Lijbrandt IPTV via router? Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:46:
http://www.glasvezel.nu/n...e-tv-tools-glashart-media

Zou dit inhouden dat we op het WBA netwerk dus bv. ook niet de mooie menu's en functies (zoals mozaiekkanaal) van Stoneroos krijgen? :(.

@Spikecity: Welke mogelijkheden heb jij nu op de Amino?
Wel het nieuwe menu qua kleuren, de nieuwere TV gids, die netjes scrolt als je op de laatste/eerste regel staat, maar nog niet het mozaiekscherm, wat volgens mijn contact bij Lijbrandt wel zou komen.
Softwareversie 0.17.3 draait bij mij op beide Amino130m's.

Ik kan me overigens voorstellen dat indien wij worden afgeserveerd met KPN crap, dat andere Glashart Media gerelateerde zaken ook niet gaan werken, omdat wij gebaseerd op r=wba waarschijnlijk naar een andere menupagina gestuurd worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dot-network schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:57:
[...]

Menu's en functies zijn hier gewoon aanwezig, zoals ook het mozaiekkanaal.
Welk netwerk zit jij dan op? Zeker niet B&R toch, want daar draait het mozaiekscherm nog niet?
Alle menufuncties heb ik wel maar geen mozaiek scherm, althans, ik zou niet weten waar dat zou moeten zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook aardig om te weten, maar laat ik maar beginnen door te klagen dat men mij niet levert waarvoor ik ga betalen, dat is juridisch al genoeg om eens mee aan te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:39

oCe

aka Dookie.

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:21:
Als het nog een keer gebeurd moet je eens een ander MAC-adres gaan gebruiken en kijken of het dan niet meer voorkomt. Wellicht gebruikt iemand anders met een HTPC bij Concepts nu hetzelfde MAC-adres van Google. Het lijkt me overigens sterk hoor dat dit het probleem is, gezien de meeste mensen thuis probleemloos multicast kunnen kijken via 2 dezelfde MAC/IP's. Maar je kunt het eens proberen.
Is een goed idee, ga ik proberen. Heb overigens geen Google-MAC in gebruik maar een random 00:02:02 MAC.

Heb nog een Amino tegoed van Concepts, daar ik deze nog nooit heb gekregen maar wel netjes betaal voor digitale IPTV. Die dus maar aangevraagd (een 130 tegen 70 euro bijbetaling). Heb ik die in ieder geval voor op de slaapkamer TV en, voor mij belangrijker, eentje om te kunnen proberen / storingen uit te sluiten. En een MAC om te klonen. Kan altijd van pas komen dus :)

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dot-network
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-12-2021
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:18:
[...]

Welk netwerk zit jij dan op? Zeker niet B&R toch, want daar draait het mozaiekscherm nog niet?
Alle menufuncties heb ik wel maar geen mozaiek scherm, althans, ik zou niet weten waar dat zou moeten zitten.
Nee dat klopt. Ik zit op het netwerk in Almere. Mozaiek werkt hier prima, waarbij gezegd moet worden dat de snelheid waarmee er door de items gescrolled kan worden erg goed is!

Bij mij is ie te vinden onder menu > interactief > mozaiekbeeld

[ Voor 6% gewijzigd door dot-network op 23-11-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59
OK en je weet zeker dat je in een KPN WBA gebied zit? (Oh ja want jij had geloof ik ook last van het feit dat het allemaal KPN streams zijn).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dot-network
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-12-2021
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dom, dom, dom, streams van KPN |:(
Dat is het op de koop toenemen van een behoorlijke deuk in je imago 8)7

Hoop dat die meuk snel van het lijntje verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59
Nou ja, in ieder geval zijn er dan dus nog wel dingen als mozaiekkanaal en zo. Nu nog de HDD-PVR en dan is in ieder geval de apparatuur van Lijbrandt beter dan die van KPN.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijbrandt is een prima provider d:)b . Levert over het algemeen erg stabiel en staat dan ook in geen vergelijk tot KPN (en een aantal andere providers, toch UPC?). Daarom jammer dat er KPN streams geleverd worden 7(8)7.

KPN for Christ's sake :F

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 13:49 . Reden: Christ zonder hoofdletter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de discussie omtrent de herkomst van de streams van Lijbrandt heb ik een nieuw topic aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:42:
Voor de discussie omtrent de herkomst van de streams van Lijbrandt heb ik een nieuw topic aangemaakt.
Goed plan, dan blijft deze discussie een beetje op topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dot-network schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:10:
[...]

Nee dat klopt. Ik zit op het netwerk in Almere. Mozaiek werkt hier prima, waarbij gezegd moet worden dat de snelheid waarmee er door de items gescrolled kan worden erg goed is!

Bij mij is ie te vinden onder menu > interactief > mozaiekbeeld
Ok, poep in mijn ogen, want dat was de enige plek in alle menu's die ik nog niet had bezocht, omdat daar op wat VOD gefreubel van wat lokalo's uit diverse xms gebieden na niets bekijkbaars te vinden was.

Vreugde en jolijt dus alhier, ook in B&R zit op die plek een mozaiek wat werkt... nu nog een knopje vinden om zonder een zender te hoeven selecteren weer naar de huidige zender terug te komen ;)

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:23
Heeft iemand ervaring met glasvezel in appartement? Ik zit 4 verdiepingen hoog, trekken ze dan daar een glasvezel kabel heen of hoe gaat dit? Als ik de postcode check doe, dan kan ik wel gewoon een abo afsluiten.

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
BusmuiZ schreef op donderdag 25 november 2010 @ 22:08:
Heeft iemand ervaring met glasvezel in appartement? Ik zit 4 verdiepingen hoog, trekken ze dan daar een glasvezel kabel heen of hoe gaat dit? Als ik de postcode check doe, dan kan ik wel gewoon een abo afsluiten.
Moeten ze gewoon trekken.

Ik woon in een appartementencomplex van 3 verdiepingen hoog. En ze hebben daar gewoon tot op de 3e verdieping glas getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Ze doen een streng tegelijk. Dus alle bewoners die boven elkaar wonen, vragen ze om tegelijk thuis te zijn. Het komt ook wel eens voor dat een bewoner geen toestemming geeft en er dus niet geleverd kan worden aan 3 anderen... :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Ik heb nog even die laatste zender lijst gedownload en het valt me op dat er best een stel lokale zenders zijn die een soort van encryptie lijken te hebben.
Alle andere zenders kan ik prima openen, onder andere de volgende hebben problemen zeewolde tv (hd) en Wijchen tv. Maar ook bv Disco. World / Science.

Zie hier een screenshot, er staat in die omschrijving wel iets over "DVB test"

Sowieso krijg ik die Discovery HD showcase sowieso al een hele tijd niet aan de gang.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Jl0fQ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is geen encryptie. Dat zijn zenders waar rtpskip=yes bijstaat in de index.xhtml.gz. Daar moet je udp:// even vervangen voor rtp://

Voor gebruik in MCE (icm DVBLink) is dat vervangen van udp:// in rtp:// niet nodig.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

KillerB schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:20:
Ik heb nog even die laatste zender lijst gedownload en het valt me op dat er best een stel lokale zenders zijn die een soort van encryptie lijken te hebben.
Alle andere zenders kan ik prima openen, onder andere de volgende hebben problemen zeewolde tv (hd) en Wijchen tv. Maar ook bv Disco. World / Science.

Zie hier een screenshot, er staat in die omschrijving wel iets over "DVB test"

Sowieso krijg ik die Discovery HD showcase sowieso al een hele tijd niet aan de gang.
[afbeelding]
OMFG, is dat het. Het viel mij ook al op dat ik de zenders niet meer kon openen in VLC. In MCE werkte het wel goed namelijk.

Discovery HD werkte eerst wel (20Mbit MPEG2 stream) en dat is veranderd in een VBR h264 stream (net als Wijchen.TV dat is). :D cool.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik kan alles gewoon openen zoals altijd, waarschijnlijk komt dat omdat ik udpxy heb draaien en daarom streams open via http://10.1.1.1:7000/udp/ip:poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Is er iemand die weer eens een nieuwe zenderlijst kan parsen uit de index file? Er zijn namelij kwat nieuwe zenders bijgekomen en ik zou graag die multicast adressen weten :P Heb zelf helaas geen PC met ip uit het IPTV netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222, check even die van MiK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Die was net nog niet geupdate, nu wel :) Mooie bitrates weer van de nieuwe zenders, allemaal weer 12 - 14Mbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Alleen wel jammer dat ze hebben gekozen om in 720p uit te zenden en niet in 1080i :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:26:
Is er iemand die weer eens een nieuwe zenderlijst kan parsen uit de index file? Er zijn namelij kwat nieuwe zenders bijgekomen en ik zou graag die multicast adressen weten :P Heb zelf helaas geen PC met ip uit het IPTV netwerk...
Nieuwe zenders in het basispakket? Of nieuwe zenders waarvoor apart mag worden afgerekend?
Hier ziet het basis en extrapakket er nog onveranderd uit, en missen we nog steeds onze localo omroep, omdat het volgens kenners klaarblijkelijk lastig is voor een amateuromroep om het TV signaal (wat niet meer is als een kabelkrant) in het juiste format aan GHM aan te leveren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
De lokale en regionale omroepen van hier uit de buurt zijn in ieder geval toegevoegd aan het basispakket. En daarnaast is het HD pakket uitgebreid en zit er nu een demo 3D kanaal op.

Nieuwe HD zenders:
- ARD HD
- ZDF HD
- Arte HD

Nieuw 3D kanaal:
- Astra 3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:28:
Dat is geen encryptie. Dat zijn zenders waar rtpskip=yes bijstaat in de index.xhtml.gz. Daar moet je udp:// even vervangen voor rtp://

Voor gebruik in MCE (icm DVBLink) is dat vervangen van udp:// in rtp:// niet nodig.
Inderdaad, ze werken allemaal prima nu, oeps :+ Bedankt!

Ik heb DVBlink ook wel draaien, maar had het idee dat die daar ook niet altijd even goed werkt. Maar goed, ik ga wel de nieuwe m3u gebruiken nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:10
Alexander, dank! Je had gelijk trouwens, het was de verkeerde. Die andere gecanceld en deze Belkins gehaald. Nu getest met de HTPC en die doet het op beide poorten dus so far so good!
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 00:51:
Denk het niet.

Volgens mij staat hier dezelfde:
http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=1942
En dan staat er bij:
Je kunt er echter ook netwerkkabel mee splitsen als je maar één uitgang tegelijk gebruikt.
Lijkt mij dus gewoon 1x8 gesplitst in 2x8.

Deze van Belkin is de enigste 1x8 naar 2x4 die heb kunnen vinden in NL:

[afbeelding]

pricewatch unsorted: Belkin CAT5 UTP CABLE ECONOMIZER CAT5 UTP CABLE ECONOMIZER 1XRJ-45M - 2XRJ-45F IN R6G058B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 22:02
Ik moest het toch even kwijt. Een "echte" tweaker zal dit niet overkomen, maar gezien de vragen die hier toch voorbij komen zijn er genoeg mensen die dit overkomen:

HANG NIET JE PC MET PRIVEBESTANDEN AAN HET IPSTREAM NETWERK!!!!!

Ik kwam bij toeval gisteravond een lading folders tegen afkomstig van 1 pc, met een geweldige verzameling films, maar ook foto's. Ik heb getracht viavia die persoon op de hoogte te brengen. Geen idee of dat gelukt is
maar waarschuw hier mensen voor als je even het idee hebt dat die persoon niet helemaal weet hoe netwerkverkeer in elkaar steekt.(zelf ben ik daar ook niet de beste in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ebk71 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:41:
HANG NIET JE PC MET PRIVEBESTANDEN AAN HET IPSTREAM NETWERK!!!!!
Goeie tip... ik denk dat niet veel HTPC gebruikers hierover nagedacht hebben :P

Klinkt eigenlijk heel logisch dat Windows hier niet over mekkert, 10.x.x.x zien ze als een intranet adres, en is dus vertrouwd (thuisnetwerk) om gedeelde mappen op te tonen, en aangezien er ook geen router/firewall tussen hangt zitten al die HTPC kijkers gezellig op hetzelfde "intranet" en zien ze elkaar :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Wel een goede tip inderdaad, normaal gezien aan internet kan het geen kwaad omdat de provider daar de windows filesharing poorten blokkeerd. Maar aangezien het IPTV LAN niet bedoelt is om een pc aan te hangen doen ze dat daar waarschijnlijk niet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het makkelijk zelf afschermen hoor. Dan kun je gewoon je bestanden kan blijven delen op je eigen netwerk :)

Ga naar 'Configuratiescherm -> Alle Configuratiescherm-onderdelen -> Netwerkcentrum -> Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen'

Klik op 'Openbaar'

Klik op de volgende bolletjes:
  • Netwerkdetectie uitschakelen
  • Bestands- en printerdeling uitschakelen
De eerste optie zorgt ervoor dat je computer niet meer in de netwerklijst bij andere verschijnt.
\\Computernaam werkt nog wel.
De tweede optie zorgt ervoor dat je computer niet meer benaderbaar is mbt. Windows File Sharing.
\\Computernaam werkt nu ook niet meer.

Let op dat je in 'Configuratiescherm -> Alle Configuratiescherm-onderdelen -> Netwerkcentrum' de netwerkkaart voor je lokale netwerk hebt ingesteld op 'Thuisnetwerk' en NIET op 'Openbaar netwerk'. 'Openbaar netwerk' moet je alleen gebruiken voor de netwerkkaart die op het IPTV-VLAN zit. Als je de netwerkkaart voor je lokale netwerk ook op 'Openbaar netwerk' zet kun je ook niks meer delen op je eigen netwerk!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja natuurlijk is het simpel af te schermen maar dan moet je het wel even in de gaten hebben ;) Want via het internet VLAN hoeft je daar nooit naar te kijken omdat het daar sowieso door de providers geblokkeerd wordt. Overigens zou ik indien mogelijk zelfs dit verkeer in de (centrale) firewall blokkeren, dat is zelfs nog veiliger omdat je dan ook niet gelijk kwetsbaar bent voor bijvoorbeeld lekken / fouten in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie hebben gelijk dat het simpel uit te zetten is, echter standaard staat delen meestal aan, en veel HTPC gebruikers zullen er niet over nadenken dat ze dus in ieder geval één map delen met iedereen op de VLAN.
Ze zijn namelijk hoofdzakelijk bezig en blij met IPTV kijken op die PC.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 16:59
Ik kijk nu al een klein jaartje via XMS met mijn HTPC digitaal, echter sinds enige weken heb ik regelmatig tijdens het live tv kijken een drop-out, of zeg maar een 'stotter' in het geluid, en soms ook beeld. Het gebeurd een aantal keer per uur, soms wat frequenter. Ik heb het idee dat het aan de IPTV inrichting ligt... weet het niet zeker. Wat ik sinds vandaag heb veranderd is het spoofen van de Vendor ID in dhcpcore, wellicht gaat dat het probleem verhelpen? Iemand suggesties, of soortgelijke ervaringen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

grt. lex

WIN7 32 / DVBLink IPTV / Intel Core 2 Duo / ATI HD 4650 / WHS / Harmony 1100 / 42i Panasonic Plasma

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 18:20:
Je kunt het makkelijk zelf afschermen hoor. Dan kun je gewoon je bestanden kan blijven delen op je eigen netwerk :)

Ga naar 'Configuratiescherm -> Alle Configuratiescherm-onderdelen -> Netwerkcentrum -> Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen'

Klik op 'Openbaar'

Klik op de volgende bolletjes:
  • Netwerkdetectie uitschakelen
  • Bestands- en printerdeling uitschakelen
De eerste optie zorgt ervoor dat je computer niet meer in de netwerklijst bij andere verschijnt.
\\Computernaam werkt nog wel.
De tweede optie zorgt ervoor dat je computer niet meer benaderbaar is mbt. Windows File Sharing.
\\Computernaam werkt nu ook niet meer.

Let op dat je in 'Configuratiescherm -> Alle Configuratiescherm-onderdelen -> Netwerkcentrum' de netwerkkaart voor je lokale netwerk hebt ingesteld op 'Thuisnetwerk' en NIET op 'Openbaar netwerk'. 'Openbaar netwerk' moet je alleen gebruiken voor de netwerkkaart die op het IPTV-VLAN zit. Als je de netwerkkaart voor je lokale netwerk ook op 'Openbaar netwerk' zet kun je ook niks meer delen op je eigen netwerk!
Misschien is het juist wel handig, dan maak je een leuk "intern" netwerkje waar de glasvezel gebruikers bestanden met elkaar kunnen uitwisselen op 100mbit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
ander probleempje... heb dus net mijn dhcpcore aangepast met vendor ID, echter ik heb geen internet verbinding meer. Met route heb ik de gateway aangepast naar mijn internet NIC (thuisnetwerk) adres. De route naar de IPTV NIC heb ik verwijderd, de DNS toegewezen door IPTV server op IPTV NIC heb ik aangepast naar XMS DNS servers (zelfde als internet NIC/thuisnetwerk dus) ... echter nada internet!

Iemand suggesties waar ik dit moet zoeken? Heb IP adressen gereleased en renewed + reboot.

gr Alex

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajwkappe schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:39:
heb dus net mijn dhcpcore aangepast met vendor ID, echter ik heb geen internet verbinding meer.
IPTV op je HTPC

Zie stap 3 van de Windows sectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
Dank je! Toch nog niet goed genoeg gezocht ;-)

Het was inderdaad de priority. Ik heb 'auto priority' uitgezet en internet NIC interface 1 en IPTV interface 2 gemaakt.

Hopelijk zijn de 'stotter' problemen nu ook opgelost, dan kan de Amino nu naar zolder ;-) alhoewel... een backup is eigenlijk ook noodzakelijk mocht de HTPC het begeven (belangrijk voor de WAF)

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is hier ook vaak de belemmerende factor als ik die PVR eens in de avonduren wil testen... het mag het normale kijkgedrag niet al te ruw belemmeren lijkt het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Ik gebruik 2 routers, eentje voor IPTV en eentje voor Internet. Beide hangen aan de switch zijde aan elkaar zodat ik overal in het netwerk IPTV en Internet heb. Na wat prutsen met de settings van de routers werkt dat allemaal best leuk! Ook al spuugt die IPTV stream het hele netwerk rond.

Ik heb alleen iets vreemds op het moment met een mediaspeler en soms ook met een 2e pc. Soms komt die stream niet direct op gang, of duurt het een tijdje voordat hij binnenkomt op pc2 of op de mediaspeler. Op de mediaspeler(Dune Hdi smart) wil die ook wel eens een hoop blokjes laten zien om vervolgens na een aantal minuten wel goed af te spelen :?

Het viel me op dat als PC1 aanstaat het wel meteen goed werkt! Het enige wat er op die pc staat is DVBlink for IPTV zodat ik in MCE ook tv kan kijken en opnemen, maar doet die server iets waardoor de streams sneller het netwerk opkomen?

De clients gebruiken de internet router als gateway en DNS, dus de IPTV router is alleen een doorgeef luik. Ik kan me dan ook voorstellen dat het verkeer niet altijd goed bij de IPTV router terecht zal komen, misschien moet ik op de internet router juist de multicast inschakelen (staat nu uit omdat hij het anders probeert af te handelen wat niet lukt) en dan een route moet leggen waarbij ik al het 224.0.0.0 verkeer richting de iptv router stuur, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerB schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:25:
Ik gebruik 2 routers, eentje voor IPTV en eentje voor Internet. Beide hangen aan de switch zijde aan elkaar zodat ik overal in het netwerk IPTV en Internet heb. Na wat prutsen met de settings van de routers werkt dat allemaal best leuk! Ook al spuugt die IPTV stream het hele netwerk rond.
Ik neem aan dat je intern alles op gigabit verbindingen hebt draaien dan?
Anders is de overal rondrennende IPTV stream uiteraard een aardige belasting van je interne snelheid en zou je indien je 100Mbit internet hebt duidelijk last moeten hebben van de door IPTV gebruikte bandbreedte op je intranet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:28:
[...]

Ik neem aan dat je intern alles op gigabit verbindingen hebt draaien dan?
Anders is de overal rondrennende IPTV stream uiteraard een aardige belasting van je interne snelheid en zou je indien je 100Mbit internet hebt duidelijk last moeten hebben van de door IPTV gebruikte bandbreedte op je intranet?
Alles is 1 gbit behalve de mediaspeler zelf. Maar ik denk niet dat daar het probleem in zit. De streams zijn maximaal 15mbit. Ik kan gewoon meerdere streams openen en ook nog vol downloaden (5-6MB/s) zonder problemen.
Het lijkt mij een typisch routing probleem omdat het na een tijdje wel werkt, en dat heb ik eerder gehad toen ik nog 2 NIC's in me pc had zitten waarbij de routing nog niet voor elkaar was.

In Windows kun je vrij eenvoudig een route aanleggen dat alles met subnet 224.0.0.0 richting een bepaalde NIC gaat of IP-adres.
Wat ik eigenlijk wil proberen is alles van het IPTV subnet routeren naar de IPTV router. Die route moet dan gemaakt worden in de Internet router, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-03 14:12
Door de uitstekende info in onderandere dit topic is het mij ook gelukt om iptv werkend te krijgen in windows media center, mijn dank!

Ik zit nog wel met 1 probleempje, alle HD kanalen lopen perfect, behalve die van RTL. In de RTL HD streams refreshed het beeld ongeveer 1 keer per seconde, het geluid loopt echter wel normaal.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Ik maak even een apart topic voor mijn routing probleempje aangezien het toch wel wat algemener is dan alleen IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of ik in plaats van die Amino's of HTPC ook een media speler kan gebruiken die IPTV ondersteund:
http://dune-hd.com/hd_pla...134-dune-hd-smart-b1.html

In de specs staat het volgende:
•IPTV: playback and record IPTV streams (multicast UDP/RTP) from your Internet provider (check availability of multicast UDP/RTP streams with your Internet provider).

Dit lijkt me briljant: media speler, BD speler HD recorder en HD TV tuner alles in 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat gewoon werken als je zorgt dat de speler in een netwerk zit waar hij direct bij de streams kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 23:18:
Weet iemand of ik in plaats van die Amino's of HTPC ook een media speler kan gebruiken die IPTV ondersteund:
http://dune-hd.com/hd_pla...134-dune-hd-smart-b1.html

In de specs staat het volgende:
•IPTV: playback and record IPTV streams (multicast UDP/RTP) from your Internet provider (check availability of multicast UDP/RTP streams with your Internet provider).

Dit lijkt me briljant: media speler, BD speler HD recorder en HD TV tuner alles in 1.
Gaat gewoon werken ja zoals de situatie nu is.

Het enige vervelende is dat niet zeker is of het IPTV signaal van Glashart Media zonder encryptie zal blijven. Mochten ze er namelijk encryptie op gaan zetten dan werkt dat ding niet meer, dus daar moet je wel rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Het meest lastige is vooral de IPTV stream en de rest van je netwerk op 1 netwerk te krijgen. Bij de nieuwere modems is dat gescheiden en moet je het dus zelf gaan samenvoegen met meerdere routers of DUAL-WAN oplossingen.
Dat laatste heb ik, daarmee belast je je netwerk wel aardig met de multicast streams. Daarbij is het wel lastig routeren.
Ik vind de IPTV app op de Dune nog niet goed genoeg om de settopbox helemaal weg te halen, je hebt geen gids informatie, enige wat je hebt is een lijst met zenders dmv m3u files. En dan kun je wel weer mooie plaatjes erbij maken maar dat is een hoop handwerk en als die zenders veranderen (wat nogal eens gebeurd de laatste tijd) dan kun je alles weer opnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
ik222 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:28:
[...]

Gaat gewoon werken ja zoals de situatie nu is.

Het enige vervelende is dat niet zeker is of het IPTV signaal van Glashart Media zonder encryptie zal blijven. Mochten ze er namelijk encryptie op gaan zetten dan werkt dat ding niet meer, dus daar moet je wel rekening mee houden.
Dan is het te hopen dat daar een creatiefe oplossing op komt om te zorgen dat je wel op mediaspelers je betaalde zenders kan kijken.

Maar voor alsnog is hier nog geen nieuws geweest over encryptie. In Hillegom is wel weer een nieuw kastje beschikbaar,
"Amino M532 HD PVR
met 160 Gb harddisk"

Link:
http://www.kadaka.nl/amino.php

Het decryptie signaal zal dan toch met het kabal meegestuurd worden, hoe weet het kastje dan weer of hij die mag decrypten of niet? Bij dvb-c zit er een kaart in de decoder waarop aangegeven staat welke zenders gedecodeerd mogen worden. Dus nog afwachten wat het wordt...
Maar voor 300euro is een dune toch prima te doen? en dan heb je een prima bluray speler en mkv speler die ook iptv streams kan doen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoeEensGek schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:59:
[...]

Dan is het te hopen dat daar een creatiefe oplossing op komt om te zorgen dat je wel op mediaspelers je betaalde zenders kan kijken.

Maar voor alsnog is hier nog geen nieuws geweest over encryptie. In Hillegom is wel weer een nieuw kastje beschikbaar,
"Amino M532 HD PVR
met 160 Gb harddisk"

Link:
http://www.kadaka.nl/amino.php

Het decryptie signaal zal dan toch met het kabal meegestuurd worden, hoe weet het kastje dan weer of hij die mag decrypten of niet? Bij dvb-c zit er een kaart in de decoder waarop aangegeven staat welke zenders gedecodeerd mogen worden. Dus nog afwachten wat het wordt...
Maar voor 300euro is een dune toch prima te doen? en dan heb je een prima bluray speler en mkv speler die ook iptv streams kan doen... ;)
Als GHM overgaat op encryptie dan zal dat waarschijnlijk de KPN encryptie zijn zoals deze nu al op wba netwerken wordt verkocht onder de naam GHM (nu nog de ADSL ITV crap van KPN, maar in de loop van 2011 hoge kwaliteit is ons officieus toegezegd).
De Amino M532 (en straks de M540 met 250Gb harde schijf en betere HDMI) kan prima uit de voeten met deze encryptie zonder smartcard of iets dergelijks.
Sowieso kan de Amino af fabriek al met de diverse vormen van encryptie en DRM overweg, waarschijnlijk doordat de encryptiesoort in de streams herkenbaar wordt meegezonden.
De M532 is overigens alles behalve nieuw, want de M540 is vanaf februari de opvolger voor de meeste providers die Amino leveren, en is de M532 al weer end-of-life.

Enige echte nadeel van encryptie (behalve dat het niet op andere mediaboxen en HTPC's draait) is een grotere delay tussen het echte livebeeld zoals dat vanaf Technicolor wordt verstuurd en het tijdstip waarop jij het op je TV ziet.
Bij ons (B&R wba) zit tussen analoog TV van UPC (waar al een delay inzit omdat ook zij AD/DA converteren vanaf glas naar coax) en Lijbrandt IPTV ruim 12 seconden tijdsverschil, en tussen GMH DVB-C en Lijbrandt IPTV zit een seconde of anderhalf.

Ik moet er als ik de klok op TV gebruik voor de jaarwisseling rekening houden met 12 seconden voor middernacht de kurk laten knallen, daar als ik het op slag van middernacht doe het nieuwe jaar al ruim 12 seconden oud is :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DoeEensGek

Op de Amino zorgt de middleware ervoor dat alleen de zenders worden ingeladen die je in je pakket hebt. Bij zo'n systeem heb je geen kaartje meer nodig. Ze kunnen hoeven alleen maar op alle zenders encryptie te zetten en de Amino een firmware update geven om met geëncrypte zenders om te kunnen gaan. Zo makkelijk is het :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:27:
Op de Amino zorgt de middleware ervoor dat alleen de zenders worden ingeladen die je in je pakket hebt. Bij zo'n systeem heb je geen kaartje meer nodig. Ze kunnen hoeven alleen maar op alle zenders encryptie te zetten en de Amino een firmware update geven om met geencrypte zenders om te kunnen gaan. Zo makkelijk is het :/
Klopt, en de meeste standaard encryptiesoorten kan de Amino aan zelfs zonder firmware upgrade, zelfs die van KPN blijkt hier ;)

Aangezien de Amino in essentie ook een soort Linux draaiend nettopachtig doosje is met een in Opera 9 draaiende player kan je er op wachten tot de decryptie wordt gereversed engineered, want het is uiteindelijk pure software ;)

Overigens is het vanuit middleware sturen van menulinks wel gevoelig voor de snelheid van de middleware, want als die zoals bij ons het geval was niet vooruit te trappen is, dan wordt ook je Amino retetraag en crasht een keer of wat per dag omdat de opgevraagde structuren niet binnen de time-out worden aangeleverd.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik ben in ieder geval benieuwd of ze het echt gaan doen. Het past totaal niet bij Reggefiber/Glashart Media (die constant aanhaalt openheid na te streven) om DRM te gaan gebruiken.

Ook slecht voor de lange termijn visie van Reggefiber om zoveel mogelijk klanten aan te trekken. Media Center's worden steeds populairder en die klanten vallen straks allemaal buiten de boot.

Tevens denk ik dat encryptie de prijs gaat drukken van de zenderpakketten. En ook het behouden van de huidige zapsnelheid ben ik niet zeker op. Dat gaat nu zelfs sneller dan in VLC. Maar straks zou het zomaar kunnen dat het een stuk trager gaat.

Ik hoop dat ze alsnog inzien dat encryptie geen duurzame oplossing als ze besluiten om de conditional access aan te gaan scherpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:39:
Nou, ik ben in ieder geval benieuwd of ze het echt gaan doen. Het past totaal niet bij Reggefiber/Glashart Media (die constant aanhaalt openheid na te streven) om DRM te gaan gebruiken.
Het netwerk is absoluut open voor elke provider voor wat voor diensten dan ook, dus dat is niet echt een argument, eerder een kwestie van iemand die de kosten van het aanleveren en werkend maken van die diensten moet betalen (of in ons geval kiest voor inkopen van die diensten bij de concullega die dat al heeft op het netwerk).
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:39:
Tevens denk ik dat encryptie de prijs gaat drukken van de zenderpakketten. En ook het behouden van de huidige zapsnelheid ben ik niet zeker op. Dat gaat nu zelfs sneller dan in VLC. Maar straks zou het zomaar kunnen dat het een stuk trager gaat.

Ik hoop dat ze alsnog inzien dat encryptie geen duurzame oplossing als ze besluiten om de conditional access aan te gaan scherpen.
De prijs voor zenderpakketten van GHM en KPN bijten elkaar in ieder geval al niet, hooguit de inhoud.
Zappen (en dat weet ik uit ervaring omdat ik het hier met encrypted KPN crap moet doen) gaat nog steeds retesnel omdat het niet meer is als door een html structuurtje heenrossen.
Het enige wat langer duurt, doordat de buffer voordat hij volloopt eerst decrypted moet worden, als je op een zender blijft staan is het unfrezen van het beeld.

En je kunt natuurlijk blijven roepen dat het niet de meest effectieve manier van restricted access is als men gaat encrypten, maar noem mij één andere IPTV provider die unencrypted aanlevert behalve GHM op WDGO netwerken? Waarbij diverse providers gewoon met smartcards bepalen welke zenders je ziet, en andere vanuit de middleware.
Ziggo, Caiway, UPC, Tele2... allemaal encrypted voor zover ik kan nagaan.

Ik denk dat ze als ze straks ook PayTV achtige diensten als bijv DVD/Movie on Demand gaan leveren men wel zal moeten encrypten om de rechten van de makers te beschermen, en te voorkomen dat gebruikers met een HTPC een perfecte digitale HD kopie kunnen schieten van de laatste dagfilm (die vervolgens weer op usenet eindigt) :P.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:54:
[...]
De prijs voor zenderpakketten van GHM en KPN bijten elkaar in ieder geval al niet, hooguit de inhoud.
En als die inhoud hetzelfde was zou de prijs misschien wel hoger liggen bij KPN ;)
Zappen (en dat weet ik uit ervaring omdat ik het hier met encrypted KPN crap moet doen) gaat nog steeds retesnel omdat het niet meer is als door een html structuurtje heenrossen.
Het enige wat langer duurt, doordat de buffer voordat hij volloopt eerst decrypted moet worden, als je op een zender blijft staan is het unfrezen van het beeld.
Inderdaad, daar was ik al bang voor. Het zal inderdaad niet zo zeer het zappen zelf zijn, maar de tijd wanneer het beeld/geluid op gang komt.
En je kunt natuurlijk blijven roepen dat het niet de meest effectieve manier van restricted access is als men gaat encrypten, maar noem mij één andere IPTV provider die unencrypted aanlevert behalve GHM op WDGO netwerken? Waarbij diverse providers gewoon met smartcards bepalen welke zenders je ziet, en andere vanuit de middleware.
Ziggo, Caiway, UPC, Tele2... allemaal encrypted voor zover ik kan nagaan.
Het grote verschil met die providers is dat ze ook geen andere mogelijkheden hebben voor Conditional Access. GHM werkt met een Vendor-ID en Middelware zodat alleen hun eigen Amino STB's een IP kunnen krijgen en de juiste zenders inladen. Bij DVB-C kun je zoiets niet gebruiken. Daar wordt gewoon alles gebroadcast, dus een vorm van encryptie met een smardcard is dan de enige mogelijke manier van Conditional Access.

Bij Caiway IPTV wordt er ook niet gewerkt met een Vendor-ID. Dus ook daar wordt nu encryptie gebruikt omdat het anders te makkelijk op andere apparaten te bekijken is.

GHM is met hun Vendor-ID implementatie dus een apart geval.
Ik denk dat ze als ze straks ook PayTV achtige diensten als bijv DVD/Movie on Demand gaan leveren men wel zal moeten encrypten om de rechten van de makers te beschermen, en te voorkomen dat gebruikers met een HTPC een perfecte digitale HD kopie kunnen schieten van de laatste dagfilm (die vervolgens weer op usenet eindigt) :P.
VOD-content heb je toch niks aan op de PC. Dat is bij elke provider weer anders ingericht. Vandaar dat je daar bijna geen support voor ziet in Media Center software. Dus ik heb er weinig moeite mee als ze dat dicht gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RefleCs
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 12:49
Hebben hier ook mensen problemen met het niet meer kunnen open van streams? Omgeving amersfoort.

De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 18:28:
Bij Caiway IPTV wordt er ook niet gewerkt met een Vendor-ID. Dus ook daar wordt nu encryptie gebruikt omdat het anders te makkelijk op andere apparaten te bekijken is.

[...]

VOD-content heb je toch niks aan op de PC. Dat is bij elke provider weer anders ingericht. Vandaar dat je daar bijna geen support voor ziet in Media Center software. Dus ik heb er weinig moeite mee als ze dat dicht gaan zetten.
Inmiddels weet ik uit het media roddelcircuit dat encryptie steeds vaker geeist gaat worden door de contentproviders, dus zal GHM waarschijnlijk ook langzaam aan gedwongen gaan worden tot (waarschijnlijk, omdat de Amino dat zonder firmware upgrade nu al aankan) verimatrix encryptie, zei het dat zij dat waarschijnlijk omdat ze geen bandbreedte issues hebben op glas niet aan bitrate shaping zullen gaan doen bij het encoderen, daar waar KPN dat wel doet omdat het ook over ADSL/VDSL moet kunnen.

VoD diensten zijn bij de providers die dit al aanbieden (o.a. UPC) sowieso al encrypted en hebben (voor slimmerikken zoals ik) ook macrovision beveiliging op de SCART uitgang staan, waardoor het analoog kopieertrucje ook niet meer werkt, tenzij je daar tussen weer een videodoosje hebt staan die die macrovision er weer uit haalt. Het is maar de vraag of zoveel hardware overal tussen de moeite van het kopieren nog waard is als het meeste materiaal ook gewoon op usenet rondzwerft in wellicht betere kwaliteit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Het encrypten van TV content in NL is totaal nutteloos en pure geldverspilling.

1. De films komen eerder uit in Amerika dan dat wij ze hier ooit op TV zullen zien. Gevolg is dat er al lang 1080p bluray rips in omloop zijn tegen de tijd dat wij hier die film kunnen kijken over een 13mbit 1080i streampje.

2. De Nederlandse commerciële content is van zo'n lage kwaliteit dat je daar niet eens tijd aan wil besteden om die te rippen :P Maar die contentaanbieders zijn ook niet het het probleem.

Het zijn de grote bedrijven als Sony en Disney die lopen te zeuren tegen Nederlandse tv-aanbieders over Premium filmcontent, welke hier maar door een enkele zender zoals Film 1 (HD) wordt uitgezonden. GHM heeft die (gelukkig) niet eens in zijn pakket. En als die dan wel in het pakket zou komen, dan zou er ineens ook encryptie moeten komen op alle andere zenders waar Sony en Disney niks mee te maken hebben? Dacht het niet he ;)

Toevallig las ik net dit stukje:
http://security.nl/artike...rbod_in_Nederland%27.html
"Maar we weten wel dat internetprovider @Home (tegenwoordig bekend als Ziggo) in 2006 met Warner een video-on-demand afspraak maakte. En in het kader van die afspraak heeft Ziggo beloofd om klanten die in strijd met het auteursrecht van Warner handelen, af te sluiten."
Zeer verontrustend zoiets. Daarom zou Glashart Media eigenlijk niks met deze partijen van doen moeten hebben. Ze denken alles maar te kunnen eisen wat ze willen. Als tv-aanbieder zit je helemaal onder plak bij dit soort bedrijven. Hun zullen wel even bepalen hoe jij als tv-aanbieder gaat opereren en hoe jou business model eruit gaat zien. Zo werkt het natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Mijn eerste gedachte was weer; "eerst zien, dan geloven". Het is de zoveelste keer dat het geruchte circuit op gang komt.

Tweede gedachte is; "laat maar komen die verimatirx" Het betekend namelijk dat GHM goed onder controle heeft wie, wat mag zien. En dus kunnen we/ze beginnen met HTPC ondersteuning. De software is er al van verimatrix. Als meer en meer content providers dat systeem implementeren, des te meer vraag er is naar bijvoorbeeld een UDP multicast filter voor HTPC's.

Zo lang ze natuurlijk maar de verimatrix ERBIJ stoppen en meer niet. Van de stream moeten ze verder afblijven, hup gewoon het verimatrix erbij en klaar. Zonder encoding, zal je ook niet al te veel hoeven te investeren in hardware.

[ Voor 19% gewijzigd door j1nx op 04-01-2011 23:10 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verimatrix heeft een eigen PC player en daarmee mag je het doen. Er zijn een paar grote IPTV aanbieders die al een paar jaar Verimatrix toepassen. Dat heeft niet geleid tot ondersteuning in third party media center software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:08:
Mijn eerste gedachte was weer; "eerst zien, dan geloven". Het is de zoveelste keer dat het geruchte circuit op gang komt.

Tweede gedachte is; "laat maar komen die verimatirx" Het betekend namelijk dat GHM goed onder controle heeft wie, wat mag zien. En dus kunnen we/ze beginnen met HTPC ondersteuning. De software is er al van verimatrix. Als meer en meer content providers dat systeem implementeren, des te meer vraag er is naar bijvoorbeeld een UDP multicast filter voor HTPC's.

Zo lang ze natuurlijk maar de verimatrix ERBIJ stoppen en meer niet. Van de stream moeten ze verder afblijven, hup gewoon het verimatrix erbij en klaar. Zonder encoding, zal je ook niet al te veel hoeven te investeren in hardware.
Verimatrix is geen DRM (access based) oplossing maar een encryptie die op basis van een aantal sleutels een versleutelde stream decodeert, dus het is niet erbij stoppen, maar de boel door elkaar husselen en aan de andere kant bij een gebruiker met de juiste sleutels weer in de juist volgorde onthusselen. Dat men het een beetje ten onrechte DRM noemt, komt omdat Digital Rights Management niet alleen acces based beveiliging bevat maar ook de diverse versleutelingen van data.

Saillant ingefluisterd detail is overigens dat in je contract met Lijbrandt en andere GHM gebruikende providers (die dus verwijzen naar de algemene voorwaarden van GHM) letterlijk staat dat het niet is toegestaan om met andere apparatuur op de VLAN te komen (niemand die het gelezen heeft, maar het staat er klaarblijkelijk wel), dus heeft men een stok achter de deur tegen HTPC gebruikers mochten die een probleem gaan vormen.

Sowieso re-encodeert GHM nu ook al alle streams die vanaf Technicolor afkomen, dus is het een kwestie van encrypten en het probleem is over, overigens zonder veel kosten aan die zijde, kwestie van een doosje ertussen.

@Alexander01: De contentproviders zijn juist het probleem, want als het aan GHM ligt zullen ze het liefst zo min mogelijk doen aan de streams als het gaat om het beschermen van intellectueel eigendom. Alleen kopen zij ook gewoon content in met de daaraan gestelde voorwaarden, inclusief beveiligen tegen piraterij.
Dat GHM op dit moment dus op het randje aan het stoeien is en waarschijnlijk de gok neemt om te kijken waarmee ze weg kunnen komen is hun keuze, maar waarschijnlijk nooit een garantie dat het altijd unencrypted blijft (want daarin zijn de letterlijk nog de enige).

In essentie is een contentleverancier namelijk gelijk een filmmaatschappij degene die bepaald op welke manier je het product mag gebruiken, en ook als jij een gekochte DVD bekijkt wordt je tegenwoordig getracteerd op diverse waarschuwingen dat het verveelvoudingen op welke manier dan ook een schending is van internationale rechten op straffe van..... Het is dus meer dan logisch dat men (omdat men nu eenmaal niet voor elke TV uitzending een BREIN propaganda spot kunnen zetten zonder dat het irritant wordt) deze rechten op andere digitale (streaming) media ook eist van de afnemer.

Maar even kort door de bocht bepaald encryptie bij een IPTV leverancier niet het businessmodel hoor, TV is TV, zolang de kwaliteit maar voldoet aan de verwachting.
Al coderen ze de streams met een eigen propriety versleuteling en wordt hij aangeleverd door de Lidl.... I don't give a f*ck, zolang de geleverde STB's maar snel en zonder storingen het beeld als lichtpuntjes op een TV scherm toont.

Overigens heb je aan de ViewRight Desktop for PC player van Verimax niets, zonder dat je de encrypted base keys voor juiste decryptie aangeleverd krijgt.
Ik heb die player inmiddels gevonden en zal hem vandeweek eens loslaten op mijn Amino emulerende laptop om te kijken of ik hiermee de ITV streams van KPN wel toonbaar krijg, want de proof of the pudding is in the eating ;)

Leuk detail is overigens dat in juni 2010 KPN na het floppen van TV op mobiele telefoons project aan heeft gekondigd in 2011 te komen met een IPTV product geschikt voor elk type scherm, inclusief PC's en smartphones/pads en dergelijke.... ik ben dus benieuwd of ze met een verimatrix KPN player oplossing komen en apps voor de diverse types smartphones.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:29:
[...]
Maar even kort door de bocht bepaald encryptie bij een IPTV leverancier niet het businessmodel hoor, TV is TV, zolang de kwaliteit maar voldoet aan de verwachting.
Al coderen ze de streams met een eigen propriety versleuteling en wordt hij aangeleverd door de Lidl.... I don't give a f*ck, zolang de geleverde STB's maar snel en zonder storingen het beeld als lichtpuntjes op een TV scherm toont.
Wil dit even kracht bij zetten. Ik heb dan welliswaar geen Amino box en liever ook niet, maar ook ik intreseer me niet over het hoe en wat en of het bij de lidl of aldi vandaan komt. Als het maar goed is!

Verder ben ik wel van mening dat het voro de toekomst echt wel een kwestie is van vraag en aanbod. Als de vraag er is om de streams op een htpc te kijken, dan komt het aanbod vanzelf wel. Is het niet van de leverancier zelf, dan wel vanuit de (hackers) community. Dat laatste kan altijd voorkomen worden als de leverancier er optijd inspringt.

Maar de toekomst zal het leren. Ik blijf nog even bij mijn eerste gedachte van een aantal posts terug ;)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:29:
[...]
Sowieso re-encodeert GHM nu ook al alle streams die vanaf Technicolor afkomen, dus is het een kwestie van encrypten en het probleem is over, overigens zonder veel kosten aan die zijde, kwestie van een doosje ertussen.
Hoe kom je daarbij?

GHM zet zelfs de Technicolor IP's (233.81.x en 224.1.x) rechtstreeks door in hun IPTV-VLAN.
@Alexander01: De contentproviders zijn juist het probleem
Jep, die zijn ook het probleem. Maar ik bedoelde dat het voornamelijk contentleveranciers als Sony en Disney zijn en niet een RTL of SBS.
Maar even kort door de bocht bepaald encryptie bij een IPTV leverancier niet het businessmodel hoor
Niet de encryptie, maar wel de contentleveranciers. Zo hebben de contentleveranciers er ook voor gezorgd dat we nu allemaal PVR STB's moeten kopen in plaats van dat we de USB aansluiting kunnen gebruiken van de 130M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:36:
[...]
Wil dit even kracht bij zetten. Ik heb dan welliswaar geen Amino box en liever ook niet, maar ook ik intreseer me niet over het hoe en wat en of het bij de lidl of aldi vandaan komt. Als het maar goed is!

Verder ben ik wel van mening dat het voro de toekomst echt wel een kwestie is van vraag en aanbod. Als de vraag er is om de streams op een htpc te kijken, dan komt het aanbod vanzelf wel. Is het niet van de leverancier zelf, dan wel vanuit de (hackers) community. Dat laatste kan altijd voorkomen worden als de leverancier er optijd inspringt.

Maar de toekomst zal het leren. Ik blijf nog even bij mijn eerste gedachte van een aantal posts terug ;)
Marktwerking is volgens mij in het mediasegment een niet werkend businessmodel, als je sec kijkt naar de partijen die content aanleveren. RTL heeft namelijk geen identieke concurrent die exact hetzelfde product aanleveren kan, en kan dus eisen wat ze wil van haar afnemers, gelijk NOB/Technicolor.
Het is dus aan het eind van de dag voor alle IPTV leveranciers die afnemen van de contentleveranciers geen kwestie van vraag en aanbod vanuit hun klanten, maar slikken wat de contentprovider eist, of anders gewoon die zender(s) uit je pakket halen omdat je niet aan hun eisen voldoet.

Vergelijk het maar met die brakke CD kopieerbeveiliging die Sony ineens op alle CD's die onder hun label werden uitgebracht pleurde. Het ontwikkelen schijnt enkele tonnen te hebben gekost (hoe komt het dat een CD'tje 25 euro moet kosten?) en achteraf bleek dat hoe duurder de CD speler was, des te vaker de CD gewoon niet af te spelen was. Met als enige doel om te voorkomen dat je een Sony artiest in de CD speler van je PC kon afspelen behalve op hun eigen playertje.

Is Sony daar ooit voor op de vingers getikt? Hebben CD winkels massaal Sony geboycot? Zijn klanten gestopt met het kopen van artiesten op het Sony label? Nee, een of andere slimbo vond een hack voor 1,50 euro, namelijk een watervaste fineliner waarmee je het aparte spoortje op de CD met het zgn PC rootkitje wat kopieren en afspelen op een PC moest voorkomen gewoon even rondom kon uitzwarten waardoor de hele beveiliging van tig ton waardeloos werd ;)
Sony is er inmiddels weer mee gestopt, maar heeft zelfs nooit voor een rechter gestaan omdat ze onder onze huidige privacywetgeving zonder het te melden zomaar een rootkit op je PC installeerde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:42:
[...]
Hoe kom je daarbij?

GHM zet zelfs de Technicolor IP's (233.81.x en 224.1.x) rechtstreeks door in hun IPTV-VLAN.

[...]

Jep, die zijn ook het probleem. Maar ik bedoelde dat het voornamelijk contentleveranciers als Sony en Disney zijn en niet een RTL of SBS.

[...]

Niet de encryptie, maar wel de contentleveranciers. Zo hebben de contentleveranciers er ook voor gezorgd dat we nu allemaal PVR STB's moeten kopen in plaats van dat we de USB aansluiting kunnen gebruiken van de 130M.
Dat GHM bijna alle streams al door "een doosje" heenhaalt of kan gaan halen is mij inmiddels vanuit de bron bevestigd, dat ze er verder (nog) niets aan wijzigen kan uiteraard, maar neem van mij aan dat encryptie (per zender apart) al grotendeels mogelijk is met het omhalen van een paar virtuele schakelaars bij wijze van spreken. ;)
Encryptie in dit geval wijzigt ook niets aan de kwaliteit ervan, alleen de manier waarop de bitjes door elkaar geharkt zijn ;)

De commerciële zenders zijn zeker ook speler in het bepalen wat en hoe een IPTV leverancier met hun materiaal moet omgaan.
Uiteraard spreek ik dan niet over speelfilms, waar uiteraard Disney, MGM, Warner etc al bepalen wie wat mag en hoe, maar er speelt ook al een hevige discussie over dure eigen producties met een hoge kijkwaarde (denk aan documentaires,shows etc die een herhaalkijkwaarde hebben).
Zelfs in DVB-C is het door het zetten van 1 bitje mogelijk om ervoor te zorgen dat een bepaald programma niet meer kan worden opgenomen.

Iemand van GHM heeft mij in een gesprek eens uitgebreid uitgelegd wat er allemaal speelt omtrent DRM en beveiliging van content, en je schrikt ervan wat er (binnen de huidige Digital Video Broadcasting standaarden) al zonder problemen mogelijk is.
Dit zou dus kunnen betekenen dat indien een contentprovider bepaald dat documentaire "X" niet mag worden opgenomen ze dit simpel door het zetten van een vlaggetje voor alle DVB-* compatible apparatuur met opnamemogelijkheid kunnen blokkeren.
Hetzelfde geldt voor het aan/uitzetten van Macrovision op de analoge videouitgangen van dit soort apparatuur.

In medialand zelf is "as we speak" al vrij lang een discussie gaande over het product uitzending gemist, en wie de oplopende kosten hiervoor gaan betalen (zeker als je ziet dat de niet commerciele zenders flink geld moeten inleveren).
Dit kostenaspect dekt men nu af door in uitzendingen drie of vier niet te skippen commercials te plakken, waardoor men nog wat reclameopbrengsten heeft.
Alles wat je aan uitzending gemist bij GHM weghaalt is serverbased op hun eigen servers, die uiteraard ook geld kosten (vandaar die 5 euro/mnd hiervoor binnenkort), maar het kan goed zijn dat contentverzamelaars als GHM binnenkort hiervoor ook moeten gaan betalen aan de contentleveranciers.
UPC lost dit inmiddels nog veel lomper op, door voor uitzending gemist op VoD basis gewoon geld te rekenen, waardoor de PVR ineens veel interessanter wordt.

Dit alles geschreven hebbende lijkt het me voor clubs als GHM een monnikkenklus om voor een kleine 150 contentproviders apart te moeten uitonderhandelen onder welke voorwaarden met hun product mag doorgeven.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:03:
[...]
Dat GHM bijna alle streams al door "een doosje" heenhaalt of kan gaan halen is mij inmiddels vanuit de bron bevestigd
Dan wordt er waarschijnlijk gedoeld op de buitenlandse zenders of lokale zenders die GHM zelf binnenhaald en distribueert via hun eigen 239.193.128.x range. Alles met 233.81.x en 224.1.x komt van Technicolor en die IP's worden 1:1 doorgezet. Die gaan niet door een doosje bij GHM :)
Zelfs in DVB-C is het door het zetten van 1 bitje mogelijk om ervoor te zorgen dat een bepaald programma niet meer kan worden opgenomen.
Jep, bij CI+ en dat wordt gelukkig niet gebruikt door Glashart Media. CI+ is overigens te omzeilen met een DVB-C kaart en CI CAM-module. De CI+ flags komen dan niet meer door. En CI kunnen ze niet blokkeren, want dan maken ze gelijk ook een berg oude DVB-C ontvangers onbruikbaar die bij klanten staan. Alleen bij nieuwe TV's met een CI+ slot kunnen ze blokkeren dat je een CI CAM-module gebruikt. Maar bij een DVB-C kaart met een CI slot kunnen ze mooi niks blokkeren.
Dit alles geschreven hebbende lijkt het me voor clubs als GHM een monnikkenklus om voor een kleine 150 contentproviders apart te moeten uitonderhandelen onder welke voorwaarden met hun product mag doorgeven.
Toch hebben ze het al meer dan 2 jaar goed voor elkaar nu met al die contentleveranciers :) Dus waarom zou het nu opeens niet meer kunnen? Reggefiber/GHM is de contentleveranciers zelfs tegemoet gekomen door over te stappen van Packetfront naar Genexis, waardoor IPTV en Internet volledig gescheiden zijn nu. Op een gegeven moment moeten de contentleveranciers ook een grens trekken met zeuren.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:23:
Toch hebben ze het al meer dan 2 jaar goed voor elkaar nu met al die contentleveranciers :) Dus waarom zou het nu opeens niet meer kunnen? Reggefiber/GHM is de contentleveranciers zelfs tegemoet gekomen door over te stappen van Packetfront naar Genexis, waardoor IPTV en Internet volledig gescheiden zijn nu. Op een gegeven moment moeten de contentleveranciers ook een grens trekken met zeuren.
Jij kent neem ik aan de oorsprong/geschiedenis van GHM, als hergeboorte van Herzinger?
Jij kent ook als geen ander hier de discussies over doorgifte van BBC1/2 ondanks allerlei licentieperikelen?

Ik heb (ook doordat ik persoonlijk inmiddels mensen ken binnen GHM) ontdekt dat ze de jonge frisse hond op IPTV gebied zijn die niet schromen om de grenzen op te zoeken, waarvoor inderdaad eindeloos veel lof.

Het zal op het einde van de dag het steekspel blijven tussen contentleveranciers en contentprovider, waarbij ergens in de midden de commerciele waarheid zal liggen waar alle partijen mee kunnen leven.
Als een content provider te ver gaat verliezen ze op dit moment 50.000+ TV klanten, als de provider te ver gaat dan riskeren ze juridische vervolging omdat ze rechten schenden.

De waarheid ligt mijns inziens ergens in de midden, en als bij GHM de juiste mensen dat stuk beheren en bewerken dan kan het best wel eens een verfrissend geheel blijven in het over het algemeen grijze muizenland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GHM is (als ik het goed heb begrepen) een samenvoeging van een deel van Hertzinger en de TV BV tak van Lijbrandt.

Voor wat betreft de BBC. Dat gaat over het alleenrecht van de kabelmonopolisten om de BBC door te mogen geven. Dat is weer een ander verhaal dan het encryptie/conditional access gebeuren waar we het nu over hebben.
en als bij GHM de juiste mensen dat stuk beheren en bewerken dan kan het best wel eens een verfrissend geheel blijven in het over het algemeen grijze muizenland
Precies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijbrandt IPTV streams naar meerdere utp aansluitingen in huis?

Je kan een (betere) switch gebruiken om je IPTV signaal te 'splitten' naar meerdere aansluitingen.
Routering, dus gebruik van routerfunctionaliteit, werkt in de meeste gevallen niet.

vriendelijke groet,

Webteam Lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:34:
Lijbrandt IPTV streams naar meerdere utp aansluitingen in huis?

Je kan een (betere) switch gebruiken om je IPTV signaal te 'splitten' naar meerdere aansluitingen.
Routering, dus gebruik van routerfunctionaliteit, werkt in de meeste gevallen niet.

vriendelijke groet,

Webteam Lijbrandt
Welcome back Webteam ... maar uhhh...een "betere" switch?
Mij werd tijdens installatie ingefluisterd door 2de lijns dat de prijs van de switch eigenlijk niet zo spannend was, en hoe goedkoper, des te vaker het werkt, gewoon een kaal kreng zonder fratsen aan boord.

Maar in perspectief, ik heb hier een Eminent 5 poort 10/100 Mbit (17 euro) draaien voor de eerste splitsing tussen begane grond en eerste verdieping, met hierachter een Asus 5 poorts 10/100Mbit (15 euro) voor de splitsing tussen eerste en tweede verdieping.
Ook nog een sitecom 8 poorts 10/100 Mbit getest, en ook die werkt, net als een Conceptronics 10/100 8 poorts switch overigens.

Kiezen voor duurdere Gigabit switches is dus absoluut niet nodig, want zelfs met 5 IPTV decoders en streams van minder dan 20Mbit haal je nooit 100 Mbit... Gigabit voor IPTV is dus weggegooid geld.

Mijn conclusie is dus dat een simpele switch (met zo min mogelijk poorten om de prijs te drukken) zonder toeters en bellen over het algemeen goed werkt (vier merken bij mij in ieder geval wel).
Per slot van rekening zijn die switches niet meer dan dure "drieweg stekkers/verdeelstekkers" om het eens in lekentermen uit te leggen :P

Het gros van de SoHo routers werkt meestal niet omdat ze niet goed met multicast streams overweg kunnen en door de routering veel meer aanslag op dat doosje doen waardoor ze met regelmaat vol/vastlopen, tenzij je een professionele Sisco router hebt die daarvoor gebouwd is, maar dan kost je router meer dan je hele setup. ;)
En bovendien wil je niet dat je routerdeel van je internetnetwerk continue wordt belast door een of meerdere multicast streams die naar STB's gaan, want dat haalt de performance van je interne netwerk flink naar beneden.
Dit is nu juist het mooie van de Genexis configuratie, waarbij loadmatig IPTV en Internet strikt van elkaar gescheiden blijven netwerktechnisch, en totaal met 1000Mbit gevoed worden vanuit de PoP.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Nu online
edit niet goed gelzen

[ Voor 112% gewijzigd door boswandeling op 06-01-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonde om die hele quote dan te laten staan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Hmmm wat doe ik verkeerd.

XMSNET 50/50 Abonnement met Amino Digitale tv ontvanger. Rechtstreeks vanaf de packetfront aangesloten. Die geeft gewoon TV.
Ik heb een Wrt610 N router met DD-wrt firmware.

Ik heb de kabel van mijn router rechtstreeks in mn laptop gedaan.
VAST IP 192.168.1.11 gegeven subnet 255.0.0.0

Zenderlijst geupload en allen geprobeerd.
En ik krijg geen enkele tv zender via VLC binnen.

[ Voor 8% gewijzigd door hives op 09-01-2011 20:53 ]

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hives
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 18:30:
Ik lees in het XMSNet topic dat de multicast aanvragen vanaf je internet IP daar ook niet meer werken in de Packetfront gebieden.

Lijkt landelijk doorgevoerd te worden dus.
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:44:
[...]

Yep,

Is inderdaad landelijk doorgevoerd voor de PacketFront netwerken. Uit zeer betrouwbare bron. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Nu online
Heb je "filter multicast" afgevinkt bij beveiliging/firewall (in je router natuurlijk)

Ik kan je wel melden dat bij verschillende packetfront gebruikers het niet meer werkt. Zoals bij mij dus.
Ik kan alleen RTL4 kijken als mijn Amino aanstaat en ook RTL4 als gekozen zender heeft staan. en met andere zenders idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:29

Thasaidon

If nothing goes right, go left

laat maar... ik begrijp net dat het script van OverSoft al een tijdje niet meer werkt ivm de geweizigde code in de index.xhtml

Iemand toevallig nog een script dat wel werkt?

[ Voor 110% gewijzigd door Thasaidon op 25-01-2011 16:11 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
MiK schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:55:
[...]

Heb je "filter multicast" afgevinkt bij beveiliging/firewall (in je router natuurlijk)

Ik kan je wel melden dat bij verschillende packetfront gebruikers het niet meer werkt. Zoals bij mij dus.
Ik kan alleen RTL4 kijken als mijn Amino aanstaat en ook RTL4 als gekozen zender heeft staan. en met andere zenders idem.
Ja filter Multicast staat uit, puur ook al vanwege RDP en zo. Zodat ik toch nog me wanip of dyndns account pingen kan.
Ooit heeft XMS mij uitgelegd na een aanvraag van een vast ip:
Dat het van belang is welk database je hebt waarvan je je DHCP krijgt. Elk packetfront type wordt verbonden aan 1 van de database spools van XMSnet die IP adressen verstrekt. Blijkbaar konden in mijn tijd de vaste IP adressen nog niet verkregen worden. Dit is naderhand verholpen toen ze migraties op de databases hebben uitgevoerd. Of er dus nog steeds 2 databases zijn voor het verstrekken van IP is mij onebkend.

Ik vermoed dus dat ik op het nieuwe database zit. Ik woon in Hilversum en was 1 van de eerste met de nieuwe generatie Packetfront aan de muur. Dit was in November 2009

Ik krijg in iedergeval op geen enkele geposte m3u of UDP poort een kick van me router dat hij verbinding legt. Ook al doe ik de mac-clone dus naar me laptop met het macadres van de AMINO. De Amino zit nu rechtstreeks op het packetfront en via mn router wil hij ook niet werken. Heb ik tevens nog geprobeerd om uit te sluiten hoe/wat.

NAT lijkt mij ook niet het probleem, dus kortom het zal inderdaad echt wel tegen worden gehouden zoals al uit betrouwbare bronnen kwam :)

[ Voor 14% gewijzigd door hives op 12-01-2011 14:54 ]

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hives schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:53:
Hmmm wat doe ik verkeerd.

XMSNET 50/50 Abonnement met Amino Digitale tv ontvanger. Rechtstreeks vanaf de packetfront aangesloten. Die geeft gewoon TV.
Ik heb een Wrt610 N router met DD-wrt firmware.

Ik heb de kabel van mijn router rechtstreeks in mn laptop gedaan.
VAST IP 192.168.1.11 gegeven subnet 255.0.0.0

Zenderlijst geupload en allen geprobeerd.
En ik krijg geen enkele tv zender via VLC binnen.
Heb je Vendor ID + DHCP request aangepast ? Anders krijg je ook niet het juiste IP addres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Nu online
hives schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:50:
[...]

Ja filter Multicast staat uit, puur ook al vanwege RDP en zo. Zodat ik toch nog me wanip of dyndns account pingen kan.
Ooit heeft XMS mij uitgelegd na een aanvraag van een vast ip:
Dat het van belang is welk database je hebt waarvan je je DHCP krijgt. Elk packetfront type wordt verbonden aan 1 van de database spools van XMSnet die IP adressen verstrekt. Blijkbaar konden in mijn tijd de vaste IP adressen nog niet verkregen worden. Dit is naderhand verholpen toen ze migraties op de databases hebben uitgevoerd. Of er dus nog steeds 2 databases zijn voor het verstrekken van IP is mij onebkend.

Ik vermoed dus dat ik op het nieuwe database zit. Ik woon in Hilversum en was 1 van de eerste met de nieuwe generatie Packetfront aan de muur. Dit was in November 2009

Ik krijg in iedergeval op geen enkele geposte m3u of UDP poort een kick van me router dat hij verbinding legt. Ook al doe ik de mac-clone dus naar me laptop met het macadres van de AMINO. De Amino zit nu rechtstreeks op het packetfront en via mn router wil hij ook niet werken. Heb ik tevens nog geprobeerd om uit te sluiten hoe/wat.

NAT lijkt mij ook niet het probleem, dus kortom het zal inderdaad echt wel tegen worden gehouden zoals al uit betrouwbare bronnen kwam :)
Heb je sowiso wel een aantal posts hier gelezen ? om te beginnen een aantal posts hierboven...

Dan heb je al aardig antwoord op je vraag

[ Voor 126% gewijzigd door boswandeling op 18-01-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:13:
[...]

Heb je Vendor ID + DHCP request aangepast ? Anders krijg je ook niet het juiste IP addres.
Je moet nou een 10.x.x.x IP krijgen voor DTV, anders gaat het niet werken op je PC. Ongeveer hetzelfde als op Genexis dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:44:
[...]

Je moet nou een 10.x.x.x IP krijgen voor DTV, anders gaat het niet werken op je PC. Ongeveer hetzelfde als op Genexis dus.
Je kan je router configureren dat deze DTV kan ontvangen en op je interne lan nog steeds met een klasse C ip adres werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 16:57

mayhem

Ik heb het hele topic doorgespit, maar kom er niet uit.
Mijn setup:

Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/1949/58435519.png

TV kijken lukt, maar na verloop van tijd (soms 1 minuut, soms half uur of langer) valt de verbinding naar internet weg.
Update: Dit gebeurt alleen op het WLAN (2x Asus WL300G acccesspoints), de wired aansluitingen behouden allemaal hun verbinding.

Hoe kan ik dit voorkomen? En is deze setup wel technisch verantwoord? :X

[ Voor 16% gewijzigd door mayhem op 20-01-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-09 13:54
Pfff. Je hebt wel zo'n beetje alles aan elkaar geknoopt wat mogelijk is. Werkt de amino uberhaupt wel altijd? Volgens mij kan 't voorkomen dat je eigen (dhcp) server eerder een IP adres uitdeelt aan je amino dan je glasvezelboer.. Of negeer je deze requests in je DHCP server?

Ik weet ook niet hoe slim/goed je switches zijn, maar 't zou kunnen voorkomen dat je je WLAN volspuugt met IPTV verkeer.. Ben erg benieuwd hoeveel data er binnenkomt op je PC3 netwerkkaart op 't moment dat je digitale TV kijkt op je Amino (en niet op je mediacenter PC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 09:57
Ik zou in ieder geval zorgen dat de amino rechtstreeks aan het modem hangt (zonder switches ertussen, of switch 1 en 3 vervangen door manageable switches en het iptv netwerk n eigen vlan geven.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
mayhem schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:04:

Update: Dit gebeurt alleen op het WLAN (2x Asus WL300G acccesspoints), de wired aansluitingen behouden allemaal hun verbinding.
Als je gewoon IGMP gebruikt en jouw switch geen IGMP snooping ondersteunt dan wordt je WiFi uiteindelijk overbelast door alle multicasts. Ik heb zoiets alleen werkend gekregen door over te stappen van igmpproxy op udpxy. (daarmee wordt IGMP veranderd in UDP)

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 17:17
@MiK
Hij blijft aangeven dat de file corrupt is en dat ik hem opnieuw moet downloaden.
Wil jij eens kijken?

Tnx

[ Voor 208% gewijzigd door MikeT80 op 28-01-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Nu online
MikeT80 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 13:56:
[...]

@MiK
Hij blijft aangeven dat de file corrupt is en dat ik hem opnieuw moet downloaden.
Wil jij eens kijken?

Tnx
Probeer het nog eens... leeg ook even de cache van je browser, daarna moet hij goed binnekomen. Er stond nog iets in iis niet goed, maar dat is nu gewijzigd

[ Voor 44% gewijzigd door boswandeling op 23-01-2011 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
ja hij doet het...
Heb hem nu draaiende in Windows 7 Media Center
Nu de EPG nog goed krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft interesse in een python (v3.x) script dat een kanalenlijst kan maken door index.xhtml.gz te downloaden en waarin je kan aangeven welke extra paketten je hebt?

hdpakket = 0
hdmediabox = 1
eredivisiepakket = 0
pluspakket = 1
talenpakket = 0
geenerotiek = 0

geeft b.v. 127 kanalen
Het script werkt zowel op linux als windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-09 13:54
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:45:
Wie heeft interesse in een python (v3.x) script dat een kanalenlijst kan maken door index.xhtml.gz te downloaden en waarin je kan aangeven welke extra paketten je hebt?
graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

hdpakket = 0
hdmediabox = 1
eredivisiepakket = 0
pluspakket = 1
talenpakket = 0
geenerotiek = 0

geeft b.v. 127 kanalen
GRAAG!
;) :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 17:23
MikeT80 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:31:
ja hij doet het...
Heb hem nu draaiende in Windows 7 Media Center
Nu de EPG nog goed krijgen
Als je een werkende internetverbinding hebt kan het zo gebeurt zijn. Je moet in de kanalenlijst duiken. Daar moet je de juiste benaming aan elk kanaaltje koppelen (saaie en langdradige klus). Dan koppelt MCE automagisch de goede EPG. Waarschijnlijk staan er twee keer dezelfde benaming. Standaard vult MCE de verkeerde in. Zoek even verder in het lijstje en het werkt wel.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

muppet99 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:00:
[...]

Als je een werkende internetverbinding hebt kan het zo gebeurt zijn. Je moet in de kanalenlijst duiken. Daar moet je de juiste benaming aan elk kanaaltje koppelen (saaie en langdradige klus). Dan koppelt MCE automagisch de goede EPG. Waarschijnlijk staan er twee keer dezelfde benaming. Standaard vult MCE de verkeerde in. Zoek even verder in het lijstje en het werkt wel.
Waar doe je dat precies? Ik gebruik win7 Ulti met dvblink for iptv. Mijn EPG werkt voor een aantal zenders wel, voor een aantal geeft hij verkeerde info en voor een aantal "no data available".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:09:
[...]
Mijn EPG werkt voor een aantal zenders wel, voor een aantal geeft hij verkeerde info en voor een aantal "no data available".
Voor het koppelen van EPG in DVBLink kun je het beste de '....nog niet in in kaart gebracht' lijsten gebruiken. De lijsten van UPC/Ziggo/Canaal Digitaal etc. bevatten veel zenders met dode EPG koppelingen.

Zie ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:59:
[...]

Voor het koppelen van EPG in DVBLink kun je het beste de '....nog niet in in kaart gebracht' lijsten gebruiken. De lijsten van UPC/Ziggo/Canaal Digitaal etc. bevatten veel zenders met dode EPG koppelingen.

Zie ook hier.
Thanx, ik zal eens een blik werpen.
Ik moet toch m'n playlist weer updaten, dus kan ik dat gelijk meenemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 25-01-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80

hdpakket = 0
hdmediabox = 1
eredivisiepakket = 0
pluspakket = 1
talenpakket = 0
geenerotiek = 0

geeft b.v. 127 kanalen
Graag, Maar dan wel met uitleg hoe het werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeT80 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:51:
[...]

Graag, Maar dan wel met uitleg hoe het werk
m.t[at]lijbrandt[punt].nl
Python v3.x installeren
script download hier

deze regel aanpassen aan de lokatie waar de playlist moet worden opgeslagen
iprtv_channellist_m3u = '/data/media/index.m3u'

deze regels aanpassen voor de verschillende paketten, 1 betekent dus dat je de kanalen van een pakket in je playlist wil
hdmediabox = 1 betekent dat je een amino hd hebt, dan heb je automatisch van nederland 1 t/m 3 de hdstreams in de playlist
geenerotiek = 1 betekent dat de erotische kanalen niet in de playlist worden gezet

hdpakket = 0
hdmediabox = 1
eredivisiepakket = 0
pluspakket = 1
talenpakket = 0
geenerotiek = 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:02:
[...]

Python v3.x installeren
script download hier

deze regel aanpassen aan de lokatie waar de playlist moet worden opgeslagen
iprtv_channellist_m3u = '/data/media/index.m3u'

deze regels aanpassen voor de verschillende paketten, 1 betekent dus dat je de kanalen van een pakket in je playlist wil
hdmediabox = 1 betekent dat je een amino hd hebt, dan heb je automatisch van nederland 1 t/m 3 de hdstreams in de playlist
geenerotiek = 1 betekent dat de erotische kanalen niet in de playlist worden gezet

hdpakket = 0
hdmediabox = 1
eredivisiepakket = 0
pluspakket = 1
talenpakket = 0
geenerotiek = 0
Zou je iets specifieker kunnen zijn vwbt het draaien van het script? Ik als python leek zou namelijk niet weten hoe dat werkt...
En ik neem aan dat je dit onder Linux doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:00:
[...]

Zou je iets specifieker kunnen zijn vwbt het draaien van het script? Ik als python leek zou namelijk niet weten hoe dat werkt...
En ik neem aan dat je dit onder Linux doet?
Minimum benodige versie Python is 3.0, voor linux heb ik die gecompileerd
linux via commandline:
/..../phyton script.py
windows via commandline:
idem
windows via de verkenner:
rechts klikken op script.py en 'edit with IDLE', je kunt dan het script wijzigen en uitvoeren (f5)
Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste