Klopt. 2 dezelfde MAC en/of IP adressen op hetzelfde netwerk segment kan niet
Je zult ook zien dat als je de HTPC aan hebt staan en Windows draait, deze gelijk begint te zeuren over "duplicate ip's" en zal niet meer werken, zodra je de Amino ook aan zou zetten.
Kun je dit niet gewoon oplossen door een extra Amino aan te schaffen (kost je meen ik eenmalig 89 euro) en deze op standby te laten staan en dit MAC adres te gebruiken?
Ja dat kan.
Je kunt er ook voor kiezen gewoon de 1e keer een Amino te kopen en die vervolgens niet aan te sluiten maar een HTPC te gebruiken.
Overigens was het niet mijn bedoeling hier in detail te gaan bespreken hoe je bv een stream door zou kunnen sturen over het internet.
Er werd gevraagd of het kon en daar heb ik antwoord op gegeven met een voorbeeld.
Dat XMS mee leest vind ik ook alleen maar goed, maar ik zou het nog beter vinden als ze ook mee zouden doen aan de discussies.
Ik hoor dat XMS (of Lijbrandt) bezig zou zijn met een nieuw type Amino waar ook een HD in zit zodat er opgenomen kan worden etc, maar dat duurt me allemaal te lang. Dit had er al moeten zijn!
Daarom mijn keuze voor een HTPC waarmee ik zelf kan opnemen, uitzendingen pauzeren, etc...
Voor mij geldt nu, ik heb een Amino en betaal voor IPTV met bepaalde pakketten.
De Amino hangt permanent aan het netwerk en gebruik ik op de slaapkamer.
In de woonkamer staat een HTPC waarop ik het MAC en IP van de Amino gefaked heb en kijk daarmee TV.
Vervolgens draait die HTPC ook als server zodat ik op de pc/laptop overal TV kan kijken in huis.
Ik heb mijn playlist zo aangepast dat ik alleen de zenders heb waar ik recht op heb met de pakketten welke ik afneem van XMS.
Kortom, nix illigaals aan.
Dat we het hier hebben over andere (theoretische) zaken zoals random MAC's etc en hoe we wat aan de praat zouden kunnen krijgen etc... daar is het een Tweakers forum voor toch?
En dat er in theorie van alles en nog wat met IPTV mogelijk is, dat weten we allemaal en Lijbrandt ook.
Zolang er niets illegaals op dit forum gepost wordt zie ik geen problemen.