Lijbrandt IPTV via router? Overzicht

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:23:
[...]

Minimum benodige versie Python is 3.0, voor linux heb ik die gecompileerd
linux via commandline:
/..../phyton script.py
windows via commandline:
idem
windows via de verkenner:
rechts klikken op script.py en 'edit with IDLE', je kunt dan het script wijzigen en uitvoeren (f5)
Dank je. :) ;) :)

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-E-N-I-A-A-L!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 16:57

mayhem

Als ik mijn dhcpcore.dll wil aanpassen in Windows 7 kan ik twee versies pakken. De dhcpcore.dll uit de system32 directory, en uit de sysWOW64 directory. Welke moet ik pakken?
Bij geen van deze kan ik de hex string 10 03 03 of CF F3 02 vinden.

Update: never mind, dhcpcore.dll gekopieerd uit system32 naar desktop. Daar geopend met Hex-Ed, en de hex-string 10 03 03 gevonden.

[ Voor 21% gewijzigd door mayhem op 16-02-2011 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 16:59
Het was mij bij Win7-32 wel gelukt, maar op mijn WHS krijg ik het niet voor elkaar. Iemand die een werkende versie voor server 2003 of WHS versie van dhcpcsvc.dll toevallig wil PM'en of posten?

Dank is groot!
Lex

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stuur me even een PM met je dll. Dan pas ik hem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:48:
Done! Alvast bedankt!

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 17:17
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:48:
Alexander,
Ik heb het bestandje niet nodig, maar vraag me al een tijd af hoe ik iemand hier een pm kan sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze knop Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/myreact.gif onder de username. En dan 'Stuur een bericht naar ....'

Maar je moet 'Direct messages' wel aanzetten in je profiel. Anders werkt het niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 22:48 ]

• LexIsLang
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:45:
Deze knop [afbeelding] onder de username. En dan 'Stuur een bericht naar ....'

Maar je moet 'Direct messages' wel aanzetten in je profiel. Anders werkt het niet.
Heb er ook flink naar gezocht ;-)

Anyweg, ik heb het dll bestand aangepast op de WHS en eerst leek hij het te doen, echter krijg toch geen lease. Vreemde is dat het met de Win7 PC wel goed gaat.

Is er iemand die een wekende DLL heeft voor WHS of 2003 ?

Mijn dank is groot.
Alex

Alex

Verwijderd

- aminoaminet130fisys had je veranderd in Aminoaminet130fisys ?
- Amino MAC-adres heb je gecloned in je IPTV NIC?
- Heeft Windows misschien de originele DLL weer teruggezet (originele file datum)?

Welk type Amino heb je? Een 130 of 130m?
Met een 130m moet je het eens met Aminoaminet130mfisys proberen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:57
Zou iemand mij de laatste Lijbrandt zenderlijst kunnen doen toekomen? Vergeten te backuppen voor de format C: :X Oeps...

Edit: Inmiddels ontvangen en alles is weer up and running, bedankt!

Omdat het niet helemaal in dit topic past, maar wel enigszins gerelateerd is, post ik alleen even een link naar mijn topic: IPTV multicast > ??? > Windows Media / Silverlight Player Misschien dat iemand van jullie er iets nuttigs aan kan toevoegen :)

[ Voor 63% gewijzigd door sig69 op 21-02-2011 10:27 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 18:20:
- aminoaminet130fisys had je veranderd in Aminoaminet130fisys ?
- Amino MAC-adres heb je gecloned in je IPTV NIC?
- Heeft Windows misschien de originele DLL weer teruggezet (originele file datum)?

Welk type Amino heb je? Een 130 of 130m?
Met een 130m moet je het eens met Aminoaminet130mfisys proberen.
Ik heb nog een 110 ... :-( de ge-edit-te file staat er nog en ja, mijn MAC is gecloned.

overigens heb ik sinds vandaag ip problemen met XMS, op mijn huidige systeem en op de WHS... zijn ze misschien in storing of aan het proberen de boel te verstoren :)

[ Voor 4% gewijzigd door LexIsLang op 21-02-2011 21:01 ]

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en Aminoaminet110fisys ?

Werkt die dan ook niet?

Heb je al een Amino-MAC van Google geprobeerd? In sommige gevallen geeft het conflicten als je 2 dezelfde mac's tegelijk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:10:
en Aminoaminet110fisys ?

Werkt die dan ook niet?

Heb je al een Amino-MAC van Google geprobeerd? In sommige gevallen geeft het conflicten als je 2 dezelfde mac's tegelijk gebruikt.
Blijkbaar had ik tegelijkertijd ook met een storing op mijn packetfront te maken, IPTV deed het vanaf gisteren helemaal niet meer terwijl ik wel een IP kreeg.

Nu is alles ge-reprovisioned en werkt het weer. Wellicht is een identiek MAC adres toch een issue. Ik ben nl wel van plan naast de HTPC nog mijn AMino te blijven gebruiken voor backup, dan moet dat dus wel werken ;-) Is het dan mogelijk een willekeurig Amino MAC adres te gebruiken binnen het Lijbrandt netwerk? Je zou verwachten dat ze de MAC adressen geregistreerd hebben?

Overigens vraag ik me af wat er gebeurd als er dus meerdere apparaten (Amino + WHS) beide via DHCP een request doen. Er is al een IP uitgegeven aan bijv. de STB, krijgt dan de WHS hetzelfde IP automatisch toegewezen, of alleen indien het MAC gelijk is?

Ga nu even een paar dagen stabiliteit van WHS en DVB Logic network pack testen met een vast IP op de WHS, daarna pak ik de draad weer op, echter het lijkt nu goed te gaan. Bedankt voor je hulp!

[ Voor 19% gewijzigd door LexIsLang op 23-02-2011 23:02 ]

Alex

• Thasaidon

Thasaidon

Nu SP1 uit is voor Win7 heb ik deze op mijn HTPC geïnstalleerd.
Alles leek prima, totdat ik tv wilde kijken...
"No TV Signal" op alle kanalen.

Wat bleek, mijn netwerk kaart kreeg geen IP meer van de iptv DHCP server.
Mijn gefakte MAC klopte nog en ook de DHCPCORE.DLL had nog steeds de datum van de laatste keer dat ik hem ge-edit had.
Maar toch geen IP.

Handmatig een IP invoeren werkte prima en ik had weer TV.

Uiteindelijk heb ik weer een eerder ge-edite dll terug gezet en voila, ik had weer een IP via DHCP en dus weer tv.

Op de een of andere manier heeft SP1 toch iets veranderd waardoor de vendor ID weer veranderd was.
Ondanks dat de DHCPCORE.DLL geen aangepaste datum liet zien.

Heeft iemand anders dit ook gehad?

Verwijderd

Bij het installeren van Service Pack 1 wordt de oude dhcpcore.dll (6.1.7600.16385) overschreven door een nieuwere dhcpcore.dll (6.1.7601.17514).

Je kunt dan inderdaad gewoon je eerder aangepaste dhcpcore.dll terugzetten.

Maar je kunt ook de nieuwe dhcpcore.dll aanpassen. Zie deze post met de bijgewerkte hex-waardes.

Ik heb scrappy.doo al gepmt of hij het wil updaten in de startpost van het IPTV op je HTPC topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Dit is niet IPTV gerelateerd, maar heeft wel met Win7 MCE te maken.

bij het afspelen van DVD's met ondertiteling, willen deze nog wel een hangen.
Hier is nu een oplossing voor.
DVD playback may stop intermittently when you play a DVD in Windows Media Center and enable DVD subtitles in Windows 7

Ik heb hem nog niet getest, maar hij zou moeten werken.

bron:
http://thegreenbutton.com/forums/t/77857.aspx

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 27-02-2011 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 17:09
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:23:
[...]

Minimum benodige versie Python is 3.0, voor linux heb ik die gecompileerd
linux via commandline:
/..../phyton script.py
windows via commandline:
idem
windows via de verkenner:
rechts klikken op script.py en 'edit with IDLE', je kunt dan het script wijzigen en uitvoeren (f5)
Klopt het dat dit script alleen de tv zenders ophaalt ?
Ik had graag ook dat het script de radio zenders ophaalde. Kan dit ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjansen schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:45:
[...]

Klopt het dat dit script alleen de tv zenders ophaalt ?
Ik had graag ook dat het script de radio zenders ophaalde. Kan dit ook ?
Alleen tv, maar als je in het script J.tv_ vervangt door J.radio_ dan ...heb je de radiozenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
Super bedankt.
Ik heb zelfs het script aangepast naar J.
Dan haalt hij meteen alles op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort internet + IPTV van Lijbrandt bestellen ('n beetje afhankelijk van de ontwikkelingen) en ben bezig te bedenken hoe ik eea in het vat wil gieten qua LAN en IPTV.
Ik heb nu een bedraad Gigabit LAN liggen dat is weggewerkt onder vloeren en in muren, en wil liever geen extra kabels trekken. Voor de coax heb ik al een oplossing, nu de UTP nog.

Mijn wensen (in volgorde van belangrijkheid):
1a) Overal in huis op bestaande switches de Amino kunnen inprikken.
1b) Wifi kunnen blijven gebruiken (met name voor de draadloze printer).
2) Unicast streams kunnen bekijken (mbv udpxy) via bedraad netwerk.
3) Bedraad LAN en Wifi in dezelfde range (192.168.0.x) houden.
4) Unicast streams kunnen bekijken via Wifi.

Ik heb de beschikking over een Netgear WNR3500v2 gigabit router en een Linksys WRT54GL 100mbit router (de tweede WRT54GL is in aantocht), allen geflashed met dd-wrt.

In eerste instantie wilde ik de WNR3500v2 ombouwen naar Dual-WAN met de geweldige howto van j1nx, maar Netgear heeft het gebruik van een jffs partitie op de WNR3500v2 onmogelijk gemaakt. Ook het mounten van een externe partitie / directory lijkt niet mogelijk. Geen udpxy op de Netgear mogelijk dus, helaas ...

Ik zit daarom nu te twijfelen tussen
Afbeeldingslocatie: http://www.haviltex.nl/haviltex/iptvlan/IPTV_setup.png
(IPTV en udpxy via een WRT54GL mbv de howto van j1nx, internet via de WNR3500v2, beiden aan de LAN zijde verbonden)

en
Afbeeldingslocatie: http://www.haviltex.nl/haviltex/iptvlan/IPTV_setup2.png
(IPTV, udpxy en internet via een WRT54GL, ben wel bang dat dit 'n beetje teveel wordt)

Omdat ik bedraad LAN en Wifi op hetzelfde subnet wil hebben, wil ik liever niet LAN en WLAN scheiden.
Volgens deze post kan ik een multicast-flood over Wifi voorkomen met

insmod ebtables
insmod ebtable_filter
iptables -I FORWARD -m pkttype --pkt-type multicast -i br0 -j DROP

Mijn vragen:

- Heeft iemand ervaring met (of tips voor) één van de geschetste mogelijkheden (Setup 1 en/of 2)?
- Kan iemand met meer (netwerk)kennis dan ik aangeven of één van beide opzetjes kans van slagen heeft?
- Hoe kan ik op de WNR3500v2 aangeven dat multicast verzoeken (van de Amino) naar de WRT54GL moeten?
- Hoe kan ik bij Setup 2 bij de udpxy 'server' op de WRT54GL komen?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:09

Quad

Doof

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij gaat je iptv zo nooit werken.
Je krijgt waarschijnlijk of het doet niet, of er treden storingen op.

Waarom niet rechtstreeks kabel trekken naar aminobox?
Ik zou dat, als dat mogelijk is, wel doen, en dan de inet op de WNR aansluiten en de rest wel volgens je setup uitvoeren.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seyed
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-07 16:39
Kan dit al met de glasvezel van lijbrandt in dordrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
WNR3500v2 met MMC mod kan wel (extra partitie/schijf dus). Staat op DD-WRT wiki wel uitgelegd hoe dat moet.

[ Voor 15% gewijzigd door johnkeates op 14-03-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Seyed schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:18:
Kan dit al met de glasvezel van lijbrandt in dordrecht.
Dordrecht is WGDO (dus Glashart Media streams, niet KPN). Dat kan dus.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
Hier zit ik ook een beetje naar te kijken voor mijn nieuwe appartement.
Maar dan veel kleinschaliger.
Genexis internet poort en iptv poort op 1 router laten binnen komen, en dan een switch op mijn router. Zodat ik mijn HTPC en Amino op elke poort kan aansluiten. (mede omdat mijn HTPC maar 1 ethernet poort heeft)

Heeft iemand dit volledig werkend?
Welke router kun je me adviseren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 14:53
MikeT80 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 18:52:
[...]

Hier zit ik ook een beetje naar te kijken voor mijn nieuwe appartement.
Maar dan veel kleinschaliger.
Genexis internet poort en iptv poort op 1 router laten binnen komen, en dan een switch op mijn router. Zodat ik mijn HTPC en Amino op elke poort kan aansluiten. (mede omdat mijn HTPC maar 1 ethernet poort heeft)

Heeft iemand dit volledig werkend?
Welke router kun je me adviseren ?
Ik weet wel dat een wrt54GL niet sterk genoeg is om 100 mbit internet door te laten. Moet er nog bij komen dat dit dan een dual wan router moet gaan worden. Is er van die WNR3500 geen dual wan router te maken?

/Edit

Oeps ik lees dat de WNR3500 niet geschikt is voor een dual wan. Wat ook nog zou kunnen is dat je de internet op de wan doet van de WNR3500, en IPTV op de wan van de WRT54GL. Dan sluit je de lan poorten van die routers aan elkaar aan. Wel moet je zorgen dat beide routers uiteraard een verschillend ip hebben en dat 1 van de twee een dhcp server aan hebben staan (ik zou in dit geval kiezen voor de internet router). Dan moet je wel op iedere pc je routes instellen, dus dat je aangeeft dat IPTV verkeer via een andere gateway gaat. Setup 1 dus

[ Voor 27% gewijzigd door ranjo op 15-03-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

ranjo schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 19:08:
[...]

Ik weet wel dat een wrt54GL niet sterk genoeg is om 100 mbit internet door te laten. Moet er nog bij komen dat dit dan een dual wan router moet gaan worden. Is er van die WNR3500 geen dual wan router te maken?

/Edit

Oeps ik lees dat de WNR3500 niet geschikt is voor een dual wan. Wat ook nog zou kunnen is dat je de internet op de wan doet van de WNR3500, en IPTV op de wan van de WRT54GL. Dan sluit je de lan poorten van die routers aan elkaar aan. Wel moet je zorgen dat beide routers uiteraard een verschillend ip hebben en dat 1 van de twee een dhcp server aan hebben staan (ik zou in dit geval kiezen voor de internet router). Dan moet je wel op iedere pc je routes instellen, dus dat je aangeeft dat IPTV verkeer via een andere gateway gaat. Setup 1 dus
Kun je niet als je dd-wrt op die WNR3500 zet een LAN to LAN route leggen zodat de multicast requests door de internet router worden doorgestuurd naar de WRT54 router van de IPTV?
Zoiets wil ik ook nog omdat zelfs een Linksys e2000 moeite heeft met iptv icm 50mbit downloaden op dual wan. Maar vraag me wel af hoe je die LAN to LAN route aanlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerB schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:26:
[...]

Kun je niet als je dd-wrt op die WNR3500 zet een LAN to LAN route leggen zodat de multicast requests door de internet router worden doorgestuurd naar de WRT54 router van de IPTV?
Zoiets wil ik ook nog omdat zelfs een Linksys e2000 moeite heeft met iptv icm 50mbit downloaden op dual wan. Maar vraag me wel af hoe je die LAN to LAN route aanlegt.
Ik kan het helaas nog niet testen, maar ik denk dat dat kan via

route add -net 224.0.0.0/4 gw 192.168.0.2

op de WNR3500v2, waarbij 192.168.0.2 het LAN IP adres van de WRT54GL is (in Setup 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceasar3
  • Laatst online: 21-07-2024
ik heb een amino Mood 400, linkje naar specs van mood 400 Amino. In Houten
moet hiervoor ook de DLL worden aangepast? Of is het mogelijk om gewoon te referen naar een amino 110?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

ceasar3 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:14:
ik heb een amino Mood 400, linkje naar specs van mood 400 Amino. In Houten
moet hiervoor ook de DLL worden aangepast? Of is het mogelijk om gewoon te referen naar een amino 110?
Volgens mij kun je zelf zien "hoe" je amino zich aanmeld...
Menu --> Instellingen --> Over deze settopbox --> Model: xxxx
dus dat zou je zelf makkelijk aan kunnen passen.

Maar volgens mij kun je ook gewoon een ddl pakken waar 110 of 130 in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 01:44:
[...]

Ik kan het helaas nog niet testen, maar ik denk dat dat kan via

route add -net 224.0.0.0/4 gw 192.168.0.2

op de WNR3500v2, waarbij 192.168.0.2 het LAN IP adres van de WRT54GL is (in Setup 1).
Aha, dan ga ik dat eens proberen. Ik heb nog een WRT54GL liggen die mooi dienst kan doen voor de IPTV, dan wordt de linksys e2000 de internet router en de standaard gateway waar ik die route op ga aanmaken. Nu is het DUAL-WAN, maar dat werkt toch niet echt lekker vwb performance.

Als ik jou was zou ik de Amino buiten het netwerk houden, dat heb ik ook gedaan. zet gewoon een switch op die IPTV poort en ga met 1 kabel naar de Amino toe en de andere naar de WAN van je IPTV router. Dan behoud je de gids functionaliteit, uitzending gemist etc.
Bij mij was het niet nodig, maar je zou het MAC adres kunnen clonen van je Amino, ze kunnen beide naast elkaar werken in hetzelfde netwerk met hetzelfde MAC en ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kariem112
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Waarom kan ik de aanpassingen in de dll file niet wegschrijven? De service staat uit en ook in veilige modus kan ik het bestand niet wegschrijven. Iemand suggesties of een win7 x64 dll voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de rechten van de dll in de system32 al aangepast? Anders kun je hem niet overschrijven.

Bij eigenschappen van de dll ga je naar tablad Beveiliging. Daar klik op je Geavanceerd. In dat venster ga je naar tablad Eigenaar. Klik daar op Bewerken. Klik vervolgens op Administrators en dan op OK. Dan weer OK in het huidige scherm. Dan zit je weer in het eerste scherm bij tablad Beveiliging. Klik daar op Bewerken. Zet alle vinkjes aan bij Administrators. Klik vervolgens op OK en daarna weer op OK in het eerste venster.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
Ik vraag me af of er hier mensen zijn die het werkend hebben met een 1 router (dus tv en internet op 1 RJ45)
zijn er mensen die mij hierover kunnen informeren?
Ben vooral benieuwd naar welke router, hoe makkelijk en hoe stabiel.
Ook moet wireless zonder problemen blijven werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
MikeT80 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 11:45:
Ik vraag me af of er hier mensen zijn die het werkend hebben met een 1 router (dus tv en internet op 1 RJ45)
zijn er mensen die mij hierover kunnen informeren?
Ben vooral benieuwd naar welke router, hoe makkelijk en hoe stabiel.
Ook moet wireless zonder problemen blijven werken
Dit is dus ook mijn doel.
Ik heb de netgear 3700.

Mijn doel uiteindelijk is dmv openwrt of ddwrt het zo voor elkaar te krijgen, dat het werkt als een dual wan router.
Poort 1 en Poort 2 van de Genesis in die WAN poorten. Het zo configureren dat ik overal in mijn netwerk (draadloos) de streams kan openen. En optioneel de amino ook nog werkend te houden

Ik loop alleen al vast op het eerste, om de 3700 dual wan te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

TripleQ schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:00:
[...]

Dit is dus ook mijn doel.
Ik heb de netgear 3700.

Mijn doel uiteindelijk is dmv openwrt of ddwrt het zo voor elkaar te krijgen, dat het werkt als een dual wan router.
Poort 1 en Poort 2 van de Genesis in die WAN poorten. Het zo configureren dat ik overal in mijn netwerk (draadloos) de streams kan openen. En optioneel de amino ook nog werkend te houden

Ik loop alleen al vast op het eerste, om de 3700 dual wan te maken...
Heb ik draaien op een e2000, zie hier de howto....

j1nx in "IPTV op je HTPC"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
KillerB schreef op zondag 03 april 2011 @ 13:18:
[...]

Heb ik draaien op een e2000, zie hier de howto....

j1nx in "IPTV op je HTPC"
Thx, maar met ddwrt ondersteund volgens mij geen vlans met mijn 3700...
Openwrt wel, ga vanavond weer even prutsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:21
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem.

IPTV werkt perfect van xms met mijn HTPC. Dit heeft ook een tijdje gewerkt. Maar sinds een reboot van mijn HTPC wilt het internet niet meer werken tegelijkertijd met IPTV.

Ik stel alle routes in. de 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 192.168.0.1 voor mijn internet. IPTV werkt al. Zodra ik deze route toevoeg dan werkt het internet goed. Doe ik ipconfig /all dan zie ik dat mijn IPTV netwerkkaart geen default gateway heeft. Dit is allemaal goed.

Het probleem is de leasetime van de DHCP server. Deze refreshed om het uur. Zodra deze een refresh krijgt dan komt er een default gateway ip bij de IPTV adapter en op dat moment werkt het internet gewoon niet meer.

Ik heb de aangepaste dhcpcore.dll , ik heb de mac gespoofed. DNS servers handmatig geprobeerd in te voeren, bij beide adapters.

Het IPTV netwerk komt telkens terecht als 'netwerk 2' terwijl deze als het goed werkt 'unidentified network' moet heten.

Samenvatting: IPTV werkt, Internet werkt alleen het eerste uur na instellen daarna krijgt iptv adapter een default gateway en werkt mijn internet niet meer.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals jij die route toevoegt is het ook niet echt handig... Waarschijnlijk heb je daarom ook het probleem met de default gateway bij de netwerkkaart die voor IPTV wordt gebruikt.

Wat je het beste kan doen is eerst even de routes verwijderen die je hebt aangemaakt. Vervolgens wissel je de kabels van de netwerkkaarten om en zet je ook het Amino MAC over in de andere netwerkkaart.

Als het goed is heb je dan internet, maar werkt IPTV nog niet. Je moet dan even de multicast route wijzigen van je IPTV netwerkkaart:

1. Typ in Command Prompt: route print
Kijk wat het interfacenummer is van de netwerkkaart waar het IPTV signaal op binnenkomt. Dit 2-cijferige nummer staat helemaal links in de bovenste tabel.
2. Typ in Command Prompt: route -p CHANGE 224.0.0.0 MASK 240.0.0.0 0.0.0.0 METRIC 1 IF <interfacenummer>

Als het goed is werkt het nu correct. Ook na een reboot of als er op 1 van de netwerkkaarten IP's of Gateways veranderen... Mocht het nog niet werken, kijk dan even bij het Windows gedeelte in het IPTV op je HTPC topic.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 17:02:
Zoals jij die route toevoegt is het ook niet echt handig... Waarschijnlijk heb je daarom ook het probleem met de default gateway bij de netwerkkaart die voor IPTV wordt gebruikt.

Wat je het beste kan doen is eerst even de routes verwijderen die je hebt aangemaakt. Vervolgens wissel je de kabels van de netwerkkaarten om en zet je ook het Amino MAC over in de andere netwerkkaart.

Als het goed is heb je dan internet, maar werkt IPTV nog niet. Je moet dan even de multicast route wijzigen van je IPTV netwerkkaart:

Kijk wat het interfacenummer is van de netwerkkaart waar het IPTV signaal op binnenkomt. Dit 2-cijferige nummer staat helemaal links in de bovenste tabel.
2. Typ in Command Prompt: route -p CHANGE 224.0.0.0 MASK 240.0.0.0 0.0.0.0 METRIC 1 IF <interfacenummer>

Als het goed is werkt het nu correct. Ook na een reboot of als er op 1 van de netwerkkaarten IP's of Gateways veranderen... Mocht het nog niet werken, kijk dan even bij het Windows gedeelte in het IPTV op je HTPC topic.
Bedankt voor je reactie.

Ik heb dit geprobeerd maar het heeft niet geholpen. Er komt telkens een route terug van 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 en dan de IPTV gateway.
Maar ik heb nu wat anders geprobeerd. Ik heb mijn router ip adres naar de gateway van de IPTV gezet, en alles blijkt nog te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt dat die route terugkomt. Van die 0.0.0.0 routes hoor je er 2 te hebben. 1 voor je internet NIC en 1 voor je IPTV NIC. Probleem is alleen dat de ene 0.0.0.0 route een lagere metric (hogere prioriteit krijgt) dan de andere 0.0.0.0 route. Vandaar ook die suggestie om de kabels om te wisselen. Dan draai je het om en zou Internet altijd moet werken, maar IPTV nog niet. Die werkt dan pas als je de multicast route op de IPTV kaart een lagere metric geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 13:16:
Klopt dat die route terugkomt. Van die 0.0.0.0 routes hoor je er 2 te hebben. 1 voor je internet NIC en 1 voor je IPTV NIC. Probleem is alleen dat de ene 0.0.0.0 route een lagere metric (hogere prioriteit krijgt) dan de andere 0.0.0.0 route. Vandaar ook die suggestie om de kabels om te wisselen. Dan draai je het om en zou Internet altijd moet werken, maar IPTV nog niet. Die werkt dan pas als je de multicast route op de IPTV kaart een lagere metric geeft.
Ja ik had dat inderdaad gemerkt, de 0.0.0.0 van de IPTV krijgt metric 10 en mijn internet adapter krijgt metric 11. Ik dacht dat ik het had opgelost, maar nu blijkt toch het tegendeel, van de 2 pc's met IPTV heeft 1 ervan een andere gateway IP adres gekregen en klopt dat dus weer niet met mijn router, en op een of ander manier doet het internet dan alsof ik een 56K lijntje heb. Internet is er wel, maar zeer en zeer traag.

Is die metric gebaseerd op een specifieke netwerk kaart dan? Als in moeten de 0.0.0.0 routes aanwezig zijn voordat ik de kabels omdraai, anders heeft het toch niet zoveel zin?

EDIT: Trouwens, wat voor nut heeft het spoofen van de MAC adres? Want ik kan hier gewoon IPTV ontvangen op 2 PC's zonder de MAC adres over te zetten, dus deze hebben gewoon hun eigen MAC.

[ Voor 7% gewijzigd door Arn0uDz op 10-04-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BusmuiZ schreef op zondag 10 april 2011 @ 13:51:
[...]
Is die metric gebaseerd op een specifieke netwerk kaart dan? Als in moeten de 0.0.0.0 routes aanwezig zijn voordat ik de kabels omdraai, anders heeft het toch niet zoveel zin?
De Metric is van 2 dingen afhankelijk. De snelheid van de netwerkkaart. En als beide netwerkkaarten even snel zijn: het interfacenummer van de netwerkkaart. Dus als je 2 Gbit NIC's hebt is het een kwestie van de kabels omwisselen en dan heb je standaard gewoon altijd internet, ook na een herinstallatie van Windows.
EDIT: Trouwens, wat voor nut heeft het spoofen van de MAC adres? Want ik kan hier gewoon IPTV ontvangen op 2 PC's zonder de MAC adres over te zetten, dus deze hebben gewoon hun eigen MAC.
Oke, dan wordt in jou gebied enkel naar het DHCP Vendor-ID (Aminoaminet....fisys) gekeken bij het uitdelen van IP's. In de meeste gebieden wordt ook nog naar het MAC-adres gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 16:11:
[...]
Oke, dan wordt in jou gebied enkel naar het DHCP Vendor-ID (Aminoaminet....fisys) gekeken bij het uitdelen van IP's. In de meeste gebieden wordt ook nog naar het MAC-adres gekeken.
Hier in Dronten, bij Solcon glasvezel wordt ook enkel maar naar vendorID gekeken. Hoef niks te spoofen om een IP adres 10.x te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Met Genexis wordt er geloof ik niet gekeken naar MAC adres, met packetfront wel. Daar staat de IPTV service er iets anders op geloof ik.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Mojo schreef op maandag 11 april 2011 @ 10:29:
Met Genexis wordt er geloof ik niet gekeken naar MAC adres, met packetfront wel. Daar staat de IPTV service er iets anders op geloof ik.
Bij Genexis wordt wel gekeken naar MAC. Als ik mijn MAC niet fake naar een Amino MAC krijg ik geen ip.
Tenzij dit inmiddels is aangepast...

@BusmuiZ
Had je al geprobeerd handmatig de metric van je internet kaart lager te maken dan die van je IPTV?
Dan zou het gewoon moeten werken...

[ Voor 16% gewijzigd door Thasaidon op 11-04-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
Thasaidon schreef op maandag 11 april 2011 @ 19:05:
[...]

Bij Genexis wordt wel gekeken naar MAC. Als ik mijn MAC niet fake naar een Amino MAC krijg ik geen ip.
Tenzij dit inmiddels is aangepast...

@BusmuiZ
Had je al geprobeerd handmatig de metric van je internet kaart lager te maken dan die van je IPTV?
Dan zou het gewoon moeten werken...
Ik heb ook Genexis, en MAC spoof is niet nodig.

Metric lager maken lukt niet echt. Allebei de metrics staan op 10. Als ik het handmatig force op 9, dan krijg ik uiteindelijk metric 19. heel apart :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je een keer rebooten. Dan klopt het wel als goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Heeft iemand een aangepaste DHCPcore.dll voor Windows 7 32bit? Ik heb de 64bit wel, maar kan de 32bit niet vinden. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seyed
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-07 16:39
Ik post mijn verhaal in deze topic ook even.

En ga het proberen om internet en IPTV over een router te zetten.
Met een 2920n en dd-wrt om als amino zich voor te stellen en daarna door koppelen aan de 2920n.

De 2920n heeft wat leuke loadbalancing features die van pas komen zoals alle IGMP verkeer op een bepaalde Wan doorzetten IGMP proxy op de poorten instellen. Ik ben benieuwd hoe ver ik maandag kom.

Zo moet het eruit zien.

Afbeeldingslocatie: http://help.qizip.nl/iptv2klein.jpg

Als het lukt dan zet ik nog een complete handleiding van de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ik ben erg benieuwd of het mogelijk is om met DD-WRT in dit geval een IGMP proxy in te stellen zodat alles via Unicast gaat werken. Zo ja wil ik dat graag weten, ga ik ook een dergelijke setup maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Mojo schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 14:09:
Ik ben erg benieuwd of het mogelijk is om met DD-WRT in dit geval een IGMP proxy in te stellen zodat alles via Unicast gaat werken. Zo ja wil ik dat graag weten, ga ik ook een dergelijke setup maken. :P
IGMP proxy != Unicast

IGMP proxy == Multicast (udp://)
UDP proxy == Unicast (http://)

Beide deamons draaien als je mijn HOWTO volgt voor dd-wrt

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alles aan de praat behalve de netwerk configuratie. Ik heb twee adapters, een 100 Mbps NIC verbonden met het IPTV netwerk (ip=10.252.32.x) en een wireless adapter (192.168.178.y). Beide netwerken zijn geconfigureerd als DHCP (zonder DNS voor IPTV netwerk). Ook heb ik meerdere persistente routes aangebracht (zie tabel onder). Als beide netwerk adapters actief zijn moet ik nog de gateway van het IPTV netwerk uitschakelen (IPTV netwerk heeft lagere metric, aangezien 100MBS NIC; wireless internet is 56MBPS):
route delete 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 10.252.32.1

Als ik mijn wireless adapter (internet link) disable gaat alles goed, maar zodra ik deze enable dan valt na circa 5 minuten mijn beeld weg (No TV Signal / Weak TV signal). Als ik op het IPTV netwerk DHCP uitschakel en handmatig de settings zet, valt het TV signaal ook weg. Soms krijg ik het TV signaal voor een paar minuten terug als ik van kanaal verander. Nogmaals, met mijn wireless adapter disabled werkt het perfect! (maar geen internet).

Ik zie door de bomen het bos niet meer... wie helpt?

IPv4 Route Table
===========================================================================
Active Routes:
Network Destination Netmask Gateway Interface Metric
0.0.0.0 0.0.0.0 192.168.178.1 192.168.178.36 26
10.252.32.0 255.255.252.0 On-link 10.252.34.x 276
10.252.34.x 255.255.255.255 On-link 10.252.34.x 276
10.252.35.255 255.255.255.255 On-link 10.252.34.x 276
82.139.64.0 255.255.224.0 10.252.34.1 10.252.34.x 21
82.139.96.0 255.255.224.0 10.252.34.1 10.252.34.x 21
82.139.96.0 255.255.224.0 10.252.32.1 10.252.34.x 21
127.0.0.0 255.0.0.0 On-link 127.0.0.1 306
127.0.0.1 255.255.255.255 On-link 127.0.0.1 306
127.255.255.255 255.255.255.255 On-link 127.0.0.1 306
192.168.178.0 255.255.255.0 On-link 192.168.178.36 281
192.168.178.36 255.255.255.255 On-link 192.168.178.36 281
192.168.178.255 255.255.255.255 On-link 192.168.178.36 281
224.0.0.0 240.0.0.0 On-link 192.168.178.36 281
224.0.0.0 240.0.0.0 On-link 10.252.34.x 276
224.0.0.0 240.0.0.0 10.252.34.1 10.252.34.x 21
255.255.255.255 255.255.255.255 On-link 127.0.0.1 306
255.255.255.255 255.255.255.255 On-link 192.168.178.36 281
255.255.255.255 255.255.255.255 On-link 10.252.34.x 276
Persistent Routes:
Network Address Netmask Gateway Address Metric
224.0.0.0 240.0.0.0 10.252.34.1 1
82.139.64.0 255.255.224.0 10.252.34.1 1
82.139.96.0 255.255.224.0 10.252.34.1 1
82.139.121.0 255.255.224.0 10.252.32.1 1
0.0.0.0 0.0.0.0 192.168.178.1 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk even in het IPTV op je HTPC topic (Windows -> Stap 3: Pas je routering aan).
Of anders hieronder:

- Eerst even die persistent routes verwijderen (en daarna voor de zekerheid even rebooten):

route DELETE 224.0.0.0 MASK 240.0.0.0 10.252.34.1 METRIC 1
route DELETE 82.139.64.0 MASK 255.255.224.0 10.252.34.1 METRIC 1
route DELETE 82.139.96.0 MASK 255.255.224.0 10.252.34.1 METRIC 1
route DELETE 82.139.121.0 MASK 255.255.224.0 10.252.32.1 METRIC 1
route DELETE 0.0.0.0 0.0.0.0 MASK 192.168.178.1 METRIC 1

- Dan de Interacemetric van je draadloze netwerkkaart op 1 zetten:

Typ in Uitvoeren: ncpa.cpl. Open de eigenschappen van je draadloze netwerkkaart. Dubbelklik op Internet Protocol (TCP/IP) óf Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4). Klik op Geavanceerd. Vink Automatische metric uit en vul bij Interfacemetric 1 in.

- En dan de multicast route van je iptv netwerkkaart wijzigen:

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Alexander01

Yes, het werkt! Fantastisch.. bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
Kan het kloppen dat de zenderlijst niet meer op te halen is vanaf http://w.zt6.nl ?
Ik deed dit via een python scipt, maar ik krijg nu als foutmelding terug. 0 channels found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
sjansen schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:30:
Kan het kloppen dat de zenderlijst niet meer op te halen is vanaf http://w.zt6.nl ?
Ik deed dit via een python scipt, maar ik krijg nu als foutmelding terug. 0 channels found.
Mij lukt het ook niet meer, waar het eerder wel gewoon werkte...Krijg gewoon een IP adres in de 10 reeks, (en de streams werken ook gewoon nog) maar het bestand is niet meer te downloaden, en dus ook het python scriptje werkt niet meer. (Solcon als provider)

Overigens ook al eens in een ander topic gevraagd, maar iemand die het management wachtwoord weet?

USB keyboard aansluiten, alt-m. Dan vraagt die erom.

Overigens zijn er ook een boel menu's terug te vinden, als je eerst:
shift-t, doet. en dan het menu opent.

Ik vind oa een videotheek service! Met al een boel films erin! Alleen als je wilt bestellen, zegt die dat ik nog niet kan betalen. En dus niet kan doorgaan *edit* http://glashartmedia.nl/Algemeen/Nieuws+Videotheek/ Dit is het dus*

Ook vind ik menu's om eredivisie live samenvattingen te bekijken (werkt gewoon, geen abbo)

En ook is er de optie om je menu's in een andere style te laten weergeven...Solcon/Glashart/Lijbrandt/Tweak :+

Ook de optie om je firmware te upgraden naar een testversie. Heb ik gedaan, maar volgens mij bracht dat geen nieuwere opties naar voren

[ Voor 4% gewijzigd door TripleQ op 26-04-2011 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 19:22
TripleQ schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 18:04:
[...]

Mij lukt het ook niet meer, waar het eerder wel gewoon werkte...Krijg gewoon een IP adres in de 10 reeks, (en de streams werken ook gewoon nog) maar het bestand is niet meer te downloaden, en dus ook het python scriptje werkt niet meer. (Solcon als provider)

Overigens ook al eens in een ander topic gevraagd, maar iemand die het management wachtwoord weet?

USB keyboard aansluiten, alt-m. Dan vraagt die erom.

Overigens zijn er ook een boel menu's terug te vinden, als je eerst:
shift-t, doet. en dan het menu opent.

Ik vind oa een videotheek service! Met al een boel films erin! Alleen als je wilt bestellen, zegt die dat ik nog niet kan betalen. En dus niet kan doorgaan *edit* http://glashartmedia.nl/Algemeen/Nieuws+Videotheek/ Dit is het dus*

Ook vind ik menu's om eredivisie live samenvattingen te bekijken (werkt gewoon, geen abbo)

En ook is er de optie om je menu's in een andere style te laten weergeven...Solcon/Glashart/Lijbrandt/Tweak :+

Ook de optie om je firmware te upgraden naar een testversie. Heb ik gedaan, maar volgens mij bracht dat geen nieuwere opties naar voren
Volgens mij is het standaard wachtwoord leaves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Janneman1965 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:30:
[...]

Volgens mij is het standaard wachtwoord leaves
Klopt, dat heb ik ook gevonden op diverse sites..net zoals nog wat andere default passwords, maar die pakt die niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
Heeft iemand het voor elkaar om EPG data van Discovery HD Showcase te krijgen? Dit zou ik dan het liefst via een xmltv grabber willen.

Zou het graag willen horen als iemand dit voor elkaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:39
BusmuiZ schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 17:05:
Heeft iemand het voor elkaar om EPG data van Discovery HD Showcase te krijgen? Dit zou ik dan het liefst via een xmltv grabber willen.

Zou het graag willen horen als iemand dit voor elkaar heeft.
Zie ShadowLord in "IPTV op je HTPC"

Zie ook ShadowLord in "OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel III)" (want de EPG data is veranderd waardoor er nu wat meer informatie geparsed wordt).

De grabber is geen 'echte' XMLTV grabber (die moeten namelijk een bepaalde opstart syntax ondersteunen), maar hij levert wel een XMLTV bestand op.
Nou ja, 99% XMLTV, want de channel ID's moeten officieel numeriek zijn, maar meer tools houden zich daar niet aan.

[ Voor 38% gewijzigd door ShadowLord op 29-04-2011 18:06 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Als ik daar een domme vraag over mag stellen. Geldt dit alleen voor Linux of kan dit ook op Windows? Ik heb echt geen enkel verstand van grabbers e.d. En al helemaal niet van dergelijke dingen compilen.

Zover ik kan googlen is er een Pyhton voor Windows. Vervolgens kan je de grabber downloaden van jouw Google Code pagina Shadowlord en zou ik alle gegevens in Media Center moeten kunnen importeren. Toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Mojo schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 18:28:
Als ik daar een domme vraag over mag stellen. Geldt dit alleen voor Linux of kan dit ook op Windows? Ik heb echt geen enkel verstand van grabbers e.d. En al helemaal niet van dergelijke dingen compilen.

Zover ik kan googlen is er een Pyhton voor Windows. Vervolgens kan je de grabber downloaden van jouw Google Code pagina Shadowlord en zou ik alle gegevens in Media Center moeten kunnen importeren. Toch? :P
Python kun je gewoon in Windows draaien. Python is de 'interpreter' van het programma wat ik gemaakt heb. Je kan dus Python installeren (en het PyTZ pakage, want die is voorlopig nog nodig) en dan het programma draaien. Deze levert dan een XMLTV bestand op.

Helaas heeft Media Center geen (native) ondersteuning voor XMLTV. Je zal een programma moeten vinden die je EPG kan vullen met de XMLTV data. Ik gebruik zelf DVBLink voor m'n IPTV streams en dee vult gelijk de EPG voor me van het XMLTV bestand dat mijn script maakt.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ik gebruik inderdaad ook DVBlink en had al gezien dat die XMLV ondersteund. Bedankt voor je uitleg! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
ShadowLord schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 19:22:
[...]

Python kun je gewoon in Windows draaien. Python is de 'interpreter' van het programma wat ik gemaakt heb. Je kan dus Python installeren (en het PyTZ pakage, want die is voorlopig nog nodig) en dan het programma draaien. Deze levert dan een XMLTV bestand op.

Helaas heeft Media Center geen (native) ondersteuning voor XMLTV. Je zal een programma moeten vinden die je EPG kan vullen met de XMLTV data. Ik gebruik zelf DVBLink voor m'n IPTV streams en dee vult gelijk de EPG voor me van het XMLTV bestand dat mijn script maakt.
Zou je dit een beetje willen uitleggen. Ik heb de nieuwste R8 release gedownload. Krijg ik een .py file. Nu heb ik python 2.7 voor windows gedownload en geinstalleerd. Maar wat moet ik nu doen? Heb ik ook de xmltv.dtd nodig? En welke command lines moet ik uitvoeren.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
BusmuiZ schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 00:11:
[...]

Zou je dit een beetje willen uitleggen. Ik heb de nieuwste R8 release gedownload. Krijg ik een .py file. Nu heb ik python 2.7 voor windows gedownload en geinstalleerd. Maar wat moet ik nu doen? Heb ik ook de xmltv.dtd nodig? En welke command lines moet ik uitvoeren.

Alvast bedankt.
De DTD heb je niet nodig. Deze gebruik ik zelf enkel voor validatie van de gegenereerde files in mijn ontwikkelomgeving.

Je kan het script aanpassen om de config te veranderen (maar dat is niet nodig tenzij je minder dan 7 dagen wilt downloaden).

Als je het pakket pytz geinstalleerd hebt kun je, met python, het script uitvoeren via de commandline:
python AminoEPGGrabber.py

Het script zal dan de EPG downloaden en in dezelfde directory plaatsen als XMLTV bestand.
Let op: Je moet wel een verbinding hebben met het IPTV netwerk om dit te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
ShadowLord schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 02:11:
[...]

De DTD heb je niet nodig. Deze gebruik ik zelf enkel voor validatie van de gegenereerde files in mijn ontwikkelomgeving.

Je kan het script aanpassen om de config te veranderen (maar dat is niet nodig tenzij je minder dan 7 dagen wilt downloaden).

Als je het pakket pytz geinstalleerd hebt kun je, met python, het script uitvoeren via de commandline:
python AminoEPGGrabber.py

Het script zal dan de EPG downloaden en in dezelfde directory plaatsen als XMLTV bestand.
Let op: Je moet wel een verbinding hebben met het IPTV netwerk om dit te laten werken.
Ik ben hier echt een dikke noob in, het lukt me gewoon niet. Ik heb python 2.7 gedownload en geinstalleerd. Toen je link geklikt en toen kon ik kiezen tussen verschillende soorten pytz, .egg of .zip , ik heb ze beide geprobeerd. De .egg heb ik geen idee hoe ik het moet installeren, ik las iets over easy installer, dus heb ik deze gedownload, maar ik krijg dit ook niet aan de praat. En de pytz zip file zit wel content in, ik zie ook een mooie 'setup.py' die ik graag wil draaien, maar dan krijg ik een flitsend CMD scherm. Doe ik dit via de python command line, dan krijg ik elke keer weer het volgende bericht:

'File "<stdin>", line 1
python setup.py install

SyntaxError: invalid syntax '

Ook heb ik easy_install pytz-2011e-py2.7.egg , geprobeerd, maar het werkt allemaal voor geen bal.

Weet je toevallig of er een kant en klaar install pakketje voor dit is ofzo, of dat je me in de juiste richting kan sturen van wat ik moet doen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
BusmuiZ schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 18:30:
[...]

Ik ben hier echt een dikke noob in, het lukt me gewoon niet. Ik heb python 2.7 gedownload en geinstalleerd. Toen je link geklikt en toen kon ik kiezen tussen verschillende soorten pytz, .egg of .zip , ik heb ze beide geprobeerd. De .egg heb ik geen idee hoe ik het moet installeren, ik las iets over easy installer, dus heb ik deze gedownload, maar ik krijg dit ook niet aan de praat. En de pytz zip file zit wel content in, ik zie ook een mooie 'setup.py' die ik graag wil draaien, maar dan krijg ik een flitsend CMD scherm. Doe ik dit via de python command line, dan krijg ik elke keer weer het volgende bericht:

'File "<stdin>", line 1
python setup.py install

SyntaxError: invalid syntax '

Ook heb ik easy_install pytz-2011e-py2.7.egg , geprobeerd, maar het werkt allemaal voor geen bal.

Weet je toevallig of er een kant en klaar install pakketje voor dit is ofzo, of dat je me in de juiste richting kan sturen van wat ik moet doen.

Alvast bedankt.
Pak de ZIP van pytz ergens uit (maakt niet uit waar). Open een command prompt en ga naar de map waar je pytz hebt uitgepakt.
Type nu het volgende:
code:
1
python setup.py install

Dit zou pytz moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
ShadowLord schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 19:47:
[...]

Pak de ZIP van pytz ergens uit (maakt niet uit waar). Open een command prompt en ga naar de map waar je pytz hebt uitgepakt.
Type nu het volgende:
code:
1
python setup.py install

Ik zal het vanavond even proberen.

Bij wie werkt Discovery Science , Discovery World en Discovery Travel & Living ook niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-03 14:12
BusmuiZ schreef op zondag 01 mei 2011 @ 10:04:
[...]

Bij wie werkt Discovery Science , Discovery World en Discovery Travel & Living ook niet meer?
Jup, dat probleem heb ik ook. Ik was hier al opzoek naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
TripleQ schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:54:
[...]

Hier in Dronten, bij Solcon glasvezel wordt ook enkel maar naar vendorID gekeken. Hoef niks te spoofen om een IP adres 10.x te krijgen
TripleQ schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 18:04:
[...]

Hierbij wil ik mijzelf corrigeren.
Zonder het MAC adres te clonen, maar enkel het vendorclassID. Krijg je wel gewoon een IP adres toegewezen. En kan je de streams ook openen. Werkt allemaal perfect..Maar....

Je kan niet de EPG data downloaden en/of de zenderlijst ophalen.
Dus met het MAC adres gecloond kan dat wel! Heeft een behoorlijke tijd geduurd voordat ik daar achter was.
j1nx schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:26:
[...]
Oh ja, dat had ik nog op mijn lijstje staan. Alle routes aanmaken op de router zodat al het web verkeer wat voor de amino nodig is over de juiste wan port naar buiten gaat. Zal kijken of ik binnen kort daar weer even in kan duiken.
Het is mij zojuist gelukt! Enkel het volgende commando ingeven op de router, en alle computers in het netwerk hebben dan toegang tot de EPG data:

code:
1
route add -host 82.139.121.132 gw 10.250.6.xxx vlan3

die xxx moet je natuurlijk vervangen door het ip adres wat je toegewezen krijgt op je vlan3
j1nx schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:26:
[...]
Overigens kan je ook op je router een DLNA servertje draaien die dan de M3U file voor je broadcast over uPnP, zodat je Xbox en Playstation en dergelijke die weer kunnen oppikken.
Helaas, de XBOX360 ondersteund geen videoplaylists...wel voor audio, maar onder video laat hij ze niet zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
ShadowLord schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 19:47:
[...]

Type nu het volgende:
code:
1
python setup.py install

Als ik dit doe dan krijg ik het volgende bericht. 'Python' is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.

Voor mij betekend dit waarschijnlijk dat python niet geinstalleerd blijkt te zijn, terwijl ik python toch echt geinstalleerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BusmuiZ schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:45:
[...]

Als ik dit doe dan krijg ik het volgende bericht. 'Python' is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.
Dan zit je met cmd niet in dezelfde map waar python.exe staat denk ik.
BusmuiZ schreef op zondag 01 mei 2011 @ 10:04:
[...]
Er schijnt een storing te zijn:
Mau_Maus in "XMS Glasvezel ervaring - XII"
TripleQ schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:59:
[...]
code:
1
route add -host 82.139.121.132 gw 10.250.6.xxx vlan3

die xxx moet je natuurlijk vervangen door het ip adres wat je toegewezen krijgt op je vlan3
Kun je 'm niet beter op interface vastzetten ipv op IP-adres (als dat mogelijk is)? Als het IP veranderd dan werkt die route namelijk niet meer denk ik.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 20:32:
[...]
Kun je 'm niet beter op interface vastzetten ipv op IP-adres (als dat mogelijk is)? Als het IP veranderd dan werkt die route namelijk niet meer denk ik.
Heb je helemaal gelijk in :)

Is het overigens normaal dat het genereren van bv 7 dagen aan EPG data gewoon 20minuten lang duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 20:32:
[...]

Dan zit je met cmd niet in dezelfde map waar python.exe staat denk ik.
Het volgende command heb ik nu geprobeerd:
C:\Python27>python.exe C:\users\username\desktop\pytz\setup.py

En de output is dit:
Traceback <most recent call last>:
File "C:\Users\Username\Desktop\Pytz\setup.py", Line 23, in <module>
assert len<resources> > 10, 'zoneinfo files not found!'
AssertionError: zoneinfo files not found!

Nu heb ik dus gekeken of er zoneinfo files zijn, en deze zijn wel aanwezig.

Heel apart allemaal, wat is dit lastig zeg, niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
TripleQ schreef op zondag 01 mei 2011 @ 21:06:
[...]

Heb je helemaal gelijk in :)

Is het overigens normaal dat het genereren van bv 7 dagen aan EPG data gewoon 20minuten lang duurt?
20 minuten is wel wat lang, maar niet abnormaal. Hij moet namelijk voor ieder programma wat extra data ophalen van de EPG server. Dat zijn een hele hoop requests :)

De grabber maakt wel een cache aan waardoor hij, als je hem iedere dag draait, maar 1 dag gegevens hoeft op te halen (iets meer want hij controleert ook of er nog veranderingen zijn geweest in de programmering).

Oh ja, de manier waarop hij de XML opbouwt is nogal geheugen intensief (kan zo 500 MB opslokken). Dit is ook een van de redenen dat ik hem nog niet officieel gereleased heb. Het idee is dat je straks in een config kan opgeven welke kanalen je wilt ophalen, waardoor hij minder hoeft te downloaden en het genereren van het XML bestand een stuk sneller kan.
BusmuiZ schreef op zondag 01 mei 2011 @ 22:32:
[...]

Het volgende command heb ik nu geprobeerd:
C:\Python27>python.exe C:\users\username\desktop\pytz\setup.py

En de output is dit:
Traceback <most recent call last>:
File "C:\Users\Username\Desktop\Pytz\setup.py", Line 23, in <module>
assert len<resources> > 10, 'zoneinfo files not found!'
AssertionError: zoneinfo files not found!

Nu heb ik dus gekeken of er zoneinfo files zijn, en deze zijn wel aanwezig.

Heel apart allemaal, wat is dit lastig zeg, niet normaal.
Dat zegt hij omdat hij de installatiebestanden niet kan vinden. Dit omdat je de setup uitvoert vanaf de python map.

In mijn eerste instructie nam ik aan dat python ook wel in je path zou staan. Dat is bij jou niet het geval (is verder geen probleem). Voer de volgende commando's uit, dan zou het moeten werken:
code:
1
2
cd C:\Users\Username\Desktop\Pytz\
C:\Python27\python.exe setup.py install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
ShadowLord schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:31:
[...]
Dat zegt hij omdat hij de installatiebestanden niet kan vinden. Dit omdat je de setup uitvoert vanaf de python map.

In mijn eerste instructie nam ik aan dat python ook wel in je path zou staan. Dat is bij jou niet het geval (is verder geen probleem). Voer de volgende commando's uit, dan zou het moeten werken:
code:
1
2
cd C:\Users\Username\Desktop\Pytz\
C:\Python27\python.exe setup.py install
Dit is me nu gelukt, er werden allemaal dingen gekopieerd en geinstalleerd. Ik neem aan dat dit nu klaar is. Nu kan ik dus de 'AminoEPGGrabber.py' gaan draaien.

Mijn directory structuur is als volgt.

C:\Python27\ , en hierin heb ik dan ook de AminoEPGGrabber.py gezet. En een aantal posts geleden zei je dat ik via de commandline het volgende moest uitvoeren: 'python AminoEPGGrabber.py' .

Nu heb ik dit gedaan en krijg ik alweer een error, blijkbaar doe ik nog steeds iets fout.

Input: C:\Python\python.exe aminoepggrabber.py
Output: C:\Python27\python.exe aminoepggrabber.py
File "aminoepggrabber.py", line 5
<!DOCTYPE html>
^
SyntaxError: Invalid syntax

Wat dit dan weer betekend, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
BusmuiZ schreef op maandag 02 mei 2011 @ 11:47:
[...]

Dit is me nu gelukt, er werden allemaal dingen gekopieerd en geinstalleerd. Ik neem aan dat dit nu klaar is. Nu kan ik dus de 'AminoEPGGrabber.py' gaan draaien.

Mijn directory structuur is als volgt.

C:\Python27\ , en hierin heb ik dan ook de AminoEPGGrabber.py gezet. En een aantal posts geleden zei je dat ik via de commandline het volgende moest uitvoeren: 'python AminoEPGGrabber.py' .

Nu heb ik dit gedaan en krijg ik alweer een error, blijkbaar doe ik nog steeds iets fout.

Input: C:\Python\python.exe aminoepggrabber.py
Output: C:\Python27\python.exe aminoepggrabber.py
File "aminoepggrabber.py", line 5
<!DOCTYPE html>
^
SyntaxError: Invalid syntax

Wat dit dan weer betekend, hehe.
Het beste kun je de grabber in een andere directory zetten, maar als 1e test kan in C:\Python27\ wel.

Over de error die je krijgt kan ik kort zijn: open je aminoepggrabber.py eens met notepad. Je zult zien dat je een HTML pagina probeert uit te voeren.

Als je de grabber van de onderstaande URL download zou hij wel moeten werken:
http://amino-epg-grabber....nk/src/AminoEPGGrabber.py

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
ShadowLord schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:35:
[...]

Het beste kun je de grabber in een andere directory zetten, maar als 1e test kan in C:\Python27\ wel.

Over de error die je krijgt kan ik kort zijn: open je aminoepggrabber.py eens met notepad. Je zult zien dat je een HTML pagina probeert uit te voeren.

Als je de grabber van de onderstaande URL download zou hij wel moeten werken:
http://amino-epg-grabber....nk/src/AminoEPGGrabber.py
Oke ik heb dat nu gefixt. Het word nu wel uitgevoerd maar het stopt met een error. Ik zelf denk dat dit iets te maken heeft met het IPTV netwerk dat het niet kan benaderen.

Ik draai het wel op de PC waar ik ook IPTV op kijk. Maar misschien moet ik een bepaalde route hiervoor hebben?

Klik voor plaatje van error: http://i51.tinypic.com/2mgtkqo.png

EDIT: Ik heb gelezen in de tutorial van 'thasaidon' iets over routering naar de webpage 'http://w.zt6.nl/tvmenu/index.xhtml.gz' dit heb ik allemaal geprobeerd, door de bijbehorende routes toe te voegen, ik kan nu via mijn webbrowser op deze webpage komen, krijg ik een paars achtig beeld te zien met een blokje refreshing. Maar de python script gaat nog steeds niet verder.

[ Voor 17% gewijzigd door Arn0uDz op 02-05-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
BusmuiZ schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:17:
EDIT: Ik heb gelezen in de tutorial van 'thasaidon' iets over routering naar de webpage 'http://w.zt6.nl/tvmenu/index.xhtml.gz' dit heb ik allemaal geprobeerd, door de bijbehorende routes toe te voegen, ik kan nu via mijn webbrowser op deze webpage komen, krijg ik een paars achtig beeld te zien met een blokje refreshing. Maar de python script gaat nog steeds niet verder.
Het script gebruikt http://w1.zt6.nl

Pas of het script aan dat hij w.zt6.nl gebruikt of zorg dat w1.zt6.nl benaderbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
ShadowLord schreef op maandag 02 mei 2011 @ 18:31:
[...]

Het script gebruikt http://w1.zt6.nl

Pas of het script aan dat hij w.zt6.nl gebruikt of zorg dat w1.zt6.nl benaderbaar is.
Als ik met mijn webbrowser naar 'http://w1.zt6.nl' ga, krijg ik hetzelfde paarse scherm met een flitsend refreshing scherm, hieruit blijkt dat ik het wel kan benaderen. Maar de script werkt nog steeds niet.

Nog suggesties?

Wat krijg jij te zien als je met de webbrowser naar 'http://w1.zt6.nl' gaat dan?

[ Voor 8% gewijzigd door Arn0uDz op 02-05-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
BusmuiZ schreef op maandag 02 mei 2011 @ 19:34:
[...]

Als ik met mijn webbrowser naar 'http://w1.zt6.nl' ga, krijg ik hetzelfde paarse scherm met een flitsend refreshing scherm, hieruit blijkt dat ik het wel kan benaderen. Maar de script werkt nog steeds niet.

Nog suggesties?

Wat krijg jij te zien als je met de webbrowser naar 'http://w1.zt6.nl' gaat dan?
Ik zie nu net dat de versie die bij google staat nog een verwijzing van mijn interne netwerk gebruikt. Open het script met een editor (notepad is bijvoorbeeld) en scroll naar beneden.

Op een gegeven moment kom je het volgende tegen:
Python:
1
2
3
4
5
    # Override defaults
    # Override the EPG server location if you are in a different
    # network, or when you need to use a direct IP address.
    #grabber.epgServer = "w1.zt6.nl"
    grabber.epgServer = "192.168.0.101:8080"

Haal het 'hekje' (#) voor de regel grabber.epgServer = "w1.zt6.nl" weg en zet een hekje voor de regel grabber.epgServer = "192.168.0.101:8080".

Je houd dan het volgende over:
Python:
1
2
3
4
5
    # Override defaults
    grabber.epgServer = "w1.zt6.nl"
    #grabber.epgServer = "192.168.0.101:8080"

Nu zou het script moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
ShadowLord schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:27:
[...]

Ik zie nu net dat de versie die bij google staat nog een verwijzing van mijn interne netwerk gebruikt. Open het script met een editor (notepad is bijvoorbeeld) en scroll naar beneden.

Op een gegeven moment kom je het volgende tegen:
Python:
1
2
3
4
5
    # Override defaults
    #grabber.epgServer = "w1.zt6.nl"
    grabber.epgServer = "192.168.0.101:8080"

Haal het 'hekje' (#) voor de regel grabber.epgServer = "w1.zt6.nl" weg en zet een hekje voor de regel grabber.epgServer = "192.168.0.101:8080".

Je houd dan het volgende over:
Python:
1
2
3
4
5
    # Override defaults
    grabber.epgServer = "w1.zt6.nl"
    #grabber.epgServer = "192.168.0.101:8080"

Nu zou het script moeten werken.
Ik heb het aangepast en nu werkt het goed. Ik heb hopelijk wel de nieuwste versie (R8) van de aminograbber? Je had me een versie gelinkt, die heb ik dan ook gedownload. Want ik las iets over meer details in de nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
BusmuiZ schreef op maandag 02 mei 2011 @ 23:52:
[...]

Ik heb het aangepast en nu werkt het goed. Ik heb hopelijk wel de nieuwste versie (R8) van de aminograbber? Je had me een versie gelinkt, die heb ik dan ook gedownload. Want ik las iets over meer details in de nieuwste versie.
Als hij werkt heb je de laatste (wat ook degene was die ik linkte), De versies daarvoor 'crashen' namelijk op de nieuwe EPG data omdat die aannemen dat bepaalde waardes altijd aanwezig zijn, die in de nieuwe EPG niet altijd aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
ShadowLord schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:10:
[...]

Als hij werkt heb je de laatste (wat ook degene was die ik linkte), De versies daarvoor 'crashen' namelijk op de nieuwe EPG data omdat die aannemen dat bepaalde waardes altijd aanwezig zijn, die in de nieuwe EPG niet altijd aanwezig zijn.
Oke mooi, weet je toevallig ook waarom National Geographic HD niet word opgepakt door de grabber?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nat geo hd heeft ook op de amino geen epg data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
ik222 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:57:
Nat geo hd heeft ook op de amino geen epg data.
Oke, bedankt. Dan weet ik genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Heb het zojuist voor elkaar gekregen om via een eigen DHCP server de amino te verbinden, en alle streams waren gewoon nog te openen. Uitzending gemist etc werkt niet meer.

Als je een linux dhcp server draait hoef je alleen maar onderstaande config toe te voegen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
option space AMINO;
option AMINO.homepage           code 8 = text;

class "AmiNET130m all" {
        match if
                (option vendor-class-identifier="Aminoaminet130mfisys")
        or
                ((substring( option vendor-encapsulated-options, 2, 10)="aminet130m") and (substring(option vendor-encapsulated-options, 14, 5)="fisys"));

vendor-option-space AMINO;
        option AMINO.homepage "http://w.zt6.nl";
        }

Je ziet daar ook de variabele AMINO.homepage.
Deze heb ik laten verwijzen naar een eigen gemaakte HTML pagina, met daarop een linkje naar een IGMP stream. En hij laad deze gewoon :D

Dit houd dus in, dat ik mijn eigen playlist kan maken in HTML, en daarin hoeven dus niet alleen de zenders te zitten die je abonnement je geeft O-) Maar bijvoorbeeld ook een stream die je zelf gestart hebt op je computer. Zo wordt het nog een leuke media speler ook! Gewoon een standaard Amino 130m gekregen van Glashart Media :9

Ook moet ik er nog achter zien te komen hoe ik bovenstaande config in de ddwrt router kan krijgen. Want nu had ik gewoon een DHCP server op mijn werkstation tijdelijk draaien, wat natuurlijk niet praktisch is voor normaal gebruik

[edit]
De html van de playlist kan er bijvoorbeeld zo uitzien:

code:
1
2
3
4
5
6
7
<html>
<body> 
<ul> 
<li> [rtl5] <a href="igmp://233.81.233.165:10302">afspelen</a></li> 
</ul> 
</body>
</html>

Zal van het weekend ook eens uitzoeken hoe je dan een echt menu kan opbouwen, met sneltoetsen etc...
Misschien ook wel met de EPG data...Maar dan is vast teveel gevraagd, als ik naar de html/javascript code kijk van de orginele webpagina

[ Voor 12% gewijzigd door TripleQ op 06-05-2011 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
Als ik het zo allemaal lees is het via 1 router bijna niet te doen..
Heb het zelf werkend via een hub en wireless voor internet.

Ik overweeg om mijn media pc (Asus EEE Box) weg te doen, en verder te gaan met de Amino box die Lijbrandt bied.

Of zijn er mensen die het werkend hebben gekregen met 1 router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

MikeT80 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:18:
Als ik het zo allemaal lees is het via 1 router bijna niet te doen..
Heb het zelf werkend via een hub en wireless voor internet.

Ik overweeg om mijn media pc (Asus EEE Box) weg te doen, en verder te gaan met de Amino box die Lijbrandt bied.

Of zijn er mensen die het werkend hebben gekregen met 1 router?
Zie hier KillerB in "IPTV op je HTPC"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
TripleQ schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:38:
Zal van het weekend ook eens uitzoeken hoe je dan een echt menu kan opbouwen, met sneltoetsen etc...
Misschien ook wel met de EPG data...Maar dan is vast teveel gevraagd, als ik naar de html/javascript code kijk van de orginele webpagina
Op die manier kun je ook firmwareupdates pushen richting je Amino.

Als je zelf een beetje html/javascript enz kunt kun je hele leuke dingen, ook alle knoppen van je AB programmaren enz.

In de JMACX documentatie staan alle beschikbare parameters beschreven:
http://www.settopbox.sk/amino/JMACX.pdf

Overigens worden de dhcp opties ook in de diverse Amino documenten benoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
DJSmiley schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:41:
[...]

Op die manier kun je ook firmwareupdates pushen richting je Amino.

Als je zelf een beetje html/javascript enz kunt kun je hele leuke dingen, ook alle knoppen van je AB programmaren enz.

In de JMACX documentatie staan alle beschikbare parameters beschreven:
http://www.settopbox.sk/amino/JMACX.pdf

Overigens worden de dhcp opties ook in de diverse Amino documenten benoemd
Yep, had dat document ook al gevonden,erg goede beschrijving van hoe alles werkt! Heb ermee lopen prutsten...
Staat een kant en klaar voorbeeld in van hoe je de channel toetsen van de AB kan programmeren, maar dat lukte me niet echt...Komend weekend pas weer tijd voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
TripleQ schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:44:
[...]

Yep, had dat document ook al gevonden,erg goede beschrijving van hoe alles werkt! Heb ermee lopen prutsten...
Staat een kant en klaar voorbeeld in van hoe je de channel toetsen van de AB kan programmeren, maar dat lukte me niet echt...Komend weekend pas weer tijd voor
Ligt ook een beetje aan de software en browser op je Amino. Het kan ook zijn dat er nu een customized firmware op draait, je kan namelijk de firmware aanpassen voordat je 'm naar de STB flashed. Krijg je als je 'm kaal boot gewoon een browserscherm of zit er al een customized fw in? Op een lege STB krijg je na het aanzetten de browser.

Ik heb zelf wel Amino's, linux servertjes en de hele bende, maar nog geen glas...

Heb onlangs voor 10 eur een 130M gekocht (solcon), en die is nu voorzien van een standaard firmware. Met een jtag kabel kon ik 'm in Intactos booten, formatteren, en via centos voorzien van nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ik heb ook die van Solcon,
Als ik geen amino.homepage meegeef in de DHCP, dan krijg ik een engelstalige foutmelding dat hij niet verder kan booten. Dus geen browser. Maar ik kan bijvoorbeeld wel tweakers.net meegeven, dan kom ik gewoon op tweakers uit. Verder draait er opera 9.x op zag ik ergens staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
TripleQ schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:55:
Ik heb ook die van Solcon,
Als ik geen amino.homepage meegeef in de DHCP, dan krijg ik een engelstalige foutmelding dat hij niet verder kan booten. Dus geen browser. Maar ik kan bijvoorbeeld wel tweakers.net meegeven, dan kom ik gewoon op tweakers uit. Verder draait er opera 9.x op zag ik ergens staan.
Als default startpagina op een lege firmware is about:/start.htm

misschien kun je die ook wel via dhcp opties forceren en zo de box-info ophalen. Ik vermoed dat er nu gewoon een default url van de middleware fixed in je box staat

Kan 't niet meer nazoeken, ik heb mijn stb geformatteerd

Mijn stb: http://www.djsmiley.com/got/pics/amino130.jpg (foto van mn tv, kan ff geen screenshots makkelijk maken over hdmi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 20:46:
Kijk even in het IPTV op je HTPC topic (Windows -> Stap 3: Pas je routering aan).
Of anders hieronder:

- Eerst even die persistent routes verwijderen (en daarna voor de zekerheid even rebooten):

route DELETE 224.0.0.0 MASK 240.0.0.0 10.252.34.1 METRIC 1
route DELETE 82.139.64.0 MASK 255.255.224.0 10.252.34.1 METRIC 1
route DELETE 82.139.96.0 MASK 255.255.224.0 10.252.34.1 METRIC 1
route DELETE 82.139.121.0 MASK 255.255.224.0 10.252.32.1 METRIC 1
route DELETE 0.0.0.0 0.0.0.0 MASK 192.168.178.1 METRIC 1

- Dan de Interacemetric van je draadloze netwerkkaart op 1 zetten:

Typ in Uitvoeren: ncpa.cpl. Open de eigenschappen van je draadloze netwerkkaart. Dubbelklik op Internet Protocol (TCP/IP) óf Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4). Klik op Geavanceerd. Vink Automatische metric uit en vul bij Interfacemetric 1 in.

- En dan de multicast route van je iptv netwerkkaart wijzigen:

Ik snap er niets meer van; alle bovenstaande instellingen toegepast, IPTV NIC met en zonder DNS geprobeerd, kabels verwisseld op de NIC (met verhuizen van MAC address), maar ik blijf het probleem houden dat als er een nieuwe DHCP lease komt van mijn IPTV NIC, mijn internet verbinding wegvalt. Als ik dan:

code:
1
 ROUTE CHANGE -P 0.0.0.0 MASK 0.0.0.0 192.168.1.222 (lan gateway) IF 10
doe, werkt het weer totdat de nieuwe IPTV DHCP lease binnenkomt.

Windows 7, 32bit, SP1, internet NIC 8168, IPTV NIC 8139.

Mijn huidige routing table:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
Interfacelijst
 13...00 02 02 xx xx xx......Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
 10...00 1f d0 92 72 dc ......Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20)
  1...........................Software Loopback Interface 1
 11...00 00 00 00 00 00 00 e0 Microsoft ISATAP Adapter
 12...00 00 00 00 00 00 00 e0 Teredo Tunneling Pseudo-Interface
 14...00 00 00 00 00 00 00 e0 Microsoft ISATAP Adapter #2

IPv4 routetabel
Actieve routes:
Netwerkadres             Netmasker          Gateway        Interface Metric
          0.0.0.0          0.0.0.0    192.168.1.222     192.168.1.99      2
      10.252.32.0    255.255.252.0         On-link      10.252.32.82    257
     10.252.32.82  255.255.255.255         On-link      10.252.32.82    257
    10.252.35.255  255.255.255.255         On-link      10.252.32.82    257
   82.139.121.132  255.255.255.255      10.252.32.1     10.252.32.82      2
        127.0.0.0        255.0.0.0         On-link         127.0.0.1    306
        127.0.0.1  255.255.255.255         On-link         127.0.0.1    306
  127.255.255.255  255.255.255.255         On-link         127.0.0.1    306
      192.168.1.0    255.255.255.0         On-link      192.168.1.99    257
     192.168.1.99  255.255.255.255         On-link      192.168.1.99    257
    192.168.1.255  255.255.255.255         On-link      192.168.1.99    257
        224.0.0.0        240.0.0.0         On-link         127.0.0.1    306
        224.0.0.0        240.0.0.0         On-link      192.168.1.99    257
        224.0.0.0        240.0.0.0         On-link      10.252.32.82    257
        224.0.0.0        240.0.0.0      10.252.32.1     10.252.32.82      2
  255.255.255.255  255.255.255.255         On-link         127.0.0.1    306
  255.255.255.255  255.255.255.255         On-link      192.168.1.99    257
  255.255.255.255  255.255.255.255         On-link      10.252.32.82    257
Permanente routes:
  Netwerkadres             Netmask  Gateway-adres    Metric
        224.0.0.0        240.0.0.0      10.252.32.1       1
   82.139.121.132  255.255.255.255      10.252.32.1       1
          0.0.0.0          0.0.0.0    192.168.1.222       1

IPv6 routetabel
Actieve routes:
 Indien metrische netwerkbestemming      Gateway
 12     58 ::/0                     On-link
  1    306 ::1/128                  On-link
 12     58 2001::/32                On-link
 12    306 2001:0:4137:9e76:2c91:3c08:4371:c634/128
                                    On-link
 12    306 fe80::/64                On-link
 12    306 fe80::2c91:3c08:4371:c634/128
                                    On-link
  1    306 ff00::/8                 On-link
 12    306 ff00::/8                 On-link
Permanente routes:
  Geen

IPTV en het benaderen van w1.zt6.nl voor de EPG werkt altijd, internet kapt er dus 1x per uur mee.
Wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd? Ben er nu al een paar dagen mee aan het stoeien, maar heb het lek nog niet boven water...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

ShadowLord schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:10:
[...]

Supertool Shadowlord! Draait als een zonnetje en eindelijk EPG info voor de laatste lege kanalen! Mijn dank is groot! :-)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willem2 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:42:
[...]

Ik snap er niets meer van; alle bovenstaande instellingen toegepast, IPTV NIC met en zonder DNS geprobeerd, kabels verwisseld op de NIC (met verhuizen van MAC address), maar ik blijf het probleem houden dat als er een nieuwe DHCP lease komt van mijn IPTV NIC, mijn internet verbinding wegvalt. Als ik dan:

code:
1
 ROUTE CHANGE -P 0.0.0.0 MASK 0.0.0.0 192.168.1.222 (lan gateway) IF 10
doe, werkt het weer totdat de nieuwe IPTV DHCP lease binnenkomt.

Windows 7, 32bit, SP1, internet NIC 8168, IPTV NIC 8139.

Mijn huidige routing table:

[...]

IPTV en het benaderen van w1.zt6.nl voor de EPG werkt altijd, internet kapt er dus 1x per uur mee.
Wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd? Ben er nu al een paar dagen mee aan het stoeien, maar heb het lek nog niet boven water...
route DELETE 224.0.0.0 MASK 240.0.0.0 10.252.32.1 METRIC 1
route DELETE 82.139.121.132 MASK 255.255.255.255 10.252.32.1 METRIC 1
route DELETE 0.0.0.0 MASK 0.0.0.0 192.168.1.222 METRIC 1

route -p CHANGE 224.0.0.0 MASK 240.0.0.0 0.0.0.0 METRIC 1 IF 13
route -p ADD 82.139.121.132 MASK 255.255.255.255 0.0.0.0 METRIC 1 IF 13

Reboot, en het zou permanent moeten werken :)
PS. Je Amino MAC zou ik even weghalen in de tabel onder 'Interfacelijst'
Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste