Lijbrandt IPTV via router? Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gewoon televisie kijken via de router op de pc lijkt mij ook wel ooit handig maar ik neem aan dat de router daarvoor multicast forwarding moet ondersteunen? Ik maak namelijk gebruik van een ClearOS linux router en voor zover ik met google kan vinden is multicast forwarding daarmee niet mogelijk...

Moet je trouwens routes toevoegen in je router dan?

/edit: Ik heb een packetfront CPE trouwens en twee amino's die bij de televisies staan en direct aan het netwerk hangen. Dus op zich zou het zo moeten werken maar door mijn router heen werkt het niet.

[ Voor 22% gewijzigd door ik222 op 02-06-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 14:53
Ik heb verschillende firmwares op de dir655 geprobeerd. Bij oudere firmware's werkt iptv, maar dan valt het draadloze netwerk weg. Bij een nieuwere firmware zit een bug waardoor de helft van de streams niet door komen (een bepaalde range werkt niet).

Dit alles natuurlijk als je IGMP aanzet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raar.. welke firmwares heb je allemaal al geflasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

ik222 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:33:
Ik heb een packetfront CPE trouwens en twee amino's die bij de televisies staan en direct aan het netwerk hangen. Dus op zich zou het zo moeten werken maar door mijn router heen werkt het niet.
Zo een router ertussen proppen zal ook niet werken.

Je Amino's krijgen een IP door een DHCP request te doen met daarin de vendor-ID
Als je er een router tussen hangt, zullen die requests niet aankomen bij de DHCP server, en dus krijgen ze geen IP.
De enige manier om dit voor elkaar te krijgen is ervoor te zorgen dat je router aan de ene kant een IP in de IPTV range krijgt en je Amino's aan de andere kant een IP van dezelfde router krijgen.
Deze router zal tevens de gateway moeten zijn voor de Amino's.

Een router is namelijk bedoeld voor het routeren van verkeer tussen 2 verschillende netwerken.
Je IPTV netwerk is gewoon 1 netwerk.

Zelf heb ik een Genexis waar Internet en IPTV gescheiden zijn van elkaar.
Hoe dat met een Packetfront werkt weet ik niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 02-06-2010 19:33 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een Packetfront is al het verkeer gedeeld over alle porten. Je kunt dus gewoon bij de udp adressen vanaf je internet ip. De voorwaarde is dat je animo (die wel direct op de packetfront moet zitten) een 10.252.x.x lease actief heeft bij de DHCP server van Glashart. Pas dan kun je de udp adressen ook vanaf je internet ip openen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Thasaidon schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:31:
[...]

Zo een router ertussen proppen zal ook niet werken.

Je Amino's krijgen een IP door een DHCP request te doen met daarin de vendor-ID
Als je er een router tussen hangt, zullen die requests niet aankomen bij de DHCP server, en dus krijgen ze geen IP.
De enige manier om dit voor elkaar te krijgen is ervoor te zorgen dat je router aan de ene kant een IP in de IPTV range krijgt en je Amino's aan de andere kant een IP van dezelfde router krijgen.
Deze router zal tevens de gateway moeten zijn voor de Amino's.

Een router is namelijk bedoeld voor het routeren van verkeer tussen 2 verschillende netwerken.
Je IPTV netwerk is gewoon 1 netwerk.

Zelf heb ik een Genexis waar Internet en IPTV gescheiden zijn van elkaar.
Hoe dat met een Packetfront werkt weet ik niet.
Nee dat weet ik allemaal wel hoor ;) Maar bij een packetfront wordt al het verkeer over alle poorten gestuurd. Dus zolang ik minimaal 1 amino rechstreeks aan de packetfront laat hangen (stand by uiteraard) kan ik ook op mijn internetpoort gewoon alle streams ontvangen.

Enige probleem waar ik tegenaan loop is dat ik geen softwarematige router kan vinden die multicast kan forwarden. Zelfs als je helemaal zelf een router maakt met debian + iptables is er weinig informatie te vinden hoe je multicast streams kan forwarden. Dus ik hoopte dat iemand daar ervaring mee had hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Laatst online: 13-06 15:18
ik222 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:57:
[...]
Enige probleem waar ik tegenaan loop is dat ik geen een softwarematige router kan vinden die multicast kan forwarden. Zelfs als je helemaal zelf een router maakt met debian + iptables is er weinig informatie te vinden hoe je multicast streams kan forwarden. Dus ik hoopte dat iemand daar ervaring mee had hier.
En dat zou ik ook graag willen weten. Heb een WNR2000 van netgear en ik kan niks vinden over multicast/igmp.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik ga nu naar bed, maar zal morgen posten hoe je software matig met linux een multicast router maakt. Als je al vast zelf wil klooien, google dan op "igmpproxy"

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
j1nx schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 00:04:
Ik ga nu naar bed, maar zal morgen posten hoe je software matig met linux een multicast router maakt. Als je al vast zelf wil klooien, google dan op "igmpproxy"
Ik zal morgen zeker vast even googlen maar ik ben sowieso benieuwd naar je post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Heb nu vanaf mijn laptop op mijn werk een VPN verbinding opgezet met mijn computer thuis, waar de DVBlink server op draait, dit werkt allemaal

Maar, kan geen tv kijken vanaf me laptop, heb alles opnieuw ingesteld in MC en vindt alle zenders maar krijg geen signaal,

ik zag dat TripleQ het wel werkend kreeg, hoe heb jij dit werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
McGreenNL schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 08:35:
Heb nu vanaf mijn laptop op mijn werk een VPN verbinding opgezet met mijn computer thuis, waar de DVBlink server op draait, dit werkt allemaal

Maar, kan geen tv kijken vanaf me laptop, heb alles opnieuw ingesteld in MC en vindt alle zenders maar krijg geen signaal,

ik zag dat TripleQ het wel werkend kreeg, hoe heb jij dit werkend gekregen?
Ik heb eigenlijk niks speciaals gedaan,
Gewoon op de server, die dus 2 netwerkkaarten heeft, Windows zo ingesteld dat deze een remote inkomende verbinding accepteert.

Vervolgens vanaf een andere locatie die verbinding opgezet, en de dvblink client ingesteld op het interne IP adres van de server. Werkte meteen. Alleen is mijn internet verbinding hier dus te traag, met 4mbit zie je alleen maar stotterend beeld.

Overigens heb ik wel aan beide kanten de Windows firewall uitstaan. Misschien moet je daar nog even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
TripleQ schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 08:54:
[...]

Ik heb eigenlijk niks speciaals gedaan,
Gewoon op de server, die dus 2 netwerkkaarten heeft, Windows zo ingesteld dat deze een remote inkomende verbinding accepteert.

Vervolgens vanaf een andere locatie die verbinding opgezet, en de dvblink client ingesteld op het interne IP adres van de server. Werkte meteen. Alleen is mijn internet verbinding hier dus te traag, met 4mbit zie je alleen maar stotterend beeld.

Overigens heb ik wel aan beide kanten de Windows firewall uitstaan. Misschien moet je daar nog even naar kijken.
Heb zelf alleen de DVBLInk Network Client geinstaleerd

Moet ik nog meer software van DVBlink installeren

[ Voor 6% gewijzigd door FrankGNL op 03-06-2010 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ja die clientsoftware moet je sowieso installeren op elke machine waar je wilt gaan kijken....

Maar je zegt dat je het kanalen lijstje wel te zien krijgt, dan heb je die software toch geïnstalleerd?

[edit]
Paste jij nu stiekem je post snel aan? :9
Nee meer software heb je dan niet nodig....

Werkt het intern in je netwerk wel?

[ Voor 25% gewijzigd door TripleQ op 03-06-2010 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
TripleQ schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 09:31:
Ja die clientsoftware moet je sowieso installeren op elke machine waar je wilt gaan kijken....

Maar je zegt dat je het kanalen lijstje wel te zien krijgt, dan heb je die software toch geïnstalleerd?

[edit]
Paste jij nu stiekem je post snel aan? :9
Nee meer software heb je dan niet nodig....

Werkt het intern in je netwerk wel?
In mijn thuisnetwerk werkt het wel, maar hij werkt nu ook via mijn werk.
Alleen HD zenders stotteren, helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik heb mijn internet-post probleem nog niet verholpen, dus
http://steenbergen.homeip.net/tmp/igmpproxy.txt

[ Voor 15% gewijzigd door j1nx op 03-06-2010 20:38 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Bedankt voor de informatie, ik ga er in het weekend eens mee aan de slag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ranjo schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:42:
Ik heb verschillende firmwares op de dir655 geprobeerd. Bij oudere firmware's werkt iptv, maar dan valt het draadloze netwerk weg. Bij een nieuwere firmware zit een bug waardoor de helft van de streams niet door komen (een bepaalde range werkt niet).
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:09:
raar.. welke firmwares heb je allemaal al geflasht?
Ik herken dit probleem ook met de DIR-655. Mijn ervaring:

firmware 1.11EU: oudste firmware waarin alle IPTV streams gewoon werken. Helaas heeft deze firmware geen WPA2 beveiliging voor WiFi.
firmware 1.21EU en 1.31EU: Alle streams in de range 239.193.128.* werken niet. De andere ranges werken wel. Deze firmwares hebben ook WPA2 en SharePort ondersteuning.

Ik weet zeker dat het aan de firmware ligt. Zodra je downgrade naar 1.11EU werken de streams in de 239.193.128/24 range weer. Er zijn veel forumberichten over dit probleem. Je zou toch verwachten dat D-Link het oplost? Als men uberhaupt werkt aan een oplossing duurt het wel lang want de bug bestaat al sinds 1.20. Er is inmiddels wel een gehackte Russische firmware voor de DIR-655 waarin (volgens de maker) streaming wel 100% werkt, WPA2 werkt en SharePort werkt. Maarja, met zo'n gehackte firmware weet je niet wat voor achterdeurtjes je allemaal installeert dus ik waag me daar niet aan.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ftp://ftp.dlink.de/dir/di...01_ALL_multi_20100210.zip
ftp://ftp.dlink.com/Gatew...mware/dir655_fw_134NA.zip

en die 2?

1.32EU en 1.34NA (North America)

Verder las ik op een aantal plaatsen dat IPTV volledig werkt in de russische 1.3x firmware (dus niet enkel op die gehackte).

De laatste firmware is gisteren op de russische ftp gekomen (3-6-2010 9:59):
ftp://ftp.dlink.ru/pub/Ro...R655Ax_FW134WWB02Beta.bin

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2010 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 14:53
ari3 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 21:12:
[...]

[...]
Er is inmiddels wel een gehackte Russische firmware voor de DIR-655 waarin (volgens de maker) streaming wel 100% werkt, WPA2 werkt en SharePort werkt. Maarja, met zo'n gehackte firmware weet je niet wat voor achterdeurtjes je allemaal installeert dus ik waag me daar niet aan.
Deze heb ik geprobeerd en het werkt prima. Grote maar is dat zodra je een stream afspeelt, het draadloze netwerk amper meer bruikbaar is. Sluit je de stream af, dan is de verbinding meteen weer in orde. Dus voor een standaard gezin met laptops via wifi is het geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Just a thought...
pfSense 1.2.3-rel heeft een (beta) IGMP Proxy met de volgende settings:

Interface (LAN/WAN/...)
Description (spreekt voor zich)
Type (Upstream / downstream interface)
Treshold (TTL)
Network address (...)

Nu wordt hier dus gevraagd om het Type, waarbij de uitleg staat:
The upstream network interface is the outgoing interface which is responsible for communicating to available multicast data sources. There can only be one upstream interface. Downstream network interfaces are the distribution interfaces to the destination networks, where multicast clients can join groups and receive multicast data. One or more downstream interfaces must be configured.
Begrijp ik hier goed dat je je LAN poort de Downstream maakt en dat je dan interface aan het IPTV netwerk koppelt als Upstream?

Heeft iemand ervaring of enige kennis van pfSense met de IGMP Proxy icm IPTV?

En weet iemand of je pfSense zodanig kan aanpassen dat deze het juiste DHCP Vendor Specific ID gebruikt? Ik las eerder over een aanpassing in Linux om een interface van dat ID te voorzien, maar ik weet niet of je dat ook in pfSense kan doen. Sowieso zit het niet in de webinterface, maar pfSense is in principe "gewoon" een FreeBSD.

pfSense versie 2 schijnt standaard een IGMP proxy te krijgen, maarja, die is er nog niet.

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@j1nx,

Ik ben een PFSense gebruiker en zit bij XMS.
Nu ben ik bezig met nieuwe hardware een nieuwe PFSense bak te bouwen en zou graag jouw mening horen of eventuele oplossing om met PFSense de hele handel beschikbaar te krijgen op mijn netwerk.

Heb deze tread helemaal doorgespit en bij Robert op de site zitten lezen maar bij iedere lijkende oplossing ontstaan er meer vragen in me hoofd >:)

* Om igmpproxy te gebruiken lees ik in de manual wat dingen waarvan ik denk dat dit drempels zijn om juist dit niet te gebruiken.

Bij RObert op de site lees ik over de instellingen van de WAN kant en dan mis ik de mogelijkheid in PFSense om DNSMasq in te vullen ?
En dan bedoel ik dit stukje:
When the dd-wrt router is ready, click on the gray tab Services. In the DHCP Client box, enter the value Aminoaminet130fisys in the box behind Set Vendorclass. This will make sure that the dhcp server of the IPTV network will see the DHCP request as if it was an Amino device, and return a correct IP-address. A bit lower on the page you will see the DNSMasq box. In this box enter the following value in the memo field below Additional DNSMasq Options:

dhcp-option=43,08:10:68:74:74:70:3a:2f:2f:77:2e:7a:74:36:2e:6e:6c:2f:10:10:45:75:72:6f:70:65:2f:41:6d:73:74:65:72:64:61:6d

This configuration setting will send back the dhcp option 43 (Vendor Encapsulated Information) inside the DHCP Offer from the dd-wrt router to the Amino STB. The hex-values hold the following information:
Of ik snap het niet helemaal natuurlijk :*)

Robert liep zelf al tegen het probleem aan dat 4 a 5 streams rond de 65Mb gebruikte en meer openen niet mogelijk was.
Met dit in het achterhoofd vroeg ik me af of Squid proxy niet een betere oplossing zou zijn...
Bijv. ik zit beneden naar RTL4 te kijken en me zoon boven op ook op zijn PC.
Dan nog 1 stream opnemen, dan belast je het systeem al met 3 streams,
als je dan Squid proxy gebruikt kunnen dezelfde streams gewoon uit de cache gehaald worden ipv het XMS netwerk hiermee te belasten.

Graag ook je mening of het verstandig is om Linux-MCE te gebruiken met thinclients, of toch maar over het hele netwerk yavdr te gebruiken ? http://www.yavdr.org/

Ik wil ook wel helpen een How -To te maken voor PFSense met yavdr of met Linux-MCE.

eventueel antwoord mag je ook mail naar me: gandyman1 [ad] emule.nl

alvast bedankt.. _/-\o_

Edit:
LOL zie dus dat jvdmast ook hiermee aan het knokken is.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:06:
[...]

Edit:
LOL zie dus dat jvdmast ook hiermee aan het knokken is.... 8)
Mwoah, da's (helaas) nog niet helemaal waar. Ik worstel momenteel alleen met de gedachten want het wordt bij ons niet eerder dan september voordat we überhaupt glas, met Lijbrandt, krijgen. Ik heb in het verleden weleens gestoeid met m0n0wall en een heel klein beetje pfSense op een WatchGuard Firebox (appliance waarin de interne flashdisk dan vervangen werd door een harddiskje). Vandaar mijn interesse in pfSense.
(met m0n0wall wordt dit sowieso te lastig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PFSense vind ik werkelijk het einde, het draait al een paar jaar bij mij en heb sindsdien nooit geen gedonder meer op mijn netwerk.
Uitgangspunt was bij mij dat ik 2 providers heb en heb toen een dualwan Netgear router gekocht, echter deze kon de hoeveelheid data niet verwerken.
Daarna zelf een router gemaakt van een pc met PFSense erop en 3 Gig Intell netwerk kaarten.
Echter dit ding vreet stroom (65W) dus maak ik nu een nieuwe pc met een mini-ITX bordje, die gebruikt max 25 W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:33:
PFSense vind ik werkelijk het einde.
...
Echter dit ding vreet stroom (65W) dus maak ik nu een nieuwe pc met een mini-ITX bordje, die gebruikt max 25 W.
Daarom wil ik pfSense op een "zakelijk uitgefaseerde" Firebox gaan draaien. Die zit op zo'n 30-35W. Alleen moet ik dan nog wel iets regelen voor WLAN.

De keuze voor IPTV op een HTPC is nu
- een aangepaste dhcpcore.dll en 2 netwerkkaarten in de pc met het risico dat DVBLink het telkens niet doet als het IPTV DHCP adres verandert,
- een router met 2 WAN poorten (IPTV en Internet), IGMP proxy en de mogelijkheid om het MAC adres aan te passen plus DHCP option 60 instelbaar.

Zo'n router heb ik "Out of the box" nog niet gevonden, wel 2x WAN, MAC adres aanpasbaar en IGMP proxy (Draytek 2920), maar geen instelbare DHCP Option 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de Netgear FVS-124G gekocht hiervoor.....
Die ligt atm dus stof te happen bij me......

Deze is 100Mb op zijn WAN NIC's (zou dus voldoende moeten zijn) en Gig op zijn LAN NIC's maar de troughput was te laag voor wat ik er hier mee doe.........
Zoekende naar een apparaat die wel voldoende troughput had kwam ik erachter dat mijn bankrekening niet afdoende was :P

En dus is zelf een apparaat maken veel goedkoper en geheel naar wens.

Als je maar 2 WAN poorten nodig hebt kan je eventueel die Netgear wel overnemen, of over 1 a 2 weekjes mijn oude PFSense bak...

BTW ik gebruik al een paar jaar geen windows meer dus hoef geen .DLL te wijzigen..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Jongens ook ik heb thuis pfsense draaien. Dat was en is nog steeds mijn optimale setup.

PfSense met 4 nics (WAN/DTV/LAN/WLAN) samen met de igmpproxy en de udpxy voor zowel multicast als unicast support.

Ik kan buiten de webconfiguratie om de DTV nic instellen zoals een amino, heb alleen de igmpproxy nog niet werkende gekregen. de udpxy wel.

Omdat ik eerst de HTPC klaar wilde hebben heb ik dat project even geparkeerd en de HTPC voor nu even direct aan de DTV gehangen.

Ik zal contact met jullie omnemen om de kennis "so far" te delen, dan hoeven jullie niet opnieuw te beginnen en dan val ik later wel weer in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Zo, dan nu maar vast pfSense op m'n firebox gezet.
Oud laptop-harddiskje van 6.4Gb er in gezet en de stappen weer opgezocht:
http://forum.pfsense.org/index.php?topic=7458.msg42284
(ik ga er steeds meer van balen dat we hier pas over 3-4 maanden glas krijgen)

Nu nog een bruikbaar mini-pci WLAN kaartje vinden...

[ Voor 16% gewijzigd door sjimmie op 04-06-2010 19:40 . Reden: wlan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou me hardware is binnen en ik ben weer 400 euri armer :P
Nu de handel in elkaar zetten en ff experimenteren.......

@jvdmast.
Leuke handleiding en die boxjes zijn ook grappig maar wederom voor mij nix nut.
De troughput is ook van dat ding te laag voor mijn situatie.
Daarom bouw ik het zelf met alleen maar Intel Gig NIC's die zelf al een boel werk voor zich nemen zonder dat de cpu belast word.
Heb nu een ITX bordje met een Intel Atom 330 cpu en 2 Gig geheugen bankje erop, dus als het goed is , is de troughput meer dan afdoende voor me....

Zit nu echter in twijfel over wat voor HD ik erin zal proppen... ?
Squid gebruikt namelijk nog wel wat Gigjes ruimte en je moet regelmatig (middels een cronjob) de HD cahce van Squid leeg maken anders loopt je HD binnen no time vol.

Ik heb echter totaal geen ervaring met igmpproxy of met udpxy ?

Kan 1 van jullie daar wat uitsluitsel over geven ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
j1nx schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 15:24:
Jongens ook ik heb thuis pfsense draaien. Dat was en is nog steeds mijn optimale setup.
...
Ik zal contact met jullie omnemen om de kennis "so far" te delen, dan hoeven jullie niet opnieuw te beginnen en dan val ik later wel weer in :D
Ik ben benieuwd, ik heb bijvoorbeeld wel gevonden dat de dhcp options in /var/etc/dhclient_opt1.conf zouden moeten komen te staan, maar als ik die edit dan wordt die file na een reboot weer overschreven door wat er in de config.xml staat. En in die config.xml kan ik niets anders toevoegen dan wat pfsense "ondersteunt".

EDIT: overigens ben ik "te bereiken" via <mijn-tweakers-naam> at xs4all-punt-nl

[ Voor 5% gewijzigd door sjimmie op 05-06-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit dat heb ik weer.....

Alles uitgepakt en in elkaar geschroefd.
Spanning op het zaakje gezet, moederbord ledje gaat ff fel branden, ik druk op de powerbutton.... nix ?
Ledje op het moederbord gaat flauw branden ik ruik iets en ruk meteen de voeding eruit.

De handel uit elkaar geschroefd.
Andere voeding op het moederbord gezet en de happend nix nada noppes, behalve dan dat de voeding moppert.. ( de led brand wel normaal )

Als ik de voeding van de nieuwe kast erop aansluit piept die (transistor..) en gaat de led flauw branden en word het 1 en ander behoorlijk warm.

Kan dus nu eerst dit kastje en moederbord terug sturen zijnde DOA...... getver.. :(

@jvdmast

Die klacht heb ik al eens eerder voorbij zien komen op hun forum, dan handmatig ff een file veranderen niet werkt.
Heb ff zitten zoeken maar kon het niet vinden, je moet idd nog iets doen om te voorkomen dat de file bij een reboot overschreven word..
Als ik het vind laat ik het meteen weten, maar ben atm erg druk met sporten dus bij hele dagen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 22:38:
ftp://ftp.dlink.de/dir/di...01_ALL_multi_20100210.zip
ftp://ftp.dlink.com/Gatew...mware/dir655_fw_134NA.zip

en die 2?

1.32EU en 1.34NA (North America)

Verder las ik op een aantal plaatsen dat IPTV volledig werkt in de russische 1.3x firmware (dus niet enkel op die gehackte).
Met 1.32EU werkte streamen van 239.193.128.* ook niet, maar met de 1.34WW (Russische firmware) wel. Voorlopig zal ik deze eens testen. Weet niet hoe WiFi zich zal houden. Wellicht dat onder de Russische regelgeving andere specs gelden voor draadloze netwerken (zendvermogen, frequenties, e.d.) IPTV werkt in ieder geval weer zoals het zou moeten.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 23:00:
[...]

Met 1.32EU werkte streamen van 239.193.128.* ook niet, maar met de 1.34WW (Russische firmware) wel. Voorlopig zal ik deze eens testen. Weet niet hoe WiFi zich zal houden. Wellicht dat onder de Russische regelgeving andere specs gelden voor draadloze netwerken (zendvermogen, frequenties, e.d.) IPTV werkt in ieder geval weer zoals het zou moeten.
Oke, goed om te weten :)
Had je 1.34NA ook getest btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 10:13:
klacht heb ik al eens eerder voorbij zien komen op hun forum, dan handmatig ff een file veranderen niet werkt.
Heb ff zitten zoeken maar kon het niet vinden, je moet idd nog iets doen om te voorkomen dat de file bij een reboot overschreven word..
Ik denk dat het niet anders kan dan de .inc bestanden (zegmaar de bron van pfSense) aanpassen. In een eerder projectje met m0n0wall was dat ook vaak de enige manier om iets zelf te veranderen.

In dit geval wordt de "/var/etc/dhclient_wan.conf" file gemaakt vanuit de "/etc/inc/interfaces.inc".
Daar staat, net over de helft, de function interfaces_wan_dhcp_configure(), met daarin:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$dhclientconf .= <<<EOD
timeout 60;
retry 1;
select-timeout 0;
initial-interval 1;
interface "{$wancfg['if']}" {
    {$dhclientconf_hostname}
    script "/sbin/dhclient-script";
}

EOD;

Direct onder de regel interface "{$wancfg['if']}" { kunnen dan extra opties worden toegevoegd:
code:
1
2
3
4
...
interface "{$wancfg['if']}" {
    send vendor-class-identifier "Aminoaminet130fisys";
...

Als iemand een nettere methode weet dan hou ik me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:09
Ik heb even een vraag, het is hier al op verschillende manieren voorbij gekomen maar het is me nog niet helemaal duidelijk:

Een vriend van mij gaat tijdens de WK op vakantie naar amerika, tijdens zijn verblijf in een hotel wil hij via zijn laptop nederlands voetbal kunnen kijken.
ik heb 50/50 glasvezel en kan nog gewoon door mijn router de UDP streams oppakken. Ik heb prima beeld!.

Is het mogelijk om op een simpele maar goeie manier, de UDP stream om te zetten naar een tcp ip stream zodat die persoon in amerika gewoon die stream op mijn ip op een nader te bepalen poort kan openen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

TripleQ schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 09:31:
Dat hoeft en kan dus niet altijd.
De client software van DVBLink werkt alleen op Vista (Met tv pack) en Win7.
Draai je dus XP, dan zal dit niet werken.
Een "oplossing" is dan bv XBMC installeren en als source een UPNP selecteren.
XBMC zal dan de server (en playlist) zelf vinden (als het goed is).
MiK schreef op maandag 07 juni 2010 @ 23:12:
Ik heb even een vraag, het is hier al op verschillende manieren voorbij gekomen maar het is me nog niet helemaal duidelijk:

Een vriend van mij gaat tijdens de WK op vakantie naar amerika, tijdens zijn verblijf in een hotel wil hij via zijn laptop nederlands voetbal kunnen kijken.
ik heb 50/50 glasvezel en kan nog gewoon door mijn router de UDP streams oppakken. Ik heb prima beeld!.

Is het mogelijk om op een simpele maar goeie manier, de UDP stream om te zetten naar een tcp ip stream zodat die persoon in amerika gewoon die stream op mijn ip op een nader te bepalen poort kan openen ?
Waarom zou je dat willen omzetten?
Je zegt zelf al dat je gewoon door je router heen een UDP stream kan oppakken.
Dan zou je vriend in Amerika dat toch ook al moeten kunnen?

VLC player gebruiken en daar een stream openen met UDP en jou IP/poort.
Deze poort forwarden naar je streaming server en klaar.

Ik vraag me echter wel af of dit lekker zal werken over zo'n afstand.

[ Voor 51% gewijzigd door Thasaidon op 08-06-2010 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Thasaidon schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 07:51:
[...]

Dat hoeft en kan dus niet altijd.
De client software van DVBLink werkt alleen op Vista (Met tv pack) en Win7.
Draai je dus XP, dan zal dit niet werken.
Een "oplossing" is dan bv XBMC installeren en als source een UPNP selecteren.
XBMC zal dan de server (en playlist) zelf vinden (als het goed is).

[...]
Waarom zou je dat willen omzetten?
Je zegt zelf al dat je gewoon door je router heen een UDP stream kan oppakken.
Dan zou je vriend in Amerika dat toch ook al moeten kunnen?

VLC player gebruiken en daar een stream openen met UDP en jou IP/poort.
Deze poort forwarden naar je streaming server en klaar.

Ik vraag me echter wel af of dit lekker zal werken over zo'n afstand.
Ik weet ook niet of dat wil lukken, maar het allicht te proberen. Maar wat bedoel je met stream server ?

Hoe map ik vanuit mijn router naar een stream. Ik weet wel hoe ik poorten moet mappen maar map ik dat bijv. naar het IP adres van de multicast stream, en forward ik de poort ook direct.

Het liefst zou ik zelf invloed hebben op de stream door hem bijvoorbeeld een lagere bitrate te geven, in geval van de lange afstandsproblemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

MiK schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 08:07:
[...]

Ik weet ook niet of dat wil lukken, maar het allicht te proberen. Maar wat bedoel je met stream server ?

Hoe map ik vanuit mijn router naar een stream. Ik weet wel hoe ik poorten moet mappen maar map ik dat bijv. naar het IP adres van de multicast stream, en forward ik de poort ook direct.

Het liefst zou ik zelf invloed hebben op de stream door hem bijvoorbeeld een lagere bitrate te geven, in geval van de lange afstandsproblemen
Ik heb zelf een Genexis dus IPTV en Internet zijn gescheiden. Daarom zal ik iets moeten hebben wat deze 2 netwerken aan elkaar verbind. In mijn geval zou ik dus mijn HTPC als server laten draaien.
Het enige wat ik dus nodig heb is een poortforward naar deze server om daarvandaan een stream te starten.

Ik weet niet hoe dat met een Packetfront gaat omdat daar internet en IPTV op dezelfde poorten zitten.

Maar ook daar zou deze manier volgens mij gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
ik snap u

Dus ik heb een multicast stream 233.81.223.170:10312
Dit is een gewone zender, deze kijk ik nu op mijn PC

Nu heb ik in mijn router de poort 10312 gemapt naar 233.81.223.170

Dus als iemand dit zou kunnen testen UDP uiteraard 85.223.52.132:10312

Dan zou dat moeten werken ?

[ Voor 94% gewijzigd door boswandeling op 08-06-2010 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
MiK schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 09:06:
VLC zegt bij mij:
Uw invoer kon niet geopend worden:
VLC kon de MRL 'udp://@85.223.52.132:10312' niet openen. Controleer het logboek voor details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 20:23
ik snap u

Dit is een gewone zender, deze kijk ik nu op mijn PC

Nu heb ik in mijn router de poort 10312 gemapt naar 233.81.223.170

Dan zou dat moeten werken ?
Nee. Multicast kun je niet joinen over een niet-multicast enabled netwerk. Je zal dus met udpxy of vergelijkbaar 'm eerst naar unicast moeten omzetten als je van buitenaf wilt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

DJSmiley schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 13:25:
[...]

Nee. Multicast kun je niet joinen over een niet-multicast enabled netwerk. Je zal dus met udpxy of vergelijkbaar 'm eerst naar unicast moeten omzetten als je van buitenaf wilt kijken.
Klopt,
rechtstreeks via je router zal het ook niet gaan, in ieder geval niet op deze manier.
Routers routeren namelijk niet (terug) naar dezelfde interface.

Dus als er verkeer binnen komt vanaf het internet, zal de router dit niet (terug) routeren naar diezelfde interface.
Je hebt dus een soort van server of streamer nodig op je LAN kant.
Dat dit systeem zijn data vervolgens toch weer van je "internet kant" ophaalt maakt dan niet uit, want dat is voor de router een andere verkeers-stroom.

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 08-06-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 16:59
@djjvb
Ik hier nu Win7 met DVBlink for IPTV (niet gratis dus), maar daarmee kan ik hetzelfde als wat Boy_one doet met MythTV.
Mijn HTPC is al wel ingericht voor een dualboot met MythTV, want ik weet zelf ook nog niet wat ik het prettigst vind werken.
Ik zou zeggen probeer gewoon het een en ander en kijk wat voor jou het beste en prettigste werkt.
Ik ben wel benieuwd hoe @djjvb het nu heeft ingericht. Ikzelf maak ook gebruik van een HTPC in combinatie met XBOX extenders in andere ruimten en IPTV van XMS. Ik heb zelf wel een Amino, die heb je volgens mij nodig om er achter te komen wat jou IPTV IP adres is... maar ik ben geen super netwerk expert, dus vergeef me als dat niet klopt. Ik heb dus een switch van Netgear tussen de Packetfront en de Amino en HTPC geplugd. Middels een tweede NIC komt dit signaal binnen in mijn HTPC. Deze NIC heeft dezelfde IP instellingen als de Amino 110. Ik heb geen vendor ID gespoofd. Het IPTV signaal gaat vervolgens middels DVBLink naar Mediacenter. Ik heb in DVBLink dus het IP adres aangegeven van de Amino STB en 2e NIC adapter. Eventueel kan ik ook via laptop of andere PC binnen mijn private LAN (Dlink 655) via VLC TV kijken, maar dat doe ik eigenlijk nooit.

Mijn probleem met de bovenstaande setup is eigenlijk dat TV kijken via de XBOX niet altijd vlekkeloos loopt, dit is denk ik een Microsoft bug... soms loopt de XBOX vast en soms stottert het signaal. Eventueel wil ik dus ook wel over een Mythtv oplossing nadenken, echter heb ik daar nog niet mee gexperimenteerd, plus het feit dat ik dan niet meer de XBOX als extender kan gebruiken en dus een oplossing (2e AMino of Amino van beneden moet verhuizen) . Sta open voor suggesties en op of aanmerkingen.

Lex

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjvb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-09 11:52
Nou om eerlijk te zijn kijk ik op dit moment nog even analoog en volg ik het forum aandachtig! Heeft mede te maken dat ik nog wat hardware moet bestellen (en het mooie weer speelt ook niet mee) en nog altijd hoop dat ik het mogelijk zonder amino voor elkaar kan krijgen. (nav berichten op dit forum). Zoals ik het nu begrijp zou het moeten lukken met packetfront modem, de win7 file en wat 'geluk' met een mac adres. ;)

Verder ga ik het allereerst proberen rechtstreeks op mijn HTPC werkend te krijgen. Kortom; rechtstreeks uit poort 2 modem met kabel naar HTPC. Stap 2 is integratie in mediaportal, maar zag op het mediaportal forum j1nx ook al actief dus hoop dat die me daar straks een beetje mee op weg kan helpen en dan stap 3 is delen met meerdere PC's via een DVB link oplossing of mogelijk toch een servertje waar ik toch al aan zit te denken.

Voor de meesten van jullie dus 'childsplay'. Zal jullie wel op de hoogte houden van evt vorderingen. Maar dat zal even een tijdje aanduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik heb nog geen tijd gehad om de materie op te duiken en door te pasen aan de andere, wil wel even snel reageren op de door sturing over het internet.

Multicast kan je niet zomaar 1 op 1 doorsturen. De TTL van die paketten zal echt niet zo hoog zijn, dus ook al zo je een proxy aangooien op de WAN interface dan zal je waarschijnlijk de pakketen na enkele hops al kwijt zijn. Maar die TTL staat zo laag vanwege een rede natuurlijk, je wilt die multicast zooi echt niet op het internet hebben.

Je zal met een multicast-to-unicast proxy moeten werken. Ik heb zelf udpxy draaiend gehad op pfsense, is eigenlijk vrij simpel op te zetten en werkt als een tierelier.

MAAR ..................

Dit is nou net waarom XMS geen ondersteuning geeft voor de HTPC oplossingen, want hier zijn de content leverancieren nou zo bang om. Met een minimale 50MBit upload is het een fluitje van een cent om de content te herdistributeren en dat mag niet.

Denk dat je de discussie over dit onderwerp ook beter niet te openlijk moet voeren, en al zeker niet in hap klare brokken, want dan zal het niet lang duren voordat XMS de smartcard moet gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

djjvb schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 20:47:
... en nog altijd hoop dat ik het mogelijk zonder amino voor elkaar kan krijgen. (nav berichten op dit forum).
Dit kan.
Als je een abo hebt op IPTV heb je geen Amino nodig.
Het enige wat je nodig hebt is bv een HTPC waarop je een willekeurig Amino MAC adres faked en in je DHCP request de Vendor ID van Amino mee kunt laten sturen door je OS.

Ik heb dit getest op mijn Win7 HTPC en dat werkt!
Enige nadeel is dat ik dus voor Win7 gebruik moet maken van de DVBLink software.
In deze software moet je het IP van je IPTV interface instellen, maar aangezien dat vaak wisselt (door DHCP) is dat niet handig.

Maar het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:57
Aangezien het bij Lijbrandt (Hillegom) niet meer werkt: als ik een tweede nic in m'n pc stop, en dan een switch tussen de amino en de tv poort gooi, zou dat werken? Aangezien het wk er aan zit te komen...
Ik zag laatst ook dat alle kanalen opnieuw zijn ingedeeld, zijn de adressen van de streams ook veranderd?

[ Voor 20% gewijzigd door sig69 op 09-06-2010 12:05 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 19:59
Als je een tweede netwerkkaart in je PC duwt, kun je die meteen op je modem aansluiten. Je moet er alleen voor zorgen dat er minimaal 1x per uur een goed DHCP request wordt verstuurd. Zo niet, dan gaat je beeld op zwart. Ik heb een DHCP client die de Amino op deze manier faket en de Amino ligt dus in de kast :)

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:57
Ik wil de amino nog wel blijven gebruiken op m'n tv, tv op m'n pc is puur voor de extra erbij. Dan hoef ik geen dingen met DHCP requests te doen dus?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
Inderdaad, zolang de Amino maar aan je modem hangt en aan staat... Houd rekening met een dynamisch IP adres (als je de Amino langere tijd uit zet).

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
Thasaidon schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:53:
[...]

Dit kan.
Als je een abo hebt op IPTV heb je geen Amino nodig.
Het enige wat je nodig hebt is bv een HTPC waarop je een willekeurig Amino MAC adres faked en in je DHCP request de Vendor ID van Amino mee kunt laten sturen door je OS.

Ik heb dit getest op mijn Win7 HTPC en dat werkt!
Enige nadeel is dat ik dus voor Win7 gebruik moet maken van de DVBLink software.
In deze software moet je het IP van je IPTV interface instellen, maar aangezien dat vaak wisselt (door DHCP) is dat niet handig.

Maar het kan dus wel.
Ik ben van mening dat je inderdaad niet moet gaan spreken over het doorsturen van het signaal terug buiten je eigen LAN, daar kan dan heel snel misbruik van worden gemaakt. Mijn advies, neem gewoon een Amino af van XMS, zet de digitale dienst aan en neem in elk geval de gebruikelijke paketten af. Op deze manier doe je niets illegaals, je laat de Amino achter een switch altijd aan staan voor de nodige IP adres requests, dan veranderd deze ook bijna nooit. Verder gebruik je dan DVBLink of iets anders om je kanalen via de HTPC te kkunnen bekijken en eventueel op andere clients binnenshuis om extra aanschaf van Amino boxen te voorkomen.

Ik vind het juist prima dat XMS meeleest, ik vind dat dit in alle openheid besproken moet kunnen worden, omdat het kijken via setop boxen gewoon niet meer van deze tijd is voor de gevorderde HTPC gebruiker. Het is echt niet meer nodig 4 verschillende kastjes en AB's onder de TV te zetten met de techniek van vandaag.

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
Als ik de laatste berichten lees is het dus gewoon mogelijk om Modem -> switch -> animo en pc aan te sluiten
en zo tv te kijken.
Ik maak er op uit dat je verder niets extra's hoeft te doen, maar ik krijg nog steeds geen beeld op mijn pc.

Moet er nog wel iets ingesteld worden of doe ik iets fout?

Draai windows 7 en heb een genexis modem.

[ Voor 6% gewijzigd door Gangster93 op 09-06-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Laatst online: 10-09 10:00
Als ik e.e.a. goed begrijp is het nog steeds niet mogelijk om een stream gelijk te kijken op je Amino EN op je HTPC aangezien je hetzelfde MAC adres gebruikt.

Kun je dit niet gewoon oplossen door een extra Amino aan te schaffen (kost je meen ik eenmalig 89 euro) en deze op standby te laten staan en dit MAC adres te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

tyfoon_2 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:16:
Als ik e.e.a. goed begrijp is het nog steeds niet mogelijk om een stream gelijk te kijken op je Amino EN op je HTPC aangezien je hetzelfde MAC adres gebruikt.
Klopt. 2 dezelfde MAC en/of IP adressen op hetzelfde netwerk segment kan niet
Je zult ook zien dat als je de HTPC aan hebt staan en Windows draait, deze gelijk begint te zeuren over "duplicate ip's" en zal niet meer werken, zodra je de Amino ook aan zou zetten.
Kun je dit niet gewoon oplossen door een extra Amino aan te schaffen (kost je meen ik eenmalig 89 euro) en deze op standby te laten staan en dit MAC adres te gebruiken?
Ja dat kan.
Je kunt er ook voor kiezen gewoon de 1e keer een Amino te kopen en die vervolgens niet aan te sluiten maar een HTPC te gebruiken.

Overigens was het niet mijn bedoeling hier in detail te gaan bespreken hoe je bv een stream door zou kunnen sturen over het internet.
Er werd gevraagd of het kon en daar heb ik antwoord op gegeven met een voorbeeld.
Dat XMS mee leest vind ik ook alleen maar goed, maar ik zou het nog beter vinden als ze ook mee zouden doen aan de discussies.

Ik hoor dat XMS (of Lijbrandt) bezig zou zijn met een nieuw type Amino waar ook een HD in zit zodat er opgenomen kan worden etc, maar dat duurt me allemaal te lang. Dit had er al moeten zijn!
Daarom mijn keuze voor een HTPC waarmee ik zelf kan opnemen, uitzendingen pauzeren, etc...

Voor mij geldt nu, ik heb een Amino en betaal voor IPTV met bepaalde pakketten.
De Amino hangt permanent aan het netwerk en gebruik ik op de slaapkamer.
In de woonkamer staat een HTPC waarop ik het MAC en IP van de Amino gefaked heb en kijk daarmee TV.
Vervolgens draait die HTPC ook als server zodat ik op de pc/laptop overal TV kan kijken in huis.
Ik heb mijn playlist zo aangepast dat ik alleen de zenders heb waar ik recht op heb met de pakketten welke ik afneem van XMS.

Kortom, nix illigaals aan.

Dat we het hier hebben over andere (theoretische) zaken zoals random MAC's etc en hoe we wat aan de praat zouden kunnen krijgen etc... daar is het een Tweakers forum voor toch?
En dat er in theorie van alles en nog wat met IPTV mogelijk is, dat weten we allemaal en Lijbrandt ook.
Zolang er niets illegaals op dit forum gepost wordt zie ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
Thasaidon schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:52:
[...]

Klopt. 2 dezelfde MAC en/of IP adressen op hetzelfde netwerk segment kan niet
Je zult ook zien dat als je de HTPC aan hebt staan en Windows draait, deze gelijk begint te zeuren over "duplicate ip's" en zal niet meer werken, zodra je de Amino ook aan zou zetten.
Niet waar. Dit kan wel, afhankelijk van je netwerk configuratie. Ik heb dit zelf draaiend gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door Muyz op 09-06-2010 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Muyz schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 23:46:
[...]

Niet waar. Dit kan wel, afhankelijk van je netwerk configuratie. Ik heb dit zelf draaiend gehad.
Kun je mij vertellen hoe je dat gedaan hebt, want dezelfde ip's en mac's binnen hetzelfde netwerk segment kan toch echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Het is ook raar maar toch kan het met een packetfront cpe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Inmiddels alles goed aan het werk met VLC, echter....

Met DVBlink lukt het me niet! Alle stappen doorlopen incl. IP nummer erin, juiste playlist, instellen MCE Win7 (hij herkent ook netjes de DVBlink tuners), etc.

Als ik echter daadwerkelijk een TV kanaal kies in MCE dan geeft hij aan dat het kanaal geen ontvangst heeft op het kanaal (MCE melding)

Is een bestaande MCE configuratie die al lang lekker loopt met analoge tuners.

Weet iemand wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

ik222 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:39:
Het is ook raar maar toch kan het met een packetfront cpe.
Je bedoeld dat je op een packetfront op verschillende poorten! systemen kunt aansluiten met hetzelfde IP en hetzelfde MAC?
Dat zou dan betekenen dat deze poorten op de een of andere manier gescheiden zijn van elkaar en daarmee dus niet in hetzelfde netwerk segment zitten. Iets anders zou ik toch echt niet kunnen bedenken.
tyfoon_2 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:16:
Inmiddels alles goed aan het werk met VLC, echter....

Met DVBlink lukt het me niet! Alle stappen doorlopen incl. IP nummer erin, juiste playlist, instellen MCE Win7 (hij herkent ook netjes de DVBlink tuners), etc.

Als ik echter daadwerkelijk een TV kanaal kies in MCE dan geeft hij aan dat het kanaal geen ontvangst heeft op het kanaal (MCE melding)

Is een bestaande MCE configuratie die al lang lekker loopt met analoge tuners.

Weet iemand wat ik kan proberen?
Ik heb hier geen ervaring mee, ik gebruik alleen DTV op mijn MCE, maar wat ik zo kan bedenken is dat MCE misschien een IPTV zender via de analoge tuner probeert te krijgen, of andersom...?

Ik neem aan dat je ook de "Merge" van kanalen uitgevoerd hebt? Want dat zou kunnen beteken dat zenders die alleen op DTV beschikbaar zijn nu ook in de "list" staan van je analoge tuner.

[ Voor 54% gewijzigd door Thasaidon op 10-06-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Thasaidon schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:05:
[...]

Je bedoeld dat je op een packetfront op verschillende poorten! systemen kunt aansluiten met hetzelfde IP en hetzelfde MAC?
Dat zou dan betekenen dat deze poorten op de een of andere manier gescheiden zijn van elkaar en daarmee dus niet in hetzelfde netwerk segment zitten.
Yep dat werkt gewoon ;) Volgens mij heeft dat te maken met het feit dat beide in een multicast netwerk liggen. Daarin pakken clients gewoon de pakketten op van de streams die ze op dat moment geopend hebben. Dit zie je al je beide op dezelfde zender zet en dan op 1 apparaat de stream sluit, dan hapert de andere even omdat de stream even gesloten wordt en vervolgens weer geopend door de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

ik222 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:12:
[...]

Yep dat werkt gewoon ;) Volgens mij heeft dat te maken met het feit dat beide in een multicast netwerk liggen. Daarin pakken clients gewoon de pakketten op van de streams die ze op dat moment geopend hebben. Dit zie je al je beide op dezelfde zender zet en dan op 1 apparaat de stream sluit, dan hapert de andere even omdat de stream even gesloten wordt en vervolgens weer geopend door de andere.
Ja dat dacht ik dus al.
Volgens mij zit dan iedere poort op de Packetfront gewoon in een appart "vlan" waardoor het IP en MAC dus toch gescheiden worden van elkaar.
Maar hier zal de scheiding tussen IPTV en Internet dus verderop in het netwerk gescheiden worden.

Bij de Genexis hebben ze dit al op de poorten zelf gescheiden.

[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 10-06-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Ik heb hier geen ervaring mee, ik gebruik alleen DTV op mijn MCE, maar wat ik zo kan bedenken is dat MCE misschien een IPTV zender via de analoge tuner probeert te krijgen, of andersom...?

Ik neem aan dat je ook de "Merge" van kanalen uitgevoerd hebt? Want dat zou kunnen beteken dat zenders die alleen op DTV beschikbaar zijn nu ook in de "list" staan van je analoge tuner.
Analoog heb ik helemaal niet meer aanstaan; na de configuratie als in MCE vraagt MCEe of je ook de analoge tuners wilt toevogen. Dat doe ik niet, dus daar kan het niet zitten.

Het issue is dat MCE (via dvblink) de stream niet ziet maar VLC wel.

Werkte alles bij jou 'out of the box'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Zojuist een nieuw plan bedacht:

Mijn laptop via wireless aan de router, en de lan-poort van mn laptop aan de switch die zich tussen modem en router bevindt (waar ook de amino op is aangesloten). Dan kan ik, als ik mn mac adres spoof als het goed is die streams ontvangen en zal mn laptop dus geen probleem veroorzaken met dat de modem denkt dat mn laptop de verbinding wil, en niet mn router.

Moet werken dacht ik zo :D

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
tyfoon_2 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:51:
[...]

Analoog heb ik helemaal niet meer aanstaan; na de configuratie als in MCE vraagt MCEe of je ook de analoge tuners wilt toevogen. Dat doe ik niet, dus daar kan het niet zitten.

Het issue is dat MCE (via dvblink) de stream niet ziet maar VLC wel.

Werkte alles bij jou 'out of the box'
Update: heb het werkende!

Leuk om te weten; VLC werkte omdat deze de stream oppakte via de internet NIC en niet via de IPTV NIC. Bij een packerfront staat dus indedaad de stream op alle outputs.

De IPTV Nic had ik een ander MAC adres gezet , wel van Amino maar niet van die van mij. Na deze te hebben aangepast naar die van mijn eigen Amino werkte het gelijk.

Als je streamt over een willekeurige internet output (die bij mij allemaal via mijn router lopen) klapt het wireless door de hoge belasting er onmiddelijk uit! Enig idee hoe dit op te lossen (is een linksys 320n)

Overigens heb ik nu de Amino EN de PC samen aan het streamen, lijkt goed te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

tyfoon_2 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 22:08:
[...]
De IPTV Nic had ik een ander MAC adres gezet , wel van Amino maar niet van die van mij. Na deze te hebben aangepast naar die van mijn eigen Amino werkte het gelijk.
Klopt, je kunt niet zomaar een willekeurig MAC en IP op de interface zetten, want beiden zijn dan niet "geregitreerd". Een ander MAC werkt alleen als je dan vervolgens via DHCP een IP aanvraagt.
Als je streamt over een willekeurige internet output (die bij mij allemaal via mijn router lopen) klapt het wireless door de hoge belasting er onmiddelijk uit! Enig idee hoe dit op te lossen (is een linksys 320n)
Ik heb een Netgear WNDR3700. Als ik via Wireless stream van mijn HTPC naar een Laptop heb ik geen problemen. Enige verschil is dus dat mijn HTPC de source is van de stream, en dit loopt via mijn gewone LAN.

Wat misschien een optie is...
Ik las op het DVBLink forum dat er een nieuwe Server versie uit is. Deze zou het nu ook mogelijk maken om streams te bekijken via je browser.
Je hebt dan dus geen "Vista met TV pack", Win7MCE of "XP met bv XBMC" meer nodig op je "client" systeem.

Ik heb dit nog niet geprobeerd, maar het lijkt me dat je daarmee dus ook bv de kwaliteit van de stream enigszins kunt bepalen en dat dit dus beter zou kunnen werken als je via wireless wil kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Ik heb de mac van mn lan-poort gespoofd, en krijg ook direct als ik hem aan de switch hangt een verbinding. Ik kan er uiteraard niet mee internetten, maar kan ook sites als r3.zt6.nl niet bereiken. Zou dat wel moeten kunnen?

En misschien is het handig om in de TS (of een nieuw topic maken met een nette TS) alle voortgang bij te houden o.i.d. Ik zoek me rot naar een ip-adres van een willekeurige stream. Iemand die er zo 1 weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

JaWSnl schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:52:
Ik heb de mac van mn lan-poort gespoofd, en krijg ook direct als ik hem aan de switch hangt een verbinding. Ik kan er uiteraard niet mee internetten, maar kan ook sites als r3.zt6.nl niet bereiken. Zou dat wel moeten kunnen?
Ja en nee... in mijn geval, met een Genexis, moet ik ervoor zorgen dat r3.zt6.nl middels DNS transleert naar een IP. Daarna moet ik er voor zorgen dat dat IP, of de range, gerouteerd word naar het IPTV netwerk, en niet naar internet!
Hoe dat op de packetfront zit weet ik niet.
En misschien is het handig om in de TS (of een nieuw topic maken met een nette TS) alle voortgang bij te houden o.i.d. Ik zoek me rot naar een ip-adres van een willekeurige stream. Iemand die er zo 1 weet?
Zie hier...
...
...
Mocht die niet werken, dan is 233.81.233.161:10294 volgens mij NL1 uit het basis pakket.

[ Voor 20% gewijzigd door Thasaidon op 11-06-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Geweldig, dankjewel :) vanavond gelijk eens proberen.

Edit: maar een fatsoenlijke TS maken zit er niet in tenzij iemand dat initiatief neemt? vrijwilligers?

[ Voor 53% gewijzigd door JaWSnl op 11-06-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
Thasaidon schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:35:
[...]

Kun je mij vertellen hoe je dat gedaan hebt, want dezelfde ip's en mac's binnen hetzelfde netwerk segment kan toch echt niet.
Dat kan inderdaad wel, bij mij werkt het ook zo. Vind het ook vreemd dat we geen melding van duplicate IP adres ontvangen.

Config:

Packetfront
Poort 1 IPTV => Netgear Switch => Lijntje naar de Amino en lijntje naar de NIC van HTPC beide op het zelfde IP adres.
Poort 2 Vast IP => Dlink 655 >>>

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
Thasaidon schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:35:
[...]

Maar jij hebt toch dezelfde configuratie? Amino op de slaapkamer en HTPC in de Woonkamer achter de switch. Dat is toch ook 2x zelfde MAC en IP binnen hetzelfde netwerksegment?

Ik kan op en de Amino en de HTPC op hetzelfde moment een stream bekijken zonder problemen.

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

ajwkappe schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:45:
[...]

Maar jij hebt toch dezelfde configuratie? Amino op de slaapkamer en HTPC in de Woonkamer achter de switch. Dat is toch ook 2x zelfde MAC en IP binnen hetzelfde netwerksegment?

Ik kan op en de Amino en de HTPC op hetzelfde moment een stream bekijken zonder problemen.
Ja klopt,
zowel mijn Amino als mijn HTPC hangen samen aan een switch, en vanaf deze switch loopt er weer een kabel naar mijn Genexis poort 2.

Maar als ik dus tv kijk op mijn HTPC en vervolgens ook mijn Amino aan zet begint mijn HTPC (windows7) gelijk te zeiken over een duplicate IP en stopt mijn tv op de HTPC.

--edit--
net nog even getest, maar het is dus andersom...
Als mijn Amino aan staat en ik start mijn HTPC op dan zeikt ie over een duplicate IP en doet tv het niet.
Als mijn HTCP aan staat en ik zet de Amino aan, kan ik wel op beide tegelijk kijken en ook op verschillende zenders...

Netwerktechnisch onmogelijk volgens mij, dus schiet mij maar lek...

[ Voor 20% gewijzigd door Thasaidon op 11-06-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Thasaidon schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:50:
[...]
Klopt, je kunt niet zomaar een willekeurig MAC en IP op de interface zetten, want beiden zijn dan niet "geregitreerd". Een ander MAC werkt alleen als je dan vervolgens via DHCP een IP aanvraagt.
How, wacht even: Als ik dus de DLL aanpas, een MAC gebruik van een willekeurige amino 130, en en dan de IPTV NIC via DHCP een IP laat aanvragen, werkt het wel?

In dat geval zou ik geen tweede Amino hoeven te bestellen (die er alleen maar zou staan en niet gebruikt worden puur om een IP nummert en MAC te hebben voor mijn HTPC). Voor mij is het nl niet handig dat ik de HTPC en Amino niet gelijk kan gebruiken (bv TV kijken via de amino en gelijktijdig opnemen via de HTPC is een must voor mij)
Wat misschien een optie is...
Ik las op het DVBLink forum dat er een nieuwe Server versie uit is. Deze zou het nu ook mogelijk maken om streams te bekijken via je browser.
Je hebt dan dus geen "Vista met TV pack", Win7MCE of "XP met bv XBMC" meer nodig op je "client" systeem.
Dit werkt. Erg goed zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

tyfoon_2 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:02:
[...]

How, wacht even: Als ik dus de DLL aanpas, een MAC gebruik van een willekeurige amino 130, en en dan de IPTV NIC via DHCP een IP laat aanvragen, werkt het wel?

In dat geval zou ik geen tweede Amino hoeven te bestellen (die er alleen maar zou staan en niet gebruikt worden puur om een IP nummert en MAC te hebben voor mijn HTPC). Voor mij is het nl niet handig dat ik de HTPC en Amino niet gelijk kan gebruiken (bv TV kijken via de amino en gelijktijdig opnemen via de HTPC is een must voor mij)
Nou, ik kom er dus net achter dat als ik eerst mijn HTPC aan zet en daarmee tv kijk, ik daarna gewoon de Amino kan aanzetten en ook daarmee kan kijken. En dus ook op beide naar verschillende zenders. 8)7 8)7 8)7
Andersom werkt niet, want dan begint W7MCE te zeiken over een duplicate IP en werkt TV dus niet.

Dus je MAC en IP spoofen op je HTPC zou dus al voldoende moeten zijn.

Ja kan alsnog je HTPC een random Amino130 MAC geven, je DLL aanpassen en dan via DHCP een IP krijgen.
Nadeel hiervan is dat je, iedere keer dat je een ander IP krijgt, ook in je DVBLink software dat IP moet aanpassen. En dat is niet handig.

Goed om te weten dat de nieuwe DVBLogic server ook goed via je browser werkt...
Volgens mij heb je dan geen client software meer nodig, of wel?

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 11-06-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Thasaidon schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:13:
[...]
Netwerktechnisch onmogelijk volgens mij, dus schiet mij maar lek...
Nou... Nu ik erover nadenk, is dat "netwerktechnisch" juist WEL mogelijk!

Als je 2 NICs met elk hetzelfde MAC adres hebt dan kunnen die in principe wel hetzelfde IP adres hebben. Dat is wat je normaal gebruikt als je een server inricht met zo'n dure 4-poorts netwerkkaart of met 2 netwerkkaarten die je gebruikt om te loadbalancen enzo.

Het zal het netwerk (switches, routers, ...) feitelijk een worst wezen of die 2 NICs met hetzelfde IP adres én MAC adres fysiek in dezelfde computer zitten. Het zal alleen voor de machines met die kaarten wel lastig zijn omdat er pakketjes bij hun beide terecht gaan komen waar er slechts 1 van de 2 om heeft gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

sjimmie schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:24:
[...]

Nou... Nu ik erover nadenk, is dat "netwerktechnisch" juist WEL mogelijk!

Als je 2 NICs met elk hetzelfde MAC adres hebt dan kunnen die in principe wel hetzelfde IP adres hebben. Dat is wat je normaal gebruikt als je een server inricht met zo'n dure 4-poorts netwerkkaart of met 2 netwerkkaarten die je gebruikt om te loadbalancen enzo.

Het zal het netwerk (switches, routers, ...) feitelijk een worst wezen of die 2 NICs met hetzelfde IP adres én MAC adres fysiek in dezelfde computer zitten. Het zal alleen voor de machines met die kaarten wel lastig zijn omdat er pakketjes bij hun beide terecht gaan komen waar er slechts 1 van de 2 om heeft gevraagd.
Je hebt gelijk, maar dan komt hier het probleem...

Je hebt 2 systemen met hetzelfde IP en MAC (dus layer2 en 3 zijn identiek)
Deze hang je aan een switch (Layer2)

Dat zou dan betekenen dat alle pakketjes voor het MAC adres door de switch op beide poorten uitgestuurd zou worden.
Beide systemen ontvangen dus het verkeer.

Dat op zich is nog niet het probleem, maar nu komt het...
Als je naar een kanaal "zapt", stuurt je systeem eerst een "leave" op het kanaal waar je op dat moment naar kijkt. Daarna zal het gelijk een "join" sturen voor het kanaal wat je wil gaan kijken. (Daarom duurt zappen op digitaal langer als analoog).

Nu zal de mulitcast server of multicast "repeater" deze "leave" en "join" zien en vervolgens de oude stream stoppen en de nieuwe stream naar jou toe forwarden/repliceren.
Omdat dus op biede systemen het MAC en IP gelijk zijn, zou dit betekenen dat beide systemen dus ook de nieuwe stream binnen zullen krijgen.

Theoretisch zou dat dus betekenen dat als de Amino RTL4 ontvangt en de HTPC ook
vervolgens de HTPC zapt naar RTL5, er dus een leave van RTL4 gestuurd word
Dan zou de Amino deze stream dus ook niet meer ontvangen, want er is immers een "leave" gestuurd...

Tenzij er dus op een hele andere manier geïdentificeerd wordt welk device er naar welke stream kijkt...

*snap ik mezelf nog? :9 *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Ik snap je...
En dat is inderdaad een/het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
[

Goed om te weten dat de nieuwe DVBLogic server ook goed via je browser werkt...
Volgens mij heb je dan geen client software meer nodig, of wel?
Klopt. Gewoon via de browser.

Kan ook met de client SW, dan kun je dus met een PC/laptop met MCE de streams ook in MCE krijgen buiten je LAN!

Een derde voordeel is dat het een UNPN servers is waardoor je volgens mij ook via een ander device (bv Popcorn hour die ook ook nog heb) TV zou moeten kunnen kijken (nog niet getest!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Ik werk hier prima met de combinatie Amino en PC met 2 NIC's. Je moet dan alleen een vast ipadres instellen en het MAC adres niet klonen. Ik gebruik gewoon 192.168.1.150 en geen DNS en gateway. VLC werkt dan niet, maar DVBLink wel, mits je het ip-adres instelt bij de server settings.
Wat je nog wel even moet doen is: route add -p 224.0.0.0 MASK 240.0.0.0 192.168.1.150.

Bij Concepts werkt het dan gewoon, alleen kun je uiteraard niet de kanalen lijst benaderen. Daarvoor moet je de aangepaste DHCPcore.dll gebruiken en wel het MAC adres klonen zodat je een ip-adres krijgt van de DHCP server. Die hoef je dan ook niet elke dag te downloaden dus lijkt me geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

sjimmie schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:53:
Ik snap je...
En dat is inderdaad een/het probleem.
Nou ja, blijkbaar dus geen probleem want het schijnt dus wel te werken :D
Maar ik zou wel graag willen weten hoe dit dan mogelijk is.
Ben alleen bang dat ik daar niet achter zal komen.
tyfoon_2 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:58:
[...]
Klopt. Gewoon via de browser.
Heb de nieuwe server versie al wel geïnstalleerd, maar nog niet gereboot. Misschien dat ik dat nog even moet doen, want ik krijg nu wel de pagina, maar streaming zelf naar mijn Ubuntu laptop werkt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Thasaidon schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 19:13:

Heb de nieuwe server versie al wel geïnstalleerd, maar nog niet gereboot. Misschien dat ik dat nog even moet doen, want ik krijg nu wel de pagina, maar streaming zelf naar mijn Ubuntu laptop werkt nog niet.
Had ik ook; dan ben je waarschijnlijk vergeten ook de vier opvolgende poorten open te zetten. Dus bv niet alleen 8080 maar ook 8081, 8082, 8083 en 8084

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
KillerB schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 17:30:
Ik werk hier prima met de combinatie Amino en PC met 2 NIC's. Je moet dan alleen een vast ipadres instellen en het MAC adres niet klonen. Ik gebruik gewoon 192.168.1.150 en geen DNS en gateway. VLC werkt dan niet, maar DVBLink wel, mits je het ip-adres instelt bij de server settings.
Wat je nog wel even moet doen is: route add -p 224.0.0.0 MASK 240.0.0.0 192.168.1.150.

Bij Concepts werkt het dan gewoon, alleen kun je uiteraard niet de kanalen lijst benaderen. Daarvoor moet je de aangepaste DHCPcore.dll gebruiken en wel het MAC adres klonen zodat je een ip-adres krijgt van de DHCP server. Die hoef je dan ook niet elke dag te downloaden dus lijkt me geen probleem.
Net getest; zo krijg ik DVBlink niet aan de praat. Wat heb je als subnet? 255.255.255.0 op bovenstande IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
sig69 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:30:
[...]

Ben ik inderdaad ook mee bezig geweest, maar die kabels hebben ze bij lijbrandt niet. Ze raadden mij aan een andere versie van de amino te kopen (levert weer $$ op) maar dat is natuurlijk helemaal niet nodig zoals je al juist in de opties gelezen hebt. Je kan wel een verloop van scart naar component krijgen, en dan de amino scart + component uit laten sturen. Ik heb 'm hier vandaan, en dan om precies te zijn deze:
[afbeelding]
Te vinden onder audio/video, kabels en adapters, scartkabels rgb en dan de zesde van onderen.
Heb je er dan nog een koppelstuk tussen gezet? Female Scart>Scart ? zeg maar om het uiteinde van de Amino Scart te koppelen aan deze kabel?

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

tyfoon_2 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 21:16:
[...]

Had ik ook; dan ben je waarschijnlijk vergeten ook de vier opvolgende poorten open te zetten. Dus bv niet alleen 8080 maar ook 8081, 8082, 8083 en 8084
Hoe bedoel je "poorten open zetten"? Mijn HTPC draait geen firewall.

Maar ik heb dit nog even getest...
Op Laptop met Wifi
Ubuntu 9.10, Firefox... wel pagina en menu, geen beeld/audio
Ubuntu 10.4, Firefox... wel pagina en menu, geen beeld/audio

XBMC doet het wel goed hier.

Op PC met wired netwerk.
Win7, Firefox (sandboxed), wel pagina en menu, geen beeld/audio
Win7, IE8 (sandboxed), wel pagina en menu, geen beeld/audio

Win7, Firefox, wel pagina en menu, geen beeld/audio
Win7, IE8, zowel pagina, menu EN! beeld/audio
Echter, als ik de beeld kwaliteit op "High" of "Medium" zet, is het een grote pixel parade en dus bagger.
Ook de audio stottert enorm.
Met "Low" en "Mobile" werkt het wel aardig.

Op deze zelfde Win7 machine in MCE werkt het allemaal wel zoals het hoort.
Ook in XBMC werkt het prima.

---edit---
Ik zag net dat er een update is van het network pack (3.0.1).
Deze geïnstalleerd, maar geeft hetzelfde als hierboven.

[ Voor 10% gewijzigd door Thasaidon op 12-06-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Even posten wat ik ook in het OnsBrabantNet topic heb gepost:
Het IPTV signaal komt hier 2 seconden eerder aan dan het analoge signaal. Ik vroeg het me al een tijdje af en een simpele test wees dit uit. Straks ook nog even via DVB-C proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 14:08
Inmiddels werkt het hier in Deventer (Concepts via Glashart/Reggefiber met Genexis modem) ook. Draai MediaPortal op Windows 7 32-Bit met aangepaste dhcpcore.dll. Stuur alle kanalen daarna via mijn LAN naar de andere PCs in het netwerk. De Amino gaat stof happen in de kast zodra alles goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las op het DVBlink forum ze aan een oplossing werken voor het dynamische IP probleem.
Dan kun je straks misschien via netwerkadapter-naam of mac adres de boel vastzetten in plaats van een fixed IP. Dat zou wel mooi zijn.

[ Voor 237% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

tyfoon_2 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 21:46:
[...]

Net getest; zo krijg ik DVBlink niet aan de praat. Wat heb je als subnet? 255.255.255.0 op bovenstande IP?
Inderdaad dat subnet ja. Heb je Concepts of een andere provider? Misschien dat er toch wat verschil is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 20:39:
Ik las op het DVBlink forum ze aan een oplossing werken voor het dynamische IP probleem.
Dan kun je straks misschien via netwerkadapter-naam of mac adres de boel vastzetten in plaats van een fixed IP. Dat zou wel mooi zijn.
Dat las ik ook ja, ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-08 12:55
Ik heb sinds kort XMS en een daarbij behorende Animo130m, nu word ik niet echt heel duidelijk van dit topic. Ik zie dingen als MAC adres spoofen en dat soort dingen. Heeft niemand toevallig een how-to ergens online gezien of kan iemand het even uitleggen? Ik zou graag morgen even het WK via mijn utp kijken op de beamer :D

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

gxpower schreef op zondag 13 juni 2010 @ 14:04:
Ik heb sinds kort XMS en een daarbij behorende Animo130m, nu word ik niet echt heel duidelijk van dit topic. Ik zie dingen als MAC adres spoofen en dat soort dingen. Heeft niemand toevallig een how-to ergens online gezien of kan iemand het even uitleggen? Ik zou graag morgen even het WK via mijn utp kijken op de beamer :D

Bedankt!
Als het je alleen om het WK gaat...
neem een windows pc met een netwerk kaart.
fake het MAC adres van je Amino op die netwerk kaart
voer het ip van je Amino in, in de IP settings van je netwerk kaart
installeer VLC player op die pc
zorg dat je het multicast ip hebt van de zender welke het voetbal uitzend en laad dit in VLC player
Sluit vervolgens je beamer aan

kijken maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Thasaidon schreef op zondag 13 juni 2010 @ 16:44:
[...]
zorg dat je het multicast ip hebt van de zender welke het voetbal uitzend en laad dit in VLC player
MiK in "Lijbrandt IPTV via router?"
hier dus de playlist

[ Voor 27% gewijzigd door boswandeling op 12-11-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Die lijst is volgens mij niet compleet.
Ik mis sowieso al "Travel Channel" (niet de Discovery variant), geen idee wat er nog meer mist.
Maar goed, voor alleen het WK maakt dat niet uit natuurlijk

[ Voor 33% gewijzigd door Thasaidon op 01-03-2011 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Dat is mij ook al opgevallen. Ik heb helaas enkel de beschikking over die playlist; het openen van de playlist pagina is me tot nu toe nog niet gelukt.

Paar zenders missen, van anderen klopt het adres niet (bij BBC 1 staat het adres van BBC World etc) en Discovery HD werkt vooralsnog niet.

Heeft misschien iemand de volledige zenderlijst beschikbaar en zijn er verder ergens nog problemen met Discovery HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Anders moet je zelf even sniffen met je amino + pc op een hub...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

The_nv40_man schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:48:
Dat is mij ook al opgevallen. Ik heb helaas enkel de beschikking over die playlist; het openen van de playlist pagina is me tot nu toe nog niet gelukt.

Paar zenders missen, van anderen klopt het adres niet (bij BBC 1 staat het adres van BBC World etc) en Discovery HD werkt vooralsnog niet.

Heeft misschien iemand de volledige zenderlijst beschikbaar en zijn er verder ergens nog problemen met Discovery HD?
Stuur me even een mailtje pietjan[at]concepts[punt]nl dan komt het wel goed ;).

Discovery HD showcase geeft bij mij momenteel ook wat problemen, hij doet het wel, maar met flikkerend beeld. Overige zenders geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:11:
Windows 7 32-bit SP0 Alle edities/Alle talen
1. Met een hex editor dhcpcore.dll openen
2. Zoeken op D8 FB 58 en veranderen in 50 45 5B
3. Ga naar positie 33D50 en typ vanaf daar Animoaminet130fisys
Klaar!

Windows 7 64-bit SP0 Alle edities/Alle talen
1. Met een hex editor dhcpcore.dll openen
2. Zoeken op 10 03 03 en veranderen in F8 A5 02
3. Ga naar positie 36D90 en typ vanaf daar Animoaminet130fisys
Klaar!

Windows XP 32-bit SP3 Alle edities/Nederlands
1. Met een hex editor dhcpcsvc.dll openen
2. Zoeken op A8 16 4C en veranderen in 40 C9 4D
3. Ga naar positie 1BD40 en typ vanaf daar Animoaminet130fisys
Klaar!

Windows XP 32-bit SP3 Alle edities/Engels
1. Met een hex editor dhcpcsvc.dll openen
2. Zoeken op A8 16 4B en veranderen in 40 C9 4C
3. Ga naar positie 1BD40 en typ vanaf daar Animoaminet130fisys
Klaar!
Ik draai zelf Win 7 x64, heb dit overgenomen zoals hierboven, maar zelf heb ik een animo 110 en heb 130 naar 110 veranderd, klopt dit?
of moet ik 10 03 03 in iets anders veranderen dan F8 A5 02?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Enkel 130 naar 110 veranderen is genoeg inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Zeer leuke ontwikkeling dat het dus mogelijk is het VendorID in windows ook aan te passen. Ik heb op dit moment gewoon de Amino beneden staan en de slaapkamer de HTPC en op de oude manier (mac en IP spoofen) IPTV op mijn HTPC. Dit werkt prima, want ik gebruik immers een gewone Amino.

Mocht ik straks verhuizen naar m'n nieuwbouw appartement is dit topic inderdaad wel extreem handig. :9. Dan kan die hele Amino eruit. :D

Ik werk trouwens voor XMSnet in o.a. Wijchen en Veenendaal. XMSnet weet natuurlijk van de (on)mogelijkheden van HTPC's af, anders was het wel afgeschermd.

Persoonlijk (en dus niet XMS) vind ik het een goede stelling om alleen de kanalen waar je voor betaald op de HTPC te bekijken.

[ Voor 26% gewijzigd door Mojo op 16-06-2010 00:26 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg690/scaled.php?tn=0&server=690&filename=93485833.jpg&xsize=640&ysize=640

Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg153/scaled.php?tn=0&server=153&filename=97622431.jpg&xsize=640&ysize=640

Heb dus zelf het DHCPcore.dll in win 7 x64 aangebpast, maar krijg via de dhcp server geen adres, kan iemand kijken of ik de aanpassingen in het dll bestand goed heb aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 14:08
Ik zie hier overal Animoaminet130fisys (danwel 110) staan, maar volgens mij moet het toch echt Aminoaminet130fisys zijn, dus Amino ipv Animo wat een stuk logischer is gezien de naam van de STB. Ik heb zelf Aminoaminet130fisys in m'n dhcpcore.dll staan of het moet niks uitmaken natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
Top het werkt nu, bedankt voor de scherpe blik
Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste