zo en hier een paar van club 8
1.

2.

3.

de rest
http://thehospages.com/pi...parties/2008-11-21-club8/
1.

2.

3.

de rest
http://thehospages.com/pi...parties/2008-11-21-club8/
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Liep, zonder cameraBlerf schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 12:01:
Wie loopt er vanavond rond op Fabulous?
Een enkele club laat maar mondjesmaat fotografen binnen. Denk ook dat het met name te maken heeft met hoe het publiek op fotografen reageert en hoe fotografen uberhaubt richting publiek zijn. Met een paar slechte aanvaringen is het al snel gedaan...Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:23:
[...]
en er valt zeker iets voor te zeggen om het compleet te verbieden. het zou me niks verbazen als sommige clubs dat hier ook juist als een soort trend gaan inzetten 'nee je kan het niet achteraf op internet bekijken, je had er gewoon maar bij moeten zijn'
Verwijderd
beetje laat . maar ik was er ook .. maar ook feesten ;-)KleineAap schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 12:12:
Ik! En eeerik is er ook, maar die gaat feesten geloof ik
Verwijderd
Verwijderd
thalyric schreef op zondag 23 november 2008 @ 19:59:
[...]
beetje laat . maar ik was er ook .. maar ook feesten ;-)
Het was vét he! Alleen de main was echt een grap, bij Eric Prydz stonden echt 30 mensen los te gaan, daar word je ook niet vrolijk vanKleineAap schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:05:
Fabulous zit er weer op. Net als iedereen hier heb ik ook wel genoten, al was het hier en daar erg druk, het publiek soms niet even aardig en sommige zalen gewoon leeg. O en er liepen heel veel fotografen rond, veel mensen hadden al een pak flyers met waar de foto's terug te vinden waren. Even snel wat foto's van mij die ik mooi vond; Schiet u maar.
Ik ben iemand die graag emotie en of actie terug wil zien in foto's. Wat dat betreft scoort deze foto 0,0. Het ergste vind ik dat de DJ's zich naar de zaal toe keren...KleineAap schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:05:
Fabulous zit er weer op. Net als iedereen hier heb ik ook wel genoten, al was het hier en daar erg druk, het publiek soms niet even aardig en sommige zalen gewoon leeg. O en er liepen heel veel fotografen rond, veel mensen hadden al een pak flyers met waar de foto's terug te vinden waren. Even snel wat foto's van mij die ik mooi vond; Schiet u maar.
Fabulous
[afbeelding]
1. Ik ben normaal helemaal niet van de overzichtjes, maar deze is niet heel onaardig vond ik zelf. Het lijkt er zelfs groter dan dat het echt was.
De actie is okay, maar met zijn arm voor zijn gezicht is het in mijn ogen geen toppertje.[afbeelding]
2. Audio Bullys wilde ik onder geen beding missen. Levert ook nog eens mooie plaatjes op.
Beetje standaard portret met doorsnee uitdrukking. 't Is niet dat ze ultieme lol hebben oid.[afbeelding]
3. Wat leuk georganiseerd was, was dat er danseressen door de zalen ook liepen in bepaalde stijlen. Hier de verpleegstertjes (iets met grap over mond op mond beademing).
Tsja.... Je weet dat je hiermee de leegte benadrukt? Ondanks dat ie z'n handen in de lucht heeft, staat zijn gezicht op "wat een kut feest"[afbeelding]
4. Zo druk was het ook weer niet, gelukkig hadden sommige mensen er ook om half zes nog zin in.
Vind deze foto wel een bepaalde 'hos' factor hebben. Alleen slechter uitgevoerd. Het lijkt net alsof ze d'r gezicht van je wegdraait.[afbeelding]
5. Ik houd van schattig en werk voor een site met als tagline "We love to See You Dance", dan kan je dit soort plaatjes verwachten.
Leegte! Weinig boeiend om zo'n lege zaal te zien. Wellicht als afsluiter van een serie, maar absoluut niet representatief voor elk feest...[afbeelding]
6. Het moet niet veel gekker worden, weer een overzichtje. Let vooral op de schaduwen op de grond...
Ben zelf niet vies van wat beweging in een foto. Maar alleen haar kont en het plafond is scherp. Beetje te veel van het goede[afbeelding]
7. Hemel en aarde raken elkaar bijna. Strike a pose.
The devil is in the details.
Je ziet op de foto dat ze muziek aan het uitzoeken zijn. Dit doet toch elke DJ? Ik heb zelf nog nooit gezien dat de tas op de draaitafel staat, altijd op de grond of naast/achter hun op een tafeltje.jules schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:12:
[Het ergste vind ik dat de DJ's zich naar de zaal toe keren...
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
#5 is ook de beste in mijn ogen, maar is het als foto toch net niet.Hahn schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:24:
Niet te veel afgebrand voelt? Het enige wat je doet is 'm afbrandenIets milder mag ook wel, ik vind het best aardige foto's, vooral #5 vind ik aardig geslaagd (en verre van wat hos doet, of is alles met enigszins dubbele exposure erin ineens hos-jatwerk?).
Gelukkig maar! De feedback is bedoeld om je te verbeteren en je naar een hoger niveau te tillen. Goed bedoelt dus!KleineAap schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:31:
@Jules: Kan 't wel hebben hoorFeedback is feedback.
Wat ik dan zelf doe is er iig geen nadruk op leggen. Ik ben eens op een strandfeestje geweest waar maar een 50 man waren. Ben uiteindelijk met 50 foto's thuis gekomen waarop het alsnog aardig druk leek. iig drukker dan die 50 manIk had er op een gegeven moment zelf geen zin meer in, dus die leegte op twee foto's is bewust, die zaal vond ik maar schraal en overall was het redelijk leeg vond ik. Mark Knight was top, maar de main zaal was een aanfluiting bijvoorbeeld.
Origineel kan je nagenoeg nooit zijn. Bijna alles is dus idd als jatwerk te bestempelen. Ik nam hos er als voorbeeld bij omdat zijn shots veelal bestaan uit spontane niet geposeerde shots. Makkelijk om te vergelijken en je te verwijzen hoe je het in mijn ogen beter kunt doen.Jatwerk is hier alles als het ook maar een beetje op een andere foto lijkt, maar in mijn ogen beetje onzin, je doet onbewust overal inspiratie op, maar om nou te zeggen dat ik stond en dacht, kom ik doe een Hos kloon... Dat snap je zelf ook wel dat dat niet zo is
Ondanks dat ik graag naar kontjes kijk... Er blijft zo wel erg weinig scherp van je onderwerp. Onscherpte kan wel, maar vind het niet in deze opname thuis passen.En kont scherp is toch genoeg...
Een mening over een foto kan in mijn optiek nooit objectief zijn. Het is altijd de mening van een persoon. Ik benadruk het daarom ook liever dat het een mening is dan dat ik het als feit bestempel.Ik vind het wel jammer dat je niet constructief kritisch bent maar vooral aangeeft of iets je smaak is of niet. Dat dat niet zo is kan ik niets aan doen.
Het moment dat ze nieuwe platen aan het zoeken zijn maakt het minder interessant om een overzicht shot te maken. En wellicht is het in jouw ogen een vet shot, maar zou het niet nog vetter zijn als de dj's de aandacht van het publiek hebben, zij zelf het publiek opjutten door de handen de lucht in te doen en het publiek dat beantwoord door hetzelfde te doen? (om maar een voorbeeldje te noemen?)Joepv schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:48:
[...]
Je ziet op de foto dat ze muziek aan het uitzoeken zijn. Dit doet toch elke DJ? Ik heb zelf nog nooit gezien dat de tas op de draaitafel staat, altijd op de grond of naast/achter hun op een tafeltje.
Op groot formaat word ook het lege gat tussen dj-booth en publiek opvallender... (heb zelf altijd een hekel aan grote gaten tussen de booth en publiek)Vind het shot wel gaaf, alleen komt het niet tot het recht op postzegel-internet-formaat. Maar op groot formaat zou ik langer kijken wat iedereen aan het doen is en hoe mensen feesten.
[ Voor 24% gewijzigd door jules op 24-11-2008 13:14 ]
Commentaar? Je geeft alleen aan hoe jij de foto wilt zien, meer niet.jules schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:12:
[...]
Ik hoop dat je wat met het commentaar kan en dat je je niet te veel afgebrand voelt en dat je de volgende keer wat verbeteringen laat zien. Succes volgend weekend met het volgende feestje.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2008 12:57 ]
Zie mijn reactie van anderen daarop in mijn post hierboven...Beaves schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:55:
[...]
Commentaar? Je geeft alleen aan hoe jij de foto wilt zien, meer niet.
Ook datVerwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:55:
foto 5 zie ik echt geen hos foto in , veels te korte sluitertijd in deze ?
Hoef je niet bij de top voor te horen. Het is niet zo heel moeilijk om een feest positief of negatief te laten ogen. Geef gewoon je ogen de kost!en lijkt me wel behoorlijk lastig om levendige en sprankelijnde fotos te willen maken op een feesie dat niet looptdenk dat je dan echt bij de top gaat horen als je fotos maakt van een feest waar niemand iets aan vind maar achteraf bij de fotos iedereen gaat denken van 'wow daar had ik bij moeten zijn'
En dan nog, die technische benadering waar we hier vooral op vallen is ook maar subjectiefen discussie over persoonlijke smaak vs technische onderbouwing is al eens eerder gevoerd.
is gewoon lastig om nog technisch commentaar te leveren tegenwoordig tov vroeger. iedereen krijgt de techniek wel redelijk voor elkaar. dan speelt gewoon mee wat een foto persoonlijk met je doet en wat voor gevoel je er bij krijgt.
Bij deze;en yep kleine aap jij krijgt tenminste nog feedback, ik moet het met nada niks doen
De achtergrond is wat te donker. Hierdoor valt de dame op de achtergrond weg. Zij was me in eerste instantie ook helemaal niet opgevallen. En als we het dan over de dame hebben, had graag d'r ogen gezien of liever nog zelfs; d'r hele hoofd. Het idee achter de foto vind ik iig wel top!Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:35:
zo en hier een paar van club 8
1.
[afbeelding]
De afstand tussen rozen en de starende ogen in deze compositie vind ik te groot. Het zou op zich kunnen, maar in dit shot stoort daarvoor het hoofd-haar dat je onder de ogen ziet.2.
[afbeelding]
Mooi gespot. Oogt wellicht wat onscherp, maar kan ik me ook in vergissen.3.
[afbeelding]
[ Voor 32% gewijzigd door jules op 24-11-2008 23:03 . Reden: Soms is het opnieuw lezen van een reactie goed, kun je je comments wat genuanceerder neerzetten ;) ]
Verwijderd
jules schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:03:
[...]
De achtergrond is wat te donker. Hierdoor valt de dame op de achtergrond weg. Zij was me in eerste instantie ook helemaal niet opgevallen. En als we het dan over de dame hebben, had graag d'r ogen gezien of liever nog zelfs; d'r hele hoofd. Het idee achter de foto vind ik iig wel top!
[...]
De afstand tussen rozen en de starende ogen in deze compositie vind ik te groot. Het zou op zich kunnen, maar in dit shot stoort daarvoor het hoofd-haar dat je onder de ogen ziet.
[...]
Mooi gespot. Oogt wellicht wat onscherp, maar kan ik me ook in vergissen.
Algehele indruk van het feest is moeilijk te verkrijgen van deze 3 foto's. De eerste 2 foto's zorgen voor een wat doodse weergave (terwijl de foto's an sich niet heel slecht zijn), de laatste zorgt voor een betere weergave van een gezellig feest.
Verwijderd
Verwijderd
Laat 's wat zien! :-)Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:19:
Na de 5d mk2 even getest te hebben ben ik er zeker van dat deze ideaal zal zijn voor partyfotografie!
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
I'm with stupid ^samo schreef op maandag 24 november 2008 @ 17:12:
ja ik ben ook wel benieuwd..... dus gewoon showen?
Was mij ook opgevallen. Sommige zalen afgeladen, andere weer bijna leeg. Vooral bij Junkie XL vond ik het betreurenswaardig leeg. Alhoewel hij wel vet draaide.KleineAap schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:05:
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2008 18:53 ]
Verwijderd
Vind het niet echt noodzakelijk voor een foto om alleen maar te benadrukken hoe druk en vol het is... Qua bezoekersaantallen vond ik het juist super relaxed dat je gewoon meteen geholpen wordt aan de bar, niet langer dan 3 minuten voor de WC hoeft te wachten, en gewoon de ruimte hebtjules schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:12:
[...]
Tsja.... Je weet dat je hiermee de leegte benadrukt? Ondanks dat ie z'n handen in de lucht heeft, staat zijn gezicht op "wat een kut feest"
[...]
Leegte! Weinig boeiend om zo'n lege zaal te zien. Wellicht als afsluiter van een serie, maar absoluut niet representatief voor elk feest...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2008 19:08 ]
[ Voor 6% gewijzigd door mydogisgone op 25-11-2008 00:13 ]
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Standaard people shot, niet heel spannend.... Weer typisch dat het schuin genomen wordt, zie ook discussie paar pagina's terug. Weinig mis mee maar om het nou een bijzondere foto te vinden...mydogisgone schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 00:12:
Afgelopen vrijdag in Skopje!![]()
1. Bekende typetjes op een Hardcore feestje.
[afbeelding]
Volgende keer proberen iets dichter bij te komen, nu is het wel van erg veraf plus ik vind zelf de lege glazen en moving head op de voorgrond afleiden. Zo'n DJ vraagt om een mooi portret... (Er is vast wel een manier om dichter bij te komen? Brutaal zijn!)
Even je black wat omhoog gooien, dit plaatje is nu veel te grauw en het lijkt alsof je tegen rook flitst aangezien er een waas over ligt. Ook had ik hem verticaal genomen, de lengte van zijn handen in de lucht wil je benadrukken aangezien de rest van de achtergrond niet spannend is.3. Dj Outblast die het publiek lekker los probeert te maken!
[afbeelding]
Ook deze persoon had je wat dichterbij mogen schieten, het plaatje leid teveel af... Ik snap dat dit spontane shots zijn, maar je kan desnoods ook thuis croppen... Wel leuk effect dat we de hand meerdere malen zien, de beweging is goed. Op je andere foto's zijn de sluitertijden daar denk ik te kort voor, die mogen wat langer want nu zijn de kleuren wat doods door je flits.4. Helemaal los!
[afbeelding]
Weinig mis mee
Met een beetje fantasie is hij met z'n vinger in z'n neus aan het gaan, die hand zit net teveel voor z'n hoofd. Verder doet hij in ieder geval lekker mee, maar hier geldt weer dat het een dood plaatje is door weinig levende kleuren en flitsen... (Ik houd van verzadiging, maar er is een middenweg tussen dood geflitst en volledig verzadigt
Dit vind ik zelf de best gelukte, al is het eeuwig zonde dat er net zo'n gast het kader inloopt... Maar ja daar kan je ook weinig aan doen, overkomt iedereen, maar probeer er tijdens de avond gelijk al op te letten, dan kan je gewoon nog een shot nemen, maar hem weg photoshoppen wordt erg lastig
Leuke foto! Ik ben geen overzichtsfoto expert (ask Jules8. Een hoop mensjes
[afbeelding]
Die ga ik niet helemaal van feedback voorzien
Verwijderd
dito, blijf het jammer vinden dat er geen leuke 28mm of 35mm 1.4 voor te krijgen isjules schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:50:
Voor mij komt de D700 steeds dichterbij. FX (FF) word naar mijn idee (opnieuw) de toekomst. Beetje jammer alleen dat ik een geschikte basislens mis voor dit beestje. Moet dus wat extra doorsparen voor wat leuks. Die 5D mkII vind ik waardeloos mbt het focussysteem, tenminste, wat ik begrepen heb. Ze stoppen er een verouderd focussysteem in.
@KleineAap, ook zelf feedback geven op anderen is goed. Ook van andermans 'fouten' leer je.
Laat je niet teveel beïnvloeden door dat soort geluiden, want het is grotendeels gelul in de ruimte, gebaseerd op niet ter zake doende vergelijkingen tussen verschillende camera's met een heel verschillend doel (1d mk3 / 5d / 50d). Niemand weet nog hoe de AF unit van de 5d2 presteert in de praktijk.jules schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:50:
...
Die 5D mkII vind ik waardeloos mbt het focussysteem, tenminste, wat ik begrepen heb. Ze stoppen er een verouderd focussysteem in.
Verwijderd
[x] eens, en ik weet niet hoe jules werkt maar ik zit eigenlijk toch 99% van de tijd op center focus. ene kant omdat ik gewoon altijd zeker wil zijn waar ik het focus punt zet ipv de fuzzy logic van de cam dat laat bepalen en aan de andere kant werkt je af assist van de flash bv ook alleen op center focus. dus al die andere focuspunten zie ik dan niet zo het nu van in voor partyfotografiedjkooij schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:01:
[...]
Laat je niet teveel beïnvloeden door dat soort geluiden, want het is grotendeels gelul in de ruimte, gebaseerd op niet ter zake doende vergelijkingen tussen verschillende camera's met een heel verschillend doel (1d mk3 / 5d / 50d). Niemand weet nog hoe de AF unit van de 5d2 presteert in de praktijk.
Als je interesse hebt in zo'n camera zou ik gewoon eens bij een goede zaak binnenstappen en zelf vaststellen of het je bevalt of niet. Moet het ding natuurlijk wel eerst op de plank liggen he...
Voor de één zal het vervelend zijn, voor de ander maakt het geen moer uit.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Ligt eraan... Je zou die body eigenlijk onder party-omstandigheden moeten kunnen testen, in een winkel met voldoende licht zal die AF natuurlijk niet gaan bokken... Ik twijfel nog steeds tussen de 5D mkII of ineens doorgaan voor de 1D mkIII (of IV, zelfs, als die er komt)...djkooij schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:01:
[...]
Als je interesse hebt in zo'n camera zou ik gewoon eens bij een goede zaak binnenstappen en zelf vaststellen of het je bevalt of niet.
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Klopt, het is standard. Maar is een van de weinige schuin genomen.KleineAap schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 09:10:
[...]
Standaard people shot, niet heel spannend.... Weer typisch dat het schuin genomen wordt, zie ook discussie paar pagina's terug. Weinig mis mee maar om het nou een bijzondere foto te vinden...
Ik wou wel dichterbij, maar het licht was voor een keer wat mooier. Vandaar deze shot. Was echt moeilijk om een beetje goedgelukte foto te maken. Veels te veel stroboscoop of teveel andere lichten waar ik bijna niets mee kon.Volgende keer proberen iets dichter bij te komen, nu is het wel van erg veraf plus ik vind zelf de lege glazen en moving head op de voorgrond afleiden. Zo'n DJ vraagt om een mooi portret... (Er is vast wel een manier om dichter bij te komen? Brutaal zijn!)
Klopt is tegen rook, dit was een snelle shot. Wou net verder gaan lopen. Maar ging me om zijn handen, het podium stelde echt geen reet voor.Even je black wat omhoog gooien, dit plaatje is nu veel te grauw en het lijkt alsof je tegen rook flitst aangezien er een waas over ligt. Ook had ik hem verticaal genomen, de lengte van zijn handen in de lucht wil je benadrukken aangezien de rest van de achtergrond niet spannend is.
Klopt helemaal, stond bovenop een dansvloer gedeelte.Ook deze persoon had je wat dichterbij mogen schieten, het plaatje leid teveel af... Ik snap dat dit spontane shots zijn, maar je kan desnoods ook thuis croppen... Wel leuk effect dat we de hand meerdere malen zien, de beweging is goed. Op je andere foto's zijn de sluitertijden daar denk ik te kort voor, die mogen wat langer want nu zijn de kleuren wat doods door je flits.
Heb daar eigenlijk nog helemaal niet op gelet. Maar goed ze was ook continu hard aan het werk en gek aan het doen. Dus dat moest ff vastgelegt worden!Weinig mis meeJe zou haar gezicht even wat softer kunnen maken, dan ben je dat glim effect een heel stuk kwijt, dat vind ik namelijk zelf altijd erg lelijk, maar dat is details zeuren
Haha klopt, maar ja zit bovenop de tafel van de dj.Met een beetje fantasie is hij met z'n vinger in z'n neus aan het gaan, die hand zit net teveel voor z'n hoofd. Verder doet hij in ieder geval lekker mee, maar hier geldt weer dat het een dood plaatje is door weinig levende kleuren en flitsen... (Ik houd van verzadiging, maar er is een middenweg tussen dood geflitst en volledig verzadigt)
Vind deze zelf ook heel erg mooi, jammer genoeg van die kerel. Zoals je zelf al zei.Dit vind ik zelf de best gelukte, al is het eeuwig zonde dat er net zo'n gast het kader inloopt... Maar ja daar kan je ook weinig aan doen, overkomt iedereen, maar probeer er tijdens de avond gelijk al op te letten, dan kan je gewoon nog een shot nemen, maar hem weg photoshoppen wordt erg lastig
Heb de kleuren express weg gelaten.Leuke foto! Ik ben geen overzichtsfoto expert (ask Jules) maar dit ziet er goed uit, ik zie handjes. Ook wel goed denk ik dat je kleur heb weggehaald! Wat je misschien qua nabewerking kan doen is wat korreliger maken, dat past wel bij het feest zeg maar. Beetje die grunge look. 'T zijn maar ideeën
Haha dat zou wel een beetje teveel van het goede zijnDie ga ik niet helemaal van feedback voorzienHoop dat je er wat aan hebt en ik vond de foto's helemaal niet slecht, geef alleen de verbeter puntjes aan
Vette foto!! Goede sfeer impressie!mydogisgone schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 00:12:
Afgelopen vrijdag in Skopje!![]()
8. Een hoop mensjes
[afbeelding]
Verwijderd
Maar aan de andere kant, in clubs gebruik ik 9 van de 10 keer de AF-assist van m'n flitser (ook als ik niet flits), dus dan is eerder de prestatie icm daarmee belangrijkdodge_911 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:51:
[...]
Ligt eraan... Je zou die body eigenlijk onder party-omstandigheden moeten kunnen testen, in een winkel met voldoende licht zal die AF natuurlijk niet gaan bokken... Ik twijfel nog steeds tussen de 5D mkII of ineens doorgaan voor de 1D mkIII (of IV, zelfs, als die er komt)...
Verwijderd
Heel knappe foto!!!
Hos werkt met een F-mount systeem, Nikon/Fuji dusdeugtniet schreef op woensdag 26 november 2008 @ 08:13:
Werkt AF assist alleen op je centerfocuspunt dan?
Ik heb nl. een 580EX ll icm. een 20d en daar krijg ik gewoon alle focuspunten er goed op.
JupDe rode balkjes die de flitser uitzend zijn zelfs verschillend bij verschillende focuspunten. Of zijn die rode balkjes niet bedoeld voor de AF?
Verwijderd
Nog nooit op die manier gewerkt eigenlijk. Instelbaar op flits of camera?Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 23:01:
[...]
Maar aan de andere kant, in clubs gebruik ik 9 van de 10 keer de AF-assist van m'n flitser (ook als ik niet flits)
Verwijderd
zowel op flits als op camera (bij canon kan je dat in de cam instellen, nikon weet ik niet)Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:43:
[...]
Nog nooit op die manier gewerkt eigenlijk. Instelbaar op flits of camera?
Niet helemaal waar... het kan bij een 580EX (II) op de flash, en vanaf een X0D op de body. Het hoeft niet per sé een combi van beiden te wezen afaik.Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 14:03:
[...]
zowel op flits als op camera (bij canon kan je dat in de cam instellen, nikon weet ik niet)
je moet er alleen wel een 580ex of een sb800 voor hebben. op de 430ex zit die optie niet
Verwijderd
dat zeg ik toch ook niet dat het een combi moet wezen ?Henk schreef op woensdag 26 november 2008 @ 14:07:
[...]
Niet helemaal waar... het kan bij een 580EX (II) op de flash, en vanaf een X0D op de body. Het hoeft niet per sé een combi van beiden te wezen afaik.
Bij een 30D zat het in de custom functions
Ja, maar met een 20D en een 430EX is het dus wél mogelijk. Ik interpreteerde je post alsof een 580EX sowieso nodig zou zijn...Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 14:22:
[...]
dat zeg ik toch ook niet dat het een combi moet wezen ?![]()
alleen als je een 350d hebt en een 430ex dan kan je het niet instellen , dan heb je echt een 580 ex flitser nodig
Verwijderd
nou .. ik doe het best vaak op mijn 40D. Heb dus C1/C2/C3. En meestal zet ik C3 ofzo dat mijn flitser uitstaat (instelbaar op de body), maar krijg wel de AF-beams. Heb een 430EX.Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:43:
[...]
Nog nooit op die manier gewerkt eigenlijk. Instelbaar op flits of camera?
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
Verwijderd
yep ik heb ook 1 van de knoppen ingesteld om de flits direct uit te kunnen zetten op mijn fujiLittleWan schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:09:
Ik heb mn body (D300) zo ingesteld dat wanneer ik de dofpreview knop (die in te stellen is) gebruik om mn flits uit te schakelen met behoud van AF licht.
[ Voor 26% gewijzigd door ppFreddy op 26-11-2008 18:37 ]
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Verwijderd
Iemand toevallig nog reacties op mijn post, ben met name benieuwd naar het flitserverhaal..!Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:02:
Afgelopen donderdag ook weer eens partypics lopen schieten op een schoolfeest waar ik samen met een vriend moest draaien. Feest was in Outland Rotterdam. Ben wel tevreden over het resultaat, geprobeerd lekker krap te kaderen, staat me wel aan...
Alleen het flitsen, ik blijf het vervelend vinden om consequent te flitsen. Zeker bij rood licht wordt het resultaat soms echt bagger. Als ik de flits op manual zet (430EX) en dan op 1/64 is de flits nog steeds te hard. Dus vandaar dat ik hem altijd automatisch laat flitsen met 2e gordijnfunctie aan, maar dan krijg je dus soms een veel te zwakke flits. Iemand tips?
1. De (nog lege) zaal
[afbeelding]
2. DJ Booth
[afbeelding]
3. Strak gekaderde dames![]()
[afbeelding]
4. Nog meer dames![]()
[afbeelding]
Je AF lampje kan je uitschakelen in je 450D body, maar het flitsen kan je niet uitzetten terwijl het AF lampje blijft werken.Meulugar schreef op woensdag 26 november 2008 @ 22:17:
450d kan het ook instellen op de body. is ook een cn. ik heb btw een 430ex
Verwijderd
Als je een 580EX(ii) hebt geen probleem, maar combinatie's van 430 ex(ii) met een xxxD lukt niet. Die ondersteunen dat gewoon niet.KleineAap schreef op donderdag 27 november 2008 @ 09:22:
Kan heel simpel hoor op een 450d in combinatie met een flitser (580EX II in mijn geval)... In je menu even naar "Flash Control", en daar kies je "Flash Firing: Disable".
Op de D200 noem ik die functie "groepsfocus". Valt snel te selecteren met de duim en valt ook blindelings te bedienen voor als je uit de hand schiet. Mocht je wat meer grip willen hebben op de focus doe ik hem ook wel eens een optie naar beneden, dan gaat ie op enkel punts AF. Mis dan alleen de AF-assist...Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:09:
[...]
[x] eens, en ik weet niet hoe jules werkt maar ik zit eigenlijk toch 99% van de tijd op center focus. ene kant omdat ik gewoon altijd zeker wil zijn waar ik het focus punt zet ipv de fuzzy logic van de cam dat laat bepalen en aan de andere kant werkt je af assist van de flash bv ook alleen op center focus. dus al die andere focuspunten zie ik dan niet zo het nu van in voor partyfotografie
Werkt dat wat goed in de partyfotografie? lijkt mij altijd zo onvoorspelbaar welke punten de camera kiest om scherp op te stellen...jules schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:50:
[...]
Op de D200 noem ik die functie "groepsfocus". Valt snel te selecteren met de duim en valt ook blindelings te bedienen voor als je uit de hand schiet. Mocht je wat meer grip willen hebben op de focus doe ik hem ook wel eens een optie naar beneden, dan gaat ie op enkel punts AF. Mis dan alleen de AF-assist...
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2008 03:36 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2008 12:07 ]
Jup, maar ook de 16-35 mk II heeft nog last van flares die de 17-40 niet laat zien... Dat weerhoudt me er nog steeds van om dat ding te halen, ondanks dat hij wel érg leuke dingen doet met je AF-unit...Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 10:05:
Eeerik, echt overtuigen doe je mij niet met deze foto. Op een 5D geeft hij wel een erg breed zicht zo te zien, maar verder?Schijnt is de MkII ook pas echt TOP.
Verwijderd
17-40 lijkt me ook een leuke om eens te proberen inderdaad, helemaal omdat de 16-35 meer dan het dubbele kost en niet zo super veel meer biedt. Hoewel ik moet zeggen dat ik ook vaak op 2.8 en 3.2 heb gezeten gisteravond, vooral omdat 'ie zelfs daar al ragscherp isHenk schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 14:17:
[...]
Jup, maar ook de 16-35 mk II heeft nog last van flares die de 17-40 niet laat zien... Dat weerhoudt me er nog steeds van om dat ding te halen, ondanks dat hij wel érg leuke dingen doet met je AF-unit...
Goed kijken welk punt die pakt. Het is iig minder grofmazig dan dat je hem laat focussen op een willekeurig punt in beeld. En tuurlijk gaat het wel eens mis, snel ff opnieuw focussen en als ie wel goed focust doordrukken.LittleWan schreef op donderdag 27 november 2008 @ 14:07:
[...]
Werkt dat wat goed in de partyfotografie? lijkt mij altijd zo onvoorspelbaar welke punten de camera kiest om scherp op te stellen...
[ Voor 87% gewijzigd door Meulugar op 29-11-2008 15:01 ]
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door samo op 29-11-2008 12:30 ]
Binnenkort wordt m'n oma 90 jaar en op het feest mag ik de foto's nemen. Heb alleen weinig ervaring (heb ze daar ook voor gewaarschuwd). Ik heb zelf alleen meestal de focus op een enkel punt staan. Gebruiken jullie allemaal meestal meerdere punten? Manueel begin ik in ieder geval nog niet aan op mijn K200D.jules schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 22:41:
[...]
Goed kijken welk punt die pakt. Het is iig minder grofmazig dan dat je hem laat focussen op een willekeurig punt in beeld. En tuurlijk gaat het wel eens mis, snel ff opnieuw focussen en als ie wel goed focust doordrukken.
Met enkelpunts AF mis je de AF-assist, voor mij betekend dat veel meer geëtter. Vaak zat dat ie dan dus niet genoeg contrast ziet en weigert te focussen. Meer geëtter dan die groepsfocus. Alleen nuttig als de groepsfocus zijn ding niet wil doen en blijft focussen op een gedeelte waar je de focus niet wilt hebben...
Dat ligt natuurlijk waar je op wilt focussen...Isniedood schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 12:29:
[...]
Binnenkort wordt m'n oma 90 jaar en op het feest mag ik de foto's nemen. Heb alleen weinig ervaring (heb ze daar ook voor gewaarschuwd). Ik heb zelf alleen meestal de focus op een enkel punt staan. Gebruiken jullie allemaal meestal meerdere punten? Manueel begin ik in ieder geval nog niet aan op mijn K200D.
Trouwens erg gave party pics in dit topic!
Wat de leek niet kent...Isniedood schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 12:29:
[...]
Binnenkort wordt m'n oma 90 jaar en op het feest mag ik de foto's nemen. Heb alleen weinig ervaring (heb ze daar ook voor gewaarschuwd). Ik heb zelf alleen meestal de focus op een enkel punt staan. Gebruiken jullie allemaal meestal meerdere punten? Manueel begin ik in ieder geval nog niet aan op mijn K200D.
hehe was zoals samo zegt geen fotograaf fototje. Ze liep ook maar door te ratelen en i kverstond er geen moer van: zegt met die doppen inVerwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 10:32:
shit smells like 90's helemaal vergeten![]()
![]()
en meulugar, fotos van fotografen zijn ten alle tijden openbaar bezit hier op tweakers dus samo laat maar zien
Schiet juist wel op manueel. ik heb gister mijn eerste echte party geschoten en op manueel heb ik alles veel meer in de hand, flitser EV wat naar beneden draaien. en spelen met de sluitertijden. ik ben gister iig niet boven de 1/20e geweest. sommige zelfs op 1,3 en 2 sec genomen. (strobo is toch lastiger dan gedachtIsniedood schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 12:29:
[...]
[ Voor 40% gewijzigd door Meulugar op 29-11-2008 17:07 ]
Gister nog iemand gezien die dat deed.psychodweep schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 16:53:
Zijn er ook mensen onder jullie die foto's nemen met off shoe flits op parties ??
[ Voor 13% gewijzigd door ppFreddy op 29-11-2008 18:14 ]
Tnx voor de tip. ik ben nog groener op het gebied van lightroom dan van fotografieppFreddy schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 18:10:
Niet slecht voor een eerste keer hoor Meulugar!
Met een goede leermeester zijn de eerste stappen snel gezet
Volgende keer wel het slotje aanzetten in Lightroom als je gaat croppen, je foto's hebben allemaal nogal afwijkende verhoudingen
Ik heb nooit de kans gehad om met iemand mee te lopen, wat ik wel spijtig vind, maar zo leer je wel zelf gaandeweg heel veel dingen ontdekken... Maar ik heb nog veel te ontdekken...
Vanavond Launch Club Divine, nieuwe club die opent nadat de vorige er een tijdje geleden mee stopte, hoop dat het er wat leuk uitziet daar
Verwijderd
Hmm het is wel een leuk meisje, maar om nou te zeggen dat de foto goed is.... nee dat zou ik niet doen. Ja de actie van het dansen komt, mede door de onscherpte, wel goed naar voren, maar vooral het feit dat ze "stoned/dronken" uit haar ogen kijkt, zal er bij mij voor zorgen dat die foto niet online komt. Maar misschien is dat weer meer een smaak ding.Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:00:
yep meulugar, het scheelt heel wat als je met een meester kan meelopen![]()
foto 2 vind ik waanzinnig goed gelukt. kan misschien nog wel wat nabewerking gebruiken maar misschien ook niet. juist het beetje onscherpe wat er in zit past ook wel weer bij de fletse kleuren.
[ Voor 3% gewijzigd door Backpacker op 29-11-2008 19:07 ]
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
behalve hier zijn ze nog nergens gepubliceerd, mijn site is verre van af en die link kom je niet bij met doorklikken. ik zal er volgende keer bij het selecteren op letten. die blik was mij niet eens opgevallen doordat ik de foto zag zoals ik hem nam. Daarom is kritiek ook belangrijk want op een gegeven moment zie je zelf bepaalde punten niet meer. en ik kan wel wat kritiek hebben hoorBackpacker schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:04:
[...]
Hmm het is wel een leuk meisje, maar om nou te zeggen dat de foto goed is.... nee dat zou ik niet doen. Ja de actie van het dansen komt, mede door de onscherpte, wel goed naar voren, maar vooral het feit dat ze "stoned/dronken" uit haar ogen kijkt, zal er bij mij voor zorgen dat die foto niet online komt. Maar misschien is dat weer meer een smaak ding.
[ Voor 7% gewijzigd door Meulugar op 29-11-2008 19:20 ]
Op webresolutie (max 800px breed) zie je de scherpte van een lens toch niet meer? Vind het bij partyfotografie weinig boeiend de scherpte, na resize is het toch wel goed. Sowieso verlies je al wat detail door de hoge iso waardes waarop je veel bezig bent.Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 16:09:
[...]
Hoewel ik moet zeggen dat ik ook vaak op 2.8 en 3.2 heb gezeten gisteravond, vooral omdat 'ie zelfs daar al ragscherp is
Verwijderd
Oost-Vlaanderen, ook een eindje voor jou?ppFreddy schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 18:10:
Vanavond Launch Club Divine, nieuwe club die opent nadat de vorige er een tijdje geleden mee stopte, hoop dat het er wat leuk uitziet daar
Opzich is het ook niet erg hoor (dat de foto online staat). Ik heb ook zeker wel eens een foto online gezet waarbij het onderwerp er niet helemaal helder op stond (understatement), maar dat is dan vaak omdat die persoon gewoon echt dronken was en zijn/haar vrienden graag wilde dat ik dat even vast legde. Maar indien een persoon niet dronken is en ik een foto maak waarbij de ogen wel heel erg hangen, tja dan zet ik hem niet online. Vooral als het dames zijnMeulugar schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:18:
[...]
behalve hier zijn ze nog nergens gepubliceerd, mijn site is verre van af en die link kom je niet bij met doorklikken. ik zal er volgende keer bij het selecteren op letten. die blik was mij niet eens opgevallen doordat ik de foto zag zoals ik hem nam. Daarom is kritiek ook belangrijk want op een gegeven moment zie je zelf bepaalde punten niet meer. en ik kan wel wat kritiek hebben hoorZolang ik er maar wat mee kan.
Nog 1tje dan.
Door de zure appel citroen heen bijten.
[afbeelding]
Deze waren trouwens ook goed bezig. ben alleen neit zo tevreden over de huidtinten.
[afbeelding]
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Voor mijn idee ligt er een vreemde rode waas over de foto... Dat kan je in Lightroom wel rechttrekken (kan me vergissen hoor). Wat ook jammer is is dat je niet meer "bokeh" in je foto hebt, alles in de foto is scherp en wat je eigenlijk wil (zeker als er een brandblusser op de achtergrond hangt) is een blurry achtergrond en enkel t onderwerp scherp. Wat voor aperture schiet je op? Maakt dit zo groot mogelijk (= kleinste waarde).Meulugar schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 16:07:
[...]
hehe was zoals samo zegt geen fotograaf fototje. Ze liep ook maar door te ratelen en i kverstond er geen moer van: zegt met die doppen inmaar de dingen die ik wel verstond
![]()
even aftrappen dan maar:
[ 1 Geen idee ]
[afbeelding]
Vreemd formaat crop, maar dat is al voorbij gekomen... Verder is er niets in de foto scherp. Of je hebt hem vanuit een gigantisch plaatje 1:1 gecropt of je hebt niet goed gefocust. Let op dat als mensen dansen ze van plek veranderen. Zorg daarom dat je cam op een stand staat waar hij continu focust op het voorwerp en niet enkel bij het half indrukken van de sluiter knop. (Canon: AF op AI Focus of AI Servo, en niet op One Shot)[ 2 dans ]
[afbeelding]
Tegen de rook in flitsen geeft een grijze waas, probeer in Lightroom je blacks wat omhoog te gooien en je tone curve wat aan te passen zodat je die waas wegwerkt (Grijs moet zwart worden). Verder vind ik zelf de achtergrond wederom niet heel spannend, probeer het onderwerp met de rug naar een zaal of licht te positioneren voor zover mogelijk.[ 3 nog meer dans ]
[afbeelding]
Imho de leukste foto. Wel weer een vreemde crop, maar dat vergeven we je[ 4 en nog 1 ]
[afbeelding]
Jammer van de man rechts, maar ja daar kan je soms weinig aan doen. Verder wel een redelijke foto, alleen weer het gezeur over de achtergrond... De ogen dicht vind ik wel weer een leuke touch, geeft het idee dat ze echt aan het genieten is.[ 5 en de laatste ]
[afbeelding]
Leuk, maar is dit nou echt een van de foto's waar je het meest trots op bent? Ik houd zelf niet zo van foto's van borden... Kwestie van smaak denk ik, maar het zegt helemaal niks over het feest in mijn ogen. Maar wat ik al zeg, dat is smaak.[ 6 Flippo's! ]
[afbeelding]
Vreemde crop weer... Garderobe is een aparte locatie[ 7 Fotograaf ]
[afbeelding]
Vreemde belichting, waarom is hij boven goed belicht en komt de flits niet onderaan? Probeer ook ze iets meer in het midden te plaatsen al is dat niet gelijk heel storend. Leuke spontane foto[ 8 het onderwerp ]
[afbeelding]
Dat was het dan, hopelijk heb je er wat aan en ik wil je totaal niet afzeiken ofzo, maar van "ooh wat goed voor een eerste keer" en "je kan zien dat samo erbij was" als reacties leer je niet zoveelrest is te vinden op : www.meulugar.org/club8/index.html
@arne tijdens de zoenscene heb ik niet geschoten omdat we anders 2 mislukte foto;s hadden
brand maar loos, ik moet er immers van leren.!
Het was een vet feestje zoals ze horen te zijn. Tnx Arne en bedank ook even die mevrouw met de 10tjes.
[...]
Schiet juist wel op manueel. ik heb gister mijn eerste echte party geschoten en op manueel heb ik alles veel meer in de hand, flitser EV wat naar beneden draaien. en spelen met de sluitertijden. ik ben gister iig niet boven de 1/20e geweest. sommige zelfs op 1,3 en 2 sec genomen. (strobo is toch lastiger dan gedacht)
Verwijderd
Je ziet het verschil wel hoor, de 24-70 is altijd redelijk soft (vergeleken met zo'n 16-35 danTom schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:24:
[...]
Op webresolutie (max 800px breed) zie je de scherpte van een lens toch niet meer? Vind het bij partyfotografie weinig boeiend de scherpte, na resize is het toch wel goed. Sowieso verlies je al wat detail door de hoge iso waardes waarop je veel bezig bent.
Uitgezonderd als je foto's ook voor andere doeleinden gebruikt worden natuurlijk.
[ Voor 12% gewijzigd door Meulugar op 29-11-2008 19:57 ]
Jij vergeet werkelijk elke keer dat ik van Oost-Vlaanderen ben heVerwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:34:
[...]
Oost-Vlaanderen, ook een eindje voor jou?
via 1M?
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 20:00 ]
?! Heerlijke lens? De mk1?Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 03:36:
OMG wat is de 16-35 toch een heerlijke lens... Misschien toch maar kopen
Euh, check je 24-70 dan eens, want mijn 24-70 is echt beter qua scherpte (en kleur) dan de 16-35mk2. Ik ben geen pixelneuker-nerd, maar het het valt wel op.Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:45:
[...]
Je ziet het verschil wel hoor, de 24-70 is altijd redelijk soft (vergeleken met zo'n 16-35 dan) op 2.8 en als je een plaatje daarvan op webresolutie naast een scherpe legt vind ik het best goed te zien. Daarnaast is niet iedere foto voor webresolutie he
Verwijderd
Bedoelde de mk2, sollyGerardHenninger schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 20:00:
[...]
?! Heerlijke lens? De mk1?![]()
De mk1 zuigt
- Flares
- Niet super scherp
- Flares
- Flares
- Flares
De mk1 heb ik ergens in deel 5/6/7/8 "gereviewed" en het is echt geen fijne lens voor partyfotografie.
Toen heb ik de mk2 een tijdje te leen gekregen van Kamera Express en ondanks dat hij iets scherper was, vond ik het nog steeds een flare-monster.
Desondanks een paar maanden geleden toch een 16-35mk2 gekocht omdat ik dan een bereik heb van 16 tot 200mm op 2.8, maar eigenlijk was het een domme impuls aankoop![]()
[...]
Euh, check je 24-70 dan eens, want mijn 24-70 is echt beter qua scherpte (en kleur) dan de 16-35mk2. Ik ben geen pixelneuker-nerd, maar het het valt wel op.
Voor partyfotografie (voor zover ik me daar nog mee bezig houd) gebruik ik m'n 17-40. Voor studio/locatie shoots gebruik ik m'n 16-35mk2, maar ik heb wel ALTIJD m'n 17-40 bij me, want in de volle zon buiten schieten met een 16-35mk2 levert soms flares op en in dat geval switch ik naar m'n 17-40.
Ik wil niet te hard klinken, maar de meeste foto's doen het voor mij niet (meer) omdat ze wazig worden. Liever op 1/20 of 1/25 hangen en dan wat straffer flitsen (of de levels achteraf optrekken met PP) dan foto's waar mensen als wazige geesten op de foto staan. Ik vind partyfotografie altijd super om te zien (lurk al heel lang in stilte mee) vanwege mensen op de plaat en de mix van bizarre kleuren in uitgaansgelegenheden.Meulugar schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 16:07:
ik ben gister iig niet boven de 1/20e geweest. sommige zelfs op 1,3 en 2 sec genomen
[ Voor 10% gewijzigd door Wekkel op 29-11-2008 20:37 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq