[BBG] High-end gamesysteem juli 2008 - feedback

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Redactie,

De laatste dagen zijn waarschijnlijk erg druk geweest, werkend aan die prachtige BBG. Het geopende topic in de CSL was erg actief en er werden door hulp van vele users enige aanpassingen gemaakt t.o.v. de geopteerde setup in de startpost. Dit gebeurde discussierend, zo niet ruziend maar altijd met argumenten. Uiteindelijk was er door deze actieve users een eindresultaat uitgekomen, waar velen zich in konden vinden als BBG. Door de Moderator, Hahn, die elke keer verantwoordelijk is voor een prachtige OP, werd geen input gegeven richting dit user samengestelde systeem. Hierna berichte Hahn dat de BBG allang samengesteld was. Hierbij voelen deze users, die uren achter hun computer specificaties, reviews, benchmarks en god knows what hebben gespeurd naar de Best Buy, zich teniet gedaan. Gelieve volgende keer goed van tevoren een datum stellen wanneer de setup klaar moet zijn en daarnaast veel feedback op voorgestelde systemen van users in het topic, dit zou de kwaliteit, flexibiliteit van BBG's in de toekomst zeer goed doen

Met vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Kan me hier helemaal in vinden, goed gezegd _/-\o_

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahn geeft zelf aan dat hij te weinig tijd heeft. Mischien is iemand anders de BBG laten doen een beter idee.
Dat snap ik, maar het waren veel suggesties en ik had maar weinig tijd, dus die tijd is voornamelijk gaan zitten in het samenstellen van de BBG zelf en niet in het hier reageren.

Wat betreft het geheugen en het moederbord, het geheugen is hetzelfde gebleven als in de startpost staat, voornamelijk omdat dat meer dan snel zat is voor standaard out-of-the-box gaming zonder te overklokken (natuurlijk leent dit systeem zich wel voor overklokken, maar het gaat erom dat je zonder te hoeven tweaken al een zo snel mogelijk systeem hebt). En het moederbord is een X48-moederbord geworden, omdat die chipset weer net iets sneller is en minder problemen heeft dan de alternatieven die hier werden gepost.
Hahn in "[BBG] High-end gamesysteem juli 2008"

Het is tenzeerste wel mogelijk wat de meeste mensen willen zien. Het zijn 3 punten:

Feedback(Een tussentijdse repost bijv)
Beargumenteren van keuzes(X48 sneller, laat maar zien)
Keuses voorgesteld mits goed onderbouwd over nemen

Het kan zeer zeker, martin heeft het laten zien in multimedia systeem bbg. Waar een verwoede discussie over dual/quad en kasten heeft plaats gevonden. Daar heeft hij een keuze in gemaakt. Verder heeft hij de andere suggesties ook over genomen(HD etc) en een repost gedaan. _/-\o_ voor martin.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:01

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Laten we wel even voorop stellen dat dit geen persoonlijke aanval op Hahn is.
Hij doet elke keer gewoon zijn best en de BBG is altijd een goede richtlijn.

Echter door tijdgebrek wisten de tweakers niets van de voortgang.
Ook lijkt het me voordeling om eventuele overwegingen van de TS weer verder te behandelen.
Één keer argumenten aandragen en daarna kiezen werkt vaak niet, daar gaan meerdere iteraties overheen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 21:55
Hij geeft aan niet op alle gegeven reacties te kunnen reageren door tijdgebrek. Dit wil niet zeggen dat hij ze niet heeft meegenomen in de BBG. Sowieso is een BBG een algemeen advies, iedereen heeft specifieke wensen. Je kunt de BBG als uitgangspunt nemen, en zelf enige wijzigingen aanbrengen. Meestal worden in de BBG ook alternatieven vermeld en waarom daar niet voor gekozen is. Ik ben het er mee eens dat de topics misschien eerder gestart mogen worden en een duidelijke deadline mogen hebben, dat is duidelijk voor de users en geeft de schrijvers ook voldoende tijd.

Laten we de BBG even afwachten, en misschien de manier van tot stand komen van BBG een klein beetje tweaken. Ik blijf het een goed initiatief vinden en waardeer ook de moeite die zowel crew als users nemen om deze tot stand te laten komen

[ Voor 17% gewijzigd door asfaloth_arwen op 02-07-2008 12:01 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Om eerlijk te zijn had dit topic beter kunnen wachten tot de BBG gepubliceerd is.
Er kan nu niet gezegd worden of er wat gedaan is met alle suggesties en discussies.
Alleen over de feedback valt nu nog wat te zeggen.

Hahn heeft aangegeven wel alles in overweging genomen te hebben, laten we daar dan ook nog van uit gaan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:52: Hierbij voelen deze users, die uren achter hun computer specificaties, reviews, benchmarks en god knows what hebben gespeurd naar de Best Buy, zich teniet gedaan.
Inderdaad,

Ik stel voor dat de BBG in ieder geval eerder gestart moet worden, en misschien door een andere mod aangezien Hahn het te druk lijkt te hebben om binnen het topic in te gaan op reacties en suggesties.

ipv 6 dagen, misschien de BBG ~een maand van te voren laten beginnen.
Deze word iedere 2 maanden gepost, dus lijkt me ruimschoots tijd om een goed systeem te researchen, discussieren, feedback te geven, en tot een resultaat te komen waar iedereen zich in kan vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door bbr op 02-07-2008 12:04 ]

Listen to the voices in your head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Het commentaar over dat ik te weinig heb gereageerd is misschien wel terecht, maar voor de rest is het voornamelijk moord en brand roepen voordat je ook maar een pistool hebt gezien...

En over de deadline, de BBG komt altijd in de eerste dagen van de nieuwe maand, dus die zou nu onderhand (ook bij de gebruikers) wel enigszins duidelijk moeten zijn. Maar de volgende keer zal ik die erbij vermelden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem daar in is, dat als jij andere keuzes maakt dan wij, wij daar in niet met jouw kunnen argumenteren. Het systeem dat voorgesteld is, waarvan jij hem direct hard afwees, was zeer zeker wel goed en BBG waardig. Zoals je zelf aan gaf waren 2 hevig gediscusieerde dingen, door jouw totaal aan de kant geveegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 21:55
Als jullie eerder starten met de topics en de deadline iets voor het begin van de nieuwe maand leggen (2/3 dagen), hebben jullie meer tijd en rust om het uit te werken. Als dit duidelijk gecommuniceerd word, is de sfeer in deze topics denk ik ook een stuk vriendelijker :)
Zolang het topic dan loopt heeft de crew ook meer speelruimte qua tijd om te reageren op suggesties

[ Voor 15% gewijzigd door asfaloth_arwen op 02-07-2008 12:08 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:07:
Het probleem daar in is, dat als jij andere keuzes maakt dan wij, wij daar in niet met jouw kunnen argumenteren. Het systeem dat voorgesteld is, waarvan jij hem direct hard afwees, was zeer zeker wel goed en BBG waardig. Zoals je zelf aan gaf waren 2 hevig gediscusieerde dingen, door jouw totaal aan de kant geveegt.
Hoe weet je dat nou? De BBG is nog steeds niet gepubliceerd, dus waar haal jij vandaan dat ik niks van dat systeem heb meegenomen? Ik stel voor om iig opmerkingen over onderdelen afwijzen/opnemen achterwege te laten totdat de BBG ook daadwerkelijk gepost is.

Ow, en jij bepaalt trouwens wat 'BBG-waardig' is? ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Hahn op 02-07-2008 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:05:
Het commentaar over dat ik te weinig heb gereageerd is misschien wel terecht, maar voor de rest is het voornamelijk moord en brand roepen voordat je ook maar een pistool hebt gezien...

En over de deadline, de BBG komt altijd in de eerste dagen van de nieuwe maand, dus die zou nu onderhand (ook bij de gebruikers) wel enigszins duidelijk moeten zijn. Maar de volgende keer zal ik die erbij vermelden.
Het is wellicht wel een goed idee om een datum te noemen waarop de lijst definitief is (bijv. rond de 26e van de maand of zo), dan hoeft niemand meer voor nop suggesties te doen :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
Helemaal mee eens, topics wat eerder open en een duidelijke dead-line. Dan haal je de tijdsdruk er iets vanaf en weten mensen ook waar ze aan toe zijn. Dit kan in de toekomst dit soort problemen misschien voorkomen.

Er staat nu wel "High-end gamesysteem" in de titel, maar eigenlijk geldt dit natuurlijk voor alle BBGs.

[ Voor 0% gewijzigd door Depep op 02-07-2008 12:13 . Reden: geldt met dt :) ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ok, dat is nu dan wel duidelijk en is een goed punt. Verder gaan we nu allemaal even rustig afwachten tot de BBG ook écht gepost is en dan mag er weer commentaar worden geleverd indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:08:
[...]

Hoe weet je dat nou? De BBG is nog steeds niet gepubliceerd, dus waar haal jij vandaan dat ik niks van dat systeem heb meegenomen? Ik stel voor om iig opmerkingen over onderdelen afwijzen/opnemen achterwege te laten totdat de BBG ook daadwerkelijk gepost is.

Ow, en jij bepaalt trouwens wat 'BBG-waardig' is? ;)
Dat weet ik omdat je dat zelf zegt:
Wat betreft het geheugen en het moederbord, het geheugen is hetzelfde gebleven als in de startpost staat, voornamelijk omdat dat meer dan snel zat is voor standaard out-of-the-box gaming zonder te overklokken (natuurlijk leent dit systeem zich wel voor overklokken, maar het gaat erom dat je zonder te hoeven tweaken al een zo snel mogelijk systeem hebt). En het moederbord is een X48-moederbord geworden, omdat die chipset weer net iets sneller is en minder problemen heeft dan de alternatieven die hier werden gepost.

Je hebt en het moederbord en het geheugen aan de kant geschoven, waar goed is over gediscussierd waarom.

Dat bepalen wij met zijn allen, dus jij bepaald het ook niet alleen. Tenminste als ik de CSL subtitel mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dus omdat ik 2 onderdelen niet opneem heb ik gelijk alles aan de kant geschoven? :z

En in de ondertitel van CSL staat niet dat iedereen meebepaalt... snap ook niet helemaal waarom dat in de ondertitel van CSL staat, alsof CSL draait om de BBG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet beter lezen:
Zoals je zelf aan gaf waren 2 hevig gediscusieerde dingen, door jouw totaal aan de kant geveegt.
Ik zie daar 2 staan, zie jij dat ook? Heb ik het dus over 2 dingen, niet over alles.
Is de Best Buy Guide wel een Best Buy Guide? Doe hier je best om er het beste van te maken!
Nee het is niet de Best Buy Guide want de TS geeft zijn eigen voorkeur door? Je best te doen tegen het niets aan te praten? Te discussieren met mensen tot een conclusie te komen die totaal niet mee word genomen? We zullen zien hoeverre die vragen worden beantwoord.

Verder is het systeem die samen is gesteld volgens jouw niet erg belangrijk.
Prima over te nemen? Je verandert de halve opstelling, zonder ook maar enige onderbouwing wáárom en bovendien zitten er dingen bij die nog niet eens leverbaar zijn.

Je hulp wordt zeer gewaardeerd natuurlijk, maar je moet er niet vanuit gaan dat als jij denkt dat een systeem wel goed is zo dat het dan maar klakkeloos over zal worden genomen ;) En sowieso ben ik allang klaar met het samenstellen van de BBG, hij moet alleen nog online verschijnen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

P_de_B schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:08:
[...]

Het is wellicht wel een goed idee om een datum te noemen waarop de lijst definitief is (bijv. rond de 26e van de maand of zo), dan hoeft niemand meer voor nop suggesties te doen :)
Dat gaat niet helemaal op als het topic pas op de 24e gestart word :)
Wat dus ook eerder zou moeten in de toekomst.

Listen to the voices in your head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat jíj tot een conclusie bent gekomen dat iets beter is hoeft nog niet te betekenen dat ík het eens ben met die conclusie. En dat dingen 'totaal niet mee worden genomen' is weer een gevalletje vooroordelen, je kan ook dingen meenemen en achteraf besluiten dat het 'm niet wordt, toch?

Verder wordt het me een beetje te persoonlijk hier, dus ik onthoud me verder van enig commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik niet alleen, samen met alle andere mensen in de discussie. Maar hun mening doet er niet toe merk ik wel, want het gaat alleen om mij blijkbaar.

Ik zeg toch, We zullen zien hoeverre die vragen worden beantwoord. Daar lees je dan weer makkelijk over heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMeijer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
Het enige probleem is dat mensen aan het discussiëren waren terwijl de BBG al klaar was, en zodoende voor niks bezig zijn geweest. Wat de uiteindelijke BBG wordt, maakt mij niet zo veel uit, en kan me goed voorstellen als Hahn zegt dat hij wat minder tijd had en daarom ervoor koos om de beschikbare tijd te gebruiken om de BBG samen te stellen, en minder te investeren in het reageren op suggesties.

Ik mijn visie zou het in het ideale geval zo zijn dat de topicstarter 1 of 2 keer een concluderende post maakt na afloop van een bepaalde discussie of wanneer een impasse is bereikt, en hierin een voorlopig systeem post dan wel definitieve keuze maakt t.a.v. een discussie (om een concreet voorbeeld te noemen, in het multimediasysteem was een discussie over behuizingen, en de topicstarter gaf nadat alle argumenten waren gepasseerd aan wat de uiteindelijke keuze zou worden, zodat de discussie zich kon verplaatsen na een volgend onderwerp).

Als de topicstarter uiteindelijk denkt dat het systeem klaar is, is het ook handig dat het definitieve systeem wordt gepost (zodat mensen weten dat het klaar is en verdere suggesties niet worden meegenomen in het systeem), en het topic kan dan ook worden gesloten (commentaar op het definitieve systeem kan immers gewoon bij "reacties" worden gegeven. Het is natuurlijk ook mogelijk dat het topic gewoon gelocked wordt en dat de uiteindelijke keuze nog onbekend blijft tot publicatie.

[ Voor 4% gewijzigd door HMeijer op 02-07-2008 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:23
Persoonlijk denk ik dat het eerder openen van de topics niet echt nodig is. Over het algemeen is er ruim een week tussen het openen van het topic en het vaststellen van de definitieve configuratie, en dat lijkt me over het algemeen meer dan genoeg tijd. Al een maand van te voren beginnen met de discussie - zoals hier wordt voorgesteld - zie ik niet echt zitten omdat de kans groot is dat er in de loop van die maand ontwikkelingen plaatsvinden op de hardwaremarkt die wederom veranderingen van de configuratie verantwoorden.

Verder heeft de TS gelijk dat de communicatie tussen de TS van het high-end systeem en de actieve gebruikers beter had gekund (zowieso kan communicatie altijd beter ;) ), maar dat betekent niet dat er niks gedaan is met de suggesties. Ik denk dat de suggesties van HMeijer - wat betreft de communicatie - uitstekend zijn en dat we er in vervolg op ook moeten gaan richten dit zoveel mogelijk te doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hielko schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:32:
Persoonlijk denk ik dat het eerder openen van de topics niet echt nodig is. Over het algemeen is er ruim een week tussen het openen van het topic en het vaststellen van de definitieve configuratie, en dat lijkt me over het algemeen meer dan genoeg tijd. Al een maand van te voren beginnen met de discussie - zoals hier wordt voorgesteld - zie ik niet echt zitten omdat de kans groot is dat er in de loop van die maand ontwikkelingen plaatsvinden op de hardwaremarkt die wederom veranderingen van de configuratie verantwoorden.
De noodzaak van het eerder openen van het topic hangt ook af van de tijd die de TS heeft.
Als de TS weet dat hij weinig tijd heeft om feedback te geven is het misschien handig om wat meer tijd in te roosteren, dus het topic wat eerder te openen.
Daar zitten zoals je al aangeeft uiteraard weer nadelen aan vast zoals ontwikkelingen en nóg meer discussies.
Verder heeft de TS gelijk dat de communicatie tussen de TS van het high-end systeem en de actieve gebruikers beter had gekund (zowieso kan communicatie altijd beter ;) ), maar dat betekent niet dat er niks gedaan is met de suggesties. Ik denk dat de suggesties van HMeijer - wat betreft de communicatie - uitstekend zijn en dat we er in vervolg op ook moeten gaan richten dit zoveel mogelijk te doen :).
Een status update tussendoor is in mijn ogen al genoeg. Je weet dan welke keuze er gemaakt zijn en daarop kan je dan verder discussiëren.
Het topic sluiten lijkt mij niet gewenst. Er zijn na de publicatie nog veel mensen die enkele dingen willen veranderen voor hun eigen systeem en daar zijn dan vaak ook nog discussies over.
De reacties bij de BBG zijn meer voor het systeem zelf vind ik.

Misschien is het ook een idee om die BBG's op te splitsen en allemaal eigen reacties te geven.
Nu staat alles zo door elkaar, erg lastig om te lezen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:24:
Ik niet alleen, samen met alle andere mensen in de discussie. Maar hun mening doet er niet toe merk ik wel, want het gaat alleen om mij blijkbaar.

Ik zeg toch, We zullen zien hoeverre die vragen worden beantwoord. Daar lees je dan weer makkelijk over heen.
Precies. Het zou de TS/BBG samensteller sieren, als die niet alleen kijkt naar wat hijzelf wel of niet BBG-waardige onderdelen vind. Maar, als een grote meerderheid liever een ander onderdeel zien, daarin mee wil gaan. Een onderdeel, wat minstens zo goed is; zoniet beter. Ondanks zijn persoonlijke bezwaren.

Het is toch niet "Hanh's" BBG, of "Martin's BBG" ? Mocht dat wel zo zijn, zet het er dan bij. Weten we allemaal waar we het voor doen.
Hielko schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:32:
Ruim een week vind ik eerlijk gezegt best mager, zou minsten twee a drie weken mogen zijn wat mij betreft.
Gonadan schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:38:
Een status update tussendoor is in mijn ogen al genoeg. Je weet dan welke keuze er gemaakt zijn en daarop kan je dan verder discussiëren.
Zou liever zien dat er ook word toegelicht waarom er dan wel voor dat bepaalde onderdeel is gekozen, zeker als het afwijkt van wat velen anders hadden willen zien. En dan graag iets uitgebreider dan "het is gewoon sneller" ofzo. Wat dit aangaat vind ik het voorstel van Hmeijer geschikter.

[ Voor 45% gewijzigd door Madrox op 02-07-2008 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:40

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

HMeijer schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:25:
Als de topicstarter uiteindelijk denkt dat het systeem klaar is, is het ook handig dat het definitieve systeem wordt gepost (zodat mensen weten dat het klaar is en verdere suggesties niet worden meegenomen in het systeem), en het topic kan dan ook worden gesloten (commentaar op het definitieve systeem kan immers gewoon bij "reacties" worden gegeven. Het is natuurlijk ook mogelijk dat het topic gewoon gelocked wordt en dat de uiteindelijke keuze nog onbekend blijft tot publicatie.
Ik denk dat het niet handig is om het definitieve systeem te posten in de forums, dan heeft het haast geen nut om het op de frontpage te posten. Alleen voor degene die niet op de got forum komen heeft het nut, imo.

Maar idd een deadline is wel gewenst: 24 beginnen we en de 29 moet het final zijn! Dan weet je al genoeg ;)

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Madrox schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:47:
Zou liever zien dat er ook word toegelicht waarom er dan wel voor dat bepaalde onderdeel is gekozen, zeker als het afwijkt van wat velen anders hadden willen zien. En dan graag iets uitgebreider dan "het is gewoon sneller" ofzo. Wat dit aangaat vind ik het voorstel van Hmeijer geschikter.
Dat zou ik ook liever zien. Maar Hahn gaf aan dat hij deze keer erg weinig tijd had dus niet op alles uitgebreide feedback kon geven.
Dan zou ik best genoegen willen nemen met status updates tussendoor.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMeijer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
XTREEMRaGE schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:04:
[...]

Ik denk dat het niet handig is om het definitieve systeem te posten in de forums, dan heeft het haast geen nut om het op de frontpage te posten. Alleen voor degene die niet op de got forum komen heeft het nut, imo.

Maar idd een deadline is wel gewenst: 24 beginnen we en de 29 moet het final zijn! Dan weet je al genoeg ;)
:) Juist daarom gaf ik ook nog de tweede optie, als men de definitieve versie wil bewaren tot publicatie op de frontpage, kan het topic op slot/aangegeven worden dat de BBG klaar is. Wat mij betreft gewoon op slot, aangezien op/aanmerkingen normaliter wel bij de reacties worden geplaatst, en het ook gelijk duidelijk is dat een BBG topic klaar is (voorkomt verwarring als iemand dat ene bericht niet leest dat de BBG klaar is).

Duidelijke deadlines / startdata hoeven helemaal niet, volgens mij kan het prima dat de TS dit zelf min of meer gaat bepalen. "Done when it's done", en als de TS vindt dat het systeem nog onvoldoende besproken is, kan een discussie in mijn ogen gerust 10 dagen duren, en dat er bijvoorbeeld pas op de 5e de BBG's worden gepubliceerd (voorbeeld). Je hoeft immers niet te publiceren op de 1ste, en daarom zou ik eerder richtlijnen voor data willen, geen deadlines. Dit vooral om overhaaste / onvolledige aspecten in een BBG te verkomen. Een BBG behoort van kwalitatief hoogstaand niveau te zijn (IMO), en dan wil je niet dat een TS een BBG moet afraffelen om een deadline te halen, of een paar veranderingen achterwege gaat laten om maar voor de deadline klaar te zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door HMeijer op 03-07-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3at
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-02-2022
"Done when it's done" lijkt me ook het beste, of inderdaad eerder beginnen. Een BBG is een Best Buy Guide en niet een die afgemaakt is voor een deadline. In een weekje kun je nooit alle input van alle users goed verwerken. Zeker als je het als redacteur al genoeg hebt.

Een maand van te voren lijkt me te veel, dan veranderd er te veel. Maar 2 weken van te voren starten en dan aan het eind kijken hoe het er voor staat lijkt me het best. Of zelfs 1 week input en dan 1 week discussie over wat het beste is en eventuaal last minute changes.

BTW: Ik heb volgend jaar een laptopje nodig voor m'n opleiding. Hebben jullie ook plannen om een laptop BBG voor studenten te maken? Lijkt me een mooie special :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:11

Qwerty-273

Meukposter

sw3at schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 03:03:
BTW: Ik heb volgend jaar een laptopje nodig voor m'n opleiding. Hebben jullie ook plannen om een laptop BBG voor studenten te maken? Lijkt me een mooie special :)
Een BBG voor laptops lijkt me zeer lastig, omdat het dan toch een keuze is tussen de verschillende al compleet samengestelde systemen. Met het grootste punt er naast de service die een bepaald merk wel of niet verleend. Juist met laptops is de service belangrijk (de pc handel op de hoek of de super stunter op inet heeft vaak niet de vervangende onderdelen in huis zodat jezelf op je zolderkamer de onderdelen kan vervangen/tweaken). Daarnaast hangt een en ander ook af welke richting je studie doet - en waarvoor je hem nodig hebt - grafisch ontwerpen lijkt me een helder en groter scherm belangrijk, terwijl je met een technische studie vaak beter af bent met een krachtige laptop (cpu + geheugen) om verschillende berekeningen uit te voeren. En als andere student wellicht zoek je dan meer een zeer lichte en portable laptop waarop je eigenlijk alleen kan mailen/internetten/tekstverwerken.
als mijn een beetje offtopic mening

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
offtopic:
En daarom zijn we binnen de CSL bezig met een Notebook BBG. Deze staat nu geheel klaar ter controle en moet hier en daar nog een kleine wijziging worden doorgevoerd. Als het meezit hebben we hem nog dit weekend online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het valt mij op dat de genoemde prijzen in de BBG grotendeels zijn gebaseerd op prijzen bij shops die een erg lage shopsurvey-score hebben. Bijv. bij het basissysteem staat de shop 4allclients bijna overal bovenaan, echter zou ik gezien de shopsurvey _nooit_ iets bij die shop kopen.

Is het geen idee om bij de genoemde prijzen op een of andere manier alleen de shops te tonen die een goede score hebben? Ik realiseer me wel dat dat niet zomaar even kan en dat mensen ook zelf naar de scores kunnen kijken en bovendien dat de prijzen slechts indicaties zijn, maar misschien dat jullie mijn gedachtengang snappen dat zulke 'slechte' shops eigenlijk niet als indicatie voor de prijs mogen gelden... Vooral bijv. deze betreffende shop die erg vaak bovenaan staat.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 04-07-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Er van uitgaande dat je hem in je winkelmand hebt zitten kun je hem eenvoudig filteren: http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten?minscore=6.625 (minimale shopscore is 'voldoende')

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:54
Palomar schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:58:
Is het geen idee om bij de genoemde prijzen op een of andere manier alleen de shops te tonen die een goede score hebben? Ik realiseer me wel dat dat niet zomaar even kan en dat mensen ook zelf naar de scores kunnen kijken en bovendien dat de prijzen slechts indicaties zijn, maar misschien dat jullie mijn gedachtengang snappen dat zulke 'slechte' shops eigenlijk niet als indicatie voor de prijs mogen gelden... Vooral bijv. deze betreffende shop die erg vaak bovenaan staat.
Dat zal - verwacht ik - Tweakers.net nooit doen: daarmee zou men namelijk (indirect) een advies geven over bij welke winkel je wel of niet moet kopen. Dat geeft waarschijnlijk bijbehorende verantwoordelijkheden en mogelijk juridische consequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja, daar zit wat in. Misschien dan een pref om in te stellen dat je shops met lage scores gewoon niet wilt zien ;)

Al is het ook niet helemaal waar dat tweakers.net een (indirect) advies geeft. Het is een advies van de bezoekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Palomar schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:57:
Ja, daar zit wat in. Misschien dan een pref om in te stellen dat je shops met lage scores gewoon niet wilt zien ;)

Al is het ook niet helemaal waar dat tweakers.net een (indirect) advies geeft. Het is een advies van de bezoekers.
Het is een advies van de BBG Redaktie, mede bepaald met input van de gebruikers. De BBG Redaktie is onderdeel van Tweakers.net en die is dan ook verantwoordelijk voor de inhoud.

Heb zelf voorgestelt om gewoon de meest gangbare/gemiddelde prijs te nemen ipv. de goedkoopste.
Als je 14 winkelprijzen ziet, zie je dat de meeste prijzen elkaar amper ontlopen; baseer daar de prijs op; dat is veel realistischer. Wat mij betreft is het ook nergens voor nodig, om achter de komma ter werken; een goede schatting is snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 17:23
Hoewel dit ondertussen een compleet andere discussie is de geworden denk ik dat het wel aardig is om na te denken wat het beste is om te kiezen qua prijs. De laagste prijs heeft als nadeel dat het obviously vaak te goedkoop is, maar met de gemiddelde prijs wordt het systeem vaak onnodig duur (ik ga er vanuit dat de meeste tweakers toch kopen bij shops zoals azerty, sallend en dergelijke die toch een ruime 5 procent onder de gemiddelde prijs zitten).

Het is jammer dat zo'n compleet kansloze winkel als 4allclients die pricewatch verziekt, maar desondanks denk ik wel dat de meeste tweakers - logischerwijs - bij de goedkoopste winkels shoppen, en daardoor de laagste prijs een betere schatting is dan de gemiddelde prijs. Zowieso krijg je dan weer last dat bij de wat oudere producten vaak ook nog winkels in de lijst staan die een absurd hoge prijs hanteren (zie bijv: pricewatch: Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB) wat het gemiddelde onnodig omhoog stuwt. Hier is natuurlijk ook wel weer iets voor te bedenken, maar ik heb liever een methode die inzichtelijk is en simpel dan een super ingewikkelde formule waar als het goed is een iets betere prijsschatting uit komt rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Hielko schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:23:
Hier is natuurlijk ook wel weer iets voor te bedenken, maar ik heb liever een methode die inzichtelijk is en simpel dan een super ingewikkelde formule waar als het goed is een iets betere prijsschatting uit komt rollen.
Je zou natuurlijk gewoon zelf een 'ongeveer'-prijs kunnen bedenken. Bij het gebruikte geheugen zijn de top5 prijzen: € 88,50 € 88,68 € 89,- € 90,- en € 92,-
Als je dat moest samenvatten zou je waarschijnlijk "ongeveer 90 euro" nemen. Op die manier krijg je ook mooier ronde prijzen voor de systemen.

Een alternatief is natuurlijk het gemiddelde van de top10 prijzen nemen (tenzij er minder dan 20 prijzen zijn, dan het gemiddelde van de top (X/2)), maar dat is wellicht wat minder duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dan ben je alleen wel weer de flexibele koppeling aan de pricewatch kwijt. Nu kun je duidelijk zien waar van uit is gegaan bij het opstellen en wat de actuele prijs is, maar dat is dan niet meer zichtbaar, of je moet weer een extra kolom toevoegen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:29

Tazzios

..

ik weet niet of het aan de nieuwe lay-out ligt maar in firefox3.0 en IE7
valt een deel nu weg op deze pagina:

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat ligt aan de nieuwe lay-out (en niet alleen het high-end gamesysteem heeft er last van)...

Pagina: 1