Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

:( ik zit ff te kijken bij n webshop wat n beetje set zou kosten.. daaamn :( daar word ik niet bij van..
denk dat mn volgende water setup weer net zo ghetto word.. (zelfbouw blokken, en geen ddc pomp, volgens mij kun je daar erg veel geld mee besparen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ja dat kan, maar dat merk je ook wel aan de prestatie van je set.
Je hoeft bijvoorbeeld maar 1x een radiator te kopen en daar kan je lang mee doen hoor. VGA blok is wat lastiger, maar kijk maar bijv eens naar de Maze4 ofzo, die kan je op bijna elke VGA schroeven. CPU blok zou ik (mits je S775 hebt) voor S775 pakken, aangezien S775 nog lang niet EOL is ;)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik ga mijn setup binnenkort ombouwen naar 1/2'' voor in m'n nieuwe project. Probleem is dat ik hiervoor 30(!) koppelingen en slangklemmen nodig heb. Die slangklemmen vallen nog wel te overleven maar van die koppelingen sla je stijl achterover. Zou op dit moment bij een shop over de €70,- zijn! Iemand hier een goedkoop adresje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Wat je kan proberen is om even langs de loodgieter te gaan. Die koppelingen zijn een stuk goedkoper. Ze zien er meestal niet zo gaaf uit (meestal koper), maar zijn voor de rest dezelfde als de chrome aansluitingen. En tja, die 70euro is eenmalig. Ik zou gewoon die 70 euro investeren en dan heb je het gehad :).

[ Voor 18% gewijzigd door sky- op 14-07-2008 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ja, ik heb al 3 jaar uitsluitend 775 borden en cpu's gehad :)
maar ik bedoel meer.. waarom kost een waterblok 75 euro, tis een stukje koper, n stukje plastic en wat cnc freeswerk... en als ik ga waterkoelen, doe ik het meteen goed, en dan kost et me echt heel veel geld :( (in de categorie: waterkoeling die evenveel kost als 2/3e van mn pc bij elkaar)

[ Voor 12% gewijzigd door AlexanderB op 14-07-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 08:03
TEAMIKKE schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:09:
Ik ga mijn setup binnenkort ombouwen naar 1/2'' voor in m'n nieuwe project. Probleem is dat ik hiervoor 30(!) koppelingen en slangklemmen nodig heb. Die slangklemmen vallen nog wel te overleven maar van die koppelingen sla je stijl achterover. Zou op dit moment bij een shop over de €70,- zijn! Iemand hier een goedkoop adresje voor?
Bij AT hebben ze (wat lijkt op) Danger Den of D-Tek setjes van 10 fittingen voor € 18,49.

Scheelt weer iets..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
rabor schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:04:
[...]
Bij AT hebben ze (wat lijkt op) Danger Den of D-Tek setjes van 10 fittingen voor € 18,49.

Scheelt weer iets..
Toch weer zo'n €15,- :) Eens kijken of ik alles daar kan vinden, dank voor de :) link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

AlexanderB schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:00:
maar ik bedoel meer.. waarom kost een waterblok 75 euro, tis een stukje koper, n stukje plastic en wat cnc freeswerk... en als ik ga waterkoelen, doe ik het meteen goed, en dan kost et me echt heel veel geld :( (in de categorie: waterkoeling die evenveel kost als 2/3e van mn pc bij elkaar)
Waarom kost een Ferrari 1 Miljoen ? :)
Tis ook maar wat ijzer en carbon bij elkaar ? (ok niet bashen aub ;p)

Vaak is het research, machines, materialen (koper is niet goedkoop).

Als het allemaal zo makkelijk is, waarom maak je je eigen blokjes dan niet ? Dan ben je -met een gelijk presterend blokje!- meer kwijt hoor.

[ Voor 22% gewijzigd door sky- op 14-07-2008 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-06 12:14

ReseTTim

Chocolate addicted

moeilijk??

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/dualxeon_25.jpg
hoezo, past makkelijk :)

bovenin de case zit een gat voor 8cm fan, met een 8 -> 12cm converter een 12cm fan + radiator geplaatst..

rechts boven in de 5,25" bay zit een eheim 1046
Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/eheim_02.jpg

kortom gaat makkelijk :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266001

Je zie ze echt over al die Eheim 1046 en 1048 :P:P

Ik wilde er pas een kopen, maar toen die man hoorde dat het voor me PC was, rekende hij op eens 10 euro meer :S, daar kom ik dus nooit meer in die winkel, nu maar bestellen via internet

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 266001 op 16-07-2008 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ga je toch terug en zeg dat het voor je aquarium is ? :/ Omg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-03 22:46
Binnenkort upgrade ik mijn pomp (Eheim 1048 > Laing DDC 1 Plus) en reservoir en ga ik voor wat grotere slangen. Omdat ik de pomp en het reservoir (en aansluitingen) overneem van een medetweakers hoefde ik alleen nog wat slangen te bestellen. Nu dacht ik als ik toch slangen moet bestellen koop ik nog wat spullen bij (shroud voor radiator). Nu keek ik op Aquatuning en zag ik dat de full cover blokken voor mijn videokaart flink in prijs zijn gedaald. Nu heb ik mijn 2900XT gekoeld met een Dangerden Maze 5, load temps op 55 max op core. Memory heb ik gekoeld met goedkope thermaltake ramblokjes en de voltage regulators met een aangepaste voltage regulator heatsink van de accelero s1 rev.2. Is het het waard om up te graden naar een fullcover blok, ik zit denk ik nog wel een tijdje op deze videokaart en een fullcover blok zou de koeling van de core hetzelfde laten (kan iemand dat bevestigen?) en de kaart zelf beter koelen (memory en printplaat en VRMs, maar die zijn nu redelijk koel met een kleine fan erop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ik kan het niet bevestigen, maar de Maze5 is zeker wel een van de betere core-only blokjes beschikbaar, dus ik weet niet of je er op vooruit gaat. Het mooie is natuurlijk dat een FC blok ook je geheugen en VRMs mee koelt zonder daar een luchtkoeler voor te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
sky- schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:45:
Ik kan het niet bevestigen, maar de Maze5 is zeker wel een van de betere core-only blokjes beschikbaar, dus ik weet niet of je er op vooruit gaat. Het mooie is natuurlijk dat een FC blok ook je geheugen en VRMs mee koelt zonder daar een luchtkoeler voor te gebruiken.
VRM koeling moet ik zeggen heb ik wel erg goed gedaan, schroeven iets te strak aangedraaid waardoor het blok in het midden niet goed contact maakt. Klein fannetje erop van een stock AMD CPU koeler op 7v en toen waren mijn VRMs 40 graden idle.

Het probleem is natuurlijk dat als ik een nieuwe videokaart neem dat ik gewoon ramsinks en core only blok mee kan nemen en een fullcover blok kan je niet meenemen en kom je maar moeilijk af.

Wellicht dat ik wat duurdere ramsinks neem, ik dacht aan deze van Swiftech of deze van Enzotech ze zien er vrijwel hetzelfde uit maar die van Swiftech zijn 5 euro duurder...

[ Voor 19% gewijzigd door The_Ownman op 16-07-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Jep. Ik heb mede daarom altijd een reserve core-only (Maze 4 :) ) liggen, al heb ik nu een FC blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99121

Idd fullcover blok moet je alleen nemen als je geen fan meer op je graka wil hebben.
Denk dat je koeling nu dik in orde is!

Zelf ben ik ervan als je een graka wilt koelen en je denkt erover om misschien keer fullcover te doen dat je je dat het beste vanaf het begin gelijk kan doen, dan heb je het meeste profijt van.
Vooral omdat het blok geen nut meer heeft als je weer gaat upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Anoniem: 99121 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:58:
Idd fullcover blok moet je alleen nemen als je geen fan meer op je graka wil hebben.
Denk dat je koeling nu dik in orde is!

Zelf ben ik ervan als je een graka wilt koelen en je denkt erover om misschien keer fullcover te doen dat je je dat het beste vanaf het begin gelijk kan doen, dan heb je het meeste profijt van.
Vooral omdat het blok geen nut meer heeft als je weer gaat upgraden...
Mee eens maar zijn nu op eens een stuk goedkoper. Heb toch airflow in mijn kast voor mobo en geheugen nodig dus dan kan geheugen erbij gekoeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

AlexanderB schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:00:
Tja, misschien omdat je eens moet opzoeken wat een CNC-machine kost ;) :+ Ik kan op school cnc'en. Dan kost het inderdaad maar een een blokje koper O-) Verder koelen goedkope blokken ook prima. Ik koel hier voor 100 euro een quadcore op 3800mhz. Dat is dus rad+pomp+blok+slangen. Dat is misschien 1/10 van de prijs van een leuke pc.

Je krijgt er wel een berg prestaties en een zooi minder geluid voor terug. Dat is het wel waard hoor :)

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-06 21:53
Het wordt niet zo gek vaak vermeld, maar welke fans heeft iedereen tegen zijn radiator aangeplakt?

Ik hoor alleen als je geld genoeg hebt, ga voor papst, anders enermax.
Maar er moet toch wel meer variatie inzitten? Ik dacht er zelf aan om de 120 mm fan van nexus erop te plaatsen. Danwel de real silent 120 mm fan, in zwart/wit.
Kost €5,- per stuk en zijn super stil :) nadeel is dan wel weer de airflow, deze is aanmerkelijk minder dan andere fans.

Zou ik hiermee mijn radiator kunnen koelen? Er moet 300 watt warmte afgevoerd worden, omdat het niet alleen een cpu moet koelen maar ook nog de gegenereerde warmte van een peltier moet afvoeren. In een opstelling van 3x 120 mm op (waarschijnlijk) 7volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Niet zozeer de airflow maar vooral de druk is belangrijk bij waterkoeling, omdat een radiator een grote luchtweerstand heeft. (voor druk geldt meestal, hoe meer bladen,, des te hogere druk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-06 22:42

SECURITEH

Man of legend.

@jens17

Ik heb 2 120mm Yateloon fans op mijn Rad. geplaatst, deeze zijn voor mij stil genoeg op 1350 rpm (heb ze eigenlijk nog niet trager gezet om te kijken of het uit zou maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
SpikyDude schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 11:58:
@jens17

Ik heb 2 120mm Yateloon fans op mijn Rad. geplaatst, deeze zijn voor mij stil genoeg op 1350 rpm (heb ze eigenlijk nog niet trager gezet om te kijken of het uit zou maken).
Productgegegevens van de fabrikant van Yateloon
D12SL-12
120x120x25
1350 toeren
47.0 CFM
28 dB

Productgegegevens van de fabrikant van Nexus
D12SL-12 Orange or Black/White
120x120x25mm
1000 RPM (+/-10%)
36.87CFM
18 dB

Een korte vergelijking met de fans die ik op het oog heb :) , als jij het gemakkelijk red met jou fans, moet het voor de nexus ook geen probleem zijn. :)

Yateloon (3x47,0 CFM) = 141
Nexus (3x36,87 CFM) = 110

Hoeveel druk deze leveren is voor mij onbekend, tevens zijn er van geen elke fabrikant gedetailleerde gegevens aanwezig. Je kan fans niet vergelijken op druk zeg maar :P

(om kort iets te verklappen, ik wil een breakout-box maken bij me computer met daar de radiator en spul voor de waterkoeling in, danwel het liefst in een plexiglas-bak dus moet er wel een beetje stylish uitzien :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239112

Ik heb interesse om het volgende te halen:

XSPC X2O 400 Pump
XSPC RS240 Black
XSPC X2O Delta CPU Universal
Feser One Cooling Fluid - UV CLEAR / BLUE

Nu moet ik nog slangen en fittingen hebben maar welke kan ik het beste kan gebruiken ivm de dikke van de slang en fitting.

Ik heb het volgende gevonden: 8MM (11-8MM) Schroeffitting - G1/4 6 keer

Tygon R3603 - 8MM ID - 11.2MM OD - Clear

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 239112 op 04-08-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Kan je dan niet beter de complete XSPC set kopen? Daar is alles compleet bij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sky- schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:29:
Kan je dan niet beter de complete XSPC set kopen? Daar is alles compleet bij :).
inderdaad :D

en dan kan ik altijd nog overstappen op een 2fan radiator.

thx voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103524

pffft.

[ Voor 112% gewijzigd door Anoniem: 103524 op 07-08-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat kan je het beste gebruiken gedemineraliseerd of gedestilleerd water wat je samenvoegd met het anti corosie goedje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Deze week met Wiethoofd mijn waterkoeling geupgrade, CPU en waterblok gelapt en koelpasta vervangen door Cool Laboratory Liquid Pro. Laing pomp geïnstalleerd, Swiftech MCres, dikkere slangen en een shroud op de radiator. Dit alles heeft heel veel invloed gehad op de temperaturen. Zo ben ik idle van 32 graden naar 26 gegaan (met ongeveer 20 graden kamertemp, 22 met nieuwe temps) en stressed van 50 naar 38-40. Al met al een goede upgrade dus. Helaas is mijn videokaart overleden door lekkage, heb niet de goede koppelingen gebruikt, deze hadden te grote schoefdraad en te klein afsluitingsrubber (de DangerDen Maze 5 heeft zijn eigen 1/2" aansluitingen meegeleverd maar daar had ik niet aan gedacht), RIP. Maar gelukkig had ik nog een 3450 in mijn PC zitten dus kan ik wel op mijn PC alleen niet gamen, hopelijk heb ik binnenkort vervanging.

Foto:

Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a323/Pierre123/IMG_0130.jpg

En een complete:

Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a323/Pierre123/IMG_0131-1.jpg

GPU blok hangt nu los in mijn kast dus kan hem zo opnieuw monteren als ik een nieuwe kaart heb.
Pomp is ietwat lawaaierig en moet zeggen dat deze setup tot nu toe iets onrustiger is dan mijn vorige, maar als hij ontlucht is denk ik dat het al beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 239112 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:46:
Wat kan je het beste gebruiken gedemineraliseerd of gedestilleerd water wat je samenvoegd met het anti corosie goedje?
Gedemineraliseerd is water waar de meeste zouten en mineralen uit zijn. Gedestilleerd is water waar alle zouten en mineralen uit zijn. Gedestilleerd is dus nog schoner water dan gedemineraliseerd en is dus ook meer aan te raden. Hoe puurder het water hoe minder kans op aanslag en algen.

@ The_Ownman. Nette setup hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
PilatuS schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:45:
[...]

Gedemineraliseerd is water waar de meeste zouten en mineralen uit zijn. Gedestilleerd is water waar alle zouten en mineralen uit zijn. Gedestilleerd is dus nog schoner water dan gedemineraliseerd en is dus ook meer aan te raden. Hoe puurder het water hoe minder kans op aanslag en algen.

@ The_Ownman. Nette setup hoor :)
Dank je wel! Ik vond deze aansluitingen wat moeilijker dan die ik eerst had (slang om een aansluiting heen forceren en dan een schroef eromheen) deze krijg je amper over de aansluiting heen en dan komt er nog een klem omheen. (zonder klem is hij al niet los te trekken) Doen meer mensen het zo, en zo ja hoe heb je dat geregeld? Ik heb de slang net voor het aandraaistuk van de aansluiting gedaan en dan daar een klem eromheen en die zo strak mogelijk aangedraaid met een schroevendraaier, volgens mij kan je daaraan trekken wat je wil maar hij gaat niet los (niet dat ik het ga proberen). Zoek nu een 3870 maar zoveel zijn er niet eens tweedehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De slangen in heet water houden scheelt een boel. Ze worden dan veel flexibeler en gaan makkelijker op de koppeling. In mijn vorige PC moest ik het op die manier doen om de slang er op te kunnen krijgen. Wel van te voren de klem om de slang heen doen, of anders tie wraps gebruiken ipv slangklemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
Waar heb je zulke grote spacers gebruikt voor je radiator? Voor de looks of preformence?

Wel een hele dikke rad zeg! :9~ , verders zekers nette setup! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

The_Ownman schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:02:
Deze week met Wiethoofd mijn waterkoeling geupgrade, CPU en waterblok gelapt en koelpasta vervangen door Cool Laboratory Liquid Pro. Laing pomp geïnstalleerd, Swiftech MCres, dikkere slangen en een shroud op de radiator. Dit alles heeft heel veel invloed gehad op de temperaturen. Zo ben ik idle van 32 graden naar 26 gegaan (met ongeveer 20 graden kamertemp, 22 met nieuwe temps) en stressed van 50 naar 38-40. Al met al een goede upgrade dus. Helaas is mijn videokaart overleden door lekkage, heb niet de goede koppelingen gebruikt, deze hadden te grote schoefdraad en te klein afsluitingsrubber (de DangerDen Maze 5 heeft zijn eigen 1/2" aansluitingen meegeleverd maar daar had ik niet aan gedacht), RIP. Maar gelukkig had ik nog een 3450 in mijn PC zitten dus kan ik wel op mijn PC alleen niet gamen, hopelijk heb ik binnenkort vervanging.

Foto:

[afbeelding]

En een complete:

[afbeelding]

GPU blok hangt nu los in mijn kast dus kan hem zo opnieuw monteren als ik een nieuwe kaart heb.
Pomp is ietwat lawaaierig en moet zeggen dat deze setup tot nu toe iets onrustiger is dan mijn vorige, maar als hij ontlucht is denk ik dat het al beter gaat.
je hebt het rad wel flink hoog geplaatst :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:04
Woensdag avond een bestelling gedaan bij Highflow, zou vandaag binnen komen.
Maar er zijn WEER problemen bij GLS. Ik heb zo'n schijt hekel gekregen aan dat bedrijf, heb er 2x iets besteld. En 2x gaat het gewoon fout met verzenden. Maandag dus pas mijn systeem ombouwen..

D-Tek Fuzion V2
Laing DDC-1Plus MCP355
XSPC Black 5.25 Single Bay Reservoir
EK-FC4870 CF - Acetal
XSPC R120
Black ICE Radiator GTS-Lite 120

Misschien binnenkort toch maar een rad erbij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
jens17 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:27:
Waar heb je zulke grote spacers gebruikt voor je radiator? Voor de looks of preformence?

Wel een hele dikke rad zeg! :9~ , verders zekers nette setup! :9
je hebt het rad wel flink hoog geplaatst :Y
Jah de rad zit wat hoog, en hij lijkt groot, komt beide door de shroud, eerst zaten de spacers namelijk vast op de bovenste schroefgaten, maar dat kon nu niet omdat daar de shroud zit en daarom moesten ze op de onderste. Op het moment 20 graden kamertemp en cpu cores staan op 24 en 23, dropt zelfs soms naar 23 de eerste.

Zoals ik eerder zei vind ik mijn waterkoeling met deze pomp wat onrustiger, de pomp maakt iets meer lawaai en het water gaat duidelijk sneller overal doorheen. Maar is het gewoon dat het wat lawaai blijft maken in termen van watergeluiden? Ik hoor nu wel vaak dat er bijvoorbeeld ergens wat water wegeslurpt wordt ed.

Ik zie veel kleine luchtbelletjes in mijn slangen naar mijn radiator, zowel heen als terug, denk dat dat ook voor meer lawaai zorgt, gaat dat wel op ten duur weg?

[ Voor 26% gewijzigd door The_Ownman op 09-08-2008 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-06 11:13
Lucht gaat op den duur wel weg.
Het is normaal dat er lucht in jouw loop zit in het begin.

Als de loop draait, kan je de kast lichtjes schudden, zodat alle luchtbelletjes die ergens vast zitten kunnen ontsnappen.

Wanneer alle lucht eruit is, zal je stuk minder geluid hebben!

HighFlow.nl // PinballShop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
YPSUN schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 22:10:
Lucht gaat op den duur wel weg.
Het is normaal dat er lucht in jouw loop zit in het begin.

Als de loop draait, kan je de kast lichtjes schudden, zodat alle luchtbelletjes die ergens vast zitten kunnen ontsnappen.

Wanneer alle lucht eruit is, zal je stuk minder geluid hebben!
Heb een beetje zitten schudden, meeste lucht zit in radiator, zie constant "gruis"achtige luchtbelletjes door mijn slangen gaan, maar dat gaat beide kanten op. Wat me ook opvalt is dat de pomp zo sterk is dat luchtbelletjes die in het reservoir komen moeilijk uit het water komen.

Ik ga als mijn nieuwe videokaart er is even het reservoir bijvullen en de pomp op mijn fancontroller zetten, denk dat variabele snelheid ook een wonder doet voor ontluchten.

[ Voor 11% gewijzigd door The_Ownman op 10-08-2008 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:39
De eerste 12 uur had ik daar ook last van, gewoon bij het leak-testen je reservoir open laten staan. Zo is het bij mij verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik verbaas mij er nog steeds over dat waterkoeling in Nederland zo duur is. Zelfs bij een redelijk goedkope shop als Highflow kom ik duurder uit dan dat ik het in Duitsland bestel incl. verzenden! En levertijden gaan tegenwoordig ook nergens meer over. Als het er is ga ik dus ook over op 1/2'' slangen ed. :) Hoop alleen dat het gaat passen op mijn Alphacoolblokjes i.c.m. bevestigingsbeugels ed. En anders heb ik een mooi excuus om eens betere blokjes te kopen na 3 jaar van getrouwe dienst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Maksvr schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 13:56:
De eerste 12 uur had ik daar ook last van, gewoon bij het leak-testen je reservoir open laten staan. Zo is het bij mij verdwenen.
Ik zal hem binnenkort wel weer even open zetten maar volgens mij als hij ontlucht moet het water in het reservoir gewoon plaatsmaken voor lucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Ownman schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 18:07:
[...]

Ik zal hem binnenkort wel weer even open zetten maar volgens mij als hij ontlucht moet het water in het reservoir gewoon plaatsmaken voor lucht?
Alleen kan die lucht nergens naar toe en krijg je druk in het reservoir door de lucht. Met ontluchten altijd zorgen dat de lucht weg kan door het reservoir open te doen.

Als de lucht direct weer in de loop gezogen wordt door de pomp dan met de PC uit constant de pomp uit zetten zodra er lucht in het reservoir komt zodat die weg kan. Dan de pomp weer aan tot er veel lucht in het reservoir zit en dan weer uit. Dat gewoon een tijdje herhalen tot de meeste lucht weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
PilatuS schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:04:
[...]

Alleen kan die lucht nergens naar toe en krijg je druk in het reservoir door de lucht. Met ontluchten altijd zorgen dat de lucht weg kan door het reservoir open te doen.

Als de lucht direct weer in de loop gezogen wordt door de pomp dan met de PC uit constant de pomp uit zetten zodra er lucht in het reservoir komt zodat die weg kan. Dan de pomp weer aan tot er veel lucht in het reservoir zit en dan weer uit. Dat gewoon een tijdje herhalen tot de meeste lucht weg is.
Ja dat zou ik ook denken maar laten we even aannemen dat er een luchtbel van 1cm^3 in mijn systeem zit, als deze in het reservoir komt en bovenwater komt dan gaat er gewoon 1cm^3 water in de plaats voor die lucht, volgens mij krijg je dan geen druk.

Ik zal het reservoir binnenkort weer even bijvullen en ontluchten (lichtjes de kast schudden), eerder heb ik dat gedaan met meer geweld, de kast gekanteld ed.

Ik heb ook een ontluchtingsgat op mijn radiator (Thermochill PA.120.3) die heb ik opengedraaid maar toen kwam er direct water uit dus die heb ik maar weer dichtgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

na een lange operatie werkt de xspc kit nu ben te spreken over de koeling prestaties. Maar nu het volgende. De universele mount waarmee je de cpu blok vast zet op het moederbord. Moet je vast zetten doormiddel van 4 moertjes. Maar hoe strak moet je die vast draaien. Ik heb het gevoel dat ik kan blijven draaien. Maar ik weet dat je die niet te strak moet draaien anders sloop je de cpu.

Hoe weet ik u dat ik het strak genoeg vast zet. Want als het te los zit, of iig niet strak genoeg heb je dus kans dat er lucht bij komt en dan je koeling niet optimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 239112 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 21:44:
na een lange operatie werkt de xspc kit nu ben te spreken over de koeling prestaties. Maar nu het volgende. De universele mount waarmee je de cpu blok vast zet op het moederbord. Moet je vast zetten doormiddel van 4 moertjes. Maar hoe strak moet je die vast draaien. Ik heb het gevoel dat ik kan blijven draaien. Maar ik weet dat je die niet te strak moet draaien anders sloop je de cpu.

Hoe weet ik u dat ik het strak genoeg vast zet. Want als het te los zit, of iig niet strak genoeg heb je dus kans dat er lucht bij komt en dan je koeling niet optimaal is.
Het moet flink strak maar ook weer niet te veel. Wel sowieso kruislinks de boel aandraaien. Naar mijn mening kan je blijven draaien tot het echt zwaar wordt. Je kan dan nog wel verder draaien maar daar heb je dan kracht voor nodig en dat is niet goed.

Dus gewoon lekker vast tot het draaien zwaar begint te worden, dan moet het goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Oja en The_Ownman je mag best wat meer water in je reservoir gooien, hij zit nu op het minimum en ik heb hem (het zelfde reservoir :) ) echt ver daar boven, als er weinig vloeistof in zit gaat de vloeistof daar ook een beetje te veel "wervelen". Verder zijn er niet echt vreemde bochten die je slangen maken die ook wervelingen veroorzaken, dat had ik dus wel in het begin waardoor er ook "watergeluiden" te horen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu orhos laten draaien maar wat mij opvalt is dat de xigmatek 1283 beter de cpu koelt dat deze kit.

load xigmatek 58 graden
load xspc kit 61 graden

is de xigmatek nou echt zo goed of ????

het circuit is als volgt: pomp -> rad -> cpu ->pomp

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 239112 op 11-08-2008 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is de volgende pomp: X2O 400 12V Pomp/Reservoir. sterk genoeg om de 1x120 rad te vervangen door een 3x120 rad en om nog een chipset blok toe te voegen aan het circuit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Anoniem: 239112 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 10:17:
is de volgende pomp: X2O 400 12V Pomp/Reservoir. sterk genoeg om de 1x120 rad te vervangen door een 3x120 rad en om nog een chipset blok toe te voegen aan het circuit?
Dat wordt heel kritisch, max. head van die pomp is wel erg laag (1.65 m), als je dan toch gaat investeren in extra radiatoren en koelblokjes zou ik ook een betere pomp kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214

Anoniem: 239112 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 10:17:
Het zal vast wel kunnen alleen zal je niet zo heel veel flow overhouden...
http://www.martinsliquidlab.com/
Staat een flow estimator, kun je kijken wat je ongeveer aan flow zou overhouden :)
Staat je exacte blok er niet bij, doe er dan eentje die er een beetje op lijkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maksvr schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 11:01:
[...]

Dat wordt heel kritisch, max. head van die pomp is wel erg laag (1.65 m), als je dan toch gaat investeren in extra radiatoren en koelblokjes zou ik ook een betere pomp kopen.
die max. head is de maximale lengte van de tube die "mag" gebruiken?

en wie weet ongeveer een vergelijkbare pomp zodat ik in de flow estimator en goede uitslag krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239112 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 13:41:
[...]

die max. head is de maximale lengte van de tube die "mag" gebruiken?

en wie weet ongeveer een vergelijkbare pomp zodat ik in de flow estimator en goede uitslag krijg?
Max head is opvoerhoogte, dus hoe hoog ie zou kunnen pompen...
Had je kunnen weten als ie bv ietsje meer had ingelezen ;)

Dr staat een pomp van XSPC onderaan, dus die zou ik nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 13:50:
[...]

Max head is opvoerhoogte, dus hoe hoog ie zou kunnen pompen...
Had je kunnen weten als ie bv ietsje meer had ingelezen ;)

Dr staat een pomp van XSPC onderaan, dus die zou ik nemen!
die laatste is een pomp van xspc die pomp 750 l/u die van mij 400 l/u en de opvoerhoogte verschilt 15cm in het voordeel van de dual bay. is de opvoerhoogte dan van groter belang dan de aantal liters?

en het volgende:

Hoe groot is het verschil in temperatuur als je van 1x120 naar 2x120 of 3x120 gaat?
Ik heb 1 post kunnen vinden van een persoon die zei dat bij hem het verschil van 1x120 naar 2x120 6 graden scheelde. Mag je dit in het algemeen beamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 239112 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 14:56:
[...]

die laatste is een pomp van xspc die pomp 750 l/u die van mij 400 l/u en de opvoerhoogte verschilt 15cm in het voordeel van de dual bay. is de opvoerhoogte dan van groter belang dan de aantal liters?

en het volgende:

Hoe groot is het verschil in temperatuur als je van 1x120 naar 2x120 of 3x120 gaat?
Ik heb 1 post kunnen vinden van een persoon die zei dat bij hem het verschil van 1x120 naar 2x120 6 graden scheelde. Mag je dit in het algemeen beamen?
Opvoerhoogte is op zich belangrijker dan liters per uur. Omdat je met een WC setup toch met een behoorlijk hoogte verschil te maken hebt is dat belangrijker. Een 600l/u pomp met een max opvoerhoogte van 1 meter houd veel minder liters over dan een pomp die 500l/u doet met een max opvoerhoogte van 2 meter. Als je aan die 600 l/u pomp een slang maakt die je 1,3 meter omhoog doet hou je 0 liter per uur over omdat ie maar max 1 meter hoogte aan kan. Doe je het zelfde met die 500l/u pomp hou je makkelijk 200l/u over.

Door een hogere opvoerhoogte hou je uiteindelijk veel meer liters per uur en druk over dan met een pomp die een lage opvoerhoogte heeft.

Temp verschil met een grotere rad is niet te zeggen. Dat hangt van veel dingen af en elke setup is anders. Heb je nu lage temps zullen de temps niet veel lager worden. Heb je nu hoge temps dan maakt een grotere/extra rad wel verschil, hoe veel precies is niet te zeggen. Een goede indicatie hier voor is je watertemp. Heb je heet water zal een extra rad wel wat helpen. Is je water niet echt heet zal een extra rad ook minder schelen.

Ik heb laatst zelf een extra 1x120mm rad er bij gezet samen met een 3x120mm rad. Als het buiten en dus ook binnen 18 graden is maakt het weinig verschil bij mij. Maar als het buiten 28 graden is en bij mij binnen 32 dan scheelt het wel een paar graden.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 11-08-2008 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
PilatuS schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 20:17:
[...]

Opvoerhoogte is op zich belangrijker dan liters per uur. Omdat je met een WC setup toch met een behoorlijk hoogte verschil te maken hebt is dat belangrijker. Een 600l/u pomp met een max opvoerhoogte van 1 meter houd veel minder liters over dan een pomp die 500l/u doet met een max opvoerhoogte van 2 meter. Als je aan die 600 l/u pomp een slang maakt die je 1,3 meter omhoog doet hou je 0 liter per uur over omdat ie maar max 1 meter hoogte aan kan. Doe je het zelfde met die 500l/u pomp hou je makkelijk 200l/u over.

Door een hogere opvoerhoogte hou je uiteindelijk veel meer liters per uur en druk over dan met een pomp die een lage opvoerhoogte heeft.

Temp verschil met een grotere rad is niet te zeggen. Dat hangt van veel dingen af en elke setup is anders. Heb je nu lage temps zullen de temps niet veel lager worden. Heb je nu hoge temps dan maakt een grotere/extra rad wel verschil, hoe veel precies is niet te zeggen. Een goede indicatie hier voor is je watertemp. Heb je heet water zal een extra rad wel wat helpen. Is je water niet echt heet zal een extra rad ook minder schelen.

Ik heb laatst zelf een extra 1x120mm rad er bij gezet samen met een 3x120mm rad. Als het buiten en dus ook binnen 18 graden is maakt het weinig verschil bij mij. Maar als het buiten 28 graden is en bij mij binnen 32 dan scheelt het wel een paar graden.
Wat je zegt over opvoerhoogte klopt wel maar je moet niet vergeten dat het alleen maar een maat is voor hoeveel druk de pomp kan leveren, meer opvoerhoogte bij eenzelfde aantal liters per minuut zal voor een prestatiewinst zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

okay dan ga ik eerst mijn water temperatuur meten en dan zie ik wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Ownman schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 20:23:
[...]

Wat je zegt over opvoerhoogte klopt wel maar je moet niet vergeten dat het alleen maar een maat is voor hoeveel druk de pomp kan leveren, meer opvoerhoogte bij eenzelfde aantal liters per minuut zal voor een prestatiewinst zorgen.
Misschien heb ik het er niet zo staan maar wat jij zegt dat klopt idd en dat bedoel ik ook. 2 pompen die beide het zelfde aantal liter per uur hebben maar waarvan er 1 een betere opvoerhoogte heeft daarvan is het ook zo dat die met meer opvoerhoogte beter is.

Waarschijnlijk zal ik met een Laing ook betere temps hebben dan nu met mijn Eheim 1048. Toch trekt die Eheim het nog prima met alle onderdelen die ik heb.
Anoniem: 239112 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 20:29:
okay dan ga ik eerst mijn water temperatuur meten en dan zie ik wel verder.
Je hoeft niet perse met een thermometer aan de slag te gaan hoor. Gewoon even voelen aan het reservoir of je vinger in het water steken geeft ook een goede indicatie. Ook even aan je rad voelen verteld je wel of de boel echt heet is.

Doe dat wel als de PC een tijdje gestressed is geweest. Dus even een half uur gamen kan geen kwaad.

[ Voor 25% gewijzigd door PilatuS op 11-08-2008 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:30
Zeg ik zit eens met een vraagje he,

Als je zo'n monster koop al a 280GTC of 4780x2 he en je ziet hoe goed die kaarten zijn ingepakt...

Is het dan makkelijk om die cooling eraf te halen om er een waterkoel blok op te monteren?

En ik het achteraf dan ook makkelijk om de originele koeling er terug op te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astratuner schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:29:
Zeg ik zit eens met een vraagje he,

Als je zo'n monster koop al a 280GTC of 4780x2 he en je ziet hoe goed die kaarten zijn ingepakt...

Is het dan makkelijk om die cooling eraf te halen om er een waterkoel blok op te monteren?

En ik het achteraf dan ook makkelijk om de originele koeling er terug op te plaatsen?
Bij vrijwel alle kaarten is het niet meer dan een paar schroefjes los maken. Binnen 3 minuten haal je de stock koelers er af. Een waterblok monteren kost eigenlijk altijd meer tijd dan het oude blok er af halen.

De oude koeling er weer terug opzetten is ook niet veel meer dan er weer terug opschroeven. Het stelt echt allemaal weinig voor.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 12-08-2008 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
hey merci pilatus,

mag ik dat echt geloven :P.

De backplate aan de achterkant daar die schroefjes moet je losmaken en dan komt het blok er vanvoor ook mee af?

Kan je dan zeker niets stuk doen ofzo of is het allemaal 1 geheel eingenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat mag je echt geloven :)

Enige waar je nog op moet letten is de kabel van de koeler voor de fan die nog op de kaart vast zit. Maar ook die haal je zo los.

Meestal zitten er 4 schroeven rond de core en verder aan de randen van de koeler. Als je die allemaal los maakt zit de koeler er los op. Soms blijft ie iets hangen door de koelpasta maar meestal komt ie wel gelijk los.

Wat ik altijd doe is de kaart neer leggen en dan rustig alle schroefjes los maken. Als het van te voren mogelijk is om de fan kabel los te halen doe ik dat als eerste.

Als je de schroefjes gewoon rustig los maakt kan er ook niets kapot gaan. Wel zorgen voor een goede schroevendraaier zodat je niet uitschiet. Als je uitschiet kan je wel iets slopen maar dat gaat niet zo heel snel. Ben zelf wel eens uitgeschoten maar niets gesloopt.

Als je de koeler er af gehaald hebt zie je ook gelijk dat zelfs een 8800 Ultra maar een dun PCB is wat weinig weegt.
Ok dan hartelijk dank pilatus!
Graag gedaan :)

[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 12-08-2008 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Ok dan hartelijk dank pilatus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270987

Ik heb met intresse dit topic zitten lezen, an nu wil ik upgraden van een thermaltake big water SE set naar een iets uit gebreidere waterkoeling.
Het zou er als volgt uit moeten zien:
als pomp een Laing DDC-1Plus MCP355 12V
CPU blok: D-Tek FuZion Universal v2
GPU blok: EK-FC88 GT / GTS (G92) SLI - Acetal

Ik wil in de toekomst ook nog de NB/SB en de mosfets nat maken.

ik ben er alleen nog niet uit wat voor RAD ik hier het beste kan gebruiken.
ik denk aan een 2x12 maar ik denk dat als ik het nog wil uitbreiden is een 3x12
wel wenselijk, misschien heeft iemand hier, daar ervaringen mee?

En is de grote van het resevoir nog belangrijk ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vanmorgen een black ice gtx 360 lite besteld.

nu het volgende:

Ik ben van plan de rad verticaal te monteren op de achterkant van de kast. Met de slangaansluitingen naar beneden. Is dit een probleem?

En:

Ik ga dus 3 fans plaatsen op die rad. Is er een kabel waarbij ik 3 fans op aan kan sluiten en vervolgens 1 stekker overhoud voor op een molex of op het moederbord?

ik kan ze namelijk alleen vinden van 2 naar 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Nee, is geen probleem.
Die stekkertjes ken ik niet, maar die kan je met wat solderen zelf wel maken, niet zo lastig hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Anoniem: 239112 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:45:
vanmorgen een black ice gtx 360 lite besteld.

nu het volgende:

Ik ben van plan de rad verticaal te monteren op de achterkant van de kast. Met de slangaansluitingen naar beneden. Is dit een probleem?

En:

Ik ga dus 3 fans plaatsen op die rad. Is er een kabel waarbij ik 3 fans op aan kan sluiten en vervolgens 1 stekker overhoud voor op een molex of op het moederbord?

ik kan ze namelijk alleen vinden van 2 naar 1.
Ik denk dat het wel lastig is om deze naar beneden te doen
Vooral met ontluchten, daarvoor zul je eventueel je kast op de kop moeten zetten of de radiator draaien voordat je hem vastschroeft zodat alle lucht eruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Ownman schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:34:
[...]

Ik denk dat het wel lastig is om deze naar beneden te doen
Vooral met ontluchten, daarvoor zul je eventueel je kast op de kop moeten zetten of de radiator draaien voordat je hem vastschroeft zodat alle lucht eruit kan.
Dat is idd wel een probleem ja. Ik had daar bij mijn extra 120mm rad al flink last van. Bij een 3x120mm rad wordt het alleen maar erger. Alle lucht gaat bovenin in de rad hangen ipv dat het in je reservoir komt.

Op zich is het natuurlijk wel goed op te lossen maar let er wel op. Als je de kast niet op zijn kop wilt zetten zorg er dan voor dat je de rad los hebt zitten zodat je die plat kan leggen of in ieder geval er mee kan schuden.

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 00:41
Mijn verse waterkoeling setup voor de liefhebbers :9 :

* cpu: - EK Supreme Acrylic
* radiator: TFC Xchanger 480quad
* pomp: MCP355 + XPSC reservoir top
* slangen: Tygon B-44-4X 1/2"ID - 3/4"OD + Feser compression fittings

worklog: hier

Afbeeldingslocatie: http://www.rb-servers.nl/lawrence/misc/21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rb-servers.nl/lawrence/misc/29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rb-servers.nl/lawrence/misc/26.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rb-servers.nl/lawrence/misc/27.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rb-servers.nl/lawrence/misc/28.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rb-servers.nl/lawrence/misc/30.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rb-servers.nl/lawrence/misc/31.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rb-servers.nl/lawrence/misc/33.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door lawtshjj op 14-08-2008 15:45 ]

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Leuke setup, alleen daar is een apart topic voor gemaakt, kijk maar even in de TS.

Ben je trouwens wel tevreden over de XSPC top?

• lawtshjj
Oh sorry, ik zie het nu pas }:O

Ja XSPC top is prima, wordt beschouwd als een van de best presterende. Ze hebben de dop verandert, ik geloof dat daar eerst problemen mee waren.
Erg nette setup hoor !

Waarom niet nog even de GPU er bij pakken ? Voor alleen CPU is die rad toch dikke overkill en de GPU er bij pakken scheelt ook weer wat herrie.

• lawtshjj
Ja klopt die radiator is overkill, maar ik wacht tot ik een nieuwe videokaart (4870X2) heb, een beetje zonde om een waterblok voor 8800GT te kopen als die er over 1-2 maanden weer uit gaat.
Lawtje schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:25:
Ja klopt die radiator is overkill, maar ik wacht tot ik een nieuwe videokaart (4870X2) heb, een beetje zonde om een waterblok voor 8800GT te kopen als die er over 1-2 maanden weer uit gaat.
Daar heb je helemaal gelijk in. Heb zelf wel een waterblok op mijn 8800GT en die was niet bepaald goedkoop. Maarja ik heb deze kaart al een half jaar en waarschijnlijk hou ik em ook nog wel een jaartje.

Die 4870X2 is wel een erg leuke aanvulling bij deze PC, alleen een waterblok daar voor zal wel minimaal 100 euro worden denk ik. Kan je helaas ook niet fatsoenlijk doen met core only blokken door de bridge chip die tussen de 2 core's zit en ook goed gekoeld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/wcizkn.jpg
Mijn systeem draait eindelijk dan goed.

D-Tek Fuzion V2
Laing DDC-1Plus MCP355
EK-FC4870 CF - Acetal
XSPC Black 5.25 Single Bay Reservoir
Black ICE Radiator GTS-Lite 120
XSPC R120
3/8 Feser one & 3/8 Masterkleer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
PilatuS schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:11:
[...]

Dat is idd wel een probleem ja. Ik had daar bij mijn extra 120mm rad al flink last van. Bij een 3x120mm rad wordt het alleen maar erger. Alle lucht gaat bovenin in de rad hangen ipv dat het in je reservoir komt.

Op zich is het natuurlijk wel goed op te lossen maar let er wel op. Als je de kast niet op zijn kop wilt zetten zorg er dan voor dat je de rad los hebt zitten zodat je die plat kan leggen of in ieder geval er mee kan schuden.
Ik heb mijn 360mm rad ook ondersteboven, bij de eerste test-run (zoals ik al een keertje eerder zei) had ik wel wat last van lucht maar na 12 uur was dat weg. Lijkt me dat als de waterdruk goed is dat eigenlijk geen probleem mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maksvr schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 00:33:
[...]

Ik heb mijn 360mm rad ook ondersteboven, bij de eerste test-run (zoals ik al een keertje eerder zei) had ik wel wat last van lucht maar na 12 uur was dat weg. Lijkt me dat als de waterdruk goed is dat eigenlijk geen probleem mag zijn.
Ik ben iets van 20 min met mijn PC aan het schudden geweest tot het meeste er uit was. Bij jou ging het dan toch een stuk makkelijker dan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-06 17:53

MikeVM

- Baloo -

wat zijn de temperaturen van je 4870 tiswat?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
MikeVM schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:36:
wat zijn de temperaturen van je 4870 tiswat?
Idle 30c, load heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken. Wil sowieso een ander rad, want het word mij wat te warm.. zeker met zo'n goedkope rad. Dus wel een Feser 120mm er bij te doen. (Als het helpt, mss dat er iemand hier ervaring mee heeft. Vind een 240mm rad niet mooi, moet dan ook mijn kast verbouwen. Waar ik niet echt zin in heb, en extern vind ik niks.. tenzij het niet anders gaat. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door tiswat op 15-08-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een extra 120mm rad of 1x een 2x120mm rad zou weinig tot geen verschil moeten maken. Volgens mij kan je er net zo goed een 1x120mm rad bij zetten. Zou ik zelf ook eerder doen dan voor een 2x120mm rad gaan als ik al een 1x120mm had in mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
PilatuS schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:16:
Een extra 120mm rad of 1x een 2x120mm rad zou weinig tot geen verschil moeten maken. Volgens mij kan je er net zo goed een 1x120mm rad bij zetten. Zou ik zelf ook eerder doen dan voor een 2x120mm rad gaan als ik al een 1x120mm had in mijn PC.
Er zitten nu 2 120mm rads in, eentje is van XSPC.. die word zo rete warm. (Waar zelfs 2 fans op opzitten) Daarom misschien vervangen voor http://www.highflow.nl/in...t=products&product_id=293

Zou het helpen? (rad komt overigs als laatste na de GPU)

[ Voor 5% gewijzigd door tiswat op 15-08-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tiswat schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:27:
[...]

Er zitten nu 2 120mm rads in, eentje is van XSPC.. die word zo rete warm. (Waar zelfs 2 fans op opzitten) Daarom misschien vervangen voor http://www.highflow.nl/in...t=products&product_id=293

Zou het helpen? (rad komt overigs als laatste na de GPU)
Ik dacht dat je nu alleen een 1x120mm rad had in je setup. Afgezien van of die XSPC een goede of slechte rad is klopt het denk ik niet helemaal als 1 rad heel heet wordt en de andere niet. Of wordt de andere rad ook heel heet ?

Misschien dat de volgorde van je setup hier iets over kan zeggen waarom de ene rad heet is en de andere niet. Op zich zouden beide rads even heet moeten zijn. Maakt verder niet uit of de ene rad heel goed is en de ander heel slecht. (Teminste als die andere rad een stuk minder warm is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Een is wat kouder ja, die zit tussen CPU & GPU, daarna komt het reservoir dan pomp..
Lijkt mij overigs dat mijn XSPC rad het gewoon zwaarder heeft omdat ie de warmte van de GPU moet afvoeren en het daar moeilijk mee heeft..

[ Voor 45% gewijzigd door tiswat op 15-08-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

het water gaat zo snel dat het voor je cpu en gpu maar 2-4°C kouder is als er na..

dus je RAD's krijgen evenwarm water te verduren..

tenzij je water tegen 1l/uur gaat natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeVM op 15-08-2008 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Wat raad je dan aan om mijn temps naar beneden te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

je moet enkele dingen onderzoeken..

wat heel belangrijk is om weten: Je water temperatuur.
vervolgens moet je kijken naar de airflow door je radiator.
heb je dezelfde fans op je radiator staat..

het volgende wat je moet onderzoeken is hoeveel fins jouw radiatore hebben..
:: FPI, Fan Specs and Radiator performance ::

:: FPI (Fin per Inch) influence how radiators perform with certain types of fans and how they respond to a certain fan CFM range.

:: Low FPI radiators perform better with low CFM fans because they have lower air resistance and don’t require lots of air pressure to perform well. Low FPI radiators are often thinner to maintain a low air resistance. With High CFM range these radiators perform poorly. Example of this are BI Pro, Swiftech MCR, and similar type of radiators

:: High FPI radiators need High CFM fans with strong air pressure and high air CFM to push air through the higher density of fins. High FPI rads are often also thicker and have higher air resistance. This increase air turbulence and can increase noise output. Most of these rads perform poorly at low CFM, decent at Medium CFM, and good or excellent at High CFM. Example of this is BIX, BI GTX, NexXxos Extreme, and other “extreme” models.

:: Fan pressure is more important to radiator performance so fans with same CFM but the fan with higher air pressure will offer better performance. Often thick 38mm fans offer top performance but are generally noisier than normal 25mm fans.

:: Radiators usually always perform better at higher CFM, it doesn’t necessary mean that it does at well as another radiator. If you want to use High CFM fans then matching it with a radiator made for High CFM fans that can perform better by 1-2C. Based on this info matching the correct fan to a radiator can net a 1- 3 C difference in temperature vs. mismatching a fan to a radiator.
dus als jouw XSPC HIGH FPI is, dan komt er met dezelfde fan minder lucht door.
maar of hij daardoor heet wordt, en de andere niet..? dat is een raadsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Toch bedankt ;) Ik ga het even allemaal uitzoeken. En anders worden het 2 nieuwe rad's. Want ik vind het nu toch echt iets te warm. COD4 Alles op high is mijn CPU maar 52c.. daar ben ik dan wel blij mee. Stressed is mijn CPU na 10min al op 60C. ;( Dat is iets wat ik wil voorkomen, en kan nu ook minder clocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeVM schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:07:
het water gaat zo snel dat het voor je cpu en gpu maar 2-4°C kouder is als er na..

dus je RAD's krijgen evenwarm water te verduren..

tenzij je water tegen 1l/uur gaat natuurlijk.
Volgens mij is het zelfs nog veel minder dan die 2 tot 4 graden die jij noemt. Als het goed is moet het zelfs nog niet eens 1 graad schelen.

Als de ene rad veel warmer is dan de ander is dat gewoon niet goed. Met waterkoeling moeten op zich alle onderdelen even warm zijn. De top van een waterblok zou de zelfde temp moeten hebben als een stuk koper van de radiator.

Bij zulk soort dingen denk ik wel gelijk aan waterflow die het zou kunnen veroorzaken. Met die Laing zou dat natuurlijk niet mogen maar misschien zit er iets in de setup niet goed en zakt de flow zwaar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaquilleMoreno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 21:06
Ik ben een nieuw kastje aan het maken en daarvoor zoek ik de onderstaande fangrill, maar hoe ik ook zoek de goudkleurige kom ik nergens meer tegen. ACRyan maakt ze in ieder geval niet meer.

Afbeeldingslocatie: http://images.ciao.com/iuk/images/products/normal/121/product-5467121.jpg

Heeft iemand enig idee?

Ik zoek er trouwens 7

Je moet niet dronken dat ik denken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

zelf spuiten, zo een bus kost 10 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik ben mijn loop ondertussen weer aan het vernieuwen. Nu vroeg ik me af wat nu het best presterende cpu-blokje is. Heb nu zelf de D-Tek Fuzion V1, is het de moeite waard om over te stappen naar een van deze 3?

- D-Tek Fuzion V2
- Swiftech Apogee GTX
- EK Supreme Acetal

?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
hoeveel blokken heb je in jouw loop?

Als je enkel jouw CPU in jouw loop hebt, kan je de EK-Supreme / Swiftech Apogee nemen.
Heb je meerdere blokken, kan je het beter houden op de Fuzion V2.

Overigens komt binnenkort ook de Swiftech Apogee GTZ uit, dat gaat ook een goed blokje worden :)

[ Voor 0% gewijzigd door Akuma2000 op 17-08-2008 13:44 . Reden: Spelfout: die = dat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

YPSUN schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:43:
hoeveel blokken heb je in jouw loop?

Als je enkel jouw CPU in jouw loop hebt, kan je de EK-Supreme / Swiftech Apogee nemen.
Heb je meerdere blokken, kan je het beter houden op de Fuzion V2.

Overigens komt binnenkort ook de Swiftech Apogee GTZ uit, dat gaat ook een goed blokje worden :)
Snelle reactie, thanks!

Ik heb een CPU-only loop, simpelweg omdat ik te vaak wissel van mobo en videokaart.

Dus de EK of Apogee zijn dan het beste begrijp ik. Die GTZ schijnt wel erg goed te zijn volgens de reviews die ik lees. Is er al een datum bekend? :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu de standaard rad van de xspc kit vervangen door een Black Ice 360 gtx lite.

stressed blijft mijn:
E7200 @ 4.0ghz
v1.3750 (under load v1.312)
fsb +0.1
55/56 graden (realtemp TJ max 95)

ik ben tevreden

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 239112 op 17-08-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
De GTZ was in Amerika al verkrijgbaar, maar volgens mij bij de meeste shops al direct uitverkocht :S

In Europa / NL zal het waarschijnlijk begin september te leveren zijn, of als we geluk hebben en alles mee zit eind augustus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sp33dFr34k schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:41:
Ik ben mijn loop ondertussen weer aan het vernieuwen. Nu vroeg ik me af wat nu het best presterende cpu-blokje is. Heb nu zelf de D-Tek Fuzion V1, is het de moeite waard om over te stappen naar een van deze 3?

- D-Tek Fuzion V2
- Swiftech Apogee GTX
- EK Supreme Acetal

?
Opzich gaat je dit niet zo super veel opleveren...
Mis je blok aanpassen met o-ring en nozzle? Minder geld en net zoveel tweaker plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

YPSUN schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 14:47:
De GTZ was in Amerika al verkrijgbaar, maar volgens mij bij de meeste shops al direct uitverkocht :S

In Europa / NL zal het waarschijnlijk begin september te leveren zijn, of als we geluk hebben en alles mee zit eind augustus :)
Daar kan ik wel mee leven, thanks!

@Ramius: Daar heb je gelijk in, ik heb zelfs een nozzle kit, maar nooit zo in verdiept. Mocht ik mijn blokje niet kwijtraken denk ik ook dat ik dat maar ga doen. Ben op dit moment toch nog aan het wachten op spullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Hier ook een liquid cooled 4870 met Aquagratix blok.

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/11kfeoo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242096

Aargh, kben op zoek naar mosfet waterblokken voor mijn dfi dk-x38-t2r ...maar tot zover vind ik niets :(

(aquatuning.de , freezinghardware.nl , it-service.be) iemand die mij kan zeggen of deze wel gemaakt zijn en ook ergens te vinden zijn?
of dat de ut-x38 blokken ook zouden moeten passen aangezien deze wel "gemakkelijk" te vinden zijn?

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:23

jgj82

Ja, maar = nee

Check hier...

Kost wat, maar dan heb je ook wat... Ik ben altijd erg tevreden geweest met de kwaliteit en service van Innovatek. Deutsche Grundlichkeit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij heeft MIPS er ook wel blokjes voor.

http://www.mips-computer.de/

Staat in ieder geval een DFI mosfet blokje voor een X38 bord bij.

Heb zelf een hele set voor mij moederbord van MIPS en het is zeker goed spul. Alles behalve goedkoop maar de blokken zijn van erg goede kwaliteit.

[ Voor 33% gewijzigd door PilatuS op 18-08-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242096

ik weet het niet :(

dit staat er bij de mips

- DFI LANPARTY UT P35 T2R
- DFI LANPARTY LT P35 T2R
- DFI LANPARTY LT X38 T2R
- DFI LANPARTY UT X38 T3R
- DFI LANPARTY UT X48 T2R
- DFI LANPARTY LT X48 T2R

maar ik moet er voor de DK X38 T2R hebben...de kans dat deze blok niet past is dus hoogstwaarschijnlijk groot?

edit: en van innovatek..vind ik maar 4 setjes en dan maar 2 voor x38 mobo's (P5E en ABIT) of kijk ik wat scheel :/

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 242096 op 18-08-2008 13:51 ]

Pagina: 1 2 ... 67 Laatste