Lijbrandt IPTV via router? Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
BusmuiZ schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:54:
[...]

Bedankt voor de info. Stel ik zet er alleen een 110 aan en verder niks, ik neem aan dat dan de 110 24/7 aan moet staan? En ik neem aan dat de HDD recorder de kanalen van de 110 kan veranderen?
Nou je moet wel de 110 aan hebben staan op de zender die je wil opnemen. De hdd kan niet de 110 veranderen van kanaal jammer genoeg. Maar kan je hdd recorder dvb-c opnemen? Dan is het misschien wel goed om even te gaan zoeken... sommige hebben dvb-c ftc door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
BusmuiZ schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:54:
[...]

Bedankt voor de info. Stel ik zet er alleen een 110 aan en verder niks, ik neem aan dat dan de 110 24/7 aan moet staan? En ik neem aan dat de HDD recorder de kanalen van de 110 kan veranderen?
Ik weet dat er HDD recorders zijn die een IR-extender hebben (soms wel ir-blaster genoemd). De HDD recorder heeft dan een infraroodzendertje wat je op het oog van je settopbox plakt :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:09
DoeEensGek schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:52:
[...]

Nou je moet wel de 110 aan hebben staan op de zender die je wil opnemen. De hdd kan niet de 110 veranderen van kanaal jammer genoeg. Maar kan je hdd recorder dvb-c opnemen? Dan is het misschien wel goed om even te gaan zoeken... sommige hebben dvb-c ftc door.
Klinkt allemaal vrij waardeloos dus. Dan moet ik maar de HDD recorder op het analoge signaal aansluiten. Iedereen bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:38
DoeEensGek schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:21:
[...]

Heeft de animo 110 ook een smartcard ingang? Want dan zou dat wel een van de oplossingen kunnen zijn van glashartmedia.
Alsjeblieft niet. Encryptie en alle vormen die er voor zorgen dat je extra of speciale hardware nodig hebt om simpelweg TV te kunnen kijken zijn waardeloos. Je moet er simpelweg voor zorgen dat de klant 'gewoon' alleen de content krijgt waar het recht op heeft. Je zit met glas op je eigen 'prive' lijntje, terwijl dat op de kabel niet zo is. Meer dan genoeg mogelijkheden om de boel te splitsen :)

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BusmuiZ schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:26:
Iemand een idee of je een HDD recoder aan de Animo110 kan hangen? Ik neem aan scart naar HDD recorder en dan via die weer naar de TV? Maar werkt dit ook?
Ja dat werkt ! Ik heb een A110 aan m'n Sony RDR-HX900 hangen middels scart. de RDR-HX900 hangt weer via scart aan m'n TV.
Ik kan (naast analoog geprogrammeerd opnemen) ook geprogrammeerd opnemen van de A110, maar dan moet (1) de A110 aan staan en (2) het op te nemen kanaal ingeschakeld zijn.
Je kunt zoals een paar post terug al gemeld wordt als je aan het opnemen bent van de A110 niet een andere zender kijken. Je zult dan dus analoog TV moet kijken op die TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Weet iemand eigenlijk welk modem er nou gebruikt wordt bij kadaka?

Het kastje wat in de huizen zit is geen modem, maar een kastje met tv aansluiting en internet aansluitingen. Je kan hem zo openhalen en is een doorgeef kastje zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

DoeEensGek schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 19:09:
Weet iemand eigenlijk welk modem er nou gebruikt wordt bij kadaka?

Het kastje wat in de huizen zit is geen modem, maar een kastje met tv aansluiting en internet aansluitingen. Je kan hem zo openhalen en is een doorgeef kastje zeg maar.
Kadaka is gewoon Lijbrandt, dus het zal wel een Genexis of Packetfront zijn.
Volgens mij zitten op alle modems al alle aansluitingen...
Telefoon (RJ11)
Analoog TV (Coax)
en Internet en IPTV (meerdere RJ45)

Dus het is wel degelijk een modem, want het moduleert het signaal van het ene type naar het andere type :D
In dit geval zet het dus licht (Glasvezel) om in stroom (Coax, UTP, etc).

Wikipedia: Modem

[ Voor 15% gewijzigd door Thasaidon op 04-10-2010 16:50 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Thasaidon schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:46:
[...]

Kadaka is gewoon Lijbrandt, dus het zal wel een Genexis of Packetfront zijn.
Volgens mij zitten op alle modems al alle aansluitingen...
Telefoon (RJ11)
Analoog TV (Coax)
en Internet en IPTV (meerdere RJ45)

Dus het is wel degelijk een modem, want het moduleert het signaal van het ene type naar het andere type :D
In dit geval zet het dus licht (Glasvezel) om in stroom (Coax, UTP, etc).

Wikipedia: Modem
Ik denk zelf dat de modems in de kasten onder de grond zitten in de straat. Het kastje hier in huis is namelijk gewoon een doorgeef kastje. Als je hem openhaalt zie je een coax kabel en 2 utp? kabels uit de grond komen die erin zit geprikt. Zal eens een foto maken als ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

DoeEensGek schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:28:
[...]

Ik denk zelf dat de modems in de kasten onder de grond zitten in de straat. Het kastje hier in huis is namelijk gewoon een doorgeef kastje. Als je hem openhaalt zie je een coax kabel en 2 utp? kabels uit de grond komen die erin zit geprikt. Zal eens een foto maken als ik tijd heb.
Ben idd benieuwd naar die foto, want bij mij komt er gewoon glas uit de grond. :)
Overigens is het kastje bij mij verzegelt en kan ik het niet open krijgen zonder dit te verbreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
DoeEensGek schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:28:
[...]

Als je hem openhaalt zie je een coax kabel en 2 utp? kabels uit de grond komen die erin zit geprikt
Coax?
Heb je wel FttH en niet FttC?
(FttH is glas tot in je huis en FttC is glas tot in de wijk en daarna over koper naar de huizen)

In de Genexis die ze bij ons hebben opgehangen zit wel degelijk glas.
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2nrgetz.png
Die oranje kabel is glasvezel...

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2itlm9y.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/w88azc.jpg

Lijkt mij geen modem. Toch wordt het hier wel FttH genoemd. In de straten ligt een kast onder de grond, Ik denk dat daar de modems in rekken zitten en daarvandaan de dikke zwarte kabel met utp en coax kabel erin naar de huizen in de straat gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
DoeEensGek schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:30:
[afbeelding]

[afbeelding]

Lijkt mij geen modem. Toch wordt het hier wel FttH genoemd. In de straten ligt een kast onder de grond, Ik denk dat daar de modems in rekken zitten en daarvandaan de dikke zwarte kabel met utp en coax kabel erin naar de huizen in de straat gaan.
Feitelijk geen FttH want het is geen Fiber to the Home.
Eerder FttC:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/32/FTTX.png/450px-FTTX.png
(Bron: Wikipedia: Fiber to the x)

Maar op zich hoeft dat geen verschil te maken want je hebt net als iemand met FttH qua consumer-aansluitingen Netwerk, Telefoon en Coax.

[ Voor 6% gewijzigd door sjimmie op 06-10-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 14:44
sjimmie schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:17:
[...]

Feitelijk geen FttH want het is geen Fiber to the Home.
Eerder FttC:
[afbeelding]
(Bron: Wikipedia: Fiber to the x)

Maar op zich hoeft dat geen verschil te maken want je hebt net als iemand met FttH qua consumer-aansluitingen Netwerk, Telefoon en Coax.
Je mooie bronvermelding geeft eerder FTTB aan:
FTTB - Fiber-to-the-building or Fiber-to-the-basement - fiber reaches the boundary of the building, such as the basement in a multi-dwelling unit, with the final connection to the individual living space being made via alternative means.
Vziw worden deze units vaak in een TRI-link naar nieuwbouw aangelegd, dus tel, coax en evt fiber.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Loekie schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:38:
[...]

Je mooie bronvermelding geeft eerder FTTB aan:

[...]

Vziw worden deze units vaak in een TRI-link naar nieuwbouw aangelegd, dus tel, coax en evt fiber.
FttB is alleen in geval van een flat of een complex met meerdere woningen. Het komt dan op 1 punt dat gebouw binnen en gaat dan als koper naar de woningen:
FTTB - Fiber-to-the-building or Fiber-to-the-basement - fiber reaches the boundary of the building, such as the basement in a multi-dwelling unit, with the final connection to the individual living space being made via alternative means.
Als "DoeEensGek" in zo'n gebouw woont dan is het inderdaad FttB maar hij heeft het erover dat het glas-naar-koper punt ergens buiten onder de grond zit en dan is het geen FttB meer.

[ Voor 33% gewijzigd door sjimmie op 06-10-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 14:44
sjimmie schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:48:
[...]

FttB is alleen in geval van een flat of een complex met meerdere woningen. Het komt dan op 1 punt dat gebouw binnen en gaat dan als koper naar de woningen:

[...]

Als "DoeEensGek" in zo'n gebouw woont dan is het inderdaad FttB maar hij heeft het erover dat het glas-naar-koper punt ergens buiten onder de grond zit en dan is het geen FttB meer.
Mjhah, kan met je meegaan, maar FTTC is doorgaans afhankelijk van extra apparatuur, vgl VDSL, heb je weer appart modem voor nodig of Docsis, zelfde verhaal.
Dit lijkt meer op ethernet to the home, waarvan ik me afvraag waar dat dan onder valt.
Overigens had ik hier graag zo'n oplossing gehad, beter dan een losse genexis in hoek van de woonkamer met een oranje kabel die vanuit een volgekit gat uit de muur komt...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
@allen hierboven;

De aansluiting zit netjes in de meterkast. Daarmee geen problemen ook niks volgekit gat ofzo. Dit is in elk huis waar een aansluiting is gedaan.

Denk dat de aansluiting van kastje naar de kast in de straat zown 20meter is.
Ik vraag me inderdaad af waar dit eigenlijk onder valt. Want fietelijk is het geen ftth want de kabel eindigt in de straat vandaar uit gaat de verbinding dus over coax en utp naar de huizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

DoeEensGek schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:42:
@allen hierboven;

De aansluiting zit netjes in de meterkast. Daarmee geen problemen ook niks volgekit gat ofzo. Dit is in elk huis waar een aansluiting is gedaan.

Denk dat de aansluiting van kastje naar de kast in de straat zown 20meter is.
Ik vraag me inderdaad af waar dit eigenlijk onder valt. Want fietelijk is het geen ftth want de kabel eindigt in de straat vandaar uit gaat de verbinding dus over coax en utp naar de huizen.
Volgens mij heb jij gewoon FttS.
Fiber to the Straatverdeler :D

Maar hoe het ook heet... er zal toch ergens een modem of andere apparatuur moeten zitten welke het signaal van fiber (licht) om zet in coax/utp (electrisch).
Maar FttH is het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Thasaidon schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:24:
[...]

Volgens mij heb jij gewoon FttS.
Fiber to the Straatverdeler :D

Maar hoe het ook heet... er zal toch ergens een modem of andere apparatuur moeten zitten welke het signaal van fiber (licht) om zet in coax/utp (electrisch).
Maar FttH is het dus niet.
Nee ik denk dat de modems dus in de straat liggen :)... betekent dan weer wel dat de kabel daarvandaan naar ons huis onbeveiligd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
DoeEensGek schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:36:
[...]

Nee ik denk dat de modems dus in de straat liggen :)... betekent dan weer wel dat de kabel daarvandaan naar ons huis onbeveiligd is...
Och, dat was voorheen onze telefoonlijn (met adsl, dus internet) en coaxkabel ook.
En nu is onze glaslijn "onbeveiligd", al moet je van goede huize komen om daarop in te breken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 00:34:
[...]

Hoi,

Hier een kakelverse glasvezelgebruiker van Lijbrandt in Berkel en Rodenrijs.
Als testgebruiker (de derde op het glashart netwerk van Lijbrandt) heb ik de mazzel zo'n beetje alles te mogen en kunnen testen.
Er staan hier dus nu twee identieke Amino130's met een Netgear switch ertussen aan de tweede poort van de Genexis te pruttelen.
Lijbrandt neemt zijn IPTV diensten af van Glashart Media, wat volgens mij weer knetterhard aan XMS vasthangt (die het internetdeel leveren).
De eerste Amino die afgeleverd werd had zelfs nog de XMS handleidingen erbi, dus de band tussen die twee is close, en volgens mij werkt alles voor XMS bijna gelijk aan Lijbrandt.

Ok, ik geef toe, ik heb mijn laptop op de switch staan met een gecloned mac adres van een van de Amino's en ook hetzelfde IP adres er vast ingebakken (geen van twee klagen overigens vreemd genoeg), maar VLC player wil met geen van de her en der zwervende playlisten ook maar iets doen.
Het lijkt erop dat Lijbrandt recent weer wat gaatjes meer heeft dichtgetimmerd, althans... zal zo eens proberen als die STB die ik gecloned heb echt uit is, wie weet?

Lijbrandt hier in Berkel heeft gisterenavond nog een megaupdate de beide 130's ingepompt, maar tot nu toe komen ze niet veel verder dan de helft van het basispakket...

Gelukkig heb ik geen haast, want men is nu pas een maand bezig om een 50/50 compleet pakket op te leveren hier :P
Ik heb ook sinds deze week lijbrandt Internet en iptv in Berkel en Rodenrijs. Ik ben gelijk flink aan het stoeien gegaan en heb mijn amino gecloned. Ik krijg een ipadres op mijn linux bak. Ik heb met wireshark de streams bekeken die voorbij komen als ik zap met de amino130.

Maar als ik de stream open in vlc dan lukt dat wel maar is het beeld grotendeels groen en bovenin wat pixels die meer op normaal beeld lijken. Het lijkt mij een gecodeerde stream. Als ik ook de stream informatie bekijk in vlc dan meld deze ook dat het een gecodeerde stream is. Er staat ook een herkomst bij en dat is KPN :(

Ik weet dat de streams van KPN gecodeerd zijn, Maar ik lees overal op internet dat die van Lijbrandt dat niet zijn. Hoe kan dat. Komt dat doordat het Berkel en Rodenrijs is? Ik heb ook een playlist van lijbrandt gevonden waar alle zenders in staan maar deze komen niet overeen met die van mijn amino. de amino gebruikt adressen in de 224.0.x.x reeks en de playlist heeft alleen adressen in de 233.81.x.x reeks. Die adressen van de playlist kan ik niet openen. die van de amino wel, maar gecodeerd.

Is er iemand in berkel en rodenrijs die het wel al werkend heeft gekregen. Kan iemand met Lijbrandt (geen Lijbrandt Telecom) uit een andere plaats kijken welke adressen hij gebuikt en wat de codec informatie is in vlc (herkomst en gecodeerd of niet)

Bij mijn amino zijn de menus buiten beeld, volgens lijbrandt moet ik een software update doen om dat probleem te verhelpen. Ik zie alleen geen menu. Kan iemand met lijbrandt mij de toets combinaties vertellen om het software update menu te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glashart Media heeft geen multicast streams die beginnen met 224.0.x.x.

224.0.250.0-224.0.251.255 KPN Broadcast Services
224.0.252.0-224.0.252.255 KPN Broadcast Services
224.0.253.0-224.0.253.255 KPN Broadcast Services

http://www.iana.org/assignments/multicast-addresses/

Mensen in Berkel en Rodenrijs lijken dus inderdaad te worden afgezet met die geëncrypte KPN meuk van lage kwaliteit!
KPN encodeert alles zelf met eigen encoders in lage bitrates (gezien KPN dezelfde streams ook gebruikt op hun koper netwerk):

SD: 2.5 tot 4 Mbit H264/MPEG4 streams
HD: 8 Mbit H264/MPEG4 streams

Oftewel: een beeldkwaliteit met gebrek aan detail en waarbij het beeld soms 'vegerig' overkomt.

Ik kan me niet voorstellen dat dit een foutje is en als het inderdaad geen foutje is dan zou ik direct de boel opzeggen. Dit is gewoon oplichterij.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2010 06:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
Gebruikt er hier iemand de grabber: tv_grab_nl_py ? Want deze werkt sinds een paar dagen niet meer voor mij. Als ik de CMD bekijk, lijkt ie et goed te doen, maar krijg dan redelijk wat errors, en de output file is maar 2KB en daar staat verder niks in. Heeft TVGids.nl iets veranderd? Hopelijk kan iemand mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 16:27
BusmuiZ schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:36:
Gebruikt er hier iemand de grabber: tv_grab_nl_py ? Want deze werkt sinds een paar dagen niet meer voor mij. Als ik de CMD bekijk, lijkt ie et goed te doen, maar krijg dan redelijk wat errors, en de output file is maar 2KB en daar staat verder niks in. Heeft TVGids.nl iets veranderd? Hopelijk kan iemand mij helpen.
hier geen problemen met tv_grab_nl_py , wat voor errors krijg je zoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
scrappy.doo schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:33:
[...]

hier geen problemen met tv_grab_nl_py , wat voor errors krijg je zoal?
Ik gebruik de grabber voornamelijk voor RTL4,5,7,8 en de errors die ik krijg kun je zien in dit plaatje: http://i55.tinypic.com/2s1w2tc.jpg
In de output file staat niks zinnigs, alleen een paar regels over 1 programma die hij wel te pakken heeft gekregen. Het heeft altijd gewerkt, en heb niks aan mijn instellingen veranderd.

EDIT: er staat dat de grabber tv_grab_nl is, maar het is wel de py versie, ik heb em gewoon gerenamed.

[ Voor 9% gewijzigd door Arn0uDz op 08-10-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 23:58:
[...]

Ik heb ook sinds deze week lijbrandt Internet en iptv in Berkel en Rodenrijs. Ik ben gelijk flink aan het stoeien gegaan en heb mijn amino gecloned. Ik krijg een ipadres op mijn linux bak. Ik heb met wireshark de streams bekeken die voorbij komen als ik zap met de amino130.

Maar als ik de stream open in vlc dan lukt dat wel maar is het beeld grotendeels groen en bovenin wat pixels die meer op normaal beeld lijken. Het lijkt mij een gecodeerde stream. Als ik ook de stream informatie bekijk in vlc dan meld deze ook dat het een gecodeerde stream is. Er staat ook een herkomst bij en dat is KPN :(

Ik weet dat de streams van KPN gecodeerd zijn, Maar ik lees overal op internet dat die van Lijbrandt dat niet zijn. Hoe kan dat. Komt dat doordat het Berkel en Rodenrijs is? Ik heb ook een playlist van lijbrandt gevonden waar alle zenders in staan maar deze komen niet overeen met die van mijn amino. de amino gebruikt adressen in de 224.0.x.x reeks en de playlist heeft alleen adressen in de 233.81.x.x reeks. Die adressen van de playlist kan ik niet openen. die van de amino wel, maar gecodeerd.

Is er iemand in berkel en rodenrijs die het wel al werkend heeft gekregen. Kan iemand met Lijbrandt (geen Lijbrandt Telecom) uit een andere plaats kijken welke adressen hij gebuikt en wat de codec informatie is in vlc (herkomst en gecodeerd of niet)
Oei, dat is niet zo best.
Hier ook in Berkel en Rodenrijs, onlangs is m'n glas aansluiting opgeleverd en wilde zsm naar Lijbrandt toe, juist vanwege het beschikbaar zijn van de open IPTV streams.
Had al een mooie mediacenter in gedachten.

Ik hoor het graag als je meer nieuws hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
Op het moment heb ik helemaal geen gids meer voor bijna alle nederlandse kanalen, en dit is de standaard gids updater van media center zelf. Iemand anders ook problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

BusmuiZ schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 11:03:
Op het moment heb ik helemaal geen gids meer voor bijna alle nederlandse kanalen, en dit is de standaard gids updater van media center zelf. Iemand anders ook problemen?
Ik draai momenteel ook op mc2xml (mediacenter to xmltv) en inderdaad een hoop niet aanwezig. Even uitzingen maar. Als me mediaserver up en running is dan zal ik mijn UPC/TVgids/MCE gecombineerde volledige xmltv.xml file van alle zenders van lijbrandt wel aanbieden ter download (dagelijks).

Voor nu nog even wachten.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 01:30:
Glashart Media heeft geen multicast streams die beginnen met 224.0.x.x.

224.0.250.0-224.0.251.255 KPN Broadcast Services
224.0.252.0-224.0.252.255 KPN Broadcast Services
224.0.253.0-224.0.253.255 KPN Broadcast Services

http://www.iana.org/assignments/multicast-addresses/

Mensen in Berkel en Rodenrijs lijken dus inderdaad te worden afgezet met die geëncrypte KPN meuk van lage kwaliteit!
KPN encodeert alles zelf met eigen encoders in lage bitrates (gezien KPN dezelfde streams ook gebruikt op hun koper netwerk):
De opgegeven IP adressen komen in mijn Amino in B&R niet voor hoor...

Nope... de streams van Lijbrandt in Berkel en Rodenrijs komen zeker weten van Glashart Media BV en zijn ongecomprimeerd en ongecodeerd.
Wel controleert men heel strak op MAC adres en de diverse vendor ID strings voordat men de multicast streams doorgeeft aan een client.

KPN heeft namelijk al zo geen BBC1 en 2 in het pakket zitten, en IPTV van Lijbrandt wel... en sowieso is het zenderaanbod tussen beide partijen totaal anders, en daarbij is de beeldkwaliteit van Lijbrandt IPTV hier op een full HD bak vele malen beter dan die gecomprimeerde KPN meuk die zonodig ook over een ADSL lijntje moet kunnen.

Overigens biedt KPN onder eigen naam en onder de volle dochter Tweak uiteraard op het glas in B&R wel die gecomprimeerde KPN meuk aan. Ik heb het beeld van mijn buren gezien (KPN Gold glasabonnement) en dat is bagger vergeleken met mijn beeld.
Het kan dus goed zijn dat de melder van deze IP adressen denkt bij Lijbrandt te zitten, maar daarwerkelijk bij KPN zit op het B&R glasvezelnet.

Lijbrandt is namelijk weer een volle dochter van Glashart, waarin KPN ook weer een dikke vinger in de pap heeft, maar die wel elk een eigen pakket aanbieden.
Ook internet van Lijbrandt komt niet van KPN maar van XMS... volgens mij is alleen VoIP via KPN (het enige wat ook nog steeds niet helemaal werkt bij mij).

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:58:
[...]

Oei, dat is niet zo best.
Hier ook in Berkel en Rodenrijs, onlangs is m'n glas aansluiting opgeleverd en wilde zsm naar Lijbrandt toe, juist vanwege het beschikbaar zijn van de open IPTV streams.
Had al een mooie mediacenter in gedachten.

Ik hoor het graag als je meer nieuws hebt.
Streams zijn heel strak afgeschermd op MAC adres en Vendor ID strings, dus IPTV zomaar een media center inpompen zal lastig zijn.
Wel gaat men binnen afzienbare tijd hetzelfde pakket als (Ziggo compatible) DBV-C op het glas meesturen, dus is elke DBV-C compatible set dan een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 23:58:
[...]

Weet je zeker dat je een Lijbrandt abonnement hebt en geen KPN glasvezel?
Je kunt al checken aan de doos waarin je Amino is geleverd of het een Lijbrandt amino is of een KPN.
De handleiding zou of van XMS of van Lijbrandt moeten zijn, en na de laatste firmware update zou je dus op je TV een opstart moeten krijgen beginnend met tweemaal het Amino logo, gevolgd door een wit scherm met de tekst Opera Powered, om vervolgens een beeld van Nederland 1 te krijgen met een infobalk met zachtgele tinten.
De menu's van de Amino hebben het Lijbrandt logo en zijn ook met geeltinten opgebouwd.
Bovendien kan je als je Lijbrandt streams hebt Uitzending gemist kijken, lokale TV (on demand) vanuit plaatsen waar alleen Glashart Media actief is.

Ik kan me namelijk niet aan de indruk ontrekken dat je KPN glasvezel hebt gezien de getallen.
De IP reeks in mijn amino wijzen namelijk volgens Icann wel naar Glashart en zijn ongecodeerd.
Ik heb helaas omdat ik windows heel lastig een vendor_id en nog een of andere string kan emuleren nog geen streams open gekregen in VLC player.

Sinds twee weken is het basispakket IPTV van Lijbrandt op 465 na compleet.

http://www.lijbrandt.nl/u...or/100706LijbrandtDTV.pdf

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:24:
[...]

Nope... de streams van Lijbrandt in Berkel en Rodenrijs komen zeker weten van Glashart Media BV en zijn ongecomprimeerd en ongecodeerd.
Wel controleert men heel strak op MAC adres en de diverse vendor ID strings voordat men de multicast streams doorgeeft aan een client.

KPN heeft namelijk al zo geen BBC1 en 2 in het pakket zitten, en IPTV van Lijbrandt wel... en sowieso is het zenderaanbod tussen beide partijen totaal anders, en daarbij is de beeldkwaliteit van Lijbrandt IPTV hier op een full HD bak vele malen beter dan die gecomprimeerde KPN meuk die zonodig ook over een ADSL lijntje moet kunnen.

Overigens biedt KPN onder eigen naam en onder de volle dochter Tweak uiteraard op het glas in B&R wel die gecomprimeerde KPN meuk aan. Ik heb het beeld van mijn buren gezien (KPN Gold glasabonnement) en dat is bagger vergeleken met mijn beeld.
Het kan dus goed zijn dat de melder van deze IP adressen denkt bij Lijbrandt te zitten, maar daarwerkelijk bij KPN zit op het B&R glasvezelnet.

Lijbrandt is namelijk weer een volle dochter van Glashart, waarin KPN ook weer een dikke vinger in de pap heeft, maar die wel elk een eigen pakket aanbieden.
Ook internet van Lijbrandt komt niet van KPN maar van XMS... volgens mij is alleen VoIP via KPN (het enige wat ook nog steeds niet helemaal werkt bij mij).
Hmm oke :)
Ik dacht jij ook de KPN's streams had omdat je zei dat geen enkele playlist het deed terwijl je je Amino IP + MAC vast had ingesteld in je PC.

IPTV op je HTPC
Daar staat alles in het kort opgesomt van wat je moet aanpassen bij Windows.
Met de vooraf opgegeven waardes bij de dll's die je moet aanpassen is het een fluitje van een cent :)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:52:
[...]

Hmm oke :)
Ik dacht jij ook de KPN's streams had omdat je zei dat geen enkele playlist het deed terwijl je je Amino IP + MAC vast had ingesteld in je PC.

IPTV op je HTPC
Daar staat alles in het kort opgesomt van wat je moet aanpassen bij Windows.
Met de vooraf opgegeven waardes bij de dll's die je moet aanpassen is het een fluitje van een cent :)
Klopt, maar vast IP en gekloonde MAC was niet voldoende klaarblijkelijk, en dan houdt mijn handigheid een beetje op ;)

Ik heb dat draadje inderdaad al doorgeworsteld, maar DLL's aanpassen op een zakelijke laptop vond ik (en de systeembeheerder) geen goed plan. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:29:
[...]

Streams zijn heel strak afgeschermd op MAC adres en Vendor ID strings, dus IPTV zomaar een media center inpompen zal lastig zijn.
Wel gaat men binnen afzienbare tijd hetzelfde pakket als (Ziggo compatible) DBV-C op het glas meesturen, dus is elke DBV-C compatible set dan een optie.
Ik heb dit forum van begin tot einde bijgehouden, dus dat moet vast wel lukken.
Met die aangepaste DLL om de vendor ID veranderen, MAC clonen e.d.
Ben nog eens bij de Lijbrandt info avond geweest en daar hadden ze t ook over DVB-C, dit is inderdaad een leuke optie, hier komt wel een pc tuner bij kijken natuurlijk, en waarschijnlijk geen HD kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:56:
[...]

Klopt, maar vast IP en gekloonde MAC was niet voldoende klaarblijkelijk, en dan houdt mijn handigheid een beetje op ;)

Ik heb dat draadje inderdaad al doorgeworsteld, maar DLL's aanpassen op een zakelijke laptop vond ik (en de systeembeheerder) geen goed plan. ;)
Als je het MAC adres van je Amino faked en vervolgens ook het IP van de Amino over neemt op je pc, zou het ook al moeten werken. Die DLL aanpassen is alleen nodig als je de pc ook via DHCP een IP wil laten krijgen.

Hoe staat op die laptop de firewall ingesteld? Ik weet van een vriend dat het daar ook niet werkte omdat de interface in Win7 als "Publiek netwerk" ingesteld stond. Toen hij deze op "Prive netwerk" instelde wekte het ineens wel.
Vreemd want bij mij staat hij ook op "Publiek netwerk" en werkt het wel.
Maar dat zou je dus nog kunnen proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door Thasaidon op 11-10-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:06:
[...]
Die DLL aanpassen is alleen nodig als je de pc ook via DHCP een IP wil laten krijgen.
En dat heeft een paar voordelen :)
- Je bent niet afhankelijk van de IP lease van je Amino: Als je de Amino van de stroom afhaalt verloopt je IP lease en werkt het niet meer op je HTPC. Zet je de stroom er weer op, dan krijg je waarschijnlijk een ander IP welke je ook weer moet veranderen in je HTPC. Los van het feit dat er bij een storing of iets dergelijks de kans groot is dat je ook weer een ander IP krijgt.
- Omdat je via DHCP ook een Gateway en DNS meekrijgt op het IPTV-VLAN, kun je bij een zender/ip wijziging makkelijk bij de index.html.gz (enkel even je internet NIC disablen). Geen hub of wireshark meer nodig.
- Een veel gehoord probleem bij het vast instellen van je Amino IP in je IPTV NIC, is dat zodra je beide tegelijk aan hebt en gaat zappen op de Media Center, dat dan de stream wegvalt bij de Amino. Bij de DHCP manier heb ik dit nog niet gehoord.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:52:
[...]

Weet je zeker dat je een Lijbrandt abonnement hebt en geen KPN glasvezel?
Je kunt al checken aan de doos waarin je Amino is geleverd of het een Lijbrandt amino is of een KPN.
De handleiding zou of van XMS of van Lijbrandt moeten zijn, en na de laatste firmware update zou je dus op je TV een opstart moeten krijgen beginnend met tweemaal het Amino logo, gevolgd door een wit scherm met de tekst Opera Powered, om vervolgens een beeld van Nederland 1 te krijgen met een infobalk met zachtgele tinten.
De menu's van de Amino hebben het Lijbrandt logo en zijn ook met geeltinten opgebouwd.
Bovendien kan je als je Lijbrandt streams hebt Uitzending gemist kijken, lokale TV (on demand) vanuit plaatsen waar alleen Glashart Media actief is.

Ik kan me namelijk niet aan de indruk ontrekken dat je KPN glasvezel hebt gezien de getallen.
De IP reeks in mijn amino wijzen namelijk volgens Icann wel naar Glashart en zijn ongecodeerd.
Ik heb helaas omdat ik windows heel lastig een vendor_id en nog een of andere string kan emuleren nog geen streams open gekregen in VLC player.

Sinds twee weken is het basispakket IPTV van Lijbrandt op 465 na compleet.

http://www.lijbrandt.nl/u...or/100706LijbrandtDTV.pdf
Ja ik heb al deze kenmerken op mijn amino van lijbrandt.
Hoe weet je dat je streams ongecodeerd zijn als je de streams niet opent met vlc. Alleen dan zie je of je fatsoenlijk beeld hebt. Om te kijken of je een stream kunt openen hoef je je amino niet te klonen, je kunt meeluisteren met het kanaal van de amino. De streams zijn multicast, dus het maakt niet uit op welk ipadres je pc staat. Je zet je amino op bv ned1, bekijkt met wireshark de destination ip en port. Open vlc -> open een network stream met als url udp://@ipaddress:port en als het niet gecodeerd is zou je mee moeten kunnen kijken met de ned1 stream. Het klonen is alleen nodig om andere kanalen te kunnen kiezen met je htpc, niet om te testen of je uberhaupt de streams kunt bekijken.

Kun je een wireshark dump van een udp stream laten zien?
Kan iemand anders met een werkende lijbrandt op htpc, een wireshark dump van een multicast udp stream laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via wireshark gezien dat mijn amino tijdens het booten de webpagina w.zt6.nl/tvmenu.wba/index.xhtml.gz?multicastprofile=wba opvraagt. Dan krijg je net zo'n pagina als w.zt6.nl/tvmenu/index.xhtml.gz (die verder op het forum gebruikt wordt, ik kan beide websites opvragen) alleen zie je voor elke zender een constructie als (niet letterlijk overgenomen) if wba {igmp://240.x.x.x rtpskip=true} else {igmp://239.x.x.x}
Mijn amino geeft als multicastprofile wba aan dus ga ik er van uit dat het wba deel gebruikt (komt ook overeen met de ipadressen id ik voorbij zie komen in wireshark). Wat mij opviel is dat er rtpskip staat in geval van wba en anders niet.

Kan iemand mij vertellen wat wba betekend en wat rtpskip betekend. Misschien dat daar iets mee te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WBA betekent Wholesale Broadband Access. Dat is wat KPN verkoopt aan de providers als ze geen eigen netwerk willen of kunnen aanleggen c.q. hebben.

Wat betreft rtpskip:
ftp://svimik.com/pdf/JMACX.pdf
rtpskip – when set using yes the demux will skip over (i.e ignore) an RTP
header between the UDP and Transport stream data. Normally the RTP header
is not present, but some encoders add it to the packets, we do not need to
process it but do need to skip over it if it is present. The option is needed as the
presence or absence of RTP headers cannot be reliable determined from just
looking at the packets.
Bij Glashart Media zijn er ook een paar zenders waar rtpskip bijstaat in de index.xhtml.gz: Discovery HD Showcase, TRT TÜRK, Radio Hollandio, Royaal FM, Radio 8 FM en X-FM. Die radio zenders zijn overigens net nieuw toegevoegd.

In het geval er rtpskip bij staat (;rtpskip=yes staat dan achter het multicast adres) moet je in VLC rtp://ip:port gebruiken in plaats van udp://ip:port. Anders krijg je een beeld waar je niks mee kunt.

Maar als ik het goed begrijp kun je dus bij 2 verschillende index files. De originele van Glashart Media (http://w.zt6.nl/tvmenu/index.xhtml.gz) en een andere waar zowel Glashart Media als KPN adressen in staan met de voorkeur voor KPN (http://w.zt6.nl/tvmenu.wba/index.xhtml.gz)?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 01:22:
WBA betekent Wholesale Broadband Access. Dat is wat KPN verkoopt aan de providers als ze geen eigen netwerk willen of kunnen aanleggen c.q. hebben.
Ik heb die vraag eens voorgelegd aan mijn Lijbrandt contact, en wat jij zegt kan aardig kloppen.
Het glasvezel hier in B&R is dan wel aangelegd door Glashart, echter de complete routering tussen alle glassegmenten wordt gedaan door KPN beheer, en volgens de info die ik nu heb gekregen lift een deel van de IPTV streams mee over KPN streaming routers, vandaar de 240 adressen. Het kan dus goed zijn dat je in de lange lijst udp adressen een aantal 240's tegenkomt, maar het leeuwendeel is Glashart Media.
Dit zal echter niet voor de HD streams zijn denk ik.
ik heb een aardig vergelijk daar het huis naast mij het digitale TV pakket van KPN heeft draaien, dus met een muur ertussen kan ik ze bijna naast elkaar vergelijken, en dan zijn de Lijbrandt HD zenders toch wel een flink stuk scherper en minder blokkerig dan de KPN versies.

Ik zal eens kijken of ik wireshark op mijn laptop geinstalleerd krijg om eens te kijken wat er allemaal door het doosje heen en weer gezapt wordt. (Als dat al lukt met de beperkingen qua installeren van software op die klapdoos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geknipt. verkeerd bericht

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip voor de Lijbrandt klanten in B&R is om de Amino 130m even niet te voorzien van de laatste update.
Vrijdagmorgen heeft de Lijbrandt man dit tijdens een bezoekje bij mij gedaan, en sindsdien gaat er van alles mis.
De meeste irritante zaken zijn:
- Random crashes tijdens het kijken (zwart scherm met een lap engelse tekst en de enige optie OK to reboot)
- Bij het wisselen tussen zenders af en toe bijna een minuut moeten wachten in een soort freeze met de tekst Gidsinformatie wordt ververst.

Ik heb inmiddels ook het hele HD pakket actief, en moet zeggen dat zenders als BravaHD en Discovery HD showcase toch wel bijzonder scherp zijn, zelfs vergeleken met de gewone HD zenders die nu in het basispakket zitten.

Laatste versie is herkenbaar aan amino logo's in het groen zonder rand eromheen tijdens het opbooten.
Mijn andere box draait nog op de vorige update en heeft deze problemen niet.

Het zou natuurlijk ook aan mijn box kunnen liggen, want ook bij het wisselen tussen twee uitzending gemist opties krijg ik bijna standaard een keer de melding Verbinding verbroken en mag opnieuw het menu induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:24:
[...]

Hohoho, je komt hier even met een aantal erg onjuiste ' feiten' !

Tweak is absoluut GEEN dochter van KPN!!! Tweak is een merknaam van Cambrium en voor zo ver ik weet is dat een zelfstandig bedrijf!!! Verder klopt het idd wel dat Tweak op KPN-netwerken gewoon nog de KPN-meuk aanbiedt. (Glashart Media bieden ze alleen op de Reggefiber netwerken aan). Ze willen maar al te graag ook in KPN-gebieden Glashart Media diensten kunnen leveren maar het lijkt erop dat Lijbrandt voorlopig de enige is, in ieder geval tot alle partijen 'gewend' zijn aan deze nieuwe diensten vorm.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:27:
[...]

Ik heb die vraag eens voorgelegd aan mijn Lijbrandt contact, en wat jij zegt kan aardig kloppen.
Het glasvezel hier in B&R is dan wel aangelegd door Glashart, echter de complete routering tussen alle glassegmenten wordt gedaan door KPN beheer, en volgens de info die ik nu heb gekregen lift een deel van de IPTV streams mee over KPN streaming routers, vandaar de 240 adressen. Het kan dus goed zijn dat je in de lange lijst udp adressen een aantal 240's tegenkomt, maar het leeuwendeel is Glashart Media.
Dit zal echter niet voor de HD streams zijn denk ik.
ik heb een aardig vergelijk daar het huis naast mij het digitale TV pakket van KPN heeft draaien, dus met een muur ertussen kan ik ze bijna naast elkaar vergelijken, en dan zijn de Lijbrandt HD zenders toch wel een flink stuk scherper en minder blokkerig dan de KPN versies.

Ik zal eens kijken of ik wireshark op mijn laptop geinstalleerd krijg om eens te kijken wat er allemaal door het doosje heen en weer gezapt wordt. (Als dat al lukt met de beperkingen qua installeren van software op die klapdoos).
Interessant :). Maar kan ik hieruit afleiden dat er in B&R dus al daadwerkelijk "Lijbrandt via KPN maar met Glashart Media" aansluitingen actief zijn? In Almere worden met een beetje mazzel morgen (op z'n vroegst) de eerste orders op deze netwerken ingeschoten.

[ Voor 34% gewijzigd door eymey op 17-10-2010 15:27 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:54:
[...]

Hohoho, je komt hier even met een aantal erg onjuiste ' feiten' !

Tweak is absoluut GEEN dochter van KPN!!! Tweak is een merknaam van Cambrium en voor zo ver ik weet is dat een zelfstandig bedrijf!!! Verder klopt het idd wel dat Tweak op KPN-netwerken gewoon nog de KPN-meuk aanbiedt. (Glashart Media bieden ze alleen op de Reggefiber netwerken aan). Ze willen maar al te graag ook in KPN-gebieden Glashart Media diensten kunnen leveren maar het lijkt erop dat Lijbrandt voorlopig de enige is, in ieder geval tot alle partijen 'gewend' zijn aan deze nieuwe diensten vorm.

[...]

Interessant :). Maar kan ik hieruit afleiden dat er in B&R dus al daadwerkelijk "Lijbrandt via KPN maar met Glashart Media" aansluitingen actief zijn? In Almere worden met een beetje mazzel morgen (op z'n vroegst) de eerste orders op deze netwerken ingeschoten.
Het verhaal van Tweak komt uit de mond van iemand van Lijbrandt, dus als het niet klopt dan heeft hij zijn feitjes niet op orde lijkt het, mijn excuses hiervoor dus. Het is in ieder geval zo dat ze voor het leeuwendeel het KPN glaspakket aanbieden voor een lagere prijs hier en net duurder dan Lijbrandt (die bovendien standaard ook analoog aanbiedt als enige van de drie).

Wat ik er inmiddels van weet draaien er hier een stuk of 20 Lijbrandt klanten nu op het B&R glasnet, wat overigens GEEN KPN glasvezelnetwerk is maar een Glashart netwerk (en was dat geen zusje van Reggefiber?), waar alleen de hardware tussen de segmenten van KPN beheer zijn, en waarvan ik een van de eerste was (en dus alle kinderziektes heb meegekregen en nog steeds wel kleine zaken zie die niet kloppen).
Een van die problemen was inderdaad de routering voor IPTV, die door KPN beheer op dit glasvezelnet gedaan wordt (nogmaals info vanuit Lijbrandt aan mij).
Het IPTV pakket is van Glashart Media (ook heel anders van samenstelling als het KPN pakket) en is beduidend beter van beeldkwaliteit dan dat van KPN.
Ook het analoge TV/radiopakket komt vanaf Glashart Media (39 TV / 40 Radio kanalen)

Op zich draait het nu prima hier, op een settop box na, die na de update van vrijdag zo instabiel is als een scheet in de wind.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
@spikecity: Bedoel je met die firmware update alleen en andere layout of is ook echt de firmware versie aangepast als je in het menu kijkt? De layout van bijvoorbeeld het menu en de EPG is namelijk alleen een webpagina, firmware is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 16:03:
[...]

Het verhaal van Tweak komt uit de mond van iemand van Lijbrandt, dus als het niet klopt dan heeft hij zijn feitjes niet op orde lijkt het, mijn excuses hiervoor dus. Het is in ieder geval zo dat ze voor het leeuwendeel het KPN glaspakket aanbieden voor een lagere prijs hier en net duurder dan Lijbrandt (die bovendien standaard ook analoog aanbiedt als enige van de drie).

Wat ik er inmiddels van weet draaien er hier een stuk of 20 Lijbrandt klanten nu op het B&R glasnet, wat overigens GEEN KPN glasvezelnetwerk is maar een Glashart netwerk (en was dat geen zusje van Reggefiber?), waar alleen de hardware tussen de segmenten van KPN beheer zijn, en waarvan ik een van de eerste was (en dus alle kinderziektes heb meegekregen en nog steeds wel kleine zaken zie die niet kloppen).
Een van die problemen was inderdaad de routering voor IPTV, die door KPN beheer op dit glasvezelnet gedaan wordt (nogmaals info vanuit Lijbrandt aan mij).
Het IPTV pakket is van Glashart Media (ook heel anders van samenstelling als het KPN pakket) en is beduidend beter van beeldkwaliteit dan dat van KPN.
Ook het analoge TV/radiopakket komt vanaf Glashart Media (39 TV / 40 Radio kanalen)

Op zich draait het nu prima hier, op een settop box na, die na de update van vrijdag zo instabiel is als een scheet in de wind.
Tweak levert inderdaad wel het " KPN Wholesale" pakket, in gebieden waar KPN de actieve netwerklaag beheerst. Dit houdt in "Motorola 19xx set top box voor TV, gecomprimeerde ADSL-kwaliteit TV en een Experiabox". Voor die Experiabox zijn ze trouwens wel bezig met een vervanger (draai ik nog test mee, tot ik ook over ben op Lijbrandt aangezien ik van die KPN meuk beeldkwaliteit af wil).

Wat betreft je "Glashart versus KPN" verhaal: ALLE gebieden waar glasvezel ligt in Nederland heten "Glashart". Sterker nog, in het begin van de "glashart" merknaam stond dit juist gelijk aan "Je krijgt KPN als glasvezelaanbieder". Volgens dit kaartje ( http://www.tweak.nl/consument/fiber/internet.html ) is KPN in B&R weldegelijk de actieve netwerklaag. En kon je tot voor kort alleen KPNGlasvezel krijgen (of een wholesale daarvan, zoals Tweak).

De naam "Glashart" zegt dus nog niet zo veel en is tegenwoordig de werknaam voor alle consumenten-FttH projecten van Reggefiber, die overigens gaat stoppen: http://www.glasvezel.nu/n...er-onder-regggefiber-naam ;)

Wat bijzonder is op de netwerken waar KPNGlasvezel de actieve operator is: Je kan er straks dus OOK tv-diensten van Glashart Media krijgen middels Lijbrandt. Berkel&Rodenrijs en Almere zijn 2 van de eerste plaatsen waar dit loopt. Dat jij tester bent vind ik overigens leuk om te lezen :). Want "Yogoi" had het in het topic over glasvezel in Almere er al over dat deze nieuwe manier van diensten aanbieden via KPNGlasvezel netwerken ge-pilot werd in B&R :)

Yogoi in "[Almeernet] Glasvezel in heel Almere"

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 17-10-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 03:34:
Firmware 1.34EUb05 is uit voor de DIR-655. Heeft iemand deze al getest? Ben wel benieuwd of ze nu eindelijk die 239.193.x.x multicast bug hebben gefixt. Het staat niet in de changelog, maar als deze EU firmware gebaseerd is op de 1.34WWb02 firmware, dan zou het zomaar kunnen dat het weer werkt.
Om hier nog eens op terug te komen: bij 1.34EUb05 is het nog steeds niet gefixt. Afgelopen zondag kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 16:23:
@spikecity: Bedoel je met die firmware update alleen en andere layout of is ook echt de firmware versie aangepast als je in het menu kijkt? De layout van bijvoorbeeld het menu en de EPG is namelijk alleen een webpagina, firmware is wat anders.
Het gaat om een softwareupdate die je vanuit de Amino/Instellingen opstart, en die normaliter zelfs automatisch bij opbooten kan worden aangeleverd.
Lijkt me dus een update van software die het kastje doet werken en niet de menu's, want dat zijn inderdaad gewoon webpagina's.
Ik heb hier twee 130's draaien, en degene die sinds vrijdag is geupdate is sindsdien al een keer of 7 gecrasht, vandaar mijn waarschuwing om even te wachten met het updaten van je STB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 22:00:
[...]
Wat betreft je "Glashart versus KPN" verhaal: ALLE gebieden waar glasvezel ligt in Nederland heten "Glashart". Sterker nog, in het begin van de "glashart" merknaam stond dit juist gelijk aan "Je krijgt KPN als glasvezelaanbieder". Volgens dit kaartje ( http://www.tweak.nl/consument/fiber/internet.html ) is KPN in B&R weldegelijk de actieve netwerklaag. En kon je tot voor kort alleen KPNGlasvezel krijgen (of een wholesale daarvan, zoals Tweak).

De naam "Glashart" zegt dus nog niet zo veel en is tegenwoordig de werknaam voor alle consumenten-FttH projecten van Reggefiber, die overigens gaat stoppen: http://www.glasvezel.nu/n...er-onder-regggefiber-naam ;)

Wat bijzonder is op de netwerken waar KPNGlasvezel de actieve operator is: Je kan er straks dus OOK tv-diensten van Glashart Media krijgen middels Lijbrandt. Berkel&Rodenrijs en Almere zijn 2 van de eerste plaatsen waar dit loopt. Dat jij tester bent vind ik overigens leuk om te lezen :). Want "Yogoi" had het in het topic over glasvezel in Almere er al over dat deze nieuwe manier van diensten aanbieden via KPNGlasvezel netwerken ge-pilot werd in B&R :)

Ik heb tijdens de vraag of ik een aansluiting wilde in mijn huis alleen met Glashart gecommuniceerd, en niet met KPN.
Ik ben toen eens gaan uitzoeken wie er achter Glashart zit en kwam direct Reggefiber en KPN in beeld.

Het verhaal wat de sales manager van Lijbrandt vertelde over Glashart tijdens een informatieavond was dat de mensen achter Glashart met name uit de vastgoed/investeerders wereld komen en dat het een consortium betreft.
Aan het eind van de dag zal het mij ook eigenlijk aan de beruchte bruine ster roesten van wie het glas is en wie de hardware ertussen beheert, zolang ik maar niet gedwongen wordt het KPN pakket af te nemen.

Testgebruiker zijn van Lijbrandt is inderdaad wel leuk, zeker omdat ze op IPTV gebied en VoIP nogal een slag hadden te maken toen het modem bij mij werdt geinstalleerd.
Analoge TV/radio liep eigenlijk direct al, ook internet was geen enkel probleem, maar voordat men het basispakket IPTV op orde had zaten we al eind september.
Ook de Amino wordt nog veelvuldig voorzien van verse software.
Gek genoeg hebben de bij de testgebruikers in B&R ook heel lang problemen gehad om VoIP uitgaand aan de gang te krijgen (inkomend werkte direct na activering), maar ook dat werkt nu vlekkeloos.

We zijn nu pak um beet zeven weken onderweg en inmiddels draait het hele pakket met alle extra toeters en bellen (op één crashende STB na) eigenlijk probleemloos en zonder storingen. Uptime is nagenoeg 100%.
Ze zijn sinds een paar weken dan ook begonnen om routinematig nieuwe FttH klanten in te schieten en naar wat ik hoor van mijn contact loopt dat eigenlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep, het wordt dan ook afwachten wanneer het in Almere hard gaat lopen :). Volgens Yogoi zouden voor Almeerse KPN-gebieden gisteren de eerste orders voor Lijbrandt ingeschoten worden.

Kan niet wachten om ook eindelijk van een fatsoenlijke IPTV dienst gebruik te kunnen maken! Jammer, want eigenlijk had ik graag bij Tweak willen blijven. Maar ik hoop dat die met een jaartje ook wel op de KPN WBA-manier kunnen gaan leveren, zoals Lijbrandt nu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:50:
Yep, het wordt dan ook afwachten wanneer het in Almere hard gaat lopen :). Volgens Yogoi zouden voor Almeerse KPN-gebieden gisteren de eerste orders voor Lijbrandt ingeschoten worden.

Kan niet wachten om ook eindelijk van een fatsoenlijke IPTV dienst gebruik te kunnen maken! Jammer, want eigenlijk had ik graag bij Tweak willen blijven. Maar ik hoop dat die met een jaartje ook wel op de KPN WBA-manier kunnen gaan leveren, zoals Lijbrandt nu doet.
Ik weet dat de persoon van Lijbrandt waarmee ik contact heb, wel heel erg druk in Dordrecht aan het werk was met nieuwe aansluitingen, maar ik neem aan dat Almere niet onder zijn speelterrein valt.

De Lijbrandt IPTV is inderdaad een van de beste die ik gezien heb, met als vergelijking KPN, Ziggo en Caiway in mijn familie, met hun digitale TV pakketten. Nu nog even mijn Amino probleem oplossen en nog wat issues met beeldformaten die af en toe nogal onlogisch zijn op HD kanalen en ik ben een tevreden gebruiker aan het worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
Sinds gister zijn de IP adressen van een hoop zenders gewijzigd (onderandere Veronica).
Ik heb het kanaal overzicht opnieuw geparsed en de nieuwe m3u's hier geupload:

Link verwijderd

Net als de vorige keer heb ik 2 versies geupload, 1 voor udpxy en 1 voor igmpproxy. (oftewel 1 unicast, 1 multicast)

/edit:
Had de verkeerde versie er op staan, aantal zenders zijn inmiddels weer terug veranderd (test van Lijbrandt?)

[ Voor 29% gewijzigd door OverSoft op 01-02-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Het kan aan mij liggen maar ik zie geen verschil tussen beide files? En ook niet met de file die ik nu gebruik en waar alle zenders nog prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie ook geen verschil met de adressen in de index.xhtml.gz van 5 dagen geleden.
Sterker nog, zelfs niet in die oude m3u's van 10 dagen geleden op jou host.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:45
Sinds vandaag krijg ik op mijn udpxy alleen nog maar : read_buf: read: Resource temporarily unavailable

Mijn Animo box doet het nog wel.

Er is niets aan de setup gewijzigd.
Iemand een ideetje? (Lijbrandt Dordrecht gebruiker)

Edit : Ik heb bijna alle streams geprobeerd. Ook de nieuwe uit het lijstje hierboven

:z 8)7

Mijn eigen trouwe smartswitch kon het stream geweld blijkbaar niet aan. Na een reboot van deze werkt het weer allemaal.

[ Voor 34% gewijzigd door om3ega op 20-10-2010 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben woonachtig in Berkel en Rodenrijs en recent is bij mij glasvezel tot in de meterkast doorgetrokken. Ik zit nu bij UPC en ben de trage mediabox behoorlijk zat. Ik overweeg om een Lijbrandt all in pakket te nemen. Ik heb begrepen dat Lijbrandt de mogelijkheid heeft om via een CI-slot digitale tv direct op de tv aan te sluiten. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die uit ervaring kunnen vertellen of het ook mogelijk is om HD-TV via het CI-slot af te spelen. Mijn TV beschikt over een HD-tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:30:
Ik ben woonachtig in Berkel en Rodenrijs en recent is bij mij glasvezel tot in de meterkast doorgetrokken. Ik zit nu bij UPC en ben de trage mediabox behoorlijk zat. Ik overweeg om een Lijbrandt all in pakket te nemen. Ik heb begrepen dat Lijbrandt de mogelijkheid heeft om via een CI-slot digitale tv direct op de tv aan te sluiten. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die uit ervaring kunnen vertellen of het ook mogelijk is om HD-TV via het CI-slot af te spelen. Mijn TV beschikt over een HD-tuner.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, maar ik heb het idee dat dit niet zo is.
Tijdens de informatieavond in Berkel werd er ook erg weinig over het DVB-C signaal verteld (pas totdat iemand er naar vroeg), terwijl dit juist een mooie aanvulling is.
Voor meer info over het glasvezelnet in lansingerland, neem hier eens een kijkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Over DVB-C krijg je dezelfde zenders als in je analoge pakket zitten, dus geen HD zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd. Dus GEEN HD. Maar daarentegen heb je ook het CI slot niet nodig ;). Alles wordt dus "vrij" doorgegeven. Mits in B&R dvb-c wordt door gegeven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben sinds een paar dagen bezig met het aansluiten van mijn laptop ipv de Amino110 van OBN. Ik loop echter al meteen tegen een probleempje aan met het aanpassen van de dhcpcsvs.dll. In dit topic is veel te vinden over het aanpassen van dit bestand voor windowsXP en Windows 7, maar helaas niet over de aanpassingen onder Windows Vista.

Mijn vraag is dus ook of er iemand kan aangeven wat ik precies moet veranderen aan de dhcp client, op een Windows Vista Home Premium NL machine?

Alvast bedankt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je me via DM je dll stuurt wil ik wel kijken wat je aan moet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit in Dordrecht en krijg via VLC en een (denk ik) juiste M3U lijst geen beeld via Lijbrandt. Heb het IP adres van de Amino overgenomen en de route toegevoegd. Er komt zo te zien niets binnen. Weet iemand of er een andere playlist is voor de omgeving Dordrecht? Voor zover ik begrepen zou het met VLC moeten werken als je een vast (Amino) IP adres instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:58:
Idd. Dus GEEN HD. Maar daarentegen heb je ook het CI slot niet nodig ;). Alles wordt dus "vrij" doorgegeven. Mits in B&R dvb-c wordt door gegeven :).
Dat wordt het, want B&R hangt aan Dordrecht qua CATV.
Het zou zelfs al moeten werken, maar helaas vinden mijn twee DVB-C apparaten nog niets :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:23:
Ik zit in Dordrecht en krijg via VLC en een (denk ik) juiste M3U lijst geen beeld via Lijbrandt. Heb het IP adres van de Amino overgenomen en de route toegevoegd. Er komt zo te zien niets binnen. Weet iemand of er een andere playlist is voor de omgeving Dordrecht? Voor zover ik begrepen zou het met VLC moeten werken als je een vast (Amino) IP adres instelt.
Heb je al eens je Internet NIC uitgeschakeld (of de kabel eruit gehaald) zodat je kunt testen of het werkt met enkel de IPTV NIC actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt! Het spoofen van het MAC adrres via de geavanceerde eigenschappen van mijn netwerkkaart bleek niet genoeg te zijn. Nu met een extern programma gedaan en dan gaat het goed met VLC. Nu kan ik mijn Windows 7 MCE verder in gaan richten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je Amino IP vast instellen heeft wel een aantal nadelen in vergelijking met de DHCP manier.

PS.

TIP voor mensen die een compacte en simpele hex-editor zoeken waarmee je snel even iets kunt hexediten zonder dingen te installeren:

http://www.nielshorn.net/prog/old/hexed/

Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/images/sovcerqb0t/3454/hex-ed.png

Echt een super simpele hex-editor. Geen installer. Gewoon 1 exe van 80kb. Je kunt via Search -> Find (of CTRL+F) zoeken op HEX waardes en via Search -> Go to (of CTRL+G) naar een bepaalde hex-positie gaan. Meer functies en poespas zit er niet op :) En het is Freeware.
Door SoftPedia gekeurd en 100% Clean bevonden.

Voor de complete 3-stappen handleiding om IPTV op een correcte manier op je Windows PC te krijgen zie:
IPTV op je HTPC

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank jullie wel voor de antwoorden op mijn DVB-C vraag. Na wat speurwerk dit weekend ben ik nog tegen een andere vraag aangelopen en wel de volgende. Op de site van Lijbrandt lees is dat de PRTV box HD via een Ethernet verbinding wordt verbonden met het glasvezelmodem in de meterkast. Ik heb alleen geen Ethernet aansluitingen in de woonkamer. Hebben jullie ervaring met aansluitingen en hoe lost de monteur dit probleem op?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:56:
dank jullie wel voor de antwoorden op mijn DVB-C vraag. Na wat speurwerk dit weekend ben ik nog tegen een andere vraag aangelopen en wel de volgende. Op de site van Lijbrandt lees is dat de PRTV box HD via een Ethernet verbinding wordt verbonden met het glasvezelmodem in de meterkast. Ik heb alleen geen Ethernet aansluitingen in de woonkamer. Hebben jullie ervaring met aansluitingen en hoe lost de monteur dit probleem op?

alvast bedankt!
De monteur trekt gewoon een kabel voor je, waarbij de eerste 15 meter in de installatiekosten zitten, en daarna is het een belachelijke 4 euro/meter.
Voor die 99,95 heb je dus recht op twee UTP kabels (een naar je router en een naar je IPTV box) een telefoonkabel naar de plek waar je telefoon staat en een coax kabel naar het punt waar normaal UPC de muur uitkomt, met op alle kabels 15 meter gratis.
Als je geen installatie hebt meebesteld dan wordt alleen het genexismodem werkend opgeleverd in je meterkast en de stb hierop even getest met de bijgeleverde 10 meter utp kabel.

Als het kan doet men dit via de kruipruimte, en anders zal je moeten overleggen hoe de kabels gelegd moeten worden, want gootjes ed hebben ze niet.

Je kunt ook power adapters gebruiken, als het maar adapters van een beetje goede kwaliteit zijn. Je moet sowieso een stopkontakt in je meterkast hebben voor de voeding van de Genexis, dus als je daar een dubbele van maakt kan je je IPTV via power adapters doen (moet je wel zelf regelen en betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Als het kan doet men dit via de kruipruimte, en anders zal je moeten overleggen hoe de kabels gelegd moeten worden, want gootjes ed hebben ze niet."

Ik was al bang voor dit antwoord. In ons huis is na de bouw de kruipruimte afgesloten met cement en er ligt inmiddels een mooie hardstenen vloer overheen. De afstand naar de woonkamer is geen 15 meter, maar de kabels komen dan kriskras door het huis te lopen. Daar heb ik niet echt behoefte aan, ik wil juist minder kabels. Over de power adapters hoorde ik ook niet al te beste verhalen. Ik zal bij Lijbrandt navragen of het ook mogelijk is de oude UPC-coax aansluiting in de woonkamer leeg te trekken en daardoor de IPTV kabel te trekken. Als er geen nette oplossingen zijn dan wacht ik voorlopig wel af voordat ik bestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:20:
Ik zal bij Lijbrandt navragen of het ook mogelijk is de oude UPC-coax aansluiting in de woonkamer leeg te trekken en daardoor de IPTV kabel te trekken. Als er geen nette oplossingen zijn dan wacht ik voorlopig wel af voordat ik bestel!
Dat zal de installateur niet doen vrees ik, want ze mogen niet aan kabels komen die niet van hun of van de eigenaar zijn.
Officieel is de groene coax tot in de aansluitdoos eigendom van UPC. Hetzelfde geldt voor de KPN aansluiting tot in het aansluitpunt in de meterkast.
Mijn kruipkelder was bij installeren een compleet zwembad en dus ontoegankelijk.
Uiteindelijk heb ik toen besloten om alles via de holle plinten te leggen (heb ik zelf gedaan omdat de monteur daar geen gat in zag qua hoeveelheid werk).

De bedoeling van Lijbrandt is overigens om een geheel nieuwe installatie op te leveren die parallel draait aan de oude (zodat je als je na twee maanden niet tevreden bent zonder problemen terug kan naar je oude).

Ik had qua analoog de mazzel dat mijn UPC kabel al in de meterkast was afgemonteerd op een CAI wandcontactdoos, en ik dus gewoon de kabel daaruit kon trekken en in de Genexis kon inpluggen.
Maar is je kruipkelder echt ontoegankelijk? Hoe ga jij dan een verstopping of buisbreuk onder de vloer ooit fixen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Zijn deze monteur en DVB-C vragen niet meer iets voor in de vele locale Lijbrandt/Glashart topics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even het lijstje wat geupdate ;) (ook in het IPTV op je HTPC topic)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ook ik heb binnenkort toegang tot de glashart streams dmv me Solcon glasvezel :9~

Nu wil ik natuurlijk ook al die streams benaderen op al mijn computers / laptops (zowel draadloos als via utp)

ipv een geavanceerde router zoals de mensen hierboven dacht ik aan dit kastje:
[Ervaringen] SheevaPlug en GuruPlug
Zie hier voor de specs: http://www.newit.co.uk/sh...?prod=GuruPlug-ServerPlus
en
http://www.newit.co.uk/as...IT-GuruServerPlusData.pdf

Je kan er gewoon ubuntu/debian op draaien, het heeft 2 utp-poorten, en is voorzien van Wifi.

Ik denk dat hier de boel toch ook gewoon op is te routeren? kwa processor/werkheugen kom ik niet in de knoei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

irtimmer schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 18:15:
[...]

Dit gaat natuurlijk niet werken, want elk ander mac addres dan dat van je eigen amino werkt pas na een dhcp reqeust en je kan dus niet zomaar een willekeurig ip adres nemen

[...]

Mocht je dit toch via dhcp getest hebben dan zit je waarschijnlijk onder in de range. Ik heb namelijk hetzelfde 5 keer gedaan en krijg nog steeds een ip adres.

Ik heb het systeem voor de ip diensten al een uitgeplozen en daar een programmaatje voor geschreven. Je kant het vinden op http://itimmer.nl/iptv/iptv.jar. Om het te gebruiken moet je eerst VLC opstarten en udp://@:1234 openen om vervolgens het programma te starten met java -jar iptv.jar 192.168.1.2 1234 rtsp://r3.zt6.nl:8094/ http://r3.zt6.nl:8093/@stvg rtsp://d1.zt6.nl/ http://lijbrandt-sbs.rendercast.com:9090/sbs 000202?????? (Waarbij je je eigen ip adres en mac adres gebruikt natuurlijk). Als het goed is zie je dan de sbs gemist interface verschijnen in vlc en kan je in de java prompt de toesten invoeren waarop je wilt drukken. Een lijstje van de mogelijke toetsen en argumenten van het programma krijg je door java -jar iptv.jar uit te voeren.
@irtimmer;

Heb je een DM gestuurd over bovenstaande verhaal. Vraag is of je de code ook beschikbaar wil stellen voor een eventueele mediaportal plugin.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:28
Bij deze post ik volgens mij een de meest actuele iptv playlist. Mochten er nog toevoegingen zijn, graag per DM.

MiK in "Lijbrandt IPTV via router?"

[ Voor 34% gewijzigd door boswandeling op 10-11-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik zie flink wat nieuwe zenders in die lijst, ook veel zenders die nu nog niet officieel via IPTV te ontvangen zijn dus die binnenkort wel toegevoegd zullen worden :)

[ Voor 186% gewijzigd door ik222 op 09-11-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voornamelijk het aantal lokale zenders wat uitgebreid is. Alleen Omroep Eindhoven mist nog.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:56:
Voornamelijk het aantal lokale zenders wat uitgebreid is. Alleen Omroep Eindhoven mist nog.
Dat bedoelde ik inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Laatst online: 13-06 15:18
Hoe lang zou het nog duren voor er encryptie komt op de streams? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het zenders als eredivisie live ongemoeid laat dat iedereen die er niet voor betaald, deze toch kan ontvangen.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

JaWSnl schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:53:
Hoe lang zou het nog duren voor er encryptie komt op de streams? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het zenders als eredivisie live ongemoeid laat dat iedereen die er niet voor betaald, deze toch kan ontvangen.
Encryptie hoop ik toch niet, dan is het gelijk helemaal over met de pret en zit je vast aan hun hardware. Ik kan me wel goed voorstellen dat ze in het modem gewoon de ip-adressen blokkeren waar je geen recht op hebt. Op zich wel fair natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet dat het maar een relatief kleine groep is die A. via de PC kijkt (al wordt deze groep wel steeds groter), en B. Streams kijken waar ze geen recht op hebben. Verreweg de meeste mensen kijken op hun hoofd-TV gewoon via de Amino. Ook is het in de Genexis gebieden (die verreweg het meest voorkomen) voor de gemiddelde gebruiker al een hele opgave om de dhcpcore.dll/dhcpcsvc.dll te hexediten, laat staan om een hele Dual WAN-router op te gaan zetten. Als ze het dan toch zo nodig nog meer willen afschermen (ik hoop echt dat men zo 'open' mogelijk blijft hier in), gebruik dan GEEN encryptie, maar zorg dat de multicast adressen van de 'Extra' pakketten niet doorkomen bij klanten die deze pakketten niet afnemen. Dat is de eerlijkste manier die ook geen nadelen heeft. Je verliest er geen klanten mee die terug gaan naar Ziggo (om daar middels een Alphacrypt-CAM op de PC te kunnen kijken) en de zapsnelheid/beeldkwaliteit zal niet trager/slechter worden op de Amino, gezien encryptie toch wel wat nadelen met zich meebrengt voor alle standaard gebruikers die via de Amino kijken. Het zappen zal dan sowieso trager worden omdat de zender eerst gedecrypt moet worden voordat de streambuffer kan worden opgebouwd.
Verder lijkt het mij ook zo dat men moet gaan reëncoden van de bron om encryptie in de streams te kunnen verwerken.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Laatst online: 13-06 15:18
Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 21:01:
[...]
Als ze het dan toch zo nodig moet afschermen (ik hoop echt dat men zo 'open' mogelijk blijft hier in), gebruik dan GEEN encryptie, maar zorg dat de multicast adressen van de 'Extra' pakketten niet doorkomen bij klanten die deze pakketten niet afnemen. Dat is de eerlijkste manier die ook geen nadelen heeft.
Maar is dat technisch haalbaar? Gezien ik denk van niet: Wellicht anders alleen de zenders encrypten die buiten het basispakket vallen. Daardoor kun je nog steeds de 'normale' zenders ontvangen, die alleen mensen krijgen die een abo hebben op IDTV.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaWSnl schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:06:
[...]

Maar is dat technisch haalbaar? Gezien ik denk van niet: Wellicht anders alleen de zenders encrypten die buiten het basispakket vallen. Daardoor kun je nog steeds de 'normale' zenders ontvangen, die alleen mensen krijgen die een abo hebben op IDTV.
Ik denk dat de uiteindelijk bron van de signalen hier het meeste invloed op zal hebben, want Glashart Media levert aan meerdere providers hun pakketten.
Ik heb geen idee of je een mix van encrypted en free kanalen in een Amino zou kunnen stoppen, want de truc van smartcards gebruiken kan niet met deze hardware. Daarbij, ook smartcards zijn aantoonbaar bij diverse pay TV services zo lek als een mandje.
Ik denk dat uiteindelijk op MAC adressen basis doorgeven waarop men recht heeft technisch wellicht het eenvoudigste is, en dat je bovendien geen extra load op het processortje in de Amino gaat krijgen om de decrypten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nou kijk ik denk dat content aanbieders er sowieso al niet blij mee zijn dat hun content met een pc zomaar onbeperkt te ontvangen en ook te verspreiden is. En dat geldt denk ik niet alleen voor premium zenders zoals EredivisieLive maar ook gewoon voor zenders als RTL en SBS.

Dus in dat opzicht twijfel ik er eigenlijk niet aan dat op termijn het ontvangen met een pc / mediacenter onmogelijk gemaakt gaat worden. In mijn ogen is de vraag alleen wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:41:
Nou kijk ik denk dat content aanbieders er sowieso al niet blij mee zijn dat hun content met een pc zomaar onbeperkt te ontvangen en ook te verspreiden is. En dat geldt denk ik niet alleen voor premium zenders zoals EredivisieLive maar ook gewoon voor zenders als RTL en SBS.

Dus in dat opzicht twijfel ik er eigenlijk niet aan dat op termijn het ontvangen met een pc / mediacenter onmogelijk gemaakt gaat worden. In mijn ogen is de vraag alleen wanneer.
Het ligt er denk ik aan hoe nerveus content providers als Glashart Media hiervan worden.
De streams staan per definitie op een non internet toegankelijke VLAN, dus het is niet zo dat alles op straat ligt qua streams.
Blijft het verhaal dat zelfs ik weet welke udp streams ik moet ophalen voor pakketten waarvoor ik niet betaal, en dat dit dus effectief stelen van de toko is.
De vraag blijft of het aantal mensen die dit doen, en mogelijk in het ergste geval ook nog verder verspreiden, de lading van het totale klantenbestand genoeg dekt om rigoreus over te gaan tot encryptie, wat betekent dat men bij alle klanten even de hardware mag uitwisselen voor geschikte hardware hiervoor.

Lijkt me een leuk studieprojectje kosten/baten voor een economiestudent in dienst van Glashart Media om op af te studeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Ze zullen voor de nieuwe film vod, toch je verbinding aan je account moeten linken. Je huurt een film waar je voor moet betalen. Dus die moet op je rekening. Dat gaan ze natuurlijk niet op mac adres doen, dat is te facken. Zou wat zijn als iemand film gaat huren op mijn mac etc.

Die koppeling gaat er snel aan komen, het is dan nog maar een klein stapje om je zender pakket erbij te gooien.

Denk dat het toch niet lang meer duurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:41:

Wat dacht je van DVB-C dan? Daar is alles ook unencrypted en dat blijft ook altijd unencrypted. Verder heb ik ergens eens gelezen dat juist zenders als RTL en SBS liever niet achter encryptie willen. Hier vind ik weer zoiets:

RTL en SBS vragen niet om gebruik CI+ bij Ziggo
Ziggo stelt dat RTL Nederland zelfs geen enkele vorm van bescherming of codering van Ziggo eist
Het gaat hier bijvoorbeeld om contentleveranciers als Sony, Disney en Chello Benelux.

Net of er hier in Nederland ook maar iemand een Sony of Disney film (die hoogstens in 1080i wordt uitgezonden) van een TV zender gaat rippen om die vervolgens op internet te gooien. Zo'n film is dan in Amerika allang geript van een 1080p Bluray en staat allang op internet.

Verder zou Glashart Media ook niet in zee moeten gaan met zenders die enkel en alleen encryptie eisen en niet naar alternatieve oplossingen willen kijken. Het Reggefiber netwerk is een netwerk dat gebouwd is op een 'open' manier in tegenstelling tot het gesloten en conservatieve UPC en KPN.

Er zal dus een mentaliteitsverandering moeten plaatsvinden onder de contentleveranciers.

Ook denk ik dat HTPC's een steeds groter wordend fenomeen is en dat Glashart Media hier voordeel mee kan halen in hun klantenbestand door daar op in te spelen. Encryptie gaan gebruiken om dit helemaal onmogelijk te gaan maken lijkt mij dan ook erg dom en conservatief.

Er zijn genoeg alternatieven zijn te bedenken om de streams van 'Extra' pakketten niet door te laten bij klanten die deze pakketten niet afnemen:
- Blokkeren in het modem van de klant via een geautomatiseerd proces
- Aparte 10.x subnetten maken voor een bepaalde zenderpakket-combinatie. Bijv:
10.1.x.x - 10.70.x.x - alleen de streams in het basispakket zijn hier te ontvangen.
10.71.x.x - 10.140.x.x - basis + hd pakket.
etc. etc...

Aan de hand van het MAC-adres (waarmee men nu ook al het zenderaanbod koppelt op de Amino), kan men ook het subnet koppelen die de klant toegewezen krijgt.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
j1nx schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:01:
Ze zullen voor de nieuwe film vod, toch je verbinding aan je account moeten linken. Je huurt een film waar je voor moet betalen. Dus die moet op je rekening. Dat gaan ze natuurlijk niet op mac adres doen, dat is te facken. Zou wat zijn als iemand film gaat huren op mijn mac etc.

Die koppeling gaat er snel aan komen, het is dan nog maar een klein stapje om je zender pakket erbij te gooien.
Die koppeling tussen verbinding en account is er al lang hoor, kijk maar eens bij "over deze settopbox" daar staat precies je naam + klantnummer bij. Ook wordt die koppeling gebruikt om de juiste zenderlijst in te laden. En nee die koppeling werkt niet op mac adres of serienummer van de stb...

Dat is dus het probleem niet, probleem is dat alle zenders zomaar te ontvangen zijn zodra je in het IPTV VLAN zit of met een packetfront zelfs ook gewoon op het internet VLAN.

[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 09-11-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:38:
[...]

Die koppeling tussen verbinding en account is er al lang hoor, kijk maar eens bij "over deze settopbox" daar staat precies je naam + klantnummer bij. Ook wordt die koppeling gebruikt om de juiste zenderlijst in te laden. En nee die koppeling werkt niet op mac adres of serienummer van de stb...
Klopt, die koppeling zal wellicht aan het adres van de Genexis of Packetfront vasthangen, want ik meerdere Amino's draaien met uiteraard andere IP's en MAC adressen, en beiden geven keurig mijn klantgegevens weer.

Ik denk dan ook dat het niet zo zeer een kunstje is om de juiste zenderlijst te serveren op basis van klant, maar dat het blocken van multicast streams zonder aparte subblocks in de vlan wel lastiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:28
Ik heb de playlist in een zipfile gezet.

http://dump.xs2data.nl/xmsnet/glashartmedia.zip

Het adres zal altijd zo blijven. alleen de playlist in de zipfile zal steeds vernieuwd worden.

[ Voor 51% gewijzigd door boswandeling op 12-11-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-07-2018
Wie wil er met mij meedenken/helpen?
Ik had tot voor kort een prima werkende setup, maar sinds kort blijkt een aangepaste dll en mac adres nodig te zijn om tv via computer te kunnen kijken. Dat heb ik nu voorelkaar, dankzij dit topic en de mensen die er posten. Probleem is dat ik nu geen internet meer heb.
Mijn setup bestaat uit een 2 netwerkadapters : een draadloze voor internet, een ethernet voor iptv. Beide doen wat ze moeten doen als ze niet tegelijkertijd actief zijn. Zodra ze beiden actief zijn, werkt alleen de iptv verbinding en kan ik dus niet internetten. Voorheen (voor ik de dll en mac aanpaste) ging dat probleemloos.
Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat de combinatie weer gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

jorritp schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:44:
Wie wil er met mij meedenken/helpen?
Ik had tot voor kort een prima werkende setup, maar sinds kort blijkt een aangepaste dll en mac adres nodig te zijn om tv via computer te kunnen kijken. Dat heb ik nu voorelkaar, dankzij dit topic en de mensen die er posten. Probleem is dat ik nu geen internet meer heb.
Mijn setup bestaat uit een 2 netwerkadapters : een draadloze voor internet, een ethernet voor iptv. Beide doen wat ze moeten doen als ze niet tegelijkertijd actief zijn. Zodra ze beiden actief zijn, werkt alleen de iptv verbinding en kan ik dus niet internetten. Voorheen (voor ik de dll en mac aanpaste) ging dat probleemloos.
Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat de combinatie weer gaat werken?
IPTV op je HTPC

Stap 3 van de windows sectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-07-2018
Bedankt voor de verwijzing! Dat is het inderdaad. Zelf toch nog niet goed genoeg gezocht dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

ach, je moet maar net weten waar je naar moet zoeken. Metric was voor jouw het keyword, maar als je dat niet weet, dan kun je zowken tot je een ons weegt...

Mooi dat alles weer werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het roddelcircuit inmiddels min of meer vernomen dat encryptie bij Glashart Media wel eens zeer binnenkort een feit zou kunnen worden, denk aan een maand of twee.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suc6 dan met het behouden van ex-Ziggo klanten en ook om nog dezelfde zapsnelheid en beeldkwaliteit te kunnen bieden. Ik weet wel zeker dat dit consequenties gaat hebben voor de kwaliteit (en wellicht prijs) van de IPTV dienst.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:06:
Suc6 dan met het behouden van ex-Ziggo klanten en ook om nog dezelfde zapsnelheid en beeldkwaliteit te kunnen bieden. Ik weet wel zeker dat dit consequenties gaat hebben voor de kwaliteit (en wellicht prijs) van de IPTV dienst.
Ex Ziggo klanten kunnen voor zover ik begrijp nog gewoon DVB-C gebruiken met hun box, want voor zover ik heb begrepen gaat het alleen op de IPTV streams, niet de DVB-C... maar in zoveel detail heb ik het ook niet meegekregen. Ik vraag me ook af of ze dan overal dubbele hardware voor gaan inzetten om zowel encrypted als DVB-C unencrypted te gaan leveren.
Ik vraag me ook af hoe ze zich dat voorstellen, want volgens mij kan de Amino geen encryptie aan, dus betekent het ook even alle Amino's vervangen voor een STB die wel met encryptie en smartcards overweg kan.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het verschil met Ziggo is dat je daar niet gelimiteerd bent aan het basispakket en bijv ook het HD pakket op de PC kan kijken (middels Alphacrypt CAM) als je dat pakket afneemt.

Ik zou het echt ontzettend dom vinden van Glashart Media om encryptie te gaan gebruiken met alle nadelen wat dit met zich meebrengt. Er zijn ook nog zat andere methodes (op IP niveau) om de streams uit pluspakketten te kunnen afschermen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:06:
Ik denk dat dit allemaal heel erg mee zal vallen. Kwaliteit heeft het sowieso geen invloed op en ook zapsnelheid waarschijnlijk niet aangezien het vullen van de buffer (wat nu ook al moet gebeuren) langer duurt dan het decrypten waarschijnlijk.

Dus het is dan inderdaad vervelend voor die paar klanten die op een pc / mediacenter willen kijken. Maar de klanten die gewoon via een amino kijken zullen er niks van merken hoor ;) En als ik eerlijk ben kan ik het heel goed begrijpen van Glashart Media dat ze het op de huidige manier niet langer willen.

Zolang alles op mijn amino's goed werkt hoor je mij dan ook niet klagen :)

[ Voor 13% gewijzigd door ik222 op 13-11-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De streams zullen denk ik gehercodeerd moeten worden als men deze wil voorzien van encryptie. En het vullen de buffer kan natuurlijk pas als de Amino toegang heeft tot het ongecodeerde signaal. Dus het zappen zal sowieso trager worden gezien het processortje eerst de boel moet decrypten voordat de Amino kan beginnen met bufferen. Kijk maar naar DVB-C. Bij zenders zonder encryptie kun je sneller zappen dan bij zenders met encryptie.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad! Ik zou het ook super jammer vinden (ik hoop dat ze op z'n minst de audio-streams ongemoeid laten, want daar had ik nou juist zulke mooie ideeën mee :( ) maar ik kan het wel begrijpen.

Mij zal het ook zeker niet terug drijven naar een andere aanbieder, want alternatieven zijn er toch niet (UPC gebruikt gesloten encrypte, KPN gebruikt gesloten encryptie, Tele2 gebruikt gesloten encryptie, etc.).

Hoop dat dan idd op z'n minst de DVB-C streams nog zonder encrypte zullen blijven.
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:32:
De streams zullen denk ik gehercodeerd moeten worden als men deze wil voorzien van encryptie. En het vullen de buffer kan natuurlijk pas als de Amino toegang heeft tot het ongecodeerde signaal. Dus het zappen zal sowieso trager worden gezien het processortje eerst de boel moet decrypten voordat de Amino kan beginnen met bufferen. Kijk maar naar DVB-C. Bij zenders zonder encryptie kun je sneller zappen dan bij zenders met encryptie.
Valt tegenwoordig ook best mee. Laatst bij m'n ouders de nieuwste digitale set top box van UPC in actie gezien (zonder harddisk, het is geloof ik wel een cisco).

Dat ding zapt bloody snel! Zeker zo snel als het 'vroegere' zappen op oude analoge tv's. Daar kan zelfs menig sat- of dvb-t ontvanger op FTA streams niet tegen op! Ook de Philips TV van m'n ouders zelf op het analoge net zapt veel trager.

Ze leren dus wel degelijk van de grote irritatiepunten van hun klanten.

Voordat Glashart encryptie invoert kunnen ze dus ook maar beter zorgen voor een goede implementatie. Overigens, dat slechter worden van het beeld zal ook vast reuze meevallen. Natuurlijk moet je her-coderen maar je kan naar mijn mening de codernig van de beeld informatie zelf helemaal in tact houden (na decodering).

[ Voor 57% gewijzigd door eymey op 13-11-2010 22:39 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste