Lijbrandt IPTV via router? Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neeh dat niet maar ik zou hem vanavond nog wel een keer stap voor stap opnieuw installeren inc de reg te verwijderen meschien is de 3de keer het wel goed ze zeggen niks voor niks 3keer is scheepsrecht hehe

keep u updated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt idd niet aan jou installatie. Ik heb net ook geprobeerd. DVBLink for IPTV 3.1 geinstalleerd op een vers geinstalleerde WHS en inderdaad, het programma sluit zichzelf af zodra je op die knop klikt.

Bij stream type staat ook 'Unknown' dus dat klopt ook niet. Wellicht dat het daarom ook niet werkt op je HTPC. Want toen het wel werkte nadat je die route had toevoegd was dat op VLC?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 19:59:
dan crashed het venster en kan ik hem weer opnieuw openen en als ik er vervolgens weer op druk het zelfde ect,ect
Die crash had ik ook daarom schreef ik eerder dat je voor dat je IPTV gaat configureren je systeem moet restarten. Verder geeft het pijltje op het plaatje van Alaxander duidelijk aan waar je moet klikken om bij de netwerk instellingen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 20:15:
[...]

Die crash had ik ook daarom schreef ik eerder dat je voor dat je IPTV gaat configureren je systeem moet restarten. Verder geeft het pijltje op het plaatje van Alaxander duidelijk aan waar je moet klikken om bij de netwerk instellingen te komen.
Was net bezig met een reboot, en inderdaad nu werkt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alexander, Om terug te komen op je eerdere vraag. Op m'n PC had ik geen beeld. (Op m'n WHS heb ik trouwens nooit beeld :) op de HP X510 zit geen scherm aansluiting)

Maar de oorzaak lag in de WHS daar heb ik de route aangepast. Op de PC alleen de network client geinstaleerd en de naam van de WHS server ingevoerd (veel meer is er in de client niet in te stellen)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke dus na dat ik de server geinstalleerd heb moet ik dus rebooten en dan werkt het wel mooi doe ik dat straks als ik terug ben mijn dank is wederom weer groot aan jullie bijde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 20:27:
oke dus na dat ik de server geinstalleerd heb moet ik dus rebooten en dan werkt het wel mooi doe ik dat straks als ik terug ben mijn dank is wederom weer groot aan jullie bijde ;)
Bijna goed (kijk even terug op de vorige pagina, daar heb ik het beschreven). Server/IPTVpack/restart/Netpack/restart

Even een paar tips:
Ik neem meestal de ruim de tijd om het IPTV pack af te configureren. Hier geef ik alle zenders een eigen nummer inplaats van de standaard -1, hierdoor staan ze in MCE gelijk in de goede volgorde.
Selecteer bij de laatste Tab van server configuratie "EPG source" rechts eerst UPC digitaal vervolgens set EPG using channel name. (Als andere instellingen meer zender info geven verneem ik het graag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 20:45:
[...]

Bijna goed (kijk even terug op de vorige pagina, daar heb ik het beschreven). Server/IPTVpack/restart/Netpack/restart

Even een paar tips:
Ik neem meestal de ruim de tijd om het IPTV pack af te configureren. Hier geef ik alle zenders een eigen nummer inplaats van de standaard -1, hierdoor staan ze in MCE gelijk in de goede volgorde.
Selecteer bij de laatste Tab van server configuratie "EPG source" rechts eerst UPC digitaal vervolgens set EPG using channel name. (Als andere instellingen meer zender info geven verneem ik het graag)
Als je er de tijd voor neemt kun je het het beste handmatig doen en dan kiezen voor de '....nog niet in in kaart gebracht' lijsten. Alle zenders die daar in staan hebben ook daadwerkelijk een werkende EPG. Als je de EPG lijsten van UPC/Ziggo/Digitenne/Caiway etc. gebruikt zul je merken dat van heel veel zenders de EPG gewoon niet werkt. De enige zenders waarvan de EPG ook daadwerkelijk werkt bij de UPC/Ziggo/Digitenne/Caiway lijsten zijn de zenders die ook staan bij '....nog niet in in kaart gebracht'. Ik heb dit al een paar keer getest en vergeleken. Ik denk dat de kabelaars hun lijsten niet bijhouden ofzo. Die '....nog niet in in kaart gebracht' lijsten worden in ieder geval wel goed bijgehouden door Microsoft heb ik het idee, want alles werkt gewoon in die lijsten (zijn overigens allemaal precies hetzelfde). Wat ik dus doe is hem instellen op 'Digitale Kabel nog niet in kaart gebracht' en dan die lijst handmatig van boven tot onder afgaan om te kijken of er zenders matchen in de linker tabel. Sommige zenders hebben namelijk ook een andere naam als zoals Glashart Media ze noemt. ARD staat er bijvoorbeeld tussen als Das Erste en dan werkt het niet om de optie 'EPG using channel name' te gebruiken.

Dit duurt een paar minuten, maar dan is het ook echt goed.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Wat moet ik me voorstellen bij WHS? Kan ik dat gebruiken om IPTV over het hele netwerk te verspreiden of heb ik exact dezelfde mogelijkheden met W7?

Ik heb nu W7 met 2 NIC's wat ook mijn normale pc is. NIC1 is Internet vanaf de router en NIC2 is IPTV vanaf de switch (waar de Amino ook nog aan zit).
Ik draai nu DVBLink for IPTV 3.1, maar heb geen networkpack.

Ik zou wel graag op elke pc IPTV kunnen binnenhalen en ook op de PS3, ik weet niet of ik meer mogelijkheden heb met WHS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerB schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:54:
Wat moet ik me voorstellen bij WHS? Kan ik dat gebruiken om IPTV over het hele netwerk te verspreiden of heb ik exact dezelfde mogelijkheden met W7?

Ik heb nu W7 met 2 NIC's wat ook mijn normale pc is. NIC1 is Internet vanaf de router en NIC2 is IPTV vanaf de switch (waar de Amino ook nog aan zit).
Ik draai nu DVBLink for IPTV 3.1, maar heb geen networkpack.

Ik zou wel graag op elke pc IPTV kunnen binnenhalen en ook op de PS3, ik weet niet of ik meer mogelijkheden heb met WHS?
DVBLink NetPack maakt het mogelijk om in één pc je tuners/IPTV te plaatsen en dit vervolgens binnen je netwerk door te geven via stream of via de NetPack clientsoftware zodat je tot 4 tuners binnen MCE kunt plaatsen in je overige PC's. Kan dus op elke PC maar om het door te geven moet deze aanstaan wil je kunnen kijken. Vandaar dat WHS (Windows Home Server) voor mij de beste plek is om de software te installeren.

Volgens mij kun jij na installatie van het NetPack boven op je huidige installatie streams ontvangen op je PS3.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Ja okee, het is gewoon een beetje een "licht" OS wat je draait op een 24/7 pctje. Nouja dan kan ik het beter gewoon op de W7 pc houden en die networkpack erbij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59
Inmiddels heb ik zelf een Amino met harddisk geregeld. Volgende stap is om te kijken of ik de opnamemogelijkheid actief kan krijgen hierop en de zenders hier los op kan krijgen.

Heb zelf geen glasvezel helaas, maar wel de mogelijkheid om eea te testen.

Stap 1 is te zorgen dat dat ding geen Tele2 OEM meer is.
Wat me wel opviel, bij Tele2 doet dat ding zich voor als een Samsung.
Option: (t=60,l=26) Vendor class identifier = "VERSATEL.STB.SAMSUNG.6010E"

Van de week eens kijken of ik 'm kan reflashen naar een blanco Amino, en vanaf daar verder kan werken.
Ik zal eea met DHCP opties moeten doen. Zonder verbinding met Tele2 kan ik niets tracen, en op zowel afstandsbediening als toetsenbord doet ie niets. (iig, reageert niet, lijkt wel de IR signalen te ontvangen)

Met de Amino 110 die ik gekocht heb van een XMS gebruiker is dat wel gelukt, dat is nu een unlockte Amino 110 ;)

Alleen was deze vent op Marktplaats zo aardig (not) om de zooi te flessen, kreeg na ruim 3 weken een amino-in-een-doos-gepleurd, met strafporto (was niet gefrankeerd) en zonder AB, voeding of wat dan ook

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 25-07-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik heb een vraagje betreffende iptv op je pc, het werkt allemaal goed met dvblink en mc7

downloaden en speedtests zijn dramatisch

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/892507115.png

Kan iptv op je pc je download snelheid beinvloeden ivm met routings

0.0.0.0 0.0.0.0 192.168.1.1 1
224.0.0.0 240.0.0.0 10.252.x.x 1
82.139.64.0 255.255.224.0 10.252.x.x 1
82.139.96.0 255.255.224.0 10.252.x.x 1
deze routes heb ik nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
McGreenNL schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:16:
Ik heb een vraagje betreffende iptv op je pc, het werkt allemaal goed met dvblink en mc7

downloaden en speedtests zijn dramatisch

[afbeelding]

Kan iptv op je pc je download snelheid beinvloeden ivm met routings

0.0.0.0 0.0.0.0 192.168.1.1 1
224.0.0.0 240.0.0.0 10.252.x.x 1
82.139.64.0 255.255.224.0 10.252.x.x 1
82.139.96.0 255.255.224.0 10.252.x.x 1
deze routes heb ik nu
Kan goed. Niet elk apparaat kan even goed met multicast overweg. Zo willen bv wifi verbinding nog wel eens gaan flippen bij multicast verkeer. Je kan met udpxy je multicast signaal omzetten naar unicast. Dan heb je niet het flooden van het multicasttraffic over je hele netwerk. (En kun je het via internet streamen naar bv werk....) Een slimmere switch is ook een optie, dan kun je je multicast flood 'sturen' naar het juiste apparaat, ipv het hele netwerk te flooden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor Windows 7 was dit genoeg geweest. Hoef je ook niet steeds meer aan te passen als je IP of Gateway veranderd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
Ik heb nog een vraag over EPG wie heeft bij alle zenders EPG, ik heb alleen de meeste bekende zenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:12
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt XMLTV gebruiken in DVBLink in combinatie met WebGrab. Je haalt dan de EPG informatie op van alle zenders op TVgids.nl, die vervolgens worden opgeslagen in een XML file en weer wordt uitgelezen door DVBLink. Probleem is alleen dat als TVgids.nl aanpassingen doet dat je dan weer een nieuwe versie van WebGrab moet downloaden. Voor die paar extra zenders blijf ik liever bij de Microsoft EPG iig. Hoef je verder niet meer naar om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
Ik gebruik zelf ook Microsoft EPG en voor de zenders waar ik geen EPG kan krijgen via Microsoft EPG, gebruik ik XMLTV, maar wil graag voor ESPN, Discovery HD en Eurosport 2 ook EPG verkrijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

DJSmiley schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:41:
Inmiddels heb ik zelf een Amino met harddisk geregeld. Volgende stap is om te kijken of ik de opnamemogelijkheid actief kan krijgen hierop en de zenders hier los op kan krijgen.

Heb zelf geen glasvezel helaas, maar wel de mogelijkheid om eea te testen.

Stap 1 is te zorgen dat dat ding geen Tele2 OEM meer is.
Wat me wel opviel, bij Tele2 doet dat ding zich voor als een Samsung.
Option: (t=60,l=26) Vendor class identifier = "VERSATEL.STB.SAMSUNG.6010E"

Van de week eens kijken of ik 'm kan reflashen naar een blanco Amino, en vanaf daar verder kan werken.
Ik zal eea met DHCP opties moeten doen. Zonder verbinding met Tele2 kan ik niets tracen, en op zowel afstandsbediening als toetsenbord doet ie niets. (iig, reageert niet, lijkt wel de IR signalen te ontvangen)

Met de Amino 110 die ik gekocht heb van een XMS gebruiker is dat wel gelukt, dat is nu een unlockte Amino 110 ;)

Alleen was deze vent op Marktplaats zo aardig (not) om de zooi te flessen, kreeg na ruim 3 weken een amino-in-een-doos-gepleurd, met strafporto (was niet gefrankeerd) en zonder AB, voeding of wat dan ook
Dit vind ik erg interessant!
Hoe heb je dat met die 110 gedaan? Kun je gewoon zelf de zenderlijst aanpassen? Ik kan me voorstellen dat zoiets mogelijk is, alleen zul je dan wel de interface van Glashart kwijt zijn met uitzending gemist en de iFancy gids, of is dat allemaal te combineren? Dat zou ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-12-2024
Een vraagje voor de echte techneuten hier :)

Binnenkort zal ook ik de gelukige gebruiker worden van een glasvezel verbinding. De keuze van provider is Lijbrandt geworden. Inmiddels is bekend dat zij het TV en internetsinaal over verschillende UTP poorten sturen. Hier heb ik dan ook al het e.e.a. gelezen over de benodigde IGMP proxy en het simuleren van het mac adres van een amino.

Wat ik mij echter afvraag is of het afdoende is om een router te plaatsen met 2 WAN poorten die IGMP proxy en IGMP spoofing ondersteund. Mijn ook is namelijk gevallen op een Draytek Vigor 2920n wat mij een aardige router lijkt voor een redelijke prijs.

Ik heb mij echter laten vertellen dat de processor van de router het wellicht niet zou trekken.

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
Maar waarom zou je dat willen, je kan toch op je IPTV poort een simpele switch hangen en daaraan je computer/tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-12-2024
Mijn voorkeur gaat er naar uit beide signalen over 1 kabel door het huis te laten fietsen bij voorkeur met een oplossing die zo min mogelijk stroom verbruikt. Wanneer je het TV beeld routeert via een PC zal die altijd aan moeten blijven staan. Het leggen van dubbele bekabeling heeft niet mijn voorkeur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een Genexis hebt kom je er inderdaad niet onderuit om een externe switch te gebruiken op port2. Bij een Packetfront zijn echter alle 4 de porten gedeeld op de interne switch, dus daar kun je dan handig gebruik van maken voor een Media Center of 2e/3e Amino.

Verder een aantal nadelen in het gebruik van een dual-WAN router voor internet en IPTV:

- Je moet een dual-WAN router hebben waarop je DD-WRT kan flashen. In de basic firmware van de routerfabrikanten kun je namelijk het Vendor-ID niet instellen (wat nodig is om een IP te krijgen van de DHCP-server op het IPTV-VLAN).

- Je Amino kan geen firmware updates meer ophalen. Voor het ophalen van de firmware updates gebruikt de Amino namelijk een ander Vendor-ID.
- Extra diensten als 'Uitzendinggemist' werken niet meer als de Amino aangesloten is via een dual-WAN router.

De beste oplossing is dus toch om de interne switch van de Packetfront te gebruiken, of als je een Genexis hebt, een losse switch op port2 aansluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:09
Sinds kort heb ik mijn Linksys 320 afgekoppeld en op mijn esxi een zeroshell server geinstalleerd. dit vanwege een VPN kwestie.

Nu werkt alles weer naar behoren. alleen kan ik nergens in zeroshell vinden waar je multicast kan aanzetten zodat ik in mijn netwerk ook de multicast streams kan ontvangen. Dit kon met de Linksys 320 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobrawnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 19:06:

Verder een aantal nadelen in het gebruik van een dual-WAN router voor internet en IPTV:
......
- Extra diensten als 'Uitzendinggemist' werken niet meer als de Amino aangesloten is via een dual-WAN router.
Heeft iemand enig idee hoe dit nou daadwerkelijk komt... Waarom zou je deze diensten niet meer kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het zelf helaas niet testen omdat ik hier nog geen IPTV kan krijgen, maar op deze site is het al wel getest
Remarks in usage
Because the STB is now connected through a linux router and not directly the firmware upgrade will not work. During the firmware upgrade the STB is doing a DHCP request with a different vendor class. This difference DHCP vendor class will return a slightly difference vendor encapsulated options back in the DHCP Offer. This time it will not hold a webpage with a menu for the STB, but a multicast address, which is be used by the STB to download the new firmware. Because the DHCP request to the IPTV network in the setup bescribed above is not done by the STB but by the router, and we have set the vendorclass on the router to Aminoaminet130fisys, this firmware upgrade will not work. If you really need an firmware upgrade, then connect the STB directly to the fiber modem, do the firmare upgrade, and then reattach it to the dd-wrt router.

The extra services like ‘Uitzending gemist’ also don’t work. I’m not sure (yet) why they don’t work, so I’ll try to figure that out some time and see if I can fix this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Niet online
Ik heb nu VLC werkend op mijn pc en ben ook in het bezit van een Xtreamer mediaplayer.
Nu is er zojuist een update uitgekomen voor deze Xtreamer en deze bevat ook het volgende:
RTSP Streaming Format - We added “rtsp” protocol support for Internet section.

Code:
Example usage:
<item>
<title>test rtsp</title>
<enclosure type="video/mp4" url="rtsp://live2.ncnews.com.cn/sjb"/>
</item>
Betekend dit dat ik waarschijnlijk ook streams kan afspelen op deze mediaplayer?

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
arjants schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 23:02:
Ik heb nu VLC werkend op mijn pc en ben ook in het bezit van een Xtreamer mediaplayer.
Nu is er zojuist een update uitgekomen voor deze Xtreamer en deze bevat ook het volgende:

[...]

Betekend dit dat ik waarschijnlijk ook streams kan afspelen op deze mediaplayer?
multicast is udp, geen rtsp.

Ik kan met mijn mediaspeler (Popcorn Hour A110) wel (indirect) multicaststreams afspelen, met behulp van udpxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobrawnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 22:11:
Ik kan het zelf helaas niet testen omdat ik hier nog geen IPTV kan krijgen, maar op deze site is het al wel getest

[...]
Ja,, dat het getest is weet ik... ik heb zelf ook een iptv router... echter snap ik niet zo goed waarom de uitzendinggemist diensten niet doorkomen....

Het enige wat ik me kan bedenken is dat de amino tijdens het opvragen van de site zijn headers met daarin zijn lokale ip adres mee stuurd.. wanneer dit niet in het IPTV subnet valt kan de site niet benaderd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Het verhaal op http://www.robmir.nl/robert/mythtv/iptv-router/ is opzich erg helder en lijkt prima te werken. Maar ik zie eigenlijk niet helemaal in waarom je een IPTV-router zou willen hebben, terwijl het een stuk makkelijker is om gewoon een switch te gebruiken, in combinatie met het wijzigen van het *.dll bestandje in Windows. Dan werken de uitzendinggemist diensten in Windows gewoon namelijk. Volgens mij kan je in linux in elk geval ook het vendorclassID gewoon aanpassen.

Ik ben zelf trouwens nog op zoek naar de zender National Geographic Wild HD. Heeft iemand die ergens? :P Daarnaast heb ik ook een keer iets meegekregen van een test-3D zender (oid) maar ik kan me echt niet meer herinneren waar. Enig idee? :X

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo, het makkelijkste is om je Netwerkadapter waar je internet op hebt even uit schakelen in Windows en dan de zenderlijst te downloaden op http://w.zt6.nl/tvmenu/index.xhtml.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
Mojo schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:07:
Het verhaal op http://www.robmir.nl/robert/mythtv/iptv-router/ is opzich erg helder en lijkt prima te werken. Maar ik zie eigenlijk niet helemaal in waarom je een IPTV-router zou willen hebben, terwijl het een stuk makkelijker is om gewoon een switch te gebruiken, in combinatie met het wijzigen van het *.dll bestandje in Windows. Dan werken de uitzendinggemist diensten in Windows gewoon namelijk. Volgens mij kan je in linux in elk geval ook het vendorclassID gewoon aanpassen.

Ik ben zelf trouwens nog op zoek naar de zender National Geographic Wild HD. Heeft iemand die ergens? :P Daarnaast heb ik ook een keer iets meegekregen van een test-3D zender (oid) maar ik kan me echt niet meer herinneren waar. Enig idee? :X
Heb je een DM gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 18:17
Heeft er iemand toevallig nog een recente lijst?

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de handleiding uitgevoerd van http://www.robmir.nl/robert/mythtv/iptv-router/
Dit werkt perfect.

Ik ben zelf niet handig met routers, maar via DDWRT kan je toch ook de beide ethernet porten (dus van Internet en IPTV) op je router aansluiten, zodat je via een normale router een soort dual wan router maakt ?
Hierbij 'verlies' je wel 1 switch port, die je dan als een extra wan port gebruikt. En zou je de streaming + uitzending gemist kunnen routeren naar deze IPTV wan port.
Iemand hier ervaring mee hoe ik dan voor elkaar kan krijgen ?
Dan kan je volgens mij zowel internet als streaming uiteindelijk over 1 ethernet lijntje kunnen laten lopen. Ook zou je je amino aan kunne sluiten en laten werken.

Als iemand weet hoe je deze configuratie voor elkaar kan krijgen ben ik wel heel blij !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarja, je blijft met dat vendor-id zitten welke je vast in moet stellen in zo'n dual WAN router. De Amino kan dan sowieso al geen firmware update meer doen omdat ie dan een ander vendor-id gebruikt. Wat misschien mogelijk is om een dual wan router maken waarbij IPTV gewoon 1:1 doorgegeven wordt in de router. Dus bijvoorbeeld bij Port 1 erin en in Port 3 weer eruit naar de Amino, zonder gebruik te maken van NAT dus. Op die manier kan de Amino hetzelfde IP krijgen als wat hij ook heeft als hij direct op de Packetfront/Genexis zit. En het Vendor-ID hoef je dan ook niet vast in te stellen. Nadeel is wel dat je enkel je Amino aan kan sluiten en niet een HTPC, gezien er bij het IPTV gedeelte dus niet gebruik wordt gemaakt van NAT. Een echte meerwaarde zie ik niet in deze oplossing gezien je toch nog 2 kabels moet trekken naar je Dual WAN router en je enkel 1 Amino kan aansluiten voor IPTV.

Als je geen 2e kabel wil/kunt trekken is het denk ik een betere oplossing om je netwerkkabel voor internet op te splitsen in 2 kabels. Voor 100mbit full duplex heb je namelijk maar 4 van de 8 aders nodig in de UTP kabel. Je kunt dan dus aan de kant van de Packetfront/Genexis je netwerkkabel voorzien van 2 RJ45 connectors, waarbij er 1 in de internet port gaat en 1 in de IPTV port. De andere kant van de kabel voorzie je ook weer van 2 RJ45 connectors waarbij de ene in je Router gaat en de andere in de Amino (of switch) voor IPTV. Gezien de meeste Packetfront/Genexis modems 100mbit zijn heb je hier geen nadeel van om de kabel op te splitsen. Ik zie het ook niet snel gebeuren dat al die modems worden vervangen door Gigabit exemplaren en men met betaalbare 200/200 abo's komt.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 04:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Ff een oude koe uit de sloot halen.
Ik wil de igmpproxy van pfsense 2 (beta 4 nu) gaan gebruiken en daar kan ik bij de upstream meerdere netwerken definiëren, ik snap alleen nog niet welke daar allemaal nodig zijn.

In jouw docje staan in de igmpproxy.conf bij de upstream interface (ondermeer):
altnet 80.79.34.0/24
altnet 82.139.121.0/24
Zijn die 2 netwerken nodig voor igmpproxy?

Verder heb je er ook nog staan:
altnet 233.81.0.0/16
altnet 239.193.0.0/16
altnet 224.1.3.0/24
Is het dan niet beter om 224.0.0.0 /4 erin te zetten? Dat is toch het hele multicast stuk?
En eigenlijk had ik begrepen dat je die er niet in hoeft te zetten (omdat igmpproxy daar sowieso al mee werkt?).

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firmware 1.34EUb05 is uit voor de DIR-655. Heeft iemand deze al getest? Ben wel benieuwd of ze nu eindelijk die 239.193.x.x multicast bug hebben gefixt. Het staat niet in de changelog, maar als deze EU firmware gebaseerd is op de 1.34WWb02 firmware, dan zou het zomaar kunnen dat het weer werkt.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 04:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:05
Bijzonder, ik gebruik hier de 1.34WWB02 firmware en ik kan gewoon die streams beginnend met udp://239.193. openen.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt, 1.34WWB02 is samen met 1.11EU de enige waarbij dat nog werkt. Bij alle nieuwere EU versies kun je udp://239.193 niet meer openen. Daarom ben ik dus benieuwd of ze het nu gefixt hebben in die nieuwste 1.34EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 19:22
Ik had versie 1.34NA, maar daar kon je alle kanalen beginnend met 239.193 niet afspelen, daarna "gedowngrade" naar Firmware Version: 1.31RU en de handel werkt perfect :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Even een update over pfSense.
1. Het is me gelukt om pfSense (ondermeer) option-60 te laten sturen en ook werkelijk een IP adres van Lijbrandt terug te krijgen.
2. Het is me ook gelukt om de scripts van pfSense zo aan te passen dat alles een reboot overleeft. (alleen een update zal het wel overschrijven, maar het is slechts een handje vol regels in 1 file)
3. Ik heb nog geen idee of igmp proxy het nu gaat doen...

EDIT:
3. Ja, ook igmp proxy lijkt te werken want ik kan vanaf het LAN een UDP stream openen in VLC Player.

[ Voor 11% gewijzigd door sjimmie op 24-08-2010 15:18 . Reden: igmp proxy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janneman1965 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:25:
Ik had versie 1.34NA, maar daar kon je alle kanalen beginnend met 239.193 niet afspelen, daarna "gedowngrade" naar Firmware Version: 1.31RU en de handel werkt perfect :-)
1.31WW bedoel je? 1.31RU bestaat niet. In Rusland gebruiken ze gewoon de WW (World Wide) firmware. Vanaf 1.31WWB02 is het daarin gefixt door EricK
V 1.31WW, build 02, 2010/02/12, by EricK
1. UBICOM Based : Ubicom SDK 7.6.1 build 0163, 2010/02/10
2. Checksum: 0x043399F9
3. add routing status page, creator could be "DHCP", dhcp 33/121.
4. check igmp report/leave
5. check 239.x.x.x multicast
6. IOT with Linux xl2tp server
Issue:
1. FQDN for Russia mode (pptp/l2tp) only, not for pure dialup (pptp/l2tp)
2. With Intel 5100, will fix asap. user may turn off wmm first.
Dezelfde EricK zie je ook in de changelogs bij de EU firmware, maar daar staat dus niks over multicast. Vreemd. Als hij ook aan de EU firmware werkt zou je toch denken dat ie het daar ook wel zou fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:50:
[...]

1.31WW bedoel je? 1.31RU bestaat niet. In Rusland gebruiken ze gewoon de WW (World Wide) firmware. Vanaf 1.31WWB02 is het daarin gefixt door EricK
Ik gebruik deze DIR655A4_FW131RUB10.bin

Afbeeldingslocatie: http://www.dtx.nu/rus.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, dat is die gehackte die hier staat: http://forums.dlink.com/index.php?topic=10668.0

Als je op ftp.dlink.ru kijkt staan er alleen maar WW firmwares. Persoonlijk zou ik naar DIR655Ax_FW134WWB02Beta.bin upgraden. Officiële firmware met nog wat extra bugfixes :)

• Janneman1965
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:36:
Ah, dat is die gehackte die hier staat: http://forums.dlink.com/index.php?topic=10668.0

Als je op ftp.dlink.ru kijkt staan er alleen maar WW firmwares. Persoonlijk zou ik naar DIR655Ax_FW134WWB02Beta.bin upgraden. Officiële firmware met nog wat extra bugfixes :)
Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Heeft iemand eigenlijk al de EDL HD streams te pakken? Ik kan ze zelf niet vinden in de broncode van de webpagina, alleen de streams werken al wel op een HD-STB. :p

Overigens is het DTV-probleem in Wijchen opgelost

[ Voor 16% gewijzigd door Mojo op 27-08-2010 12:45 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
EL-HD werkt prima inderdaad op de stb's :)

Om de adresen te weten te komen moet je eigenlijk met een hub op een managed switch even sniffen maar ja die heb ik hier zo niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
Een PC met meerdere NIC's en bij voorkeur Linux (maar Windows moet ook kunnen) kan ook uitkomst bieden :). Je kan namelijk 2 netwerkkaarten bridgen en in promiscuous modus zetten. Sluit op de ene de IPTV poort van de Genexis aan en op de andere de STB.

Met Wireshark pluk je vervolgens alles wat er gebeurt van het lijntje :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze staan gewoon in de index.xhtml.gz :)
Toen straks via vnc nog gecheckt bij een kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:01:
Ze staan gewoon in de index.xhtml.gz :)
Toen straks via vnc nog gecheckt bij een kennis.
Toch stom, daar had ik ook gekeken, maar stonden ze gewoon niet in :X

Ik denk dat ik een oude gecachede versie had ofzo.. doh :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ze nu wel gevonden?

Probeer anders eens gewoon http://w.zt6.nl

Dan krijg je ook die file.

Kijken of daar het verschil zit met http://w.zt6.nl/tvmenu/index.xhtml.gz

Ik had 'm namelijk gewoon via http://w.zt6.nl, maar ik weet niet zeker of dat een redirect was van http://w.zt6.nl/tvmenu/index.xhtml.gz. Misschien is die file wel nieuwer ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Om de nieuwe zenders eruit te filteren heb ik ook even de dhcpcore vervangen voor een Amino versie op Windows 7 64bit. Het grappige is dat ik gewoon een ip-adres krijg van de dhcp server zonder het MAC adres te klonen van de Amino. Ik krijg ook een ander ip adres dan de Amino heeft, wel in dezelfde range.

Volgens mij kon dat eerder niet, beide werken nu ook tegelijk gewoon goed. Ideaal :P.

/edit
Ik kom ook nog wat tegen in de index file, iemand een idee wat je hiermee kunt?

"tvmail",q:"http://icarus.zt6.nl:8180/tvmail-frontend/gui",B:function(){return D.s.mailbox}},{c:"Upgraden naar test versie",C:function(){var b=new E("Wilt u de test versie van de settopbox software inladen?");b.M=function(){F(G);var a=new H("De settopbox wordt opnieuw gestart.");a.t=d();I(a);window.setTimeout(function(){if(k=="a110")m("239.193.128.247:4369");else k=="a130"||k=="a130m"?m("239.193.128.249:4369"):

Lijkt me sowieso wel interessant om de ifancy gids en uitzending gemist aan de gang te krijgen op de pc, maar dat is volgens mij nog best lastig.

[ Voor 45% gewijzigd door KillerB op 28-08-2010 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerB schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:23:
Om de nieuwe zenders eruit te filteren heb ik ook even de dhcpcore vervangen voor een Amino versie op Windows 7 64bit. Het grappige is dat ik gewoon een ip-adres krijg van de dhcp server zonder het MAC adres te klonen van de Amino. Ik krijg ook een ander ip adres dan de Amino heeft, wel in dezelfde range.

Volgens mij kon dat eerder niet, beide werken nu ook tegelijk gewoon goed. Ideaal :P.

/edit
Ik kom ook nog wat tegen in de index file, iemand een idee wat je hiermee kunt?

"tvmail",q:"http://icarus.zt6.nl:8180/tvmail-frontend/gui",B:function(){return D.s.mailbox}},{c:"Upgraden naar test versie",C:function(){var b=new E("Wilt u de test versie van de settopbox software inladen?");b.M=function(){F(G);var a=new H("De settopbox wordt opnieuw gestart.");a.t=d();I(a);window.setTimeout(function(){if(k=="a110")m("239.193.128.247:4369");else k=="a130"||k=="a130m"?m("239.193.128.249:4369"):

Lijkt me sowieso wel interessant om de ifancy gids en uitzending gemist aan de gang te krijgen op de pc, maar dat is volgens mij nog best lastig.
Oh, das interessant dat het ook zonder AMINET MAC adres kan. Kan iemand anders dat ook eens testen?
Die laatste regels code duid op nieuwe functionaliteit wat nu in de testfase zit :)
Zal wel een soort mail client op de TV zijn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:45:
[...]

Oh, das interessant dat het ook zonder AMINET MAC adres kan. Kan iemand anders dat ook eens testen?
Die laatste regels code duid op nieuwe functionaliteit wat nu in de testfase zit :)
Zal wel een soort mail client op de TV zijn ofzo.
Ik heb ook eindelijk Lijbrandt en het was mij vandeweek ook opgevallen dat ik een IP adres op zowel m'n router (pfSense met aangepast DHCP request) als op de tegelijk aangesloten Aminet 130m krijg. De pfSense doos heeft een ander MAC adres dan de Aminet en toch werkt het. Ik heb wel de dingen zoals Vendor ID aangepast.

Ook ik zie die "Upgraden naar test versie" in de index.html(.gz) staan. Op de Aminet vind ik daarvan niets terug maar ik zou ook niet weten waar ik het zou moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat je daar een special code voor moet invoeren ofzo om die opties te krijgen. Zal wel voornamelijk bedoeld zijn voor mensen van Glashart Media om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Vendor-id is hier ook aangepast middels de aangepaste dhcpcore dll, ik heb nog niet getest zonder aangepaste vendor-id.
Werkt nu 2 dagen prima :).

Nu nog even die extra functionaliteiten aan de gang zien te krijgen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier met een concepts/glashart abonnement in Rijssen. Door de utp stekker ipv in de aminobox in mijn pc te drukken, kan ik alle zenders bekijken/opnemen/pauzeren etc. Het zou nog wel mooi zijn als ik op de pc gebruik kan maken van uitzending gemist/vod. Weet iemand hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels een andere (voor mij makkelijkere) manier gevonden om zowel TV als internet op al mijn PC's te kijken.

Ik heb 2 routers. 1 op de IPTV en 1 op de INternet WAN
Middels DDWRT heb ik het Vendor ID + DHCP request aangepast zodat deze het IP adres van IPTV krijgt.
Als interne IP heb ik gekozen voor 192.168.1.2
Aan mijn andere router (met interne address 192.168.1.1) heb ik al mijn clients hangen.
De 2 routers heb ik aan de switch poorten met elkaar verbonden.

Op 192.168.1.2 heb ik wel DHCP voor de clients uitgezet en op de 192.168.1.1 heb ik een routing rule aangemaakt voor 224.0.0.0/8 gerouteerd naar 192.168.1.2

Ook IP 82.139.121.132/32 (w.zt6.nl) naar 192.168.1.2 gerouteerd.

Nu hoef ik geen DLL aan te passen en kan ik op mijn amino en al mijn PC's TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook gewoon 1 router gebruiken waar je DD-WRT op hebt draaien (zie deze post). Dan stel je 1 port extra in als WAN-port voor IPTV met aangepaste DHCP opion 60. Je hebt dan een dual WAN router. Eventueel kun je nog een switch eraan hangen als je LAN porten tekort komt.

Hou er overigens rekening mee dat als je de Amino niet direct (of via een switch) hebt aangesloten op de CPE de extra diensten als Uitzendinggemist niet meer werken + dat je geen firmware update meer kunt doen. Voor een firmware update wordt namelijk een ander Vendor-ID gebruikt en omdat je die vast hebt ingesteld in de router werkt dat dus niet meer.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alexander.
Helaas werkte dit bij mij niet, daar je ik in mijn router een gigabit switch heb en ik geen switch port als WAN port kan gebruiken.
Voordeeel van mijn configuratie is dat ik op mijn 'WAN' router geen CPU belasting heb als ik tv aan het kijken ben.
Dus 100% internetten en TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Als ik vanuit MediaPortal de ingebouwde DVB-IP koppeling gebruik (met een zelf geripte m3u lijst uit de index.xhtml.gz) dan worden tijdens de eerste ongeveer de helft van de (dikke 260) zenders ook werkelijk gevonden, de tweede keer dat ik scan worden er nog zo'n 20 extra gevonden en zo telkens weer wat meer. Is dat "normaal" (moet ik tig keer scannen) of heeft iemand een idee hoe ik dat oplos?

EDIT: Opgelost, in igmpproxy de optie "quickleave" uitgezet.

[ Voor 7% gewijzigd door sjimmie op 31-08-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 06:29:
Alexander.
Helaas werkte dit bij mij niet, daar je ik in mijn router een gigabit switch heb en ik geen switch port als WAN port kan gebruiken.
Als je DD-WRT op die router hebt staan zou het toch mogelijk moeten zijn om dit in te stellen via DD-WRT.
DD-WRT Dual Wan Guide v1.4.1
Voordeeel van mijn configuratie is dat ik op mijn 'WAN' router geen CPU belasting heb als ik tv aan het kijken ben.
Dus 100% internetten en TV kijken.
Maar wat is hier het voordeel van dan? Een router met een moderne chipset/cpu heeft geen last van vertaging als je tegelijk multicast streamt en aan het internetten bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:03:
[...]

Als je DD-WRT op die router hebt staan zou het toch mogelijk moeten zijn om dit in te stellen via DD-WRT.
DD-WRT Dual Wan Guide v1.4.1
Ik wil dit dus ook, maar als ik het probeer, slaat mijn hele router op hol en moet ik hem resetten.
Ik heb een WRT160N met de recommended firmware van dd-wrt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Alexander01: Niet iedere router ondersteunt alles wat jij noemt 8)7

Mike da spike heeft gelijk als hij zegt dat de meeste routers van dit moment met een gigabit netwerkchipset dit niet goed kunnen. Het feit dat dd-wrt op een bepaalde router draait betekent helaas lang niet altijd dat ook alle functies beschikbaar zijn.

Zo wordt op mijn TP-link WR1043ND met rtl8366rb chipset geen enkele vorm van port-separation of werken met VLAN's ondersteund. Als je niet 1 van je 4 switchpoorten uit je normale LAN kan trekken, dan kan je NOOIT een dual-wan verkrijgen. Helaas boeit het de ontwikkelaars van dd-wrt blijkbaar ook erg weinig, of ze hebben het gewoon te druk.

Met OpenWRT kan ik hetzelfde namelijk wel prima bewerkstelligen (en zou wat jij beschrijft dus ook prima moeten kunnen).

Moet hier in Almere helaas nog een tijd wachten voor Lijbrandt. Maar zodra ik aangesloten ben ga ik het zeker proberen!

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:14:
Alexander01: Niet iedere router ondersteunt alles wat jij noemt 8)7

Mike da spike heeft gelijk als hij zegt dat de meeste routers van dit moment met een gigabit netwerkchipset dit niet goed kunnen. Het feit dat dd-wrt op een bepaalde router draait betekent helaas lang niet altijd dat ook alle functies beschikbaar zijn.

Zo wordt op mijn TP-link WR1043ND met rtl8366rb chipset geen enkele vorm van port-separation of werken met VLAN's ondersteund. Als je niet 1 van je 4 switchpoorten uit je normale LAN kan trekken, dan kan je NOOIT een dual-wan verkrijgen. Helaas boeit het de ontwikkelaars van dd-wrt blijkbaar ook erg weinig, of ze hebben het gewoon te druk.
Oh oke, Mijn fout! Ik dacht dat DD-WRT wel goede ondersteuning had voor verschillende soorten populaire router chipsets. Blijkbaar is het dus niet zo rooskleurig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Kan gebeuren :). Je zou toch eigenlijk ook verwachten dat, wanneer OpenWRT op een gegeven moment een goede driver voor een bepaalde chipset heeft, dd-wrt dat ook wel gaat ondersteunen. Niet dus :S

Anyway, wanneer ik aangesloten ben op Lijbrandt en het me lukt om een dual-wan/proxy setup te maken met OpenWRT, dan zal ik dat hier uiteraard delen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook alles via 1 router ingesteld, snapte er alleen niks van dat de VLAN op switch port niet wilde werken.
In een DDWRT fora (link) zag ik dat ze het niet ondersteunde, dus moest naar een andere oplossing.
Ik wilde nog wel mijn gigabit switch op mijn linksys wrt610N behouden en heb mijn oude WRT54 (is ie toch nog ergens goed voor ...) gebruikt.

Ik ben weer blij dat alles werkt

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2010 19:57 . Reden: edit url op ddwrt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Gister nog wat raars mee gemaakt...
Op de HTPC had Net5 ineens geen beeld meer, alleen nog audio.
Toen ik de Amino aan zette had ik daar hetzelfde.
Ik heb toen alles gereset, maar dat hielp niet.
De helpdesk zei dat ik op de Amino een firmware update moest doen.
Na de update had ik op zowel de amino als de HTPC weer beeld opNet5.

Erg vreemd, want ik zou niet weten hoe een firmware update op de Amino van invloed kan zijn op mijn HTPC.
Het enige wat ze beiden gemeen hebben is hun mac adres en dus ook het IP wat beide van de DHCP server kijrgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 01-09-2010 19:01 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:20:

Erg vreemd, want ik zou niet weten hoe een firmware update op de Amino van invloed kan zijn op mijn HTPC.
Het enige wat ze beiden gemeen hebben is hun mac adres en dus ook het IP wat beide van de DHCP server kijrgen.
Had is ook gister ! Geen beeld, wel geluid op Net5 via de Amino 110. Viel me op toen ik erlangs kwam zappen. Verder niks mee gedaan, zojuist merkte ik dat alles weer OK was op Net5.

Trouwens : de Helpdesk geeft volgens mij op alles wat enigszins IPTV gerelateerd is als oplossing :"software update" uitvoeren, terwijl dat bij mij dus nog nooit iets verschil uitgemaakt heeft in al die jaren dat ik de dienst al afneem..... :/ Ennuh, de Amino zou software updates toch zelf melden/oppikken van de server als die er zijn ?? Kan toch niet zo zijn dat ik zelf steeds 'voor de veiligheid' maar handmatig uitdates moet blijven uitvoeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:20:

Was hier gisteren ook in Eindhoven met analoog (waar NET5 analoog ook via IP aanvoer komt). Het zat dus gewoon in de bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

@Alexander01

Hier loopt dat dus anders denk ik, want analoog deed het namelijk wel gewoon.

@Species_5147

Normaal geloof ik ook niet zo in die firmware updates, maar ze konden niets anders meer voorstellen omdat ik verder alles al gedaan wat wat ze normaal ook roepen :D
Het gekke is wel dat gelijk na de firmware update van de Amino het op de HTPC ook gelijk weer werkte.
De Amino was namelijk net weer opgestart toen m'n vriendin riep dat hij het weer deed terwijl ik op dat moment dus op de Amino naar Net5 aan het zappen was.
Heel toevallig dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroe
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-11-2021
Zou iemand de aangepaste dhcpcore.dll voor Win7 X64 naar mij kunnen mailen, of ergens online zetten?
Mijn bestand komt niet overeen met degene die hier in het topic wordt besproken. En heb verschillende dingen geprobeert maar krijg het niet voor elkaar.

Thanks!

jeroenqui apestaartje gmail punt com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroe, welke versie staat er bij in het Eigenschappen van je dhcpcore.dll? 6.1.7600.16385 ? Heb je al eens de dll uit de \system32 gekopiëerd naar een andere map en hem daar proberen te openen met een hexeditor? Sommige hexeditors laden namelijk de 32-bit dll uit \syswow64 als je probeert de 64-bit dll uit \system32 te openen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2010 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroe
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-11-2021
Alexander01, thanks voor je antwoord.. Heb inderdaad versie 6.1.7600.16385 en heb de dll gekopieerd naar andere map en geopend, maar lukt nog steeds niet.
Zou jij misschien jou dll willen sturen? Of anders de offsets willen geven waar ik de dll kan patchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je DM gestuurd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
jeroe schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:48:
Zou iemand de aangepaste dhcpcore.dll voor Win7 X64 naar mij kunnen mailen, of ergens online zetten?
Mijn bestand komt niet overeen met degene die hier in het topic wordt besproken. En heb verschillende dingen geprobeert maar krijg het niet voor elkaar.

Thanks!

jeroenqui apestaartje gmail punt com
Weet niet of je het nog nodig hebt, maar heb het dll'etje gemailed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Kan zijn dat je een Aminet 130M hebt en dus een DLL nodig hebt met aminoaminet130mfisys, dus met een 'm' ertussen. De dll's die eerder gebakken waren, hadden 110 en 130 zonder 'm'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

sjimmie schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 11:35:
Kan zijn dat je een Aminet 130M hebt en dus een DLL nodig hebt met aminoaminet130mfisys, dus met een 'm' ertussen. De dll's die eerder gebakken waren, hadden 110 en 130 zonder 'm'.
Dat maakt echt geen drol uit. :P Je hebt dat vendorID alleen nodig om een IP-adres te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Ik heb het nu wel werkend met MCE, maar wil eigenlijk een andere oplossing! Ik heb nu het IPTV signaal gesplitst middels een switch, ene kant naar de woonkamer waar de Amino 130 staat en andere kant naar de studeerkamer waar de pc staat met 2x NIC. eentje voor IPTV en eentje voor Internet.
De router (D-link 655) staat bij de switch en glasvezel modem.

Verder heb ik nog een PS3 in de woonkamer staan.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort NAS die naast opslag voor films dient ook de IPTV kan aanbieden door de m3u file in te laden en een uPnP server te draaien. Nou kan ik me voorstellen dat het lastig is een NAS te vinden met 2 NIC's zodat ik de rest van de configuratie gelijk kan houden hier.

Alternatief zou zijn een dual WAN router waarbij ik de IPTV wel splits voor de router om te zorgen dat software downloads en uitzending gemist nog wel werkt op de Amino. Volgens mij moet dat kunnen.
Dan zou de NAS nog maar 1 NIC nodig hebben.

Wat raden jullie aan voor NAS en eventueel media streamer? (de ps3 kan lang niet alle codecs aan en vreet energie (1e gen)). Of zijn er ook NAS oplossingen die ook kunnen encoden zoals b.v. PS3 media server dat doet? Dan hoef ik weer geen media streamer te kopen, zit ik alleen nog met die energie vreter.

Als ik een kastje bij de tv kan neerzetten die alles doet vind ik het ook goed (ik heb wat gelezen over de YUIXX), mits het maar geen enorme warmtebron is, ik wil hem eigenlijk lekker in het gesloten tv meubel zetten en middels de IR-extender bedienen.
Ik heb niet voldoende kennis om een Linux server aan het draaien te krijgen ben ik bang...maar als dat echt de enige goede oplossing is kan ik misschien iemand anders raadplegen.

Hoop dat iemand me kan helpen die een beetje bekent is met de NAS/mediastreamer producten die er te krijgen zijn. Het is toch altijd een beetje puzzelen om iets te vinden dat alles naar wens maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Mojo schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 14:58:
[...]

Dat maakt echt geen drol uit. :P Je hebt dat vendorID alleen nodig om een IP-adres te krijgen.
Ja, maar ik neem aan dat hij een IP adres wil krijgen dus dan maakt het toch wel een drol uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, het maakt niet uit welk vendor-id je gebruikt :)
Je kunt de volgende 3 gebruiken bij option 60 in je DHCP-request om een IP te krijgen, ongeacht welke Amino je thuis hebt staan:

Aminoaminet110fisys
Aminoaminet130fisys
Aminoaminet130mfisys

Gisteren nog even voor de zekerheid getest (OnsNet Nuenen).
Ik heb ook meteen getest of het nu ook zonder MAC-cloning ging, maar dat werkte dus niet (kreeg geen IP meer). Ik denk dat KillerB hier toch een uitzondering in is, ook gezien het feit dat het bij hem al werkte door simpelweg een 192.168 adres in te stellen in z'n NIC :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Ik ben gewoon een ontzettende mazzelaar :P
Zit bij Concepts overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Hebben trouwens meer mensen last van stotteren en hikken van het beeld en geluid op digitaal RTL4 ?
Als ik vervolgens test met RTL4 HD, dan heb ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 14:17:
Nee, het maakt niet uit welk vendor-id je gebruikt :)
Je kunt de volgende 3 gebruiken bij option 60 in je DHCP-request om een IP te krijgen, ongeacht welke Amino je thuis hebt staan:

Aminoaminet110fisys
Aminoaminet130fisys
Aminoaminet130mfisys

Gisteren nog even voor de zekerheid getest (OnsNet Nuenen).
Ik heb ook meteen getest of het nu ook zonder MAC-cloning ging, maar dat werkte dus niet (kreeg geen IP meer). Ik denk dat KillerB hier toch een uitzondering in is, ook gezien het feit dat het bij hem al werkte door simpelweg een 192.168 adres in te stellen in z'n NIC :P
Blijkbaar verschilt dat per plaats ofzo want ik kreeg geen IP adres met Aminoaminet130fisys en wel toen ik de "m" ertussen zette. (zowel op m'n Windows 7 pc als op m'n pfSense router)
Aan de andere kant kan ik juist wel een ander MAC adres gebruiken wat niet in de Amino 00:02:02 reeks zit!

[ Voor 5% gewijzigd door sjimmie op 06-09-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:19:
[...]

Heb je al eens in /etc/rc.d/rc.firewall.local gekeken of daar uberhoubt iets van 224.0.0.0/240.0.0.0 staat?
Ben wel benieuwd namelijk of dat er al instaat. Misschien doet ClearOS toch wel multicast alleen staat die multicast range niet bij iptables.

Als je ifconfig doet, zie je dan ook niks van Multicast ofzo?
Wilde dit even voorzetten in het juiste topic...
Ja multicast geeft hij aan dat het wel aan staat maar goed zonder igmpproxy of udpxy heb je daar weinig aan.
Ben nu overigens wel wat verder dus ga nog even klooien. Blijkbaar heeft ClearOS standaard gcc niet geinstalleerd waardoor je die errors krijgt.

Trouwens ik kan nergens een playlist vinden momenteel en ik kan niet bij die host in het iptv VLAN. Zou iemand even een lijst kunnen posten ergens? Dan heb ik een stream om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222, check DM :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Heb het werkend :D Zal dadelijk of morgen een uitgebreide handleiding schrijven over hoe je multicast streams kan kijken via ClearOS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik heb een handleiding online gezet op mijn tweakblog: Glasvezel Weblog: Multicast achter ClearOS Firewall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dat het gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
Vraagje, heb zelf al op google.nl gekeken, maar niet echt iets kunnen vinden

Is er met een programmaatje zoals dvblink mogelijk om je radio zenders af te spelen via radio in media center en niet in tv kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

McGreenNL schreef op woensdag 08 september 2010 @ 14:46:

Is er met een programmaatje zoals dvblink mogelijk om je radio zenders af te spelen via radio in media center en niet in tv kijken?
Voor zover ik weet is DVBLink het enige programma wat multicast in MCE geïntegreerd kan krijgen.
De enige mogelijkheid die ik kan bedenken is dat je een aparte playlist maakt voor radio, deze ook appart in dvblink zet en dan kijkt of MCE die playlist als "radio" ziet. Maar dat is zomaar een idee en ik heb geen idee of dat zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

McGreenNL schreef op woensdag 08 september 2010 @ 14:46:

Zolang het ook via die multicast binnenkomt wel ja. Ik heb ook gewoon radiozenders van concepts erin staan. Gewoon een nieuwe tuner aanmaken met de m3u file waar de radiozenders instaan en ze achteraan je tv-zenders zetten

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/264292q.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Vraagje voor de netwerk kenners. Als ik een router neem waarmee ik 1 van de lan-poorten tot WAN poort kan omturnen en dus een DUAL-WAN router heb. Hoe komt de juiste stream dan bij de pc of streamer terecht?

Ik heb namelijk een apparaat gevonden dat IPTV kan afspelen en opnemen en ook nog een mediastreamer is. (Dune HD Base 3.0). Alleen in de specs staat het volgende:

IPTV: direct playback and recording of multicast IPTV streams (raw-UDP and RTP-over-UDP, SD and HD)

Als ik aan de gang ga met routeren van de IPTV is het toch geen multicast meer? Zou die Dune dat wel pakken dan?

Anders zou dat echt een super combinatie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Je router moet dan iets van een IGMP Proxy hebben. Die kan als een soort "tussenpersoon" het verzoek op het LAN overzetten naar de juist WAN poort en andersom de stream van de WAN naar het LAN overzetten.

Het verschil tussen gewoon routeren en een proxy is dat een proxy het namens de client doet. Dus de client doet het verzoek op het LAN, de proxy pikt dat op en doet hetzelfde verzoek op het WAN maar dan op z'n eigen externe adres. De multicast stream op het WAN zet de proxy vervolgens over naar een multicast stream op het LAN.

Er zijn maar weinig routers die een IGMP proxy bevatten...

[ Voor 40% gewijzigd door sjimmie op 08-09-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Een alternatief daarvoor is udpxy, daarmee zet je multicast streams echt om naar unicast streams op je interne netwerk.

• sjimmie
ik222 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 21:45:
Een alternatief daarvoor is udpxy, daarmee zet je multicast streams echt om naar unicast streams op je interne netwerk.
KillerB zei: "Als ik een router neem waarmee ik 1 van de lan-poorten tot WAN poort kan omturnen en dus een DUAL-WAN router heb."
Dus ik denk niet dat KillerB daarop udpxy of igmpproxy kan installeren.
(zelf werk ik met pfSense en igmpproxy en dat werkt ook prima)

• ik222
  • Niet online
sjimmie schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:23:
[...]

KillerB zei: "Als ik een router neem waarmee ik 1 van de lan-poorten tot WAN poort kan omturnen en dus een DUAL-WAN router heb."
Dus ik denk niet dat KillerB daarop udpxy of igmpproxy kan installeren.
(zelf werk ik met pfSense en igmpproxy en dat werkt ook prima)
Ligt eraan, volgens mij kun je op bepaalde alternatieve firmwares prima dit soort dingen installeren en draaien.

• KillerB

KillerB

______

Hmm, ik zit aan die dd-wrt software te denken, daar moet het wel mee kunnen toch?

• ik222
  • Niet online
KillerB schreef op donderdag 09 september 2010 @ 20:43:
Hmm, ik zit aan die dd-wrt software te denken, daar moet het wel mee kunnen toch?
Daarmee kan het zeker, en ook met bijvoorbeeld openwrt. Udpxy is erg licht dus draait zonder problemen, eigenlijk het enige is dat je ven wat moet experimenteren hoe het kan comilen maar google kan daar wel bij helpen :)
Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste