Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
martijn_tje schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:27:
[...]

Wat de D700 zo vet maakt is dat ie heel goed als sportcam inzetbaar is (8FPS met grip)
8FPS is leuk, maar ook niet zaligmakend, wat de D700, D300 en D3 echt een sportcam maakt is dat er een fatsoenlijke autofocusmodule in zit. Dat is veel belangrijker dan FPS (wat ook leuk is).

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De AF snelheid bij 51 points is bij de D3 veel beter dan bij de D300. Het is nog maar de vraag (of het is al bekend en ik weet het niet :+ ) hoe de D700 op dat punt is. Als hij zo traag is als de D300 met gebruik van 51 points dan is dat een misser.

Met gebruik van 1 focuspoint maakt het geen lor uit trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, de meest revolutionaire optie's van de SB-900 zijn alleen voor de D700 en D3 gebruikers.

Namelijk dat aanpassen van de witbalans aan het filter op de flitser en het updaten van de firmware.

Ik snap eigenlijk niet waarom de D300 dat niet zou kunnen als de D3 het wel kan. D300 = D3 op zo ongeveer alle vlakken op de sensor na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:57
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 01:32:
Hmm, de meest revolutionaire optie's van de SB-900 zijn alleen voor de D700 en D3 gebruikers.

Namelijk dat aanpassen van de witbalans aan het filter op de flitser en het updaten van de firmware.

Ik snap eigenlijk niet waarom de D300 dat niet zou kunnen als de D3 het wel kan. D300 = D3 op zo ongeveer alle vlakken op de sensor na.
Wat vooral revolutionair is aan die SB900 is zijn prijs, die is met meer dan 500 euro (bij Konijn) behoorlijk hoog vind ik! :(

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is die prijs afgekeken van de nieuwe Sony flitser. Die heeft ook al zo een revolutionaire prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
QuestionMarc schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:00:
[...]
Wat vooral revolutionair is aan die SB900 is zijn prijs, die is met meer dan 500 euro (bij Konijn) behoorlijk hoog vind ik! :(
Ja jammer dat de $500 adviesprijs weer op €500 uitkomt (met de huidige koers is het ~ €320 ex)
Over het algemeen zakt de prijs nog wel wat in de loop van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreamscape schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:27:
Waar je bij de 5D wel gelijk hebt (20D met FF sensor)
8)7 weet duidelijk niet waar je over praat.

goede stap die D700, beetje laat maar goed. Het is ook duidelijk geen D300 met een FF sensor (net zoals de 5D dat niet is tov de 20D).

Als de beeldkwaliteit hetzelfde word als de D3, dan is het almost perfect.
Als de beeldkwaliteit hetzelfde word als de D300, dan krijgen een hoop mensen last van cognitieve dissonantie na de aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:00:
[...]

goede stap die D700, beetje laat maar goed. Het is ook duidelijk geen D300 met een FF sensor (net zoals de 5D dat niet is tov de 20D).
En wat is dat dan wel volgens jou? :) Ik deed inderdaad een aanname (onder andere gebaseerd op een foute simon-vertaling :P ) die niet klopte, maar een 5D is écht niet meer dan een 20D met een FF-sensor (en bijbehorend spiegelhuis, zoeker etc), en slightly veranderde AF-unit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:00
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:00:
[...]

Nee, ik weet inderdaad niet waar ik over praat...

Toegegeven, het schermpje van de 5D is groter en de AF-unit is beter, dus het is eigenlijk een 30D met FF sensor, ook al bestond de 30D nog niet bij de introductie van de 5D. Zo beter?

Ik snap heus wel dat de opmerking '20D met FF' ietwat kort door de bocht is. Maar de afstand tussen de 5D en de 20D/30D is een stuk kleiner dan tussen D300 en D700. Dat is al wat ik probeerde te zeggen.

En hopelijk komt Canon straks met een opvolger van de 5D die ook net even dat tikje professioneler is. Dan wordt het nog heel leuk in cameraland.
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 01:32:

Er zijn vast wat uitzonderlijke situaties denkbaar, maar ik vind het ietwat zinloos om een kleurfilter op je flitser zetten en dat vervolgens met je witbalans weer te gaan corrigeren.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dreamscape schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:41:
Er zijn vast wat uitzonderlijke situaties denkbaar, maar ik vind het ietwat zinloos om een kleurfilter op je flitser zetten en dat vervolgens met je witbalans weer te gaan corrigeren.
Ik juist wel... met gelfilters wil je niet je onderwerp, maar je achtergrond kleuren :) Als je dan je WB op je onderwerp alvast kunt compenseren, heb je op het schermpje het gewenste resultaat al staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Henk schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:45:
[...]

Ik juist wel... met gelfilters wil je niet je onderwerp, maar je achtergrond kleuren :) Als je dan je WB op je onderwerp alvast kunt compenseren, heb je op het schermpje het gewenste resultaat al staan :P
True. Op je schermpje wel. En je hebt een richtlijn voor je 'juiste' WB in je RAW, maar uiteindelijk ga je daar toch wel mee zitten kloten.

Je gaat niet eerst met filtertjes werken om in JPG te schieten en niet meer iets creatiefs te doen in post. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
dreamscape schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:41:
Zo uitzonderlijk vind ik 't niet hoor.
Als 't bestaande licht een andere kleur heeft dan je flitslicht zou ik 'm toch maar met een filter gebruiken. En dan inderdaad de witbalans weer corrigeren.

Doe je dit niet, bijv bij TL-licht, dan krijg je erg nare kleurzwemen omdat je onderwerp dan een compleet andere kleur krijgt dan de omgeving. Leuk als je aliens fotografeert, maar voor mensen is 't wat minder.

[ Voor 10% gewijzigd door abrakadaver op 03-07-2008 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
* dreamscape schiet duidelijk te weinig met flits in zulke lichtsituaties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:00: (net zoals de 5D dat niet is tov de 20D).
Inderdaad, de 20d heeft geen direct print knop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:17:
maar een 5D is écht niet meer dan een 20D met een FF-sensor (en bijbehorend spiegelhuis, zoeker etc), en slightly veranderde AF-unit...
Je doet idd aannames, beetje jammer. Ik spreek uit ervaring.
offtopic:
Ga eens 100 beelden schieten van hetzelfde subject met beide cameras - dan zie je dat de "slightly" veranderde AF een percentage van 95+% op alle focuspunten het bij het rechte eind heeft, daar waar de 20D hooguit op 50% uitkomt.
Dan open je je raw converter....en zie je de beelden naast elkaar, dan zet je die 20D zo bij het grofvuil. Voor mij is het dan ook bijzonder kort door de bocht deze onder dezelfde noemer te gooien, net als een D300 - D700 met FF sensor. De D300 is niks bijzonders qua beeldkwaliteit, dat laatste is het enige wat mij boeit en het lijkt mij zeer bijzonder als je de 5D output onder dezelfde schaart als de 20D/30D of 40D wat mij betreft.

Ze kunnen er nog zoveel tierelantijnen op stoppen, persoonlijk kan ik er niet warm of koud van worden, 2 fps, M/A(v) en goede beeldkwaliteit, zijn mijn enige vereisten, maar goed iedereen is anders en schiet andere onderwerpen. Daarintegen kan ik nog jaren vooruit met de 5D - ding is meer camera dan ik handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Ik zie ook dezelfde verbetering van 20d naar 5d, met name qua beeldkwaliteit... dat is bij de 5d echt zo veel beter dan elke cropcam die ik tot nu to heb gezien/gebruikt. Maar dat komt nog steeds door die FF sensor, mensen die dus alleen naar specs kijken vinden de 5d een 20d met ff sensor en slightly veranderde AF-unit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus behalve dat de AF-unit iets scheelt (en ik vind die van de 5D al vreselijk inaccuraat) en de sensor dus verschilt, klopt mijn bewering. Dat met name dat laatste een vreselijk groot verschil maakt in de output is zeker waar, maar je ziet me ook nergens iets anders beweren...

En over die aannames: niet iedereen krijgt prepoductionmeuk in zijn handen, en tot de aankondiging was dit topic één grote speculatie, daarover héb ik de hand al in eigen borst gestoken, dus ik zie niet waar je naar toe wilt.

@abrakadaver: maar QI is toch ook volledig afhankelijk ván die sensor ;) Als ze morgen een D3 maken met een 24MP sensor, dat ding D3X noemen en verder niets toevoegen, is dat toch ook het enige verschil? Dat dat ding vervolgens world-stunning resultaten zou kunnen neerzetten, is een ander verhaal, maar dat verandert niet aan wat er aan specificaties op papier staat... ;)

Jullie doen beiden alsof ik onderschat wat een andere sensor kan betekenen in een body. En dat is absoluut níet het geval :P

[ Voor 62% gewijzigd door Henk op 03-07-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bouwfraude schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:33:
[...]

Ja jammer dat de $500 adviesprijs weer op €500 uitkomt (met de huidige koers is het ~ €320 ex)
Over het algemeen zakt de prijs nog wel wat in de loop van de tijd.
Er zijn genoeg manier om daaraan te ontkomen :P
[b][message=30356203,noline]
(...)

[...]

Nee hoor. Als je bijvoorbeeld je onderwerp dichtbij hebt in een vrij donkere zaal met gloeilamp / TL verlichting en je flits en past de witbalans aan op je onderwerp, dan komt de achtergrond er gelig / groenig uit. Als je de kleur van de flits aanpast aan de kleur van de overige lichtbronnen en je corrigeerd daarvoor krijg je perfecte plaatjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@henk, mooi verhaal. Zelfde als 2 verschillende autos - zelfde specs alleen de ene rijdt een stuk lekkerder dan de ander, zo nog legio voorbeelden.

5D inaccuraat ? :S ik schiet met een 85 1.2 en die zit er op 1.2 spot-on, elke keer (bij deze lens nogal belangrijk wijd open..)

Cameras over 1 kam scheren op basis van specs dat is wat hier gebeurd, klinkt aannemelijk maar is niet realistisch, gezien de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:33:
@henk, mooi verhaal. Zelfde als 2 verschillende autos - zelfde specs alleen de ene rijdt een stuk lekkerder dan de ander, zo nog legio voorbeelden.
Ik durf een BMW 520 en 525 gerust dezelfde auto met een andere motor te noemen. Jup :)
5D inaccuraat ? :S ik schiet met een 85 1.2 en die zit er op 1.2 spot-on, elke keer (bij deze lens nogal belangrijk wijd open..)
Ik werk veel low-light... En dan heeft de 5D echt 'daar ergens' neigingen.
Cameras over 1 kam scheren op basis van specs dat is wat hier gebeurd, klinkt aannemelijk maar is niet realistisch, gezien de praktijk.
Nee, jij interpreteert het alsof ik de cams naast elkaar plaats met als enige verschil een cropfactor, en output negeer. En dat is niet waar, natuurlijk heeft de 5D een killer-output, maar specwise blijft het de sensor die verschilt als sleutelelement. Dat dat in de praktijk een gigantische impact heeft en het een totaal andere body maakt, doet nog niet af aan wat er op papier verschilt ;)
simon schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:44:
ging dit topic niet over een D700?
Juh... en dus de impact van een andere sensor in een zelfde body. Maarrr, we zijn wat afgedwaald inderdaad O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Henk op 03-07-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
ging dit topic niet over een D700?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een D700?
Dit is toch het 20d vs 5d topic?

Ontopic:
Ziet eruit als een prachtding, zou er graag mijn 20d voor ruilen. Budgetwise onmogelijk helaas.
Vraag me trouwens wel eens af hoeveel pro fotografen er nou zijn en of alle R&D kosten hier ook echt weer uit gehaald worden. Maar dat is geloof ik ook offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Henk schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:16:
@abrakadaver: maar QI is toch ook volledig afhankelijk ván die sensor ;)
dat zeg ik toch? Wat ik wel wil aangeven, is dat die sensor alleen 't ding al een compleet andere camera maakt. Maar daar waren we het geloof ik al over eens :)

Over die AF, misschien is die in vergelijking met een 1d3 (behalve bij warm weer en fel licht ;) ) wat minder. Maar in vergelijking met bijv een 20d, of zelfs 1d mk2 heeft ie veel minder licht nodig om nog goed te kunnen focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
abrakadaver schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:12:
[...]

dat zeg ik toch? Wat ik wel wil aangeven, is dat die sensor alleen 't ding al een compleet andere camera maakt. Maar daar waren we het geloof ik al over eens :)

Over die AF, misschien is die in vergelijking met een 1d3 (behalve bij warm weer en fel licht ;) )
godzijdank heb ik dáár geen last van :P
wat minder. Maar in vergelijking met bijv een 20d, of zelfs 1d mk2 heeft ie veel minder licht nodig om nog goed te kunnen focussen.
Hmm, mijn referentiemateriaal was eigenlijk een 30D/40D... de 1DII zou daar toch gehakt van moeten maken... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:57:
Ontopic:
Ziet eruit als een prachtding, zou er graag mijn 20d voor ruilen. Budgetwise onmogelijk helaas.
Vraag me trouwens wel eens af hoeveel pro fotografen er nou zijn en of alle R&D kosten hier ook echt weer uit gehaald worden. Maar dat is geloof ik ook offtopic.
R&D kosten door pro's betalen?
Zie hier op tweakers: er lopen hier genoeg mensen rond die fotografie als een uit de hand gelopen hobby hebben en met "pro" spullen rondlopen. Sterker nog het merendeel dat hier meer dan >500 posts heeft in FGA heeft een of meerdere pro toestel(len) <-- dit is een aanname maar ik denk dat ie aardig klopt :)

En qua D700: de R&D kosten zitten voornamelijk al verstopt in de D3/D300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Simon: Als jullie een 5d versus 20d discussie willen houden en daar 30D's, 1dmkII's en wat al niet verder bij willen trekken, open dan een eigen topic en houd op Nikon topic's te vervuilen.
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:57:
Vraag me trouwens wel eens af hoeveel pro fotografen er nou zijn en of alle R&D kosten hier ook echt weer uit gehaald worden.
Er lopen tegenwoordig massa's "gekken" rond die gewoon voor hun plezier fotograferen en daar geen stuiver mee verdienen en toch pro materialen kopen. (Ik ben ook zo een gek :*) )
Ik zou dus gokken dat er voor iedere pro die zo een camera koopt, er minimaal 10 hobbyisten zo een camera kopen. (n.b. Als je wel eens een keer een paar euro verdient met je foto's, ben je voor mij nog geen pro, maar een hobbyist.)

De echte R&D kosten zijn uiteraard gaan zitten in de D3 en D300, maar als Nikon hier nog wat extra aan verdient door introductie van een knip-en-plak versie (de D700) dan is dat natuurlijk wel erg fijn. Dat betekent feitelijk gewoon dat ze minder hoeven terug te verdienen op de D3 en D300.

Laten we wel zijn, de D700 is gewoon knip wat stukjes uit de D3, vervang die door D300 stukjes en andersom en voila, een nieuwe camera. En we noemen hem.... D303 :+ (Dat was toch toepasselijker geweest, maar tja... D700 dus.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:57
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:02:
Er lopen tegenwoordig massa's "gekken" rond die gewoon voor hun plezier fotograferen en daar geen stuiver mee verdienen en toch pro materialen kopen.
Ik zou dus gokken dat er voor iedere pro die zo een camera koopt, er minimaal 10 hobbyisten zo een camera kopen. (n.b. Als je wel eens een keer een paar euro verdient met je foto's, ben je voor mij nog geen pro, maar een hobbyist.)
Ik ben zo'n hobbyist, laatst een D300 gekocht, maar verdien er helemaal niks mee. Ik zie ook niet waarom alleen pro's een dure camera mogen kopen eerlijk gezegd. Het is alleen wel een dure hobby ;)
Sommige mensen vinden een nieuwe auto om de zoveel jaar leuk, ik hoef dat niet, kan ik veel fotospulletjes voor kopen :)

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Er lopen tegenwoordig massa's "gekken" rond die gewoon voor hun plezier fotograferen en daar geen stuiver mee verdienen en toch pro materialen kopen. (Ik ben ook zo een gek :*) )
Ach, ik heb ook zo'n collega (in de VS dan) die had nog nooit een camera in z'n handen gehad en koopt dan maar een D3. Moet wel een heel goede verkoper geweest zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

kdbruin schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 08:19:
[...]
Ach, ik heb ook zo'n collega (in de VS dan) die had nog nooit een camera in z'n handen gehad en koopt dan maar een D3. Moet wel een heel goede verkoper geweest zijn 8)
Ach er zijn hier op tweakers ook genoeg begonnen met een D50 en nu met een aantal tussen stappen met een mark III rondlopen. Dan doet je collega het toch sneller en economischer die slaat gewoon de mindere camera's over en neemt gewoon meteen de beste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
kdbruin schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 08:19:
[...]

Wees blij, hoe meer die camera's verkocht worden, hoe goedkoper ze worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:45

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nog wat samples onder meer van ISO 100 tot 25600
http://dc.watch.impress.c...view/2008/07/03/8782.html
Verwachte prijs in japan voor de body ca. 2000 euro (330000 Yen)

[ Voor 21% gewijzigd door bouwfraude op 04-07-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Die Sample pics zijn afaik bijna nagenoeg identiek qua kwaliteit tov de D3...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me nogal logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

ja, en daarom pointless.

Anyway, tis de goedkoopste kleinbeeld digitaal die ik me kan veroorloven- ik ga voor januari a.s. denk ik :P

Ben benieuwd naar de reviews van het ding zelf exclusief sensor--dat geloof ik wel.

[ Voor 27% gewijzigd door Shark.Bait op 04-07-2008 22:24 ]

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel een misser van dat CF deurtje :/

En ben er nog steeds benieuwd naar wat de AF speed nou is bij het gebruik van de 51 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:58

Sharky

Skamn Dippy!

Netjes hoor, iso 6400 en evenveel ruis als mijn camera op 800 of 1600 ongeveer.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daar zeg je wat, ik heb net een D40 gekocht om een beetje te beginnen en te leren en ik wou naar een D300, ik ben blij dat ik gewacht heb en nu naar deze kan.
De D40 zou toch meer voor het werk zijn en de D700 gebruik ik dan om weer te gaan spotten.
Maar ja, nou nog meer aanbieders en de prijs iets omlaag :P

Ik doe het ook puur voor de hobby, sommige steken het in gigantische gamers pc's, maar dat vind ik allemaal niet zo belangerijk meer, fotograferen is veel leuker en je bent soms weer eens buiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:48

ThunderNet

Flits!

Wat voor spotten wou je dan gaan doen? Juist een camera met DX formaat sensor is een voordeel bij vliegtuigspotten etc.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThunderNet schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 00:23:
Wat voor spotten wou je dan gaan doen? Juist een camera met DX formaat sensor is een voordeel bij vliegtuigspotten etc.
Daar zit wat in, maar primaire focus zou op landschappen/steden fotografie liggen en daar lijkt me een full frame sensor toch iets beter, was ik vergeten erbij te zetten :z
Alhoewel er genoeg spotters zijn die ook met een D3 of 5D/1DIII staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt er natuurlijk altijd een 200-400 bijkopen ipv een 70-200 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je die 200-400 haalt, zou ik daarbij liever een D300 hebben om vliegtuigjes en vogeltjes te knippen, maar tja, wie ben ik?

Als je landschappen en architectuur gaat schieten, zou ik inderdaad de D700 halen, maar ik noem dat dan geen spotten. Dat zal wel wat verwarring veroorzaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 00:19:
[...]

Ja daar zeg je wat, ik heb net een D40 gekocht om een beetje te beginnen en te leren en ik wou naar een D300, ik ben blij dat ik gewacht heb en nu naar deze kan.
De D40 zou toch meer voor het werk zijn en de D700 gebruik ik dan om weer te gaan spotten.
Maar ja, nou nog meer aanbieders en de prijs iets omlaag :P

Ik doe het ook puur voor de hobby, sommige steken het in gigantische gamers pc's, maar dat vind ik allemaal niet zo belangerijk meer, fotograferen is veel leuker en je bent soms weer eens buiten ;)
Vergeet niet dat de AF sensoren op de D300 meer oppervlak van het opnamevlak bedekken dan bij de D700 - waar ze meer in het midden zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:26:
Als je die 200-400 haalt, zou ik daarbij liever een D300 hebben om vliegtuigjes en vogeltjes te knippen, maar tja, wie ben ik?
Inderdaad ja, in de review staat het, door de grotere sensor oppervlakte is minder bereik voor de AF punten t.o.v. de D300.
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:23:
Je kunt er natuurlijk altijd een 200-400 bijkopen ipv een 70-200 :+
Nou dan zou ik de AF-S VR Zoom-Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED erbij nemen die zo'n 400 euro kost, maar de AF-S VR Zoom-Nikkor 200-400mm f/4G IF-ED heeft een prijskaartje van zo'n 5600 euro, daar moet ik toch even voor sparen dan :)
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:26:
Als je landschappen en architectuur gaat schieten, zou ik inderdaad de D700 halen, maar ik noem dat dan geen spotten. Dat zal wel wat verwarring veroorzaakt hebben.
Ik was het ook vergeten erbij te zetten, maar ja dat krijg je midden in de nacht :)
Maar dit maakt de keuze er weer niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

http://www.jimreedphoto.com/content.html?page=5

Jim mocht er al mee spelen. En laten vallen. En misbruiken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Sweet, het ding kan dus best tegen wat abuse :)

Carl heeft op DPR overigens een vergelijking tussen de ergonomie van de D300 en D700 gemaakt:

linkje ernaartoe

Een uitgebreide vergelijking die meer inzicht geeft hoe de body aanvoelt :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow zo te zien is die dan ook wel bruikbaar op feesies :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Een onhands review: link voor de geïnteresseerden :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:10:
[...]

wow zo te zien is die dan ook wel bruikbaar op feesies :+
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Nikon houdt zich aan de genoemde levertijden: vandaag worden de eerste D700's geleverd, zelfs een dag eerder dan verwacht.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3191/2696918609_132da97eb7_o.jpg

Heeft iemand hier hem al besteld? :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:48

ThunderNet

Flits!

Mmmz eigenlijk een best sexy camera :9 De iso knop vind ik daar logischer dan waar hij bij de D3 zit, maarjah, niks aan te doen :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb best wel interesse in de D700 maar wacht nog even totdat de prijs wat gezakt is...

Trouwens wat een verschil in prijs tussen Max ICT en Kamera-Express!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:35:
Trouwens wat een verschil in prijs tussen Max ICT en Kamera-Express!
Max ICT: € 2.296,27
K-E: € 2.699,-

..dan hoeft niet iedereen het op te gaan zoeken :+

Het is inderdaad een stevig verschil, waarbij wel gezegd moet worden dat de prijs van Max ICT alleen in de pricewatch staat, op de site zelf is de D700 helemaal niet te vinden...

[ Voor 25% gewijzigd door DeFeCt op 24-07-2008 17:38 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
DeFeCt schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 17:34:
[...]

Max ICT: € 2.296,27
K-E: € 2.699,-

..dan hoeft niet iedereen het op te gaan zoeken :+

Het is inderdaad een stevig verschil, waarbij wel gezegd moet worden dat de prijs van Max ICT alleen in de pricewatch staat, op de site zelf is de D700 helemaal niet te vinden...
Hiero :)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op voorraad : 0

tja zo kan ik ook wel prijzen aanbieden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 18:31:
op voorraad : 0

tja zo kan ik ook wel prijzen aanbieden O-)
Misschien dat de release pas morgen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zou ook nog kunnen ja :+
wel toevallig dat de release tijdens day out of time is. zal dat nu een bewuste keuze van nikon zijn geweest om het op deze bijzondere dag te doen :+

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Smart!

[offtopic]
Mag ik vragen hoe je die hebt gevonden? De search toont hem niet en via de navigatie komt ie bij Nikon camera's ook niet te voorschijn...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Linksboven, tabje zoeken, d700, enter, even stukje naar beneden scrollen door de resultaten.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:17:
Nog niet, ik kijk het even aan, cameranu.nl heeft hem wel en volgens de site vandaag binnen, maar ik vind er wel erg veel prijsverschil in zitten.
Tussen 2300 of 2700 is nogal wat, maar ik bestel liever bij topdeals.nl, daar komt mijn D40 ook vandaan en ik hoop dat die richting 2300 gaan als ze hem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:57

Floor-is

5.2

Ik denk dat CameraNu, TopDeals en Kamera-Express niet ver van elkaar vandaan zullen zitten als hij eenmaal fatsoenlijk beschikbaar is. Een redelijk betrouwbare bron heeft me verteld dat sommige retailers die de camera goedkoop aanbieden hem niet snel op voorraad zullen hebben omdat Nikon de andere partijen (die dichter bij de adviesprijs zitten) misschien wel eens voorrang zou willen geven. Bij wijze van beloning omdat die winkels de prijs niet drukken zegmaar.

Ik heb er heel even mee gespeeld en moet zeggen dat hij mij in positieve zin echt bij is gebleven, terwijl ik nogal van de Canon ben normaliter. (Heb een 1D mark3 en een 1D mark2 inclusief een stapeltje glaswerk, zie sig.)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:48
Heeft er al iemand een amerikaanse winkel gezien/gevonden waar hij onder de adviesprijs wordt aangeboden?
Bij mijn zoektochten tot nu toe kwam ik alleen maar $2999 en $2995 tegen. Dat is nou niet echt een dramatisch verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floor-is schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:00:
Ik heb er heel even mee gespeeld en moet zeggen dat hij mij in positieve zin echt bij is gebleven, terwijl ik nogal van de Canon ben normaliter. (Heb een 1D mark3 en een 1D mark2 inclusief een stapeltje glaswerk, zie sig.)
Da's mooi, dan weet ik dat ik in ieder geval geen slechte keuze heb gemaakt, maar een 1D of een D3 vind ik net wat te ver gaan voor deze hobby en dit is een mooie tussen oplossing :)
Karp schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:13:
Heeft er al iemand een amerikaanse winkel gezien/gevonden waar hij onder de adviesprijs wordt aangeboden?
Bij mijn zoektochten tot nu toe kwam ik alleen maar $2999 en $2995 tegen. Dat is nou niet echt een dramatisch verschil.
1920 euro hier, maar dan moet ie even uit Nieuw Zeeland komen als ze em in London niet op voorraad hebben, maar ik denk het wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2008 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:06
Voor de early adaptors: Workaround om D700 NEF's toch met Photoshop (Adobe Camera RAW) te kunnen openen.

[ Voor 3% gewijzigd door Xtuv op 28-07-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 19:46:
1920 euro hier, maar dan moet ie even uit Nieuw Zeeland komen als ze em in London niet op voorraad hebben, maar ik denk het wel.
Let wel: dit is zonder BTW en invoerrechten. Aangezien ze alleen via DHL of UPS leveren, betaal je dit dus ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Op DC / Watch Impress zetten de Japanners de nieuwste 3 telgen uit de (semi)pro lijn van Nikon naast elkaar: De D700, D300 en D3. Hierdoor heb je een idee van de bodyformaten en de verschillen / overeenkomsten.

Daarnaast een set aardige shots erbij ter aanvulling :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11-2022
Remy schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:17:
Nikon houdt zich aan de genoemde levertijden: vandaag worden de eerste D700's geleverd, zelfs een dag eerder dan verwacht.

[afbeelding]

Moi! ;) Vandaag een gekocht in Haarlem (Digital Warehouse heeft ze gewoon op voorraad voor een redelijk scherpe prijs), ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van de ISO/ruis verhouding. Op mijn werk heb ik een 5D / 1Dmk3 dus ik was toch wel iets gewend... _/-\o_

Ik heb ook een D200 met een Tamron 28-75 f/2.8 erop. Die lens doet het perfect op de D700, al ben ik wel benieuwd naar die 24-70 f/2.8 Nikkor... is die echt zoveel beter dan de Tamron?

[ Voor 17% gewijzigd door OmeRoon op 01-08-2008 20:55 ]

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OmeRoon schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 20:52:
[...]
Die lens doet het perfect op de D700, al ben ik wel benieuwd naar die 24-70 f/2.8 Nikkor... is die echt zoveel beter dan de Tamron?
Daar zou ik, gezien de prijs, maar gemakshalve vanuit gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de eerste prijsdaling is alweer een feit!

Bij KE nu voor 2598... (was 2699)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56

Zoefff

❤ 

OmeRoon schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 20:52:
[...]
Ik heb ook een D200 met een Tamron 28-75 f/2.8 erop. Die lens doet het perfect op de D700, al ben ik wel benieuwd naar die 24-70 f/2.8 Nikkor... is die echt zoveel beter dan de Tamron?
Naar wat ik begrepen heb in reviews wel ja. De Tamron schijnt ook goed te zijn (prijs / kwaliteit), maar de Nikkor is simpelweg beter. Heb hem zelf nu een maandje, en ben er echt superblij en tevreden over. Ragscherp, gruwelijk snel, en stevig gebouwd. Alleen de D70 is nu nog de zwakke schakel, maar daar plak ik binnenkort ook een 0 achter :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Cameralabs heeft een review uitgebracht: link :)

In het kort de plussen en minnen volgens hen:
Good points
Full-frame sensor with superb high ISO quality.
Tough build and great ergonomics.
Quick 51-point AF and 5fps shooting.
3" VGA screen with Live View.

Bad points
High price premium of full-frame sensor.
No Live Histogram in Live View.
Anti-dust not particularly effective in our tests.
PC control and RAW software not bundled.
Score is 89% :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zojuist heb ik hem in de hand gehouden (collega heeft er 1). Persoonlijk zou ik er meteen een grip onder zetten, want hij lag niet lekker in mijn hand. Zoeker is wel heel groot tov ik gewend ben.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:50

YellowCube

Wait...what?

Grip moet je zeker niet laten, helemaal niet als het de MB-D10 betreft. Dat ding en z'n constructie zijn een absolute zege.

Ik ben overigens wel met een heel schuin oog aan het kijken naar de D700 naast de D300.
Zal ergens volgend jaar worden dan.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Jij loopt volgens mij altijd met grip rond.. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar dat ding..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Persoonlijk zou ik er meteen een grip onder zetten,
Tja, het probleem daarvan is het volgende:
Bought A D700 2 days ago, moving up from the D300. VERY cool camera especially for the $$. But know that I've played with it a couple of days, I wish I'd gone with the D3. Once the Md-10 is screwed on, it's more bulky & heavy than the D3...and while I've used my D300 without the grip it doesn't feel the same. So I thought it'd be the same on the D700 but it's just to bulky. Also, the dual cards is a great feature for peace of mind.
Een D3 is nog steeds wel duurder dan een D700 (ruim 1150 eur ruwweg) maar de ergonomie tov de D700+grip is dan net weer fijner :) Heb je overigens grote handen of juist niet?
Zoeker is wel heel groot tov ik gewend ben.
Dat was ook een verademing voor mij tov de D200 :) Zoals ik toendertijd (alweer bijna een jaar geleden 8)7 ) in het D3-topic postte was me dat alleen al de prijs van de D3 waard :+ Gelukkig kwam er nog veel meer leuks bij, en nu voor nog minder ook voor fotografen die een D700 kopen.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:50

YellowCube

Wait...what?

simon schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:04:
Jij loopt volgens mij altijd met grip rond.. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar dat ding..
eigenlijk grappig dat je dat zegt, want ik heb de laatste 3 keer dat ik de camera mee nam de grip er juist afgehaald zodat de zaken wat compacter zijn. Toevallig gisteren rondgefietst op de Veluwe en dan is het toch echt wel handig om een wat kleinere camera te hebben.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Remy schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:05:
[...]
Een D3 is nog steeds wel duurder dan een D700 (ruim 1150 eur ruwweg) maar de ergonomie tov de D700+grip is dan net weer fijner :) Heb je overigens grote handen of juist niet?
[...]
Dat was ook een verademing voor mij tov de D200 :) Zoals ik toendertijd (alweer bijna een jaar geleden 8)7 ) in het D3-topic postte was me dat alleen al de prijs van de D3 waard :+ Gelukkig kwam er nog veel meer leuks bij, en nu voor nog minder ook voor fotografen die een D700 kopen.
Mijn Canons + grips liggen goed in mijn hand, het is vooral de pink die niet lekker op enkel de body past.
De collega die de D700 heeft, heeft ook nog een D70 en een D200. De D200 wil hij verkopen. Ik heb er maar niet te lang mee gespeeld :) Zo'n D700 ziet er wel superdegelijk uit. Hopelijk komt Canon binnenkort met wat moois met het segment > x0D.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik van de week bij een collega even heb kunnen spelen met de D700 en zijn waanzinnige set. OmeRoon, als je onder de indruk bent van de D700 tov de D300 dan moet je beslist de nieuwe 24-70 proberen. Wat een zalig objectief is dat! Heerlijk snel met AF, super degelijk gebouwd en echt pro style.

Wat betreft de grip van de D700, die vind ik echt zalig. Ik heb zelf een Canon 40D en heb er bewust geen grip onder zitten, omdat ik deze (ondanks grote handen) te groot vind. De grip van de Nikon houdt echt super vast. Mijn collega heeft er maar direct een EN-EL4 bijgekocht en dat is me wel een bonk energie. Zeker de moeite van upgraden waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56

Zoefff

❤ 

YellowCube schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:04:
Grip moet je zeker niet laten, helemaal niet als het de MB-D10 betreft. Dat ding en z'n constructie zijn een absolute zege.

Ik ben overigens wel met een heel schuin oog aan het kijken naar de D700 naast de D300.
Naast? :D

Als je geld te veel hebt, verkoop dan de D300 meteen en schaf er wat Fx glas voor aan ;) :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

YellowCube schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:04:

yup, me too.
December zou hij als het goed is 80% van de intro prijs kosten als ik zo naar de andere camera's kijk. D300 zou dan mijn backup worden, D200 ombouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee CF kaartjes in de D3, twee accu's in de D700 + grip, ook wel handig.

Wel ideaal dat je die hele rits AA's in de grip kunt wisselen zonder dat je camera uit gaat. :)

Verwijderd

Shark.Bait schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 22:57:
[...]
yup, me too.
December zou hij als het goed is 80% van de intro prijs kosten als ik zo naar de andere camera's kijk. D300 zou dan mijn backup worden, D200 ombouwen.
Ik zie nu dat hij al meer dan 300 euro gedaald is sinds de introductie, gaat wel erg hard binnen een maand! (€2699 introductieprijs t.o.v. €2345 nu).

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

da's wel vrij rap idd....misschien dus eerder aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

DC Watch heeft de D700 even uitgetest met een shootje hier, met de 24mm/50mm/85mm f/1.4 :) hier meer ook nog.

[ Voor 21% gewijzigd door Remy op 09-09-2008 10:29 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel leuk om laatst te zien dat ik mijn 17-55 2.8 DX er ook gewoon op kon schroefen.
je hebt dan nog de optie om DX herkenning uit te schakelen waardoor je wel het volledige bereik kan gebruiken.
Alleen beneden de 24mm zie je dan aan de randen er een zwarte rand in komen.

wel fijn om te weten dat die lensen ook gewook kunnen werken op fullframe formaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel met kwaliteitsverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat voor kwaliteitsverlies heb je dan nog ?? :?

in het begin dacht ik dat je alleen op 5MP modus kon schieten maar dat kan dus ook op 12MP modus als je DX herkenning uitschakeld met de beperkingen beneden 24mm met de 17-55 weliswaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2008 18:29 ]

• Remy

Remy

Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja - de 17-55 is dan wel een DX-lens, maar werkt prima vanaf 24mm op FX. Kwaliteitsverlies heb ik nog niks over gehoord, FX-sensors zijn zelfs minder veeleisend dan DX-sensors doordat er minder pixels per cm2 zijn 8)7

LinkedIn
Instagram

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Het werkt allemaal van 2 kanten. DX sensoren maken gebruik van het centrum van de FX lenzen, waar de beeldkwaliteit het beste is. Tegelijkertijd betekend dit wel dat als de lens een lage resolutie heeft, er toch kwaliteitsverlies optreed. FX Sensoren zijn gevoeliger voor de foutjes van lensen aan de randjes, maar inderdaad door de lagere pixel-pitch zijn ze minder veeleisend.

Correct me if i'm wrong :)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Is inderdaad in grote lijnen zo: met elke sensor/lens-combinatie is het natuurlijk net weer anders qua effect en hoe erg het is.

DPReview heeft overigens de D700 review klaar :)

Wat ze als minpunt (van de drie minpunten) noemen:
Lower resolution than the competition (the price you pay for brilliant high ISO performance)
Dit ten opzichte van de A900 en 5D2 natuurlijk, maar voor anderen kan dit juist een pluspunt zijn als je niet meer dan 12MP nodig hebt :)

De conclusie luidt verder:
In conclusion the Nikon D700 is an excellent camera that is extremely versatile and performs well both in the studio and on location. No doubt it sets a benchmark in the 'compact' pro bracket of the market. For how long remains to be seen. We will know more after we've reviewed the Canon 5D Mark II and the Sony DSLR-A900.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt erg goed allemaal al vind ik DPreview niet zo boeiend met al hun testjes die m.i. erg weinig voorstellen.

Waarom de D700 naast de A900 zetten? Die crops slaan toch nergens meer op.

De samples zeggen al stukken meer maar waar zijn de low light shots nou, slecht verlichte kamers wil ik zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Wat ze als minpunt (van de drie minpunten) noemen:
quote:
Lower resolution than the competition (the price you pay for brilliant high ISO performance)
Dit ten opzichte van de A900 en 5D2 natuurlijk, maar voor anderen kan dit juist een pluspunt zijn als je niet meer dan 12MP nodig hebt
Ik heb mijn mijn 6 MP D50 al een probleem om alle data die 5 MB NEF-jes produceren op een knappe manier veilig te stellen. Ik blijf HD's kopen. Dus laat staan als je een >20 MP 5DII hebt.

Wat dat betreft zie ik "maar" 12 MP niet als een nadeel idd.

A900 is afgezien van de MP-count natuurlijk ook een FX concurrent, net zo als de 5DII. Dus wat dat betreft snap ik de face to face wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, met 930GB schijven voor €92,50 is die data toch niet zo'n probleem? Er gaan dan 186.000 NEF's van 5 MB op 1 HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Maar als je RAW's richting de 20 MB p/s lopen (D700) is dat al een stuk minder. En vergeet de back-up niet dus minimaal 2 HD's. En ik heb geen zin in een NAS of HDD-stacker.

En daarnaast print ik niet vaak groter dan A4. En zal dat ook niet snel doen. Dus liever een knappe output per pixel dan een hele berg pixels voor die ene crop of >A3 print.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
nog een maand en dan heb ik er waarschijnlijk 1. kan niet wachten :P
ik heb deze week een D700 mochten testen, maar damn, wat is dat ding zwaar zeg! zelfs al zonder grip. En wat een iso performance! heb even wat testjes gedaan en het zag er geweldig uit. Mooie grote zoeker en een stevige body.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zijn de Canon->Nikon switchers gebleven?! Het lijkt wel of die tendens de Tweakertjes over heeft geslagen.

Er wordt hier maar bar weinig gepost en dat voor zo'n mooie camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 08:14

djkooij

voorheen Facemodder

Heel misschien zijn die tweakertjes zo gek nog niet ;)
Dit is een prachtcamera, net als de 900 van Bony en de 5d en 5d mk II van Canon trouwens.
Maar elk van die camera's heeft ook iets wat ze uniek maakt en persoonlijk zie ik dan de Canon en de Nikon als directe rivalen. De sony is heel erg mooi, kan veel, maar mist net die touch....
Nikon heeft meer in huis voor snelle fotografie, waar de canon meer biedt voor studio en landschappen.
Nuance verschillen voor de 1, de reden om te switchen voor de ander.
Ondanks dat ik de 5d mkII in bestelling heb staan, blijf ik die nikon bodies echt superdingen vinden en de 700 blijkt dat maar weer eens waar te maken. Zodra ik een tweakert tegenkom met dit ding wil ik er wel eens goed naar kijken/voelen. Ik stap zeker niet over, maar hou mijn ogen wel open.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och ik denk dat deze hele trend redelijk overschat wordt. Het zijn met name de directe pixelneukers die overstappen en die roepen sowieso nogal hard.

Daarnaast ga je natuurlijk niet snel overstappen naar een Nikon als Canon binnenkort de 5DII neezet. Met alle respect, maar zeker als je al met Canon schiet ga je natuurlijk voor die camera. Dit staat los van het feit dat de D700 een mooie camera is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso: alles verkopen en weer nieuw moeten kopen omdadt merk x een keer een cycle voor loopt; mwah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 00:35:
Och ik denk dat deze hele trend redelijk overschat wordt. Het zijn met name de directe pixelneukers die overstappen en die roepen sowieso nogal hard.

Daarnaast ga je natuurlijk niet snel overstappen naar een Nikon als Canon binnenkort de 5DII neezet. Met alle respect, maar zeker als je al met Canon schiet ga je natuurlijk voor die camera. Dit staat los van het feit dat de D700 een mooie camera is.
Ehm, met alle respect maar qua ergonomie kan Canon niet tippen aan de Nikon tegenhanger.

De 5DII biedt echt niet veel meer dan de 5D hoor, de meeste berichten gaan dan ook over de videofunctie. Full frame gaat m.i. om ruisvrije hoge iso's en een meer lekkere dof en als Nikon dat gelijk/ beter doet dan de 5D(II) maar dan verpakt in een betere behuizing dan is de keuze voor veel mensen toch snel gemaakt. Zeker als Canon weer met gemak 3-4 jaar wacht tot de opvolger :)
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 00:43:
Sowieso: alles verkopen en weer nieuw moeten kopen omdadt merk x een keer een cycle voor loopt; mwah.
Is vooral afhankelijk van je glas he, ik heb maar 1 (goedkopere) EF, de andere 2 zijn EF-Sjes dus daar heb ik toch niks aan op FF. In dat geval maakt een switch niet veel uit.

Vergeet niet dat de 1e Canon cyclus erg lang heeft geduurd, is wel erg lang hoor! Het is het resultaat dat telt maar het is wel fijn als je gereedschap wel lekker meewerkt.

Canon heeft gewoon het glas als grootste voordeel, is kostentechnisch veel interessanter.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2008 16:11 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste