Het grote mountainbike topic (deel 10) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.949 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

McGryphon schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:51:
[...]

Dus jij beweert dat je op je scrotum hoort te zitten? ;)
Óp is misschien een beetje pijnlijk maar het zaakje heeft wel de nodige ruimte nodig om fatsoenlijk te kunnen doorbloeden. Misschien moet je ook eens naar zo'n zadel kijken. Goede doorbloeding verbeterd de prestaties namelijk :P

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:10

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
WooK schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:02:
[...]

Óp is misschien een beetje pijnlijk maar het zaakje heeft wel de nodige ruimte nodig om fatsoenlijk te kunnen doorbloeden. Misschien moet je ook eens naar zo'n zadel kijken. Goede doorbloeding verbeterd de prestaties namelijk :P
Het scheelt vaak meer om de punt van je zadel iets naar beneden te zetten ;)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-06 21:38

The_Scarabial

MTB for life!

dnhelle schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:30:
THES, in relatie met je vorige post waar je meldde aan het einde van dit jaar iets nieuws te kopen; wordt het een mooie trainingshardtail?
Iets nieuws weet ik nog niet, wel iets anders voor erbij ;), maar ligt allemaal een beetje aan de liquide middelen op dat moment. En welke upgrades ik wil gaan doen voor de RM, want de onderdelen die daar dan af komen kunnen dan mooi op een ander frame overgezet worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

WooK schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:02:
[...]

Zojuist het zadel uitgeprobeerd maar het zit nog niet comfortabel. Misschien is het een kwestie van gewenning maar het voelt eigenlijk nog vrij hard en dat valt een beetje tegen.

Ik heb waarschijnlijk ook een gebroken teen , geen idee hoe dat is gebeurd. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Misschien is dit meer wat voor je? :P
Afbeeldingslocatie: http://www.selleroyal.com/CachedImages/cat/Immagini_per_OEM/05_Premium/5112_UDT_480x230_0_FFFFFF_100.jpg

Geintje natuurlijk. Ik weet niet welk zadel je hiervoor had maar ik kwam van een instap selle san marco en heb op mtbr.com naar reviews gekeken voor goede zadels. Ik ben in elk geval uitermate tevreden over mijn rival en vind de hardheid wel lekker zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik had hiervoor een concept SL (?), kwam met de Focus. Daarvoor had ik eentje van
decathlon welke bijzonder (lelijk en-) comfortabel was.

Heb jij de 143 versie of 130?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

FMS schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:06:
Daarvoor had ik eentje van decathlon welke bijzonder (lelijk en-) comfortabel was.
Wil je ruzie? :+
Maar je hebt echt gelijk, harde simpele zadels met slechte afwerking en bij mij een lelijke blauwe streep langs de zijkant. Like wtf. :P

Trouwens, van de week een stukje door t bos gefietst maar mijn stuur sloeg weer een kwart slag om, volgens mij is dat balhoofd echt naar zijn grootje. :X
Achterrem ook nog niet gefixt.
Helm ook nog niet gekocht, wel eentje op t oog (meer dan zat voor morgen). Alleen dan nog even ouders zien over te halen om "even" naar kerkrade te gaan. Dat word dus helemaal niks. Luiheid heerscht. :P

Oja, dnhelle, was jij die biker die vanochtend rond 10 uur hier langs de duitse grens door t land aan het fietsen was?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:32
Nope, ik ben net terug, ik ben rond 14.00u wezen fietsen.
Waarom rijd je niet even naar Salden in Limbricht op de fiets? Niet alles hoeft van Decathlon te worden gekocht.
Salden heeft vaker wel helmen in de sale. Koop je dan gelijk een setje buitenkabels (el-cheapo is al voldoende) en je achterrem werkt ook weer.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Helemaal met je eens, maar luiheid heerscht. :P
Dus, sorry mcg maar ik zal aan je denken als ik in mijn nest aan het stinken bent. :+

[ Voor 48% gewijzigd door Joopieboy op 28-06-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
:+
Schade Joopie alles ist vorbei :+
Ik ga nu ff wat eten, dan de fiets op de drager pleuren en richting Vaals!

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Goeiemorge, en al onderweg? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Is er ook een 'normaal'-fietsen topic (road en 'urban' volgens de defenitie van 'trek') waar ik enkele technische vraagjes kan stellen?

Ik ben me een beetje aan het oriënteren ivm fietsen (erg leuk, tweaker en techniek... B) )

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 29-06-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Toen jij dat postte was ik al aan het biken :+
Was echt een super rondje, ik wacht op de video's van CrazyCarrot :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 10:30

Impry

Rallymedia.nl

Had GekkeWortel een helmcamera bij zich? Of gewoon een normale?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ben benieuwd naar foto's! Maar de dag was geslaagd of niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
ja, het was geslaagd :P
Wortel had een gewone camera bij zich, maar stond een paar keer bovenaan een klim of onderaan een afdaling te filmen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Anoniem: 131051 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:28:
Is er ook een 'normaal'-fietsen topic (road en 'urban' volgens de defenitie van 'trek') waar ik enkele technische vraagjes kan stellen?

Ik ben me een beetje aan het oriënteren ivm fietsen (erg leuk, tweaker en techniek... B) )
Er is alleen nog een racefietstopic volgens mij maar wat is de vraag dan? Je zou ook eens op forum.fiets.nl kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 16:02

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ik ben nog wel benieuwd naar zo'n Cam die je op je stuur kan monteren, of op je helm of zo.. Zijn die duur?
Eauverigenz, Ik ga binnenkort met wat matties in een vakantie-strand huisje in NoordHolland: DUINEN!

Welk setje banden zijn hiervoor geschikt? Heb gewone Racing Ralphs, maar die zijn met mul zand zo glibberig als wat...

[ Voor 51% gewijzigd door Tjebakka op 29-06-2008 20:21 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:29
Gisteren ; Vlaamse Ardennen, 57 km, 665 hm
Avond/nacht ervoor laat naar bed en wat gedronken.
Rijden ging dus niet zo lekker. Bleek er ook 4bar in mijn achterband te zitten, en ik maar denken dat dat zwabberen door mezelf kwam. Stoot lucht eruit dus. Maar had het soms nog lastig. Begreep ik dus later dat ik 665hm had gepakt en ik maar denken dat het bijna vlak was. Dus eigenlijk best tevreden over mezelf.

[ Voor 0% gewijzigd door maartend op 29-06-2008 20:34 . Reden: tipevaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WooK schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:08:
[...]

Er is alleen nog een racefietstopic volgens mij maar wat is de vraag dan? Je zou ook eens op forum.fiets.nl kunnen kijken?
Ik heb in elk geval met de search niets gevonden. (niemand kan hier ooit iets terugvinden met die search, dus waarom de mods daar zo blijven op hameren...) Ik krijg alleen topics van gestolen fietsen :p

Heb wel nog dit gevonden: [Fiets] Schijfremmen. Wat is het verschil/voordeel/nadeel
en dit: Bycicle brake systems - wikipedia

Want daarover gaat het in eerste instantie. (techniek wat betreft remmen) Maar die twee links hebben me al redelijk wat info bijgebracht, en als ik nog dingen wil weten kan ik eventueel reageren in de eerste link (topic op GoT). Maar dan moet ik eerst voor mezelf wat duidelijkheid scheppen. :)

Het gaat ook voornamelijk over roadfietsen of "urban" volgens de indeling van trek. Ik denk ook dat ik, indien ik iets zou kopen, bij trek zal kijken. Naar mijn idee een A-merk voor een erg redelijke prijs en een goed en breed aanbod.

Trek levert bvb geen mountainbikes meer zonder schijfremmen, dus ze zullen zeker hun voordelen hebben en bij mtb's volledig ingeburgerd zijn. Nadelen zijn er echter ook, dus dat wordt afwegen. (en dan is er nog de factor van iets erg nieuw en cool aan uw fiets te hebben om te showen :p Nog niet veel fietsen met schijfremmen gezien in mijn omgeving)

Rijden hier nog mensen rond met V-brakes op hun mtb? Lijkt me van niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 29-06-2008 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik heb tot 3 maanden terug oid met V-brakes gereden. Werken mits goed afgesteld perfect. Schijfremmen met een adviesprijs van ~500 euro zijn gewoon wel beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Oja, had ik al verteld dat mijn fietsmaatje, zijn carbon zadelpen finaal doormidden gebroken was tijdens het fietsen. We fietsten echt onbenullig hard, hij ging over een klein hobbeltje kwam iets met zijn kont de lucht in lande weer op zijn zadel en dat ding knapte finaal doormidden. Echt ongelovelijk, volgens mij mag dat never de nooit gebeuren.

[ Voor 2% gewijzigd door The_Scarabial op 29-06-2008 23:34 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
'snap' dat was de zadelpen?
Heftige shit, hij heeft geen blessures opgelopen?

Welk merk en type zadelpen was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 05-06 13:05

mindcre8r

Tradepedia

zo ik heb na veel lezen ook een mtb gekocht.

het is mijn eerste fiets dus heb niet gekozen voor top of the bill maar wel voor redelijkheid.

ik heb een Stumpjumper gekocht van Specialized (Stumpjumper FSRxc), deze zat qua pasform voor mn lange benen met een XL frame gewoon erg goed.

ik wou ook graag full suspension. wil nog wel het e.e.a. aanpassen qua voor vork e achter demper waarvan ik die laatste graag met een lockout wil kopen liefst met remote lockout.

Maar nu mijn vraag, waar kopen jullie de kleding online? als dat online gebeurt?
en waar kan ik zoeken naar een demper voor goede prijzen?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Anoniem: 131051 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:18:
[...]

Het gaat ook voornamelijk over roadfietsen of "urban" volgens de indeling van trek. Ik denk ook dat ik, indien ik iets zou kopen, bij trek zal kijken. Naar mijn idee een A-merk voor een erg redelijke prijs en een goed en breed aanbod.

Trek levert bvb geen mountainbikes meer zonder schijfremmen, dus ze zullen zeker hun voordelen hebben en bij mtb's volledig ingeburgerd zijn. Nadelen zijn er echter ook, dus dat wordt afwegen. (en dan is er nog de factor van iets erg nieuw en cool aan uw fiets te hebben om te showen :p Nog niet veel fietsen met schijfremmen gezien in mijn omgeving)

Rijden hier nog mensen rond met V-brakes op hun mtb? Lijkt me van niet?
Nou voor een road bike lijken schijfremmen me een beetje overbodig maar ik vermoed dat het ook met looks te maken heeft en het feit dat "men" schijfremmen verwacht op een beetje kwaliteitsfiets.

Er rijden echter nog genoeg mensen met v-brakes rond en er zijn ook genoeg fatsoenlijke velgremmen beschikbaar. Mijn pa rijdt bijvoorbeeld op een carbon tourfiets met velgremmen en dat werkt gewoon erg goed. Bedenk daarnaast dat voor MTB'ers de HS33's (hydraulische velgrem) van magura ook erg populair zijn al is dat nog wel net ff iets anders dan v-brakes natuurlijk.
Er zijn ook wel gewoon pro's die met velgremmen fietsen trouwens dus ik zou niet snel zeggen dat v-brakes achterhaald zijn.
McGryphon schreef op zondag 29 juni 2008 @ 22:19:
Ik heb tot 3 maanden terug oid met V-brakes gereden. Werken mits goed afgesteld perfect. Schijfremmen met een adviesprijs van ~500 euro zijn gewoon wel beter. ;)
Schijfremmen met een adviesprijs van 500,00? Waar vergelijk je die dan mee? Voor de helft van dat bedrag heb je ook gewoon genoeg keuze voor goede kwaliteitsremmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
WooK schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:10:
[...]

Schijfremmen met een adviesprijs van 500,00? Waar vergelijk je die dan mee? Voor de helft van dat bedrag heb je ook gewoon genoeg keuze voor goede kwaliteitsremmen?
Klopt, maar Magura Marta zijn wel top-of-the-bill spul natuurlijk ;) en ze voelen gewoon veel beter aan dan bv. Avid Juicy remmen. Licht, ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109040

Ehm.. DUDE!!

Ik heb m'n Magura's juist de deur uitgedaan, en ben van mening dat m'n Juicy Ultimate's VELE MALEN beter remmen! Not to mention dat er geen lichtere remmen verkrijgbaar zijn.. :p

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 109040 op 30-06-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Anoniem: 109040 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:05:
Ehm.. DUDE!!

Ik heb m'n Magura's juist de deur uitgedaan, en ben van mening dat m'n Juicy Ultimate's VELE MALEN beter remmen! Not to mention dat er geen lichtere remmen verkrijgbaar zijn.. :p
Als je dat afzet tegen het feit dat Magura vanaf 2003 al de Marta (SL) lichter had gekregen t.o.v. shimano XT-v-brakes, dan vind ik dat wat Juicy voor remmen produceert niet tippen aan een merk als Hope of Magura.

Maar dat scheelt, want iedere rem heeft zijn eigen karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Anoniem: 109040 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:05:
Ehm.. DUDE!!

O nee? Magura Marta's zijn lichter dan Juicy Ultimate. Marta SL ook. Hope Mono Mini ook. De nieuwe Formula R1 ook.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

weet iemand welke demper ik achter kan plaatsen als mijn stock demper een :

Fox Float R, adjustable rebound, 6.0x1.25 is?

is dat 1.25 de diameter oid? ik wil er 1 met lock kopen zoals http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=21803

iemand een idee? en hoe weet ik welke voor vork ik moet hebben als mijn huidige voor vork Rock Shox Duke XC, 80mm travel, w/adjustable rebound and Hydraair damping, alloy steerer is?

de 80 mm is de veerweg, niet elke vork past heb ik begrepen.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
6.0 is inbouwlengte, 1.25 de stroke.
152mm inbouwlengte dus, en 32mm stroke. Weinig keuze, is nogal een aparte maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

McGryphon schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:51:
6.0 is inbouwlengte, 1.25 de stroke.
152mm inbouwlengte dus, en 32mm stroke. Weinig keuze, is nogal een aparte maat.
daar was ik dus al een beetje bang voor, had wel gelezen op een forum dat er een andere demper ingezet was bij iemand een Fox Float RL maar als ik daar op zoek dan is de maat 140mm??

als dat wel past? opvullen met een ring oid? iemand ervaring met http://www.chainreactioncycles.com ?

[ Voor 11% gewijzigd door mindcre8r op 30-06-2008 17:03 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

dnhelle schreef op maandag 30 juni 2008 @ 08:41:
'snap' dat was de zadelpen?
Heftige shit, hij heeft geen blessures opgelopen?

Welk merk en type zadelpen was dat?
Hij heeft geen blessures opgelopen, ik fietste achter hem en lag daarna dubbel van het lachen, want het zag er zo komisch uit >:) Hij Hield zijn stuur vast en lande met zijn ballen op de achterband, zijn magura hs33 achterrem was daardoor ook kapotgegaan, lekt nu olie.
Het was een RMB :X carbon zadelpen.
fototje (wel beetje onscherp):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eaman/files/zadelpen_crack021.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eaman/files/zadelpen_crack031.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WooK schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:10:
[...]

Nou voor een road bike lijken schijfremmen me een beetje overbodig maar ik vermoed dat het ook met looks te maken heeft en het feit dat "men" schijfremmen verwacht op een beetje kwaliteitsfiets.

Er rijden echter nog genoeg mensen met v-brakes rond en er zijn ook genoeg fatsoenlijke velgremmen beschikbaar. Mijn pa rijdt bijvoorbeeld op een carbon tourfiets met velgremmen en dat werkt gewoon erg goed. Bedenk daarnaast dat voor MTB'ers de HS33's (hydraulische velgrem) van magura ook erg populair zijn al is dat nog wel net ff iets anders dan v-brakes natuurlijk.
Er zijn ook wel gewoon pro's die met velgremmen fietsen trouwens dus ik zou niet snel zeggen dat v-brakes achterhaald zijn.
V-brakes dan maar, denk ik. Qua onderhoud en afstelling waarschijnlijk simpeler en kan zelf gedaan worden.

Enige nadeel is eigenlijk:
Als het wiel niet 100% recht meer draait moeten de toleranties groter en is alles wat minder precies.
Afslijten van de velg (lees ik her en der, maar dat valt denk ik wel mee? Rubber tegen velg...)
Minder effectief bij regen. (maar ook daar heb ik met m'n gewone studentenfiets weinig last van)

Voordeel van schijfremmen zou zijn dat er minder vuil in blijft hangen. Maar ik zie cyclocrossers toch ook in de zwaarste omstandigheden met velgremmen rijden, dus ook daar valt het waarschijnlijk wel mee. Kwestie van goed onderhoud lijkt me.

De goedkopere trekbikes met schijfremmen zijn trouwens mechanisch ipv hydraulisch, dus dan kan je net zo goed v brakes nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Anoniem: 131051 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:25:
[...]

V-brakes dan maar, denk ik. Qua onderhoud en afstelling waarschijnlijk simpeler en kan zelf gedaan worden.
Klopt, groot voordeel voor beginners.
Enige nadelen zijn eigenlijk:
Als het wiel niet 100% recht meer draait moeten de toleranties groter en is alles wat minder precies.
Inderdaad, flinke slag in je wiel betekent vaak óf rem loszetten óf meteen einde rit.
Afslijten van de velg (lees ik her en der, maar dat valt denk ik wel mee? Rubber tegen velg...)
Vergeet niet dat er vaak ook nog rotzooi tussen de blokken en de velg zit, en dan kan het erg hard gaan.
Minder effectief bij regen. (maar ook daar heb ik met m'n gewone studentenfiets weinig last van)
Gewoon wat harder knijpen ;) moduleert wel wat minder, maar het valt wel mee vaak. Tenzij je bijvoorbeeld in Honselersdijk door de klei rijdt waar alles zo lekker overheen glijdt, dat spul is gladder dan kettingsmeer :+
Voordeel van schijfremmen zou zijn dat er minder vuil in blijft hangen. Maar ik zie cyclocrossers toch ook in de zwaarste omstandigheden met velgremmen rijden, dus ook daar valt het waarschijnlijk wel mee. Kwestie van goed onderhoud lijkt me.
Vergeet niet dat cyclocrossers elk rondje van fiets wisselen, dan kan het nogal.
De goedkopere trekbikes met schijfremmen zijn trouwens mechanisch ipv hydraulisch, dus dan kan je net zo goed v brakes nemen.
Mee eens, tenzij Avid BB5/BB7 remmen maar die kom je bijna niet tegen op dat soort bikes vanwege de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Ik heb ook V-brakes (avid knijpstelletje voorop en XT componenten om de banden :) ) werkt heerlijk! Mits goed afgesteld natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Anoniem: 131051 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:25:
[...]

Heb hier een Trek 6300 van € 639,- met hydraulische Avid's Juicy 3. Voor dat geld kun je dus al hydraulische hebben. En moet zeggen dat ik er nog geen enkel probleem mee heb gehad eigenlijk, remmen prima, ook in lange afdalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
The_Scarabial schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:06:
[...]

Hij heeft geen blessures opgelopen, ik fietste achter hem en lag daarna dubbel van het lachen, want het zag er zo komisch uit >:) Hij Hield zijn stuur vast en lande met zijn ballen op de achterband, zijn magura hs33 achterrem was daardoor ook kapotgegaan, lekt nu olie.

[afbeelding]
[afbeelding]
OMG!
Mazzel hebben is dat. Hoe oud is de zadelpen?
Ik zou de foto's eens naar de fabrikant sturen.
Impry schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:08:
[...]

Heb hier een Trek 6300 van € 639,- met hydraulische Avid's Juicy 3. Voor dat geld kun je dus al hydraulische hebben. En moet zeggen dat ik er nog geen enkel probleem mee heb gehad eigenlijk, remmen prima, ook in lange afdalingen.
Juicy 3 = Juicy 5, alleen OEM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ja precies, dus bij blokjes enzo aanschaffen pak ik ook altijd 5-spullen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 17:15

T-8one

take it easy, take a sisi

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou de fabrikant eens benaderen, misschien via de fietszaak waar je die zadelpen hebt gekocht, want zoiets is natuurlijk levensgevaarlijk.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
[...]

Hij heeft geen blessures opgelopen...[afbeelding]
[afbeelding]
Heeft ie niet te strak gezeten? Dat er al scheurtjes in gezeten hebben voordat hij afgebroken is?

Ik vindt klemverbindingen en koolstof toepassingen zowieso vreemd vinden. Metaalen zetten uit bij een hogere temperatuur, koolstof vezels krimpen en de epoxy waarmee de verzels bij elkaar gehouden worden is afhankelijk an de soort. Dit vraagt om spanningen in het materiaal. Daarnaast weten we allemaal dat een composiet met koolstofvezels hard en stijf is waardoor sneller scheurtjes onstaan dan bij een enigszins "flexibel" materiaal zoals aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 08:27
En eens je scheurtjes hebt in carbon kan je het maar beter direct in de vuilbak kieperen, vroeg of laat loopt het dan fout af.

De reden dat ik trouwens geen carbon wil. Dat materiaal is veel te stijf en te duur. Momenteel is mijn zadelpen ook wel van carbon maarja, ik heb hem zo gekocht dus laat je die maar zitten hé.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb even een schadevraagje voor m'n fiets. Heb hem uitgeleend en diegene is flink hard over een balk op ongeveer 40 cm hoogte (slagboom) gekomen (hoe je dat voor elkaar krijgt? Gewoon tijdens het schemer gaan fietsen op een route die je niet kent... shit happens). De balk lag gelukkig wel los dus deze gaf mee, maar toch lag hij ongeveer een meter of 3 achter de fiets. Nu zit er een mooie bochel in de velg (hoogte), opzich niet een extreme uitslag. Omdat het mijn eerste schade is een aantal vragen:

1) De velg laten stellen? Is dat veilig en (bijna) net zo sterk? Nieuw setje is 180 euro.
2) Zijn er truukjes om er achter te komen of bijvoorbeeld je demper/voorvork een oplawaai heeft gehad? Op een scheef stuur en een kromme velg na ziet de fiets er nog goed uit. Wel staan de tanden van de tandwielen in de balk, dus die heeft ook een flinke optater gehad.

Het is trouwens een Sensa livigno xt (ik kan meer specs wel ff posten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

dnhelle schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 08:09:
[...]

OMG!
Mazzel hebben is dat. Hoe oud is de zadelpen?
Ik zou de foto's eens naar de fabrikant sturen.
De zadelpen was een half jaar oud. Hij had hem gekocht als vervanging van zijn aluminium zadelpen die al helemaal verbogen was.
T-8one schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:36:
[...]

Ik zou de fabrikant eens benaderen, misschien via de fietszaak waar je die zadelpen hebt gekocht, want zoiets is natuurlijk levensgevaarlijk.
Is gedaan, ik neem aan dat de fietsenzaak contact opneemt met de fabrikant.
Paulusbrand schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:55:
[...]

Heeft ie niet te strak gezeten? Dat er al scheurtjes in gezeten hebben voordat hij afgebroken is?

Ik vindt klemverbindingen en koolstof toepassingen zowieso vreemd vinden. Metaalen zetten uit bij een hogere temperatuur, koolstof vezels krimpen en de epoxy waarmee de verzels bij elkaar gehouden worden is afhankelijk an de soort. Dit vraagt om spanningen in het materiaal. Daarnaast weten we allemaal dat een composiet met koolstofvezels hard en stijf is waardoor sneller scheurtjes onstaan dan bij een enigszins "flexibel" materiaal zoals aluminium.
Misschien heeft ie wel te strak gezeten, maar dat weet je nooit zeker. Het onderste stuk verwijderen zal nog een hele klus worden.

Hij neemt nu ook weer een aluminium zadelpen, deze 'waarschuwt' voordat deze afbreekt, hij zal ook vast geen vertrouwen meer hebben in een carbon zadelpen. ;)
En mijn vertrouwen in een carbon pen is ook wat minder geworden, maar op een carbon hardtail moet natuurlijk wel een carbon zadelpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

McGryphon schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:05:
[...]
Klopt, groot voordeel voor beginners.

[...]
Inderdaad, flinke slag in je wiel betekent vaak óf rem loszetten óf meteen einde rit.
Je weet hoe het gaat met studentenfietsen he, dat is nooit einde rit. Blijven doorgaan ;) Wiel dat van bovenaf bekeken een beetje schommelt van links naar rechts, dus de blokjes moeten wat meer open gaan staan, waardoor remmen wat problematischer wordt. Dat is dus iets wat je vermijdt met schijfremmen, was mijn oorspronkelijke redenering.

Anyway.

Ik ben daarnet even binnengestapt bij een fietsenverkoper (die dus ook trek verkoopt, waar ik mij vooral op oriënteer). Foldertje gevraagd (kijkt wat makkelijker dan internetpagina's) en wat handige uitleg gekregen. (ook wat sneller en makkelijker dan op een forum).

Hij heeft me schijfremmen afgeraden, zeker op niet-mtb's waar het vaak niet nodig is. Het wordt veel verkocht omdat veel mensen 'coole nieuwe techniek' willen. En ik voel dat ik daar ook gevoelig voor ben (tweaker-probleemje ;) ), maar de good ol' beproefde V-brakes hebben nog tal van voordelen, dus ik moet me niet laten inpalmen. Daarnaast heb je nog eventuele schade bij fietsenrekken of ander bruut geweld van anderen op jouw fiets...

De brakepads van een schijfremsysteem zijn duurder (21 euro per set) en slijten blijkbaar best wel snel bij vocht en vuil. Gewone pads zijn 4-5 euro en die kan ik makkelijk zelf afstellen (simpele 'engineering'). Daarnaast wordt alles net iets zwaarder en moet het wiel ook steviger zijn.

Dus daar ben ik gelukkig over uit: gewone V-brakes dus. Ik weet dat het niet helemaal van toepassing is voor dit forum, maar het is blijkbaar het enige actieve fiets-forum op GoT, en ik was hier begonnen over die remmen, dus ik dacht, ik maak m'n bevindingen ook even af.

Ik heb wel de ideale fiets gevonden. Road/race is net iets te hardcore/diehard. Deze 7.5 FX haalt echter de scherpe kantjes eraf en maakt de fiets meer allround. Toch nog trainen en hard gaan, maar ook lekker 'urban' en een zandweggetje hier en daar kan zeker ook nog. Voor 711 euro een prima deal lijkt mij! (carbon voorvork) Net het ideale compromis wat ik wou bereiken en die FX serie van trek schijnt een echte bestseller te zijn, dus dat kan al niet fout gaan...

Goed, ik zal me verder uit dit topic houden, aangezien het wel off-topic begint te worden ;) Ik kom er wel uit, toch bedankt voor de feedback ivm remmen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
The_Scarabial schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:21:
[...]

De zadelpen was een half jaar oud. Hij had hem gekocht als vervanging van zijn aluminium zadelpen die al helemaal verbogen was.

[...]

Is gedaan, ik neem aan dat de fietsenzaak contact opneemt met de fabrikant.

[...]

Misschien heeft ie wel te strak gezeten, maar dat weet je nooit zeker. Het onderste stuk verwijderen zal nog een hele klus worden.

Hij neemt nu ook weer een aluminium zadelpen, deze 'waarschuwt' voordat deze afbreekt, hij zal ook vast geen vertrouwen meer hebben in een carbon zadelpen. ;)
En mijn vertrouwen in een carbon pen is ook wat minder geworden, maar op een carbon hardtail moet natuurlijk wel een carbon zadelpen :+
toon volledige bericht
Daarbij hoor je over bepaalde pennen veel slechtere verhalen dan over andere, ik heb al een aantal keer gelezen dat iemand een Pro XC-R Bart Brentjens pen gebroken heeft, maar nog _ nergens_ dat iemand een Easton zadelpen gebroken heeft. En FSA pennen zijn ook notoir breekbaar. RaceFace hoor je ook weer niks over, Ritchey ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16728

Anoniem: 131051 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:29:
[...]

Je weet hoe het gaat met studentenfietsen he, dat is nooit einde rit. Blijven doorgaan ;) Wiel dat van bovenaf bekeken een beetje schommelt van links naar rechts, dus de blokjes moeten wat meer open gaan staan, waardoor remmen wat problematischer wordt. Dat is dus iets wat je vermijdt met schijfremmen, was mijn oorspronkelijke redenering.
Met schijfremmen heb je niet tijdig door dat er een slag in je wiel zit, je merkt het al als het te laat is om een slag er netjes uit te krijgen, uiteindelijk was mijn velg compleet doorgescheurd.
De brakepads van een schijfremsysteem zijn duurder (21 euro per set) en slijten blijkbaar best wel snel bij vocht en vuil. Gewone pads zijn 4-5 euro en die kan ik makkelijk zelf afstellen (simpele 'engineering'). Daarnaast wordt alles net iets zwaarder en moet het wiel ook steviger zijn.
valt wel mee.
XT blokken nieuw model kosten 13,50 mindere versies kosten onder de 10 euro. Andere merken zijn wel fors duurder.
Een XT wiel bijvoorbeeld is 10 gram lichter dan zijn schijf broertje.
Ik heb wel de ideale fiets gevonden. Road/race is net iets te hardcore/diehard. Deze 7.5 FX haalt echter de scherpe kantjes eraf en maakt de fiets meer allround. Toch nog trainen en hard gaan, maar ook lekker 'urban' en een zandweggetje hier en daar kan zeker ook nog. Voor 711 euro een prima deal lijkt mij! (carbon voorvork) Net het ideale compromis wat ik wou bereiken en die FX serie van trek schijnt een echte bestseller te zijn, dus dat kan al niet fout gaan...

Goed, ik zal me verder uit dit topic houden, aangezien het wel off-topic begint te worden ;) Ik kom er wel uit, toch bedankt voor de feedback ivm remmen!!
Leuk fietsje alleen voor de zandpadfietspaden zou ik toch andere banden willen met iets meer profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Ik mag me ook maar eens melden in dit topic.

Na jaren van fietsen op een race-fiets in mijn jeugd (een flandria voor de ouderen onder ons ;) ) en daarna enkele jaren in de vakanties Zuid-Europa onveilig gemaakt op een Cannondale 700 (Hybride). heb ik gisteren mijn eerste echte ATB aangeschaft. Het is een Trek 6300 geworden.

Waarom deze? Alles wat ik zocht bood deze tegen een goede prijs. Gisteren besteld, en vanmiddag ophalen. Pics volgen nog.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik ben ook voornemens te gaan beginnen, gisteren een XTC840 (giant) opgehaald, tweedehands, maar wel XT afgemonteerd (alles nieuw) Hydraulische schijfjes, waarvan ik erg onder de indruk ben. Ik heb op 5 verschillende fietsen gereden, en deze beviel me gewoonweg het best.

Enige nadeel is de suntour voorvork, maar die kan over een tijdje altijd nog ge-upgrade worden. Toffe bike, voor nog geen 400,- met 2 maanden afstel garantie.

Zaterdag gaat deze jongen naar de Midi-Pyrene, en daar eens testen... Nadeel dat ik heb ontdekt, is dat er geen vaste MTB-Routes zijn, die ik vanuit huis kan beginnen, wel de vughtse hei, maar daar zijn geen routes uitgezet, en de loonse-drunense duine, zijn net weer even ver fietsen, voor een relaxxed rondje....

Dus zelf maar iets gaan uitdenken in Vught...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Haha, gister viel me op dat mijn stadsfiets/afragfiets/oude krantenbezorgfiets etc een heel mooie vorm in z'n wiel heeft. Op zich geen slag, maar meer dit idee:
\___/ (ascii art FTW *O* )

een dikke 8 hoek dus :P

en dan nog wat ronder. :P Misschien moet ik wat minder stoepjes pakken :Y

Dat was t! Tot over 14 dagen!

[ Voor 7% gewijzigd door Tjebakka op 02-07-2008 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

joeltje schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:50:
Ik ben ook voornemens te gaan beginnen, gisteren een XTC840 (giant) opgehaald, tweedehands, maar wel XT afgemonteerd (alles nieuw) Hydraulische schijfjes, waarvan ik erg onder de indruk ben. Ik heb op 5 verschillende fietsen gereden, en deze beviel me gewoonweg het best.

Enige nadeel is de suntour voorvork, maar die kan over een tijdje altijd nog ge-upgrade worden. Toffe bike, voor nog geen 400,- met 2 maanden afstel garantie.

Zaterdag gaat deze jongen naar de Midi-Pyrene, en daar eens testen... Nadeel dat ik heb ontdekt, is dat er geen vaste MTB-Routes zijn, die ik vanuit huis kan beginnen, wel de vughtse hei, maar daar zijn geen routes uitgezet, en de loonse-drunense duine, zijn net weer even ver fietsen, voor een relaxxed rondje....

Dus zelf maar iets gaan uitdenken in Vught...
Welke Suntour voorvork zit er op??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Gisteren nieuw pimpspul gehaald

Afbeeldingslocatie: http://www.bike2build.nl/fotogroot/sidi06blaze.jpg

Eindelijk mijn schoenen gekocht en bijhorende plaatjes.
Eén van deze dagen mijn klikpedalen er terug opvijzen en we kunnen er weer tegenaan. :)

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Zien er gaaf uit zeg! Mooi design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Er stonden ook nog AGU's voor €80/€85 maar die waren zo droog, triestig zwart. Dan heb ik deze maar genomen. Ze kosten dan wel €100 maar zit ook wat meer leven in. Het oog wil ook wat hé.

edit: Op naar mijn eerste komische valpartij :) .

[ Voor 12% gewijzigd door Jegapia op 03-07-2008 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Yep, de SR.... Maar goed, fietsje is uit 02, dus het zal me wat voorlopig...

@ Jegapia; zet je hem op film, kunnen we mee lachen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door joeltje op 03-07-2008 13:05 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Sidi Bullets, Jegapia?
Ik rijd er al een jaar of 4 mee, niet af te slijten :|

1 tip: probeer voor de winter de stalen noppen te verkrijgen die voorop kan schroeven.
Kan helpen als je stukjes moet lopen. (Ja, ook dat hoort bij epic rides...)

Op zich zijn die schoenen ideaal, alleen wel verstandig om anti-watersokken aan te schaffen, bijv. van Goretex. Als je namelijk met vochtig weer rijdt, of door plassen heen moet, dan zijn ze niet echt bevorderend voor droge voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
MTB Blaze met competizion sole.

De LBS-baas zij me ook dat het zomerschoenen waren dus niet echt heel waterdicht en zo, maar ik kom sowieso niet echt buiten met de bike bij slecht weer. Als ik dan nog wil gaan toeren in de winter kan ik eventueel nog van die beschermschoenen kopen om over je gewone schoenen te doen.

Dat is in ieder geval nog niet voor direct.

Ben ondertussen ook nog aan het uitkijken voor een helm, maar die is niet zo dringend. In mijn vaste LBS hebben ze alleen maar Abus en die staan me niet zo aan, een andere winkel in de buurt heeft alleen maar een bepaald merk waarvan ik de naam even kwijt ben, en daarvan vind ik de luchtgaten te klein dus dat wordt nog wat rondzoeken.
Verluchting is wel héél belangrijk. Ik ben nogal een heethoofd heb het nogal snel héél warm en die warmte moet dus ook snel weg kunnen. Die helm mag dat dus niet tegen houden. In de winter kan ik echt niet tegen een muts bv. omdat dan de warmte niet snel genoeg weg kan (tijdens inspanningen hé).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Hmm, ik zou eerder een helm hebben gekocht dan schoenen, maar dat zijn mijn 2 centen.
Overschoenen zou ik voor de winter absoluut niet voor kiezen, aangezien deze het inklikken in je pedalen _niet_ bevorderen. Kun je beter waterdicht sokken in je schoenen dragen.

Serieus, de sokken die ik in de winter draag, daarmee kun je in een emmer water gaan staan, en je houdt nog droge voeten.

Qua helm + ontluchting: Giro, Met of Cratoni. Een goede helm mét genoeg ontluchting = duurder.
Voordeel bij een Giro-helm is de mogelijkheid om een soort isolatiematje te plaatsen voor de winter, waardoor er niet ál te veel koude lucht op je hoofd komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Waar moet je nou echt op letten bij aanschaf van een helm? Ook ik heb het snel warm, zelfs een pet wordt ik al gek van op mijn hoofd...

Ergens een aanrader?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
dnhelle schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:25:
Hmm, ik zou eerder een helm hebben gekocht dan schoenen, maar dat zijn mijn 2 centen.
Overschoenen zou ik voor de winter absoluut niet voor kiezen, aangezien deze het inklikken in je pedalen _niet_ bevorderen. Kun je beter waterdicht sokken in je schoenen dragen.
Het probleem was dat ik in mijn gewone schoenen enorm stinkende zweetvoeten had, waardoor die schoenen na enkele keren kapot zouden zijn geweest. Zonder die schoenen kan ik dus niet gaan biken, en zonder die helm kan ik wel gaan biken. Wel opletten dan. Ook ben ik nog geen echte goeie helm tegen gekomen, en dus ook geen enkel merk van degene die je hieronder aangeeft.
Serieus, de sokken die ik in de winter draag, daarmee kun je in een emmer water gaan staan, en je houdt nog droge voeten.

Qua helm + ontluchting: Giro, Met of Cratoni. Een goede helm mét genoeg ontluchting = duurder.
Voordeel bij een Giro-helm is de mogelijkheid om een soort isolatiematje te plaatsen voor de winter, waardoor er niet ál te veel koude lucht op je hoofd komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Sven, je bent Bell en Specialized vergeten ;)
Ik had eerst een Bell delirium, vond dat eigenlijk een fijnere helm dan de Giro Havoc die ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Jegapia schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:16:

Ben ondertussen ook nog aan het uitkijken voor een helm, maar die is niet zo dringend. In mijn vaste LBS hebben ze alleen maar Abus en die staan me niet zo aan, een andere winkel in de buurt heeft alleen maar een bepaald merk waarvan ik de naam even kwijt ben, en daarvan vind ik de luchtgaten te klein dus dat wordt nog wat rondzoeken.
Verluchting is wel héél belangrijk. Ik ben nogal een heethoofd heb het nogal snel héél warm en die warmte moet dus ook snel weg kunnen. Die helm mag dat dus niet tegen houden. In de winter kan ik echt niet tegen een muts bv. omdat dan de warmte niet snel genoeg weg kan (tijdens inspanningen hé).
Kijk eens op Bike2Build. Heb daar laatst voor een leuke prijs een Giro Rift kunnen scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
dnhelle schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:25:
Wat voor siokken heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
maartend schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:01:
[...]

Kijk eens op Bike2Build. Heb daar laatst voor een leuke prijs een Giro Rift kunnen scoren.
Ik weet dat je ze daar wel vind, maar ik vind toch dat je een helm moet passen, hij moet één zijn met je hoofd om het zo maar even te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Jegapia schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:34:

Ook ben ik nog geen echte goeie helm tegen gekomen, en dus ook geen enkel merk van degene die je hieronder aangeeft.
Sorry, maar dat kan ik me moeilijk voorstellen. Als je eisen stelt aan een helm, zul je ergens een compromis moeten sluiten, en als ik je eisen hoor, zal het compromis moeten worden gesloten op het aspect "prijs".
joeltje schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:28:
Waar moet je nou echt op letten bij aanschaf van een helm? Ook ik heb het snel warm, zelfs een pet wordt ik al gek van op mijn hoofd...

Ergens een aanrader?
Kort gezegd: passen, passen, passen.
Meerdere fietswinkels afgaan en blijven proberen.
Let op gewicht, opties tot verstellen (breedte, hoogte, kinband, hoofdband) en het aantal luchtgaten.
maartend schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:01:
[...]
Wat voor siokken heb je dan?
Goretex waterproof Socks:

Afbeeldingslocatie: http://www.wiggle.co.uk/images/gore%20goretex%20sock%2005.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door dnhelle op 04-07-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Jegapia schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:04:
[...]

Ik weet dat je ze daar wel vind, maar ik vind toch dat je een helm moet passen, hij moet één zijn met je hoofd om het zo maar even te zeggen.
Klopt, maar omdat het niet mijn eerste helm is kan ik het gewoon zo doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
dnhelle schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:09:
[...]

Sorry, maar dat kan ik me moeilijk voorstellen. Als je eisen stelt aan een helm, zul je ergens een compromis moeten sluiten, en als ik je eisen hoor, zal het compromis moeten worden gesloten op het aspect "prijs".
Ja ik ben wel al een goeie tegengekomen maar ik hoop nog beter tegen te komen ;) . Ik ben momenteel nog maar in 3 winkels geweest met als gevolg nog maar 4 verschillende merken. Geen van de merken die jij opnoemt heb ik al op m'n hoofd gehad en dat wil ik eerst wel eens afwachten. Ik ga geen €100 uitgeven om dan 3 weken later een beter passend model tegen te komen voor €75.

Oké, die kans bestaat altijd, maar ik heb nu nog te weinig gezien om een juiste helm te kunnen kiezen, daarom zoek ik nog wat verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Jegapia schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:31:
Geen van de merken die jij opnoemt heb ik al op m'n hoofd gehad en dat wil ik eerst wel eens afwachten.
Daar ben ik dan heel benieuwd naar.
Ondanks wat McG zegt over Bell en Specialized zijn de merken welke ik noem toch beter qua ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Gisteren twee keer het rondje van de Bergrace Oosterbeek gereden met de clubtraining. Foei wat een lekker pittig rondje is dat toch. Een echte sloper qua hoogtemeters. Technisch niet heel lastig, maar wel weinig herstel. Daarna nog een stuk intensief getrained. Deze jongen was stevig moe. De afgelopen twee-drie weken veel gereden, de vorm begint wel te komen, alhoewel de snelheid in het niet valt bij de mannen van de donderdagavond training waarbij een paar elite mtb-ers en meerdere goede amateurs en masters 1 in rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
dnhelle schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:36:
[...]

Ondanks wat McG zegt over Bell en Specialized zijn de merken welke ik noem toch beter qua ervaringen...
Ik denk dat we elkaar verkeerd verstaan :) . Ik bedoel dat ik nu ekele Abus-sen heb gezien, wat Decathlon spul, en nog een merk waar de naam me van ontglipt. Ik zou graag ook eens zo'n Specialized, Met, Bell, Giro en zo aanvoelen om te zien wat dat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
I understand :Y
Succes met zoeken.
Nog 1 tip: neem met een meetlint de omtrek van je hoofd op, ter hoogte van het midden van je voorhoofd. Scheelt met het uitzoeken van je helm, je gaat dan helmen uitzoeken op 1 criterium, waardoor je eerder verschillen in pasvorm merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

KeX schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:41:
Gisteren twee keer het rondje van de Bergrace Oosterbeek gereden met de clubtraining. Foei wat een lekker pittig rondje is dat toch. Een echte sloper qua hoogtemeters. Technisch niet heel lastig, maar wel weinig herstel. Daarna nog een stuk intensief getrained. Deze jongen was stevig moe. De afgelopen twee-drie weken veel gereden, de vorm begint wel te komen, alhoewel de snelheid in het niet valt bij de mannen van de donderdagavond training waarbij een paar elite mtb-ers en meerdere goede amateurs en masters 1 in rijden.
Same here, afgelopen weken veel gereden, met name de Lage vuursche route welke er ontzettend hobbelig bij ligt, ook veel stukken mulle zand. Vorige week twee keer en deze week drie. Ik begin nu wel te geloven in de leer van supercompensatie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
dnhelle schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:36:
[...]

Giro is een merk van Bell, met wat andere pasvorm en designs ;) dus slechter is het sowieso niet. Specialized, tja. Er zal vast een reden zijn dat er zo veel mensen mee rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:32

Tjark

DON'T PANIC

Zooo.... van de week een nieuw zadeltje (Selle Italia C2, niet speciaals), nieuwe pedalen: Look Quartz (nice, 130gr/pedaal, 43 euro per ebay :D ), alles beetje gepoetst, alle zooi bij elkaar gezocht en tada:

* Tjark is klaar voor een weekje vakantie mountainbiken in Lermoos!

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
McGryphon schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:06:
[...]

Giro is een merk van Bell, met wat andere pasvorm en designs ;) dus slechter is het sowieso niet. Specialized, tja. Er zal vast een reden zijn dat er zo veel mensen mee rijden!
Helemaal correct en tevens juist. De andere pasvorm bij Bell is juist voor mij de reden om die af te raden.
Specialized. Tja... Meer merk? Meer imago?
Ik vind zelf de strategie van Specialized niet echt treffend om volledige Specialized-shops te gaan openen. In de USA is het volledig geflopt, hier verwachten ze het te kunnen gaan maken. Ik ben er niet van overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

dat betekend nog niet dat je daarom 't moet laten liggen.
* GoldenSample had gewoon 't lekkerste gevoel met een of andere specialized op z'n koppie
gebruik hem alleen (bijna) nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
GoldenSample schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:04:
dat betekend nog niet dat je daarom 't moet laten liggen.
* GoldenSample had gewoon 't lekkerste gevoel met een of andere specialized op z'n koppie
gebruik hem alleen (bijna) nooit.
Ik heb hem laten liggen vanwege de pasvorm, alleen Met of Giro past om mijn hoofdomtrek, zonder als een puntmuts uit te zien.

Waarom gebruik je je helm niet? Weinig fietsen of weinig zin om te dragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

FMS schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:55:
[...]

Same here, afgelopen weken veel gereden, met name de Lage vuursche route welke er ontzettend hobbelig bij ligt, ook veel stukken mulle zand. Vorige week twee keer en deze week drie. Ik begin nu wel te geloven in de leer van supercompensatie. :P
Yep dat werkt. Zeker als je juist achter elkaar trained (deze week drie dagen achter elkaar, dagje rust en weer een dag) en vervolgens net genoeg uitrust, dan kun je enorm knallen. Met die drie dagen merkte ik ook al dat als ik door het zuur van de vorige dag heen was dat ik me toch sterk voelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
dnhelle schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:50:
[...]

Helemaal correct en tevens juist. De andere pasvorm bij Bell is juist voor mij de reden om die af te raden.
Specialized. Tja... Meer merk? Meer imago?
Ik vind zelf de strategie van Specialized niet echt treffend om volledige Specialized-shops te gaan openen. In de USA is het volledig geflopt, hier verwachten ze het te kunnen gaan maken. Ik ben er niet van overtuigd.
Ik heb nooit gezegd dat specialized shops mijn steun genieten, of dat Bell iedereen goed zit, ik zeg alleen dat je die niet bij voorbaat moet wegcijferen ;)
Dat een Bell niet op jouw hoofd past is imo geen reden om ze anderen af te raden, care to explain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Bij het olie'en van mijn ketting is er per ongeluk een scheut tussen mijn schijfrem gekomen. Blijkbaar ook in het remmende blokje. Nu heb ik al het wiel 100x gedraaid met een doek er strak omheen om dat schijfje ten eerste olie-vrij te krijgen, maar het blijft in het blokje zitten waardoor ik nu dus een piepende, half werkende rem heb.

Heeft iemand een idee hoe ik dit er beter uitkrijg? Gaat om vloeibare olie voor de ketting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Spuitbus schijvenschoonmaakspul. Maar eigenlijk mag dat weer niet echt je cylinder in. Dus ms boel uit elkaar halen en dan alle metale delen met die spuitbus schoon en het rubber met iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
McGryphon schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:12:
[...]
Dat een Bell niet op jouw hoofd past is imo geen reden om ze anderen af te raden, care to explain?
Zoals ik al zei, is een helm een eigen mening.
Ik vind Bell (de laatste maal dat ik heb gepast) geen fijne sluiting hebben en qua verstelling minder fijn dan Giro of Met.
Ik rijd liever met een Giro als een Met, maar de Met die ik nu heb die was prijs-kwaliteit en voor pasvorm óók beter.
Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:14:
Bij het olie'en van mijn ketting is er per ongeluk een scheut tussen mijn schijfrem gekomen. Blijkbaar ook in het remmende blokje. Nu heb ik al het wiel 100x gedraaid met een doek er strak omheen om dat schijfje ten eerste olie-vrij te krijgen, maar het blijft in het blokje zitten waardoor ik nu dus een piepende, half werkende rem heb.

Heeft iemand een idee hoe ik dit er beter uitkrijg? Gaat om vloeibare olie voor de ketting.
1. Rigoreus: remblokjes uitbranden boven gasfornuis, maar daarmee loop je de kans de blokjes te slopen.
2. Snel en het beste: nieuw remblokjes kopen.

Let erop dat je dan ook eerst de schijf en de caliper schoonmaakt voordat je de nieuwe blokjes monteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Branden boven het formuis lijkt me een beetje een vage oplossing. Kan ik niet met terpetine oid het blokje zelf proberen schoon te maken? Ik heb nog wel een spare-blokje liggen, vervangen is zo gelukt. Maar liever los ik het gewoon simpel op zodat ik dat blokje nog wel even gebruiken kan :P

Overigens schiet het beschermingsrubber er steeds uit bij de voorvork....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 12:00
Nou laat ik mezelf ook maar is bekend maken.

Ik rij regelmatig bij Holten en Rheden op een Specialized Stumpjumper HT Comp, mijn vriendin op een Specialized Rockhopper Pro Disc. Na eerst op wat huurfietsen en een krot wat geprobeerd te hebben, dit jaar samen goede fietsen gehaald. Zijn dus 2008 modellen.

In ieder geval, IK ga naar zwitserland. Ik zit in een huisje in het dal direct ten zuiden van Sion in een plaatsje met de naam Mache, de heling waar we op zitten is de meest Oostelijke kam van het 4 valeien gebied. Dichtsbijzijnde grote resort is volgens mij Nendaz www.nendaz.ch Op dit kaartje zit ik helemaal aan de rechterrand. (Gelijk een mooie routekaart in de buurt.)

Nu zijn we recreatief rijder, een volledig rondje Rheden rijden we samen prettig rond. Geen grote problemen mee in ieder geval.

Het plan is om tijdens de vakantie deze route in ieder geval te gaan rijden richting het einde van de vakantie. Beter wat acclimatiseren voordat je 70 kilometer gaat knallen. ;) Hij is ook met skiliften te doen. 500 meter hoogte meters omhoog fietsen en dik 3000 hoogte meters omlaag knallen. :P

Maar wat ik dus wil weten is het volgende... Dat kaartje wat ik gevonden heb ziet er wel ok uit. De zwitserse tourist office in Sion wees me via de telefoon op de site van Nendaz en via die site kwam ik op die route kaart uit. :) En rit 9 is die mega rit met skiliften.

Maar mijn vraag (na al dit moois gedeeld te hebben).

Zijn er nog andere bronnen die ik kan raadplegen?

En vooral ook wat neem ik mee tijdens zo'n berg rit? Ik rij Rheden rond met een 3 liter water op mijn rug. Tubes heb ik liggen, maar moet ik ook een buitenband meenemen? Gereedschap? Etc? Pompje? Ik heb al een goede camalbak gekocht waar 20 liter bagage in kan naast het water. (Heb ook een kleinere camelbak voor kleine ritten.)

[ Voor 9% gewijzigd door The - DDD op 04-07-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:41:
Branden boven het formuis lijkt me een beetje een vage oplossing. Kan ik niet met terpetine oid het blokje zelf proberen schoon te maken? Ik heb nog wel een spare-blokje liggen, vervangen is zo gelukt. Maar liever los ik het gewoon simpel op zodat ik dat blokje nog wel even gebruiken kan :P

Overigens schiet het beschermingsrubber er steeds uit bij de voorvork....
Helaas. Blokje + olie = blokje naar de bagger. Het zal niet meer gaan remmen als dat het eerst heeft gedaan. Met het gasfornuis kun je de olie nog uit het blokje branden, mits het geen organisch blok is (Magura etc.) Gesinterde blokken kun je uitbranden, en daarna hergebruiken.

Dit blokje hergebruiken gaat niet. De olie zal hoogstwaarschijnlijk al doorgelopen zijn in het blokje, dus als je weer wat verder afslijt blijf je hetzelfde probleem houden. Beter gewoon een nieuw blokje steken.

Beschermrubber bij de voorvork? Wat voor een voorvork heb je?
Anders is er weinig over te vertellen wát je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Mooi gebied!
Op zich is je voorbereiding voldoende. 1 Buitenband voor twee personen is voldoende, als je een keer je band scheurt kun je die in ieder geval vervangen. Neem dus geen enorm grove band mee.
Camelbak + 3 liter water is ok, maar ik zou een bidon met energydrink meenemen, en natuurlijk voldoende eten / mueslirepen etc.

Qua rijden: acclamatiseren = rijden. Maak dus meerdere touren voordat je 70km gaat knallen, anders valt het vies tegen.
In Italië heb ik na twee weken enkele ritten tot 1500~2600 hoogtemeters kunnen rijden. Niet dat ik een richtlijn ben, want zo hard gaat dat niet. Wat wél belangrijk is, is dat je ook naar beneden moet. En dát is een andere techniek. Eerste keren dus rustig aan. ;)
3000hm afdalen is bijna vermoeiender qua concentratie en houding dan klimmen.

Succes!

[ Voor 50% gewijzigd door dnhelle op 04-07-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Nendaz is vlakbij waar op 23 augustus de Grand Raid Cristalp, de moeder aller mountainbike marathons, word verreden. MTB-valhalla dus. Onderaan deze pagina staat de google earth track van de GRC.

Volgend jaar ga ik daar weer voor trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Vroeg ik me ook inderdaad, waar staan wat tips met rijtechniek. Ik heb wel het idee dat ik wel redelijk rij. Op tijd staan, niet te groot verzet rijden, etc... Maar zijn er ook MTB how-to's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
tip: het boek "mastering mountainbike skills" door Brian Lopes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Inderdaad een leuke... Op google books kan je er ook even inkijken... :) Heb gelijk al wat tips mee kunnen pikken. :P En op amazon is de TOC te bekijken.

Zag dat er meer was te krijgen in dit "genre". Maar dit was dusdanig goedkoop (17 euro) dat ik hem gelijk maar een besteld heb bij play.com.

[ Voor 4% gewijzigd door The - DDD op 05-07-2008 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
:) Dat is altijd positief.
De kunst is wel om het allemaal uit te proberen... Met bijbehorende evenwichtsstoornissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Helmpie op... Niet gelijk op rotsachtige of andere harde ondergrond uitproberen...

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ook handig: niet ingeklikte spd's / cb's / looks etc.
Scheelt veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Zo, gelukkig viel het weer in Eindhoven vanavond erg mee en ben ik dus lekker om 8 uur nog even op de fiets gesprongen. Een kleine 30 kilometer gedaan, vooraal omdat ik tijdens mijn klim van 15 kilometer (10x de razob achter elkaar) lek gereden heb. De nieuwe binnenband had een heel erg lang ventiel en dat vind ik maar niets, wat een rotband ook. Van het weekend dus even een nieuwe kopen, maar misschien voor die tijd nog wel. Samen met een waterzak voor in mijn Deuter rugzak en een nieuwe helm, want dit ding is echt klote. Ik krijg het zo extreem warm in dat ding. Zonder helm rijd ik gewoon 10x de Razob op, maar met is de tocht er naar toe al bijna funest. Wat een klote ding! :(

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

*schop ende trap*

Even een update over mijn gebroken frame verhaal :)
Na een hele hoop moeite heb ik uiteindelijk een bedrijf in bulgarije (in plovdiv zelf nota bene) gevonden dat voor een aardig bedrag m'n frame wilde bezorgen naar den haag.
Ik ben net terug van 9 dagen Dominicaanse Republiek en heb 'm vandaag opgehaald op m'n werk waar ik hem heb laten bezorgen :D

Het is exact hetzelfde merk en type model maar het lijkt er op dat de tilt van de zadelbuis *iets* verder naar achter staat en ze hebben de achterbrug een flinke update gegeven. Het ziet er allemaal nog net iets meer solide uit :)

Pics voor de liefhebbers pics hieronder ook clickable :)
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/schizoduckie/SHPgipbbBHI/AAAAAAAAMyg/aR4OexS5fAM/s400/IMG_8807.JPG
2 framepjes 8-)

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/schizoduckie/SHPgVJbbBEI/AAAAAAAAMyE/kdY3rjDjlzo/s400/IMG_8796.JPG
Achterbrug is breder + dikkere buizen

Zometeen even de voorvork onderdelen opnieuw invetten en erin zetten, en morgen even naar m'n grote vriend de fietsensjaak om m'n as en meuk om te zetten, m'n achterwiel opnieuw te laten spaken, buizen te trekken en knippen, een nieuwe achterderailleur en een nieuw kleinste tandwiel voor en daarna kan ik weer rijden *O*

[ Voor 12% gewijzigd door SchizoDuckie op 09-07-2008 00:30 ]

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

@ schizo

wel jammer dat de buizen anders zijn maar het type aanduiding hetzelfde.
Zat die vering er ook al bij en is het wat of zet je er zelf een andere demper op?

ik heb via e-bay een nieuwe rock shoxx vork gekocht met remote lock (poplock?)
gekocht voor wat ik dacht heel goedkoop :P ik wist ook wel dat het niet de beste vork was maargoed ik verlang ook niet het meeste van mn begin fiets.

kom ik erachter dat ik in nl voor 55 euro minder dezelfde vork had kunnen kopen :(
omg.

[ Voor 46% gewijzigd door mindcre8r op 09-07-2008 13:23 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ziet er wel goed uit Schizo! Is behoorlijk wat geregel geweest, maar wel de moeite waard denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

mindcre8r schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:17:

wel jammer dat de buizen anders zijn maar het type aanduiding hetzelfde.
Zat die vering er ook al bij en is het wat of zet je er zelf een andere demper op?
Ja, van die buizen vond ik ook wel een beetje vreemd maar niet erg op zich :P
Vering zat er al bij :) Het mooie is dat dit ontwerp je niet zo zeeziek maakt doordat de veerbeweging heel klein gemaakt wordt. Daardoor kan zon klein dempertje makkelijk alle klappen opvangen. (mn eerste stock veer heeft zo'n 2 jaar mishandeling overleefd, daarna kostte me degene die nu op het oude frame zit 15 euro :') )
Ik ben ooit nog wel eens op zoek naar een goeie demper maar die paste niet op dat oude frame ivm de ruimte die je daar had, maar dat hebben ze nu aangepast. 't is alleen wel een wat vage maat (10.5 cm geloof ik) en het heeft geen top prio voor mij want het werkt eigenlijk best okee :)
ik heb via e-bay een nieuwe rock shoxx vork gekocht met remote lock (poplock?)
gekocht voor wat ik dacht heel goedkoop :P ik wist ook wel dat het niet de beste vork was maargoed ik verlang ook niet het meeste van mn begin fiets.

kom ik erachter dat ik in nl voor 55 euro minder dezelfde vork had kunnen kopen :(
omg.
:+ Some you win, some you lose :P Is dat niet heel omslachtig zo'n lock knopje ook nog ergens vastmaken :?
Impry schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:37:
Ziet er wel goed uit Schizo! Is behoorlijk wat geregel geweest, maar wel de moeite waard denk ik zo.
Zeker wel ben er erg blij mee, hij staat nu bij m'n lbs om de bottom bracket om te zetten, een wiel om te spaken en ketting erop te leggen en dan krijg ik 'm zaterdagmiddag terug en kan ik de kabels erin jassen en afstellen 8)

Stop uploading passwords to Github!

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.