Heeft iemand EPG werkend gekregen in MCE Windows 7, lukt bij mij niet
Die zijn er wel maar ze mogen het officieel nog niet uitzenden sowieso vanaf 1 juni is het er...KillerB schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 19:26:
Volgens mij zijn BBC1 en 2 er niet. Schijnt dat BBC nogal voorzichtig is met licenties weggeven zodat ze hun series beter kunnen verkopen.
@McGreenNL wat voor een prgramma gebruik je???????
[ Voor 7% gewijzigd door Tuskermalt op 09-05-2010 11:58 ]
O ja, is inderdaad wel handig te melden welk programma ik gebruikTuskermalt schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:57:
Die zijn er wel maar ze mogen het officieel nog niet uitzenden sowieso vanaf 1 juni is het er...
@McGreenNL wat voor een prgramma gebruik je???????
Ik gebruik MC2XML om de guide te downloaden in een map op de C schijf,
in DVBLink Server configuration, stel ik XMLTV in met de map waar het xml bestandje staat,
Dan in EPG Source stel ik hem in op XMLTV en dan "Set EPG source using channel name"
En gebruik Windows 7 met Media Center
[ Voor 3% gewijzigd door FrankGNL op 09-05-2010 12:48 ]
Zelf geen ervaring mee. Heb het zelf voor elkaar gekregen op de manier zoals het in de PDF van DVBlogic staat.
Ik wou dit ook gewoon maar kreeg toen alleen bij de Nederlandse zenders EPGTuskermalt schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:39:
Zelf geen ervaring mee. Heb het zelf voor elkaar gekregen op de manier zoals het in de PDF van DVBlogic staat.
Ook Nederland 1, 2, 3 ?
Wat zijn jouw instellen dan in DVBLink?
Ik heb eerst de tuners geïnstalleerd en dan haalt MCE de EPG van internet met verschillende proverdivers en ben er achter gekomen dat je dan het beste die van ziggo kunt nemen aangezien die het beste werken.
Dit moet je doen op het laatste tabblad. Zender namen zijn ook belangrijk.
Dit moet je doen op het laatste tabblad. Zender namen zijn ook belangrijk.
Mijn HTPC heeft op zijn LAN interface een ip uit mijn LAN range.sjimmie schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 10:55:
[...] Ik ben daarom heel benieuwd hoe je het gaat doen met de IP adressen enzo in het rode (DTV) segment!
Op zijn DTV interface heb ik hetzelfde IP geconfigureerd als wat mijn Amino110 krijgt van XMS via de DHCP server.
Tevens heb ik op deze interface het MAC adres van mijn amino gespooft.
Dit houd wel in dat ik OF via mijn HTPC kijk als ik in de woonkamer zit OF via mijn Amino op mijn slaapkamer.
Tegelijkertijd gebruiken en verschillende zenders kijken kan dus niet.
Enige wat ik nog nodig heb is een goede grafische kaart voor in mijn HTPC (pci-e).
Wat gebruiken jullie?
[ Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 09-05-2010 20:54 ]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Ik gebruik een GeForce 8800 GTS 320 MB,Thasaidon schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:52:
[...]
Mijn HTPC heeft op zijn LAN interface een ip uit mijn LAN range.
Op zijn DTV interface heb ik hetzelfde IP geconfigureerd als wat mijn Amino110 krijgt van XMS via de DHCP server.
Tevens heb ik op deze interface het MAC adres van mijn amino gespooft.
Dit houd wel in dat ik OF via mijn HTPC kijk als ik in de woonkamer zit OF via mijn Amino op mijn slaapkamer.
Tegelijkertijd gebruiken en verschillende zenders kijken kan dus niet.
Enige wat ik nog nodig heb is een goede grafische kaart voor in mijn HTPC (pci-e).
Wat gebruiken jullie?
en heb nergens last van, ook niet met HD
Dank je voor je info.
ik zat zelf te denken aan een Geforce GT210, GT220 of 9500GT, uiteraard wel Fanless.
Op verschillende fora lees ik dat de ATI, om diverse redenen, geen favoriet is, maar ik heb daar geen ervaring mee.
ik zat zelf te denken aan een Geforce GT210, GT220 of 9500GT, uiteraard wel Fanless.
Op verschillende fora lees ik dat de ATI, om diverse redenen, geen favoriet is, maar ik heb daar geen ervaring mee.
[ Voor 11% gewijzigd door Thasaidon op 10-05-2010 15:52 ]
In de "best buy guides" staat de ATI 5450HD, hij is low profile, passieve cooling, en streamt ook DTS HD, leuk voor BD'sThasaidon schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:51:
Dank je voor je info.
Je bedoeld deze?McGreenNL schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:57:
[...]
In de "best buy guides" staat de ATI 5450HD, hij is low profile, passieve cooling, en streamt ook DTS HD, leuk voor BD's
pricewatch: Sapphire HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI
Heb zelf de MSI versie besteld, want daar stond op hun website dat hij ook DTS HD streamt.Thasaidon schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:27:
[...]
Je bedoeld deze?
pricewatch: Sapphire HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI
En op de site van Sapphire zag ik het niet staan
Verwijderd
Vandaag tweede netwerkkaart gekocht, op originele netwerkkaart staat internet vanuit genexis poort 1, op tweede netwerk kaart poort 2 van genexis direct aangesloten. Mac adres gespoofd en ip adres wat animo ontvangt wanneer ik deze aangesloten heb ingevoerd. Tevens vraagt netwerkkaart om subnetmasker, wat dien ik hier in te voeren? Wanneer ik die drie invoer zou ik via VLC toch moeten kunnen kijken?

Het is al een paar keer gezegd in deze draad (1 pagina terug bvVerwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:45:
Vandaag tweede netwerkkaart gekocht, op originele netwerkkaart staat internet vanuit genexis poort 1, op tweede netwerk kaart poort 2 van genexis direct aangesloten. Mac adres gespoofd en ip adres wat animo ontvangt wanneer ik deze aangesloten heb ingevoerd. Tevens vraagt netwerkkaart om subnetmasker, wat dien ik hier in te voeren? Wanneer ik die drie invoer zou ik via VLC toch moeten kunnen kijken?
Wil je met VLC kijken, dan zul je nog wel een playlist moeten hebben met alle multicast IP's van de zenders.Het is gewoon een kwestie van:
IP adres van je Amino vast configureren op je Media Center
10.x.y.z, subnet 255.0.0.0, geen gateway, geen dns
MAC adres van je Amino faken op je Media Center
00:02:02:xx:xx:xx
Dit kan of in je netwerk settings, of met speciale tools.
Daarna de utp uit je Amino trekken en in je Media Center proppen en klaar.
Echter, ik weet dat XMS vannacht veranderingen gaat (of laat) aanbrengen op hun DTV netwerk. Ik heb geen idee wat ze gaan doen, dus even afwachten tot morgen.
[ Voor 12% gewijzigd door Thasaidon op 11-05-2010 19:15 ]
En, is er wat veranderd in de zenders
Ik heb geen idee of er multicast ip's veranderd zijn... heb nog niet kunnen testen.
Wel weet ik dat eindelijk SyFy en 13th street het nu ook doen EN!!!!! ze zijn ondertiteld!
Die werken bij mij nu ook inderdaad. Ondertitels werken nooit bij mij via de DVBlink server. Moet ik daar nog wat speciaals voor doen? In VLC kan ik meerdere ondertitelsporen en audiosporen kiezen bij sommige zenders.
Ik heb via de Amino zelf ook nog nooit ondertiteling gehad bij zenders als Discovery Science, Natgeo Wild, etc...KillerB schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 18:31:
Die werken bij mij nu ook inderdaad. Ondertitels werken nooit bij mij via de DVBlink server. Moet ik daar nog wat speciaals voor doen? In VLC kan ik meerdere ondertitelsporen en audiosporen kiezen bij sommige zenders.
Als ik echter mijn "test pc met XBMC" neer zet, kan ik bij sommige zenders wel ondertiteling kiezen, maar dat zijn vaak "croatisch" of andere rare talen waar ik niets aan heb
Kortom, volgens mij worden bij die zenders dus nog gewoon geen NL ondertitels mee gestuurd.
FF afwachten dus. Volgens de helpdesk zijn ze daar dus nog mee bezig.
Kom net terug van vakantie en merk dat mijn zenderlijst niet meer werkt in het XMS gebied... Lag ook een brief bij de post met de mededeling dat het zenderpakket is gewijzigd, zou kunnen betekenen dat de boel opnieuw is ingedeeld... iemand zelfde ervaring?
Ben ook nog steeds op zoek naar iemand die mij kan helpen met het in kaart brengen van de multicast kanalen door het uitlezen van mijn netwerk verkeer.
Groet
Alex
EDIT: IP Adres van Amino is ook gewijzigd. Heb dit aangepast in netwerk instellingen, maar dat mag tot nu toe nog niet baten...
[ Voor 10% gewijzigd door LexIsLang op 13-05-2010 23:36 ]
Alex
Bij concepts werkt het allemaal nog zoals het was. Al hebben die vorige week ook een brief gestuurd met de nieuwe zender pakketten die vanaf 1 juni ingaan.
Tot nu toe waren de zenders bij alle providers hetzelfde (XMS, concepts, solcon en lijbrandt), maar misschien dat ze nu zaken uit elkaar trekken
.
Ik zou ook wel graag zelf die zender lijst willen onderscheppen zonder linux.
Tot nu toe waren de zenders bij alle providers hetzelfde (XMS, concepts, solcon en lijbrandt), maar misschien dat ze nu zaken uit elkaar trekken
Dan zul je of een geavanceerde switch moeten hebben (bv een Cisco) waarop je je amino aansluit en dat verkeer repliceert naar een andere poort waarop je een laptop/pc hangt met bv Wireshark.[b][message=33997740,noline]
Zo kun je zien naar welk multicast IP en poort bepaalde zenders gaan.
Maar volgens mij moet dit ook lukken met een ouderwetse hub, want die sturen volgens mij al het verkeer over alle poorten uit en dus zou je ook hier makkelijk kunnen sniffen.
Dat zijn de enige manieren die ik kan bedenken.
De enige andere optie is volgens mij met een Linux systeem waarin je in je DHCP request het een en ander kunt faken zodat de DHCP server denkt dat je een Amino bent. Als je vervolgens een IP krijgt van die DHCP zou je volgens andere fora via een browser naar een bepaalde site kunnen waar alle kanalen op zouden staan.
Maar dat heb ik zelf nog nooit geporbeerd.
Dus mocht iemand inderdaad een werkende manier weten, dan hoor ik dat ook graag.
Een pc met Windows en Wireshark in combinatie met een super-goedkoop hubje moet de meest eenvoudige methode zijn voor velen.
Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West
Ik heb het nu ook allemaal werkend icm DVBLINK en Solcon IP TV. Eigenlijk best simpel.
Een simpele switch naar de Amino en de Server toe vanaf poortje 2 op de Genesix, vervolgens de server hetzelfde IP/MAC geven als de Amino en het werkt (Voor hoelang? Want 2 ip/mac op hetzelfde netwerk!?
).
Verder heeft de server nog een wireless verbinding met de router waarmee die het internet kan bereiken.
Maar goed. Dit is dus bij mijn ouders thuis, en daar kan ik intern in me netwerk nu overal met Media Center tv kijken.
Nu heb ik een VPN verbinding gemaakt vanaf mijn eigen huis naar de DVBLINK server. En dit werkt ook, behalve dat mijn 4mbit adsl lijntje het niet meer trekt
, de upload van de glasvezel is 100mb, dus die is wel snel genoeg. Het beeld stottert als een gek.
Iemand enig idee hoe ik de kwaliteit van de zenders wat naar beneden kan gooien met dvblink? Zodat ik het met 4mbit wel kan oversturen?
Een simpele switch naar de Amino en de Server toe vanaf poortje 2 op de Genesix, vervolgens de server hetzelfde IP/MAC geven als de Amino en het werkt (Voor hoelang? Want 2 ip/mac op hetzelfde netwerk!?

Verder heeft de server nog een wireless verbinding met de router waarmee die het internet kan bereiken.
Maar goed. Dit is dus bij mijn ouders thuis, en daar kan ik intern in me netwerk nu overal met Media Center tv kijken.
Nu heb ik een VPN verbinding gemaakt vanaf mijn eigen huis naar de DVBLINK server. En dit werkt ook, behalve dat mijn 4mbit adsl lijntje het niet meer trekt
Iemand enig idee hoe ik de kwaliteit van de zenders wat naar beneden kan gooien met dvblink? Zodat ik het met 4mbit wel kan oversturen?
Volgens mij stuurt DVBlink het gewoon door en kan hij geen bewerkingen doen aan het signaal (bv compressie). Ik denk dat je daar iets anders voor moet zoeken, weet alleen nog niet wat.TripleQ schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 17:13:
Ik heb het nu ook allemaal werkend icm DVBLINK en Solcon IP TV. Eigenlijk best simpel.
Een simpele switch naar de Amino en de Server toe vanaf poortje 2 op de Genesix, vervolgens de server hetzelfde IP/MAC geven als de Amino en het werkt (Voor hoelang? Want 2 ip/mac op hetzelfde netwerk!?).
Nu heb ik een VPN verbinding gemaakt vanaf mijn eigen huis naar de DVBLINK server. En dit werkt ook, behalve dat mijn 4mbit adsl lijntje het niet meer trekt, de upload van de glasvezel is 100mb, dus die is wel snel genoeg. Het beeld stottert als een gek.
Ik zag net dat uitzending gemist veranderd is. Er is nu uitzending gemist van RTL, SBS, NET5 en Veronica en de interface is ook anders dan het was bij rtl gemist. Dat is wel super handig, hoop dat ze dat niet in een pakket vorm gaan gieten en je er extra voor moet betalen.
Thx, ik verwacht ook niet iets aan compressie of iets dergelijks te kunnen doen helaas...
Overigens bij Solcon is het uitzendinggemist gebeuren tot 31-12-10 gratis.
Daarna kost het je 4.95 per maand....
Neem aan dat de andere providers ook wel zoiets gaan doen?
Overigens bij Solcon is het uitzendinggemist gebeuren tot 31-12-10 gratis.
Daarna kost het je 4.95 per maand....
Neem aan dat de andere providers ook wel zoiets gaan doen?
Ik ben even met wireshark en een hubje aan het spelen en ik zie wel van alles voorbij komen maar hoe moet ik die kanaallijst vinden nu? Ik start de Amino op en dan komt er een dhcp request voor bij van hem en begint het te lopen. Maar dan.... ?
Ik kan nu ook niet meer via mijn router naar XMS tv kijken via multicast. Meer mensen uit Leiden? Postcode 2324 ?
EDIT
Ik probeer het nu even en nu werkt het weer
zal wel iets locaal zijn in mijn netwerk
EDIT
Ik probeer het nu even en nu werkt het weer
[ Voor 30% gewijzigd door boswandeling op 17-05-2010 08:04 ]
Volgens mij moet je kijken in wireshark terwijl je zapt met je Amino. Ik weet niet of je het zo kunt zien, maar je moet volgens mij naar de "joins" kijken die je Amino verstuurd op het moment dat je naar een kanaal zapt.KillerB schreef op zondag 16 mei 2010 @ 18:03:
Ik ben even met wireshark en een hubje aan het spelen en ik zie wel van alles voorbij komen maar hoe moet ik die kanaallijst vinden nu? Ik start de Amino op en dan komt er een dhcp request voor bij van hem en begint het te lopen. Maar dan.... ?
Op die manier zou je moeten kunnen zien welk Multicast IP en UDP poort de zender heeft waar je op dat moment naar zapt.
Kan je niet tijdens het opstarten zien waar de animo mee gaat communiceren om de kanalen lijst optehalen. De locatie van de kanalen lijst, zoals wij die eerst konden vinden. Vervolgens die binnenhalen op de pc en dan openen met kladblok op de hele lijst eruit te halen. Of zou dat niet gaan?Thasaidon schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:43:
[...]
Volgens mij moet je kijken in wireshark terwijl je zapt met je Amino. Ik weet niet of je het zo kunt zien, maar je moet volgens mij naar de "joins" kijken die je Amino verstuurd op het moment dat je naar een kanaal zapt.
Op die manier zou je moeten kunnen zien welk Multicast IP en UDP poort de zender heeft waar je op dat moment naar zapt.
Dat zie ik wel gebeuren allemaal en die streams zijn er wel uit te pikken. Ik wil alleen de hele kanalenlijst downloaden, die lokatie staat wel her en der op internet maar daar kom ik niet op. Ook niet zo heel gek, want ik heb geen gateway of dns op die NIC. Ik heb al wel IP en MAC gecloned van de Amino, maar dan kom ik er nog steeds niet op. Dus ik dacht dat je het op de 1 of andere manier uit die log moet kunnen halen...Thasaidon schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:43:
[...]
Volgens mij moet je kijken in wireshark terwijl je zapt met je Amino. Ik weet niet of je het zo kunt zien, maar je moet volgens mij naar de "joins" kijken die je Amino verstuurd op het moment dat je naar een kanaal zapt.
Vroeger was het zo dat er een xml bestandje door de animo gedownload werdt na een reset. Deze was te onderscheppen en hier waren de kanalen vrij makkelijk uit te vissen. Ik denk niet dat dit met wireshark lukt, aangezien je het verkeer van de animo niet kan onderscheppen alleen van de pc waar wireshark op staat (of zit ik hier verkeerd?). Op een computer met 2 nic's kun je bridge aanmaken en tussen de animo en wandcontactdoos hangen. Hiermee kun je wel alles "sniffen" en de kanalenlijst onderscheppen.KillerB schreef op maandag 17 mei 2010 @ 22:50:
[...]
Dat zie ik wel gebeuren allemaal en die streams zijn er wel uit te pikken. Ik wil alleen de hele kanalenlijst downloaden, die lokatie staat wel her en der op internet maar daar kom ik niet op. Ook niet zo heel gek, want ik heb geen gateway of dns op die NIC. Ik heb al wel IP en MAC gecloned van de Amino, maar dan kom ik er nog steeds niet op. Dus ik dacht dat je het op de 1 of andere manier uit die log moet kunnen halen...
Voor zover ik gelezen heb doet de STB een DHCP request op het DTV netwerk.Paulusbrand schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 08:24:
[...]
Vroeger was het zo dat er een xml bestandje door de animo gedownload werdt na een reset. Deze was te onderscheppen en hier waren de kanalen vrij makkelijk uit te vissen. Ik denk niet dat dit met wireshark lukt, aangezien je het verkeer van de animo niet kan onderscheppen alleen van de pc waar wireshark op staat (of zit ik hier verkeerd?). Op een computer met 2 nic's kun je bridge aanmaken en tussen de animo en wandcontactdoos hangen. Hiermee kun je wel alles "sniffen" en de kanalenlijst onderscheppen.
In de reply van de DHCP server komt het IP voor de STB terug, maar er schijnt ook een DNS server IP mee terug te komen.
De STB zou namelijk zijn playlist halen van een of andere http://x.nogwat.nl site.
Deze naam transleert niet via reguliere DNS server (internet), daar is dus het DTV DNS adres voor.
Hierdoor kan de STB dus die site benaderen en daar krijg hij zijn playlist.
Tenminste, dat haal ik uit de dingen die gepost worden op verschillende sites.
Dus in feite heb je allen dat ip nodig van de site waar de STB zijn playlist dus vandaan haalt.
Ik wist dat er iets veranderd was, ik heb me er al een hele tijd niet mee bezig gehoudenThasaidon schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:38:
[...]
Voor zover ik gelezen heb doet de STB een DHCP request op het DTV netwerk.
In de reply van de DHCP server komt het IP voor de STB terug, maar er schijnt ook een DNS server IP mee terug te komen.
De STB zou namelijk zijn playlist halen van een of andere http://x.nogwat.nl site.
Deze naam transleert niet via reguliere DNS server (internet), daar is dus het DTV DNS adres voor.
Dus in feite heb je allen dat ip nodig van de site waar de STB zijn playlist dus vandaan haalt.
Dit is inderdaad, precies zoals ik het doe.Thasaidon schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:38:
[...]
Voor zover ik gelezen heb doet de STB een DHCP request op het DTV netwerk.
Op het moment speel ik met een ubuntu 10.04 xbmc+vdr+iptv bak, waar ik voor het gemak gewoon even twee NIC's in heb gezet.
Ik laat de tweede NIC via een special request doen alsog hij een aminobox is, waardoor ik alle verdere settings gewoon binnen krijg, zoals ip, gateway, dns etc.
Dan wat static mappings dat bepaalde (multicast) adressen over die tweede nic naar buiten moeten en dat kan ik gewoon TV kijken, maar ook bijvoorbeeld het commando;
"wget http://z.tvofzoiets.xhtml.gz"
Dan download ik gewoon de desbeteffende gecomprimeerde webpagina. Even uit pakken en alle adressen kun je er uit vissen.
@Thasaidon;
Ik zat wat kater op je email reageren met wat meer details. Ik zie jouw nick echt overal opduiken tijdens waarschijnlijk mij zelfde zoektochten. Lijkt erop dat we dezelfde missie hebben.
Ik ben nu geeindigd met "Linux+Ubuntu+XBMC+VDR plugin"
Dit kan echt super en vol HD spelen op een kleine atom-ION bakkie.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Interessante thread. Ik ben nog onbekend in de wereld van iptv en ben me aan het inlezen. De diverse aanbieders bieden over het algemeen de keuze tussen een Animo 110 of een 130. Op die 130 zouden alle zenders er beter uitzien omdat deze de kanalen kan upscalen.
Nu mijn vraag (hierover vond ik in deze thread niets terug): Is upscalen via een HTPC ook mogelijk? En zo ja, hoe?
(Als ik voor een oplossing met een HTPC ga, kan die Animo in principe weg en maakt het bij de aanschaf dus niet uit welke Animo je neemt)
Nu mijn vraag (hierover vond ik in deze thread niets terug): Is upscalen via een HTPC ook mogelijk? En zo ja, hoe?
(Als ik voor een oplossing met een HTPC ga, kan die Animo in principe weg en maakt het bij de aanschaf dus niet uit welke Animo je neemt)
Verwijderd
Hoe ziet zo'n 'special request' eruit, en is deze om te vormen naar een windows variant? evt via een progje.j1nx schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:16:
[...]
Dit is inderdaad, precies zoals ik het doe.
Op het moment speel ik met een ubuntu 10.04 xbmc+vdr+iptv bak, waar ik voor het gemak gewoon even twee NIC's in heb gezet.
Ik laat de tweede NIC via een special request doen alsog hij een aminobox is, waardoor ik alle verdere settings gewoon binnen krijg, zoals ip, gateway, dns etc.
Dan wat static mappings dat bepaalde (multicast) adressen over die tweede nic naar buiten moeten en dat kan ik gewoon TV kijken, maar ook bijvoorbeeld het commando;
Dan download ik gewoon de desbeteffende gecomprimeerde webpagina. Even uit pakken en alle adressen kun je er uit vissen.
Ik ben niet zo'n held met Linux, kun je me de gateway en DNS opsturen? Dan kan ik het via de Windows pc downloaden. Volgens mij zitten er namelijk veranderingen aan te komen en ik maak met alle plezier een xml, dan moet ik alleen zorgen dat ik die file kan downloaden.j1nx schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:16:
[...]
Dit is inderdaad, precies zoals ik het doe.
@Thasaidon;
Ik zat wat kater op je email reageren met wat meer details. Ik zie jouw nick echt overal opduiken tijdens waarschijnlijk mij zelfde zoektochten. Lijkt erop dat we dezelfde missie hebben.
Ik ben nu geeindigd met "Linux+Ubuntu+XBMC+VDR plugin"
Dit kan echt super en vol HD spelen op een kleine atom-ION bakkie.
Als je de pc en de Animo aan een switch hangt dan kan dat inderdaad niet. Als je beide aan een hub hangt dan kan dat wel. Bij een switch gaat netwerkverkeer alleen van source-poortje naar destination-poortje (op basis van MAC adres), maar bij een hub gaat al het netwerkverkeer naar alle poorten (dus van de provider naar de Animo en ook naar de pc op een ander poortje).Paulusbrand schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 08:24:
[...]
Ik denk niet dat dit met wireshark lukt, aangezien je het verkeer van de animo niet kan onderscheppen alleen van de pc waar wireshark op staat (of zit ik hier verkeerd?).
Normaal een nadeel aan een hub, hier een voordeel...
Oja, je moet de netwerkkaart in de pc met Wireshark dan nog wel in promiscuous mode zetten, maar dat zit in principe al in de installatie van Wireshark. Promiscuous mode zorgt dat de netwerkkaart "luistert" naar alles wat voorbij komt, ook al is het eigenlijk niet voor de kaart bedoeld.
Vrij vertaald zorgt de hub ervoor dat alles rondgebazuind wordt en zorgt de promiscuous mode ervoor dat de pc overal naar luistert.
Als je een beetje switch hebt kun je natuurlijk ook gewoon een poort in mirror zetten. Dat is juist ideaal voor zulke dingen. Je houd dan ook de performance van een switch. Ik weet uberhautp niet of een hub wel werkt met multicaststreams. Een 10Mbit hubje zal vermoedelijk platgaan.sjimmie schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 21:15:
[...]
Als je de pc en de Animo aan een switch hangt dan kan dat inderdaad niet. Als je beide aan een hub hangt dan kan dat wel. Bij een switch gaat netwerkverkeer alleen van source-poortje naar destination-poortje (op basis van MAC adres), maar bij een hub gaat al het netwerkverkeer naar alle poorten (dus van de provider naar de Animo en ook naar de pc op een ander poortje).
Normaal een nadeel aan een hub, hier een voordeel...
Oja, je moet de netwerkkaart in de pc met Wireshark dan nog wel in promiscuous mode zetten, maar dat zit in principe al in de installatie van Wireshark. Promiscuous mode zorgt dat de netwerkkaart "luistert" naar alles wat voorbij komt, ook al is het eigenlijk niet voor de kaart bedoeld.
Vrij vertaald zorgt de hub ervoor dat alles rondgebazuind wordt en zorgt de promiscuous mode ervoor dat de pc overal naar luistert.
Mischien raar idee maar zou je niet ook gewoon 2 kaarten in je pc kunnen stoppen, om vervolgens het verkeer doortesturen naar de 2e kaart. Die vervolgens aan de animo gekoppeld zit. En dan dus aflezen wat de animoa allemaal wil weten en geeft.
Uiteraard zijn er meerdere manieren, ik bedoelde alleen te zeggen dat de meest simpele manier met een hubje zou zijn (omdat je dan niets extra's hoeft te configureren; gewoon luisteren op een poortje). Probleem met een hubje is inderdaad dat die dingen weleens 10Mbit zijn (je moet natuurlijk wel een 100Mbit hubje nemen) en dat ze erg schaars worden.
Doorsturen van NIC1 naar NIC2 kan ook, mits je zorgt dat alles 1:1 doorgestuurd wordt. Een geavanceerde switch (niet zo'n ding van 15 euro) kan je instellen met een mirrorport, en zo zijn er vast nog hele mooie manieren om het te regelen.
Maar de snelste manier, en in principe ook de goedkoopste, is met een 100Mbit hub.
Doorsturen van NIC1 naar NIC2 kan ook, mits je zorgt dat alles 1:1 doorgestuurd wordt. Een geavanceerde switch (niet zo'n ding van 15 euro) kan je instellen met een mirrorport, en zo zijn er vast nog hele mooie manieren om het te regelen.
Maar de snelste manier, en in principe ook de goedkoopste, is met een 100Mbit hub.
Nou goed dan. Kan zo ff niet zo snel de DNS achterhalen aangezien hij via dhcp niet in de resolv.conf weggeschreven word, maar het volgende zou kunnen werken (weet het niet zeker)
1) De amino haalt het menu op bij de volgende website; http://w.zt6.nl/tvmenu/index.xhtml.gz
2) w.zt6.nl resolved naar; 82.139.121.69 (Dit is overigens in een /16 netmask range van enkele zenders)
Dus;
- Zet w.zt6.nl in je \WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts erbij
- Maak een static routing naar dit ipadres over de gw van je tweede nic
(route add 82.139.121.69 mask 255.255.255.255 10.252.96.1)
Nu zou je bovengenoemde pagina gewoon in een browser kunnen openen. Laat maar weten of het werkt, want dan hou ik je eraan dat je de nieuwe channels later ook netjes naar mij stuurt (is namelijk een pokke werk)
1) De amino haalt het menu op bij de volgende website; http://w.zt6.nl/tvmenu/index.xhtml.gz
2) w.zt6.nl resolved naar; 82.139.121.69 (Dit is overigens in een /16 netmask range van enkele zenders)
Dus;
Nu zou je bovengenoemde pagina gewoon in een browser kunnen openen. Laat maar weten of het werkt, want dan hou ik je eraan dat je de nieuwe channels later ook netjes naar mij stuurt (is namelijk een pokke werk)
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Verwijderd
j1nx, is het jou gelukt om met een willekeurig 00:02:02 AMINet MAC een 10.252 IP te krijgen van de DHCP server?
Ik heb dhcpcore.dll aangepast met Aminoaminet130fisys erin (getest met wireshark in VM en het vendorid klopte). Daarnaast heb ik een willekeurig 00:02:02 aminet mac ingesteld in de 2e NIC en heb ik ook de dhcp client identifier ingesteld met ipconfig /setclassid (01: gevolgd door het macadres). Echter is het mij nog niet gelukt om een 10.252 IP te krijgen via port 2 op de packetfront. Maar dat kan ook komen omdat het hier nog niet wordt aangeboden (ze zijn het nog aan het opzetten). Echter zijn de multicast adressen al we zichtbaar in mijn router die op port 1 zit (op een packetfront zijn alle porten gedeeld
):
239.255.255.250
224.0.0.252
224.0.0.253
Ik heb dhcpcore.dll aangepast met Aminoaminet130fisys erin (getest met wireshark in VM en het vendorid klopte). Daarnaast heb ik een willekeurig 00:02:02 aminet mac ingesteld in de 2e NIC en heb ik ook de dhcp client identifier ingesteld met ipconfig /setclassid (01: gevolgd door het macadres). Echter is het mij nog niet gelukt om een 10.252 IP te krijgen via port 2 op de packetfront. Maar dat kan ook komen omdat het hier nog niet wordt aangeboden (ze zijn het nog aan het opzetten). Echter zijn de multicast adressen al we zichtbaar in mijn router die op port 1 zit (op een packetfront zijn alle porten gedeeld
239.255.255.250
224.0.0.252
224.0.0.253
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 00:13 ]
Hmm, weet ik eigenlijk niet meer. Volgens mij wel! Wat ik in het begin had gedaan was geloof ik gewoon het laatste stukje van mijn NIC1-MAC achter de 00:02:02 gezet.Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 00:03:
j1nx, is het jou gelukt om met een willekeurig 00:02:02 AMINet MAC een 10.252 IP te krijgen van de DHCP server?
Echter bedacht ik me later dat je natuurlijk ook gewoon even kan googlen voor een mac adres. Zoek gewoon naar foto's op het web van de box.
(de amino 110 bijvoorbeeld: http://pant24.ee/wp-content/uploads/2009/08/P1210154.JPG)
Er zijn genoeg mensen die vergeten het stickertje af te dekken.
j1nx schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:13:
[...]
Wat ik in het begin had gedaan was geloof ik gewoon het laatste stukje van mijn NIC1-MAC achter de 00:02:02 gezet.
Helaas kan je "standaard" onder Windows alleen het User Class ID aanpassen (ipconfig /setclassid) en niet het Vendor Class ID. Dat zit tamelijk hard in Windows ingebakken.Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 00:03:
Ik heb dhcpcore.dll aangepast met Aminoaminet130fisys erin (getest met wireshark in VM en het vendorid klopte).
Maar zo te lezen heeft Alexander01 het Vendor ID kunnen aanpassen... Vraag is: hoe heb je dat gedaan? Als ik naar de dhcpcore.dll kijk dan zie ik het er niet in zitten, ik vind via Google wel mensen die de dhcpcsvc.dll hebben aangepast maar dan komen ze niet verder dan de lengte van de originele "MSFT 5.0" string (8 posities dus).
Ik weet dat er tools waren om de dll aan te passen, echter ik kreeg het niet aan de praat. Misschien wel vanwege dat 8 kararters gedoe, heb het nooit onderzocht aangezien ik windows al weer helemaal zat was als het gaat om htpc.
Als je het onder windows wilt doen kun je het makkelijkste een eigen DHCP client schrijven en dan de DHCP client van windows helemaal uitschakelen.
Verwijderd
Niet om het een of ander hoor maar...
Ik doe:
Geen mac cloning
Geen 2 nics
Geen spoof
Geen aparte software
Ik doe wel:
kabel van concepts tv (lijbrandt) in een simpele switch
van de swith weer naar de amino
van de switch naar mijn pc (internet krijgt die draadloos maar is niet eens nodig eigenlijk)
Reslulaat:
Zowel op de amino tv beeld als op de pc tv beeld (dit laatste kan minuutje duren voordat er beeld is maar komt uiteindelijk wel)
Vraag:
Waarom zo ingewikkeld doen allemaal of werkt het voor verschillende providers toch weer anders?
Vraag2:
Ik wil graag iets hebben waar ik icoontjes zie van de zenders zodat ik daar op kan klikken en kijken.
Weet iemand hoe dit te doen, ben al met xbmc bezig geweest maar lukte me niet.
Ik doe:
Geen mac cloning
Geen 2 nics
Geen spoof
Geen aparte software
Ik doe wel:
kabel van concepts tv (lijbrandt) in een simpele switch
van de swith weer naar de amino
van de switch naar mijn pc (internet krijgt die draadloos maar is niet eens nodig eigenlijk)
Reslulaat:
Zowel op de amino tv beeld als op de pc tv beeld (dit laatste kan minuutje duren voordat er beeld is maar komt uiteindelijk wel)
Vraag:
Waarom zo ingewikkeld doen allemaal of werkt het voor verschillende providers toch weer anders?
Vraag2:
Ik wil graag iets hebben waar ik icoontjes zie van de zenders zodat ik daar op kan klikken en kijken.
Weet iemand hoe dit te doen, ben al met xbmc bezig geweest maar lukte me niet.
Verwijderd
Ja, ik had er ook een aantal gegoogled (meeste zijn inderdaad van een amino 110), maar helaas krijg ik er geen IP mee.j1nx schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:13:
[...]
Hmm, weet ik eigenlijk niet meer. Volgens mij wel! Wat ik in het begin had gedaan was geloof ik gewoon het laatste stukje van mijn NIC1-MAC achter de 00:02:02 gezet.
Echter bedacht ik me later dat je natuurlijk ook gewoon even kan googlen voor een mac adres. Zoek gewoon naar foto's op het web van de box.
(de amino 110 bijvoorbeeld: http://pant24.ee/wp-content/uploads/2009/08/P1210154.JPG)
Er zijn genoeg mensen die vergeten het stickertje af te dekken.
Ik denk dat de DHCP server hier gewoon nog niet ingesteld is hier om die ip's uit te delen. Binnenkort misschien eens bij een kennis proberen waar het al wel beschikbaar is.
Ik zit echt te springen om betere kwaliteit want zowel het huidige analoge als digitale signaal zijn hier echt om te janken (zwaar gecrompimeerd met veel zweem, weinig diepte en geen heldere kleuren). En het analoge signaal heeft daar bovenop nog een hoop blur en uitwazingen door de slechte omzetting. En dit gezeur speeld al meer dan een jaar.
dhcpsvc.dll moet je niet hebben. Als je die veranderd zul je merken dat het niks veranderd in de DHCP gebeuren. Het vendor class id blijft MSFT 5.0. Op google zijn ook veel posts van mensen die bevestigen dat ze nog steeds MSFT 5.0 als vendor class id hebben nadat ze met een hexeditor die string hadden aangepast in dhcpsvc.dll.sjimmie schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:22:
[...]
[...]
Helaas kan je "standaard" onder Windows alleen het User Class ID aanpassen (ipconfig /setclassid) en niet het Vendor Class ID. Dat zit tamelijk hard in Windows ingebakken.
Maar zo te lezen heeft Alexander01 het Vendor ID kunnen aanpassen... Vraag is: hoe heb je dat gedaan? Als ik naar de dhcpcore.dll kijk dan zie ik het er niet in zitten, ik vind via Google wel mensen die de dhcpcsvc.dll hebben aangepast maar dan komen ze niet verder dan de lengte van de originele "MSFT 5.0" string (8 posities dus).
Om Animoaminet130fisys passend erin te krijgen heb ik in dhcpcore.dll de lokatie/offset veranderd waar die string wordt aangeroepen, waarna ik vervolgens Animoaminet130fisys op een plek heb gezet waar meer ruimte is.
In het ene gebied is het meer dichtgetimmerd dan bij het andere. Probeer bijvoorbeeld nog maar eens op de PC te kijken als je die Amino een paar uur afgekoppeld hebt.Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:02:
Vraag:
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 19:41 ]
Hmm, hoewel ik snap wat je bedoelt snap ik niet hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Heb je daar een tool voor of ben je in het rijke bezit van en ge-reverse-engineerde dll?Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:03:
[...]
Om Animoaminet130fisys passend erin te krijgen heb ik in dhcpcore.dll de lokatie/offset veranderd waar die string wordt aangeroepen, waarna ik vervolgens Animoaminet130fisys op een plek heb gezet waar meer ruimte is.
Het wijzigen van de gegevens binnen de 8 beschikbare bytes lukt me nog wel met een hex-editor, maar hoe heb je gevonden waar je de verwijzing naar de plek kan veranderen en hoe heb je gevonden welke plek ongebruikt is dan?
Verwijderd
Je moet inderdaad met een debugger aan de slag om die lokatie te wijzigen. Met een debugger krijg je dat echter niet goed opgeslagen zonder dat de dll corrupt raakt. Ik heb dus uiteindelijk het offset adres via de hex edtor aangepast nadat ik die hex waardes in kaart had via de debugger.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 19:39 ]
Mmm... interessant, want op dit moment draai ik Windows7 met DVBLink 2.1.Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:34:
Je moet inderdaad met een debugger aan de slag om die lokatie te wijzigen. Met een debugger krijg je dat echter niet goed opgeslagen zonder dat de dll corrupt raakt. Ik heb dus uiteindelijk het offset adres via de hex edtor aangepast nadat ik die hex waardes in kaart had via de debugger.
Dit omdat het ook voor "de vrouw" makkelijk in gebruik moet zijn en die wil graag kunnen zappen op kanaal nummer
Een functie die ik bv in XBMC en de spin-off Boxee nog niet heb kunnen vinden.
Daarnaast krijg ik mijn beeld op mijn tv niet goed als ik boven de 720p ga zitten.
Het is een HD-Ready tv, 1080i, maar als ik win7 instel op 1080 is het beeld gewoon niet goed.
Win7 Mediacenter kan ik echter handmatig instellen op 1080i en dan is mijn beeld ineens wel goed.
XBMC kan dit voor zover ik kan zien niet en maakt gebruik van de video resolutie welke in Windows is ingesteld (720 dus).
@J1nx
Ja dat denk ik ook@Thasaidon;
iig bedankt voor je info hier, en ik zie je mail wel tegemoet
Voor wat betreft het sniffen van het verkeer, dat kan inderdaad alleen maar met een hub of een switch met monitoring mogelijkheid.
Echter, als nu het ip van die site bekend is zou je die gewoon in je browser kunnen invoeren en de "playlist" kunnen wegtrekken (82.139.121.69)
Overigens wel vreemd dat Lijbrandt hier een publiek IP voor gebruikt binnen een "prive netwerk".
inetnum: 82.139.96.0 - 82.139.127.255
netname: LIJBRANDT-NETBLOCK-02
descr: Lijbrandt Telecom Netblock-02
country: NL
[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 19-05-2010 20:43 ]
Verwijderd
Ik draai beide tegelijk, no problem hier. regio Deventer.[b]
[...]
In het ene gebied is het meer dichtgetimmerd dan bij het andere. Probeer bijvoorbeeld nog maar eens op de PC te kijken als je die Amino een paar uur afgekoppeld hebt.
Het verschil zal dan idd per regio misschien zijn.
Zo lang het werkt werkt het....
Misschien omdat het multicastsignaal aangeboden wordt door Glashart Media, en hun alleen zelf de middleware verzorgen (dat weet ik niet, maar dat is een gokje)Thasaidon schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:35:
[...]
...
Echter, als nu het ip van die site bekend is zou je die gewoon in je browser kunnen invoeren en de "playlist" kunnen wegtrekken (82.139.121.69)
Overigens wel vreemd dat Lijbrandt hier een publiek IP voor gebruikt binnen een "prive netwerk".
[...]
Hallo all,
Ik gebruik hier in hillegom al een tijdje mythtv met lijbrandt, en ook hier in hillegom zijn ze om op een 10.x netwerk.. na wat spellen sniffen en omzetten van ip heb ik het weer goed aan de gang.. Alleen ik heb zelf static een ip ingevuld aangezien het instellen van de mac op linux en dhcp request niet werkte..
Nu heb ik zitten proberen om die nieuwe zenderlijst binnen te krijgen(heb vandaag post gehad dat ze dingen gaan wijzigen in nieuwe paketten met hd zenders etc) zoals hier aangegeven, maar helaas de wget naar het http://xxx.xxx.xx/etc werkt niet voor mij... en heb echt alles geprobeerd..
Nu heb ik een vraag heeft iemand deze lijst/gz file? en zou diegene deze naar mij willen sturen? Ik zou je eeuwig dankbaar zijn..
p.s. als ik hem heb zal ik ook een xml filetje maken..
Ik gebruik hier in hillegom al een tijdje mythtv met lijbrandt, en ook hier in hillegom zijn ze om op een 10.x netwerk.. na wat spellen sniffen en omzetten van ip heb ik het weer goed aan de gang.. Alleen ik heb zelf static een ip ingevuld aangezien het instellen van de mac op linux en dhcp request niet werkte..
Nu heb ik zitten proberen om die nieuwe zenderlijst binnen te krijgen(heb vandaag post gehad dat ze dingen gaan wijzigen in nieuwe paketten met hd zenders etc) zoals hier aangegeven, maar helaas de wget naar het http://xxx.xxx.xx/etc werkt niet voor mij... en heb echt alles geprobeerd..
Nu heb ik een vraag heeft iemand deze lijst/gz file? en zou diegene deze naar mij willen sturen? Ik zou je eeuwig dankbaar zijn..
[ Voor 3% gewijzigd door Boy_One op 19-05-2010 22:50 ]
Greetz Boy_One
?Boy_One schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:48:
Hallo all,
MiK in "Lijbrandt IPTV via router?"
?
[ Voor 7% gewijzigd door boswandeling op 12-11-2010 19:39 ]
Ik kreeg ook post, eerst mooi verhaal dat er zenders bijkomen en dat de afgelopen jaren de tarieven nauwelijks zijn gestegen, maar dan opeens uit uitzendinggemist die er dus al vanaf het begin in zit naar 2 dagen terugkijk tijd gaat en als je die 10 dagen wil aanhouden je het gemiste uitzendingspakket moet nemen...
Hier zit dan ook RTL(zit er ook al 1,5 jaar in) /SBS/veronica in....
Nu wil ik die 5 euro wel betalen maar vraag me af of de buitenlandse afleveringen (CSI/Bones etc) nu ook te zien zijn anders heeft het nog geen zin...
Maar zou mooier zijn als je het gewoon via een omweg wel kon kijken....
Nu wil ik die 5 euro wel betalen maar vraag me af of de buitenlandse afleveringen (CSI/Bones etc) nu ook te zien zijn anders heeft het nog geen zin...

Internet?GB2 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 08:50:
Of je moet een amerikaanse vriend alles op videotape oplaten nemen!
Kreeg hier ook de brief met kaartje. Mooi dat uitgebreid wordt alleen jammer dat overal zown bedrag achter zit. Zelf ga niet verder als misschien een hd pakket...
Dat mag toch niet zomaar. Op de website van XMS staat;GB2 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 08:50:
Ik kreeg ook post, eerst mooi verhaal dat er zenders bijkomen en dat de afgelopen jaren de tarieven nauwelijks zijn gestegen, maar dan opeens uit uitzendinggemist die er dus al vanaf het begin in zit naar 2 dagen terugkijk tijd gaat en als je die 10 dagen wil aanhouden je het gemiste uitzendingspakket moet nemen...
http://www.xmsnet.nl/diensten/digitale_televisie
Onder gemist;
"Het Gemistpakket omvat Uitzending gemist van de
publieke omroep en RTL gemist (RTL 4, 5, 7 en
Na 31 december 2010 betaalt u €4,95 per maand"
Het lijkt me dan, dat ze je op zijn minst tot het eind van het jaar gewoon die 10 dagen moeten geven. Dat is waar je voor getekent hebt en dat is dus wat XMS je moet leveren.
Zou het zelfde zijn als dat ik een abbo neem op een news-server waar ze adverteren met 10 dagen retentie, en dan ineens zeggen ze dat ik terug ga naar 2 dagen retentie, als ik die 10 dagen weer terug wil, dan moet ik een extra 5 euries betalen ??????
Ik heb het topic nu al een aantal maal doorgelezen van voor naar achter. Alleen kan ik mijzelf geen 'tweaker' noemen op het 'netwerkvlak, en/of linux'. Hierdoor kan ik niet van alles chocola maken. Daarnaast merk ik dat er ook voor allerlei andere locaties andere oplossingen zijn. Heb jullie hulp nodig om te starten en dan kan ik met behulp van alle op/aanmerkingen wel weer verder klooien en me invreten. En misschien weer eens een vraag hier posten.
Begrijp me goed, wil me echt er wel invreten om alles te leren. Maar nu zijn er zoveel opties gegeven dat ik bijna niet meer weet waar ik moet beginnen en hoe ik het aan moet pakken.
Wat is mijn situatie:
Woon in Amersfoort, heb dus XMS met een packetfront modem. Een dir-655 router en een HTPC die bedraad (gigabit, cat6) is aangesloten voor internet. (Naast een wan pc boven, maar daar hoeft straks geen tv op) Heb nu digitale tv aangevraagd, maar zit nog te dubben of ik een Amino 130 moet aanschaffen gezien dit forum. Boven hebben we nog geen tv, maar wil ik die optie zeker open houden om dan ook digitaal te gaan kijken. De HTPC is ingericht met Mediaportal (met windows7), maar nog zonder de TV optie.
Wat ik wil:
- Minimaal digitale tv kijken op het mediacenter via Mediaportal
- Het liefst geen amino aanschaffen, maar is geen probleem als dat makkelijker is. Geeft ook de mogelijkheid om beneden niet altijd het mediacenter eerst aan te moeten zetten. (= langzamer dan tv)
- De mogelijkheid om boven via een laptop, ion of mogelijk de amino ook digitale tv te kijken.
Hoe denk ik het nu aan te pakken? (Zoals de meesten het hier denk ik hebben aangepakt)
- Extra UTP kabel leggen naar HTPC beneden voor tv + 1 naar boven. (Boven in 1e instantie kijken VLC via XP laptop). Coax gaat er dan uit. Dus geen analoge optie meer.
- 2e Gbit NIC in HTPC (die ingesteld gaat worden nav de opties op dit forum)
- Indien suggestie voor Amino (makkelijker voor IP, clonen) dan beneden switch aanbrengen aan de 2e netwerkkabel (IPTV) rechtstreeks vanuit packetfront en dan splitsen naar Amino en HTPC. Anders internetkabel van de router in NIC 1 en netwerkkabel 2 rechtstreeks vanuit packetfront.
- Mediaportal TV optie installeren
Maar wat zijn de 'twijfelpunten', c.q. vragen?
1) Is er in mijn situatie wel een amino nodig? Zie allerlei opties... de ene zegt je kan zonder MAC spoofing, IP adres, enz. De ander zegt, clonen. Nogmaals; als jullie suggestie is: Amino doen. Dan geen probleem om hem aan te schaffen. Maar als ik dat geld in de pocket kan houden... graag.
2) Is mediaportal voldoende qua software om wat ik wil op te bewerkstelligen? Of heb ik DVB link nodig icm met een ander programma? Liefst niet, want in mediaportal tweaken is al flink wat uurtjes in gaan zitten.
3) Lukt het nu wel/niet om je vendor class id aan te passen in windows? Of zal ik dan met linux aan de slag moeten?
4) Mis ik nog wat in bovenstaande aanpak?
Hoop echt dat jullie me willen helpen om me aan de slag te krijgen.
Begrijp me goed, wil me echt er wel invreten om alles te leren. Maar nu zijn er zoveel opties gegeven dat ik bijna niet meer weet waar ik moet beginnen en hoe ik het aan moet pakken.
Wat is mijn situatie:
Woon in Amersfoort, heb dus XMS met een packetfront modem. Een dir-655 router en een HTPC die bedraad (gigabit, cat6) is aangesloten voor internet. (Naast een wan pc boven, maar daar hoeft straks geen tv op) Heb nu digitale tv aangevraagd, maar zit nog te dubben of ik een Amino 130 moet aanschaffen gezien dit forum. Boven hebben we nog geen tv, maar wil ik die optie zeker open houden om dan ook digitaal te gaan kijken. De HTPC is ingericht met Mediaportal (met windows7), maar nog zonder de TV optie.
Wat ik wil:
- Minimaal digitale tv kijken op het mediacenter via Mediaportal
- Het liefst geen amino aanschaffen, maar is geen probleem als dat makkelijker is. Geeft ook de mogelijkheid om beneden niet altijd het mediacenter eerst aan te moeten zetten. (= langzamer dan tv)
- De mogelijkheid om boven via een laptop, ion of mogelijk de amino ook digitale tv te kijken.
Hoe denk ik het nu aan te pakken? (Zoals de meesten het hier denk ik hebben aangepakt)
- Extra UTP kabel leggen naar HTPC beneden voor tv + 1 naar boven. (Boven in 1e instantie kijken VLC via XP laptop). Coax gaat er dan uit. Dus geen analoge optie meer.
- 2e Gbit NIC in HTPC (die ingesteld gaat worden nav de opties op dit forum)
- Indien suggestie voor Amino (makkelijker voor IP, clonen) dan beneden switch aanbrengen aan de 2e netwerkkabel (IPTV) rechtstreeks vanuit packetfront en dan splitsen naar Amino en HTPC. Anders internetkabel van de router in NIC 1 en netwerkkabel 2 rechtstreeks vanuit packetfront.
- Mediaportal TV optie installeren
1) Is er in mijn situatie wel een amino nodig? Zie allerlei opties... de ene zegt je kan zonder MAC spoofing, IP adres, enz. De ander zegt, clonen. Nogmaals; als jullie suggestie is: Amino doen. Dan geen probleem om hem aan te schaffen. Maar als ik dat geld in de pocket kan houden... graag.
2) Is mediaportal voldoende qua software om wat ik wil op te bewerkstelligen? Of heb ik DVB link nodig icm met een ander programma? Liefst niet, want in mediaportal tweaken is al flink wat uurtjes in gaan zitten.
3) Lukt het nu wel/niet om je vendor class id aan te passen in windows? Of zal ik dan met linux aan de slag moeten?
Thx MiK.. ik had me gek gezocht naar zo een lijst maar de meeste zaten nog niet de HD zenders in.. Super ik ga hem meteen invoeren..
Greetz Boy_One
Het is niet helemaal zo zwart wit.. wat ze doen is dat veel diensten die ze nu al leveren gaan afsplitsen tegen extra kosten.. Vind ik toch wel ergDoeEensGek schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:47:
[...]
Of je moet een amerikaanse vriend alles op videotape oplaten nemen!![]()
Kreeg hier ook de brief met kaartje. Mooi dat uitgebreid wordt alleen jammer dat overal zown bedrag achter zit. Zelf ga niet verder als misschien een hd pakket...
Ik heb 2 kindertjes en die kijken graag naar nick jr.. en wat denk je deze komt in een extra pakket.. Ik kijk nu graag naar de HD zenders etc.. wat denk je komen in een extra kosten pakketje..
In mijn optiek zijn ze niet aan het verbeteren, maar aan het uitkleden en dat proberen ze te verbloemen door zenders waar niemand naar kijkt toe te voegen.. Maar bv BBC1 en BBC2 komen niet terug en moet ik nog steeds topgear via internet kijken...
Het is dat ze zo een snelle/goede/goedkope internet verbinding hebben met daarbij de telefoon die het altijd doet.. maar ze gaan hard op weg om ziggo achterna te gaan qua kosten model...
Hoi djjvb ..djjvb schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:51:
Ik kan alleen vertellen wat ik gedaan hebt en het lijkt een beetje op wat jij gedaan/wilt doen..
mijn doel was een htpc die zowel tv/opneemt/films shared of shared films afspeelt en op meerdere kamers tv kijken
Mijn aanpak:
Om nu te voorkomen dat je overal een apparaat hebt dat op het lijbrandt net aangesloten moest worden, heb ik gekozen voor 1 centraal apparaat dat daarna alles binnen mijn huis doorstuurt.
Ik heb gekozen voor mythtv (mythdora) out of the box is dat een next next finish.. Deze heb ik met 1 netwerkkaart op het lijbrandt net gezet en met de andere op mijn interne/wireless netwerk. Dit apparaat (mythtv) heeft het voordeel dat het een backend server heeft waar zowel windows als niet windows apparaten naar kunnen connecten. Hierdoor kan ik met elke client gewoon naar het apparaat connecten en min tv signaal opvragen..
Dit houd dus in dat ik per slaapkamer/hobby kamer tv kan kijken maar ook mijn opnames.
Dit apparaat host ook mijn muziek en mijn films en deze worden door mijn hele huis geshared..
Omdat linux heel makkelijk mac kan clonen hoef je dus ook niet meer een animo box te kopen en of een extra 655..
Het enige nadeel is dat er wel wat it kennis nodig is qua linux.. Zoals gezegd het is een keuze wat je doen.. veel mensen lossen hun ideen op met windows ik heb gekozen voor linux.. Helaas is er geen standaard keuze succes met het zoeken nar jou oplossing
[ Voor 50% gewijzigd door Boy_One op 20-05-2010 14:06 ]
Greetz Boy_One
Ik vraag me af of je uberhaupt wel een DTV pakket kunt aanschaffen ZONDER een van de twee stb's aan te schaffen. Ik had die keuze toen der tijd iig niet!Boy_One schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:53:
[...]
...
Omdat linux heel makkelijk mac kan clonen hoef je dus ook niet meer een animo box te kopen en of een extra 655..
...
Overigens zie ik iedereen over zender en pakket wijzegingen praten, maar die zijn bij ons (39xx postcode) al een tijdje terug doorgevoerd.
@MIK
bedankt voor je lijst, maar ook in die lijst mis ik "Travel Channel" (dus niet Discovery Travel & Living), klopt dat?
@djjvb
Ik hier nu Win7 met DVBlink for IPTV (niet gratis dus), maar daarmee kan ik hetzelfde als wat Boy_one doet met MythTV.
Mijn HTPC is al wel ingericht voor een dualboot met MythTV, want ik weet zelf ook nog niet wat ik het prettigst vind werken.
Ik zou zeggen probeer gewoon het een en ander en kijk wat voor jou het beste en prettigste werkt.
[ Voor 23% gewijzigd door Thasaidon op 20-05-2010 15:44 ]
@ Boy_one
Ik ben zelf ook met een linux bak bezig, vergelijkbare setup als die van jou, alleen onder ubuntu. Instellen gaat wat anders dan bij fedora. Ik heb nu ook 2 nics aangesloten, ip adres ontvangen van de IPTV kant, dus prima. Alleen wil iptv toch niet afspelen, omdat de routes (denk ik) niet goed zijn. Zou je de output van het commando route willen opsturen?
Ik heb dit:
eth1 = IPTV eth3 = lokaal netwerk, met router
Ik zit in Veldhoven btw, op onsbrabantnet, maar dat netwerk is het zelfde als het lijbrandt netwerk
Ik ben zelf ook met een linux bak bezig, vergelijkbare setup als die van jou, alleen onder ubuntu. Instellen gaat wat anders dan bij fedora. Ik heb nu ook 2 nics aangesloten, ip adres ontvangen van de IPTV kant, dus prima. Alleen wil iptv toch niet afspelen, omdat de routes (denk ik) niet goed zijn. Zou je de output van het commando route willen opsturen?
Ik heb dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Kernel IP routing table Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface 192.168.1.0 * 255.255.255.0 U 1 0 0 eth3 10.252.200.0 * 255.255.248.0 U 1 0 0 eth1 link-local * 255.255.0.0 U 1000 0 0 eth3 224.0.0.0 * 240.0.0.0 U 0 0 0 eth1 default 192.168.1.1 0.0.0.0 UG 0 0 0 eth3 |
Ik zit in Veldhoven btw, op onsbrabantnet, maar dat netwerk is het zelfde als het lijbrandt netwerk
Ik ben geen expert, maar je route voor multicast ziet er volgens mij goed uit.ranjo schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:44:
@ Boy_one
Ik heb dit:
code:
1 2 3 4 5 6 7 Kernel IP routing table Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface 192.168.1.0 * 255.255.255.0 U 1 0 0 eth3 10.252.200.0 * 255.255.248.0 U 1 0 0 eth1 link-local * 255.255.0.0 U 1000 0 0 eth3 224.0.0.0 * 240.0.0.0 U 0 0 0 eth1 default 192.168.1.1 0.0.0.0 UG 0 0 0 eth3
Het enige wat ik vreemd vind is je IPTV netwerk en subnet.
Maar aangezien je het ip via DHCP krijgt zal het wel goed zijn.
Het commando voor de route zou overigens deze moeten zijn...
code:
1
| sudo route add -net 224.0.0.0 netmask 240.0.0.0 gw 10.252.x.y dev ethX |
10.252.x.y is het IP van je IPTV interface en ethX is de interface zelf.
(zie http://www.ubuntugeek.com...tic-routes-in-ubuntu.html voor meer uitleg)
Nog even in het algemeen...
als ik op mijn Win7 machine een willekeurig IP binnen de 10.252.x.y/8 range en/of een willekeurig MAC met 00:02:02:xx:yy:zz gebruik, dan werkt het niet meer.
Als ik wel het ip en mac van mijn Amino fake, en multicast wel werkt, kan ik niet bij de site waar de playlist zou staan.
ook op IP kan ik deze site niet benaderen.- Zet w.zt6.nl in je \WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts erbij
[ Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 20-05-2010 19:31 ]
Helaas zal ik nog een paar maanden moeten wachten voordat hier alles (glas etc) aangesloten is.Thasaidon schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:16:
[...]
Als ik wel het ip en mac van mijn Amino fake, en multicast wel werkt, kan ik niet bij de site waar de playlist zou staan.
[...]
ook op IP kan ik deze site niet benaderen.
Maar daarop vooruitlopend probeer ik wel alvast mee te lezen hoe dit allemaal ontwikkelt.
Wat krijg je met 'traceroute 82.139.121.69' of gewoon een 'ping 82.139.121.69'?
(Nadat je met 'route add ...' hebt gezorgd dat dat over je IPTV eth kaart gaat)
Trace en ping heb ik niet geprobeerd... de vrouw moest al weer tv kijken, dus had geen tijd meersjimmie schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:31:
[...]
Helaas zal ik nog een paar maanden moeten wachten voordat hier alles (glas etc) aangesloten is.
Maar daarop vooruitlopend probeer ik wel alvast mee te lezen hoe dit allemaal ontwikkelt.
Wat krijg je met 'traceroute 82.139.121.69' of gewoon een 'ping 82.139.121.69'?
(Nadat je met 'route add ...' hebt gezorgd dat dat over je IPTV eth kaart gaat)
Maar in theorie zou een trace niets laten zien en zou een ping het niet kunnen doen.
82.139.121.69 bevind zich namelijk niet in het 10.252.x.y segment waar je iptv netwerikterface in hangt.
IP technisch zou dus verkeer voor alles wat zich niet in het IPTV netwerk bevint dus naar een default gateway gestuurd moeten worden, maar deze is dus niet aanwezig voor deze interface.
Maar dat is dus Theorie.
Maar ondanks de route die ik toegevoegd had werkte de site dus niet.
Misschien dat ik de hele range even in de route moet meenemen (82.139.96.0 - 82.139.127.255).
[ Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 20-05-2010 19:53 ]
Ga er van het weekend mee aan de gang! Als het werkt haal ik hem begin juni binnen en maak een nieuwe xml mocht dat nodig zijn.j1nx schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 23:27:
Nou goed dan. Kan zo ff niet zo snel de DNS achterhalen aangezien hij via dhcp niet in de resolv.conf weggeschreven word, maar het volgende zou kunnen werken (weet het niet zeker)
Dus;
Ah, ja natuurlijk! Er moet achter de eth1 interface ook nog een gateway bekend zijn!Thasaidon schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:40:
[...]
82.139.121.69 bevind zich namelijk niet in het 10.252.x.y segment waar je iptv netwerikterface in hangt.
IP technisch zou dus verkeer voor alles wat zich niet in het IPTV netwerk bevint dus naar een default gateway gestuurd moeten worden, maar deze is dus niet aanwezig voor deze interface.
Maar dat is dus Theorie.
Maar ondanks de route die ik toegevoegd had werkte de site dus niet.
Misschien dat ik de hele range even in de route moet meenemen (82.139.96.0 - 82.139.127.255).

Maar dat zou betekenen dat de amino kastjes via dhcp een gateway toegewezen krijgen (met een 10.x.y.z adres), dus dan moet je die ook toekennen aan de eth1 interface van je linux pc.
En als ze een gateway krijgen dan zullen ze waarschijnlijk ook een dns server krijgen, maar die is minder relevant (die zorgt er bij de amino voor dat w.zt6.nl geresolved wordt) .
DUH! Dat zei ik toch;sjimmie schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:10:
[...]
Ah, ja natuurlijk! Er moet achter de eth1 interface ook nog een gateway bekend zijn!![]()
Maar dat zou betekenen dat de amino kastjes via dhcp een gateway toegewezen krijgen (met een 10.x.y.z adres), dus dan moet je die ook toekennen aan de eth1 interface van je linux pc.
En als ze een gateway krijgen dan zullen ze waarschijnlijk ook een dns server krijgen, maar die is minder relevant (die zorgt er bij de amino voor dat w.zt6.nl geresolved wordt) .
10.252.96.1 is de DTV gateway van XMS- Maak een static routing naar dit ipadres over de gw van je tweede nic
Sorry, ik dacht dat dat het IP adres van je eth interface zelf was.j1nx schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:19:
[...]
DUH! Dat zei ik toch;
[...]
10.252.96.1 is de DTV gateway van XMS
Dan is het dus nu aan Thasaidon om dat te testen...
Verwijderd
Hier heb ik ook mee zitten stoeien!ranjo schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:44:
@ Boy_one
Ik heb dit:
code:
1 2 3 4 5 6 7 Kernel IP routing table Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface 192.168.1.0 * 255.255.255.0 U 1 0 0 eth3 10.252.200.0 * 255.255.248.0 U 1 0 0 eth1 link-local * 255.255.0.0 U 1000 0 0 eth3 224.0.0.0 * 240.0.0.0 U 0 0 0 eth1 default 192.168.1.1 0.0.0.0 UG 0 0 0 eth3
Op de IPTV netwerk interface hoeft geen gateway (sterker nog dit geeft waarschijnlijk alleen maar problemen aangezien je internet dan ook eroverheen geroute kan worden).
Waarschijnlijk kan je nu zelfs al op de IPTV interface met wireshark zien dat bij het 'kijken' van een TV zender in bv VLC, de packets gewoon binnen komen op het IPTV interface.
Wat echter het 'probleem' is, dat de IPTV interface de packets niet accepteerd omdat deze niets weet van het subnet achter dit device... Nu de oplossing:
pre-up echo 0 >/proc/sys/net/ipv4/conf/ethX/rp_filter (waarbij ethX bij jou dus eth1 is)
Dit kan je in ubuntu letterlijk in je /etc/network/interfaces zetten.
Hierdoor zal je IPTV interface de packets gewoon doorlaten en zou het verders moeten werken.
zie ook http://gathering.tweakers...sages/1397688///rp_filter
Een route is niet hetzelfde als een default gateway.Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 08:42:
[...]
Hier heb ik ook mee zitten stoeien!
Op de IPTV netwerk interface hoeft geen gateway (sterker nog dit geeft waarschijnlijk alleen maar problemen aangezien je internet dan ook eroverheen geroute kan worden).
Met "route add 82.139.121.69 mask 255.255.255.255 10.252.96.1" stel je geen default gateway in maar zeg je alleen dat dat ene IP adres via die ene router moet gaan. Op die manier zorg je er voor dat het verkeer voor http://w.zt6.nl/tvmenu/index.xhtml.gz via je eth1 (=10.252 netwerk) gaat, meer niet.
Zonder die route zou je machine proberen de lijst via de default gateway op eth3 op te halen.
Dat hoeft dus niet, want dat ligt aan je routeringenVerwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 08:42:
[...]
Hier heb ik ook mee zitten stoeien!
als je op je LAN interface een gateway zet naar het internet, en op je DTV interface de gateway van het IPTV netwerk, dan zouden 3 routeringen moeten volstaan
Linux:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| 1) sudo route add -net 224.0.0.0 netmask 240.0.0.0 gw 10.252.96.1 dev eth1 2) sudo route add -host 82.139.121.69 netmask 255.255.255.255 gw 10.252.96.1 dev eth1 of sudo route add -net 82.139.96.0 netmask 255.255.128.0 gw 10.252.96.1 dev eth1 3)sudo route add -net 0.0.0.0 netmask 0.0.0.0 gw w.x.y.z dev eth0 |
eth1 is dan je DTV interface, eth0 is je LAN interface.
w.x.y.z is je gw op je LAN
Ook kun je er dus voor kiezen alleen dat ene ip naar de playlist site te gebruiken, of het gehele subnet waar dit zich in bevint.
Ook weet ik niet of de routes/commando's zo kloppen, want dit is even uit het blote hoofd.
En je zult eerst even moeten kijken hoe de routes al staan voordat je deze router toevoegd, want ik vermoed dat je 0/0 route (default route) automatisch naar je internet route staat omdat dat eth0 is (in de meeste gevallen)
@J1nx
Ook ik dacht even dat dat ip 10.252.96.1 JOU amino was
Overigens lijkt het me sterk dat iedereen in dat subnet zit...
10.252.200.0 255.255.248.0
Dit subnetje kan namelijk maar 2046 host systemen bevatten...
(10.252.200.1 t/m 10.252.207.254)
Dus jou gateway geldt niet voor iedereen
[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 21-05-2010 09:43 ]
Verwijderd
Klopt allemaal 
Ik reageerde onbewust ook op een bericht onder het gene wat ik gequote had kennelijk
Zelf heb ik geen gateway op de DTV interface enkel de 224.0.0.0 route en dan de 'reverse path filter' uitgezet dus met die rp_filter = 0
(En wat ik gezien heb hier bij Lijbrandt in Hillegom, dat het lijkt alsof er meerdere 10.x blokken beschikbaar zijn voor de DTV. Dus misschien dat ze het per wijk centrale verdelen ofzo)
Ik reageerde onbewust ook op een bericht onder het gene wat ik gequote had kennelijk
Zelf heb ik geen gateway op de DTV interface enkel de 224.0.0.0 route en dan de 'reverse path filter' uitgezet dus met die rp_filter = 0
(En wat ik gezien heb hier bij Lijbrandt in Hillegom, dat het lijkt alsof er meerdere 10.x blokken beschikbaar zijn voor de DTV. Dus misschien dat ze het per wijk centrale verdelen ofzo)
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 09:45 ]
Zonder de route naar 82.139.121.69 zal alleen het ophalen van een tv-lijst niet werken.
Voor die multicasts heb je volgens mij geen gateway nodig, alleen eventueel de opgave op welke interface je wilt luisteren.
Voor die multicasts heb je volgens mij geen gateway nodig, alleen eventueel de opgave op welke interface je wilt luisteren.
klopt, voor alleen tv hoef je alleen maar de multicast range naar je interface op je IPTV netwerk te forwarden.sjimmie schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:07:
Zonder de route naar 82.139.121.69 zal alleen het ophalen van een tv-lijst niet werken.
Nadeel is dan dat je afhankelijk bent van anderen, vwbt de playlist, als Lijbrandt besluit de multicast adressen of poorten te veranderen. Of als er nieuwe zenders bij komen.
@J1nx
Wat is de subnet range waar jij in zit? want jou gateway zit niet in de range die Ranjo opgeeft.
ik probeer erachter te komen welk ip ze in de subnetten gebruiken als gateway.
Dan kan ik proberen die van mij ook te achterhalen.
[ Voor 32% gewijzigd door Thasaidon op 21-05-2010 13:21 ]
Bij deze.. vergeet niet je 224(multicast) naar de juiste interface te sturen, maar volgens mij doe je dat goed.
Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface
10.5.1.0 * 255.255.255.0 U 0 0 0 eth0
10.30.128.0 * 255.255.254.0 U 0 0 0 eth1
link-local * 255.255.0.0 U 0 0 0 eth1
224.0.0.0 * 240.0.0.0 U 0 0 0 eth1
default firewall.privat 0.0.0.0 UG 0 0 0 eth0
Greetz Boy_One
Ik heb hetzelfde gedaan.. Maar ff vraagje FreakaZoyd omdat jij ook in Hillegom woont, heb jij het voor elkaar gekregen om een dhcp adres te krijgen?? Dat lukt mij dus niet daarom heb ik het fixed gedaan.Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:44:
Greetz Boy_One
Is 10.30.128.0 255.255.254.0 het netwerk wat je zelf ingesteld hebt? Of krijg je dit via dhcp?Boy_One schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:14:
Bij deze.. vergeet niet je 224(multicast) naar de juiste interface te sturen, maar volgens mij doe je dat goed.
Als ik namelijk naar de range kijk die FreakaZoyd van DHCP zou krijgen, dan heb jij een ander subnet masker.
en een heel ander subnet, n.l. 10.30.x.x terwijl ik alleen maar 10.252.x.x voorbij zie komen...
---edit---
ik lees net dat je dit handmatig ingesteld hebt...
---edit---
Maar even in het algemeen.
Ik ga er even van uit dat het altijd een /21 subnet betreft, dus subnet 255.255.248.0
Als ik dan kijk naar de gateway van J1nx, 10.252.96.1, dan zou dat in theorie het 1e ip uit de /21 zijn.
10.252.96.1 is namelijk het 1e host ip uit de 10.252.96.0/21 range.
Er van uitgaande dat dit ook klopt, dan weet ik nu wat mijn gateway ip zou moeten zijn...
Ik zal, als ik straks tijd heb, dit even testen. Als het klopt zou ik dus bij het ip 82.139.121.69 moeten kunnen komen voor de playlist. als ik de volgende route toe zou voegen.
Windows
code:
1
| route add 82.139.121.69 mask 255.255.255.255 10.252.136.1 |
10.252.136.1 zou mijn gateway moeten zijn.
[ Voor 27% gewijzigd door Thasaidon op 21-05-2010 13:40 ]
je hebt gelij.. ik ben aan deze gegevens gekomen met sniffen.. maar kan het altijd nog eens proberen om de 10.252.x te gebruiken..
Greetz Boy_One
Ik had weer even 5 minuten, maar helaas pindakaas.
Met de door mij hierboven genoemde route werkt het niet.
Ik kan het 82 ip wel pingen, maar een telnet geeft connection refused en ook met de browser kom ik er niet bij.
Zal het later nog eens proberen maar dan met allen mijn DTV interface aktief en de default gateway ingesteld.
Met de door mij hierboven genoemde route werkt het niet.
Ik kan het 82 ip wel pingen, maar een telnet geeft connection refused en ook met de browser kom ik er niet bij.
Zal het later nog eens proberen maar dan met allen mijn DTV interface aktief en de default gateway ingesteld.
Heb je met een traceroute gecontroleerd of hij wel via het 10.x.x.x netwerk naar die 82.x.x.x host gaat?
Verwijderd
Ja ik krijg vanuit Ubuntu een IP adres toegewezen in de 10.x range via het 'speciale' DHCP request van Lijbrandt in Hillegom.Boy_One schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:19:
[...]
Ik heb hetzelfde gedaan.. Maar ff vraagje FreakaZoyd omdat jij ook in Hillegom woont, heb jij het voor elkaar gekregen om een dhcp adres te krijgen?? Dat lukt mij dus niet daarom heb ik het fixed gedaan.
Ik wil hier mijn configuratie plaatsen over hoe ik het gedaan heb onder linux, maar op de een of andere manier kan/mag ik maar een paar regeltjes text plaatsen, anders schiet de browser gewoon op "wit"?????????
Probeer het eens tussen code tags en anders via iets als Pastebin.j1nx schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 23:23:
Ik wil hier mijn configuratie plaatsen over hoe ik het gedaan heb onder linux, maar op de een of andere manier kan/mag ik maar een paar regeltjes text plaatsen, anders schiet de browser gewoon op "wit"?????????
Mail het ff naar me, dan zet ik het wel op me server met de url hier op het forum.j1nx schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 23:23:
Doe dat wel even. Het is nu alleen de netwerk instelling, maar dan kan je hem later updaten naar de "howto build a complete amino replacement box"Thasaidon schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 09:36:
[...]
Mail het ff naar me, dan zet ik het wel op me server met de url hier op het forum.
Dat lijkt me wel wat! Ik heb gisteravond eens naar de mythbuntu gekeken maar als iptv beginner (wel wat linux en ip kennis) en komend vanuit Windows met MediaPortal zie ik in MythTV niet waar ik allemaal naar moet kijken.j1nx schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 10:25:
[...]
Doe dat wel even. Het is nu alleen de netwerk instelling, maar dan kan je hem later updaten naar de "howto build a complete amino replacement box"
Ik ga vast als een trouwe hond onder de brievenbus liggen wachternj1nx schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 10:25:
[...]
Doe dat wel even. Het is nu alleen de netwerk instelling, maar dan kan je hem later updaten naar de "howto build a complete amino replacement box"
@jvdmast
Ik ben zelf al eens op deze site aan het neuzen geweest
http://www.robmir.nl/robert/mythtv/
Maar ook ik ben geen held met Linux.
En aangezien Windows mijn TV al niet lekker ondersteun, ben ik bang dat Linux dat al helemaal niet doet.
Maar ik ga het zeker nog even proberen. Heb niet voor niets een partitie vrij gehouden voor Ubuntu
[ Voor 34% gewijzigd door Thasaidon op 22-05-2010 15:13 ]
Ik zal zo de PC aanslingeren en de boel versturen. Als je een out of de box solution wil hebben, installeer dan "yavdr", dan krijg je van mij de channel config en ben je in 1 keer klaar.
Oeps, MythTV of yaDVR (XBMC)... Ik dacht een maand geleden dat je alleen kon kiezen tussen Windows MediaCenter en MediaPortal. 
Ziet er qua voorbeeldjes wel strak uit, dat yaDVR.
EDIT1: Nu nog zien of m'n videokaartje er goed door ondersteund wordt. Ik zit tamelijk vast aan een Ati HD4350, die heeft hardwarematige HD ondersteuning en "vreet" toch maar 20-25Watt (moederbordje kan niet meer aan).
EDIT2: Jammer, yaDVR is heel erg nVidia georiënteerd.
Ziet er qua voorbeeldjes wel strak uit, dat yaDVR.
EDIT1: Nu nog zien of m'n videokaartje er goed door ondersteund wordt. Ik zit tamelijk vast aan een Ati HD4350, die heeft hardwarematige HD ondersteuning en "vreet" toch maar 20-25Watt (moederbordje kan niet meer aan).
EDIT2: Jammer, yaDVR is heel erg nVidia georiënteerd.
[ Voor 58% gewijzigd door sjimmie op 22-05-2010 17:09 ]
Geen idee of het al vermeld is, maar:
Met een packetfront kan je trouwens door alleen Multicast in je router te enablen en een STB aangesloten te hebben op het modem staan op alle TV's gewoon de Multicast streams bekijken.
Werkt prima in Veenendaal (XMS-Huis)
Met een packetfront kan je trouwens door alleen Multicast in je router te enablen en een STB aangesloten te hebben op het modem staan op alle TV's gewoon de Multicast streams bekijken.
Werkt prima in Veenendaal (XMS-Huis)
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Er zijn veel meer varianten die je kunt gebruiken, maar allen hebben ze hun voor en tegens.sjimmie schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 16:28:
Oeps, MythTV of yaDVR (XBMC)... Ik dacht een maand geleden dat je alleen kon kiezen tussen Windows MediaCenter en MediaPortal.
Ik begon met de meegeleverde software op mijn HTPC, iMON & iMEDIAN, maar dat was echt ruk.
Onoverzichtelijk, niet lekker in gebruik en instellingen waren lastig in te regelen.
Toen WindowsXP MediaCenter, maar dat is geen optie. Deze ondersteund geen Multicast streaming en de DVBLink plugin werkt hier niet.
XBMC is basic en daar mis ik volledige ondersteuning van mijn afstandbediening.
Tevens neemt deze alleen de resolutie van je OS over en is dus niet aan te passen in XBMC zelf.
(Iets wat bv Windows Media Center wel kan).
Maar ik vond XBMC wel erg lekker werken qua interface etc...
Boxee is een spin-off van XBMC, maar ondersteund mijn MCE remote wel beter maar nog steeds niet helemaal. Ook zit er in Boxee al van alles en nog wat ingebouwd waar ik eigenlijk niet op zit te wachten...
Heel veel "wazige" internet channels etc en daardoor is het allemaa wat overzichtelijker.
MediaPortal ken ik van naam, maar heb ik nog niet geprobeerd. Wil ik wel nog steeds doen.
MythTV heb ik ooit eens draaiend gehad (met analoge tv en een Hauppauge tv kaart), maar ik werd toen al niet vrolijk van alle opties en instellingen en ik zag dat dat nog steeds niet veranderd is. Toch ga ik deze ook nog even proberen, maar dat komt nog als ik wat meer tijd heb, maar dan wel op Ubuntu.
En dan is er nog Windows Media Center in Win7 of Vista (met tv pack). Beiden ondersteunen GEEN multicast tv en dus heb je, in ons geval, de plugin DVBLink for IPTV nodig (niet gratis).
Daarnaast heb ik gemerkt dat MCE niet met mijn standaard playlists van bv MP3's overweg kan.
Ook ISO files herkend MCE niet en moet ik dus eerst "uitpakken" voordat hij er wat mee kan.
En zo zullen er vast nog wel veel meer smaken en opties zijn.
Voorlopig heb zelf dus Win7 met DVBLink draaien en voorlopig kan ik daarmee wat ik wil.
[ Voor 12% gewijzigd door Thasaidon op 22-05-2010 19:57 ]
Namens J1nx!
Blijkbaar mag ik dit we posten...

http://thasaidon.homeip.net/j1nx.txt
Blijkbaar mag ik dit we posten...

En hier nog even de link:Ik draai momenteel Ubuntu Lucid, maar alles is vrijwel op elke distributie om te zetten en te configureren. Onderstaande is de configuratie van mijn netwerk kaarten in /etc/network/interfaces
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 # This file describes the network interfaces available on your system # and how to activate them. For more information, see interfaces(5). # The loopback network interface auto lo iface lo inet loopback auto eth0 iface eth0 inet static address 192.168.254.9 netmask 255.255.255.0 network 192.168.254.0 broadcast 192.168.254.255 gateway 192.168.254.1 auto eth1 iface eth1 inet dhcp # Set up the hardware (MAC) address hwaddress ether 00:02:02:XX:XX:XX vendor "Aminoaminet110fisys" # Ensure IGMP is v2 and rp_filter is OFF pre-up echo 2 >/proc/sys/net/ipv4/conf/eth1/force_igmp_version pre-up echo 0 >/proc/sys/net/ipv4/conf/all/rp_filter pre-up echo 0 >/proc/sys/net/ipv4/conf/eth1/rp_filter # Restore firewall rules pre-up iptables-restore < /home/xbmc/iptables # Ensure multicast requests are routed to this interface up route add -net 224.0.0.0/4 gw 10.252.96.1 eth1 up route add -net 80.79.34.0/24 gw 10.252.96.1 eth1 up route add -net 82.139.121.0/24 gw 10.252.96.1 eth1 up route del default
Eth0 is mijn lokale netwerk en eth1 de DTV interface. Een aantal opmerkingen.
- Intern netwerk is statisch puur om een paar secondjes sneller te zijn met het booten
- Eth1 MAC adres word gespoofed
- Ook hier geef ik het vendor ID mee, maar is niet echt nodig (Puur om compleet te zijn)
- IGMP versie force ik naar versie 2, volgens mij word versie 3 niet gebruikt, scheeld weer eventueele problemen aldaar
- Je ziet dat ik twee keer de rp_filter uit zet. 1 keer op eth1 en 1 keer op all. Dat laatste is omdat bij sommige kernel de "all" de eth1 over-ruled
- Ik gooi ook onder eth1 de default rule weg. Dat is omdat ik de METRIC van beide nog niet geconfigureerd heb. Ik heb anders twee default gateways, waarbij de laatste bovenaan staan (de DTV dus) Ik gooie hem dus weg, omdat de ander het dan weer over neemt. Dit hoort natuurlijk niet, maar ga later wel aan de slag met de metric.
Dan over naar de DHCP configuratie van mijn eth1 interface. Onderstaande is de inhoud van /etc/dhcp3/dhclient.conf
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 interface "eth1" { send host-name "aminet11"; send vendor-class-identifier "Aminoaminet110fisys"; send dhcp-client-identifier 01:00:02:02:XX:XX:XX; supersede domain-name-servers 192.168.254.1; request subnet-mask, time-offset, routers, domain-name-servers, host-name, domain-name, root-path, default-ip-ttl, broadcast-address, perform-mask-discovery, router-discovery, static-routes, interface-mtu, ntp-servers; }
Lijkt me allemaal vanzelf sprekend. Hostname, vendor en client ID worden meegegeven om ons voor te doen als Amino box. De andere parameters worden standaard ook meegestuurd in de meeste amino dhcp server configuraties. Ik heb zelf geen amino en heb dus die informatie niet gesniffed, puur opgepakt it de configuratie van de amino dhcp server zoals de informatie daarover verteld op het internet.
De firewal staan eigenlijk helemaal open die wil ik nog wel nog een beetje dicht timmeren (veiligheid boven alles). Heb wel de rules al expliciet toegevoegd, echter alles staat op ACCEPT dus zou nog niets doen.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Chain INPUT (policy ACCEPT) target prot opt source destination ACCEPT all -- anywhere BASE-ADDRESS.MCAST.NET/4 Chain FORWARD (policy ACCEPT) target prot opt source destination ACCEPT all -- anywhere BASE-ADDRESS.MCAST.NET/4 ACCEPT all -- 80.79.34.85 BASE-ADDRESS.MCAST.NET/4 ACCEPT all -- 224.1.3.0/24 BASE-ADDRESS.MCAST.NET/4 Chain OUTPUT (policy ACCEPT) target prot opt source destination
Bovenstaande configuratie geeft de volgende configuratie en routing tabel;
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 xbmc@xbmc-mediacenter:~$ ifconfig eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:0c:76:0d:f3:48 inet addr:192.168.254.9 Bcast:192.168.254.255 Mask:255.255.255.0 inet6 addr: fe80::20c:76ff:fe0d:f348/64 Scope:Link UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1 RX packets:1974 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0 TX packets:2932 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0 collisions:0 txqueuelen:1000 RX bytes:611784 (611.7 KB) TX bytes:728213 (728.2 KB) eth1 Link encap:Ethernet HWaddr 00:02:02:XX:XX:XX inet addr:10.252.96.233 Bcast:10.252.99.255 Mask:255.255.252.0 inet6 addr: fe80::202:2ff:fe0f:834e/64 Scope:Link UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1 RX packets:13434493 errors:1 dropped:0 overruns:0 frame:0 TX packets:848 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0 collisions:0 txqueuelen:1000 RX bytes:1059765299 (1.0 GB) TX bytes:172513 (172.5 KB) Interrupt:21 Base address:0x1000 lo Link encap:Local Loopback inet addr:127.0.0.1 Mask:255.0.0.0 inet6 addr: ::1/128 Scope:Host UP LOOPBACK RUNNING MTU:16436 Metric:1 RX packets:7876 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0 TX packets:7876 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0 collisions:0 txqueuelen:0 RX bytes:6871509 (6.8 MB) TX bytes:6871509 (6.8 MB) xbmc@xbmc-mediacenter:~$ route -n Kernel IP routing table Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface 82.139.121.0 10.252.96.1 255.255.255.0 UG 0 0 0 eth1 80.79.34.0 10.252.96.1 255.255.255.0 UG 0 0 0 eth1 192.168.254.0 0.0.0.0 255.255.255.0 U 0 0 0 eth0 10.252.96.0 0.0.0.0 255.255.252.0 U 0 0 0 eth1 224.0.0.0 10.252.96.1 240.0.0.0 UG 0 0 0 eth1 0.0.0.0 192.168.254.1 0.0.0.0 UG 100 0 0 eth0
Vragen? Brand maar los.
Ik raad mensen aan om bovenstaande toe te passen na een standaard installatie van yaVDR.
http://www.yavdr.org/
http://thasaidon.homeip.net/j1nx.txt
Verwijderd
send host-name "aminet11";
Is dat verplicht om een ip te krijgen van de dhcp server? Of puur omdat het dan wat authentieker lijkt? Iemand die dat getest heeft?
Is dat verplicht om een ip te krijgen van de dhcp server? Of puur omdat het dan wat authentieker lijkt? Iemand die dat getest heeft?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2010 21:44 ]
Geen idee !!!Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 21:44:
send host-name "aminet11";
(Wel vreemd dat ik het niet kon posten)