vanuit dat ik hem mee naar binnen krijg.
Ik zal eens kijken of ik je kan vinden, met wat voor (video)camera loop je rond vanavond?
Waarschijnlijk loop ik rond met een kleine schoudercam, en anders sta ik in de buurt van de boom ( camera op zo'n lange arm die over het publiek heen gaat )
Verwijderd
alhoewel ik heel vroeger wel eens pakhuis afrika uitgezet werd omdat ze dachten dat ik voor de AIVD werkte
wel leuke nostalgische plek wordt dat studio 80, de portier van het oude west pacific werkzaam en de portier van club 11 ook
[begin reclameblok voor de fuji Sx]
zo hier nog leuk voorbeeldje waarom ik overbelichte fotos niet meteen verwijder
gisteren stond per ongeluk mijn flitser om M 1/1 met nogal drastisch resultaat

dan maar even door lr getrokken om te kijken wat er nog te redden viel

op zich is de foto nog wel op wat plekken doorgebrand en ook niet bijster goed maar het gaat meer om het voorbeeld van recovery mogelijkheden
[einde reclameblok voor de fuji Sx]
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 20:01 ]
1. Nadine (lief meisje)

2. Gekke koen (lichtman)

Bij de 2e wel jammer van het rotlicht, was buiten.
[ Voor 10% gewijzigd door mydogisgone op 06-12-2008 20:06 ]
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
het is niet eerlijk!Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 20:00:
ik heb er nog nooit problemen mee gehad met mijn camera![]()
alhoewel ik heel vroeger wel eens pakhuis afrika uitgezet werd omdat ze dachten dat ik voor de AIVD werkte![]()
wel leuke nostalgische plek wordt dat studio 80, de portier van het oude west pacific werkzaam en de portier van club 11 ook
[begin reclameblok voor de fuji Sx]
zo hier nog leuk voorbeeldje waarom ik overbelichte fotos niet meteen verwijder
gisteren stond per ongeluk mijn flitser om M 1/1 met nogal drastisch resultaat
[afbeelding]
dan maar even door lr getrokken om te kijken wat er nog te redden viel
[afbeelding]
op zich is de foto nog wel op wat plekken doorgebrand en ook niet bijster goed maar het gaat meer om het voorbeeld van recovery mogelijkheden
[einde reclameblok voor de fuji Sx]
Verwijderd
zo en hier nog wat wel gelukte van gisteravond
1

2 leuk ook nog bekenden zij was 1 van de 8 meiden waarmee ik op boomfestival zat

3 en haar zusje (helaas nu niet zo duidelijke fotos kunnen maken in de strobo als vorige keer

4 dj

5 concurentie

6 feel the force

7 lekker ijsjes

8 dj

de rest http://thehospages.com/pi.../2008-12-05-bleebbizarre/

Dit topic is gesloten.
* Nieuw hier? Lees eerst de topicstart. Daar worden de belangrijkste punten aangestipt.
* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's plaatst.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
* Stel hier geen open vragen over apparatuur of settings maar wees specifiek.
* Doe hier geen verzoeken om grote versies / wallpapers.