Lijbrandt IPTV via router? Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
scrappy.doo schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:32:
Ik zie hier overal Animoaminet130fisys (danwel 110) staan, maar volgens mij moet het toch echt Aminoaminet130fisys zijn, dus Amino ipv Animo wat een stuk logischer is gezien de naam van de STB. Ik heb zelf Aminoaminet130fisys in m'n dhcpcore.dll staan of het moet niks uitmaken natuurlijk ;)
Scherp opgemerkt!
Ik heb meteen ff de dll's gecontroleerd die ik had gebakken maar ik had gelukkig wel aminoaminet1x0 gebruikt. Zelf heb ik nog geen IPTV maar degene die "mijn dll" voor me testte kreeg een IP adres dus ik ging er eigenlijk al van uit dat ik het goed had gedaan.

Voor degenen die zelf volgens de genoemde stappen van "Alexander01" een eigen dll willen maken is het dus even goed opletten! (Alexander kan wellicht zijn post nog ff aanpassen?)

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangepast.

Is al de zoveelste keer dat ik dat verkeerd heb geschreven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Thasaidon schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:49:
Ik ben even druk geweest met een "handleiding" waarin alles staat wat je zou moeten doen.
(of iig zoals ik het nu gedaan heb)

deze kun je hier vinden
http://thasaidon.homeip.net/iptv/IPTV-DHCP4Win7.txt
Ik heb een aanvulling voor je how to,

Op het puntje 12 en 13, het makkelijkste wat je kan doen, is in services de DHCP client tijdelijk te stoppen, dan kan je rechtstreeks je DHCPcore.dll in system32 saven en daarna kan je de service dhcp client weer starten en dan ben je ook klaar.
Dan hoef je helemaal geen linux te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet ook ownership nemen en de rechten aanpassen van dhcpcore.dll, anders kun je er nog niks mee, ook al is ie niet in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Staat netjes al in een eerdere post, maarja het zijn redelijk wat posts over dit stukje....
Ownership nemen en administrators rechten geven.
Maar inderdaad kan het zijn dat je de dhcp client service ff moet stoppen. Ik had daar op de ene machine wel last van en op de andere niet. Een andere manier is om eerst de huidige dhcpcore.dll te hernoemen en dan de nieuwe ervoor in de plaats te zetten (vreemd genoeg kon dat wel met een draaiende dhcp client service).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

sjimmie schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:07:
[...]

Scherp opgemerkt!
Ik heb meteen ff de dll's gecontroleerd die ik had gebakken maar ik had gelukkig wel aminoaminet1x0 gebruikt. Zelf heb ik nog geen IPTV maar degene die "mijn dll" voor me testte kreeg een IP adres dus ik ging er eigenlijk al van uit dat ik het goed had gedaan.
Klopt, die tester was ik, en het werkte gewoon :D
En ik ben je nog steeds dankbaar :)

Enige opmerking welke ik heb is dat als mensen hun Amino dus niet willen aansluiten en hun HTPC een ip via DHCP willen laten krijgen tegen een probleem aan zullen lopen met de DVBLink software.

De software gaat er van uit dat je maar 1 netwerkinterface gebruikt welke aan je iptv netwerk hangt.
Heb je meerdere kaarten voor bv ook een LAN verbinding, dan moet je in de DVBLink software het IP van je IPTV interface invoeren.
Ik heb gemerkt dat bijna iedere keer het IP anders is en je dus iedere keer dat ip in de DVBLink software moet aanpassen voordat je tv dus werkt.

Mijn advies, laar je Amino er gewoon aan hangen. Deze blijft in een soort standby modus wat er voor zorgt dat de lease hetzelfde blijft.
Fake vervolgens het MAC van de Amino op je HTPC en gebruik hetzelfde IP als dat van je Amino.
Voeg vervolgens een route toe zodat multicast naar het IPTV netwerk gestuurd wordt en klaar.
McGreenNL schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:22:
[...]

Ik heb een aanvulling voor je how to,

Op het puntje 12 en 13, het makkelijkste wat je kan doen, is in services de DHCP client tijdelijk te stoppen, dan kan je rechtstreeks je DHCPcore.dll in system32 saven en daarna kan je de service dhcp client weer starten en dan ben je ook klaar.
Dan hoef je helemaal geen linux te gebruiken
Dank je, ik moet dit nog aanpassen idd. jvdmast had hier idd al wat op bedacht, maar dat moet ik dus nog aanpassen.
Maar ik ben op dit moment mijn pc opnieuw aan het installeren, dus kan even niet zo veel.

Mochten mensen nog meer nodig hebben dan alleen de howto, laat maar even weten...

@jvdmast
zou je mij die 64bit variant nog eens willen sturen?

"mijn naam" apenstaart "hete meel" punt kom

[ Voor 25% gewijzigd door Thasaidon op 16-06-2010 19:40 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Thasaidon schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:25:
[...]

Klopt, die tester was ik, en het werkte gewoon :D
En ik ben je nog steeds dankbaar :)

Enige opmerking welke ik heb is dat als mensen hun Amino dus niet willen aansluiten en hun HTPC een ip via DHCP willen laten krijgen tegen een probleem aan zullen lopen met de DVBLink software.

De software gaat er van uit dat je maar 1 netwerkinterface gebruikt welke aan je iptv netwerk hangt.
Heb je meerdere kaarten voor bv ook een LAN verbinding, dan moet je in de DVBLink software het IP van je IPTV interface invoeren.
Ik heb gemerkt dat bijna iedere keer het IP anders is en je dus iedere keer dat ip in de DVBLink software moet aanpassen voordat je tv dus werkt.

Mijn advies, laar je Amino er gewoon aan hangen. Deze blijft in een soort standby modus wat er voor zorgt dat de lease hetzelfde blijft.
Fake vervolgens het MAC van de Amino op je HTPC en gebruik hetzelfde IP als dat van je Amino.
Voeg vervolgens een route toe zodat multicast naar het IPTV netwerk gestuurd wordt en klaar.

[...]

Dank je, ik moet dit nog aanpassen idd. jvdmast had hier idd al wat op bedacht, maar dat moet ik dus nog aanpassen.
Maar ik ben op dit moment mijn pc opnieuw aan het installeren, dus kan even niet zo veel.

Mochten mensen nog meer nodig hebben dan alleen de howto, laat maar even weten...

@jvdmast

Stuur je vanmiddag een meltje met het dll bestandje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
McGreenNL schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 06:38:
[...]
Stuur je vanmiddag een meltje met het dll bestandje
Oh, ik dacht dat ie het aan mij vroeg dus ik heb de dll al gemaild. ;)
Thasaidon schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:25:
@jvdmast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

sjimmie schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 08:59:
[...]

Oh, ik dacht dat ie het aan mij vroeg dus ik heb de dll al gemaild. ;)

[...]
:D en bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ik krijg net bericht dat de heren van DVBLogic een patch zouden hebben voor het "binding to IP" probleem.

http://dvblogic.com/phpBB...47&t=10249&p=27990#p27990
We have made a patch that binds to a network adapter instead of IP address:
http://www.dvblogic.com/d...k/iptvbridge_18062010.zip

To apply the patch stop DVBLik service and copy the contents of the zip file into dvblink2\sources\<your iptv source>, overwriting the existing files. Then start dvblink service again, launch DVBLink server configuration utility and configure the network adapter.

Please let us know how it works for you!
Ik kan deze morgen pas testen, dus mocht iemand hem eerder kunnen testen, dan hoor ik graag of het werkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:20
Ik heb meteen de .zip van DVBLogic geinstalleerd en ik kan nu inderdaad ipv IP adres de netwerk interface kiezen. Nu nog wachten op een verandering van IP adres :-)

Bedankt voor de tip!

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Muyz schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 23:51:
Ik heb meteen de .zip van DVBLogic geinstalleerd en ik kan nu inderdaad ipv IP adres de netwerk interface kiezen. Nu nog wachten op een verandering van IP adres :-)

Bedankt voor de tip!
Net zelf ook even getest...
Heb even een ander MAC gespoofed, een IP via DHCP op laten halen en werken!
Toen heb ik de lease laten verlopen, opnieuw een IP opgehaald, wat ook echt een ander IP was, en het werkte nog steeds.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 14:57
Sinds kort hebben we IPTV van Onsbrabantnet. Voor zover ik het begrijp is alles in deze topic ook van toepassing op deze provider.

Zo heb ik de verschillende pagina's doorgelezen en geprobeerd iptv op mijn pc te ontvangen. Ik heb het geprobeerd met twee verschillende laptops (1x W7x86, 1x W7x64). Zoals uitgelegd verander ik mijn NIC Mac adres naar hetzelfde als dat van mijn Amino130. De draadloze verbinding laat ik hetzelfde voor internet/lan. Ik stel een vast IP in op de bedrade adapter, gelijk aan mijn Amino. Ik voeg de route toe via het cmd commando. Ik pak de playlist en voor deze in op mijn mediaplayer.

Echter, ik krijg geen beeld op mijn laptops. Ik heb het geprobeerd met DVBlogic, zonder DVBlogic, met VLC, met Media Centre en ook via Winamp. Geen van allen geven beeld op de stream. Ik heb het geprobeerd zonder switch, met switch en Amino aan (ik kan ook niet 'meekijken'), met switch en Amino uit maar geen succes. Het ip adres is nooit veranderd sinds we de Amino hebben, dus ook zal dan toch nog kloppen. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar.

Graag wil ik het via DHCP proberen, maar ik krijg het dll bestand niet op orde. Ik zie dat er al verzoekjes in dit draadje staat, en graag ontvang ik zelf ook een aangepast dhcpcore voor windows 7 (zowel x86 als die van x64) op mijn adres thedarkliquid-apenstaart-hetemail-punt-com.

Heeft iemand nog eventueel andere tips om het aan de gang te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

darkliquid schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:14:
Sinds kort hebben we IPTV van Onsbrabantnet. Voor zover ik het begrijp is alles in deze topic ook van toepassing op deze provider.

Zo heb ik de verschillende pagina's doorgelezen en geprobeerd iptv op mijn pc te ontvangen. Ik heb het geprobeerd met twee verschillende laptops (1x W7x86, 1x W7x64). Zoals uitgelegd verander ik mijn NIC Mac adres naar hetzelfde als dat van mijn Amino130. De draadloze verbinding laat ik hetzelfde voor internet/lan. Ik stel een vast IP in op de bedrade adapter, gelijk aan mijn Amino. Ik voeg de route toe via het cmd commando. Ik pak de playlist en voor deze in op mijn mediaplayer.

Echter, ik krijg geen beeld op mijn laptops. Ik heb het geprobeerd met DVBlogic, zonder DVBlogic, met VLC, met Media Centre en ook via Winamp. Geen van allen geven beeld op de stream. Ik heb het geprobeerd zonder switch, met switch en Amino aan (ik kan ook niet 'meekijken'), met switch en Amino uit maar geen succes. Het ip adres is nooit veranderd sinds we de Amino hebben, dus ook zal dan toch nog kloppen. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar.

Graag wil ik het via DHCP proberen, maar ik krijg het dll bestand niet op orde. Ik zie dat er al verzoekjes in dit draadje staat, en graag ontvang ik zelf ook een aangepast dhcpcore voor windows 7 (zowel x86 als die van x64) op mijn adres thedarkliquid-apenstaart-hetemail-punt-com.

Heeft iemand nog eventueel andere tips om het aan de gang te krijgen?
Waar heb je het MAC adres in windows gefaked? en als je een ipconfig /all doet, zie je dan ook je gefakte MAC? En zie je het ook op de juiste wijze (dus is het correct gefaked)?

Daarnaast, hoe heb je het IP ingevoerd? Met welk subnet masker? Wel of geen gateway? en welke DNS server(s)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
Thasaidon schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:30:
[...]

Waar heb je het MAC adres in windows gefaked? en als je een ipconfig /all doet, zie je dan ook je gefakte MAC? En zie je het ook op de juiste wijze (dus is het correct gefaked)?
Ik heb deze veranderd in Device Manager. Ipconfig all geeft aan:
Fysiek adres 00-02-02-xx-xx-xx
Thasaidon schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:30:
[...]
Daarnaast, hoe heb je het IP ingevoerd? Met welk subnet masker? Wel of geen gateway? en welke DNS server(s)?
Via netwerkcentrum, adapterinstellingen, rechterklik eigenschappen op mijn lanverbinding, ipv4, eigenschappen en vervolgens het ip adres van mijn Amino ingevuld, subnet 255.0.0.0.
Gateway en DNS heb ik leeggelaten.

Doe ik hierin iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

darkliquid schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:42:
[...]

Ik heb deze veranderd in Device Manager. Ipconfig all geeft aan:
Fysiek adres 00-02-02-xx-xx-xx

[...]

Via netwerkcentrum, adapterinstellingen, rechterklik eigenschappen op mijn lanverbinding, ipv4, eigenschappen en vervolgens het ip adres van mijn Amino ingevuld, subnet 255.0.0.0.
Gateway en DNS heb ik leeggelaten.

Doe ik hierin iets fout?
Nee, tot nu toe lijkt het allemaal prima.

Welk commando heb je gebruikt voor de route? en als je een route print doet, zie je die route dan ook in die output staan?

Probeer eens bij de DNS deze in te vullen... 208.67.220.220
Ik weet niet of het uit maakt dat je je ip wel vast in stelt en vervolgens geen DNS invoert of niet.

Wat ik daarna nog kan bedenken is dat je een verouderde playlist hebt welke niet meer werkt.
Tenzij natuurlijk jou ISP hele andere multicast ip's gebruikt.

probeer het eens met deze link in VLC player:
UDP://@233.81.233.161:10294

Wat krijg je als je een tracert 233.81.233.161 doet? deze zou moeten routeren naar je IPTV netwerk interface...

Ik weet niet of je hem al gezien had, maar mijn handleiding staat hier.
http://thasaidon.homeip.net/iptv/IPTV-DHCP4Win7.txt
Misschien dat je er wat aan hebt, maar als het zo zonder DHCP al niet werkt, ga ik er even van uit dat het met DHCP ook niet zal werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 21-06-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
Ik heb geprobeerd wat je voorstelt. Echter is het mij nu ook gelukt via DHCP een ip te krijgen! (ik krijg hetzelfde als mijn Amino). Op het moment dat ik via DHCP verbonden ben, valt het internet (van de andere, draadloze adapter) ook inderdaad weg, wat normaal is zoals ik heb gelezen in je guide. Ik krijg ook een gateway die verschilt van mijn ip en DNS servers (had ik deze eigenlijk moeten uitvlakken..?) Hiermee kan ik lijkt me concluderen dat ik qua mac adres en ip's goed zit toch?

Ik heb hier een screenshotje met bovenaan mijn ipconfig van de netwerkadapter die ik gebruik. Daaronder zie je mijn toegevoegde routes, en daaronder weer het resultaat van een tracert. Nog altijd dus geen succes, ook via DHCP.

Iets zit er dus nog steeds in de weg.

[ Voor 8% gewijzigd door Valigarmanda op 22-06-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Kan je wel gewoon je 10.252.x.x gateway pingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
sjimmie schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:09:
Kan je wel gewoon je 10.252.x.x gateway pingen?
Dat wel, een tracert naar mijn gateway geeft aan:

1 <1 ms 1 ms <1 ms 10.252.x.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Ik zie in jouw screenshots bij de tracert naar dat 223.x.x.x adres niet de 10.252.x.x gateway bovenaan.
Lijkt dus alsof je pc dus niet naar 223.x.x.x via de 10.252.x.x router gaat (maar het dus rechtstreeks zonder router probeert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
sjimmie schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 12:36:
Ik zie in jouw screenshots bij de tracert naar dat 223.x.x.x adres niet de 10.252.x.x gateway bovenaan.
Lijkt dus alsof je pc dus niet naar 223.x.x.x via de 10.252.x.x router gaat (maar het dus rechtstreeks zonder router probeert).
Dit begrijp ik even niet helemaal meer. Is dit een probleem en zoja hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens je internetkabel los te koppelen (of de netwerkadapter uit te schakelen) zodat alleen de 2e kabel/adapter voor IPTV nog actief is. Kijk dan eens of je de streams kunt openen in VLC. Want als ik het goed begrijp heb je nu dus een kabel lopen van port2 op het modem naar jou pc op de 2e netwerkkaart? En heb je het vendor-id in dhcpcore.dlll niet aan hoeven te passen om een ip te krijgen? Overigens staat je mac adres nog in je screenshot.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:33:
Probeer eens je internetkabel los te koppelen (of de netwerkadapter uit te schakelen) zodat alleen de 2e kabel/adapter voor IPTV nog actief is. Kijk dan eens of je de streams kunt openen in VLC. Want als ik het goed begrijp heb je nu dus een kabel lopen van port2 op het modem naar jou pc op de 2e netwerkkaart? En heb je het vendor-id in dhcpcore.dlll niet aan hoeven te passen om een ip te krijgen? Overigens staat je mac adres nog in je screenshot.
Goed dat je het zegt, heb even de screenshot veranderd. Het klopt inderdaad wat je zegt, ik ga rechtstreeks uit de modem de pc in. Ik heb wel het vendor ID aan moeten passen voordat ik een ip kreeg uit deze poort.

Ik had de streams al geprobeerd te openen met mijn tweede adapter voor 't internet uitgezet, maar dat was m.b.v. het knopje van wifi op mijn laptop. Ik zie dat als deze uitstaat, windows nog steeds de draadloze verbinding als aan beschouwd. Zou kunnen dat hier de fout zit, ik ga vanmiddag thuis eens proberen de andere adapter compleet uit te schakelen en kijken of het lukt. Bedankt voor alle tips tot zo ver!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
darkliquid schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:27:
[...]

Dit begrijp ik even niet helemaal meer. Is dit een probleem en zoja hoe kan ik dit oplossen?
Ik betwijfel of je wel een route kan gebruiken voor multicast adressen.
Als ik dat op mijn eigen pc test, met alleen 1 gateway, dan gaat deze ook helemaal niet naar de gateway voor multicast adressen. Een multicast adres is een speciaal adres, net zoiets als 127.0.0.1 enzo.

Een multicast adres wordt (correct me if I'm wrong) op een IP netwerk tussen hosts op dat zelfde netwerk gebruikt, dus niet over de router. Zou je over een router heen willen gaan dan moet je een proxy gebruiken.

Anders gezegd, jij zit met een bepaald MAC adres op een netwerk (waar je het 10.252.x.x IP adres krijgt voor andere doeleinden dan voor het ontvangen van de multicasts!) en in dát netwerk zit ook een server of proxy (op een router) wat multicasts uitzendt op bijvoorbeeld 233.x.y.z. Jouw computer registreert zich daarop via IGMP waarna de multicasts ook naar jouw MAC adres gestuurd worden.

Kort gezegd, je kan een multicast adres niet pingen en er is geen route daarheen, maar dat wil niet zeggen dat het niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Je kan toch ook aangeven in de link over welk ip je naar buiten wil. Ik geloof dat je dan gewoon je interface ip zet voor het @ teken

UDP://10.x.x.x@233.81.233.161:10294

Niet echt een oplossing ofzo, maar als hij hem zo wel opent, dan is het dus een routing probleem.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
j1nx schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:30:
Je kan toch ook aangeven in de link over welk ip je naar buiten wil. Ik geloof dat je dan gewoon je interface ip zet voor het @ teken

UDP://10.x.x.x@233.81.233.161:10294

Niet echt een oplossing ofzo, maar als hij hem zo wel opent, dan is het dus een routing probleem.
Strikt gesproken geef je daarmee niet aan waarmee je naar buiten gaat (want je gaat niet naar buiten) maar je geeft aan waar je naar die multicast wilt "luisteren"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

sjimmie schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:54:
[...]

Strikt gesproken geef je daarmee niet aan waarmee je naar buiten gaat (want je gaat niet naar buiten) maar je geeft aan waar je naar die multicast wilt "luisteren"...
Oh ja, dat was het!

Het luisteren is dan inderdaad wel ok, maar het gaat in dit geval denk om het igmp join request. Als die over de WAN gaat, dan kan je luisteren tot je een ons weegt.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Ik heb inmiddels ook IPTV draaien met de nieuwste DVBlink software.

Ik heb ook geen probleem gehad met internet. Ik heb de volgende routes toegevoegd:

route -p add 233.81.0.0 mask 255.255.0.0 10.252.x.y metric 3
route -p add 224.1.0.0 mask 255.255.0.0 10.252.x.y metric 3
route -p add 239.193.0.0 mask 255.255.0.0 10.252.x.y metric 3
route -p add 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 192.168.0.z metric 1

(Gejat van het forum zeewoldeopglasvezel.nl). Ze zijn volgens mij wat overbodig, maar het werkt prima. :D

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Ik heb in vlc-mediaplayer ook de stream kunnen uitlezen. Direct op de switch aangesloten met een kabel, mac-adres van NIC veranderd en in de IP-settings het ip van de amino overgenomen. En het werkte :D

Niet dat ik het ooit ga gebruiken, op de tv is het veel mooier, en voor het (illegaal!) kijken naar Private Spice hoeft het van mij ook niet ;)

De HD-zenders kwamen overigens wel allemaal schokkend binnen. Heb alleen onboard-video, neem aan dat dat het probleem zal zijn?

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk eerder de CPU. Wat voor cpu en mobo heb je?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:43:
Het is een laptop (HP 6530b) met een P8400 (2x 2.26 GHz), 2 gig ram. Lijkt me toch de kwaaiste niet?

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:32
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:43:
HD streams zijn meestal h264, en dat vraag toch wat om te decoden. Je kan natuurlijk ook gewoon zelf een amino erop knuppen en daar handmatig de zenders ingooien. Een Amino is nl gewoon een multicastplayer... of je flashed je eigen amino, dan ben je van de glashartmedia-meuk af en zet je zelf alle multicastadressen erin... (alleen natuurlijk die je in je abbonement hebt(officieel
JaWSnl schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:53:
[...]

Het is een laptop (HP 6530b) met een P8400 (2x 2.26 GHz), 2 gig ram. Lijkt me toch de kwaaiste niet?
Videokaart is ook van belang. Mijn HP (6710b, T8100) trekt HD ook niet hoor....tenminste, niet de streams. Vaak zijn die 1080i, en dat is net ff iets teveel.. 720p gaat nog. Alle zenders die ik getest heb zijn 1080 (Ned1, Discovery, Film1HD enz)

M'n Popcorn (direct) en Asus Oplay (via upnp) spelen 't wel af.

wbt routes leggen enz... dat gaat geen meerwaarde hebben. Multicast is broadcastverkeer, en dat kun je niet zomaar routeren. Een switch kan het (bv) dmv PIM Wikipedia: Protocol Independent Multicast

[ Voor 43% gewijzigd door DJSmiley op 22-06-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaWSnl schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:53:
[...]

G45 chipset met GMA 4500MHD. Dan zou je de h.264 streams ook door je videokaart kunen laten decoden via DXVA. Nu gebruik je waarschijnlijk je CPU, maar die is daar niet krachtig genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

DJSmiley schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:53:
wbt routes leggen enz... dat gaat geen meerwaarde hebben. Multicast is broadcastverkeer, en dat kun je niet zomaar routeren. Een switch kan het (bv) dmv PIM Wikipedia: Protocol Independent Multicast
Ben ik niet helemaal met je eens.
Multicast is geen echte broadcast, want een broadcast blijft binnen het netwerk waarin de broadcaster zich bevind.
bv. als jou pc het ip 10.0.0.1 heeft met subnet 255.255.255.0 is je broadcast adres 10.0.0.255.
Deze broadcast zal binnen je eigen /24 netwerk blijven.
Daarnaast als er een router tussen zou zitten ergens dan zal die de broadcast ook niet doorlaten.

Multicast is anders, want dat zal wel buiten je netwerk gaan en ook routers zullen dit doorlaten.

Daarnaast kun je wel degelijk met een statische route bepalen welke "gateway" geprefereerd word voor je multicast verkeer.
Doe maar eens een route print op een willekeurig Windows systeem en je zult er een route vinden voor iedere interface (inclusief localhost) welke in je systeem zit.
Afhankelijk van de metric welke hierachter staat zal de laagste de geprefereerde interface/gateway zijn waarop multicast uitgestuurd zal worden.

Kortom, heb je meerder interfaces in je systeem en staat b.v. je LAN interface als geprefereerd, dan zal je multicast verkeer niet naar je IPTV netwerk gerouteerd worden en dus werkt het niet.
sjimmie schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:47:
Een multicast adres wordt (correct me if I'm wrong) op een IP netwerk tussen hosts op dat zelfde netwerk gebruikt, dus niet over de router. Zou je over een router heen willen gaan dan moet je een proxy gebruiken.
zie hierboven...
Anders gezegd, jij zit met een bepaald MAC adres op een netwerk (waar je het 10.252.x.x IP adres krijgt voor andere doeleinden dan voor het ontvangen van de multicasts!) en in dát netwerk zit ook een server of proxy (op een router) wat multicasts uitzendt op bijvoorbeeld 233.x.y.z. Jouw computer registreert zich daarop via IGMP waarna de multicasts ook naar jouw MAC adres gestuurd worden.
Ja, maar blijkbaar gebeurd dit dus niet op basis van MAC.
Want zoals al eerder besproken kan ik zowel mijn Amino en HTPC tegelijk aan hebben en RTL4 kijken.
Als ik dan op de Amino of HTPC zou wegzappen naar bv RTL5 dan zou dan op biede systemen moeten gebeuren, en toch gebeurd dat dus niet...
Blijkbaar word dit bepaald door het "unicast" adres van de Amino en HTPC...
Zie:
Wikipedia: IP multicast
Multicast: A multicast address is associated with a group of interested receivers. According to RFC 3171, addresses 224.0.0.0 to 239.255.255.255, the former Class D addresses, are designated as multicast addresses in IPv4. The sender sends a single datagram (from the sender's unicast address) to the multicast address, and the intermediary routers take care of making copies and sending them to all receivers that have registered their interest in data from that sender.

On the local network, multicast delivery is controlled by IGMP (on IPv4 network) and MLD (on IPv6 network); inside a routing domain, PIM or MOSPF are used; between routing domains, one uses inter-domain multicast routing protocols, such as MBGP.

[ Voor 39% gewijzigd door Thasaidon op 22-06-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Oke, niet het MAC adres of het IP adres, maar een IGMP pakketje met daarin het unicast adres.
Dat IGMP verzoek wordt niet gerouteerd maar door de directe router opgepakt. Die router is daarna verantwoordelijk voor het afleveren van de multicasts bij degene die daar via zo'n IGMP om hebben gevraagd.

Dat is dus de reden waarom je niet naar 233.x.x.x kan pingen want dan zou het gerouteerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

sjimmie schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:07:
Oke, niet het MAC adres of het IP adres, maar een IGMP pakketje met daarin het unicast adres.
Dat IGMP verzoek wordt niet gerouteerd maar door de directe router opgepakt. Die router is daarna verantwoordelijk voor het afleveren van de multicasts bij degene die daar via zo'n IGMP om hebben gevraagd.

Dat is dus de reden waarom je niet naar 233.x.x.x kan pingen want dan zou het gerouteerd moeten worden.
Yup, dat is wat ik ook begrijp.
Daarnaast is het zo dat je de multicast ip's vanuit de playlist banaderd op UDP.
Dus ik vermoed dat er een UDP datagram pakket verstuurd wordt vanaf de Amino met idd daarin het Unicast adres van het apparaat.
Een Ping (ICMP) werkt dus idd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

DJSmiley schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:53:
[...]

HD streams zijn meestal h264, en dat vraag toch wat om te decoden. Je kan natuurlijk ook gewoon zelf een amino erop knuppen en daar handmatig de zenders ingooien. Een Amino is nl gewoon een multicastplayer... of je flashed je eigen amino, dan ben je van de glashartmedia-meuk af en zet je zelf alle multicastadressen erin... (alleen natuurlijk die je in je abbonement hebt(officieel
Hoe kun je zelf je Amino programmeren dan :?
Dat lijkt me wel wat, dan kan ik tenminste ook zelf de volgorde bepalen want dat is echt drama. Vraag me alleen af of je dan nog wel uitzending gemist kunt binnenhalen en de Ifancy guide?
Heb je er zelf al ervaring mee, of iemand anders misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
KillerB schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:43:
[...]

Hoe kun je zelf je Amino programmeren dan :?
Dat lijkt me wel wat, dan kan ik tenminste ook zelf de volgorde bepalen want dat is echt drama. Vraag me alleen af of je dan nog wel uitzending gemist kunt binnenhalen en de Ifancy guide?
Heb je er zelf al ervaring mee, of iemand anders misschien?
Uitzendinggemist en ifancy.. geen idee.. misschien wel. Als je een blanco amino hebt kun je gewoon urls invoeren. Dat kunnen multicaststreams zijn maar ook http pagina's. Als je het url eruit kan halen kun je dit mogelijk ook gewoon als voorkeurspositie of button programmeren. Zoiezo kun je dan gewoon de juiste multicastadressen onder de juiste voorkeursposities zetten, dus dan heb je idd je eigen kanaalvolgorde.

Ik heb zelf geen lijbrand of vergelijkbare (heb uberhaupt geen glasvezel) dus kan zelf niets testen. Wel heb ik een Amino van XMS op marktplaats gehaald. Na het flashen is dit nu een blanco amino. Met VLC of een losse multicastencoder kan ik m prima gebruiken... zit gewoon opera op ;)
Met IR keyboard kun je het hele ding configgen (heeft gewoon alle default passwords dan) of dmv dhcp options zelf (her)provisionen, of gewoon je eigen uitzendinggemist interface bouwen.

In theorie kun je natuurlijk ook een amino MET pvr scoren.. alleen weet ik niet of daar andere dhcp identifiers op gebruikt worden (mijn 110 en 130 heten idd allemaal iets van aminofysinogwattews, zie dit topic)

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 23-06-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

DJSmiley schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:48:
[...]

Uitzendinggemist en ifancy.. geen idee.. misschien wel. Als je een blanco amino hebt kun je gewoon urls invoeren. Dat kunnen multicaststreams zijn maar ook http pagina's. Als je het url eruit kan halen kun je dit mogelijk ook gewoon als voorkeurspositie of button programmeren. Zoiezo kun je dan gewoon de juiste multicastadressen onder de juiste voorkeursposities zetten, dus dan heb je idd je eigen kanaalvolgorde.

Ik heb zelf geen lijbrand of vergelijkbare (heb uberhaupt geen glasvezel) dus kan zelf niets testen. Wel heb ik een Amino van XMS op marktplaats gehaald. Na het flashen is dit nu een blanco amino. Met VLC of een losse multicastencoder kan ik m prima gebruiken... zit gewoon opera op ;)
Met IR keyboard kun je het hele ding configgen (heeft gewoon alle default passwords dan) of dmv dhcp options zelf (her)provisionen, of gewoon je eigen uitzendinggemist interface bouwen.

In theorie kun je natuurlijk ook een amino MET pvr scoren.. alleen weet ik niet of daar andere dhcp identifiers op gebruikt worden (mijn 110 en 130 heten idd allemaal iets van aminofysinogwattews, zie dit topic)
Dan is het denk ik wel handig als je wat linux ervaring hebt gok ik zo :P. Ik heb zelf een Amino met USB poort, volgens mij heb je dan geen IR keyboard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
KillerB schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:11:
[...]

Dan is het denk ik wel handig als je wat linux ervaring hebt gok ik zo :P. Ik heb zelf een Amino met USB poort, volgens mij heb je dan geen IR keyboard nodig.
Linux is idd wel handig. Of je ook options en classifiers kunt maken onder windows weet ik nieteens. Als je de multicastadressen eenmaal ingevoerd hebt is linux niet meer nodig, maar wel voor het flashproces zelf (je multicast de bootloader en images namelijk)

Zie bv http://www.lecentre.net/blog/archives/119
Note: Ik kon de XMS box gewoon flashen met de default key om de firmwares te signen... dus dat was een mazzeltje.

wbt provisioning van die dingen: http://www.lecentre.net/blog/archives/119
Op de site van Amino staat de hele verdere interface wel gedocumenteerd. (Amino heeft een eigen API, JACMX, waarmee je je eigen middleware-achtige meuk kunt maken)
http://support-beta.amino...fileNum=81092&deptID=1281

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:27
Tripwire999 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:03:
Ik heb net een WRT600N router besteld als ik hem binnen heb zal ik hem testen met iptv misschien omdat deze sneller is dan mijn WRT54G werkt het beter. Ik had trouwens met de winkel die alles van lijbrandt regelt het erover en die zei dat je minimaal 300Mbps nodig hebt om te streamen.
Wat maar weer eens bewijst hoe weinig de mensen in de winkels tegenwoordig weten van het produkt dat ze zelf verkopen. De Genexis modem zelf komt niet eens boven de 100Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Heb gisteren een eerste poging gedaan om TV en Internet te combineren in m'n Linksys WRT320N met DD-WRT in een Dual WAN opstelling. Eerste resultaat tot zover: heb succesvol 2 WAN poorten gemaakt op m'n router en krijg op biede een IP. Nu alleen nog de routering aanpassen zodat de IPTV ranges via de juiste gateway worden gerouteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 13-09 20:46
@Scrappy.doo: Volgens mij doelt die verkoper van Tripwire999 haast op "streamen via wireless". Want daar hoor je idd vaak de notie dat je (om te compenseren voor overhead e.d.) minimaal 300 mbps Wireless N nodig hebt. Ben het er niet mee eens overigens (ik blijf streamen via Wireless tricky vinden) maar goed :).

Blijft verder interessant topic! Helaas kan ik hier (Almere Stad) tot nu toe alleen nog maar KPN diensten krijgen, maar over een paar maanden kan Lijbrandt hier ook starten, MET glashart media diensten :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Ik heb gepoogd een startpost te maken op de volgende plek: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416373

ik zal deze later vandaag nog wat verder aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scrappy.doo schreef op maandag 05 juli 2010 @ 08:50:
Heb gisteren een eerste poging gedaan om TV en Internet te combineren in m'n Linksys WRT320N met DD-WRT in een Dual WAN opstelling. Eerste resultaat tot zover: heb succesvol 2 WAN poorten gemaakt op m'n router en krijg op biede een IP. Nu alleen nog de routering aanpassen zodat de IPTV ranges via de juiste gateway worden gerouteerd.
Kun je voor beide WAN interfaces het vendorid instellen met DD-WRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:44:
[...]

Kun je voor beide WAN interfaces het vendorid instellen met DD-WRT?
Ja. Via de Web Interface in ieder geval voor de 'standaard' WAN poort, maar het is me ook gelukt om dit voor de 2e WAN interface, op de poort met label nummer 4 (in de DD-WRT config is dit juist poort 1!!!!), in te stellen. Dit kan met behulp van de -v switch voor de udhcpc client. Zodra ik dit helemaal werkend heb zal ik proberen een korte uitleg te schrijven met de stappen die ik genomen heb.
Zoals gezegd heb ik nu al op beide WAN interfaces een IP (1 voor internet op de WAN poort en 1 voor IPTV op poort '4'). Nu 'alleen' nog even de routering voor elkaar krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door scrappy.doo op 05-07-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Wil nog niet helemaal lukken met m'n dual WAN router. M'n routing table ziet er als volgt uit:

Kernel IP routing table
Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface
192.168.1.0 0.0.0.0 255.255.255.0 U 0 0 0 br0
94.229.50.0 0.0.0.0 255.255.255.0 U 0 0 0 vlan2
10.252.128.0 0.0.0.0 255.255.252.0 U 0 0 0 vlan3
169.254.0.0 0.0.0.0 255.255.0.0 U 0 0 0 br0
127.0.0.0 0.0.0.0 255.0.0.0 U 0 0 0 lo
224.0.0.0 0.0.0.0 240.0.0.0 U 0 0 0 vlan3
0.0.0.0 94.229.50.1 0.0.0.0 UG 0 0 0 vlan2

met op vlan3 m'n DTV en op vlan2 m'n internet. Helaas komen de streams nog niet door. Ben nog een n00b op het gebied van linux routing :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

scrappy.doo schreef op maandag 05 juli 2010 @ 20:20:
Wil nog niet helemaal lukken met m'n dual WAN router. M'n routing table ziet er als volgt uit:

Kernel IP routing table
Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface
192.168.1.0 0.0.0.0 255.255.255.0 U 0 0 0 br0
94.229.50.0 0.0.0.0 255.255.255.0 U 0 0 0 vlan2
10.252.128.0 0.0.0.0 255.255.252.0 U 0 0 0 vlan3
169.254.0.0 0.0.0.0 255.255.0.0 U 0 0 0 br0
127.0.0.0 0.0.0.0 255.0.0.0 U 0 0 0 lo
224.0.0.0 0.0.0.0 240.0.0.0 U 0 0 0 vlan3
0.0.0.0 94.229.50.1 0.0.0.0 UG 0 0 0 vlan2

met op vlan3 m'n DTV en op vlan2 m'n internet. Helaas komen de streams nog niet door. Ben nog een n00b op het gebied van linux routing :/
Die routing rules gaan alleen op voor unicast verkeer. Het multicast verkeer moet je proxieen. Ik heb ooit eens iets voor linux geschreven, via dat en wat dd-wrt google opdrachten moet je er wel uit komen

http://steenbergen.homeip.net/tmp/igmpproxy.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
j1nx schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:42:
[...]

Die routing rules gaan alleen op voor unicast verkeer. Het multicast verkeer moet je proxieen. Ik heb ooit eens iets voor linux geschreven, via dat en wat dd-wrt google opdrachten moet je er wel uit komen

http://steenbergen.homeip.net/tmp/igmpproxy.txt
Bedankt, ga er zo snel mogelijk mee aan de gang (kan vanavond met het nederlands elftal natuurlijk even lastig worden).
Overigens: als ik de DTV en Internet stekkers op m'n router omdraai wordt de DTV gateway als standaard ingesteld en werkt het hele multicast verhaal wel. Uiteraard werkt dan m'n internet weer niet, ik heb nog geprobeerd de default gateway te verwijderen en de internet gateway toe te voegen. Dan kan ik in ieder geval op de router weer ip WAN addressen pingen (DNS werkt niet, maar dat snap ik ook nog wel), maar vanaf PC's achter de router lukt dat weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 21:30

RammY

Dát!

scrappy.doo schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 08:42:
[...]

Wat maar weer eens bewijst hoe weinig de mensen in de winkels tegenwoordig weten van het produkt dat ze zelf verkopen. De Genexis modem zelf komt niet eens boven de 100Mbps.
100Mbit trekt hij iig wel... Proof ;)
Afbeeldingslocatie: http://got.djrammy.com/IMAG0201.JPG

Daar boven wil hij volgensmij niet nee.
En zowiezo... wat verwacht je met een LAN kant van 100mbit... hoger dan 100mbit?

Dus... maar even over de IPTV

Ik lees even lekker vrolijke mee (en kijk al een tijdje via VLC ;)) maar op mn WinXP bak heb ik nooit wat hoeven spoofen...
Gewoon een "automagisch persoonlijk adres" (169.x.x.x) en werken...

Nou is het dus de bedoeling dat mn server op mn eth2 het IPTV verkeer moet gaan oppakken en dat ik op mn LAN (die op de eth0 zit) netjes de streampjes kan oppakken..

Moet ik nou dan nog meer instellen dan de IGMPProxy ??
Of moet ik ook op mn server (Ubuntu 9.10) een mac gaan kloonen...
Snap hm niet helemaal.. word beetje door elkaar gehutsefrutselt...
(trouwens de howto van http://steenbergen.homeip.net/tmp/igmpproxy.txt genomen)

Met andere woorden :) Kan iemand de tutorial voor spoofing "vertalen" naar een Ubuntu install? }:O

[ Voor 101% gewijzigd door RammY op 11-07-2010 15:18 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 10:00
Even een vraag voor de MCE (WIN7) gebruikers met DVBlink;

Als ik van kanaal wissel zijn de eerste ca. 1,5 seconden van het nieuwe kanaal in een soort slow motion, beeld aleen, geluid is normaal. Is dit herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
tyfoon_2 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 21:14:
Even een vraag voor de MCE (WIN7) gebruikers met DVBlink;

Als ik van kanaal wissel zijn de eerste ca. 1,5 seconden van het nieuwe kanaal in een soort slow motion, beeld aleen, geluid is normaal. Is dit herkenbaar?
Dit is heel herkenbaar gebeurd hier ook. Ik gok dat er even een buffertje moet worden gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Laatst online: 13-09 21:30

RammY

Dát!

Goed... ip heb ik :)
Nu de routering nog...

FF overzichtje:

Genexis >> 2e utp naar server (eth1 (internet) & eth2 (IPTV)) >> Ubuntu 9.10 server als oa. router >> eth0 naar lokaal netwerk

Het loopt niet helemaal lekker...
Ik moet mn eth2 downen ander kan ik niet meer internetten :S, als ik mn eth2 up dan heb ik op mn interne netwerk wel tv... gaat niet helemaal lekker dus.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
root@ubuserv:~# route -n
Kernel IP routing table
Destination     Gateway         Genmask         Flags Metric Ref    Use Iface
94.229.59.0     0.0.0.0         255.255.255.0   U     0      0        0 eth1
192.168.1.0     0.0.0.0         255.255.255.0   U     0      0        0 eth0
10.252.56.0     0.0.0.0         255.255.248.0   U     0      0        0 eth2
224.0.0.0       0.0.0.0         224.0.0.0       U     0      0        0 eth2
0.0.0.0         10.252.56.1     0.0.0.0         UG    0      0        0 eth2
0.0.0.0         94.229.59.1     0.0.0.0         UG    100    0        0 eth1

Zo ziet mn routing tabel er dan uit...

Iemand die hier wat van snapt?

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Je hebt 2 default gateways staan nu. Waarbij je metric op je gateway voor internet ook nog op 100 staat (dat houdt volgens mij in dat hij die route pas zal pakken als de andere gw niet beschikbaar is).

In situaties waarin ik met 2 gateways te maken had (in mijn geval 2 internet verbindingen) ging ik met aparte kernel routing tables aan de slag en kon ik dmv rules (gebaseerd op src of dst adres OF gebaseerd op markeringen die IPtables aan een pakket gaf) de juiste routing tabel (met de juiste gateway erin) aankiezen.

Helaas hier nog geen Lijbrandt of soortgelijk dus kan er helaas niet aan mee denken / mee testen.

Maar het beste kan je voor die gateway definitie van IPTV ook een destination adres zetten. Dan blijft je eth1 gateway de default gateway voor de rest (internet dus).

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 11-07-2010 16:28 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

scrappy.doo schreef op zondag 11 juli 2010 @ 10:10:
[...]

Dit is heel herkenbaar gebeurd hier ook. Ik gok dat er even een buffertje moet worden gevuld.
Yup, same here.
Geen idee waarom, ik denk dat MCE iets van een buffer ofzo creëert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een topic aangemaakt en toen werd ik met mijn vraag doorgestuurd naar hier.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 22:24:
Ik werk als verkoper bij Concepts ICT en ik was vandaag bij een klant die een mediaspeler op zo'n Ziggo Humax geval aangesloten heeft met behulp van wat tulpstekkertjes die hij gebruikt om TV op te nemen. Bij Concepts ICT gebruiken we de AmiNET110. De AmiNET110 heeft een USB-aansluiting die momenteel gereedgemaakt wordt voor het aansluiten van een harde schijf. De AmiNET110 heeft ook een tienvoudige mini-DIN aansluiting en volgens mij moet het mogelijk zijn om met behulp van tulpstekkertjes deze aan te sluiten op zijn mediaspeler. Nu zegt mijn baas dat dit niet mogelijk is, maar ik denk van wel omdat de mediaspeler de opnames verzorgt en deze wegschrijft op de harde schijf terwijl de AmiNET110 nog niet zelf opnames kan doen en deze dan ook niet op een externe harde schijf kan wegschrijven. Wie van ons heeft gelijk?

Meer informatie over de AmiNET110 kun je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
De Amino 110 heeft inderdaad een 10-pin analoge audio/video output. Deze kun je inderdaad gebruiken om het analoge signaal op te nemen. Een beperking van deze manier is wel dat je alleen kunt opnemen van de zender waar je op dat moment naar kijkt.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat is toch ook het geval wanneer die meneer zijn Humax box met tulpstekkertjes op zijn mediaspeler aangesloten heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat lijkt mij inderdaad ook. Dus als dat idd een beperking is die de klant nu ook al heeft, dan zal hij daar bij de Amino ook wel overheen kunnen komen :). Moet je natuurlijk nog wel aan zo'n 10-pin-naar-tulp ding zien te komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
eymey schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:29:
Dat lijkt mij inderdaad ook. Dus als dat idd een beperking is die de klant nu ook al heeft, dan zal hij daar bij de Amino ook wel overheen kunnen komen :). Moet je natuurlijk nog wel aan zo'n 10-pin-naar-tulp ding zien te komen :).
Die kun je los bestellen, of mogelijk vanaf de scartplug pakken. Ik weet alleen niet of de Amino macrovision eruit gooit, waardoor je misschien niet kan opnemen.
Ik kan eventueel wel even een pinout meten. Ik heb geloof ik alle amino kabels liggen (RGB, composiet, component)

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 14-07-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ik heb trouwens last van signaalverlies op m'n HTPC. Ik kan prima alle kanalen bekijken, maar op willekeurige momenten (paar minuten tot een paar uur) valt ineens heel even m'n Multicast signaal weg. Ik moet dan wegzappen en weer terug en dan werkt het prima.

Ik heb op m'n HPTC de dhcpcore.dll aangepast en krijg keurig een IP-adres van Glashart Media.

Heeft iemand énig idee waar dit aan kan liggen?

Internet op de HTPC werkt iig prima.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het ook als je via VLC kijkt? En al eens op een andere pc geprobeerd of het daar wel stabiel loopt?

Heb je de PC direct op het modem of zit er nog een hub tussen waarop je een Amino + de PC hebt?

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Mojo schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:05:
Ik heb trouwens last van signaalverlies op m'n HTPC. Ik kan prima alle kanalen bekijken, maar op willekeurige momenten (paar minuten tot een paar uur) valt ineens heel even m'n Multicast signaal weg. Ik moet dan wegzappen en weer terug en dan werkt het prima.

Ik heb op m'n HPTC de dhcpcore.dll aangepast en krijg keurig een IP-adres van Glashart Media.

Heeft iemand énig idee waar dit aan kan liggen?

Internet op de HTPC werkt iig prima.
Ik heb iets soortgelijks, maar bij mij gebeurt het tijdens het zappen. Niet als ik gewoon naar een zender kijk.
Als ik zap van een zender naar een andere zender, dan blijft het beeld zwart en krijg ik na een tijdje de melding dat er geen signaal is. Zap ik dan naar een andere zender en daarna weer terug dan werkt het ineens wel.

Wat ik de laatste tijd ook merk is dat als je de zenders snel achter elkaar zapt, dat MCE gewoon "freezed", helemaal geen beeld video meer laat zien en na een tijdje roept dat er geen (vrije) tuners meer zijn.

Ik heb er een gigabit switch tussen hangen en zie dat de lampjes wel gewoon blijven knipperen.
Ik vermoed dan ook dat de tuners op de een of andere manier "bezet" blijven.
ook als ik MCE afsluit blijven de lampjes knipperen en blijft er data naar de HTCP gaan.
Mijn vermoeden is dan ook dat het probleem in DVBLink zit, want alleen MCE aflsuiten heeft dus geen zin.
Ik moet echt de HTPC een reboot geven.

Ik heb versie3 inmiddels gedownload, maar moet deze alleen nog installeren.
de registratie voor v2 zou ook in v3 geldig zijn.

Win7 MCE
DVBLink for IPTV 2.0 (met patch voor interface selectie ipv ip selectie)
gepatchde dhcpcore.dll en ip via DHCP (met zelfde mac als Amino)

[ Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 14-07-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:34:
[...]

Ik heb iets soortgelijks, maar bij mij gebeurt het tijdens het zappen. Niet als ik gewoon naar een zender kijk.
Als ik zap van een zender naar een andere zender, dan blijft het beeld zwart en krijg ik na een tijdje de melding dat er geen signaal is. Zap ik dan naar een andere zender en daarna weer terug dan werkt het ineens wel.
Dat heb ik bij een kennis ook gemerkt idd. Dat is denk ik een bug van DVBlink, want hij zit in het Packetfront gebied en kijkt IPTV via z'n Internetverbinding met DVBLink 3.1 in Win7 MCE. Eerst denk je dat die stream niet werkt, maar als je daarna terugzapt pakt ie 'm inderdaad gewoon wel. Gebeurt overigens maar zelden.

In DVBlink v3 zijn trouwens wel wat memory overwrite problems gefixt:
'Fixed several memory overwrites problems, which manifested themselves in DVBLink Server hanging'

Wellicht dat dat ook je probleem fixt dat er geen vrije tuners meer zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 13-09 11:09
IP Tv
MiK in "Lijbrandt IPTV via router?"
De vorige linkjes werken niet meer, files opnieuw ge-upload waardoor download-id niet meer klopt

[ Voor 64% gewijzigd door boswandeling op 12-11-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ik heb er in VLC ook last van. De stream stopt dan gewoon. :(

Ik heb een simpele 100Mbit Sweex Switch er tussen hangen. Een andere PC heb ik niet geprobeerd, maar ik denk niet dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:54:
[...]
'Fixed several memory overwrites problems, which manifested themselves in DVBLink Server hanging'

Wellicht dat dat ook je probleem fixt dat er geen vrije tuners meer zijn.
Het lijkt idd op "server hanging"
Zal morgen of van het weekeinde eens kijken of ik "erbij" mag van de koters en de vrouw, dan kan ik upgraden :D

@Mojo
Heb je een Amino? Hangt die ook nog aan het IPTV netwerk? en heb je daar hetzelfde?
Want jij hebt toch een ander probleem dan ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Thasaidon op 15-07-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ik heb ook een Amino en die hangt inderdaad ook aan het IPTV netwerk. Ik heb het daarop niet gezien, maar dat kan toeval zijn. Goede kans van wel namelijk...

Je ziet in het XMS-topic dat mensen er ook last van hebben. Lijkt server-based te zijn.

Lastige is dat een Amino iig nog verder gaat, ik moet "zappen". En het lijkt alleen bij de HD-streams te zijn. Dat is ook het enige waar ik op heb getest.

[ Voor 45% gewijzigd door Mojo op 16-07-2010 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het al eens zonder switch geprobeerd? Dus PC of Amino direct op het modem? Als je dat probleem ook op de Amino hebt dan zou ik dat zeker eens proberen. En anders toch ff kijken of je met een andere pc/laptop kan testen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ga ik nou even doen. Anders gaan m'n ouders klagen dat ze geen TV hebben. :+

Okay:

Rechtstreeks werkt het nog steeds niet. De HD-streams hikken, net zoals eerder vermeld.

De SD-stream werkt prima in VLC iig. (Niet in WMC geconfigged).

[ Voor 52% gewijzigd door Mojo op 16-07-2010 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je dat de HD streams haperen of valt het signaal na een tijd weg?

Als ze haperen zou ik kijken of je ze via de GPU kan decoden. De Microsoft H.264 codec in Windows 7, die ook in WMC gebruikt wordt, ondersteund DXVA.

Ik weet niet zeker het in VLC ook lukt als je de volgende optie aanvinkt:
Extra -> Voorkeuren -> Invoer en Codecs -> 'Gebruik systeemcodecs indien beschikbaar (betere kwaliteit)'

Als het dan nog steeds hapert in VLC zou ik het gaan proberen met DVBlink in Media Center.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Signaal valt weg, maar als ik de stream opnieuw open, pakt hij hem gewoon op.

CPU is snel zat om te decoden. :-)

Ik heb nou m'n 2e NIC in de PC uitgezet, die internet verzorgt. Eens kijken hoe dit gaat. Ik zag net iig dat een SD-stream ook weg viel.

[ Voor 37% gewijzigd door Mojo op 16-07-2010 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En op de Amino? Gebeurd het daar ook bij de HD streams? Want bij de SD streams heb je dat probleem niet?

edit: SD ook dus :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Oké, probleem gevonden. Wanneer ik m'n internet NIC uitschakel, gaat alles goed. Wanneer ik hem weer aanzet, krijg ik op de HD en SD-streams signaalverlies.

Iemand enig idee wat dat kan zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Mojo schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:14:
Oké, probleem gevonden. Wanneer ik m'n internet NIC uitschakel, gaat alles goed. Wanneer ik hem weer aanzet, krijg ik op de HD en SD-streams signaalverlies.

Iemand enig idee wat dat kan zijn? :?
Misschien een probleem in je routing table?

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Dat is het rare, ik heb wat routes ingesteld, maar het heeft goed gewerkt. :? Het is gebeurd 2-3 dagen na ik de DHCP-core.dll heb aangepast.
route -p add 233.81.0.0 mask 255.255.0.0 10.252.x.y metric 3
route -p add 224.1.0.0 mask 255.255.0.0 10.252.x.y metric 3
route -p add 239.193.0.0 mask 255.255.0.0 10.252.x.y metric 3
route -p add 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 192.168.0.z metric 1
Dit is wat ik heb.

Ik heb hier echt de ballen verstand van. :X

[ Voor 53% gewijzigd door Mojo op 17-07-2010 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Mojo schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 00:37:
Dat is het rare, ik heb wat routes ingesteld, maar het heeft goed gewerkt. :? Het is gebeurd 2-3 dagen na ik de DHCP-core.dll heb aangepast.

[...]

Dit is wat ik heb.

Ik heb hier echt de ballen verstand van. :X
Doe eens een ipconfig en kijk eens of de gateway van routeringen naar je IPTV netwerk nog overeen komen met de echte gateway op je (iptv)interface.

Bij mij is laatst mijn IP (en dus gateway) van mijn IPTV veranderd. Dus ik moest ook mijn routeringen aanpassen.

Overigens werkte het bij mij nog wel allemaal (met de verkeerde gateway in de routing).
Maar ik vermoed dat het "zap probleem" (dat een zender het niet doet na zappen, maar dan bij nog een keer zappen wel) hier wel mee te maken heeft/had.

Ik heb nu DVBLink 3.1 geinstalleerd (gewoon upgraden via de "upgrade.bat") en tot nu toe lijkt alles weer goed te werken.

---edit---
Mmm... ik had gister weer bij het zappen een zender die niet werkte, en daarna met door en weer terug zappen weer wel.

[ Voor 30% gewijzigd door Thasaidon op 19-07-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat "zap probleem" (dat een zender het niet doet na zappen, maar dan bij nog een keer zappen wel), is ook in het Packetfront gebied waar je zonder extra routes gewoon via je internetverbinding de multicast streams kan openen. Ik denk dat het echt een probleem is van DVBLink (het komt idd ook voor in 3.1).

Maar volgens mij hoef je om in MCE TV te kijken via DVBlink geen extra routes in te instellen in Windows. Je kunt immers de netwerkadapter instellen in DVBlink zelf. Wellicht ook de reden dat het gewoon bleef werken toen je IP/Gateway veranderd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 06:11:
Dat "zap probleem" (dat een zender het niet doet na zappen, maar dan bij nog een keer zappen wel), is ook in het Packetfront gebied waar je zonder extra routes gewoon via je internetverbinding de multicast streams kan openen. Ik denk dat het echt een probleem is van DVBLink (het komt idd ook voor in 3.1).

Maar volgens mij hoef je om in MCE TV te kijken via DVBlink geen extra routes in te instellen in Windows. Je kunt immers de netwerkadapter instellen in DVBlink zelf. Wellicht ook de reden dat het gewoon bleef werken toen je IP/Gateway veranderd was.
Die routes lijken idd met de nieuwe DVBLink software niet meer nodig.
Echter, met de vorige versie moest het (bij mij iig) nog wel omdat daar de software op ip werkte en niet op interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Inmiddels werkt alles weer, zonder dat ik ook maar iets heb veranderd.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:11:
Windows 7 32-bit SP0 Alle edities/Alle talen
1. Met een hex editor dhcpcore.dll openen
2. Zoeken op D8 FB 58 en veranderen in 50 45 5B
3. Ga naar positie 33D50 en typ vanaf daar Aminoaminet130fisys
Klaar!

Windows 7 64-bit SP0 Alle edities/Alle talen
1. Met een hex editor dhcpcore.dll openen
2. Zoeken op 10 03 03 en veranderen in F8 A5 02
3. Ga naar positie 36D90 en typ vanaf daar Aminoaminet130fisys
Klaar!

Windows XP 32-bit SP3 Alle edities/Nederlands
1. Met een hex editor dhcpcsvc.dll openen
2. Zoeken op A8 16 4C en veranderen in 40 C9 4D
3. Ga naar positie 1BD40 en typ vanaf daar Aminoaminet130fisys
Klaar!

Windows XP 32-bit SP3 Alle edities/Engels
1. Met een hex editor dhcpcsvc.dll openen
2. Zoeken op A8 16 4B en veranderen in 40 C9 4C
3. Ga naar positie 1BD40 en typ vanaf daar Aminoaminet130fisys
Klaar!
Is er al iemand die de dhcpcsvc.dll van Windows Home Server heeft aangepast. Ik zou graag een aanvulling zien op bovenstaande lijst met de instellingen voor WHS.

Momenteel werkt het bij mij prima op mijn HTPC (ZOTAC IONITX, W7 64b). Ik heb nu IPTV via een "Edimax USB 2.0 fast ethernet adapter" als tweede netwerk adapter, deze wil ik verplaatsen naar mijn Windows Home Server om vervolgens het DVBLinkNetPack te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 'm erbij gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fantastisch. Ga er gelijk mee aan de gang.

Bedankt

update
...uurtje later. De .dll was snel aangepast maar liep vervolgens tegen " Windows File Protection" van WHS aan.
Oplossing: Rename dhcpcsvc.dl_ in C:\WINDOWS\i386 (bijv. dhcpcsvcBAK.d__). Plaats de aangepaste dhcpcsvc.dll eerst in C:\WINDOWS\system32\dllcache en vervolgens een copy in C:\WINDOWS\system32.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij WHS (en ook XP) heb je idd last van Windows File Protection. Het makkelijkste (ook volgens Microsoft) is inderdaad om eerst de dll te overschrijven in \dllcache en dan pas in \system32. En dan vervolgens op 'Cancel' klikken bij de eenmalige waarschuwing om de file te herstellen vanaf de installatie media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn dank is zeer groot ik ben er een paar dagen mee bezig geweest om het uit te zoeken maar het is gelukt ben vooral super blij met dat het op mijn whs ook kan en heb het daar ook op draaien nu alleen ik heb een probleem meschien hebben jullie daar een een simpele oplossing voor als ik de internet aansluit op de 2de lan kaart ( zitten er 3 in me whs ) dan kan ik geen tv meer kijken op de whs denk een conflict met de gateway's maar zou niet weten hoe dat op te lossen is heb het zelfs draad loos geprobeerd zag dat iemand dat wel had werken maar werkt ook niet jullie een idee ?

mijn dank is groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Command Prompt typ je het volgende:
route print

Vervolgens kijk je wat het interfacenummer is van de netwerkkaart waar je IPTV op hebt. Dit 2-cijferige nummer staat helemaal links in de bovenste tabel.

Dan typ je weer in Command Prompt:
route -p CHANGE 224.0.0.0 MASK 240.0.0.0 0.0.0.0 METRIC 1 IF <interfacenummer>

Als het goed is zou het nu moeten werken en hoef je er ook niet meer naar om te kijken als je IP veranderd.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik geprobeerd dit is de output

C:\Documents and Settings\Administrator>route change 224.0.0.0 MASK 240.0.0.0 0
.0.0.0 METRIC 1 IF 0x2
The route specified was not found.

dus bij deze de route tabel meschien handig ?

alvast bedankt voor de moeite

ip lan = 192.168.0.102
ip iptv = 10.250.9.209

IPv4 Route Table
===========================================================================
Interface List
0x1 ........................... MS TCP Loopback interface
0x10005 ...00 18 f3 ...... Atheros L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-
T Controller
0x20004 ...00 02 0 ...... Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Active Routes:
Network Destination Netmask Gateway Interface Metric
0.0.0.0 0.0.0.0 10.250.0.1 10.250.9.209 20
0.0.0.0 0.0.0.0 192.168.0.1 192.168.0.102 10
10.250.0.0 255.255.240.0 10.250.9.209 10.250.9.209 20
10.250.9.209 255.255.255.255 127.0.0.1 127.0.0.1 20
10.255.255.255 255.255.255.255 10.250.9.209 10.250.9.209 20
127.0.0.0 255.0.0.0 127.0.0.1 127.0.0.1 1
192.168.0.0 255.255.255.0 192.168.0.102 192.168.0.102 10
192.168.0.102 255.255.255.255 127.0.0.1 127.0.0.1 10
192.168.0.255 255.255.255.255 192.168.0.102 192.168.0.102 10
224.0.0.0 240.0.0.0 10.250.9.209 10.250.9.209 20
224.0.0.0 240.0.0.0 192.168.0.102 192.168.0.102 10
255.255.255.255 255.255.255.255 10.250.9.209 10.250.9.209 1
255.255.255.255 255.255.255.255 192.168.0.102 192.168.0.102 1
Default Gateway: 192.168.0.1
Persistent Routes:
None

IPv6 Route Table
Interface List
7 ...00 02 ...... Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC #2
6 ...ff ff ff ff ff ff ff ff Teredo Tunneling Pseudo-Interface
5 ...00 18 ...... Atheros L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Co
ntroller
3 ...00 18 f3 19 ............ 6to4 Pseudo-Interface
2 ...0a fa 09 d1 ............ Automatic Tunneling Pseudo-Interface
2 ...c0 a8 00 66 ............ Automatic Tunneling Pseudo-Interface
1 ........................... Loopback Pseudo-Interface
Active Routes:
If Metric Network Destination Gateway
7 1008 ff00::/8 On-link
7 1004 fe80::202:2ff:fe23:e4f9/128
fe80::
2 1004 fe80::5efe:10.250.9.209/128
fe80::5efe:10.250.9.209
2 1004 fe80::5efe:192.168.0.102/128
fe80::5efe:192.168.0.102
6 1004 fe80::ffff:ffff:fffd/128 fe80::ffff:ffff:fffd
5 1008 ff00::/8 On-link
5 1004 fe80::218:f3ff:fe19:a422/128
fe80::218:f3ff:fe19:a422
1 1004 ::1/128 ::1
1 1008 ff00::/8 On-link
1 1004 fe80::1/128 fe80::1
Persistent Routes:
None

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, heb het net even getest op WHS en de output van 'route print' ziet erg raar uit in WHS. Zowel bij 'Gateway' als 'Interface' staan dezelfde ip's en bestaande routes kunnen niet aangepast worden. Ook snapt WHS het niet als ik 0.0.0.0 gebruik als Gateway. In Win7 wordt dit geïnterpreteerd als 'On-link' waar de op dat moment gebruikte Gateway mee wordt bedoeld. de interfacenummers zijn ook compleet anders. Geen 2 cijfers, maar allemaal #x#####. Morgen nog eens kijken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2010 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cucina.

Sinds de laatste versie van DVBlogic 3.1 heb ik nog maar één route aanpassing (route add -p 224.0.0.0 mask 240.0.0.0 [IPTV-NIC DHCP-IP]. Beide netwerkkaarten staan in WHS op DHCP

Moet nog een mooiere oplossing bedenken als m'n ip te vaak gaat wisselen.

Extra voordeeltje nu de DVBLink server op WHS draait is dat de HD kanalen nu vlekkeloos werken (voorheen was het op m'n Atom niet om aan te zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

datavault.

sorry ben een beetje een nubie op dat gebied kan uit veel dingen vaak wel uit komen maar heb een aantal dingen geprobeerd maar kom er niet uit zou je wat meer text en uitleg daar in kunnen geven ?

zelf ben ik nog even aan het rommelen geweest ben er zeker van dat het de gateway is als de lan gateway primare is dan doet de tv niks en als ik de iptv gateway primare maak dan doet het internet niks
balen xD

ook heb ik geprobeerd de gateway's via tcip advanced menu geprobeerd te wijzigen maar dan krijg ik de melding dat de range boven de 1 moet zijn

alvast bedankt

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oplossing voor WHS (en ook WinXP) zodat je eenmalig je routing hoeft aan te passen:

1. Je LAN IP vast instellen in Windows of een DHCP reservation maken in je Router.

2. In Command Prompt het volgende typen:
route -p ADD 224.0.0.0 MASK 240.0.0.0 <LAN IP> METRIC 99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn dank is groot dit werkt super nu kan ik eindelijk tv kijken overal waar ik wil en niet alleen op de server die boven staat verborgen op een kamer xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 12:34:
De oplossing voor WHS (en ook WinXP) zodat je eenmalig je routing hoeft aan te passen:

1. Je LAN IP vast instellen in Windows of een DHCP reservation maken in je Router.

2. In Command Prompt het volgende typen:
route -p ADD 224.0.0.0 MASK 240.0.0.0 <LAN IP> METRIC 99
Zo had ik het nog niet benaderd. Is inderdaad de betere oplossing (in plaats van de IPTV IP voorrang te geven de LAN IP achteraan te plaatsen). Vervolgens heb ik de DHCP server van m'n router zo ingesteld dat mijn WHS altijd hetzelfde IP krijgt toegewezen en port forwarding ingesteld voor 8080-8083 naar dit IP adres ivm de mogelijkheid voor de DVBLink internetstream. (reservation in de router heeft voordelen bij een Server Recovery boven een vast IP)

PS had eerder getest of ik de IPTV gateway kon koppelen ipv het IP maar dat resulteerde in No Signal
route -p ADD 224.0.0.0 MASK 240.0.0.0 <gateway IP> werkt dus niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het trouwens niet zo dat je naast het DVBLink Network Network Pack ook DVBLink for IPTV geinstalleerd moet hebben op je WHS om overal op je netwerk tv te kunnen kijken? In DVBLink for IPTV 3.1 kun je namelijk je netwerkadapter instellen waarop het IPTV signaal binnenkomt. Routes aanmaken is dan helemaal niet meer nodig.

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/m8jiaa.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dacht ik ook Alexander daarom heb ik het eerst zonder extra routes geinstaleerd.

Op WHS eerst DVBLinkServer.msi dan DVBLinkForIPTV.msi gevolgt door een handmatige restart (op win7 gaf hij dit aan maar op m'n WHS HP X510 kreeg ik deze melding niet) dan afconfigureren met inderdaad de verwijzing naar de juiste netwerkkaart zoals op jou plaatje. Hierna het DVBLinkNetworkPack.msi op WHS installeren en DVBLinkNetworkClient.msi op je PC(s).

Na bovenstaande op m'n PC in MCE No (TV) Signal. DVBlinkserver.log bekeken en geconstateerd dat het multicast signaal niet door kwam. Dus 224.0.0.0 hard doorverwezen naar de IP die ik ook ingesteld had in het IPTVpack, hierna gelijk beeld. Heeft dus te maken met de twee netwerkkaarten, bij één kaart zal jou stelling kloppen.

Zie op het plaatje dat je maar één IPTV hebt aangemaakt terwijl er 4 ondersteund worden. Ik heb 4x IPTV van links naar rechts geplaatst en ze een volgnummer van IPTV-1 tot -4 gegeven en vervolgens in de Server configuratie samengevoegd. Al regelmatig in MCE één kanaal gekeken terwijl ik er 3 zonder problemen opneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah en dat is nou precies mijn volgend probleem ik kan dat venster van die optie niet openen heb al een keer geprobeerd hem op nieuw te installeren maar geen effect is dat een voorkomend probleem of ben ik zo als gewoonlijk weer een apart geval ? zo niet hoe zou ik dit kunnen oplossen ?

ook hier door heb ik bvb beneden op mijn htpc geen beeld hij vind de zenders wel maar krijg de melding dat ik mijn signaal moet kijken enz.

alvast bedankt

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 19:09:
Dat dacht ik ook Alexander daarom heb ik het eerst zonder extra routes geinstaleerd.

Op WHS eerst DVBLinkServer.msi dan DVBLinkForIPTV.msi gevolgt door een handmatige restart (op win7 gaf hij dit aan maar op m'n WHS HP X510 kreeg ik deze melding niet) dan afconfigureren met inderdaad de verwijzing naar de juiste netwerkkaart zoals op jou plaatje. Hierna het DVBLinkNetworkPack.msi op WHS installeren en DVBLinkNetworkClient.msi op je PC(s).

Na bovenstaande op m'n PC in MCE No (TV) Signal. DVBlinkserver.log bekeken en geconstateerd dat het multicast signaal niet door kwam. Dus 224.0.0.0 hard doorverwezen naar de IP die ik ook ingesteld had in het IPTVpack, hierna gelijk beeld. Heeft dus te maken met de twee netwerkkaarten, bij één kaart zal jou stelling kloppen.

Zie op het plaatje dat je maar één IPTV hebt aangemaakt terwijl er 4 ondersteund worden. Ik heb 4x IPTV van links naar rechts geplaatst en ze een volgnummer van IPTV-1 tot -4 gegeven en vervolgens in de Server configuratie samengevoegd. Al regelmatig in MCE één kanaal gekeken terwijl ik er 3 zonder problemen opneem.
Ik had idd maar 1x IPTV aangemaakt als voorbeeld (was in VirtualPC, vandaar ook die 2 dezelfde Intel netwerkkaarten). Maar die netwerkadapter optie hebben ze juist toegevoegd in 3.1 voor als je meerdere adapters waarbij het IPTV IP ook dynamisch kan zijn. Was dat overigens op een client pc dat je geen signaal kreeg of op de WHS zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 19:49:
jah en dat is nou precies mijn volgend probleem ik kan dat venster van die optie niet openen heb al een keer geprobeerd hem op nieuw te installeren maar geen effect is dat een voorkomend probleem of ben ik zo als gewoonlijk weer een apart geval ? zo niet hoe zou ik dit kunnen oplossen ?

ook hier door heb ik bvb beneden op mijn htpc geen beeld hij vind de zenders wel maar krijg de melding dat ik mijn signaal moet kijken enz.

alvast bedankt
Wat gebeurd als je op die knop klikt dan om dat venster te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan crashed het venster en kan ik hem weer opnieuw openen en als ik er vervolgens weer op druk het zelfde ect,ect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das vreemd ja. Heb je ook de registry keys verwijderd toen je hem opnieuw installeerde?

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2010 20:09 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste