Lijbrandt IPTV via router? Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

ik222 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:07:
[...]

Daarmee kan het zeker, en ook met bijvoorbeeld openwrt. Udpxy is erg licht dus draait zonder problemen, eigenlijk het enige is dat je ven wat moet experimenteren hoe het kan comilen maar google kan daar wel bij helpen :)
Ik heb nu een dd-wrt router van iemand te leen, even prutsen of ik dat voor elkaar kan krijgen op die manier. Eerst zien dat het netwerk deel werkt voordat ik dure dingen ga kopen ;).
Denk dat ik morgen even aan het experimenteren ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerB schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 21:31:
[...]

Ik heb nu een dd-wrt router van iemand te leen, even prutsen of ik dat voor elkaar kan krijgen op die manier. Eerst zien dat het netwerk deel werkt voordat ik dure dingen ga kopen ;).
Denk dat ik morgen even aan het experimenteren ga.
Met DDWRT werkt het zeker. Moet je in ieder geval geen gigabit switch in je router hebben.
Anders kan je een port van je switch niet als een aparta vlan gebruiken en dus geen 2de wan port aanmaken.
Als je een 'oude' 100 Mb/s switch eraan heb dan een dual wan aanmaken en de multicast 224.0.0.0/4 routeren naar je juist WAN port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjimmie schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:06:
Even een update over pfSense.
1. Het is me gelukt om pfSense (ondermeer) option-60 te laten sturen en ook werkelijk een IP adres van Lijbrandt terug te krijgen.
2. Het is me ook gelukt om de scripts van pfSense zo aan te passen dat alles een reboot overleeft. (alleen een update zal het wel overschrijven, maar het is slechts een handje vol regels in 1 file)
3. Ik heb nog geen idee of igmp proxy het nu gaat doen...

EDIT:
3. Ja, ook igmp proxy lijkt te werken want ik kan vanaf het LAN een UDP stream openen in VLC Player.
Ik ben ook al even aan t stoeien met de igmp proxy via PFSense 2.0 Beta 4 (van 8 augustus). Heb het nog niet voor elkaar, zelfs niet als ik via mijn LAN verbinding wil gaan (met de Amino nog gewoon aangesloten). Heb je een how-to voor me? igmp proxy vereist volgens mij aangepaste firewall access rules voor zowel igmp als udp verkeer op zowel WAN als LAN, maar ik kom er niet geheel uit. Hoop dat je me kan helpen!

EDIT: igmp proxy werkt inmiddels, zij het erg stotterig.. zal mijn PFSense eens wat meer juice geven.. (is VM). Nog wel een vraag hoe je het voor elkaar krijgt om de PFSense een IPadres te laten krijgen van Lijbrandt..(en dat de config reboot overleeft). Heb een keer geprobeerd om je eerdere post daarover uit te voeren maar toen kwam PFSense helemaal niet meer op na reboot..
Thanks vast!

Frank

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 08:50:
[...]

Met DDWRT werkt het zeker. Moet je in ieder geval geen gigabit switch in je router hebben.
Anders kan je een port van je switch niet als een aparta vlan gebruiken en dus geen 2de wan port aanmaken.
Als je een 'oude' 100 Mb/s switch eraan heb dan een dual wan aanmaken en de multicast 224.0.0.0/4 routeren naar je juist WAN port.
Ik heb een Asus WL500g geleend van een kennis, dd-wrt staat er nu op en werkt. Ik ga nu even aan de gang met de dual-wan guide. Hoe leg je die routes aan om de multicast bij de juiste WAN poort te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Hmm, dat is nog niet zo eenvoudig als ik dacht. Ik heb een handleiding gevonden(http://www.dd-wrt.com/wik...d-robin_load_equalization) waar instaat hoe je poort4 van de switch omturned tot een 2e WAN poort, maar ik snap er nog weinig van.

Je moet eerst een VLAN maken op de betreffende poort, maar daar kom ik eigenlijk al niet uit :$

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/NpR7P.jpg

Ik kan ook niet een toegespitste guide vinden voor de router die ik nu heb. Het is de Asus WL500G. Ik kan denk ik niet de Linksys scripts gebruiken of wel? Die worden hier besproken namelijk: http://www.roadrunnerguide.com/dualwan.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Voor zover als ik het in die configuratie pagina zie moet je eerst een VLAN aanmaken en die vervogens op "Unbridged" zetten zodat het een losse poort wordt waar je multicast op kan ontvangen en vervolgens kan doorsturen.

Die eerste guide van de DD-WRT site is trouwens niet echt van toepassing aangezien het daar gaat over load balancing en dat is niet waar jij naar op zoek bent. Jij hebt alleen een losse tweede poort nodig om als IPTV interface te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Nou, volgens mij ondersteunt dd-wrt geen VLAN's met deze router :{

Dit scherm zou ik moeten krijgen, dan kan ik echt een poort koppelen aan een VLAN, en dat kan ik nu niet...

Afbeeldingslocatie: http://www.trappers.tk/site/wp-content/uploads/2009/06/vlan-config.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
@KillerB: Welke router gebruik je om DD-WRT te draaien? Los van de "tagging" opties op de pagina die je laat zien, heb je namelijk voor zover ik weet ook nog een "VLAN" tab nodig :S. Dat was 'vroeger', op de Linksys apparaten, iig de pagina waarom je de poorten uit de switch kon trekken.

Een hele hoop moderne routers kunnen wel dd-wrt draaien, maar helaas NIET poorten apart zetten :(. Daar ben ik met m'n TP-Link WR1043ND ook achter gekomen. Deze heeft trouwens een Atheros gigabit chipset en RTL8366rb switch. DD-wrt kan er niets geavanceerds mee, OpenWRT daarentegen wel.

edit: dat dus ;). Je hebt er dus ook al zelf achter gekomen.

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 12-09-2010 15:56 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

eymey schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:56:
@KillerB: Welke router gebruik je om DD-WRT te draaien? Los van de "tagging" opties op de pagina die je laat zien, heb je namelijk voor zover ik weet ook nog een "VLAN" tab nodig :S. Dat was 'vroeger', op de Linksys apparaten, iig de pagina waarom je de poorten uit de switch kon trekken.

Een hele hoop moderne routers kunnen wel dd-wrt draaien, maar helaas NIET poorten apart zetten :(. Daar ben ik met m'n TP-Link WR1043ND ook achter gekomen. Deze heeft trouwens een Atheros gigabit chipset en RTL8366rb switch. DD-wrt kan er niets geavanceerds mee, OpenWRT daarentegen wel.

Inderdaad, de router ondersteunt het simpelweg niet. Dat schijnt te maken te hebben met de switch chipset die erin zit.

Wat ik nu even gedaan heb voor de test is het volgende:
Ik heb een D-link 655 wat op zich een prachtige router is. Daar hangt het Internet aan en de rest van het netwerk. Ik heb de Asus op de IPTV aangesloten en de vendor-id en DHCP request aangepast. Dan krijgt hij netjes een ipadres van het IPTV netwerk.
Vervolgens de multicast filter in de firewall settings uit gevinkt en de switchpoorten van de routers aan elkaar geknoopt (uiteraard DHCP UIT op de Asus).

Nu werkt het wel, maar ik merk gelijk dat de Asus router het niet aan kan, na een tijdje hd stream kijken begint de boel te stotteren en de cpu load van de router staat continue op 100%, 2 streams is meteen ellende. De D-link raakt niet van de wijs van deze configuratie.

Wie heeft een werkende configuratie waarbij je ook nog meerdere streams kunt openen zonder dat de router onderuit gaat? Ik kan me voorstellen dat het ding dan een flinke processorkracht moet hebben als je 2 WAN poorten gebruikt met meerdere iptv streams en ook nog vol downloaden met 35MBIT. Zou zo'n Linksys W54 dat wel aankunnen? Of moet je dan aan de gang met de zwaardere Linksys routers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Tja of je bouwt een (zuinige) server met een Unix based router distro erop en gebruikt die als router. Dat is wat ik gedaan heb en daarmee kan ik perfect mijn internet lijn belasten + IPTV kijken net zolang tot mijn 100Mbit verbinding vol is.

[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 12-09-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Dat is ook een mogelijkheid, ik heb alleen geen kaas gegeten van Linux en ik moet dan nog een "pc" gaan samenstellen die stil en zuinig is en weer ergens moet staan. Een simpel 2e routertje zou een stuk praktischer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het zo niet niet werken?

Genexis IPTV Port ------------- Port1SwitchPort3 ------------- Amino op standby
Genexis INET Port ------------- Port2SwitchPort4 ------------- DIR-655 met multicast enabled

Zou je dan geen multicast signaal erbij krijgen op je DIR-655?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 20:58:
Zou het zo niet niet werken?

Genexis IPTV Port ------------- Port1SwitchPort3 ------------- Amino op standby
Genexis INET Port ------------- Port2SwitchPort4 ------------- DIR-655 met multicast enabled

Zou je dan geen multicast signaal erbij krijgen op je DIR-655?
Bedoel je dat ik een losse switch voor de WAN-poort van de router zet? Ik volg het niet helemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad. Als je nog een switch hebt liggen kun je eens proberen of dat misschien werkt.

zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/vrvywi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Ik heb het ff geprobeerd maar dat is geen succes ;). Internet werkt wel, maar traag en vliegt er soms uit, IPTV werkt helemaal niet. Waarschijnlijk zul je daar wat voor moeten routen, maar de router gaat al onderuit door al het verkeer lijkt het.

Wat ik wel eens gedaan heb is de IPTV poort en STB aan de switch kant van de router gezet. Dat werkt op zich wel, alleen met vol downloaden begint de IPTV te stotteren.

Ik denk toch dat ik iets met een linksys en dd-wrt moet proberen, al is het dan de vraag of die de multicast wel aankan in combinatie met flink downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

eymey schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:56:

Ik heb op mijn Linksys WRT320N de volgende pagina's. Die zou jij dus moeten hebben om het e.e.a. in te stellen?

Afbeeldingslocatie: http://pic.phyrefile.com/m/mo/mojogot/2010/09/14/ddwrt1.png
Afbeeldingslocatie: http://pic.phyrefile.com/m/mo/mojogot/2010/09/14/ddwrt2.png

Zou zelf ook eens moeten gaan klooien. :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Die VLAN pagina heb ik dus niet, denk dat het simpelweg niet kan met die router. Op zich niet zo erg, had hem alleen even geleend om te proberen.

Ik wil best een andere router kopen, dan wil ik alleen wel zeker weten dat het ding die iptv streams aankan icm internet.

btw: je WAN ip staat in de screenshot :+

[ Voor 7% gewijzigd door KillerB op 14-09-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou dan kijken op http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

Daar staan ook reviews van de routers waarbij ook wordt vermeld welke chipset erin zit. De zwaardere chipsets halen vaak ook de snelste WAN-LAN en LAN-WAN snelheden en die zijn dan ook uitermate geschikt als dual wan router. Alleen moet je wel goed nakijken of alle functies van DD-WRT er goed op werken.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 20:28 ]

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
Ik heb eindelijk mijn Ubuntu router werkend. Deze regelt en mijn internet verkeer en mijn IPTV verkeer.
Heel wat gevogel geweest, maar het werkt eindelijk prima. Ik zal morgen wat meer details posten.

Ik heb gelijk ook een klein scriptje geschreven om automatisch playlists aan te maken door de "w.zt6.nl" site te parsen.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
        $igmpproxy = "#EXTM3U\n";
        $udpproxy  = "#EXTM3U\n";

$iptvpage = str_replace(array("\n","\r"),"",file_get_contents("index.html"));

while(strpos($iptvpage,"K[a]={e:")!==FALSE)
        {
                $iptvpage = substr($iptvpage,strpos($iptvpage,"K[a]={e:")+1);
                $channelName = substr($iptvpage,strpos($iptvpage,"c:\"")+3);
                $channelName = substr($channelName,0,strpos($channelName,"\""));
                $channelName = utf8_encode(preg_replace("#(\\\u[0-9a-f]{4})#e","chr(hexdec('\\1'))",$channelName));
                $channelURL  = substr($iptvpage,strpos($iptvpage,"h:\"")+3);
                $channelURL  = substr($channelURL,7,strpos($channelURL,"\"")-7);
                if(strpos($channelURL,";")!==FALSE)
                        $channelURL = substr($channelURL,0,strpos($channelURL,";"));

$igmpproxy .= "#EXTINF:0,{$channelName}\nudp://@{$channelURL}\n";
                $udpproxy  .= "#EXTINF:0,{$channelName}\nhttp://192.168.1.1:4022/udp/{$channelURL}\n";

echo "Adding: ".$channelName." at ".$channelURL."\n";
        }

file_put_contents("/srv/IPTV/igmpproxy.m3u",$igmpproxy);
        file_put_contents("/srv/IPTV/udpxy.m3u",$udpproxy);

Het is vies, i know, en het zal in de toekomst vast niet foolproof zijn, maar voor nu werkt het prima.
Dit scriptje haalt de pagina niet op (dit gebeurd via wget in een bash scriptje), maar dat kan je er zelf ook bij verzinnen. Hij poept 2 m3u's uit, 1 voor gebruik met IGMPProxy en 1 voor gebruik met udpxy.

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

OverSoft schreef op woensdag 15 september 2010 @ 01:12:
Ik heb eindelijk mijn Ubuntu router werkend. Deze regelt en mijn internet verkeer en mijn IPTV verkeer.
Heel wat gevogel geweest, maar het werkt eindelijk prima. Ik zal morgen wat meer details posten.

Ik heb gelijk ook een klein scriptje geschreven om automatisch playlists aan te maken door de "w.zt6.nl" site te parsen.
Ik heb de ballen verstand van PHP, maar dit ziet er leuk uit.
Mag/kan ik dit 1 op 1 op mijn Ubuntu laptop gebruiken om zo de zenders uit die playlist te filteren?
of moeten er zaken zoals c:\ enzo aangepast worden?

Ik zoek namelijk een makkelijke manier om de zenders met udp adressen uit die index.html.gz te vissen.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• KillerB

KillerB

______

OverSoft schreef op woensdag 15 september 2010 @ 01:12:

PHP:
1

Het is vies, i know, en het zal in de toekomst vast niet foolproof zijn, maar voor nu werkt het prima.
Dit scriptje haalt de pagina niet op (dit gebeurd via wget in een bash scriptje), maar dat kan je er zelf ook bij verzinnen. Hij poept 2 m3u's uit, 1 voor gebruik met IGMPProxy en 1 voor gebruik met udpxy.
Oe, dat is wel erg handig, ik worstel altijd door dat niet zo leesbare bestand om nieuwe zenders eruit te filteren. Hoe kan ik dit scriptje runnen?

[ Voor 40% gewijzigd door KillerB op 15-09-2010 19:50 ]

• KillerB

KillerB

______

Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:23:
Ik zou dan kijken op http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

Daar staan ook reviews van de routers waarbij ook wordt vermeld welke chipset erin zit. De zwaardere chipsets halen vaak ook de snelste WAN-LAN en LAN-WAN snelheden en die zijn dan ook uitermate geschikt als dual wan router. Alleen moet je wel goed nakijken of alle functies van DD-WRT er goed op werken.
Dankjewel!
Ik had zelf ook al zitten googlen en kwam een stukje tegen waar beschreven werd dat de WRT310N zelfs wel in staat moest zijn om een triple WAN router mee te bouwen gezien de processor kracht.

• OverSoft
Thasaidon schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:06:
[...]

Ik heb de ballen verstand van PHP, maar dit ziet er leuk uit.
Mag/kan ik dit 1 op 1 op mijn Ubuntu laptop gebruiken om zo de zenders uit die playlist te filteren?
of moeten er zaken zoals c:\ enzo aangepast worden?

Ik zoek namelijk een makkelijke manier om de zenders met udp adressen uit die index.html.gz te vissen.
Nee, c:" zoekt ie in de index.html, daar begint namelijk de kanaalnaam. Is geen pad :)
Je moet alleen ff de 2 file_put_contents de paden aanpassen.

Je kunt em draaien door dit in een phptje te gooien, het php-cli pakket te installeren en daarna "php -f <phpnaam>" te draaien.
Zorg er wel voor dat de geun-gzippede index.html in dezelfde dir staat.

(Makkelijk te downen met "wget http://w.zt6.nl" en daarna "gzip -d index.html.gz", heb ik bewust niet in het phptje geplaatst, zodat ik wat kon experimenteren met het input bestand)

Daarnaast heb ik de hele dag met igmpproxy zitten spelen. Werkt prima, maar trekt wel je complete 802.11g WiFi netwerk onderuit. (Mijn 802.11n AP's zijn nog wel te bereiken)
Vandaar dat het scriptje ook udpxy compatible m3u's aanmaakt, werkt tot nu toe prima met DVBLink for IPTV. (Helaas wil mijn mediacenter dan weer niet helemaal lekker mee werken wat betreft de optical audio output, maar dat is een ander verhaal...)

Ik zal morgen een compleet netwerk overzichtje plaatsen, misschien dat sommige mensen dat nuttig vinden.

/edit:
Heb een korte howto geschreven om zelf een WAN/IPTV router te bouwen op basis van Ubuntu/Debian.
http://thuis.oversoft.nl/iptv/howto.txt

Zo ziet mijn meterkast er nu uit:
Afbeeldingslocatie: http://thuis.oversoft.nl/iptv/meterkast1.jpg

En dit is mijn router (ingebouwd in een 10" rack, m.b.v. een zelfgemaakte rackmount):
Afbeeldingslocatie: http://thuis.oversoft.nl/iptv/meterkast2.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door OverSoft op 16-09-2010 17:43 ]

• Thasaidon

Thasaidon

OverSoft schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:14:
[...]

Nee, c:" zoekt ie in de index.html, daar begint namelijk de kanaalnaam. Is geen pad :)
Je moet alleen ff de 2 file_put_contents de paden aanpassen.

Je kunt em draaien door dit in een phptje te gooien, het php-cli pakket te installeren en daarna "php -f <phpnaam>" te draaien.

(Makkelijk te downen met "wget http://w.zt6.nl" en daarna "gzip -d index.html.gz", heb ik bewust niet in het phptje geplaatst, zodat ik wat kon experimenteren met het input bestand)
Dank je. ik zal er eens mee gaan stoeien :D
Ik zal morgen een compleet netwerk overzichtje plaatsen, misschien dat sommige mensen dat nuttig vinden.

/edit:
Heb een korte howto geschreven om zelf een WAN/IPTV router te bouwen op basis van Ubuntu/Debian.
Altijd handig ;-)
[afbeelding]

En dit is mijn router (ingebouwd in een 10" rack, m.b.v. een zelfgemaakte rackmount):
[afbeelding]
NICE :9

Verwijderd

up route add -host 82.39.121.132 gw 10.30.64.1 eth1
Probleem is echter dat het ook voorkomt dat naast je ip ook je gateway veranderd op het iptv-vlan. Je wilt die route dus eigenlijk puur aan een NIC koppelen ipv een gateway.
Om je Amino te kunnen blijven gebruiken op je netwerk zul je het volgende achter je /etc/dhcp3/dhcpd.conf moeten plakken:
Uitzendingemist werkt dan ook nog? En kun je nog een firmware update doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
[...]

Super, dat had ik graag eerder gehad!
Ik denk dat het ook probleemloos op een Windows machine met php te draaien is.
[...]
Daarnaast heb ik de hele dag met igmpproxy zitten spelen. Werkt prima, maar trekt wel je complete 802.11g WiFi netwerk onderuit. (Mijn 802.11n AP's zijn nog wel te bereiken)
Dat heb ik opgelost door te zorgen dat WiFi aan een andere ethernetpoort hangt, en dus een ander IP netwerk.
[...]
Vandaar dat het scriptje ook udpxy compatible m3u's aanmaakt, werkt tot nu toe prima met DVBLink for IPTV. (Helaas wil mijn mediacenter dan weer niet helemaal lekker mee werken wat betreft de optical audio output, maar dat is een ander verhaal...)
Zou udpxy ook in combinatie met de IPTV tuner van MediaPortal werken ipv DVBLink?
[Hollander-mode]
Mediaportal is gratis, DVBLink niet...
[/Hollander-mode]
[...]
Thanks, nu weet ik ook hoe ik m'n amino achter m'n router kan hangen (options in dhcpd.conf), dat scheelt me weer een switch op het IPTV netwerk! Vanavond ga ik het testen in combinatie met pfSense!
[...]
Ooh, die zal ik thuis laten zien, dan zien ze dat ik nog wel meeval met alleen maar een 19 inch router en 2 kleine 8-port switches achter het gordijn. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door sjimmie op 17-09-2010 10:50 ]

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:56:
Probleem is echter dat het ook voorkomt dat naast je ip ook je gateway veranderd op het iptv-vlan. Je wilt die route dus eigenlijk puur aan een NIC koppelen ipv een gateway.
Klopt, maar dit geeft wat problemen omdat ik de default gateway er al uitgeknikkerd heb een paar regels daarvoor. De router snapt dan niet meer waar de pakketjes heen moeten.
Ik zou dit eventueel met een scriptje nog dynamisch kunnen maken, maar ik heb in mijn tests nog geen gateway switch gezien.
Uitzendingemist werkt dan ook nog? En kun je nog een firmware update doen?
Nee en nee :)
Ik heb met tcpdump afgeluisterd wat er voorbij komt, hij doet wat requests naar een aantal rendercast domeinen, maar als ik die opvraag via de DNS van de IPTV dan kent hij ze niet, erg vreemd.
Firmware update gaat niet vliegen, omdat je DHCP request aan de IPTV kant dan aangepast moet worden. (Hij doet een net iets andere request, waardoor je in een ander subnet wordt gegooid en een ander site adres terug krijgt in je DHCP request)
sjimmie schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 10:41:
Super, dat had ik graag eerder gehad!
Ik denk dat het ook probleemloos op een Windows machine met php te draaien is.
Uiteraard, het scriptje gebruikt geen vreemde plugins o.i.d., alleen even de paden aanpassen.
Dat heb ik opgelost door te zorgen dat WiFi aan een andere ethernetpoort hangt, en dus een ander IP netwerk.
Ik gebruik een mini-ITX bordje met weinig uitbreidingsruimte, dus ik kan er geen poort (netwerkkaart) bijhangen. Daarnaast moet ik mijn WiFi dan weer naar mijn ethernet routen met alle kopzorgen van dien.
Zou udpxy ook in combinatie met de IPTV tuner van MediaPortal werken ipv DVBLink?
[Hollander-mode]
[/Hollander-mode]
Weet ik niet, ik gebruik Media Center omdat ik 2 Media Center extenders gebruik.
Ik zou zeggen, probeer het ff. :)
Ooh, die zal ik thuis laten zien, dan zien ze dat ik nog wel meeval met alleen maar een 19 inch router en 2 kleine 8-port switches achter het gordijn. _/-\o_
Voordeel bij mij is, dat het MIJN meterkast is, dus niemand kan bij mij zeuren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

sjimmie schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 10:41:

[Hollander-mode]
[/Hollander-mode]
Als echte hollander is dat een tijdje terug al geregeld :9

http://forum.team-mediapo...0/iptv-not-working-78629/

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Wat betreft een nette meterkast zal ik die van mij maar niet laten zien :P Maar wat betreft WIFI zou udpxy een handigere oplossing zijn denk ik omdat je dan uberhaupt geen multicast verkeer meer op je netwerk hebt. Zo heb ik het hier namelijk en daarbij blijft WIFI er dan prima in. Ik kan overigens toch geen IPTV via WIFI kijken aangezien ik dan enkel haperend beeld heb.

Gebruik twee WRT54GL's met tomato firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

ik222 schreef op zondag 19 september 2010 @ 10:36:
Wat betreft een nette meterkast zal ik die van mij maar niet laten zien :P Maar wat betreft WIFI zou udpxy een handigere oplossing zijn denk ik omdat je dan uberhaupt geen multicast verkeer meer op je netwerk hebt. Zo heb ik het hier namelijk en daarbij blijft WIFI er dan prima in. Ik kan overigens toch geen IPTV via WIFI kijken aangezien ik dan enkel haperend beeld heb.

Gebruik twee WRT54GL's met tomato firmware...
En met die tomato firmware kun je udpxy draaien? Ik heb via marktplaats ook een WRT54GL op de kop getikt en wil daar ook mee aan de gang.
Ik denk dat dual-wan met dd-wrt om vervolgens iptv en internet op 1 router te zetten te gek wordt voor de linksys dus zit eraan te denken om mijn D-link 655 gewoon voor Internet te blijven gebruiken en de 2 routers aan de switch poorten aan elkaar te knopen. Maar dan wil je dat multicast verkeer niet op het netwerk.

Is dat ook wat jij nu hebt? En heb je ergens een guide kunnen vinden om dit op te tuigen?
Ik ben ook benieuwd wat ik moet doen om te zorgen dat de 224. multicast requests (of is het dan unicast?) bij de juiste router aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nee die WRT54GL's dien enkel als accespoint. Ik gebruik een server met ClearOS (gebasseerd op CentOS) als router. En daarop kun je inderdaad zonder problemen udpxy installeren en die vervolgens al dan niet op een extra WAN nic configureren. In mijn geval was dat niet eens nodig aangezien ik een packetfront heb en dus multicast verkeer op alle poorten heb.

Ik heb inderdaad een guide geschreven hoe je dat daar dan doet: Glasvezel Weblog: Multicast achter ClearOS Firewall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

ahaa, dat is wel heel wat anders ja. Hmm dan zit ik dus met die multicast in me netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Je kan ook OpenWRT op je WRT54GL gooien. Hierop kun je wel udpxy gooien.
Nadeel is wel dat OpenWRT een stuk moeilijker in te stellen in dan DD-WRT.
ik222 schreef op zondag 19 september 2010 @ 10:36:
I know, zie ook mijn Howto ;)

[ Voor 63% gewijzigd door OverSoft op 19-09-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Zou IPTV van XMS uberhaupt werken met MediaPortal?
Ik heb het tot nu toe niet voor elkaar gekregen...

WIn7 MCE met DVBLink (+server) werkt wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Ja, Mediaportal heeft een eigen IPTV Tuner en die werkt bij mij.
Maar dat is op basis van multicasts en udpxy maakt er, voor zover ik begrijp, unicasts van.
De playlist met multicasts (rechtstreeks op de iptv lijn of met igmpproxy) is zoiets als:
code:
1
udp://@233.81.233.161:10294

En met unicasts met udpxy is dat zoiets als:
code:
1
http://192.168.0.1:4022/udp/233.81.233.161:10294

Ik heb helaas nog geen tijd/gelegenheid gehad om dat te testen.
Thasaidon schreef op zondag 19 september 2010 @ 20:02:
[...]

Ik heb iptv van Lijbrandt, volgens mij precies hetzelfde als XMS, en het werkt.
Gewoon een M3U lijst gebruikt in MePo en alle zenders gevonden in de IPTV tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik zal vanavond mediaportal eens testen i.c.m. udpxy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Ik heb nu de WRT54GL binnen en dd-wrt software erop gezet. Eerst zo aangesloten dat alleen de IPTV op de WAN-poort binnenkomt om te kijken of de router deze load aankan. Dan is 3 HD streams geen enkel probleem. De cpu load blijft rond de 20-30% hangen.
Als ik echter de switch aansluiting van mijn Dlink 655 aan de Linksys koppel, wordt de load van de linksys na een tijdje 100%. Kan ik dat nog voorkomen door routes aan te leggen?
De linksys hoeft alleen maar wat te doen met de iptv, de rest hoeft hij niks mee te doen. De d-link doet alleen het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Thasaidon schreef op zondag 19 september 2010 @ 20:02:
[...]

In die thread word de mediaportal IPTV filter verbeterd en direct unicast ingebouwd. Ik heb toen direct contact opgenomen met die knakker en een kleine M3U beschikbaar gesteld voor hem om de XMS streams ook mee te nemen in die filter.

Conclusie: Even door die thread om de laatste filter te downloaden. Over de huidige heen kopieren en je kan de udpxy achtige m3u gebruiken om te scannen.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
j1nx schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:07:
[...]
Conclusie: Even door die thread om de laatste filter te downloaden. Over de huidige heen kopieren en je kan de udpxy achtige m3u gebruiken om te scannen.
Met igmpproxy en de bijbehorende m3u werkt MePo wel.

Ik heb nu 3 versies van de MPIPTVSource.ax geprobeerd (netjes met regsvr32 /u ervoor en regsvr32 erna).
Daarvoor heb ik even een m3u gemaakt met alleen 1 zender om te testen met udpxy.
De versies van 13 apr, 23 apr en 1 sept werken allemaal bij mij niet samen met udpxy.
(als ik de m3u voor udpxy in VLC open dan geeft het wel beeld maar MePo ziet niets) :(

1 - http://192.168.0.1:4022/udp/233.81.233.161:10294 :No Signal
Scan done...

EDIT:
Na een reboot werkt het wel!
(wellicht was er een herstart van de MoPo TV server nodig)

[ Voor 6% gewijzigd door sjimmie op 20-09-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

OK, de filter van 1 september ken ik verder niet. Die andere wel en die zijn ook echt een stukje beter (lees stabieler en betere packet error/loss afhandeling. OOK voor gewoon multicast.

Met die filter werken in ieder geval nu multicast, unicast en RTP. Als het goed is zou http ook moeten werken, maar dat heb ik verder niet getest. Doe ik later nog weleens, zijn best leuke webstreams te vinden die ik ook graag bij me kanalen wil hebben (NASA TV bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ben ik nu heel dom dat ik in MediaPortal nergens een mogelijkheid kan vinden om een m3u lijst te gebruiken om televisie te kijken. Het kopieren van dat filter is wel gelukt overigens maar ik zoek kan echt helemaal nergens vinden hoe ik nu de IPTV kanalen kan instellen :S

Iemand die dat even kan vertellen?

Laat maar ik was inderdaad dom, blijkbaar moet je die lijst ergens in de all users map zetten :+

[ Voor 14% gewijzigd door ik222 op 20-09-2010 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remixtyle
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-08 22:27

remixtyle

Member

Waarom doen jullie allemaal zo moeilijk. Ik heb thuis gewoon op poort 1 van mijn onsbrabantnetrouter mijn amino 130m aangesloten en op poort twee een router. Het type van de router is de wrt320N. Daarop zitten mijn twee computer en mijn laptop op aangesloten. De laptop draadloos en de twee desktops bedraad. Ik heb gewoon iptv op mijn tv via de amino en gewoon iptv op al mijn 3 pc's via de router op poort twee. Het enige wat ik moest doen is vlc-player, waar ik mee stream, toevoegen aan de lijst van windows-firewall, anders werkt het niet. De amino moet wel in standby-modus staan, want anders vergaat je release. Het kan dus heel makkelijk bij mij. Ik kan ook tv-kijken, internetten, en allebei tegelijk zonder haperingen of vertraging van het netwerk.
Ik hoop dat het ook zo makkeljik bij jullie kan gaan.

Gr.

Martijn

Bugs Bunny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
remixtyle schreef op maandag 20 september 2010 @ 21:12:
Waarom doen jullie allemaal zo moeilijk. Ik heb thuis gewoon op poort 1 van mijn onsbrabantnetrouter mijn amino 130m aangesloten en op poort twee een router. Het type van de router is de wrt320N. Daarop zitten mijn twee computer en mijn laptop op aangesloten. De laptop draadloos en de twee desktops bedraad. Ik heb gewoon iptv op mijn tv via de amino en gewoon iptv op al mijn 3 pc's via de router op poort twee. Het enige wat ik moest doen is vlc-player, waar ik mee stream, toevoegen aan de lijst van windows-firewall, anders werkt het niet. De amino moet wel in standby-modus staan, want anders vergaat je release. Het kan dus heel makkelijk bij mij. Ik kan ook tv-kijken, internetten, en allebei tegelijk zonder haperingen of vertraging van het netwerk.

Gr.

Martijn
Dat komt omdat je dan op een packetfront netwerk zit waar al het verkeer op alle poorten zit. In veel gebieden is dat echter niet zo en zit IPTV alleen op poort 2 en internet alleen op poort 1. En als je op zo'n netwerk zit heb je inderdaad wat uitgebreiders nodig om IPTV op al je pc's te krijgen

En daarbij heb jij dan ook nog een router waarmee je heel makkelijk multicast door kan sturen.

[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 20-09-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Gr.

Martijn
Afgezien van de zaken die ik222 hierboven genoemd heeft en het dus niet voor iedereen zo werkt als bij jou... is het ook nog eens zo dat veel mensen graag tv kijken via een HTPC op de TV en niet op een zolderkamer op de pc.
VLC is goed voor de pc, maar bied geen goede front-end en geen goede (out of the box) ondersteuning voor een afstandsbediening en dus niet handig op bv een HTPC.
En dat is toch wel makkelijk als je languit op de bank ligt en wil zappen :D
j1nx schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:07:
[...]

In die thread word de mediaportal IPTV filter verbeterd en direct unicast ingebouwd. Ik heb toen direct contact opgenomen met die knakker en een kleine M3U beschikbaar gesteld voor hem om de XMS streams ook mee te nemen in die filter.

Mmm... ik zal es kijken of ik het aan de praat krijg.
dank je.

[ Voor 16% gewijzigd door Thasaidon op 21-09-2010 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remixtyle
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-08 22:27

remixtyle

Member

PS: ik heb mijn amino op poort twee en mijn router op poort 1. Mijn amino doet het alleen op poort twee. Weet iemand misschien hoe je uitzending gemist op je pc kunt krijgen? Ik heb er al veel over gelezen, maar het is nog niemand gelukt voor zover ik weet.

[ Voor 42% gewijzigd door remixtyle op 21-09-2010 15:41 ]

Bugs Bunny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Gr.

Martijn
Omdat jij een packetfront hebt en ik een Genexis!

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Op zich de zenders vinden met mediportal is me wel gelukt, althans in de mediaserver configuratie. Echter beeld krijgen vanuit MediaPortal zelf lukt vervolgens helemaal niet. Zodra ik op televisie klik gebeurt er verder helemaal niks en ook zoeken e.d. levert 0 resultaten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

ik222 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:24:
Op zich de zenders vinden met mediportal is me wel gelukt, althans in de mediaserver configuratie. Echter beeld krijgen vanuit MediaPortal zelf lukt vervolgens helemaal niet. Zodra ik op televisie klik gebeurt er verder helemaal niks en ook zoeken e.d. levert 0 resultaten op.
Met welke codec wil je de content afspelen?

Wie wil mij even een DLL toesturen van "Windows XP 32bit SP3 Nederlands"?
Ben niet zo thuis in de hex editors, en wil me aandacht op de installatie van mediaportal richten, niet op stomme dll's enzo :)

[ Voor 19% gewijzigd door j1nx op 21-09-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

j1nx schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 17:30:
[...]
Wie wil mij even een DLL toesturen van "Windows XP 32bit SP3 Nederlands"?
Ben niet zo thuis in de hex editors, en wil me aandacht op de installatie van mediaportal richten, niet op stomme dll's enzo :)
Je wil een originele winXP 32bit sp3 dll? of een "bijgewerkte"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Thasaidon schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:02:
[...]

Je wil een originele winXP 32bit sp3 dll? of een "bijgewerkte"?
Een naar 110 aangepaste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
j1nx schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 17:30:
[...]

Met welke codec wil je de content afspelen?
Heb bijna alle mogelijkheden geprobeerd maar het probleem lijkt ook te zijn dat er uberhaupt geen zenders herkend worden in de user interface van MediaPortal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

ik222 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:06:
[...]

Heb bijna alle mogelijkheden geprobeerd maar het probleem lijkt ook te zijn dat er uberhaupt geen zenders herkend worden in de user interface van MediaPortal.
Heb je de gevonden zenders wel toegekend aan de iptv interface? Klinkt vreemd, maar stamt af van meerdere dezelfde zenders hebben en/of meerdere kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Volgens mij wel:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Q8zez5Id0Zo1hNwK1bU3FbSa/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2IUYnFibzJOZrWk7qr4TBTi1/full.png

Zou volgens mij goed moeten staan maar zoals je ziet zie ik totaal niets in mediaportal zelf uiteindelijk :(

• sjimmie
Had (heb) je ook radio stations in de M3U staan?
Zo ja, dan moet je die in Mediaportal weer weggooien. Of beter voordat je gaat scannen ze al uit de m3u halen.
Er zit een bug in MePo waardoor je geen TV stations ziet als er radio stations zijn. :?

• ik222
  • Niet online
Oke dan zal dat het zijn, had er inderdaad ook radio stations in staan. Dus dan ga ik die straks even weggooien inderdaad.

Maar goed dat is inderdaad wel nogal raar gedrag dan van Mediaportal :S :P

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

sjimmie schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:27:
Er zit een bug in MePo waardoor je geen TV stations ziet als er radio stations zijn. :?
Die wist ik niet. Goed om dat van te voren te weten inderdaad. Is de bug wel bekend bij de developers?

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33
Hello mede iptv-ers,

Ik heb alle zenders werkend, maar ik mis alleen de ip/poort adressen van eredivisie live HD?
Ik zit via reggefiber/xms

Wie kan me daar aan helpen?

;)

[ Voor 10% gewijzigd door MrPompidom op 22-09-2010 16:49 ]

• sjimmie
j1nx schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:59:
[...]

Die wist ik niet. Goed om dat van te voren te weten inderdaad. Is de bug wel bekend bij de developers?
Volgens wat ik daarover gelezen heb (ik heb me eerst ook suf gezocht waarom ik geen TV zenders zag) is het een bug die er al vele versies in zit en maar niet opgelost wordt. Verder ben ik op het gebied van MePo ook nog tamelijk nieuw dus ik ken de ins en outs van het probleem ook niet.

Hier (ondermeer) wordt er over gesproken:
http://forum.team-mediapo...-channels-available-69669

• ik222
  • Niet online
Zo nu even scannen zonder radio zenders in de .m3u en dan even kijken of ik dan wel beeld heb :)

@MrPompidom: Zie PM ;)

• Thasaidon

Thasaidon

Sorry, ik heb ze alleen voor Win7 en zelf ben ik ook geen held met hex editors :)
sjimmie schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:27:
Had (heb) je ook radio stations in de M3U staan?
Zo ja, dan moet je die in Mediaportal weer weggooien. Of beter voordat je gaat scannen ze al uit de m3u halen.
Dat zou dan ook wel eens het probleem bij mij kunnen zijn :)
van het weekeinde maar eens testen als ik wat meer tijd heb.

[ Voor 51% gewijzigd door Thasaidon op 22-09-2010 20:13 ]

Verwijderd

Ik heb die MSDN ISO van WinXP SP3 NL nog wel ergens liggen. Geef me een paar minuten..

/edit

@j1nx

Heb 'm gemailt :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 21:16 ]

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:08:
Ik heb die MSDN ISO van WinXP SP3 NL nog wel ergens liggen. Geef me een paar minuten..

/edit

@j1nx

Heb 'm gemailt :)
Helemaal top! Ik zie hem nog niet, maar neem aan dat je hem naar het bij jouw bekende zonnet adres hebt gegooid

Verwijderd

Inmiddels wel. Had 'm naar het adres in je profiel gestuurd.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 21:55 ]

Verwijderd

Thasaidon schreef op zondag 11 april 2010 @ 10:08:
Volgens mij klopt dit niet helemaal.
Wat ik er tot nu toe van begrijp is dat de STB zich aanmeld bij de DHCP server van XMS met in zijn DHCP request de vendor code van de STB.
Op basis van die vendor code en het MAC adres van de STB krijgt deze een IP uit de 10.x.y.z range.

Of de vendor code ook uniek is weet ik niet, volgens mij niet.. Maar aangezien iedere STB wel een uniek MAC adres zou moeten hebben, zou ik dus ook een 2e Amino110 kunnen aansluiten en hoef ik niet per se nu een 130 aan te schaffen...
Of ben ik nou gek? :P

Iemand hier meer verstand van/ervaring mee?
Hoi,

Hier een kakelverse glasvezelgebruiker van Lijbrandt in Berkel en Rodenrijs.
Als testgebruiker (de derde op het glashart netwerk van Lijbrandt) heb ik de mazzel zo'n beetje alles te mogen en kunnen testen.
Er staan hier dus nu twee identieke Amino130's met een Netgear switch ertussen aan de tweede poort van de Genexis te pruttelen.
Lijbrandt neemt zijn IPTV diensten af van Glashart Media, wat volgens mij weer knetterhard aan XMS vasthangt (die het internetdeel leveren).
De eerste Amino die afgeleverd werd had zelfs nog de XMS handleidingen erbi, dus de band tussen die twee is close, en volgens mij werkt alles voor XMS bijna gelijk aan Lijbrandt.

Ok, ik geef toe, ik heb mijn laptop op de switch staan met een gecloned mac adres van een van de Amino's en ook hetzelfde IP adres er vast ingebakken (geen van twee klagen overigens vreemd genoeg), maar VLC player wil met geen van de her en der zwervende playlisten ook maar iets doen.
Het lijkt erop dat Lijbrandt recent weer wat gaatjes meer heeft dichtgetimmerd, althans... zal zo eens proberen als die STB die ik gecloned heb echt uit is, wie weet?

Lijbrandt hier in Berkel heeft gisterenavond nog een megaupdate de beide 130's ingepompt, maar tot nu toe komen ze niet veel verder dan de helft van het basispakket...

Gelukkig heb ik geen haast, want men is nu pas een maand bezig om een 50/50 compleet pakket op te leveren hier :P

Verwijderd

Probeer je dhcpcore.dll/dhcpsvc.dll aan te passen (link). Dan krijg je gewoon een IP van de DHCP server, net als de Amino's en dan zou het dus moeten werken. Bij mensen die het IP van hun Amino vast instellen in hun PC hoor je ook vaak dat ze problemen krijgen met wegvallende streams zodra ze gaan zappen op de PC of Amino. Bij de DHCP manier lijkt dat probleem er niet te zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2010 01:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 01:30:
Probeer je dhcpcore.dll/dhcpsvc.dll aan te passen (link). Dan krijg je gewoon een IP van de DHCP server, net als de Amino's en dan zou het dus moeten werken. Bij mensen die het IP van hun Amino vast instellen in hun PC hoor je ook vaak dat ze problemen krijgen met wegvallende streams zodra ze gaan zappen op de PC of Amino. Bij de DHCP manier lijkt dat probleem er niet te zijn.
Dat zou een optie zijn, zij het dat ik niet teveel wil kloten in een laptop van de baas :P
Onze IT jongens reageren heel allergisch op dat soort gehack.

Overigens ben ik met een beetje mazzel we een van de eerste die de Amino PVR mag proberen... en dat opent wellicht weer nieuwe inzichten.

Verwijderd

Je kunt het beste gewoon de dhcpcore.dll eerst kopieren naar een andere map en hem daar aanpassen.

Daarna stop je de DHCP-client service (in cmd: net stop dhcp).

Vervolgens hernoem je de orginele dhcpcore.dll in system32 naar dhcpcore.dll.bak (wel even eerst de gebruikersrechten ervan aanpassen) en dan kun je zo de aangepaste dll in de system32 zetten en de DHCP-client service weer starten (in cmd: net start dhcp).

Krijg je een IP, dan werkt het goed. Krijg je geen IP, stop je DHCP-client service weer, verwijder je de aangepaste dll uit de system32, hernoem je de oude dhcpcore.dll.bak weer terug naar dhcpcore.dll en start je de DHCP-client service weer.

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 00:34:
[...]
quote:
Thasaidon schreef op zondag 11 april 2010 @ 10:08:
Je quote wel een hele ouwe post van me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Wie kan me helpen met routeren?

Ik heb de volgende situatie:
router A: D-Link DR655
router B: Linksys WRT54GL met dd-wrt software

Router A is de DHCP server en ook gateway van het netwerk en regelt tevens het Internet verkeer
Router B hangt aan het IPTV netwerk en krijgt een IP adres in de 10.x range.

De IPTV werkt goed via router B, na overclocken kan ik 2 HD streams binnenhalen zonder dat de cpu load naar 100% gaat. Tevens heb ik de optie routing uitgezet in dd-wrt omdat ik het idee had dat dit de router overbelast met de HD streams.

Ik wil de multicast stream beschikbaar hebben in me hele netwerk, ik heb nu twee gescheiden netwerken en een pc met 2 NIC's. Hier wil ik vanaf omdat ik straks met een mediaplayer wil gaan werken en die heeft slechts 1 NIC aan boord.

Ik kan nu de switch zijde van de routers aan elkaar knopen, maar hoe moet ik het verkeer dan routen?
1 Hoe kan ik in de D-link aangeven dat het multicast verkeer bij de Linksys aankomt? Ik neem aan dat dit op de dlink moet gebeuren omdat dit de standaard gateway is waar de clients mee communiceren (zie onder voor een screenshot van het routing tablad)
2 Kan ik op de 1 of andere manier ook nog zorgen dat het Internetverkeer nooit bij de Linksys aankomt en hem dus niet onnodig belast?
3 Is het verstandiger om beide routers in dezelfde ip-range te laten opereren of juist niet? Ik kan me voorstellen dat ze elkaar minder dwars zitten als het ipadres van router A 192.168.0.1 is en van de andere 192.168.1.1, of is dat een verkeerde gedachtegang?

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/36OOo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Het werkt op het moment trouwens wel zonder dat ik aan routing doe. Alleen stottert het beeld de hele tijd, terwijl de Linksys een zeer lage cpu load heeft en de dlink lijkt het ook prima te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer op de D-Link eens firmware 1.34WWB02Beta erop te zetten: ftp://ftp.dlink.ru/pub/Ro...R655Ax_FW134WWB02Beta.bin

1.21 heeft sowieso problemen met multicast (239.193 range werkt daar niet op). Nou weet ik niet of dit ook zo is als het multicast signaal vanaf een andere router via de LAN port binnenkomt, maar in 1.34WWB02Beta werkt multicast iig helemaal goed. Verder zou ik nog proberen om zoveel mogelijk poespas in de D-Link uit te zetten.

http://j.imagehost.org/0587/firewall_settings.jpg
http://i.imagehost.org/0190/qos_engine.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraneden
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-02-2024
Al vaker heb ik geprobeerd de dhcpcore.dll aan te passen. Kan iemand de aangepaste dll's per mail versturen of eventueel ergens ter download aanbieden?

Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor welke Windows en welke Amino wil je hem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 16:27
Ben hier inmiddels druk bezig met een mythbuntu setup. Mijn routing tabel ziet er als volgt uit:

Kernel IP routing table
Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface
82.139.121.0 10.252.128.1 255.255.255.0 UG 0 0 0 eth0
192.168.1.0 0.0.0.0 255.255.255.0 U 1 0 0 eth1
10.252.128.0 0.0.0.0 255.255.252.0 U 1 0 0 eth0
169.254.0.0 0.0.0.0 255.255.0.0 U 1000 0 0 eth1
224.0.0.0 0.0.0.0 240.0.0.0 U 0 0 0 eth0
0.0.0.0 192.168.1.1 0.0.0.0 UG 0 0 0 eth1

gek genoeg werken alleen de zenders in de 239.x.x.x range. Iemand enige uitleg voor dit verschijnsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 18:52:
Probeer op de D-Link eens firmware 1.34WWB02Beta erop te zetten: ftp://ftp.dlink.ru/pub/Ro...R655Ax_FW134WWB02Beta.bin

1.21 heeft sowieso problemen met multicast (239.193 range werkt daar niet op). Nou weet ik niet of dit ook zo is als het multicast signaal vanaf een andere router via de LAN port binnenkomt, maar in 1.34WWB02Beta werkt multicast iig helemaal goed. Verder zou ik nog proberen om zoveel mogelijk poespas in de D-Link uit te zetten.

http://j.imagehost.org/0587/firewall_settings.jpg
http://i.imagehost.org/0190/qos_engine.jpg
Bedankt voor de tips! Dat ga ik vanavond eens proberen. Bij mij staat al die poespas inderdaad aan.

Wat me trouwens opviel was dat het best goed werkt als er niemand in het netwerk met bittorrent-achtige programma's aan het werk is. Blijkbaar is het aantal verbindingen de Dlink flink aan het belasten.

Moet ik nog iets routeren om het helemaal goed in orde te hebben of niet? Het komt nu wel binnen, maar ik weet niet of het op plekken komt waar het niet hoort te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraneden
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-02-2024
@Alexander01
Ik heb Windows 7 x64 en een amino 130M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kraneden

Zie DM.

@KillerB

Volgens mij niet. Als je het nog moest routeren zou het nu niet werken op de DIR-655 lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Ik heb de nieuwe firmware erop staan evenals de settings aangepast in de dlink.

Het gaat alleen nog steeds fout als bittorrent aangaat op 1 van de clients. Zodra ik bitorrent daar uitzet is het meteen weer goed en kan ik sowieso 2 streams binnenhalen.

Maarrr, als ik multicast inschakel op de dlink dan werkt de iptv niet meer. Ik denk dat de dlink niks doet met het multicast verkeer als ik het uitschakel, maar hij laat het wel voorbij komen. Het wordt alleen niet als dusdanig herkent.
Bij het inschakelen van de multicast pikt hij het wel op, maar hij weet niet dat het naar de linksys toe moet. Dus volgens mij moet ik daar dan wel een route aanleggen. Ik kan me voorstellen dat hij dan wat beter omgaat met het multicast verkeer.
Dan is alleen de vraag hoe ik die route moet aanleggen in de dlink zodat het verkeer bij 192.168.0.2 uitkomt. Hetzelfde zou ik kunnen doen op de linksys voor al het verkeer wat geen multicast is.

Ik snap alleen niet zo goed hoe ik een route moet aanleggen die alleen op het LAN werkt, of kan dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je nu eigenlijk niet gewoon hetzelfde als dit:
KillerB schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:41:
Wat ik wel eens gedaan heb is de IPTV poort en STB aan de switch kant van de router gezet. Dat werkt op zich wel, alleen met vol downloaden begint de IPTV te stotteren.

Ik denk toch dat ik iets met een linksys en dd-wrt moet proberen, al is het dan de vraag of die de multicast wel aankan in combinatie met flink downloaden.
Lijkt mij dat die Linksys er eigenlijk tussenuit kan dan, toch? Het enige wat die nu doet is gewoon het multicast signaal doorpasen naar de DIR-655, zonder enige vorm van routing. Daarom heb je denk ik ook hetzelfde issue als je dat je hebt zonder de Linksys ertussen. Ik zou ook eens kijken in de logs van de DIR-655 wat er nou zoveel load veroorzaakt. Want het blijft toch raar dat het wel gewoon goed werkt als je niks doet, maar dat het gaat haperen zodra je gaat downloaden.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Het gedrag is zeker wel anders. Bij die situatie liep de boel inderdaad vast met vol downloaden met b.v. usenet waarbij ik rond de 4MB/s zit, daar heb ik nu geen last van.

Nu gaat het fout met Bittorrent door het aantal verbindingen, niet door de hoeveelheid data. Dus er zit wel een soort van verbetering in, en daarnaast hangt me interne netwerk nu niet aan het IPTV netwerk zonder firewall of NAT, dat is ook wel prettig.
Ik ben nog wat aan het spelen met de maximaal aantal verbindingen, want ik zag dat de linksys ook een hoge cpu load had door het bittorrent verkeer, op zich hoeft het daar helemaal niet te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Overigens wel grappig dat ik nu via een VPN verbinding gewoon overal IPTV kan kijken, tenminste zolang mijn internet op locatie voldoende snel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
ik222 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:43:
Overigens wel grappig dat ik nu via een VPN verbinding gewoon overal IPTV kan kijken, tenminste zolang mijn internet op locatie voldoende snel is :)
Waarschijnlijk alleen als je udpxy gebruikt en niet met igmpproxy?
(wel interessant, dat je via een VPN de streams ergens anders kan krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
sjimmie schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:51:
[...]

Waarschijnlijk alleen als je udpxy gebruikt en niet met igmpproxy?
(wel interessant, dat je via een VPN de streams ergens anders kan krijgen)
Met udpxy uiteraard, multicast over VPN sturen lijkt me niet handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Update, het werkt nu eigenlijk best goed. Ik heb op de dlink WISH ook nog uitgezet, dat is 1 of ander wireless QOS. Ik heb een guest wifi netwerk opgezet omdat de normale wifi wel plat gaat tijdens tv kijken.

Ik heb nu ook utorrent draaien zonder dat de streams beïnvloed worden. Dat ging elke keer mis als een andere pc met utorrent bezig was, maar ik heb sterk het vermoeden dat die NIC niet helemaal in orde is. Dat is mijn oude pc en daar had ik eerder ook al problemen mee. Dus daar maar eens een losse NIC inzetten om dat probleem op te lossen.

Ik kan nu probleemloos 2 HD streams binnenhalen en tegelijk vol downloaden met usenet en utorrent zonder dat het stottert. De load van de linksys ligt dan rond de 50%, de Dlink weet ik niet...

Maar even aankijken of dat goed gaat de komende tijd en dan kan er een Dune worden aageschaft ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Met het aanschaffen van hardware zou ik wel uitkijken aangezien de kans erg groot is dat de streams binnenkort encrypted worden en dan enkel nog met de officiele amino's te kijken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glashart Media is een bedrijf met een andere mentaliteit dan UPC en KPN he ;) Een 'erg grote' kans op encryptie lijkt me wat teveel van het goede :P Als je naar het verleden kijkt zijn ze redelijk tegemoet komend geweest aan de wensen van de klant (neem bijv het onversleutelde DVB-C signaal wat er later bijgekomen is doordat hier zoveel vraag naar was + dat ze proberen om de NL basis HD zenders ook na 31 december in het basispakket te houden). Ik hoop toch echt dat Glashart Media naar een iets aangescherpt conditional access model streeft in plaats van echt ALLES volledig dicht te timmeren. Er zitten gewoon teveel nadelen aan encryptie. Zowel voor de klant als voor Glashart Media. Misschien is het makkelijk en goedkoop op de korte termijn.. Op de lange termijn is het gewoon duurkoop.

Voor de mensen hier in dit topic, ik heb al een keer lijstje gepost in het XMSNet topic met alle nadelen:
Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 15:21:
Encryptie op het signaal is echt de slechtste oplossing. Zowel voor de consument als voor Glashart Media:

- Encryptie brengt hogere vaste kosten mee omdat Glashart Media daar een licentie op moet nemen. Daardoor zullen de prijzen van de zenderpakketten ook weer omhoog moeten.

- Je verliest de steeds groter wordende groep Media Center klanten en je trekt minder klanten aan.

- Je schaad je imago van een open aanpak (waar Reggefiber/Glashart Media zo op inzet).

- Zappen zal trager worden omdat de Amino eerst het signaal moet decrypten voordat het gebufferd kan worden.

- Dit laatste punt weet ik niet zeker hoe dit bij IPTV werkt, maar ik kan me voorstellen je het bronsignaal zelf moet gaan encoderen met eigen encoders of het moet gaan re-encoden van Technicolor of Canaal Digitaal om streams te krijgen met jou type encryptie erop. Dit is natuurlijk dramatisch voor de kwaliteit.

Ik hoop dus dat Glashart Media zo verstandig is om te investeren in een betere vorm van Conditional Access in plaats van Encryptie op het signaal te zetten. Een manier zodat de multicast adressen van bepaalde zenderpakketten niet meer benaderbaar zijn voor klanten die deze pakketten niet afnemen lijkt mij verreweg de allerbeste optie. Je kunt dit op meerdere manieren doen, dus er zal er vast wel een bij zitten welke ook goed te realiseren is.
Ik zie de mensen in het Ziggo gebied al weer terug gaan naar Ziggo omdat ze daar dan nog wel HDTV kunnen kijken op de pc via de Alphacrypt module. Niet goed voor de winst bij Glashart Media ;) De groep Media Center gebruikers wordt ook steeds groter.

• ik222
  • Niet online
Dat is wat jij hoopt :P Maar hoe dan ook zou ik in ieder geval geen hardware aanschaffen m.b.t. dit soort dingen zolang er geen duidelijkheid is. Aangezien encryptie mij nog steeds de meest logische vorm van conditional access lijkt, hoe vervelend dat ook zou zijn voor de HTPC gebruikers.

Vergeet niet dat de content aanbieders helemaal niet willen dat je streams kan ontvangen op een pc aangezien ze veel te bang zijn dat hun beelden dan makkelijk verspreid worden. En hoe dan ook zal Glashart Media uiteindelijk aan hun wensen tegemoed moeten komen aangezien ze anders simpelweg geen interessant zenderpakket meer hebben straks.

En vergeet even los daarvan niet dat HTPC gebruikers een enorm kleine groep is op het totale klantenbestand dus die paar gebruikers die dan op gaan zeggen zullen ze waarschijnlijk minder erg vinden dan het feit dat ze geen interessante content meer aan kunnen bieden.

[ Voor 51% gewijzigd door ik222 op 29-09-2010 08:39 ]

• scrappy.doo
ik222 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 08:35:
Dat is wat jij hoopt :P Maar hoe dan ook zou ik in ieder geval geen hardware aanschaffen m.b.t. dit soort dingen zolang er geen duidelijkheid is. Aangezien encryptie mij nog steeds de meest logische vorm van conditional access lijkt, hoe vervelend dat ook zou zijn voor de HTPC gebruikers.

Vergeet niet dat de content aanbieders helemaal niet willen dat je streams kan ontvangen op een pc aangezien ze veel te bang zijn dat hun beelden dan makkelijk verspreid worden. En hoe dan ook zal Glashart Media uiteindelijk aan hun wensen tegemoed moeten komen aangezien ze anders simpelweg geen interessant zenderpakket meer hebben straks.

En vergeet even los daarvan niet dat HTPC gebruikers een enorm kleine groep is op het totale klantenbestand dus die paar gebruikers die dan op gaan zeggen zullen ze waarschijnlijk minder erg vinden dan het feit dat ze geen interessante content meer aan kunnen bieden.
Het lijkt me ook wat overdreven om met zware encryptie methoden aan te komen voor die kleine groep HTPC gebruikers.

• ik222
  • Niet online
Feit is wel dat onder de groep HTPC gebruikers er een klein deel is wat streams gebruikt waar ze geen abbo op hebben. En zo zijn er wellicht ook mensen die de beelden verspreiden en logischerwijs zijn ook dat mensen met een HTPC.

Ik bedoel voor mensen die enkel met een of meerdere amino's werken is dat veel lastiger om dat soort dingen te doen. Dus misschien willen ze de maatregel wel juist vanwege deze kleine groep invoeren ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 29-09-2010 09:04 ]

• scrappy.doo
Het kat en muizen zal wel nooit ophouden, maar het zou wel erg jammer zijn als men omwille van een klein deel van een toch al kleine groep zichzelf en de reguliere gebruikers een boel ellende op de hals nemen.
Welnu vooralsnog allemaal speculatie om wat mogelijk zou kunnen komen. Tot het zover is geniet ik van mijn HTPC setup waar ik al mijn (legale) TV streams op kan bekijken.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
ik222 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:04:
Feit is wel dat onder de groep HTPC gebruikers er een klein deel is wat streams gebruikt waar ze geen abbo op hebben. En zo zijn er wellicht ook mensen die de beelden verspreiden en logischerwijs zijn ook dat mensen met een HTPC.

Ik bedoel voor mensen die enkel met een of meerdere amino's werken is dat veel lastiger om dat soort dingen te doen. Dus misschien willen ze de maatregel wel juist vanwege deze kleine groep invoeren ;)
Heeft de animo 110 ook een smartcard ingang? Want dan zou dat wel een van de oplossingen kunnen zijn van glashartmedia.

• ik222
  • Niet online
Geen idee, heb zelf twee keer de A130m en die heeft er in ieder geval geen. Maar encryptie kun je op meerdere manieren doen natuurlijk.

[ Voor 28% gewijzigd door ik222 op 29-09-2010 11:40 ]

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 08:35:
Inderdaad is dat wat ik hoop :P Verder denk ik niet dat er ooit duidelijk gaat komen, gezien dit toch nooit officieel ondersteund gaat worden. En dat hoeft ook niet. Zolang het maar niet tegengewerkt wordt. Neemt niet weg dat je inderdaad moet oppassen om dure hardware te aan te schaffen, puur om er IPTV mee te kunnen kijken.

In het verleden zijn ze ook al een keer aan hun wensen tegemoet gekomen door in de nieuwe Genexis gebieden de porten te scheiden. Daarnaast wordt er vanaf het begin al zonder encryptie gewerkt. Als contentleveranciers echt zo dwingend zijn met het gebruik van encryptie dan had Glashart Media dat denk ik allang gedaan. Verder valt het mij juist op hoeveel zenders ze aanbieden. KPN gebruikt wel encryptie en die heeft minder zenders. Dus kwa contentaanbod lijkt het wel mee te vallen. Bovendien vind ik (en dat is mijn mening) dat Glashart Media niet in zee moet gaan met contentleveranciers die gewoon keihard encryptie eisen en niet naar alternatieven willen kijken.

Vergeleken bij het overgrote deel van de gebruikers zijn de HTPC gebruikers natuurlijk een kleine groep. Echter is het ook weer niet zo dat dit een groep is die je op 1 hand kan tellen. Deze groep wordt ook steeds groter. Ik denk dus dat Glashart Media ook die groep graag behoud en ze een alternatief wil bieden voor het gesloten UPC.

En vergeet niet: Bij Ziggo en Caiway kun je ook gewoon op de PC kijken en opnemen. Als dit echt zo'n ramp was voor de contentleveranciers dan hadden Ziggo en Caiway dat allang onmogelijk gemaakt door op alle zenders CI+ flags toe te passen. Dus waarom zou Glashart Media dan wel alles tot de nok toe dicht moeten timmeren?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2010 16:24 ]

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 13:35
ik222 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:40:
Geen idee, heb zelf twee keer de A130m en die heeft er in ieder geval geen. Maar encryptie kun je op meerdere manieren doen natuurlijk.
Ik heb een 130 (zonder m) en die heeft wel een smartcard gleuf. Vreemd dat de 130m die dan niet heeft. Ben sowieso wel blij dat ik geen 130m heb want die heeft alleen HDMI/SPDIF uit en dat is wat lastig als je 'm via de analoge hifi wilt laten spelen :)

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
DoeEensGek schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:21:
[...]

Heeft de animo 110 ook een smartcard ingang? Want dan zou dat wel een van de oplossingen kunnen zijn van glashartmedia.
Een smartcard ingang hoeft niet eens. Er zijn nog genoeg andere manieren om de toegang tot streams of multicast groups te blokkeren.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• ik222
  • Niet online
janbrede schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:16:
[...]

Ik heb een 130 (zonder m) en die heeft wel een smartcard gleuf. Vreemd dat de 130m die dan niet heeft. Ben sowieso wel blij dat ik geen 130m heb want die heeft alleen HDMI/SPDIF uit en dat is wat lastig als je 'm via de analoge hifi wilt laten spelen :)
Ja ik heb dan weer liever de A130m aangezien die kleiner is en ik hem digitaal op een receiver heb aangesloten middels HDMI en Toslink. En de tweede box staat rechstreeks via HDMI op een televisie. Heb al die extra aansluitingen dus niet nodig :)

Maar goed dat valt denk ik verder buiten dit topic.

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:09
Iemand een idee of je een HDD recoder aan de Animo110 kan hangen? Ik neem aan scart naar HDD recorder en dan via die weer naar de TV? Maar werkt dit ook?

• Thasaidon

Thasaidon

BusmuiZ schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:26:
Iemand een idee of je een HDD recoder aan de Animo110 kan hangen? Ik neem aan scart naar HDD recorder en dan via die weer naar de TV? Maar werkt dit ook?
Ik heb hier geen verstand van of ervaring mee, maar ik denk dat dit technisch wel mogelijk zou moeten zijn.
Enige nadeel is volgens mij dat je dan alleen kunt opnemen wat je op dat moment ook kijkt.
Het signaal van de Amino naar TV geeft alleen de zender weer welke je op dat moment op de Amino geselecteerd hebt.
Zender 1 kijken en 2 opnemen kan dus niet.
Dan zul je echt een HTPC (of iets), welke meerdere tuners gebruikt, moeten hebben.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
BusmuiZ schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:26:
Ik heb bij iemand thuis dit opgelost door de 110 aan de hdd recorder te hangen dmv van scart inderdaad. Deze daarna met een hdmi naar tv (apperaat heeft hdmi uitgang, anders scart inpluggen naar tv).
En de 130 heeft hij als decoder voor de tv. De 110 wel zo neerzetten dat hij niet mee zapt als jij zapt!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:09
DoeEensGek schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:13:
[...]

Ik heb bij iemand thuis dit opgelost door de 110 aan de hdd recorder te hangen dmv van scart inderdaad. Deze daarna met een hdmi naar tv (apperaat heeft hdmi uitgang, anders scart inpluggen naar tv).
En de 130 heeft hij als decoder voor de tv. De 110 wel zo neerzetten dat hij niet mee zapt als jij zapt!
Bedankt voor de info. Stel ik zet er alleen een 110 aan en verder niks, ik neem aan dat dan de 110 24/7 aan moet staan? En ik neem aan dat de HDD recorder de kanalen van de 110 kan veranderen?
Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste