Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-05 09:42
Het Nikon D700 Fullframe dSLR Camera-topic - Deel 1
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/fg/highend_dslr/Nikon_D700.jpg

Na veel geruchten, gephotoshopte plaatjes en discussies istie dan toch aangekondigd:
De Nikon D700 Fullframe Semi-proffesionele Camera.

Specificaties

12.1 MP Fullframe Sensor (D3)
EXPEED Processor (D3)
ISO 200 - 6400 plus ISO 100, 12800 en 25600(!!!) equivelant
16 Bit image processing
5 frames /seconde, 8 frames /seconde met battery-grip en juiste batterijen
51-punts AF-systeem, MULTICAM-3500FX (D3)
MB-D10 Batterygrip (D300)
Pop-up Flash
Magnesium Body
Sensor-shake stof verwijdering
DX-crop mode (5.1 megapixel) (D3)
Gebruikt Compact Flash kaartjes

Body & Weathersealing
Als we de Nikon-mannetjes moeten geloven word de D700 behoorlijk goed bestand tegen het weer: Er zijn overal weather-seals aangebracht. Ook de MB-d10 is goed beschermd. Wat echter wel opmerkelijk is, is het compact-flash deurtje: deze kan gewoon geopend worden door em naar achteren te schuiven in plaats van het knopje dat je om moet halen bij de D200, D300 en D3. Dit komt de stevigheid waarschijnlijk niet ten goede.
Links

DPreview.com
Nikon.nl product pagina
D700 in de Pricewatch

[ Voor 127% gewijzigd door PowerUp op 02-02-2011 18:44 . Reden: Kapotte plaatjes verwijderd ]

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Voor iemand met een interesse in fotografie zijn de folders wel bar slecht op de plaat gezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Dit moet dus het antwoord worden op de goedkope fullframe van Canon (5D)? Is Nikon (zoals gebruikelijk) wel erg laat mee :P. Mijn grote vraag is wat ze hier voor sensor in gaan proppen. De D3 sensor? Of toch iets nieuws?

[ Voor 5% gewijzigd door Josh op 18-06-2008 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwartjuh schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:22:
Wat denken we ervan?
Dit is volgens mij geen hoax, omdat er teveel werk in zou zijn gestoken voor zoiets. Ik ga sparen :9~
Het stomme is dat mensen in geruchten nogal wat werk stoppen... dus dat zou ik niet direct als waarheid aannemen ;)

Ik weet niet wat ik er van moet denken tbh :) Een FX-D300 klinkt best aannemelijk, maar dan moet het toch wel een iets mindere cam dan de D3 zijn, wil het niet concurreren in eigen huis zijn. Maar voor een 5D-concurrent is hij dan weer veel te hoog geplaatst wat betreft prijs...
Josh schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:33:
Dit moet dus het antwoord worden op de goedkope fullframe van Canon (5D)?
Daarvoor vind ik hem dus weer wat hoog geplaatst kwa prijs... 3500 dollar is niet niks, daar koop je ook een 1DIII voor... Misschien een beetje tussen de 1DIII en de 5D in ofzo...
Is Nikon (zoals gebruikelijk) wel erg laat mee :P. Mijn grote vraag is wat ze hier voor sensor in gaan proppen. De D3 sensor? Of toch iets nieuws?
Ongetwijfeld dezelfde, gezien de 12,1mpix CMOS, je gaat geen twee spec-wise dezelfde sensoren R&D'en :)

[ Voor 33% gewijzigd door Henk op 18-06-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:47
Hoezo de sprong naar D700? Van D200 naar D300 naar D700? Maargoed het is niet altijd logisch in de serienummerwereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m4yall schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:34:
Hoezo de sprong naar D700? Van D200 naar D300 naar D700? Maargoed het is niet altijd logisch in de serienummerwereld.
Dit is geen opvolger van de D300, maar een nieuwe lijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Ja. Ooit komt er een D4, en dan komt er ook een D400, Daarna een D5 en een D500. D6, D600 en dan pas komt Nikon met namen in de problemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwartjuh schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:38:
Ja. Ooit komt er een D4, en dan komt er ook een D400, Daarna een D5 en een D500. D6, D600 en dan pas komt Nikon met namen in de problemen :P
psies... bij de 2e opvolger van de D80 moeten ze ook iets creatiefs gaan verzinnen btw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

Zelfde sensor als D3.
Zelfde AF als D3.
Stevig net als D3.

Waarom zou je nog een D3 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Anoniem: 156750 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:41:
Zelfde sensor als D3.
Zelfde AF als D3.
Stevig net als D3.

Betere body, sneller, dubbele CF-kaarten, voice-notes, virtual horizon, etc etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Er is echt wel een grote markt voor een kleine (dus zonder ingebouwde verticale grip) fullframe body met pro-autofocus.
Waarom niet? De D300 is ook een groot succes onder pro's. Desnoods als backup-body. En er zijn genoeg sportfotografen die graag een 5d zouden gebruiken als ie dezelfde af-module als de 1d-serie heeft.
Vruuger met de nikon F5 of de eos3/eos1 had je ze ook al.

Zo'n soort camera komt er zeker, gaat misschien niet D700 heten of er zo uit zien als in deze folder, maar die komt er zeker. Net als de 3D van canon waar al zolang over wordt gespeculeerd.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 20:42

Remy

I usually get 100% accuracy

Anoniem: 156750 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:41:
Zelfde sensor als D3.
Zelfde AF als D3.
Stevig net als D3.

Heerlijk zulke vergelijkingen 8)7

Maar de D700 lijkt echt te zijn: aankondiging over een 1,5 week ruwweg :) Mooie toevoeging aan het gamma van Nikon nu: ze misten alleen nog een 5D-counterpart en met een dergelijke cam hebben ze die.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remy schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:06:
[...]

Maar de D700 lijkt echt te zijn: aankondiging over een 1,5 week ruwweg :) Mooie toevoeging aan het gamma van Nikon nu: ze misten alleen nog een 5D-counterpart en met een dergelijke cam hebben ze die.
Met 3500 dollar vs 1700 dollar? Natuurlijk zal een 5DII wat meer gaan kosten dan de 5D nu doet, maar ik vind dit verschil érg groot tbh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:31

Zoefff

❤ 

Ga er niet van balen als dit echt zo blijkt te zijn. Ben namelijk behoorlijk verlekkerd aan de platen uit de 5D van Jasper, maar ik vertik het om op Canon over te stappen :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Henk: een lekker scheve vergelijking dat: de prijs van een nog te introduceren model tov de prijs van een model dat bijna 3 jaar op de markt is, en daarnaast: de 5D kostte bij de introductie ook 3300 euro, dus tja ;)

Daarnaast zal Nikon vast goed gekeken hebben naar de tekortkomingen van de 5D, en wat het publiek wil, en dat in een concurrerende body stoppen. Ik denk dat de D700 dan ook veel meer zal verkopen dan de D3, die al niet slecht heeft verkocht voor een pro-body. Zeker voor mensen 'on the move' zullen twee D700-body's interessanter zijn dan een enkele D3 :)

Dat een D700 waarschijnlijk wat meer zal gaan kosten dan een 5DII zal denk ik gaan komen door de features die Nikon erin gaat stoppen. Een beetje dezelfde verhouding 40D <> D300 :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Henk, waar haal jij die 3500 Dollar vandaan :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remy schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:18:
Henk: een lekker scheve vergelijking dat: de prijs van een nog te introduceren model tov de prijs van een model dat bijna 3 jaar op de markt is, en daarnaast: de 5D kostte bij de introductie ook 3300 euro, dus tja ;)
Dat doet er niet aan af dat Canon op dít moment een betaalbare FF op de markt heeft staan voor díe prijs. Wat het ding bij de introductie deed, boeit daarom ook vrij weinig, het gaat er juist om wat er nu in de markt staat, en ik verwacht daarom ook niet dat een 5DII een extreem verschil gaat maken (zie ook Canon-mount topic).
Daarnaast zal Nikon vast goed gekeken hebben naar de tekortkomingen van de 5D, en wat het publiek wil, en dat in een concurrerende body stoppen. Ik denk dat de D700 dan ook veel meer zal verkopen dan de D3, die al niet slecht heeft verkocht voor een pro-body. Zeker voor mensen 'on the move' zullen twee D700-body's interessanter zijn dan een enkele D3 :)

Dat een D700 waarschijnlijk wat meer zal gaan kosten dan een 5DII zal denk ik gaan komen door de features die Nikon erin gaat stoppen. Een beetje dezelfde verhouding 40D <> D300 :)
Dat kan, maar dan moeten ze wel érg op gaan passen dat ze niet aan de D3 komen... Nikon zit met deze body in precies dezelfde moeilijke positie als dat Canon dat zit met de 5D. Het ding mag niet té goed zijn, anders raken ze de 1DsIII groep. Hoewel, aan de andere kant, het verschil tussen een pro- en semi-pro body nog wel erg groot is op bepaalde vlakken :) Een 30D of 5D voelt echt als een dinkytoy naast een 1D :P
Orion84 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:21:
Henk, waar haal jij die 3500 Dollar vandaan :?
3e link:
The website these pics come from said $2995.
Dus dat is inderdaad een héle goeie vraag... 8)7 Ik heb echt geen flauw idee :D

[ Voor 8% gewijzigd door Henk op 18-06-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Henk schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:23:
[...]

Dat doet er niet aan af dat Canon op dít moment een betaalbare FF op de markt heeft staan voor díe prijs. Wat het ding bij de introductie deed, boeit daarom ook vrij weinig, het gaat er juist om wat er nu in de markt staat, en ik verwacht daarom ook niet dat een 5DII een extreem verschil gaat maken (zie ook Canon-mount topic).
Ik ook niet, gezien Canon nogal beschermend is tov z'n Pro-series vergeleken met Nikon.
Dat kan, maar dan moeten ze wel érg op gaan passen dat ze niet aan de D3 komen... Nikon zit met deze body in precies dezelfde moeilijke positie als dat Canon dat zit met de 5D. Het ding mag niet té goed zijn, anders raken ze de 1DsIII groep. Hoewel, aan de andere kant, het verschil tussen een pro- en semi-pro body nog wel erg groot is op bepaalde vlakken :) Een 30D of 5D voelt echt als een dinkytoy naast een 1D :P
Nikon heeft daar gelukkig minder problemen mee: zie bv de introductie van de D200 tov de D2X toendertijd: 1,5 jaar na de D2X kwam een cam op de markt die bijna hetzelfde kon maar slechts de helft kostte: ook alle serieuzere features werden er toen in gestopt. Datzelfde zie je nu ook al met de D300 vs D3: De D3 mist zelfs sensorcleaning dus de semi-pro body is beter in dat opzicht dan de pro body :)
Dus dat is inderdaad een héle goeie vraag... 8)7 Ik heb echt geen flauw idee :D
Ik verwacht een straatprijs van 2495 euro als de cam eenmaal beschikbaar is. Gelukkig heeft Nikon tegenwoordig wat minder moeite met availability van nieuwe producten dan pakweg 3 jaar geleden :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Laatst online: 22:47
Henk schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:36:
[...]

Dit is geen opvolger van de D300, maar een nieuwe lijn :)
Nu ik de posts allemaal nog een keer goed doorlees en de lijn erbij pak, ziet het er ineens logischer uit :) . Rare serietelling blijft imo. Misschien dat Nikon Canon nu voor wil zijn met de invoering van de D700 t.o.v. de 5DmkII?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

[...]
Het zijn geen vergelijkingen, het zijn gewoon overeenkomsten.
Het staat gewoon letterlijk in die flyers allemaal.
En het lijkt me dat de verkoop van de D3 daaronder gaat lijden. Daarom verwacht ik een hoax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 156750 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:48:
[...]

Het zijn geen vergelijkingen, het zijn gewoon overeenkomsten.
Het staat gewoon letterlijk in die flyers allemaal.
En het lijkt me dat de verkoop van de D3 daaronder gaat lijden. Daarom verwacht ik een hoax.
Exactly, de D3 staat nu te kort in de markt om een cam met deze specs nú al te releasen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
[...]
wat is er raar aan die vraag (wat geen vergelijking is)? waarom zou je een D3 kopen als je een camera kan kopen met dezelfde sensor, dezelfde autofocus en dezelfde degelijkheid voor minder geld?

[ Voor 3% gewijzigd door lateef op 18-06-2008 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
omdat er echt wel een reden is om de D3 te kopen. Denk je nou dat ze gek zijn bij nikon? de d700 word echt wel beperkt op bepaalde gebieden om de D3 in trek te houden voor de prof's.
jij gaat ervanuit dat de D700 alle functies krijgt van de D3 omdatie dezelfde sensor en dezelfde AF heeft. (wat dus de enige overeenkomst is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Anoniem: 156750 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:48:
...
En het lijkt me dat de verkoop van de D3 daaronder gaat lijden.
Ik denk dat dat mee gaat vallen hoor: de mensen die het snelste van het snelste nodig hebben of willen hebben kopen geen D700 maar een D3 (of D300) als ze voor Nikon kiezen :)
Henk schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:52:
[...]

Exactly, de D3 staat nu te kort in de markt om een cam met deze specs nú al te releasen... :)
Beide camera's kunnen prima naast elkaar bestaan, net als de D300 en D3 nu al bewijzen: de D300 is 90% van wat de D3 is en toch verkoopt ook de D3 best goed. Een D700 zal heus wel wat markt afsnoepen van de D3, maar zoals hierboven gezegd zullen de mensen die een dergelijke (D3) cam echt nodig hebben / willen hem toch wel kopen indien ze daar de centen voor (over) hebben. If not, dan is daar dus het alternatief in de vorm van de D700. Nikon zal het niet veel uitmaken, zolang ze maar meer parkeerplaatsen voor hun Nikkors en Nikon-accessoires verkopen.

De sensor (D3) is toch al ontwikkeld, het jasje (D300) is er ook al: de D700 zal dus weinig ontwikkelkosten hebben gekend tov de D3/D300 dus ze hebben er een fijne cash cow bij d:)b

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Kwartjuh schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:58:
jij gaat ervanuit dat de D700 alle functies krijgt van de D3 omdatie dezelfde sensor en dezelfde AF heeft. (wat dus de enige overeenkomst is).
nee, daar ga ik helemaal niet vanuit. ik vond alleen Remy zijn reactie wat vreemd en had daar graag toelichting op gezien.

je vergeet overigens nog de bouwkwaliteit. maar welke functies die van wezenlijk belang zijn denk jij dat die D700 zal ontberen die de D3 wel heeft en daarmee de D3 bestaansrecht geeft?
Remy schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:59:
[...]de D300 is 90% van wat de D3 is
hmmm, die verschillende sensoren maakt mijns inziens het verschil tussen die camera's toch wel groter dan 10%...
Remy schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:59:
[...]de mensen die een dergelijke (D3) cam echt nodig hebben / willen hem toch wel kopen indien ze daar de centen voor (over) hebben.
wat biedt zo'n D3 dan meer dan die imaginaire D700 met dezelfde sensor, af en bouwkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 15:37

Pat-Juh

Patrick

Goede kans dat de framerate maar op de 5fps zou liggen ipv de 9-11 bij de D3... Goede reden om toch de D3 te halen over deze"D700". In dat geval zou ook een 2e CF slot ontbreken vermoed ik..

ff snel mijn toevoeging aan deze geruchtenmolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
lateef schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:18:
[...]

nee, daar ga ik helemaal niet vanuit. ik vond alleen Remy zijn reactie wat vreemd en had daar graag toelichting op gezien.

je vergeet overigens nog de bouwkwaliteit. maar welke functies die van wezenlijk belang zijn denk jij dat die D700 zal ontberen die de D3 wel heeft en daarmee de D3 bestaansrecht geeft?
daar heb ik eerder in dit topic al op gereageerd. Ik heb geen zin aan een onzinnige wellus-nietus discussie: de tijd zal leren of de D700 idd echt is en in hoeverre hij mee kan komen met de D3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik wel jammer vind is dat er dus nog steeds niks is over de D80 opvolger. Als dit waar is bevestigd het wel nikon's voornemen om minder aandacht aan het lagere segment te gaan bestende.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:20
Die D700 naam kan ook duiden dat nikon na de D300 nog met 3 DX semi-pro/prosumer kamera's gaat komen. De D4/5/600, wat ongeveer 5 jaar beslaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Kwartjuh schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:37:
[...]daar heb ik eerder in dit topic al op gereageerd.
als die dezelfde bouwkwaliteit heeft, zie ik niet in waarom een D3 een betere body zou hebben dan die D700. onder zelfde AF versta ik dat die even snel is. die andere puntjes lijken mij nou niet echt van doorslaggevend belang.

maar je hebt gelijkt, een welles-nietus discussie is onzinnig, zeker zolang die D700 niet meer is dan een speculatie :)

maar het is wel een interessant ding en als ook die 'D3x' er nog komt, heeft Nikon wel een hele sterke line-up in het hogere segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Idd... maar Canon heeft ook een hele sterke hoor met hun Mark III en II en alle varianten die daarbij horen (normale en de s versies)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Als het een nieuwe lijn is, waarom heet ie dan niet D1000, D2000 of weet ik 't wat? Dan zie je tenminste duidelijk dat het een nieuwe lijn is, aan de andere kant, met de D40,50,60,70,80 hebben ze hetzelfde gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

_ferry_ schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:11:
Als het een nieuwe lijn is, waarom heet ie dan niet D1000, D2000 of weet ik 't wat? Dan zie je tenminste duidelijk dat het een nieuwe lijn is, aan de andere kant, met de D40,50,60,70,80 hebben ze hetzelfde gedaan.
omdat die dan boven de D300 lijkt te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 07:28
Ik denk niet dat het de D700 gaat worden, maar de D10. Zie hieronder een quote van Photofacts.nl:
Nikon D90, D10 en D3x geruchten
Het gonst momenteel van de geruchten over een nieuwe Nikon camera op het internet. 1 juli 2008 wordt als datum genoemd voor nieuwe aankondigingen vanuit Nikon. De meeste geruchten gaan over een Nikon D3x, een Nikon D90 en een Nikon D10. Met zoveel geruchten zou je toch haast verwachten dat Nikon binnenkort echt met iets nieuws gaat komen..

De Nikon D10 zou een nieuw full-frame model zijn voor een prijs van zo'n 3.000 dollar. Het model zou tussen de Nikon D300 en de Nikon D3 geplaatst worden en een concurrent van de verwachte opvolger van de Canon 5D.

De Nikon D10 zou een interessante camera kunnen zijn voor veel gevorderde fotografen, maar ik vind de huidige geruchten nog erg matig.

Realistischer lijken me de geruchten over de Nikon D3x. De concurrent van Canon's vlaggenschip, de Canon 1Ds mark III. Met de 24,4 megapixel sensor die Sony reeds aangekondigd heeft zou ook dit een interessante camera kunnen worden. Eerder lekte de naam D3x ook al via een firmware update van Nikon.

De Nikon D90 is uiteraard de opvolger van de Nikon D80 die inmiddels bijna twee jaar oud is. Waar de D80 de kleine broer van de Nikon D200 is, kan de D90 dat natuurlijk zijn van de D300. Specificaties zouden dan een 14 bits A/D omzetter, live-view, anti-stof systeem, 3 inch display en 5 fps kunnen zijn.

We zullen nog even moeten afwachten wat het daadwerkelijk gaat worden, maar voor de Photokina beurs in september zullen we vast de nodige nieuwe camera's hebben leren kennen.

Afbeeldingslocatie: http://www.photofacts.nl/fotografie/foto/et/nikon_d10_rumor.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die ingebouwde flash op die soep lijkt me alvast wat onrealistisch :+ wel een leuk bericht though :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 07:28
Henk schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:49:
Die ingebouwde flash op die soep lijkt me alvast wat onrealistisch :+ wel een leuk bericht though :)
Zat op internet ook al te zoeken ernaar ... en op elk forum lees je wel dat het gesoept is haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Laatst online: 23-05 10:15

ThunderNet

Flits!

D10 lijkt mij de logischere naam.

Maar qua nummers komen ze echt niet in de knoei.. Kijk naar de analoge F
F, F2, F3, F4, F5, F6 is de lijn pro-bodies geweest, en dat is de enige logische rij.
Je had daarnaast de Fm serie, Fe serie, F301, F401, F801, F90, F55, etc. etc. etc. Logisch? neuh, boeit ook niet.
Maar lijkt me erg fijne body voor erbij. Gaat nog lastige keuze worden als ik een 2e body ga kopen :P
Kan iig niet wachten om er eens mee te werken.. Kan ik 'm direct eens testen met de 24-70 f/2.8 :)

[ Voor 10% gewijzigd door ThunderNet op 18-06-2008 19:56 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
alle geruchten inclusief de vele fotosoeps gingen uit van d10 als naam. Juist de opmerkelijke naam maakt het voor mij geloofwaardig. We zijn doodgegooid met slechte d10 fotoshops. Het plaatje hierboven is er 1 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Kwartjuh schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:59:
alle geruchten inclusief de vele fotosoeps gingen uit van d10 als naam. Juist de opmerkelijke naam maakt het voor mij geloofwaardig. We zijn doodgegooid met slechte d10 fotoshops. Het plaatje hierboven is er 1 van.
De naam is is best logisch.. De grip van de D300 heet ook al MB-D10 :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-05 12:34
Henk schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:52:
[...]

Dat is prehistorisch denken; Nikon verkoopt geen D3's maar verkoopt camera's. Productontwikkeling is een bewezen groeistrategie en Nikon wil blijven groeien in deze nu vreselijk competitieve markt. Iedereen kan nu al voorspellen dat Nikon meer marktaandeel behaalt in het full frame dSLR marktsegment met een D3 + D700 (of wat voor naam zo'n ding krijgt) dan met alleen een D3. Dat het nieuwe product afzet snoept van het bestaande product doet daar niets aan af.

Ik verwacht niet anders dan dat zo'n camera er op relatief korte termijn komt. Nikon is wakker, en hoe. En weet ook dat ze niet stil kunnen blijven zitten.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
ThunderNet schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:03:
[...]

De naam is is best logisch.. De grip van de D300 heet ook al MB-D10 :)
ik weet zo niet om welke camera's het precies gaat, maar dit is eerder voorgekomen in het analoge tijdperk, waarbij de batterygrip ook uitwisselbaar was tussen een paar modellen, en deze een naam had die verder niets te maken had met de camera's zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065

dat wide dynamic range staat me nog het meeste aan als fuji gebruiker *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Het is dezelfde sensor als de D3, en ik weet niet of die nou zo bekend staat om zijn dynamischer bereik. Las ergens op DRpreview van niet. Mischien hebben ze wel iets verandert in de processing waardoor er meer DR is... wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Mwoh, D3 heeft een DR van 8,6 terwijl de D60 9 heeft: het ontloopt elkaar niet veel.

Overigens ook leuk:
... and none of them from the Coolpix family.

Two new DSLR cameras; there are two options:
a) a successor to D80 + a new high res FX camera (a la D3x) or
b) a succsessor to D80 + a new FX camera in a smaller body (a la D10/D700)

Can't say which it will be; dunno.

Two of the other three items are expected to be the remaining two PC-Nikkors; 45/2.8 and 85/2.8. Which is supposed to be the third item remains unknown, but it surely won't be a newly developed kit lens for the D10/D700 - the latter will initially be sold with the already-known AF-S Nikkor 24-120mm f/3.5-5.6G ED VR.

What I wrote above is not all 100%, but these "facts" are; release date July 1st, 5 items, 2 DSLR cameras.
How do I know? Can't and won't say, but it is true.
Ben benieuwd, 5 producten die aangekondigd worden :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:33
Remy schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:34:
Mwoh, D3 heeft een DR van 8,6 terwijl de D60 9 heeft: het ontloopt elkaar niet veel.

Overigens ook leuk:

[...]

Ben benieuwd, 5 producten die aangekondigd worden :)
Ook wel fijn als je een bron geeft van wat je quote, niet dat ik je niet geloof, maar dit staat wat vreemd.

Ik verwacht nog geen 24mp sony sensor in een D3 behuizing. Die verwacht ik in november ofzo.
D90 + D700 lijkt mij het meest logisch. Ook kijkende naar de concurrentie lijkt me dat het meest logisch.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 22:29

qless

...vraag maar...

Kwartjuh schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:38:
D4 lijkt me erg sterk, voor Jappaners (en andere aziaten) is 4 een nogal ongeluks nummer

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

qless schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:33:
[...]

D4 lijkt me erg sterk, voor Jappaners (en andere aziaten) is 4 een nogal ongeluks nummer
Ja en? :P Ik was erg gelukkig met de F4 anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
qless schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:33:
[...]
daarom heeft Nikon bijvoorbeeld ook zeker nooit een F4 of een FM4 gehad...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Nomad schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:52:
[...]

Ook wel fijn als je een bron geeft van wat je quote, niet dat ik je niet geloof, maar dit staat wat vreemd.
Bron is geen probleem: zie hier. Deze persoon heeft al twee keer eerder geheel correct een aantal productlaunches van Nikon voorspeld/genoemd (D200, D2X, en lenzen) dus heeft wel enige credibility imho :)
Ik verwacht nog geen 24mp sony sensor in een D3 behuizing. Die verwacht ik in november ofzo.
D90 + D700 lijkt mij het meest logisch. Ook kijkende naar de concurrentie lijkt me dat het meest logisch.
:Y

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Laatst online: 15-04 11:53

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

lateef schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:18:
wat biedt zo'n D3 dan meer dan die imaginaire D700 met dezelfde sensor, af en bouwkwaliteit?
Hij is voor de rest uitgekleed ws. maar 5 FPS ipv 9/11, minder features, geen 2e CF slot, wel ingebouwde k*t flits, ws minder hoge ISO haalbaar, wel sensor cleaning, geen DX compatibiliteit, etc. MB-10 compatible, geen mirror lockup...

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
geen mirror lock-up lijkt me heeel onwaarschijnlijk. Dat heeft een 350d van canon zelfs gewoon.
Een d80 en d200 ook neem ik aan, evenals de D300, dan ook de D700 wel verwacht ik.

Max iso6400 verwacht ik ook trouwens, maar de rest is toch pushen, dus dat kan op de computer net zo goed :).

Ingebouwde flits uiteraard, met cls mogelijkheid. Verder wat minder gimmicks zoals horizonlijn e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

ow, kom dit net tegen op photographybay.com :
Nikon D700 Full Specs
Price (body only):

* US $ 2999

Sensor:

* 36 x 23.9 mm CMOS sensor
* FX format
* RGB Color Filter Array
* Built-in fixed low-pass filter
* 12.9 million total pixels
* 12.1 million effective pixels
* 3:2 aspect ratio

Image processor:

* Nikon EXPEED

A/D conversion:

* 14 bit

Image sizes:

(FX format)

* 4256 x 2832 [L; 12.1 MP]
* 3184 x 2120 [M; 6.8 MP]
* 2128 x 1416 [S; 3.0 MP]

(DX format)

* 2784 x 1848 [L; 5.1 MP]
* 2080 x 1384 [M; 2.9 MP]
* 1392 x 920 [S; 1.3 MP]]

File formats:

* NEF (12-bit or 14-bit, compressed or lossless compressed RAW)
* NEF + JPEG
* TIFF
* JPEG (EXIF 2.21)

Lens mount:

* Nikon F mount with AF coupling and AF contacts
* No field of view crop (full-frame)
* When using DX lenses / DX mode 1.5x FOV crop

Usable lenses:

* Type G or D AF NIKKOR: All functions supported
* DX AF NIKKOR: All functions supported except FX-format (36×24)/5:4 (30×24) image size
* AF NIKKOR other than type G or D: All functions supported except 3D Color Matrix Metering II
* AI-P NIKKOR: All functions supported except autofocus and 3D Color Matrix Metering II
* Non-CPU AI NIKKOR: Can be used in exposure modes A and M; electronic rangefinder can be used if maximum aperture is f/5.6 or faster; Color Matrix Metering and aperture value display supported if user provides lens data

Auto Focus:

* 51 focus points (15 cross-type sensors)
* Multi-CAM 3500FX
* AF working range: -1 to +19 EV
* Contrast Detect in Live View (Tripod) mode

Exposure modes:

* Program Auto [P] with flexible program
* Shutter-Priority Auto [S]
* Aperture-Priority Auto [A]

Metering:

* 3D Color Matrix Metering II (type G and D lenses); color matrix metering II (other CPU lenses); color matrix metering (non-CPU lenses if user provides lens data; metering performed)
* Center-weighted: Weight of 75% given to 8, 15, or 20 mm dia. circle in center of frame or weighting based on average of entire frame
* Spot: Meters approx. 4 mm dia. circle (about 1.5% of frame) centered on selected focus point (on center focus point when non-CPU lens is used)

White balance:

* Auto (1005-pixel CCD, image sensor)
* Presets (seven) with fine tuning
* Manual presets (four)
* Color temperature in Kelvin (2500 - 10000 K, 31 steps)
* White balance bracketing (2 to 9 frames, 10,20,30 MIRED steps)

Sensitivity:

* Auto (200 - 6400)
* Up to ISO 25600(expanded range)

Flash Sync Mode:

* Front-curtain Sync (normal)
* Red-Eye Reduction
* Red-Eye Reduction with Slow Sync
* Slow Sync
* Rear-curtain Sync

Storage:

* Compact Flash Type I or II
* UDMA, Microdrive and FAT32 supported

Power:

* Lithium-Ion EN-EL3e (7.4 V, 1500 mAh)
* Included battery charger MH-18a
* Optional AC adapter EH-5a
* Optional MB-D10 battery pack / vertical grip

Vertical grip:

* Optional MB-D10 battery pack / vertical grip
* One Rechargeable Li-ion Battery EN-EL4a, EN-EL4 or EN-EL3e or eight R6/AA-size alkaline (LR6), Ni-MH (HR6), lithium (FR6) batteries, or nickel-manganese ZR6 batteries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Nomad schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:46:
geen mirror lock-up lijkt me heeel onwaarschijnlijk. Dat heeft een 350d van canon zelfs gewoon.
Een d80 en d200 ook neem ik aan, evenals de D300, dan ook de D700 wel verwacht ik.

Max iso6400 verwacht ik ook trouwens, maar de rest is toch pushen, dus dat kan op de computer net zo goed :).

Ingebouwde flits uiteraard, met cls mogelijkheid. Verder wat minder gimmicks zoals horizonlijn e.d.
Ziet er naar uit dat er meer features inkomen dat ik verwachtte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Nergens staat iets over de Burst-snelheid... Zal vermoedelijk wel rond de 5fps liggen als de D300..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Ik denk niet dat er een interne flitser in zit, dat past gewoon niet zo goed.
Zie het zelf een beetje als de Nikon F100 tegen de Nikon F5.. F100 had ook geen interne flitser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

ThunderNet schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:59:
Ik denk niet dat er een interne flitser in zit, dat past gewoon niet zo goed.
Zie het zelf een beetje als de Nikon F100 tegen de Nikon F5.. F100 had ook geen interne flitser.
klopt, maar de D100 was toendertijd de digitale versie van de F100, en die had het (helaas) weer wel, en haar opvolgers ook. Dus dat wil niet per se iets zeggen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
De D100 was dan ook een DX-camera, waardoor je een veel kleiner spiegelhuis nodig hebt, en er dus ruimte genoeg is voor de flits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:27

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Kwartjuh schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:21:
De D100 was dan ook een DX-camera, waardoor je een veel kleiner spiegelhuis nodig hebt, en er dus ruimte genoeg is voor de flits.
Een analoge F65 bijv. is ook "fullframe"en heeft ook ruimte voor een interne flitser. Bovendien heeft de interne flits meer te maken met het pentaprism-huis dan het spiegelhuis... ;)

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

*knip*

Edit: Volgens mij had ik ergens iets even niet helemaal begrepen :P

[ Voor 91% gewijzigd door Orion84 op 19-06-2008 17:15 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Xilantof schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:37:
[...]

Een analoge F65 bijv. is ook "fullframe"en heeft ook ruimte voor een interne flitser. Bovendien heeft de interne flits meer te maken met het pentaprism-huis dan het spiegelhuis... ;)
foutje, zoekerhuis idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Op Nikonrumors.com:
The rumor is that Nikon is going to announce 5 new products on July 1, 2008. Of the 3 products are sure to be announced. The rest 2 are not clear. Here are some possibilities:

For sure these will be announced on July 1, 2008:
1. Nikon D700 FX - a 12.1 megapixel full-frame based on Nikon D300 body
2. Nikon 45mm f/2.8D PC-E ED
3. Nikon 85mm f/2.8D PC-E Micro ED

Option 1
4. Nikon D90 - 12 megapixel DX replacement for Nikon D80
5. SB-900 speedlight

Option 2
4. SB-900 speedlight
5. Nikon 200mm f/4 Micro AF-S VR Nano

Option 3
4. Nikon D90 - 12 megapixel DX replacement for Nikon D80
5. Nikon 200mm f/4 Micro AF-S VR Nano

The much anticipated Nikon 24 megapixel Nikon D3x will be announced in September 2008.
een SB 900? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Zie het nog niet zo snel gebeuren maar het zou wel mogelijk zijn; nog wat meer brute flitskracht, snellere herlaad. ook meer gericht naar het "Lighting-D" *of wat was dat nieuwe nou in de laatste bodies??*

Een 200mm Micro AF-S VR zou dan mooi de 180mm vervangen die momenteel in het assortiment zit.

een D90 zie ik ook nog wel komen. D80 is nu al +/- jaar of 2 oud dus zou wel aan een nieuw broertje toe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:01
Een van de dingen die de geruchten bevestigt is dat er her en der al NDA dingen aankomen, dus journalisten moeten NDA's tekenen.. Full frame 5D concurrent is nog zo gek nog niet.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Pat-Skim schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:27:
Zie het nog niet zo snel gebeuren maar het zou wel mogelijk zijn; nog wat meer brute flitskracht, snellere herlaad. ook meer gericht naar het "Lighting-D" *of wat was dat nieuwe nou in de laatste bodies??*
En weathersealing (althans, dat merkte iemand op een van de rumor sites op?)
Een 200mm Micro AF-S VR zou dan mooi de 180mm vervangen die momenteel in het assortiment zit.
Welke 180mm? http://www.nikon.nl/family/nl_NL/categories/broad/26.html << 60, 105 en 200. Die laatste uitrusten met AF-S en VR net zoals met de 105mm is gebeurd (en ook de 60mm is recentelijk geupgrade met AF-S) zit wat in.
een D90 zie ik ook nog wel komen. D80 is nu al +/- jaar of 2 oud dus zou wel aan een nieuw broertje toe zijn.
D90 lijkt me inderdaad toch ook echt wel te verwachten. Hetzij nu, hetzij @ Photokina in september.

Maareh, gaan we nu niet een beetje ernstig offtopic? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Orion84 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:47:
[...]
En weathersealing (althans, dat merkte iemand op een van de rumor sites op?)

[...]
Welke 180mm? http://www.nikon.nl/family/nl_NL/categories/broad/26.html << 60, 105 en 200. Die laatste uitrusten met AF-S en VR net zoals met de 105mm is gebeurd (en ook de 60mm is recentelijk geupgrade met AF-S) zit wat in.

[...]

D90 lijkt me inderdaad toch ook echt wel te verwachten. Hetzij nu, hetzij @ Photokina in september.

Maareh, gaan we nu niet een beetje ernstig offtopic? :+
Hmmm... ja weathersealing is idd een goed iets ja. dit samen met een D3(00) en een weathersealed lens heb je een mooie combi :).

Sorry ik bedoelde de 70-180 Micro. Een echte tele-micro zou ook daar wel mooi bij passen. Hoewel de 70-180 niet meer in productie is schijnt deze nog wel in de 2e hands markt popi te zijn (??)

En ernstig offtopic... Tjahhh misschien beter het Nikon 1 Juli 08 geruchten topic van maken O-) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141304

Hij komt binnen nu en 2 weken, althans dat heb ik gisteren gehoord van iemand die nieuwe spulletjes van nikon uitprobeerd etc

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 141304 op 21-06-2008 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
komt de aankondiging binnen nu en 2 weken of de camera :P
De speculaties gaan nu over een aankondiging op de eerste van Juli dus dat zou goed kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141304

Kwartjuh schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:24:
komt de aankondiging binnen nu en 2 weken of de camera :P
De speculaties gaan nu over een aankondiging op de eerste van Juli dus dat zou goed kunnen.
Hij zou geïntroduceerd worden binnen 2 weken, dat is wat ik gehoord heb. Maar dat was dus al bekend hehe :-]
Het zal dan nog wel een half jaar duren voordat ze fatsoenlijk leverbaar zijn enzo <3 nikon altijd -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

ja precies. Nikon kondigt ws op 1 juli aan dat de nieuwe zooi in augustus leverbaar is en dan is hij op de laatste dag van augustus in de winkel. En razend populair, dus dan duurt het 6 maandne voordat de prijs redelijk is geworden en iig de camera op voorraad is.

De 24-70 f/2.8 bijvoorbeeld is nog duur omdat die niet aan te slepen is zo populair. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
ja, dat klopt. Je moet wel heel erg graag een body of lens willen als je em koopt alstie net uit is. ALs je kijkt wat de D300 koste, en waardie nu voor weggaat. 500 euro verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Toch wel een popupflash zo te zien, met hetzelfde gevormde zoekerhuis als de D3:

Afbeeldingslocatie: http://fotoremy.nl/2008/nikond700.jpg

Sweet :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remy schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:29:
Toch wel een popupflash zo te zien, met hetzelfde gevormde zoekerhuis als de D3:

[afbeelding]

Vraag me af waar je die foto vandaan hebt, en of die bron niet nog wat meer meldt over specs etc? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Toch jammer dat er een flitsertje in zit. Dan is de zoeker vermoedelijk ook wat kleiner dan die van de D3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

En een beetje suf dat er een DX lens opgeschroefd is :P

Zoekerhuis lijkt ook wel verdacht veel op dat van de D300, zou dat niet groter moeten zijn?

Ter vergelijk de D300:
Afbeeldingslocatie: http://www.photomalaysia.com/forums/attachment.php?attachmentid=53347&d=1203466468

De D3 heeft toch een beduidend groter zoekerhuis imho:

[ Voor 86% gewijzigd door Orion84 op 25-06-2008 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:01
En dat dat D700 er beetje schots en scheef op staat.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
wel cool nu ook die nieuwe zf 18mm van zeiss er aan zit te komen.
Erg jammer dat zeiss niet voor de canonmount produceert.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Orion84 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:40:
Lijkt op de 24-120? nee dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Henk schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:33:
[...]

Vraag me af waar je die foto vandaan hebt, en of die bron niet nog wat meer meldt over specs etc? :)
Dat zou best kunnen (meer specs), maar mijn Chinees is nog erg slecht :P Bronlink hier :)
Orion84 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:40:

Zoekerhuis lijkt ook wel verdacht veel op dat van de D300, zou dat niet groter moeten zijn?

Ter vergelijk de D300:
[afbeelding]

De D3 heeft toch een beduidend groter zoekerhuis imho:
Zie ook de rubber covers van de connectors, die zijn ook anders dan die van de D300 :)

[ Voor 47% gewijzigd door Remy op 25-06-2008 11:00 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

bouwfraude schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:47:
[...]

Lijkt op de 24-120? nee dus...
Is een 18-200VR, vergelijk maar met de lens op de D300 die ik postte in mijn edit ;)

24-120 heeft het typeplaatje verder naar de mount toe zitten:
Afbeeldingslocatie: http://www.nikon.nl/resources/w==/DaJquIALgFokITW7BKBJlp8EVE5ZlzN4/q9rvvI11uDNIqDp~F2QE8rd8M3lGYH25/MNoq44sHQh4IxX7RG~Nw4.jpg

Enige verschil met de D300 is het typenummer, wat er niet helemaal jofel uitziet, de neckstrap, ook die ziet er wat dubieus uit in mijn ogen (steeltje van de 7 is wat vreemd?) en de afdekkapjes van de aansluitingen rechtsboven. * Orion84 gooit het toch op een fotosoep?

Dit is wat google er van maakt:
http://translate.google.c...en&ie=UTF8&sl=zh-CN&tl=en

[ Voor 44% gewijzigd door Orion84 op 25-06-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remy schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:53:
[...]
Dat zou best kunnen (meer specs), maar mijn Chinees is nog erg slecht :P Bronlink hier :)
Hmmm, nais

Mijn chinees is ook niet best, maar als we even hard 'hai!' roepen naar google...

Roepen die gebrekkig 'Hello' terug:
Klik voor brakkig Engels: http://translate.google.c...en&ie=UTF8&sl=zh-CN&tl=en

Of 'Hallo':
Klik voor brakkig Nederlands: http://translate.google.c...en&ie=UTF8&sl=zh-CN&tl=nl

:P

[ Voor 10% gewijzigd door Henk op 25-06-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]
google translate helpt je wat verder, ze speculeren net zo hard.
en hebben het over een geupdate 24-120VR maar die geruchten vind
je ook op andere geruchten sites... waar ze ook rumoeren dat de D80
her en der al niet meer op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Remy schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:29:

[afbeelding]

D200/300 met een D700 stickertje, een D70(s) nekstrap die zo gelegd is dat alleen de 7( zicht baar is en een lens erop???

Just my $0.02 geloof het pas zodra ik de Nikon pers foto's zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Is er een D70(s) neckstrap dan? Volgens mij zijn die neckstraps met typenummer er pas vanaf de semi-pro modellen toch? D200 en hoger dus, zegmaar. De officiële D70(s) strap is de AN-D70 en daar staat alleen "Nikon" op en niet "Nikon D70".

[ Voor 23% gewijzigd door Orion84 op 25-06-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63942

Het lijkt mij dat als je zoiets op je bureau hebt liggen en er een foto van maakt/verspreidt, dat het niet bij één zo'n telefoonfotootje blijft. Je zou op z'n minst wat gedetailleerdere foto's, met een dik FX-logo verwachten. Ik wacht dus rustig de announcement van Nikon af, als die er al komt. :O

Owja, en ik wil helemaal geen FX, want ik heb sinds een paar maandjes een nieuwe 17-55 DX :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Anoniem: 63942 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:42:
Owja, en ik wil helemaal geen FX, want ik heb sinds een paar maandjes een nieuwe 17-55 DX :+
Volgens de specs werkt ie ook gewoon op de D700...
Zie ook de rubber covers van de connectors, die zijn ook anders dan die van de D300 :)
Ja, dat viel me ook op. Op de foto van de brochure waren die ook al anders.

[ Voor 34% gewijzigd door Shark.Bait op 25-06-2008 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Niets wat niet te photoshoppen is natuurlijk. Kleine kunst om een duidelijke highres foto van je D300 te schieten, daar wat aan te soepen en vervolgens het geheel te verkleinen, wat ruis en andere ranzigheid toe te voegen en het als telefoonpic te presenteren.

Nog een paar nachtjes en dan zullen we het weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-05 20:32
op D70 strap staat alleen NIKON en geen d70(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Orion84 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:07:
Is er een D70(s) neckstrap dan? Volgens mij zijn die neckstraps met typenummer er pas vanaf de semi-pro modellen toch? D200 en hoger dus, zegmaar. De officiële D70(s) strap is de AN-D70 en daar staat alleen "Nikon" op en niet "Nikon D70".
omg wat stom van mij... lag me eigen D70s hier voor me neus met strap en alles zeg ik nog zo'n stom iets :P.

Maar goed het is makkelijk na te maken lijkt mij... Sommige grapjassen hebben heel wat over om de Nikonians op een misleidend spoor te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Pat-Skim schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:55:
[...]

omg wat stom van mij... lag me eigen D70s hier voor me neus met strap en alles zeg ik nog zo'n stom iets :P.

Maar goed het is makkelijk na te maken lijkt mij... Sommige grapjassen hebben heel wat over om de Nikonians op een misleidend spoor te zetten ;)
Vast een Canonian die de nikonians plaagt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-02 23:43
he bah, jullie hebben me betrapt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

een dealer die zijn mond voorbij kletst?

en deze:

Afbeeldingslocatie: http://img410.imageshack.us/img410/2476/d700tk1.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Shark.Bait op 26-06-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63942

Laten we hopen dat er dan ook specs komen over de SB-900 die ook in de geruchtenstroom zit. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-05 18:46
Er zit wel erg veel gelijkenis in de body's op dit plaatje en de vorige. Aan de andere kant blijkt uit de EXIF dat deze foto met een Canon Powershot is geschoten ... verdacht :?

Ik vind het trouwens wel vreemd dat de D700 al op die webshop staat aangekondigd, misschien een onderdeel van Nikons nieuwe marketing strategie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

de SB800 komt niet echt tekort,maar meer is beter natuurlijk ;)

Ik vraag me af of ik dan 2 SB-600's kan ruilen evt. :D

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

raviculus schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:07:
[...]

Er zit wel erg veel gelijkenis in de body's op dit plaatje en de vorige. Aan de andere kant blijkt uit de EXIF dat deze foto met een Canon Powershot is geschoten ... verdacht :?
[...]
Mja, dat afdekrubber ziet er tamelijk fake uit, de steel van de 7 lijk ook hier weer uit proportie. En met een Ixus 800 IS moeten toch wel wat betere plaatjes te schieten zijn dan dit. Geeft mij toch het gevoel dat het express brak is opgeslagen om photoshop sporen te verhullen.

Enne, nu ineens wel een FX logo, dus minstens 1 van de twee is fake? Ik hou het op allebei eigenlijk.

Ik las op Nikon Rumors dat een eventuele SB-900 mogelijk een DX/FX switch zou krijgen, zodat de zoomkop zich aanpast aan een eventuele cropfactor. Dat zou opzich natuurlijk best een aardige feature zijn :)

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 26-06-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-05 18:46
Orion84 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:15:
[...]

Ik las op Nikon Rumors dat een eventuele SB-900 mogelijk een DX/FX switch zou krijgen, zodat de zoomkop zich aanpast aan een eventuele cropfactor. Dat zou opzich natuurlijk best een aardige feature zijn :)
Ik geloof dat de nieuwste Canon flitser, ook zoiets heeft. Écht nieuw is dat dus niet, wel nuttig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Dat plaatje lijkt me een fake eerlijk gezegd. om de 1 of andere reden zietie er niet overtuigend uit.
Overigens is het wel zeker dat er in ieder geval IETS zit aan te komen, want nikon-guru Tom Hogan heeft het zelfs aangekondigd: 1 Juli

[ Voor 40% gewijzigd door Kwartjuh op 26-06-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-05 09:40

ppFreddy

gewoon Frederik

raviculus schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:24:
[...]

Ik geloof dat de nieuwste Canon flitser, ook zoiets heeft. Écht nieuw is dat dus niet, wel nuttig natuurlijk.
de 580EXII had dit truukje ook al ;)

ik zie echter de noodzaak niet in om een SB-900 te maken... Wat schiet er tekort aan de SB-800? en waarom maken ze geen SB-800mkII ofzo dan...

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01 20:45
Die 2e 0 van D700 ziet er wel een beetje raar (iets witter en iets hoger) uit IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-05 09:40

ppFreddy

gewoon Frederik

ik vind dat vooral het steeltje van de 7 op de strap een pak breder lijkt dan het hoort te zijn, bovendien vraag ik me af welke lens erop zit, nikkor lenzen hebben afaik meestal goudkleurige bedrukking en de lensdoppen zijn ook anders? Deze is een canon-style lensdop?

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste