[BBG] High-end gamesysteem juli 2008

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoebe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01 16:15
Ik had spierpijn vandaag. van die pushpins >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-06 09:07
Gonadan schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:43:
[...]

En dan druk ik bijna mijn duim achterover en nog zit dat kreng niet goed.
Nee, doe mij maar een mooie set bouten en moeren.
Tweakers heeft niet voor niets een steeksleutel als logo. :Y)
Ik had het in de kast gedaan. Achteraf misschien niet moeten doen, maar in mijn ogen was dat de juiste volgorde.

[ Voor 0% gewijzigd door Carnagy op 20-08-2008 10:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Heb je dit topic wel eens gezien?
Dat ben ik van plan te proberen als ik tijd over heb.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47730

Hoe zit het eigenlijk met het 'vereiste' besturingssysteem? Moet ik nu een 64 bit OS hebben? Ik ben nog steeds niet van plan om Vista te gaan gebruiken, dus dan zou ik een 64 bit XP nodig hebben, right?

En een goed 22" gaming tft scherm vinden is ook een drama zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Anoniem: 47730 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 13:31:
Hoe zit het eigenlijk met het 'vereiste' besturingssysteem? Moet ik nu een 64 bit OS hebben? Ik ben nog steeds niet van plan om Vista te gaan gebruiken, dus dan zou ik een 64 bit XP nodig hebben, right?

En een goed 22" gaming tft scherm vinden is ook een drama zeg :P
Je hebt niet persé een 64 bitbesturingssysteem nodig. het enige wat je niet kan als je dit niet hebt is je 4GB intern geheugen gebruiken. Windows 32-bit (vista en xp) kunnen dan maar 3.5GB aan. Dus verlies je een halve GB intern geheugen.

Een goed 22" screen: Samsung Syncmaster 226BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, oke :) Ik denk dat ik wel genoeg zal hebben aan 3.5GB geheugen dan :P

Ik zal eens wat reviews checken van die Syncmaster 226BW, thnx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aldjay
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-06 16:58
Anoniem: 47730 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 13:31:En een goed 22" gaming tft scherm vinden is ook een drama zeg :P
Ik ben wel errug blij met mijn Samsung 2253BW, volgens de site van Samsung is dit de opvolger van de mateloos populaire 226BW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

En volgens meerdere reviews zijn geen van de opvolgers daadwerkelijk beter dan de 226BW, en sommige zelfs minder goed.
De één heeft weer beter kleuren, de ander minder inputlag.
Gek wordt je er van, ga kijken, als hij mooi is inpakken en niet meer over nadenken. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Carnagy
Even een vraagje over de harde schijf. Maakt deze een hoorbaar geluid als hij bezig is bij jullie met schrijven? Ik hoor hem werken en "rommelen' als hij dingen wegschrijft.

IS dit bij jullie ook zo? Ik heb voor de zekerheid een HDD test gedaan en daar was hij 100%^healthy

• Gonadan

Gonadan

Carnagy schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:52:
Even een vraagje over de harde schijf. Maakt deze een hoorbaar geluid als hij bezig is bij jullie met schrijven? Ik hoor hem werken en "rommelen' als hij dingen wegschrijft.

IS dit bij jullie ook zo? Ik heb voor de zekerheid een HDD test gedaan en daar was hij 100%^healthy
Er zitten bewegende delen in, natuurlijk hoor je dat.
Hoeveel geluid is het, dat is een belangrijkere vraag.
Zelf hoor ik hem alleen als ik mijn kast open doe en er naar ga luisteren.

Zolang hij geen fouten geeft bij de controle zal het wel los lopen.
Je hebt als brave tweaker uiteraard een backup he? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Carnagy
Gonadan schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:10:
[...]

Er zitten bewegende delen in, natuurlijk hoor je dat.
Hoeveel geluid is het, dat is een belangrijkere vraag.
Zelf hoor ik hem alleen als ik mijn kast open doe en er naar ga luisteren.

Zolang hij geen fouten geeft bij de controle zal het wel los lopen.
Je hebt als brave tweaker uiteraard een backup he? ;)
ik hoor hem duidelijk als mn kast dicht is (kast uit BBG juli game-systeem). Hij is niet altijd luidruchtig. Soms wel bij veel lezen/schrijven, maar een andere keer helemaal niet.

\edit

Ik las net ergens dat het mogelijk een enigszins losse harde schrijf kan zijn? een Bumpy Rattle zoals de poster het noemde.

Hoe vast moet je die schroeven draaien in de rubber plugjes van die antec kast? Draai je nog meer schroeven vast behalve de 4 die aan dat omhulsel zitten?

[ Voor 19% gewijzigd door Carnagy op 21-08-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoebe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01 16:15
Ik heb 4 schroeven door de grommets vastgedraaid (die aan de onderkant van de disc). Niet heel vast. Gewoon, vast = vast, niet echt kracht gezet ofzo.

Voor de rest heb ik de disc nergens anders aan bevestigd.
Als ik de kast dicht heb, hoor ik de disc (seeks enzo) niet. (met een Spinpoint 640 GB & Antec kast).

[ Voor 18% gewijzigd door Phoebe op 22-08-2008 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Phoebe schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:16:
Ik heb 4 schroeven door de grommets vastgedraaid (die aan de onderkant van de disc). Niet heel vast. Gewoon, vast = vast, niet echt kracht gezet ofzo.

Voor de rest heb ik de disc nergens anders aan bevestigd.
Als ik de kast dicht heb, hoor ik de disc (seeks enzo) niet. (met een Spinpoint 640 GB & Antec kast).
Hmm...

Mijn harde schrijf is verticaal geplaatst omdat dat zo moet in die kast, maar volgens mij zit bij mij de harde scrhijf alleen vast aan de zijkanten. Morgen toch eens even kijken of ik hem iets vaster kan zetten misschien. Thx voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Normaal gesproken kan het rammelen inderdaad, maar door die rubbers zal je het niet horen als hij los zit.
Hoe vaster je hem draait hoe meer je hoort is het juist. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Gonadan schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:58:
Normaal gesproken kan het rammelen inderdaad, maar door die rubbers zal je het niet horen als hij los zit.
Ik heb hem wel zo vast gedraaid dat de rubbers flink platgedrukt waren. Ach ja, morgen even kijken. Ik heb ook maar voor de zekerheid de HDD tool van samsung gedownload. Even controleren of de harde schrijf volgens hen helemaal goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Gonadan schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:58:
Ik heb mn kast opengeschroeft en zag daar dat de schref om mn behuizing waarin de HD zat vrij los zat. Deze heb ik aangedraaid, maar daarna kon ik nog steeds mn behuizing lichtjes bewegen. Ik vermoed dat ik nog wat meer schroeven moet aandraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eindelijk alles besteld, hopelijk gaat dat allemaal goed. Heb al een paar dingetjes binnen.
Ik zie dat m'n Gigabyte GA-X48-DQ6 mobo 6x een Sata aansluiting heeft. Omdat ik aardig wat bestanden wil overzetten leek het mij handiger om m'n huidige Sata opstelling (2x maxtor hd'tjes) in m'n nieuwe pc te zetten samen met m'n 2 nieuwe Samsung hd'tjes. Als alles dan over is gezet haal ik m'n 2 oude schijven er weer uit.
Ik zat mij af te vragen hoe ik dit het beste kan aanpakken. Zal de pc zien dat er al een OS op m'n oude schijven staat en die opstarten, en dat ik dan alles kan overzetten op de lege schijven? Ik ben niet echt een genie op het gebied van Sata, dus ik weet niet precies hoe dit in z'n werk gaat. Zal de pc ook wel mijn 2 oude Maxtor schijven als een Sata opstelling herkennen?

Stel dat dit wel werkt, dan moet ik XP alsnog via een boot cd installeren. Is het dan geen probleem als de schijf al bestanden erop heeft staan (ivm formatteren enzo)?
Wat een voorbereidingen allemaal zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:40

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Opnieuw installeren via boot CD is de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik denk dat ik gewoon m'n oude en nieuwe pc op elkaar aansluit via een utp kabel ofzo. Lijkt me iets handiger :P
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is niet in het leven gebracht voor 'welke moet ik nemen?'-vragen (zie Zie CSL Beleid#welke) maar is ontworpen om de BBG van deze maand ter discussie te stellen.