"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
De d700 is namelijk al meer dan 2 jaar op de markt en ik zou liever een nieuw model kopen ik kan wel voort met mijn d300 maar in april ga ik naar kroatie en het zou wel leuk zijn moest ik dan al een FF kamera hebben.
25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)
Verwijderd
Verder begrijp ik persoonlijk niet waarom je een "oudere" camera die nieuw te koop is links moet laten liggen.
Just my €0.02
Hier staat tekst
Hmm, ik zie alleen het aantal megapixels als een groot verbeterpunt voor Nikon, maar voor de rest kan ik weinig punten vinden aan de D700 wat nou echt achterloopt op de concurrentie.Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:59:
Nikon zal om in de buurt van de grote concurrent te blijven wel met een flinke upgrade moeten komen op enkele gebieden vind ik persoonlijk. Ik wacht ook vrolijk verder op de opvolger, al is het maar dat de 2e hands markt voor de D700 dan een stuk toegankelijker wordt
Erg handig vind ik zelf, je komt zo instellingen tegen waarvan je dacht: "aha, dus zit dát er ook op"
[ Voor 3% gewijzigd door vtpeters op 31-01-2011 13:44 ]
We zullen het zien
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
De vroege persconferentie in februari wordt 99% zeker alleen coolpix werk. Wellicht dat er later die maand nog eentje volgt voor een nieuwe spiegelreflex maar aangezien nu pas de uitverkoop van de voorraad begint zou het best nog 's een maandje of 2 langer kunnen duren.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Over het prijskaartje zullen we het maar niet hebben, die ligt dan rond de +/- 2400 euro is mijn gok. Dan kun je beter nu een D700 kopen, deze over een jaar met een beetje verlies verkopen en op dat moment de D800 voor een bedrag van +/- 1900 euro kopen (MM btw actie januari 2012 anyone?
PS, wijnands: leuke blog
[ Voor 6% gewijzigd door Nordlys op 31-01-2011 16:55 ]
Ehh.. ik zou werkelijk niet weten waar ik dat nou weer aanzet.jvdgeest schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:50:
offtopic:
PS, wijnands: leuke blogVanwaar niet op tweakers.net bloggen? Meer publiek
Die prijs zal wel ongeveer gaan kloppen, maar die MM btw actie zal wel ver na januari 2012 zijn, eerder 2013 gok ik. De D700 is al van half 2008! Eeuwig wachten is dus niet zo handig, want als je wacht voor de D800, wil je vast ook weer de D900jvdgeest schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:50:
Alleen als je de megapixels écht nodig hebt zou ik op de opvolger van de D700 wachten. Anders wist ik het wel: nu de D700 kopen nu deze nog op voorraad is en een lage prijs heeft (of eigenlijk paar dagen terug, met de MM actie). De D700 is echt een uitstekend product. Wanneer de D800 wordt aangekondigd (en dat gaat denk ik nog niet in februari gebeuren) zullen we maanden moeten wachten tot het daadwerkelijk te koop is.
Over het prijskaartje zullen we het maar niet hebben, die ligt dan rond de +/- 2400 euro is mijn gok. Dan kun je beter nu een D700 kopen, deze over een jaar met een beetje verlies verkopen en op dat moment de D800 voor een bedrag van +/- 1900 euro kopen (MM btw actie januari 2012 anyone?).
offtopic:
PS, wijnands: leuke blogVanwaar niet op tweakers.net bloggen? Meer publiek
Ik ben een van die sukkels die dit weekend de D700 heeft besteld met die "BTW" actie. Ben benieuwd wanneer die binnenkomt...
Ik wacht ook op de D700 trouwens (op donderdag besteld). Ik weet dat er bij MM Groningen naast mij "slechts" één ander deze heeft besteld (voor zover ik het scherm juist kon aflezen vandaag).
[ Voor 21% gewijzigd door Nordlys op 01-02-2011 17:10 ]
Als klopt wat Thom Hogan schrijft dan heeft Nikon op dit moment geen camera in de D100/D200/D300/D300s lijn voor de 'onderkant-pro' markt (meer) in productie. Als de hele keten door de voorraad heen is, dan heeft Nikon geen camera in dit segment van de markt. Dat lijkt me onwaarschijnlijk, tenzij Nikon dit segment bewust links laat liggen en de D7000 (op dit moment nog de bovenkant consumenten markt) deze plek min of meer over neemt. Dit even terzijde (en off topic, aangezien dit een D700 discussie is) ...Wijnands schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:43:
Toevallig nog over geblogt vandaag.
De vroege persconferentie in februari wordt 99% zeker alleen coolpix werk. Wellicht dat er later die maand nog eentje volgt voor een nieuwe spiegelreflex maar aangezien nu pas de uitverkoop van de voorraad begint zou het best nog 's een maandje of 2 langer kunnen duren.
De D700 is ruim twee jaar geleden op de markt verschenen en daarmee 'oud' te noemen. De concurrentie heeft in de tussentijd ook niet stil gezeten (zoals de Canon EOS 5D mk II, als opvolger van de toen 3 jaar oude EOS 5D), maar vooral van Canon heb ik de indruk dat ze hun productlijn vaker 'verversen' van Nikon doet (in dat opzicht behouden Nikon's, in dat segment, ook iets beter hun waarde). Het lijkt er op dat Nikon nu aan zet is, maar of een eventuele opvolger van de D700 begin februari, pas later dit jaar of misschien pas volgend jaar wordt aangekondigd is inderdaad een kwestie van afwachten ...
Dat valt zelfs mee, alleen de D7000 is nieuwer, alle andere camera's zijn van dezelfde generatie en voorzien van dezelfde technieken (ik reken even buiten de 3100, maar die maakt op geen enkel vlak de rest van de Nikon's oud).jvdgeest schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:35:
De camera is inderdaad wel 'oud' te noemen op basis van de productielijn van Nikon, dat om de aantal jaren zijn modellen vernieuwd.
De D700 is in feite een D3 in D300 behuizing. Ik vraag me af of Nikon aan dat principe vast blijft houden, want dan zou men eerst de D4 moeten introduceren, dan kan de opvolger van de D700 nog wel een poos op zich laten wachten want de D300 heeft naar mijn idee voorrang (die werd destijds ook samen met de D3 geïntroduceerd).
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
ik heb daar een beetje mijn twijfels over, dat Nikon bijv. geen D700s en/of D700x heeft geintroduceerd, vind ik daar wel tekenend voor. ik zou het wel jammer vinden als Nikon van dat principe afstapt, voor mij biedt de D3 weinig meer dan de D700, maar met een 'D4' tegenover een 'D800' zou dat wel eens anders kunnen worden. Zou jammer zijn als ze bij Nikon camera's bewust kreupel houden, zoals ze bij Canon doen.Abbadon schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:05:
[...]
Ik vraag me af of Nikon aan dat principe vast blijft houden,
[ Voor 3% gewijzigd door lateef op 02-02-2011 15:04 ]
Je moet niet vergeten dat Nikon niet zo'n groot bedrijf is als Canon. Nikon heeft gewoon een beperkte productiecapaciteit, en naast de d700 ook nog een d700x produceren is gewoon niet te doen voor Nikon.lateef schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:58:
[...]
ik heb daar een beetje mijn twijfels over, dat Nikon bijv. geen D700s en/of D700x heeft geintroduceerd, vind ik daar wel tekenend voor. ik zou het wel jammer vinden als Nikon van dat principe afstapt, voor mij biedt de D3 weinig meer dan de D700, maar met een 'D4' tegenover een 'D800' zou dat wel eens anders kunnen worden. Zou jammer zijn als ze bij Nikon camera's bewust kreupel houden, zoals ze bij Canon doen.
Wat betreft de 'oudheid' van de D700: ik heb em nu ruim twee jaar en ik heb nog nooit een camera in mijn handen gehad (D3/1D serie uitgezonderd) die in de buurt kwam qua snelheid, gebruiksgemak en kwaliteit van beeld als de D700.
Ik zou em nooit weg doen, maar helaas filmt de D700 niet wat gezien de markt waarin ik zit met mijn bedrijfje wel echt een groot nadeel is.
Als de opvolger niet te duur word en de D700 nog wat oplevert zou ik mischien wel switchen.
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
dit is een argument wat vaker aangehaald wordt, maar er zijn wel een aantal punten waarbij ik, met name in deze context, kanttekeningen en vragen wil plaatsen.Kwartjuh schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:19:
[...]
Je moet niet vergeten dat Nikon niet zo'n groot bedrijf is als Canon. Nikon heeft gewoon een beperkte productiecapaciteit, en naast de d700 ook nog een d700x produceren is gewoon niet te doen voor Nikon.
Canon en Nikon produceren tegenwoordig per jaar een vergelijkbaar aantal dSLR's. Hoe zit dat met hun productielijnen? Worden die productielijnen gebruikt voor één camera, voor meerdere dSLR's of zelfs voor meerdere cameratypen? Met name in de eerste twee gevallen zou de productiecapaciteit toch geen probleem mogen vormen?
Met een D700s en/of x hadden ze de productie van de D700 toch stop kunnen zetten en die productiemiddelen voor de D700s en/of x in kunnen zetten? Met name wanneer ze met één vervanger waren gekomen had dat toch geen probleem mogen zijn. Met name een D700s lijkt me voor Nikon redelijke eenvoudig op de markt te zetten en ik denk dat met name het ontbreken van videomogelijkheden het grootste 'gemis' van de D700 zijn. Bij een D700x kan ik me voorstellen dat dat iets lastiger ligt en dat Nikon onvoldoende fullframe 'x' sensoren tot zijn beschikking heeft.
Overigens ben ik ook nog steeds bijzonder tevreden met mijn D700 en heb ik filmen en/of een hogere resolutie niet echt nodig, maar ik zou het wel waarderen, met name het filmen, wordt naar mijn idee een steeds belangrijker medium (ik doe tegenwoordig iig véél meer met bewegend beeld dan tien jaar geleden en een deel daarvan zou ik wellicht best zelf kunnen doen en dat waarschijnlijk ook leuk vinden).
[ Voor 5% gewijzigd door lateef op 02-02-2011 22:31 ]
Camera's (en lensen) worden in batches geproduceerd. Je moet je dus voorstellen dat 1 productielijn bijvoorbeeld 2 weken D300s camera's maakt, en dan 2 weken D700 camera's.lateef schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:30:
[...]
dit is een argument wat vaker aangehaald wordt, maar er zijn wel een aantal punten waarbij ik, met name in deze context, kanttekeningen en vragen wil plaatsen.
Canon en Nikon produceren tegenwoordig per jaar een vergelijkbaar aantal dSLR's. Hoe zit dat met hun productielijnen? Worden die productielijnen gebruikt voor één camera, voor meerdere dSLR's of zelfs voor meerdere cameratypen? Met name in de eerste twee gevallen zou de productiecapaciteit toch geen probleem mogen vormen?
Met een D700s en/of x hadden ze de productie van de D700 toch stop kunnen zetten en die productiemiddelen voor de D700s en/of x in kunnen zetten? Met name wanneer ze met één vervanger waren gekomen had dat toch geen probleem mogen zijn. Met name een D700s lijkt me voor Nikon redelijke eenvoudig op de markt te zetten en ik denk dat met name het ontbreken van videomogelijkheden het grootste 'gemis' van de D700 zijn. Bij een D700x kan ik me voorstellen dat dat iets lastiger ligt en dat Nikon onvoldoende fullframe 'x' sensoren tot zijn beschikking heeft.
Canon en Nikon hebben inderdaad een (bijna) identieke camera line-up. Maar het aantal productielijnen is bij Canon groter dan bij Nikon. Een goed voorbeeld van de grotere productie capaciteit is het feit dat Canon in al haar SLR's eigen ontwikkelde en geproduceerde sensoren plaatst.
Nikon moet het bij de meeste SLR's hebben van sensoren die zijn gemaakt door Sony (en dan soms wat aangepast door Nikon).
Alleen in het hoge segment ontwikkeld Nikon haar eigen sensoren en zelfs dan produceert Sony ze volgens mij. (D3/D700, D3x, D300(s))
Canon daarintegen ontwikkeld al haar SLR sensors zelf.
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
De productiecapaciteit van het eindproduct (in dit geval dSLR) staat natuurlijk helemaal los van het feit of een bedrijf wel of niet een component (in dit geval sensor) in eigen huis ontwikkelt en/of fabriceertKwartjuh schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 00:00:
[...]
Een goed voorbeeld van de grotere productie capaciteit is het feit dat Canon in al haar SLR's eigen ontwikkelde en geproduceerde sensoren plaatst.
Marketingtechnisch niet verantwoord want te weinig megapixels. En ondanks het feit dat de meeste mensen meer dan genoeg aan 12Mpix hebben is meer nooit verkeerd, mits overige beeldfactoren daar niet onder te lijden hebben. En laten we wel zijn, een full frame sensor kan gerust meer pixels dan 12Mpix aan voordat o.a. ruis en dynamisch bereik achteruitgaan (zie b.v. D3X en 5Dmk2).
[ Voor 108% gewijzigd door Teun_2 op 11-02-2011 15:37 ]
Wheathersealing en goede AF zijn schijnbaar niet genoeg om een flinke meerprijs te rechtvaardigen.
Dat is dan wel heeeeel duur. Aangezien de sensor van de 5D2 volgens mij niet wezenlijk duurder in productie is en die camera was in het begin niet duurder dan 2500euro.jvdgeest schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:34:
Die sensor kostte Nikon toch ongeveer +/- 3000 dollar per stuk in het begin? Ik weet dat de kostprijs inmiddels sterk is gedaald, maar ook tot zo'n niveau dat het in een D800 zou uitkunnen?
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Was die sensor niet ongeveer dezelfde als die in de pricewatch: Sony Alpha DSLR-A850 ? Dan lijkt het me sterk dat daar een $3000 prijs voor betaald moet worden.jvdgeest schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:34:
Die sensor kostte Nikon toch ongeveer +/- 3000 dollar per stuk in het begin? Ik weet dat de kostprijs inmiddels sterk is gedaald, maar ook tot zo'n niveau dat het in een D800 zou uitkunnen?
edit: te laat...
Bovendien is dat nog een sensor die niet gemaakt is om video te produceren, iets wat toch wel een serieus gemis zou zijn. Niet elke sensor kan video aan, dat vereist de mogelijkheid om lange tijd actief te zijn, wat voor te veel hitte zorgt bij oudere sensoren die daar niet op voorzien zijn.
http://www.digitalrev.com...omments=1&article_id=6476
Ook rond de D400, D4 en D4X:
http://www.digitalrev.com...-article.html?connected=0
Maar neem het allemaal maar met een korrel zout, want de kans is erg groot dat dit gewoon niet klopt
Edit: oops, dit is gewoon een oud bericht.

[ Voor 7% gewijzigd door Nordlys op 11-02-2011 23:16 ]
Wat is "lange tijd actief te zijn"? Met live-view is de sensor ook lange tijd actief. Dus zou het volgens moeten kunnen met die sensor.Teun_2 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:47:
Bovendien is dat nog een sensor die niet gemaakt is om video te produceren, iets wat toch wel een serieus gemis zou zijn. Niet elke sensor kan video aan, dat vereist de mogelijkheid om lange tijd actief te zijn, wat voor te veel hitte zorgt bij oudere sensoren die daar niet op voorzien zijn.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
[ Voor 14% gewijzigd door Zwegertje op 12-02-2011 10:50 ]
Mijn redenatie: een D700 en de rest van geld steken in een goede lens ipv een D800.
De D700 is voor mij een goede opvolger omdat ik al een D80 heb en een SB600 (voor de rest nog geen FX glas). Zou zonde zijn om te switchen naar Canon. Overigens heb ik een poosje met een Canon 50D gespeeld en aan de bediening van een Canon kan ik niet erg snel wennen. De D700 wil ik icm de 24-70 2.8 nemen.
@Wijnands: Ja de periode tussen introductie D800 en dump van de D700 is vrij lastig. Niemand weet nu nog wanneer dat gaat plaats vinden en wellicht zijn de voorraden dan zo schaars dat je onmogelijk aan een D700 kan komen.
Als er mensen zijn die er nog eentje nieuw willen aanschaffen zou ik niet al te lang meer wachten denk ik. Ik schat het nu 99% zeker dat productie echt gestopt is en ik denk dat er niet al te veel meer in de distributiekanalen zit.
Ja de papieren handleiding heb ik doorgebladerd
Zo niet, doen. Geniaal is het. Wat het extra bruikbaar maakt is dat je niet alleen een max. kunt instellen aan de iso waarde maar ook een minimum aan de sluitertijd (en dat is dan vanzelf de trigger voor de camera om een hogere iso waarde te kiezen). Volgende wens is dat de minimale sluitertijd per lens vastgelegd kan worden, bijv 1/200 voor je telelens en 1/10 voor je ultrawide. Dan ben je helemaal spekkoper.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
menu item f9, onderste optie "menu and playback" aan zetten. Klaar.C00KW4US schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 08:18:
Sinds kort ben ik nu ook in bezit van een D700. Wat een camera (ja zelfs nu nog, bijna 3 jaar na introductie). Wat ik nog niet heb kunnen vinden is het volgende: ik kom van een D80 en daarbij was het mogelijk om met de primaire draaischijf door je foto's te bladeren. Bij de D700 lukt me dat niet. Is dit ergens in te stellen of bestaat deze optie gewoon niet?
Ja de papieren handleiding heb ik doorgebladerd
Ik gebruik altijd auto iso. wel maximaal waarde iso 1600 (dat beetje ruis wat je dan hebt.. tja).. soms zet ik deze op 3200. De snelste sluitertijd verander ik met de lens die ik voorschroef. auto iso optie staat bij mij als eerste in mijn custom menu .. lekker handig.
Ik heb hem al 2 jaar. Als deze kapot zou gaan .. dan koop ik zo weer deze cam.. maar ik denk dat ie het nog een aardig tijdje gaat uithouden
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/
ik zie 2 groene vrachtwagentjes hier staan (dat ze dus op voorraad zijn):CaVeFiSh schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:41:
Oh wat balen, heb ik net de centjes bij elkaar... is de D700 gewoon nergens meer nieuw te koop
pricewatch: Nikon D700
Klopt, zag ik ook. Maar als je naar de websites gaat dan zie je dat ze ook daar niet meer op voorraad staanhenkleerssen schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:23:
[...]
ik zie 2 groene vrachtwagentjes hier staan (dat ze dus op voorraad zijn):
pricewatch: Nikon D700
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Vraag me af waar deze prijsstijgingen nu zo vandaan komen. Is het de aarbeving in Japan, is het het opraken van de voorraden vanwege een nieuw model wat binnenkort gaat komen of is het gewoon omdat de prijs omhoog moet
Volgens goed ingelichte bronnen (http://www.bythom.com) wordt/werd de D700 geproduceerd in het gebied dat het zwaarst is getroffen door de aardbeving en tsunami van afgelopen maart. Dit betekent dat, indien de D700 nog steeds in productie is/was, de voorraden niet (zo snel) zullen worden aangevuld vanwege beperkte productiecapaciteit.C00KW4US schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:50:
...
Vraag me af waar deze prijsstijgingen nu zo vandaan komen. Is het de aarbeving in Japan, is het het opraken van de voorraden vanwege een nieuw model wat binnenkort gaat komen of is het gewoon omdat de prijs omhoog moet
Daarnaast speelt, dat dit model (volgens dezelfde goed ingelichte bronnen) rond augustus of uiterlijk eind dit jaar wordt vervangen door een opvolger. Hierdoor is wellicht de productie van de D700 ook (drastisch) teruggeschroefd of stopgezet om ruimte te bieden voor de productie van de opvolger. Maar ook hier ondervindt men hinder van beperkte productiecapaciteit als gevolg van de ramp die zich in dat gebied in Japen heeft voltrokken.
Er is echter (veel) vraag naar dit model en bij het uitblijven van een opvolger besluiten veel geïnteresseerden niet langer te wachten en toch maar een D700 te kopen. Er is meer vraag, maar de 'handel' (en Nikon in Japan) kan niet in de vraag voorzien, waardoor de prijs oploopt ..
[ Voor 12% gewijzigd door vtpeters op 31-05-2011 13:51 ]
Ook ik was eerst aan het wachten totdat de opvolger zou komen, maar zoals al eerder in diverse posts werd aangegeven zal die én een heel stuk duurder zijn, én moeilijk leverbaar zijn vanwege de grote vraag.
Gekocht bij Digital Street. Had mazzel. Heb 'm kunnen kopen (en was op voorraad) voor iets minder dan € 1.800,00. Als ik nu kijk zijn de prijzen overal een paar honderd euries duurder.
Absoluut geen spijt van deze aankoop. (kwam van een D200)
Ben nu aan het sparen voor de 70-200 VRII, maar wacht nog wel even totdat de productie weer op volle toeren is, en de prijzen dalen. Daarna komt de 24-70 maar ja op moment kan bruintje dat niet erbij sparen
leuk. Feli.metalmania_666 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:54:
Ik ben sinds kort de gelukkige bezitter van zo'n mooie D700.
Ook ik was eerst aan het wachten totdat de opvolger zou komen, maar zoals al eerder in diverse posts werd aangegeven zal die én een heel stuk duurder zijn, én moeilijk leverbaar zijn vanwege de grote vraag.
Gekocht bij Digital Street. Had mazzel. Heb 'm kunnen kopen (en was op voorraad) voor iets minder dan € 1.800,00. Als ik nu kijk zijn de prijzen overal een paar honderd euries duurder.
Absoluut geen spijt van deze aankoop. (kwam van een D200)
Ben nu aan het sparen voor de 70-200 VRII, maar wacht nog wel even totdat de productie weer op volle toeren is, en de prijzen dalen. Daarna komt de 24-70 maar ja op moment kan bruintje dat niet erbij sparen
wat heb je er nu voor 'n lens op zitten?
enne, waarom zoek je niet gewoon naar een 2e hands 70-200 VR (de oude versie). Scheelt je een sloot geld en je hebt nog steeds een dijk van een lens.
De nieuwere versie is meer toegespitst op het FX verhaal, maar de D700 heeft genoeg truken om de "tekortkomingen" van de oude versie te compenseren.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Verwijderd
Oftewel, zet in je body maar de anti vignetting aan, en ga lekker voor die VR1
Onlangs had ik een probleem met de D700 icm flitser. De flitser (SB800) begon spontaan te flitsen. In eerste instantie dacht ik dat het aan de flitser lag, dus heb ik m'n tweede SB800 erop geschroeft. Deze gaf echter dezelfde problemen. Omdat de SB800 al een ouder model is, en het AFgrid niet is afgestemd op de D700, dacht ik dat het wel eens aan de compatibiliteit van de SB800 zou liggen.
Toen dus een SB900 aangeschaft. Mede ook omdat ik het moe was om maar van 11 van de 51 focuspunten gebruik te maken, om zodoende toch nog goed te kunnen focussen met de SB800 in donkere situaties. Wat gebeurde er met de SB900. Het spontaan flitsen probleem kwam in veelvoud terug. Meestal begon het pas na een tijdje, na 2-3 uur fotograferen. Maar met de SB900 begon het al binnen een kwartier. Er viel niet meer fatsoenlijk mee te werken. Mijn D200 had er geen last van. Toen pas begon ik het vermoeden te krijgen dat dit aan de D700 lag, ipv aan de flitsers. Naar het probleem gegoogled en bleek dat er meerdere mensen last van hebben. Oxidatie in de flitsschoen. Helaas net 2 maanden buiten de garantietermijn, dus ik heb voor de reparatie moeten lappen

Zijn er meer mensen met soortgelijke flitsproblemen (geweest) in dit topic?
Verwijderd
Ik zit juist met enkele vragen:
-Ruisprestaties, zijn deze hetzelfde(of beter) als de D300s?
- is de grotere senser de opleg van een beetje geld( ik schat 400 euro) waard?
- zijn er nog verschillen buiten de sensorgrootte?
2) Gezien je al FX-lenzen hebt, zeker weten. Tenzij je wildlife fotografie doet en veel meer aan DX hebt dan FX. Misschien dat je met 400 euro het iets onderschat, maar dat hangt af van de ouderdom van jouw D300s en de D700 die je aanschaft.
3) Je kunt de specificaties prima op internet vinden
Verwijderd
Ik zou het bereik niet meteen missen, ben er zelf over aan het denken om de 70-200 te verkopen en met dat geld de overstap te financieren.
Maar ik wil je absoluut niet weerhouden van de overstap, de D700 is een prachtige camera en zijn de extra kosten meer dan waard.
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben een gearjunkie, en het is toch altijd leuk om het beste van een merk te hebben. Ik ga er eens een nachtje over slapen en kijken voor hoeveel ik een D700 kan scoren en wat mensen nog voor m'n D300s bieden?
Wat betreft de grip, die kun je bij de D700 er natuurlijk bij kopen. Het is wel zo dat de D3s met zijn ingebouwde grip iets lichter is dan de D700 + grip. Ik heb zelf een dag met de D3s gewerkt en ik merkte dit wel.
Succes met je keuze
Verwijderd
Ik denk dat ik wel ga voor de D700, maar moet er nog eens goed over slapen. Alvast bedankt Johan!
Wat ruisprestaties betreft staat alleen de D3s een stapje/stopje boven de D3/D700, en dat is momenteel de beste camera die er te krijgen is wat ruisprestaties betreft.
Verwijderd
Ik dacht trouwens gelezen te hebben dat de AF unit dezelfde was als die in de D3, en dus beter als die in de D300?
Klopt.Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:08:
Ik dacht trouwens gelezen te hebben dat de AF unit dezelfde was als die in de D3, en dus beter als die in de D300?
Stond ook in een post van mij hierboven vermeld
Verwijderd
Ik had een D300 en een D700. Maar de D300 verzamelde eigenlijk alleen maar stof na aanschaf van de D700. De D300 heb ik na 6 maanden D700 gebruik weg gedaan. Had ik eigenlijk veel eerder moeten doen. Heb meteen een groot deel van mijn DX objectieven ook weggedaan.Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:38:
Ben nu enkel nog aan het twijfelen of ik de D300s hou en of ik de D700 nieuw of 2e hands koop..
Nikon, Fujifilm en Apple zooi
Verwijderd
Ik shoot nog niet professioneel, dus een backup body heb ik niet echt nodig. Om u op een paar maanden tijd 2 FX bodies te kopen, dat zie ik mezelf ook niet doen.
Ik ga gewoon de D300s verkopen, en de D700 kopen. Ik shoot toch niets waar ik absoluut 200 mm of meer op crop nodig heb.
Dat is _juist_ waar het om draait bij een FX-camera en waarom je van een D300 naar een D700 gaat; praktisch bereik en DoF veranderen. Vooral dat laatste geeft je meer creatieve mogelijkheden. En de ruisprestaties zijn idd een stuk beter (afgezien van de D3s is er niks beters). Ander praktisch voordeel is de grotere zoekerVerwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:41:
Ik zit juist met enkele vragen:
...
- is de grotere senser de opleg van een beetje geld( ik schat 400 euro) waard?
Als dat voor jou geen meerwaarde heeft is mijn tip de camera die je nu hebt te houden en kun je beter je geld ergens anders aan besteden
Verwijderd
Je hebt gelijk. Het eerste wat me opviel toen ik de eerste keer m'n F90x gebruikte, was de grote zoeker. Dat vind ik dus zeker al wat waard. Verder is de hogere iso, en de iets betere beeldkwaliteit, samen met het iets groter zijn van de body me wel de upgrade waard.Abbadon schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:23:
[...]
Dat is _juist_ waar het om draait bij een FX-camera en waarom je van een D300 naar een D700 gaat; praktisch bereik en DoF veranderen. Vooral dat laatste geeft je meer creatieve mogelijkheden. En de ruisprestaties zijn idd een stuk beter (afgezien van de D3s is er niks beters). Ander praktisch voordeel is de grotere zoeker
Als dat voor jou geen meerwaarde heeft is mijn tip de camera die je nu hebt te houden en kun je beter je geld ergens anders aan besteden
Verwijderd
Verwijderd
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Verwijderd
Dat zou wel eens te maken kunnen hebben met de onzekerheid over welke camera('s) nu precies in augustus aangekondigd worden. Volgens sommige geruchten zit er op korte termijn ook een opvolger voor de D300s (D400) aan te komen en dat drukt natuurlijk op de markt voor D300(s) camera's...Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 09:44:
Haha, true. Als ik hem op m'n analoge body zet merk ik inderdaad dat hij lekker WIJD is. Ik zou wel liefst eerst mijn D300s kwijtgeraken, maar ik krijg er spijtig genoeg niet zoveel reactie op.
Verwijderd
Veel mensen die serieus overwegen een D300s op te pikken, weten natuurlijk ook wel een beetje waar ze naar nieuws en geruchten moeten kijken. Ik geloof dat ik zelf zit te gokken op de mogelijke aankondiging van een D800 als vervanging van de D700. De mogelijke prijsdaling die er dan aan zit te komen voor een D700, zou voor mij wel eens voldoende kunnen zijn om een aankoop te overwegen.
n.b. Als je niet vastzit aan een nieuwe D700, zou je kunnen overwegen om bijvoorbeeld Marktplaats eens af te zoeken. Volgens mij moet het mogelijk zijn om voor 1600~1700 euro een 2e hands D700 in goede staat, te scoren.
Verwijderd
Verwijderd
Making an ass of myself since the 70's
Dan kun je vast wel over wat mooie ervaringen vertellen of misschien problemen die je bent tegengekomen...shaggy8675 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 14:43:
Beetje een slaperig topicje... Net nu ik een D700 heb.
Maar een leuke camera in ieder geval.