[Ervaringen] Partyfotografie deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 26 Laatste
Acties:
  • 150.798 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou kleine aap het enige wat mist in je column zijn de zeer schuwe en ook zeer zeldzame fujianen.
ze houden zicht het liefst op met nikonians aangezien ze daarmee apparatuur lenzen etc kunnen uitwisselen. soms gaan ze samen met nikonianen op jacht en samenwerken. flitsers worden dan gecombineerd zodat het onmogelijk wordt voor het onderwerp om nog weg te vluchten. samo ontmoet denk ik nog het meeste in ieder geval 1 fujiaan in het wild, er is een overlapping van territoria in deze maar aangezien samo met een nikon schiet wordt hij niet uit het territorium gegooid maar wordt er veelal samengewerkt.

In het zeldzame geval dat een fujiaan een mede fujiaan ontmoet dan volgt er meestal zo'n blik van 'kijk wij begrijpen elkaar tenminste en de rest begrijpt er toch niks van' daarna volgt steevast een gesprek over de fujikleuren, instellingen en het waanzinnige dynamische bereik.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
tip: het zijn geen fotograven maar fotografen :>

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 19:59
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:00:
nou kleine aap het enige wat mist in je column zijn de zeer schuwe en ook zeer zeldzame fujianen.

[...]
Ik heb alles maar even onder de twee grootste stammen gestopt. Natuurlijk heb je er de vredelievende Fujianen tussen lopen, alsmede de Sonysche rakkers die net komen kijken. En zo zijn er nog wel meer inheemse stammen die tussen het party gebruis heenlopen...

@mindfreaker: Thanks :>

The intersection of technology and creativity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

thalyric

God

hehe ... echt een leuke column ... nice ... meer meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
KleineAap schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:40:
Als fotograaf spot je een collega direct en het eerste wat je doet als je de persoon niet kent is kijken naar zijn buik. Je wil antwoord op de vraag waar de ander mee schiet. Dan voltrekt zich een vreemd fenomeen, zodra de ander Nikon om zijn nek heeft hangen en jijzelf schiet met Canon, dan houd het snuffelen snel op. De Canonnisten en Nikonnisten lijken weinig van elkaar te weten, hoe de nummering van bodies in elkaar zit maar ook welke lenzen de must haves zijn bij het andere kamp. Daar is ook de gelijkenis met katten en honden, vaak wordt even schuw om elkaar heen gedraaid om vervolgens beide een eigen weg te vervolgen
Laatst werdt ik op de atletiekbaan heel raar aan gekeken door een vriend toen ik vroeg geef mij eens, ruk vervolgens z'n Pentax uit z'n handen ik druk m'n KM in z'n handen en ren weg. >:). Gelukkig totaal geen verbaaste gezichten :X

Ik zag dat ie een wijdere lens als mij had, maar niet t lef om voldoende op z'n hordelopende onderwerp te kruipen ;). Later een cool gesprek inhoudelijk sterk gesprek gehad over fotograferen, o.a. hoe je een foto extra dynamisch of juist wat rustiger krijg.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

column van KleineAap is idd herkenbaar, hier trouwens nog de Link2party V-hals van Robbie die eigenlijk te onderbelicht was :P svp geen kritiek daarom over de belichting, witbalans etc :P ik heb hem enkel een beetje gepushed zodat het onderwerp duidelijker zichtbaar is ;)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3193/3006747178_44da86366a.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

WTH is dat op zijn borst? Komt dat door de belichting of....... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
@iedereen: Thanks voor de positieve reacties op mijn column ding. Volgende week woensdag tover ik wel weet wat nieuws uit de hoge hoed :) Ideeën voor onderwerpen zijn uiteraard welkom!

@Gangsteroo: "De geheime kledingvoorschriften van Link 2 Party".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:16

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

J3roen schreef op donderdag 06 november 2008 @ 07:26:
ik denk ooit een beetje erg verbrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Ik zat ook al te kijken van:" :| whuh? "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal nog wel van uitbrakken op het strand van Ibiza zijn of zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:50

samo

yo/wassup

Of irritatie van het scheren?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
hehe

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Of hij heeft psoriasis, er zijn redelijk wat mensen die daar aan lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Kan ook nog een soort onderhuids schimmeltje zijn, spreek uit ondervinding...
't Is niet schadelijk, niet besmettelijk oid, ziet er alleen maar weird uit.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Knokkelkoorts :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Apart in ieder geval. Was overigens niet vervelend bedoeld. ik had alleen een WTH moment.
ik zou in ieder geval niet zo'n open hals shirtje dragen dan, maar wie ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Dat je dat nu al vergeten bent... Maar voila; rechtsbeneden
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3052/2981446777_8fbac81f48.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 00:31:
column van KleineAap is idd herkenbaar, hier trouwens nog de Link2party V-hals van Robbie die eigenlijk te onderbelicht was :P svp geen kritiek daarom over de belichting, witbalans etc :P ik heb hem enkel een beetje gepushed zodat het onderwerp duidelijker zichtbaar is ;)
[afbeelding]
Heb zo'n idee dat het vanwege een combi van spots is, een fucked up WB en een huid wellicht niet 100% gezonde huid dat daardoor juist verergerd word.

@KleineAap,
deels wel en niet herkenbaar. Kwa merken maakt het me geen drol uit. Ik ben snel uitgepraat met gasten die hun eigen merk helemaal de bom vinden en andere merken helemaal wegjoelen. Want aan ieder merk kleven ook nadelen. Kortzichtigheid/bekrompenheid van die persoon noem ik dat. Het gaat immers om de plaatjes, en de gear is alleen gereedschap om je doel mee te bereiken. Dat het met het ene merk prettiger gaat om je persoonlijke doel te bereiken, daar heeft die andere fotograaf weinig mee te maken.

Verder merk ik het ook dat er wisselende waarderingen zijn voor de verschillende partysites. Dit is mede afhankelijk van de opzet van de site, de organisatie erachter, de community en zijn fotografen. Maar om hierop meteen een fotograaf te beoordelen... Een enkele arrogante fotograaf zal ik negeren, met name als het materiaal dat er geschoten word ook nog eens om te huilen is. (Neem dit overigens niet te letterlijk op, kan ook zijn dat ik haast heb en ik ergens een shot van moet maken). Verder boeit het me geen ene ruk voor welke site je schiet. Ik werk liever samen met collega's/concurrenten, dan dat ik een ander ga dwars zitten. Wil niet zeggen dat ik helemaal nooit pootjes lap, ik zal echter niet diegene zijn die er mee begint.
Wat ik verder ook humor vind is dat de gear geen ene zak uitmaakt met wat een fotograaf kan neerzetten. Ook de fee die een fotograaf vraagt staat daar compleet los van. De één loopt met een pro body rond van 3-4k met een bijbehorende glasbak, vraagt een te lage fee en/of presteert voor geen ene meter. Weer een ander perst uit zijn 2e hands instap body echt super mooie platen.

KleineAap, leuke "collumn", ik zie er graag meer van!

Ik weet niet of je al voldoende ervaring hebt, maar wellicht is het volgende onderwerp ook wel leuk voor een collumn;
Je valt in voor een collega fotograaf, en de opdrachtgever is dusdanig tevreden met je dat hij jou als (vaste) fotograaf wilt en je (gewaardeerde) collega fotograaf word hierdoor aan de kant gezet door zijn opdrachtgever. Hoe gaan jullie hier mee om?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
samo, jij bent te droog .. ROFL:)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Jules. ken je de fotograaf in person?
is het een grote opdrachtgever?

Als vraag 1 negatief is en vraaf 2 positief = gaan voor die opdracht.

is 1 positief en 2 negatief = Vriendschap boven werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

same: hahaha :) Nu herinner ik het me weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
@Meulegar,

Heb de laatste tijd verschillende dingen meegemaakt, aan beide kanten gestaan, opdrachtgevers verworven maar ook verloren. Ook een intensievere band gekregen met een collega doordat hij zelf niet meer alle opdrachten kon doen voor zijn opdrachtgever, maar hij wel zijn opdrachtgever wilde behouden zonder dat de persoon die hij voorstelde er met zijn opdrachtgever vandoor ging.

Iemand kan me teleurstellen als ik diegene het vertrouwen heb gegeven om een opdracht voor een opdrachtgever van mij te doen en uiteindelijk niet te laten weten dat die persoon opeens vaker opdrachten doet door die opdrachtgever. Maar ook die opdrachtgever stelt me dan teleur. Aan de andere kant weet ik dan ook waar ik aan toe ben. Ik werk liever met mensen waar ik op kan bouwen, die je vertrouwen geven, zowel collega fotografen als opdrachtgevers. En of ik me er dan rot over moet voelen... Heb de ervaring dat er altijd wel wat beters voor in de plaats komt :Y)

Ik zal (voor zover bij mij bekend is) geen opdrachtgevers van gewaardeerde collega's overnemen, zonder dat ik dit met die persoon besproken heb. En verder is het een concurrenten spelletje, het ondernemersschap.

Een enkeling heeft mij teleurgesteld in het verleden, en juist anderen waardeer ik dat ze me op de hoogte brachten van opdrachtgevers van mij die hen direct benaderden.

Je kunt je afvragen, wanneer is een opdrachtgever "van jou"? Tsja, da's geen eenvoudige vraag. Als je meer dan een half jaar al verschillende opdrachten voor hem/haar hebt gedaan, of een 10tal, als de opdrachtgever je tot huisfotograaf benoemd..

En voordat ik het vergeet, heb ook wel eens meegemaakt dat opdrachtgevers vanwege budgetaire redenen een enkel uitstapje maakte naar een andere fotograaf. De ene keer was ik er wel van op de hoogte, de andere keer niet, maar achteraf kwamen ze wel met hangende pootjes terug. En wrok had ik ook niet tegen die invallende fotograaf.

En nog een "akkefietje"; in mijn begintijd heb ik een keer een reprimande gekregen omdat ik voor zijn neus mijn visitekaartjes aan het uitdelen was aan zijn opdrachtgevers/klantenkring. Niet zo handig van me. Maar ik wist wel waar het op stond. Wist meteen waar ik aan toe was.
Meulugar schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:38:
Jules. ken je de fotograaf in person?
is het een grote opdrachtgever?

Als vraag 1 negatief is en vraaf 2 positief = gaan voor die opdracht.

is 1 positief en 2 negatief = Vriendschap boven werk.
Waar trek je de grens bij grote opdrachtgever?

[ Voor 7% gewijzigd door jules op 06-11-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

jules schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:49:
@Meulegar,

Heb de laatste tijd verschillende dingen meegemaakt, aan beide kanten gestaan, opdrachtgevers verworven maar ook verloren. Ook een intensievere band gekregen met een collega doordat hij zelf niet meer alle opdrachten kon doen voor zijn opdrachtgever, maar hij wel zijn opdrachtgever wilde behouden zonder dat de persoon die hij voorstelde er met zijn opdrachtgever vandoor ging.

Iemand kan me teleurstellen als ik diegene het vertrouwen heb gegeven om een opdracht voor een opdrachtgever van mij te doen en uiteindelijk niet te laten weten dat die persoon opeens vaker opdrachten doet door die opdrachtgever. Maar ook die opdrachtgever stelt me dan teleur. Aan de andere kant weet ik dan ook waar ik aan toe ben. Ik werk liever met mensen waar ik op kan bouwen, die je vertrouwen geven, zowel collega fotografen als opdrachtgevers. En of ik me er dan rot over moet voelen... Heb de ervaring dat er altijd wel wat beters voor in de plaats komt :Y)

Ik zal (voor zover bij mij bekend is) geen opdrachtgevers van gewaardeerde collega's overnemen, zonder dat ik dit met die persoon besproken heb. En verder is het een concurrenten spelletje, het ondernemersschap.

Een enkeling heeft mij teleurgesteld in het verleden, en juist anderen waardeer ik dat ze me op de hoogte brachten van opdrachtgevers van mij die hen direct benaderden.

Je kunt je afvragen, wanneer is een opdrachtgever "van jou"? Tsja, da's geen eenvoudige vraag. Als je meer dan een half jaar al verschillende opdrachten voor hem/haar hebt gedaan, of een 10tal, als de opdrachtgever je tot huisfotograaf benoemd..

En voordat ik het vergeet, heb ook wel eens meegemaakt dat opdrachtgevers vanwege budgetaire redenen een enkel uitstapje maakte naar een andere fotograaf. De ene keer was ik er wel van op de hoogte, de andere keer niet, maar achteraf kwamen ze wel met hangende pootjes terug. En wrok had ik ook niet tegen die invallende fotograaf.

En nog een "akkefietje"; in mijn begintijd heb ik een keer een reprimande gekregen omdat ik voor zijn neus mijn visitekaartjes aan het uitdelen was aan zijn opdrachtgevers/klantenkring. Niet zo handig van me. Maar ik wist wel waar het op stond. Wist meteen waar ik aan toe was.

[...]

Waar trek je de grens bij grote opdrachtgever?
ik zelf ben nog niet in zo'n soortgelijke situatie beland, maar ik handel altijd vanuit: Wat u niet wilt dat u geschied, doet dat ook een ander niet.

En als ik jouw tekst zo lees doe jij dat ook. Als je er geen goed gevoel bij hebt. vraag je een gesprek aan met de opdrachtgever en de andere fotograaf. Lastige situatie, waarbij natuurlijk ook nog speelt: is het een hobby/bij baan of een full time job. Als je je eten er mee moet verdienen is het af en toe wel keihard maar dat moet je ook zijn anders ga je zelf kopje onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Meulugar schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:11:
[...]

ik zelf ben nog niet in zo'n soortgelijke situatie beland, maar ik handel altijd vanuit: Wat u niet wilt dat u geschied, doet dat ook een ander niet.

En als ik jouw tekst zo lees doe jij dat ook. Als je er geen goed gevoel bij hebt. vraag je een gesprek aan met de opdrachtgever en de andere fotograaf. Lastige situatie, waarbij natuurlijk ook nog speelt: is het een hobby/bij baan of een full time job. Als je je eten er mee moet verdienen is het af en toe wel keihard maar dat moet je ook zijn anders ga je zelf kopje onder.
Mooi gezegde inderdaad. En daar probeer ik me ook aan te houden, om een lang verhaal kort te maken ;). Inmiddels is fotografie mijn brood, dus mijn zaken liggen wat anders dan de gemiddelde hobyïst. Al is en blijft het partyfotografie wereldje natuurlijk behoorlijk grillig.
Maar goed, opdrachtgevers terug"kapen" door bijv weer onder de prijs van je concurrent te gaan zitten is vruchteloos. Ik heb ook mijn kosten en wil uiteindelijk ook nog wel wat meer overhouden dan een paar drankjes, een slijtende camera en een gezellige avond. Denk dat uiteindelijk zowel je concurrent als je opdrachtgever aan het kortste eind trekken. Tegen kostprijs werken voor de fun houd je niet lang vol. Je opdrachtgever heeft in z'n budget een te lage prijs voor een fotograaf opgenomen waardoor het hem niet of ontzettend moeilijk lukt om weer een andere fotograaf te vinden waar hij/zij content mee is.

En in afwachting van reacties van anderen over dit onderwerp, nog een ander onderwerp. Wellicht weer een beetje terug hakend op de Column van KleineAap; de verharding/grilligheid tussen fotografen onderling. Ik heb afgelopen tijd van enkele incidenten gehoord waarbij fotografen elkaar te lijf gingen. Ik kan helaas niet op details ingaan; wie, wat, hoe en waar, zowel niet en publiek als besloten. Maar goed, bedreigingen, opdrachtgevers, locaties, etc waren o.a. de reden tot deze feiten als ik het goed begrepen heb. Merken anderen ook deze verharding of zijn dit enkel wat incidenten? Als freelancer hoop ik iig niet in zo'n strijd te belanden.

[ Voor 16% gewijzigd door jules op 06-11-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Ik vis wel een beetje in hetzelfde vijvertje als Hos2, maar met hem heb ik min of meer afgeproken dat we naar redelijkheid kijken naar opdrachtgevers. Dus bespreek ik wel als ik een opdracht krijg uit zijn vijver. En dat doe ik ook met andere collega-fotografen met wie ik schiet. Maar als ik inval voor iemand die ik niet ken, dan weet ik natuurlijk niet hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:43
jules schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:49:
Iemand kan me teleurstellen als ik diegene het vertrouwen heb gegeven om een opdracht voor een opdrachtgever van mij te doen en uiteindelijk niet te laten weten dat die persoon opeens vaker opdrachten doet door die opdrachtgever. Maar ook die opdrachtgever stelt me dan teleur.
Maar je kan het ook anders bekijken, misschien stel jij de opdrachtgever wel teleur; als een andere fotograaf een opdracht beter doet (misschien voor meer of minder) en de opdrachtgever is meer tevreden dan zouden ze dom zijn om terug te grijpen naar een "oude bekende" alleen omdat die langer voor ze gewerkt heeft.

Ik geef ook wel eens opdrachten weg als ik zelf geen tijd heb en als m'n opdrachtgever dan overstapt, nouja prima, dat zal mij niet zoveel uitmaken, sterker nog, het is dan m'n eigen fout; ik had geen tijd voor ze en/of de ander is gewoon beter. Dat houdt me in zo'n situatie scherp; ik moet dus doorgroeien, beter m'n best doen en/of bijleren.

Een opdrachtgever is geen vriendin die je uitleent en die uiteindelijk weer bij je terug MOET komen. Het is gewoon marktwerking, niet meer dan dat en dan moet je vooral naar jezelf kijken en niet naar de andere fotograaf of de opdrachtgever.

Heeft de bakker op de hoek van de straat het recht om boos te worden op de Albert Heijn omdat z'n vaste klanten (opdrachtgevers) daar naartoe gaan omdat het brood daar wel altijd op voorraad is en vaker nog goedkoper is ook?

My 2 cents

[ Voor 7% gewijzigd door GerardHenninger op 06-11-2008 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jules schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:25:
En in afwachting van reacties van anderen over dit onderwerp, nog een ander onderwerp. Wellicht weer een beetje terug hakend op de Column van KleineAap; de verharding/grilligheid tussen fotografen onderling. Ik heb afgelopen tijd van enkele incidenten gehoord waarbij fotografen elkaar te lijf gingen. Ik kan helaas niet op details ingaan; wie, wat, hoe en waar, zowel niet en publiek als besloten. Maar goed, bedreigingen, opdrachtgevers, locaties, etc waren o.a. de reden tot deze feiten als ik het goed begrepen heb. Merken anderen ook deze verharding of zijn dit enkel wat incidenten? Als freelancer hoop ik iig niet in zo'n strijd te belanden.
Had laatst ook bijna ruzie met een of andere achterlijke Tillate fotograaf :D Ik stond gewoon tussen het publiek overzichtjes te schieten, hoor ik de hele tijd "Chef! Chef!". Nou, zo heet ik niet dus ik ga gewoon door met foto's maken (was een show op het podium), krijg ik ineens een duw in m'n rug van die gast "Ja jij moet 2 treden naar beneden, nu!" (stond bij een verhoogd stukje van de zaal). Dus ik voor z'n neus gaan staan, héél verbaasd gekeken naar 'm en verder gegaan met foto's maken, toen ging 'ie zelf weg :P
En een uurtje later stond ik bij Sunnery James en Ryan Marciano in de dj booth (heb ze al vaker gesproken dus ze vonden het niet erg), komt die gast daarna naar me toe "Ja er mogen geen andere fotografen bij de DJ's want ik ben van Tillate en wij zijn klant van de organisatie". Nou ken ik wel 'n paar mensen van die organisatie en ik kan me níet voorstellen dat zij er problemen mee hebben dat ik gewoon leuke foto's maak van de DJ's :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Snap jij uberhaupt het principe van marktwerking wel? Ik neem aan dat deze persoon geen goede vriend van je was (want dan flik je zoiets niet bij elkaar) en dan is het in mijn ogen gewoon jouw fout. Hij schiet blijkbaar beter (of goedkoper) voor zijn opdrachtgever en dan ben je als opdrachtgever natuurlijk behoorlijk dom om dan niet daarvoor te kiezen. Het is een business, niet een vriendenkring. Aangezien je verteld dat het inmiddels geen hobby meer is ga ik ervan uit dat je dat begrijpt.

Wel ben ik het overigens met je eens dat het absurd is dat sommige mensen voor hele lage bedragen werk leveren. Wat dat betreft wordt de markt (en vooral de partyfotografie) behoorlijk verpest door mensen die zo goedkoop werken. Dan nog zie ik niet in waarom je je daarover druk moet maken. Als jij een succesvol fotograaf bent (of wilt worden) dan moet je gewoon altijd een stapje vooruit zijn op alle amateurs want in deze markt is het een kwestie van tijd dat de amateurs ook de hoek om komen kijken. Wanneer jij een goed gevoel voor zaken hebt (ook onderdeel van je werk als fotograaf) dan merk je vanzelf wanneer een markt niet meer lekker loopt en kies je voor iets anders.
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:47:
[...]

Had laatst ook bijna ruzie met een of andere achterlijke Tillate fotograaf :D Ik stond gewoon tussen het publiek overzichtjes te schieten, hoor ik de hele tijd "Chef! Chef!". Nou, zo heet ik niet dus ik ga gewoon door met foto's maken (was een show op het podium), krijg ik ineens een duw in m'n rug van die gast "Ja jij moet 2 treden naar beneden, nu!" (stond bij een verhoogd stukje van de zaal). Dus ik voor z'n neus gaan staan, héél verbaasd gekeken naar 'm en verder gegaan met foto's maken, toen ging 'ie zelf weg :P
En een uurtje later stond ik bij Sunnery James en Ryan Marciano in de dj booth (heb ze al vaker gesproken dus ze vonden het niet erg), komt die gast daarna naar me toe "Ja er mogen geen andere fotografen bij de DJ's want ik ben van Tillate en wij zijn klant van de organisatie". Nou ken ik wel 'n paar mensen van die organisatie en ik kan me níet voorstellen dat zij er problemen mee hebben dat ik gewoon leuke foto's maak van de DJ's :P
Prachtig altijd! Die omhoog gevallen pikkies! Leuk om te jennen, alhoewel je je daar niet echt populair mee maakt :P.

[ Voor 31% gewijzigd door Josh op 06-11-2008 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
@De discussie die Jules gestart is: Ik heb zelf nog niet veel ervaring en kom net kijken in het partyfotografie wereldje dus wat dat betreft kan ik weinig zeggen, al valt me wel op hoe wisselend en "dynamisch" het wereldje is. Zo kom je de ene week iemand tegen die verteld dat hij voor site x werkt en als je dezelfde persoon een week later tegenkomt werkt hij ineens voor site y. Wat dat betreft zijn fotografen ook niet bepaald trouw aan de sites waar ze voor werken. Het gras is altijd groener ergens anders, maar een beetje loyaliteit is toch wel een must, anders kan je dat ook niet terug verwachten.

Verder is het fotografen wereldje maar een klein wereldje, mensen tegen je in het harnas werken schiet je niks mee op, ze kunnen volgende week je collega zijn of wellicht heb je ze nog ooit nodig om ergens een voet tussen de deur te krijgen. Kortom, ik probeer anderen zoveel mogelijk te respecteren (misschien ook omdat ik net begin, en wie ben ik om een mening te hebben?) en ze in hun waarde te laten. Iedereen heeft een eigen "stijl" en goed of slecht is ook vaak een kwestie van smaak (een technisch goede foto kan heel saai of nietszeggend zijn en andersom). Punt is vooral dat fotograferen altijd een ontwikkeling is die je mee maakt, is dit bijvoorbeeld topic geen schitterende illustratie van de drang naar groei en leren van anderen?
Wel ben ik het overigens met je eens dat het absurd is dat sommige mensen voor hele lage bedragen werk leveren. Wat dat betreft wordt de markt (en vooral de partyfotografie) behoorlijk verpest door mensen die zo goedkoop werken.
Dat is inderdaad lastig bij partyfotografie, er zijn zoveel mensen die het gratis willen doen in ruil voor een kaartje of iets dergelijks. Maar voor kwaliteit betaal je, dat vind ikzelf niet meer dan logisch, en het verschil tussen een amateur en een professional is dat de professional geld verdient met wat hij doet...

@Mijn column: Volgende week schrijf ik er weer een, iedereen nogmaals bedankt voor de feedback en zolang mensen het leuk vinden (en ik inspiratie heb) zal ik proberen elke week even een stukje te schrijven over dingen die me opvallen of verbazen. Vooral ook leuk dat veel mensen het herkenbaar vinden, en het leid tot leuke verhalen van anderen. Natuurlijk was ik ontzettend generaliserend en zal het niet voor iedereen herkenbaar zijn, maar dat moeten jullie maar door de vingers zien. It's no rocket science, het zijn ervaringen :)

[ Voor 13% gewijzigd door KleineAap op 06-11-2008 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zaterdag heb ik voor het allereerst aan partyfotografie gedaan, en wel met een 300D! O+

Natuuurlijk wil ik nu graag horen wat de verbeterpunten zijn, zodat ik de volgende keer met beter werk op de proppen kom!
Het feest was OnlyTechno in de Broerenkerk in Zwolle, georganiseerd door StereoTas.

Afbeeldingslocatie: http://img60.imageshack.us/img60/6179/onlytechno1november2008ai4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/8223/onlytechno1november2008xy5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/img262/1061/onlytechno1november2008fa3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/2783/onlytechno1november2008il8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/6762/onlytechno1november2008vq2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
@RLambers: Met je interne flitser geschoten? Ik zou beginnen met een fatsoenlijke flitser gebruiken (ze zijn allemaal slecht belicht). Verder is een spannendere achtergrond (#2) vaak makkelijk te vinden, zet de mensen die je op de foto zet bijvoorbeeld eens met de rug naar de zaal, dan kan je wat licht meepakken. Verder zijn het een beetje nietszeggende plaatjes, probeer zo min mogelijk afleiding van je onderwerp op de foto te zetten (#1, #4, #5 hebben allemaal een glas in de hand, laat ze dit wat lager houden of even wegzetten, het glas dient geen doel in de foto en is dus onnodige afleiding).

Iedereen moet ergens beginnen, en niet alles is direct de eerste keer automatisme, maar kort samengevat:
A. Probeer een leuke compositie te bedenken.
B. Gebruik wat langere sluitertijden om wat meer zaallicht te vangen en zet je slachtoffers met de rug naar dit licht of een andere "spannende" achtergrond.
C. Gebruik een andere flitser (of schroef het vermogen op en zorg dat de straal beter verspreid wordt).

[ Voor 7% gewijzigd door KleineAap op 06-11-2008 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hela het is redelijk makkelijk met opdrachten, of ze willen jou of ze willen iemand anders.
het is wel grappig dat ik sinds ik freelancer ben opeens opdrachten krijg uit onverwachte hoek, dan zijn er opeens kennissen die een bedrijfsfeesie organiseren en weten dat ik ook als freelancer ingehuurd kan worden :)

op zich wel fijne opdrachten, laatst ook spontaan voor een premiere borrel van een musical geschoten. wel leuk die dingen die niks met partyfotografie te maken hebben zoals wij dat hier normaliter posten.

en enige wat wel handig is tussen samo en mij is dat we elkaar gewoon goed kennen en dat we snel genoeg weten of sommige organisatoren ons niet tegen elkaar proberen uit te spelen en of alleen de ene willen omdat die goedkoper is. maar dat is volgens mij nog niet gebeurd , komt denk ik ook dat we ook alleen maar naar leuke feesies gaan met leuke mensen :)

is ook wel fijn dat ik duidelijke scheiding heb gemaakt die er vroeger ook wel was alleen niet zo expliciet.
oftwel voor gratis fotografie doe ik geen toezeggingen over mijn komst en neem ik een dag van te voren contact op voor de gastenlijst en voor zekerheid over mijn komst kan ik gewoon ingehuurd worden :)

oh en hier nog een paar van de networkbash op donderdag avond voor ADE in de duif
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-10-23-networkbash/thumb2/image07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-10-23-networkbash/thumb2/image28.jpg

en met gratis mojitos en hapjes en zo :)
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-10-23-networkbash/thumb2/image29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-10-23-networkbash/thumb2/image40.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
GerardHenninger schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:36:
[...]

Maar je kan het ook anders bekijken, misschien stel jij de opdrachtgever wel teleur; als een andere fotograaf een opdracht beter doet (misschien voor meer of minder) en de opdrachtgever is meer tevreden dan zouden ze dom zijn om terug te grijpen naar een "oude bekende" alleen omdat die langer voor ze gewerkt heeft.
Maar wat als jij een opdracht geeft aan een bekende in vertrouwen? Vindt jij het dan gepast dat hij die nieuwe opdrachtgever omarmt?
Anyway, die enkele keren dat het me is overkomen heb ik me vergist in de persoon. Kan gebeuren. Jammer van die opdrachtgever en die "bekende". Simpelweg achterhalen wat de reden was en dit een volgende keer voorkomen. Lig er verder ook niet wakker van, werk liever met betrouwbare mensen op me heen.

Maar geef (of krijg) je dan nooit opdrachten in vertrouwen aan (van) collega's?
Een opdrachtgever is geen vriendin die je uitleent en die uiteindelijk weer bij je terug MOET komen. Het is gewoon marktwerking, niet meer dan dat en dan moet je vooral naar jezelf kijken en niet naar de andere fotograaf of de opdrachtgever.
Op het moment dat jij de link legt tussen opdrachtgever en wederzijds bevriend collega, dan vind ik het niet meer dan normaal dat hij/zij niet met die opdrachtgever aan de haal gaat. Doet diegene dat wel dan is dat voor mij dan weet ik hoe die vriendschap gewaardeerd word. Jammer van de vrienschap, jammer van die opdrachtgever, er komt vast wel weer iets nieuws dat leuker is.
Josh schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:11:
[...]

Snap jij uberhaupt het principe van marktwerking wel? Ik neem aan dat deze persoon geen goede vriend van je was (want dan flik je zoiets niet bij elkaar) en dan is het in mijn ogen gewoon jouw fout.
Marktwerking snap ik, en ja, ik had de persoon anders ingeschat.
Wel ben ik het overigens met je eens dat het absurd is dat sommige mensen voor hele lage bedragen werk leveren. Wat dat betreft wordt de markt (en vooral de partyfotografie) behoorlijk verpest door mensen die zo goedkoop werken. Dan nog zie ik niet in waarom je je daarover druk moet maken. Als jij een succesvol fotograaf bent (of wilt worden) dan moet je gewoon altijd een stapje vooruit zijn op alle amateurs want in deze markt is het een kwestie van tijd dat de amateurs ook de hoek om komen kijken. Wanneer jij een goed gevoel voor zaken hebt (ook onderdeel van je werk als fotograaf) dan merk je vanzelf wanneer een markt niet meer lekker loopt en kies je voor iets anders.
Wat ik al aangaf, ik ga niet voor een habbekrats zitten werken. Soms groei je gewoon uit opdrachtgevers, je groeit, krijgt een grotere klantenkring, word populairder, vaker geboekt, groeit in kwaliteiten. Daar hoort ook een hogere vergoeding bij. Als je je vergoeding verhoogt dan is het afwachten of een opdrachtgever daar mee akkoord gaat. Gaat deze er niet mee akkoord dan is hij vrij om over te stappen naar een andere fotograaf. Dat is het risico, dat is ondernemen. Ik ben ook niet op zoek naar opdrachtgevers die mij wekelijks willen hebben en daarbij een lage prijs verwachten. Ik heb respect voor dat soort fotografen, maar mijn ding is het niet. Het bekende rondje om de kerk iedere week hetzelfde concept. Dan maar wat minder vastigheid kwa opdrachten en inkomsten.
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:47:
[...]

Als iemand (lees onbekende) me chef/vriend/ouwe noemt, dan staan mijn rugharen al overeind. Als je met meerdere collega's om een danseresje heen staat vind ik het bijv ook niet gepast om een fisheye onder d'r neus te duwen, waardoor bijv jouw arm & camera in beeld komen bij collega's. Als je ze een loer wilt draaien okay. Maar vind zoiets ronduit asociaal als je dat gedurende de gehele act blijft doen en het anderen onmogelijk maakt om een leuk shot te maken. Je bent er met meerderen die ook hun shots moeten maken. Voor iemands lens lopen vind ik ook in hetzelfde rijtje passen.

Maar als jij als eerste vooraan staat en daardoor een mooie plek bemachtigt hebt en er naast je ook nog plek is om te staan, dan trekt ie toch wel aan't kortste eind. Wel probeer ik nooit lang in het zicht te blijven staan. Heb ik mijn shots, dan ben ik weer pleite. Die shows zijn er niet alleen voor fotografen, maar voornamelijk voor de bezoekers ;).

En ja, als jij door een DJ uitgenodigd word in de DJ booth terwijl andere fotografen daar niet mogen komen... Da's dan jouw geluk. Pas wel op voor de (huis)regels/wensen van de club/organisatie. Als jij ze tegen het zere been schopt hiermee heb je wellicht kans dat je een volgende keer niet meer welkom bent in hun club of op hun feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jules schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:38:
[...]
Als iemand (lees onbekende) me chef/vriend/ouwe noemt, dan staan mijn rugharen al overeind. Als je met meerdere collega's om een danseresje heen staat vind ik het bijv ook niet gepast om een fisheye onder d'r neus te duwen, waardoor bijv jouw arm & camera in beeld komen bij collega's. Als je ze een loer wilt draaien okay. Maar vind zoiets ronduit asociaal als je dat gedurende de gehele act blijft doen en het anderen onmogelijk maakt om een leuk shot te maken. Je bent er met meerderen die ook hun shots moeten maken. Voor iemands lens lopen vind ik ook in hetzelfde rijtje passen.

Maar als jij als eerste vooraan staat en daardoor een mooie plek bemachtigt hebt en er naast je ook nog plek is om te staan, dan trekt ie toch wel aan't kortste eind. Wel probeer ik nooit lang in het zicht te blijven staan. Heb ik mijn shots, dan ben ik weer pleite. Die shows zijn er niet alleen voor fotografen, maar voornamelijk voor de bezoekers ;).
Snap helemaal wat je bedoelt :) Maar het grappigste is nog dat ik dus gewoon tussen het publiek stond, de zaal had een paar treden omhoog in het midden en daar stond ik dus, toen die gast begon te zeuren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 23:04:
[...]

Snap helemaal wat je bedoelt :) Maar het grappigste is nog dat ik dus gewoon tussen het publiek stond, de zaal had een paar treden omhoog in het midden en daar stond ik dus, toen die gast begon te zeuren :D
Zoiets had ik er ook uit begrepen. Kansloze actie :+

Als je iemand op een "normale" manier aan spreekt en vraagt of ie dit of dat kan doen heb je prollly meer kans van slagen. Maar sommige "slang" slaat gewoon niet aan, zeker niet van onbekenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond Phase 04 het eerste event van Bass Events in Wallonië, ik ben benieuwd wat dat gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Ben ik weer ;-) Was vrijdag 7 nov naar The Powerzone geweest voor "Jowell Y Randy". Een internationale reggaeton duo ... die ik niet kende ... Eigenlijk niet helemaal mijn smaak van muziek (gelukkig waren er nog hiphop en house DJ's). Maar moet bekennen, was een top show zijn echte artiesten en heb me toch vermaakt (ondanks ik de taal niet kende ;-)). Maar goed .. plaatjes ..

#1 Jowell Y Randy
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3035/3012346053_7980efbfc0.jpg

#2 Mittnick
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3285/3012342893_2c4af9c389.jpg

#3 Mittnick
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3049/3013183310_c9981afbb0.jpg

#4 Wie wil er naar de w.c?
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3231/3012341541_7bb13de189.jpg

#5 DJ
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3273/3012342391_73f1ff4068.jpg

#6 2 vrouwkes
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3019/3013177038_01e1ee346a.jpg

#7 Sandwich FMF
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3048/3013183798_1736cdfe7a.jpg

#8 reageton artiste gaat los
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3278/3012341841_f6a2012a32.jpg

#9 Jowell .. ligt er daar 50 euri? Denk het wel Randy
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3182/3013182768_03d2a2c03a.jpg

nu met check images ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:34

ppFreddy

gewoon Frederik

1 & 2. Vorige week op Q-party stonden enkele dames voor mijn lens, maar nog terwijl ik ermee stond te praten kwamen er al enkele gasten rondstaan. Toen ze zich opstelden en ik een stap achteruit ging sprongen die plots naast de meisjes... Wat doe je in dat geval? Gewoon keihard inzoomen op de dames zodat de ongenodigden er grotendeels afvallen :9 Ze gingen dan maar vanzelf weg en de dames waren blij dat ik daarna nog even een foto nam van enkel hen :D

Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/wp-content/gallery/q-party-zomergem/q-party-26.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/wp-content/gallery/q-party-zomergem/q-party-25.jpg

3. de rechtse was liev!
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/wp-content/gallery/q-party-zomergem/q-party-28.jpg

4. waarom was ze liev? daarom :> met weer een ongenodigde gast op de foto... Waarschijnlijk zowat de eerste keer dat ik hier een foto zet waar ik zelf opsta :p
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/wp-content/gallery/q-party-zomergem/q-party-30.jpg

@ Hos: die laatste 2 vind ik tof, de eerste 2 weet ik niet goed naar wat ik moet kijken om iets interessants te vinden...

@ thalyric: ik mis iets bij die "mittnicks" Het enige wat ik zie is een schermpje met daarachter donker, bij zo een beelden probeer ik er altijd voor te zorgen dat hetgeen je op het scherm ziet ook effectief op de achtergrond staat...

[ Voor 14% gewijzigd door ppFreddy op 08-11-2008 18:27 ]

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah thanks ppfeddy en de eerste was gewoon een overzichtsshot met daarop alle sponsoren , ook altijd belangrijk om niet te vergeten :+

en bij gasten die erbij springen maak ik meestal ook gewoon een foto, kunnen ze weer optiefen en dan nog van het groepje alleen maken dus procedure ongeveer hetzelfde ;)

2e is wel subtiel maar op 500 formaat niet echt duidelijk.
http://thehospages.com/pi...3-networkbash/image28.jpg

ging me meer om het contrast met de darkbat van bacardi vs het jezusbeeld erachter.
zo vaak zie je niet een mojito opstelling in een kerk staan :+

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2008 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

ik heb laatst voor het eerst de voorzichtige voetjes in het party fotografie gemaakt, nouja party kun je het niet noemen het was een bedrijfsuitje, maar nu besef ik pas hoe lastig het is om in een donkere omgeving de balans te vinden tussen flits, sluitertijd en omgeving licht. veel dood geflitste gezichten erop (ook bij indirect flitsen via het plafond. ik ben nu nog bezig met het uitzoeken en zal dadelijk even 3, voor mij toonbare, exemplaren posten zodat ik wat feedback kan krijgen.

ohja nog 1 vraag, 17-40 op een crop body voor doeleinden zoals in dit topic, nuttig of te klein bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meulugar schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 23:46:
ik heb laatst voor het eerst de voorzichtige voetjes in het party fotografie gemaakt, nouja party kun je het niet noemen het was een bedrijfsuitje, maar nu besef ik pas hoe lastig het is om in een donkere omgeving de balans te vinden tussen flits, sluitertijd en omgeving licht. veel dood geflitste gezichten erop (ook bij indirect flitsen via het plafond. ik ben nu nog bezig met het uitzoeken en zal dadelijk even 3, voor mij toonbare, exemplaren posten zodat ik wat feedback kan krijgen.

ohja nog 1 vraag, 17-40 op een crop body voor doeleinden zoals in dit topic, nuttig of te klein bereik?
prima bereik, doe het meeste op 17 op een crop body :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-07 01:25
Heel even een ander vraagje tussendoor mensen...

Kom zojuist van een verjaardagsfeestje terug en (gelukkig) begon mijn camera tijdens het laatste uur raar te doen.
Was een feestje in een kleine woonkamer...natuurlijk donker..
Ik gebruik op dit moment mijn 20D icm tamron 28-75 2,8

Wat ik met raar doen bedoel is dat hij niet meer reageerde....
Hij maakte een raar geluid en heb het gevoel dat het kwam omdat de lens (of misschien de Tamron in dit geval) moeilijk kan focussen in een uberdonkere omgeving..
Ik had gehoopt dat het robleem verholpen kon worden door mijn accu's te verwisselen (is meestal een mogelijkheid) maar dat hielp maar niet in dit geval.

Ik kreeg veelal een Err 99 te zien en dat vond ik maar vaag.
Ben dus net thuis en heb meteen even mijn 50 mm 1,8 erop gezet en daar had ik dat probleem niet.
Het moment ik de Tamron er weer op zette hoorde ik dat rare geluid weer en kostte het me uiteindelijk veel moeite om de camera weer normaal aan de praat te krijgen.

Nu vraag ik me af of iemand ooit zoiets heeft meegemaakt...?
Heb het gevoel dat de tamron (of misschien elke andere zoomlens) moeite heeft met goed focussen in donkere omgevingen en de camera daardoor vast kan laten lopen.

Ik gebruikte veelal 1/60 - 1/80 icm f4,5

Iemand hier bekend mee..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meulugar schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 23:46:

17-40 op een crop voor doeleinden zoals in dit topic = _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Toegegeven de 17-40 is wat kort, en als het je enige lens zou worden dan zou ik eens kijken naar de Tamron 17-50 (die is ook wat lichtsterker alleen geen interne zoom, dus schuift uit en een wat lawaaiige motor, maakt niks uit bij PF maar misschien wil je de lens ook nog ergens andes voor gebruiken).
Ik zelf gebruik nu vrijwel alleen maar de 17-40 icm de 50mm 1.8. Begon met de Tamron 28-75 maar daarmee miste ik toch wel het groothoekbereik om overzichts- en groepshots te maken.
LongJoy1980 schreef op zondag 09 november 2008 @ 10:11:
Heel even een ander vraagje tussendoor mensen...

Kom zojuist van een verjaardagsfeestje terug en (gelukkig) begon mijn camera tijdens het laatste uur raar te doen.
Was een feestje in een kleine woonkamer...natuurlijk donker..
Ik gebruik op dit moment mijn 20D icm tamron 28-75 2,8

Wat ik met raar doen bedoel is dat hij niet meer reageerde....
Hij maakte een raar geluid en heb het gevoel dat het kwam omdat de lens (of misschien de Tamron in dit geval) moeilijk kan focussen in een uberdonkere omgeving..
Ik had gehoopt dat het robleem verholpen kon worden door mijn accu's te verwisselen (is meestal een mogelijkheid) maar dat hielp maar niet in dit geval.

Ik kreeg veelal een Err 99 te zien en dat vond ik maar vaag.
Ben dus net thuis en heb meteen even mijn 50 mm 1,8 erop gezet en daar had ik dat probleem niet.
Het moment ik de Tamron er weer op zette hoorde ik dat rare geluid weer en kostte het me uiteindelijk veel moeite om de camera weer normaal aan de praat te krijgen.

Nu vraag ik me af of iemand ooit zoiets heeft meegemaakt...?
Heb het gevoel dat de tamron (of misschien elke andere zoomlens) moeite heeft met goed focussen in donkere omgevingen en de camera daardoor vast kan laten lopen.

Ik gebruikte veelal 1/60 - 1/80 icm f4,5

Iemand hier bekend mee..?
Ik merk zelf inderdaad dat de Tamron 28-75 het met autofocussen heel moeilijk heeft zonder de AF-assist beam van m'n 430EX, maar heb nog nooit de Err 99 met deze lens gehad... wel kreeg ik deze bij een andere lens (70-300 IS USM f/4-5.6) toen het focussen geblokkeerd was... aan en uitzetten verhielp bij mij het probleem. Bij jou ik er echter helaas meer aan de hand vrees ik. Zou het kunnen dat er vuil/stof bij de AF ring is gekomen van de lens en deze daardoor minder soepel kan draaien? (Zet hem eens op MF en draai zelf aan de focusring). Anders lijkt het me een gevalletje terugsturen ben ik bang.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
Inderdaad...
Zonder assist beam heeft de Tamron het bijzonder moeilijk in donkere omgevingen..
Als het nog enigzins goed belicht is..dan gaat het opzicht nog wel....maar ook weer niet zo makkelijk..
Ik gebruik vaak allen het bovenste, middelste en uiterste rechtse focuspunt als ik aan het schieten ben en zelfs dan heeft hij het nog moeilijk...

Ik heb hem nu weer even aangezet en hij doet nu ( nog ) normaal maar ikben er neit gerust op..Zal het eens op een andere camera uitproberen en morgen meteen mijn 17 - 55 1,8 IS opsturen naar Etbass aangezien die nog niet gemaakt is..

Jij zegt toevallig datgene over de MF...heb het vanochtend toen ook uitgeprobeerd en zelfs toen deed ie ook raar...maakte rare geluiden alsof ie aan het focussen was maar ergens gewoon vastliep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mijn eerste post hier in het partyfotografie topic, maar ik zal mijn best doen om binnen de lijntjes te kleuren.

Deze foto's zijn van Phase04. Ik was ingehuurd door Lethal MG om foto's te maken voor zijn nieuw aankomende website.

Afbeeldingslocatie: http://download.vandenneste.com/tweakers/phase04/%5B2008-10%5D_Phase04_Lethal_MG_editors-pick_small0003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://download.vandenneste.com/tweakers/phase04/%5B2008-10%5D_Phase04_Lethal_MG_editors-pick_small0017.jpg

Afbeeldingslocatie: http://download.vandenneste.com/tweakers/phase04/%5B2008-10%5D_Phase04_Lethal_MG_editors-pick_small0009.jpg

Afbeeldingslocatie: http://download.vandenneste.com/tweakers/phase04/%5B2008-10%5D_Phase04_Lethal_MG_editors-pick_small0013.jpg

Afbeeldingslocatie: http://download.vandenneste.com/tweakers/phase04/%5B2008-10%5D_Phase04_Lethal_MG_editors-pick_small0014.jpg

Ik hoop wat opbouwende kritiek te kunnen krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2008 22:34 . Reden: Blijkbaar moet ik nog wat oefenen op foto's posten op got ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Je vond Gerard zijn watermerk zo mooi dat je dat eerst maar eens ging nabouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op zondag 09 november 2008 @ 22:42:
Gerard? Nee, een vriend van mij heeft een logo gemaakt waarin deze typografie voor komt. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Henk schreef op zondag 09 november 2008 @ 22:42:
Beter goed geripped dan slecht zelf gedaan ? 8) 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dodge_911 schreef op zondag 09 november 2008 @ 23:13:
[...]

Beter goed geripped dan slecht zelf gedaan ? 8) 8) 8)
Ja allemaal heel fijn, ik weet dat het niet geript is van Gerard en kunnen we het nu over de foto's hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:43
*zucht*, nou moet ik weer een nieuw watermerk + logo maken :P

Nee hoor, ik vind het er zelf niet eens op lijken, keep on using it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou anarchy allereerst wat vind je er zelf van ? ben je zelf tevreden erover en waar denk je zelf dat het wat minder is ?

als deze set representatief moet zijn voor het feest dan krijg ik er niet zo'n goeie indruk van.

4 is wel een mooi moment , alleen ook zoals de rest veels te donker. je kan fotos wel donker houden maar dan moet er wel genoeg contrast zijn met de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 22:28:

Deze foto's zijn van Phase04. Ik was ingehuurd door Lethal MG om foto's te maken voor zijn nieuw aankomende website.

[afbeelding]
Hey, blijkbaar waren wij op het zelfde feestje? :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3228/3016907862_5a50cef85f.jpg

Ik zou proberen wat meer licht binnen te trekken. Je foto's lijken nogal donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke dame…

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3253/3016119991_19a968eacf.jpg

Foute camera :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Welke camera was het dan? Hij staat er niet op... :/ :+

@ANARCHY92: Ik vind je platen wat afstandelijk, donker en mis nogal wat sfeer. Niet helemaal mijn ding dus.

[ Voor 16% gewijzigd door samo op 10-11-2008 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
@ANARCHY92: Jeutje, beetje kort lontje hoor... Ik vind ze zelf te donker, zeker als je de foto van Denief ernaast legt is dat een plaatje wat in mijn ogen de sfeer toch wat beter weergeeft. Echter, je zegt dat je ze in opdracht voor een artiesten website hebt gemaakt, stel die is ook heel donker enzo dan zou het goed bij elkaar kunnen passen? Je foto's op een zwarte achtergrond zullen ook wel anders lijken dan op deze GoT achtergrond.

@Denief: En dan een Sigma flitser... Als er iets is waar Nikon goed in is zijn het flitsers... En waarom schuin naar boven met de diffuser eroverheen? Maar wat een plaatje! Sommige fotografen horen voor de lens :) (Mooie kleur ogen trouwens ook!)

Ik ben dit weekend bij Latin Brutality geweest, maar niet heel veel spannende foto's gemaakt... Vooral groeps shots en die hoef ik hier niet echt te laten zien... T was er druk en de sfeer vond ik niet zo dus. Had nauwelijks plek om te gaan staan en hoop vervelende mannetjes die allemaal als mongolen op de foto willen (snap ik echt niet, je ziet er niet stoer uit hoor...). Anyway, een foto wil ik wel laten zien, ik kwam een bekende tegen en heb snel een foto van haar gemaakt. Omdat er zo weinig boeiend materiaal tussen zat heb ik die maar even gephotoshopped met het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3034/3017012626_05d3f31bee.jpg

Echt thuishoren doet het hier misschien niet, maar moet toch wat laten zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

KleineAap schreef op maandag 10 november 2008 @ 09:18:
Ik ben dit weekend bij Latin Brutality geweest, maar niet heel veel spannende foto's gemaakt... Vooral groeps shots en die hoef ik hier niet echt te laten zien... T was er druk en de sfeer vond ik niet zo dus. Had nauwelijks plek om te gaan staan en hoop vervelende mannetjes die allemaal als mongolen op de foto willen (snap ik echt niet, je ziet er niet stoer uit hoor...). Anyway, een foto wil ik wel laten zien, ik kwam een bekende tegen en heb snel een foto van haar gemaakt. Omdat er zo weinig boeiend materiaal tussen zat heb ik die maar even gephotoshopped met het volgende resultaat:

[afbeelding]

Echt thuishoren doet het hier misschien niet, maar moet toch wat laten zien :)
Leuk idee.. Inderdaad niet helemaal standaard partypic, maar wel weer eens leuk wat anders te zien. Kost het veel tijd? Of is het te doen dit op meerdere foto's in een feest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 10:11

Chiron

Moderator Discord
Mijn enige shot van vrijdag:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3197/3016226021_932f274639.jpg

Jouk & Joris Voorn

En ja, het was donker, erg donker :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
samo schreef op maandag 10 november 2008 @ 09:24:
[...]

Leuk idee.. Inderdaad niet helemaal standaard partypic, maar wel weer eens leuk wat anders te zien. Kost het veel tijd? Of is het te doen dit op meerdere foto's in een feest?
Valt reuze mee, het meeste tijd kost het tekenen van wat paths met de pen tool, maar als je dat wat vaker doet zal het niet heel lastig zijn... Denk met een beetje oefening dat je dit in 15 min moet kunnen als het niet minder is... Dus als je niet teveel foto's hebt dan is het wel te doen. Je zou wat leuks met een DJ pic kunnen doen, een soort cord aan z'n koptelefoon maken en die naar een platenspeler ofzo.

Ben nog op zoek naar een brush om een mooie "stardust" van die lijnen af te laten komen, met de hand puntjes zetten kost te veel tijd... Iemand tips waar ik een brush hiervoor zou kunnen vinden?

@Chiron: Partyfotografie zonder flash :) Opzich vind ik het niet storend dat deze zo donker is, vooral omdat de tweede DJ lichter is dan de gefocuste op de voorgrond. Dat maakt 't wel een leuk plaatje. Enige wat wel echt jammer is, is dat ik niet kan zien wat degene op de voorgrond doet, want hij lijkt met een sampler ofzo bezig? Komt daar ook die gloed vandaan?

[ Voor 16% gewijzigd door KleineAap op 10-11-2008 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

samo schreef op maandag 10 november 2008 @ 09:14:
[...]

Welke camera was het dan? Hij staat er niet op... :/ :+
De dame sprak me meer aan dan haar machien! ;)
En idd die Ogen!!!

Mooi werk kleine aap! Ik zou juist je path nog is nakijken, de 2 onderste zouden aan de rechterkant nog iets meer achter haar rug mogen gaan ipv er net voor, dan zou het AF zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2008 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 10:11

Chiron

Moderator Discord
@KleineAap: Hij had een soort lcd-touchscreen volgens mij, daar kwam nog wel wat licht vanaf ja. Verder had hij nog 2 laptops staan, maar dat zie je allemaal niet omdat links die zwarte band de zaalspeakers zijn.. was een beetje een onmogelijke hoek om uit te schieten, verder naar links kon niet en als ik naar rechts zou bewegen zou de dj op de achtergrond wegvallen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 23:24:
[...]

Ja allemaal heel fijn, ik weet dat het niet geript is van Gerard en kunnen we het nu over de foto's hebben?
Donkere foto's, vind de foto's vaker net te onnatuurlijk scheef. Als je je foto's nummert kunnen we ook op iedere foto an sich in gaan ;).

Heb de OP maar eens aangepast omdat dit de laatste tijd vaker gevraagd word.

[ Voor 10% gewijzigd door jules op 10-11-2008 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FFtjes wat anders geprobeerd, bevalt mij op zich aardig:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3024/3020012773_ef0514b0df.jpg

(clique voor groot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
Wil leuk, maar het lijkt een beetje of je een hele hoge JPEG compressie erover heen hebt zitten :) Je moet even met een mask onderaan die vreemde ruis weg halen, gewoon zwarte mask eroverheen & you're set :)

Verder wel tof effect :) Wat heb je ongeveer gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 00:31:
[afbeelding]
Ik zag hem vannacht in Vie in Rotterdam :P En ik meen ook Henk te hebben gezien, maar ik weet niet zeker of het 'm was.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Hahn schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:27:
[...]

Ik zag hem vannacht in Vie in Rotterdam :P En ik meen ook Henk te hebben gezien, maar ik weet niet zeker of het 'm was.
Jeh, klopt 8)

Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20081111-IMG_0113.jpg

Jezelf nog op de beamert gezien? :P Leuk dat je even hoi zegt ook :+

[ Voor 11% gewijzigd door Henk op 11-11-2008 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik wist dus niet zeker of jij het was, en ik wou niet voor lul staan om te vragen of je op GoT kwam, dus deed ik dat maar niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Hahn schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:11:
Ik wist dus niet zeker of jij het was, en ik wou niet voor lul staan om te vragen of je op GoT kwam, dus deed ik dat maar niet :+
Vragen of iemand per ongeluk 'Henk' heet doet toch geen pijn? :P

Ik heb vast geen shot van je gemaakt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Was ik wel van plan om te doen, maar je liep iedere keer buiten mijn stembereik :P Je hebt niet direct van mij een foto gemaakt nee, maar ik stond wel een keer half met m'n hoofd op de foto achter een paar meiden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Hahn schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:15:
Was ik wel van plan om te doen, maar je liep iedere keer buiten mijn stembereik :P Je hebt niet direct van mij een foto gemaakt nee, maar ik stond wel een keer half met m'n hoofd op de foto achter een paar meiden :+
Excuusjes zoeken he... geef gewoon toe dat je het lef niet had om naar hem toe te stappen :p ?
Zijn partyfotografen normaal niet assertieve mensen ?

[ Voor 6% gewijzigd door psychodweep op 11-11-2008 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
psychodweep schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 18:12:
[...]

Excuusjes zoeken he... geef gewoon toe dat je het lef niet had om naar hem toe te stappen :p ?
Zijn partyfotografen normaal niet assertieve mensen ?
Euhm, jawel, maar het is niet zo dat je niet per ongeluk iemand over kon slaan ofzo... :+

béétje drukkies :P

Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20081111-IMG_0126.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Henk op 11-11-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik denk dat ie het tegen mij had :P En ik ben geen partyfotograaf, dus ik ben ook niet assertief! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
@KleineAap hierboven. Die foto met de "swirl" is echt gaaf gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Love it too.... a bit more creative than the same old s**t we see around.
Joepv schreef op woensdag 12 november 2008 @ 08:33:
@KleineAap hierboven. Die foto met de "swirl" is echt gaaf gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
Dan denk je een avond niet echt heel boeiende foto's gemaakt te hebben, is toch iedereen super positief. Moet vaker wat foto's photoshoppen... Bedankt voor alle feesback, en ik zal vaker een bewerkte foto hier laten zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:49:
Love it too.... a bit more creative than the same old s**t we see around.

[...]
Should we all go and photoshop every party pic then ??

I like the effect brought in with photshop but I can't call it a picture anymore after so much additional effects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
Het is weer woensdag, en daar er vorige keer positief op gereageerd werd is het weer tijd om een stukje te schrijven over dingen die mij opvallen in de party fotografie wereld.

Je bent een plaatje!
Party fotografen hebben vaak een ontzettend zwak voor vrouwen. Als fotograaf kun je natuurlijk van alles dat visueel mooi is genieten, zeker omdat je dat zelf ook probeert te creëren, maar voor vrouwen hebben de meeste party fotografen toch net een wat groter zwak. Waarom is dat eigenlijk?

Nou, volgens mij heeft dat meerdere redenen. Ten eerste zullen de meeste partyfotografen mannen zijn welke op vrouwen vallen. Met een lens wordt het veel gemakkelijker om in de kroeg op dat ene meisje af te stappen dat je aanspreekt, en ook de openingszin is wat gemakkelijker. Vrouwen die nooit in je geïnteresseerd zijn tonen ineens intresse en werpen je looks toe waar je normaal enkel van kan dromen. Wat voor het gemak even vergeten wordt is dat je deze looks alleen toegeworpen krijgt en dat ze die aandacht alleen schenken omdat je een flinke unit hebt (camera wel te verstaan). Gelukkig kan je zeggen dat je altijd de foto's nog hebt.

Maar er zijn meer redenen waarom vrouwen een leuke object zijn om te fotograferen dan mannen. Het punt is namelijk, en ik weet niet of ik de enige ben die er zo over denkt, dat je vrouwen op meer mannieren op een foto kan zetten dan mannen. Waar mannen er altijd stoer, nonchalant of "leuk" op staan kunnen vrouwen een heel arsenaal aan verschillende expressies uit de kast trekken. Vrouwen kunnen zwoel, schattig, verlegen, etc etc op een foto staan, maar bij mannen is dit al snel fout. Niet in de laatste plaats omdat de fotograaf een man is, en mannen willen niet homofiel overkomen over het algemeen.

En dan is er ook nog de gouden marketing regel "Sex sells", niet geheel onbelangrijk als je zoals ik voor een party website werkt. Dat wordt nooit hardop gezegd in principe, en je krijgt het niet als opdracht mee, maar je weet donders goed dat er graag naar vrouwen gekeken wordt. En er zijn altijd mannen op een feest zijn die niet het lef (zoals jij met je camera) hadden om er op af te stappen en een praatje te maken, of die nuchter nog wel even wilden kijken of ze echt de vrouw van zijn dromen was of dat dat toch een droom is die door alcohol werd ingegeven.

Samenvattend: Als je jezelf erop betrapt (zoals ik) dat je percentueel meer vrouwen op de foto hebt, of dat je beste foto's altijd een vrouw als onderwerp hebben, dan zijn er genoeg excusen te verzinnen om dat goed te praten zonder gelijk een viezerik te zijn.

Disclaimer: Heel erg generaliserend, maar daar gaat dit stukje niet over, er zijn altijd uitzonderingen en ik probeer slechts een stukje vermaak met (hopelijk) herkenbare situaties te schrijven wat vervolgens wat discussie los maakt.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Hehe, herkenbaar _/-\o_
Maar het heeft ook 'n beetje 'n keerzijde als er jaloerse typjes in de buurt staan...
Heb destijds meermaals een elleboogje richting gezicht/gear/lijf gehad van 1 of andere eikel. Zo iemand laat je natuurlijk meteen uit de zaak zetten door de portiers O-)

• LongJoy1980
Tsja...wees eerlijk....

Een feest waar je voor 70% ballen op een foto zet ipv het betere mosselwerk word snel als 'onaantrekkelijk' beschouwd.
Organisatoren hebben liever het tegenovergestelde.....70 % vrouw en het overige man. Zo wordt een feest snel populair want mooie vrouwen trekken nu eenmaal mooie(re) vrouwen aan en natuurlijk ook mannen.
Zowel mannen als vrouwen kijken over het algemeen sneller naar een vrouw dan naar een man. Vrouwen vanwege uiteenlopende redenen ( jaloezie...haat..nijd...bisexuele gevoelens die de laatste tijd blijkbaar in zijn en ja commentaar leveren he...) waar het bij mannen in de meeste gevallen simpel is...(sexbelust of iets dat daarbij in de buurt komt...)

Maar is dat nu ook nieuws..? Lijkt mij van niet. Het uitgaansleven word voor het grootste deel op vrouwen gericht.
Bij diverse feesten is de minimumleeftijd voor een vrouw vaak ook lager dan voor een man, is de entree voor een vrouw goedkoper dan voor een man of betaalt de vrouw niets maar de man meteen het dubbele of zo. ( ladiesnight wat je in feite als een soort van discriminatie op grond van geslacht kunt zien )

Dat over het hele arsenaal waar vrouwen over beschikken itt mannen dat klopt wel. Zie je ook gewoon terug bij modelfotografie. Vrouwen kunnen zichzelf in tal van mogelijkheden uitdrukken qua gelaat en/of lichaamshouding waar het bij een man indeed snel als gay word ervaren.

Of ik nu meer aandacht aan een vrouw schenk tijdens het partyshooten.....vast wel...
Ik sta er niet echt zo bij stil maar kan ook weer niet ontkennen dat als ik thuis ben dat inderdaad 60-65 % van mijn foto's uit vrouw bestaat.

Of ik daar ook 'gebruik' van maak om nummers of iets dergelijks te fixen...absoluut niet (dat itt een paar collega's van mij en daar ben ik allesbehalve blij mee..) Ik weet dondersgoed dat ik juist op zo een avond extra 'aandacht' krijg alleen omdat ik zo een groot log toestel in mijn handen heb anders werd ik in 9 van de 10 gevallen voorbijgelopen.
Maar goed...op zo een avond ben ik aardig..doe ik mijn werk want ik represent namelijk ook de website/klant waar ik voor schiet en dar dien ik rekening mee te houden.
Ik maak mijn lol...ik schiet foto van een partyganger...ik vraag of ie goed is...nee..mooi..dan nog een foto....is ie eindelijk goed...ja...mooooiiiii...

*SJOEF*

en weg ben ik....op zoek naar de volgende partyganger

[ Voor 7% gewijzigd door LongJoy1980 op 13-11-2008 03:28 ]

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 18:00

allstarted1

WTRFTS

Zelfs ik neem de laatste tijd geen nummers meer mee naar huis :+ En ik heb nog wel zo'n reputatie bij sommigen hier! :'(

*kijkt naar Gerard en Henk en Jos :P

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Verwijderd

Ok, ik beken ook. ;)

Maar als ik nieuwe pics upload op men Flickr page dan schieten de stats bij vrouwen pics toch altijd verder de hoogte in dan deze bij mannen, zegt genoeg toch?

• KleineAap
dodge_911 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 00:09:
Hehe, herkenbaar _/-\o_
Maar het heeft ook 'n beetje 'n keerzijde als er jaloerse typjes in de buurt staan...
Heb destijds meermaals een elleboogje richting gezicht/gear/lijf gehad van 1 of andere eikel. Zo iemand laat je natuurlijk meteen uit de zaak zetten door de portiers O-)
Nouja, je hebt altijd van die grappenmakers die dan gaan lopen zeuren, maar heb nog nooit echt een fysieke aanvaring gehad hoor. Ik probeer meestal ook vriend + vriendin op de foto te zetten, om vervolgens vriendin los te schieten, daar hebben mannen dan minder problemen mee omdat ze dan net als hondjes eerst hun territorium hebben kunnen afbakenen.

Sowieso hebben vrouwen een handleiding, als je een vriendinnen groep hebt en je wil vervolgens een daarvan apart schieten omdat ze mooie kleur ogen, een grappige accessoire of wat dan ook heeft dan moet je oppassen dat je de rest niet passeert anders is het weer niet goed... Ik probeer dan ook altijd om ze er allemaal maar op te zetten, en begin dan bij degene die ik denk dat de grootste mond heeft, of degene die niet de knapste van de groep is, aangezien je anders zo'n "Oja zij wordt altijd gevraagd" blik krijgt.

@allstarted1: Ik doe ook niet aan nummers verzamelen of dat soort dingen. Dat vind ik zelf niet kunnen, tenzij ze echt de moeite waard is. Je vertegenwoordigt een website op het moment dat je daar rondloopt en een zekere mate van professionaliteit mag je dan wel verwachten lijkt me... Maar goed, soms is het vlees sterker dan de wil :)

@denief: Viel mij ook, is vast toeval? :)

• Henk
allstarted1 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 08:03:
Zelfs ik neem de laatste tijd geen nummers meer mee naar huis :+ En ik heb nog wel zo'n reputatie bij sommigen hier! :'(

*kijkt naar Gerard en Henk en Jos :P
Geen nummers, maar wel hyves. Nee, dat is een verschil :+ Je bent en blijft een sletje :P

Wat betreft de stelling: Euhm. Ja, klopt, meer vrouwen. Maar die willen ook liever, dunno waarom. Kan aan mij liggen natuurlijk O-)

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
gedeeltelijk herkenbaar. ;)

ik schiet over het algemeen geen partyshots. vaak sta ik of bij een metalconcert, waar het publiek niet al te vaak behoefte heeft om op de foto te gaan, of in opdracht van licht en geluidbedrijven. die laatsten hebben eigenlijk geen intresse in het publiek. maar, om van A naar B te komen moet toch vaak door het publiek gelopen worden. vaak zijn het dan toch de mannen die 'stoer' op de foto willen. even een foto nemen (of het partyshot knopje op de flitser gebruiken ;) ) en doorlopen is dan makkelijker dan uit te leggen dat ze de foto's toch nergens terug zullen vinden. dat laatste heeft zelfs al eens tot agressie geleid. een shirt van de opdrachtgever helpt gelukkig al, dingen als 'licht en geluid' en 'showequipment' zijn vaak wel duidelijk genoeg.

de enkele keer dat ik toch partyshots sta te maken, ben ik meestal vrij bekend bij het publiek. dan zijn het juist voornamelijk vrouwen die me aanschieten om een foto te maken, en inderdaad wat meer pose's aannemen dan 'kijk mij eens stoer zijn'.

overigens, hoe gaan anderen hier met agressie richting de fotograaf om? ik heb een keer meegemaakt dat het zo erg uit de klauwen liep qua publiek, dat de dreiging zo hoog opliep, dat ik bij de geluidstafel ben gaan staan, en daarvandaan de laatste shots heb gemaakt, en er een bewaker naast me kwam staan, die ook al lang in de gaten had wat er kon gebeuren.. achteraf had ik beter kunnen inpakken en wegwezen, maar op dat moment zelf leek het nog wel te gaan.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• thalyric

thalyric

God

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 08:17:
Ok, ik beken ook. ;)

Maar als ik nieuwe pics upload op men Flickr page dan schieten de stats bij vrouwen pics toch altijd verder de hoogte in dan deze bij mannen, zegt genoeg toch?
Haha heeel herkenbaar ... vooral als je rond 1 uur 's nachts nieuwe pics online zet .. vooral van vrouwen .. heb ze net met de Flickr uploader geupload, ga naar de Flickr site en ja hoor ... 2 views op de lekkere chicks picca lol

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
KleineAap schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:11:
Je bent een plaatje!
Party fotografen hebben vaak een ontzettend zwak voor vrouwen. Als fotograaf kun je natuurlijk van alles dat visueel mooi is genieten, zeker omdat je dat zelf ook probeert te creëren, maar voor vrouwen hebben de meeste party fotografen toch net een wat groter zwak. Waarom is dat eigenlijk?
De geleerden zeggen dat 80% van de mannen op vrouwen valt. Dus tsja. 't Is niet dat de partyfotograaf opeens een groter zwak heeft voor vrouwen dan de gemiddelde man heeft.
Met een lens wordt het veel gemakkelijker om in de kroeg op dat ene meisje af te stappen dat je aanspreekt, en ook de openingszin is wat gemakkelijker. Vrouwen die nooit in je geïnteresseerd zijn tonen ineens intresse en werpen je looks toe waar je normaal enkel van kan dromen. Wat voor het gemak even vergeten wordt is dat je deze looks alleen toegeworpen krijgt en dat ze die aandacht alleen schenken omdat je een flinke unit hebt (camera wel te verstaan). Gelukkig kan je zeggen dat je altijd de foto's nog hebt.
Tsja, zielig als je je camera als excuus gebruikt. Kun je echt niet op een andere manier aan de vrouw komen? Voor mij is dit iig niet dé reden geweest om dit te gaan doen. Lachen om te zien wat er gebeurd als dit soort fotografen een vriendin krijgen. Veelal losse flirts of de fotograaf stopt er maar mee... Een enkeling die het blijft volhouden. En dat laatste; nerd! 8)7
Maar er zijn meer redenen waarom vrouwen een leuke object zijn om te fotograferen dan mannen. Het punt is namelijk, en ik weet niet of ik de enige ben die er zo over denkt, dat je vrouwen op meer mannieren op een foto kan zetten dan mannen. Waar mannen er altijd stoer, nonchalant of "leuk" op staan kunnen vrouwen een heel arsenaal aan verschillende expressies uit de kast trekken. Vrouwen kunnen zwoel, schattig, verlegen, etc etc op een foto staan, maar bij mannen is dit al snel fout. Niet in de laatste plaats omdat de fotograaf een man is, en mannen willen niet homofiel overkomen over het algemeen.
Ik moet zeggen dat het makkelijker is om vrouwen op meerdere manieren te laten poseren voor de camera, ze weten gemakkelijker verschillende poses aan te nemen. Wellicht ook omdat ze dat als overtuigingskracht naar mannen toe gebruiken. Daar waar mannen naar vrouwen eigenlijk geacht worden om een stoere uitstraling te hebben. Maar goed, komt er eigenlijk op neer als een beperkende factor die je jezelf op legt. Ook mannen mogen er leuk op staan. Juist dat is vaker een onderscheidende factor voor de meiden waardoor ze op een jongen vallen.
En dan is er ook nog de gouden marketing regel "Sex sells", niet geheel onbelangrijk als je zoals ik voor een party website werkt. Dat wordt nooit hardop gezegd in principe, en je krijgt het niet als opdracht mee, maar je weet donders goed dat er graag naar vrouwen gekeken wordt. En er zijn altijd mannen op een feest zijn die niet het lef (zoals jij met je camera) hadden om er op af te stappen en een praatje te maken, of die nuchter nog wel even wilden kijken of ze echt de vrouw van zijn dromen was of dat dat toch een droom is die door alcohol werd ingegeven.
Ik moet zeggen, je krijgt het niet vaak als opdracht mee, maar heb het al wel eens langs zien komen hoor. Dat het een verplichting is, of dat ze er de nadruk op leggen brengt mij alleen maar aan het lachen. Vind het meer aan de knulligheid liggen van de opdrachtgever.. Wil niet zeggen dat ik me hier ook niet aan toe geef, bij mij bestaat ook het merendeel uit dames O-)
Samenvattend: Als je jezelf erop betrapt (zoals ik) dat je percentueel meer vrouwen op de foto hebt, of dat je beste foto's altijd een vrouw als onderwerp hebben, dan zijn er genoeg excusen te verzinnen om dat goed te praten zonder gelijk een viezerik te zijn.
Zelfs een vrouwelijke fotograaf zal meer vrouwen op de foto zetten dan mannen. Dus who cares?

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 09:58
Korras schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:50:
overigens, hoe gaan anderen hier met agressie richting de fotograaf om? ik heb een keer meegemaakt dat het zo erg uit de klauwen liep qua publiek, dat de dreiging zo hoog opliep, dat ik bij de geluidstafel ben gaan staan, en daarvandaan de laatste shots heb gemaakt, en er een bewaker naast me kwam staan, die ook al lang in de gaten had wat er kon gebeuren.. achteraf had ik beter kunnen inpakken en wegwezen, maar op dat moment zelf leek het nog wel te gaan.
Zelf heb ik regelmatig dat gasten die half bezopen zijn dingen zeggen als: "checkt dien daar, met zen domme kodac". Terwijl ze met moeite nog op hun benen staan. Daar loop ik dan ook in een grote boog omheen. Wat al verschillende keren is gebeurd, "mag ik een foto nemen met jou foto toestel". Dit weigeren we gewoon altijd met soms als resultaat, dat je vannalles van mooie namen naar je hoofd krijgt geslingerd en we soms wel gewoon ons hoofd moeten draaien en doorgaan.

We melden deze groepen dan ook gewoon telkens aan de security.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Korras schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:50:
First and foremost, maken dat je wegraakt met je dure gear...
Lukt dat niet, ellebogen en knietjes gebruiken.
Een beetje gevechtstechnieken kennen helpt ook of hoe iemand zo hard mogelijk pijn doen met zo weinig mogelijk moeite, want als'ie op de grond ligt, kan'ie niet veel meer. 1 juiste trap op een knie en zelfs de grootste amokmaker staat even niet meer recht.

Maar voorkomen is natuurlijk nog steeds beter dan genezen.
Beetje attitude enzo helpt al veel onheil voorkomen, de gast met 't grootste bakkes verbaal de grond inboren bvb... Enige nadeel dan is dat 't best wel eens zou kunnen dat ze je buiten staan op te wachten.

Verwijderd

Lekker vlaams woordje :)

• KleineAap
@ShaneV: Die vraag om een foto te maken met je camera krijg ik ook vaak, maar ik ga dan de discussie aan door eerst proberen grappig me eruit te redden door te zeggen: "Ik ben niet voor niets fotograaf, dan hoef ik er zelf niet op.". Als dat niet werkt leg ik ze uit dat ik overal voor ben verzekerd behalve als zij de camera laten vallen. Altijd rustig blijven en netjes uitleggen waarom niet werkt voor mij erg goed, maar ik ben verder ook geen kleine jongen en dat helpt ook wel denk ik. Verder heb ik nog nooit beveiliging erbij hoeven halen...

• Hahn
Gewoon zeggen dat je camera een boel geld waard is en dat je die niet zomaar aan vreemden gaat geven, zou toch genoeg moeten zijn :?

• thalyric

thalyric

God

ik zeg meestal "nee ik ben te lelijk voor de camera"

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 09:58
KleineAap schreef op donderdag 13 november 2008 @ 14:51:
@ShaneV: Die vraag om een foto te maken met je camera krijg ik ook vaak, maar ik ga dan de discussie aan door eerst proberen grappig me eruit te redden door te zeggen: "Ik ben niet voor niets fotograaf, dan hoef ik er zelf niet op.". Als dat niet werkt leg ik ze uit dat ik overal voor ben verzekerd behalve als zij de camera laten vallen. Altijd rustig blijven en netjes uitleggen waarom niet werkt voor mij erg goed, maar ik ben verder ook geen kleine jongen en dat helpt ook wel denk ik. Verder heb ik nog nooit beveiliging erbij hoeven halen...
Doe ik hoor maar, toch wel al een paar keer gehad dat dat niet genoeg was en men begon te zagen en klagen. Als ik dan met de security praat, zijn dat altijd groepen waarmee ze die avond al eens problemen mee gehad hebben. Het is gelukkig nog niet gekomen tot meer dan woorden. Zelf ben ik altijd rustig en sommige snappen het maar ja, als je 10 glazen bier binnen hebt...

Verwijderd

gewoon niet naar feesies gaan waar dat soort maloten rondlopen :+

Verwijderd

thalyric schreef op donderdag 13 november 2008 @ 15:02:
ik zeg meestal "nee ik ben te lelijk voor de camera"
ik ook :P en iedereen die het vraagt weet heus wel dat het 9 van de 10 keer niet mag.

• mydogisgone
  • Laatst online: 21:35

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:07:
[...]

ik ook :P en iedereen die het vraagt weet heus wel dat het 9 van de 10 keer niet mag.
Tjah ik heb het alleen nog mee gemaakt met vrouwen die met mij op de foto willen.. maar ja ik geef niet graag mijn camera af. :|

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• thalyric

thalyric

God

hahah ja ... precies lol ... "ja lekker samen" ... hmmm volgende x toch maar een compact cam meenemen

• Henk
mydogisgone schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:47:
[...]

Tjah ik heb het alleen nog mee gemaakt met vrouwen die met mij op de foto willen.. maar ja ik geef niet graag mijn camera af. :|
:? En samen met een meid op de foto terwijl je zelf je toestel vasthebt is een probleem omdat?

:P

Verwijderd

mydogisgone schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:47:
[...]

ik zie ook het probleem niet zo :N :N :N
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-10-18-denachtspelen/thumb2/image015.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2008-parties/2008-09-21-amsterdam_autovrij/thumb2/image59.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 19:16 ]

• Henk
En het gaat nog wel met een hand ook :+

Afgezien van dat geef ik mijn cam wel eens uit handen ook hoor... neckstrap om nek van het (vaak vrouwelijke) slachtoffer, cam wel even op single shot, anders maakt ze er gelijk 5, cam even op n00b-AF, en hop :)
Pagina: 1 ... 16 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Nieuw hier? Lees eerst de topicstart. Daar worden de belangrijkste punten aangestipt.
* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's plaatst.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
* Stel hier geen open vragen over apparatuur of settings maar wees specifiek.
* Doe hier geen verzoeken om grote versies / wallpapers.