Lijbrandt IPTV via router? Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 21:44:
send host-name "aminet11";

Is dat verplicht om een ip te krijgen van de dhcp server? Of puur omdat het dan wat authentieker lijkt? Iemand die dat getest heeft?
Op andere fora zie ik hier niets van terug, dus of het echt nodig is weet ik ook niet...
Maar ik weet wel dat je deze
code:
1
send vendor-class-identifier "Aminoaminet110fisys";
even moet aanpassen naar Aminoaminet130fisys als je de Amino 130 hebt.

@J1nx
idd vreemd, maargoed het staat erop :D

[ Voor 18% gewijzigd door Thasaidon op 23-05-2010 08:59 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Inderdaad als je een 130 hebt dan moet je dat even aanpassen. Het maakt voor de streams verder niet uit. Beide kunnen ook gewoon de HD kanalen ontvangen op je htpc.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Maar ik heb nog wel wat vragen...
1) In /etc/network/interfaces
code:
1
2
3
4
       # Ensure multicast requests are routed to this interface
       up route add -net 224.0.0.0/4 gw 10.252.96.1 eth1
       up route add -net 80.79.34.0/24 gw 10.252.96.1 eth1
       up route add -net 82.139.121.0/24 gw 10.252.96.1 eth1

Deze gw, hoe ben je daar aan gekomen? Want zoals eerder gezegd, dit is een gw die bij mij bv al niet in mijn range zou zitten, ervan uitgaande dat het allemaal /21 netwerkjes zijn....

2) In /etc/dhcp3/dhclient.conf
code:
1
supersede domain-name-servers 192.168.254.1;

Dit ip is de gw van je gewone LAN, ik neem aan dat dat ook de DNS is voor je LAN?
Nu ben ik niet zo'n held in Linux, dus kun je mij vertellen waarom dit in je config voor DTV staat?
Ik vermoed dat je hiermee voor eth1 de boel zo configureerd dat eth1 de DNS moet gebruiken die hij middels DHCP mee krijgt? En dus niet de DNS van je LAN netwerk? Of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy_One
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 15:55
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 21:44:

Is dat verplicht om een ip te krijgen van de dhcp server? Of puur omdat het dan wat authentieker lijkt? Iemand die dat getest heeft?
Hi all,

Ja dus.. ;) na het plaatsen van deze regel kreeg ik eindelijk een ip.. hier mijn /etc/dhcp/dhclient.conf

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
interface "eth1"
{
       send vendor-class-identifier "Aminoaminet110fisys";
       send dhcp-client-identifier 00:02:02:0D:C8:5A;
       supersede domain-name-servers 10.5.1.1;
       request subnet-mask,
               time-offset,
               routers,
               domain-name-servers,
               host-name,
               domain-name,
               root-path,
               default-ip-ttl,
               broadcast-address,
               perform-mask-discovery,
               router-discovery,
               static-routes,
               interface-mtu,
               ntp-servers;
}

Greetz Boy_One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
iemand eigenlijk enig idee waarvoor de usb aansluiting van de aminet (110) is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
DoeEensGek schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:43:
iemand eigenlijk enig idee waarvoor de usb aansluiting van de aminet (110) is?
Op het moment nergens voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Op de 130 kan je er een USB toetsenbord aan hangen...
Werkt gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:53
Thasaidon schreef op maandag 24 mei 2010 @ 09:01:
Maar ik heb nog wel wat vragen...
1) In /etc/network/interfaces
code:
1
2
3
4
       # Ensure multicast requests are routed to this interface
       up route add -net 224.0.0.0/4 gw 10.252.96.1 eth1
       up route add -net 80.79.34.0/24 gw 10.252.96.1 eth1
       up route add -net 82.139.121.0/24 gw 10.252.96.1 eth1

Deze gw, hoe ben je daar aan gekomen? Want zoals eerder gezegd, dit is een gw die bij mij bv al niet in mijn range zou zitten, ervan uitgaande dat het allemaal /21 netwerkjes zijn....
Die gateway wordt meegegeven aan je DHCP aanvraag. Bij mij is deze anders trouwens, ik heb 10.252.200.1, maar ik zit ook bij onsbrabantnet, dus misschien ander subnet ofzo.

Anyway, deze oplossing (die van J1nx)werkt erg goed, tot ongeveer een half uur. Dan klapt het internet er uit. We gebruiken een packetfront modem, met een dir655 op onsbrabantnet.

Zijn er mensen die een soortgelijk probleem ervaren? het zou of aan de router moeten liggen, of aan de provider. De HTPC is wel de oorzaker, want het internet werkt vlekkeloos als ik via IPTV binnen stream, maar niet ben aangesloten op het lan. Het loopt wel vast als ik en met lan, en met iptv verbonden ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Klinkt alsof je dan op de een of andere manier je router over de zeik helpt dan. Bijvoorbeeld dat die HTPC veel requests doet naar de router of veel connecties o.i.d. opent waardoor de router crasht.

Misschien is het een idee om met bijvoorbeeld wireshark eens op beide interfaces te gaan sniffen en dan kijken of je rare dingen tegenkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
ik222 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 23:35:
Klinkt alsof je dan op de een of andere manier je router over de zeik helpt dan. Bijvoorbeeld dat die HTPC veel requests doet naar de router of veel connecties o.i.d. opent waardoor de router crasht.

Misschien is het een idee om met bijvoorbeeld wireshark eens op beide interfaces te gaan sniffen en dan kijken of je rare dingen tegenkomt...
De router zelf is wel goed te bereiken, en reageert snel op de pagina's als ik er doorheen browse. Dus echt overloaded lijkt hij op deze manier niet te zijn. Ook de logfile staat niets in. Maar misschien is sniffen wel een goed idee ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

TripleQ schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:50:
Op de 130 kan je er een USB toetsenbord aan hangen...
Werkt gewoon
Op de 110 ook, maar je hebt er weinig aan.
ranjo schreef op maandag 24 mei 2010 @ 23:27:
[...]

Die gateway wordt meegegeven aan je DHCP aanvraag. Bij mij is deze anders trouwens, ik heb 10.252.200.1, maar ik zit ook bij onsbrabantnet, dus misschien ander subnet ofzo.
Je bedoeld dat je het gateway IP krijgt van de DHCP server? Dat snapte ik al, maar om er dus achter te komen wat dat IP moet zijn, zul je dus al een keer een DHCP request gedaan moeten hebben om hier achter te komen, toch? Dat bedoelde ik...
Anyway, deze oplossing (die van J1nx)werkt erg goed, tot ongeveer een half uur. Dan klapt het internet er uit. We gebruiken een packetfront modem, met een dir655 op onsbrabantnet.

Zijn er mensen die een soortgelijk probleem ervaren? het zou of aan de router moeten liggen, of aan de provider. De HTPC is wel de oorzaker, want het internet werkt vlekkeloos als ik via IPTV binnen stream, maar niet ben aangesloten op het lan. Het loopt wel vast als ik en met lan, en met iptv verbonden ben
Ik heb iets soortgelijks gehad. Ik had tussen mijn Genexis IPTV poort en mijn STB en HTPC een cisco router geplaatst. Binnen 5 minuten lag alles eruit. Dus ook Internet en telefonie, terwijl de boel daar niet op aangesloten was...
Nu heb ik er een switch tussen hangen ipv een router en nu werkt alles wel goed.

Geen idee waarom...

[ Voor 76% gewijzigd door Thasaidon op 25-05-2010 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:03:
dhcpsvc.dll moet je niet hebben. Als je die veranderd zul je merken dat het niks veranderd in de DHCP gebeuren. Het vendor class id blijft MSFT 5.0. Op google zijn ook veel posts van mensen die bevestigen dat ze nog steeds MSFT 5.0 als vendor class id hebben nadat ze met een hexeditor die string hadden aangepast in dhcpsvc.dll.

Om Animoaminet130fisys passend erin te krijgen heb ik in dhcpcore.dll de lokatie/offset veranderd waar die string wordt aangeroepen, waarna ik vervolgens Animoaminet130fisys op een plek heb gezet waar meer ruimte is.
Zou je kunnen vertellen wat en hoe je dat precies gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dhcpcore.dll openen met een hexeditor. Een stuk zoeken met genoeg ongebruikte ruimte (hex00) waar Aminoaminet130fisys in past (let op dat erna en ervoor ook nog een hex00 vrij moet blijven)

dan dhcpcore.dll openen met ollydbg en zoeken op de regel waar MSFT 5.0 staat (diegene met MOV DWORD PTR DS ...)

Dan op die regel gaan staan en vervolgens rechtermuisknop -> copy to executable -> selection

Dan kom je in een nieuw scherm. Daar klik je ook weer rechts en dan op Hex -> Hex/ASCII (16bytes). Dan krijg je de hex waardes van die offset te zien die naar de lokatie van MSFT 5.0 verwijst.

De truc is nu om die hex waardes in een aparte hexedtor te wijzigen in de waardes waar je Aminoaminet130fisys hebt staan (de offset waarde in hex dus, welke je ook weer kunt opzoeken via ollydbg). Het is ff allemaal puzzelen maar uiteindelijk is het me gelukt.

Zorg trouwens dat je met olly niks wijzigt of opslaat in dat gedeelte van die file, want olly slaat hem dan corrupt op. Direct de offset in olly wijzigen werkt dus niet (bijv. MOV DWORD PTR DS:[6D375110],6D34FBD8 wijzigen in MOV DWORD PTR DS:[6D375110],6D34FCE6 om waar wat te zeggen).
Je moet de dll echt aanpassen via een aparte hexeditor.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:49:
dhcpcore.dll openen met een hexeditor. Een stuk zoeken met genoeg ongebruikte ruimte (hex00) waar Aminoaminet130fisys in past (let op dat erna en ervoor ook nog een hex00 vrij moet blijven)

dan dhcpcore.dll openen met ollydbg en zoeken op de regel waar MSFT 5.0 staat (diegene met MOV DWORD PTR DS ...)

Dan op die regel gaan staan en vervolgens rechtermuisknop -> copy to executable -> selection

Dan kom je in een nieuw scherm. Daar klik je ook weer rechts en dan op Hex -> Hex/ASCII (16bytes). Dan krijg je de hex waardes van die offset te zien die naar de lokatie van MSFT 5.0 verwijst.

De truc is nu om die hex waardes in een aparte hexedtor te wijzigen in de waardes waar je Aminoaminet130fisys hebt staan (de offset waarde in hex dus, welke je ook weer kunt opzoeken via ollydbg). Het is ff allemaal puzzelen maar uiteindelijk is het me gelukt.

Zorg trouwens dat je met olly niks wijzigt of opslaat in dat gedeelte van die file, want olly slaat hem dan corrupt op. Direct de offset in olly wijzigen werkt dus niet (bijv. MOV DWORD PTR DS:\[6D375110],6D34FBD8 wijzigen in MOV DWORD PTR DS:\[6D375110],6D34FCE6 om waar wat te zeggen).
Mmm... ik zal het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Laatst online: 13-06 15:18
Omdat ik sinds kort ook IPTV heb, heb ik geprobeerd om een oude router als switch te laten fungeren. Deze sluit ik aan de ene kant aan op de Packetfront modem, en aan de andere kant op de STB en router. Dit werkte niet, probleem met MAC-adressen o.i.d.
Zou dit verholpen kunnen worden door een gewone switch te kopen?

Ter info:
Huidige situatie:
Er loopt maar 1 netwerkkabel van meterkast naar tv. Dit terwijl ik bij mijn tv ook mijn router wil plaatsen.

Mogelijke oplossingen:
- Switch aansluiten.
- 2x een 4-aderige verbinding maken over 1 UTP kabel (slechte ervaring mee).

edit: of zou een hub nog beter werken wellicht?

[ Voor 4% gewijzigd door JaWSnl op 26-05-2010 12:27 ]

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
JaWSnl schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:25:
Omdat ik sinds kort ook IPTV heb, heb ik geprobeerd om een oude router als switch te laten fungeren. Deze sluit ik aan de ene kant aan op de Packetfront modem, en aan de andere kant op de STB en router. Dit werkte niet, probleem met MAC-adressen o.i.d.
Zou dit verholpen kunnen worden door een gewone switch te kopen?
...
edit: of zou een hub nog beter werken wellicht?
Een hub of switch zou wel een beter resultaat kunnen geven. De "Switches" in routers zijn meestal softwarematige switches (of eigenlijk bridges). Dus het zou goed kunnen dat de router toch iets met het verkeer doet. Eigenlijk moet de switch of hub zo "dom" mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
bijv. MOV DWORD PTR DS:\[6D375110],6D34FBD8 wijzigen in MOV DWORD PTR DS:\[6D375110],6D34FCE6 om waar wat te zeggen.
Na veel puzzelen zie ik dat in mijn DLL (W7 32bit NL) ook naar xxxxFBD8 wordt verwezen. In een hex editor zie ik de huidige string staan op F3D8 dus ik denk dat de offset ofzo niet overeenkomt en dat ik er 0800 bij op moet tellen om F3D8 om te rekenen naar FBD8.

In dat geval lijkt het in mijn DLL dus hetzelfde als in jouw voorbeeld.

Enfin, om een lang verhaal kort te maken, was bij jou die xxxxFCE6 werkelijk beschikbaar met voldoende ruimte of was dat een fictieve locatie? Want als ik daar (omgerekend) kijk dan zie ik in mijn DLL niet genoeg ruimte daar OF ik doe nog iets fout...

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

ranjo schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:11:
[...]

Een hub of switch zou wel een beter resultaat kunnen geven. De "Switches" in routers zijn meestal softwarematige switches (of eigenlijk bridges). Dus het zou goed kunnen dat de router toch iets met het verkeer doet. Eigenlijk moet de switch of hub zo "dom" mogelijk zijn.
Je zou een hub kunnen gebruiken, echter... officieel zijn hubs alleen 10Mb Half-duplex
Switches zouden zowel 10 als 100 (of 1000) aan moeten kunnen.

Daarnaast is een hub echt dom en zou in theorie alle verkeer over alle poorten uitzenden. Dit kan dus veel collisions geven.
Een switch daarentegen is wat slimmer en zou de data alleen sturen naar de poort waar de destination achter hangt (mits bekend). Ook zullen switches minder gevoelig zijn voor collisions.

Zelf heb ik er nu een 3com Gigabit switch tussen gehangen en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
En hoe zit het met de registratie van de Amino op de server als ik de Amino achter de switch zet? Want de Packetfront moet toch de Amino kunnen zien om hem een IP-adres te geven, of is dat niet per se nodig, of werkt dit hetzelfde door een switch heen? (ik zou dus een switch aan moeten schaffen, geen zin om dat te doen als het niet nodig is of toch geen zin heeft)
Thasaidon schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:53:
[...]

Zelf heb ik er nu een 3com Gigabit switch tussen gehangen en dat werkt perfect.
Dat las ik even te laat. Dus jij hebt de opstelling die ik wil hebben? En moet ik dan een managed of een unmanaged switch hebben? Ik heb deze gevonden: pricewatch: 3Com OfficeConnect Gigabit Switch 5 (3C1670500C) maar heb jij deze of een goedkopere/duurdere? Maakt het nog uit als ik een simpelere (god forgive me) sweex pak?

[ Voor 48% gewijzigd door JaWSnl op 26-05-2010 15:15 ]

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Gelukt, ik heb de dhcpcore.dll aangepast en in een virtueel pc'tje losgelaten.
Wireshark zei met de originele DLL:

0150 4c 3c 08 4d 53 46 54 20 35 2e 30 L<.MSFT 5.0

En met de aangepaste DLL:

0150 4c 3c 13 41 6d 69 6e 6f 61 6d 69 6e 65 74 31 33 L<.Aminoaminet13
0160 30 66 69 73 79 73 0fisys

Wat zich laat vertalen naar:
Option: (t=60,l=19) Vendor class identifier = "Aminoaminet130fisys"

[ Voor 14% gewijzigd door sjimmie op 26-05-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
JaWSnl schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:11:
En hoe zit het met de registratie van de Amino op de server als ik de Amino achter de switch zet? Want de Packetfront moet toch de Amino kunnen zien om hem een IP-adres te geven, of is dat niet per se nodig, of werkt dit hetzelfde door een switch heen? (ik zou dus een switch aan moeten schaffen, geen zin om dat te doen als het niet nodig is of toch geen zin heeft)

[...]

Dat las ik even te laat. Dus jij hebt de opstelling die ik wil hebben? En moet ik dan een managed of een unmanaged switch hebben? Ik heb deze gevonden: pricewatch: 3Com OfficeConnect Gigabit Switch 5 (3C1670500C) maar heb jij deze of een goedkopere/duurdere? Maakt het nog uit als ik een simpelere (god forgive me) sweex pak?
Door een switch heen werkt dat inderdaad gewoon. Achter een router niet maar dat is iets anders. Overigens heb ik bij OnsBrabantNet wel flinke problemen gehad met een switch ertussen en dat zou nog opgelost worden met een firmware update.

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 26-05-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
En welke switch heb jij gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
JaWSnl schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:51:
En welke switch heb jij gebruikt?
Een Netgear GS105GE maar schijnbaar gaat de firmware van de amino boxen af en toe niet goed om met switches en daar zou nog een update voor uit moeten komen.

Voor de duidelijkheid: Ik had er twee amino's achter hangen, ik weet niet of een Amino en een HTPC geen problemen oplevert.

[ Voor 17% gewijzigd door ik222 op 26-05-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjimmie schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:19:
[...]

Na veel puzzelen zie ik dat in mijn DLL (W7 32bit NL) ook naar xxxxFBD8 wordt verwezen. In een hex editor zie ik de huidige string staan op F3D8 dus ik denk dat de offset ofzo niet overeenkomt en dat ik er 0800 bij op moet tellen om F3D8 om te rekenen naar FBD8.

In dat geval lijkt het in mijn DLL dus hetzelfde als in jouw voorbeeld.

Enfin, om een lang verhaal kort te maken, was bij jou die xxxxFCE6 werkelijk beschikbaar met voldoende ruimte of was dat een fictieve locatie? Want als ik daar (omgerekend) kijk dan zie ik in mijn DLL niet genoeg ruimte daar OF ik doe nog iets fout...
FCE6 was maar een voorbeeld uit de lucht gegrepen, om duidelijk te maken dat je het op die manier niet kan wijzigen in olly. FBD8 klopte wel idd. maar de waardes die ervoor staan zijn wel elke keer anders als je de dll opnieuw inlaad in ollydbg.

Sommige waardes komen inderdaad niet overeen met de waardes in ollydbg, maar hier moet je met de hexeditor dan gewoon hetzelfde aantal bij optellen als bij die andere waardes die je moet wijzigen.
sjimmie schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:17:
Gelukt, ik heb de dhcpcore.dll aangepast en in een virtueel pc'tje losgelaten.
Wireshark zei met de originele DLL:

0150 4c 3c 08 4d 53 46 54 20 35 2e 30 L<.MSFT 5.0

En met de aangepaste DLL:

0150 4c 3c 13 41 6d 69 6e 6f 61 6d 69 6e 65 74 31 33 L<.Aminoaminet13
0160 30 66 69 73 79 73 0fisys

Wat zich laat vertalen naar:
Option: (t=60,l=19) Vendor class identifier = "Aminoaminet130fisys"
Netjes! Ben benieuwd of je een IP krijgt :) Ik heb het hier nog niet goed kunnen testen omdat IPTV hier nog niet beschikbaar is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:30:
[...]

Netjes! Ben benieuwd of je een IP krijgt :) Ik heb het hier nog niet goed kunnen testen omdat IPTV hier nog niet beschikbaar is.
Nou, dat is nog wel lastig, ik krijg hier namelijk niet eerder dan pakweg augustus de aansluiting... :'(
Maar ik denk dat ik dan ook nog een MAC adres moet gaan spoofen? Ik vraag me daarbij af of ze zo ver gaan dat alleen "bekende" MAC adressen een IP adres krijgen, of dat alles beginnend met 02:02: voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjimmie schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:02:
[...]

Nou, dat is nog wel lastig, ik krijg hier namelijk niet eerder dan pakweg augustus de aansluiting... :'(
Maar ik denk dat ik dan ook nog een MAC adres moet gaan spoofen? Ik vraag me daarbij af of ze zo ver gaan dat alleen "bekende" MAC adressen een IP adres krijgen, of dat alles beginnend met 02:02: voldoet.
Ik kan me niet voorstellen dat ze al die MAC adressen van de STB's handmatig in de DHCP server gaan zetten. Je moet in ieder geval een MAC adres instellen in je NIC (00:02:02:xx:xx:xx), het DHCP client ID (ipconfig /setclassid 01:00:02:02:xx:xx:xx), en misschien ook de computernaam wijzigen in aminet13.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb het een jaar geleden getest en toen bleek dat alleen het vendor id en mac adres (alleen door de provider ingekochte modellen werken). Dit heb ik overigens getest bij XMS met een Packetfront, maar ik verwacht niet dat het bij andere providers anders zal zijn. Het aanpassen van dhcpcsvc.dll werkt trouwens goed (het is een Windows XP box dus dhcpcore.dll wordt daar nog niet gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Bedoel je met "door de provider ingekochte modellen" dat er dus wel degelijk alleen IP adressen worden uitgegeven aan bekende MAC adressen of bedoel je de hele 00:02:02 reeks?

Hier gaan ze overal een Genexis ophangen en ik heb de DLL aangepast voor W7-x86. Als er iemand met zo'n combinatie zou kunnen EN willen testen.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

JaWSnl schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:11:
Ten eerste deelt de Packetfront geen ip's uit aan je Amino, dat doet een DHCP server.
Daarnaast als je er een switch tussen hangt en je Amino doet een DHCP request, dan ziet de DHCP server dus de Amino en zal deze een IP geven.
Alleen met een (NAT) router ertussen zal de DHCP server het MAC adres van de Amino niet zien en vermoedelijk dus ook geen IP uitgeven.
Euh... ik heb geen idee, het is een unmanaged 3com officeconnect switch die ik ooit eens op de kop heb kunnen tikken.
De switch die jij laat zien in je link is de nieuwere variant, ik heb nog een ouder type.
En tja... Sweex... (vloeken in de kerk eigenlijk :D) maar voor deze keer... Ik zou het niet doen.
De reden waarom ik een 3com genomen heb is omdat dat gewoon een goed gerenommeerd merk is.

@ik222
Voor de duidelijkheid: Ik had er twee amino's achter hangen, ik weet niet of een Amino en een HTPC geen problemen oplevert.
Omdat mijn HTPC gebruik maakt van hetzelfde IP en MAC als mijn Amino, kan ik niet beide tegelijk gebruiken. In jou geval heb je 2 Amino's die je waarschijnlijk soms ook tegelijk gebruikt. Het kan zijn dat je switch de load niet aan kan en dus problemen geeft.
Tenminste, dat lijkt me de meest logische verklaring.

@jvdmast
Gefeliciteerd!
Maar voor mij is dat allemaal abracadabra...
Gelukkig heb ik meer verstand van netwerken :)
Zou jou .dll werken op mijn win7 32bit EN? Dan zou ik het graag willen testen, want ik draai al een tijdje op XMS :D

In het algemeen:
Voor wat betreft gebruiken van "random" MAC adressen in de 00:02:02:xx:yy:zz, dat werkt niet.
Ik heb mijn MAC adres gepakt bij het laatste cijfer er 1 bij opgeteld. Datzelfde heb ik met mijn IP gedaan, maar dan werkt DTV dus niet.
In ieder geval bij XMS met een Genexis V2 modem.
Maar misschien dat het met een DHCP request wel wil als je een "random" MAC uit de Amino range pakt, maar ik vermoed van niet.
Als je namelijk bij de gegevens kijkt in het Amino menu, dan staat daar (bij mij iig) mijn naam en adres. Ik vermoed dan ook dat XMS (of wie dan ook) de boxen op naam en adres registreert en dus ook het mac adres van de Amino op mijn aansluiting. Dit zou ook logisch zijn, omdat ze op de een of andere manier toch moeten bepalen welke zenders je recht op hebt en welke "palylist" de Amino dus binnen krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 26-05-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan snap ik niet hoe het kan dat j1nx wel een IP kan krijgen met een zelf gekozen 00:02:02 MAC. Zou het mss per gebied verschillen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Thasaidon schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:40:
[...]
@jvdmast
Gefeliciteerd!
Zou jou .dll werken op mijn win7 32bit EN? Dan zou ik het graag willen testen, want ik draai al een tijdje op XMS :D
Ik denk dat deze DLL niet taal-afhankelijk is.
In de eigenschappen staat ook in mijn NL versie: Taal: Engels (Verenigde Staten)

Als je het wilt proberen:
http://www.xs4all.nl/~jvd...hcpcore-amino-w7x86nl.dll

[ Voor 8% gewijzigd door sjimmie op 26-05-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:55:
Dan snap ik niet hoe het kan dat j1nx wel een IP kan krijgen met een zelf gekozen 00:02:02 MAC. Zou het mss per gebied verschillen dan?
Dat vermoed ik wel, anders zou ik ook geen reden kunnen geven.
Dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn waarom alle verschillende regio's ook nog met zender indelingen te maken hebben enzo... Bij ons is dat allemaal afgerond.
sjimmie schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:57:
[...]

Maar als je het wilt proberen:
Dank je! Ik zal hem morgen testen zodra ik uit me werk kom. Vanavond mag ik niet aan de tv komen van "de vrouw" :D
Zou het nog uitmaken dat ik nu een 110 heb en geen 130?

Volgens mij moet het dan lukken met
pc naam instellen op "aminet11" of "aminet13"
een ipconfig /setclassid 01:00:02:02:xx:yy:zz
Mac adres faken naar 00:02:02:xx:yy:zz
dhcpcore.dll vervangen voor de bewerkte.
Of vergeet ik nog wat?

[ Voor 17% gewijzigd door Thasaidon op 26-05-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjimmie schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:57:
[...]

In de eigenschappen staat ook in mijn NL versie: Taal: Engels (Verenigde Staten)

Als je het wilt proberen:
Op die regel waar jij Aminoaminet130fisys hebt hebt neergezet had ik 'm ook staan. Nouja, eentje eronder nog :P

Ik zie bij jou file wel 1 teken verschillen (0000f3b2h). Heb je 'm toch via degugger gewijzigd gekregen? Zoja, met Ollydbg of een andere?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:09:
[...]

Dat vermoed ik wel, anders zou ik ook geen reden kunnen geven.
Dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn waarom alle verschillende regio's ook nog met zender indelingen te maken hebben enzo... Bij ons is dat allemaal afgerond.

[...]

Dank je! Ik zal hem morgen testen zodra ik uit me werk kom. Vanavond mag ik niet aan de tv komen van "de vrouw" :D

Of vergeet ik nog wat?
Dat was het inderdaad.

edit:
vergeet niet de adapternaam van je IPTV NIC erbij te zetten in het ipconfig cmd. Zo dus:

ipconfig /setclassid "LAN-verbinding 2" 01:00:02:02:xx:yy:zz

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:17:
[...]
vergeet niet de adapternaam van je IPTV NIC erbij te zetten in het ipconfig cmd. Zo dus:

ipconfig /setclassid "LAN-verbinding 2" 01:00:02:02:xx:yy:zz
Yup, dank je.

Ik heb trouwens nog even de bijgewerkte dll tegen mijn origineel aangehouden en daar zitten maar 2 verschillen in. Uiteraard de nieuwe waarde
Afbeeldingslocatie: http://thasaidon.homeip.net/iptv/dll-dif_02.jpg
Maar ook nog een ander verschil...
Afbeeldingslocatie: http://thasaidon.homeip.net/iptv/dll-dif_01.jpg

Ik heb echter geen idee wat dat laaste inhoud...

[ Voor 39% gewijzigd door Thasaidon op 26-05-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Thasaidon schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:09:
[...]

Of vergeet ik nog wat?
Ik zal er ook nog een zelfde dll naast zetten met 110 in plaats van 130.
Hier staat ie met "Aminoaminetfisys110":
http://www.xs4all.nl/~jvd...minet110fisys-w7x86nl.dll
En hier nu degene met "Aminoaminetfisys130":
http://www.xs4all.nl/~jvd...minet130fisys-w7x86nl.dll

Of het class-id en/of een exact kloppend MAC adres nodig is, dat is aan jou om te testen. ;)
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:12:
[...]
Op die regel waar jij Aminoaminet130fisys hebt hebt neergezet had ik 'm ook staan. Nouja, eentje eronder nog :P
Ik zie bij jou file wel 1 teken verschillen (0000f3b2h). Heb je 'm toch via degugger gewijzigd gekregen? Zoja, met Ollydbg of een andere?
Nee, maar als jij em precies 1 regel lager hebt staan dan is dat 16 bytes verschil en dat betekent dat de pointer ook verschilt. En die pointer staat vanaf 0000f3b2 (tm 0000f3b5, in reversed order, dus het minst significante bit eerst, dus een klein verschil zit in de eerste 16 bytes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

sjimmie schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:48:
[...]
Of het class-id en/of een exact kloppend MAC adres nodig is, dat is aan jou om te testen. ;)
Ik zal morgen kijken of ik zo veel mogelijk kan testen...
te beginnen met alleen een "random" mac, en zo steeds een stapje verder tot het werkt.

en bedankt voor de 110 dll :D

Ik zie trouwens hetzelfde verschil op 0F3B0 in je 110 dll.

[ Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 26-05-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Thasaidon schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:42:
[...]
Ik heb echter geen idee wat dat laaste inhoud...
Dat is de pointer naar de string. Oorspronkelijk verwees deze naar een blokje waar "MSFT5.0" staat (dat staat er nog steeds, maar wordt niet meer gebruikt). De pointer verwijst nu naar een blokje waar eerst niets stond en nu dus die "Ami...." string.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Wat betreft ipconfig /setclassid:xxx
Ik denk dat die suggestie is ontstaan doordat eerder iemand MAC adres, Vendor Class ID en User Class ID door elkaar gooide. Of, netjes gezegd, er nog mee aan het experimenteren was.

Voor zover ik begrijp stel je met /setclassid het User Class ID in. Dat is net zoiets als het Vendor Class ID maar dan niet vendor (apparatuur samensteller) specifiek. Dus softwarematig in te stellen.
Men gebruikt zoiets om binnen een bedrijf bepaalde machines vanuit een andere DHCP scope te worden bediend dan andere machines, terwijl die machines wel allemaal bijvoorbeeld Windows machines zijn.
(dus wel dezelfde Vendor Class ID hebben)

ALS Lijbrandt gebruik zou maken van DHCP in combinatie met een User Class ID dan kan dat nooit voor iedereen anders zijn. Net als het Vendor Class ID zou dan juist iedereen hetzelfde User Class ID moeten gebruiken.

En zowel Vendor Class ID als User Class ID gebruiken op je DHCP server kan volgens mij nieteens.
Je maakt dan 2 verschillende scopes, eentje voor een bepaalde Vendor Class en eentje voor een bepaalde User Class. En ja, waaruit krijg je dan een IP adres als je client beide gebruikt?

Maargoed, dat is mijn theorie.
De tests zullen het moeten uitwijzen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online

@ik222

[...]

Omdat mijn HTPC gebruik maakt van hetzelfde IP en MAC als mijn Amino, kan ik niet beide tegelijk gebruiken. In jou geval heb je 2 Amino's die je waarschijnlijk soms ook tegelijk gebruikt. Het kan zijn dat je switch de load niet aan kan en dus problemen geeft.
Tenminste, dat lijkt me de meest logische verklaring.
Die switch is een degelijke Negear switch die de load echt wel aankan, dat is het probleem niet. Het probleem is dat die twee amino's op dezelfde switch elkaar gaan storen met arp pakketten. Waarom dit met twee amino's rechstreeks op de CPE niet gebeurd weet ik niet precies maar dan werkt het wel goed, ook als beide tegelijk gebruikt worden.
In het algemeen:
Voor wat betreft gebruiken van "random" MAC adressen in de 00:02:02:xx:yy:zz, dat werkt niet.
Ik heb mijn MAC adres gepakt bij het laatste cijfer er 1 bij opgeteld. Datzelfde heb ik met mijn IP gedaan, maar dan werkt DTV dus niet.
In ieder geval bij XMS met een Genexis V2 modem.
Maar misschien dat het met een DHCP request wel wil als je een "random" MAC uit de Amino range pakt, maar ik vermoed van niet.
Als je namelijk bij de gegevens kijkt in het Amino menu, dan staat daar (bij mij iig) mijn naam en adres. Ik vermoed dan ook dat XMS (of wie dan ook) de boxen op naam en adres registreert en dus ook het mac adres van de Amino op mijn aansluiting. Dit zou ook logisch zijn, omdat ze op de een of andere manier toch moeten bepalen welke zenders je recht op hebt en welke "palylist" de Amino dus binnen krijgt.
Ik denk inderdaad dat de box met het mac adres aan je naam gekoppeld is en dat random mac adressen niet gaat werken. En gelukkig maar aangezien je daarmee mogelijk problemen kan veroorzaken bij mensen die toevallig het mac dat je kiest legaal in gebruik hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjimmie schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:48:
[...]
Nee, maar als jij em precies 1 regel lager hebt staan dan is dat 16 bytes verschil en dat betekent dat de pointer ook verschilt. En die pointer staat vanaf 0000f3b2 (tm 0000f3b5, in reversed order, dus het minst significante bit eerst, dus een klein verschil zit in de eerste 16 bytes).
Je hebt gelijk, ik zat te slapen |:( Het is idd diezelfde regel die ik ook aangepast had, alleen is het verschil maar 1 teken. Ik ging er klakkeloos vanuit dat het 3 compleet andere tekens waren, maar hoeft natuurlijk niet per se :P

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Nou goed nieuws!
en iets minder goed nieuws.

Ja! het is gelukt met de aangepaste DLL, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan.
Je kunt de bestaande DLL namelijk niet zomaar vervangen! In Windows zelf lukt dat niet, ook niet in "safe mode". Met een Hiren's Bootcd wilde het ook al niet, maar uiteindelijk met een Linux Live cd wel (in dit geval Ubuntu 10.4)

En uiteindelijk zijn er nog wat routerings zaken die opgelost moeten worden voor mensen die ook willen internetten via een 2e netwerk interface.
Doordat je IPTV netwerk kaart nu zijn settings van de DHCP server krijgt, krijgt deze namelijk ook een default gateway mee.
Hierdoor heb je dus 2 default routes met 2 verschillende gateways.
Je zult deze dus eerst weg moeten halen, en dan 1 default route weer moeten toevoegen (naar je internet toe). Normaal geen probleem, maar in Windows 7 moet je dan doen vanaf de commandline, maar die moet je dan wel weer draaien met admin rechten.
Hiervoor zou je een batch script kunnen maken welke opstart met de opstart van Windows, alleen moet dit script dan wel op de een of andere manier als admin uitgevoerd worden. En zoveel verstand heb ik (nog) niet van Win7 om dit zo even voor elkaar te krijgen.

Maar ik zal straks een "handleiding" online zetten waarin ik alles stap voor stap zal beschrijven.

Hulde aan iedereen in dit forum die dit mogelijk hebben gemaakt! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Thasaidon op 27-05-2010 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de gemeente waar ik woon wordt op dit moment glasvezel aangelegd, en lijbrand wordt 1 van de providers.
Als ik dit zo zie in het bericht boven mij, klinkt dit erg positief!
Een mediacenter pc is natuurlijk het mooiste wat er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Thasaidon schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:59:
Nou goed nieuws!
en iets minder goed nieuws.

Ja! het is gelukt met de aangepaste DLL, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan.
Je kunt de bestaande DLL namelijk niet zomaar vervangen! In Windows zelf lukt dat niet, ook niet in "safe mode". Met een Hiren's Bootcd wilde het ook al niet, maar uiteindelijk met een Linux Live cd wel (in dit geval Ubuntu 10.4)
Dat is nog redelijk "eenvoudig", ik liep daar ook meteen tegenaan natuurlijk:
Kort antwoord: Eigenaar worden en Administrators Volledig beheer geven.

Lang antwoord:
Rechtsklik op de originele DLL, Eigenschappen, Beveiliging, Geavanceerd, Eigenaar
(Hier zie je de huidige eigenaar: Trusted Installer)
Bewerken, kies de Administrators, OK
Weer terug in het scherm van de beveiliging klikken op Bewerken
Klik op de Administrators en vink Volledig beheer aan, OK, OK.
Thasaidon schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:59:
Hiervoor zou je een batch script kunnen maken welke opstart met de opstart van Windows, alleen moet dit script dan wel op de een of andere manier als admin uitgevoerd worden. En zoveel verstand heb ik (nog) niet van Win7 om dit zo even voor elkaar te krijgen.
Je hebt dan een MS tooltje nodig, genaamd Elevate Command PowerToy.
Hier staat de methode voor Vista beschreven die, volgens mij, ook onder W7 zou moeten werken.
http://technet.microsoft.....06.utilityspotlight.aspx

Maar het kan volgens mij ook anders:
Om te beginnen kan je de netwerkkaart op je eigen netwerk (met internet) een vast IP adres geven en vervolgens daarop de gateway een Metric geven van bijvoorbeeld 10. De gateway die op het IPTV netwerk van DHCP komt krijgt namelijk standaard een Metric van 25. Hierdoor zal de gateway op je LAN winnend zijn.
Daarna hoef je alleen nog een paar statische routes toe te voegen voor hetgeen je over de IPTV gateway wilt sturen.

Als je dan de routes voor het IPTV netwerk aanmaakt met "route -p ....." dan zijn ze permanent.
Je hoeft ze dan maar 1x in te voeren en ze overleven dan een reboot.

Tot zover zou je dus alles eenmalig kunnen doen en heb je geen script nodig!

EDIT: Een vast IP adres enzo op je eigen netwerk schijnt niet eens nodig te zijn, je kan op die interface de Metric instellen zonder dat je een IP adres en een gateway enzo hoeft in te vullen. De gateway die van je eigen interne DHCP wordt verkregen krijgt dan die Metric.
Voor de zekerheid zou je dan meteen een Metric van 25 op de IPTV interface kunnen instellen.

(netwerkkaart, eigenschappen, TCP/IPv4, Geavanceerd, Automatische metric UIT, 10 intikken)

[ Voor 8% gewijzigd door sjimmie op 27-05-2010 19:53 . Reden: Metric icm DHCP toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ik ben even druk geweest met een "handleiding" waarin alles staat wat je zou moeten doen.
(of iig zoals ik het nu gedaan heb)

deze kun je hier vinden
http://thasaidon.homeip.net/iptv/IPTV-DHCP4Win7.txt

[ Voor 26% gewijzigd door Thasaidon op 27-05-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

sjimmie schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 19:46:
[...]

Dat is nog redelijk "eenvoudig", ik liep daar ook meteen tegenaan natuurlijk:
Kort antwoord: Eigenaar worden en Administrators Volledig beheer geven.

Lang antwoord:
Rechtsklik op de originele DLL, Eigenschappen, Beveiliging, Geavanceerd, Eigenaar
(Hier zie je de huidige eigenaar: Trusted Installer)
Bewerken, kies de Administrators, OK
Weer terug in het scherm van de beveiliging klikken op Bewerken
Klik op de Administrators en vink Volledig beheer aan, OK, OK.
Kijk daar hebben we wat aan :-) dat wist ik dus niet, want ik heb Win7 nog maar kort en ben er nog niet echt mee bezig geweest...
Je hebt dan een MS tooltje nodig, genaamd Elevate Command PowerToy.
Hier staat de methode voor Vista beschreven die, volgens mij, ook onder W7 zou moeten werken.
http://technet.microsoft.....06.utilityspotlight.aspx

Maar het kan volgens mij ook anders:
Om te beginnen kan je de netwerkkaart op je eigen netwerk (met internet) een vast IP adres geven en vervolgens daarop de gateway een Metric geven van bijvoorbeeld 10. De gateway die op het IPTV netwerk van DHCP komt krijgt namelijk standaard een Metric van 25. Hierdoor zal de gateway op je LAN winnend zijn.
Daarna hoef je alleen nog een paar statische routes toe te voegen voor hetgeen je over de IPTV gateway wilt sturen.

Als je dan de routes voor het IPTV netwerk aanmaakt met "route -p ....." dan zijn ze permanent.
Je hoeft ze dan maar 1x in te voeren en ze overleven dan een reboot.

Tot zover zou je dus alles eenmalig kunnen doen en heb je geen script nodig!

EDIT: Een vast IP adres enzo op je eigen netwerk schijnt niet eens nodig te zijn, je kan op die interface de Metric instellen zonder dat je een IP adres en een gateway enzo hoeft in te vullen. De gateway die van je eigen interne DHCP wordt verkregen krijgt dan die Metric.
Voor de zekerheid zou je dan meteen een Metric van 25 op de IPTV interface kunnen instellen.

(netwerkkaart, eigenschappen, TCP/IPv4, Geavanceerd, Automatische metric UIT, 10 intikken)
Standaard zal een default route in je routing table een metric van 20 hebben als je interface fixed geconfigureerd is.
Wat de metric is die een interface met DHCP krijgt kan ik even niet zien.

Maar Ik had dus zelf al een "route add -p 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 192.168.1.1" gedaan op de pc.
Dit creerd een permanente default route naar mijn LAN gateway en dit is automatisch metric 1
Echter, Internet wilde nog steeds niet werken.

Het kan natuurlijk zo zijn dat het niet de route was waardoor het niet werkte, maar misschien dat op dat moment de DNS servers van Lijbrandt gebruikt werden welke dus geen internet DNS hosten of toestaan op het IPTV netwerk?!?

Just a thought...

In ieder geval... iedereen bedankt voor alle input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Thasaidon schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:56:
[...]
Het kan natuurlijk zo zijn dat het niet de route was waardoor het niet werkte, maar misschien dat op dat moment de DNS servers van Lijbrandt gebruikt werden welke dus geen internet DNS hosten?!?
Oei, ja dat is ook nog zoiets.
Krijg je op die IPTV interface andere DNS servers dan op je internetverbinding dan?
In dat geval zie ik ff geen andere mogelijkheid dan een scriptje. :(

code:
1
netsh interface ip delete dnsservers "IPTV-verbinding" all

Waarbij IPTV-verbinding de naam is van de interface die aan het IPTV netwerk hangt.

Je kan trouwens in W7 dat hele UAC uitschakelen waardoor je alles zonder bevestigingen kan doen.
(UAC= User Access Control, het systeem waardoor je als gebruiker niet alles mag)
In het Configuratiescherm rechtboven "uac" intikken, of in een dosbox intikken:
C:\Windows\System32\UserAccountControlSettings.exe
En daar de schuifbalk helemaal naar beneden zetten.

Dan kan je een simpele batchfile maken en die in je mapje "Opstarten" zetten ofzo, zonder meldingen.

[ Voor 9% gewijzigd door sjimmie op 28-05-2010 07:47 . Reden: uac ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

sjimmie schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:09:
[...]

Oei, ja dat is ook nog zoiets.
Krijg je op die IPTV interface andere DNS servers dan op je internetverbinding dan?
euh... ik heb geen idee of de DNS servers van XMS hetzelfde zijn als die van IPTV
Ik gebruik al jaren de DNS servers van OpenDNS.

Misschien is er een manier om de internet DNS servers een hogere "prio" te geven?
Geen idee of dat kan dmv de metric op de interface, maar dat zal ik straks proberen.
code:
1
netsh interface ip delete dnsservers "IPTV-verbinding" all

Waarbij IPTV-verbinding de naam is van de interface die aan het IPTV netwerk hangt.

Je kan trouwens in W7 dat hele UAC uitschakelen waardoor je alles zonder bevestigingen kan doen.
(UAC= User Access Control, het systeem waardoor je als gebruiker niet alles mag)
Dan kan je een simpele batchfile maken en die in je mapje "Opstarten" zetten ofzo.
Dat is idd een optie. Ga ik ook eens mee stoeien...

Maar nu dit alles zo goed als werkt is er nog 1 ding wat ik zou willen.
de Amino gebruikt als "guide" de iFanzy.

Nu heb ik eens in de playlist zitten spitten en daar zie ik het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
Line 309: P.menu_lokaal={a:[]};P.menu_deventer={a:[]};P.menu_hillegom={a:[]};P.menu_rijssen={a:[]};P.menu_veenendaal={a:[]};P.menu_wijchen={a:[]};P.menu_demo={a:[]};P.menu_demo_simplevod={a:[]};P.avinity_stage={a:[]};if(d.lijbrandt||d.xms||d.onsbrabantnet||d.onsnetnuenen||d.conceptsict||d.comone||d.solcon||0)P.root.a.push({c:"iFanzy TV-gids",q:"http://lijbrandt-epg.rendercast.com:9090/ifanzy",s:"r3.zt6.nl"});P.root.a.push({c:"Kiezen en Kijken",p:"menu_video"});i.deventer&&P.root.a.push({c:"Deventer",p:"menu_deventer"});
    Line 309: P.menu_lokaal={a:[]};P.menu_deventer={a:[]};P.menu_hillegom={a:[]};P.menu_rijssen={a:[]};P.menu_veenendaal={a:[]};P.menu_wijchen={a:[]};P.menu_demo={a:[]};P.menu_demo_simplevod={a:[]};P.avinity_stage={a:[]};if(d.lijbrandt||d.xms||d.onsbrabantnet||d.onsnetnuenen||d.conceptsict||d.comone||d.solcon||0)P.root.a.push({c:"iFanzy TV-gids",q:"http://lijbrandt-epg.rendercast.com:9090/ifanzy",s:"r3.zt6.nl"});P.root.a.push({c:"Kiezen en Kijken",p:"menu_video"});i.deventer&&P.root.a.push({c:"Deventer",p:"menu_deventer"});
    Line 317: s:"r3.zt6.nl",B:"wijchen"});P.menu_demo.a.push({c:"SimpleVoD",p:"menu_demo_simplevod"});P.menu_demo.a.push({c:"iFanzy TV-gids",q:"http://lijbrandt-epg.rendercast.com:9090/ifanzy",s:"r3.zt6.nl"});P.menu_demo.a.push({c:"ifanzy.test",q:"http://lijbrandt-epg.rendercast.com:9090/ifanzy.test",s:"r3.zt6.nl"});P.menu_demo.a.push({c:"tvmail",q:"http://lijbrandt.rendercast.com:9090/mail"});P.menu_demo.a.push({c:"Staged by Avinity",p:"avinity_stage"});P.menu_demo_simplevod.a.push({c:"De Kamers TV",q:"http://lijbrandt.rendercast.com:9090/simplevod",
    Line 317: s:"r3.zt6.nl",B:"wijchen"});P.menu_demo.a.push({c:"SimpleVoD",p:"menu_demo_simplevod"});P.menu_demo.a.push({c:"iFanzy TV-gids",q:"http://lijbrandt-epg.rendercast.com:9090/ifanzy",s:"r3.zt6.nl"});P.menu_demo.a.push({c:"ifanzy.test",q:"http://lijbrandt-epg.rendercast.com:9090/ifanzy.test",s:"r3.zt6.nl"});P.menu_demo.a.push({c:"tvmail",q:"http://lijbrandt.rendercast.com:9090/mail"});P.menu_demo.a.push({c:"Staged by Avinity",p:"avinity_stage"});P.menu_demo_simplevod.a.push({c:"De Kamers TV",q:"http://lijbrandt.rendercast.com:9090/simplevod",

Dit zou betekenen dat de iFanzy gewoon weer een "webpagina" zou zijn.
http://lijbrandt-epg.rendercast.com:9090/ifanzy of r3.zt6.nl

Rendercast is via interent wel te benaderen, maar deze specifieke link niet. (404 not found)
r3.zt6.nl is ook weer niet te benaderen vanaf internet.

straks eens kijken wat die via het IPTV netwerk doen...
alleen moet ik dan ook even het ip van het Rendercast domain naar IPTV routeren denk ik...
95.211.132.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Dan maar even op werk reageren. Ik heb echt een serieus probleem met de POST sizes tijdens mijn internet of iets dergelijks. Als de data ook maar een beetje te groot is dat kapt mijn internet sessie eruit of zoiets. Ik heb een goede pfsense router ertussen hangen, maar waar ik dat probleem nou weer moet zoeken is mijn nog geheel onduidelijk.

Anyway:
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:55:
Ik heb dus nu geen random gekozen MAC adres. Ik heb het internet afgespeurd om een MAC te vinden waarvan ik zeker weet dat de amino niet ergens op het lijbrandt opduikt. (Hen hem van een of andere russische site) Het MAC adres staat dus NIET geregistreerd bij XMS, maar is WEL een echt door aminet toegekend adres.

Ik heb ook geen amino box inhuis. Toen ik DTV activeerde online, was het nog gratis en kon je kiezen voor de optie: "Ik heb al een amino-box" En het werkt!
jvdmast schreef:[/b]
Wat betreft ipconfig /setclassid:xxx
Ik denk dat die suggestie is ontstaan doordat eerder iemand MAC adres, Vendor Class ID en User Class ID door elkaar gooide. Of, netjes gezegd, er nog mee aan het experimenteren was. ........
Aangezien ik zelf geen aminobox heb heb ik het netwerk verkeer niet kunnen sniffen, echter Robert op;
http://www.robmir.nl/robert/mythtv/iptv-recording/
Heeft dat wel gedaan, en in de DHCP request komt zowel option 60 als option 61 naar voren, vandaar dat ik hem er wel ingelaten heb. Ik zou eens kunnen testen of het zonder ook lukt, want ik zie inderdaad de option 61 niet terug komen in de meeste amino dhcp server example config files.
http://www.lecentre.net/blog/archives/694#more-694 (voorbeeldje)
Thasaidon schreef:[/b]
Het kan natuurlijk zo zijn dat het niet de route was waardoor het niet werkte, maar misschien dat op dat moment de DNS servers van Lijbrandt gebruikt werden welke dus geen internet DNS hosten of toestaan op het IPTV netwerk?!?
Dit beantwoord gelijk je vraag die ik nog moest beantwoorden over de super-sede-domainserver. Zonder die optie heb ik een zeer trage resolve van domain namen dat komt omdat hij dan eerst de DTV gebruikt en als failback de internet line. Zoals ik al zei, heb ik de METRIC instellingen van het geheel nog niet goed ingesteld, aangezien ik had gelezen dat daar nog wat haken en ogen aan kunnen zetten. Dat is ook de rede waarom ik na het opbrengen van de DTV interface de default gateway weer weg gooi.

Als je de METRIC van de interfaces goed instelt dan hoeft dit natuurlijk niet, maar daar wil ik nog even over inlezen om dan ook gelijk eventueel standaard referentie nummer te gebruiken.

Over de iFanzy, ik ga dit weekend ook eens kijken of al die andere webpagina's op de een of andere manier ook te bereiken zijn (gids, tvgemist, etc)

@jvdmast Volgens mij mag je bestanden van windows niet zomaar herdistributeren in welke vorm dan ook. Ik denk dat je illigaal bezig bent door de dll aan te bieden op deze manier.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Aangezien ik zelf geen aminobox heb heb ik het netwerk verkeer niet kunnen sniffen, echter Robert op;
http://www.robmir.nl/robert/mythtv/iptv-recording/
Heeft dat wel gedaan, en in de DHCP request komt zowel option 60 als option 61 naar voren, vandaar dat ik hem er wel ingelaten heb. Ik zou eens kunnen testen of het zonder ook lukt, want ik zie inderdaad de option 61 niet terug komen in de meeste amino dhcp server example config files.
http://www.lecentre.net/blog/archives/694#more-694 (voorbeeldje)
De setclassid is dus voor Windows niet nodig.
In feite is het vervangen van je dhcpcore.dll met de bijgewerkte versie voor je type Amino
en het spoofen van je MAC adres op je IPTV interface genoeg.
Ik heb de setclassid niet gebruikt en het werkt prima.
Dit beantwoord gelijk je vraag die ik nog moest beantwoorden over de super-sede-domainserver. Zonder die optie heb ik een zeer trage resolve van domain namen dat komt omdat hij dan eerst de DTV gebruikt en als failback de internet line. Zoals ik al zei, heb ik de METRIC instellingen van het geheel nog niet goed ingesteld, aangezien ik had gelezen dat daar nog wat haken en ogen aan kunnen zetten. Dat is ook de rede waarom ik na het opbrengen van de DTV interface de default gateway weer weg gooi.

Als je de METRIC van de interfaces goed instelt dan hoeft dit natuurlijk niet, maar daar wil ik nog even over inlezen om dan ook gelijk eventueel standaard referentie nummer te gebruiken.
Ik zal eens kijken of het verschil maakt vwbt DNS als ik de metric van mijn LAN lager zet als dat van mijn IPTV.
Maar in feite zou de gateway van mijn LAN netwerk altijd voor moeten gaan. Deze heb ik er tenslotte via een permanent ingezet en deze heeft daardoor een metric van 1 en zou dus boven alle overige routes moeten staan.
Misschien moet ik de permanent route naar het Lijbrandt segment een iets hogere metric geven. Dat is tenslotte de range waar ook hun DNS servers in vallen en deze heeft nu dus ook een metric van 1.

En ook ik zal eens kijken of ik iets met die iFanzy kan doen. En hoe ik die evt in Windows Media Center kan krijgen als guide. Nu gebruik ik verschillende guides (ingesteld via DVBLink), maar die kloppen niet altijd.

[ Voor 11% gewijzigd door Thasaidon op 28-05-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
j1nx schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:51:
@jvdmast Volgens mij mag je bestanden van windows niet zomaar herdistributeren in welke vorm dan ook. Ik denk dat je illigaal bezig bent door de dll aan te bieden op deze manier.
Zou inderdaad kunnen, ik heb ze weer verwijderd.
Thasaidon schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:41:
[...]

Ik zal eens kijken of het verschil maakt vwbt DNS als ik de metric van mijn LAN lager zet als dat van mijn IPTV.
Maar in feite zou de gateway van mijn LAN netwerk altijd voor moeten gaan. Deze heb ik er tenslotte via een permanent ingezet en deze heeft daardoor een metric van 1 en zou dus boven alle overige routes moeten staan.
Misschien moet ik de permanent route naar het Lijbrandt segment een iets hogere metric geven. Dat is tenslotte de range waar ook hun DNS servers in vallen en deze heeft nu dus ook een metric van 1.
De Gateway Metric en de lijst met DNS servers hebben niets met elkaar te maken. Als je op 2 interfaces verschillende DNS servers hebt dan kan je daar met de Gateway Metrics niets aan veranderen.

Er wordt altijd eerst gekeken naar de eerste server in de lijst met DNS servers. Als die server binnen een bepaalde tijd niet reageert dan wordt de tweede geraadpleegd enzovoorts. Als een server echter wel reageert en meldt dat hij iets niet kan resolven dan wordt het NIET daarna nog aan de volgende DNS server gevraagd, het houdt dan gewoon op.

De Gateway Metric bepaalt in feite via welke route naar een adres wordt gegaan.
Dat adres kan het IP adres van een DNS server zijn... Maar dat bepaalt dus niet wélke DNS server het eerst gebruikt wordt, alleen via welke route die benaderd wordt.

Helaas kan je dus niet zeggen dat voor domein-a.com de ene DNS server wordt gebruikt en voor domein-b.org de andere DNS server. Of je moet zelf een DNS server inrichten met flink wat intelligentie...

Maar omdat volgens mij alle adressen wel door de "gewone" internet-interface DNS servers worden geresolved (zoals lijbrandt-epg.rendercast.com en r3.zt6.nl) hebben we genoeg aan die gewone internet-interface DNS servers. We kunnen dus de IPTV DNS servers verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je de dns servers niet beter vast instellen en dan leeglaten in de IPTV interface? Dan hoef je ook geen script te maken om ze steeds te verwijderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Als je het IP adres op de IPTV interface met DHCP wilt laten toekennen dan kan je daar niet de DNS serverlijst leeg laten. Je moet namelijk het IP adres op de IPTV interface vastzetten om daar de DNS serverlijst leeg te kunnen laten.
Maar het is "netter" om zoveel mogelijk aan DHCP over te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjimmie schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:45:
Als je het IP adres op de IPTV interface met DHCP wilt laten toekennen dan kan je daar niet de DNS serverlijst leeg laten. Je moet namelijk het IP adres op de IPTV interface vastzetten om daar de DNS serverlijst leeg te kunnen laten.
Maar het is "netter" om zoveel mogelijk aan DHCP over te laten.
ah ok, enkel dns kan dus niet helaas ;/
Thasaidon schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:41:
[...]

De setclassid is dus voor Windows niet nodig.
In feite is het vervangen van je dhcpcore.dll met de bijgewerkte versie voor je type Amino
en het spoofen van je MAC adres op je IPTV interface genoeg.
Ik heb de setclassid niet gebruikt en het werkt prima.
die setclassid vond ik al raar omdat dat dubbel op is gezien het gewoon het MAC adres is. Goed om te weten dat die niet nodig is.

Waar ik wel benieuwd naar ben is of dat je nog een IP krijgt als je een andere computernaam instelt dan amino11 of amino13. Zou je dat eens willen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:06:
[...]

ah ok, enkel dns kan dus niet helaas ;/
Je hebt zo'n keuze-ding: DNS servers automatisch of handmatig.
Automatisch is van DHCP en als je handmatig kiest dan moet je iets invullen. Handmatig en niets invullen wordt terug gezet naar automatisch. Tenminste, zo ging het toen ik het even testte. Ik dacht namelijk eerst ook gewoon te kiezen voor handmatig en ze dan leeg te laten, maar daar trapt Windows (7) niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

sjimmie schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:13:
[...]

Je hebt zo'n keuze-ding: DNS servers automatisch of handmatig.
Automatisch is van DHCP en als je handmatig kiest dan moet je iets invullen. Handmatig en niets invullen wordt terug gezet naar automatisch. Tenminste, zo ging het toen ik het even testte. Ik dacht namelijk eerst ook gewoon te kiezen voor handmatig en ze dan leeg te laten, maar daar trapt Windows (7) niet in.
Idd, als je de DNS op handmatig zet maar niets invult word dit "overschreven" door de DNS welke met de DHCP binnen komt.
Ik heb nu op mijn IPTV interface de DNS op handmatig gezet en daar de DNS servers van OpenDNS op gezet (hetzelfde dus als op mijn LAN interface). Deze worden niet overschreven door de DHCP.

Door de routes die ik handmatig heb toegevoegd voor Multicast en de Lijbrandt range naar de IPTV gateway en de defautl route welke naar mijn LAN gateway verwijst werkt alles nu.
Multicast streaming gaat prima
De site met de playlist kom ik ook nog bij (voor het geval ze weer eens wat veranderen :P )
En Internet werkt ook gewoon.

Kortom, ik ben voorlopig tevreden :D

Nu alleen nog kijken of ik de guide kan krijgen via de iFanzy
deze kan ik wel pingen en loopt ook via het IPTV netwerk, maar in mijn browser doet deze verder niets.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
C:\Windows\system32>ping r3.zt6.nl

Pinging r3.zt6.nl [82.139.121.206] with 32 bytes of data:
Reply from 82.139.121.206: bytes=32 time=3ms TTL=61
Reply from 82.139.121.206: bytes=32 time=2ms TTL=61

Ping statistics for 82.139.121.206:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 2ms, Maximum = 3ms, Average = 2ms

C:\Windows\system32>tracert r3.zt6.nl

Tracing route to r3.zt6.nl [82.139.121.206]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  10.252.y.1
  2     2 ms     2 ms     2 ms  82.139.121.69
  3     2 ms     2 ms     2 ms  82.139.121.69
  4     2 ms     2 ms     2 ms  r3.zt6.nl [82.139.121.206]

Trace complete.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:06:

Waar ik wel benieuwd naar ben is of dat je nog een IP krijgt als je een andere computernaam instelt dan amino11 of amino13. Zou je dat eens willen testen?
Nou dat maakt dus niets uit, want die heb ik niet veranderd. de pc heet nog steeds HTPC :9

Ik ben begonnen met alleen het faken van m'n MAC, maar daarmee kreeg ik geen IP.
Toen heb ik de bewerkte .dll toegevoegd en toen kreeg ik wel een IP van de DHCP server.
Ik ben dus niet verder gegaan met de setclassid en ook niet met de hostname van mijn pc, want dat is dus niet nodig.

In het kort:
Fake je MAC naar dat van je Amino
Pas de dhcpcore.dll aan zodat hier de "vendor code van je Amino" in staat
Voeg wat routeringen toe voor Multicast en evt de Lijbrandt ranges en een default route
En vul "handmatig" een DNS adres in op de interface van je IPTV netwerk.

[ Voor 19% gewijzigd door Thasaidon op 28-05-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah mooi dat je de computernaam niet aan hoeft te passen. Het is dus puur het vendor-id en het mac adres waar het allemaal om draait.

Waarom wil je eigenlijk de data van iFancy? In Windows Media Center zit toch een goede kwaliteit EPG? Waar ik wel benieuwd naar ben is of dat je op de uitzendinggemist pagina kan komen van Lijbrandt en de streams kan bekijken. Dan kun je die pagina ook integreren in Media Center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Thasaidon schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:19:
[...]
Kortom, ik ben voorlopig tevreden :D
Super!
Thasaidon schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:19:
[...]
Nu alleen nog kijken of ik de guide kan krijgen via de iFanzy
deze kan ik wel pingen en loopt ook via het IPTV netwerk, maar in mijn browser doet deze verder niets.
Krijg je een lege pagina of wacht de browser de hele tijd op data?

Zou het een idee zijn om contact te zoeken met de bouwers van iFancy, namelijk (www.)Stoneroos(.nl)?
Als je gewoon via internet naar http://www.ifanzy.nl/gids/grid gaat dan zie je dat zij in principe gewoon de TV gids op hun site (gratis) aanbieden.

Ik had ergens gelezen dat er een klein programmaatje nodig is om die bruikbaar te maken op een Amino box en volgens mij leveren zij dat ook zelf. Wellicht hebben ze ook zoiets om op een Windows pc te gebruiken?
Wat nodig is, is iets wat "herkent" wat je uit de lijst aanklikt en dat vertaalt naar je mediacenter... :?

Of zoals deze, volgens mij hetzelfde principe:
http://www.nu.nl/tvgids/

[ Voor 3% gewijzigd door sjimmie op 28-05-2010 21:51 . Reden: nu.nl/tvgids toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

LOL

Zit ik even een beetje aan te klooien om eventueel de iFanzy en/of gemist op de pc te kijken. Spoof ik mijn user-agent naar die van de aminobox, ga ik naar de website van het menu enzo. Krijg ikeens in een popup al mijn klant gegevens te zien ??? Mijn klant nummer, naam, adres, etc etc.

Ik heb geen amino en al helemaal niet van xms, dus hoe ze het nu voor elkaar krijgen om mijn connectie aan mij te linken ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel iets zijn met het Genexis/Packetfront modem wat gekoppeld is. Hebben die ook geen eigen mac adres?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2010 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
j1nx schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:00:
LOL

Zit ik even een beetje aan te klooien om eventueel de iFanzy en/of gemist op de pc te kijken. Spoof ik mijn user-agent naar die van de aminobox, ga ik naar de website van het menu enzo. Krijg ikeens in een popup al mijn klant gegevens te zien ??? Mijn klant nummer, naam, adres, etc etc.

Ik heb geen amino en al helemaal niet van xms, dus hoe ze het nu voor elkaar krijgen om mijn connectie aan mij te linken ????
De aansluiting staat gewoon op naam geregistreerd dus dat is niet zo vreemd, dat heeft dus zelfs niets met de CPE te maken. Maar je bent dus wel in dat menu gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

ik222 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 09:31:
[...]

De aansluiting staat gewoon op naam geregistreerd dus dat is niet zo vreemd, dat heeft dus zelfs niets met de CPE te maken. Maar je bent dus wel in dat menu gekomen?
Nee... het is niet echt een menu, dat is de "site" met de playlist. Echter lijkt het meer op een soort "config" script wat gepushed word op het moment dat je verbinding maakt.

Als je die "site" opent in je browser, geeft je browser allerlij popups, waaronder dus een met je aansltuitings gegevens.
En dat die gegevens bekend zijn is normaal, want dat is gewoon je verbinding welke geregistreerd is.
Dit is onderandere nodig om er dus voor te zorgen dat je stb (voor zover je die hebt :D ) ook de playlist krijgt met kanelen waar je recht op hebt.
Daarnaast kan dit in de toekomst ook gebruikt worden voor "extra (betaal) diensten", zoals bv "Pay-per-view".
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:52:
Waarom wil je eigenlijk de data van iFancy? In Windows Media Center zit toch een goede kwaliteit EPG? Waar ik wel benieuwd naar ben is of dat je op de uitzendinggemist pagina kan komen van Lijbrandt en de streams kan bekijken. Dan kun je die pagina ook integreren in Media Center.
Ik weet niet waar de guide die nu in WMC zit zijn info vandaan haalt en hoe ik die configureer, maar het is mij opgevallen dat deze dus niet altijd klopt, of voor veel zenders gewoon geen data geeft.
voor zover ik heb kunnen zien heeft iFanzy wel alle zender met info (behalve SyFy :( ) Vandaar.
Volgens mij configureer ik dat in DVBLink onder EPGsources, maar ik heb geen flauw idee hoe ik daar iets aan toe kan voegen... en of dat is waar ik wezen moet.

Vwbt de "uitzending gemist" dat valt straks onder een appart pakket en moet je extra voor gaan betalen. Dus dat vind ik niet interesant, want dan zet ik WMC gewoon ff uit, start een browser en bekijk het dan zo wel :D
sjimmie schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:56:
Krijg je een lege pagina of wacht de browser de hele tijd op data?

Zou het een idee zijn om contact te zoeken met de bouwers van iFancy, namelijk (www.)Stoneroos(.nl)?
Als je gewoon via internet naar http://www.ifanzy.nl/gids/grid gaat dan zie je dat zij in principe gewoon de TV gids op hun site (gratis) aanbieden.

Ik had ergens gelezen dat er een klein programmaatje nodig is om die bruikbaar te maken op een Amino box en volgens mij leveren zij dat ook zelf. Wellicht hebben ze ook zoiets om op een Windows pc te gebruiken?
Wat nodig is, is iets wat "herkent" wat je uit de lijst aanklikt en dat vertaalt naar je mediacenter... :?

Of zoals deze, volgens mij hetzelfde principe:
http://www.nu.nl/tvgids/
Kijk, dank je. Ik wist niet dat iFanzy ook op internet te krijgen was. Alleen jammer dat zij dus SyFy er niet tussen hebben staan en dat nu.nl/tvgids SyFy weer wel heeft...

Maar als ik in mijn browser naar die site ga (r3.zt6.nl) dan blijft hij op loading staan en uteindelijk komt de browser met een timeout. De andere link (http://lijbrandt-epg.rendercast.com:9090/ifanzy) heb ik nog niet geprobeerd, maar via internet krijg ik een 404 - not found.

--edit--
Vwbt de guide. Ik lees net in de DVBLink for IPTV manual, dat het de "Microsoft Guide Services" is die de source bepaald voor de EPG informatie. Dus niet DVBLink.
Dat zou betekenen dat ik ergens in WMC dus moet zoeken waar die de EPG sources heeft staan.
Of denk ik nou te simpel? :D

Ook zag ik iets over "Televisie bij Lijbrandt?" op de iFanzy site... dus daar zal ik straks es in duiken :D
http://www.ifanzy.nl/user/iFanzyOnTv

[ Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 29-05-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik had de amino pagina nog niet eerder in een normale browser geopend, dus was verbaasd om mijn gegevens te zien. Een hoop mensen vertelde dat ze hun gegevens konden zien en dar er dus een regristratie moest zijn van de MAC adressen. Ik wilde dus aangeven dat het mac adres dus NIET gebruikt word daarvoor, maar iets anders.

Verder ben ik niet geintresseerd in de ifanzy gids, ik haal de mijne op van UPC en tvgids.nl en combineer die daarna om alle zenders in xmltv te zetten die ik vervolgens inlaad in vdr.

Uitzending gemist via de amino is veel betere kwaliteit als via het web, en rtl gebruikt steeds meer silverlight (no go op linux)

Edit: Overigens, net even in de file gekeken. Hij kijkt naar je user agent en het type stb en geeft dan een string terug. a110 of a130, en ik zie dus ook een stbid van van cijfers. Er word ook gebruik gemaakt van een key pagina.

Ik denk dus dat voor de stream er iets van "a110-12345" naar de key server word gestuurd die je key valideerd en een sessie start, die je dan "geauthoriseerd" naar de stream server stuurd.

[ Voor 24% gewijzigd door j1nx op 29-05-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Ik wil ook wel aan de gang met de dll, maar ben niet zo'n held met hex editors. Ik zie dat er al een 32bit variant is gedaan maar ik heb zelf W7 64 bit. Kan ik daar dezelfde dll voor gebruiken of moet ik een nieuwe maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Bij werkt de aangepaste .dll in ieder geval niet onder Windows 7 64-bit. Hopelijk dat iemand dat iemand deze wil maken; dan zou de bruikbaarheid alweer wat groter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Ik mag de DLL niet zomaar op een website zetten en ik zet liever niet mijn mailadres op een forum.
Maar ik denk dat ik wel in staat ben om een 64bit versie van de dll te maken (is me immers ook met de 32bit gelukt)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Niet online
j1nx schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:51:
Ik heb dus nu geen random gekozen MAC adres. Ik heb het internet afgespeurd om een MAC te vinden waarvan ik zeker weet dat de amino niet ergens op het lijbrandt opduikt. (Hen hem van een of andere russische site) Het MAC adres staat dus NIET geregistreerd bij XMS, maar is WEL een echt door aminet toegekend adres.
[...]
Ik heb zelf ook enkele mac adressen van het internet geprobeerd en de meeste werkte niet op eentje na. Misschien dat ze dan idd niet alle mac addressen afzonderlijk registreren, maar alleen bepaalde ranges toestaan. Of deze ranges alle amino's 110 of 130 afdekken weet ik niet, want ik kan van de geteste mac addressen niet met zekerheid zeggen van welk modellen die kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

sjimmie schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:49:
Ik mag de DLL niet zomaar op een website zetten en ik zet liever niet mijn mailadres op een forum.
Maar ik denk dat ik wel in staat ben om een 64bit versie van de dll te maken (is me immers ook met de 32bit gelukt)...
Zou je me kunnen mailen op pietjan[at]concepts.nl?
Dan krijg je de 64bit kale variant retour om aan te passen. Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door KillerB op 29-05-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

irtimmer schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 14:05:
[...]

Ik heb zelf ook enkele mac adressen van het internet geprobeerd en de meeste werkte niet op eentje na. Misschien dat ze dan idd niet alle mac addressen afzonderlijk registreren, maar alleen bepaalde ranges toestaan.
Dat denk ik niet, want ik heb het geprobeerd met mijn eigen MAC waarbij ik 1 bij het laatste cijfer optelde. Maar dat werkte niet. Als er dus een "range" toegestaan zou zijn, had dat dus wel moeten werken, maar helaas.
Mocht het je lukken dan ben ik ook wel geïnteresseerd. Nu nog niet voor mezelf, maar wel om alles "compleet" te hebben, mocht ik ooit over gaan naar 64bit.
Mijn naam (apenstaart) hete-meel (punt) kom

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 29-05-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Zorg trouwens dat je met olly niks wijzigt of opslaat in dat gedeelte van die file, want olly slaat hem dan corrupt op. Direct de offset in olly wijzigen werkt dus niet (bijv. MOV DWORD PTR DS:\[6D375110],6D34FBD8 wijzigen in MOV DWORD PTR DS:\[6D375110],6D34FCE6 om waar wat te zeggen).
Ik ben zelf aan de gang gegaan met de 64bit versie van W7, maar dan kan ik de DLL niet openen. Krijg onderstaande melding:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/mh5xyq.jpg

Het lijkt erop dat Olly niet overweg kan met 64bit files...
Zijn er nog alternatieve programma's? Of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Volgens mij heb ik hier op 1 pc nog een (test)versie 64bit draaien, ik zal het komende week ff proberen met die dll. Wellicht heb ik Olly niet nodig als die dll er ongeveer hetzelfde uitziet als de 32bit. Gun me ff een paar dagen voor ik tijd heb om die 64bit machine aan te slingeren en erop te spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Dat zou mooi zijn :)
Ik heb wel een Virtual Machine draaien, dus als je iets wil testen laat maar weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Niet online
Dit gaat natuurlijk niet werken, want elk ander mac addres dan dat van je eigen amino werkt pas na een dhcp reqeust en je kan dus niet zomaar een willekeurig ip adres nemen
Thasaidon schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 16:14:
Dat denk ik niet, want ik heb het geprobeerd met mijn eigen MAC waarbij ik 1 bij het laatste cijfer optelde. Maar dat werkte niet. Als er dus een "range" toegestaan zou zijn, had dat dus wel moeten werken, maar helaas.
Mocht je dit toch via dhcp getest hebben dan zit je waarschijnlijk onder in de range. Ik heb namelijk hetzelfde 5 keer gedaan en krijg nog steeds een ip adres.

Ik heb het systeem voor de ip diensten al een uitgeplozen en daar een programmaatje voor geschreven. Je kant het vinden op http://itimmer.nl/iptv/iptv.jar. Om het te gebruiken moet je eerst VLC opstarten en udp://@:1234 openen om vervolgens het programma te starten met java -jar iptv.jar 192.168.1.2 1234 rtsp://r3.zt6.nl:8094/ http://r3.zt6.nl:8093/@stvg rtsp://d1.zt6.nl/ http://lijbrandt-sbs.rendercast.com:9090/sbs 000202?????? (Waarbij je je eigen ip adres en mac adres gebruikt natuurlijk). Als het goed is zie je dan de sbs gemist interface verschijnen in vlc en kan je in de java prompt de toesten invoeren waarop je wilt drukken. Een lijstje van de mogelijke toetsen en argumenten van het programma krijg je door java -jar iptv.jar uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

@irtimmer

Ik ga vanavond eens naar jouw jave progje kijken. Als je doet wat ik denk dat je doet, dan wil ik binnen kort wel ff met je babbelen, omdat ik dat nu net voor XBMC wilde schrijven (welliswaar dan wel in python ipv java)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

irtimmer schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 18:15:
Mocht je dit toch via dhcp getest hebben dan zit je waarschijnlijk onder in de range. Ik heb namelijk hetzelfde 5 keer gedaan en krijg nog steeds een ip adres.
Ik had dit idd via dhcp geprobeerd, maar was toen nog bezig om alles werkend te krijgen. Toen werkte het niet.
Misschien nu alles werkt heb ik meer geluk :)

--edit--
Domme ik... 8)7 8)7 8)7
Ik kom er net achter dat het wel werkt...
Ik had mijn mac aangepast en kreeg wel een ip via dhcp maar iptv werkte dus niet.

Ik heb het net weer geprobeerd, maar kom er dus net achter dat ik vergeten was in DVBLink ook mijn lokale DTV IP in te stellen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Thasaidon op 29-05-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

@iTimmer

Heb je nog iets van logging ingebouwd, want krijg het niet aan de praat.

Mijn XBMC heeft de IPTV nic en is een linux machine. Daar draai ik het scriptje met het ip adres van de LAN nic. Het progje start goed, zegt dat hij naar mijn ip:1234 streamed, maar als ik nu op mijn XP machine de UDP stream in vlc probeer te openen gebeurd er niets? Ik zie op de IPTV nic een udp stream starten wanneer ik de java prog start.

Heb je een aanknoop punt waar ik het moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Niet online
Als het goed is geeft het programma wel een error als er iets mis is. Het enige wat ik kan bedenken is dat een firewall iets tegenhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Mmm... net weer een minpuntje voor Win7MCE en DVBLogic.
Omdat ik 2 netwerkkaarten in mijn HTPC heb zitten, moet ik in DVBLink het IP opgeven van mijn IPTV interface. Nadeel is dat als het IPTV IP dus veranderd, ik dit ook handmatig in DVBLink moet doen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik wilde op de DVBLogic site in het forum zoeken, maar om de een of andere reden resolved DNS niet meer voor www.dvblogic.com.

--edit--
Ik zie net dat dvblogic weer resolved, maar helaas (nog) geen oplossing op het forum.
--edit--

[ Voor 11% gewijzigd door Thasaidon op 31-05-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik gebruik DVBLink met MCE 7, het is allemaal goed ingesteld,
maar ik kan 1 zender kijken en diezelfde zender opnemen.
Ik kan niet 1 zender kijken en een andere zender opnemen.
Pauzeren van een zender gaat ook.

Hoor dit?

Tijdens de installatie staan er wel 4 DVBLink tuners

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
KillerB schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 16:17:
[...]

Ik ben zelf aan de gang gegaan met de 64bit versie van W7, maar dan kan ik de DLL niet openen. Krijg onderstaande melding:
[afbeelding]

Het lijkt erop dat Olly niet overweg kan met 64bit files...
Zijn er nog alternatieve programma's? Of doe ik iets fout?
Met olly lukt het inderdaad niet.
Ik ben nog aan het zoeken (geweest) naar een alternatief voor x64 maar ik heb niets kunnen vinden. Helaas ben ik niet thuis in de wereld van debuggers enzo.

Ik heb nog geprobeerd om op een andere logische manier (met alleen een hex editor) te vinden waar die verwijzing naar de "string" zou kunnen staan. Helaas is het me nog niet gelukt om die te vinden. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

McGreenNL schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:19:
Ik gebruik DVBLink met MCE 7, het is allemaal goed ingesteld,
maar ik kan 1 zender kijken en diezelfde zender opnemen.
Ik kan niet 1 zender kijken en een andere zender opnemen.
Pauzeren van een zender gaat ook.

Hoor dit?

Tijdens de installatie staan er wel 4 DVBLink tuners
Mmm.. ik heb hetzelfde.
Ik dacht ook dat ik met 4 tuners wel wat kon opnemen en tegelijkertijd wat anders kon afspelen.
Ik kan me niet voorstellen dat er maar 1 tuner gebruikt word en er 3 voor de "server" zouden zijn.
FF hun forum checken denk ik.

--edit--
Gevonden:
http://www.dvblogic.com/phpBB3/viewtopic.php?f=47&t=9621
--edit--

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 01-06-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je mij een PM sturen hoe je het gedaan heb ?
Ik wil het voor 64 bit ook proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB

KillerB

______

Thasaidon schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 18:47:
[...]

Mmm.. ik heb hetzelfde.
Ik dacht ook dat ik met 4 tuners wel wat kon opnemen en tegelijkertijd wat anders kon afspelen.
Ik kan me niet voorstellen dat er maar 1 tuner gebruikt word en er 3 voor de "server" zouden zijn.
FF hun forum checken denk ik.

--edit--
Gevonden:
http://www.dvblogic.com/phpBB3/viewtopic.php?f=47&t=9621
--edit--
Je moet gewoon meer streams aanmaken in de server config :).
Dan krijg je dus zoiets....

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/287pvrt.jpg

Hou er wel rekening mee dat je de kanalen merged anders krijg je alles dubbel. Dat staat beschreven in de handleiding van DVBlink. Verder is het wel zo netjes als je bij alle 4 tuners exact dezelfde zenders toevoegt, dan weet je dat je altijd overal die 4 streams ter beschikking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:45:
[...]

Kan je mij een PM sturen hoe je het gedaan heb ?
Ik wil het voor 64 bit ook proberen
Globaal volgens deze stappen, met veel omrekenen en puzzelen.
http://gathering.tweakers...message/34061509#34061509
Ik heb het niet stap voor stap bijgehouden, dus ik kan het je niet exact meer vertellen.

Voor x64 gaat het totaal niet zo lukken, simpelweg omdat ollydbg er niet voor x64 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 12:23
kan iemand dat ook doen voor de windows xp versie van de dhcp client?

en dan zowel voor de 110 en de 130?

http://ik.kroam.nl/dhcpcsvc.dll

daar is het origineel te vinden.. heb zelf al een poging gedaan om het te fixen via hex, maar kom er niet uit.

als je hem niet wilt posten mag je hem ook mailen naar: kris@[mijn gebruikersnaam].nl

alvast enorm bedankt..

[ Voor 15% gewijzigd door kroam op 01-06-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

kroam schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:02:
kan iemand dat ook doen voor de windows xp versie van de dhcp client?

en dan zowel voor de 110 en de 130?

http://ik.kroam.nl/dhcpcsvc.dll

daar is het origineel te vinden.. heb zelf al een poging gedaan om het te fixen via hex, maar kom er niet uit.

als je hem niet wilt posten mag je hem ook mailen naar: kris@[mijn gebruikersnaam].nl

alvast enorm bedankt..
Ik weet niet of je XP in combinatie wil gebruiken met WIndows Media Center en dan DVBLink, maar DVBLink ondersteund geen XP.
Just in case...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Zou iemand dit even toe kunnen lichten:
Ik heb dit geprobeerd, heb hierbij bepaalde notities gemaakt. Maar zou ik dan in OllyDbg ook echt ergens de tekst "Aminoaminet130fisys" moeten hebben staan?

Notities:
Positie van Aminoaminet130fisys = 00001C
Positie van verwijzing naar MSFT 5.0 = 000A7A
Verschil = A5E
Huidige verwijzing: C705 50D24D7D A8164C7D
Nieuwe verwijzing: C705 50D24D7D A816421F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 7 32-bit SP1 Alle edities/Alle talen
1. Met een hex editor dhcpcore.dll openen
2. Zoeken op E0 FE 58 en veranderen in A0 49 5B
3. Ga naar positie 341A0 en typ vanaf daar Aminoaminet130fisys
Klaar!

Windows 7 64-bit SP1 Alle edities/Alle talen
2. Zoeken op CF F3 02 en veranderen in C7 8D 02
3. Ga naar positie 37B40 en typ vanaf daar Aminoaminet130fisys
Klaar!

Windows Vista 32-bit SP2 Alle edities/Alle talen
1. Met een hex editor dhcpcsvc.dll openen
2. Zoeken op F0 45 A9 en veranderen in 40 E3 AB
3. Ga naar positie 2D740 en typ vanaf daar Aminoaminet130fisys
Klaar!

Windows Vista 64-bit SP2 Alle edities/Alle talen
2. Zoeken op 6F 4C 03 en veranderen in 37 EB 02
3. Ga naar positie 30F60 en typ vanaf daar Aminoaminet130fisys
Klaar!

Windows XP 32-bit SP3 Alle edities/Nederlands
2. Zoeken op A8 16 4C en veranderen in 40 C9 4D
3. Ga naar positie 1BD40 en typ vanaf daar Aminoaminet130fisys
Klaar!

Windows XP 32-bit SP3 Alle edities/Engels
2. Zoeken op A8 16 4B en veranderen in 40 C9 4C
3. Ga naar positie 1BD40 en typ vanaf daar Aminoaminet130fisys
Klaar!

Windows XP 64-bit SP2 Alle edities/Engels
2. Zoeken op 1E 2C 00 en veranderen in 96 29 02
3. Ga naar positie 2FD70 en typ vanaf daar Aminoaminet130fisys
Klaar!

Windows Server 2008 R2 64-bit SP1 Alle edities/Alle talen
Klaar!

Windows Server 2008 32-bit SP2 Alle edities/Alle talen
2. Zoeken op F0 45 A9 en veranderen in 40 E3 AB
3. Ga naar positie 2D740 en typ vanaf daar Aminoaminet130fisys
Klaar!

Windows Server 2008 64-bit SP2 Alle edities/Alle talen
2. Zoeken op 6F 4C 03 en veranderen in 37 EB 02
3. Ga naar positie 30F60 en typ vanaf daar Aminoaminet130fisys
Klaar!

Windows Server 2003 (R2) 32-bit SP2 Alle edities/Nederlands
2. Zoeken op E8 15 C1 en veranderen in 70 A5 C2
3. Ga naar positie 19970 en typ vanaf daar Aminoaminet130fisys
Klaar!

Windows Server 2003 (R2) 32-bit SP2 Alle edities/Engels
2. Zoeken op E8 15 D1 en veranderen in 70 A5 D2
Klaar!

Windows Server 2003 (R2) 64-bit SP2 Alle edities/Engels
2. Zoeken op 1E 2C 00 en veranderen in 96 29 02
3. Ga naar positie 2FD70 en typ vanaf daar Aminoaminet130fisys
Klaar!

Windows Home Server 2011 Alle talen
Klaar!

Windows Home Server Engels
2. Zoeken op E8 15 D1 en veranderen in 70 A5 D2
Klaar!

[ Voor 208% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Wat bedoel je met:
dhcpsvc.dll_winxp_all_sp3_x86_en: A8 16 4B -> 40 C9 4C

Want zo lang is de dll niet en die hex-string kan ik ook niet vinden.

Edit: wel heb ik Aminoaminet130fisys gezet op 1BD40.

[ Voor 16% gewijzigd door JaWSnl op 02-06-2010 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Pfff... 8)7
Het viel niet mee, maar het aanpassen van het Vendor ID is nu ook met de W7 x64 versie gelukt.
Die x64 DLL zit toch wel anders in elkaar. De string "MSFT 5.0" was wel te vinden maar er is geen "MOV DWORD PTR DS:[xxxxxxxx],yyyyyyyy" die daarheen verwees. Uiteindelijk heb ik toch gevonden waar vandaan dan wel naar de string verwezen wordt. Vervolgens een nieuwe string op een nieuwe plek gezet en de verwijzing aangepast. :)

Voor degene die er meer verstand van hebben dan ik, dit was hem (ook ff handmatig omgezet naar assembler):
code:
1
0000c791   48 8d 05 10 03 03 00    lea    0x30310(%rip),%rax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaWSnl schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:37:
Wat bedoel je met:
dhcpsvc.dll_winxp_all_sp3_x86_en: A8 16 4B -> 40 C9 4C

Want zo lang is de dll niet en die hex-string kan ik ook niet vinden.

Edit: wel heb ik Aminoaminet130fisys gezet op 1BD40.
Ik zal het ff wat duidelijker er neerzetten. A8 16 4B -> 40 C9 4C bedoel ik mee dat je A8 16 4B moet veranderen in 40 C9 4C. Dus in de hex editor zoeken op A8 16 4B en overtypen met A8 16 4B :)

Aminoaminet130fisys zet je dan inderdaad neer vanaf 1BD40.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjimmie schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:41:
Pfff... 8)7
Het viel niet mee, maar het aanpassen van het Vendor ID is nu ook met de W7 x64 versie gelukt.
Die x64 DLL zit toch wel anders in elkaar. De string "MSFT 5.0" was wel te vinden maar er is geen "MOV DWORD PTR DS:[xxxxxxxx],yyyyyyyy" die daarheen verwees. Uiteindelijk heb ik toch gevonden waar vandaan dan wel naar de string verwezen wordt. Vervolgens een nieuwe string op een nieuwe plek gezet en de verwijzing aangepast. :)

Voor degene die er meer verstand van hebben dan ik, dit was hem (ook ff handmatig omgezet naar assembler):
code:
1
0000c791   48 8d 05 10 03 03 00    lea    0x30310(%rip),%rax
die 64bit dll was inderdaad een stuk lastiger, maar uiteindelijk was het toch gelukt met ida :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:07:
[...]

die 64bit dll was inderdaad een stuk lastiger, maar uiteindelijk toch gelukt met ida :)
Huh? Ow, jij zette "de oplossing" net voor mij neer. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P was net iets sneller

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:45:
[...]

Ik zal het ff wat duidelijker er neerzetten. A8 16 4B -> 40 C9 4C bedoel ik mee dat je A8 16 4B moet veranderen in 40 C9 4C. Dus in de hex editor zoeken op A8 16 4B en overtypen met A8 16 4B :)

Aminoaminet130fisys zet je dan inderdaad neer vanaf 1BD40.
Het was wel duidelijk maar ik kon hem niet vinden. Maar dat kwam doordat ik al met de file aan het klooien was geweest ;)

Edit:
Nu was dit leuk om te doen. Maar waarom doe ik dit eigenlijk? Wat is het nut hiervan?

[ Voor 8% gewijzigd door JaWSnl op 02-06-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
JaWSnl schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:16:
[...]
Nu was dit leuk om te doen. Maar waarom doe ik dit eigenlijk? Wat is het nut hiervan?
Euhm, omdat je op je verjaardag graag leuke dingen doet? :?
(gefeliciteerd!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
sjimmie schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:28:
[...]

Euhm, omdat je op je verjaardag graag leuke dingen doet? :?
(gefeliciteerd!)
thnx lol ^^
Nee maar ik vind het grappig om dingen te proberen, dus dll's aanpassen met een hex-editor en kijken met een voor mij nieuw programma ollydbg. Dus ik heb ff mee gedaan, maar is dit 1 van de 2 dingen die je moet doen om iptv te kunnen kijken op een pc?
1. Mac adres veranderen in 0002.02??.????
2. Aminoaminet130fisys toevoegen aan de dhcp dll

En als je dan aan de modem gaat hangen zou je op die pc een lease moeten krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaWSnl schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:16:
[...]

Het was wel duidelijk maar ik kon hem niet vinden. Maar dat kwam doordat ik al met de file aan het klooien was geweest ;)

Edit:
Als je een Packetfront hebt en ook al een Animo dan is het nut 0,0 :P Bij een Packetfront zijn alle porten gedeeld, dus op je internetport kun je ook de IPTV streams kijken, mits je de Animo aangekoppeld laat zodat je 10.252.x.x lease behouden blijft. Als die lease namelijk niet actief is in de DHCP server van Glashart dan kun je ook de streams niet kijken via je internetport. Maar als je gewoon een Amino hebt en die op standby laat staan als je 'm niet gebruikt dan heeft die dll niet echt meerwaarde (tenzij je ook met Uitzendinggemist van Glashart aan de slag wil op de pc). De streams kijken via je internet ip/router heeft nog een voordeel. Je hoeft namelijk niet steeds je IP te veranderen in DVBlink. Als je de dll gebruikt dan heb je kans je een keer een ander ip toegewezen krijgt en dat moet je dan weer veranderen in DVBlink. Als je gewoon via je router lan ip kan kijken hoef je dat nooit in te stellen of te veranderen omdat alles gewoon via 1 netwerkkaart en 1 ip gaat :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:01:
[...]

Als je een Packetfront hebt en ook al een Animo dan is het nut 0,0 :P Bij een Packetfront zijn alle porten gedeeld, dus op je internetport kun je ook de IPTV streams kijken, mits je de Animo aangekoppeld laat zodat je 10.252.x.x lease behouden blijft. Als die lease namelijk niet actief is in de DHCP server van Glashart dan kun je ook de streams niet kijken via je internetport. Maar als je gewoon een Amino hebt en die op standby laat staan als je 'm niet gebruikt dan heeft die dll niet echt meerwaarde (tenzij je ook met Uitzendinggemist van Glashart aan de slag wil op de pc). De streams kijken via je internet ip/router heeft nog een voordeel. Je hoeft namelijk niet steeds je IP te veranderen in DVBlink. Als je de dll gebruikt dan heb je kans je een keer een ander ip toegewezen krijgt en dat moet je dan weer veranderen in DVBlink. Als je gewoon via je router lan ip kan kijken hoef je dat nooit in te stellen of te veranderen omdat alles gewoon via 1 netwerkkaart en 1 ip gaat :)
Zijn er dan mensen die het op deze manier gebruiken? want een dir-655 kan het niet voor elkaar krijgen. Zijn er routers waarmee het wel fatsoenlijk werkt?

Het liefst zou IGMP-proxy helemaal tof zijn, dan wordt niet heel je netwerk plat gebombardeerd met iptv pakketjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook niet met de nieuwste EU of US firmware? Die router is zo populair, ik kan me gewoon niet voorstellen het in 1 van die laatste firmwares niet fatsoenlijk werkt.
Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste