• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:54

Chiron

Moderator Discord
Het zit er natuurlijk ooit een keer aan te komen, maar dat er een opvolger komt roepen ze al meer dan een jaar. Ondertussen schiet ik lekker door met mn D700 :)

Hou er ook rekening mee dat een eventuele opvolger weer ergens rond de 2500-2600 kan gaan kosten, de D700 was oorspronkelijk ook geen 1700-1800 toen ie net uit was.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:30
Is er hier al iemand die weet wanneer er een opvolger van de d700 komt? op nikonrumors zie je zoveel verschillende dingen dat ik er helemaal niet meer aan uit kan. Reden hiervoor is dat mijn vader mij een FF camera wil geven voor mijn verjaardag in ruil voor mijn d300+16-85.
De d700 is namelijk al meer dan 2 jaar op de markt en ik zou liever een nieuw model kopen ik kan wel voort met mijn d300 maar in april ga ik naar kroatie en het zou wel leuk zijn moest ik dan al een FF kamera hebben.

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je persé een FF camera wilt zou ik die D700 gewoon kopen. Alles is bekend van dat model inmiddels, en een eventuele opvolger is a) duurder en b) je moet maar afwachten of ie fatsoenlijk leverbaar is.
Verder begrijp ik persoonlijk niet waarom je een "oudere" camera die nieuw te koop is links moet laten liggen.

Just my €0.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:15

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Nikon zal om in de buurt van de grote concurrent te blijven wel met een flinke upgrade moeten komen op enkele gebieden vind ik persoonlijk. Ik wacht ook vrolijk verder op de opvolger, al is het maar dat de 2e hands markt voor de D700 dan een stuk toegankelijker wordt :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:59:
Nikon zal om in de buurt van de grote concurrent te blijven wel met een flinke upgrade moeten komen op enkele gebieden vind ik persoonlijk. Ik wacht ook vrolijk verder op de opvolger, al is het maar dat de 2e hands markt voor de D700 dan een stuk toegankelijker wordt :)
Hmm, ik zie alleen het aantal megapixels als een groot verbeterpunt voor Nikon, maar voor de rest kan ik weinig punten vinden aan de D700 wat nou echt achterloopt op de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

In MM Arena is de D700 body voor 1470euro! (BTW vrij actie t/m zondag)

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Een alternatief voor het doornemen van de gebruikershandleiding: YouTube: Nikon D700 Training: 01. Introduction

Erg handig vind ik zelf, je komt zo instellingen tegen waarvan je dacht: "aha, dus zit dát er ook op" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 11:50
Heb 'ergens' gelezen dat rond 3 februari a.s. een Nikon event gepland staat. Het gerucht wil dat tijdens dit evenement een mogelijke opvolger voor de Nikon D300s en/of D700 zal worden aangekondigd. Temeer omdat op de website van Thom Hogan (http://www.bythom.com, de entry van 26 januari) is te lezen dat de D300s niet meer wordt geproduceerd en dat de D700 gezien de leeftijd een goede kandidaat is voor vervanging door een opvolger ...

[ Voor 3% gewijzigd door vtpeters op 31-01-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Dat was toch al weken bekend en in de lijn der verwachting? Het zou ook zomaar kunnen dat Nikon eindelijk met zn EVIL/systeemcamera op de proppen komt, en een D400/800 doorschuift naar september. Dus het loont nog wellicht om even af te wachten tot de aankondiging, maar als je echt nu een camera nodig hebt zou ik normaliter zeggen> gewoon een D700 kopen.

We zullen het zien :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens hoeveel maanden dat nog weg is en hoeveel plezier je in die tussentijd van een D700 kan hebben! Voor eenieder hierboven die twijfelt, gewoon kopen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
@vtpeters: dat blijven geruchten, want ik lees van andere "geruchten" dat er op die datum alleen compactcamera's worden gepresenteerd en in augustus waarschijnlijk de opvolger van de D700. Maar we zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toevallig nog over geblogt vandaag.

De vroege persconferentie in februari wordt 99% zeker alleen coolpix werk. Wellicht dat er later die maand nog eentje volgt voor een nieuwe spiegelreflex maar aangezien nu pas de uitverkoop van de voorraad begint zou het best nog 's een maandje of 2 langer kunnen duren.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Alleen als je de megapixels écht nodig hebt zou ik op de opvolger van de D700 wachten. Anders wist ik het wel: nu de D700 kopen nu deze nog op voorraad is en een lage prijs heeft (of eigenlijk paar dagen terug, met de MM actie). De D700 is echt een uitstekend product. Wanneer de D800 wordt aangekondigd (en dat gaat denk ik nog niet in februari gebeuren) zullen we maanden moeten wachten tot het daadwerkelijk te koop is.

Over het prijskaartje zullen we het maar niet hebben, die ligt dan rond de +/- 2400 euro is mijn gok. Dan kun je beter nu een D700 kopen, deze over een jaar met een beetje verlies verkopen en op dat moment de D800 voor een bedrag van +/- 1900 euro kopen (MM btw actie januari 2012 anyone? ;)).

offtopic:
PS, wijnands: leuke blog ;) Vanwaar niet op tweakers.net bloggen? Meer publiek :)

[ Voor 6% gewijzigd door Nordlys op 31-01-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jvdgeest schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:50:
offtopic:
PS, wijnands: leuke blog ;) Vanwaar niet op tweakers.net bloggen? Meer publiek :)
Ehh.. ik zou werkelijk niet weten waar ik dat nou weer aanzet. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Laatst online: 10-09 19:15
jvdgeest schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:50:
Alleen als je de megapixels écht nodig hebt zou ik op de opvolger van de D700 wachten. Anders wist ik het wel: nu de D700 kopen nu deze nog op voorraad is en een lage prijs heeft (of eigenlijk paar dagen terug, met de MM actie). De D700 is echt een uitstekend product. Wanneer de D800 wordt aangekondigd (en dat gaat denk ik nog niet in februari gebeuren) zullen we maanden moeten wachten tot het daadwerkelijk te koop is.

Over het prijskaartje zullen we het maar niet hebben, die ligt dan rond de +/- 2400 euro is mijn gok. Dan kun je beter nu een D700 kopen, deze over een jaar met een beetje verlies verkopen en op dat moment de D800 voor een bedrag van +/- 1900 euro kopen (MM btw actie januari 2012 anyone? ;)).

offtopic:
Die prijs zal wel ongeveer gaan kloppen, maar die MM btw actie zal wel ver na januari 2012 zijn, eerder 2013 gok ik. De D700 is al van half 2008! Eeuwig wachten is dus niet zo handig, want als je wacht voor de D800, wil je vast ook weer de D900 ;)

Ik ben een van die sukkels die dit weekend de D700 heeft besteld met die "BTW" actie. Ben benieuwd wanneer die binnenkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ik geloof dat de MM in ieder geval de laatste 3 jaar een btw-actie in het laatste weekend van januari heeft gehouden. Grote kans dat het in januari 2012 ook wel weer komt. Rond die datum is de D700 opvolger wel leverbaar denk ik. Voor Nikon is het mooi meegenomen als de opvolger in ieder geval al rond de kerst voorradig is. Maar blijft speculeren :)

Ik wacht ook op de D700 trouwens (op donderdag besteld). Ik weet dat er bij MM Groningen naast mij "slechts" één ander deze heeft besteld (voor zover ik het scherm juist kon aflezen vandaag).

[ Voor 21% gewijzigd door Nordlys op 01-02-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
Wijnands schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:43:
Toevallig nog over geblogt vandaag.

De vroege persconferentie in februari wordt 99% zeker alleen coolpix werk. Wellicht dat er later die maand nog eentje volgt voor een nieuwe spiegelreflex maar aangezien nu pas de uitverkoop van de voorraad begint zou het best nog 's een maandje of 2 langer kunnen duren.
Als klopt wat Thom Hogan schrijft dan heeft Nikon op dit moment geen camera in de D100/D200/D300/D300s lijn voor de 'onderkant-pro' markt (meer) in productie. Als de hele keten door de voorraad heen is, dan heeft Nikon geen camera in dit segment van de markt. Dat lijkt me onwaarschijnlijk, tenzij Nikon dit segment bewust links laat liggen en de D7000 (op dit moment nog de bovenkant consumenten markt) deze plek min of meer over neemt. Dit even terzijde (en off topic, aangezien dit een D700 discussie is) ...

De D700 is ruim twee jaar geleden op de markt verschenen en daarmee 'oud' te noemen. De concurrentie heeft in de tussentijd ook niet stil gezeten (zoals de Canon EOS 5D mk II, als opvolger van de toen 3 jaar oude EOS 5D), maar vooral van Canon heb ik de indruk dat ze hun productlijn vaker 'verversen' van Nikon doet (in dat opzicht behouden Nikon's, in dat segment, ook iets beter hun waarde). Het lijkt er op dat Nikon nu aan zet is, maar of een eventuele opvolger van de D700 begin februari, pas later dit jaar of misschien pas volgend jaar wordt aangekondigd is inderdaad een kwestie van afwachten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Toch vind ik 'oud' maar een rare definitie. In welk opzicht is het oud? Oke, het heeft geen HD video en een groot aantal megapixels zoals de 5DII, maar in vrijwel alle andere opzichten loopt het nog ver voor op de concurrentie in dat segment. De camera is inderdaad wel 'oud' te noemen op basis van de productielijn van Nikon, dat om de aantal jaren zijn modellen vernieuwd. Maar dat zal mij echt weinig uitmaken, ik koop liever een uitstekende camera voor een relatief lage prijs zonder productiefouten (denk aan de flits-shoe fout waar de D700 eerst mee te kampen had), dan een nieuw model voor de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:34
jvdgeest schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:35:
De camera is inderdaad wel 'oud' te noemen op basis van de productielijn van Nikon, dat om de aantal jaren zijn modellen vernieuwd.
Dat valt zelfs mee, alleen de D7000 is nieuwer, alle andere camera's zijn van dezelfde generatie en voorzien van dezelfde technieken (ik reken even buiten de 3100, maar die maakt op geen enkel vlak de rest van de Nikon's oud).

De D700 is in feite een D3 in D300 behuizing. Ik vraag me af of Nikon aan dat principe vast blijft houden, want dan zou men eerst de D4 moeten introduceren, dan kan de opvolger van de D700 nog wel een poos op zich laten wachten want de D300 heeft naar mijn idee voorrang (die werd destijds ook samen met de D3 geïntroduceerd).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Abbadon schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:05:
[...]
Ik vraag me af of Nikon aan dat principe vast blijft houden,
ik heb daar een beetje mijn twijfels over, dat Nikon bijv. geen D700s en/of D700x heeft geintroduceerd, vind ik daar wel tekenend voor. ik zou het wel jammer vinden als Nikon van dat principe afstapt, voor mij biedt de D3 weinig meer dan de D700, maar met een 'D4' tegenover een 'D800' zou dat wel eens anders kunnen worden. Zou jammer zijn als ze bij Nikon camera's bewust kreupel houden, zoals ze bij Canon doen.

[ Voor 3% gewijzigd door lateef op 02-02-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
lateef schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:58:
[...]

ik heb daar een beetje mijn twijfels over, dat Nikon bijv. geen D700s en/of D700x heeft geintroduceerd, vind ik daar wel tekenend voor. ik zou het wel jammer vinden als Nikon van dat principe afstapt, voor mij biedt de D3 weinig meer dan de D700, maar met een 'D4' tegenover een 'D800' zou dat wel eens anders kunnen worden. Zou jammer zijn als ze bij Nikon camera's bewust kreupel houden, zoals ze bij Canon doen.
Je moet niet vergeten dat Nikon niet zo'n groot bedrijf is als Canon. Nikon heeft gewoon een beperkte productiecapaciteit, en naast de d700 ook nog een d700x produceren is gewoon niet te doen voor Nikon.

Wat betreft de 'oudheid' van de D700: ik heb em nu ruim twee jaar en ik heb nog nooit een camera in mijn handen gehad (D3/1D serie uitgezonderd) die in de buurt kwam qua snelheid, gebruiksgemak en kwaliteit van beeld als de D700.

Ik zou em nooit weg doen, maar helaas filmt de D700 niet wat gezien de markt waarin ik zit met mijn bedrijfje wel echt een groot nadeel is.
Als de opvolger niet te duur word en de D700 nog wat oplevert zou ik mischien wel switchen.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Kwartjuh schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:19:
[...]
Je moet niet vergeten dat Nikon niet zo'n groot bedrijf is als Canon. Nikon heeft gewoon een beperkte productiecapaciteit, en naast de d700 ook nog een d700x produceren is gewoon niet te doen voor Nikon.
dit is een argument wat vaker aangehaald wordt, maar er zijn wel een aantal punten waarbij ik, met name in deze context, kanttekeningen en vragen wil plaatsen.

Canon en Nikon produceren tegenwoordig per jaar een vergelijkbaar aantal dSLR's. Hoe zit dat met hun productielijnen? Worden die productielijnen gebruikt voor één camera, voor meerdere dSLR's of zelfs voor meerdere cameratypen? Met name in de eerste twee gevallen zou de productiecapaciteit toch geen probleem mogen vormen?

Met een D700s en/of x hadden ze de productie van de D700 toch stop kunnen zetten en die productiemiddelen voor de D700s en/of x in kunnen zetten? Met name wanneer ze met één vervanger waren gekomen had dat toch geen probleem mogen zijn. Met name een D700s lijkt me voor Nikon redelijke eenvoudig op de markt te zetten en ik denk dat met name het ontbreken van videomogelijkheden het grootste 'gemis' van de D700 zijn. Bij een D700x kan ik me voorstellen dat dat iets lastiger ligt en dat Nikon onvoldoende fullframe 'x' sensoren tot zijn beschikking heeft.

Overigens ben ik ook nog steeds bijzonder tevreden met mijn D700 en heb ik filmen en/of een hogere resolutie niet echt nodig, maar ik zou het wel waarderen, met name het filmen, wordt naar mijn idee een steeds belangrijker medium (ik doe tegenwoordig iig véél meer met bewegend beeld dan tien jaar geleden en een deel daarvan zou ik wellicht best zelf kunnen doen en dat waarschijnlijk ook leuk vinden).

[ Voor 5% gewijzigd door lateef op 02-02-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Laatst online: 25-08 12:54
lateef schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:30:
[...]

dit is een argument wat vaker aangehaald wordt, maar er zijn wel een aantal punten waarbij ik, met name in deze context, kanttekeningen en vragen wil plaatsen.

Canon en Nikon produceren tegenwoordig per jaar een vergelijkbaar aantal dSLR's. Hoe zit dat met hun productielijnen? Worden die productielijnen gebruikt voor één camera, voor meerdere dSLR's of zelfs voor meerdere cameratypen? Met name in de eerste twee gevallen zou de productiecapaciteit toch geen probleem mogen vormen?

Met een D700s en/of x hadden ze de productie van de D700 toch stop kunnen zetten en die productiemiddelen voor de D700s en/of x in kunnen zetten? Met name wanneer ze met één vervanger waren gekomen had dat toch geen probleem mogen zijn. Met name een D700s lijkt me voor Nikon redelijke eenvoudig op de markt te zetten en ik denk dat met name het ontbreken van videomogelijkheden het grootste 'gemis' van de D700 zijn. Bij een D700x kan ik me voorstellen dat dat iets lastiger ligt en dat Nikon onvoldoende fullframe 'x' sensoren tot zijn beschikking heeft.
Camera's (en lensen) worden in batches geproduceerd. Je moet je dus voorstellen dat 1 productielijn bijvoorbeeld 2 weken D300s camera's maakt, en dan 2 weken D700 camera's.
Canon en Nikon hebben inderdaad een (bijna) identieke camera line-up. Maar het aantal productielijnen is bij Canon groter dan bij Nikon. Een goed voorbeeld van de grotere productie capaciteit is het feit dat Canon in al haar SLR's eigen ontwikkelde en geproduceerde sensoren plaatst.
Nikon moet het bij de meeste SLR's hebben van sensoren die zijn gemaakt door Sony (en dan soms wat aangepast door Nikon).
Alleen in het hoge segment ontwikkeld Nikon haar eigen sensoren en zelfs dan produceert Sony ze volgens mij. (D3/D700, D3x, D300(s))

Canon daarintegen ontwikkeld al haar SLR sensors zelf.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Volgens mij maakt Nikon de sensoren voor D3/D700, D3s en D3100 zelf (type nummers NC813...). De D7000 heeft wel een sensor van Sony er in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Kwartjuh schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 00:00:
[...]

Een goed voorbeeld van de grotere productie capaciteit is het feit dat Canon in al haar SLR's eigen ontwikkelde en geproduceerde sensoren plaatst.
De productiecapaciteit van het eindproduct (in dit geval dSLR) staat natuurlijk helemaal los van het feit of een bedrijf wel of niet een component (in dit geval sensor) in eigen huis ontwikkelt en/of fabriceert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
Stel ... dat Nikon zou besluiten de D700 te vervangen door een D700s (o.i.d., net zoals bij de D300 -> D300s gebeurde). De zelfde sensor, nieuwe XPEED, hogere frame rate, FullHD 1080p video met 24, 25 en 30 fps, etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
En dan?

Marketingtechnisch niet verantwoord want te weinig megapixels. En ondanks het feit dat de meeste mensen meer dan genoeg aan 12Mpix hebben is meer nooit verkeerd, mits overige beeldfactoren daar niet onder te lijden hebben. En laten we wel zijn, een full frame sensor kan gerust meer pixels dan 12Mpix aan voordat o.a. ruis en dynamisch bereik achteruitgaan (zie b.v. D3X en 5Dmk2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Nikon gaat dat niet doen. In de opvolger van de D700 komt hoe dan ook meer megapixels. Het zou haast zelfmoord zijn als ze het niet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 16:16
hier stond onzin... ;(

[ Voor 108% gewijzigd door Teun_2 op 11-02-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-08 19:02
Maarja ze zullen ook niet in dezelfde kanibalisme val willen lopen zoals canon deed met de 1Ds3 en de 5D2. Het vlaggenschip model moet echt flink meer bieden dan de opvolger van de D700, willen ze het niet in de verkopen van dat model gaan voelen. (die toch al niet al teveel zijn, volgens mij)

Wheathersealing en goede AF zijn schijnbaar niet genoeg om een flinke meerprijs te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Iets zegt mij dat Nikon en Canon veel meer winst maken op de D700 en 5D2 modellen. Voor elke verkochte D3S/x vliegen er misschien wel 10 of 20 D700's over de toonbank. Gelukkig is er concurrentie aanwezig tussen Nikon en Canon en dat gaan we hopelijk terugzien in de opvolgers. Nikon heeft het gelukkig goed aangepakt met de D700 om gewoon componenten uit de pro-modellen te gebruiken (zoals de AF-unit). Wellicht dat Canon dit ook gaat doen (is te hopen voor de Canon-gebruikers). Hopen dat Nikon dit volhoudt in de opvolgers, én rekening houdt met de wens voor meer megapixels (en video-functies, hoewel dat voor mij niet interessant is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-08 19:02
Dat lijkt mij ook de bedoeling, je positioneert een vlaggenschip model zo dat de meeste mensen het op 1 na beste nemen. Maar daarnaast heeft zo'n model wel een eigen doelgroep en op het moment dat die mensen ook het 1 na beste model gaan nemen, heb je last van kannibalisme op je eigen producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zet erop in dat de D800 een goede kans maakt om de sensor uit de D3x te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Die sensor kostte Nikon toch ongeveer +/- 3000 dollar per stuk in het begin? Ik weet dat de kostprijs inmiddels sterk is gedaald, maar ook tot zo'n niveau dat het in een D800 zou uitkunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jvdgeest schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:34:
Die sensor kostte Nikon toch ongeveer +/- 3000 dollar per stuk in het begin? Ik weet dat de kostprijs inmiddels sterk is gedaald, maar ook tot zo'n niveau dat het in een D800 zou uitkunnen?
Dat is dan wel heeeeel duur. Aangezien de sensor van de 5D2 volgens mij niet wezenlijk duurder in productie is en die camera was in het begin niet duurder dan 2500euro.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Hmm, ik meen zoiets te hebben gelezen. Op Google kan ik moeilijk weer naar de bron komen (ik vind wel een site die praat over een prijskaartje van $4k in het begin), maar het zou zo maar eens volledig fout kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien is het voor Nikon duurder omdat ze de sensor moesten kopen van Sony, want de A900 kostte veel minder met dezelfde sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-01 07:07
D3x sensor in een D800 is compleet onlogisch. Om een D800 met een D3x sensor goed op de markt te kunnen brengen, moet Nikon de FPS en ISO flink omhoog gooien tov D3x. En terwijl Nikon dat zeer waarschijnlijk gewoon kan doen, doen ze dat niet. Want daarmee maken zij D3x compleet overbodig. Wie gaat er dan nog 5000-6000 euro voor een D3x neerleggen als je voor de helft een betere en vooral snellere camera kan krijgen. En laat staat dat D3x gericht is op een zeer kleine markt, waar 1 camera meer dan genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 16:16
jvdgeest schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:34:
Was die sensor niet ongeveer dezelfde als die in de pricewatch: Sony Alpha DSLR-A850 ? Dan lijkt het me sterk dat daar een $3000 prijs voor betaald moet worden.

edit: te laat...

Bovendien is dat nog een sensor die niet gemaakt is om video te produceren, iets wat toch wel een serieus gemis zou zijn. Niet elke sensor kan video aan, dat vereist de mogelijkheid om lange tijd actief te zijn, wat voor te veel hitte zorgt bij oudere sensoren die daar niet op voorzien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Nieuw Oud gerucht rond de D800:
http://www.digitalrev.com...omments=1&article_id=6476

Ook rond de D400, D4 en D4X:
http://www.digitalrev.com...-article.html?connected=0

Maar neem het allemaal maar met een korrel zout, want de kans is erg groot dat dit gewoon niet klopt ;)

Edit: oops, dit is gewoon een oud bericht. |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Nordlys op 11-02-2011 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Teun_2 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:47:
Bovendien is dat nog een sensor die niet gemaakt is om video te produceren, iets wat toch wel een serieus gemis zou zijn. Niet elke sensor kan video aan, dat vereist de mogelijkheid om lange tijd actief te zijn, wat voor te veel hitte zorgt bij oudere sensoren die daar niet op voorzien zijn.
Wat is "lange tijd actief te zijn"? Met live-view is de sensor ook lange tijd actief. Dus zou het volgens moeten kunnen met die sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Als ik de liveview op mn D700 aan laat staan dan kapt ie er op een gegeven moment ook vanzelf mee hoor :) Buiten dat, vind ik het persoonlijk bezopen om minutenlange shots te maken. Dan wordt de video heel erg statisch en saai, en kan je beter een gewone videocamera gebruiken als je dat echt per se wil, dus is het eigenlijk een non-issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar een minuut is al lang voor dit soort elektronica, dus ik vraag me af of de sensor heter wordt tijdens het film. Bovendien als je een lange opname in bulb maakt, wordt je sensor ook heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 10:01

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Filmen doe je toch sowieso op een lagere resolutie (1080p != 12Mpix. De sensor hoeft dan niet alle pixels 'aan te sturen' en zal dus koeler blijven.... Maar ik kan er ook helemaal naast zitten :)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 22:08
Maar alle data moet wel verwerkt worden. Waardoor niet alleen de sensor hitte produceert, maar ook de chip. En dat is iets wat mensen vaak over het hoofd zien. En 24x 12Mpix per seconde is nogal wat.. En volgens mij heeft de camera in live view een lagere refresh rate.

[ Voor 14% gewijzigd door Zwegertje op 12-02-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:10
Op dit moment kijk ik naar een opvolger van m'n D80 en de D700 staat bovenaan m'n lijst. Ik denk dat het prima is om deze body nu nog te kopen. De prijs is lekker gedaald en bij introductie van een D800 zal de prijs waarschijnlijk rond de introductie prijs van de D700 komen te liggen, +/- 2700 euro dus.

Mijn redenatie: een D700 en de rest van geld steken in een goede lens ipv een D800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:31
klinkt goed. Zeker als je filmen niet hoog op je prioriteiten lijstje hebt staan :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enige kanttekening is dat er altijd een korte periode is dat iedereen z'n voorraden dumpt voor fijne prijzen zodra de opvolger eris. Echter de balans dus dumpprijzen en uitverkocht kan wel 's lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Het ideale moment was een maand terug geweest, toen kon je hem bij de Mediamarkt scoren voor 1470. Maargoed, dat was toen, nu is het alsnog een goede prijs. De D800 gaat nog wel eventjes duren en de prijs zal zeker rond de 2700 komen te liggen. Ik zou hem nu halen als ik jou was, het is een prachtige camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
Filmen is voor mij onbelangrijk, dat doe ik wel met een iPhone ;)

De D700 is voor mij een goede opvolger omdat ik al een D80 heb en een SB600 (voor de rest nog geen FX glas). Zou zonde zijn om te switchen naar Canon. Overigens heb ik een poosje met een Canon 50D gespeeld en aan de bediening van een Canon kan ik niet erg snel wennen. De D700 wil ik icm de 24-70 2.8 nemen.

@Wijnands: Ja de periode tussen introductie D800 en dump van de D700 is vrij lastig. Niemand weet nu nog wanneer dat gaat plaats vinden en wellicht zijn de voorraden dan zo schaars dat je onmogelijk aan een D700 kan komen.
http://nikonrumors.com/20...ile-being-discounted.aspx

Als er mensen zijn die er nog eentje nieuw willen aanschaffen zou ik niet al te lang meer wachten denk ik. Ik schat het nu 99% zeker dat productie echt gestopt is en ik denk dat er niet al te veel meer in de distributiekanalen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
Sinds kort ben ik nu ook in bezit van een D700. Wat een camera (ja zelfs nu nog, bijna 3 jaar na introductie). Wat ik nog niet heb kunnen vinden is het volgende: ik kom van een D80 en daarbij was het mogelijk om met de primaire draaischijf door je foto's te bladeren. Bij de D700 lukt me dat niet. Is dit ergens in te stellen of bestaat deze optie gewoon niet?

Ja de papieren handleiding heb ik doorgebladerd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:36

YellowCube

Wait...what?

Zijn er veel mensen die de auto iso functie gebruiken?
Zo niet, doen. Geniaal is het. Wat het extra bruikbaar maakt is dat je niet alleen een max. kunt instellen aan de iso waarde maar ook een minimum aan de sluitertijd (en dat is dan vanzelf de trigger voor de camera om een hogere iso waarde te kiezen). Volgende wens is dat de minimale sluitertijd per lens vastgelegd kan worden, bijv 1/200 voor je telelens en 1/10 voor je ultrawide. Dan ben je helemaal spekkoper.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

C00KW4US schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 08:18:
Sinds kort ben ik nu ook in bezit van een D700. Wat een camera (ja zelfs nu nog, bijna 3 jaar na introductie). Wat ik nog niet heb kunnen vinden is het volgende: ik kom van een D80 en daarbij was het mogelijk om met de primaire draaischijf door je foto's te bladeren. Bij de D700 lukt me dat niet. Is dit ergens in te stellen of bestaat deze optie gewoon niet?

Ja de papieren handleiding heb ik doorgebladerd 8)
menu item f9, onderste optie "menu and playback" aan zetten. Klaar.

Ik gebruik altijd auto iso. wel maximaal waarde iso 1600 (dat beetje ruis wat je dan hebt.. tja).. soms zet ik deze op 3200. De snelste sluitertijd verander ik met de lens die ik voorschroef. auto iso optie staat bij mij als eerste in mijn custom menu .. lekker handig.
Ik heb hem al 2 jaar. Als deze kapot zou gaan .. dan koop ik zo weer deze cam.. maar ik denk dat ie het nog een aardig tijdje gaat uithouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Oh wat balen, heb ik net de centjes bij elkaar... is de D700 gewoon nergens meer nieuw te koop :(

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

CaVeFiSh schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:41:
Oh wat balen, heb ik net de centjes bij elkaar... is de D700 gewoon nergens meer nieuw te koop :(
ik zie 2 groene vrachtwagentjes hier staan (dat ze dus op voorraad zijn):
pricewatch: Nikon D700 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
henkleerssen schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:23:
[...]

ik zie 2 groene vrachtwagentjes hier staan (dat ze dus op voorraad zijn):
pricewatch: Nikon D700 :?
Klopt, zag ik ook. Maar als je naar de websites gaat dan zie je dat ze ook daar niet meer op voorraad staan :(

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:56

Phehistyr

De Epische Lurker

Foto de Vakman toch wel? Maar met de huidge prijzen zou ik toch echt op zoek gaan naar een tweedehandse. Ik zat twee weken geleden in dezelfde situatie en ben blij dat ik geen 1000 euro heb uitgegeven voor garantie ...

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
Prijzen zijn indd flink gestegen, nu als kit met 24-70 ben je ruim 3,7K kwijt. Gelukkig was ik er redelijk op tijd bij (zat al wel een kleine verhoging op de prijs maar was te doen).

Vraag me af waar deze prijsstijgingen nu zo vandaan komen. Is het de aarbeving in Japan, is het het opraken van de voorraden vanwege een nieuw model wat binnenkort gaat komen of is het gewoon omdat de prijs omhoog moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Opraken van de voorraden. Naar verwachting zal er in juni en juli nog nauwelijks wat leverbaar zijn van Nikon (wat betreft de pro-lenzen en body's). Bij de D700, de 70-200 VR II en 14-24 is dit al het geval. De 24-70 is op dit moment nog wel leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
C00KW4US schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:50:
...
Vraag me af waar deze prijsstijgingen nu zo vandaan komen. Is het de aarbeving in Japan, is het het opraken van de voorraden vanwege een nieuw model wat binnenkort gaat komen of is het gewoon omdat de prijs omhoog moet :)
Volgens goed ingelichte bronnen (http://www.bythom.com) wordt/werd de D700 geproduceerd in het gebied dat het zwaarst is getroffen door de aardbeving en tsunami van afgelopen maart. Dit betekent dat, indien de D700 nog steeds in productie is/was, de voorraden niet (zo snel) zullen worden aangevuld vanwege beperkte productiecapaciteit.

Daarnaast speelt, dat dit model (volgens dezelfde goed ingelichte bronnen) rond augustus of uiterlijk eind dit jaar wordt vervangen door een opvolger. Hierdoor is wellicht de productie van de D700 ook (drastisch) teruggeschroefd of stopgezet om ruimte te bieden voor de productie van de opvolger. Maar ook hier ondervindt men hinder van beperkte productiecapaciteit als gevolg van de ramp die zich in dat gebied in Japen heeft voltrokken.

Er is echter (veel) vraag naar dit model en bij het uitblijven van een opvolger besluiten veel geïnteresseerden niet langer te wachten en toch maar een D700 te kopen. Er is meer vraag, maar de 'handel' (en Nikon in Japan) kan niet in de vraag voorzien, waardoor de prijs oploopt ..

[ Voor 12% gewijzigd door vtpeters op 31-05-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalmania_666
  • Laatst online: 10-09 12:44
Ik ben sinds kort de gelukkige bezitter van zo'n mooie D700.
Ook ik was eerst aan het wachten totdat de opvolger zou komen, maar zoals al eerder in diverse posts werd aangegeven zal die én een heel stuk duurder zijn, én moeilijk leverbaar zijn vanwege de grote vraag.

Gekocht bij Digital Street. Had mazzel. Heb 'm kunnen kopen (en was op voorraad) voor iets minder dan € 1.800,00. Als ik nu kijk zijn de prijzen overal een paar honderd euries duurder.

Absoluut geen spijt van deze aankoop. (kwam van een D200)

Ben nu aan het sparen voor de 70-200 VRII, maar wacht nog wel even totdat de productie weer op volle toeren is, en de prijzen dalen. Daarna komt de 24-70 maar ja op moment kan bruintje dat niet erbij sparen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Goede aanschaf, veel plezier ermee! :) De prijs van de 70-200 II zal naar mijn verwachting niet meer dalen, maar alleen maar stijgen (de meeste webshops zitten al boven de 2000 euro). Misschien dat hij in augustus weer ietsjes zakt, maar echt veel moet je er niet van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:01

Milo.

klik

Nu ik terug denk, vandaag bij de MM arena stond een mishandelde d700 show model (15??e) en die had een erg lelijke scheur in het lcd scherm.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

metalmania_666 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:54:
Ik ben sinds kort de gelukkige bezitter van zo'n mooie D700.
Ook ik was eerst aan het wachten totdat de opvolger zou komen, maar zoals al eerder in diverse posts werd aangegeven zal die én een heel stuk duurder zijn, én moeilijk leverbaar zijn vanwege de grote vraag.

Gekocht bij Digital Street. Had mazzel. Heb 'm kunnen kopen (en was op voorraad) voor iets minder dan € 1.800,00. Als ik nu kijk zijn de prijzen overal een paar honderd euries duurder.

Absoluut geen spijt van deze aankoop. (kwam van een D200)

Ben nu aan het sparen voor de 70-200 VRII, maar wacht nog wel even totdat de productie weer op volle toeren is, en de prijzen dalen. Daarna komt de 24-70 maar ja op moment kan bruintje dat niet erbij sparen :-(
leuk. Feli.
wat heb je er nu voor 'n lens op zitten?

enne, waarom zoek je niet gewoon naar een 2e hands 70-200 VR (de oude versie). Scheelt je een sloot geld en je hebt nog steeds een dijk van een lens.
De nieuwere versie is meer toegespitst op het FX verhaal, maar de D700 heeft genoeg truken om de "tekortkomingen" van de oude versie te compenseren.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toen ik een D700 had de VR1 getest bij een verkoper en die was meer dan slecht, mocht je voor een VR1 gaan uit het 2e hands circuit ga dan hoe ver het ook weg is kijken, voelen en testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

het enige wat ik er mee dan slecht aan vind is de vignettering die je hebt. Buiten dat komen er nog steeds platen uit rollen die ik buitengewoon acceptabel vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Onlangs ook een discussie over met een collega fotograaf. Die ging nog niet op FX over omdat hij dan meteen ook een VR2 moest hebben omdat de VR1 zo slecht aangeschreven stond. Nu heeft de VR1 dus last van vignetting. Maar toen ik de 24-70 er eens op ging testen, schrok ik toch ook behoorlijk. Ook deze heeft last van vignetting, dat terwijl deze, als ik het goed begrepen heb, speciaal voor FX ontworpen was.

Oftewel, zet in je body maar de anti vignetting aan, en ga lekker voor die VR1 ;).

Onlangs had ik een probleem met de D700 icm flitser. De flitser (SB800) begon spontaan te flitsen. In eerste instantie dacht ik dat het aan de flitser lag, dus heb ik m'n tweede SB800 erop geschroeft. Deze gaf echter dezelfde problemen. Omdat de SB800 al een ouder model is, en het AFgrid niet is afgestemd op de D700, dacht ik dat het wel eens aan de compatibiliteit van de SB800 zou liggen.
Toen dus een SB900 aangeschaft. Mede ook omdat ik het moe was om maar van 11 van de 51 focuspunten gebruik te maken, om zodoende toch nog goed te kunnen focussen met de SB800 in donkere situaties. Wat gebeurde er met de SB900. Het spontaan flitsen probleem kwam in veelvoud terug. Meestal begon het pas na een tijdje, na 2-3 uur fotograferen. Maar met de SB900 begon het al binnen een kwartier. Er viel niet meer fatsoenlijk mee te werken. Mijn D200 had er geen last van. Toen pas begon ik het vermoeden te krijgen dat dit aan de D700 lag, ipv aan de flitsers. Naar het probleem gegoogled en bleek dat er meerdere mensen last van hebben. Oxidatie in de flitsschoen. Helaas net 2 maanden buiten de garantietermijn, dus ik heb voor de reparatie moeten lappen :/.

Zijn er meer mensen met soortgelijke flitsproblemen (geweest) in dit topic?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probleem ken ik, speling in een sb-600 voet. Spontaan flitsen ligt bij nikon eigenlijk altijd aan verstoring in contact tussen body en flitser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het overwegen om een D700 te kopen. Ik zit nu met een D300s, maar het lijkt mij dat als ik deze verkoop, en een occasie D700 koop, ik niet zoveel moet opleggen. Bovendien zijn al mijn accesoires compatibel, en zijn mijn lenzen ook allemaal fullframe geschikt.

Ik zit juist met enkele vragen:

-Ruisprestaties, zijn deze hetzelfde(of beter) als de D300s?
- is de grotere senser de opleg van een beetje geld( ik schat 400 euro) waard?
- zijn er nog verschillen buiten de sensorgrootte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
1) Ruisprestaties: veel beter van de D700.
2) Gezien je al FX-lenzen hebt, zeker weten. Tenzij je wildlife fotografie doet en veel meer aan DX hebt dan FX. Misschien dat je met 400 euro het iets onderschat, maar dat hangt af van de ouderdom van jouw D300s en de D700 die je aanschaft.
3) Je kunt de specificaties prima op internet vinden ;) Qua body layout en feeling zijn ze aardig hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn D300s is net geen 2 jaar oud. En ik vermoed met de aankondiging binnen een 2-tal weken, dat de D700 wel voor een mooi prijsje occasie is te vinden.

Ik zou het bereik niet meteen missen, ben er zelf over aan het denken om de 70-200 te verkopen en met dat geld de overstap te financieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
De D4 lijkt aardig zeker, maar of een D400 of D800 wordt aangekondigd, is minder zeker. Het zou maar zo kunnen zijn dat Nikon eerst de D400 aankondigt (zoals ze de vorige keer ook deden met de D300), en dan is jouw D300s opeens minder waard, in plaats van de D700. Allemaal geruchten, maar ik wil maar zeggen dat je nergens van uit kunt gaan.

Maar ik wil je absoluut niet weerhouden van de overstap, de D700 is een prachtige camera en zijn de extra kosten meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben alleen aan het twijfelen om door te sparen voor een D3s, en de D300s als backup te houden, ingeval dat ik dat extra bereik nog nodig zou hebben. Verder ga ik in september een maand naar ecuador, en ik denk dat het wel mooi zou zijn om de D700 mee te nemen ipv de D300s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Het is geen verkeerd idee om de D300s als backup body te houden (er van uitgaande dat je belangrijke evenementen zoals huwelijken schiet waarbij het cruciaal is). Het prijsverschil tussen de D3s en D700 is nogal wat. Waarom zou je precies een D3s willen? Ik weet voor mijzelf wel een aantal voordelen van die camera, maar dat vind ik de meerprijs niet waardig. Vergeet niet dat de D700 echt een super FX camera is met heel wat features die de D3s en zelfs D3x ook hebben (zoals AF unit). Dus ik ben benieuwd waarom je zou willen doorsparen voor een D3s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral het patsergehalte en de grip. Ook de ISO prestaties doen mij wel wat.

Ik ben een gearjunkie, en het is toch altijd leuk om het beste van een merk te hebben. Ik ga er eens een nachtje over slapen en kijken voor hoeveel ik een D700 kan scoren en wat mensen nog voor m'n D300s bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ik vind dat maar zwakke redenen eerlijk gezegd. Qua ISO doet de D3s het ietsjes beter, maar niet bijzonder veel. De D700 presteert al uitzonderlijk goed. Ik doe wel eens partyfotografie en daar zijn ISO-prestaties erg belangrijk. Met de D700 en de lenzen die ik heb (en jij de meeste ook) kan ik echt prima uit de voeten.

Wat betreft de grip, die kun je bij de D700 er natuurlijk bij kopen. Het is wel zo dat de D3s met zijn ingebouwde grip iets lichter is dan de D700 + grip. Ik heb zelf een dag met de D3s gewerkt en ik merkte dit wel.

Succes met je keuze :) Ik zou de overstap naar de D700 zeker aanraden. De D3s, met je huidige argumenten, zou ik afraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een grip voor mijn D300s, dus die kan ik gewoon gebruiken op de D700. Gewicht doet me niet zoveel, ik ben een grote sterke jonge, en ik vind het niet erg om met wat gewicht in m'n handen rond te lopen. En ja, ik heb al een hele dag/nacht met de D300s+ grip + 24-70 rond gelopen.

Ik denk dat ik wel ga voor de D700, maar moet er nog eens goed over slapen. Alvast bedankt Johan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
oh en hou er rekening mee dat je cropfactor wegvalt. Ik weet niet welke lenzen je allemaal hebt, maar het kan een behoorlijke impact hebben op de manier waarop je fotografeert. Voor de rest heeft de D700 exact dezelfde AF unit als de D300, dus alle puntjes staan min of meer in het midden :P

Wat ruisprestaties betreft staat alleen de D3s een stapje/stopje boven de D3/D700, en dat is momenteel de beste camera die er te krijgen is wat ruisprestaties betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn lenzen zijn allemaal FX lenzen, en ik ben ook eigenaar van een F90x, dus dat het bereik dan veranderd besef ik maar al te goed, maar zoals ik een paar post eerder al zei, ik zit niet zoveel boven de 70mm op crop, dus dat maakt al bij al niet zoveel uit.

Ik dacht trouwens gelezen te hebben dat de AF unit dezelfde was als die in de D3, en dus beter als die in de D300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:08:
Ik dacht trouwens gelezen te hebben dat de AF unit dezelfde was als die in de D3, en dus beter als die in de D300?
Klopt.

Stond ook in een post van mij hierboven vermeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu enkel nog aan het twijfelen of ik de D300s hou en of ik de D700 nieuw of 2e hands koop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Als je zeker weet dat je een back-up body nodig hebt / handig gaat vinden, kun je ook besluiten om de D700 als back-up body te gebruiken zodra de D800 beschikbaar wordt. Zo heb je twee FX body's. Aan de andere kant is een DX body ook wel handig om wat extra bereik te hebben. Ik zou denk ik zelf de D300s houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:38:
Ben nu enkel nog aan het twijfelen of ik de D300s hou en of ik de D700 nieuw of 2e hands koop..
Ik had een D300 en een D700. Maar de D300 verzamelde eigenlijk alleen maar stof na aanschaf van de D700. De D300 heb ik na 6 maanden D700 gebruik weg gedaan. Had ik eigenlijk veel eerder moeten doen. Heb meteen een groot deel van mijn DX objectieven ook weggedaan.

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen dx lenzen meer, Dus daar moet ik niets meer van verkopen. De D300s staat ondertussen ook al te koop, want ik zou hem waarschijnlijk ook niet meer gebruiken zoals je zegt.

Ik shoot nog niet professioneel, dus een backup body heb ik niet echt nodig. Om u op een paar maanden tijd 2 FX bodies te kopen, dat zie ik mezelf ook niet doen.

Ik ga gewoon de D300s verkopen, en de D700 kopen. Ik shoot toch niets waar ik absoluut 200 mm of meer op crop nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:41:

Ik zit juist met enkele vragen:
...
- is de grotere senser de opleg van een beetje geld( ik schat 400 euro) waard?
Dat is _juist_ waar het om draait bij een FX-camera en waarom je van een D300 naar een D700 gaat; praktisch bereik en DoF veranderen. Vooral dat laatste geeft je meer creatieve mogelijkheden. En de ruisprestaties zijn idd een stuk beter (afgezien van de D3s is er niks beters). Ander praktisch voordeel is de grotere zoeker :)

Als dat voor jou geen meerwaarde heeft is mijn tip de camera die je nu hebt te houden en kun je beter je geld ergens anders aan besteden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abbadon schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:23:
[...]

Dat is _juist_ waar het om draait bij een FX-camera en waarom je van een D300 naar een D700 gaat; praktisch bereik en DoF veranderen. Vooral dat laatste geeft je meer creatieve mogelijkheden. En de ruisprestaties zijn idd een stuk beter (afgezien van de D3s is er niks beters). Ander praktisch voordeel is de grotere zoeker :)

Als dat voor jou geen meerwaarde heeft is mijn tip de camera die je nu hebt te houden en kun je beter je geld ergens anders aan besteden :)
Je hebt gelijk. Het eerste wat me opviel toen ik de eerste keer m'n F90x gebruikte, was de grote zoeker. Dat vind ik dus zeker al wat waard. Verder is de hogere iso, en de iets betere beeldkwaliteit, samen met het iets groter zijn van de body me wel de upgrade waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar Kevinneke heeft al aangegeven dat hij van een hoog patsergehalte houdt en dan zijn eigenlijk alle goed bedoelde adviezen onnodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou er toch rekening mee? Ik vind dat een beetje kort door de bocht. Ik heb besloten om de D700 te kopen, mede dankzij de adviezen, die trouwens niet alleen voor mij nuttig zijn, maar voor iedereen die erover denkt om over te stappen op FX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Alvast veel plezier met de D700, dat een prachtige camera is. Je gaat ook veel meer fun krijgen met je 14-24 lens, die naar mijn mening op een FX body thuishoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:56

Phehistyr

De Epische Lurker

Sterker nog, dat ik de 14-24 ergens voor weinig op de kop wist te tikken was de reden dat de D700 niet lang daarna volgde. O+

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, true. Als ik hem op m'n analoge body zet merk ik inderdaad dat hij lekker WIJD is. Ik zou wel liefst eerst mijn D300s kwijtgeraken, maar ik krijg er spijtig genoeg niet zoveel reactie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 09:44:
Haha, true. Als ik hem op m'n analoge body zet merk ik inderdaad dat hij lekker WIJD is. Ik zou wel liefst eerst mijn D300s kwijtgeraken, maar ik krijg er spijtig genoeg niet zoveel reactie op.
Dat zou wel eens te maken kunnen hebben met de onzekerheid over welke camera('s) nu precies in augustus aangekondigd worden. Volgens sommige geruchten zit er op korte termijn ook een opvolger voor de D300s (D400) aan te komen en dat drukt natuurlijk op de markt voor D300(s) camera's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Vpeters. Geen idee wat je er voor wilt hebben natuurlijk, maar ik zou nu ook niet staan te springen om een 2e hands D300s te kopen. Mijn gok is toch ook een beetje dat als klopt wat er gezegd wordt, namelijk dat er een D400 aan zit te komen, dan kan ik waarschijnlijk over een maand of 3 een D300s NIEUW oppikken voor de prijs die jij er nu voor wilt hebben.

Veel mensen die serieus overwegen een D300s op te pikken, weten natuurlijk ook wel een beetje waar ze naar nieuws en geruchten moeten kijken. Ik geloof dat ik zelf zit te gokken op de mogelijke aankondiging van een D800 als vervanging van de D700. De mogelijke prijsdaling die er dan aan zit te komen voor een D700, zou voor mij wel eens voldoende kunnen zijn om een aankoop te overwegen.

n.b. Als je niet vastzit aan een nieuwe D700, zou je kunnen overwegen om bijvoorbeeld Marktplaats eens af te zoeken. Volgens mij moet het mogelijk zijn om voor 1600~1700 euro een 2e hands D700 in goede staat, te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor die 200 euro extra koop ik liever een nieuwe dan. Denk dat ik wacht tot na m'n vakantie, en de D300s samen met de D700 hou. Ik zal wel zien of ik nog kopers vind.

Verwijderd

Ik ga hem morgen halen. Heb de D300s kunnen verkopen, ze komen hem straks halen. 800 euro voor een D300s met 19.00 clicks, lijkt me echt een koopje, maar ik wou de D700 zo snel mogelijk gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Beetje een slaperig topicje... Net nu ik een D700 heb.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shaggy8675 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 14:43:
Beetje een slaperig topicje... Net nu ik een D700 heb.
Dan kun je vast wel over wat mooie ervaringen vertellen of misschien problemen die je bent tegengekomen...
Maar een leuke camera in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Laatst online: 10-09 19:15
Goed, ga ik het wat minder slaperig maken: Wie heeft er een grip onder z'n D700, welke (Nikon of 3rd party) en wat bevalt je eraan en wat niet? Ik neig naar de Nikon variant zelf, ik moet hem nog een keer uitproberen ergens.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste