Lijbrandt IPTV via router? Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Dank. Maar gebruikt die box een standaard 100Mbit ethernet signaal?
Ik las hier http://www.churchvideo.co...ingle-cat5-cable_139.html dat dat splitten soms niet werkt voor videoapparatuur. Het ligt er dus aan wat en hoe die box over de utp kabel stuurt.

Mijn aanname is dat video over cat5 alleen niet gaat bij analoog, omdat ze dan per kleur een draadje pakken. Aangezien dit digitaal is vermoed ik ook dat dit gaat werken, maar als dat niet zo is heb ik een probleem.

[ Voor 27% gewijzigd door jaspov op 20-11-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspov schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 18:36:
Ik heb bij mijn tv nu 1 utp kabel liggen voor mijn htpc. Door de indeling van het huis kan ik daar niet zomaar een tweede kabel naartoe trekken. Nu las ik in de faq dat je met een truc op 1 kabel twee utp connectoren kan plaatsen en zo 2 max 100 mbit lijnen kan trekken, dat zou een ideale oplossing zijn om over te stappen op glasvezel. Ik graag me echter af of dat gaat werken met video? Op internet las ik dat video over utp soms een volledige utp kabel nodig heeft, weet iemand daar meer van?
Ja kan en werkt. Je kunt splitters kopen. Maar als je UTP kabel, RJ45 stekkers en een tang in huis hebt zijn twee Y kabels ook zo gemaakt.

Deze oplossing heb ik bij een kennis gebruikt voor IPTV en Internet over één kabel. Je hebt dan twee identieke Y kabels nodig zoals hieronder beschreven. (Voor de telling van 1-8 :platte kant connector naar je toe met opening naar onder.
Aansluiting op de walloutlet of RJ45 koppelblokje, Jack 0:
1 White/Orange
2 Orange
3 White/Green
4 Blue
5 White/Blue
6 Green
7 White/Brown
8 Brown

Jack 1
1 White/Orange to pin 1keystone jack
2 Orange to pin 2 keystone jack
3 White/Green to pin 3 keystone jack
6 Green to pin 6 keystone jack

Jack 2
4 Blue to pin 2 keystone jack
5 White/Blue to pin 1 keystone jack
7 White/Brown to pin 3 keystone jack
8 Brown to pin 6 keystone jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
Misschien moeten we met z'n allen tegenlijk (iedereen die ik KPN gebied zit) maar eens per mail of telefoon van Lijbrandt duidelijkheid eisen....

Of men weet zelf nieteens wat men verkoopt, of er is op dit moment dus (en in Berkel en Rodenrijs al weken) een situatie van kracht die niet zo hoort te zijn.....

KPN, de schande van alles wat technologische innovatie heet....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
eymey schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 20:29:
KPN, de schande van alles wat technologische innovatie heet....
Niet alleen op technologische innovatie, maar op elk gebied een schande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mwa, op zich kan ik het nog wel een beetje relativeren.

Op gebied van mobiele telefonie ben ik altijd tevreden geweest met hun service en het netwerk. En ook hun IPTV dienst heeft echt wel een markt: Het is nauwelijks duurder dan Digitenne en voor ADSL begrippen en in relatie tot de prijs is het dan gewoon best een mooi product.

De schande begint waar ze zo cheap doen door dit ook op glasvezel als "baanbrekend" en "alsof u er zelf bij bent" aan te bieden....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dot-network
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-12-2021
Dan ook maar even gerelativeerd:

Op zich niet eens een ramp dat de streams afkomstig zijn van KPN. Als daar gewoon eerlijk over gedaan wordt en je ook als 'klusser' weet wat je koopt.. swa.

Vervelend in deze vind ik (en denk vele 'enthousiastelingen´ met mij) dat de afkomst, kwaliteit en dus mogelijkheden van deze streams essentieel zijn in de keuze. Al snel is de keuze in Almere dan Lijbrandt, omdat er wordt verkocht dat de streams niet van KPN maar van Glashart Media zijn. Van encryptie is geen sprake, zo verzekerd men en kwaliteit is gewaarborgd: "onze streams zijn kwalitatief véél beter dan de streams van KPN" . In juridisch jargon heet dit geloof ik dwaling, indien de huidige situatie representatief is.

Ontopic betekent de huidige situatie een showstopper voor IPTV via router..

Volledigheidshalve: over internet, bellen en de snelheid van opleveren na aansluiten modem ben ik zeer te spreken.

[ Voor 24% gewijzigd door dot-network op 20-11-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 18:22:
[...]

Het DVB-C/analoge signaal is toch ook van Glashart Media afkomstig?
Ja maar analoog en dvb-c is een compleet ander netwerk (fysiek) en dat biedt KPN niet aan zelf. In dat opzicht zou het wel interessant zijn om te weten of de bitrates / kwaliteit van dat signaal ook anders zijn dan in de Reggefiber gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Geniaal, thanks! Briljant om te weten dat het in de praktijk nog werkt ook, ik zag de pluggen voor een paar euro op internet dus ga gelijk bestellen.
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 20:21:
[...]

Ja kan en werkt. Je kunt splitters kopen. Maar als je UTP kabel, RJ45 stekkers en een tang in huis hebt zijn twee Y kabels ook zo gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn andere soorten splitters als die jij zoekt volgens mij. Bij de meeste splitterbokjes op internet kun je maar 1 aansluiting tegelijk gebruiken. Dit zijn geen splitterblokjes waarbij men 8 aders verdeeld heeft over 2 aanslutingen (dus 4 per uitgang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Ik hoop dat het werkt, ik heb deze besteld, lastig uit de omschrijving te halen:
http://www.myrazer.co.uk/...6633&c=919353&i=249103812

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk het niet.

Volgens mij staat hier dezelfde:
http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=1942
En dan staat er bij:
Je kunt er echter ook netwerkkabel mee splitsen als je maar één uitgang tegelijk gebruikt.
Lijkt mij dus gewoon 1x8 gesplitst in 2x8.

Deze van Belkin is de enigste 1x8 naar 2x4 die heb kunnen vinden in NL:

Afbeeldingslocatie: http://cpc.farnell.com/productimages/farnell/standard/9554739.jpg

pricewatch unsorted: Belkin CAT5 UTP CABLE ECONOMIZER CAT5 UTP CABLE ECONOMIZER 1XRJ-45M - 2XRJ-45F IN R6G058B

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dot-network schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:57:
Inmiddels werkt de STB.

De streams zijn nog steeds KPN, al verzekerde Lijbrandt mij dat dit niet zo is. De kwaliteit is dus helaas idd beduidend minder dan verwacht. Hopelijk is dit van tijdelijke aard.
Toch is het niet logisch, want volgens mij kan de Amino 130m helemaal nog niet met encryptie overweg.
De laatst bekende software voor WBA netwerken (zoals hier in B&R) is op mijn STB's nog steeds 17.3 (de laatste 8 weken al). Als je een encrypted KPN stream de Amino inpompt gaat er volgens mij niets herkenbaars uitkomen...
Mij is overigens eens uitgelegd door iemand van Lijbrandt dat op WBA netwerken, waar KPN de routering beheert het kan zijn dat IPTV streams meeliften over IP ranges die van KPN zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, dat dacht (hoopte) ik ook, maar het verklaart dan niet waarom de streams maar ong. 3 mbit zijn bij SD en 6-8 mbit bij HD. En dat ook in de bron informatie in VLC "kpn" staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:22:
Mja, dat dacht (hoopte) ik ook, maar het verklaart dan niet waarom de streams maar ong. 3 mbit zijn bij SD en 6-8 mbit bij HD. En dat ook in de bron informatie in VLC "kpn" staat.
Ik kan uiteraard alleen zien wat er op het B&R WBA netwerk draait, en dat ziet er nog steeds uit als Glashart streams. Dat moet volgens mij ook wel, want mijn Amino's zijn niet recent van nieuwere firmware voorzien en zouden dus ook niet uit de voeten moeten kunnen met KPN streams, althans, ik neem aan dat de firmware niet standaard met encryptie uit de voeten kan.
Ik heb er nog geen PC aanhangen, en mede omdat men mij influisterde dat men de boel op slot zou gooien, heb ik dat projectje ook maar in de ijskast gezet.

Lijbrandt heeft op het WBA netwerk van B&R bovendien nog andere problemen op te lossen die belangrijker zijn, zoals het crashen van de Amino's op gidsinformatie en het nauwelijk nog werken van uitzending gemist op met name RTL, SBS en Veronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, eigenwijs als ik ben heb ik een ouwe XP SP3 laptop even gereed gemaakt voor IPTV dmv mac cloning en de aangepaste dll.
Ik krijg keurig een 10.x.x.x IP adres, firewall is disabled, VLC geïnstalleerd, en dan begint het.
Met de laatste geposte glashartmedia m3u geen beeld, in de log de kreet cannot pre fill buffer.
De hier genoemde KPN streams met rtp gepakt, en die geven een groen beeld met bovenin wat geroggel en hakkend/knierpend geluid. Ook staat daar onderin DRM te knipperen.

Even via w1.rt6.nl het index.html.gz opgehaald, want daar kon ik gewoon bij via de browser, en hieruit de igmp streamadressen geplakt (per stuk geprobeerd) in VLC met op udp://@ de cannot pre fill buffer en met rtp:// een demux error RTP stream stopped.

Als ik de ipadressen uit de laatste m3u vergelijk met de adressen in de index.html.gz dan zie ik voor dezelfde zenders soms verschillende adressen.

Of wel, ik zit even stuk, krijg geen streams op de beruchte 233.x.x.x adressen, wel de hier eerder genoemde KPN 224.x.x.x Ned 1 en Ned 1 HD encrypted meuk.

Als ik met Wireshark eens meegluur wat er bij de Amino bij Ned 1 HD naar binnenkomt zijn dat wel degelijk Glashart adressen zoals die ook in de m3u voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 01:45:
[...]

Ik ben bang dat het geen fout is. Het staat namelijk ook zo in de index.xhtml.gz:

{f:a,b:"Nederland 1",j:"Nederland 1",e:"ned1",i:"ned1",l:"ned1.png",k:"ned1.png",A:{b:"Uitzendinggemist",r:"http://lijbrandt-ug.rendercast.com:9090/uitzending-gemist",s:"r1.zt6.nl"},h:b};if(r){if(r=="wba"){H[a].d="igmp://224.0.251.1:8002;rtpskip=yes";H[a].p=1;H[a].m={b:"Teletekst",
o:1}}}else{H[a].d="igmp://233.81.233.161:10294";H[a].p=1;H[a].m={b:"Teletekst",o:1}}
Het lijkt erop dat wba niet aan die variable is toegewezen voor Lijbrandt, want hier snif ik richting de Amino gewoon UDP met als source 233.x.x.x adressen voor Nederland 1 HD...of wel, de groene gemarkeerd in het stukje code. ;)

Beter kijken spike ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ergo: In ieder geval in B&R krijg je dus gewoon de Glashart Media streams binnen...... :). Iig op je Amino. Right? :)

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 21-11-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dot-network
Helaas kan ik niet dezelfde constatering doen. Wanneer ik het verkeer van de Amino ga sniffen gaat het verkeer voor 13th street naar 224.0.252.6:7012. Dat impliceert dat de variabele WBA hier wel wordt meegegeven:

{f:a,b:"13th Street",j:"13th Street",e:"thirteenth",i:"thirteenth",l:"thirteenth.png",k:"thirteenth_wit.png",h:b};if(r){if(r=="wba")H[a].d="igmp://224.0.252.6:7012;rtpskip=yes"}else{H[a].d="igmp://233.81.233.92:10156";

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hoe dan ook: Het lijkt me wel zaak om hier aan Lijbrandt definitief duidelijkheid over te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:46:
[...]

Het lijkt erop dat wba niet aan die variable is toegewezen voor Lijbrandt, want hier snif ik richting de Amino gewoon UDP met als source 233.x.x.x adressen voor Nederland 1 HD...of wel, de groene gemarkeerd in het stukje code. ;)
Maar toch kun je enkel de KPN streams openen op het IPTV-VLAN. Werkt er geen 1 stream in de glashartmedia playlist? Heb je via MAC-cloning hetzelfde IP gekregen als die je ook hebt op 1 van je Amino's? Zit je niet toevallig in een ander VLAN ofzo? Want hier kan ik echt geen touw aan vast knopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dot-network
Streams naar mijn Amino:
213.75.32.27 >> 224.0.252.126 >> 10.249.x.x >> 10.249.x.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je eens zou kunnen proberen is om een andere poort te gebruiken op de Genexis. Misschien zijn er 2 poorten actief, waarbij je bij de ene op een VLAN uitkomt met KPN streams en op de andere met Glashart Media streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dot-network
Helaas...
E1 >> Internet, geen streams
E2 >> IPTV "KPN"
E3 >> geen signaal
E4 >> geen signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Laatst online: 14-09 18:12

oCe

aka Dookie.

...en weer geen IPTV hier :(

Vanmiddag nog geen probleem en alles ok maar krijg nu weer geen ip vanuit de IPTV poort. Internet werkt prima, Windows geeft aan 'geen netwerktoegang' op de IPTV poort. Hetzelfde als eerder deze week en een hele tijd terug (waarna de aangepaste DHCP-DLL nodig was).

Meer mensen met problemen? Heb helaas geen Amino op te kijken of het daar wel mee werkt...

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 21 november 2010 @ 16:13:
Ergo: In ieder geval in B&R krijg je dus gewoon de Glashart Media streams binnen...... :). Iig op je Amino. Right? :)
Nope, ik moet mijn eerdere constatering herzien lijkt het, want de source IP's zijn allemaal 213.x.x.x en de destination adressen allemaal 224.x.x.x in Wireshark, en beiden behoren toe aan KPN. Had even fout gelezen en 233.x.x.x gezien in plaats van 213.x.x.x. (zijn overigens wxs.nl adressen)

Als ik de UDP streams analyseer in Wiresharp (statistics) nadat ik de eerste 119 zenders (basis + pluspakket) even heb doorgezapt op de Amino en ze dus allemaal heb gecaptured, dan is een HD stream 8Mbit, de andere streams zwerven tussen de 3,7 en 5 rond, wat zou impliceren dat Lijbrandt inderdaad KPN meuk doorgeeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oCe schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:52:
...en weer geen IPTV hier :(

Vanmiddag nog geen probleem en alles ok maar krijg nu weer geen ip vanuit de IPTV poort. Internet werkt prima, Windows geeft aan 'geen netwerktoegang' op de IPTV poort. Hetzelfde als eerder deze week en een hele tijd terug (waarna de aangepaste DHCP-DLL nodig was).

Meer mensen met problemen? Heb helaas geen Amino op te kijken of het daar wel mee werkt...
Dit lijkt een probleem te zijn wat enkel en alleen bij Concepts-ICT voorkomt:
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 19:29:
Wij hebben thuis ook internet en tv van Concepts
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:46:
[...]
-Edit-
Nu valt me overigens weer op dat het IP-adres op de laptop weer teruggesprongen is naar 169.x.x.x, de kabel is er niet uitgeweest, ik heb ook geen streams bekeken. Toen ik de kabel erin deed, had ik netjes een 10.x.x.x IP. Ik zal eens kijken of ik dit op kan vangen met Wireshark.
@spikecity, dus toch :|

Ik vond het al raar dat de Amino van sennemars01 in B&R wel de KPN adres gebruikte.
Verwijderd in "Lijbrandt IPTV via router?"

De reden dat je buren met een KPN Gold glasabonnement een slechter beeld hadden was misschien omdat ze die motorola decoder op 720p hadden staan?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Het rare is, het heeft echt al maanden zonder problemen gewerkt. Zojuist weer een Amino-MAC geprobeerd, maakt geen verschil. Iemand suggesties of momenteel hetzelfde probleem? Het probleem eerder deze week leek namelijk gewoon toch een storing te wezen. Zou nu ook weer en storing kunnen zijn dus maar zonder echte Amino kan ik dat zelf niet echt testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt eens een ander Vendor-ID gebruiken in je dll, misschien dat het iets helpt. Welke Amino gebruik je? een 130 of 130m? En in je dll heb je Aminoaminet130fisys of Aminoaminet130mfisys ?

edit: was vergeten dat je geen Amino hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:59:
@spikecity, dus toch :|

Ik vond het al raar dat de Amino van sennemars01 in B&R wel de KPN adres gebruikte.
Verwijderd in "Lijbrandt IPTV via router?"

De reden dat je buren met een KPN Gold glasabonnement een slechter beeld hadden was misschien omdat ze die motorola decoder op 720p hadden staan?
Het heeft er alle schijn van, en mijn vriend bij Lijbrandt heeft dus al een pittig mailtje op zijn Blackberry staan.
Ik heb met Wireshark alleen maar 213.x.x.x en 224.x.x.x gezien, maar of dit ook al was tijdens het berichtje van sennemars01 weet ik niet. De verklaring destijds was omdat het een door KPN beheer gerouteerd netwerk was dat de Glashart streams via KPN IP's liepen... lijkt achteraf een beetje een zwamverhaal dus.

De 213.x.x.x reeks is van HN-Plus Kon KPN BV. (HN-plus lijkt te staan voor HetNet plus) en hebben wxs.nl reverse DNS records.

Ik weet dat er sinds een week of acht nieuwe software de Amino in gezet is, en dat ik sindsdien ook constant crashes van de Amino's heb op gidsinformatie. De oorzaak was B&R only werd er gezegd, omdat het een wba netwerk was, wat anders is ingericht als bijv Dordrecht. Het kan natuurlijk dat er sindsdien is omgeschakeld naar de KPN streams, en dat de gidsinformatie daar een probleem mee heeft. Geen idee, maar ik geloof niet erg in toeval.

ik vraag mij dus nu af of er ooit iemand op het B&R netwerk VLC aan de gang heeft gekregen met de glashart media m3u, want die 233.x.x.x adressen lijken zelfs onbereikbaar op deze VLAN.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 19:05:
Je kunt eens een ander Vendor-ID gebruiken in je dll, misschien dat het iets helpt. Welke Amino gebruik je? een 130 of 130m? En in je dll heb je Aminoaminet130fisys of Aminoaminet130mfisys ?

edit: was vergeten dat je geen Amino hebt.
Heb Aminoaminet130fisys in dhcpcore.dll staan. Net ook getest met Aminoaminet130mfisys en Aminoaminet110fisys (met en zonder 00:02:02:xx:xx:xx MAC): geen succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als laatste optie kun je misschien eens proberen om even de stroom van de CPE eraf te halen. En misschien eens testen op een andere netwerkkaart. En zit er ook nog een switch tussen? Wellicht is er iets kapot aan het gaan ofzo? Zou het anders ook niet weten. Aangezien het altijd gewerkt heeft bij jou gok ik eerder op een storing of misschien een defect in de nic of switch. Want op zondag gaan ze denk ik niks aan de netwerkconfig veranderen :P

Zit je trouwens in een Packetfront of Genexis gebied?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Heb de stroom een minuutje van de modem gehaald, geen verschil. Getest op laptop (met dezelfde aangepaste dll): ook geen ip. Iets kapot lijkt me dus uitgesloten. Ik ga ze wel ff bellen :P

-edit: zit op een Genexis.

Als ik de status van de TV-LAN verbinding bekijk dan zie ik dat deze wel pakketjes verzend maar niets (terug) ontvangt. Ergens gaat er dus iets mis. Het is alleen de vraag of dat dat een storing of een bewust iets is.

Goed, dat bellen gaat ook niet:

Klantenservice momenteel niet bereikbaar

In verband met een storing bij onze leverancier is het momenteel niet mogelijk om de Klantenservice telefonisch te bereiken.

bron: https://www.concepts-ict....ce/storingen-en-onderhoud

[ Voor 64% gewijzigd door oCe op 21-11-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, even een screenshotje vanuit Wireshark van een deel van de streams zoals ik ze richting de Amino130m heb afgevangen, door even vanaf Ned 1 HD door te zappen met programma + tot aan de radiostations.... lijkt me duidelijk :(
Alle 117 die in het UDP multicast stream lijstje staan komen vanaf drie 213.x.x.x servers, te weten 11, 27 en 29 (wxs.nl) en gaan naar 224.x.x.x servers (KPN HN-plus) met poorten identiek in de index.html.gz en allemaal encrypted.

Lijkt erop dat Lijbrandt aan B&R gebruikers iets heeft uit te leggen :(

Afbeeldingslocatie: http://www.spikecity.net/uploads/wba_B_en_R_network_IPTV.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 16:54:
[...]

Maar toch kun je enkel de KPN streams openen op het IPTV-VLAN. Werkt er geen 1 stream in de glashartmedia playlist? Heb je via MAC-cloning hetzelfde IP gekregen als die je ook hebt op 1 van je Amino's? Zit je niet toevallig in een ander VLAN ofzo? Want hier kan ik echt geen touw aan vast knopen 8)7
Nope, netjes een 10.x.x.202 adres gekregen, en ik kan alleen bij KPN ipadressen komen, echter die zijn uiteraard encrypted dus useless!!
Van alle 233.x.x.x adressen uit de index.html.gz of uit de laatste versie van de playlist werkt er niet een (cannot pre fill buffer, wat me lijkt dat er niks binnenkomt).
Het lijkt er dus op dat versie 17.3 van de software in de Amino130m prima met encrypted KPN meuk om kan gaan :(

Bovenstaande screenshot is dus ook naar Lijbrandt verstuurd met het dringende verzoek om hiervoor een verdomd goede verklaring te geven.
Ik betaal voor Glashart Media en krijg voor zover ik het nu zie KPN meuk... lijkt me niet zoals dat hoort :(
Het zou overigens niet verklaren waarom BBC1 en 2 in dit pakket zitten, want volgens mij heeft KPN die niet, althans niet in de zenderoverzichten van interactieve TV van KPN?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je die wel op de Amino dan? BBC 1 + 2?

edit: daar zijn ook KPN streams van zie ik index.xhmtl.gz

Maargoed, ook voor jou: als dit de bedoeling is van Lijbrandt moet je gewoon lekker bij DVB-C blijven. Dat zijn wel Technicolor streams. Je moet maar eens de Amino aansluiten op je TV met ingebouwde DVB-C decoder en dan de beeldkwaliteit van Nederland 1 SD via DVB-C vergelijken met de upscaled Nederland 1 HD van de Amino (met identieke beeldsettings voor beide inputs). Bij de SD versie via DVB-C zul je er meer detail uit kunnen halen.

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:52:
Heb je die wel op de Amino dan? BBC 1 + 2?

edit: daar zijn ook KPN streams van zie ik index.xhmtl.gz

Maargoed, ook voor jou: als dit de bedoeling is van Lijbrandt moet je gewoon lekker bij DVB-C blijven. Dat zijn wel Technicolor streams. Je moet maar eens de Amino aansluiten op je TV met ingebouwde DVB-C decoder en dan de beeldkwaliteit van Nederland 1 SD via DVB-C vergelijken met de upscaled Nederland 1 HD van de Amino (met identieke beeldsettings voor beide inputs). Bij de SD versie via DVB-C zul je er meer detail uit kunnen halen.
Ja, BBC1+2 op de Amino, maar KPN biedt ze zelf niet aan, dus wat is daar dan de bron van.
Het lijkt me niet dat KPN de beide BBC's gaat streamen als ze het zelf niet aanbieden toch?

Ik heb geen idee wat voor antwoord ik van Lijbrandt ga krijgen, wellicht dat men via KPN toch Glashart streams routeert, maar dat verklaart niet de lage bitrate en de encryptie (althans, groen beeld met bovenin wat gekriebel en DRM wat knippert lijkt erg op encryptie).

Als het antwoord inderdaad is dat ze KPN meuk doorgeven dan is het over en sluiten voor Lijbrandt qua TV op basis van het niet leveren wat verkocht is en zelfs ik zit nog in de niet goed kostenloos opzouten periode.
Qua internet ben ik uitermate tevreden, en ik kan mijn pakket altijd strippen tot internet+telefonie.

De reden om over te stappen naar Lijbrandt was uiteraard betere kwaliteit tegen lagere kosten dan UPC+XS4ALL, analoge TV en telefonie, snel symmetrisch internet, maar niet zozeer IPTV... Belangrijk waren voor ons de beide BBC's.

En DVB-C kijken met 39 kanalen waar ik nu 117 IPTV kanalen heb lijkt me voor dat geld niet de beste oplossing ;)

Ik ga dus morgen mijn grote vriend eens verrassen met een telefoontje... :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Lijbrandt kan in de WBA gebieden natuurlijk prima z'n IPTV streams van meerdere bronnen betrekken. Dus het feit dat ze voor veel zenders KPN streams gebruiken hoeft niet uit te sluiten dat ze de BBC 1 en 2 gewoon nog van Glashart Media betrekken.

Ik snap alleen verdorie de keus voor KPN gewoon niet! Iemand bij Lijbrandt moet toch ook hebben kunnen zien dat dat KPN spul troep is?

De enige reden die ik kan bedenken is dat KPN het als voorwaarde heeft gesteld om in WBA gebied diensten te mogen gaan aanbieden: "Jullie willen je gebied vergroten, prima, maar dan halen jullie de TV-zenders die via ons beschikbaar zijn ook via ons" .

@Spikecity: Ik hoop dat je kennis/vriend hier duidelijkheid over kan scheppen. Of anders Emiel (Yogoi) in het Almeernet topic.

Edit: En tsja, ik heb hier geen alternatief qua TV. UPC is voor mij uit principe geen optie, schotel is voor m'n vriendin 101% onacceptabel (en ook best veel gedoe).... en op dit moment zit ik dus al bij KPN. Wat dat betreft ga ik er dus ook niets op achteruit door op Lijbrandt over te stappen behalve dat ik straks duurder uit ben dan bij Tweak en geen gratis usenet meer heb.

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 21-11-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBC komt ook van KPN:

b:"BBC 1",j:"BBC 1",e:"bbc1",i:"bbc1",l:"bbc1.png",k:"bbc1.png",h:b};if(r){if(r=="wba")H[a].d="igmp://224.0.250.61:8122;rtpskip=yes"

b:"BBC 2",j:"BBC 2",e:"bbc2",i:"bbc2",l:"bbc2.png",k:"bbc2.png",h:b};if(r){if(r=="wba")H[a].d="igmp://224.0.250.62:8124;rtpskip=yes

die adressen staan ook in het screenshot van spikecity. 3.2 Mbps. Ook gereëncode troep dus van KPN.

En volgens mij is het óf KPN streams óf Glashart Media streams. Maar gecombineerd bestaat volgens mij niet. Anders is er ook geen reden om KPN streams te gebruiken als Glashart Media streams ook mogelijk zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:08:
Lijbrandt kan in de WBA gebieden natuurlijk prima z'n IPTV streams van meerdere bronnen betrekken. Dus het feit dat ze voor veel zenders KPN streams gebruiken hoeft niet uit te sluiten dat ze de BBC 1 en 2 gewoon nog van Glashart Media betrekken.

Ik snap alleen verdorie de keus voor KPN gewoon niet! Iemand bij Lijbrandt moet toch ook hebben kunnen zien dat dat KPN spul troep is?

De enige reden die ik kan bedenken is dat KPN het als voorwaarde heeft gesteld om in WBA gebied diensten te mogen gaan aanbieden: "Jullie willen je gebied vergroten, prima, maar dan halen jullie de TV-zenders die via ons beschikbaar zijn ook via ons" .

@Spikecity: Ik hoop dat je kennis/vriend hier duidelijkheid over kan scheppen. Of anders Emiel (Yogoi) in het Almeernet topic.
Het zijn niet een paar KPN adressen, maar allemaal KPN adressen die ik hier in de lijst heb (117 van de 117 zenders), en dan zou het source adres voor BBC ook anders moeten zijn dan de 213.x.x.x die ik nu zie.
Ik kan me eerlijk gezegd nog steeds niet voorstellen dat het KPN streams zijn (alleen het encrypted en lage bitrate verraden het mogelijk), dus voor hetzelfde geld routeert men toch via KPN routers met bijbehorende IP's Glashart streams.. zo diep gaat mijn kennis helaas niet qua routeren.
Het valt mij wel op dat er maar drie verschillende source IP's zijn (wellicht routers) die vervolgens allemaal op KPN 224.x.x.x nummers uitkomen.
Ik zou het lijstje van een echte KPN interactieve TV kijker wel eens willen vergelijken qua IP's en poorten.

Overigens kan ik me niet voorstellen dat KPN zulke eisen kan stellen, want het is een Reggefiber (voor de consument Glashart) glasvezelnetwerk geen KPN netwerk, en alhoewel KPN daar aandelen in heeft lijkt het me niet dat zij dat kunnen eisen op een open netwerk waarvan zij alleen de routering doen.
Edutel, die ook straks in de andere B's IPTV gaat aanbieden (hetzelfde WBA netwerk doorgeknoopt aan B&R) biedt namelijk ook expliciet het Glashart Media pakket aan. Net zo expliciet als het staat op de PDF's van Lijbrandt in het zenderaanbod.

Overigens is mijn Lijbrandt contact de bouwmanager van B&R en Dordrecht, dus die zou het wel moeten weten lijkt me zo. (Altijd handig het GSM nummer van zo'n persoon te hebben :P ). Het is nog niet echt een vriend, hij hoort wel bijna tot de inboedel hier, want zelfs onze hond slaat al niet meer aan als hij weer eens langskomt om iets te testen of te bekijken :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:13:
[...]
Het zijn niet een paar KPN adressen, maar allemaal KPN adressen die ik hier in de lijst heb (117 van de 117 zenders).
Ik kan me eerlijk gezegd nog steeds niet voorstellen dat het KPN streams zijn (alleen het encrypted en lage bitrate verraden het mogelijk), dus voor hetzelfde geld routeert men toch via KPN IP's Glashart streams..
Dat lijkt me uitgesloten. Er staat immers bij uitgever: KPN. Dus het zijn echte KPN streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:10:
BBC komt ook van KPN:

b:"BBC 1",j:"BBC 1",e:"bbc1",i:"bbc1",l:"bbc1.png",k:"bbc1.png",h:b};if(r){if(r=="wba")H[a].d="igmp://224.0.250.61:8122;rtpskip=yes"

b:"BBC 2",j:"BBC 2",e:"bbc2",i:"bbc2",l:"bbc2.png",k:"bbc2.png",h:b};if(r){if(r=="wba")H[a].d="igmp://224.0.250.62:8124;rtpskip=yes

die adressen staan ook in het screenshot van spikecity. 3.2 Mbps. Ook gereëncode troep dus van KPN.

En volgens mij is het óf KPN streams óf Glashart Media streams. Maar gecombineerd bestaat volgens mij niet. Anders is er ook geen reden om KPN streams te gebruiken als Glashart Media streams ook mogelijk zijn.
Inderdaad , ik vermoed ook dat we er niet al te moeilijk over na moeten denken in de zin van KPN eist dit of dat. Ik denk dat het gewoon een keuze van Glashart Media is geweest om geen verbinding vanaf het eigen headend naar de wba netwerken te leggen. En dus gebruiken ze dan de KPN streams die daar toch al beschikbaar zijn voor het eigen ITV product.

Voor de consumenten in die plaatsen is dit natuurlijk wel enorm zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:20:
[...]

Inderdaad , ik vermoed ook dat we er niet al te moeilijk over na moeten denken in de zin van KPN eist dit of dat. Ik denk dat het gewoon een keuze van Glashart Media is geweest om geen verbinding vanaf het eigen headend naar de wba netwerken te leggen. En dus gebruiken ze dan de KPN streams die daar toch al beschikbaar zijn voor het eigen ITV product.

Voor de consumenten in die plaatsen is dit natuurlijk wel enorm zuur.
Voor consumenten dus aanleiding om hun contract per direct te kunnen beëindigen, want men levert niet wat men op papier beloofd heeft ;)
En er liggen ook al touwtjes tussen Glashart media voor analoog/DVB-C naar de WBA netwerken, dus dat lijkt me geen excuus.

Het is een beetje als koffie bestellen en thee krijgen, met een ober die glimlachend beweert dat het toch naar koffie smaakt :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:P die laatste is wel een leuke vergelijking ja.

Tsja... opzeggen en dan weg gaan... naar wat?

Lijbrandt weet wrs zelf ook wel dondersgoed dat ze nog net een "edge" hebben tov. bijvoorbeeld Tweak. Met name door het kunnen/mogen aanbieden van analoge TV/DVB-C.

Overigens, zou iemand eens een filmpje kunnen schieten van hoe snel de Amino zapt? En hoe snel ie door menu's navigeert, bijvoorbeeld om een gemiste uitzending op ned. 3 te bekijken? Laten we hopen dat ook DAT nog een voordeel is tov. de Motorola die KPN zelf aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:29:

IPTV opzeggen en DVB-C gaan gebruiken :) Of je moet echt per se genoegen willen nemen met zwaar gecomprimeerde HD zenders. Persoonlijke denk ik dat DVB-C in jullie geval de beste kwaliteit en prijs/prestatie bied boven IPTV van Lijbrandt/KPN of Digitale TV van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik denk het ook :). Aan de andere kant hebben we wel ook nog steeds behoefte aan goede kwaliteit uitzending gemist (gebruiken we echt heel vaak) en ook andere regionale zenders dan degene die we hier kunnen ontvangen.

Ik hoop dan ook nog steeds stiekem dat Lijbrandt met 1 of andere goede verklaring komt en dat dit bv. maar tijdelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:29:

Lijbrandt weet wrs zelf ook wel dondersgoed dat ze nog net een "edge" hebben tov. bijvoorbeeld Tweak. Met name door het kunnen/mogen aanbieden van analoge TV/DVB-C.

Overigens, zou iemand eens een filmpje kunnen schieten van hoe snel de Amino zapt? En hoe snel ie door menu's navigeert, bijvoorbeeld om een gemiste uitzending op ned. 3 te bekijken? Laten we hopen dat ook DAT nog een voordeel is tov. de Motorola die KPN zelf aanbiedt.
IPTV was voor mij extra, dus voor TV kan ik gewoon het basis analoge pakket van UPC weer nemen, daar zit BBC in ieder geval in (wat bij glashart nog maar de vraag is of het blijft).
Het prijsverschil in de abonnementen met en zonder TV is ongeveer gelijk aan UPC analoog.

Ik zou met liefde dat filmpje voor je schieten, echter momenteel is het op het B&R netwerk bagger gesteld met gidsinfo verversen en uitzending gemist, dus zou mijn filmpje niet representatief zijn voor de prestaties van de Amino, want die is vergeleken met de KPN box vele vele vele malen sneller. ;)

Het doorzappen van zenders gaat (indien de gidsinfo verversing niet dwars ligt) bijna net zo snel als op een normale analoge TV, het duurt als je een zender hebt gekozen ongeveer een seconde voordat het beeld begint te bewegen, en normaal is het doorlopen van menu's vergelijkbaar met het doorlopen van menu's van een gemiddelde TV/harddiskrecorder, snel dus.

Uitzending gemist en wat dat betreft alle menu's zijn xhtml pagina's die draaien in een Opera9.x browser, dus geeft het doorstappen een beetje het gevoel van surfen op een snelle website, alleen met een afstandsbediening in plaats van een muis. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:34:
Ik denk het ook :). Aan de andere kant hebben we wel ook nog steeds behoefte aan goede kwaliteit uitzending gemist (gebruiken we echt heel vaak) en ook andere regionale zenders dan degene die we hier kunnen ontvangen.

Ik hoop dan ook nog steeds stiekem dat Lijbrandt met 1 of andere goede verklaring komt en dat dit bv. maar tijdelijk is.
Het zou natuurlijk het antwoord kunnen zijn dat alles binnen nu en twee maanden encrypted zou worden, je weet wel, het gerucht wat ik pas nog plaatste hier na een gesprek met een Lijbrandt man over een PC eraan hangen?
Maar dan is het wel de goedkoopste en makkelijkste k*toplossing, die ze absoluut klanten gaat kosten.

Ik ga deze man morgen eens bellen, kijken of ik een zinnig antwoord van hem kan krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat er encryptie komt wil ik (nogmaals) nog best begrijpen, maar dat men de bandbreedte op deze manier zodanig gaan terugschroeven en zodoende het beeld gaan crappify'en, dan is dat gewoon een schande!

Glasvezel, het medium van de toekomst.... maar dan wel met de (op Digitenne na) slechtste beeldkwaliteit die je kan krijgen....

Vraag die man dus vooral met klem om eens op 2 gelijke schermen het beeld van Glashart Media/NOB en dat van KPN te gaan vergelijken. Laat ze dan nog eens kijken waar ze de glasvezel gebruiker mee willen opzadelen...

[ Voor 24% gewijzigd door eymey op 21-11-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:55:
Dat er encryptie komt wil ik (nogmaals) nog best begrijpen, maar dat men de bandbreedte op deze manier zodanig gaan terugschroeven en zodoende het beeld gaan crappify'en, dan is dat gewoon een schande!

Glasvezel, het medium van de toekomst.... maar dan wel met de (op Digitenne na) slechtste beeldkwaliteit die je kan krijgen....

Vraag die man dus vooral met klem om eens op 2 gelijke schermen het beeld van Glashart Media/NOB en dat van KPN te gaan vergelijken. Laat ze dan nog eens kijken waar ze de glasvezel gebruiker mee willen opzadelen...
Het kan een tussenoplossing zijn totdat Glashart Media zelf al zijn streams encrypted heeft, maar of dat zo is?
Dat vergelijk tussen KPN en Glashart Media kent deze man overigens, want ook hij noemt KPN streams crap, alleen is hij slechts een manager ergens in de Lijbrandt organisatie en moet dus ook maar slikken wat de toeleveranciers of Lijbrandt zelf hebben besloten in de top.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het nu Lijbrandt of Glashart Media is geweest die voor KPN shit heeft gekozen?
Mocht het een Glashart Media verhaal zijn dan kan Lijbrandt ook op de deur rammen en eisen dat ze geleverd krijgen wat ze bestellen?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat is iets wat ik graag zou willen weten.

Er is echt geen ENKEL excuus om op een medium als glasvezel je televisiebeelden zo te vernaggelen. Dat KPN dit voor hun kopernetwerk doet is PRIMA (zelfs noodzakelijk), maar daar betaal je voor het TV gedeelte dan ook een heel ander prijsje dan wat we voor glasvezel moeten neertellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 21 november 2010 @ 23:00:
Er is echt geen ENKEL excuus om op een medium als glasvezel je televisiebeelden zo te vernaggelen. Dat KPN dit voor hun kopernetwerk doet is PRIMA (zelfs noodzakelijk), maar daar betaal je voor het TV gedeelte dan ook een heel ander prijsje dan wat we voor glasvezel moeten neertellen....
Zeker niet voor glasvezel only providers als Lijbrandt... die toeteren zelfs dat ze ongecomprimeerd HD aanleveren... zonder voorwaarden of het een WBA netwerk is of niet... dus er valt wat uit te leggen en als het aan mij ligt te veranderen aan de streams... anders zijn ze mij als klant sneller kwijt als dat ze me opgeleverd hebben, en hebben ze er een heel zwaar toeterende anti Lijbrandt reclame bij ;)

Om onze vrienden van Lijbrandt even scherp te houden dat ze moeten leveren wat ze toeteren hieronder nog even het nog steeds actieve aanbod IP TV als PDF met hierin EXPLICIET dat men Glashart Media streams levert.

http://www.lijbrandt.nl/u...or/100706LijbrandtDTV.pdf

en een mirror bij mij voor het geval ze lucht krijgen van hun dikke oeps:

http://www.spikecity.net/uploads/100706LijbrandtDTV.pdf

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:26
ik222 schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:20:
[...]

KPN moet dit niet eisen, Lijbrand is vermoedelijk goedkoper af om de aanwezige stream van de server in de wijkcentrale te gebruiken dan een eigen "server" te plaatsen (Moet er nog ruimte zijn ook, naast aanschaf stroomverbruik en onderhoud). Zij er providers die een full HD signaal leveren? Nee in het beste geval kom je misschien uit op 1080i.
Ik moet zeggen dat ik het verschil kan zien tussen SD en HD, maar dat wordt een stuk moeilijker op normale kijkafstand, maar misschien begrijp ik niet helemaal waar het om gaat. 8 Mbit/s zou voldoende moeten zijn voor 720P (inderdaad is geen BlueRay kwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans_18T schreef op zondag 21 november 2010 @ 23:39:
[...]

KPN moet dit niet eisen, Lijbrand is vermoedelijk goedkoper af om de aanwezige stream van de server in de wijkcentrale te gebruiken dan een eigen "server" te plaatsen (Moet er nog ruimte zijn ook, naast aanschaf stroomverbruik en onderhoud). Zij er providers die een full HD signaal leveren? Nee in het beste geval kom je misschien uit op 1080i.
Ik moet zeggen dat ik het verschil kan zien tussen SD en HD, maar dat wordt een stuk moeilijker op normale kijkafstand, maar misschien begrijp ik niet helemaal waar het om gaat. 8 Mbit/s zou voldoende moeten zijn voor 720P (inderdaad is geen BlueRay kwaliteit)
Daar gaat het niet om Hans_18T, dat het wel ok is op 720p, want dat verkoopt men niet en er zijn zeker content leveranciers die full HD (1080i) leveren.
Men zet op papier dat men iets gaat leveren, en vervolgens levert men een inferieur product af, want er is niemand die gaat aantonen dat een 8Mbit stream dezelfde kwaliteit is als een 25Mbit stream (anders had namelijk iedereen wel 8Mbit geleverd en had Blueray geen bestaansrecht).
Op een full HD 1080i TV zie je wel degelijk verschil tussen KPN en Glashart Media.
Daarbij heeft Lijbrandt geen extra kosten en al zeker geen eigen streaming servers, anders dan de uitzending gemist urls voor zover ik zie, want die nemen streams af van Glashart Media (en zoals nu blijkt goedkope meuk van KPN op WBA netwerken), een bedrijf wat aan meer dan 30.000 eindgebruikers hoge kwaliteit ongecomprimeerde IPTV levert volgens hun eigen persberichten.

Het is een beetje als dat jij naar de dealer gaat en een Opel Insignia bestelt en men een Opel Astra (voor de prijs van een Insignia) levert, met de mededeling: "U moet niet zeiken meneer, het is toch een Opel?"

Als Lijbrandt KPN streams levert terwijl ze Glashart Media streams verkopen aan klanten dan hebben ze een serieus probleem, en elke rechter gaat mij daar gelijk in geven mocht het ooit zover komen, want het is simpelweg je klanten besodemieteren met een aantoonbaar inferieur product.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe Glashart Media encryptie wil gaan gebruiken als hun niet het beheer hebben over een deel van de gebruikte IP's en encoders. die 233.81.233.x en 224.1.3.x zijn namelijk allemaal IP's van Technicolor die rechtstreeks worden doorgegeven in het IPTV VLAN van Reggefiber. Die encoders staan dus bij Technicolor en niet bij Glashart Media. Dus zonder dingen te gaan reëncoden (zoals KPN doet met hun eigen encoders) zal het niet gaan lukken denk ik om encryptie erop te krijgen. Daarnaast worden die 233.81.233.x en 224.3.1.x Technicolor IP's volgens mij ook nog eens gebruikt als bronaanvoer voor Ziggo/UPC/Caiway. Dus Technicolor zelf kan dan niks aan hun streams veranderen, want dan krijgt de rest daar ook last van.

Je ziet het ook terug in dat rtpskip gedoe in de index.xhtml.gz file. De adressen waarbij men dit doet zijn alleen de 239.193.128.x adressen. Dit is Glashart Media's eigen range die gebruikt wordt voor zenders waarvan ze zelf het bronsignaal binnenhalen. Bij alle nieuw toegevoegde zenders in de 239.193.128.x range wordt nu sowieso rtpskip=yes gebruikt, maar dus NIET voor nieuw toegevoegde zenders met Technicolor IP's!

Bij Discovery HD Showcase werd ook al een tijd rtpskip=yes gebruikt. Deze haalt Glashart Media ook zelf binnen met hun eigen satelliet en deze heeft dus ook een 239.193.128.x IP. De andere Discovery zenders waren tot een paar dagen geleden niet voorzien van rtpskip=yes. Echter hebben ze dit de afgelopen dagen veranderd voor Discovery World, Discovery Science en Discovery Travel & Living. Allemaal zenders die ze zelf binnenhalen. En nu komt het: Discovery Channel is de enigste met een 233.81.233.x Technicolor IP en deze hebben ze ongemoeid gelaten! Ze kunnen daar simpelweg niks mee, want de encoder staat bij Technicolor en het IP is van Technicolor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 23:45:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe Glashart Media encryptie wil gaan gebruiken als hun niet het beheer hebben over een deel van de gebruikte IP's en encoders.
Tja, als iemand in de top A zegt moet ie ook B zeggen en alles wat ze binnensleuren door eigen servers laten encrypten en dan op de headend zetten en in de STB menu's de juiste IP's poten.
Kost een paar centen aan hardware en encryptielicenties, maar dat is de enige werkbare methode lijkt me, tenzij er content leveranciers zijn die in hun overeenkomst met Glashart Media weer hebben staan dat encryptie niet is toegestaan. En dat om een handjevol IPTV op PC hobbyisten te weren?

Kortom, een of andere bobo heeft zijn bek een douw gegeven zonder zich te realiseren wat de technische implicaties zijn lijkt het nu.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, dat is de situatie nu maar dat wil niet zeggen dat die situatie nooit zal kunnen veranderen. Als ze zelf ook een sateliet feed kunnen omzetten (en zelfs misschien wel wat kunnen re-encoden of processen), dan kunnen ze ook vast een feed van Technicolor pakken en nabewerken.

En eerlijk gezegd heb ik liever dat ze dat doen (mits ze aan de beeldinformatie niets verklooien) dan dat nu een groot deel van de glasvezel gebruikers veroordeeld is tot de KPN modder.

Overigens @Hans_18T: Bijna alle HD streams in NL (iig van de Nederlandse zenders) hebben 1080i als bron, OOK op de KPN versies. Alleen de boxen zoals KPN die uitlevert (de Motorola 19xx) staan door hun standaard op 720p ingesteld. Maar ook de door KPN aangeleverde HD streams zijn dus 1080i. En dan is 8 mbit wel degelijk heel erg aan de magere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het zal mij benieuwen of ze dat gaan doen. Lijkt mij een enorme investering voor al die zenders die van Technicolor komen. En ik vraag me nog steeds af wat voor gevolgen dit zou hebben voor de kwaliteit. Het lijkt mij dat men de boel moet reëncoden met eigen encoders (zoals KPN doet) om die DRM in de video- en audiostream te krijgen. Als ze dat gaan doen dan ben ik in ieder geval weg :) En ik denk dat ik niet de enigste ben. Zeker de ex-Ziggo klanten kunnen zo weer terug naar Ziggo als ze via hun HTPC willen blijven kijken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 00:01:
Nou het zal mij benieuwen of ze dat gaan doen. Lijkt mij een enorme investering voor al die zenders die van Technicolor komen. En ik vraag me nog steeds af wat voor gevolgen dit zou hebben voor de kwaliteit. Het lijkt mij dat men de boel moet reëncoden zoals KPN doet om die DRM in de video- en audiostream te krijgen. Als ze dat gaan doen dan ben ik in ieder geval weg :)
Lijbrandt heeft slechts één keuze, namelijk leveren wat ze aantoonbaar op papier hebben gezet of accepteren dat klanten massaal hun abonnement opzeggen met legitieme redenen (wanprestatie).
Glashart heeft minimaal twee keuzes, namelijk alles wat ze binnentakelen encrypten in eigen beheer (a la KPN en binnen de overeenkomsten met de bron leveranciers), of hun leveringsvoorwaarden aanpassen richting afnemers, die op hun beurt dan niet meer kunnen roepen dat ze beter beeld leveren dan KPN. Ze kunnen uiteraard ook eieren voor hun geld kiezen en blijven/gaan leveren wat ze beloven :P

Ik weet zeker dat indien men voor de huidige oplossing kiest, namelijk KPN streams gaan leveren onder de vlag Glashart Media, dat er heel veel mensen zijn die weg zijn bij Lijbrandt en alle andere providers die Glashart Media als bron hebben, want dan kan zelfs UPC fiberpower betere kwaliteit TV leveren. :P

Heb je verdomme een verbinding waar je per vezel 18Gbit over kan trappen, gaan ze comprimeren alsof je met een 33K6 modem HD TV moet kijken... eigenlijk te gek voor woorden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dot-network
Op de site van Lijbrandt vind ik louter voorwaarden van Lijbrandt en Glashart Media. Dit impliceert dat er geen afhankelijkheid noch directe relatie is met KPN. Hieruit kán worden geconcludeerd dat er niets door KPN geleverd wordt, immers, het ontbreekt in deze aan leveringsvoorwaarden welke ter beschikking staan tot de consument.

Maar..

Glashart Media kán bij KPN inkopen en zelf distribueren. Het underpinning contract hoeft uiteraard niet te worden gedeeld met derden. Helaas betekent dit dat de streams wel degelijk van Glashart Media afkomstig zijn als distributeur en Lijbrandt in alle gevallen gelijk heeft. Er worden immers geen garanties gedaan omtrent de kwaliteit van de streams in meetbare technische termen.

Als ik de (bijna ontelbare) posts van eymey zo een doorscreen dan is dit volgens mij precies wat jou frustreert: uiteindelijk is het "vechten tegen de bierkaai". Het gaat niet meer om de klant, maar om marges en percentages. Het is vaak duurder een ieder tevreden te stellen en te staan voor kwaliteit, dan te gaan voor die andere goedkopere oplossing die ook werkt. En ach, die paar ontevreden klanten...

De eerste commerciële dienstverlener welke niet blindelings gaat voor winst tegen een "acceptabele" service, moet ik nog tegenkomen. Helaas is alles in die zin marginaal.

Ik ben heel benieuwd naar de reactie van Lijbrandt! Al gok ik zo dat het een verbaasde en ontwijkende zal zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dot-network schreef op maandag 22 november 2010 @ 00:34:
Ik ben heel benieuwd naar de reactie van Lijbrandt! Al gok ik zo dat het een verbaasde en ontwijkende zal zijn..
Me too, morgen is ie het haasje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En ik zal Yogoi ook nog eens lastig vallen. Moet ik toch nog doen ivm m'n overstap naar Lijbrandt :P

Toch zit ook in dit topic iets me nog wel een beetje dwars: Mensen doen nu heel verontwaardigd als het om encryptie gaat (onder het motto van "dan moet Lijbrandt/Glashart Media met lede ogen toezien hoe alle HTPC gebruikers naar Ziggo gaan). Tsja alsof ze dat wat zal boeien.... het staat nergens in een contract of wat dan ook dat je Glashart Media stream bruikbaar moet zijn op een HTPC (net zo min als dat Ziggo dat garandeert overigens).

Verder ben ik nog steeds van mening dat re-encoden niet direct hoeft te staan voor kwaliteitsverlies als het puur gaat om encryptie.

Die H.264 van KPN zou er overigens ook best goed uit kunnen zien, MITS ze de bandbreedte eens wat zouden verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nee encryptie begrijp ik volkomen en daar ben ik ook niet tegen, al zou het wel jammer zijn natuurlijk dat je de streams niet meer op je pc kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 22 november 2010 @ 08:52:
Toch zit ook in dit topic iets me nog wel een beetje dwars: Mensen doen nu heel verontwaardigd als het om encryptie gaat (onder het motto van "dan moet Lijbrandt/Glashart Media met lede ogen toezien hoe alle HTPC gebruikers naar Ziggo gaan). Tsja alsof ze dat wat zal boeien.... het staat nergens in een contract of wat dan ook dat je Glashart Media stream bruikbaar moet zijn op een HTPC (net zo min als dat Ziggo dat garandeert overigens).
Ik doe absoluut niet verontwaardigd over aangekondigde encryptie zolang snelheid en kwaliteit de beloofde blijven, want ik ben wat dat betreft een doorsnee "Sjonnie en Anita" klant die gewoon met Amino's TV kijkt :P
Waar ik wel heel verontwaardigd over ben is dat men klaarblijkelijk uit gemakzucht heeft besloten dan maar het KPN pakket door te gaan geven in plaats van het op papier beloofde GM pakket.
Het feit dat ik er nu een PC aanhang om te kijken of de geruchten die hier gonzen dat ik KPN meuk aangeleverd krijg is meer om die geruchten te checken dan om gratis IPTV te kijken.

Dat is namelijk klanten bedonderen, en daar ben ik in principe, vooruitlopende op een mogelijke verklaring, heel boos over. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste reactie zojuist aan de telefoon was er een van verbazing, gevolgd door het KPN hardware routeringsverhaal wat ik al kende, wat ik uiteraard heb ontzenuwd met wat gevonden gegevens in de streams.
Hij had geen verklaring voor de uitgeversnaam KPN in de streams, de lage bitrate en het feit dat het encrypted streams zijn (alledrie zaken die bij GM niet zo zijn), maar hij heeft me beloofd het uit te zoeken en met een zinniger antwoord terug te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:26
eymey schreef op zondag 21 november 2010 @ 23:59:
Overigens @Hans_18T: Bijna alle HD streams in NL (iig van de Nederlandse zenders) hebben 1080i als bron, OOK op de KPN versies. Alleen de boxen zoals KPN die uitlevert (de Motorola 19xx) staan door hun standaard op 720p ingesteld. Maar ook de door KPN aangeleverde HD streams zijn dus 1080i. En dan is 8 mbit wel degelijk heel erg aan de magere kant.
Dus wat je zegt is dat indien ik de motorola op 1080i zet dat de aangeleverde stream dan ook 1080i is. Ik ging ervan uit dat de originele "Hilversum" 1080I werd omgezet naar 720P (KPN Server) en dat het derhalve niet uitmaakte of je de motorola op 720 of 1080 insteld. Als de stream nl 720 is dan is het verstandiger op de TV te laten upscalen ipv de motorola.
Ik ga het vanavond proberen, als tenminste de storing bij Tweak dan is verholpen. (Ging gisteren avond een minut of 5 over 12 mis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
ik222 schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:11:
Nee encryptie begrijp ik volkomen en daar ben ik ook niet tegen, al zou het wel jammer zijn natuurlijk dat je de streams niet meer op je pc kan kijken.
Ik lees dit topic mee, zelf geen iptv meer. Maar die encryptie sleutels moeten ergens vandaan komen. Liefst dicht bij de animo zodat je daar niet lang op hoeft te wachten.
Maar deze sleutels zou je dan toch ook kunnen doorspelen/delen met je htpc in de toekomst.
Maar dan moet natuurlijk eerst het systeem bekend zijn, en bekend zijn waar die gegevens vandaan komen of zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoeEensGek schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:32:
[...]

Ik lees dit topic mee, zelf geen iptv meer. Maar die encryptie sleutels moeten ergens vandaan komen. Liefst dicht bij de animo zodat je daar niet lang op hoeft te wachten.
Maar deze sleutels zou je dan toch ook kunnen doorspelen/delen met je htpc in de toekomst.
Maar dan moet natuurlijk eerst het systeem bekend zijn, en bekend zijn waar die gegevens vandaan komen of zijn. ;)
Het lijkt erop dat de Amino nu al goed overweg kan met DRM beveiligde streams van KPN, want die worden nu gewoon getoond, en bij mijn weten is DRM niet echt makkelijk te kraken. Ik heb trouwens geen idee als het een DRM beveiliging is (zoals VLC nu onderin het scherm knipperend lijkt te roepen) op welke basis de hardware waaraan DRM meestal is gekoppeld is gedefinieerd. Bij DRM beveiligde documenten (vaak Adobe DRM) is de hardware van de PC de "sleutel" die de DRM deur openmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

De encryptie zal eerder iets van "public/private key pair system" zijn. Zoals Verimatrix met zijn VCAS.
http://www.verimatrix.com/solutions/iptv.php

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:46:
De encryptie zal eerder iets van "public/private key pair system" zijn. Zoals Verimatrix met zijn VCAS.
http://www.verimatrix.com/solutions/iptv.php
Geen idee, VLC noemt het DRM, en ook Amino geeft op de site aan dat de Amino een veelheid aan DRM aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Kan ook bijna niet anders :). Volgens mij doet Tele2 bijvoorbeeld ook al geruime tijd encryptie bij hun IPTV aanbod. En die werken ook al sinds jaar en dat met Amino's.

Vraag me trouwens wel af wat hun bron eigenlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 22 november 2010 @ 08:52:

Verder ben ik nog steeds van mening dat re-encoden niet direct hoeft te staan voor kwaliteitsverlies als het puur gaat om encryptie.

Die H.264 van KPN zou er overigens ook best goed uit kunnen zien, MITS ze de bandbreedte eens wat zouden verhogen.
Het is voor mij meer een mentaliteit en niet zozeer een garantie.

Ik ben fel tegen encryptie. Ik vind dat je toch iets te makkelijk toegeeft van 'ja het zal wel een keer moeten gebeuren'.

Encryptie is gewoon niet nodig want je kunt ook op andere manieren de streams in de pluspaketten onbereikbaar maken voor mensen die die pakketten niet afnemen. Wel encryptie gaan gebruiken is gewoon een goedkope ordinaire makkelijke manier om het maar af te schermen. Als ze dat gaan doen zijn ze geen haar beter meer dan de rest.

Sowieso: dit topic is van 18 juni 2008, het is nu 22 november 2010. Dus dan zou er na bijna 2,5 half jaar ineens encryptie op moeten? En dat terwijl het 2,5 jaar(!) altijd zonder heeft gekunt? Dat is toch niet geloofwaardig als men dat nu dan ineens gaat doen? Er is gewoon geen noodzaak toe. In ieder geval niet vanuit de contentleveranciers waar Glashart Media mee te maken heeft. Die 2,5 jaar onversleuteld signaal bewijst dat toch?

En onderschat niet hoeveel mensen op het moment TV via hun HTPC kijken (waarvan het overgrote deel dit met de intentie doet om via de PC met eigen Media Center software te kunnen kijken en NIET om gratis te kunnen kijken!). Dit topic is al 55 pagina's groot nu. Geloof maar dat het Glashart Media een bak met klanten gaat kosten als die bij Ziggo nog wel gewoon op hun HTPC kunnen blijven kijken.

Wat mij betreft kunnen ze er gewoon niet omheen om het signaal bruikbaar te houden voor de HTPC. In Nederland is dat gewoon heel populair. Kijk maar naar al die lappen tekst die Hardware.info er aan besteed heeft en hoeveel er geklaagd wordt over de huidige 'gesloten' kabelproviders.
eymey schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:17:
Kan ook bijna niet anders :). Volgens mij doet Tele2 bijvoorbeeld ook al geruime tijd encryptie bij hun IPTV aanbod. En die werken ook al sinds jaar en dat met Amino's.

Vraag me trouwens wel af wat hun bron eigenlijk is.
Tele 2 gebruikt ook geen 1:1 Technicolor aanvoer volgens mij? Of wel? Want dan kan het goed zijn dat het net als bij KPN gereëncode spul is, waarbij ze zelf encryptie in de video-en audiostream hebben verwerkt. Bij IPTV moet je volgens mij wel degelijk gaan reëncoden als je encryptie in de stream wil hebben. Bij DVB-C is het anders omdat dat dat een standaard is die de mogelijkheid bied voor encryptie. Maar voor IPTV is geen standaard, dus volgens mij MOET het dan echt in de video- en audiostream verwerkt worden, wat reëncoden betekent!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Je gelooft toch hoop ik niet zelf dat IPTV op een HTPC "heel populair" is? Het zijn een paar mensen die er gebruik van maken en die samen dit topic volspammen. Maar 99,9% van de klanten kijkt gewoon via een amino hoor dus ze zullen er echt niets merken als die paar mensen die het opzeggen zodra er encryptie op de streams komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komen toch klanten speciaal van UPC ed. naar Glashart Media omdat ze hier via hun HTPC kunnen kijken. Sommige zeggen het letterlijk in hun posts: ik kies Glashart Media vanwege de 'openheid' en 'open streams'. Dus er is wel degelijk markt voor.

En naast alle posts in dit topic denk ik dat er nog een heel groot deel is die hier niet eens post, omdat die er zelf wel uitkomen hoe ze IPTV op hun HTPC kunnen kijken.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:36:
Er komen toch klanten speciaal van UPC ed. naar Glashart Media omdat ze hier via hun HTPC kunnen kijken. Sommige zeggen het letterlijk in hun posts: ik kies Glashart Media vanwege de 'openheid' en 'open streams'. Dus er is wel degelijk markt voor.

En naast alle posts in dit topic denk ik dat er nog een heel groot deel is die hier niet eens post, omdat die er zelf wel uitkomen hoe ze IPTV op hun HTPC te kunnen kijken.
Ja sommige klanten wel misschien maar zoals ik al zeg dat is een enorm klein percentage, daar gaan ze echt geen rekening mee houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch denk ik dat je dat percentage onderschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:21:
[...]

Tele 2 gebruikt ook geen 1:1 Technicolor aanvoer volgens mij? Of wel? Want dan kan het goed zijn dat het net als bij KPN gereëncode spul is, waarbij ze zelf encryptie in de video-en audiostream hebben verwerkt. Bij IPTV moet je volgens mij wel degelijk gaan reëncoden als je encryptie in de stream wil hebben. Bij DVB-C is het anders omdat dat dat een standaard is die de mogelijkheid bied voor encryptie. Maar voor IPTV is geen standaard, dus volgens mij MOET het dan echt in de video- en audiostream verwerkt worden, wat reëncoden betekent!
Maybe, maar je kan best re-encoden om encryptie toe te passen en het zodanig encoden dat je na decryptie weer precies dezelfde beeldinformatie terug krijgt. Ik geloof nooit dat dat per definitie loss van de originele bitstream tot gevolg heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dot-network
Ik denk ook dat er best een markt is voor IPTV via HTPC, maar dat maakt het nog niet ondersteund. Lijbrandt geeft ook aan: HTPC is prima als het werkt, maar wij ondersteunen dit niet. IPTV via HTPC, vind ik, moet dan door een consument ook worden gezien als 'leuk extraatje' en niet als standaard onderdeel van het pakket.Tenminste, niet zo lang het niet als zodanig verkocht wordt.

Neemt niet weg dat Lijbrandt wél belooft Glashart Media streams te leveren met een betere kwaliteit dan KPN en dat het mooi k*t is dat die HTPC oplossing in WBA gebieden niet (meer) werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door dot-network op 22-11-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:46:
[...]

Maybe, maar je kan best re-encoden om encryptie toe te passen en het zodanig encoden dat je na decryptie weer precies dezelfde beeldinformatie terug krijgt. Ik geloof nooit dat dat per definitie loss van de originele bitstream tot gevolg heeft.
Tuurlijk heb je dan wel altijd kwaliteitsverlies 8)7 Zeker als een huidige stream weer opnieuw gaat reëncoden in H264. Het is toch hetzelfde als een mp3 weer opnieuw encoderen in hetzelfde formaat. Dat levert altijd kwaliteitsverlies op!
dot-network schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:48:
[...]

Ik denk ook dat er best een markt is voor IPTV via HTPC, maar dat maakt het nog niet ondersteund. Lijbrandt geeft ook aan: HTPC is prima als het werkt, maar wij ondersteunen dit niet. IPTV via HTPC, vind ik, moet dan door een consument ook worden gezien als 'leuk extraatje' en niet als standaard onderdeel van het pakket.Tenminste, niet zo lang het niet als zodanig verkocht wordt.
Niet ondersteunen vind ik dan nog wel iets anders als bewust onbruikbaar maken. Als Glashart Media bijvoorbeeld overgaat van udp:// streams naar rtp:// streams (zoals ze dat bij een paar zenders al hebben gedaan), dan is dat prima. En als het daardoor dan niet meer werkt op de HTPC (omdat er een technische reden waardoor het anders niet meer werkt op de Amino), dan kan ik dat ook nog begrijpen. Maar om bewust een bepaalde groep mensen tegen te werken, waarvan het merendeel geen kwade bedoelingen heeft vind ik gewoon NOT DONE!

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dot-network
Heeft er overigens al iemand een concreet antwoord van Lijbrandt ontvangen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Tripwire999 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:52:
Hallo mensen

Wij hebben thuis al een tijdje lijbrandt telecom. Dit is een glasvezel verbinding waar wij alles mee binnen krijgen:

Analoge TV
Digitale TV
Internet
Telefoon

Nou komt er uit ons kastje in de meterkast 2 utp kabels, 1 voor het internet welke naar de router gaat. En 1 voor de digitale TV welke naar het AMINO AMINET 110 settopbox gaat.

Alle ipadressen van lijbrandt's digitale tv heb ik en vroeg ik mij dus af of het mogelijk is deze via een router (WRT54G) door te sturen naar alle pc's in huis. Kan ik dan meedere kanalen tegelijk kijken?

Ik heb het al geprobeerd om het via een switch te sturen maar dan loopt mijn amino settopbox vast en op mijn laptop ook.
Ik kan trouwens wel via de utp van het digitale TV netwerk tv streamen via VLC mediaplayer.
udp://@233.81.233.165:10302 dit is een van de ipadressen in de playlist die ik heb.
Wat je kunt doen is een switch plaatsen voor de Digi TV aansluiting, en de kabels naar verschillende kamers trekken. Je zult echter wél elk apart een aminobox moeten aanvragen.. kost ongeveer 90,-- ofzo.
Zo heb ik thuis dat ook liggen namelijk, heb 3 aminoboxen en elk kan k apart TV kijken :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:52:
[...]

Tuurlijk heb je dan wel altijd kwaliteitsverlies 8)7 Zeker als een huidige stream weer opnieuw gaat reëncoden in H264. Het is toch hetzelfde als een mp3 weer opnieuw encoderen in hetzelfde formaat. Dat levert altijd kwaliteitsverlies op!
Maar je kan een mp3 of een willekeurig videobestand ook inpakken met een willekeurig file-based encryptieprogramma (dat nieteens weet hoeft te hebben van de content), het aan de andere kant weer decrypten en dan heb je nog precies dezelfde informatie over houden, dus zonder kwaliteitsverlies. Dat moet met IPTV ook vast wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:36:
Er komen toch klanten speciaal van UPC ed. naar Glashart Media omdat ze hier via hun HTPC kunnen kijken.
Glashart Media heeft volgens eigen zeggen meer dan 30.000 afnemers/eindklanten via providers... zeg jij maar hoeveel er specifiek alleen daar klant zijn omdat ze via hun HTPC kunnen kijken... ik zou er geen zinnige gok aan durven wagen, maar ik denk ook dat het geen duizenden klanten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:10:
[...]

Maar je kan een mp3 of een willekeurig videobestand ook inpakken met een willekeurig file-based encryptieprogramma (dat nieteens weet hoeft te hebben van de content), het aan de andere kant weer decrypten en dan heb je nog precies dezelfde informatie over houden, dus zonder kwaliteitsverlies. Dat moet met IPTV ook vast wel kunnen.
Volgens mij werkt het zo niet bij streaming video- en audio. Sowieso kunnen ze dat bij de Technicolor streams niet doen omdat ze daar geen controle hebben over de encoders en ip-adressen van Technicolor.

En in het XMSNet topic wordt trouwens ook keihard aangegeven dat de streams 1:1 worden doorgegeven bij Technicolor:
Beeldkwaliteit
De beeldkwaliteit van digitale televisie zal natuurlijk een stuk hoger liggen dan bij analoge televisie doordat wij de NOB-mediagateway streams 1 op 1 doorgeven (8Mit/kanaal). De meeste streams zijn echter wel gewoon in het SD(PAL)-formaat, dus verwacht geen HD-kwaliteit. Dit hangt puur af van het feit dat de zenders niet uitzenden in HD.
Als ze zelf die Technicolor streams gaan opvangen en er aan gaan liggen prutsen, dan mag XMSNet geen 1:1 doorgifte meer claimen :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dot-network schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:55:
Heeft er overigens al iemand een concreet antwoord van Lijbrandt ontvangen??
Nope, als gezegd verbazing aan de telefoon, stukje standaard verhaal over routering van KPN, en vervolgens geen idee hebben hoe KPN als uitgever in de streaminfo kwam en waarom het encrypted streams waren.
Gevolgd door een belofte om het uit te zoeken, met de hint mijnerzijds dat indien ze KPN blijven leveren ik vertrokken ben als klant. Waarbij het niet gaat of een stream encrypted is of niet, maar wel dat ik de kwaliteit geleverd krijg die mij op papier beloofd is (zonder ergens een restrictie te noemen voor WBA netwerken) en dus niet gecomprimeerde KPN meuk als (dat zien ze toch niet) alternatief.

Volgens mij vinden ze het helemaal niet leuk als mensen hun product gaan controleren, al was het maar omdat dat simpel kan met tools als wireshark...die pijnlijk de vinger op de zere plek lijkt te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dot-network
@spikecity
Dank voor je reactie! Uiteraard is het niet leuk dat er zo rondgeneusd wordt. Zo meldt http://x2.zt6a.nl bijvoorbeeld dat Krijn en/of Tjeerd misschien iet meer weten....?

[ Voor 10% gewijzigd door dot-network op 22-11-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dot-network schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:48:
Neemt niet weg dat Lijbrandt wél belooft Glashart Media streams te leveren met een betere kwaliteit dan KPN en dat het mooi k*t is dat die HTPC oplossing in WBA gebieden niet (meer) werkt.
Ik vraag me af of het uberhaupt ooit gewerkt heeft op de wba netwerken. Ik heb het vanaf mijn eerste bericht hier namelijk nog nooit aan de gang gekregen, ondanks alle goede omschrijvingen van de diverse mensen.
Het kan achteraf wel kloppen, want ik heb altijd de playlist van glashart media gebruikt, en die IP adressen zijn op het wba netwerk van B&R dus niet bereikbaar. Ik ken eigenlijk geen andere wba netwerken waar hier over wordt gesproken? Dordrecht is namelijk als ik het goed heb een WGDO netwerk o.i.d., whatever that means?
Maar wellicht zijn er hier glasspecialisten die die kreet ook kunnen uitleggen :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dot-network schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:28:
@spikecity
Dank voor je reactie! Uiteraard is het niet leuk dat er zo rondgeneusd wordt. Zo meldt http://x2.zt6a.nl bijvoorbeeld dat Krijn en/of Tjeerd misschien iet meer weten....?
Uhh.. ik ben je even kwijt met het x2.zt6a adres, want dat komt alleen voor op de VLAN en niet op het publieke internet (en volgens mij zijn dat alleen menustructuren van stb's toch)?

En als je als leverancier levert wat je op papier zet zou je niet bang behoeven te zijn dat mensen even snuffelen om te kijken of dat zo is toch? Als je eerlijk bent heb je niets te verbergen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dot-network schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:28:
@spikecity
Die werken volgens mij aan de Amino firmware en het menu, maar niet zozeer aan de netwerkconfig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dot-network
Klopt v.w.b. x2.zt6.nl.
Keuze uit:
- Live TV Menu V2
- Live TV Menu
- Development Krijn
- Development Tjeerd
- Tjeerd PVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dot-network schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:38:
Klopt v.w.b. x2.zt6.nl.
Keuze uit:
- Live TV Menu V2
- Live TV Menu
- Development Krijn
- Development Tjeerd
- Tjeerd PVR
Door Stoneroos beheerde menuutjes? Want die ontwikkelen de software voor de Amino's voor Glashart Media...volgens het persbericht op de stoneroos website.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 2 zijn inderdaad van Stoneroos als ik er zo een beetje op Google :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:37:
[...]

Die werken volgens mij aan de Amino firmware en het menu, maar niet zozeer aan de netwerkconfig :)
De menu scripts bepalen anders wel dat indien de variabele r is gevuld met de waarde wba, ik wordt doorgestuurd naar die crappy KPN IP adressen :(
Waarschijnlijk omdat elk netwerk wat wba is geen toegang heeft tot de glashart media streams, en glashart media dit dus gewoon ook weet en wegmoffeld op deze manier.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wel ja, maar dan hoeven ze nog niet te weten wat er achter die 224.0.x.x adressen zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:44:
Dat wel ja, maar dan hoeven ze nog niet te weten wat er achter die 224.0.x.x adressen zit :)
Ik neem aan dat zij van GM gewoon lijsten krijgen die verwijzen naar streams, voor de diverse netwerk types?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat denk ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
http://www.glasvezel.nu/n...e-tv-tools-glashart-media

Zou dit inhouden dat we op het WBA netwerk dus bv. ook niet de mooie menu's en functies (zoals mozaiekkanaal) van Stoneroos krijgen? :(.

@Spikecity: Welke mogelijkheden heb jij nu op de Amino?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dot-network
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:42:
[...]
Waarschijnlijk omdat elk netwerk wat wba is geen toegang heeft tot de glashart media streams, en glashart media dit dus gewoon ook weet en wegmoffeld op deze manier.
Das volgens mij in strijd met hetgeen is besloten door de OPTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dot-network
eymey schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:46:
http://www.glasvezel.nu/n...e-tv-tools-glashart-media

Zou dit inhouden dat we op het WBA netwerk dus bv. ook niet de mooie menu's en functies (zoals mozaiekkanaal) van Stoneroos krijgen? :(.

@Spikecity: Welke mogelijkheden heb jij nu op de Amino?
Menu's en functies zijn hier gewoon aanwezig, zoals ook het mozaiekkanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Nou, schiet mij maar lek... sinds gisteravond de HTPC (MCE) uit gehad. Kom net thuis, zet hem aan: ja hoor, we krijgen weer een IP op het IPTV netwerk en IPTV werkt weer keurig. Toch een storing? Iets anders? Nog geen reactie op mijn mail richting Concepts gehad in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het nog een keer gebeurd moet je eens een ander MAC-adres gaan gebruiken en kijken of het dan niet meer voorkomt. Wellicht gebruikt iemand anders met een HTPC bij Concepts nu hetzelfde MAC-adres van Google. Het lijkt me overigens sterk hoor dat dit het probleem is, gezien de meeste mensen thuis probleemloos multicast kunnen kijken via 2 dezelfde MAC/IP's. Maar je kunt het eens proberen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 18:24 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste