[BBG] High-end gamesysteem juli 2008

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170419

Anoniem: 134818 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:11:
[...]

Nog minder. CAS latency en clocksnelheid van het geheugen heeft bij intel s775 systemen niet zo veel invloed. Komt door de FSB en alle caches en prefechers. Vergeet verder de relatie CAS tenopzichte van de clocksnelheid niet. Hoe hoger de snelheid, hoe minder ms een cas latency in houd. IE. 667mhz cas 5 heeft een langere vertraging dan 800mhz cas 5.
Ligt eraan wat je bedoeld met performance natuurlijk, maar in games al helemaal verwaarloosbaar idd ;).

Zijn er nog opmerkingen over mijn alternatieve systeem? Ik denk dat ik dit zo prima over te nemen is als BBG, waar is Hahn ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 20:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Anoniem: 170419 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:17:
[...]

Ligt eraan wat je bedoeld met performance natuurlijk, maar in games al helemaal verwaarloosbaar idd ;).

Zijn er nog opmerkingen over mijn alternatieve systeem? Ik denk dat ik dit zo prima over te nemen is als BBG, waar is Hahn ;)?
Ja >:) Waarom die Auzentech geluidskaart voor € 144,- ? Voor een paar euro meer kan je misschien beter de Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Champion Series nemen, daar zit tenminste een sexy X-Fi I/O-station bij.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Creative is bagger geworden. De drivers van auzentech en asus zijn beter dan die van creative zelf. Trouwns in vista heb je weinig aan goeie geluidshardware als je game geen openAL heeft....
http://www.openal.org/titles.html
Some of the best selling games of all time use the EAX extensions to DirectSound 5.0 and beyond, including Warcraft3, Diablo2, World of Warcraft, Half Life, Ghost Recon, F.E.A.R. and many others. Under Windows Vista, these games will be losing the hardware support that came as standard under the previous Windows Operating Systems, and will no longer provide real-time interactive effects, making them sound empty and lifeless by comparison to the way they sound on Windows XP.
http://www.openal.org/openal_vista.html

Persoonlijk ben ik voor de asus
pricewatch: Asus Xonar D2

Edit:
Dan heb ik het nog niet eens over persoonlijke boycod redenen namelijk:
Een niet x-fi chipset verkopen als x-fi
10 dollar vragen voor drivers vista iets oudere hardware
custom driver maker vervolgen die hun fouten verbeterde
slechte drivers

Creative komt er bij deze jongen niet meer in.

[ Voor 107% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 01-07-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260811

Madrox schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:01:
[...]

Ja >:) Waarom die Auzentech geluidskaart voor € 144,- ? Voor een paar euro meer kan je misschien beter de Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Champion Series nemen, daar zit tenminste een sexy X-Fi I/O-station bij.
Ik vind het nogal veel gedl voor een geluidskaart, dan zou ik eerder kiezen voor een betere set zoals bijvoorbeeld de Z5500 die eerder werd genoemd in combinatie met de onboard geluidskaart. De onboard geluidskaarten van tegenwoordig zijn prima en ik betwijfel of je echt heel veel verschil merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor high-end gaming experience (ik klink net Peter Chou :P (wacht op 0:25)) lijkt mij een high-end soundcard essentieel. Dit is de high-end soundcard van het moment, laat daar geen twijfel over zijn. De Xonar D2 is ook heel goed, maar is het net niet. Beste koop is de X-Fi XtremeGamer, mee eens? Ik zal even het lijstje maken, ogenlbikje

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer P241W€ 317,08€ 317,08
1Cooler Master Centurion 590 Zwart€ 56,30€ 56,30
1Corsair CMPSU-620HXEU, 620W (ATX12V v2.2)€ 98,-€ 98,-
1Creative X-Fi Xtreme Gamer€ 64,80€ 64,80
1Gigabyte GA-EX38-DS4€ 138,37€ 138,37
1Intel Core 2 Duo E8400€ 137,-€ 137,-
1Logitech G11 Gaming Keyboard (USB)€ 48,08€ 48,08
1Logitech G51€ 112,50€ 112,50
1Logitech MX518 Optical Mouse (USB)€ 25,10€ 25,10
1OCZ Platinum OCZ2P10004GK 4GB (2x 2GB) DDR2€ 74,01€ 74,01
1OCZ Vendetta 2€ 33,95€ 33,95
1Samsung SH-S203N€ 22,90€ 22,90
2Samsung Spinpoint F1 HD642JJ, 640GB€ 63,82€ 127,64
2Sapphire Radeon HD 4870€ 206,18€ 412,36
1Steelpad Qck€ 7,50€ 7,50
1Steelseries Siberia Full-size Headset€ 50,-€ 50,-
ImporterenTotaal€ 1.725,59

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 170419 op 01-07-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als de drivers wat beter zouden werken maybe ;). Maar ik heb al gezegt dat ik het gewoon niet op creative heb, dus laat ik andere mensen er maar over oordelen.

pricewatch: Club3D Theatron DD (Retail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Anoniem: 260811 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:55:
[...]

Ik vind het nogal veel gedl voor een geluidskaart, dan zou ik eerder kiezen voor een betere set zoals bijvoorbeeld de Z5500 die eerder werd genoemd in combinatie met de onboard geluidskaart. De onboard geluidskaarten van tegenwoordig zijn prima en ik betwijfel of je echt heel veel verschil merkt.
Zo te horen heb je er geen ervaring mee. Geloof me, ik wel. Heb tientallen onboard geluid gehoort en geen eentje, nee zelfs niet die losse kaartjes die je er tegenwoordig vaak bij krijgt kan tippen aan een fatsoenlijke, losse geluidskaart. Natuurlijk ga je het geluid dan niet op een goedkoop speakersetje afspelen; dan kan je idd beter bij de onboard chip blijven.

Daar twijfel ik dus geen seconde over.
Anoniem: 134818 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:05:
Als de drivers wat beter zouden werken maybe ;). Maar ik heb al gezegt dat ik het gewoon niet op creative heb, dus laat ik andere mensen er maar over oordelen.

pricewatch: Club3D Theatron DD (Retail)
Neem dan die maar, die is goed genoeg :-)

[ Voor 23% gewijzigd door Madrox op 01-07-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De X-Fi Prelude is een X-FI met GOED WERKENDE DRIVERS.
Daarnaast staat de Xonar ook zijn mannetje.

De Theatron stelt zeer weinig voor en als BB'er zou ik dan eerder voor onboard gaan.

In volgorde van BB-gehalte

1) X-Fi XtremeGamer
2) X-Fi Prelude
3) Asus Xonar D2
4) Onboard
5) Club3D Theatron

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 170419 op 02-07-2008 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Ik blijf er bij dat een 5ms monitor als de pricewatch: Acer P241W toch echt gewoon te traag is voor serieus gaming.

[ Voor 26% gewijzigd door bbr op 02-07-2008 09:31 ]

Listen to the voices in your head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:28
Anoniem: 170419 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:17:
[...]

Prima over te nemen? Je verandert de halve opstelling, zonder ook maar enige onderbouwing wáárom en bovendien zitten er dingen bij die nog niet eens leverbaar zijn.

Je hulp wordt zeer gewaardeerd natuurlijk, maar je moet er niet vanuit gaan dat als jij denkt dat een systeem wel goed is zo dat het dan maar klakkeloos over zal worden genomen ;) En sowieso ben ik allang klaar met het samenstellen van de BBG, hij moet alleen nog online verschijnen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hahn schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:38:
En sowieso ben ik allang klaar met het samenstellen van de BBG, hij moet alleen nog online verschijnen.
Dan kan je de discussie van afgelopen dagen ook wel trashen. Kunnen we opnieuw beginnen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Waarom zou die discussie alleen interessant zijn voor de BBG? Sowieso is de BBG alleen maar een hulpmiddel en geen verplichting, dus als iemand vindt dat hier goede argumenten worden gegeven om voor iets anders te gaan dan wat er in de BBG wordt aangeraden, dan kan dat prima lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Een melding tussendoor wat er eventueel wel veranderd is zouden we wel waarderen. Nu weet je dus niks en praat je misschien over dingen die er allang niet meer toe doen. Vraag me af wat we hier dan doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Hoe de uiteindelijke opstelling is geworden zie je in de BBG zelf, dat is altijd al zo geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hahn schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:48:
Waarom zou die discussie alleen interessant zijn voor de BBG? Sowieso is de BBG alleen maar een hulpmiddel en geen verplichting, dus als iemand vindt dat hier goede argumenten worden gegeven om voor iets anders te gaan dan wat er in de BBG wordt aangeraden, dan kan dat prima lijkt mij.
Dat zeker, ik leer zelf ook vaak van deze discussies.
Ik had alleen het gevoel dat er flinke discussies waren om de BBG te verbeteren, dan is het wat jammer als die 'allang' klaar is.
Het is trouwens niet bedoeld als aanval. Mijn enige kritiek is dat het wel fijn zou zijn als er wat meer feedback kwam op suggesties. Nu weet ik wel dat als er niet gereageerd wordt het meestal wel overwogen wordt. Maar het kan misschien goed zijn als er ook nog een weerwoord op de overweging gegeven kan worden. Andere kunnen weer een nieuwe invalshoek geven.
De discussie over moederbord en geheugen duurt al enkele pagina's, dat is ook niet in één overweging geregeld. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat snap ik, maar het waren veel suggesties en ik had maar weinig tijd, dus die tijd is voornamelijk gaan zitten in het samenstellen van de BBG zelf en niet in het hier reageren.

Wat betreft het geheugen en het moederbord, het geheugen is hetzelfde gebleven als in de startpost staat, voornamelijk omdat dat meer dan snel zat is voor standaard out-of-the-box gaming zonder te overklokken (natuurlijk leent dit systeem zich wel voor overklokken, maar het gaat erom dat je zonder te hoeven tweaken al een zo snel mogelijk systeem hebt). En het moederbord is een X48-moederbord geworden, omdat die chipset weer net iets sneller is en minder problemen heeft dan de alternatieven die hier werden gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hahn schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:18:
En het moederbord is een X48-moederbord geworden, omdat die chipset weer net iets sneller is en minder problemen heeft dan de alternatieven die hier werden gepost.
Daar ben ik wel benieuwd naar. Wanneer post je hem? :P
Ik denk echter dat het eerder het bord is wat minder problemen heeft. De chipsets verschillen niet zoveel imo.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Het is niet mijn taak om de BBG online te zetten, dus nog even geduld hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Hahn schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:09:
Hoe de uiteindelijke opstelling is geworden zie je in de BBG zelf, dat is altijd al zo geweest.
Dat snap ik. Alleen mis ik de feedback op de aangedragen alternatieven. Tijdsgebrek dus, dat verklaart een hoop. Zitten wij ondertussen voor jan doedel te kletsen over een andere kast en voeding bijv.

Zo te horen zal het dus gewoon die Antec zijn, met alweer die Zalman voeding. Terwijl keer op keer gevraagt word om een Corsair. Dit is maar een enkel voorbeeld, kan er meer bedenken. Denk persoonlijk als dit zo blijft dat ik niet veel meer ga toevoegen aan de BBG discussie. De lol gaat er zo snel af.

ps: zijn er nog mensen die mee willen doen aan een alternatieve BBG? eentje, waar je stem wel gehoort wordt ?

Zat de BBG van mei nog eens na te pluizen en kwam toen dit tegen:
In de vorige editie werd de Gigabyte Poseidon aangeraden als een geschikte kast voor het high-end gamesysteem, helaas bleek achteraf dat deze kast zeer moeilijk leverbaar was. Daarom is er deze keer gekeken naar een kast die wél goed leverbaar is
Ondertussen is de Gigabyte Poseidon wel leverbaar, bij minstens 4 winkels hebben ze hem op voorraad. Word daar ook naar gekeken 8)7

http://www.komplett.nl/k/...E6-410C-9075-06518B1B62A5
http://www.zercom.eu/inde...2097&f=1&h=1&s=1&a=111772
http://azerty.nl/producte...e-poseidon-310-zwart.html
http://www.cdromland.nl/?...akers=TRUE&prodnum=152663

Dat bedoel ik dus. De Poseidon word geschapt omdat die nieuw was en slecht leverbaar. Terwijl als men even verder had gekeken dan de neus lang is; de kast ondertussen bij meerdere shops gewoon op voorraad staat. Als er een andere reden is zeg dat dan gewoon. Nu word er een reden aangedragen die geen hout "meer" snijd.

[ Voor 47% gewijzigd door Madrox op 02-07-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr

bbr

Hahn schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:09:
Is misschien wel zo handig om volgende keer deze thread eerder te starten om zo meer input te kunnen krijgen, ipv binnen een paar dagen na de post door te geven dat de input overbodig is en de post al klaar is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahn schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:18:
Dat snap ik, maar het waren veel suggesties en ik had maar weinig tijd, dus die tijd is voornamelijk gaan zitten in het samenstellen van de BBG zelf en niet in het hier reageren.

Wat betreft het geheugen en het moederbord, het geheugen is hetzelfde gebleven als in de startpost staat, voornamelijk omdat dat meer dan snel zat is voor standaard out-of-the-box gaming zonder te overklokken (natuurlijk leent dit systeem zich wel voor overklokken, maar het gaat erom dat je zonder te hoeven tweaken al een zo snel mogelijk systeem hebt). En het moederbord is een X48-moederbord geworden, omdat die chipset weer net iets sneller is en minder problemen heeft dan de alternatieven die hier werden gepost.
Dus ons posten hier is nutteloos.
1 je reageert er niet op
2 je doet er ook nog niets mee
3 wij hebben eigenlijk niets over de BBG te zeggen

BBG's wat een farce.
Is de Best Buy Guide wel een Best Buy Guide? Doe hier je best om er het beste van te maken!
Haal dit stukje ook maar uit de CSL titel, want dat is namelijk niet zo. Je kan nog zo je best doen, kan net zo goed tegen een muur praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met een beetje doorlezen van de thread was je teweten gekomen waarom deze onderdelen zijn veranderd, vooral gebaseerd op l1m1t z'n eerste post (klik).Deze geeft volledige onderbouwing bij zijn keuzes. Lees deze gelieve.
Daarna zijn er dingen veranderd, klopt, ook met degelijke onderbouwing, zo dan in het achterhoofd. Je kan er ook naar vragen. Maar ik vind zelf dat er weinig feedback van de Nieuwsredactie is geweest. Die weten dat de laatste dagen voor publicatie er mensen veel gaan schrijven hierover en ook argumenteren. Zie hier mijn argumentatie.

Acer P241W - 24", 5ms, WUXGA resolutie, 3000:1, contrast, prijs
X-Fi XtremeGamer - Beste Geluidskaart voor de prijs (ondanks crappy drivers)
Gigabyte GA-EX38-DS4 X38 prijs/kwalitatief beter dan X48, Gigabyte minder Vdroop dan ASUS
E8400 prijs/kwaliteit de beste, waarom E8500 voor zoveel meer geld?
G11 beste prijs voor een gaming georienteerd keyboard
OCZ Platinum OCZ2P10004GK 4GB (2x 2GB) DDR2 lagere prijs, dezelfde chips, hogere bin
OCZ Vendetta 2,in tests beter dan TRUE en Scythe Mugen, maar stukken goedkoper + fan!
Samsung S203N Lightscribe, SATA, 20x DVD-RW
2x Samsung Spinpoint F1 640GB. Matrix RAID, hoge cache
2x HD4870 voor de prijs ultieme performance, meerwaarde HD4850 waard (zie topic)
Steelseries Siberia Full-size over-the-ear, geluidskwaliteit (games & cker muziek) superieur aan PC-150 die ook duurder is!

Ik hoop dat dit topic in komende edities meer wordt bekeken.
Met vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24
Hahn schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:38:
[...]
Prima over te nemen? Je verandert de halve opstelling, zonder ook maar enige onderbouwing wáárom en bovendien zitten er dingen bij die nog niet eens leverbaar zijn.

Je hulp wordt zeer gewaardeerd natuurlijk, maar je moet er niet vanuit gaan dat als jij denkt dat een systeem wel goed is zo dat het dan maar klakkeloos over zal worden genomen ;) En sowieso ben ik allang klaar met het samenstellen van de BBG, hij moet alleen nog online verschijnen.
Ik vraag me af waarom je denkt dat een opstelling die door jou samengesteld is beter zou zijn dan een opstelling waarover 4 of 5 mensen enkele dagen overlegd hebben. Volgens mij heb ik bij zo goed als elke wijziging argumenten langs zien komen, in ieder geval bij: moederbord, processor, geheugen, kast, voeding, geluidskaart, videokaarten, koeler. Dat lijkt me een vrij groot en essentieel deel van het hele systeem.

Ik ben er dan ook van overtuigd dat het systeem van sergeklapwijk meer waar voor je geld biedt dan de BBG, wat de naam dan een beetje te niet doet natuurlijk...

edit:
ah, sergeklapwijk bedankt voor het opsommen van de argumenten :)

[ Voor 3% gewijzigd door Depep op 02-07-2008 11:11 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Depep schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:10:
[...]

Ik vraag me af waarom je denkt dat een opstelling die door jou samengesteld is beter zou zijn dan een opstelling waarover 4 of 5 mensen enkele dagen overlegd hebben. Volgens mij heb ik bij zo goed als elke wijziging argumenten langs zien komen, in ieder geval bij: moederbord, processor, geheugen, kast, voeding, geluidskaart, videokaarten, koeler. Dat lijkt me een vrij groot en essentieel deel van het hele systeem.

Ik ben er dan ook van overtuigd dat het systeem van sergeklapwijk meer waar voor je geld biedt dan de BBG, wat de naam dan een beetje te niet doet natuurlijk...

edit:
Vergeet mijn systeempje niet, waar je zo blij van werd ;)
Alhoewel Sergeklapwijk ook goede ideeen heeft :>
Depep schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:07:
[...]

Je maakt me blij! :9~

Ik lees in het ATi topic steeds meer goede berichten over de beschikbaarheid van de HD4870, dus ik denk dat dit wel een goede keuze is.

edit:
Alternate geeft een levertijd aan van 3-5 dagen.

edit2:
Ik zie geen moederbord in je lijstje, maar hij lijkt wel bij het totaal bedrag opgeteld te worden...
De prijzen van bijv. Alternate zijn "gelockt", dus niet zichtbaar in de pricewatch. Terwijl die gewoon te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Huh? Alternate staat er wel in hoor.

Kijk maar eens goed :D
pricewatch: Sapphire Radeon HD 4870

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 02-07-2008 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De Intel Core 2 Duo E8400 is momenteel nog steeds de beste keuze als het aankomt op prestaties in games, voor ongeveer 150 euro levert deze processor ongekende prestaties. Desondanks was het deze editie de bedoeling om te kiezen voor de Intel Core 2 Quad Q9450, die om en nabij de 100 euro duurder is, maar de prestaties van de E8400 zeker benadert en als grootste pluspunt vier cores heeft. Helaas is deze processor nog steeds zo goed als niet leverbaar, waardoor we wederom voor de E8400 gekozen hebben.
*grinnik*

De Q9450 is niet eens overwogen. :D

Het systeem van Serge is ook niet alles hoor, zoals Hahn terecht aangeeft zitten daar ook nog punten in die niet kunnen.
De HD4870 is bijvoorbeeld nog amper leverbaar, dat ga je dus niet in een BBG zetten.

En nee, enkele winkels met voorraad is niet 'goed leverbaar'.
Al heb ik in eerdere BBG's de Sennheiser PC-150 afgeraden omdat hij maar in 1 winkel te krijgen was. Toch kwam die steeds in de BBG. :?
Het is allemaal zo tegenstrijdig.

offtopic:
@Reinman:
haha ik heb ge-edit :P

[ Voor 14% gewijzigd door Gonadan op 02-07-2008 11:19 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De leverbaarheid word steeds beter, hij staat in de pricewatch, waarom zou je hem er niet in zetten. De BBG moet wel 2 maand mee.

Edit:

Jah maar over de HD4870 staat er nog steeds in, het is een beetje dom om nu de HD4850 er in te zetten terwijl je deze maand met een beetje geduld ook de HD4870 kan krijgen 8)7. Ach wat doe ik ook nog moeite voor. BBG's zijn een farce :'(

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 02-07-2008 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ach ja, klopt. Wilde de X48 zelf toevoegen, net zoals ik met de X38 had gedaan. Ging ff mis en toen had ik er even geen zin meer in :+
Gonadan schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:17:
[...]

Het systeem van Serge is ook niet alles hoor, zoals Hahn terecht aangeeft zitten daar ook nog punten in die niet kunnen.
De HD4870 is bijvoorbeeld nog amper leverbaar, dat ga je dus niet in een BBG zetten.

En nee, enkele winkels met voorraad is niet 'goed leverbaar'.
Al heb ik in eerdere BBG's de Sennheiser PC-150 afgeraden omdat hij maar in 1 winkel te krijgen was. Toch kwam die steeds in de BBG. :?
Het is allemaal zo tegenstrijdig.

offtopic:
@Reinman:
haha ik heb ge-edit :P
Zoals je misschiem gemerkt hebt, is geen van ons warm te krijgen voor een quadcore gamesysteem. De extra twee cores hebben nog steeds nauwelijks invloed op de FPS. Daar gaat het toch om bij een Gamesysteem ?

Die HD 4870 mag dan slecht leverbaar zijn, hij is er en er komen er steeds meer. Zou niet weten waarom je die dan niet zou mogen selecteren. Zet desnoods in het verhaaltje dat de ongeduldigen wellicht beter de 4850 kunnen kopen.

Ja, het is zeker tegenstrijdig. (tekst hieracher weggehaald, ging een beetje buiten het "boekje O+ ")

[ Voor 68% gewijzigd door Madrox op 02-07-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Een aantal mensen hier mogen zich wat mij betreft heel goed achter hun oren gaan krabben, aangezien ze totaal niet weten wat er überhaupt wel en niet veranderd is en wat er wel en niet in de BBG beschreven staat.

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 02-07-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahn mag wel een voorbeeld nemen aan zijn collega van het multimedia systeem.

Martin Sturm in "[BBG] Multimediasysteem juli 2008"

Die heeft en de discussie gelezen en er ook nog wat mee gedaan en hem ook nog gepost.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 02-07-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Anoniem: 134818 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:29:
Hahn mag wel een voorbeeld nemen aan zijn collega van het multimedia systeem.

Martin Sturm in "[BBG] Multimediasysteem juli 2008"

Die heeft en de discussie gelezen en er ook nog wat mee gedaan en hem ook nog gepost.
Het kan dus wel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Madrox schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:21:
Zoals je misschiem gemerkt hebt, is geen van ons warm te krijgen voor een quadcore gamesysteem. De extra twee cores hebben nog steeds nauwelijks invloed op de FPS. Daar gaat het toch om bij een Gamesysteem ?

Die HD 4870 mag dan slecht leverbaar zijn, hij is er en er komen er steeds meer. Zou niet weten waarom je die dan niet zou mogen selecteren. Zet desnoods in het verhaaltje dat de ongeduldigen wellicht beter de 4850 kunnen kopen.
Ik snap best dat er geen Quad gebruikt wordt. Van mij hoeft dat ook niet.
Wat ik niet snap is dat hij vorige keer niet gekozen werd vanwege beschikbaarheid, en dan nu niet gekozen zou zijn vanwege prestaties. Dat is tegenstrijdig.

De HD4870 wordt inderdaad steeds beter leverbaar, ik ga hem zelf ook nemen. Maar in eerdere BBG's werden om een vergelijkbare beschikbaarheid onderdelen niet gekozen.
Ja, het is zeker tegenstrijdig. Zo tegenstrijdig, dat ik soms het gevoel krijg alsof bepaalde merken een voorkeursbehandeling krijgen. Of dat aan de redactie's eigen onderbuikgevoel ligt, of dat er heel andere "zaken" spelen, waarvan het daglicht niet mag worden gezien, is niet te beantwoorden.
Dat vind ik dan weer een beetje ver gaan.
Hahn schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:28:
Een aantal mensen hier mogen zich wat mij betreft heel goed achter hun oren gaan krabben, aangezien ze totaal niet weten wat er überhaupt wel en niet veranderd is en wat er wel en niet in de BBG beschreven staat.
Ah, het kan nog. Laten we de definitieve BBG afwachten. Misschien zijn er erg veel dingen gewijzigd t.o.v. de OP.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Gelieve niet meer hier te reageren als het alleen nog maar gaat over hoe slecht de BBG wel niet is enzo, daar mag je een topic over maken in Geachte Redactie.

En FYI: * Hahn is nu even pislink omdat een aantal mensen hier uitspraken doet over zaken waar ze totaal geen weet van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Depep schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:10:
[...]

edit:
Madrox schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:14:
Alhoewel Sergeklapwijk ook goede ideeen heeft :>
Dank hiervoor ;), misschien moeten we maar een onofficiele (user-)BBG topic openen..
Met feedback ;) want kwil komende keren er ook wel goed voor gaan zitten en veel discussies openen, leren van anderen e.d.

Hahn ik snap dat je boos bent, maar wij voelen ons wel achtergesteld. Dit topic is heel actief geweest om argumenterend tot een ultieme BBG juli te komen, en er is geen woord geweest van mensen die echt iets kunnen veranderen, en dat ben jij voornamelijk in onze ogen. Anders moet je dit topic niet openen!

Is er wel iets van onze invoer van pas gekomen, dan zou ik daar eerder kenmerk van willen hebben gehad. Maar die is nooit gekomen, dus verwachten wij een BBG die vrij magertjes is aangepast t.o.v. de OP. Misschien alleen een X48 erin gegooid. Ik denk dat de case,voeding en randapparuut blijven zoals ze zijn bijv. waar echt niet-BBG-waardige producten tussen staan.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 170419 op 02-07-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CSL regels laat dat niet toe, helaas. Maar bijna een jaar geleden zei hahn dat ze achter de schermen bezig waren:
Hahn in "[BBG] High-end gamesysteem september 2007"

Waar mee weet ik nog steeds niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 02-07-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Denk dat ik een van de schuldigen ben. Wil niemand tegen het verkeerde been schoppen, maar ik geef alleen weer wat ik voel. Dit word mede veroorzaakt, juist door de tegenstrijdigheden bij de uitspraken/overwegingen in de BBG. Maar ook deels aan de feedback die we jou krijgen. Waar dat ook aan mag liggen, als ik iets heb gezegt wat totaal onjuist is en/of onacceptabel is, ben ik als eerste bereid om hier mijn welgemeende excuses voor aan te bieden.

ps: Heb zelf de aanstootgevende tekst verwijderd.

[ Voor 5% gewijzigd door Madrox op 02-07-2008 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ehm, welk stukje van:
Hahn schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:35:
Gelieve niet meer hier te reageren als het alleen nog maar gaat over hoe slecht de BBG wel niet is enzo, daar mag je een topic over maken in Geachte Redactie.
begrijpen jullie niet? ;)

@Hahn:
Welke betere prestaties van de X48 hebben jou ertoe over gehaald om die te verkiezen boven de X38?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr

bbr

Anoniem: 170419 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:41:

Dank hiervoor ;), misschien moeten we maar een onofficiele (user-)BBG topic openen..
Met feedback ;) want kwil komende keren er ook wel goed voor gaan zitten en veel discussies openen, leren van anderen e.d.
Of zoals hahn zelf al voorstelt hier posten : Geachte Redactie
En vragen of misschien een andere mod (vroegtijdig) de BBG voor de high end Gamebak kan opstellen aangezien hahn schijnbaar te weinig tijd heeft om op genoeg op feedback in te gaan.

Martin / Rafe om maar een voorbeeld te geven.

[ Voor 7% gewijzigd door bbr op 02-07-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
Anoniem: 134818 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:43:
CSL regels laat dat niet toe, helaas. Maar bijna een jaar geleden zei hahn dat ze achter de schermen bezig waren:
Hahn in "[BBG] High-end gamesysteem september 2007"

Waar mee weet ik nog steeds niet.
Ik denk dat je dat een beetje verkeerd opgevat hebt. Volgens mij verwees Hahn daarmee naar de BBG die ze op dat moment klaar hadden staan.

Maar goed, laten we eerst eens afwachten wat het uiteindelijke systeem gaat worden. Misschien zijn een groot aantal van de aangedragen ideeën ook wel overgenomen, het is sowieso wat voorbarig een discussie te starten voordat dit bekend is.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bbr schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:45:
[...]

Of zoals hahn zelf al voorstelt hier posten : Geachte Redactie
En vragen of misschien een andere mod (vroegtijdig) de BBG voor de high end Gamebak kan opstellen aangezien hahn schijnbaar te weinig tijd heeft om op genoeg op feedback in te gaan.

Martin / Rafe om maar een voorbeeld te geven.
[BBG] High-end gamesysteem juli 2008 - feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266575

Ik heb nog wat opgezocht en

pricewatch: Tuniq Tower 120 (Socket 478/775/754/939/940)

schijnt beter te presteren dan een scythe en ocz vendetta

bron:
http://techgage.com/artic...odels-tackle-our-qx6850/6

denken jullie dat hij nog breder verkrijgbaar gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Haha, de voorgaande BBG's wilde men de Q9450 erin zetten maar werd dat godzijdank niet gedaan door de slechte leverbaarheid. Nu zijn de CPU's eindelijk leverbaar, en word er een dual-core geplaatst.... :)

Verder een mooi systeempje hoor.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dominator schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:27:
Haha, de voorgaande BBG's wilde men de Q9450 erin zetten maar werd dat godzijdank niet gedaan door de slechte leverbaarheid. Nu zijn de CPU's eindelijk leverbaar, en word er een dual-core geplaatst.... :)
Heb jij de definitieve BBG al gezien dan? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Anoniem: 266575 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:07:
Ik heb nog wat opgezocht en

pricewatch: Tuniq Tower 120 (Socket 478/775/754/939/940)

schijnt beter te presteren dan een scythe en ocz vendetta

bron:
http://techgage.com/artic...odels-tackle-our-qx6850/6

denken jullie dat hij nog breder verkrijgbaar gaat worden?
Ik heb hem ook en hij presteert goed , alleen zou ik dan wel voor een Nexus of Papst oid fan gaan. De originele fan maakt nl. lawaai onder load (dan gaat 'ie wat harder draaien). Nu heb ik die fan vervangen door een Nexus en hoor je niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Gonadan schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:32:
[...]

Heb jij de definitieve BBG al gezien dan? :?
Nope, maar de kans is klein dat ze hem nog aanpassen zoals ie nu is. Met E8500 dus... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

TheZeroorez schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:09:
[...]

Moet jij eens Quake gaan spelen op die 10ms monitor :X

5ms kan op zich wel, maar dan moet er imo wel een heleboel goeds tegenover staan ipv enkel een klein beetje mooiere kleuren.

Ik zit hier op 2ms grey>grey, en als ik m'n best doe kan ik zeker gemakkelijk ghosting krijgen. In games merk ik er weinig van, al is het in een snel spel als Warsow weleens licht merkbaar (niet irritant iig).
Dat is helemaal niet zo moeilijk, en nog steeds kenbaar bij LCD-panelen. Want de GTG mag dan 2ms zijn, BWB (zwart-wit-zwart) zit nog steeds zo rond de 16ms.

lees dit maar eens:

http://www.dansdata.com/askdan00009.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr

bbr

Madrox schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:34:
[...]

Dat is helemaal niet zo moeilijk, en nog steeds kenbaar bij LCD-panelen. Want de GTG mag dan 2ms zijn, BWB (zwart-wit-zwart) zit nog steeds zo rond de 16ms.

lees dit maar eens:

http://www.dansdata.com/askdan00009.htm
Ugh, ik blijf nog wel even op CRT als ik dat artikel zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gonadan schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:17:
[...]

*grinnik*

Hahn schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:28:
Hiervoor wil ik mijn excuses aanbieden, sorry Hahn. :$

Verder ziet de BBG er goed uit. Ik ben blij om te zien dat er inderdaad dingen overwogen zijn die in het topic besproken zijn.

Ik heb nog wel twee vragen:
• hoe 'picky' is dit bord van Gigabyte qua geheugen? Ik zie vaak problemen met geheugen op borden van Gigabyte terwijl de QVL zo beknopt is dat je er eigenlijk weinig mee kan.
• je zegt te gaan voor prijs/kwaliteit. Waarom dan de X48? Ik heb al eerder gevraagd welke prestaties jou ertoe doen bewegen de meerprijs te betalen. In mijn ogen is de X38 qua prijs/kwaliteit nog steeds beter dan de X48. Kan je hier wat meer over zeggen?

Edit:
Nog een vraag, de headset die gekozen is is wederom niet geweldig verkrijgbaar is.
Zijn headsets over het algemeen slecht verkrijgbaar of wordt er gewoon niet gekeken naar het aantal PW opties? De headset van vorige maand was toentertijd slechts in één webshop te krijgen!
Deze is in vier webshops te krijgen, waarvan twee met dubieuze waardering.
Dus mijn vraag: "Wat zijn de overwegingen op dit gebied?". :)

[ Voor 15% gewijzigd door Gonadan op 04-07-2008 09:58 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

De BBG mag er dan leuk uitzien, er zijn toch een paar kanttekeningen geplaatst.
Wat ik heb opgevangen zo links en rechts is dat de koeler op de Gigabyte borden net over de eerste geheugenbank hangt.
Dit is op zich geen probleem zolang je maar geen geheugen hebt met een extra koelvin of iets dergelijks.

Het betreffende gamesysteem heeft echter OCZ Reaper geheugen welk wél zo'n koelvin heeft. Ik ben dus bang dat je het geheugen in de derde en vierde bank moet zetten.
Wellicht is de Reaper een ongelukkige keus icm. dit moederbord?

En bij het multimedia systeem is er ook een issue. Deze was misschien niet te voorzien geweest, die van het Reaper geheugen denk ik wel. Waarom trouwens PC-6400 Reaper's, als je vrijwel hetzelfde geld OCZ Platimums hebt op PC-8500 ?

pricewatch: OCZ Platinum OCZ2P10664GK 4GB (2x 2GB) DDR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 11:45
Ik heb ( met de vorige BBG in gedachten) toevallig praktisch hetzelfde systeem gekocht als deze BBG dus daar kan ik wat over zeggen:

Als je de fan van de Infinity koeler op de smalle kant zet ( blaast naar boven) dan heb je alle ruimte om je 4 geheugenbankjes ( Ook reapers met heatsinks) te plaatsen!

De cpu fan blaast de warme lucht naar boven, precies daar waar de Outtake fan van de P182 zit :)

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Madrox schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:52:
De BBG mag er dan leuk uitzien, er zijn toch een paar kanttekeningen geplaatst.

[..]

Wellicht is de Reaper een ongelukkige keus icm. dit moederbord?
Hey, dat ben ik. :D
* Gonadan zwaait :w
En bij het multimedia systeem is er ook een issue. Deze was misschien niet te voorzien geweest, die van het Reaper geheugen denk ik wel. Waarom trouwens PC-6400 Reaper's, als je vrijwel hetzelfde geld OCZ Platimums hebt op PC-8500 ?

pricewatch: OCZ Platinum OCZ2P10664GK 4GB (2x 2GB) DDR2
Waarom dat niet deze?
pricewatch: OCZ Platinum OCZ2P10004GK 4GB (2x 2GB) DDR2
Ook snel maar goedkoper.
Tweakod3x schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:15:
Ik heb ( met de vorige BBG in gedachten) toevallig praktisch hetzelfde systeem gekocht als deze BBG dus daar kan ik wat over zeggen:

Als je de fan van de Infinity koeler op de smalle kant zet ( blaast naar boven) dan heb je alle ruimte om je 4 geheugenbankjes ( Ook reapers met heatsinks) te plaatsen!

De cpu fan blaast de warme lucht naar boven, precies daar waar de Outtake fan van de P182 zit :)
Ok, het past dus als je de fan verplaatst. Niet geheel ideaal maar in combinatie met deze kast is het wel een goede optie.
Kunnen we gelijk de discussie over de kast de mond snoeren. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
Ik zal kijken of ik er vandaag of morgen een pic van kan schieten. Die post ik dan wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Gonadan schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:18:
[...]

Hey, dat ben ik. :D
* Gonadan zwaait :w

[...]

Waarom dat niet deze?
pricewatch: OCZ Platinum OCZ2P10004GK 4GB (2x 2GB) DDR2
Ook snel maar goedkoper.

[...]

Ok, het past dus als je de fan verplaatst. Niet geheel ideaal maar in combinatie met deze kast is het wel een goede optie.
Kunnen we gelijk de discussie over de kast de mond snoeren. ;)
Zwaait terug *O*

Beide zouden prima vervangers zijn voor de Reapers. Zou toch niet die Reapers nemen, echt veel meerwaarde hebben die vreemde koelingscontructie niet. Plus dat je zeker weet dat alles past, zonder moeilijk te hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
Heb nog geen tijd gehad een foto te maken, maar ben het niet vergeten mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeroWB
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03 20:54
Beste Hahn,

Ook ik vindt het jammer dat er met de vele interessante posts in deze topic (te) weinig gedaan is. Ik kan ook begrijpen dat het soms erg lastig is om in een zeer korte tijd een goede keus te maken, zeflfs al neem je een hele week full-time zal het systeem nog niet 100% optimaal zijn, o.a. door persoonlijke voorkeuren, continue wijzigende artikelen en prijzen. Ook moet een aanbevolen systeem nu maar ook later goed werken en wat er in toekomst komt weet je ook niet precies.
De mensen die veel in deze topic posten hebben echter ook uren tijd aan reviews lezen opzitten en ondanks dat dat niet betekent dat ze het recht hebben om daardoor meteen te mogen bepalen wat er in de bbg komt (het is immers puur vrijwillig) kan je van hun uren lezen juist gebruik maken zodat je zelf wat minder tijd hoeft te spenderen naar het zoeken van van alles en nog wat. (Gelukkig zie ik op een paar punten wel het e.e.a. van de reacties terug in het systeem) Mocht het zo zijn dat je echt tijd te kort komt is het wellicht verstandig om iemand te vinden die wat van de druk van je af kan nemen. Ik hoop dat je voor de volgende editie wat meer tijd kan vinden zodat het een nog betere bbg wordt!

Het is mooi te zien dat je hier en daar de mogelijkheid gebruikit van een alternatieve optie, dit is denk ik een zeer goede en krachtige mogelijkheid om meerdere geweldige producten aan te raden zodat mensen iets kunnen kiezen wat ze leuker vinden of wat ze beter lijkt, terwijl het tegelijktijd voor mensen die zelf geen idee hebben niet per se moeilijker wordt.

Een paar puntjes
-CPU: ben ik het 100% mee eens de E8400 en de Q9450 zijn de game cpu's van dit moment. Zelf zou ik nu met het oog op de toekomst wel een Quadcore nemen.
-Mainboard: X48 en P45 zijn de meest interesante keuzes voor genoemde CPU's tenzij je SLI wilt natuurlijk. Ik heb wel mijn twijfels over de meerwaarde van de X series over de P series gezien de flink hogere prijzen en de voor de meeste mensen vaak overdreven extra-troep-controllers, maargoed ivm de gekozen crossfire snap de keus hier wel.
-Videokaart: ik zou zelf nooit SLI of Crossfire aanraden, omdat je in de meeste gevallen met een enkele kaart prima uit de voeten kunt en je met SLI en crossfire altijd een aantal spellen zult tegenkomen die er niet mee werken. Ook qua vermogensgebruik en hitte uitstoot ben ik geen fan van SLI/crossfire. Wat betreft deze maand en de (niet) leverbaarheid van de 4870 snap ik wel de 4850 Crosfire keus.
-Geluidskaart: Prima, voordat je een mooiere of duurdere geluidskaart kan aanraden moeten de mensen toch echt hun computer speakersetje inruilen voor een erg goede hifi set. Het is altijd wel aan te raden om geen onboard kaart te nemen ivm de storingen die soms duidelijk hoorbaar zijn doordat alles te dicht op elkaar moet.
-Toetsenbord: de G15 V1 aanraden is zoals vorige maanden ook al uitgebreid besproken is een beetje jammer wat die is al maanden EOL. Volgende maand zou het leuk zijn eentje te nemen die je ook echt kan kopen want volgens mij is het nu makkeijker een HD4870 te krijgen dan een G15v1.
-Muis: zoals ik in mijn te lange post bij de vorige bbg heb proberen uit te leggen is de mX518 een goede maar wel verouderde keus, alsin er is beter te krijgen en dat hoeft niet eens zo veel meer te kosten. Volgende maand een Lachesis of een G9 of toch een Diamondback 3G of.... keus genoeg.
-Kast: de P182 is een goede kast maar prijzig en ik vindt 'm zelf erg onhandig met die voeding onderin dus zou 'm zelf nooit kopen.
-Voeding: kijk voor goede powersupply reviews eens op xbitlabs.com één van de beste testers op dit gebied, want er zij maar weinigen die over zulke uitgebreide apparatuur beschikken dingen als cross-load diagrammen te maken. Leuk als je voeding stil is maar als je een 1KW voeding koopt die niet stabiel is met 2 GTX280 in SLI terwijl dat nog geen 600W gebruikt zou ik toch een andere merk/type voeding nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
AeroWB schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:27:
-CPU: ben ik het 100% mee eens de E8400 en de Q9450 zijn de game cpu's van dit moment. Zelf zou ik nu met het oog op de toekomst wel een Quadcore nemen.
Je denkt dat games binnen drie jaar echt beter op vier cores gaan draaien dan twee snellere? Ik denk eigenlijk van niet.
-Videokaart: ik zou zelf nooit SLI of Crossfire aanraden, omdat je in de meeste gevallen met een enkele kaart prima uit de voeten kunt en je met SLI en crossfire altijd een aantal spellen zult tegenkomen die er niet mee werken. Ook qua vermogensgebruik en hitte uitstoot ben ik geen fan van SLI/crossfire.
Voor die paar spellen kun je het uitzetten en wat dat energieverbruik betreft heb je helemaal gelijk. Ook ik houd daar niet van. Dat doet er niets vanaf dat SLI/Crossfire prima past in een high-end gamebak. Wat die twee videokaarten tegenover één betreft is het trouwens net als vier cores tegenover twee: Misschien heb je er in de toekomst wél wat aan. En in dit geval is het dan niet eens zo dat de kaarten trager zijn dan normaal.
-Geluidskaart: Prima, voordat je een mooiere of duurdere geluidskaart kan aanraden moeten de mensen toch echt hun computer speakersetje inruilen voor een erg goede hifi set. Het is altijd wel aan te raden om geen onboard kaart te nemen ivm de storingen die soms duidelijk hoorbaar zijn doordat alles te dicht op elkaar moet.
Bij geluidskaarten gaat het niet enkel om de kwaliteit, ook om de functies die de chip en de software bieden. Een ExtremeMusic kent volgens mij wél alle features voor speciale geluidseffecten terwijl het bij lange na niet de duurste geluidskaart is.
-Toetsenbord: de G15 V1 aanraden is zoals vorige maanden ook al uitgebreid besproken is een beetje jammer wat die is al maanden EOL. Volgende maand zou het leuk zijn eentje te nemen die je ook echt kan kopen want volgens mij is het nu makkeijker een HD4870 te krijgen dan een G15v1.
Dus jij hebt liever een toetsenbord waar veel negatieve berichten over zijn dan eentje die end of life is? Als dat van die negatieve berichten klopt zou ik toch zeker voor het EOL model gaan. Boeiend dat Logitech eigenlijk die nieuwe kwijt wil en dus de stempel EOL op de oude zet...
-Kast: de P182 is een goede kast maar prijzig en ik vindt 'm zelf erg onhandig met die voeding onderin dus zou 'm zelf nooit kopen.
Een twintigste deel van het budget gaat uit naar de kast, dat kan ik niet echt veel noemen voor iets wat normaal gesproken toch twee systemen lang mee gaat. Dat jij hem niet handig vindt is ook niet echt interessant, ik vind voedingen onderin bijvoorbeeld geweldig.
maargoed ivm de gekozen crossfire snap de keus hier wel.
Wat betreft deze maand en de (niet) leverbaarheid van de 4870 snap ik wel de 4850 Crosfire keus.
;)

Op de voeding en muis na heb je dus eigenlijk helemaal niet zoveel (objectief) aan te merken op de BBG, en vraag ik me af wat je bedoelt met het "veel te weinig gedaan" etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
TheZeroorez schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:59:
[...]
Je denkt dat games binnen drie jaar echt beter op vier cores gaan draaien dan twee snellere? Ik denk eigenlijk van niet.
Mijn kristallen bol is niet hier, maar ik mag hopen dat gamesontwikkelaars eindelijk wel op die quadcore trein gaan springen. Ik zal niet beweren dat ze over 3 jaar allemaal octacore ondersteunen, maar dat het meer nut zal hebben als tegenwoordig om een quadcore te hebben staat als een paal boven water. Of zullen we allemaal maar terug gaan naar de P4.... Single core en nog meer als 3Ghz ook..... ;)
[...]
Voor die paar spellen kun je het uitzetten en wat dat energieverbruik betreft heb je helemaal gelijk. Ook ik houd daar niet van. Dat doet er niets vanaf dat SLI/Crossfire prima past in een high-end gamebak. Wat die twee videokaarten tegenover één betreft is het trouwens net als vier cores tegenover twee: Misschien heb je er in de toekomst wél wat aan. En in dit geval is het dan niet eens zo dat de kaarten trager zijn dan normaal.
Dus wel 2 videokaarten waar je misschien in de toekomst meer aan gaat hebben, maar geen quadcore cpu omdat we daar in de toekomst misschien pas voordeel mee halen. 8)7
[...]
Bij geluidskaarten gaat het niet enkel om de kwaliteit, ook om de functies die de chip en de software bieden. Een ExtremeMusic kent volgens mij wél alle features voor speciale geluidseffecten terwijl het bij lange na niet de duurste geluidskaart is.
Maar DD encoding is er weer niet of amper bij. Kijk eens bij auzentech, zo'n x-plosion kaartje is toch wel heel interessant voor de prijs die ze er voor vragen. De echt serieuze gamer heeft uiteraard een dikke DD reciever staan met dito speakerset... Gouden combi.... :)
[...]
Dus jij hebt liever een toetsenbord waar veel negatieve berichten over zijn dan eentje die end of life is? Als dat van die negatieve berichten klopt zou ik toch zeker voor het EOL model gaan. Boeiend dat Logitech eigenlijk die nieuwe kwijt wil en dus de stempel EOL op de oude zet...
Sorry? We sturen de lezers maar op een of ander ding af wat nergens meer te krijgen is? (ja, marktplaats.nl misschien :) ) Om mijn voorgaande poster nog maar even te benadrukken... De G15 V1 is al maanden uit produktie, de kans dat je er nog ergens 1 in een winkel kan kopen is zo goed als nihil. Een beetje eigenwijs is soms een best goede eigenschap.... Maar in dit geval? 8)7
[...]
Een twintigste deel van het budget gaat uit naar de kast, dat kan ik niet echt veel noemen voor iets wat normaal gesproken toch twee systemen lang mee gaat. Dat jij hem niet handig vindt is ook niet echt interessant, ik vind voedingen onderin bijvoorbeeld geweldig.
Met de kast is niks mis, zwaar degelijk maar heeft uiteraard zijn prijs. Uiterlijk en inbouwkwaliteiten zijn uiteraard onderhevig aan smaak... Daarin zul je nooit 100% tevreden zullen krijgen.
Op de voeding en muis na heb je dus eigenlijk helemaal niet zoveel (objectief) aan te merken op de BBG, en vraag ik me af wat je bedoelt met het "veel te weinig gedaan" etc.
Ik denk niet dat er te weinig aan gedaan is, alleen zitten er gewoon een aantal 'rare' fenomenen in waardoor het nogal een onverklaarbaar geheel is geworden. Ook de post van Hahn dat hij het erg druk had sprak boekdelen... Ook mijn advies is om de volgende keer wat meer tijd ervoor te nemen, wellicht met wat ondersteuning door mensen die weten wat er leverbaar is en blijft..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
dominator schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:50:
Of zullen we allemaal maar terug gaan naar de P4.... Single core en nog meer als 3Ghz ook..... ;)
Dan moet je een vergelijking trekken met de processoren die tóen goed voor gaming waren. Een Athlon 64 3700+ tegenover een X2 3800+ dus bijvoorbeeld. En in de meeste games ben je met die eerste toch echt een stuk beter af op het moment, al is het alletwee niet je van het.
[...]

Dus wel 2 videokaarten waar je misschien in de toekomst meer aan gaat hebben, maar geen quadcore cpu omdat we daar in de toekomst misschien pas voordeel mee halen. 8)7
Omdat je bij die Q9450 het nadeel van de lagere kloksnelheid hebt, én hij slechter overklokt. Bij videokaarten heb je zoals ik al zei geen last van lagere kloksnelheden.

Die twee dingen zo waren trouwens meer bedoeld als argumentatie op losse delen om te laten zien dat de keuzes zo raar nog niet zijn dan het proberen te samenstellen van de beste combinatie).
[...]

Maar DD encoding is er weer niet of amper bij. Kijk eens bij auzentech, zo'n x-plosion kaartje is toch wel heel interessant voor de prijs die ze er voor vragen. De echt serieuze gamer heeft uiteraard een dikke DD reciever staan met dito speakerset... Gouden combi.... :)
Die Auzentech is twee euro duurder dan een X-Fi ExtremeMusic, maar bij 4 shops uit de pricewatch beschikbaar en ondersteunt geen EAX. Lijkt me niet echt handig voor een gamebak.
[...]

Sorry? We sturen de lezers maar op een of ander ding af wat nergens meer te krijgen is? (ja, marktplaats.nl misschien :) ) Om mijn voorgaande poster nog maar even te benadrukken... De G15 V1 is al maanden uit produktie, de kans dat je er nog ergens 1 in een winkel kan kopen is zo goed als nihil. Een beetje eigenwijs is soms een best goede eigenschap.... Maar in dit geval? 8)7
[/quote]Een paar maanden uit productie en dan al in geen shop meer te krijgen? Het lijkt me sterk. Gelukkig staat er dat er is gekozen voor de V1 maar wordt er gewoon naar 'de' G15 gelinked. Misschien dat het na al die maanden wat ongelukkig is en er 'we raden een v1 aan' had kunnen staan, maar dat doet niets af van het feit dat de v1 een betere keuze is.
Anoniem: 134818 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:30:
gezien EAX helemaal niet echt werkt onder Vista.
Hmz nooit geweten.

[ Voor 3% gewijzigd door TheZeroorez op 07-07-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

2x hd4850 geeft in sommige games al 100% snelheidswinst hoor.. (GRID, CoJ) en CoD4 komt er ook dichtbij..

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 07-07-2008 22:10 . Reden: verkeerde quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Anoniem: 231122 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:08:
[...]

2x hd4850 geeft in sommige games al 100% snelheidswinst hoor.. (GRID, CoJ) en CoD4 komt er ook dichtbij..
Ik zeg ook nergens dat de keuze voor crossfire slecht is in deze BBG, ik wees slechts op de kromme redenering die ergens daarboven stond.... ;)
TheZeroorez schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:04:
Een paar maanden uit productie en dan al in geen shop meer te krijgen? Het lijkt me sterk. Gelukkig staat er dat er is gekozen voor de V1 maar wordt er gewoon naar 'de' G15 gelinked. Misschien dat het na al die maanden wat ongelukkig is en er 'we raden een v1 aan' had kunnen staan, maar dat doet niets af van het feit dat de v1 een betere keuze is.
Raar? Gezien de grote verkoopaantallen van het G15 toetsenbord was het binnen enkele weken al over en sluiten met de V1. Als m'n geheugen me niet in de steek laat ergens november/december 2007.... Sindsdien kom je overal alleen nog V2's tegen. Je hoeft me niet te geloven maar de kans is groter dat jij donderdag 25 miljoen in de staatsloterij wint als dat je ergens nog een nieuwe G15 V1 in een winkel vind.

[ Voor 17% gewijzigd door stylezzz op 07-07-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Die Auzentech is twee euro duurder dan een X-Fi ExtremeMusic, maar bij 4 shops uit de pricewatch beschikbaar en ondersteunt geen EAX. Lijkt me niet echt handig voor een gamebak.
Is EAX nog interessant in een tijd van openAL, gezien EAX helemaal niet echt werkt onder Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Anoniem: 134818 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:30:
[...]

Is EAX nog interessant in een tijd van openAL, gezien EAX helemaal niet echt werkt onder Vista.
Mijn idee. Er is wel een punt dat de auzentech nou niet echt op elke hoek van de straat ligt, maar dat zou zomaar kunnen veranderen als de kaart in de volgende BBG komt. :) (ik heb geen aandelen auzentech overigens ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

With Microsoft's decision to remove the audio hardware layer in Windows Vista, legacy DirectSound 3D games will no longer use hardware 3D algorithms for audio spatialization. Instead they will have to rely upon the new Microsoft software mixer that is built into Windows Vista. This new software mixer will give the users basic audio support for their old Direct Sound games but since it has no hardware layer, all EAX® effects will be lost, and no individual per-voice processing can be performed using dedicated hardware processing.
http://www.openal.org/openal_vista.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeroWB
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03 20:54
Wat betreft CPU's is mijn dual-core veel sneller dan m'n single-core systeem terwijl de kloksnelheid bijna gelijk is. Als we kijken naar spellen die veel CPU power nodig hebben waarbij er echt duidelijk verschil is in performance met de moderne CPU's denk ik bijvoorbeeld aan supreme commander wat inmiddels al schaalt naar meer dan 2 core's, dat gaat alleen maar toenemen, aan de andere kant is het voor de meeste spellen beter om meer geld in je grafische kaart te pompen dan in een CPU, maar als ik toekomst zeker zou kopen zou ik een quad-core nemen in een high-end game systeem en een snelle dual-core in een standaard game systeem.

Over het keyboard heb ik alleen gezegd dat er een model gekozen moet worden dat je nog kan kopen. Niet dat het perse de G15 v2 moet zijn, maar zelfs dat zou beter zijn dan een advies dat niet meer kan. Ik zelf heb nog steeds geen enkel keyboard gezien waarvan ik echt lyrisch wordt maar bij muzien wel. Tot die tijd hou ik het wel bij m'n saitek eclipse maar dat bord zou ik niet aanraden voor een high-end game systeem, net als de MS reclusa is dat niet meer dan leuk. misschien een razer tarantula of die roccat of een G3, op een goed normaal toetsenbord valt trouwens uitstekend te gamen.

Bij de geluidskaart zou ik niet meer betalen voor ééntje die DD ondersteuning heeft voor gamen, wel voor een media center. Dat zeg ik uit ervaring want ik was één van de eerste met een nForce (1) moederbord dat de eerste real-time DD encoder had helemaal in hardware, want dat leek me ultiem. Daarnaast had ik ook een terratec DMX6Fire die met 6 kanaals analoog op de surround installatie aangesloten was. Het probleem is dat het encoden van DD tijd kost, zelfs als je het met realtime dedicated hardware doet, want er zit ergens in het algoritme een vertraging en aangezien je niet in de toekomst kan voorspellen wat voor geluid er komt heb je die vertraging altijd, afgezien van het feit dat je receiver of je software implementatie misschien ook nog tijd opslurpen kan je hier theoretisch niet onderuit. Bij shooters was dit effect tussen de vertraging van beide kaarten merkbaar waardoor ik altijd op de terratec speelde, en dus bij de upgrade van mn computer gewoon alleen de terratec heb meegenomen zonder de dd te missen (nou goed dan een klein beetje dan :))

"Je hoeft me niet te geloven maar de kans is groter dat jij donderdag 25 miljoen in de staatsloterij wint als dat je ergens nog een nieuwe G15 V1 in een winkel vind."
Kun je nagaan, ik doe niet eens mee met een loterij dus dan kan ik die G15v1 wel vergeten.

Bij kasten heb ik wel eens meer uitgegeven dan 100 euro's maar dan had ik een kast die ik wel handig vond, bij de meeste moederborden zit de 24p atx stekker rechtsboven dus dan is een voeding onderin minder logisch, aan de andere kant ben je wel meer kabellengte kwijt zodat je minder hoeft te tie-wrappen, het is een kwestie van smaak natuurlijk, maar ik heb een paar van die antec P18x kasten gebouwt en werd er niet echt warm van en dat wilde ik even kwijt.

Meer cpu-core techniek is meer 'mature' dan meer videokaart techniek en dat gaat denk ik ook niet snel wijzigen. Ook vindt ik het niet interessant om performance van videokaarten te vergelijken met spellen/resoluties waarbij de ene kaart 90 en de andere 120 haalt, de 120 kaart is vast beter maar bij die engine/resolutie boeit het verschil echt 0,0 dus vergelijk ik kaarten alleen met spellen/resoluties waarbij de strijd rond de 20-50 fps ligt waarbij het bij de ene kaart dus wel en bij de andere niet meer goed loopt daar wil ik wel euro's voor uitgeven anders niet, mijn doel is niet zoveel mogelijk FPS maar zoveel mogelijk spellen goed speelbaar en dat is niet altijd hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
AeroWB schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 00:40:
Wat betreft CPU's is mijn dual-core veel sneller dan m'n single-core systeem terwijl de kloksnelheid bijna gelijk is.
Er vanuit gaande dat je dual-core systeem een C2D processor heeft, is dit natuurlijk geen eerlijke vergelijking. Een C2D zal op dezelfde kloksnelheid veel sneller zijn dan een Pentium D, die ook dual-core is. Je kunt dus niet de conclusie trekken dat dual-core nut heeft gebaseerd op het feit dat je dual-core processor op dezelfde kloksnelheid sneller is dan je single core.

Nu wil ik het nut van dual-core niet ontkennen, maar deze lijn kan je nog niet doortrekken naar quad-core. Voorlopig maken de meeste games nog nauwelijks gebruik van quad-core, waardoor een snellere dual-core op het moment meer performance biedt. In de toekomst zal dit misschien veranderen, maar die toekomst ligt nog zo ver weg dat het voor dit systeem in ieder geval niet relevant is.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266566

muis: mx518 ( G5, hogere DPI maar mag nog wel eens warpen op bepaalde gladde surfaces)

muismat: corepad EYEpad XL, erg grote en goede muismat voor high en vooral lowsense, oprolbaar etc. Qpad CT is ook wel nice, dikker maar wel iets kleiner. puur High sense: Everglide / razer mat

Scherm: CRT ( als je voor beter beeld wilt gaan: TFT is leuk met 2ms of lager, anders heb je vaak last van wazig beeld uit ervaring...100hertz+ uiteraard ivm recoil wapens )

gaming toetsenbord G15 is puur overdreven tenzij je de lichtjes enzo leuk vind, kijken op de display voor je ammo ofzo is ook pure onzin ;), gewoon standaard toetsenbord met lichte knoppen bepaard je vele eypos en is veel makkelijker gamen. Wil je persee een gaming toetsenboard koop dat een Zboard, speciaal voor games, kan je nog inklappen ook

HD sennheisers vallen over je oren wat de PC versie niet altijd helemaal doet (veel achtergrond geluid dus ), zou dan persoonlijk sneller voor de seberia icemat headset gaan, of de steelseries 5Hv2 (USB!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Kon het niet laten om het eens opnieuw te bezien, de highend game pc. Qua snelheid en FPS doet dit systeem niet onder voor de BBG lijkt me; wat wel anders is; is veel van de rest.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Xonar D2X/XDT€ 148,04€ 148,04
2Club3D CGAX-4852DD€ 139,-€ 278,-
1Cooler Master Centurion 590 Zwart€ 53,70€ 53,70
1Cooler Master Real Power M520€ 57,42€ 57,42
1Creative Gigaworks S750€ 357,25€ 357,25
1Gigabyte GA-EP45-DS3R€ 101,64€ 101,64
1HP Pavilion W2408H€ 434,35€ 434,35
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 4GB (2x 2GB) DDR2€ 58,14€ 58,14
1Lite-On LH-20A1S€ 18,29€ 18,29
1Razer DeathAdder€ 39,90€ 39,90
1Samsung Spinpoint F1 HD642JJ, 640GB€ 61,05€ 61,05
1Scythe Katana 2 SCKTN-2000€ 24,-€ 24,-
6Scythe Slip Stream SY1225SL12M, 120mm€ 7,-€ 42,-
1Scythe YD Series 18-in-1 Cardreader (3.5" Bay, USB, Zwart)€ 27,83€ 27,83
1Sennheiser PC-151€ 45,-€ 45,-
2Zalman VF1000 LED€ 30,58€ 61,16
ImporterenTotaal€ 1.992,85

Beter geluid, beter beeld . minder hitte en minder herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265711

@Madrox: ik vind dit er heel goed uitzien.

350 euro voor boxen misschien wel erg veel :-P maargoed...

Ideetje: de 24" HP vervangen door een 26" Samsung (T260).
Voor dezelfde prijs 2" meer. Wel zelfde resolutie though!

Verder weet ik niet of 520 watt genoeg is met oog op uitbreidingen in de toekomst.
Bijvoorbeeld nieuwe crossfire kaartjes :-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jammer van de P45. Je verliest namelijk toch (redelijk) wat prestatie door 2x 8 pcie 2.0 lanes. Dat laten de testen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
[...]
[...]
Maar wat staat er dan voor headset in de BBG van deze maand? Juist de steelseries siberia headset black... Verkrijgbaar bij 4 winkels volgens de pricewatch...... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Anoniem: 134818 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:03:
Jammer van de P45. Je verliest namelijk toch (redelijk) wat prestatie door 2x 8 pcie 2.0 lanes. Dat laten de testen zien.
Je hebt helemaal gelijk, had eerlijk gezegt niet verwacht het zoveel uitmaakt; zeker op 1920x1200.
Aardelaar, € 350,- voor een speakersetje is idd een boel geld; als je met iets minder genoegen neemt, heb je bijv. de Logitech G51 voor slechts € 112,-. Da's wel 5.1 dan. Twee inch extra is mooi meegenomen, al zal je wel genoegen moeten nemen met een "wiebelvoet" (zie review).
De voeding kan dit wel aan, maar met nieuwere kaarten weet je dat niet zeker.

Oke, P45 > Out, HP 24inch > Out, Gigaworks > Out. de 520 > out.
X48 moederbord > In, G51 speakerset > In, Samsung 26inch > In, Corsair HX620 > In (heb hem zelf, is een heerlijke voeding en zeer stil; "still going strong"). Door het weglaten van de dure speakerset, bleef er nog budget over; daaroovr heb ik twee dingen extra gedaan. OCZ PC8000 geheugen ipv van Kingston Valueram, waardoor je zeker weten de boel nog aardig kan opklokken. Eventueel kan je daar nog OCZ PC8500 van maken, dat is echter zo'n € 30,- duurder. Voor het overgebleven bedrag heb ik maar eens een Microsoft Windows XP Professional Editie toegevoegt :+

Zo ziet het er dan uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair CMPSU-620HXEU, 620W (ATX12V v2.2)€ 96,33€ 96,33
1Gigabyte GA-X48-DS4€ 150,02€ 150,02
1OCZ Platinum OCZ2P10004GK 4GB (2x 2GB) DDR2€ 68,54€ 68,54
1Samsung Spinpoint F1 HD322HJ, 320GB€ 42,80€ 42,80
2Samsung Spinpoint F1 HD642JJ, 640GB€ 61,05€ 122,10
1Samsung Syncmaster T260€ 462,-€ 462,-
6Scythe Slip Stream SY1225SL12M, 120mm€ 6,55€ 39,30
ImporterenTotaal€ 1.984,54

De FAQ

Q) Waarom is er niet gekozen heb voor een relatief dure kast; zoals bijv. de Antec?

- Voor high end gaming gaat je kast nul komma nul extra frames opleveren
- Een Gamer zit "in het spel" , mompelt; "Welke kast, waar?"

Q) Waarom zit en geen Creative X-Fi Fatalist in ?

- ik haat aliens.

Q) Heb ik als ik dit koop het beste van het beste ?

- Natuurlijk niet, daarom komen we over twee maanden weer terug >:)

Q) Waarom is er niet gekozen voor een 2 ms TNT paneel ?

- Bestaan die dan 8)7

Q) Waarom zit er maar 1 harde schijf in ?

- Meer is er niet nodig om te spelen
.

Q) Waarom is er niet gekozen voor het X58 moederbord van Foxconn ?

- Tom wil hem niet verkopen :X

laatste vraag, op verzoek....

Q) Waarom is er niet voor merk X cpu-koeler gekozen ?

- Omdat Reinman een Vendetta 2 wil O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Madrox op 09-07-2008 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nauwja bij de BBG hoef je geen OS uit te zoeken(is alleen een advies over hardware). Dus zou je ook 2x 640GB nemen voor snellere laad tijden en een levend OS bij het vergaan van een schijf.

ik vind hem beter dan de BBG die gepost is. 2 dingen waar je nog naar mag kijken en wat over mag zeggen :P.

Brander. Nu niet heel belangrijk, maar er staat een redelijk recente test op hardware.info.
CPU koeler, waarom niet de Vendetta 2 of die andere waarvan ik de naam niet onthoud maar ook in dit topic is genoemd :P?

Ik kan het niet laten om nog op je FAQ te reaguuren :+
De FAQ

Q) Waarom is er niet gekozen heb voor een relatief dure kast; zoals bijv. de Antec?

- Voor high end gaming gaat je kast nul komma nul extra frames opleveren
- Een Gamer zit "in het spel" , mompelt; "Welke kast, waar?"
Ja en koeling dan? O-)
Q) Waarom is er niet gekozen voor twee HD4870 videokaarten ?

- Dan is er geen geld meer voor het OS.
BBG heeft geen OS nodig, maar oke, wij wel...of niet.... ;)
Q) Waarom zit en geen Creative X-Fi Fatalist in ?

- ik haat aliens.
aliens?
Q) Heb ik als ik dit koop het beste van het beste ?

- Natuurlijk niet, daarom komen we over twee maanden weer terug >:)
Beste van het beste kost ook geen 2k :9
Q) Waarom is er niet gekozen voor een 2 ms TNT paneel ?

- Bestaan die dan 8)7
TNT paneel nee? 2ms.... ligt er aan :>
Q) Waarom zit er maar 1 harde schijf in ?

- Meer is er niet nodig om te spelen.
Klopt, maar laad tijd gaat wel naar beneden mits gekozen word voor raid 0 :). Wat best wel nice is voor mensen zoals ik met relatief weinig geduld :P
Q) Waarom is er niet gekozen voor het X58 moederbord van Foxconn ?

- Tom wil hem niet verkopen :X
En dan heb je het bord, heb je geen nehalem |:(
Q) Waarom is er niet voor merk X cpu-koeler gekozen ?

- Deze is goed genoeg, relatief goedkoop en installeren is een eitje. Bovendien gaat die altijd passen.
Heb je liever een andere, neem je die toch gewoon :>
Goed genoeg? Als je goed genoeg wil kan je net zo goed de boxed houden. We willen veel bang voor buck, of eigenlijk veel koeling voor weinig $$$. 8)

[ Voor 121% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 08-07-2008 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ri_ck
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09-2010
Ik heb dit topic redelijk gevolgd en overgaan op de aankoop van een High-End game systeem.

Ik denk dat ik op misschien het moederbord na het perfecte systeem heb staan hier om optimaal mee te kunnen gamen! Hoop dat je er wat aan hebt.

KAST: Antec Performance 182
VOEDING: Antec Truepower Quattro TPQ 850W
MB: Asus P5Q3 Deluxe/WIFI
PROCESSOR: Intel Q9450 2,66GHz 1333
KOELING: Zalman CNPS 9700NT
MEM: OCZ 2x 2GB DDR3 1333MHz Gold kit
VIDEO: 2x Sapphire Ati HD4870 512MB DDR5 (crossfire)
HDD: 2x Samsung Spinpoint F1 SATAII 750GB 32MB (RAID0)
OPTI: Sony-NEC AD7200S Sata
SCHERM: Samsung T200 2ms
BEDIENING: Logitech G11 Keyboard + Logitech G9 Mouse
BESTURING: Windows Vista Ultimate 32bits

Er is misschien nog wat op het scherm aan te merken maar dat ligt eraan hoe ver je er vanaf zit. Daarnaast is crossfire niet optimaal op dit moederbord. Maar voor de rest denk ik toch wel met een blik op de toekomst dat je hiermee een hele tijd vooruit kunt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb eigenlijk best veel nog aan te merken:

- Waarom zo veel watt? Helemaal niet nodig.
- DDR3 waarom? Duur geen winst. Neem DDR2.
-Zalman is duur en koelt eigenlijk helemaal niet zo goed. TRUE is beter(maar moet vaak gelapt worden) en er zijn nog wel meer betere en goedkopere. De Vendetta 2 is een goeie en goedkope.
-4GB en een 32bit OS? Dan zie je nog maar....3GB in jouw geval. Verder bied ultimate niets bijzonders boven home premium, terwijl je te veel meer betaald.
-De 640GB variant is sneller, stiller en blijft koeler. Die heeft namelijk maar 2 platters tegen 3 van de 750GB. Cache helpt een stuk minder.

Perfect systeem? maybe, kost effectief? niet echt.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 09-07-2008 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ri_ck schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:52:
Ik heb dit topic redelijk gevolgd en overgaan op de aankoop van een High-End game systeem.

Ik denk dat ik op misschien het moederbord na het perfecte systeem heb staan hier om optimaal mee te kunnen gamen! Hoop dat je er wat aan hebt.

Daarnaast is crossfire niet optimaal op dit moederbord. Maar voor de rest denk ik toch wel met een blik op de toekomst dat je hiermee een hele tijd vooruit kunt! ;)
Waar komt het geluid vandaan eigenlijk ?
Geen geluidskaart, speakers of headset; dat schiet niet echt op.
Waarom kies je toch voor dit moederbord, terwijl je al weet dat het moederbord niet optimaal is voor crossfire 8)7

Ik denk trouwens dat je het met deze config over de € 2000,- gaat. Verder ben ik het eens met Reinman, op alle punten.

ps: Reinman; de Vendetta kon er nog makkelijk vanaf; die moet er dus gewoon bij :-)

Verder is het OS eruit, zodat de vergelijk met de BBG weer eerlijk is en heb ik je advies gevolgt plus nog iets extra toegevoegt. Een extra Sasung F1, dit keer een 320Gb model (om binnen het budget te blijven en eigenlijk heb je niet meer nodig) erbij gezet voor een OS-disk en een RAID-0 DATA/Game disk.

Je kan zeggen wat je wil, maar Adelaar en Reinman, hebben we de BBG verslagen of hebben we de BBG verslagen ?

Hulde aan de tweakers _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Madrox op 09-07-2008 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ri_ck
Anoniem: 134818 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:56:
Ik heb eigenlijk best veel nog aan te merken:

- Waarom zo veel watt? Helemaal niet nodig.
- DDR3 waarom? Duur geen winst. Neem DDR2.
-Zalman is duur en koelt eigenlijk helemaal niet zo goed. TRUE is beter(maar moet vaak gelapt worden) en er zijn nog wel meer betere en goedkopere. De Vendetta 2 is een goeie en goedkope.
-4GB en een 32bit OS? Dan zie je nog maar....3GB in jouw geval. Verder bied ultimate niets bijzonders boven home premium, terwijl je te veel meer betaald.
-De 640GB variant is sneller, stiller en blijft koeler. Die heeft namelijk maar 2 platters tegen 3 van de 750GB. Cache helpt een stuk minder.

Perfect systeem? maybe, kost effectief? niet echt.
Een goede zware voeding is belangrijk in zo'n systeem (2x 4870 is al 320w bijv.) als je nog een keer een paar extra schijven bij wil plaatsen wil je niet tegen het probleem aanlopen dat de voeding het niet trekt.

Koeler koelt prima zelf stressed komt deze niet boven de 38gr. ligt natuurlijk ook aan de rest van de warmte afvoer in de kast. Die Vendetta 2 is ook een goeie koeler maar koelt niet beter dan de Zalman. Zie hier Stiller is ie wel idd!

DDR3 is sneller maar inderdaad duurder als je vooruit kijk zal het over een tijdje allemaal overgaan naar DDR3.

4GB in 32bit is mogelijk en sinds SP1 wordt dit ook gewoon herkend. (Niet volledig benut dacht zo'n 3,5Gb) Als 64bit beter ondersteund (gestandaardiseerd) gaat worden, wordt 4GB of hoger pas echt interessant inderdaad.

Wat Windows betreft heb je helemaal gelijk Home Premium is meer dan voldoende de "extra's" die Ultimate biedt is niet interessant. (niet zo snel aan gedacht maar hoef hier niet voor te betalen, had daarom niet aan 't prijsverschil gedacht)

en als laatste het verschil tussen die hardeschijven is echt te verwaarlozen de Spinpoint F1 zowel de 1TB als 750GB komen erg goed uit de test. Daarnaast heb je wel 200GB extra. Tussen de rubbers van de Antec behuizing hoor je deze echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ri_ck
Madrox schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 00:22:
[...]

Waar komt het geluid vandaan eigenlijk ?
Geen geluidskaart, speakers of headset; dat schiet niet echt op.
Waarom kies je toch voor dit moederbord, terwijl je al weet dat het moederbord niet optimaal is voor crossfire 8)7
Ik denk dat ik met deze opmerking mijzelf niet populair maak, maar ik vind een extra geluidskaart niet echt nodig. De onboard kaart die de P5Q3 Deluxe heeft meer dan voldoende. Vind het ook niet echt relevant aangezien speakers/headset/geluidskaart helemaal afhankelijk is van de situatie de PC in komt te staan. (headset kan altijd natuurlijk ;) )

Ja, wat het moederbord betreft... stom... :'( Dacht dat ik het goed had gelezen dat deze 2x 16x maal had! Foutje, kwam er pas echt achter toen alles geïnstalleerd was. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ri_ck schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 01:05:
[...]

Ik denk dat ik met deze opmerking mijzelf niet populair maak, maar ik vind een extra geluidskaart niet echt nodig. De onboard kaart die de P5Q3 Deluxe heeft meer dan voldoende. Vind het ook niet echt relevant aangezien speakers/headset/geluidskaart helemaal afhankelijk is van de situatie de PC in komt te staan. (headset kan altijd natuurlijk ;) )

Ja, wat het moederbord betreft... stom... :'( Dacht dat ik het goed had gelezen dat deze 2x 16x maal had! Foutje, kwam er pas echt achter toen alles geïnstalleerd was. :?
Oke, je hebt onboard geluid; jouw keus. Maar je moet in lijn van de BBG wel gewoon zorgen voor een compleet systeem; speakers en een headset horen daar ook bij. Anders is het eind zoek, ehh, tja een monitor hoeft er ook niet bij, er staat er wellicht nog eentje in de kast. Of de muis en toetsenbord, ook niet nodig.

Gewoon erbij doen, dan krijg je een goed overzicht van wat jouw "ideale" systeem kost, tov. van de BBG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ri_ck schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 00:55:
[...]

Een goede zware voeding is belangrijk in zo'n systeem (2x 4870 is al 320w bijv.) als je nog een keer een paar extra schijven bij wil plaatsen wil je niet tegen het probleem aanlopen dat de voeding het niet trekt.
Onzin. 620 watt is RUIM voldoende. De 4870 in CF gebruikt niet meer dan 300 watt. Schijven gebruiken niet zo veel. Zonde geld, je valt voor meer is beter terwijl het niet waar is.
Koeler koelt prima zelf stressed komt deze niet boven de 38gr. ligt natuurlijk ook aan de rest van de warmte afvoer in de kast. Die Vendetta 2 is ook een goeie koeler maar koelt niet beter dan de Zalman. Zie hier Stiller is ie wel idd!
Jah maar hij is een stuk goedkoper. Zalman is gewoon te duur voor wat het leverd.
DDR3 is sneller maar inderdaad duurder als je vooruit kijk zal het over een tijdje allemaal overgaan naar DDR3.
DDR3 is niet sneller. Dat is het probleem. Met de huidige FSB heb je niets aan geheugen dat sneller is dan de FSB. Wat heb je dus aan geheugen wat En duur is En waar je niets aan hebt. Waarom zou ik dus nu te veel geld neer leggen, terwijl wanneer ik DDR3 nodig heb, het waarschijnlijk geen klap kost.
4GB in 32bit is mogelijk en sinds SP1 wordt dit ook gewoon herkend. (Niet volledig benut dacht zo'n 3,5Gb) Als 64bit beter ondersteund (gestandaardiseerd) gaat worden, wordt 4GB of hoger pas echt interessant inderdaad.
Blijkbaar snap jij totaal niet wat dit inhoud, het heeft niets met ondersteuning te maken. 32bit KAN maar maximaal 4GB zien omdat het 32bit is. (2^32). Jij hebt 2 videokaarten van elk 512MB dus van jouw 4GB wat maximaal geadresseerd kan worden, gaat er al 1GB af aan alleen videokaarten. Ga je maar eens in lezen over 64bit.

En je loopt ook nog achter met de uitspraak dat de ondersteuning voor 64bit slecht is. 8)7. Ga maar eens aan mensen vragen die al een hele tijd 64bit Vista draaien.
Wat Windows betreft heb je helemaal gelijk Home Premium is meer dan voldoende de "extra's" die Ultimate biedt is niet interessant. (niet zo snel aan gedacht maar hoef hier niet voor te betalen, had daarom niet aan 't prijsverschil gedacht)

en als laatste het verschil tussen die hardeschijven is echt te verwaarlozen de Spinpoint F1 zowel de 1TB als 750GB komen erg goed uit de test. Daarnaast heb je wel 200GB extra. Tussen de rubbers van de Antec behuizing hoor je deze echt niet.
Sja, dat moet je zelf weten, ik had het wel geweten. HD's zijn het langzaamste onderdeel van een systeem en ben je het meest op aan het wachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 09-07-2008 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
Madrox schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:00

#ProductPrijsSubtotaal
:9~

Als ik nu voor 2000 euro een systeem mocht uitzoeken, zou dit zomaar eens het systeem kunnen zijn wat ik zou kopen. Alleen jammer dat er geen 2xHD4870 meer in het budget past.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan wel. Die 320GB schijf weg laten. Zou je je OS bij de 640's op kunnen en dan met intel matrix raid je OS raid 1 en je games en zooi op raid 0. Of alles in raid 0 en goeie backups maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ri_ck schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 00:55:
[...]

Als de reviews goed bekijkt, zie je dat de genoemde wattages de waardes zijn die uit de muur komen. Die getallen zijn altijd hoger dan een voeding levert aan de componenten in je pc.
Als een voeding 600watt kan leveren, en de voeding heeft op zijn top een efficienty van 80% dan moet je 20% van 600watt erbij op tellen. Op vol vermogen zal de voeding dan 20% van 600= 120 + 600 totaal 720 watt uit de muur trekken.

Wat betekent dit ? Heel simpel; de watts die je ziet bij de reviews geven een vertekend beeld. Je zou er +/- 20% vanaf moeten trekken en dan zie je pas hoe zwaar de voeiding moet werken.
Klein voorbeeldje:
Volgens Hardocp verbruikt het systeem met twee HD4870's zo'n 460watt. Ze zeggen er (gelukkig) zelf bij dat dat de waardes zijn die uit de muur getrokken worden. Haal pak hem beet zo'n 90 watt ervan af(ruim genomen, veel voedingen hebben een betere efficienty dan 80%) ; kom je op een belasting van 350watt. Een 600watt voeding zou dan net iets meer dan 50% van zijn totale, maximale vermogen leveren. Geen enkel probleem dus!
Precies, een andere koeling is net zo goed, zoniet beter en ook nog eens stiller en goedkoper. Met die Zalman kan je weinig, dus je zit aan de herrie vast. Het is gewoon een slechte keus.
DDR3 is nauwelijks sneller; het is bijna niet te meten maar je wil er wel de hoofdprijs voor betalen ?
Over een tijdje heb je weer sneller geheugen, zit je dan met je te duur betaalde DDR3 reepjes. DDR2 is nu gewoon de beste bang for the buck, de moederborden ervoor zijn er ook nog volop.
Hierin heb je wel een punt, waar ik het mee eens ben. De verschillen zijn idd niet zo groot. Dan is de vraag waar je voor kiest. De een zal die paar procent extra performance pakken, een ander kiest voor meer opslag capaciteit. Wij kiezen voor het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ri_ck
Anoniem: 134818 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 09:57:
[...]

Onzin. 620 watt is RUIM voldoende. De 4870 in CF gebruikt niet meer dan 300 watt. Schijven gebruiken niet zo veel. Zonde geld, je valt voor meer is beter terwijl het niet waar is.
Ik heb het niet berekend maar 620w zal ook wel voldoende zijn. Voldoende performance van de voeding is naar mijn mening een belangrijk punt. inclusief alles wat er van moet draaien in de kast is het niet verkeerd om een beetje power over te hebben. Prijsverschillen zijn ook niet schrikbarend.
Jah maar hij is een stuk goedkoper. Zalman is gewoon te duur voor wat het leverd.
I agree, veelste duur vind ik ook wat overdreven met 30 euro. Maar die vendetta zou inderdaad ook meer dan voldoen!
DDR3 is niet sneller. Dat is het probleem. Met de huidige FSB heb je niets aan geheugen dat sneller is dan de FSB. Wat heb je dus aan geheugen wat En duur is En waar je niets aan hebt. Waarom zou ik dus nu te veel geld neer leggen, terwijl wanneer ik DDR3 nodig heb, het waarschijnlijk geen klap kost.
Dit ben ik niet met je eens. geheugen is gelijk aan de fsb en nogmaals dit zal toch wel de toekomst zijn. Neem aan dat mensen zo'n high end systeem niet voor een half jaar kopen?
Blijkbaar snap jij totaal niet wat dit inhoud, het heeft niets met ondersteuning te maken. 32bit KAN maar maximaal 4GB zien omdat het 32bit is. (2^32). Jij hebt 2 videokaarten van elk 512MB dus van jouw 4GB wat maximaal geadresseerd kan worden, gaat er al 1GB af aan alleen videokaarten. Ga je maar eens in lezen over 64bit. En je loopt ook nog achter met de uitspraak dat de ondersteuning voor 64bit slecht is. 8)7. Ga maar eens aan mensen vragen die al een hele tijd 64bit Vista draaien
Nee ik weet wel hoe 32bit werkt en misschien wat verkeerd geformuleerd voor jou dat het niet ondersteunt wordt. Maar dacht dat je dat wel zou begrijpen! In 32bit heb ik zelfs 1 keer voor elkaar gekregen dat hij 8GB zag. Helaas gaat dit niet goed na 1 keer rebooten en je hebt er geen drol aan maar dat ter zijde. Heb je me ergens zien staan dat het slecht is? echt niet! als er iets mooi loopt is het x64. Maar voor games zeker (nog) niet nodig en niet optimaal ondersteunt. Zeker iets oudere games niet.
.

[...]
Sja, dat moet je zelf weten, ik had het wel geweten. HD's zijn het langzaamste onderdeel van een systeem en ben je het meest op aan het wachten.
Inderdaad zijn ze het langzaamst in een PC. Maar die paar procent maak je mij niet wijs dat je dit zult merken als je ze naast mekaar zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ri_ck schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:32:
[...]

Ik heb het niet berekend maar 620w zal ook wel voldoende zijn. Voldoende performance van de voeding is naar mijn mening een belangrijk punt. inclusief alles wat er van moet draaien in de kast is het niet verkeerd om een beetje power over te hebben. Prijsverschillen zijn ook niet schrikbarend.
En je kan erg goeie voedingen krijgen die 620watt leveren(Zie de corsair). 8)7. Verder heb je zelfs al met 620 watt power over. Je kan me niet wijs maken dat dit systeem meer dan 500 watt gaat gebruiken.
[...]

I agree, veelste duur vind ik ook wat overdreven met 30 euro. Maar die vendetta zou inderdaad ook meer dan voldoen!
Azerty prijzen:
OCZ Vendetta 2 € 34,64
56074 Zalman CNPS9700 LED € 46,67

12 euro duurder. Zalman betaal je gewoon voor de naam.
[...]

Dit ben ik niet met je eens. geheugen is gelijk aan de fsb en nogmaals dit zal toch wel de toekomst zijn. Neem aan dat mensen zo'n high end systeem niet voor een half jaar kopen?
Blijkbaar snap jij niet hoe het werkt.

FSB:Geheugen = 1:1 in dual channel. Bij een FSB van 1600mhz quad pumped zal je genoeg hebben aan 800mhz geheugen(400base). Bij 1333mhz voldoet 667mhz geheugen(333base). Wat heb je aan geheugen dat zo veel sneller is dan de FSB, namelijk 1333(667base)*2(dual channel)=2666mhz? Helemaal niets in real life performance.

En dus koop je DDR3? Om wat voor reden? Om extra geld neer te leggen? Als jij straks wil upgraden zul je zowiezo naar een nieuw moederbord toe moeten omdat nehalem een nieuw socket krijgt. Je zult dan zowiezo naar ddr3 moeten. Weet je wat er dan in middels gebeurt is met de prijs? Nee? Kijk eens naar wat er met de ddr2 prijzen zijn gebeurt. Waarom nu te veel uit geven en er niets aan hebben om in de toekomst toch het goedkoper te krijgen.
[...]

Nee ik weet wel hoe 32bit werkt en misschien wat verkeerd geformuleerd voor jou dat het niet ondersteunt wordt. Maar dacht dat je dat wel zou begrijpen! In 32bit heb ik zelfs 1 keer voor elkaar gekregen dat hij 8GB zag. Helaas gaat dit niet goed na 1 keer rebooten en je hebt er geen drol aan maar dat ter zijde. Heb je me ergens zien staan dat het slecht is? echt niet! als er iets mooi loopt is het x64. Maar voor games zeker (nog) niet nodig en niet optimaal ondersteunt. Zeker iets oudere games niet.
.
PEA werkt niet met windows xp en vista voor thuis gebruikers. Je zit gewoon aan een limiet van 32bit. Dus dat je het zag, is leuk, maar het helpt niet. Verder hou jij maar 3gb over dankzij je videokaarten. Games worden zeker wel goed ondersteund. Oudere games maybe wat minder, maar dat ligt minder aan 64bit dan aan vista.
[...]

[...]

Inderdaad zijn ze het langzaamst in een PC. Maar die paar procent maak je mij niet wijs dat je dit zult merken als je ze naast mekaar zet.
Ik zou alle procenten winst in hardeschijven die binnen budget vallen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 21:42

FikkieHo

Wokmaster

dominator schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:54:
[...]

Maar wat staat er dan voor headset in de BBG van deze maand? Juist de steelseries siberia headset black... Verkrijgbaar bij 4 winkels volgens de pricewatch...... :/
Ja, een moeilijk verkrijgbaar headset, maar ik vind het een prachtding. Ik heb hem zelf overigens bij amazon besteld. Daar is/was het goedkoper :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aldjay
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-06 16:58
Is er ooit iemand op het idee gekomen om een 5.1 headset te nemen in een high-end gamesysteem? Zelf heb ik al een paar jaar een Zalman 5.1 koptelefoon (zonder mic, dus is het geen headset) en dat werkt echt helemaal super in fps games zoals Far Cry en Call of Duty 4. Je hoort echt alles en iedereen aankomen vanuit de goede richting, eigenlijk is het een soort van legale radarhack ;) en ook in racespellen heeft het echt een meerwaarde.
De Speedlink Medusa 5.1 Home Edition is al te koop voor 60 euries in de pricewatch, en je hebt dan meteen een versterker erbij waarmee je kunt schakelen tussen headset en speakerset zonder steeds achter je pc te kruipen om kabels te wisselen :P maar hij is ook leverbaar zonder versterker als de Speedlink Medusa 5.1 Pro Gamer en de Speedlink Medusa 5.1 Mobile Edition USB.
Ik spreek zelf regelmatig andere gamers in TeamSpeak die de Medusa 5.1 gebruiken en die zijn er stuk voor stuk zeer tevreden over, zowel over het draagcomfort als over de geluidskwaliteit. Ik kan alleen maar beamen dat die gasten echt altijd goed klinken in TeamSpeak/Ventrilo, en zelf beweren ze ook dat muziek en films prima klinken met deze headset. Helaas heb ik deze set (nog) niet in mijn bezit, dus ik kan alleen maar doorgeven wat ik gehoord heb van anderen :'(
Just my two cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ri_ck
Anoniem: 134818 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:51:
[...]

En je kan erg goeie voedingen krijgen die 620watt leveren(Zie de corsair). 8)7. Verder heb je zelfs al met 620 watt power over. Je kan me niet wijs maken dat dit systeem meer dan 500 watt gaat gebruiken.
Bij een core2duo/quad core met meer dan 2GB intern geheugen en videokaart wordt standaard al 450 watt aanbevolen. (niet dat dit volledig benut wordt maar toch) dan heb je nog 2 zware videokaarten die 320 watt samen gebruiken vind ik het nog steeds geen gekke keuze.
Azerty prijzen:
OCZ Vendetta 2 € 34,64
56074 Zalman CNPS9700 LED € 46,67

12 euro duurder. Zalman betaal je gewoon voor de naam.
oke, zat ik er nog ver naast met me 30 euro maar kom op.. 12 euro.. waar hebben we t over? Daarnaast had ik t wel over de NT versie zal iets duurder zijn maar wel 4pins ipv 3 op de standaard LED.
Blijkbaar snap jij niet hoe het werkt.

FSB:Geheugen = 1:1 in dual channel. Bij een FSB van 1600mhz quad pumped zal je genoeg hebben aan 800mhz geheugen(400base). Bij 1333mhz voldoet 667mhz geheugen(333base). Wat heb je aan geheugen dat zo veel sneller is dan de FSB, namelijk 1333(667base)*2(dual channel)=2666mhz? Helemaal niets in real life performance.

En dus koop je DDR3? Om wat voor reden? Om extra geld neer te leggen? Als jij straks wil upgraden zul je zowiezo naar een nieuw moederbord toe moeten omdat nehalem een nieuw socket krijgt. Je zult dan zowiezo naar ddr3 moeten. Weet je wat er dan in middels gebeurt is met de prijs? Nee? Kijk eens naar wat er met de ddr2 prijzen zijn gebeurt. Waarom nu te veel uit geven en er niets aan hebben om in de toekomst toch het goedkoper te krijgen.
Ten eerste ik koop het niet om extra geld neer te leggen. Vreemde opmerking. Jou berekening zeggen niet alles maar na wat verdere research te hebben gedaan ben ik ook misschien iets te makkelijk geweest over DDR3 de prestatie winst is inderdaad niet bijzonder. Het is sneller maar dan hooguit 2% of iets in die geest. Belachelijk weinig. Zelfde dat de HDD's weinig verschillen moet je het maar zo zien dat ik de HDD's procenten compenseer met het geheugen ;) Ik had misschien ook beter het geld kunnen besparen en een moederbord kunnen nemen met DDR2.
PEA werkt niet met windows xp en vista voor thuis gebruikers. Je zit gewoon aan een limiet van 32bit. Dus dat je het zag, is leuk, maar het helpt niet. Verder hou jij maar 3gb over dankzij je videokaarten. Games worden zeker wel goed ondersteund. Oudere games maybe wat minder, maar dat ligt minder aan 64bit dan aan vista.
ik citeer: "en je hebt er geen drol aan maar dat ter zijde" wat betreft die 8GB in 32bits. PEA heb ik helemaal niet aangehaald dus waarom je hier over begint geen idee? niet relevant in deze besturingssystemen. Moet eerlijk zeggen dat ik met 64bit nog niet voldoende heb gespeeld om dit in t echie te ondervinden. Zal ondertussen wel wat beter zijn. Voordeel met spellen zul je er niet echt mee hebben.
Ik zou alle procenten winst in hardeschijven die binnen budget vallen doen.
Persoonlijke mening. Ik zou gaan voor de extra GB's. In Raid0 loopt t allebei erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Hoe je het ook wend of keert, iedereen blij maken doe je toch nooit. Doen we er twee 750/1GB modellen in, zijn er weer mensen die roepen dat 2x 640 sneller is. Zelfde geld voor het geheugen, alleen daar zijn er (voorlopig) meer DDR2 aanhangers, gezien het grote verschil in prijs; bij de harddisk verschilt dat niet zoveel.

Verder heb je mensen die toch liever een Quad hadden gezien, etc.etc.etc.
En die aanbevelingen van fabrikanten; tja; als je op alles wat de fabrikanten moet afgaan moet je wel heel erg naief zijn.

De keuzes die gemaakt zijn, zijn gewoon solide. Daar is weinig op af te dingen en iedereen die anders wil; kan het anders doen.

Idd kan je beter het extra geld voor DDR3 geheugen in je zak houden, en bijv. een duurder mobo nemen, met meerdere lan poorten zodat lan-gaming weer sneller/betrouwbaarder kan. Die tip, daar kan je wat mee. Iedereen die een 620watt te krap vind (met de 2x 4850+dual core is die dat zeker niet!) kan altijd een zwaarder exemplaar kiezen. Voor deze config is de voeding echter uitstekend.

Draai zelf met een HX620, daar hangen 5 harddisks aan, 6 casefans, een HD 3870, led's, een optical, 2GB OCZ, Een X-Fi, een Tv-kaart + de pomp van de WC. Gaat als een zonnetje, met de cpu op 3200mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ri_ck schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 01:01:
[...]

Bij een core2duo/quad core met meer dan 2GB intern geheugen en videokaart wordt standaard al 450 watt aanbevolen. (niet dat dit volledig benut wordt maar toch) dan heb je nog 2 zware videokaarten die 320 watt samen gebruiken vind ik het nog steeds geen gekke keuze.
Aanbevolen is iets totaal anders dan nodig hebben. Bij aanbevolen houden ze ook rekening met sweex voedingen, die niet zo goed zijn.
[...]

oke, zat ik er nog ver naast met me 30 euro maar kom op.. 12 euro.. waar hebben we t over? Daarnaast had ik t wel over de NT versie zal iets duurder zijn maar wel 4pins ipv 3 op de standaard LED.
Zalman CNPS9700 NT € 51,05. 12 euro betalen voor welke winst? Dat vind ik dan zonde 12 euro.
[...]

Ten eerste ik koop het niet om extra geld neer te leggen. Vreemde opmerking. Jou berekening zeggen niet alles maar na wat verdere research te hebben gedaan ben ik ook misschien iets te makkelijk geweest over DDR3 de prestatie winst is inderdaad niet bijzonder. Het is sneller maar dan hooguit 2% of iets in die geest. Belachelijk weinig. Zelfde dat de HDD's weinig verschillen moet je het maar zo zien dat ik de HDD's procenten compenseer met het geheugen ;) Ik had misschien ook beter het geld kunnen besparen en een moederbord kunnen nemen met DDR2.
Die tests met winst zijn allemaal synthetisch. Dus zelfs die 2% merk je niets. Het is een vreemde opmerking om dat jij dit zegt:
Neem aan dat mensen zo'n high end systeem niet voor een half jaar kopen?
Omdat je het niet voor een half jaar koopt moet je maar extra geld neer leggen? Dan is het toch veel logischer om niet zo veel uit tegeven? Over een jaar koop je DDR3 voor de prijs wat DDR2 nu is. 8)7
[...]

ik citeer: "en je hebt er geen drol aan maar dat ter zijde" wat betreft die 8GB in 32bits. PEA heb ik helemaal niet aangehaald dus waarom je hier over begint geen idee? niet relevant in deze besturingssystemen. Moet eerlijk zeggen dat ik met 64bit nog niet voldoende heb gespeeld om dit in t echie te ondervinden. Zal ondertussen wel wat beter zijn. Voordeel met spellen zul je er niet echt mee hebben.
PAE is relevant, want 32bit windows xp en vista KAN gewoon niet meer zien dan TOTAAL 4gb. De enige manier om dat te omzijlen in 32bit is met PEA welke allen ondersteund word door server edities van windows:
Wikipedia: Physical Address Extension
[...]

Persoonlijke mening. Ik zou gaan voor de extra GB's. In Raid0 loopt t allebei erg lekker.
Ik snelheid + raid 0. ik hou niet van wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-06 17:55
.

[ Voor 199% gewijzigd door Limit-NL op 13-07-2008 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Madrox schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:00:
#ProductPrijsSubtotaal
Xonar D2X versus X-Fi Prelude is al een tijdje een interessant gevecht met de een zegt het een en de andere site weer het andere. Wat ik wel weet is dat de Prelude met EAX5.0 zeker in het voordeel t.o.v. EAX2.0 van de D2X. Voor gaming is de X-Fi Prelude beter, voor het grotere plaatje de D2X. Maar dat zijn 2 zeer dure kaarten. De X-Fi XtremeGaming is een stuk goedkoper terwijl deze ook EAX5.0 heeft, dit is de Best Buy. En IMO is de BBG een samenstelling van BBG-producten, niks anders.
X48 -> X38. Voor de grootse meerprijs krijg je slechts miniem betere mogelijkheden. Wel wil je 16X-16X kunnen draaien dus is een Gigabyte EX38-DS4 de perfecte keuze.
De HDD-setup ziet er niet echt logisch uit, verklaar U nader?
Scythe Slipstreams zijn fijn, maar de S-Flex komt beter uit de bussen van SilentPCReview, de site op het gebied van fans. Ik ken ook geen website waar de Katana 2 als best buy wordt beschouwd? En de VF-1000 LED zijn heel schattig maar niet voor een BBG, performanceboost weegt niet op tegen de prijs. Een cardreader in een high-end gaming systeem??? Mooi scherm maar ik vind de Acer P241W een veeel betere koop. Lager contrast ja, maar hogere helderheid en toch E 160 goedkoper? De PC151 is een USB headset met zeer tegenvallend comfort, en die ga je aansluiten op je USB-poort terwijl je een soundcard hebt??? De Steelseries (Icemat) Siberia was al geprezen voor ultiem comfort, gaming en muziek-geluid toen hij 70 euro waard was en nu is hij bijna 50! De 3.5mm versie, zodat hij aangesloten kan worden op de geluidskaart. De Deathadder is een fantastische muis maar de MX518 is de betere koop en net zo'n fantastische! Met het opgespaarde geld past 2x 4870's in CF er makkelijk in:
Anoniem: 170419 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:03:
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer P241W€ 317,08€ 317,08
1Cooler Master Centurion 590 Zwart€ 56,30€ 56,30
1Corsair CMPSU-620HXEU, 620W (ATX12V v2.2)€ 98,-€ 98,-
1Creative X-Fi Xtreme Gamer€ 64,80€ 64,80
1Gigabyte GA-EX38-DS4€ 138,37€ 138,37
1Logitech MX518 Optical Mouse (USB)€ 25,10€ 25,10
1OCZ Platinum OCZ2P10004GK 4GB (2x 2GB) DDR2€ 74,01€ 74,01
1Samsung SH-S203N€ 22,90€ 22,90
2Samsung Spinpoint F1 HD642JJ, 640GB€ 63,82€ 127,64
2Sapphire Radeon HD 4870€ 206,18€ 412,36
1Steelpad Qck€ 7,50€ 7,50
1Steelseries Siberia Full-size Headset€ 50,-€ 50,-
ImporterenTotaal€ 1.725,59
Met vriendelijke groet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-06 21:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik wil toch nog even wijzen op een reden om niet voor de reapers van OCZ te gaan. Je moet dan de fan van de Infinity op de smalle kant zetten, wat slecht is voor de koelprestaties.

http://www.silentpcreview.com/article658-page2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EAX werkt niet onder Vista. Onder Vista moet het openAL zijn of software ge-emuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Anoniem: 170419 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 16:34:
[...]

Xonar D2X versus X-Fi Prelude is al een tijdje een interessant gevecht met de een zegt het een en de andere site weer het andere. Wat ik wel weet is dat de Prelude met EAX5.0 zeker in het voordeel t.o.v. EAX2.0 van de D2X. Voor gaming is de X-Fi Prelude beter, voor het grotere plaatje de D2X. Maar dat zijn 2 zeer dure kaarten. De X-Fi XtremeGaming is een stuk goedkoper terwijl deze ook EAX5.0 heeft, dit is de Best Buy. En IMO is de BBG een samenstelling van BBG-producten, niks anders.
Onder Vista heb je een handicap met de X-Fi's, daar heb je zover ik weet met de Asus Xonar minder/geen last van. De keus voor de Xonar laat zich dan ook raden. Zit je daar niet zo mee, is de Xtremegaming een prima kaartje. Heb dit keer idd voor de Xonar gekozen, dan kom je minder snel voor onaangename verrassingen te staan (lees> driver/feature perikelen).
X48 -> X38. Voor de grootse meerprijs krijg je slechts miniem betere mogelijkheden. Wel wil je 16X-16X kunnen draaien dus is een Gigabyte EX38-DS4 de perfecte keuze.
Als je ff oplet zie je dat ik een relatief goedkoop X48 bord gekozen heb. De X38 is er nog wel, maar verdwijnt langzaamaan uit de schappen. Wederom gekozen voor een plank waarvan de leverbaarheid betrouwbaarder is; niks mis mee.
De HDD-setup ziet er niet echt logisch uit, verklaar U nader?
Nooit gehoord van een aparte disk(array) voor het OS ? Zodat de data/game disks(array) 100% vrij is voor het ongestoord laden/pre-cachen etc. van je spellen ? Zou zeggen, kijk even rond; er is genoeg gezegt hierover.
Scythe Slipstreams zijn fijn, maar de S-Flex komt beter uit de bussen van SilentPCReview, de site op het gebied van fans.
Vreemd, ze zeggen ook dat het de eerste keer is dat een fan de Nexus verslaat; ze doelen op de low-speed Slipstream. Verder zeggen ze dat het allemaal "winnaars" zijn. Het zijn gewoon zeer goede fans; al zijn de S-flex (heb ze zelf gehad) ook zeker goed te pruimen.
Ik ken ook geen website waar de Katana 2 als best buy wordt beschouwd?
Hier heb ik eens wat anders willen proberen, achteraf niet goed opgelet alhoewel de fan zeker voldoende scoort. Dit hebben we ondertussen verandert in een Coolermater Vendetta.
En de VF-1000 LED zijn heel schattig maar niet voor een BBG, performanceboost weegt niet op tegen de prijs.
Stilte wil, en ze zijn stiller. Verder nemen ze niet, zoals een Thermalrigt of S1 (met actieve cooling) twee sloten in beslag. Ben het dan ook niet met je eens op dit punt.
Een cardreader in een high-end gaming systeem???
ehm, dus omdat er Gamesysteem voor staat, is dat wat iedereen ook alleen maar mee doet 8)7
Het past nog in het budget, het is een cardreader +floppydrive, wat nog weleens handig kan zijn. Waarom niet?
Mooi scherm maar ik vind de Acer P241W een veeel betere koop. Lager contrast ja, maar hogere helderheid en toch E 160 goedkoper?
Goedkoop=duurkoop ? Eh, het is Acer. Nogal budget als je het mij vraagt. Voor zulke bodemprijzen moet er ergens op bezuinigt zijn, zou ik denken.
De PC151 is een USB headset met zeer tegenvallend comfort, en die ga je aansluiten op je USB-poort terwijl je een soundcard hebt??? De Steelseries (Icemat) Siberia was al geprezen voor ultiem comfort, gaming en muziek-geluid toen hij 70 euro waard was en nu is hij bijna 50! De 3.5mm versie, zodat hij aangesloten kan worden op de geluidskaart.
Ah, goed punt. Dacht dat die Pc-151 vrijwel indetiek was als mijn PC-150. Foutje, bedankt :>
De Deathadder is een fantastische muis maar de MX518 is de betere koop en net zo'n fantastische!
Behalve als je linkshandig ben, zoals ik. Dan is zo'n rechtshandig gevormde muis ineens een stuk minder "fantastisch". De Death Adder is voor links en rechtshandigen even praktisch.
Met het opgespaarde geld past 2x 4870's in CF er makkelijk in:
Makkelijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-06 17:55
.

[ Voor 99% gewijzigd door Limit-NL op 14-07-2008 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Madrox schreef op maandag 14 juli 2008 @ 01:45:
[...]

Onder Vista heb je een handicap met de X-Fi's, daar heb je zover ik weet met de Asus Xonar minder/geen last van. De keus voor de Xonar laat zich dan ook raden. Zit je daar niet zo mee, is de Xtremegaming een prima kaartje. Heb dit keer idd voor de Xonar gekozen, dan kom je minder snel voor onaangename verrassingen te staan (lees> driver/feature perikelen).
Laat ik eerst zeggen, ik zie een BBG voor high-end gaming een systeem bestaand uit de beste koop-componenten voor high-end gaming. De verhoudingen van prijs moeten recht liggen en onnodige componenten voor high-end gaming zitten er dus NIET in. Zie het prijsverschil van de Xonar en de XtremeGaming. Ikzelf draai XP maar snap dat voor mensen met DX10.1-griep dit wel zouden willen, neem dan een Xonar. Ik vind de XtremeGaming alsnog de beste koop voor high-end gamin rig.
[...]

Als je ff oplet zie je dat ik een relatief goedkoop X48 bord gekozen heb. De X38 is er nog wel, maar verdwijnt langzaamaan uit de schappen. Wederom gekozen voor een plank waarvan de leverbaarheid betrouwbaarder is; niks mis mee.
Voor 8 euro, prima. Ik keek naar algemene prijs van X48 en zag een groter prijsverschil eerst.
[...]

Nooit gehoord van een aparte disk(array) voor het OS ? Zodat de data/game disks(array) 100% vrij is voor het ongestoord laden/pre-cachen etc. van je spellen ? Zou zeggen, kijk even rond; er is genoeg gezegt hierover.
Ja maar ik denk dat jij de ontlasting voor een HDD overdrijft als je het OS op een aparte schijf laadt. Matrix RAID van 2 640GB Spinpoint F1's laden echt even snel dat gamepje, voor n stuk minder geld.
[...]

Vreemd, ze zeggen ook dat het de eerste keer is dat een fan de Nexus verslaat; ze doelen op de low-speed Slipstream. Verder zeggen ze dat het allemaal "winnaars" zijn. Het zijn gewoon zeer goede fans; al zijn de S-flex (heb ze zelf gehad) ook zeker goed te pruimen.
Zie de Recommended Fans daar, staat S-Flex en Kama Flow van Scythe. En sites als XtremeSystems (Air-Cooling) praten ook over deze in dezelfde zin met Yate Loon.
[...]

Hier heb ik eens wat anders willen proberen, achteraf niet goed opgelet alhoewel de fan zeker voldoende scoort. Dit hebben we ondertussen verandert in een Coolermater Vendetta.
OCZ Vendetta 2 bedoel je?
[...]

Stilte wil, en ze zijn stiller. Verder nemen ze niet, zoals een Thermalrigt of S1 (met actieve cooling) twee sloten in beslag. Ben het dan ook niet met je eens op dit punt.
Als jij circa 60 euro aan 2 van die dingen uit wil geven voor alleen de stilte, prima. Maar daar is een high-end gaming BBG niet voor ;).

[/quote]
[...]
ehm, dus omdat er Gamesysteem voor staat, is dat wat iedereen ook alleen maar mee doet 8)7
Het past nog in het budget, het is een cardreader +floppydrive, wat nog weleens handig kan zijn. Waarom niet?
[/quote]

Heel goed je hebt m door. Omdat het niet BBG is ;), geef mij een situatie in high-end gaming waarvoor je het echt nodig hebt;)?
[...]

Goedkoop=duurkoop ? Eh, het is Acer. Nogal budget als je het mij vraagt. Voor zulke bodemprijzen moet er ergens op bezuinigt zijn, zou ik denken.
Best Buy? Elk onderdeel is dus Best Buy! En dat is de T260 duidelijk NIET.
[...]

Ah, goed punt. Dacht dat die Pc-151 vrijwel indetiek was als mijn PC-150. Foutje, bedankt :>
Ik had zelf eerst de PC-150 en ben daarna op de Siberia overgestapt, en ooh jee wat was ik er blij mee! Toen er 70 E voor gedokt, nu is hij 50. MUST BUY! Deze schelpen zijn enorm en heel zacht waardoor je soms niet doorhebt dat je hem ophebt, met de PC-150 had ik wel last van irritatie na een tijd en de geluidkwaliteit is echt minder als je het vergelijkt met de Siberia.
[...]

Behalve als je linkshandig ben, zoals ik. Dan is zo'n rechtshandig gevormde muis ineens een stuk minder "fantastisch". De Death Adder is voor links en rechtshandigen even praktisch.
Ik ben linkshandig maar muis met rechts, denk dat er meer mensen zijn die dit doen. Het linkshandige is dus meer uitzondering. Ik hou de MX518 erin, voor de linkshandigen als alternatief, de Deathadder.
[...]

Makkelijk O-)
Jep, zie mijn setup maar ;) en het is wel degelijk Best Buy, zoals gediscussierd in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En Madrox, een beetje tweaker slipstreamed toch z'n RAID-drivers ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr

bbr

Madrox schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 01:58:
Draai zelf met een HX620, daar hangen 5 harddisks aan, 6 casefans, een HD 3870, led's, een optical, 2GB OCZ, Een X-Fi, een Tv-kaart + de pomp van de WC. Gaat als een zonnetje, met de cpu op 3200mhz.
Waar hang jij die 6 casefans dan overal?
pricewatch: Scythe Slip Stream SY1225SL12M, 120mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Anoniem: 170419 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:22:
[...]

Laat ik eerst zeggen, ik zie een BBG voor high-end gaming een systeem bestaand uit de beste koop-componenten voor high-end gaming. De verhoudingen van prijs moeten recht liggen en onnodige componenten voor high-end gaming zitten er dus NIET in. Zie het prijsverschil van de Xonar en de XtremeGaming. Ikzelf draai XP maar snap dat voor mensen met DX10.1-griep dit wel zouden willen, neem dan een Xonar. Ik vind de XtremeGaming alsnog de beste koop voor high-end gamin rig.
Eens.
Ja maar ik denk dat jij de ontlasting voor een HDD overdrijft als je het OS op een aparte schijf laadt. Matrix RAID van 2 640GB Spinpoint F1's laden echt even snel dat gamepje, voor n stuk minder geld.
Het is niet alleen de ontlasting, ook je setup word een stuk flexileber en veiliger. Een 320GB model kost je rond de € 45,-; een klein beetje meer op het totaal zou ik zeggen.
Zie de Recommended Fans daar, staat S-Flex en Kama Flow van Scythe. En sites als XtremeSystems (Air-Cooling) praten ook over deze in dezelfde zin met Yate Loon.
Zie je ook dat de laatste fan's die zijn toegevoegd van maart 2007 zijn ?
Dat betekent volgens jou dus dat er na maart 2007 geen goede, stille casefans meer worden gemaakt. Denk zelf eerder dat sommige pagina's bij SilentPcreview een opfrisbeurt nodig hebben.

Maar, laten we de conclusie er eens bijpakken en eens goed lezen wat daar staat:
Almost all the Scythe Slip Stream fans are winners, as is the Kama PWM fan. The 1200 RPM Slip Stream in particular performed amazingly, pushing more air at the ambient noise level of our lab than any other. The 800 RPM Slip Stream L is also formidable, matching the performance of the Nexus fan in our fan test setup, and beating it for airflow and/or cooling when used with the Scythe Ninja Copper. It can be run at full speed in most systems without being heard.
De 1200rpm SS presteert het best van alle fans, alle fans die ooit getest zijn bij Silentpcrieview als het aankomt om de prestaties bij "ambient noise". Het 800rpm SS model doet het beter dan de "referentie" fan van Nexus.
Finally there's the issue of price. Scythe Slip Stream fans typically sell in the US and Canada for no more than $10, sometimes as little as $8. This is a far cry from the $15~20 for a Nexus 120 or $18~25 for a Noctua 120. It's not the bargain basement value price of $3~5 for a Yate Loon 120, but the Scythes are actually a bit quieter, packed for better protection in transit, and come with cable adapters. They will go, at least for now, to the top of SPCR's fan rankings.
De laatste zin zegt genoeg :>
Als jij circa 60 euro aan 2 van die dingen uit wil geven voor alleen de stilte, prima. Maar daar is een high-end gaming BBG niet voor ;).
Ehmm, daar heb ik moeite mee. Een highend gamer vind het geen probleem als hij met een herrie-pc zit, want daar komt het op neer. We weten allebei hoe "lekker" die highend videokaarten klinken.
Heel goed je hebt m door. Omdat het niet BBG is ;), geef mij een situatie in high-end gaming waarvoor je het echt nodig hebt;)?
Niet, maar daar gaat het niet om. Volgens mij willen mensen ook nog andere dingen doen met hun PC.
Best Buy? Elk onderdeel is dus Best Buy! En dat is de T260 duidelijk NIET.
Hij is iig 2 inch groter en mijn inziens met die maten heeft die het betere beeldscherm. Een TN-paneel heeft een beroerde inkijkhoek, wat naarmate de schermen groter worden, alleen maar meer opvalt. Deze keus is trouwens gemaakt met medewerking van Reinman , mijn eerste keus was een HP van € 434.-.

Iemand met jouw genoemde Acer zegt er dit over:
Qua beeldkwaliteit: Zeer helder scherm en mooie kleuren. Zoals ik al zei vond ik hem iets minder dan de nieuwe serie van HP die op het moment als beste beschouwt worden op dit moment.
De Acer lijkt dan ook een goede keus.
Ik had zelf eerst de PC-150 en ben daarna op de Siberia overgestapt, en ooh jee wat was ik er blij mee! Toen er 70 E voor gedokt, nu is hij 50. MUST BUY! Deze schelpen zijn enorm en heel zacht waardoor je soms niet doorhebt dat je hem ophebt, met de PC-150 had ik wel last van irritatie na een tijd en de geluidkwaliteit is echt minder als je het vergelijkt met de Siberia.
De enige irritatie met de Pc-150 was dat hij te los op mijn hoofd zat, verder gebruik het ding amper want over de stereo hier klinkt het toch net ff lekkerder. Moet wel een lekker ding zijn zo te horen , die Siberia :P
Ik ben linkshandig maar muis met rechts, denk dat er meer mensen zijn die dit doen. Het linkshandige is dus meer uitzondering. Ik hou de MX518 erin, voor de linkshandigen als alternatief, de Deathadder.
Kan.
Jep, zie mijn setup maar ;) en het is wel degelijk Best Buy, zoals gediscussierd in het topic.
True. Maar een highend gamesysteem plus "best buy" gaat moeilijk samen. Highend kost geld, relatief gezien veel meer geld. Als je echt best buy zou nemen, gaat er een 9600 GT in ofzo; de allerbeste prijs per FPS! Natuurlijk is dit onzin, maar het geeft precies aan dat "best buy" niet altijd geldig is.
http://tweakers.net/gallery/sys/15623

[ Voor 6% gewijzigd door Madrox op 14-07-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weetje wat een nog betere koop voor geluid is? Onboard gebruiken. ;)

Over het scherm:
edit:Heb ik voor dat scherm gekozen? :X. Als ik mocht kiezen was het geen TN pannel hoor ;).

HP:
Pro's
Mooi pannel
Prijs

Cons
Kleinste met 22"
"maar" 1680x1050
Laagste contrast
(Glare Pannel)

Acer:
Pro's
1920x1200 met 24"(Hoge PPI)

Con's
Geen HDMI

Samsung:

Pro's
26"
Hoge contrast

Con's
Prijs

Muizen en headsets is ook weer eens lekker persoonlijk. Ik heb liever muizen die zowel voor links als rechts zijn, want dat zijn vaak de iets kleinere muizen. Ik heb niet van die grote handen en dan zitten die gevormden voor mij vaak niet echt lekker. Zelfde geld voor een headset. Die kan je redelijk moeilijk af doen op specs. Het gaat om draag comfort, welke bij mensen met verschillende grote aan oren en vormen, heel anders word ervaren.

Madrox:
Geen foto van je systeem met al die witte led fans? :9 :*)

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 14-07-2008 15:13 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is niet in het leven gebracht voor 'welke moet ik nemen?'-vragen (zie Zie CSL Beleid#welke) maar is ontworpen om de BBG van deze maand ter discussie te stellen.