Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:21

YellowCube

Wait...what?

PageFault schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:17:
Goed, ga ik het wat minder slaperig maken: Wie heeft er een grip onder z'n D700, welke (Nikon of 3rd party) en wat bevalt je eraan en wat niet? Ik neig naar de Nikon variant zelf, ik moet hem nog een keer uitproberen ergens.
ik heb de Nikon MB-D10 grip voor de D700, maar imo wordt de camera met dat ding alleen maar onnodig groot en zwaar. Sterker nog, D700 + grip + 24-70 f/2.8 lens maakt de camera nagenoeg onhandelbaar (je zit dan al gauw met een combi die 2-2.5 kilo weegt).
Ergo: hij zit er nagenoeg nooit onder, ondanks dat de grip qua bediening erg prettig is. Je kunt op de grip alle belangrijke zaken die je op de camera ook kunt (focuslock, veranderen van focus punten etc).

[ Voor 27% gewijzigd door YellowCube op 04-11-2011 09:25 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

YellowCube schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:25:
[...]

ik heb de Nikon MB-D10 grip voor de D700, maar imo wordt de camera met dat ding alleen maar onnodig groot en zwaar. Sterker nog, D700 + grip + 24-70 f/2.8 lens maakt de camera nagenoeg onhandelbaar (je zit dan al gauw met een combi die 2-2.5 kilo weegt).
Ergo: hij zit er nagenoeg nooit onder, ondanks dat de grip qua bediening erg prettig is. Je kunt op de grip alle belangrijke zaken die je op de camera ook kunt (focuslock, veranderen van focus punten etc).
Ik heb zowel de Nikon MB-D10 en een 3rd party geval. Nou heb ik tijden met de 3rd party gewerkt.. dat ging prima (alhoewel je per keer je toch wel de schroef nog eens goed aandraait omdat het voelt alsof het wat ltos zit).. totdat je de real deal vast hebt.. en tja das geen vergelijk. het werkt gewoon prettiger (het bedienen van cursor was veel soepeler, en het voelde velen malen degelijker aan). Dus deze toen aangeschaft.
De 3rd party wilde ik nog gebruiken voor onder een tweedehandse d300s... ooit.
Dat alles gecombineerd al snel meer dan 2,5 kilo weegt.. tja das waar.. maar das een keuze. Ik vind het gewicht secundair aan de beeld kwaliteit die je ervoor terug krijgt (en ik heb me zelf aangeleerd dat ik 2,5 kilo voor uren in mijn hand kan vasthouden, das een kwestie van oefenen.. ik gebruik geen straps voor om mijn nek.. hou ik niet van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En wat levert een grip aan beeldkwaliteit extra? Beetje rare bewering die je doet. Ik heb een grip omdat het de batterijduur verbetert, pink beter kwijt kan en de handstrap prettiger vastzit aan de body.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:18
Wellicht doelt hij erop dat je "meer" vast hebt, en daardoor beter stil kunt houden? :)

Ik vind het extra formaat en gewicht juist een voordeel van een grip (heb een D90 met originele grip), de extra batterijduur boeit me weinig, ik trek een volle accu toch nooit leeg op een dag...

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:22
Een D90 + grip levert wel een ander fysiek eindresultaat dan een D700 + grip ;)

Ik heb ook de MB-D10 maar heb 'm niet vaak onder m'n D700. Het gaat mij er eigenlijk niet om dat hij zwaar of onhandelbaar wordt, maar gewoon groot. En met groot valt hij op.
Maar als ik een dagje ergens loop waar niemand van een grote camera opkijkt draai ik 'm er weleens onder, het houdt in combinatie met een objectief als de 70-200 nml. wel prettiger vast met zo'n grip eronder :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

henkleerssen schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:10:
[...]

Ik heb zowel de Nikon MB-D10 en een 3rd party geval. Nou heb ik tijden met de 3rd party gewerkt.. dat ging prima (alhoewel je per keer je toch wel de schroef nog eens goed aandraait omdat het voelt alsof het wat ltos zit)..
De MB-D10 was ook maar de eerste Nikon grip waarbij er geen speling aanwezig was.. Alle voorgangers hadden speling. En als ik een aantal doorgewinterde oudere Nikon gebruikers moet geloven was dit probleem vanaf de allereerste grip aanwezig.
oit.
Dat alles gecombineerd al snel meer dan 2,5 kilo weegt.. tja das waar.. maar das een keuze. Ik vind het gewicht secundair aan de beeld kwaliteit die je ervoor terug krijgt (en ik heb me zelf aangeleerd dat ik 2,5 kilo voor uren in mijn hand kan vasthouden, das een kwestie van oefenen.. ik gebruik geen straps voor om mijn nek.. hou ik niet van).
jij liever dan ik :)
Ik heb 2 maanden geleden de hele dag een bruiloft gedaan en was dolblij dat ik de grip er niet op had zitten.
Tuurlijk kun je er op oefenen, maar dat wil niet zeggen dat het dan comfortabel is.
En zoals ik zei: omvang is ook een factor. Heel de dag door van punt A naar B. Camera in de tas, camera uit de tas. Wederom: compactheid wint het van de imo minimale voordelen van een grip.

Overigens snap ik de opmerking over de beeldkwaliteit ook niet helemaal.
Wellicht dat je op de grenzen wat meer stabiliteit hebt (een telelens waarbij je met 1/100 toch nog een onbewogen plaat wilt hebben), maar daar heb je het dan ook wel mee gezegd.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Abbadon schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:35:
Een D90 + grip levert wel een ander fysiek eindresultaat dan een D700 + grip ;)
Ja, scheelt dat zoveel?
Ik heb nog nooit een D700 met grip vastgehad, maar het lijkt me toch in dezelfde orde van grootte te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Wacht ff.. de veronderstelling dat je een betere beeldkwaliteit krijgt specifiek door de grip, bedoelde ik eigenlijk niet. De d700 is gewone een degelijke, zware camera die ook nog eens goede platen schiet (tov van bijvoorbeeld een compact). Een grip brengt wel enigszins wat extra stabiliteit met zich mee.. als je er over nadenkt (extra gewicht: minder trillingen..? ).
Trouwens ik zet de d700 wel vaak neer hoor her en der. Het is niet dat ik aan een stuk door bij een langdurige opdracht dat ding bij me draag (alhoewel ik het wel bijna als een verlengstuk van mijn rechterarm zie: een soort van tweede natuur).
offtopic:
trouwens ik heb sinds kort de 7 million dollar bag van crumpler. Bevalt me ook prima om hem daar in te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:49

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik gebruik onder mijn body's altijd een grip (mb-d10 in dit geval). De reden zijn simpel;

Ik maak veel foto's in de portretstand.
Vind zelf het toegevoegde gewicht bijdragen aan de stabiliteit en handeling van de camera
Het gebruik een tweede standaart accu, grote accu, of penlitehouder in geval van nood (tijdens een lange reportage).
De mogelijkheid tijdens bijvoorbeeld hondensport met ruim 8 fps te werken.
Etc.etc.

Wel kies ik voor origineel ivm de bouwkwaliteit en goede wheather sealing ipv 3d party. En het gewicht... tsja, vind het wel gaan. Belangrijk is het om een goede gewichtsverdeling te hebben als je er veel mee loopt. Ik gebruik een BlackRapid RS-SportII strap welke een droom is om te gebruiken met zwaardere setups. Neckstraps zijn gewoon te belastend en pijnlijk met een full setup als body, lens, grip, flits. Met de BR loop ik de hele dag fris en fruitig zonder nekhernia hehe.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Thanks voor de ervaringen, ik ga de grip van Nikon een keer ergens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-06 19:38

Chiron

Moderator Discord
Xcalibur schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:12:
[...]

Ja, scheelt dat zoveel?
Ik heb nog nooit een D700 met grip vastgehad, maar het lijkt me toch in dezelfde orde van grootte te zitten?
D700 met grip is groter dan een D3(s) :p

Afbeeldingslocatie: http://www.photicious.com/images/4-cameras.jpg

Niet helemaal dezelfde orde van grootte dus ;)

Ik heb zelf de Nikon MB-D10 bij mn D700. Als ik concerten schiet heb ik de grip er altijd op. Meer massa en dus stabieler, en meer/makkelijk 'greep' ook bij het wisselen tussen portrait en landscape. Ook is de balans beter met wat grotere lenzen, die hebben nogal eens de neiging om naar voren te kantelen. Al heb ik ook als ik de 50/1.4G gebruik de grip erop.
Als ik op straat rondloop of wat minder opvallend moet zijn ben ik wel griploos, dan is het wel prettig als ie er ook weer af kan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Chiron op 07-11-2011 10:34 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Oh, dat scheelt inderdaad wel veel als je ze zo naast elkaar ziet :)
Dat hij met grip groter is dan een D3 wist ik wel, eigenlijk wil ik ook gewoon een D3s natuurlijk :-P

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik ben zo eens aan het rondkijken voor andere accu's. Ik wil waarschijnlijk toch de EN-EL 4a accu's in de grip. Nu is pak m beet €100 nog wel te doen voor een accu, maar als ik de losse laders zie van €160-200+ wordt ik niet vrolijk.

Zijn er hier mensen die alternatieve laders gebruiken voor hun EN-EL 4a accu's al dan niet in combinatie met imitatie accu's? En zo ja, wat zijn de ervaringen in de D700/MB-D 10 combinatie/

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

hou je er rekening mee dat je ook nog een Nikon BL3 afdekkapje koopt voor de MB-D10? Ik wist het namelijk niet.
Kost je 20 euro extra en brengt me eigenlijk ook op de vraag waarom je perse een EN-EL 4a accu in je grip wilt.

Ik vind niet dat het heel veel toevoegd qua accuduur + je loopt met een extra (en grote) lader te sjouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door YellowCube op 17-11-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Het enige voordeel van die accu is dat je 1 fps meer kan schieten :+
Ik heb er gewoon een 2e ' normale' accu in, en kreeg er ook nog een tray bij waar AA batterijen in gaan. Maar die ligt tot op heden in een la :+

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
YellowCube schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:45:
hou je er rekening mee dat je ook nog een Nikon BL3 afdekkapje koopt voor de MB-D10? Ik wist het namelijk niet.
Kost je 20 euro extra en brengt me eigenlijk ook op de vraag waarom je perse een EN-EL 4a accu in je grip wilt.

Ik vind niet dat het heel veel toevoegd qua accuduur + je loopt met een extra (en grote) lader te sjouwen.
Bij de Nikon PDK-1 Power Drive Kit zit alles er al in geloof ik, kapjes, houdertjes, accu, lader, grip etc. Maybe een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

YellowCube schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:45:

Ik vind niet dat het heel veel toevoegt qua accuduur + je loopt met een extra (en grote) lader te sjouwen.
De reden is idd een langere batterijduur, en het hoger aantal fps. En ik loop nooit te sjouwen met een grote lader, die laat ik thuis liggen ;)
Maar sowieso heeft de en-el3e maar 1500 mAh, terwijl de en-el4a er 2500 mAh heeft, een redelijk verschil denk ik. zeker als je dan nog een en-el3e in de body hebt zitten kan je wat langer vooruit lijkt me.
Chiron schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 07:46:
Het enige voordeel van die accu is dat je 1 fps meer kan schieten :+
Ik heb er gewoon een 2e ' normale' accu in, en kreeg er ook nog een tray bij waar AA batterijen in gaan. Maar die ligt tot op heden in een la :+
Ik weet dat ik niet kan rekenen, maar volgens mij is van 5fps naar 8fps toch iets meer dan 1 ;)
Ik doe aan met regelmaat fotografie waar die 8fps zeer welkom zijn om de juiste actiemomenten vast te leggen. Ik vind het niet erg om met een zak vol en-el3e accu's te lopen, maar om ook nog eens een zak vol penlites voor de 8fps mee te zeulen vind ik wat minder.
PageFault schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 08:28:
[...]

Bij de Nikon PDK-1 Power Drive Kit zit alles er al in geloof ik, kapjes, houdertjes, accu, lader, grip etc. Maybe een optie?
Heb er naar zitten kijken, maar ben reeds in bezit van een md-b10 grip, dus om die weer opnieuw aan te schaffen is ook weer zoiets ;)

Zoals al gezegd vind ik het geen bezwaar om een klepje te kopen, of om al dan niet originele en-el4a accu's aan te schaffen, alleen vind ik €150 voor een MH-21 ladertje best stevig, en om over de dubbele nog maar te zwijgen.
Dus vandaar de vraag of er mensen werken met eventueel 3d party.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Hm was in de veronderstelling dat met de el3 in de grip ie 7 fps doet, en met de el4 8 fps. Maar zal het nog eens nakijken als ik terug ben van trainen straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-01 07:07
Geruchten gingen al rond, maar nu is het wel officieel. Firmware A is naar 1.03 geupgrade. Eigenlijk niets bijzonders.
An issue that, in some very rare cases, caused images to be extremely under-exposed has been resolved.
https://nikoneurope-en.cu...answers/detail/a_id/52614

Ik neem aan dat Firmware B software gerelateerd is, en daar is dus niets aan veranderd. Was wel te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Ik neem geeneens de moeite die firmware erop te zetten 8)7

Overigens nog een nieuwe D700-ervaring van mij: ik heb mijn grip voor het eerst voorzien van 8 stuks AA-batterijen (Eneloop), dat is makkelijk voor noodgevallen en je haalt dan ook 8fps (dat geeft een boel herrie maar is best cool). Maar mijn digitale weegschaal gaf wel 1.594 gram aan, zonder objectief :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Heb de nieuwe fw er wel op staan. Nog niets anders gemerkt iig.

Heb toevallig vorige week mijn grootste werkset op de weegschaal gehad, kwam op 3600 gram uit. ( ging over klassieke neckstraps vs BlackRapids ed.
Stiekem best veel gewicht 3.6 kilo. D700+grip+2accu's+70-200VRII+SB-910 met 4x eneloop. Niets bijzonders, maar moet er niet aan denken dat ik hiermee een hele dag moet rondlopen met zo'n leuke dunne D700 strapje.
Doe mijn m'n BR RS-Sport maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Kick! De rubber bekleding van mijn D700 begint her en der los te laten. Normaal doe ik niet zo lang met elektronische hobby-apparatuur want na een paar jaar iets nieuws is gewoon leuk :P Echter, Nikon heeft momenteel niets waar ik m'n euro's aan uit wil geven, dus wil ik de rubber bekleding op m'n D700 fixen, dan kan ik er weer een poos mee vooruit en de volgende generatie Nikons afwachten.

Iemand eigen ervaringen met nieuwe rubber bekleding (laten) aanbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 13:56

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hmm, oom van mij klaagde daar laatst ook over. Hij was vooral ook niet amused van de prijs die Nikon er voor rekent geloof ik. Maar hij was er dus ook nog niet over uit hoe hij het ging oplossen, dus ik heb verder niet echt tips voor je.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-06 20:24
Ik heb dit bij m'n D200 gehad en heb toen via ebay een vervangende set gekocht. Heb even gezocht maar kan niet meer vinden waar. De oude rubbers eraf getrokken, heel goed schoongemaakt en toen de nieuwe erop. Na 2 jaar nog geen problemen gehad met het loslaten van het rubber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:44

Zoefff

❤ 

Same problem here. Als je een goede oplossing hebt gevonden kijk ik die graag van je af O-)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 11:55

Pat-Juh

Patrick

Orion84 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 07:59:
Hmm, oom van mij klaagde daar laatst ook over. Hij was vooral ook niet amused van de prijs die Nikon er voor rekent geloof ik. Maar hij was er dus ook nog niet over uit hoe hij het ging oplossen, dus ik heb verder niet echt tips voor je.
Rubber Onderdelen van Nikon zelf zijn gewoon te bestellen voor een "schappelijke" prijs. Voor 42 euro nog iets is je camera weer helemaal voorzien van nieuwe rubbergrip. Wel moet je deze zelf erop plakken maar dit schijnt vrij gemakkelijk te gaan, op de nieuwe grip zou een plaklaag moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Hm, interessant. Iemand hier ervaring mee? Nikon vertelt zelf niet of er een plaklaag op zit.

Dan kan ik meteen wel de rubbers op m'n 24-70 vervangen; het zoom rubber is uitgerekt en zit er nu los om. Hoe werkt dit; moet de lens daarvoor uit elkaar of zit er voldoende rek in het rubber om hem er overheen te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

kdbruin schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:00:
Ik heb dit bij m'n D200 gehad en heb toen via ebay een vervangende set gekocht. Heb even gezocht maar kan niet meer vinden waar. De oude rubbers eraf getrokken, heel goed schoongemaakt en toen de nieuwe erop. Na 2 jaar nog geen problemen gehad met het loslaten van het rubber.
De D200 was berucht om dit verschijnsel. Het is bij mij wel 3 keer opnieuw vastgezet.
Probleem bij die camera was ook nog eens dat de loslatende laag tegen het instellingenwieltje aan de voorkant aankwam waardoor deze nauwelijk te gebruiken was.
Bij m'n D300 had ik er helemaal geen last van en bij de D700 een klein beetje zonder verder nadelige gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 11:55

Pat-Juh

Patrick

Zoefff schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:04:
Hm, interessant. Iemand hier ervaring mee? Nikon vertelt zelf niet of er een plaklaag op zit.

Dan kan ik meteen wel de rubbers op m'n 24-70 vervangen; het zoom rubber is uitgerekt en zit er nu los om. Hoe werkt dit; moet de lens daarvoor uit elkaar of zit er voldoende rek in het rubber om hem er overheen te trekken?
Youtube is your friend ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Pat-Juh schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:55:
[...]

Rubber Onderdelen van Nikon zelf zijn gewoon te bestellen voor een "schappelijke" prijs. Voor 42 euro nog iets is je camera weer helemaal voorzien van nieuwe rubbergrip. Wel moet je deze zelf erop plakken maar dit schijnt vrij gemakkelijk te gaan, op de nieuwe grip zou een plaklaag moeten zitten.
Ah, direct rubber onderdelen besteld :) Tevens bij Nikon geïnformeerd en die gaven net ook aan dat het zelf relatief eenvouding te vervangen is.
Heb eentje voor de gehele grip besteld plus die achterop zit. Als ik het heb post ik m'n ervaringen wel van het vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-06 13:08
De gebruikte D700 die ik via Marktplaats heb aangeschaft had dit probleem ook. Het rubber aan de achterzijde rechts (waar de muis van je duim de camera omklemt) zat los. De Nikon online shop had dit onderdeel (tijdelijk) niet in voorraad, dus heb ik 'm met goede secondenlijm vastgezet.

Misschien een interessant alternatief als je de oorspronkelijke rubberen bekleding nog hebt...

[ Voor 0% gewijzigd door vtpeters op 11-02-2014 12:41 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-06 10:04
Ik heb inmiddels ook een D700, had voor een lange tijd een D300. Op de D300 had ik het probleem met het rubber ook, en op verschillende plaatsen. Twee of drie maal vervangen. Relatief duur voor een stom stuk ruber, maar de vervanging zelf is poepsimpel! Wel in het begin eventjes goed kijken of je wel goed zit, maar daarna past alles gewoon. Goed aanduwen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Zit er op het vervangpakket rubber een lijmlaag (of soort sticker laag)? Of moet het met separate lijm worden bevestigd.

So far, so good met mijn D700 uit 2010...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Bij mij begon ook een lapje los te laten, die heb ik met een drupje secondenlijm weer vastgezet. Maar hij is wel een beetje uitgerekt (stuk waar je duim op rust), dus terzijnertijd zullen er wel nieuwe rubbers op moeten :)

Afgelopen weekend had ik iets engs, spiegel klapt na het maken van een foto niet meer terug. 'Err' in het display. Als ik daarna nog een of twee keer afdruk klapt ie wel weer terug.

Na wat rondgooglen blijkt het te maken te hebben met de hama accu in mn grip, spiegel naar beneden klappen blijkt op de een of andere manier meer energie te kosten dan omhoog. Met een originele accu in de body zonder de grip erop heb ik het probleem vooralsnog niet.

Misschien toch eens naar Beverwijk voor een check up binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Heb hetzelfde eens meegemaakt met een 3rd party accu; spiegel bleef hangen. Andere accu erin en opgelost. 3rd party accu er weer in en hopsakee, spiegel bleef hangen. Levensduur van zo'n goedkopere accu was dus schijnbaar minder dan die van het origineel.
Je hoeft je camera imo niet om die reden een check-up te laten ondergaan; als je een elektronisch apparaat, zoals ook deze camera, van te weinig spanning voorziet gaan dingen mis.

En de spiegel opklappen kost geen energie; bij de duurdere Nikons gebeurt dat met een veer want een motor is te traag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Het nieuwe grip-rubber (duim) en twee zoom-rubbers zijn inmiddels binnen en zitten op de camera en lenzen. Hoewel het een beetje pielen is om de rubbers goed om de lens heen te krijgen kan ik toch wel zeggen dat het een fluitje van een cent is. Nu weer zo goed als nieuw ;)

Let bij de lenzen overigens wel op dat de ringen niet symmetrisch zijn, ze hebben een boven- en onderkant. De ribbels op het zoom-rubber voor de 24-70 loopt aan de camera kant schuin af terwijl ze aan de andere kant recht doorlopen. Je kan het goed zien op deze detailfoto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik kan straks ook aan de slag met nieuwe rubbers (dragon2 in "Marktplaats, ik word er vrolijk van :-)"), waarmee hebben jullie de oude lijmlaag eraf gehaald?

En terwijl ik net met de 'nieuwe' D700 aan het prutsen was heeft van mijn oude 1oog mijn D300 maar in beslag genomen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/28673717/forum%20pics/GoT/loki.jpg :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Oude lijm heb ik er zo goed als mogelijk af gehaald met nagels en een mesje. Nieuwe rubbers zitten er alweer zonder problemen anderhalf jaar op zie ik nu aan de posts :D

Moet nu eigenlijk nog het rubbertje vervangen dat die beide vooroorlogse connectoren voorop afdicht; ding is alle rek verloren en gaat steeds los.

Batte scars of geboren cycloop? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Abbadon schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:59:
Moet nu eigenlijk nog het rubbertje vervangen dat die beide vooroorlogse connectoren voorop afdicht; ding is alle rek verloren en gaat steeds los.
Dat is de enige die ik niet besteld heb, zit wel beetje losjes hier ook ja. Hmmm misschien nog maar even ebay opgaan...
Abbadon schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:59:
Batte scars of geboren cycloop? :P
Operatie: ooglid was 1 en al kankergezwel. Duur geintje, maar beessie is er nog <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
dragon2 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:06:
Ik kan straks ook aan de slag met nieuwe rubbers (dragon2 in "Marktplaats, ik word er vrolijk van :-)"), waarmee hebben jullie de oude lijmlaag eraf gehaald?

En terwijl ik net met de 'nieuwe' D700 aan het prutsen was heeft van mijn oude 1oog mijn D300 maar in beslag genomen:
[afbeelding] :*)
Wow mazzel gehad met die screenprotectors, die D700 is aardig mishandeld maar het blijft een tank :D Waar heb je de rubbers vandaan? Die dopjes van de connectors beginnen ook steeds los te laten bij mij, en vooral de duimpatch en de 'grip' zijn wat ruimer en laten deels los. Ik twijfel nog een beetje of ik een setje van E-Bay haal of het gewoon bij nikonservice.nl bestel (maar dan betaal je de hoofdprijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Chiron schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:01:
[...]
Waar heb je de rubbers vandaan?
Ik heb deze besteld: http://www.ebay.com/itm/N...ageName=ADME:L:OU:NL:3160

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/28673717/forum%20pics/GoT/rubers.JPG

Ik heb zelf de rechter 3 nodig, los zijn ze duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ah, daar zat ik ook naar te loeren.. dat leken me de minst slechte "oem" parts. Daar ben ik wel een beetje huiverig voor, dat je slecht passende nepperds krijgt. Ik heb alleen het duimstukje, het voorstuk van de grip en de connector dopjes nodig, dus niet de hele set. De rest van de rubbers is nog goed, dus zonde om voor de 5 delige set te gaan.

Inmiddels bij Beverwijk alleen het front grip gedeelte besteld, de rest was niet op voorraad. Die leek me het belangrijkste om 'origineel' te hebben, die connectors kunnen eventueel ook met losse dopjes.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste