eymey schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:08:
Lijbrandt kan in de WBA gebieden natuurlijk prima z'n IPTV streams van meerdere bronnen betrekken. Dus het feit dat ze voor veel zenders KPN streams gebruiken hoeft niet uit te sluiten dat ze de BBC 1 en 2 gewoon nog van Glashart Media betrekken.
Ik snap alleen verdorie de keus voor KPN gewoon niet! Iemand bij Lijbrandt moet toch ook hebben kunnen zien dat dat KPN spul troep is?
De enige reden die ik kan bedenken is dat KPN het als voorwaarde heeft gesteld om in WBA gebied diensten te mogen gaan aanbieden: "Jullie willen je gebied vergroten, prima, maar dan halen jullie de TV-zenders die via ons beschikbaar zijn ook via ons" .
@Spikecity: Ik hoop dat je kennis/vriend hier duidelijkheid over kan scheppen. Of anders Emiel (Yogoi) in het Almeernet topic.
Het zijn niet een paar KPN adressen, maar allemaal KPN adressen die ik hier in de lijst heb (117 van de 117 zenders), en dan zou het source adres voor BBC ook anders moeten zijn dan de 213.x.x.x die ik nu zie.
Ik kan me eerlijk gezegd nog steeds niet voorstellen dat het KPN streams zijn (alleen het encrypted en lage bitrate verraden het mogelijk), dus voor hetzelfde geld routeert men toch via KPN routers met bijbehorende IP's Glashart streams.. zo diep gaat mijn kennis helaas niet qua routeren.
Het valt mij wel op dat er maar drie verschillende source IP's zijn (wellicht routers) die vervolgens allemaal op KPN 224.x.x.x nummers uitkomen.
Ik zou het lijstje van een echte KPN interactieve TV kijker wel eens willen vergelijken qua IP's en poorten.
Overigens kan ik me niet voorstellen dat KPN zulke eisen kan stellen, want het is een Reggefiber (voor de consument Glashart) glasvezelnetwerk geen KPN netwerk, en alhoewel KPN daar aandelen in heeft lijkt het me niet dat zij dat kunnen eisen op een open netwerk waarvan zij alleen de routering doen.
Edutel, die ook straks in de andere B's IPTV gaat aanbieden (hetzelfde WBA netwerk doorgeknoopt aan B&R) biedt namelijk ook expliciet het Glashart Media pakket aan. Net zo expliciet als het staat op de PDF's van Lijbrandt in het zenderaanbod.
Overigens is mijn Lijbrandt contact de bouwmanager van B&R en Dordrecht, dus die zou het wel moeten weten lijkt me zo. (Altijd handig het GSM nummer van zo'n persoon te hebben

). Het is nog niet echt een vriend, hij hoort wel bijna tot de inboedel hier, want zelfs onze hond slaat al niet meer aan als hij weer eens langskomt om iets te testen of te bekijken
[
Voor 10% gewijzigd door
Verwijderd op 21-11-2010 22:21
]